Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 7 мамырдағы № 582 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 29 қарашадағы № 1055 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 29.11.2023 № 1055 қаулысымен.

      "Газ және газбен жабдықтау туралы" Қазақстан Республикасының 2012 жылғы 9 қаңтардағы Заңының 5-бабының 3) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау қағидалары бекітілсін.

      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Премьер-Министрі

К.Мәсімов


  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2012 жылғы 7 мамырдағы
№ 582 қаулысымен
бекітілген

Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау
қағидалары
1. Жалпы ережелер

      1. Осы Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Газ және газбен жабдықтау туралы" Қазақстан Республикасының 2012 жылғы 9 қаңтардағы Заңына (бұдан әрі – Заң) cәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:

      1) Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасы (бұдан әрі – Схема) – Қазақстан Республикасының тұтынушыларын газбен сенімді жабдықтауды қамтамасыз ету үшін газ саласын дамытудың экономикалық негізделген стратегиялық бағыттарын және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық объектілерінде, өнеркәсіптік, ауыл шаруашылығы және өзге де объектілерде тауарлық және (немесе) сұйытылған мұнай газын отын ретінде пайдалану жолымен газ саласын дамыту үшін жүзеге асырылуға жататын негізгі іс-шараларды айқындайтын және газбен жабдықтау жүйелерінің объектілерін орналастыру схемасын, салу, жаңғырту және (немесе) реконструкциялау жоспарланатын газбен жабықтау жүйелері объектілерінің тізбесі мен техникалық сипаттамасын, қажетті қаржы ресурстарын және олардың көздерін, тауарлық және сұйытылған мұнай газының перспективалы ресрустарын, сондай-ақ қазіргі бар және салу жоспарланатын газбен жабдықтау жүйелерінің объектілері бойынша газ беру схемасын қамтитын құжат;

      2) рейтингтік бағалау – әлеуметтік-экономикалық және табиғи-шаруашылық сипаттамалардың жиынтығын талдау негізінде Қазақстан Республикасының жекелеген әкімшілік-аумақтық бірліктерін газдандырудың тартымдылығын айқындауға мүмкіндік беретін әдістеме.

      Осы Қағидаларда пайдаланылатын өзге терминдер мен анықтамалар Заңға сәйкес қолданылады.

2. Схеманы дайындау тәртібі

      3. Схема мынадай үш кезеңде әзірленеді:

      1) облыстар, республикалық маңызы қалалар, астана әкімдіктерінің өңірлік схеманы қалыптастыруы;

      2) Схеманы уәкілетті органның қалыптастыруы;

      3) Схеманы Қазақстан Республикасы Үкіметінің бекітуі.

      4. Облыстардың, республикалық маңызы қаланың, астананың әкімдері осы Қағидаларға сәйкес дайындалған өңірлік газдандыру схемаларын уәкілетті органның жанынан құрылатын Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын дайындау жөніндегі ведомствоаралық комиссияның (бұдан әрі – Комиссия) қарауына ұсынуды қамтамасыз етеді.

      5. Комиссияны уәкілетті органның басшысы басқарады. Комиссияның құрамына коммуналдық шаруашылық, өнеркәсіптік қауіпсіздік, индустрия және жаңа технологиялар, ауыл шаруашылығы саласындағы уәкілетті органдардың, табиғи монополиялар салаларындағы және реттелетін нарықтардағы басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті органның, стратегиялық және экономикалық жоспарлау, бюджет саясатын әзірлеу мен қалыптастыру саласындағы басшылықты және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын уәкілетті органның, облыстардың, республикалық маңызы бар қала мен астананың жергілікті атқарушы органдарының өкілдері кіреді. Газ және газбен жабдықтау саласындағы саясаттың жүргізілуіне жауапты уәкілетті органның құрылымдық бөлімшесі Комиссияның жұмыс органы болып табылады.

      6. Схема мыналардың:

      1) тауарлық және сұйытылған мұнай газын өндірудің, өткізу мен тұтынудың болжамды теңгерімі негізінде Қазақстан Республикасының тауарлық және сұйытылған мұнай газына ішкі қажеттіліктерін қамтамасыз ету;

      2) тауарлық газды, оның ішінде сұйытылған табиғи газды қайта газдандыру процесінде алынған, газды тұрмыстық және коммуналдық-тұрмыстық тұтынушылардың пайдалану басымдылығын ескере отырып әзірленеді.

      7. Газдандырудың өңірлік схемалары осы Қағидаларға қосымшада келтірілген өңірлерді газдандыру тартымдылығын рейтингтік бағалау әдістемесіне сәйкес өңірлерді газдандырудың тартымдылығын рейтингтік бағалау нәтижелері негізінде әзірленеді.

      8. Газдандырудың өңірлік схемаларында мыналар көрсетіледі:

      1) газ тұтынушы пайдаланылатын объектілер, іске қосу мерзімін көрсете отырып, пайдалануға беру жоспарланып отырған объектілер;

      2) осы тармақтың 1) тармақшасында көрсетілген объектілерде газ тұтыну көздері;

      3) оны пайдалану басымдықтарының экономикалық негіздемелерімен газдандыру кезінде пайдалану жоспарланып отырған газдың түрі (тауарлық және (немесе) сұйытылған мұнай);

      4) газдандыру жоспарланып отырған елді мекендер;

      5) тиісті негіздемелерді көрсете отырып, 2015 жылға дейін газдандыру экономикалық жағынан орынсыз объектілер.

      9. Рейтингтік бағалау шеңберінде есеп айырысулар жүргізу үшін рейтингтік бағалау негізінде жеке алынған Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық бірлігін (ауданын) газдандырудың орындылығы мен тартымдылығын бағалауға мүмкіндік беретін жаңартылатын және толықтырылатын ақпараттық жүйе құрылады.

      10. Өңірлік Схеманы әзірлеу кезінде мынадай іс-шаралар жүзеге асырылады:

      1. өңірлерді газдандыру тартымдылығына әсер ететін Қазақстан Республикасы өңірлерінің ағымдағы әлеуметтік-экономикалық және табиғи-шаруашылық көрсеткіштерін жинау мен талдауды жүргізу;

      2) Қазақстан Республикасының тауарлық және сұйытылған мұнай газына ішкі қажеттіліктерін қанағаттандру үшін қажетті қолда бар ресурстық базаға талдау жүргізу;

      3) оптимистік, пессимистік және нақты сценарийлер бойынша тауарлық және сұйытылған мұнай газының теңгерімі негізгі көрсеткіштерінің болжамды мәндерін айқындау;

      4) баламалы энергия көздері нарығына салыстырмалы талдау жүргізу;

      5) жұмыс істеп тұрған және салуға жоспарланған магистральдық газ құбырларын орналастыру схемасын әзірлеу;

      6) Қазақстан Республикасының әрбір талданатын өңірін газдандыруға қажетті инвестициялардың көлемін талдауды жүргізу;

      7) Қазақстан Республикасының өңірлері ішінде тартымдылықтың рейтингтік бағалауын жүргізу.

      11. Қазақстан Республикасын газдандырудың өңірлік схемалары мыналарға:

      1) облыстардың, республикалық маңызы бар қала мен астананың жергілікті атқарушы органдарын қоспағанда, Комиссия мүшелеріне және Комиссияның жұмыс органына;

      2) Комиссия мүшелері – өңірлік схемасы қарауға ұсынылған тиісті әкімшілік-аумақтық бірлікпен шекаралас облыстардың, республикалық маңызы бар қала мен астананың жергілікті атқарушы органдарының өкілдеріне ұсынылады.

      Газдандырудың өңірлік схемаларын алған Комиссия мүшелері мен Комиссияның жұмыс органы олардың тиісті мемлекеттік органдар мен ұйымда қаралауын және схеманы алған күнінен бастап екі апта мерзімде құзырет мәселелері бойынша қорытынды дайындауды қамтамасыз етеді.

      12. Комиссияның отырыстарында газдандырудың өңірлік схемалары және мемлекеттік органдар мен жұмыс органының қорытындылары қаралады және өңірлік схемаларды пысықтау жөнінде және (немесе) оларды Схеманың құрамына енгізу жөнінде ұсынымдар әзірленеді.

      13. Схема мыналарды:

      1) Қазақстан Республикасының тұтынушыларын газбен сенімді жабдықтауды қамтамасыз ету үшін газ саласын дамытудың экономикалық жағынан негізделген стратегиялық бағыттарын;

      2) тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық объектілерінде, өнеркәсіп, ауыл шаруашылығы және өзге объектілерде тауарлық және (немесе) сұйытылған мұнай газын отын ретінде пайдалану жолымен газ саласын дамыту үшін жүзеге асыруға жататын негізгі іс-шараларды;

      3) жұмыс істеп тұрған және салуға жоспарланған газбен жабдықтау жүйелерінің объектілерін орналастыру схемасын;

      4) салуға, жаңғыртуға және (немесе) реконструкциялауға жоспарланған газбен жабдықтау жүйелері объектілерінің тізбесі мен техникалық сипаттамасын;

      5) қажетті қаржы ресурстары мен олардың көздерін, тауарлық және сұйытылған мұнай газының перспективалы ресурстарын;

      6) жұмыс істеп тұрған және салуға жоспарланған газбен жабдықтау жүйелерінің объектілері бойынша газ беру схемасын;

      7) перспективаға арналған Схеманы іске асыру мерзімін қамтиды.

      14. Схеманың шеңберінде уәкілетті орган газдандыру үшін неғұрлым тартымды өңірлердің мынадай ақпаратты қамтитын тізбесін қалыптастырады және бекітеді:

      1) газдандыру жобасының атауы;

      2) жауапты мемлекеттік орган;

      3) жобаны іске асыру жоспарланатын өңір;

      4) жобаға өтініш беруші;

      5) жобаны іске асырудың экономикалық тартымдылығының алдын ала көрсеткіштері;

      6) жоба қабылданған жағдайдағы болжамды әлеуметтік-экономикалық салдар;

      7) жобаны іске асыруға байланысты болжамды қаржылық шығындар және қаржыландыру көздері;

      8) жобаны іске асырудың болжамды мерзімдері.

      15. Комиссия Схеманы мақұлдағаннан кейін уәкілетті орган белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасын газдандырудың бас схемасын бекіту туралы Қазақстан Республикасының Үкіметі қаулысының жобасын дайындайды және енгізеді.

      16. Әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштер, өңірлерді дамыту бағыттары өзгергенде немесе Схеманы түзетудің өзге қажеттілігі туындаған кезде Комиссия мүшелері Схемаға өзгерістер және (немесе) толықтырулар енгізу мәселесін қарау үшін оның отырысын шақыруға бастамашылық жасайды.

      Осындай отырысқа бастамашылық жасаған Комиссия мүшелері Комиссияның отырысына дейін екі аптадан кешіктірмей Комиссия мүшелеріне және жұмыс органына осы бөлімнің ережелерін ескере отырып жасалған схеманы түзетуге қажетті негіздемелерді ұсынады.

  Қазақстан Республикасын
газдандырудың бас схемасын
дайындау қағидаларына
қосымша

Өңірлерді газдандырудың тартымдылығын рейтингтік
бағалау әдістемесі

      1. Көрсеткіштерді нормалау мына формуламен айқындалады:



      мұнда

      i – белгілі бір облыстың барлық аудандарын i= (1…n) таңдауда ауданның реттік нөмірін сипаттайды, мұнда n – салыстырылатын аудандардың саны;

      j – көрсеткіштің реттік нөмірі, j= (1…m), мұнда m – рейтинг қалыптастыру үшін пайдаланылатын көрсеткіштердің саны;

      үздік – n аудандардан таңдау үшін j-ші көрсеткіштің ең жақсы мәні;

      нашар – n аудандардан таңдау үшін j-ші көрсеткіштің ең жаман мәні;

      kij– i-ші аудандағы j-ші көрсеткіштің сандық мәні.

      Бастапқы деректердің негізінде салыстыру үшін пайдаланылатын нормаланған көрсеткіштердің жиыны алынады.

      Әрбір көрсеткіштің мәндерін бүкіл таңдау ішіндегі ең жақсы ықтимал мәнмен салыстыру осы көрсеткіштің осы аудан үшін мәнінің оңтайлы мәннен қаншалықты айырмашылығы бар екенін көрсетуге мүмкіндік береді.

      Нәтижесінде зерттелетін көрсеткіштер нүктелерінің координаталарының әрбір көрсеткіш үшін эталондық мәні нүктесінің координаталарына дейінгі нормаланған арақашықтықтарының матрицасы қалыптастырылады.

      2. Евклид арақашықтығын есептеу

      Рейтингті қалыптастыру үшін әрбір ауданның шартты ауданмен салыстырылуы қажет (ол аудандар бойынша таңдауға факт бойынша қатыса алады), онда әрбір оны сипаттайтын көрсеткіштің мәні эталондық болып табылады.

      Барлық бағаланатын аудандар көпшамалы кеңістікте болады, онда, біріншіден, координаталар рөлінде әрбір аудан үшін көрсеткіштердің нормаланған мәндер әрекет етеді, ал екіншіден, таңдау үшін эталондық (шартты) ауданның мынадай координаталары болады: (0, 0, 0,..., 0) және рейтингті қалыптастыру үшін санау нүктесі болып табылады.

      Евклид арақашықтығын есептеу кезінде негізгі міндет әрбір ауданның көпшамалы кеңістікте эталондық ауданнан қаншалықты қашық екендігін анықтаудан тұрады.

      Осы әдістеме шеңберінде евклид арақашықтығын есептеу мынадай түрге ие болады және мына формуламен жүзеге асырылады:



      мұнда

      pi– i-ші аудан үшін евклид арақашықтығы;

      wj – j-көрсеткіштің үлес салмағы (мысалы, газ құбырынан елді мекенге дейінгі арақашықтық, халық саны және т.б.). Ол жалпы бағалау үшін белгілі бір көрсеткіштің мәніне қарай субъективті түрде белгіленеді.

      Бұл ретте


      kij – бұлi-аудан үшін j-ші көрсеткіштің нормаланған мәні, оны есептеу әдісі жоғарыда көрсетілген.

      0 – оған қатысты газдандыру үшін тартымдылықты бағалау жүргізілетін шартты эталондық (үздік) ауданды көрнекі түрде көрсетуге арналған формулада бар. m-шамалы кеңістіктегі шартты ең жақсы аудан координаталардың басы болып табылады, яғни координаталары бар (0,0,…,0).

      Алынған евклид арақашықтығы аудандардың әрқайсысы барлық қаралатын көрсеткіштердің жиынтығында шартты эталондық ауданнан қаншалықты қашық екенін көрсетеді. Евклид арақашықтығы қаншалықты аз болса, бағаланатын аудан шартты эталондыққа соғұрлым жақын болады.

      3. Рейтингті қалыптастыру

      Жасалған операциялар нәтижесінде көрсеткіштердің бүкіл жиынтығы бойынша әрбір зерттелетін өңір үшін жалпы евклид арақашықтығы алынады. Өңірдегі осы арақашықтықтың ең аз мәні шартты эталондық көрсеткішке оның анағұрлым жақындығын білдіретін болады. Одан әрі рейтингтегі орындар евклид арақашықтығы мәнінің артуына қарай берілетін болады.

Об утверждении Правил подготовки генеральной схемы газификации Республики Казахстан

Постановление Правительства Республики Казахстан от 7 мая 2012 года № 582. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 29 ноября 2023 года № 1055.

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 29.11.2023 № 1055.

      В соответствии с подпунктом 3) статьи 5 Закона Республики Казахстан от 9 января 2012 года "О газе и газоснабжении" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила подготовки генеральной схемы газификации Республики Казахстан.

      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня первого официального опубликования

Премьер-Министр


Республики Казахстан

К. Масимов


  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 7 мая 2012 года № 582

Правила
подготовки генеральной схемы газификации
Республики Казахстан
1. Общие положения

      1. Настоящие Правила подготовки генеральной схемы газификации Республики Казахстан (далее – Правила) разработаны в соответствии с Законом Республики Казахстан от 9 января 2012 года "О газе и газоснабжении" (далее – Закон) и определяют порядок подготовки генеральной схемы газификации Республики Казахстан.

      2. В настоящих Правилах используются следующие основные понятия:

      1) генеральная схема газификации Республики Казахстан (далее – Схема) – документ, определяющий экономически обоснованные стратегические направления развития газовой отрасли для обеспечения надежного газоснабжения потребителей Республики Казахстан и основные мероприятия, подлежащие осуществлению для развития газовой отрасли путем использования в качестве топлива товарного и (или) сжиженного нефтяного газа на объектах жилищно-коммунального хозяйства, промышленных, сельскохозяйственных и иных объектах, и содержащий схему размещения объектов систем газоснабжения, перечень и техническую характеристику планируемых к строительству, модернизации и (или) реконструкции объектов систем газоснабжения, необходимые финансовые ресурсы и их источники, перспективные ресурсы товарного и сжиженного нефтяного газа, а также схему поставок газа по существующим и планируемым к строительству объектам систем газоснабжения;

      2) рейтинговая оценка – методика, позволяющая определить привлекательность газификации отдельных административно-территориальных единиц Республики Казахстан на основе анализа совокупности социально-экономических и природно-хозяйственных характеристик.

      Иные термины и определения, используемые в настоящих Правилах, применяются в соответствии с Законом.

2. Порядок подготовки схемы

      3. Схема разрабатывается в три этапа:

      1) формирование региональной схемы акиматами областей, городов республиканского значения, столицы;

      2) формирование схемы уполномоченным органом;

      3) утверждение схемы Правительством Республики Казахстан.

      4. Акимы областей, города республиканского значения, столицы обеспечивают представление на рассмотрение Межведомственной комиссии по подготовке генеральной схемы газификации Республики Казахстан, создаваемой при уполномоченном органе (далее – Комиссия), региональных схем газификации, подготовленных в соответствии с настоящими Правилами.

      5. Комиссию возглавляет руководитель уполномоченного органа. В состав Комиссии входят представители уполномоченных органов в областях коммунального хозяйства, промышленной безопасности, индустрии и новых технологий, сельского хозяйства, уполномоченного органа, осуществляющего руководство в сферах естественных монополий и на регулируемых рынках, уполномоченного органа, осуществляющего руководство и межотраслевую координацию в области стратегического и экономического планирования, выработки и формирования бюджетной политики, местных исполнительных органов областей, города республиканского значения и столицы. Рабочим органом Комиссии является структурное подразделение уполномоченного органа, ответственное за проведение политики в области газа и газоснабжения.

      6. Схема разрабатывается с учетом приоритетности:

      1) обеспечения внутренних потребностей Республики Казахстан в товарном и сжиженном нефтяном газе на основе прогнозного баланса производства, реализации и потребления товарного и сжиженного нефтяного газа;

      2) использования бытовыми и коммунально-бытовыми потребителями товарного газа, в том числе полученного в процессе регазификации сжиженного природного газа.

      7. Региональные схемы газификации разрабатываются на основании результатов рейтинговой оценки привлекательности газификации регионов в соответствии с методикой рейтинговой оценки привлекательности газификации регионов, приведенной в приложении к настоящим Правилам.

      8. В региональных схемах газификации отражаются:

      1) эксплуатируемые объекты, потребляющие газ, объекты, планируемые к вводу в эксплуатацию, с указанием сроков ввода;

      2) источники потребления газа на объектах, указанных в подпункте 1) настоящего пункта;

      3) вид газа (товарный и (или) сжиженный нефтяной), планируемого к использованию при газификации, с экономическими обоснованиями преимуществ его использования;

      4) населенные пункты, планируемые к газификации;

      5) объекты, газификация которых экономически нецелесообразна до 2015 года с указанием соответствующих обоснований.

      9. Для проведения расчетов в рамках рейтинговой оценки создается обновляемая и дополняемая информационная система, позволяющая оценить целесообразность и привлекательность газификации каждой отдельно взятой административно-территориальной единицы (района) Республики Казахстан на основе рейтинговой оценки.

      10. При разработке региональной схемы осуществляются следующие мероприятия:

      1) проведение сбора и анализа текущих социально-экономических и природно-хозяйственных показателей регионов Республики Казахстан, влияющих на привлекательность газификации регионов;

      2) проведение анализа существующей ресурсной базы, необходимой для удовлетворения внутренних потребностей Республики Казахстан в товарном и сжиженном нефтяном газе;

      3) определение прогнозных значений основных показателей баланса товарного и сжиженного нефтяного газа по оптимистическому, пессимистическому и реальному сценариям;

      4) проведение сравнительного анализа рынка альтернативных источников энергии;

      5) разработка схемы расположения существующих и планируемых к строительству магистральных газопроводов;

      6) проведение оценки объема инвестиций, необходимого для газификации каждого анализируемого региона Республики Казахстан;

      7) проведение рейтинговой оценки привлекательности внутри регионов Республики Казахстан.

      11. Региональные схемы газификации Республики Казахстан представляются:

      1) членам Комиссии, за исключением местных исполнительных органов областей, города республиканского значения и столицы, и рабочему органу Комиссии;

      2) членам Комиссии - представителям местных исполнительных органов областей, города республиканского значения и столицы, граничащим с соответствующей административно-территориальной единицей, региональная схема которой представлена на рассмотрение.

      Члены Комиссии и рабочий орган Комиссии, получившие региональные схемы газификации, обеспечивают их рассмотрение в соответствующих государственных органах и организациях и подготовку заключения по вопросам компетенции в двухнедельный срок со дня получения схемы.

      12. На заседаниях Комиссии рассматриваются региональные схемы газификации и заключения государственных органов и рабочего органа и вырабатываются рекомендации по доработке региональных схем и (или) по их включению в состав схемы.

      13. Схема содержит:

      1) экономически обоснованные стратегические направления развития газовой отрасли для обеспечения надежного газоснабжения потребителей Республики Казахстан;

      2) основные мероприятия, подлежащие осуществлению для развития газовой отрасли путем использования в качестве топлива товарного и (или) сжиженного нефтяного газа на объектах жилищно-коммунального хозяйства, промышленных, сельскохозяйственных и иных объектах;

      3) схему размещения существующих и планируемых к строительству объектов систем газоснабжения;

      4) перечень и техническую характеристику планируемых к строительству, модернизации и (или) реконструкции объектов систем газоснабжения;

      5) необходимые финансовые ресурсы и их источники, перспективные ресурсы товарного и сжиженного нефтяного газа;

      6) схему поставок газа по существующим и планируемым к строительству объектам систем газоснабжения;

      7) сроки реализации схемы на перспективу.

      14. В рамках схемы формируется и утверждается уполномоченным органом перечень наиболее привлекательных для газификации регионов, содержащий следующую информацию:

      1) наименование проекта газификации;

      2) ответственный государственный орган;

      3) регион, в котором планируется реализация проекта;

      4) заявитель проекта;

      5) предварительные показатели экономической привлекательности реализации проекта;

      6) предполагаемые социально-экономические последствия, в случае принятия проекта;

      7) предполагаемые финансовые затраты, связанные с реализацией проекта, и источники финансирования;

      8) предполагаемые сроки реализации проекта.

      15. После одобрения схемы Комиссией, уполномоченным органом в установленном порядке подготавливается и вносится проект постановления Правительства Республики Казахстан об утверждении генеральной схемы газификации Республики Казахстан.

      16. При изменении социально-экономических показателей, направлений развития регионов или возникновении иной необходимости корректировки схемы члены Комиссии инициируют созыв ее заседания для рассмотрения вопроса внесения изменений и (или) дополнений в схему.

      Член Комиссии, инициировавший такое заседание, в срок, не позднее двух недель до заседания Комиссии, представляет членам Комиссии и рабочему органу необходимые обоснования корректировки схемы, составленные с учетом положений настоящего раздела.

  Приложение
к Правилам подготовки
Генеральной схемы газификации
Республики Казахстан

Методика
рейтинговой оценки привлекательности газификации регионов

      1. Нормирование показателей осуществляется по формуле:



      где

      i – характеризует порядковый номер района в выборке всех районов определенной области i= (1...n), где n – количество сравниваемых районов;

      j – порядковый номер показателя, j=(1...m), где m – количество показателей, используемых для формирования рейтинга;

      лучший – наилучшее значение j–го показателя для выборки из n районов;

      худший – наихудшее значение j–го показателя для выборки из n районов;

      k ij – числовое значение j-го показателя, в i-м районе.

      На основе исходных данных получается набор нормированных показателей, которые используются для сравнения.

      Сопоставление значений каждого показателя с лучшим возможным из всей выборки значением дает возможность показать, насколько значение данного показателя для данного района отличается от оптимального значения.

      В результате формируется матрица нормированных расстояний координат точек исследуемых показателей до координат точки эталонного значения для каждого показателя.

      2. Расчет евклидового расстояния.

      Для формирования рейтинга необходимо, чтобы каждый район был сопоставлен с условным районом (он может присутствовать по факту в выборке по районам), в котором значение каждого описывающего его показателя является эталонным.

      Все оцениваемые районы находятся в многомерном пространстве, где, во-первых, в роли координат выступают нормированные значения показателей для каждого района, а во-вторых, эталонный (условный) для выборки район имеет следующие координаты: (0, 0, 0,..., 0) и является точкой отсчета для формирования рейтинга.

      Основная задача при расчете евклидового расстояния состоит в определении того, насколько удален каждый район в многомерном пространстве от эталонного района.

      Расчет евклидового расстояния в рамках данной методики принимает следующий вид и осуществляется по формуле:



      где

      pi – евклидово расстояние для i-го района;

      wj – это удельный вес j-го показателя (например, расстояние от газопровода до населенного пункта, численность населения и т.д.). Он устанавливается субъективно, в зависимости от значимости того или иного показателя для общей оценки.

      При этом


      kij – это нормированное значение j-го показателя для i-района, метод его расчета показан выше.

      0 - присутствует в формуле для наглядной демонстрации условно эталонного (лучшего района), относительного которого производится оценка привлекательности для газификации. Условный лучший район в m-мерном пространстве является началом координат, то есть имеет координаты (0,0,...,0).

      Полученное евклидово расстояние демонстрирует насколько каждый из районов по совокупности всех рассматриваемых показателей удален от условно эталонного района. Чем меньше полученное евклидовое расстояние, тем ближе оцениваемый район к условно эталонному.

      3. Формирование рейтинга.

      В результате проделанных операций получается общее евклидово расстояние для каждого исследуемого региона по всей совокупности показателей. Наименьшее значение данного расстояния у региона будет означать его наибольшую близость к условно эталонному показателю. Далее места в рейтинге присваиваются по мере возрастания значения евклидового расстояния.