"Мемлекеттiк монополия туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2005 жылғы 14 сәуірдегі N 349 Қаулысы

       Ескерту. Қазақстан Республикасының Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламентiнен кері қайтарып алынды - ҚР Үкіметінің 2005.12.20. N  1255 қаулысымен.

      Қазақстан Республикасының Үкiметi  ҚАУЛЫ ЕТЕДI:
      "Мемлекеттiк монополия туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламентi Мәжiлiсiнiң қарауына енгiзiлсiн.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

                                                            Жоба

"Мемлекеттiк монополия туралы"
Қазақстан Республикасының Заңы

      Осы Заң Қазақстан Республикасында мемлекеттiк монополия саласындағы қызметті реттеуге және бақылауға, тұтынушылар, мемлекет және мемлекеттiк монополия субъектiлерi мүдделерiнiң теңгерiмiне жетуге бағытталған, мемлекеттiк монополия саласындағы қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) пайдаланатын мемлекеттiк монополия субъектілерiнiң, жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен мiндеттерiн айқындайды.

       1-бап. Осы Заңда пайдаланылатын ұғымдар

      Осы Заңда мынадай ұғымдар пайдаланылады:
      1) мемлекеттiк монополия - конституциялық құрылысты қорғау, ұлттық қауiпсiздiк, қоғамдық тәртiптi, адамның құқықтары мен бостандықтарын қорғау, халықтың денсаулығын сақтау тұрғысынан бәсекелестіктi енгiзу тиiмсiз болатын қызмет саласы;
      2) Мемлекеттік монополия субъектілерiнiң мемлекеттiк тiркелiмi - олар республикалық және жергiлiктi бөлiмдерден тұратын қызметтердiң түрлерi көрсетiлген Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң атаулы тiзбесi;
      3) бағалар калькуляциясы - мемлекеттiк монополия субъектiсi көрсететiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) бөлiгiнде уәкiлеттi орган бекiтетiн кiрiстер мен шығыстар баптары, мемлекеттiк монополия субъектiлерi көрсететiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) көлемдерi туралы көрсеткiштер және уәкiлеттi орган бекiткен нысан бойынша мемлекеттiк монополия субъектiсi қызметiнiң басқа экономикалық көрсеткiштерi;
      4) мемлекеттiк монополия субъектiсi - мемлекеттiк монополия саласында қызметтер (тауарлар, жұмыстар) көрсетуге ерекше құқыққа ие мемлекеттік орган болып табылмайтын мемлекеттік мекеме немесе мемлекеттiк кәсiпорын;
      5) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын) тұтынушы - табиғи монополия субъектiсiнiң реттелiп көрсетiлетiн қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын) пайдаланатын заңды немесе жеке тұлға;
      6) уәкiлеттi орган - мемлекеттік монополия саласына жататын қызметті бақылау мен реттеудi жүзеге асыратын мемлекеттiк орган.

       2-бап. Осы Заңның қолданылуы

      1. Осы Заң субъектiлердiң мемлекеттiк монополияға жатқызылған қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) ұсынуға байланысты Қазақстан Республикасының аумағындағы қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) рыногында туындайтын қоғамдық қатынастарды реттейдi, сондай-ақ мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң, олардың құрылтайшыларының (басқару органының) Қазақстан Республикасынан тыс жерлерде жасалатын әрекеттерiне (әрекетсiздiгiне) қолданылады.
      2. Осы Заңмен мемлекеттiк монополия саласына жатқызылған қызметтi жүзеге асыратын рынок субъектiсi үшiн мемлекеттiк реттеу мен бақылау осындай қызметке қатысты ғана қолданылады.
      3. Осы Заңда қамтылмаған құқықтық қатынастар Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес реттеледi.

       3-бап. Мемлекеттiк монополия туралы Қазақстан
               Республикасының заңнамасы

      1. Мемлекеттiк монополия туралы Қазақстан Республикасының заңнамасы Қазақстан Республикасының  Конституциясына негiзделедi, Қазақстан Республикасы Азаматтық  кодексiнiң , осы Заңның және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтiк құқықтық актiлерiнiң нормаларынан тұрады.
      2. Егер Қазақстан Республикасының халықаралық шартымен бекiтiлген осы Заңда қамтылатыннан өзге де ережелер белгiленсе, онда халықаралық шарттың ережелерi қолданылады.

       4-бап. Мемлекеттік монополия саласы

      1. Қазақстан Республикасында мемлекеттiк монополия саласына қызметтердiң мынадай түрлерi жатады:
      1) мемлекеттік орман қоры шекараларын белгiлеуге, мемлекеттiк орман қоры учаскелерiнде ормандарды түгендеуге және орман шаруашылығын жүргiзудi жоспарлауға байланысты орман орналастыру;
      2) мемлекеттiк қорғауға жататын объектiлердi күзету;
      3) аса қауiптi зиянды организмдердi фитосанитарлық мониторингi;
      4) мемлекеттік гидрометеорологиялық мониторинг және қоршаған ортаның жай-күйiне мониторинг жүргiзу;
      5) жануарлардың аса қауiптi жұқпалы ауруларының диагностикасы, жануарлардың аса қауiптi ауру ошақтарын жою; тiркеу сынақтары, ветеринарлық препараттарды, жемдер мен жемдiк қоспаларды байқаудан өткiзу, сондай-ақ ветеринарлық препараттардың серияларын (партияларын) оларды жарнамалау кезiнде бақылау; мемлекеттiк шекарадағы ветеринарлық бақылау бекеттерiнде көлiк құралдарын зарарсыздандыру; ветеринарлық препараттардың республикалық қорын сақтау;
      6) тауар белгiлерiн, қызмет көрсету белгілерiн, тауарлардың шыққан орындарының атауын, өнертабыстарды, пайдалы модельдердi, өнеркәсiптiк үлгiлерді, селекциялық жетiстiктердi қорғау саласындағы қызметтер;
      7) тұлғаны куәландыратын Қазақстан Республикасының құжаттарын жасау;
      8) оларға жүргізушiлердi, автомотокөлiктер құралдарын және тiркемелердi жол қозғалысына қатысуға рұқсат ету үшін қолданылатын арнаулы бланктiк өнiмдердi жасау;
      9) жекелеген тауарларды әкету және (немесе) әкелу;
      10) дәрi-дәрмектiк құралдарды мемлекеттiк тiркеу кезiндегi сараптамалық жұмыстар;
      11) қан мен оның компоненттерiн дайындау, консервациялау, сақтау және сату;
      12) ұлттық бiрыңғай тестiлеудi, бiлiм беру ұйымдарда аралық мемлекеттiк бақылау және бiлiм беру ұйымдарға аттестаттау жүргiзген кезде кешендi тестілеудi жүргiзу технологиясы;
      13) мемлекеттік сатып алу процесiн қамтамасыз ету үшiн құрылатын ақпараттық жүйелер саласындағы шаруашылық жүргiзудi жүзеге асыру.
      2. Әкетуге және (немесе) әкелуге жататын және оларға қатысты мемлекеттік монополия енгiзiлетiн тауарлардың жекелеген түрлерiнiң тiзбесiн Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.
      3. Қызмет түрлерi мемлекеттік монополия саласына тек қана осы Заңға енгiзiлгеннен кейiн жатқызылуы мүмкiн.
      4. Мемлекеттік монополия субъектілерi уәкілетті орган белгiлеген тәртіппен Мемлекеттік монополия субъектiлерiнiң мемлекеттiк тiркелiмiне енгізуге және одан шығаруға жатады.
      5. Мемлекеттік монополия субъектiлерiнiң мемлекеттік тiркелiмiне енгiзу және одан шығару тәртiбi:
      1) Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң мемлекеттiк тiркелiмiне енгiзуге және одан шығаруға негiздемелердi;
      2) Мемлекеттік монополия субъектiлерiнiң мемлекеттiк тiркелiмiнiң республикалық және (немесе) жергiлiктi бөлiмдерiн қалыптастыру тәртiбiн;
      3) Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң мемлекеттік тiркелiмiнiң республикалық және (немесе) жергiлiктi бөлiмдерiне енгiзу немесе олардан шығару үшiн қажетті құжаттардың (ақпараттың) тiзбесiн қамтуға тиiс.

       5-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң
               қызметiн мемлекеттiк реттеу

      1. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметiн мемлекеттiк реттеу:
      1) мемлекеттік монополия субъектiсi көрсететiн қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) бағаларды (бағалар прейскурантын) бекiтумен;
      2) бағалар калькуляциясын бекiтумен;
      3) шығындарды қалыптастырудың тәртiбiн бекiтумен;
      4) қызметтердің (тауарлардың, жұмыстардың) әрбір түрі бойынша шығындарды, табыстар мен қолданысқа енгiзiлген активтердi бөлектеп есепке алуды жүргізу тәртiбiн бекiтумен;
      5) мемлекеттiк монополия субъектiлерiне бiлiктiлiк талаптарды белгiлеумен жүзеге асырылады.
      2. Шығындарды қалыптастыру тәртiбi:
      1) бағаға (бағалар прейскурантына) енгізiлетiн шығындарды peттeудi;
      2) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бекiтiлген нормативтердiң шегінде шығыс баптарын шектеудi;
      3) бағаны (бағалар прейскурантын) қалыптастыру кезiнде ескерiлмейтiн шығыстардың тiзбесiн белгiлеудi;
      4) бағаға (бағалар прейскурантына) енгiзiлетiн табыстарды шектеудi;
      5) негiзгі құралдардың тозуын есептеуге қолданылатын әдiстердi келiсудi;
      6) негiзгi құралдарды қайта бағалауды және мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң бағалар калькуляциясында көзделетiн амортизациялық аударымдардың қаражаттарын пайдалану бағыттарын келiсудi қамтуға тиiс.
      3. Мемлекеттiк монополия субъектілерiне бiлiктiлiк талаптарды Қазақстан Республикасының Үкiметi белгілейдi.

       6-бап. Уәкiлеттi органның функциялары

      Уәкiлеттi орган мынадай функцияларды атқарады:
      1) мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметiне мемлекеттiк реттеу мен бақылауды жүзеге асырады;
      2) Мемлекеттік монополия субъектiлерiнiң мемлекеттiк тiркелiмiн қалыптастырады және жүргізедi;
      3) осы Заң талаптарының сақталуына және оны бұрмалаушылықтарын анықтау мен жою жөнiнде шаралар қолданады;
      4) мемлекеттiк монополия саласында Қазақстан Республикасының нормативтiк құқықтық актiлерiн әзiрлейдi және бекiтедi;
      5) мемлекеттік монополия саласында бағалар (бағалар прейскуранттарын) белгiлеудiң әдiстемелерiн әзiрлейдi, бекiтедi және қолданады;
      6) осы Заңмен рұқсат етiлген мемлекеттiк монополия саласына жатпайтын қызметтi мемлекеттік монополия субъектiсi жүзеге асыруға уәкiлеттi органмен келiсу тәртiбiн бекiтедi;
      7) шығындарды қалыптастыру тәртiбiн бекiтедi;
      8) мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң мүлкiн иелiктен айыру мен өзге мәмiлелер жасауға уәкiлеттi органмен келiсу тәртiбiн бекiтедi;
      9) бағалардың (бағалар прейскуранттарының) жобаларын бекiтуге арналған өтiнiмдi қарайды;
      10) өтiнiммен бiрге ұсынылған негiздеушi құжаттар мен есеп айырысуларды талдаудың негiзiнде бағалардың (бағалар прейскуранттарының) жобаларына сараптама жүргiзедi;
      11) Қазақстан Республикасының мемлекеттiк монополия туралы заңнамасын қолданудың практикасын қорытады, осының негiзiнде әдiстемелiк ұсынымдар жасайды.

       7-бап. Уәкiлетті органның құқықтары

      Уәкiлеттi орган:
      1) бағаға (бағалар прейскурантына) енгiзiлетiн шығындар өзгертiлген жағдайда мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметтерiне бағаларды (бағалар прейскурантын) өзгертуге бастамашылық жасауға;
      2) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) бағаларды (бағалар прейскурантын) қолданылу мерзiмдерiн кем дегенде тоқсанға белгiлеуге;
      3) мемлекеттiк монополия саласында қызметті жүзеге асыратын субъектiлердi мемлекеттік монополия субъектiлерiнiң Мемлекеттiк тiркелiмiне кiргізу туралы не одан шығару туралы шешiмдер қабылдауға;
      4) осы Заңды бұзу жағдайларында жолсыздықтарды тыю мен олардың салдарларын жою туралы орындауға мiндеттi нұсқамалар енгізуге;
      5) Қазақстан Республикасының заңнамалық актiлерiнде белгiленген коммерциялық, банктік және заңмен қорғалатын өзге де құпияны құрайтын мәлiметтердi жария етуге қойылатын талаптарды сақтай отырып, жеке және заңды тұлғалардан, оның iшiнде мемлекеттiк органдардан, жергiлiктi өзiн-өзi басқару органдарынан, сондай-ақ олардың лауазымды тұлғаларынан өз өкiлеттiктерiн жүзеге асыру үшiн қажеттi ақпаратты сұратуға және алуға;
      6) мемлекеттiк монополия субъектiсi тиiстi сауалды алған күнiнен бастап кемiнде бес күн мерзiмде ұсынылуға тиістi бағаны (бағалар прейскурантын) өзгертудiң себептерi туралы қосымша ақпарат сұратуға;
      7) Қазақстан Республикасының мемлекеттiк монополия туралы заңнамасының саласында әкiмшiлiк құқық бұзушылықтар туралы iстерiн қарауға;
      8) осы Заң бұзылған жағдайда, сотқа жүгiнуге құқылы.

       8-бап. Уәкiлеттi органның мiндеттерi

      Уәкiлеттi орган:
      1) жеке және заңды тұлғалардың, оның құзыретiне қатысты мәселелер бойынша өтiнiштерiн қарауға және қабылданған шешiмдер туралы өтiнiш берушілерге хабарлауға;
      2) коммерциялық, банктiк және өзге де заңмен қорғалатын құпияны құрайтын алынатын мәлiметтердiң, сондай-ақ жүктелген мiндеттердi атқару кезiнде алынған басқа ақпараттың сақталуын қамтамасыз етуге;
      3) тұтынушыларды мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметтерiн реттеу мәселелерi бойынша, коммерциялық, банктік және өзге заңмен қорғалатын құпияны құрайтын мәлiметтердi қамтитындарды қоспағанда, қабылданған шешiмдермен таныстыруға;
      4) бағалардың (бағалар прейскурантының) жобаларын бекiтуге арналған өтiнiмдi ол түскен күннен бастап отыз күннiң iшiнде қарауға және мемлекеттiк монополия субъектiсiн қабылданған шешiм туралы хабардар етуге мiндеттi.

       9-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң құқықтары

      Мемлекеттiк монополия субъектiсi:
      1) уәкiлеттi орган шешiмдер қабылдаған кезде өзiнiң қызметi мен құқықтық мәртебесi мәселелерiн қозғайтын ұсыныс енгiзуге;
      2) уәкiлеттi органның әрекеттерiне (әрекетсiздiгiне) сотқа шағымдануға;
      3) басқа субъектілердiң өз қызметiне, табыстарына, меншігіне және құқықтық мәртебесiне әсер ететiн әрекеттерiне (әрекетсiздiгiне) уәкiлеттi органға немесе сотқа шағымдануға құқылы.

       10-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнің
                мiндеттерi

      Мемлекеттік монополия субъектiсi:
      1) уәкiлеттi органның шешiмдерiн орындауға;
      2) көрсетiлетiн қызметтер (тауарлар, жұмыстар) үшiн уәкiлеттi орган бекiткен бағаларды (бағалар прейскурантын) ескере отырып, олардың құзыретi шегiнде мемлекеттік органдар белгілеген көрсетiлетiн қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) сапасына қойылатын талаптарға сәйкес қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) тұтынушыларға қызмет көрсетудi қамтамасыз етуге;
      3) Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген жеңiлдiктер мен артықшылықтар ескерiлген қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынудан басқа жағдайларда, қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) тұтынушыларға тең жағдайлармен ұсынуға;
      4) уәкiлетті органның талабы бойынша ол белгiленген мерзiмде, бiрақ үш күннен кем болмайтын, қажеттi ақпарат ұсынуға;
      5) шығындарды, табыстар мен қолданысқа енгізiлген активтердi уәкiлетті орган белгiлеген тәртiпке сәйкес қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) әрбiр түрi бойынша бөлектеп есепке алуды жүргiзуге;
      6) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) бағаларды (бағалар прейскурантын) және бағалар калькуляциясын бекiту кезiнде шығындары ескерiлетiн қызметтердi (тауарларды, жұмыстарды) Қазақстан Республикасының заңнамалық актiлерiнде белгіленген тәртiппен сатып алуды жүзеге асыруға;
      7) көрсетiлiп отырған қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) шарттар жасасу кезiнде тұтынушылардың құқықтарын бұзуға жол бермеуге мiндетті.

       11-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң
                қызметiн шектеу

      Мемлекеттiк монополия субъектiсiне:
      1) мемлекеттiк монополия саласына жатпайтын қызметтен табыстар мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң бiр күнтiзбелiк жыл iшiндегi барлық қызметiнен бес пайыздан аспаған жағдайда көрсетiлетiн қызметтермен (тауарлармен, жұмыстармен) технологиялық жағынан байланысты қызметтi қоспағанда мемлекеттiк монополия саласына жатпайтын қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынуға;
      2) мемлекеттiк монополия саласында қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынумен, сондай-ақ мемлекеттiк монополия субъектiсi үшiн осы Заңмен рұқсат етiлген қызметтi жүзеге асырумен байланысты емес жекеменшік, шаруашылық жүргiзу және (немесе) жедел басқару құқығында мүлiкке иеленуге;
      3) акцияларды (үлестердi) иеленуге немесе өзге де ұйымдардың қызметiне өзгедей түрмен қатысуға;
      4) уәкілеттi орган белгiлеген мөлшерден асатын ұсынылған қызметтер (тауарлар, жұмыстар) үшiн, осы баптың 1) тармақшасында көзделген жағдайды қоспағанда, ақы алуға;
      5) ұсынылып отырған қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) байланысты талап құқығын, егер бұл мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне бағаларды (бағалар прейскурантын) арттыруға алып келсе, үшiншi тұлғаларға беруге;
      6) мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметтерiне қол жеткiзу шарттарын күштеп таңуға немесе мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметтерi тұтынушыларды кемсiтуге әкеп соғатын өзге де iс-әрекеттер жасауға;
      7) қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) бағаларына оларды ұсынуға байланысы жоқ шығындар енгізуге тыйым салынады.

       12-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң
                қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын)
                тұтынушының құқықтары

      Мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын) тұтынушы:
      1) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын) уәкiлеттi орган бекiткен бағалар (бағалар прейскуранттары) бойынша сатып алуға;
      2) шешiмдерге өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу, жаңа шешiмдер қабылдау немесе қолданыстағы шешiмдердiң күшiн жою туралы уәкiлетті органға өтiнiштермен жүгiнуге;
      3) уәкiлеттi органның әрекеттерiне (әрекетсiздiгiне), сондай-ақ ол қабылдаған шешiмдерге сот тәртiбiмен шағымдануға;
      4) уәкiлеттi органға және (немесе) сот тәртiбiмен мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң әрекеттерiне шағымдануға;
      5) жаңа бағалар (бағалар прейскуранттарының) жария тыңдауларына қатысуға құқылы.

       13-бап. Бағаларды (бағалар прейскурантын)
                бекiту тәртiбi

      1. Мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) бағалар (бағалар прейскурантын) бекiтудi уәкiлеттi орган тоқсанына бiр реттен жиi емес жүзеге асырады.
      2. Мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) бағалар (бағалар прейскуранттары) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтер (тауарлар, жұмыстар) ұсынуға қажеттi шығындар құнынан төмен болмауға және оны дамытуға қажеттi табыстар ескерiлуге тиiс.
      Уәкiлеттi орган мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң қызметтерiне (тауарларына, жұмыстарына) бағаларды (бағалар прейскуранттарын) бекiту кезiнде шығындарды қалыптастыру тәртiбiн қолданады.
      3. Қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) бекiтiлген бағалар (бағалар прейскуранттары) осы баптың 6-тармағының екiншi бөлігінде көзделген жағдайды қоспағанда, келесi күнтiзбелiк тоқсанның бiрiншi күнiнен бастап енгізiледi.
      4. Қызметтердiң (тауарлардың, жұмыстардың) жаңа түрлерiне бағалар (бағалар прейскурантын) бекiту, қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) қолданыстағы бағаларды (бағалар прейскурантын) өзгерту, сондай-ақ бағалардың (бағалар прейскурантының) белгіленген қолданылу мерзiмi аяқталған кезiнде мемлекеттiк монополия субъектiсi олар қолданысқа енгiзiлгенге дейiн қырық бес күннен кешiктiрмей бағаларды (бағалар прейскурантын) бекiтуге арналған өтiнiммен уәкiлеттi органға жүгiнедi.
      Өтiнiмге уәкiлеттi орган белгілеген талаптарға сәйкес бағалар калькуляциясының жобасы, нормативтiк, есеп айырысу және басқа материалдар қоса берiледi.
      Баға (бағалар прейскуранты) және бағалар калькуляциясы уәкiлеттi органның бастамасы бойынша қайта қаралған жағдайда мемлекеттiк монополия субъектiсi бiр ай мерзiмде жаңа бағаны (бағалар прейскурантын) бекiту үшiн өтiнiм берген кездегi көлемдегiдей экономикалық негiзделген есеп айырысу мен өзге ақпарат ұсынуға мiндеттi.
      Шығындар төмендеген жағдайда мемлекеттiк монополия субъектiсi осы тармақтың бiрiншi бөлігінде белгiленген тәртiппен бағаларды (баға прейскурантын) төмендетуге арналған өтiнiммен шығуға мiндеттi.
      5. Уәкiлетті орган жаңа бағалардың (бағалар прейскуранттарының) жобаларына жария тыңдауларды Қазақстан Республикасының Үкiметi белгілеген тәртiппен өткiзедi.
      Бұл ретте уәкілеттi орган мемлекеттiк монополия субъектiсiне жария тыңдауларды тағайындау мен оларды өткiзу күнi туралы хабарлауға мiндеттi.
      Жария тыңдаулар жаңа бағалар (бағалар прейскуранттары) енгізiлгенге дейiн жиырма бес күннен кешiктiрмей өткiзiледi.
      Жария тыңдауларды ұйымдастыру мен өткiзу тәртiбiн уәкiлеттi орган белгiлейдi.
      6. Мемлекеттік монополия субъектiсi қызметтердi тұтынушыларды Қазақстан Республикасының барлық аумағына таратылатын баспасөз басылымдары арқылы бағалардың (бағалар прейскуранттарының) алда тұрған өзгерiсi туралы олар қолданысқа енгізiлгенге дейiн он күн бұрын хабардар етуге мiндеттi.
      Тұтынушылар жаңа бағаларды (бағалар прейскуранттарын) енгiзу туралы хабардар етiлмеген немесе уақтылы хабардар етiлмеген жағдайда, бекiтiлген бағалар (бағалар прейскуранттары) келесi күнтiзбелiк тоқсанның екiншi айының бiрiншi күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi. Бұл талап мемлекеттiк монополия субъектiсiн осы тармақтың бiрiншi бөлiгiнде көзделген мiндеттен босатпайды.
      Тұтынушылар жаңа бағаларды (бағалар прейскуранттарын) енгiзу туралы қайталап хабардар етілмеген немесе уақтылы хабардар етiлмеген жағдайда, уәкiлеттi орган осындай бағалар (бағалар прейскуранттары) туралы шешiмнiң күшiн жояды.
      7. Жаңадан құрылған мемлекеттiк монополия субъектiлерi үшiн бағалар (бағалар прейскуранттары) уәкiлеттi орган айқындаған күннен бастап енгiзiлуi мүмкiн.

       14-бап. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң
                қызметтерiн мемлекеттiк бақылау

      1. Мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң осы Заңда белгiленген мiндеттердi орындау және мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң қызметтерiн (тауарларын, жұмыстарын) тұтынушылардың құқықтары мен заңды мүдделерiне қысым жасауды болдырмау мақсатында уәкiлеттi орган:
      1) мемлекеттiк монополия субъектiсiнiң уәкiлеттi орган белгілеген тәртiппен құрылуына, қайта ұйымдастырылуы мен таратылуына;
      2) мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң осы Заңның 11-бабында көзделген талаптарды орындауына бақылауды жүзеге асырады.
      2. Осы баптың 1-тармағында көрсетiлген iс-әрекеттердi жасау үшiн мемлекеттік монополия субъектiсi уәкiлеттi органға осындай iс-әрекеттердi жүзеге асыруға келiсiм беру туралы өтiнiш ұсынуға және шешiм қабылдау үшiн қажеттi ақпаратты ұсынуға мiндеттi.
      Уәкiлеттi орган өтiнiш беру үшiн құжаттардың тiзбесiн, оларды ұсыну және қарау тәртiбiн айқындайды.
      3. Уәкілеттi орган өтiнiштi алған күнiнен бастап отыз күннен кешiктірмей оны қарайды және өтiнiш берушiге қабылдаған шешiм туралы жазбаша нысанда хабарлайды.
      Егер шешiм қабылдау үшін қосымша ақпарат қажет болған жағдайда уәкiлетті орган оны өтiнiш берушіден сұратуға және өтiнiштiң қарау мерзiмiн осындай сұрау салу өтiнiштi қарау мерзiмiн ұзарту туралы хабарламамен бiрге өтiнiштi алған күнiнен бастап он бес күннен кешiктiрмей өтiнiш берушіге жолдаған жағдайда отыз күнге ұзартуға құқылы.
      4. Өтініштi қанағаттандырудан бас тартуға өтiнiш берушi сот тәртібiмен шағымдануы мүмкiн.
      5. Мемлекеттік монополия субъектiсiн - заңды тұлғаны мемлекеттiк тiркеу және қайта тiркеу, сондай-ақ оның қызметінiң тоқтатылуын тiркеу уәкiлетті органның алдын ала келiсiмiмен ғана жүзеге асырылады.

       15-бап. Осы Заңды бұзушылық салдарлары

      Осы Заңды бұзған жағдайда мемлекеттiк монополия субъектiлерi, олардың басшылары:
      1) Осы заң бұзушылықтарына тоқтатуға және оның салдарларын жоюға;
      2) бастапқы жағдайды қалпына келтiруге немесе нұсқамада көрсетiлген өзге де әрекеттер жасауға;
      3) келтiрiлген залалдың және (немесе) тiкелей зияндардың орнын толтыру үшін шаралар қолдануға міндетті.

       16-бап. Уәкiлетті органның нұсқамалары

      1. Уәкiлеттi органның нұсқамаларын мемлекеттiк монополиялар субъектiлерi, мемлекеттiк органдар, олардың басшылары шешiмдерде (нұсқамаларда) көзделген мерзiмде, бiрақ оларды алған күннен бастап отыз күннен кешiктірмей орындайды.
      2. Мемлекеттік органдар осы Заңды бұзып қабылданған кесiмдердi алып тастау туралы немесе өзгерту туралы не бастапқы жағдайды қалпына келтiру туралы нұсқамаларды орындамаған жағдайда, уәкiлеттi орган осы кесiмдердi (толық немесе iшiнара) жарамсыз деп тану туралы және (немесе) бастапқы жағдайды қалпына келтiруге ерiксiз көндiру туралы талап-арызбен сотқа жүгінуге құқылы.
      3. Мемлекеттiк монополия субъектісi нұсқамаларды орындамаған жағдайда уәкiлетті орган сотқа мемлекеттiк монополия субъектiсiн тиiстi нұсқамада көрсетілген әрекеттердi жасауға ерiксiз көндiру туралы талап-арыз беруге құқылы.

       17-бап. Осы Заңды бұзғаны үшiн жауапкершiлiк

      Осы заңның бұзылуына кiнәлi тұлғалар Қазақстан Республикасының заңнамалық актiлерiне сәйкес жауапты болады.

       18-бап. Өтпелi және қорытынды ережелер

      1. Осы Заң қолданысқа енгiзiлгенге дейiн мемлекеттік монополия саласына осы Заңмен жатқызылған қызметтi жүзеге асырған мемлекеттiк монополия субъектiсi осы Заң қолданысқа енгізiлген күннен бастап екi айдың iшiнде өзiн мемлекеттiк монополия субъектiлерiнiң Мемлекеттiк тiркелiмiне енгiзу туралы өтініммен уәкiлетті органға жүгiнуге мiндеттi.
      2. Осы баптың 1-тармағында көрсетiлген мемлекеттік монополиялар субъектiлерi осы Заң қолданысқа енгiзiлген күннен бастап алты айдың iшiнде қызметтерге (тауарларға, жұмыстарға) бағалар (бағалар прейскурантын) бекiту туралы өтінiммен уәкiлетті органға жүгiнуге мiндеттi.
      3. Осы Заң ресми жарияланған күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi.

       Қазақстан Республикасының
      Президентi

О проекте Закона Республики Казахстан "О государственной монополии"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 14 апреля 2005 года N 349

     Сноска. Отозван из Парламента РК постановлением Правительства РК от 20.12.2005 № 1255.

     Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
     внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О государственной монополии".

   Премьер-Министр
  Республики Казахстан

Проект  

Закон Республики Казахстан
"О государственной монополии"

     Настоящий Закон направлен на государственное регулирование и контроль деятельности в сфере государственной монополии в Республике Казахстан, достижение баланса интересов потребителей, государства и субъектов государственной монополии, определяет права и обязанности субъектов государственной монополии, физических и юридических лиц, пользующихся услугами (товарами, работами) в сфере государственной монополии.

    Статья 1. Понятия, используемые в настоящем Законе

     В настоящем Законе используются следующие понятия:
     1) государственная монополия - сфера деятельности, в которой введение конкуренции нецелесообразно из соображений защиты конституционного строя, национальной безопасности, охраны общественного порядка, прав и свобод человека, здоровья населения;
     2) Государственный регистр субъектов государственной монополии - поименный перечень субъектов государственной монополии с указанием видов деятельности, в которых они считаются таковыми, состоящий из республиканского и местных разделов;
     3) калькуляция цен - утверждаемые уполномоченным органом в разрезе услуг (товаров, работ), оказываемых субъектом государственной монополии, показатели о статьях доходов и расходов, объемах оказываемых субъектом государственной монополии услуг (товаров, работ) и другие экономические показатели деятельности субъекта государственной монополии по форме, утвержденной уполномоченным органом;
     4) субъект государственной монополии - государственное учреждение, не являющееся государственным органом, или государственное предприятие, обладающие исключительным правом на оказание услуг (товаров, работ) в сфере государственной монополии;
     5) потребитель услуг (товаров, работ) субъекта государственной монополии - физическое или юридическое лицо, пользующееся услугами (товарами, работами) в сфере государственной монополии;
     6) уполномоченный орган - государственный орган, осуществляющий регулирование и контроль деятельности, отнесенной к сфере государственной монополии.

    Статья 2. Действие настоящего Закона

     1. Настоящий Закон регулирует общественные отношения, возникающие на рынке услуг (товаров, работ) на территории Республики Казахстан, связанные с оказанием субъектами услуг (товаров, работ), отнесенных к государственной монополии, а также распространяется на действия (бездействие) субъектов государственной монополии, их учредителей (органа управления), совершаемые за пределами Республики Казахстан.
     2. Для субъекта рынка, осуществляющего деятельность, которая отнесена настоящим Законом к сфере государственной монополии, государственное регулирование и контроль применяется только в отношении такой деятельности.
     3. Правоотношения, не охваченные настоящим Законом, регулируются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

    Статья 3. Законодательство Республики Казахстан
               о государственной монополии

     1. Законодательство Республики Казахстан о государственной монополии основывается на Конституции Республики Казахстан, состоит из норм Гражданского кодекса Республики Казахстан, настоящего Закона и иных нормативных правовых актов Республики Казахстан.
     2. Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в настоящем Законе, то применяются правила международного договора.

    Статья 4. Сфера государственной монополии

     1. К сфере государственной монополии в Республике Казахстан относятся следующие виды деятельности:
     1) лесоустройство, связанное с установлением границ государственного лесного фонда, инвентаризацией лесов и планированием ведения лесного хозяйства на участках государственного лесного фонда;
     2) охрана объектов, подлежащих государственной охране;
     3) фитосанитарный мониторинг особо опасных вредных организмов;
     4) ведение государственного гидрометеорологического мониторинга и мониторинга состояния окружающей среды;
     5) диагностика особо опасных болезней животных, ликвидация очагов особо опасных заразных болезней животных; регистрационные испытания, апробации ветеринарных препаратов, кормов и кормовых добавок, а также контроля серий (партий) ветеринарных препаратов при их рекламации; дезинфекция транспортных средств на ветеринарных контрольных постах на государственной границе; хранение республиканского запаса ветеринарных препаратов;
     6) услуги в области охраны товарных знаков, знаков обслуживании, наименования мест происхождения товаров, изобретений, полезных моделей, промышленных образцов, селекционных достижений;
     7) изготовление документов Республики Казахстан, удостоверяющих личность;
     8) изготовление специальной бланочной продукции, применяемой для допуска водителей, автомототранспортных средств и прицепов к ним к участию в дорожном движении, а также для государственного контроля за обеспечением безопасности дорожного движения;
     9) вывоз и (или) ввоз отдельных товаров;
     10) экспертные работы при государственной регистрации лекарственных средств;
     11) заготовка, консервация, хранение и реализация крови и ее компонентов;
     12) технология проведения единого национального тестирования, комплексного тестирования, при проведении промежуточного государственного контроля в организациях образования и аттестации организаций образования;
     13) осуществление хозяйствования в сфере информационных систем, создаваемых для обеспечения процесса государственных закупок.
     2. Перечень отдельных видов товаров, в отношении вывоза и (или) ввоза которых вводится государственная монополия, устанавливается Правительством Республики Казахстан.
     3. Виды деятельности могут быть отнесены к сфере государственной монополии только после включения в настоящий Закон.
     4. Субъекты государственной монополии подлежат включению и исключению из Государственного регистра субъектов государственной монополии в порядке, установленном уполномоченным органом.
     5. Порядок включения и исключения из Государственного регистра субъектов государственной монополии должен содержать:
     1) основания включения и исключения из Государственного регистра субъектов государственной монополии;
     2) порядок формирования республиканского и (или) местного разделов Государственного регистра субъектов государственной монополии;
     3) перечень документов (информации), необходимых для включения и исключения из республиканского и (или) местного разделов Государственного регистра субъектов государственной монополии.

    Статья 5. Государственное регулирование деятельности
               субъектов государственной монополии

     1. Государственное регулирование деятельности субъектов государственной монополии осуществляется:
     1) утверждением цен (прейскуранта цен) на услуги (товары, работы), оказываемые субъектом государственной монополии;
     2) утверждением калькуляции цен;
     3) утверждением порядка формирования затрат;
     4) утверждением порядка ведения раздельного учета затрат, доходов и задействованных активов по каждому виду услуг (товаров, работ);
     5) установлением квалификационных требований к субъектам государственной монополии.
     2. Порядок формирования затрат должен содержать:
     1) регулирование затрат, включаемых в цену (прейскурант цен);
     2) ограничение статей расходов субъекта государственной монополии в пределах нормативов, утвержденных в соответствии с законодательством Республики Казахстан;
     3) установление перечня расходов, не учитываемых при формировании цены (прейскуранта цен);
     4) ограничение доходов, включаемых в цену (прейскурант цен);
     5) согласование применяемых методов начисления износа основных средств;
     6) согласование переоценки основных средств и направлений использования средств амортизационных отчислений, предусматриваемых калькуляцией цен субъекта государственной монополии.
     3. Квалификационные требования к субъектам государственной монополии устанавливаются Правительством Республики Казахстан.

    Статья 6. Функции уполномоченного органа

     Уполномоченный орган выполняет следующие функции:
     1) осуществляет государственное регулирование и контроль за деятельностью субъектов государственной монополии;
     2) формирует и ведет Государственный регистр субъектов государственной монополии;
     3) осуществляет контроль за соблюдением требований настоящего Закона и принимает меры по выявлению и устранению его нарушений;
     4) разрабатывает и утверждает нормативные правовые акты Республики Казахстан в сфере государственной монополии;
     5) разрабатывает, утверждает и применяет методики установления цен (прейскурантов цен) в сфере государственной монополии;
     6) утверждает порядок согласования с уполномоченным органом осуществления субъектом государственной монополии деятельности, не относящейся к сфере государственной монополии, разрешенной настоящим Законом;
     7) утверждает порядок формирования затрат;
     8) утверждает порядок согласования с уполномоченным органом отчуждения и совершения иных сделок с имуществом субъектов государственной монополии;
     9) рассматривает заявку на утверждение проектов цен (прейскурантов цен);
     10) проводит экспертизу проектов цен (прейскурантов цен) на основе анализа, представленного вместе с заявкой, обосновывающих документов и расчетов;
     11) обобщает практику применения законодательства Республики Казахстан о государственной монополии, вырабатывает на этой основе методические рекомендации.

    Статья 7. Права уполномоченного органа

     Уполномоченный орган вправе:
     1) инициировать изменение цен (прейскуранта цен) на услуги субъектов государственной монополии в случае изменения затрат, включаемых в цену (прейскурант цен);
     2) устанавливать срок действия цен (прейскуранта цен) на услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии не менее, чем на квартал;
     3) принимать решения о включении субъектов, осуществляющих деятельность в сфере государственной монополии, в Государственный регистр субъектов государственной монополии либо об исключении из него;
     4) вносить в случаях нарушения настоящего Закона обязательные для исполнения предписания о прекращении нарушений и устранении их последствий;
     5) запрашивать и получать информацию, необходимую для осуществления своих полномочий, от физических и юридических лиц, в том числе государственных органов, органов местного самоуправления, а также их должностных лиц, с соблюдением установленных законодательными актами Республики Казахстан требований к разглашению сведений, составляющих коммерческую, банковскую и иную охраняемую законом тайну;
     6) запрашивать дополнительную информацию о причинах изменения цены (прейскуранта цен), которая должна быть представлена не менее, чем в пятидневный срок с даты получения субъектом государственной монополии соответствующего запроса;
     7) рассматривать дела об административных правонарушениях в сфере законодательства Республики Казахстан о государственной монополии;
     8) обращаться в суд в случаях нарушения настоящего Закона.

    Статья 8. Обязанности уполномоченного органа

     Уполномоченный орган обязан:
     1) рассматривать обращения физических и юридических лиц по вопросам, относящимся к его компетенции, и сообщать заявителям о принятых решениях;
     2) обеспечить сохранность получаемых сведений, составляющих коммерческую, банковскую и иную охраняемую законом тайну, а также другой информации, полученной при исполнении возложенных задач;
     3) знакомить потребителей с принятыми решениями по вопросам регулирования деятельности субъектов государственной монополии, кроме тех, которые содержат сведения, составляющие коммерческую, банковскую и иную охраняемую законом тайну;
     4) рассматривать заявку на утверждение проектов цен (прейскуранта цен) и уведомлять субъекта государственной монополии о принятом решении в течение тридцати дней со дня поступления соответствующей заявки.

    Статья 9. Права субъекта государственной монополии

     Субъект государственной монополии вправе:
     1) вносить предложения при принятии уполномоченным органом решений, затрагивающих вопросы его деятельности и правового статуса;
     2) обжаловать в суд действия (бездействие) уполномоченного органа;
     3) обжаловать в уполномоченный орган или суд действия (бездействие) субъектов рынка, которые отражаются на его деятельности, доходах, собственности и правовом статусе.

    Статья 10. Обязанности субъектов государственной
                монополии

     Субъект государственной монополии обязан:
     1) выполнять решения уполномоченного органа;
     2) обеспечивать обслуживание потребителей услуг (товаров, работ) в соответствии с требованиями, предъявляемыми к качеству оказываемых услуг (товаров, работ), установленными государственными органами в пределах их компетенции, с учетом цены (прейскуранта цен), утвержденной уполномоченным органом за оказываемые услуги (товары, работы);
     3) предоставлять равные условия потребителям услуг (товаров, работ), кроме случаев оказания услуг (товаров, работ) с учетом льгот и преимуществ, установленных в соответствии с законами Республики Казахстан;
     4) по требованию уполномоченного органа предоставлять необходимую информацию в установленные им сроки, но не менее трех дней;
     5) вести раздельный учет затрат, доходов и задействованных активов по каждому виду услуг (товаров, работ) в соответствии с порядком, установленным уполномоченным органом;
     6) осуществлять закупки услуг (товаров, работ), затраты на которые учитываются при утверждении цен (прейскуранта цен) и калькуляции цен на услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии, в порядке, установленном законодательными актами Республики Казахстан;
     7) не допускать нарушения прав потребителей при заключении договоров на оказываемые услуги (товары, работы).

    Статья 11. Ограничение деятельности субъектов
                государственной монополии

     Субъекту государственной монополии запрещается:
     1) оказывать услуги (товары, работы), не относящиеся к сфере государственной монополии, за исключением:
     деятельности, технологически связанной с оказываемыми услугами (товарами, работами);
     случаев, когда доходы от деятельности, не относящейся к сфере государственной монополии, не превышают пяти процентов от всей деятельности субъекта государственной монополии за один календарный год;
     2) иметь на праве хозяйственного ведения и (или) оперативного управления имущество, не связанное с оказанием услуг (товаров, работ) в сфере государственной монополии, а также с осуществлением деятельности, разрешенной для субъекта государственной монополии в соответствии с настоящим Законом;
     3) владеть акциями (долями) или иным образом участвовать в деятельности иных организаций;
     4) взимать за оказываемые услуги (товары, работы) плату, превышающую размер, утвержденный уполномоченным органом, за исключением случая, предусмотренного подпунктом 1) настоящей статьи;
     5) переуступать право требования, связанное с оказываемыми услугами (товарами, работами) третьим лицам, если это приведет к повышению цен (прейскуранта цен) на услуги субъекта государственной монополии;
     6) навязывать условия доступа к услугам (товарам, работам) субъектов государственной монополии или совершать иные действия, ведущие к дискриминации потребителей услуг (товаров, работ) субъектов государственной монополии;
     7) включать в цены (прейскуранты цен) на услуги (товары, работы) затраты, не связанные с их оказанием.

    Статья 12. Права потребителя услуг (товаров, работ)
                субъекта государственной монополии

     Потребитель услуг (товаров, работ) субъекта государственной монополии вправе:
     1) покупать услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии по ценам (прейскурантам цен), утвержденным уполномоченным органом;
     2) обращаться с заявлениями в уполномоченный орган о внесении изменений и дополнений, принятии новых или отмене действующих решений;
     3) обжаловать в судебном порядке действия (бездействие) уполномоченного органа, а также принятые им решения;
     4) обжаловать в уполномоченный орган и (или) в судебном порядке действия субъекта государственной монополии;
     5) участвовать в публичных слушаниях проектов новых цен (прейскурантов цен).

    Статья 13. Порядок утверждения цен (прейскуранта цен)

     1. Утверждение цен (прейскуранта цен) на услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии осуществляется уполномоченным органом не чаще одного раза в квартал.
     2. Цены (прейскуранты цен) на услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии должны быть не ниже стоимости затрат, необходимых для оказания субъектом государственной монополии услуг (товаров, работ), и учитывать доходы, необходимые для его развития.
     При утверждении цен (прейскурантов цен) на услуги (товары, работы) субъекта государственной монополии уполномоченный орган применяет порядок формирования затрат.
     3. Утвержденные цены (прейскуранты цен) на услуги (товары, работы) вводятся с первого числа следующего календарного квартала, за исключением случая, предусмотренного частью второй пункта 6 настоящей статьи.
     4. При утверждении цен (прейскуранта цен) на новые виды услуг (товаров, работ), изменении действующих цен (прейскуранта цен) на услуги (товары, работы), а также истечении установленного срока действия цен (прейскуранта цен) субъект государственной монополии не позднее, чем за сорок пять дней до введения их в действие обращается в уполномоченный орган с заявкой на утверждение цен (прейскуранта цен) на услуги (товары, работы).
     К заявке прилагаются проект калькуляции цен, нормативные, расчетные и другие материалы в соответствии с требованиями, установленными уполномоченным органом.
     В случае пересмотра цены (прейскуранта цен) и калькуляции цен по инициативе уполномоченного органа субъект государственной монополии обязан в месячный срок предоставить экономически обоснованные расчеты и иную информацию в том же объеме, что и при подаче заявки для утверждения новой цены (прейскуранта цен).
     В случае снижения затрат субъект государственной монополии обязан выйти с заявкой на снижение цен (прейскуранта цен) в порядке, установленном частью первой настоящего пункта.
     5. Уполномоченный орган при рассмотрении заявки на утверждение новых цен (прейскурантов цен) проводит публичные слушания проектов новых цен (прейскурантов цен), в порядке установленном Правительством Республики Казахстан.
     При этом уполномоченный орган обязан сообщить субъекту государственной монополии о назначении публичных слушаний и дате их проведения.
     Публичные слушания проводятся не позднее, чем за двадцать пять дней до введения новых цен (прейскурантов цен).
     6. Субъект государственной монополии обязан уведомить потребителей услуг (товаров, работ) через периодические печатные издания, распространяемые на всей территории Республики Казахстан, о предстоящем изменении цен (прейскурантов цен) не позднее, чем за десять дней до введения их в действие.
     В случае не уведомления или несвоевременного уведомления потребителей о введении новых цен (прейскурантов цен) утвержденные цены (прейскуранты цен) вводятся в действие с первого числа второго месяца следующего календарного квартала. Данное требование не освобождает субъекта государственной монополии от обязанности, предусмотренной частью первой настоящего пункта.
     В случае повторного не уведомления или несвоевременного уведомления потребителей о введении новых цен (прейскурантов цен) уполномоченный орган отменяет решение о таких ценах (прейскурантах цен).
     7. Для вновь образованных субъектов государственной монополии цены (прейскуранты цен) могут быть введены с даты, определенной уполномоченным органом.

    Статья 14. Государственный контроль за деятельностью
                субъектов государственной монополии

     1. В целях исполнения субъектами государственной монополии обязанностей, установленных настоящим Законом и предотвращения ущемления прав и законных интересов потребителей услуг (товаров, работ) субъекта государственной монополии уполномоченный орган осуществляет контроль за:
     1) созданием, реорганизацией и ликвидацией субъекта государственной монополии в порядке, установленном уполномоченным органом;
     2) исполнением субъектами государственной монополии требований, предусмотренных в статье 11 настоящего Закона.
     2. Для совершения действий, указанных в пункте 1 настоящей статьи, субъект государственной монополии обязан представить в уполномоченный орган ходатайство о даче согласия на осуществление таких действий и представить информацию, необходимую для принятия решения.
     Перечень документов для подачи ходатайства, порядок их представления и рассмотрения определяются уполномоченным органом.
     3. Уполномоченный орган не позднее тридцати дней со дня получения ходатайства рассматривает его и сообщает заявителю в письменной форме о принятом решении.
     В случае, если для принятия решения необходима дополнительная информация, уполномоченный орган вправе запросить ее у заявителя и увеличить срок рассмотрения ходатайства на тридцать дней при условии, что такой запрос вместе с уведомлением о продлении срока рассмотрения ходатайства направлен заявителю не позднее пятнадцати дней со дня получения ходатайства.
     4. Отказ в удовлетворении ходатайства может быть обжалован заявителем в судебном порядке.
     5. Государственная регистрация и перерегистрация юридического лица - субъекта государственной монополии, а также регистрация прекращения его деятельности осуществляются регистрирующим органом только с предварительного согласия уполномоченного органа.

    Статья 15. Последствия нарушения настоящего Закона

     В случае нарушения настоящего Закона субъекты государственной монополии, их руководители обязаны:
     1) прекратить нарушение настоящего Закона и устранить его последствия;
     2) восстановить первоначальное положение или совершить иные действия, указанные в предписании;
     3) принять меры для возмещения причиненного ущерба и (или) убытков напрямую.

    Статья 16. Предписания уполномоченного органа

     1. Предписания уполномоченного органа исполняются субъектами государственной монополии, государственными органами, их руководителями в срок, предусмотренный предписаниями, но не позднее тридцати дней со дня их получения.
     2. В случае неисполнения государственными органами предписаний об отмене или об изменении актов, принятых с нарушением настоящего Закона, либо о восстановлении первоначального положения уполномоченный орган вправе обратиться в суд с иском о признании данных актов недействительными (полностью или частично) и (или) о понуждении восстановить первоначальное положение.
     3. В случае неисполнения субъектом государственной монополии предписаний уполномоченный орган вправе предъявить в суд иск о понуждении субъекта государственной монополии совершить действия, указанные в соответствующем предписании.

    Статья 17. Ответственность за нарушение
                настоящего Закона

     Лица, виновные в нарушении настоящего Закона, несут ответственность в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.

    Статья 18. Переходные и заключительные положения

     1. Субъекты государственной монополии, которые до введения в действие настоящего Закона осуществляли деятельность, отнесенную настоящим Законом к сфере государственной монополии, обязаны в течение двух месяцев со дня введения в действие настоящего Закона, обратиться в уполномоченный орган с заявкой о включении его в Государственный регистр субъектов государственной монополии.
     2. Субъекты государственной монополии, указанные в пункте 1 настоящей статьи, обязаны в течение шести месяцев со дня введения в действие настоящего Закона, обратиться в уполномоченный орган с заявкой об утверждении цен (прейскуранта цен) на их услуги (товары, работы).
     3. Настоящий Закон вводится в действие со дня его официального опубликования.

   Президент
Республики Казахстан