Қазақстан Республикасының Yкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң 2007 жылға арналған экономикалық және әлеуметтiк саясаттың негiзгi бағыттары мен экономикалық көрсеткiштердiң болжамы туралы мәлiмдемесi туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2007 жылғы 24 қаңтардағы N 49 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң әлеуметтiк-экономикалық саясаты туралы елдiң қалың жұртшылығын хабардар ету мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi  ҚАУЛЫ ЕТЕДI :
      1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң 2007 жылға арналған экономикалық және әлеуметтiк саясаттың негiзгi бағыттары мен экономикалық көрсеткiштердiң болжамы туралы мәлiмдемесi мақұлдансын.
      2. Осы қаулы қол қойылған күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi және жариялануға тиiс.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі

Қазақстан Республикасы 
Үкiметiнiң      
2007 жылғы 24 қаңтардағы
N 49 қаулысымен   
мақұлданған  

Қазақстан Республикасының Yкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң 2007 жылға арналған экономикалық және әлеуметтiк саясаттың негiзгi бағыттары мен экономикалық көрсеткiштердiң болжамы туралы мәлiмдемесi

      Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi 2007 жылы Қазақстанның халықаралық бәсекеге қабiлеттiлiгiн және ел азаматтарының өмiр сүру сапасын арттыру үшiн қолайлы институционалдық және экономикалық жағдай жасауға, экономиканың өсуiнiң жоғары қарқынын және бағалар тұрақтылығын қамтамасыз етуге бағытталған келiсiлген саясат жүргiзетiн болады.
      Алға қойылған мақсаттарды негiзге ала отырып, Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң күш-жiгерi мыналарға бағытталатын болады:
      макроэкономикалық тұрақтылықты қамтамасыз ету;
      республика халқының әл-ауқатын арттыру;
      экономиканы одан әрi жаңғырту және әртараптандыру;
      мемлекеттiк-жеке меншiк серiктестiкті дамыту;
      әлемдiк экономикаға тиiмдi кiрiгу.
      2007 жылы Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң күш-жiгерi инфляцияны Қазақстан Республикасының әлеуметтiк-экономикалық дамуының 2007-2009 жылдарға арналған орта мерзiмдi жоспарында (екiншi кезең) жоспарланған дәлiзде ұстауға бағытталатын болады. 
      Осы мақсатта Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасының жергiлiктi атқарушы органдары тарапынан ауыл шаруашылығы өнiмдерiнiң көтерме (коммуналдық) нарықтарын, ауыл шаруашылығы өнiмдерiн сатып алудың тиiмдi жүйесiн одан әрi дамыту жөнiндегi; терiс пиғылды бәсекелестiктi, баға жөнiнде сөз байласуды, нарық субъектiлерiнiң өздерiнiң үстем жағдайын асыра пайдаланушылығын айқындау және оның жолын кесу жөнiндегi; белгiлi бiр тауар нарығында үстем (монополиялық) жағдайға ие субъектiлердiң баға белгiлеуiн бақылау жөнiндегi, өнiм өндiрушiлер мен түпкi тұтынушылар арасындағы делдалдардың санын азайту жөнiндегi жұмыс жалғасатын болады.
      Табиғи монополиялар субъектiлерiнiң тауарлары мен қызметтерiне бағалардың (тарифтердiң) өсуi елдiң Әлеуметтiк-экономикалық дамуының орта мерзiмдi жоспарында белгiленген олардың өсуiнiң шектi индекстерi шеңберiнде жүретiн болады. 
      Инфляциялық үдерiстерге ақша-кредит саясатының әсерiн күшейту үшiн Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi ақша-кредит саясатының құралдары мен операциялық негiзiн одан әрi жетiлдiру жөнiнде жұмыс жүргiзетiн болады.
      Инфляция бойынша жоспарланған көрсеткiштерге қол жеткiзу үшiн Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi банк жүйесiнiң өтiмдiлiгiн реттеу арқылы ақшалай ұсыныс мөлшерiне ықпал ететiн болады. Екiншi деңгейдегi банктердiң Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiндегi қысқа мерзiмдi ноталары мен депозиттерi қаржы нарығындағы сыйақы ставкаларын реттеудiң, сондай-ақ банктердiң шамадан тыс өтiмдiлiгiн стерильдеудiң негiзгi құралдары болып қалады.
      Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi  ақша-кредит саясатының операцияларын жетiлдiретiн болады, бұл оның негізгi ставкаларының реттеушi рөлiн одан әрi арттыруға ықпал ететiн болады. Қайта қаржыландырудың ресми ставкасын қоса алғанда, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң операциялары бойынша ставкаларды реттеу ақша нарығындағы ахуалға және инфляция деңгейiне байланысты жүргiзiлетiн болады. Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң қайта қаржыландырудың ресми ставкасының реттеушi мүмкiндiктерiн күшейтуi үшiн Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi Басқармасындағы оның деңгейiн тоқсан сайын қарау практикасы жалғасады.
      Сыйақының нарықтық ставкаларына қысқа мерзiмдi ставкалардың реттеушi рөлiн арттыру мақсатында Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi депозиттер тарту (төменгi шекара) және қарыздар беру (жоғарғы шекара) бойынша ставкалармен анықталатын операциялар, көрсетiлген дәлiздiң шекараларын жақындату және қайта қаржыландыру ставкасымен депозиттiк ставкалардың өзара байланысы жөнiндегi ставкалар дәлiзiн ықшамдауға бағытталған саясатты жалғастыруды ниет етiп отыр. Бұл кезеңде дәлiздiң төменгi шекарасы жоғарғы шекараның (қайта қаржыландыру ставкасының) жартысын құрайтын болады.
      Банк жүйесiнiң шамадан тыс өтiмдiлiгiнiң және экономикадағы инфляциялық қысымның өсуi жағдайында Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi ақша-кредит саясатын қатаңдатуды жалғастырады.
      Халықаралық практикаға сәйкес Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi Қазақстан Республикасының Yкiметiмен және Қазақстан Республикасы Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын реттеу және қадағалау агенттiгiмен (бұдан әрi - ҚҚА) бiрлесiп, 2007 жылы Қаржылық тұрақтылық жөнiндегi меморандумды әзiрлейдi және оған қол қояды. Қазақстанның қаржы жүйесiне сенiмдi күшейту мақсатында қаржы тұрақтылығы жөнiндегi есеп шеңберiнде тұрақты негiзде қалың жұртшылық үшiн талдамалық жұмыстардың нәтижелерiне қолжетiмділік қамтамасыз етiлетiн болады.
      Қаржы секторын дамыту, сондай-ақ оның жекелеген секторларын мемлекеттiк реттеудiң бағыттары мен әдiстерi Қазақстан Республикасының қаржы секторын дамытудың 2007-2011 жылдарға арналған тұжырымдамасының негiзгi басымдықтарына сәйкес болады. Бұл бағытта экономиканың нақты секторының қаржы ресурстарына қажеттiлiктерiн қанағаттандыратын және еркiн бәсекелестiк жағдайында қаржы институттарының сапалы қызметтер ұсынатын қаржы жүйесiнiң жұмыс iстеу жағдайын қалыптастыру арқылы Қазақстанның қаржы ұйымдары мен қаржы секторының бәсекеге қабiлеттілiгiн арттыру жөнiндегi жұмыс жүргізiлетiн болады.
      Ұлттық қорда қаражатты сақтау мен жинақтау және оны экономиканың теңгерiмдi дамуы мен оның "қызып кету" қаупiн азайтуға ықпал ететiн макроэкономикалық реттеуiштердiң бiрi ретiнде пайдалану саясаты жалғасады.
      Теңгенiң айырбас бағамына қатысты Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi қандай да бiр бағдар, айырбас бағамының құбылмалы дәлiзiн белгiлемей, құбылмалы айырбас бағамы режимiн ұстанады, яғни iшкi валюта нарығындағы теңгенiң номиналды бағамының серпінi iшкi нарықтағы шетелдiк валютаның сұранысы мен ұсынысына байланысты айқындалатын болады. Сонымен қатар, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi инфляцияның айтарлықтай өзгеруiне және қаржы нарығында тұрақсыздыкқа әкеп соғуы мүмкiн валюталық бағамның қысқа мерзiмдi және алыпсатарлық ауытқуларының тұрақсыздандырғыш салдарын азайтуға бағытталған iс-қимылдар қабылдау құқығын өзiне қалдырады.
      Теңгенiң айырбас бағамының серпiнiне iшкi валюта нарығына Ұлттық қорды толықтыру үшiн шетелдiк валюта сатып алудың қажеттігiне негiзделген шетелдiк валюта сатып алушы ретiнде Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң қатысуы әсер етуi мүмкiн. Ұлттық қордың активтерiн айырбастау және қайта айырбастаудың жаңа ережелерiне сәйкес Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң халықаралық резервтерiнен Ұлттық қорды толықтыру үшiн шетелдiк валюта сатумен қатар, iшкi нарықта шетелдiк валюта сатып алуы мүмкiн.
      "Валюталық реттеу және валюталық бақылау туралы" Қазақстан Республикасының  Заңына сәйкес 2007 жылғы 1 қаңтардан бастап күрделi операциялар бойынша қолданыстағы шектеулер толық жойылады. Осылайша, ағымдағы және күрделi операциялар бойынша валюталық шектеулер болмаған кезде теңгенiң толық айырбасталымдылығы қамтамасыз етiлетiн болады. Осы жағдайларда Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi капиталдың қозғалысына байланысты валюта операцияларының мониторингiн күшейтетiн, сыртқы экономикалық операциялар бойынша ақпараттық базаны жетiлдiру және iшкi валюта нарығындағы сұраныстар мен ұсыныстар көздерiн талдау жөнiндегi жұмысты жалғастыратын болады.
      Төлем жүйелерi саласында Қазақстан экономикасының әр түрлi субъектiлерi арасындағы төлемдер мен аударымдардың қауiпсiз және уақтылы өтуiн қамтамасыз ететiн төлем жүйелерiнiң жоғары технологиялық деңгейде жұмыс iстеуiн одан әрi қолдау жөнiндегi жұмыс жалғасатын болады. Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкi Төлем карточкаларының ұлттық жүйесін одан әрi дамытуға, Қазақстан Республикасының "электрондық үкімет" жүйесiн құру шеңберiнде "Төлем шлюзiн" жасауға, сондай-ақ төлем жүйелерi үшiн жаңа Резервтiк орталық құруға ерекше назар аударатын болады.
      Жүргізiлiп отырған фискалдық саясаттың параметрлерi инфляцияның жоспарланған болжамды көрсеткiштерiне сәйкес болады, ал мемлекеттiк бюджет шығыстарының өсу қарқыны экономиканың өсу қарқынымен бiрiктірiлетiн болады.
       Салық саясаты жеке кәсiпкерлiктiң еркiн дамуына кедергi жасайтын экономиканың жекелеген секторларының әлеуетiн iске асыруға және әкiмшілік рәсiмдердi оңайлатуға бағытталады. Атап айтқанда, қосымша құнға қазiрдiң өзiнде салынатын салық ставкасы 14%-ға дейiн төмендетiлдi, ең төменгі жалақыны шегерiмге жатқыза отырып, барлық жеке тұлғалар үшiн 10% деңгейiнде жеке табыс салығының тiркелген ставкасы енгiзiлдi; 2%-ға дейінгi патент негізiнде шағын бизнес субъектiлерi үшiн арнайы салық режимiнде салық ставкалары азайтылды, оңайлатылған декларация негiзiнде 3% бірыңғай ставка енгiзiлдi. Бұдан басқа, жинақтаушы сақтандыру саласындағы қызметтi жүзеге асыратын сақтандыру ұйымдарының дивидендтеріне, инвестициялық кiрiстерiне қосарланған салық салу жойылады, корпоративтiк табыс салығы бойынша аванстық төлемдер есептеу тетiгi жетiлдiрiледi.
      Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң  экономикалық саясаты iшкi және сыртқы нарықтарда бәсекеге қабiлеттi бола алатын тауарлар мен қызметтердiң жаңа түрлерiн жасау мақсатында мемлекет пен жеке сектордың сындарлы ынтымақтастығын күшейтуге бағытталатын болады. Орталық мемлекеттік және жергiлiктi атқарушы органдар жанындағы кәсiпкерлiк мәселелерi жөнiндегi сараптау кеңестерiнiң жұмысы жалғастырылады. Өндiрiстiк және инновациялық бейiндегi шағын және орта кәсiпорындарды одан әрi ынталандыруға бағытталған шаралар әзiрленетiн болады. 2007 жылы өнеркәсiптi жаңғыртуға және құрылымды әртараптандыруға бағытталған, жеке сектор үшiн қолжетiмдi маркетингтiк-технологиялық зерттеулердiң жаңартылатын деректер базасы жасалады.
      Қазақстан Республикасының индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған стратегиясын iске асырудың екiншi кезеңi шеңберiнде өңiрлердi дамытуда кластерлiк әдiстi кеңiнен пайдалану одан әрi дамитын болады. Индустриялық аймақтар құрылысын қаржыландыру, оның iшiнде мемлекеттік-жеке меншiк серiктестiк жолымен қаржыландыру тетiктерi әзiрленетiн болады. Экономиканың шикiзаттық емес секторларында инвестициялық ынтымақтастықты нығайту үшiн қолайлы жағдайлар жасау жалғасады. Экономикалық тиiмдiлiктi арттыру мақсатында салалар бойынша еңбек өнiмдiлiгiн бағалау әдiстемесiн енгiзу жоспарлануда. Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң күш-жiгерi мемлекеттiк емес инвестицияларды ғылым және инновациялық қызмет саласына салуды ынталандыруға бағытталады.
      Мемлекеттiк активтердi басқару тиiмділігiн арттыру мақсатында тәуелсiз басқарушылар институтын енгiзу жолымен рентабельдi емес кәсiпорындарды сауықтыру тетiгi қалыптастырылатын, Қазақстан Республикасының заңнамасына банкроттық мәселелерi бойынша өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлетiн болады. Қоғамдағы келiсiм-шарттық қатынастарды дамыту және жеке меншiк институтын нығайту үшiн компаниялардың жарғылық капиталында аз үлестердi иеленушi инвесторлардың, акционерлер мен құрылтайшылардың құқықтарын қорғау жөнiнде заң қабылданатын болады.
      Ұлттық тауарлар мен қызметтердiң бәсекеге қабiлеттiлiгiн нақты қолдау мақсатында қазақстандық тауарлардың сыртқы нарыққа экспортын алға жылжытуға жәрдем ету шараларын қабылдау жоспарланып отыр. Облыстар, Астана және Алматы қалалары әкiмдiктерi жанынан бәсекеге қабiлеттiлiктi дамыту жөнiндегi кеңестер құрылатын болады.
      Бәсекеге қабiлеттiлiктi дамыту мақсатында құрылыс, қала құрылысы және сәулет қызметтерi саласындағы қызметтi жүзеге асыратын бiрлескен кәсiпорындардың жарғылық капиталына шетелдiк капиталдың 49% түрiнде қатысуын шектеу алынып тасталады.
      2007 жылы Қазақстанның ДСҰ-ға кiруi жөнiндегi жұмыс тобына мүше елдермен екiжақты келiссөздер аяқталады.
      Қазақстан Республикасының агроөнеркәсiптiк кешенiн тұрақты дамытудың 2006-2010 жылдарға арналған тұжырымдамасын iске асыру жалғасады, оның негiзгi басымдықтары агроөнеркәсiп кешенi салаларының өнiмдiлiгi мен табыстылығын өсiру негiзiнде агроөнеркәсiп кешенiн дамытудың тұрақтылығын қамтамасыз ету, сондай-ақ отандық өнiмнiң ұлттық бәсекелестiк артықшылықтарын дамыту болып табылады. ДСҰ-ға кiру шеңберiнде қауiпсiздiк тәуекелдерiн бағалау және халықаралық талаптарға сәйкес агроөнеркәсiптiк кешен өнiмiнiң сапасын бақылау жүйесiн қалыптастыру жөнiндегi iс-шаралар жоспары қабылданатын болады.
      Ауыл (село) тiршiлiгiн қамтамасыз етудiң қалыпты жағдайларын жасауға: сумен жабдықтау, денсаулық сақтау және бiлiм беру объектiлерiн салуды, сондай-ақ ауылдық елдi мекендердiң экологиялық қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету және ауылдық жерлердегi көшi-қон процесiн реттеу жөнiндегi iс-шараларды қамтитын халықты инженерлiк және әлеуметтiк инфрақұрылыммен қамтамасыз етуге бағытталған Қазақстан Республикасының ауылдық аумақтарын дамытудың 2004-2010 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасын iске асыру жалғасады.
      Қазақстан Республикасының Үкiметi соңғы жылдардағы экономикалық табыстардың негiзiнде бiлiм берудi, денсаулық сақтауды, халықты әлеуметтiк қорғауды, мәдениеттi, спортты, туризмдi және ақпараттық кеңiстiктi дамытуға арналған шығыстарды ұлғайту жолымен  саясаттың әлеуметтiк бағыттылығын күшейтедi.
      2007 жылы әлеуметтiк саланы қаржыландыруға республикалық бюджеттен 741,5 млрд. теңге немесе жалпы iшкi өнiмнiң 6,2%-ы бөлiнетiн болады. Әлеуметтiк салаға арналған шығыстардың үлесi республикалық бюджет шығыстарының жалпы көлемiнде 34,4%-ды құрайды. 2005-2007 жылдарға арналған Қазақстан Республикасындағы әлеуметтiк реформаларды одан әрi тереңдету бағдарламасы жөнiндегi iс-шараларды iске асыруға 2007 жылы республикалық бюджеттен 413 млрд. теңге бөлiнетiн болады.
      Еңбек ресурстарын дамытудың тиiмдi жүйесiн құру мақсатында Қазақстан Республикасының Көшi-қон саясатының тұжырымдамасы қабылданады, бiлiктiлiгi жоғары және кәсiптiк қызметкерлердi Қазақстанға тарту тетігі әзiрленедi.
      Жастарды жұмыспен қамтудың белсендi саясатын олардың кәсiптiк білім алуларына кредит беру және гранттар бөлу, өзiнiң жеке iсiн ашу, жастарды шағын және орта бизнеске тарту бағдарламаларын iске асыру арқылы жүргізу жөнiндегi шаралар қабылданатын болады.
      Білім беру саласындағы саясат әлемдiк бiлiм беру кеңiстiгiне ықпалдастырылған және әлемдiк еңбек нарығында бәсекеге қабiлеттi мамандарды даярлауды қамтамасыз ететiн бiлiм берудiң ұлттық моделiн қалыптастыруға бағытталады. 2007 жылы бiлiм беруге арналған республикалық бюджет шығыстары жалпы iшкi өнiмге 1,1%-ды құрайды. "Білім туралы" Қазақстан Республикасының Заңының жобасы экономикалық және қоғамдық жаңғырту қажеттiлiктерiне сәйкес келетiн жаңа редакцияда әзірленетін болады.
      Денсаулық сақтауға арналған республикалық бюджет шығыстары 2007 жылы жалпы iшкi өнiмге 0,8 %-ды құрайды. Халықаралық стандарттарғa көшудi ескере отырып, "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" кодекстiң жобасы әзiрленедi. Астана қаласында медициналық кластер құру шеңберiнде оларды басқару үшiн одан әрi озық шетелдік компанияларды тартумен жаңа медициналық орталықтардың құрылысы басталады.
      Әлемдік тәжiрибенi ескере отырып, Қазақстанның ақпараттық қоғамды қалыптастыру жолында неғұрлым тез жылжуы үшiн 2005-2007 жылдарға арналған Қазақстан Республикасында "электрондық үкiметтi" қалыптастырудың мемлекеттiк бағдарламасын iске асыру жалғасады. Жергіліктi атқарушы органдардың (е-әкiмдiктер) электрондық қызметтердi ұсынуы ұйымдастырылады, электрондық қызметтерге қоғамдық қол жетімділiк пункттерiнiң желiлерi және компьютерлiк сауаттылыққа оқыту орталықтары құрылатын болады, бұл Интернет желiлерiнде электрондық қызметтердi пайдаланушылардың үлесiн халықтың 10%-на дейiн ұлғайтады.
      Ұлттық қауiпсiздiкке және қоғамдық тұрақтылыққа қатер ретiнде сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес жөнiндегi кешендi ұлттық бағдарламаны дәйектi iске асыру мақсатында ұлттық компаниялардың және мемлекеттiк кәсіпорындардың, сондай-ақ iрi жеке меншiк компаниялардың қызметiнiң және қаржы ағыстарының ашықтығын қамтамасыз ететiн қолданыстағы заңнамаға өзгерiстер мен толықтырулар дайындалатын болады.
       Экологиялық саясат Қазақстан Республикасының 2004-2015 жылдарға арналған экологиялық қауiпсiздiк тұжырымдамасын одан әрi iске асыруға, қоршаған ортаны ластау деңгейiн төмендетуге, халықаралық стандарттарға сәйкес қоршаған ортаны қорғауды және экологиялық қауiпсiздiктi қамтамасыз етуге, қоршаған ортаның сапасын тұрақтандыруға, қоғамның тұрақты дамуына көшуiнiң негiздерiн жасауға бағытталатын болады.
      Қазақстан Республикасының Үкiметi мен Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкiнiң бiрлескен iс-қимылын iске асыру  2007 жылға арналған мынадай макроэкономикалық көрсеткiштердi қамтамасыз етуге мүмкiндiк бередi. 
      2007 жылы жалпы iшкi өнiмнiң нақты өсуi 8,6%-ды құрайды деп күтiлуде, бұл халықтың жан басына шаққандағы жалпы iшкi өнiмнiң мөлшерiн 6560 АҚШ долларына жеткiзуге мүмкiндiк бередi.
      Өнеркәсiп өнiмiнiң орташа жылдық өсiмi 7,2%-ды, ауыл шаруашылығының жалпы өнiмi - 3,2%-ды құрайды. Негiзгi капиталға инвестициялар 2006 жылмен салыстырғанда 15%-ға ұлғаяды. Тауар экспорты - 33,3 млрд. АҚШ долларын, импорты - 27,6 млрд. АҚШ долларын құрайды.
      2007 жылы зейнетақының ең төменгi мөлшерi базалық төлемдi есепке алғанда 10236 теңгеге дейiн, ең төменгi жалақы мөлшерi - 9752 теңгеге дейiн ұлғаяды, 2006 жылмен салыстырғанда нақты жалақы 13,8%-ға артады.

Қазақстан Республикасының Yкiметi
мен Қазақстан Республикасы Ұлттық
Банкiнiң 2007 жылға арналған  
экономикалық және әлеуметтiк  
саясаттың негiзгi бағыттары мен 
экономикалық көрсеткiштердiң  
болжамы туралы мәлiмдемесiне  
қосымша            

2007 жылға арналған экономикалық көрсеткiштер болжамы

Нақты мәндегі жалпы ішкі өнiм, өткен жылға %-бен

108,6

Халықтың жан басына шаққандағы жалпы iшкi өнiм, АҚШ доллары

6560

Нақты мәндегі өнеркәсіптік өнiм (жұмыстар, қызметтер) көлемі, өткен жылға %-бен

107,2

Нақты мәндегі ауыл шаруашылығының жалпы өнімі, өткен жылға %-бен

103,2

Негізгі капиталға инвестициялар, өткен жылға %-бен

115

Тауарлар экспорты, млрд. АҚШ доллары

33,3

Тауарлар импорты, млрд. АҚШ доллары

27,2

Тұтыну бағасының индексі, жылына орта есеппен %-бен

105-107

Республикалық бюджет тапшылығы, жалпы ішкі өнімге %-бен

1,2

Нақты жалақы, өткен жылға %-бен (шағын кәсіпорындарды есептегенде)

113,8

Ең төменгі жалақы, теңге

9752

Базалық зейнетақы төлемін есепке алғандағы ең төменгі зейнетақы, теңге

10236

О Заявлении Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан об основных направлениях экономической и социальной политики и прогнозе экономических показателей на 2007 год

Постановление Правительства Республики Казахстан от 24 января 2007 года N 49

      В целях информирования широкой общественности страны о социально-экономической политике Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан Правительство Республики Казахстан  ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Одобрить прилагаемое Заявление Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан об основных направлениях экономической и социальной политики и прогнозе экономических показателей на 2007 год.

      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания и подлежит опубликованию.

       Премьер-Министр
    Республики Казахстан

Одобрено          
постановлением Правительства 
Республики Казахстан   
от 24 января 2007 года N 49 

  Заявление
Правительства Республики Казахстан и Национального
Банка Республики Казахстан об основных направлениях
экономической и социальной политики и прогнозе
экономических показателей на 2007 год

      В 2007 году Правительство Республики Казахстан и Национальный Банк Республики Казахстан будут проводить согласованную политику, направленную на создание благоприятных институциональных и экономических условий для повышения международной конкурентоспособности Казахстана и качества жизни граждан страны, обеспечение высоких темпов роста экономики и стабильности цен.
      Исходя из поставленных целей, усилия Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан будут направлены на:
      обеспечение макроэкономической стабильности;
      повышение благосостояния населения республики;
      дальнейшую модернизацию и диверсификацию экономики;
      развитие государственно-частного партнерства;
      эффективную интеграцию в мировую экономику.
      В 2007 году усилия Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан будут направлены на удержание инфляции в коридоре, запланированном в Среднесрочном плане социально-экономического развития Республики Казахстан на 2007-2009 годы (второй этап).
      С этой целью со стороны Правительства Республики Казахстан и местных исполнительных органов Республики Казахстан будет продолжена работа по дальнейшему развитию оптовых (коммунальных) рынков сельскохозяйственной продукции, эффективной системы закупа сельскохозяйственной продукции; по выявлению и пресечению недобросовестной конкуренции, ценового сговора, злоупотреблений субъектами рынка своим доминирующим положением; по контролю за ценообразованием субъектов, занимающих доминирующее (монопольное) положение на определенном товарном рынке, по сокращению числа посредников между производителями продукции и конечными потребителями.
      Рост цен (тарифов) на товары и услуги субъектов естественных монополий будет происходить в рамках предельных индексов их роста, определенных Среднесрочным планом социально-экономического развития страны.
      Для усиления влияния денежно-кредитной политики на инфляционные процессы Национальный Банк Республики Казахстан будет проводить работу по дальнейшему совершенствованию инструментов и операционной основы денежно-кредитной политики.
      Для достижения запланированных показателей по инфляции Национальный Банк Республики Казахстан будет влиять на размер денежного предложения посредством регулирования ликвидности банковской системы. Основными инструментами регулирования ставок вознаграждения на финансовом рынке, а также стерилизации избыточной ликвидности банков останутся краткосрочные ноты и депозиты банков второго уровня в Национальном Банке Республики Казахстан.
      Национальный Банк Республики Казахстан будет совершенствовать операции  денежно-кредитной политики , что будет способствовать дальнейшему повышению регулирующей роли его основных ставок. Регулирование ставок по операциям Национального Банка Республики Казахстан, включая официальную ставку рефинансирования, будет производиться в зависимости от ситуации на денежном рынке и уровня инфляции. Для усиления регулирующих возможностей официальной ставки рефинансирования Национальным Банком Республики Казахстан будет продолжена практика ежеквартального рассмотрения ее уровня на Правлении Национального Банка Республики Казахстан.
      С целью повышения регулирующей роли краткосрочных ставок на рыночные ставки вознаграждения Национальный Банк Республики Казахстан намерен продолжать политику, направленную на сужение коридора ставок по операциям, определяемого ставками по привлечению депозитов (нижняя граница) и предоставлению займов (верхняя граница), сближению границ указанного коридора и взаимоувязке депозитных ставок со ставкой рефинансирования. На данном этапе нижняя граница коридора будет составлять половину от верхней границы (ставки рефинансирования).
      В случае роста избыточной ликвидности банковской системы и инфляционного давления в экономике Национальный Банк Республики Казахстан продолжит ужесточение денежно-кредитной политики.
      В соответствии с международной практикой Национальным Банком Республики Казахстан совместно с Правительством Республики Казахстан и Агентством по регулированию и надзору финансового рынка и финансовых организаций Республики Казахстан (далее - АФН) в 2007 году будет разработан и подписан Меморандум по финансовой стабильности. В целях усиления доверия к финансовой системе Казахстана будет обеспечена доступность результатов аналитических работ в рамках отчета по финансовой стабильности для широкой общественности на регулярной основе.
      Развитие финансового сектора, а также направления и подходы к государственному регулированию отдельных его секторов будут происходить в соответствии с основными приоритетами Концепции развития финансового сектора Республики Казахстан на 2007-2011 годы. В этом направлении будет проводиться работа по повышению конкурентоспособности финансовых организаций и финансового сектора Казахстана посредством формирования условий функционирования финансовой системы, удовлетворяющей потребностям реального сектора экономики в финансовых ресурсах и предоставляющей качественные услуги финансовыми институтами в условиях свободной конкуренции.
      Продолжится политика сбережения и накопления средств в Национальном фонде и использования его как одного из макроэкономических регуляторов, способствующих сбалансированному развитию экономики и снижению угрозы ее "перегрева".
      В отношении обменного курса тенге Национальный Банк Республики Казахстан будет придерживаться режима плавающего обменного курса без установления каких-либо ориентиров, коридоров колебания обменного курса, т.е. динамика номинального курса тенге на внутреннем валютном рынке будет определяться в зависимости от спроса и предложения иностранной валюты на внутреннем рынке. Вместе с тем, Национальный Банк Республики Казахстан оставляет за собой право предпринимать действия, направленные на ослабление дестабилизирующих последствий кратковременных и спекулятивных колебаний валютного курса, которые могут привести к значительному изменению инфляции и нестабильности на финансовом рынке.
      Нa динамику обменного курса тенге может также повлиять участие Национального Банка Республики Казахстан на внутреннем валютном рынке в качестве покупателя иностранной валюты, обусловленное необходимостью покупки иностранной валюты для пополнения Национального фонда. В соответствии с новыми Правилами конвертации и реконвертации активов Национального фонда, Национальный Банк Республики Казахстан, наряду с продажей иностранной валюты для пополнения Национального фонда из международных резервов Национального Банка Республики Казахстан, может также покупать иностранную валюту на внутреннем рынке.
      С 1 января 2007 года в соответствии с  Законом Республики Казахстан "О валютном регулировании и валютном контроле" полностью отменяются существовавшие ограничения по капитальным операциям. Таким образом, при отсутствии валютных ограничений по текущим и капитальным операциям будет обеспечена полная конвертируемость тенге. В этих условиях Национальным Банком Республики Казахстан будет усилен мониторинг валютных операций, связанных с движением капитала, продолжены работы по совершенствованию информационной базы по внешнеэкономическим операциям и анализу источников спроса и предложения на внутреннем валютном рынке.
      В области платежных систем будет продолжена работа по дальнейшему поддержанию функционирования платежных систем на высоком технологическом уровне, обеспечивающем безопасное и своевременное проведение платежей и переводов денег между различными субъектами экономики Казахстана. Национальным Банком Республики Казахстан будет уделено особое внимание дальнейшему развитию Национальной системы платежных карточек, построению "Платежного шлюза" в рамках создания системы "электронного правительства" Республики Казахстан, а также созданию нового Резервного центра для платежных систем.
      Параметры проводимой фискальной политики будут совместимы с запланированными прогнозными показателями инфляции, а темпы роста расходов государственного бюджета будут совместимы с темпами роста экономики.
       Налоговая политика будет направлена на реализацию потенциала отдельных секторов экономики и упрощение административных процедур, препятствующих свободному развитию частного предпринимательства. В частности, уже снижена ставка налога на добавленную стоимость до 14 %, введена фиксированная ставка индивидуального подоходного налога на уровне 10 % для всех физических лиц, с отнесением на вычет минимальной заработной платы; снижены ставки налога в специальном налоговом режиме для субъектов малого бизнеса на основе патента до 2 %, введена на основе упрощенной декларации единая ставка 3 %. Кроме того, ликвидировано двойное налогообложение дивидендов, инвестиционных доходов страховых организаций, осуществляющих деятельность в области накопительного страхования, усовершенствован механизм исчисления авансовых платежей по корпоративному подоходному налогу.
       Экономическая политика Правительства Республики Казахстан будет направлена на усиление конструктивного сотрудничества государства и частного сектора с целью создания новых видов товаров и услуг, которые будут конкурентоспособны на внутреннем и внешнем рынках. Продолжится работа экспертных советов по вопросам предпринимательства при центральных государственных и местных исполнительных органах. Будут выработаны меры, направленные на дальнейшее стимулирование малых и средних предприятий производственного и инновационного профиля. В 2007 году будет создана обновляемая база данных маркетингово-технологических исследований, направленных на модернизацию промышленности и диверсификацию структуры, доступная для частного сектора.
      В рамках второго этапа реализации  Стратегии индустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2003-2015 годы дальнейшее развитие получит широкое использование кластерного подхода в развитии регионов. Будут разработаны механизмы финансирования строительства индустриальных зон, в том числе путем государственно-частного партнерства. Продолжится создание благоприятных условий для укрепления инвестиционного сотрудничества в несырьевых секторах экономики. В целях повышения экономической эффективности планируется внедрение методики оценки производительности труда по отраслям. Усилия Правительства Республики Казахстан будут направлены на стимулирование вложения негосударственных инвестиций в сферу науки и инновационной деятельности.
      В целях повышения эффективности управления государственными активами будут сформированы механизмы оздоровления нерентабельных государственных предприятий путем внедрения института независимых управляющих, внесены изменения и дополнения в законодательство Республики Казахстан по вопросам банкротства. Для развития контрактных отношений в обществе и укрепления института частной собственности будет принят закон по защите прав инвесторов, акционеров и учредителей, владеющих малыми долями в уставном капитале компаний.
      В целях конкретной поддержки конкурентоспособности национальных товаров и услуг планируется принять меры по содействию продвижения экспорта казахстанских товаров на внешние рынки. При акиматах областей, городов Астаны и Алматы будут созданы советы по развитию конкурентоспособности.
      В целях развития конкуренции будут отменены ограничения в виде 49 %-ного участия иностранного капитала в уставном капитале совместных предприятий, осуществляющих деятельность в области строительных, градостроительных и архитектурных услуг.
      В 2007 году завершатся двусторонние переговоры со странами-членами рабочей группы по вступлению Казахстана в ВТО.
      Продолжится реализация Концепции устойчивого развития aгропромышленного комплекса Республики Казахстан на 2006-2010 годы, основными приоритетами которой являются обеспечение устойчивости paзвития агропромышленного комплекса на основе роста производительности и доходности отраслей агропромышленного комплекса, а также развитие национальных конкурентных преимуществ отечественной продукции. В рамках вступления в ВТО будет принят план мероприятий по формированию системы оценки рисков безопасности и контроля качества продукции агропромышленного комплекса в соответствии с международными требованиями.
      Продолжится реализация  Государственной программы развития сельских территорий Республики Казахстан на 2004-2010 годы, направленной на создание нормальных условий жизнеобеспечения аула (села): обеспечение населения инженерной и социальной инфраструктурой, включающей строительство объектов водоснабжения, здравоохранения и образования, а также мероприятия по обеспечению экологической безопасности сельских населенных пунктов и регулированию миграционных процессов в сельской местности.
      Правительство Республики Казахстан на основе экономических успехов последних лет усилит  социальную направленность политики путем увеличения расходов на развитие образования, здравоохранения, социальной защиты населения, культуры, спорта, туризма и информационного пространства.
      В 2007 году на финансирование социальной сферы будет выделено из республиканского бюджета 741,5 млрд. тенге или 6,2 % к валовому внутреннему продукту. Доля расходов на социальную сферу в общем объеме расходов республиканского бюджета составит 34,4 %. На реализацию мероприятий по Программе дальнейшего углубления социальных реформ в Республике Казахстан на 2005-2007 годы из республиканского бюджета на 2007 год будет выделено 413 млрд. тенге.
      В целях создания эффективной системы развития трудовых ресурсов будет принята Концепция миграционной политики Республики Казахстан, а также выработаны механизмы привлечения в Казахстан высококвалифицированных и профессиональных работников.
      Будут приняты меры по проведению активной политики занятости молодежи через реализацию программ кредитования и выделение грантов на получение ими профессионального образования, создание собственного дела, привлечение молодежи в сферу малого и среднего бизнеса.
      Политика в области образования будет направлена на формирование национальной модели образования, интегрированной в мировое образовательное пространство и обеспечивающей подготовку специалистов, конкурентоспособных на мировом рынке труда. В 2007 году расходы республиканского бюджета на образование составят 1,1 % к валовому внутреннему продукту. Будет разработан проект Закона Республики Казахстан "Об образовании" в новой редакции, соответствующий потребностям экономической и общественной модернизации.
      Расходы республиканского бюджета на здравоохранение в 2007 году составят 0,8 % к валовому внутреннему продукту. С учетом перехода на международные стандарты будет разработан проект Кодекса "О здоровье народа и системе здравоохранения". Начнется строительство новых медицинских центров в рамках создания медицинского кластера в городе Астане с дальнейшим привлечением ведущих иностранных компаний для их управления.
      Для более быстрого продвижения Казахстана по пути формирования информационного общества, с учетом мирового опыта будет продолжена реализация Государственной программы формирования "электронного правительства" в Республике Казахстан на 2005-2007 годы. Будет организовано предоставление электронных услуг местными исполнительными органами (е-акиматы), созданы сети пунктов общественного доступа к электронным услугам и центры обучения компьютерной грамотности, что увеличит долю пользователей электронными услугами в сети Интернет до 10 % населения.
      В целях последовательной реализации комплексной общенациональной программы по борьбе с коррупцией как угрозы национальной безопасности и общественной стабильности будут подготовлены изменения и дополнения в действующее законодательство, обеспечивающие прозрачность деятельности и финансовых потоков национальных компаний и государственных предприятий, а также крупных частных компаний.
       Экологическая политика будет направлена на дальнейшую реализацию Концепции экологической безопасности Республики Казахстан на 2004-2015 годы, снижение уровня загрязнения окружающей среды, обеспечение охраны окружающей среды и экологической безопасности в соответствии с международными стандартами, стабилизацию качества окружающей среды, создание основ перехода к устойчивому развитию общества.
      Реализация совместных действий Правительства Республики Казахстан и Национального Банка Республики Казахстан позволит обеспечить следующие  макроэкономические показатели на 2007 год .
      Ожидается, что в 2007 году реальный рост валового внутреннего продукта составит 8,6 %, что позволит довести размер валового внутреннего продукта на душу населения до 6560 долларов США.
      Среднегодовой прирост промышленного производства составит 7,2 %, валовой продукции сельского хозяйства - 3,2 %. Инвестиции в основной капитал по сравнению с 2006 годом увеличатся на 15 %. Экспорт товаров составит 33,3 млрд. долл. США, импорт - 27,2 млрд. долл. США.
      В 2007 году размер минимальной пенсии с учетом базовой выплаты увеличится до 10236 тенге, размер минимальной заработной платы - до 9752 тенге, реальная заработная плата по сравнению с 2006 годом возрастет на 13,8 %.

Приложение          
к Заявлению Правительства   
Республики Казахстан и    
Национального Банка Республики 
Казахстан об основных     
направлениях экономической и 
социальной политики и прогнозе 
экономических показателей  
на 2007 год          

Прогноз экономических показателей на 2007 год

Валовой внутренний продукт в реальном
выражении, в % к предыдущему году

108,6

Валовой внутренний продукт на душу населения,
долл. США

6560

Объем промышленной продукции (работ, услуг) в
реальном выражении, в % к предыдущему году

107,2

Валовая продукция сельского хозяйства в
реальном выражении, в % к предыдущему году

103,2

Инвестиции в основной капитал, в % к
предыдущему году

115

Экспорт товаров, млрд. долл. США

33,3

Импорт товаров, млрд. долл. США

27,2

Индекс потребительских цен, % в среднем за год

105-107

Дефицит республиканского бюджета, в % к
валовому внутреннему продукту

1,2

Реальная заработная плата, в % к предыдущему
году (с учетом малых предприятий)

113,8

Минимальная заработная плата, тенге

9752

Минимальная пенсия с учетом базовой пенсионной
выплаты, тенге

10236