Нормативтiк құқықтық актілерді ресiмдеу және келiсу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы 16 тамыздағы N 773 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 6 қазандағы № 568 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Үкіметінің 06.10.2016 № 568 қаулысымен.
      Ескерту. Тақырып жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 11.04.2013 № 333 қаулысымен.

       Нормативтiк құқықтық актiлер туралы" 1998 жылғы 24 наурыздағы Қазақстан Республикасының Заңы 38-бабының 4-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкiметi ҚАУЛЫ ЕТЕДI:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 11.04.2013 № 333 қаулысымен.

       1. Қоса берiлiп отырған Нормативтiк құқықтық актілерді ресiмдеу және келiсу қағидалары бекiтiлсiн.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 11.04.2013 № 333 қаулысымен.

       2. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi.

Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі



  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2006 жылғы 16 тамыздағы
N 773 қаулысымен
бекітілген

Нормативтiк құқықтық актілерді ресiмдеу және келiсу
қағидалары

      Ескерту. Қағидалар жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 11.04.2013 № 333 қаулысымен.

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Нормативтiк құқықтық актілерді ресiмдеу және келiсу қағидалары (бұдан әрi – Қағидалар) "Нормативтiк құқықтық актiлер туралы" 1998 жылғы 24 наурыздағы Қазақстан Республикасы Заңының 38-бабына (бұдан әрі – Заң) сәйкес әдiлет органдарында мемлекеттiк тiркелуге жататын Қазақстан Республикасының министрлерi мен орталық мемлекеттiк органдардың, олардың ведомстволарының өзге де басшыларының нормативтiк құқықтық бұйрықтарын, орталық мемлекеттiк органдардың нормативтiк құқықтық қаулыларын, Орталық сайлау комиссиясының нормативтiк қаулыларын, мәслихаттардың нормативтiк құқықтық шешiмдерiн, сондай-ақ әкiмдiктердiң нормативтiк құқықтық қаулылары мен әкiмдердiң (бұдан әрі – мемлекеттік органдар) нормативтiк құқықтық шешiмдерiн (бұдан әрі – нормативтік құқықтық актілер) ресімдеу және келісу тәртібін айқындайды.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 30.12.2014 № 1401 (ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

2. Нормативтiк құқықтық актілердi ресiмдеу

      2. Нормативтiк құқықтық актілерде мынадай деректемелер:

      1) Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк елтаңбасы;

      2) нормативтiк құқықтық актінің нысанына сiлтеме: орталық органның бұйрығы, қаулысы, мәслихаттың шешiмi, әкiмдiктiң қаулысы, әкiмнiң шешiмi;

      3) нормативтiк құқықтық актінің реттеу нысанасын белгілейтін тақырыбы;

      4) нормативтiк құқықтық актінің қабылданған жерi мен күнi;

      5) нормативтiк құқықтық актінің тiркеу нөмiрi;

      6) нормативтік құқықтық актілерге қол қоюға уәкілетті адамның немесе адамдардың қолтаңбалары;

      7) Қазақстан Республикасының әдiлет органдарында мемлекеттiк тiркелуге жататын нормативтiк құқықтық актілерде нормативтiк құқықтық актілердің мемлекеттік тiркелген күнi мен нөмiрiне сiлтеме;

      8) елтаңбалық мөр болуға тиiс.

      3. Қосымшаларды қоса алғанда, нормативтiк құқықтық актінің негiзгi де, туынды да түрлерiнiң де әрбiр бетi тыныс белгiлерiнсiз парақтың үстiңгi жағының ортасынан нөмiрленген болуы тиiс.

      Нормативтiк құқықтық актінің негiзгi және туынды түрi нормативтiк құқықтық актінің негiзгi де, туынды да түрiнiң бiрiншi парағынан басталатындай жеке нөмiрленуді қамтуға тиiс.

      Бұл ретте, нормативтiк құқықтық актінiң негiзгi түрiнiң бiрiншi парағы нөмiрленбейдi.

      4. Нормативтiк құқықтық актінің негiзгi немесе туынды түріне қосымшалар толассыз нөмірленуі тиіс.

      5. Тармақтар маңыздылығына қарай қисынды кезектiлiкпен, сондай-ақ мәселенi шешу кезеңдерiнiң хронологиясын ескере отырып орналастырылады.

      6. Нормативтiк құқықтық актінің тармақтары тармақшаларға, бөліктерге және абзацтарға бөлiнуi мүмкiн.

      7. Нормативтiк құқықтық актінiң тақырыбы қысқа болуға және қабылданатын нормативтiк құқықтық актінің реттеу нысанасын белгілеуге тиiс.

      8. Нормативтiк құқықтық актінiң тақырыбында сөздердi тасымалдауға жол берiлмейдi.

      Нормативтiк құқықтық актінің негiзгi түрiндегi тақырып нормативтiк құқықтық актіні мемлекеттiк тiркеу туралы мөртабан үшiн оң жағынан кемінде 7,5 сантиметр (бұдан әрі - см) орын қалдыра отырып, парақтың жоғарғы бөлiгiнiң сол жағында орналасуға тиiс.

      9. Бұрын қабылданған актіге өзгерістер және (немесе) толықтырулар енгізуді көздейтін нормативтік құқықтық актінің тақырыбында актінің тақырыбына, қабылданған күніне, тіркеу нөміріне, нысанына сілтеме (көрсетілген кезектілікпен) қамтылуға тиіс.

      Ескерту. 9-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 30.12.2014 № 1401 (ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       10. Нормативтiк құқықтық актіні қабылдаудың мақсаты мен себептерiн, оның алдында тұрған негiзгi мiндеттердi түсiндiру талап етiлген жағдайларда құқық нормаларын баяндаудың алдында кiрiспе бөлiгi (кiрiспе) болады.

      Нормативтiк ережелер нормативтiк құқықтық актінің кiрiспе бөлiгiне (кiрiспеге) енгiзiлмейдi.

      Нормативтiк құқықтық актінің кiрiспе бөлiгiнде (кiрiспеде) iске асыруға осы акт қабылданатын Қазақстан Республикасының нормативтiк құқықтық актілеріне сiлтеме келтiрiлуi мүмкiн.

      11. Бұл ретте, нормативтiк құқықтық актілер жобалары, әдетте, мынадай өлшемдерді ескере отырып ресiмделедi (6.0 және одан жоғары нұсқасындағы "WORD for WINDOWS" мәтiн редакторын қолдана отырып):

      1) сол жақ шет сызығы - 2,5 см, оң жақ шет сызығы - 1,5 см, колонтитулдар - 2,5 см;

      2) қарiп – "Times New Roman" № 14 мөлшерi (қосымшаларда кiшi мөлшерлi, бiрақ № 10-нан кiшi емес қарiп қолданылуы мүмкiн);

      3) жоларалық интервал - бiр жолдық;

      4) абзацтық азат жол (бiрiншi жолдың азат жолы) - 1,25 см.

      12. Нормативтiк құқықтық актілердің мәтiндерi нақты тұжырымдалған және бiрыңғай қарiппен, бояусыз және түзетусiз, орфографиялық және грамматикалық қатесіз басылуға тиiс.

      13. Нормативтiк құқықтық актінің мәтiнiнде ерекшеленген әрiптермен жазылатын параграфтардың, тараулардың, кiшi бөлiмдердiң, бөлiмдердiң, бөлiктердiң тақырыбын, атауларын, "БIРЛЕСКЕН ҚАУЛЫ", "БIРЛЕСКЕН БҰЙРЫҚ (ШЕШIМ)", "ҚАУЛЫ және БҰЙРЫҚ (ШЕШIМ)", "БҰЙЫРАМЫН (МЫЗ)", ("ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ", "ҚАУЛЫ ЕТЕДI (МIЗ)") деген сөздердi, қол қоятын адамның лауазымын, аты-жөнi мен тегiн қоспағанда, жекелеген сөздер мен сөз тiркестерiн бөлiп көрсетуге және олардың астын сызуға жол берiлмейдi.

      "БҰЙЫРАМЫН (МЫЗ)", "ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ", "ҚАУЛЫ ЕТЕДI (МIЗ)" деген сөздер бас әрiптермен жазылады және оларды тасымалдауға жол берiлмейдi.

      14. Абзацтарға, жолдарға және сөйлемдерге сiлтеме жасаған кезде олардың нөмiрленуi реттiк сан есімдермен (жазумен) белгіленеді, бұл ретте абзацқа сiлтеме "абзац" деген сөздi көрсете отырып жүргiзіледi.

      15. Егер нормативтiк құқықтық актінің мәтiнiнде нормативтiк құқықтық актіге сiлтеме болған жағдайда, осы нормативтік құқықтық актінің нысаны, қабылданған күнi, тiркеу нөмiрi, атауы көрсетiледi. Әдiлет органдарында тiркелген нормативтiк құқықтық актіге сiлтеме жасаған кезде Нормативтiк құқықтық актілердің мемлекеттiк тiркеу тiзiлiмiнде тiркелген нөмiрi (көрсетiлген кезектiлiкпен) қосымша көрсетiледi.

      Заңнамалық актілерге сілтеме жасаған кезде, Қазақстан Республикасы Президентінің заң күші бар жарлықтарын қоспағанда, олар тіркелген нөмірлерді көрсету талап етілмейді.

      16. Нормативтiк құқықтық актінің мәтiнiнде күнiн белгiлеген кезде айдың атауы жазумен көрсетiледi, ал жылы толық көрсетiледi, мысалы: "2008 жылғы 25 қараша".

      17. Нормативтiк құқықтық актінiң нормаларына ескертпелерге мәтiнде тиiстi нұсқауларды норманың мәнiне нұқсан келтiрмей жазу мүмкiн болмаған ерекше жағдайларда жол берiледi.

      18. Нормативтiк құқықтық акті парақтарының терiс жағына қандай да бiр жазуларға немесе қол қоюға жол берiлмейдi.

      19. Бiрнеше мемлекеттiк орган қабылдайтын нормативтiк құқықтық актілер ресми бланкiлер пайдаланылмай, бiрлескен актілер түрiнде ресiмделедi.

      Бұл актілер осы Қағидалардың 2-тармағында белгiленген талаптарға сәйкес келуге тиiс.

      20. Екi және одан да көп мемлекеттiк орган әзiрлеген бiрлескен актінi ресiмдеген кезде осы органдардың ресми атаулары мемлекеттік тілде әліпби тәртiбімен орналастырылады.

      Орыс тіліндегі жазылған мемлекеттік органдардың ресми атаулары олардың мемлекеттік тілінде жазылған тәртібіне сәйкес келуге тиіс.

      Егер мемлекеттік орган атауларының бірінші сөздері бірдей әріптен басталған жағдайда, онда мемлекеттік орган атауының келесі әрпі ескеріледі.

      21. Бұл жағдайда Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк елтаңбасы бiрiншi парақтың үстiңгi бөлiгiнiң ортасында орналасуға тиiс. Қабылданған орны мен күнi, сондай-ақ тiркеу нөмiрi мемлекеттiк органның әрбiр ресми атауының астында орналасуға тиiс.

      22. Мемлекеттiк органдардың бiрiншi басшыларының не олар болмаған жағдайда, олардың мiндеттерiн атқаратын адамдардың қолдары осы Қағидалардың 20-тармағында көрсетiлген талаптар ескерiле отырып, негiзгi нормативтiк құқықтық акт мәтiнiнiң соңында орналасады және елтаңбалық мөрмен куәландырылады.

      23. Нормативтiк құқықтық актінi шешiмдерi қаулылар түрiнде ресiмделетін, екi немесе одан да көп мемлекеттiк орган қабылдаған жағдайда актінің нысаны: "БIРЛЕСКЕН ҚАУЛЫ" деп көрсетiледi.

      Нормативтiк құқықтық актілердi шешiмдерi бұйрықтар (шешiмдер) түрiнде ресiмделетін, екi немесе одан да көп мемлекеттiк орган қабылдаған жағдайда актінің нысаны: "БIРЛЕСКЕН БҰЙРЫҚ (ШЕШIМ)" деп көрсетiледi.

      Егер нормативтiк құқықтық актінi бiреуiнiң шешiмi қаулы түрінде, ал екiншiсiнiң шешiмi бұйрық (шешiм) түрінде ресiмделетiн екi немесе одан да көп мемлекеттiк орган қабылдаса, онда актінің нысаны: "ҚАУЛЫ және БҰЙРЫҚ (ШЕШІМ)" деп көрсетiледi.

      24. Нормативтік құқықтық актілерге өзгерiстер және (немесе) толықтырулар енгiзудi, сондай-ақ олардың күшi жойылды деп тануды көздейтiн нормативтiк құқықтық актілерді дайындаған кезде осындай нормативтік құқықтық актілердің қабылданған күнiнен, тіркелген нөмiрiнен, тақырыбынан кейiн жақшаның ішінде сол нормативтiк құқықтық актінің мәтiнiнде оның Нормативтiк құқықтық актілерді мемлекеттiк тiркеу тiзiлiмiнде тiркелген нөмiрi, алғашқы ресми жарияланған күнi мен ресми жариялау көзінің атауы көрсетiледi (көрсетiлген кезектiлiкпен).

      Ескерту. 24-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 21.10.2013 № 1124 қаулысымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі).

       25. Егер тармақшалардың нөмiрлерi соңғы, ал нормативтiк құқықтық актінің тармақтары мен тарауларының нөмiрлерi тұйықтаушы нөмiрлер болып табылған жағдайда, онда қосымша енгізілетін құрылымдық элементтерге келесі реттегi нөмiрлер берiледi.

      26. Нормативтік құқықтық актіге қосымшалар жаңа редакцияда жазылған не жаңа қосымшалармен толықтырылған кезде, олар негізгі актіге өзгерістер мен толықтырулар енгізетін нормативтік құқықтық актіге дербес қосымшалармен ресімделеді.

      27. Күшi жойылды деп танылатын актілердiң тiзбесiндегi сияқты өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлетiн актілердiң тiзбесiндегi барлық актілер оларды шығару (қабылдау) күнi бойынша хронологиялық тәртiппен орналастырылады.

      28. Нормативтiк құқықтық актінi қолданыстағысының (-ларының) орнына қабылдаған кезде соңғысы (-лары) сол актімен (толық немесе бiр бөлiгi) жойылуға тиіс.

      Нормативтiк құқықтық акті күшi жойылды деп танылған кезде бiр мезгiлде бұл нормативтiк құқықтық актілердiң барлығының не осы актіге өзгерiстер мен толықтырулар енгiзілген олардың бөлiктерiнiң күшi жойылды деп танылады.

      Әдiлет органдарында мемлекеттiк тiркелуге жататын, бiрақ одан өтпеген нормативтiк құқықтық акт күшi жойылды деп таныла алмайды.

      Қолданысқа енгізілмеген нормативтік құқықтық актілер де күші жойылды деп таныла алмайды.

      Қажет болған кезде, мұндай нормативтік құқықтық актілер жойылуы мүмкін.

      29. Егер бұрын қабылданған үш және одан да көп нормативтiк құқықтық актілердің күштері жойылуға қойылған жағдайда, жекелеген қосымшамен ресiмделетiн тiзбе жасалады.

      30. Нормативтік құқықтық актінің қабылдануына байланысты күші жойылды деп танылуға жататын нормативтік құқықтық актілердің немесе олардың құрылымдық элементтерінің тізбесі нормативтік құқықтық актінің өзінде қамтылуға тиіс.

      31. Тiзбеге дербес тармақтар түрiнде жаңа нормативтiк құқықтық актіге қайшы келетiн немесе ол қамтыған барлық актілер енгiзiледi.

      32. Қолданыс мерзімі өткен нормативтік құқықтық актілер және нормативтік құқықтық актілердің құрылымдық элементтері күші жойылды деп танылмайды.

      Нормативтік құқықтық актіде қолданыс мерзімі аяқталған құқық нормаларымен қатар күші жойылды деп танылуға жататын құқық нормалары қамтылған жағдайда, тізбеге бүкіл нормативтік құқықтық акт енгізіледі.

      33. Нормативтiк құқықтық актінің құрылымына қосымшалар кiруi мүмкін.

      Егер нормативтiк құқықтық актіде қосымшаларға сiлтемелер болса, онда нормативтiк құқықтық актіге бiр қосымша болатын жағдайларды қоспағанда, акт мәтiнiндегi қосымшалардың ескертілуі тәртiбiнде берiлетін қосымшаларын нөмiрлерi көрсетiледi.

      Бұл ретте, қосымшаға жасалған сілтеме қосымшаның атауына сәйкес келуге тиіс.

      34. Нормативтiк құқықтық актіге графиктерді, кестелердi, схемаларды, карталарды, тiзбелердi және басқаларын қосу қажет болған жағдайда, соңғылары жекелеген қосымшалармен ресiмделедi.

      35. Туынды нормативтiк құқықтық актінің не қосымшаның бiрiншi парағының жоғарғы оң жақ бұрышында ол арқылы қабылданған негiзгi нормативтiк құқықтық актінің нысаны, бекiтiлу күнi, тiркеу нөмiрi көрсетілуі тиiс.

      Егер нормативтiк құқықтық актіге екі және одан да көп қосымша болған жағдайда, әрбiр қосымшаның жоғарғы оң жақ бұрышында оның реттiк нөмiрi, сондай-ақ тиiстi актінің нысаны, бекiтiлу күнi, тiркеу нөмiрi көрсетiледi.

      Егер негiзгi нормативтiк құқықтық актінің мәтiнiнде мынадай сiлтеме келтiрiлсе:

      1, 2,... – қосымшаға не (1, 2,... – қосымша) сәйкес, онда қосымшаның жоғарғы оң жақ бұрышында:

      20__ жылғы __________ № ____

      нормативтiк құқықтық актіге

      1, 2... - қосымша деп жазылады,

      (қоса берiлiп отырған)... ереже,... нұсқаулық бекiтiлсiн, онда туынды нормативтік құқықтық актінің жоғарғы оң жақ бұрышында:

      20__ жылғы __________ № ____

      негізгі нормативтiк құқықтық актімен

      бекiтiлген деп жазылады.

      Егер негізгі актімен бекiтiлетiн туынды актілерге қосымшалар бар болса, онда соңғысының жоғарғы оң жақ бұрышында:

      Туынды нормативтiк құқықтық актіге

      1, 2,... - қосымша деп көрсетiледi.

      Егер негізгі және туынды нормативтiк құқықтық актінiң мәтiнiнде мынадай сiлтеме келтiрiлсе:

      1, 2,... – қосымшаға сәйкес нысан бойынша, онда қосымшаның жоғарғы оң жақ бұрышында:

      20__ жылғы __________ № ____

      негізгі нормативтiк құқықтық актіге

      1, 2... - қосымша

      нысан

      және

      Туынды нормативтiк құқықтық актіге

      1, 2... - қосымша

      нысан деп жазылады.

3. Нормативтiк құқықтық актілерді келiсу

      36. Нормативтiк құқықтық актінің жобасын мүдделi мемлекеттiк органдармен және ұйымдармен келiсу олардың құзыретiне қарай жүзеге асырылады, бұл ретте нормативтiк құқықтық актінің жобасын келiсудегi мұндай мүдделiлiк қаралатын мәселелердiң мәнiн негізге ала отырып белгiленедi.

      37. Келiсуге нормативтiк құқықтық актінің туынды түрi де, бекiтiлген негiзгi нормативтiк құқықтық акті де ұсынылады.

      38. Нормативтік құқықтық актінің жобасы мемлекеттік органдардың куәландырушы орталығының электрондық цифрлық қолтаңбасын (бұдан әрі – МОКО ЭЦҚ) пайдалана отырып, мемлекеттік органның бірінші басшысының не оның міндетін атқарушы адамның қолы қойылған және мемлекеттік органдардың интранет-порталы (бұдан әрі – МОИП) арқылы берілген электрондық құжат нысанындағы ілеспе хатпен келісуге ұсынылады.

      Ескерту. 38-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       39. Нормативтiк құқықтық актіні келiсуге алу кезiнде мемлекеттiк органдар оны басқа мемлекеттiк органдармен келiсудi талап етуге және формальды немесе өзге негiзсiз себептер бойынша нормативтiк құқықтық актіні келiсуден бас тартуға тиiс емес.

      40. Қазақстан Республикасының заңнамасында нормативтік құқықтық актіні міндетті түрде келісу көзделген жағдайда, сондай-ақ онда басқа мемлекеттік органдарға қатысты ережелер, нормалар мен тапсырмалар қамтылса, мұндай нормативтік құқықтық актінің жобасы тиісті мүдделі мемлекеттік органдармен мемлекеттік органның бірінші басшысының не оның міндетін атқарушы адамның МОКО ЭЦҚ пайдаланыла отырып, МОИП арқылы электрондық құжат нысанында алдын ала келісуге жіберілуі мүмкін.

      Бұл ретте, нормативтік құқықтық актінің жобасы барлық мүдделі мемлекеттік органдарға бір мезгілде бір ілеспе хатпен келісуге жіберіледі.

      Ескерту. 40-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       41. Нормативтік құқықтық актінің жобасы келісуге жіберілген мемлекеттік органдар мен ұйымдар, егер уәкілетті орган өзгеше, неғұрлым қысқа мерзім белгілемесе, оны алған күнінен бастап күнтізбелік отыз күн ішінде нормативтік құқықтық актінің жобасы бойынша өз ескертулері мен ұсыныстарын дайындауға немесе олардың жоқтығы туралы нормативтік құқықтық актінің жобасын әзірлеген органға хабарлауға тиіс.

      Мемлекеттік органның нормативтік құқықтық актінің жобасы бойынша ескертулері кемшіліктерді жою бойынша ұсыныстарды қамтуға, сондай-ақ оның құзыретіндегі мәселелерге тікелей қатысты, негізделген және толық болуға тиіс.

      Нормативтік құқықтық актінің жобасына ескертулер болған кезде, қажеттілігіне қарай оны әзірлеген орган пысықтайды, одан кейін әзірлеуші орган МОИП-да мемлекеттік орган басшысының не оның орынбасарының МОКО ЭЦҚ қойылған жобаның пысықталған нұсқасын орналастырады және оны мүдделі мемлекеттік органдарға келісуге қайта жолдайды.

      Нормативтiк құқықтық актінің жобасын әзiрлеген орган келiсушi мемлекеттiк органдардың ескертулерiмен келiспеген жағдайда, бiрiншiсi әрбір мұндай ескерту бойынша келiспеудiң жазбаша негiздемесiн қоса бере отырып, нормативтiк құқықтық актіні бұрыштама соғуға жiбередi.

      Келiсiм мерзiмi аяқталғаннан кейiн жобаны әзiрлеушi мүдделi мемлекеттiк органдардың барлық ұсыныстарын жобаның соңғы нұсқасына жинақтайды (ескертулердi жояды).

      Бұл ретте, әзiрлеушi соңғы нұсқаны дайындау процесінде мемлекеттiк органдардың өзi келiскен ескертулерiн жояды.

      Ескерту. 41-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       42. Нормативтік құқықтық актіні мемлекеттік органдарда түпкілікті келісу мерзімі бес жұмыс күнінен, ал келісуші мемлекеттік орган басшысының МОКО ЭЦҚ пайдаланыла отырып, бұрыштама қою мерзімі үш жұмыс күнінен аспауға тиіс, бұл ретте мерзімдер осы мемлекеттік органға нормативтік құқықтық акт түскен күннен бастап есептеледі.

      Ескерту. 42-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       43. Нормативтік құқықтық актінің барлық парақтарына оны келісуге жіберген мемлекеттік органның заң қызметінің басшысы, ол болмаған жағдайда, оның міндетін атқаратын не заң қызметi басшысын алмастыратын адам қол қояды.

      44. Нормативтік құқықтық актіні қарау қорытындылары бойынша келісуші орган МОИП арқылы әзірлеушіге бірінші басшының не ол болмаған жағдайда оның міндетін атқарушы не басшыны алмастыратын адамның МОКО ЭЦҚ-мен куәландырылған жауаптың мынадай нұсқаларының бірін ұсынуға тиіс:

      1) нормативтік құқықтық акт ескертулерсіз келісілді (бірінші басшының не оның міндетін атқарушы адамның МОКО ЭЦҚ-мен куәландырылған);

      2) нормативтік құқықтық актіні келісуден бас тартылды (дәлелденген бас тартуды қоса бере отырып, бірінші басшының не оның міндетін атқарушы адамның МОКО ЭЦҚ-мен куәландырылған).

      Егер акт бойынша ескертулер болған, олар жойылса, актіні келісуге болатын жағдайларда, бұл ескертулер МОИП арқылы электрондық нысанда жазылады, бірінші басшының не ол болмаған жағдайда оның міндетін атқарушы адамның МОКО ЭЦҚ-мен куәландырылады, онда ескертулерді жою бойынша ұсыныстар міндетті түрде қамтылуға тиіс.

      Ескерту. 44-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       45. Жоба МОИП арқылы келісілгеннен кейін нормативтік құқықтық акт жобасының қағаз жеткізгіштегі төлнұсқасын түпкілікті келісу келісуші мемлекеттік органның бірінші басшысының не ол болмаған жағдайда, оның міндетін атқарушы адамның бұрыштамасымен ресімделеді және мемлекеттік органның бірінші басшысының міндетін уақытша атқару туралы бұйрықтың көшірмесін қоса бере отырып, мөрмен куәландырылады.

      Ескерту. 45-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Үкіметінің 29.12.2015 № 1119 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

       46. Мемлекеттiк органдармен түпкілікті келiсiлген нормативтiк құқықтық актіге түзетулер мен толықтырулар енгiзуге жол берiлмейдi.

      47. Келісуші мемлекеттік органның заң қызметінің басшысы, ол болмаған жағдайда оның міндетін атқаратын адам не органның заң қызметінің басшысын алмастыратын адам келісілген нормативтік құқықтық актінің әрбір парағына қол қояды.

      Келісуші мемлекеттік органда заң қызметі болмаған жағдайда, тиісті құрылымдық бөлімшенің басшысы, ол болмаған жағдайда оның міндетін атқаратын адам әрбір парағына қол қояды.

      Жергілікті органда заң қызметі болмаған жағдайда, осы органда заңгер функцияларын атқаратын адам не мемлекеттік органның бірінші басшысы, ол болмаған жағдайда, оның міндетін атқаратын адам әрбір парағына қол қояды.

      48. Бiрлесiп қабылданған не басқа мемлекеттiк органдармен келiсiлген нормативтiк құқықтық актінi ұсынған кезде, әзiрлеушi мемлекеттiк орган нормативтiк құқықтық актінің негiзгi де, туынды да түрiнiң де бiрiншi парағында әрбiр қолдың тұсына мемлекеттiк органның аббревиатурасын жақшаға алу жолымен әрбір бетке қойылған қолдардың тиесiлігін көрсетедi.

Об утверждении Правил оформления и согласования нормативных правовых актов

Постановление Правительства Республики Казахстан от 16 августа 2006 года № 773. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 6 октября 2016 года № 568

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 06.10.2016 № 568.
      Сноска. Заголовок в редакции постановления Правительства РК от 11.04.2013 № 333.

       В соответствии с пунктом 4 статьи 38 Закона Республики Казахстан от 24 марта 1998 года "О нормативных правовых актах" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      Сноска. Преамбула в редакции постановления Правительства РК от 11.04.2013 № 333.

       1. Утвердить прилагаемые Правила оформления и согласования нормативных правовых актов.

      Сноска. Пункт 1 в редакции постановления Правительства РК от 11.04.2013 № 333.

       2. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания.

Премьер-Миниcтр
Республики Казахстан



  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 16 августа 2006 года
N 773

Правила
оформления и согласования нормативных правовых актов

      Сноска. Правила в редакции постановления Правительства РК от 11.04.2013 № 333.

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила оформления и согласования нормативных правовых актов (далее – Правила) определяют порядок оформления и согласования нормативных правовых приказов министров Республики Казахстан и иных руководителей центральных государственных органов, их ведомств, нормативных правовых постановлений центральных государственных органов, нормативных постановлений Центральной избирательной комиссии, нормативных правовых решений маслихатов, а также нормативных правовых постановлений акиматов и нормативных правовых решений акимов (далее – государственные органы), подлежащих в соответствии со статьей 38 Закона Республики Казахстан от 24 марта 1998 года "О нормативных правовых актах" (далее – Закон) государственной регистрации в органах юстиции (далее – нормативные правовые акты).

      Сноска. Пункт 1 в редакции постановления Правительства РК от 30.12.2014 № 1401 (вводится в действие со дня его официального опубликования).

2. Оформление нормативных правовых актов

      2. Нормативные правовые акты должны иметь следующие реквизиты:

      1) Государственный герб Республики Казахстан;

      2) указание на форму нормативного правового акта: приказ, постановление центрального органа, решение маслихата, постановление акимата, решение акима;

      3) заголовок, обозначающий предмет регулирования нормативного правового акта;

      4) место и дату принятия нормативного правового акта;

      5) регистрационный номер нормативного правового акта;

      6) подписи лица или лиц, уполномоченных подписывать нормативные правовые акты;

      7) указание на дату и номер государственной регистрации нормативного правового акта в нормативных правовых актах, подлежащих государственной регистрации в органах юстиции Республики Казахстан;

      8) гербовую печать.

      3. Каждая страница, как основного, так и производного вида нормативного правового акта, включая приложения, должна быть пронумерована в середине верхнего поля листа без знаков препинания.

      Основной и производный вид нормативного правового акта должен содержать отдельную нумерацию, которая начинается с первого листа, как основного, так и производного вида нормативного правового акта.

      При этом первая страница основного вида нормативного правового акта не нумеруется.

      4. Приложения к основному или производному виду нормативного правового акта должны содержать сквозную нумерацию.

      5. Пункты располагаются по значимости в логической последовательности, а также с учетом хронологии этапов решения вопроса.

      6. Пункты нормативного правового акта могут быть подразделены на подпункты, части и абзацы.

      7. Заголовок нормативного правового акта должен быть кратким и обозначать предмет регулирования принимаемого нормативного правового акта.

      8. В заголовке нормативного правового акта не допускается перенос слов.

      Заголовок в основном виде нормативного правового акта должен располагаться в левой верхней части листа с оставлением места с правой стороны для штампа о государственной регистрации нормативного правового акта не менее 7,5 сантиметра (далее - см).

      9. В заголовке нормативного правового акта, предусматривающего внесение изменений и (или) дополнений в ранее принятый акт, должна содержаться ссылка на форму акта, дату принятия, регистрационный номер, заголовок (в указанной последовательности) последнего.

      10. В тех случаях, когда требуется разъяснение цели и мотивов принятия нормативного правового акта, основных задач, которые перед ним стоят, изложению норм права предшествует вступительная часть (преамбула).

      Нормативные положения во вступительную часть (преамбулу) нормативного правового акта не включаются.

      Во вступительной части (преамбуле) нормативного правового акта могут быть приведены ссылки на нормативные правовые акты Республики Казахстан, в реализацию которых принимается данный акт.

      11. При этом, проекты нормативных правовых актов оформляются, как правило, с учетом следующих параметров (с применением текстового редактора "WORD for WINDOWS" версии от 6.0 и выше):

      1) поля слева - 2,5 см, поля справа - 1,5 см, колонтитулы - 2,5 см;

      2) шрифт – "Тimеs New Rоmаn" размером № 14 (в приложениях может быть использован шрифт меньшего размера, но не менее № 10);

      3) межстрочный интервал - одинарный;

      4) абзацный отступ (отступ первой строки) - 1,25 см.

      12. Тексты нормативных правовых актов должны быть четко сформулированы и напечатаны единым шрифтом, без помарок и исправлений, орфографических и грамматических ошибок.

      13. В тексте нормативного правового акта не допускаются выделение и подчеркивание отдельных слов и словосочетаний, кроме заголовка, названий параграфов, глав, подразделов, разделов, частей, слов "СОВМЕСТНОЕ ПОСТАНОВЛЕНИЕ", "СОВМЕСТНЫЙ (ОЕ) ПРИКАЗ (РЕШЕНИЕ)", "ПОСТАНОВЛЕНИЕ и ПРИКАЗ (РЕШЕНИЕ)", "ПРИКАЗЫВАЮ (ЕМ)" ("РЕШИЛ (И)", "ПОСТАНОВЛЯЕТ (ЛЯЕМ)"), должности, инициалов и фамилии подписывающего лица, которые пишутся выделенными буквами.

      Слова "ПРИКАЗЫВАЮ (ЕМ)" ("РЕШИЛ (И)", "ПОСТАНОВЛЯЕТ (ЛЯЕМ)") пишутся прописными буквами и не допускается их перенос.

      14. При ссылке на абзацы, строки и предложения их нумерация обозначается порядковыми числительными (прописью), при этом ссылка на абзац производится обозначением словом "абзац".

      15. В случае, если в тексте нормативного правового акта имеется ссылка на нормативный правовой акт, указываются его форма, дата принятия, регистрационный номер, заголовок этого нормативного правового акта. При ссылке на нормативный правовой акт, зарегистрированный в органах юстиции, дополнительно указывается номер, под которым он зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов (в указанной последовательности).

      При ссылке на законодательные акты указание номеров, под которыми они зарегистрированы, не требуется, за исключением указов Президента Республики Казахстан, имеющих силу закона.

      16. В тексте нормативного правового акта при обозначении даты название месяца указывается прописью, а год указывается полностью, например: "25 ноября 2008 года".

      17. Примечания к нормам нормативного правового акта допускаются в исключительных случаях, когда соответствующие указания невозможно изложить в тексте без ущерба для смысла нормы.

      18. Не допускаются какие-либо записи или подписи на оборотной стороне листов нормативного правового акта.

      19. Нормативные правовые акты, принимаемые несколькими государственными органами, оформляются в виде совместных актов без использования официальных бланков.

      Данные акты должны соответствовать требованиям, установленным пунктом 2 настоящих Правил.

      20. При оформлении совместного акта, разработанного двумя и более государственными органами, официальные наименования этих органов на государственном языке располагаются в алфавитном порядке.

      Официальные наименования этих органов на русском языке должны соответствовать порядку их изложения на государственном языке.

      В случае, если первые слова наименований государственных органов начинаются с одной и той же буквы, то учитывается следующая буква наименования государственного органа.

      21. Государственный герб Республики Казахстан в данном случае должен располагаться посередине верхней части первого листа. Место и дата принятия, а также регистрационный номер должны располагаться под каждым официальным наименованием государственного органа.

      22. Подписи первых руководителей государственных органов либо, в случае их отсутствия, лиц, исполняющих их обязанности, располагаются в конце текста основного нормативного правового акта с учетом требований, указанных в пункте 20 настоящих Правил, и заверяются гербовой печатью.

      23. В случае, когда нормативный правовой акт принимается двумя или более государственными органами, решения которых оформляются в виде постановлений, то форма акта указывается: "СОВМЕСТНОЕ ПОСТАНОВЛЕНИЕ".

      В случаях, когда нормативные правовые акты, принимаются двумя или более государственными органами, решения которых оформляются в виде приказов (решений), то форма акта указывается: "СОВМЕСТНЫЙ (ОЕ) ПРИКАЗ (РЕШЕНИЕ)".

      Если нормативный правовой акт принимается двумя или более государственными органами, решение одного из которых оформляется в виде постановления, а другого в виде приказа (решения), то форма акта указывается: "ПОСТАНОВЛЕНИЕ и ПРИКАЗ (РЕШЕНИЕ)".

      24. При подготовке нормативных правовых актов, предусматривающих внесение изменений и (или) дополнений в нормативные правовые акты, а также признание их утратившими силу после даты принятия, регистрационного номера, заголовка этих нормативных правовых актов, в скобках в тексте самого нормативного правового акта указываются номер, под которым он зарегистрирован в реестре государственной регистрации нормативных правовых актов, дата первого официального опубликования и название источника официального опубликования (в указанной последовательности).

      Сноска. Пункт 24 в редакции постановления Правительства РК от 21.10.2013 № 1124 (вводится в действие со дня первого официального опубликования).

       25. В случае, если номера подпунктов будут являться последними, а номера пунктов и глав замыкающими номерами нормативного правового акта, то дополнительно включаемым структурным элементам присваиваются последующие номера.

      26. При изложении приложений к нормативному правовому акту в новой редакции либо дополнении новыми приложениями, они оформляются самостоятельными приложениями к нормативному правовому акту, вносящему изменения и дополнения в основной акт.

      27. Все акты в перечне актов, в которые вносятся изменения и дополнения, также как и перечне актов, признаваемых утратившими силу, располагаются в хронологическом порядке по дате их издания (принятия).

      28. При принятии нормативного правового акта взамен действующего (их) последний (ие) должен (должны) ставиться на утрату (полностью или в части) этим же актом.

      При признании нормативного правового акта утратившим силу одновременно признаются утратившими силу все нормативные правовые акты либо их части, которыми вносились изменения и дополнения в данный акт.

      Не может быть признан утратившим силу нормативный правовой акт, подлежащий государственной регистрации в органах юстиции, но не прошедший таковую.

      Также, не введенные в действие нормативные правовые акты не могут быть признаны утратившими силу.

      При необходимости такие нормативные правовые акты могут быть отменены.

      29. В случае, если на утрату ставятся три и более ранее принятых нормативных правовых актов, составляется перечень, оформляемый отдельным приложением.

      30. Перечень нормативных правовых актов или их структурных элементов, подлежащих признанию утратившими силу в связи с принятием нормативного правового акта, должен содержаться в самом нормативном правовом акте.

      31. В перечень в виде самостоятельных пунктов включаются все противоречащие новому нормативному правовому акту или поглощенные им акты.

      32. Нормативные правовые акты и структурные элементы нормативных правовых актов, срок действия которых истек, не подлежат признанию утратившими силу.

      В случае, когда в нормативном правовом акте наряду с нормами права, срок действия которых истек, содержатся нормы права, подлежащие признанию утратившими силу, в перечень включается весь нормативный правовой акт.

      33. В структуру нормативного правового акта могут включаться приложения.

      Если в нормативном правовом акте имеются ссылки на приложения, то указываются номера приложений, присваиваемые в порядке упоминания приложений в тексте акта, за исключением случаев, когда к нормативному правовому акту имеется одно приложение.

      При этом, ссылка на приложение должна соответствовать названию самого приложения.

      34. В случае необходимости включения в нормативный правовой акт графиков, таблиц, схем, карт, перечней и других, последние оформляются отдельными приложениями.

      35. В правом верхнем углу первого листа производного нормативного правового акта либо приложения должно содержаться указание на форму, дату утверждения, регистрационный номер основного нормативного правового акта, посредством которого он принят.

      В случае, если к нормативному правовому акту имеются два и более приложений, в правом верхнем углу каждого приложения указываются его порядковый номер, а также форма, дата утверждения, регистрационный номер соответствующего акта.

      Если в тексте основного нормативного правового акта приводится ссылка:

      согласно приложению 1, 2,... либо (приложение 1, 2,...), то в правом верхнем углу приложения пишется:

      Приложение 1, 2,...

      к нормативному правовому акту

      от ______ 20 __ года № __

      утвердить (прилагаемое) Положение..., Инструкцию..., то в правом верхнем углу производного нормативного правового акта пишется:

      Утверждено (а)

      основным нормативным правовым актом

      от _______ 20 __ года № ____

      Если к производным актам, утверждаемым основным актом, имеются приложения, то в правом верхнем углу последнего указывается:

      Приложение 1, 2,...

      к производному нормативному

      правовому акту

      Если в тексте основного и производного нормативного правового акта приводится ссылка:

      по форме согласно приложению 1, 2,..., то в правом верхнем углу приложения пишется:

      Приложение 1, 2,...

      к основному нормативному правовому акту

      от ______ 20 __ года № __

      форма

      и

      Приложение 1, 2,...

      к производному нормативному правовому акту

      форма

3. Согласование нормативных правовых актов

      36. Согласование проекта нормативного правового акта с заинтересованными государственными органами и организациями осуществляется в силу их компетенции, при этом такая заинтересованность в согласовании проекта нормативного правового акта устанавливается, исходя из предмета рассматриваемых вопросов.

      37. На согласование представляется как производный вид нормативного правового акта, так и основной нормативный правовой акт, которым он утвержден.

      38. Проект нормативного правового акта представляется на согласование сопроводительным письмом в форме электронного документа, подписанного с использованием электронной цифровой подписи удостоверяющего центра государственных органов (далее – ЭЦП УЦГО) первого руководителя государственного органа либо лица, исполняющего его обязанности, и переданного через интранет–портал государственных органов (далее – ИПГО).

      Сноска. Пункт 38 в редакции постановления Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       39. При получении нормативного правового акта на согласование государственные органы не должны требовать его согласования с другими государственными органами и отказывать в согласовании нормативного правового акта по формальным и иным необоснованным причинам.

      40. В случае, если законодательством Республики Казахстан предусмотрено обязательное согласование нормативного правового акта, а также, если в нем содержатся положения, нормы и поручения, касающиеся других государственных органов, проект такого нормативного правового акта может быть направлен на предварительное согласование с соответствующими заинтересованными государственными органами в форме электронного документа посредством ИПГО с использованием ЭЦП УЦГО первого руководителя государственного органа либо лица, исполняющего его обязанности.

      При этом проект нормативного правового акта направляется на согласование всем заинтересованным государственным органам одновременно одним сопроводительным письмом.

      Сноска. Пункт 40 в редакции постановления Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       41. Государственные органы и организации, которым проект нормативного правового акта направлен на согласование, должны подготовить свои замечания и предложения по проекту нормативного правового акта или сообщить об их отсутствии органу, разработавшему проект нормативного правового акта, в течение тридцати календарных дней со дня получения, если иной, более короткий, срок не был установлен уполномоченным органом.

      Замечания государственного органа по проекту нормативного правового акта должны содержать предложения по устранению недостатков, а также относиться непосредственно к вопросам его компетенции, быть обоснованными и исчерпывающими.

      При наличии замечаний проект нормативного правового акта, при необходимости, дорабатывается органом, его разработавшим, после чего орган-разработчик размещает на ИПГО доработанную версию проекта, подписанную ЭЦП УЦГО руководителя государственного органа либо его заместителя, и повторно направляет его на согласование заинтересованным государственным органам.

      В случае несогласия органом, разработавшим проект нормативного правового акта, с замечаниями согласующих государственных органов, первый направляет на визирование нормативный правовой акт с приложением письменного обоснования несогласия по каждому такому замечанию.

      По окончании сроков согласования разработчик проекта сводит все предложения (устраняет замечания) заинтересованных государственных органов в окончательный вариант проекта.

      При этом в процессе подготовки окончательного варианта разработчик устраняет замечания государственных органов, с которыми он согласился.

      Сноска. Пункт 41 с изменением, внесенным постановлением Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       42. Срок окончательного согласования нормативного правового акта в государственных органах не должен превышать пяти рабочих дней, а срок визирования руководителем согласующего государственного органа с использованием ЭЦП УЦГО – трех рабочих дней, при этом сроки исчисляются со дня поступления нормативного правового акта в данный государственный орган.

      Сноска. Пункт 42 в редакции постановления Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       43. Все листы нормативного правового акта парафируются руководителем юридической службы государственного органа, направляющего на согласование данный акт, в случае его отсутствия лицом, исполняющим его обязанности либо замещающим руководителя юридической службы органа.

      44. По итогам рассмотрения нормативного правового акта согласующий орган посредством ИПГО должен представить разработчику удостоверенный ЭЦП УЦГО первого руководителя либо, в случае его отсутствия, лица, исполняющего его обязанности, либо замещающего руководителя, один из следующих вариантов ответа:

      1) нормативный правовой акт согласован без замечаний (удостоверен ЭЦП УЦГО первого руководителя либо лица, исполняющего его обязанности);

      2) в согласовании нормативного правового акта отказано (удостоверен ЭЦП УЦГО первого руководителя либо лица, исполняющего его обязанности, с приложением мотивированного отказа).

      В случае, если по акту имеются замечания, при устранении которых акт может быть согласован, данные замечания излагаются в электронной форме через ИПГО, удостоверяются ЭЦП УЦГО первого руководителя либо, в случае его отсутствия, лица, исполняющего его обязанности, с включением в обязательном порядке предложения по устранению имеющихся замечаний.

      Сноска. Пункт 44 в редакции постановления Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       45. После согласования проекта посредством ИПГО окончательное согласование подлинника проекта нормативного правового акта на бумажном носителе оформляется визами первого руководителя согласующего государственного органа либо, в случае его отсутствия, лица, исполняющего его обязанности, и заверяется печатью с приложением копии приказа о временном исполнении обязанностей первого руководителя государственного органа.

      Сноска. Пункт 45 в редакции постановления Правительства РК от 29.12.2015 № 1119 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

       46. Не допускается внесение исправлений и дополнений в текст нормативного правового акта, окончательно согласованного с государственными органами.

      47. Руководителем юридической службы согласовывающего государственного органа, в случае его отсутствия лицом, исполняющим его обязанности либо замещающим руководителя юридической службы органа, производится полистное парафирование согласованного нормативного правового акта.

      В случае отсутствия в согласовывающем государственном органе юридической службы, полистное парафирование производится руководителем соответствующего структурного подразделения, в случае его отсутствия лицом, исполняющим его обязанности.

      В случае отсутствия юридической службы в местном органе, полистное парафирование производится лицом, выполняющим функции юриста в данном органе, либо первым руководителем государственного органа, в случае его отсутствия лицом, исполняющим его обязанности.

      48. При представлении нормативного правового акта, принятого совместно либо согласованного с другими государственными органами, государственным органом-разработчиком указывается принадлежность подписей лиц, производивших парафирование, путем проставления в скобках аббревиатуры государственного органа возле каждой подписи на первой странице как основного так и производного вида нормативного правового акта.