2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол" мемлекеттік (арнайы) бағдарламасы туралы" Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2008 жылғы 29 шілдедегі N 715 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі  ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол" мемлекеттік (арнайы) бағдарламасы туралы" Қазақстан Республикасының Президенті Жарлығының жобасы Қазақстан Республикасы Президентінің қарауына енгізілсін.

       Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                                   К. Мәсімов

Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлығы

2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол" мемлекеттік (арнайы) бағдарламасы туралы

      "Мемлекет басшысының 2008 жылғы 6 ақпандағы "Қазақстан халқының әл-ауқатын арттыру - мемлекеттік саясаттың басты мақсаты" атты Қазақстан халқына Жолдауын іске асыру жөніндегі шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2008 жылғы 14 ақпандағы N 535  Жарлығын  іске асыру мақсатында  ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:
      1. Қоса беріліп отырған 2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол" мемлекеттік (арнайы) бағдарламасы (бұдан әрі - Бағдарлама) бекітілсін.
      2. Қазақстан Республикасының Үкіметі бір ай мерзімде Бағдарламаны іске асыру жөнінде іс-шаралар жоспарын әзірлесін және бекітсін.
      3. Орталық және жергілікті атқарушы органдар, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдар Бағдарламаны іске асыру жөнінде шаралар қабылдасын.
      4. Қазақстан Республикасы Сыртқы істер министрлігі жарты жылда бір рет, есепті кезеңнен кейінгі айдың 15 күнінен кешіктірмей Қазақстан Республикасы Президентінің Әкімшілігіне және Қазақстан Республикасының Үкіметіне Бағдарламаның іске асырылу барысы туралы ақпарат берсін.
      5. Осы Жарлықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Үкіметіне жүктелсін.
      3. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

       Қазақстан Республикасының
      Президенті                                        Н. Назарбаев

Қазақстан Республикасы 
Президентінің     
2008 жылғы N Жарлығымен
БЕКІТІЛГЕН      

2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол"
МЕМЛЕКЕТТІК (АРНАЙЫ) БАҒДАРЛАМАСЫ

Астана, 2008 жыл

Мазмұны

      1. Бағдарламаның паспорты
      2. Кіріспе
      3. Проблеманың қазіргі заманғы жай-күйін талдау
      4. Бағдарламаның мақсаттары мен міндеттері
      5. Бағдарламаны іске асырудың негізгі бағыттары мен тетіктері
      5.1.1. Еуропалық елдермен технологиялық ынтымақтастықты жолға
      қою үшін жағдай туғызу
      5.1.2. Еуропа мемлекеттерімен энергетикалық ынтымақтастықты
      дамыту
      5.1.3. Еуропалық елдермен көлік саласында ынтымақтастықты
      дамыту
      5.1.4. Техникалық реттеу және метрология жүйесі саласындағы
      ынтымақтастықты дамыту
      5.1.5. Еуропа елдерімен сауда-экономикалық ынтымақтастықты
      тереңдету
      5.1.6. Шағын және орта бизнесті дамытудағы ынтымақтастық
      5.1.7. Өмірдің сапасы саласында еуропалық елдермен
      ынтымақтастықты кеңейту
      5.1.8. Гуманитарлық өлшем тұрғысындағы ынтымақтастықты кеңейту
      5.2. Оң сипаттағы еуропалық тәжірибені пайдалана отырып,
      қазақстандық институционалдық-құқықтық базаны жетілдіру
      5.3. ЕҚЫҰ-ға төрағалық етудің басымдықтары
      6. Қаржыландырудың қажетті ресурстары мен көздері
      7. Бағдарламаны іске асырудан күтілетін нәтижелер

1. Бағдарламаның паспорты

Бағдарламаның атауы              2009 - 2011 жылдарға арналған
                                   "Еуропаға жол" мемлекеттік
                                   (арнайы) бағдарламасы

Әзірлеу үшін негіздемесі         Қазақстан Республикасы
                                   Президентінің 2008 жылғы 6
                                   ақпандағы "Қазақстан халқының
                                   әл-ауқатын арттыру - мемлекеттік
                                   саясаттың басты мақсаты" атты
                                   Қазақстан халқына  Жолдауы

Әзірлеуші                        Қазақстан Республикасы Сыртқы
                                   істер министрлігі

Мақсаты                          Қазақстан Республикасының
                                   Еуропаның жетекші елдерімен
                                   стратегиялық әріптестік
                                   деңгейіне шығуы

Міндеттері                       Қазақстан Республикасының Еуропа
                                   мемлекеттерімен мынадай бағыттар
                                   бойынша ынтымақтастығын дамыту
                                   және тереңдету:
                                   технологиялық ынтымақтастық;
                                   энергетикалық ынтымақтастық;
                                   көлік саласында;
                                   техникалық реттеу және
                                   метрология жүйесі саласында;
                                   сауда-экономикалық ынтымақтастық;
                                   шағын және орта бизнесті
                                   дамытудағы өзара іс-қимыл;
                                   өмір сүру сапасы саласындағы
                                   ынтымақтастық;
                                   гуманитарлық өлшем тұрғысындағы
                                   ынтымақтастықты кеңейту
 
                                   Оң сипаттағы еуропалық
                                   тәжірибені пайдалана отырып,
                                   қазақстандық институционалдық-
                                   құқықтық базаны жетілдіру
 
                                   2010 жылы Қазақстан
                                   Республикасының ЕҚЫҰ-ға
                                   төрағалық етуі үшін жағдай жасау

Іске асыру мерзімдері            2009 - 2011 жылдар

Қажетті ресурстар және           Республикалық бюджет қаражаты
қаржыландыру көздері             есебінен қаржыландырылатын
                                   іс-шаралар бойынша шығыстардың
                                   мөлшері 2009 - 2011 жылдарға
                                   "Республикалық бюджет туралы"
                                   Қазақстан Республикасының
                                   Заңымен анықталады және тиісті
                                   қаржы жылдарына арналған
                                   республикалық бюджетті
                                   қалыптастырғанда жыл сайын
                                   нақтыланады

Күтілетін нәтижелер              Бағдарламаны іске асырудың
                                   нәтижесінде:
                                   саяси, экономикалық және
                                   гуманитарлық салаларда Қазақстан
                                   Республикасының Еуропаның
                                   жетекші елдермен стратегиялық
                                   әріптестік деңгейіне шығуы;
                                   Еуропа елдерімен тауар айналымын
                                   жыл сайын 10%-ға ұлғайту үшін
                                   қолайлы жағдай жасау;
                                   жыл сайын Еуропа мемлекеттері
                                   және үкіметтері басшылары
                                   деңгейінде кемінде 5 сапармен
                                   алмасу (халықаралық іс-шаралар
                                   кестесіне сәйкес);
                                   Еуропа елдерінің технологияларын
                                   тарта отырып, инновациялық
                                   кәсіпорындар құру:
                                   2009 ж. - 2 кәсіпорын;
                                   2010 ж. - 2 кәсіпорын;
                                   2011 ж. - 4 және одан да көп;
                                   қазақстандық желілерді
                                   панъеуропалық көлік желілерімен
                                   түйістіру контекстінде Көліктік
                                   желілерді дамыту бойынша өзара
                                   түсіністік туралы меморандумға
                                   ЕО-мен қол қою;
                                   ЕО елдерінің талаптарына сәйкес
                                   келетін техникалық регламенттер
                                   мен үндестірілген стандарттар
                                   қабылдау;
                                   еуропалық нормаларды ескере
                                   отырып, ұлттық заңнаманы
                                   жетілдіру;
                                   Еуропалық құрлықта Қазақстан
                                   Республикасының мүдделерін
                                   ілгерілету.

2. Кіріспе

      2009 - 2011 жылдарға арналған "Еуропаға жол" мемлекеттік (арнайы) бағдарламасы (бұдан әрі - Бағдарлама) Қазақстан Республикасы Президентінің 2008 жылғы 6 ақпандағы "Қазақстан халқының әл-ауқатын арттыру - мемлекеттік саясаттың басты мақсаты" атты Қазақстан халқына жолдауына сәйкес әзірленді.
      Бағдарламаны әзірлеу қажеттілігі елдің ішкі дамуының өзекті міндеттерін шешудің, еуропалық бағыттағы ұлттық басымдықтарды әзірлеудің, тарихи қалыптасқан байланыстарды нығайтудың, еуропалық интеграция және институционалдық-құқықтық реформалар тәжірибесіне сүйенудің, технологиялық, энергетикалық, көліктік, сауда және инвестициялық ынтымақтастықты тереңдетудің маңыздылығынан туындады.

3. Проблеманың қазіргі заманғы жай-күйін талдау

      Қазақстан Республикасының Сыртқы саясаты тұжырымдамасына сәйкес Еуропа елдерімен жан-жақты ынтымақтастықты дамыту Қазақстан үшін стратегиялық мүддені білдіреді.
      Қазіргі уақытта Еуропа елдерімен екі жақты қарым-қатынастардағы технологиялық, энергетикалық, сауда және көліктік ынтымақтастық әлеуеті толық іске асырылмауда.
      Сондай-ақ Еуропалық Одақ елдері тұтас алғанда Орталық Азия мемлекеттерімен және атап айтқанда Қазақстанмен ынтымақтастыққа айрықша назар аударатынын ескеру қажет. Олардың ортақ ұстанымы 2007 жылғы маусымда Еуроодақтың саммитінде қабылданған "ЕО және Орталық Азия: Әріптестіктің жаңа стратегиясы" атты құжатта көрсетілген. Еуропалық Одақтың ішкі құжаты болып табылатын Стратегия ЕО-ның Орталық Азиямен және Қазақстанмен өзара іс-қимылының маңызды бағыттарын қамтиды.
      Еуропаның бірқатар елдерінің ЕО-ның еуропалық құрылымдарына интеграциялануға ұмтылысы немесе олардың Еуропалық көршілік саясат шеңберінде ЕО-мен өзара іс-қимылы осы елдерге әлеуметтік-экономикалық және саяси дамудың әртүрлі салаларында белгілі-бір жетістіктерге жетуге мүмкіндік береді.
      Бағдарлама көрсетілген елдердің ЕО мемлекеттерімен және еуропалық құрылымдармен ынтымақтастығын дамытудың оң тәжірибесін ескере отырып әзірленген.
      Бағдарламаны іске асыру Қазақстан Республикасы сыртқы саясатының негізгі қағидаты - тепе-теңдік және прагматизм қағидатын дамытуға жәрдемдеседі.

4. Бағдарламаның мақсаттары мен міндеттері

      Саяси, экономикалық және гуманитарлық салаларда Қазақстан Республикасының жетекші еуропалық елдермен стратегиялық серіктестік деңгейіне шығуы Бағдарламаның мақсаты болып табылады.
      Бағдарламаның аталған мақсаттарына қол жеткізу үшін төмендегі міндеттерді шешу көзделеді:
      1. Қазақстан Республикасының Еуропа мемлекеттерімен төмендегі бағыттар бойынша ынтымақтастығын дамыту және нығайту:
      технологиялық ынтымақтастық;
      энергетикалық ынтымақтастық;
      көлік саласы;
      техникалық реттеу және метрология жүйесінің саласы;
      сауда-экономикалық ынтымақтастық;
      шағын және орта бизнесті дамытудағы ықпалдастық;
      өмір сүру сапасы саласындағы ынтымақтастық;
      гуманитарлық өлшем тұрғысындағы ынтымақтастықты кеңейту.
      2. Оң сипаттағы еуропалық тәжірибені пайдалана отырып, қазақстандық институционалдық-құқықтық базаны жетілдіру.
      3. 2010 жылы Қазақстан Республикасының ЕҚЫҰ-ға төрағалық етуі үшін жағдай жасау.

5. Бағдарламаны іске асырудың негізгі бағыттары мен тетіктері

5.1.1. Еуропалық елдермен технологиялық ынтымақтастықты жолға қою үшін жағдай туғызу

      Еуропа елдерімен технологиялық ынтымақтастықты жандандыру жаңа технологияларды тарту мақсатын көздейді. Еуропалық серіктестермен өзара ықпалдасу, оның ішінде нанотехнологиялар мен биотехнологиялар саласында ықпалдасу Қазақстанда құрылып жатқан және іске қосылған технопарктерге серпін береді.
      Еуропалық елдердің мамандарын шақыра отырып, технопарктердің аумағында инновациялық менеджмент саласындағы мамандарды даярлау және инженерлік кадрларды қайта даярлау бойынша бірқатар оқу іс-шараларын өткізу көзделуде.
      Қазақстанда бар көлік коммуникацияларын реформалау және жаңаларын құру жөнінде прогрессивті еуропалық технологияларды пайдалануда ынтымақтастықты дамыту көзделеді.
      Еуропада пайдаланылып жүрген аграрлық технологиялар ұлттық ауыл шаруашылығын елеулі түрде дамытуға қызмет етеді. Еуропалық стандарттарға және өнімдерді сертификациялауға бірте-бірте көшу жеке міндет болып табылады, мұның өзі өз кезегінде қазақстандық ауыл шаруашылығы өнімдерінің Еуропа елдерінің рыноктарына шығуына жол ашады.
      Ғылым, жаңа технологиялар және инновациялық әзірлемелер, оның ішінде технологиялардың қазақстандық трансферт жүйесі мен технологиялардың еуропалық трансферт жүйесінің мүмкіндіктерін тарта отырып, технологиялардың трансфертін ұйымдастыру саласында өзара ақпараттық алмасуды дамыту.

5.1.2. Еуропа мемлекеттерімен энергетикалық ынтымақтастықты дамыту

      Еуропалық нарықтағы Қазақстанның орнын бекіту және ұзақ мерзімді сипатын қамтамасыз ету мақсатында Еуропа елдеріндегі инфрақұрылымдық объектілерді қазақстандық тараптың сатып алуы бойынша жұмысты жалғастыру көзделген, ол объектілер: кемежайлар, терминалдар, мұнай өңдеу зауыттары, автомай құю станциялары және басқалары.
      Энергия үнемдеу стратегиясы, осы салада инвестицияларды қолдау және қорғау, энергетикалық көліктік инфрақұрылымға рұқсат алу құқығы, жүйелік операторлардың табиғи монополиялардан тәуелсіздігі, салалық реттеу, тарифтік саясатты реформалау сияқты энергетика саласындағы бірқатар негізгі нарықтық қағидаттарды одан әрі дамытуда еуропалық тәжірибені пайдалану Еуропа елдерімен ынтымақтастықтың жеке бағыты болып табылады.
      Еуропалық Одақтың жаңа энергетикалық стратегиясының негізгі бағыттарының бірі жаһандық жылыну мәселесі болып табылады. ЕО қайта қалпына келетін энергия саласындағы технологиялар бойынша дүниежүзілік көшбасшы саналатынын, Қазақстанда осы энергия түрінің елеулі әлеуеті бар екенін ескере отырып, энергия үнемдейтін және экологиялық таза технологияларды енгізу мен дамыту мәселелері бойынша ЕО елдерінде таныстыру және оқу-үйрену семинарларын ұйымдастыру, халықаралық конференциялар мен көрмелерге қатысу арқылы тәжірибе алмасу қарастырылған.

5.1.3. Еуропалық елдермен көлік саласында ынтымақтастықты дамыту

      Жолаушылардың, жүктің және көлік құралдарының еркін қозғалысы үшін көліктік қызмет көрсетуді беру, көліктің барлық түрлерін пайдаланудағы және басқа да қауіпсіздікті арттыру, ұлттық заңнама базасын үйлестіруді қамтамасыз ететін жағдай жасау арқылы еуразиялық трансконтинентальдық көлік дәліздерін одан әрі дамыту көзделген.
      Бағдарлама тиісті меморандумға қол қоя отырып, ұлттық ұсынысты бекітіп, ұлттық көлік желілерінің панъеуропалық көлік желілеріне қосылу жөніндегі келіссөздер процесін жалғастыруды; еуропалық стандарттарды ұлттық авиация саласына енгізудің бағдарламасы бойынша практикалық тағылымдамаларға қатысуды; теңізде жүзудің қауіпсіздігін қамтамасыз ету мәселелері бойынша кемежайлар инспекцияларымен тәжірибе алмасуды; автокөлік құралдары иелерінің азаматтық жауапкершілігін сақтандырудың халықаралық жүйесін үйлестіру мәселелері бойынша еуропалық елдердің көлік министрліктерінің және халықаралық ұйымдардың сарапшыларымен келіссөздерге қатысуды; автокөлік құралдарының экологиялық тиімділігін арттыру тәжірибесін зерттеуді; алынған тәжірибені өзінің бағдарламалық құжаттарында іс жүзінде пайдалану мақсатында көлік саласының проблемалық мәселелерінің кең ауқымын еуропалық елдермен тең дәрежеде талқылауға Қазақстанның толыққанды қатысуына ықпал ететін іс-шараларға қатысуды көздейтін бастамаларды нығайтуға жәрдем көрсетуге қызмет етеді.

5.1.4. Техникалық реттеу және метрология жүйесі саласындағы ынтымақтастықты дамыту

      Тарифтік емес реттеудің құралдары болып табылатын техникалық реттеу мен метрологияның мақсаты мен миссиясы - өнім қауіпсіздігінің жоғары деңгейін қамтамасыз ету, оның бәсекелестікке қабілеттілігін арттыру, сауда-саттықтағы техникалық кедергілерді жою, бизнеске әкімшілік қысым көрсетуді төмендету және өлшемдердің дұрыс емес нәтижелерінің салдарларынан республика азаматтары мен экономикасының мүдделерін қорғау болып табылады.
      Көліктік коммуникация, агроөнеркәсіптік кешен, энергетика, экология мен денсаулық сақтауды қорғау саласында, сондай-ақ шағын және орта бизнесті дамыту мәселелерінде прогрессивті еуропалық технологияларды пайдаланудағы ынтымақтастықты дамыту көзделіп отыр.
      Жаңа технологияларды іс жүзінде енгізу - Еуропалық Одақ елдерінің талаптарына сәйкес келетін техникалық заңнаманың, стандарттау жөніндегі нормативтік құжаттардың, өлшем құралдарының, сынақтан өткізу мен өлшем зертханалары жүйесінің тиісті базасын құрумен бірге жүруі тиіс.
      Осыған байланысты техникалық регламенттерді әзірлеу және қабылдау; техникалық регламенттер талаптары орындалуының айғақтық базасы сипатында қызмет істейтін үйлестірілген стандарттарды әзірлеу; стандарттау және аккредиттеу жөніндегі халықаралық ұйымдарға, оның ішінде Стандарттау жөніндегі еуропалық комитетке (СЕN), Аккредиттеу жөніндегі халықаралық ұйымға (ILAC), Аккредиттеу жөніндегі халықаралық форумға (ІАF) кіру; өлшем зертханаларын құру және модернизациялау; аккредиттеу ұйымдары (қазақстандық экспортты ілгерілету үшін "жасыл дәліз" құру), оның ішінде интеграциялық бірлестіктер шеңберінде берілетін аккредитациялау жүйесінің, сертификаттар мен хаттамалардың баламалығы жөнінде көпжақты және екіжақты келісімдерді жасасу жөнінде шаралар қабылдау; ұлттық эталондық базаны жетілдіру, оның еуропалық талаптарға барабарлығына сай келуіне қол жеткізу; зертханалар аралық салыстыруларды жүргізу; республикалық кәсіпорындарға менеджмент жүйесін жеделдетіп енгізу үшін халықаралық сарапшыларды тарту; рынокты қадағалау жөнінде халықаралық тәжірибені зерттеу көзделіп отыр.

5.1.5. Еуропа елдерімен сауда-экономикалық ынтымақтастықты тереңдету

      Соңғы жылдары Қазақстан және Еуропа елдері арасындағы сауда айналымы қарқынының ұлғаю үрдісі байқалады, алайда экспорт құрылымында дәстүрлі түрде шикізаттық тауарлар басым түсіп жатады. Осыған байланысты қазақстандық экспорттың құрылымын әртараптандыруға арналған күш-жігерді шоғырландыру қажет.
      Қазақстан мен Еуропа елдерінің арасындағы сауда-экономикалық байланыстарды тереңдету мақсатында Қазақстанның Еуропадағы сауда өкілдігін және бірқатар еуропалық елдерде оның бөлімшелерін құру көзделіп отыр.
      Өкілдіктің негізгі міндеттері мыналар болып табылады: Еуропа рыногында Қазақстанның экономикалық мүдделерін іске асыруға қатысты Еуропа елдерінің экономикалық саясатының ықпалына талдау жүргізу; отандық өнімдерді еуропалық рынокқа ілгерілету үшін қазақстандық кәсіпкерлерге ақпарат беру мақсатында Еуропа елдерінің сауда-саттық заңнамасын және сыртқы сауда қызметінің шарттарын зерттеу; еуропалық елдерге арналған қазақстандық экспорттың құрылымын әртараптандыру, оның ішінде еуропалық артықшылықтар жүйесін пайдалану (GSP+).
      Бұдан басқа екі жақты келіссөздер жүргізу арқылы қазақстандық тауарлардың сыртқы рыноктарға экспортын ілгерілету үшін және Еуропа елдерінің рыноктарында қазақстандық тауар өндірушілерінің экономикалық мүдделерін қорғау үшін жағдайлар туғызу, еуропалық елдердегі жыл сайынғы халықаралық көрмелерге Қазақстан Республикасының қатысуы қазақстандық өнімдердің экспортық жағрапиясын кеңейтуге мүмкіндік береді.

5.1.6. Шағын және орта бизнесті дамытудағы ынтымақтастық

      Бағдарлама - шағын және орта бизнесті дамытуға қатысты мемлекеттік саясатты одан әрі қалыптастыру, шағын және орта кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік реттеуді оңтайландыру, салық салу жүйесін жетілдіру, банк кредиттеріне және қаржыландырудың басқа да көздеріне еркін қол жеткізуді қамтамасыз ету, кадрлар даярлаудың ортақ жүйесін құру, шағын және орта бизнес субъектілері қызметін регламенттеу мәселелерінде қазақстандық заңнаманы жетілдіру және еуропалық елдердің заңнамаларымен жақындастыру мақсатында шағын және орта бизнес саласында ынтымақтастықты нығайтуға бағытталған.
      Аталған саладағы мақсаттарға қол жеткізу төмендегідей жолдармен жүзеге асырылады: кәсіпкерлікті, салық салуды, оның ішінде шағын және орта бизнеске қатысты мемлекеттік қолдау саласында тәжірибе алмасуды қоса алғанда, іс жүзіндегі шаралар мен жобаларды іске асыру; кәсіпкерліктің инфрақұрылымын дамытуға жәрдем көрсету; бірлескен бағдарламалар мен жобаларды әзірлеу және іске асыру; бірлескен консультацияларды, семинарларды, конференцияларды, сондай-ақ шағын және орта бизнесті дамыту үшін жағдай туғызу жөнінде ұсынымдар мен ұсыныстарды әзірлеуге қатысты зерттеулерді ұйымдастыру.
      Кәсіпкерлікті дамыту саласында тәжірибе алмасу бойынша еуропалық елдермен ынтымақтастық Қазақстанда бизнесті жүргізу үшін қолайлы жағдайларды қалыптастыруға мүмкіндік береді. Атап айтқанда, Қазақстанның және Еуропалық елдердің заңнамаларын үйлестіру, Қазақстан экономикасына инвестициялардың ағынын қамтамасыз ету, шағын және орта бизнес субъектілерінің кәсіби тұрғыдан өсуін қамтамасыз ету арқылы қазақстандық компаниялардың еуропалық рынокқа жол ашуын жеңілдетуге болады.

5.1.7. Өмірдің сапасы саласында еуропалық елдермен ынтымақтастықты кеңейту

      Өмірдің сапасы деп мемлекеттің экономикалық дамуының, оның ішінде қоршаған ортаны қорғау, денсаулық сақтау, білім беру және халықты әлеуметтік қорғау саласындағы әлеуметтік нәтижелерді көрсететін негізгі көрсеткіштердің жиынтығы түсіндіріледі.
      Ұлттық экологиялық заңнаманы еуропалық елдердің стандарттарымен жақындастыруды, трансшекаралық проблемаларды шешу саласында бірлескен бағдарламаларды әзірлеуді, биологиялық саналуандықты сақтауды, қоршаған ортаны тарихи лас-қоқыстан тазартуды қоса алғанда, халықтың өмір сүру сапасын арттыру және қоршаған ортаның жай-күйін жақсарту мәселелерінде Қазақстанның еуропалық елдермен ынтымақтастығын тереңдету көзделіп отыр. Климаттық өзгерістердің алдын алу саласында, Астана қаласында Еуразиялық су орталығының әлеуетін пайдалана отырып, су ресурстарын қорғау және зерттеу мәселелерінде іс-қимылды үйлестіру жөнінде шаралар көзделді. Осы мақсаттарды іске асыру үшін Қазақстан Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымы (ЭЫДҰ) экологиялық директоратының Шығыс Еуропа, Кавказ және Орталық Азия елдері үшін қоршаған ортаны қорғаудың іс-қимыл жоспары бойынша арнайы жұмыс тобының және табиғатты қорғау бейіміндегі еуропалық ұйымдардың қызметіне қатысатын болады.
      Тиісті еуропалық стандарттарға сәйкес келетін медициналық көмек көрсетудің сапалы қызметі, оның ішінде медицинаға Еуропалық ақпараттық технологияны енгізу, денсаулық сақтау мен басқарудың инфрақұрылымы тиімділігін арттыру, ауруларға (жүрек-қан тамырлары және онкологиялық аурулар, құрт ауруы, гепатит, иммундық тапшылық вирусы (ИТВ)/жұқтырылған қорғаныс тапшылығының белгісі (ЖҚТБ) және басқалары) диагностика қоюдың, емдеудің және ол аурулардың алдын алудың сапасын жақсарту, қан дайындау, дәрі-дәрмектік құралдарға қол жеткізу және олардың сапасын арттыру, толыққанды тамақтанудың стандарттарын енгізу, кадрлық ресурстар жүйесін дамыту және денсаулық сақтау саласындағы ғылыми-зерттеулердің бәсекеге қабілеттілігіне қол жеткізу ел халқына қызмет етудегі маңызды бағыт болып табылады.
      Осы мақсаттарға қол жеткізу үшін азаматтардың денсаулығын нығайтуға бағытталған бірлескен іс-шаралар мен жобаларды жүргізу, сондай-ақ "Болашақ емханасы" медициналық холдингін, білім беру, ғылым және денсаулық сақтау ұйымдарын, университеттік клиникаларды басқарудың осы заманғы тәсілдерін өмірге әкелу, көпжақты байланыстарды кеңейтуге жәрдем көрсету, халыққа сапалы медициналық көмек беруде еуропалық тәжірибені зерттеу қажет.
      Бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіби білім беру салаларында, жоғары білім саласындағы өзара іс-қимылда, студенттерді және профессорлық-оқытушылық құрамды алмасуда, оның ішінде "Erasmus Mundus", ТЕМРUS бағдарламалары шеңберінде, сондай-ақ еуропалық елдердің білім беру ұйымдарымен екі жақты шарттар негізінде ынтымақтастықты дамыту көзделіп отыр.
      Техникалық және кәсіби білім беру саласында Еуропа елдерімен ынтымақтастықтың жекелеген бағыттары мыналар болып табылады: еуропалық тәжірибені ескере отырып, ұлттық біліктілік жүйесін құру, сертификация саласындағы әлемдік көшбасшыларды тарта отырып, біліктілік пен білім беру бағдарламаларын сертификаттау жүйесін енгізу, халықаралық талаптарға жауап беретін білім беру бағдарламаларын әзірлеу, инженерлік-педагогикалық қызметкерлердің және өндірістік оқыту шеберлерінің біліктілігін арттыру, техникалық және қызмет көрсетуші еңбектің кадрларын даярлау және қайта даярлау жөніндегі өңіраралық орталықтарды басқаруға шетелдік менеджерлерді тарту, оқу орындарында жұмыс істеу үшін шетелдік оқытушылар мен мамандарды тарту.
      Аталған саладағы мақсаттарға қол жеткізу - қазақстандық және еуропалық оқу орындары арасындағы байланыстарды кеңейтуге жәрдем көрсетуді, білім сапасын басқарудың университеттік жүйесін құруды, Қазақстан - Британ техникалық университетінің және Қазақстан - Неміс университетінің базасында жоғары білім беру саласындағы білім беру хабтарын құруды, мемлекеттік қызметкерлерді кәсіби даярлауда және қайта даярлауда еуропалық тәжірибені зерттеуді ілгерілетуді және еуропалық тілдерді оқып-үйренуге жәрдем көрсетуді қоса алғанда, практикалық шаралар мен жобаларды іске асыру арқылы жүзеге асатын болады.
      Әскери білім беру және әскери-ғылыми қызмет, төтенше жағдайларды алдын алу және жою салаларында еуропалық елдермен ынтымақтастықтың бағыттарын іске асыру үшін тиісті нормативтік-құқықтық база қалыптастыру көзделіп отыр.
      Бағдарлама - жұмыспен қамту, еңбекке қабілетті халықтың көші-қоны, аз қамтылған азаматтар, мүгедектер санаттарын әлеуметтік қолдау, әлеуметтік қызмет көрсетуді дамыту, сондай-ақ Дүниежүзілік сауда ұйымына (ДСҰ) мүше елдердің коммерциялық тұрғыдан араласуынсыз қызметті жеткізуші - жеке тұлғалардың орын ауыстыруы бөлігінде іс-тәжірибені зерттеу үшін еуропалық елдермен ынтымақтасуды көздейді.

5.1.8. Гуманитарлық өлшем тұрғысындағы ынтымақтастықты кеңейту

      Қазақстан мен Еуропа елдерінің азаматтық қоғам институттары арасындағы әріптестік қарым-қатынасты дамыту көзделуде, мұның өзі азаматтық қоғамның ұлттық институттарының халықаралық қоғамдастықпен интеграциялануына, ұлттық мүдделер тұрғысында әлеуметтік, мәдени, білім беру, ақпараттық-ағартушылық және басқа да жобаларды іске асыруға, әлеуметтік әріптестік институтын дамытуға жәрдемдесетін болады. Бұл этникааралық және конфессияаралық келісімнің қазақстандық үлгісін нығайтуға және насихаттауға қосымша тыныс береді.
      Этникааралық және конфессияаралық келісімді қамтамасыз ету саласында тәжірибе алмасу еуропалық елдермен ынтымақтастықтың жеке бағыты болып табылады, мұның өзі этникааралық және конфессияаралық келісімді қамтамасыз етудің тиімді тетіктерін құруда қазақстандық оң тәжірибені насихаттауға, дінге төзімді және толерантты еуразиялық қоғамдастықты қалыптастыруға үлес қосуға мүмкіндік береді.
      Еуропалық дәстүр тәжірибесін пайдалана отырып, Қазақстанның теңдестірілген гендерлік үлгісін дамыту үшін одан әрі жағдайлар туғызу көзделуде.

5.2. Оң сипаттағы еуропалық тәжірибені пайдалана отырып, қазақстандық институционалдық-құқықтық базаны жетілдіру

      Соңғы жылдары Қазақстанда ұлттық заңнаманы жетілдіру жөнінде үлкен жұмыс жүргізілуде, 2007 жылы ел  Конституциясына  өзгерістер енгізу оның маңызды кезеңі болды.
      Қазіргі уақытта осы жұмыс мүдделі министрліктер мен ведомстволардың күштерімен жалғасын табуда, бұл орайда олардың арасында түрлі деңгейлерде белсенді ықпалдастық жүзеге асырылуда. Отандық және халықаралық сарапшылық қоғамдастығының елеулі әлеуеті пайдаланылуда.
      Жүргізіліп жатқан жұмыстың басты мақсаты саяси және мемлекеттік құрылыстың қазақстандық үлгісін жетілдіру, елдің саяси өмірін ырықтандыру және Қазақстанды жалпыәлемдік озық дәстүрлерге тарту болып табылады. Атап айтқанда мұның сайлау, саяси партиялар, бұқаралық ақпарат құралдары (диффамация мәселелерін қоса алғанда), сот жүйесін реформалау туралы заңнаманы жетілдіруге және қоғамдық өзара қарым-қатынастың басқа да салаларына қатысы бар.
      Сот әділдігі және қылмыстық іздестіру органдары арасында тәжірибе алмасуда, сондай-ақ тергеу бөлігінде және қылмыстық істерді соттық қарауда, азаматтық сот ісін жүргізуде және сот актілерін орындауда заңнаманы жетілдіру көзделуде.

5.3. ЕҚЫҰ-ға төрағалық етудің басымдықтары

      Мадридте Сыртқы істер министрлері кеңесінде қабылданған (2007 жылғы қараша), 2010 жылы Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалық етуі туралы шешім тұрғысында, сондай-ақ жалпыға бірдей қабылданған практиканы ескере отырып, Бағдарлама шеңберінде қазақстандық төрағалық етудің басымдықтарын егжей-тегжейлі қарау жұмысы көзделуде.
      Олардың қатарына төмендегі мәселелер жатады: ЕҚЫҰ кеңістігінде демократиялық институттарды дамыту үшін жағдайлар туғызу жөніндегі күш-жігерді жалғастыру; ЕҚЫҰ-ның барлық мемлекеттерінің транзиттік-көліктік әлеуетін, еуразиялық трансконтиненталдық көліктік дәліздерді дамыту, экологиялық проблемаларды шешу; Қазақстанның бейбітшілікті, қауіпсіздікті және ядролық қарусыздануды қамтамасыз етуге қосқан үлесін ескере отырып, сенім білдіру шаралары мен өңірлік қауіпсіздікті нығайту; ЕҚЫҰ қызметіндегі қауіпсіздіктің әскери емес аспектілерін дамыту, атап айтқанда, терроризмге, экстремизмге, есірткі құралдарының заңсыз айналымына, ұйымдасқан қылмысқа, қару-жарақпен және адамдармен сауда-саттыққа қарсы күрес салалары, сондай-ақ ЕҚЫҰ-ның әріптес елі - Ауғанстанды қалпына келтіру.
      Қауіпсіз, тұрақты және гүлденген Орталық Азияны құру процесінде, өңірдің тартымдылығын, оның ішінде экономикалық тартымдылығын арттыруда ЕҚЫҰ-ның әлеуеті мен құралдарын пайдалану маңызды міндет болып табылады.

6. Қаржыландырудың қажетті ресурстары мен көздері

      Республикалық бюджет қаражаты есебінен қаржыландырылатын іс-шаралар бойынша шығыстардың мөлшері 2009 - 2011 жылдарға "Республикалық бюджет туралы" Қазақстан Республикасы Заңымен анықталады және сәйкес қаржылық жылдарға арналған республикалық бюджетті қалыптастырғанда жыл сайын нақтыланады.

7. Бағдарламаны іске асырудан күтілетін нәтижелер

      Бағдарламаны іске асыру мынадай нәтижелерге қол жеткізуге ықпал ететін болады деп болжануда:
      саяси, экономикалық және гуманитарлық салаларда Қазақстан Республикасының жетекші Еуропа елдерімен стратегиялық әріптестік деңгейіне шығуы;
      еуропалық елдермен тауар айналымын жыл сайын 10%-ке арттыру үшін қолайлы жағдай жасау;
      жыл сайын мемлекеттер және үкіметтер басшылары деңгейінде 5 сапарлармен алмасу (халықаралық іс-шаралар кестесіне сәйкес);
      еуропалық елдердің технологияларын тарта отырып, жүзеге асырылатын инновациялық кәсіпорындар құру:
      2009 ж. - 2 кәсіпорын;
      2010 ж. - 2 кәсіпорын;
      2011 ж. - 4 және одан да көп;
      қазақстандық жүйелерді панъеуропалық көліктік жүйелермен түйістіру контекстінде Көліктік жүйелерді дамыту бойынша өзара түсіністік туралы меморандумға ЕО-пен қол қою;
      ЕО елдерінің талаптарына сәйкес келетін техникалық регламенттер мен үндестірілген стандарттарды қабылдау;
      еуропалық нормаларды ескере отырып, ұлттық заңнаманы жетілдіру;
      Еуропалық құрлықта Қазақстан Республикасының мүдделерін ілгерілету.

О проекте Указа Президента Республики Казахстан "О Государственной (специальной) программе "Путь в Европу" на 2009-2011 годы

Постановление Правительства Республики Казахстан от 29 июля 2008 года N 715

      Правительство Республики Казахстан  ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Президента Республики Казахстан проект Указа Президента Республики Казахстан "О Государственной (специальной) программе "Путь в Европу" на 2009-2011 годы.

       Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

О Государственной (специальной) программе "Путь в Европу"
на 2009-2011 годы

      В целях реализации  Указа  Президента Республики Казахстан от 14 февраля 2008 года N 535 "О мерах по реализации Послания Главы государства народу Казахстана от 6 февраля 2008 года "Повышение благосостояния граждан Казахстана - главная цель государственной политики"  ПОСТАНОВЛЯЮ:
      1. Утвердить прилагаемую Государственную (специальную) программу "Путь в Европу" на 2009-2011 годы (далее - Программа).
      2. Правительству Республики Казахстан в месячный срок разработать и утвердить План мероприятий по реализации Программы.
      3. Центральным и местным исполнительным органам, а также государственным органам, непосредственно подчиненным и подотчетным Президенту Республики Казахстан, принять меры по реализации Программы.
      4. Министерству иностранных дел Республики Казахстан один раз в полугодие, не позднее 15 числа месяца, следующего за отчетным периодом, представлять в Администрацию Президента Республики Казахстан и Правительство Республики Казахстан информацию о ходе реализации Программы.
      5. Контроль за исполнением настоящего Указа возложить на Правительство Республики Казахстан.
      6. Настоящий Указ вводится в действие со дня подписания.

       Президент
      Республики Казахстан                       Н. Назарбаев

УТВЕРЖДЕНА       
Указом Президента   
Республики Казахстан  
от __ ____ 2008 года N _

ГОСУДАРСТВЕННАЯ (СПЕЦИАЛЬНАЯ) ПРОГРАММА
"Путь в Европу" на 2009-2011 годы

Астана, 2008 год

Содержание

1.     Паспорт Программы
2.     Введение
3.     Анализ современного состояния проблемы
4.     Цели и задачи Программы
5.     Основные направления и механизмы реализации Программы
5.1.1. Создание условий для налаживания технологического сотрудничества с европейскими странами
5.1.2. Развитие энергетического сотрудничества с государствами Европы
5.1.3. Развитие сотрудничества с европейскими странами в сфере транспорта
5.1.4. Развитие сотрудничества в области технического регулирования и метрологии
5.1.5. Углубление торгово-экономического сотрудничества со странами Европы
5.1.6. Сотрудничество в развитии малого и среднего бизнеса
5.1.7. Расширение сотрудничества с европейскими странами в области качества жизни
5.1.8. Расширение сотрудничества в гуманитарном измерении
5.2.   Совершенствование казахстанской институционально-правовой базы с использованием позитивного европейского опыта
5.3.   Приоритеты председательства в ОБСЕ
6.     Необходимые ресурсы и источники финансирования
7.     Ожидаемые результаты от реализации Программы

1. Паспорт Программы

Наименование          Государственная (специальная) программа
Программы             "Путь в Европу" на 2009-2011 годы

Основание для          Послание  Президента Республики Казахстан народу
разработки            Казахстана от 6 февраля 2008 года "Повышение
                      благосостояния граждан Казахстана - главная цель
                      государственной политики"

Разработчик           Министерство иностранных дел
                      Республики Казахстан

Цель                  Выход Республики Казахстан на уровень
                      стратегического партнерства с ведущими
                      европейскими странами

Задачи                Развитие и углубление сотрудничества Республики
                      Казахстан с государствами Европы по следующим
                      направлениям:
                      технологическое сотрудничество;
                      энергетическое сотрудничество;
                      в сфере транспорта;
                      в области системы технического регулирования
                      и метрологии;
                      торгово-экономическое сотрудничество;
                      взаимодействие в развитии малого и среднего бизнеса;
                      сотрудничество в области качества жизни;
                      расширение сотрудничества в гуманитарном измерении.

                      Совершенствование казахстанской институционально-
                      правовой базы с использованием позитивного
                      европейского опыта.

                      Создание условий для председательства
                      Республики Казахстан в ОБСЕ в 2010 году

Сроки реализации      2009-2011 годы

Необходимые           Объемы расходов по мероприятиям, финансируемым
ресурсы и             за счет средств республиканского бюджета, будут
источники             определены Законом Республики Казахстан
финансирования        "О республиканском бюджете" на 2009-2011 годы
                      и ежегодно уточняться при формировании
                      республиканского бюджета на соответствующие
                      финансовые годы

Ожидаемые             В результате реализации Программы:
результаты            выход Республики Казахстан на уровень
                      стратегического партнерства с ведущими
                      европейскими странами в политической,
                      экономической и гуманитарной областях;
                      создание благоприятных условий для ежегодного
                      увеличения товарооборота с европейскими странами
                      на 10 %;
                      ежегодный обмен как минимум 5 визитами на уровне
                      глав государств и правительств Европы (в
                      соответствии с графиком международных
                      мероприятий);
                      создание инновационных предприятий с
                      привлечением технологий европейских стран, в том
                      числе по годам:
                      2009 г. - 2 предприятия;
                      2010 г. - 2 предприятия;
                      2011 г. - 4 и более;
                      подписание с ЕС Меморандума о взаимопонимании по
                      развитию транспортных сетей в контексте стыковки
                      казахстанских сетей с панъевропейскими
                      транспортными сетями;
                      принятие технических регламентов и
                      гармонизированных стандартов, соответствующих
                      требованиям стран ЕС;
                      совершенствование национального законодательства с
                      учетом европейских норм;
                      продвижение интересов Республики Казахстан на
                      европейском континенте

2. Введение

      Государственная (специальная) программа "Путь в Европу" на 2009-2011 годы (далее - Программа) разработана в соответствии с Посланием Президента Республики Казахстан народу Казахстана от 6 февраля 2008 года "Повышение благосостояния граждан Казахстана - главная цель государственной политики".
      Необходимость разработки Программы вызвана важностью решения актуальных задач внутреннего развития страны, разработки национальных приоритетов на европейском направлении, укрепления исторически сложившихся связей, приобщения к опыту европейской интеграции и институционально-правовых реформ, углубления технологического, энергетического, транспортного, торгового и инвестиционного сотрудничества.

3. Анализ современного состояния проблемы

      В соответствии с Концепцией внешней политики Республики Казахстан развитие всестороннего сотрудничества с европейскими странами представляет для Казахстана стратегический интерес.
      В настоящее время в двусторонних отношениях с европейскими странами не полностью реализуется потенциал технологического, энергетического, торгового и транспортного сотрудничества.
      Необходимо также учесть, что страны Европейского Союза уделяют особое внимание сотрудничеству с государствами Центральной Азии в целом и Казахстаном, в частности. Их консолидированная позиция отражена в документе "ЕС и Центральная Азия: Стратегия нового партнерства", принятом на саммите Евросоюза в июне 2007 года. Являясь внутренним документом Европейского Союза, Стратегия охватывает важные направления взаимодействия ЕС с Центральной Азией и Казахстаном.
      Стремление ряда стран Европы интегрироваться в европейские структуры ЕС или их взаимодействие с ЕС в рамках Европейской политики соседства дает возможность этим странам добиться определенных достижений в различных областях социально-экономического и политического развития.
      Программа разрабатывалась с учетом позитивного опыта развития сотрудничества указанных стран с государствами ЕС и европейскими структурами.
      Реализация Программы будет способствовать развитию основного принципа внешней политики Республики Казахстан - принципа сбалансированности и прагматизма.

4. Цели и задачи Программы

      Целью Программы является выход Республики Казахстан на уровень стратегического партнерства с ведущими европейскими странами.
      Для достижения указанной цели Программы предусматривается решение следующих задач:
      1. Развитие и углубление сотрудничества Республики Казахстан с государствами Европы по следующим направлениям:
      технологическое сотрудничество;
      энергетическое сотрудничество;
      в сфере транспорта;
      в области системы технического регулирования и метрологии;
      торгово-экономическое сотрудничество;
      взаимодействие в развитии малого и среднего бизнеса;
      сотрудничество в области качества жизни;
      расширение сотрудничества в гуманитарном измерении.
      2. Совершенствование казахстанской институционально-правовой базы с использованием позитивного европейского опыта.
      3. Создание условий для председательства Республики Казахстан в ОБСЕ в 2010 году.

5. Основные направления и механизмы реализации Программы

5.1.1. Создание условий для налаживания технологического
сотрудничества с европейскими странами

      Активизация технологического сотрудничества со странами Европы преследует цель привлечения новейших технологий. Взаимодействие с европейскими партнерами в том числе в сфере нанотехнологий и биотехнологий придаст импульс формирующимся и действующим в Казахстане технопаркам.
      Предусматривается проведение ряда учебных мероприятий по подготовке специалистов в области инновационного менеджмента и переподготовки инженерных кадров на территории технопарков с приглашением специалистов европейских стран.
      Предусматривается развитие сотрудничества в использовании прогрессивных европейских технологий по реформированию существующих и созданию новых транспортных коммуникаций в Казахстане.
      Используемые в Европе аграрные технологии призваны способствовать существенному развитию национального сельского хозяйства. Отдельной задачей является постепенный переход на европейские стандарты и сертификацию продукции, что, в свою очередь, откроет казахстанской сельскохозяйственной продукции выход на рынки стран Европы.
      Развитие взаимного информационного обмена в области науки, новых технологий и инновационных разработок и организацией трансферта технологий, в том числе с привлечением возможностей казахстанской сети трансферта технологий и европейской сети трансферта технологий.

5.1.2. Развитие энергетического сотрудничества с государствами Европы

      Предусмотрена дальнейшая работа по приобретению казахстанской стороной в странах Европы инфраструктурных объектов: портов, терминалов, нефтеперерабатывающих заводов, автозаправочных станций и других объектов с целью закрепления и долгосрочного присутствия Казахстана на европейском рынке.
      Отдельным направлением сотрудничества со странами Европы является использование европейского опыта в дальнейшем развитии ряда основных рыночных принципов в энергетическом секторе, таких как стратегия энергосбережения, поощрение и защита инвестиций в этой сфере, право доступа к энергетической транспортной инфраструктуре, независимость сетевых операторов от естественных монополий, отраслевое регулирование, реформа тарифной политики.
      Одним из основных направлений новой энергетической стратегии ЕС является проблема глобального потепления. Учитывая, что ЕС - мировой лидер технологий в области возобновляемой энергии, наличие значительного потенциала данного вида энергии в Казахстане, предусмотрен обмен опытом с проведением ознакомительных и обучающих семинаров в странах ЕС, участие в международных конференциях и выставках по вопросам внедрения и развития энергосберегающих и экологически чистых технологий.

5.1.3. Развитие сотрудничества с европейскими странами
в сфере транспорта

      Предусматривается дальнейшее развитие евразийских трансконтинентальных транспортных коридоров путем создания условий, обеспечивающих предоставление транспортных услуг для свободного перемещения пассажиров, грузов и транспортных средств, повышения эксплуатационной и иной безопасности на всех видах транспорта, гармонизацию национальной законодательной базы.
      Программа призвана способствовать закреплению инициатив, предусматривающих: продолжение переговорных процессов по стыковке национальных транспортных сетей в панъевропейские транспортные сети, закрепляя национальные предложения подписанием соответствующего меморандума; участие в практических стажировках по программе внедрения европейских стандартов в сфере гражданской авиации; обмен опытом с портовыми инспекциями по вопросам обеспечения безопасности мореплавания; участие в переговорах с экспертами министерств транспорта европейских стран и международных организаций по вопросам гармонизации международной системы страхования гражданской ответственности владельцев автотранспортных средств; изучение опыта повышения экологичности автотранспортных средств; участие в мероприятиях, способствующих полноправному участию Казахстана наравне с европейскими странами в обсуждении широкого круга проблемных вопросов сферы транспорта с целью практического использования полученного опыта в своих программных документах.

5.1.4. Развитие сотрудничества в области технического
регулирования и метрологии

      Целью и миссией технического регулирования и метрологии, которые также являются средствами нетарифного регулирования, являются обеспечение высокого уровня безопасности продукции, повышение ее конкурентоспособности, исключение технических барьеров в торговле, снижение административного давления на бизнес и защита интересов граждан и экономики республики от последствий недостоверных результатов измерений.
      Предусматривается развитие сотрудничества в использовании прогрессивных европейских технологий в сферах транспортных коммуникаций, агропромышленного комплекса, энергетики, охраны экологии и здравоохранения, а также в вопросах развития малого и среднего бизнеса.
      Практическое внедрение новых технологий должно сопровождаться созданием соответствующей базы технического законодательства, нормативных документов по стандартизации, средств измерений, сети испытательных, измерительных лабораторий, которые должны соответствовать требованиям стран Европейского Союза.
      В этой связи предусматривается: разработка и принятие технических регламентов; разработка гармонизированных стандартов, служащих в качестве доказательной базы выполнения требований технических регламентов; вступление в международные организации по стандартизации и аккредитации, в том числе в Европейский комитет по стандартизации (СЕN), Международную организацию по аккредитации (ILAC), Международный форум по аккредитации (IАF); создание и модернизация испытательных и измерительных лабораторий; принятие мер по заключению многосторонних и двусторонних соглашений по эквивалентности систем аккредитации, сертификатов и протоколов, выдаваемых аккредитованными организациями (создание "зеленого коридора" для продвижения казахстанского экспорта), в том числе в рамках интеграционных объединений; совершенствование национальной эталонной базы, достижение ее соответствия европейским аналогам; проведение межлабораторных сличений; привлечение международных экспертов для ускоренного внедрения систем менеджмента на предприятиях республики; изучение международного опыта по надзору за рынком.

5.1.5. Углубление торгово-экономического сотрудничества
со странами Европы

      Динамика товарооборота между Казахстаном и странами Европы за последние годы имеет тенденцию к увеличению, однако в структуре экспорта традиционно превалируют сырьевые товары. В этой связи необходимо концентрировать усилия на диверсификации структуры казахстанского экспорта.
      В целях углубления торгово-экономических связей между Казахстаном и странами Европы предусматривается создание торгового представительства Казахстана в Европе и его отделений в ряде европейских стран.
      Основными задачами представительства будут являться: проведение анализа влияния экономической политики стран Европы на реализацию экономических интересов Казахстана на рынке Европы; изучение торгового законодательства и условий внешнеторговой деятельности в странах Европы с целью информирования казахстанских предпринимателей для продвижения отечественной продукции на европейский рынок; диверсификация структуры казахстанского экспорта в европейские страны, в том числе с использованием европейской системы преференций (GSP+).
      Кроме того, создание условий для экспортопродвижения казахстанских товаров на внешние рынки, и защита экономических интересов казахстанских товаропроизводителей на рынках стран Европы, путем проведения двусторонних переговоров, и участие Республики Казахстан на ежегодных международных выставках в европейских странах позволят расширить географию экспорта казахстанской продукции.

5.1.6. Сотрудничество в развитии малого и среднего бизнеса

      Программа направлена на укрепление сотрудничества и дальнейшего формирования государственной политики по отношению к развитию малого и среднего бизнеса, оптимизацию государственного регулирования субъектов малого и среднего предпринимательства, на улучшение системы налогообложения, обеспечение свободного доступа к банковским кредитам и другим источникам финансирования, создание общей системы подготовки кадров, совершенствование и сближение казахстанского законодательства с законодательством европейских стран в вопросах регламентации деятельности субъектов малого и среднего бизнеса.
      Достижение целей в указанной области будет происходить путем реализации практических мер и проектов, включая обмен опытом в сфере государственной поддержки предпринимательства, налогообложения, в том числе малого и среднего бизнеса; содействия развитию инфраструктуры предпринимательства; разработки и реализации совместных программ и проектов; организации совместных консультаций, семинаров, конференций, исследований по разработке рекомендаций и предложений по созданию условий для развития малого и среднего бизнеса.
      Сотрудничество с европейскими странами по обмену опытом в области развития предпринимательства позволит сформировать благоприятные условия для ведения бизнеса в Казахстане. В частности, по упрощению доступа казахстанских компаний на европейский рынок посредством гармонизации законодательств Казахстана и европейских стран, обеспечению притока инвестиций в экономику Казахстана, обеспечению профессионального роста субъектов малого и среднего бизнеса.

5.1.7. Расширение сотрудничества с европейскими странами
в области качества жизни

      Под качеством жизни понимается совокупность основных показателей, отражающих социальные результаты экономического развития государства, в том числе в области охраны окружающей среды, здравоохранения, образования и социальной защищенности населения.
      Предусматривается углубление сотрудничества Казахстана с европейскими странами в вопросах повышения качества жизни населения и улучшения состояния окружающей среды, включая сближение национального экологического законодательства со стандартами европейских стран, разработку совместных программ в сфере решения трансграничных проблем, сохранения биоразнообразия, очистке окружающей среды от исторических загрязнений. Предусмотрены меры по координации действий в сфере предупреждения климатических изменений в вопросах охраны и исследований водных ресурсов с использованием потенциала Евразийского центра воды в городе Астане. Для реализации этих целей Казахстан примет участие в деятельности специальной рабочей группы по Плану действий охраны окружающей среды для стран Восточной Европы, Кавказа и Центральной Азии Экологического директората Организации экономического сотрудничества и развития (ОЭСР), европейских организаций природоохранного профиля.
      Важным направлением является обеспечение населения страны качественными услугами оказания медицинской помощи, соответствующими европейским стандартам, в том числе внедрение европейских информационных технологий в медицину, повышение эффективности инфраструктуры здравоохранения и управления, улучшение качества диагностики, лечения и профилактики заболеваний (сердечно-сосудистые и онкологические заболевания, туберкулез, гепатит, вирус иммунного дефицита (ВИЧ)/синдром приобретенного иммунного дефицита (СПИД) и другие), заготовки крови, повышение доступности и качества лекарственных средств, внедрение стандартов здорового питания, развитие системы кадровых ресурсов и достижение конкурентоспособности научных исследований в области здравоохранения.
      Для достижения этих целей необходимо проведение совместных мероприятий и проектов, направленных на укрепление здоровья граждан, а также создание современных подходов управления медицинским холдингом "Госпиталь будущего", организациями образования, науки и здравоохранения, университетскими клиниками, содействие в расширении многосторонних связей, изучение европейского опыта предоставления качественной медицинской помощи населению.
      Предусматривается развитие сотрудничества в сферах начального, основного среднего, общего среднего, технического и профессионального образования, взаимодействие в области высшего образования, обмен студентами и профессорско-преподавательским составом, в том числе в рамках программ "Еrasmus Mundus", ТЕМРUS, а также на основе двусторонних договоров с организациями образования европейских стран.
      Отдельными направлениями сотрудничества со странами Европы в сфере технического и профессионального образования являются: создание с учетом европейского опыта национальной квалификационной системы, внедрение системы сертификации квалификаций и образовательных программ с привлечением мировых лидеров в области сертификации, разработка образовательных программ, отвечающих международным требованиям, повышение квалификации инженерно-педагогических работников и мастеров производственного обучения, привлечение иностранных менеджеров к управлению межрегиональными центрами по подготовке и переподготовке кадров технического и обслуживающего труда, привлечение зарубежных преподавателей и специалистов для работы в учебных заведениях.
      Достижение целей в указанной сфере будет происходить путем реализации практических мер и проектов, включая содействие расширению связей между казахстанскими и европейскими учебными заведениями, создания университетских систем управления качеством образования, создания образовательных хабов в сфере высшего образования на базе Казахстанско-Британского технического университета и Казахстанско-Немецкого университета, продвижения изучения европейского опыта профессиональной подготовки и переподготовки государственных служащих и содействия изучению европейских языков.
      Для реализации направлений сотрудничества с европейскими странами в сферах военного образования, военно-научной деятельности, предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций предполагается формирование соответствующей нормативно-правовой базы.
      Программа предусматривает сотрудничество с европейскими странами в сфере занятости, трудовой миграции населения, социальной поддержки малообеспеченных категорий граждан, инвалидов, развития социальных услуг, а также изучение опыта в части перемещения физических лиц - поставщиков услуг без коммерческого присутствия из стран-членов Всемирной торговой организации (ВТО).

5.1.8. Расширение сотрудничества в гуманитарном измерении

      Предусматривается развитие партнерских отношений между институтами гражданского общества Казахстана и стран Европы, что будет способствовать интеграции национальных институтов гражданского общества с международным сообществом, реализации социальных, культурных, образовательных, информационно-просветительских и других проектов в контексте национальных интересов, развитию института социального партнерства. Это придаст дополнительный импульс укреплению и пропаганде казахстанской модели межэтнического и межконфессионального согласия.
      Отдельным направлением сотрудничества с европейскими странами является обмен опытом в области обеспечения межэтнического и межконфессионального согласия, что позволит мультиплицировать позитивный опыт Казахстана в создании эффективных механизмов обеспечения межэтнического и межконфессионального согласия, внести вклад в формирование веротерпимого и толерантного евразийского сообщества.
      Предусматривается создание дальнейших условий для развития гендерно сбалансированной модели Казахстана с использованием опыта европейских традиций.

5.2. Совершенствование казахстанской институционально-правовой
базы с использованием позитивного европейского опыта

      В последние годы в Казахстане ведется большая работа по совершенствованию национального законодательства, важным этапом которой стало внесение в мае 2007 года изменений в Конституцию страны.
      В настоящее время данная работа продолжается силами заинтересованных министерств и ведомств, при этом происходит активное взаимодействие между ними на различных уровнях. Используется значительный потенциал отечественного и международного экспертного сообщества.
      Главными целями проводимой работы являются совершенствование казахстанской модели политического и государственного устройства, либерализация политической жизни страны и приобщение Казахстана к лучшим общемировым традициям. В частности, это относится к совершенствованию законодательства о выборах, политических партиях, средствах массовой информации (включая вопросы диффамации), реформировании судебной системы и другим сферам общественных взаимоотношений.
      Предусматривается обмен опытом между органами правосудия и уголовного преследования, а также совершенствование законодательства в части расследования и судебного рассмотрения уголовных дел, гражданского судопроизводства и исполнения судебных актов.

5.3. Приоритеты председательства в ОБСЕ

      В свете решения о председательстве Казахстана в ОБСЕ в 2010 году, принятого на Совете министров иностранных дел в Мадриде (ноябрь 2007 года), а также с учетом общепринятой практики, в рамках Программы предусматривается работа по детализации приоритетов казахстанского председательства.
      В их число входят следующие вопросы: продолжение усилий по созданию условий для развития демократических институтов на пространстве ОБСЕ; развитие транзитно-транспортного потенциала всех государств ОБСЕ, евразийских трансконтинентальных транспортных коридоров; решение экологических проблем; укрепление мер доверия и региональной безопасности, с учетом вклада Казахстана в обеспечение мира, безопасности и ядерного разоружения; развитие невоенных аспектов безопасности в деятельности ОБСЕ, в частности, в сферах борьбы с терроризмом, экстремизмом, незаконным оборотом наркотических средств, организованной преступностью, торговлей оружием и людьми, а также восстановление Афганистана - страны-партнера ОБСЕ.
      Важной задачей также является использование потенциала и инструментария ОБСЕ в процессе построения безопасной, стабильной и процветающей Центральной Азии, повышения привлекательности региона, в том числе, экономической.

6. Необходимые ресурсы и источники финансирования

      Объемы расходов по мероприятиям, финансируемым за счет средств республиканского бюджета, будут определены Законом Республики Казахстан "О республиканском бюджете" на 2009-2011 годы и ежегодно уточняться при формировании республиканского бюджета на соответствующие финансовые годы.

7. Ожидаемые результаты от реализации Программы

      Предполагается, что реализация Программы будет способствовать достижению следующих результатов:
      выхода Республики Казахстан на уровень стратегического партнерства с ведущими европейскими странами в политической, экономической и гуманитарной областях;
      созданию благоприятных условий для ежегодного увеличения товарооборота с европейскими странами на 10 %;
      ежегодного обмена не менее 5 визитами на уровне глав государств и правительств Европы (в соответствии с графиком международных мероприятий);
      созданию инновационных предприятий с привлечением технологий европейских стран, которые будут реализованы, в том числе по годам:
      2009 г. - 2 предприятия;
      2010 г. - 2 предприятия;
      2011 г. - 4 и более;
      подписанию с ЕС Меморандума о взаимопонимании по развитию транспортных сетей в контексте стыковки казахстанских сетей с панъевропейскими транспортными сетями;
      принятию технических регламентов и гармонизированных стандартов, соответствующих требованиям стран ЕС;
      совершенствованию национального законодательства с учетом европейских норм;
      продвижению интересов Республики Казахстан на европейском континенте.