Темiр жол көлiгiнiң қауiптiлiгі жоғары аймақтарында жолаушылардың, азаматтардың болуы және объектiлердi орналастыру, оларда жұмыс жүргізу, темiр жолдар арқылы жүру және өту ережесiн бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 9 желтоқсандағы N 1248 қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2015 жылғы 10 тамыздағы № 624 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 10.08.2015 № 624 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі).

      РҚАО-ның ескертпесі.
      ҚР мемлекеттік басқару деңгейлері арасындағы өкілеттіктердің аражігін ажырату мәселелері бойынша 2014 жылғы 29 қыркүйектегі № 239-V ҚРЗ Заңына сәйкес ҚР Инвестициялар және даму министрінің 2015 жылғы 30 қаңтардағы № 83 бұйрығын қараңыз.

      "Темiр жол көлiгi туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 8 желтоқсандағы Заңының 14-бабына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметі қаулы етеді:

      1. Қоса берiліп отырған Темiр жол көлiгiнiң қауiптiлігі жоғары аймақтарында жолаушылардың, азаматтардың болуы және объектiлердi орналастыру, оларда жұмыс жүргiзу, темiр жолдар арқылы жүру және өту ережесi бекiтiлсiн.

      2. Осы қаулы ресми жарияланған күнiнен бастап күшiне енедi.

      Қазақстан Республикасы
      Премьер-Министрінің
      мiндетiн атқарушы

Қазақстан Республикасы  
Үкiметiнің        
2003 жылғы 9 желтоқсандағы
N 1248 қаулысымен   
бекiтiлген   

Teмip жол көлігінің қауiптілігi жоғары аймақтарында
жолаушылардың, азаматтардың болуы және объектiлердi
орналастыру, оларда жұмыс жүргiзу, темiр жолдар
арқылы жүру және өту ережесi

1. Жалпы ережелер

      1. Темiр жол көлiгiнiң қауіптiлiгi жоғары аймақтарында жолаушылардың, азаматтардың болуы және объектiлерді орналастыру, оларда жұмыс жүргiзу, темiр жолдар арқылы жүру және өту ережесi (бұдан әрi - Ереже) "Темiр жол көлiгi туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әзiрлендi, темiр жол көлiгiнің қауiптiлiгi жоғары аймақтарында жұмыстар жүргiзу, оларда құрылыс және өзге объектiлерді орналастыру кезiнде қауiпсiздiк шараларын, сондай-ақ темiр жол көлiгiнiң жолаушылары мен азаматтардың қауiптiлiк жоғары аймақтарында болуы және темiр жолдар арқылы өту, жүру кезiндегi қауіпсіздігі шараларын айқындайды.

      2. Осы Ережеде мынадай негiзгi ұғымдар қолданылады:
      1) темiр жол өткелi - темiр жолдарының автомобиль жолдарымен және трамвай жолдарымен бiр деңгейде қиылысу орны;
      2) темiр жол көлігінің қауiптiлігі жоғары аймағы - темiр жолдар, темiр жол станцияларының, вокзалдардың аумақтары, тасымал процесiмен байланысты темiр жол көлiгi ұйымдарының өзге де объектiлерi;
      3) жаяу жүргiншiлер төсемi - "Жолдар арқылы өту" жол сiлтегiшiмен белгiленген және жаяу жүргiншiлердiң темiр жолдармен жүруi үшiн бөлiнген темiр жол учаскесi.

      3. Осы Ереже қызметi темiр жол көлігінің қауiптiлiгi жоғары аймақтарында объектілерді орналастырумен және оларда жұмыстар жүргiзумен байланысты жеке және заңды тұлғаларға, темiр жол көлігінің қызметтерiн пайдаланатын жолаушыларға және қауiптiлігi жоғары аймақтарда тұратын азаматтарға қолданылады.

      4. Темiр жол көлігінiң қауiптiлiгі жоғары аймақтарының шекаралары Қазақстан Республикасының құрылыс нормаларына және ережелерiне сәйкес белгiленедi.

2. Қауiптілiгi жоғары аймақтарда жолаушылардың және азаматтардың болуы, темiр жолдар арқылы жүру және өту тәртібi

      5. Поездың келуiн күту вокзалдың (күту залдары, балалы жолаушыларға арналған бөлмелерi, демалыс бөлмелерi, сауда және қоғамдық тамақтандыру пункттерi), темiр жол станциясының арнайы белгіленген жерлерiнде жүзеге асырылады.

      6. Жолаушылардың вагондарға отыруы (түсуi) поезд толық тоқтағаннан кейiн жүргiзiледi.

      7. Жолаушылардың вагондардан шығуы мен отыруы перрон немесе отырғызу платформасы жағынан жүргізiледi.
      Кәмелетке толмаған балалар вокзал аумағында ересектердiң қарауында болады.

      8. Жоғары қауiптілiк аймақтарында:
      1) балаларды қараусыз қалдырмау, әртүрлі қимыл ойындарын ұйымдастырмау;
      2) қол жүгімен, багажбен, өзге де заттармен вокзал ғимаратына/ғимаратынан, перрондарға, отырғызу платформаларына, жаяу жүргіншілер көпірлеріне, төсемдерге, туннельдерге өтетін жолдарды бөгемеу;
      3) вагондардың төбесiне, есігінiң баспалдақтарына, өту алаңдарына отырмау; поезд жүрiп келе жатқанда поезға отырмау және түспеу; поезд жүріп келе жатқанда вагон терезелерiнен және тамбурлардың есіктерiнен үңіліп қарамау;
      4) iлме басқыштар мен өту алаңдарында және темiр жол көлiгiнiң баспалдақтары мен басқа да сыртқы бөлiктерiнде тұрмау, жүрiп келе жатқан поезд вагондарының есiктерiн ашпау, қала маңына қатынайтын поездардың автоматтық есiктерiнiң ашылып-жабылуына бөгет жасамау;
      5) арнайы рұқсатсыз жүк поездарында жүрмеу;
      6) поездарда мас күйде жүрмеу; поездар вагондарының терезелерi мен есiктерінен қоқыс және өзге заттарды тастамау; вагондарда тез тұтанғыш және жарылғыш заттарды тасымалдамау;
      7) жол аралықтарында вагоннан шықпау және сол жерде қарсы келе жатқан поездың өтуi кезiнде тұру; жолаушы платформасынан темiр жолдарға секiрмеу; жергіліктi және қашық қатынастағы поездарда шылым шегу үшiн арналмаған жерлерде шылым шекпеу;
      8) жолаушы платформасы арқылы келе жатқан немесе жөнелiп бара жатқан поезд вагонының жанында жүгiрмеу, сондай-ақ тоқтаусыз өтiп бара жатқан поездың қозғалысы кезiнде платформаның шетінен екi метрден кем қашықтықта болмау; поезд толық тоқтамай вагонға жақындамау;
      9) поезды қажетсiз, өз еркiмен тоқтатпау.

      9. Темiр жолдардан тек белгiленген жерлерде, жаяу жүргiншiлер көпiрлерi, туннельдерi, темiр жол өткелдерi арқылы өтуге рұқсат беріледi. Көпiрлерi мен туннельдерi жоқ станцияларда темiр жолдардан өтуге жаяу жүргiншiлер төсемдерi арқылы өтуге рұқсат етіледi.

      10. Азаматтар жаяу жүргiншiлер төсемi бойынша темiр жолдан өтер алдында жүрiп келе жатқан темiр жол көлiгiнiң болмауына көз жеткiзуi қажет.
      Темiр жол көлiгi жақындаған кезде тоқтауы және оны өткiзуi қажет.

      11. Темiр жол өткелiне жақындаған кезде азаматтар жарық және дабыл беру, сондай-ақ шлагбаумның орналасу жағдайына қарауы қажет. Жолдарды кесiп өту ашық шлагбаумда, жүрiп келе жатқан темiр жол көлiнің болмауы кезiнде жүзеге асырылады.

      12. Темiр жолдар арқылы жол жүру және өту аймақтарында:
      1) темiр жол бойымен шеткi рельске 5 метрден жақын жерден өтпеу;
      2) жаяу жүргiншiлер өтуi үшiн жабдықталмаған жолдармен темiр жол көпiрлерi мен туннельдерi арқылы жүрмеу;
      3) темiр жолдар арқылы жүрмеу; жақын келе жатқан поездың алдынан, егер оған дейiнгi қашықтық 400 метрден кем болса, темiр жолдар арқылы өтпеу; бiр бағыт поезд өткеннен кейiн, қарсы бағыттағы поезд жүрiсi болмауына көзi жетпей, көпжолды учаскелер арқылы өтпеу;
      4) шлагбаум жабық тұрған немесе өткелдiң дабыл беру бағдар шамы қызыл белгiсiн көрсеткен кезде темiр жол өткелдерiнен өтпеу; темiр жол өткелiндегi жабық тұрған шлагбаумның астына түспеу, сондай-ақ шлагбаум жабыла бастаған кезде өткелге шықпау; бағыттамалы бұрмалар бойынша жолдардан өтпеу; станциялар мен екi аралықтарда вагондардың астына кiрмеу және жолдан өту үшiн авто тiркеуден асып түспеу;
      5) электрлендiрiлген учаскелерде тiректерге шықпау, сондай-ақ тiректен рельске дейiнгi еңiстерге тимеу; жерде жатқан электр сымына 8 метрден жақын қашықтыққа жақындамау;
      6) рельстерге тұрмау немесе отырмау, үшкір және рамалық рельс немесе бағыттамалы бұрмалардың жылжымалы өзектерiнiң айқаспасы бар науа арасында тұрмау;
      7) темiр жол көлiгi қозғалысының бұзылуына себепшi бола алатын заттарды темiр жолдарға қоймау, тастамау, қалдырмау.

3. Темiр жол көлігінiң қауiптiлiгі жоғары аймақтарында объектiлердi орналастыру және жұмыстар жүргізу тәртібi

      13. Қауiптiлігі жоғары аймақтарда объектiлердi орналастыру және жұмыстар жүргiзу магистральдық темiр жол желiсi операторы беретін жазбаша рұқсат негiзiнде жүргiзiледi.

      14. Темiр жол көлiгінiң қауіптiлiгi жоғары аймақтарында объектiлердi орналастыру және жұмыстарды жүргiзуге рұқсат алу үшiн магистралдық темiр жол желiсi операторына мынадай құжаттарды бередi:
      1) жазбаша өтiнiш;
      2) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен әзiрленген және бекiтiлген жобалық құжаттама;
      3) жұмыстар жүргiзу кезiнде темiр жол көлiгiнiң қауiптiлігi жоғары аймағында зақым келтiрiлген элементтерді қалпына келтiру туралы міндеттеме;
      4) жұмыстарды жүргiзу орындары мен қоршауларды қою схемасы;
      5) жұмыстарды жүргiзудiң күнтiзбелiк кестесi және жұмыстарды жүргiзудiң күнтiзбелiк кестесiне сәйкес жұмысты аяқтау мiндеттемесi.

      15. Өтiнiш жетi күннің iшiнде қаралады. Көрсетiлген мерзiмнен кейiн дәлелдi жауап берiледi. Осы Ереженiң 14-тармағында көрсетiлген құжаттарды ұсынбау қауiптілiгi жоғары аймағында объектінi орналастыруға және жұмыстар жүргiзуге рұқсат беруден бас тартуға негiз болып табылады.

      16. Жедел авариялық-қалпына келтiру жұмыстары магистралдық темiр жол желiсi операторы өкiлiнiң қатысуымен, осы Ереженi 15-тармағында белгiленген тәртіппен кейiннен рұқсаттарды ресiмдей отырып орындалуы тиiс.

      17. Темiр жол көлiгiнiң жоғары қауіптiлiк аймақтарында жұмыстарды жүргiзу темiр жол көлiгiндегi қозғалыс қауіпсiздігін төмендетпеуi, темiр жол көлiгi қозғалысында үзiлiстердiң пайда болуына әкелiп соқпауы тиiс.

      18. Темiр жолдардың электр беру және байланыс желiлерiмен, мұнай құбырларымен, газ құбырларымен, автомобиль жолдарымен, өзге де жер үстi және жер асты құрылғыларымен қиылысуына уәкiлеттi органның келiсiмiнен кейiн ғана жол берiледi.
      Темiр жолдардың жер үстi және жер асты құрылыстармен қиылысуы осы құрылыстарды жобалау және орналастырудың нормативтi-техникалық кесiмдерiнiң тиiстi талаптарын сақтай отырып орындалуы тиiс.

      19. Темiр жол көлiгiнің қауiптiлігi жоғары аймақтарында мал жайылымына тыйым салынады.

      20. Қызметтiк автомобиль көлiгiнiң вокзалдар перрондарына кiру тәртiбiн уәкiлеттi орган белгiлейдi.

      21. Қауiптілiгi жоғары аймақтарға өрттердi, аварияларды және басқа да табиғат апаттарын жою үшiн өрт сөндiрушiлердің және авариялық-құтқару командаларының жауынгерлiк есептерi жедел және шұғыл медициналық көмек бригадалары кедергiсiз жіберiледі.

Об утверждении Правил нахождения пассажиров, граждан и размещения объектов в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта, проведения в них работ, проезда и перехода через железнодорожные пути

Постановление Правительства Республики Казахстан от 9 декабря 2003 года N 1248. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 10 августа 2015 года № 624

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 10.08.2015 № 624 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      Примечание РЦПИ.
      В соответствии с Законом РК от 29.09.2014 г. № 239-V ЗРК по вопросам разграничения полномочий между уровнями государственного управления  см. приказ Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 30 января 2015 года № 83.

      В соответствии со статьей 14 Закона Республики Казахстан от 8 декабря 2001 года "О железнодорожном транспорте" Правительство Республики Казахстан постановляет:

      1. Утвердить прилагаемые Правила нахождения пассажиров, граждан и размещения объектов в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта, проведения в них работ, проезда и перехода через железнодорожные пути.

      2. Настоящее постановление вступает в силу со дня официального опубликования.

      Исполняющий обязанности
      Премьер-Министра
      Республики Казахстан

Утверждены         
постановлением Правительства
Республики Казахстан    
от 9 декабря 2003 года N 1248

Правила нахождения пассажиров, граждан и размещения
объектов в зонах повышенной опасности железнодорожного
транспорта, проведения в них работ, проезда и перехода через
железнодорожные пути

1. Общие положения

      1. Правила нахождения пассажиров, граждан и размещения объектов в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта, проведения в них работ, проезда и перехода через железнодорожные пути (далее - Правила) разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан "О железнодорожном транспорте", определяют меры безопасности при проведении работ в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта, размещении в них строительных и иных объектов, а также меры безопасности пассажиров железнодорожного транспорта и граждан при нахождении в зонах повышенной опасности и переходе, проезде через железнодорожные пути.
      2. В Правилах применяются следующие основные понятия:
      1) железнодорожный переезд - место пересечения железнодорожных путей в одном уровне с автомобильными дорогами и трамвайными путями;
      2) зона повышенной опасности железнодорожного транспорта - железнодорожные пути, территории железнодорожных станций, вокзалов, иные объекты организаций железнодорожного транспорта, связанные с перевозочным процессом;
      3) пешеходный настил - участок железнодорожных путей, обозначенный указателями "Переход через пути" и выделенный для движения пешеходов через железнодорожные пути.
      3. Настоящие Правила распространяются на физических и юридических лиц, деятельность которых связана с размещением объектов в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта и проведением в них работ, пассажиров, пользующихся услугами железнодорожного транспорта, и граждан, находящихся в зонах повышенной опасности.
      4. Границы зон повышенной опасности железнодорожного транспорта определяются в соответствии со строительными нормами и правилами Республики Казахстан .

2. Порядок нахождения пассажиров и граждан в зонах
повышенной опасности, проезда и перехода через
железнодорожные пути

      5. Ожидание прибытия поезда осуществляется в специально установленных местах железнодорожной станции, вокзала (залы ожидания, комнаты для пассажиров с детьми, комнаты для отдыха, пункты торговли и общественного питания).
      6. Посадка (высадка) пассажиров в вагоны производится после полной остановки поезда.
      7. Выход пассажиров из вагонов и посадка в них производится со стороны перрона или посадочной платформы.
      Несовершеннолетние лица находятся на территории вокзала под присмотром взрослых.
      8. В зонах повышенной опасности:
      1) не оставлять детей без присмотра, не устраивать различные подвижные игры;
      2) не загораживать ручной кладью, багажом иными предметами проходы в/из здания вокзала, на перроны, посадочные платформы, пешеходные мосты, настилы, туннели;
      3) не садиться на крышу, подножки, переходные площадки вагонов; не садиться и не высаживаться на ходу поезда, не высовываться из окон вагонов и дверей тамбуров на ходу поезда;
      4) не стоять на подножках и переходных площадках, лестницах и других наружных частях железнодорожного транспорта, не открывать двери вагонов на ходу поезда, не задерживать открытие и закрытие автоматических дверей пригородных поездов;
      5) не проезжать в грузовых поездах без специального разрешения;
      6) не проезжать в поездах в нетрезвом состоянии; не выбрасывать мусор и иные предметы из окон и дверей вагонов поездов; не провозить в вагонах легковоспламеняющиеся и взрывчатые вещества;
      7) не выходить из вагона на междупутье и стоять там при проходе встречного поезда; не прыгать с пассажирской платформы на железнодорожные пути; не курить в не установленных для курения местах в поездах местного и дальнего сообщения;
      8) не бежать по пассажирской платформе рядом с вагоном прибывающего или уходящего поезда, а также не находиться ближе двух метров от края платформы во время прохождения поезда без остановки; не подходить к вагону до полной остановки поезда;
      9) не останавливать самовольно без надобности поезд.
      9. Переход через железнодорожные пути разрешается только в установленных местах по пешеходным мостам, через тоннели, железнодорожные переезды. На станциях, где мостов и тоннелей нет, разрешается переходить железнодорожные пути по пешеходным настилам.
      10. Граждане перед переходом железнодорожного пути по пешеходному настилу должны убедиться в отсутствии движущегося железнодорожного транспорта.
      При приближении железнодорожного транспорта следует остановиться и пропустить его.
      11. Подходя к железнодорожному переезду, граждане следят за световой и звуковой сигнализацией, а также положением шлагбаума. Переход путей осуществляется при открытом шлагбауме в отсутствие движущегося железнодорожного транспорта.
      12. В зонах проезда и перехода через железнодорожные пути:
      1) не проходить вдоль железнодорожного пути ближе 5 метров от крайнего рельса;
      2) не проходить по железнодорожным мостам и тоннелям, не оборудованным дорожками для прохода пешеходов;
      3) не ходить по железнодорожным путям; не переходить через железнодорожные пути перед близко идущим поездом, если расстояние до него менее 400 метров; не переходить через многопутные участки сразу же после прохода поезда одного направления, не убедившись в отсутствии следования поезда встречного направления;
      4) не переходить железнодорожные переезды при закрытом шлагбауме или показании красного сигнала светофора переездной сигнализации; не подлезать под закрытый шлагбаум на железнодорожном переезде, а также не выходить на переезд, когда шлагбаум начинает закрываться; не переходить пути по стрелочным переводам; на станциях и перегонах не подлезать под вагоны и не перелезать через автосцепки для прохода через путь;
      5) на электрифицированных участках не подниматься на опоры, а также не прикасаться к спускам, идущим от опоры к рельсу; не приближаться к лежащему на земле электропроводу на расстояние ближе 8 метров;
      6) не становиться или садиться на рельсы, не становиться между остряком и рамным рельсом или желоба с крестовинами подвижных сердечников стрелочных переводов;
      7) не подкладывать, не сбрасывать, не оставлять на железнодорожных путях предметов, которые могут вызвать нарушение движения железнодорожного транспорта.

3. Порядок размещения объектов и проведения работ в зонах
повышенной опасности железнодорожного транспорта

      13. Размещение объектов и проведение в зонах повышенной опасности работ производится на основании письменного разрешения, выдаваемого оператором магистральной железнодорожной сети.
      14. Для получения разрешения на размещение объектов и проведение работ в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта оператору магистральной железнодорожной сети предоставляются следующие документы:
      1) письменное заявление;
      2) проектная документация, разработанная и утвержденная в установленном законодательством Республики Казахстан порядке;
      3) обязательство о восстановлении поврежденных элементов зоны повышенной опасности железнодорожного транспорта при проведении работ;
      4) схема расстановки ограждений и мест производства работ;
      5) календарный график производства работ и обязательство завершить работы в соответствии с календарным графиком производства работ.
      15. Заявление рассматривается в течение семи дней. После указанного срока дается мотивированный ответ. Непредставление документов, указанных в пункте 14 настоящих Правил, является основанием для отказа в выдаче разрешения на размещение объекта и проведение работ в зоне повышенной опасности.
      16. Срочные аварийно-восстановительные работы должны выполняться с участием представителя оператора магистральной железнодорожной сети с последующим оформлением разрешений в порядке, установленном пунктом 15 настоящих Правил.
      17. Проведение работ в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта не должно снижать безопасность движения на железнодорожном транспорте, приводить к возникновению перерывов в движении железнодорожного транспорта.
      18. Пересечения железнодорожных путей с линиями электропередачи и связи, нефтепроводами, газопроводами, автомобильными дорогами и другими наземными и подземными устройствами допускаются после согласования с уполномоченным органом.
      Пересечения железнодорожных путей с наземными и подземными сооружениями должны быть выполнены с соблюдением соответствующих требований нормативно-технических актов по проектированию и устройству этих сооружений.
      19. Запрещается выпас скота в зонах повышенной опасности железнодорожного транспорта.
      20. Порядок въезда служебного автомобильного транспорта на перроны вокзалов определяется уполномоченным органом.
      21. Беспрепятственно пропускаются в зону повышенной опасности боевые расчеты пожарных и аварийно-спасательных команд для ликвидации пожаров, аварий и других стихийных бедствий, бригады скорой и неотложной медицинской помощи.