Ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзуге арналған бiрыңғай тәсiлдер туралы келiсiмге қол қою туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 29 маусымдағы N 596 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкiметi  ҚАУЛЫ ЕТЕДI:

      1. Қоса берiлiп отырған Ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзуге арналған бiрыңғай тәсiлдер туралы келiсiмнiң жобасы мақұлдансын.

      2. Ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзуге арналған бiрыңғай тәсiлдер туралы келiсiмге қол қойылсын.

      3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгiзiледi.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

Жоба 

Ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзуге арналған
бiрыңғай тәсiлдер туралы келiсiм

      Бұдан әрi Тараптар деп аталатын 
      Беларусь Республикасының Үкiметi, Беларусь Республикасының Ұлттық банкi,
      Қазақстан Республикасының Үкiметi, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi,
      Ресей Федерациясының Үкiметi, Ресей Федерациясының Орталық банкi, 
      Украина Үкiметi, Украина Ұлттық банкi,
      2003 жылғы 19 қыркүйекте Ялтада қол қойылған Бiртұтас экономикалық кеңiстiк (бұдан әрi - БЭК) құру туралы келiсiмнiң ережелерiн басшылыққа ала отырып,
      экономикалық ықпалдастықты тереңдетуге, өзара сауда-экономикалық қатынастарды дамытуға ұмтыла отырып,
      БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң аумағында тауарлардың, қызметтердiң, капиталдың және жұмыс күшiнiң еркiн қозғалысын қамтамасыз етуге жәрдемдесу мақсатында,
      Бiртұтас экономикалық кеңiстiк құру жөнiндегi үйлестiрiлген iс-шараларды жүзеге асырудың қажеттiлiгiн растай отырып, 
      валюта саласындағы ықпалдасу процестерiн дамыту үшiн негiз жасай отырып, мына төмендегiлер туралы келiстi

1-бап. Ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзудiң
негiзгi қағидаттары

      1.1. БЭК құру туралы келiсiмнiң 2-бабында айқындалған мiндеттердi шешу, валюта бағамдарының құбылмалылығын (тұрақсыздығын) азайтуға жағдай жасау үшiн Тараптар ұлттық валютаға деген сенiмдi қамтамасыз етуге бағытталған экономикалық саясатты жүргiзетiн болады.
      1.2. Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң iшкi бағаларының тұрақтылығына қол жеткiзу үшiн қажеттi ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзудiң бiрыңғай тәсiлдерiн айқындау туралы уағдаласты.
      1.3. Тараптар ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзу кезiнде БЭК шеңберiнде ықпалдасу процестерiн дамытуға терiс әсер ететiн iс-әрекеттердi болдырмауға уағдаласты.

2-бап. Ақша-кредит және валюта саясатын келiсу
процесiнiң кезеңдiлiгi

      2.1. БЭК құру туралы келiсiмде және БЭК құру туралы тұжырымдамада белгiленген Бiртұтас экономикалық кеңiстiктi кезең-кезеңiмен құру қағидатын назарға ала отырып, Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң ақша-кредит және валюта саясатын келiсу процесiнiң сондай-ақ кезеңдiк сипатта болуы және ықпалдасу процестерiн дамыту үшiн қажеттi көлемде жүзеге асырылуы тиiс екендiгi туралы уағдаласты.
      2.2. Тараптар БЭК құрудың БЭК құру тұжырымдамасына сәйкес еркiн сауда аймағын құру көзделетiн бiрiншi кезектегi кезеңiнде ақша-кредит және валюта саясатының әрбiр Тараптың iшкi бағалар тұрақтылығын қамтамасыз етуi үшiн қажеттi заңды қағидаттарын үйлестiрудi жүзеге асыру керектiгiн келiстi.
      2.3. Егер ықпалдасу процестерiн одан әрi дамыту үшiн БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң орталық (ұлттық) банктерiнiң және үкiметтерiнiң ақша-кредит және валюта саясаты саласындағы өзара iс-қимылын тереңдету қажет болған жағдайда, Тараптар өзектi мәселелер бойынша жаңа қосымша келiсiмдер дайындаудың және оларға қол қоюдың қажеттiлiгi туралы уағдаласты.
      2.4. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң бағамдық саясатын үйлестiру экономикалық ықпалдастықтың күшейтiлуiне қарай жүзеге асырылады.

3-бап. Орталық (ұлттық) банктердiң тәуелсiздiгi

      3.1. Тараптар ақша-кредит және валюта саясатын жүргiзуге арналған бiрыңғай тәсiлдердi қалыптастырудың негiзгi қағидаты орталық (ұлттық) банктердiң тәуелсiздiгi болып табылатынына келiстi.
      3.2. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң орталық (ұлттық) банктерi ұлттық заңнамада көзделген функциялар мен өкiлеттiктердi мемлекеттiк билiктiң басқа органдарына қарамастан жүзеге асырады.
      3.3. Орталық (ұлттық) банктердiң тәуелсiздiгi БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң ұлттық заңнамасында бекiтiлуi тиiс.

4-бап. Бюджет тапшылығын қаржыландыру

      4.1. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң үкiметтерi орталық (ұлттық) банктердiң бюджет тапшылығын тiкелей қаржыландыруына жүгiнбейдi.
      4.2. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң орталық (ұлттық) банктерi бюджет тапшылығын қаржыландыру yшiн кредиттер бермейдi және бастапқы орналастыру кезiнде мемлекеттiк бағалы қағаздарды сатып алмайды.
      4.3. Ақша-кредит саясатын тиiмдi жүргiзу үшiн Тараптар мемлекеттiк бағалы қағаздардың iшкi нарықтарын дамытуға және қолдауға ұмтылады.

5-бап. Бағамдық саясаттың қағидаттары

      5.1. Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң орталық (ұлттық) банктерiнiң Тараптар валюталардың өзара бағамдарын валюта нарығындағы сұраныс пен ұсыныс негiзiнде белгiлейтiн жағдайларды қоспағанда, валюталардың өзара бағамдарын АҚШ долларына шаққандағы кросс-бағамдар негiзiнде айқындайтынына келiстi.
      5.2. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттiң ұлттық валютасының АҚШ долларына шаққандағы бағамы Тараптар валюталардың өзара бағамдарын валюта нарығындағы сұраныс пен ұсыныс негiзiнде белгiлейтiн жағдайларды қоспағанда, валюта нарығындағы сұраныс пен ұсыныс негiзiнде айқындалады.
      5.3. Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң валюта саясаты төлем теңгерiмiнiң барлық операциялары бойынша нарықтық валюта бағамы негiзiнде жүргiзiлетiнiне келiстi.

6-бап. Ұлттық валюталардың айырбасталымдылығы

      6.1. Тараптар төлем теңгерiмiнiң ағымдағы операциялары бойынша ұлттық валюталардың айырбасталымдылығын қамтамасыз ету қажеттiлiгi туралы уағдаласты.
      6.2. Тараптар ықпалдастық қатынастардың нығаюына қарай БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң капиталмен және төлем теңгерiмiнiң қаржы құралдарымен операциялар бойынша валюталарының өзара айырбасталымдылығын қамтамасыз етуге мiндеттенедi.

7-бап. Ақша-кредит саясатының мақсаттары

      7.1. Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң ақша-кредит саясатының басты мақсаты iшкi бағалардың тұрақтылығына қол жеткiзу және ұстап тұру болуы тиiс екенiне келiстi.
      7.2. Iшкi бағалардың тұрақтылығына қол жеткiзу және ұстап тұру туралы ереже ақша-кредит саясатының басты мақсаты ретiнде БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң орталық (ұлттық) банктерi туралы ұлттық заңнамаларда белгiленуi тиiс.

8-бап. Ақша-кредит саясатының әдiстерi мен құралдары

      8.1. Тараптар орталық (ұлттық) банктердiң қызметi нарықтық экономика және еркiн бәсекелестiк қағидаттарына сәйкес болуы тиiс екенiне келiстi.
      8.2. БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң осы Келiсiмнiң 7-бабының 1-тармағында айқындалған ақша-кредит саясатының басты мақсатына қол жеткiзу орталық (ұлттық) банктердiң нарықтық әдiстер мен құралдарды пайдалануы негiзiнде жүзеге асырылуы тиiс.
      8.3. Орталық (ұлттық) банктер қаржылық емес кәсiпорындар мен ұйымдарға кредиттер бермейдi.

9-бап. Ақша-кредит және валюта саясатының ашықтығы

      9.1. Тараптар БЭК құру туралы келiсiмге қатысушы мемлекеттердiң ақша-кредит және валюта саясатын қалыптастыру мен жүргiзу процесiне қатысты ақпараттың қол жетiмдiлiгiн қамтамасыз ету қажеттiлiгi туралы уағдаласты.
      9.2. Тараптар БЭК-тiң Интернет-сайтында орналастыру үшiн ақша-кредит және валюта саясатын қалыптастыру мен жүргiзуге қатысты ақпаратты ұсынуға мiндеттенедi.
      9.3. БЭК Интернет-сайтында орналастыруға арналған ақпараттың көлемi, кезеңдiлiгi, мерзiмi және ұсыну тәртiбi қосымша хаттамамен айқындалады.

10-бап. Дауларды шешу тәртiбi

      Осы Келiсiмнiң ережелерiн түсiндiруге және/немесе қолдануға қатысты Тараптар арасындағы даулар мен келiспеушiлiктер Тараптар арасында консультациялар мен келiссөздер жүргiзу жолымен шешiледi.
      Келiсiмге қол жеткiзiлмеген жағдайда Тараптардың кез келгенi дауды Бiртұтас экономикалық кеңiстiк шеңберiндегi Дауларды шешу жөнiндегi органға шешуге бере алады.

11-бап. Ескертулер

      Осы Келiсiмге ескертулер жасауға жол берiлмейдi.

12-бап. Келiсiмге қосылу

      Кез келген мемлекет осы Келiсiмнiң қатысушысы бола алады.
      Осы Келiсiмге қосылу шарттары осы Келiсiмге қатысушы мемлекеттер және қосылушы мемлекет арасында жасалатын халықаралық шартта айқындалды.

13-бап. Өзгерiстер мен толықтырулар

      Тараптардың өзара келiсiмi бойынша осы Келiсiмге хаттамамен ресiмделетiн өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлуi мүмкiн.

14-бап. Келiсiмнiң күшiне ену және одан шығу тәртiбi

      Осы Келiсiмнiң күшiне ену және одан шығу тәртiбi Бiртұтас экономикалық кеңiстiк құру жөнiндегi халықаралық шарттардың күшiне ену және одан шығу тәртiбi туралы хаттамада айқындалады.
      200 жылғы "___" ____________ _________ қаласында бiр түпнұсқа данада орыс тiлiнде жасалған. Түпнұсқа дана Депозитарийде сақталады. Депозитарийдiң функциялары Бiртұтас экономикалық кеңiстiктiң комиссиясына берiлгенге дейiн осы Келiсiмнiң Депозитарийi Қазақстан Республикасы болып табылады.
      Депозитарий осы Келiсiмге қол қойған Тараптардың әрқайсысына оның расталған көшiрмесiн жiбередi.

Беларусь Республикасының              Беларусь Республикасының
Yкiметi үшiн                          Ұлттық банкi үшiн

Қазақстан Республикасының             Қазақстан Республикасы
Yкiметi үшiн                          Ұлттық Банкi үшiн
 
Ресей Федерациясының                  Ресей Федерациясының
Yкiметi үшiн                          Орталық банкi үшiн

Украинаның                            Украинаның Ұлттық 
Үкiметi үшiн                          банкi үшiн

      

О подписании Соглашения о единых подходах к проведению денежно-кредитной и валютной политики

Постановление Правительства Республики Казахстан от 29 июня 2006 года N 596

      Правительство Республики Казахстан  ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      1. Одобрить прилагаемый проект Соглашения о единых подходах проведению денежно-кредитной и валютной политики.
      2. Подписать Соглашение о единых подходах к проведению денежно-кредитной и валютной политики.
      3. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания.

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан

Проект       

Соглашение
о единых подходах к проведению денежно-кредитной
и валютной политики

      Правительство Республики Беларусь, Национальный банк Республики Беларусь,
      Правительство Республики Казахстан, Национальный Банк Республики Казахстан,
      Правительство Российской Федерации, Центральный банк Российской Федерации,
      Правительство Украины, Национальный банк Украины,
именуемые далее Сторонами,
      руководствуясь положениями Соглашения о формировании Единого экономического пространства (далее - ЕЭП), подписанного в Ялте 19 сентября 2003 г.,
      стремясь к углублению экономической интеграции, развитию взаимных торгово-экономических отношений,
      в целях содействия обеспечению свободного движения товаров, услуг, капитала и рабочей силы на территории государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП,
      подтверждая необходимость осуществления скоординированных мероприятий по формированию Единого экономического пространства,
      создавая фундамент для развития интеграционных процессов в валютной сфере, согласились о нижеследующем

      Статья 1. Базовые принципы проведения денежно-кредитной
                и валютной политики

       1.1 Для решения задач, определенных в ст. 2 Соглашения о формировании ЕЭП, создания условий для уменьшения волатильности (нестабильности) валютных курсов Стороны будут проводить экономическую политику, направленную на обеспечение доверия к национальной валюте.
      1.2 Стороны договорились об определении единых подходов к проведению денежно-кредитной и валютной политики, необходимых для достижения стабильности внутренних цен государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП.
      1.3. При проведении денежно-кредитной и валютной политики Стороны договорились избегать действий, негативно влияющих на развитие интеграционных процессов в рамках ЕЭП.

      Статья 2. Поэтапность процесса согласования
                денежно-кредитной и валютной политики

      2.1. Принимая во внимание зафиксированный в Соглашении о формировании ЕЭП и в Концепции формирования ЕЭП принцип поэтапного формирования Единого экономического пространства, Стороны договорились о том, что процесс согласования денежно-кредитной и валютной политики государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП также должен носить поэтапный характер и осуществляться в том объеме, в каком это необходимо для развития интеграционных процессов.
      2.2. Стороны согласились, что на первоочередном этапе формирования ЕЭП, предусматривающем в соответствии с Концепцией формирования ЕЭП создание зоны свободной торговли, следует осуществить гармонизацию законодательных принципов денежно-кредитной и валютной политики, необходимых для обеспечения каждой Стороной стабильности внутренних цен.
      2.3. В том случае, если для дальнейшего развития интеграционных процессов будет необходимо углубление взаимодействия центральных (национальных) банков и правительств государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП в области денежно-кредитной и валютной политики, Стороны договорились о необходимости подготовки и подписания новых дополнительных соглашений по актуальным вопросам.
      2.4. Координация курсовой политики государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП может осуществляться по мере углубления экономической интеграции.

      Статья 3. Независимость центральных (национальных)
                банков

      3.1. Стороны согласились, что основным принципом формирования единых подходов к проведению денежно-кредитной и валютной политики является независимость центральных (национальных) банков.
      3.2. Центральные (национальные) банки государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП осуществляют функции и полномочия, предусмотренные национальным законодательством, независимо от других органов государственной власти.
      3.3. Независимость центральных (национальных) банков должна быть закреплена в национальном законодательстве государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП.

      Статья 4. Финансирование бюджетного дефицита

      4.1. Правительства государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП не будут прибегать к прямому финансированию бюджетных дефицитов центральными (национальными) банками.
      4.2. Центральные (национальные) банки государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП не будут предоставлять кредиты и покупать государственные ценные бумаги при первичном размещении для финансирования дефицита бюджета.
      4.3. Для эффективного проведения денежно-кредитной политики Стороны будут стремиться к развитию и поддержанию внутренних рынков государственных ценных бумаг.

      Статья 5. Принципы курсовой политики

      5.1. Стороны согласились, что центральные (национальные) банки государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП будут определять взаимные курсы валют на основе кросс-курсов к доллару США за исключением тех случаев, когда Стороны устанавливают взаимные курсы валют на основе спроса и предложения на валютном рынке.
      5.2. Курс национальной валюты государства-участника Соглашения о формировании ЕЭП к доллару США определяется на основе спроса и предложения на валютном рынке, за исключением тех случаев, когда Стороны устанавливают взаимные курсы валют на основе спроса и предложения на валютном рынке.
      5.3. Стороны согласились, что валютная политика государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП проводится на основе рыночного валютного курса по всем операциям платежного баланса.

      Статья 6. Конвертируемость национальных валют

      6.1. Стороны договорились о необходимости обеспечения конвертируемости национальных валют по текущим операциям платежного баланса.
      6.2. По мере углубления интеграционных отношений Стороны обязуются обеспечить взаимную конвертируемость валют государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП по операциям с капиталом и финансовыми инструментами платежного баланса.

      Статья 7. Цели денежно-кредитной политики

      7.1. Стороны согласились, что главной целью денежно-кредитной
политики государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП должно
быть достижение и поддержание стабильности внутренних цен.
      7.2. Положение о достижении и поддержании стабильности внутренних цен как главной цели денежно-кредитной политики должно быть зафиксировано в национальных законодательствах о центральных
(национальных) банках государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП.

      Статья 8. Методы и инструменты денежно-кредитной
      политики

      8.1 Стороны согласились, что деятельность центральных (национальных) банков должна соответствовать принципам рыночной экономики и свободной конкуренции.
      8.2 Достижение главной цели денежно-кредитной политики государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП, определенной ст. 7 п. 1 настоящего Соглашения, должно осуществляться на основе использования центральными (национальными) банками рыночных методов и инструментов.
      8.3. Центральные (национальные) банки не будут предоставлять кредиты нефинансовым предприятиям и организациям.

      Cтатья 9. Транспарентность денежно-кредитной и
      валютной политики

      9.1. Стороны договорились о необходимости обеспечения доступности информации, касающейся процесса формирования и проведения денежно-кредитной и валютной политики государств-участников Соглашения о формировании ЕЭП.
      9.2. Стороны обязуются предоставлять информацию, касающуюся формирования и проведения денежно-кредитной и валютной политики, для размещения на интернет-сайте ЕЭП.
      9.3. Объем, периодичность, сроки и порядок предоставления информации, предназначенной для размещения на Интернет-сайте ЕЭП, определяются дополнительным протоколом.

      Статья 10. Порядок разрешения споров

      Споры и разногласия между Сторонами относительно толкования и/или применения положений настоящего Соглашения разрешаются путем консультаций и переговоров между Сторонами.
      В случае недостижения согласия любая из Сторон может передать спор на разрешение в Орган по разрешению споров в рамках Единого экономического пространства.

      Статья 11. Оговорки

      Оговорки к настоящему Соглашению не допускаются.

      Статья 12. Присоединение к Соглашению

      Любое государство может стать участником настоящего Соглашения.
      Условия присоединения к настоящему Соглашению определяются в международном договоре, заключаемом между государствами-участниками настоящего Соглашения и присоединяющимся государством.

      Статья 13. Изменения и дополнения

      По взаимному согласию Сторон в настоящее Соглашение могут вноситься изменения и дополнения, которые оформляются протоколом.

      Статья 14. Порядок вступления в силу Соглашения и
      выхода из него

      Порядок вступления в силу настоящего Соглашения и выхода из него определяется Протоколом о порядке вступления в силу международных договоров по формированию Единого экономического пространства и выхода из них.
      Совершено в городе _____________ "___" 200__ года в одном подлинном экземпляре на русском языке. Подлинный экземпляр хранится у Депозитария. Депозитарием настоящего Соглашения является Республика Казахстан до передачи функций Депозитария Комиссии Единого экономического пространства.
      Депозитарий направит каждой из Сторон, подписавшей настоящее Соглашение, его заверенную копию.

      За Правительство            За Национальный банк
      Республики Беларусь         Республики Беларусь

      За Правительство            За Национальный Банк
      Республики Казахстан        Республики Казахстан

      За Правительство            За Центральный Банк
      Российской Федерации        Российской Федерации

      За Правительство            За Национальный Банк
      Украины                     Украины