"Қазақстан Республикасындағы сот-сараптама қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 30 маусымдағы № 894 Қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      «Қазақстан Республикасындағы сот-сараптама қызметі туралы» Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламенті Мәжілісінің қарауына енгізілсін.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрі                           К. Мәсімов

Жоба

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ «Қазақстан Республикасындағы сот-сараптама қызметі туралы»
Қазақстан Республикасының Заңына өзгерістер мен толықтырулар
енгізу туралы

      1-бап. «Қазақстан Республикасындағы сот-сараптама қызметі туралы» 2010 жылғы 20 қаңтардағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2010 ж., № 1-2, 3-құжат) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:
      1-бапта:
      10) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:
      «10) сот сараптамасы органдары – заңда белгiленген тәртiппен сот-сараптама қызметiн жүзеге асыратын мемлекеттiк заңды тұлғалар;»;
      13) және 14) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:
      «13) сот сарапшысы мамандығы – Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілеген сот сараптамасының белгілі бір түрін жүргізу саласындағы сот сарапшысының ғылыми құзыреттілігі;
      14) үлгiлер – сот-сараптамалық зерттеу жүргізу және сарапшының қорытынды беруі үшін қажетті тірі адамның, мәйіттің, жануардың, заттың, нәрсенің, құжаттың қасиеттерін бейнелейтін материалдық дүние объектілері.»;
      4-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      «4-бап. Сот-сараптама қызметiнiң мiндеті
      Сот-сараптама қызметінің міндеті арнаулы ғылыми біліммен қылмыстық, азаматтық істер бойынша, сондай-ақ әкімшілік құқық бұзушылық туралы істер бойынша іс жүргізуді қамтамасыз ету болып табылады.»;
      12-бапта:
      2-тармақтың 2) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      «2) сот-сараптама қызметiн лицензия негiзiнде жүзеге асыратын жеке тұлғаларға;»;
      3-тармақтың 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      «1) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілеген сот сараптамалары түрлерінің тізбесінде көзделмеген сот сараптамасы тағайындалған;»;
      6-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «6. Сот сараптамасы органдарына алғаш жұмысқа кіретін адамдар біліктілік емтиханын тапсырумен аяқталатын арнайы кәсіптік даярлықтан өтеді. Арнайы кәсіптік даярлықтан өту тәртібін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілейді.»;
      131415 және 16-баптар мынадай редакцияда жазылсын:
      «13-бап. Сот сарапшысы біліктілігін беру
      1. Сот сарапшысы біліктілігін беру оның біліктілік емтиханын тапсырып, сот сараптамасының белгілі бір түрін жүргізу құқығына сот сарапшысының біліктілік куәлігі берілуі арқылы жүзеге асырылады.
      2. Біліктілік емтихандарын қабылдауды және сот сараптамасының белгілі бір түрін жүргізу құқығына сот сарапшысының біліктілік куәлігін беруді Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органының біліктілік комиссиялары жүзеге асырады.
      3. Сот сарапшысы біліктілігін беру үшін біліктілік емтихандарын қабылдау тәртібін, сондай-ақ біліктілік комиссиялары қызметінің тәртібін және олардың құрамын Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы айқындайды.
      14-бап. Сот сарапшысын аттестаттау
      1. Сот сараптамасы органдарының қызметкерлері болып табылатын сот сарапшылары, сондай-ақ сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензия негізінде сот-сараптама қызметін жүзеге асыратын жеке тұлғалар олардың кәсіптік даярлығының деңгейін анықтау мақсатында бес жылда бір рет Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органының аттестаттау комиссиялары жүргізетін аттестаттаудан өтеді.
      Сот сарапшысының кәсіптік даярлығының тиісті деңгейіне негізді күмән туындаған кезде ол кезектен тыс аттестаттаудан өткізіледі.
      2. Сот сарапшысын аттестаттау, оның ішінде кезектен тыс аттестаттау жүргізудің тәртібін, сондай-ақ аттестаттау комиссиялары қызметінің тәртiбiн және олардың құрамын Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы айқындайды.
      15-бап. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияны
              берудің, беруден бас тартудың тәртібі мен шарттары
      1. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензия жеке тұлғаларға беріледі.
      2. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензия бас лицензия болып табылады.
      3. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияны берудің, беруден бас тартудың тәртібі мен шарттары Қазақстан Республикасының лицензиялау туралы заңнамасымен белгіленеді.
      4. Сот-сараптама қызметін лицензиялау жөніндегі комиссияның құрамы мен қызметінің тәртібін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілейді.
      16-бап. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған
              лицензияның қолданылуын тоқтата тұру, тоқтату
              және одан айыру
      1. Сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтата тұрудың, тоқтатудың және одан айырудың тәртібі мен шарттары Қазақстан Республикасының лицензиялау туралы заңнамасымен белгіленеді.
      2. Қазақстан Республикасының лицензиялау туралы заңнамасында көзделген жалпы негіздерден басқа, жеке тұлғаның сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензиясының қолданылуы:
      1) ол мемлекеттік қызметте болған;
      2) Қазақстан Республикасы Парламенті депутатының, өз қызметін мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен ақы төленетін тұрақты немесе босатылған негізде жүзеге асыратын мәслихат депутатының өкілеттіктерін атқарған;
      3) сот сараптамасы органдарында сот сарапшысы лауазымында жұмыс істеген;
      4) мерзімді әскери қызметті өткерген кезеңде тоқтатыла тұрады.
      Көрсетілген жағдайларда лицензияның қолданылуы Қазақстан Республикасы Әділет министрінің немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органының бұйрықтарымен тоқтатыла тұрады. Лицензиясының қолданылуы тоқтатылған адам қабылданған шешім туралы хабардар етіледі. Лицензияның қолданылуын тоқтата тұру және одан айыру туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі Қазақстан Республикасы Сот сарапшыларының мемлекеттік тізіліміне енгізеді.
      3. Қазақстан Республикасының лицензиялау туралы заңнамасында көзделген жалпы негіздерден басқа, жеке тұлғаның сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензиясының қолданылуын тоқтату:
      1) мынадай:
      адам сот-сараптама қызметін жүзеге асыру кезінде Қазақстан Республикасының заңнамасын өрескел не бірнеше рет бұзған;
      адамды аттестаттау нәтижелерімен расталған кәсіптік даярлығының жеткіліксіз деңгейі салдарынан оның сот сарапшысы міндеттерін атқаруы мүмкін болмаған;
      адам аттестаттаудан өтуден жалтарған жағдайларда, Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органының талап-арызы бойынша сот тәртібімен жүзеге асырылады;
      2) мынадай:
      адам соттың заңды күшіне енген шешімі бойынша әрекетке қабілетсіз немесе әрекетке қабілеті шектеулі, қайтыс болған не хабарсыз кеткен деп танылған;
      адам Қазақстан Республикасының азаматтығынан айрылған;
      адам қасақана қылмыс жасағаны үшін ақталмайтын негіздер бойынша қылмыстық жауаптылықтан босатылған;
      адамға қатысты соттың айыптау үкімі заңды күшіне енген жағдайларда, Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы жүзеге асырады.
      4. Осы баптың 3-тармағының 1) тармақшасында көзделген жағдайларда, Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі жанындағы сот-сараптама қызметін лицензиялау жөніндегі комиссия сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтату туралы талап-арызды дайындау туралы ұсыныммен Қазақстан Республикасы Әділет министріне жүгінеді.
      Қазақстан Республикасы Әділет министрі сот шешімі негізінде сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтату туралы бұйрық шығарады, оның көшірмесі лицензиясының қолданылуы тоқтатылған адамға жіберіледі.
      5. Осы баптың 3-тармағының 1) тармақшасында көзделген жағдайларда, Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы сот шешімі негізінде сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтатады.
      Лицензияның қолданылуын тоқтату туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі Қазақстан Республикасы Сот сарапшыларының мемлекеттік тізіліміне енгізеді.
      6. Осы баптың 3-тармағының 2) тармақшасында көзделген жағдайларда, Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі жанындағы сот-сараптама қызметін лицензиялау жөніндегі комиссия сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтату туралы ұсыныммен Қазақстан Республикасы Әділет министріне жүгінеді.
      Қазақстан Республикасы Әділет министрі сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтату туралы бұйрық шығарады, оның көшірмесі лицензиясының қолданылуы тоқтатылған адамға жіберіледі.
      7. Осы баптың 3-тармағының 2) тармақшасында көзделген жағдайларда, Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы сот-сараптама қызметімен айналысуға арналған лицензияның қолданылуын тоқтатады.
      Лицензияның қолданылуын тоқтату туралы мәліметтерді Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі Қазақстан Республикасы Сот сарапшыларының мемлекеттік тізіліміне енгізеді.»;
      5) 17-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «1. Сот сараптамасы органдарының қызметкерлері болып табылатын сот сарапшылары туралы, сондай-ақ сот-сараптама қызметiмен айналысуға арналған лицензиялары бар жеке тұлғалар туралы мәліметтер мақсаттарын және қалыптастырылу мен пайдаланылу тәртiбiн Қазақстан Республикасының Үкiметi белгілейтін Қазақстан Республикасы Сот сарапшыларының мемлекеттiк тiзiлiмiне енгiзiледi.»;
      6) 20-мынадай редакцияда жазылсын:
       «20-бап. Сот сараптамасы органдары
      Сот сараптамасы органдарына:
      1) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің сот сараптамасы органдары;
      2) Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органының сот сараптамасы органдары, оның ішінде өздерінің функцияларына сот-психиатриялық, сот-наркологиялық сараптамаларды жүргізу жатқызылған денсаулық сақтауды мемлекеттік басқарудың жергілікті органдарының мамандандырылған психиатриялық және наркологиялық ұйымдары жатқызылады.»;
      7) 23-бапта:
      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «1. Қылмыстық процесті жүргізуші органның, соттың, жүргізуінде әкімшілік құқық бұзушылық туралы іс бар органның (лауазымды адамның), прокурордың, нотариустың Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен шығарылған сот сараптамасын тағайындау туралы қаулысы, ұйғарымы сот сараптамасын жүргізу үшін негіз болып табылады.»;
      мынадай мазмұндағы 4-тармақпен толықтырылсын:
      «4. Сот сараптамаларын ұйымдастыру және жүргізу тәртібін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы айқындайды.»;
      25-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      «25-бап. Сот сараптамасын жүргізу мерзiмдерi
      1. Сот сараптамасын жүргiзу мерзiмi сот сараптамасы органы не сот сараптамасы органының қызметкерi болып табылмайтын, сот сарапшысы ретiнде тартылған адам сот сараптамасын тағайындау туралы қаулыны, ұйғарымды және оның объектiлерiн iс жүргiзуге қабылдаған күннен бастап есептеледі.
      2. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы көздеген ерекше жағдайларды қоспағанда, сот сараптамасын жүргізу мерзімі отыз тәуліктен аспауға тиіс.
      Сот сараптамасын жүргiзу мерзiмiн ұзартуды сот сараптамасы органы басшысының не сот сараптамасы органының қызметкерi болып табылмайтын сот сарапшысының (сот сарапшыларының) дәлелдi өтiнiшi бойынша сот сараптамасын тағайындаған орган (адам) жүзеге асырады. Сот сараптамасын жүргiзу үшiн адамның медициналық ұйымда болу мерзiмдерiн ұзартудың ерекшелiктерi осы Заңның 37-бабының 2 және 3-тармақтарында белгiленген.
      3. Сот сараптамаларының күрделілік санаттарын айқындаудың жалпы критерийлерін, олардың күрделілік санаттарына қарай сот сараптамаларын жүргізу мерзімдерін есептеу тәртібін, сондай-ақ сот сараптамасын жүргізу мерзімін ұзарту тәртібін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілейді.
      4. Осы Заңда белгіленген жағдайда сот сараптамасын жүргізуді тоқтата тұру ол үшін негіз болған мән-жайлар жойылғанға дейін, бірақ он тәуліктен асырылмай жүргізіледі. Егер сот сараптамасын жүргізуді тоқтата тұру үшін негіз болған мән-жайлар көрсетілген мерзім ішінде жойылмаса, сот сараптамасын тағайындаған органның (адамның) атына материалдар орындаусыз жіберіледі.
      5. Сот сарапшысының қорытындысы не қорытынды берудiң мүмкiн еместiгi туралы хабарлама олар жасалғаннан кейiн үш тәулiк iшiнде сот сараптамасын тағайындаған органға (адамға) жiберiледi.»;
      9) 29-баптың 6-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «6. Сот сараптамасының әртүрлі органдарына тапсырылған кешенді сот сараптамаларын жүргізуді ұйымдастырудың ерекшеліктерін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілейді.»;
      10) 31-баптың 4-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «4. Комиссиялық, кешенді, қосымша және қайталама сот сараптамасын жүргізу нәтижелерін ресімдеу ерекшеліктерін Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы айқындайды.»;
      11) 32-баптың 3-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «3. Қорытынды берудің мүмкін еместігі туралы хабарламаның құрылымын және мазмұнын Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы айқындайы.»;
      12) 37-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «2. Ерікті түрде сот сараптамасына тартылған адамдар үшін көрсетілген мерзімді ұзарту Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілеген тәртіппен олардың келісімімен жүзеге асырылады.»;
      13) 39-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «2. Күзетпен ұсталмаған адамдарға психиатриялық стационарларда сот-психиатриялық сараптама жүргiзу кезеңiнде оларға Қазақстан Республикасының Қылмыстық iс жүргiзу, Азаматтық iс жүргiзу кодекстері нормаларының күшi қолданылады.»;
      14) 42-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      «2. Сот-сараптамалық зерттеулердің әдiстемелерін әзірлеу, байқаудан өткізу және енгізу Қазақстан Республикасы Әділет министрлігі немесе Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органы белгілеген тәртіппен жүзеге асырылады.».
      2-бап. Осы Заң алғашқы ресми жарияланғанынан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан "О судебно-экспертной деятельности в Республике Казахстан"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 июня 2012 года № 894

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан «О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан «О судебно-экспертной деятельности в Республике Казахстан».

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан                       К. Масимов

Проект

ЗАКОН
РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан
«О судебно-экспертной деятельности в Республике Казахстан»

      Статья 1. Внести в Закон Республики Казахстан от 20 января 2010 года «О судебно-экспертной деятельности в Республике Казахстан» (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2010 г., № 1-2, ст. 3) следующие изменения и дополнения:
      1) в статье 1:
      подпункт 10) изложить в следующей редакции:
      «10) органы судебной экспертизы – государственные юридические лица, осуществляющие судебно-экспертную деятельность в порядке, установленном законом;»;
      подпункты 13) и 14) изложить в следующей редакции:
      «13) специальность судебного эксперта – научная компетенция судебного эксперта в сфере производства определенного вида судебной экспертизы, установленного Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан;
      14) образцы – объекты материального мира, отображающие свойства живого человека, трупа, животного, вещества, предмета, документа, необходимые для проведения судебно-экспертного исследования и дачи заключения эксперта.»;
      2) статью 4 изложить в следующей редакции:
      «Статья 4. Задача судебно-экспертной деятельности
      Задачей судебно-экспертной деятельности является обеспечение производства по уголовным, гражданским делам, а также по делам об административных правонарушениях специальными научными знаниями.»;
      3) в статье 12:
      подпункт 2) пункта 2 изложить в следующей редакции:
      «2) физическим лицам, осуществляющим судебно-экспертную деятельность на основании лицензии;»;
      подпункт 1) пункта 3 изложить в следующей редакции:
      «1) назначения судебной экспертизы, не предусмотренной перечнем видов судебных экспертиз, установленным Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан;»;
      пункт 6 изложить в следующей редакции:
      «6. Лица, впервые поступающие на работу в органы судебной экспертизы, проходят специальную профессиональную подготовку, завершающуюся сдачей квалификационного экзамена. Порядок прохождения специальной профессиональной подготовки устанавливается Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      4) статьи 131415 и 16 изложить в следующей редакции:
      «Статья 13. Присвоение квалификации судебного эксперта
      1. Присвоение квалификации судебного эксперта осуществляется путем сдачи им квалификационного экзамена с выдачей квалификационного свидетельства судебного эксперта на право производства определенного вида судебной экспертизы.
      2. Прием квалификационных экзаменов и выдача квалификационного свидетельства судебного эксперта на право производства определенного вида судебной экспертизы осуществляются квалификационными комиссиями Министерства юстиции Республики Казахстан или уполномоченного органа в области здравоохранения Республики Казахстан.
      3. Порядок приема квалификационных экзаменов для присвоения квалификации судебного эксперта, а также порядок деятельности и состав квалификационных комиссий определяются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.
      Статья 14. Аттестация судебного эксперта
      1. Судебные эксперты, являющиеся сотрудниками органов судебной экспертизы, а также физические лица, осуществляющие судебно-экспертную деятельность на основании лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью, в целях определения уровня их профессиональной подготовки раз в пять лет проходят аттестацию, проводимую аттестационными комиссиями Министерства юстиции Республики Казахстан или уполномоченного органа в области здравоохранения Республики Казахстан.
      При возникновении обоснованных сомнений в надлежащем уровне профессиональной подготовки судебного эксперта проводится его внеочередная аттестация.
      2. Порядок проведения аттестации судебного эксперта, в том числе внеочередной, а также порядок деятельности и состав аттестационных комиссий определяются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.
      Статья 15. Порядок и условия выдачи, отказа в выдаче лицензии
                 на занятие судебно-экспертной деятельностью
      1. Лицензия на занятие судебно-экспертной деятельностью выдается физическим лицам.
      2. Лицензия на занятие судебно-экспертной деятельностью является генеральной.
      3. Порядок и условия выдачи, отказа в выдаче лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью устанавливаются законодательством Республики Казахстан о лицензировании.
      4. Состав и порядок деятельности комиссии по лицензированию судебно-экспертной деятельности устанавливаются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.
      Статья 16. Приостановление, прекращение действия и лишение
                 лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью
      1. Порядок и условия приостановления, прекращения действия и лишения лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью устанавливаются законодательством Республики Казахстан о лицензировании.
      2. Помимо общих оснований, предусмотренных законодательством Республики Казахстан о лицензировании, действие лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью физическим лицом приостанавливается на период:
      1) нахождения его на государственной службе;
      2) исполнения им полномочий депутата Парламента Республики Казахстан, депутата маслихата, осуществляющего свою деятельность на постоянной или освобожденной основе, оплачиваемую за счет средств государственного бюджета;
      3) работы в должности эксперта в органах судебной экспертизы;
      4) прохождения срочной воинской службы.
      В указанных случаях действие лицензии приостанавливается приказами Министра юстиции Республики Казахстан или уполномоченного органа в области здравоохранения Республики Казахстан. О принятом решении уведомляется лицо, действие лицензии которого приостановлено. Сведения о приостановке действия и лишении лицензии заносятся в Государственный реестр судебных экспертов Республики Казахстан Министерством юстиции Республики Казахстан.
      3. Помимо общих оснований, предусмотренных законодательством Республики Казахстан о лицензировании, прекращение действия лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью физическим лицом осуществляется:
      1) в судебном порядке по иску Министерства юстиции Республики Казахстан или уполномоченного органа в области здравоохранения Республики Казахстан в случаях:
      грубого либо неоднократного нарушения лицом законодательства Республики Казахстан при осуществлении судебно-экспертной деятельности;
      невозможности исполнения лицом обязанностей судебного эксперта вследствие недостаточного уровня профессиональной подготовки, подтвержденного результатами его аттестации;
      уклонения лица от прохождения аттестации;
      2) Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан в случаях:
      признания лица по вступившему в законную силу решению суда недееспособным или ограниченно дееспособным, умершим либо безвестно отсутствующим;
      утраты лицом гражданства Республики Казахстан;
      освобождения лица от уголовной ответственности по нереабилитирующим основаниям за совершение умышленного преступления;
      вступления в законную силу обвинительного приговора суда в отношении лица.
      4. В случаях, предусмотренных подпунктом 1) пункта 3 настоящей статьи, комиссия по лицензированию судебно-экспертной деятельности при Министерстве юстиции Республики Казахстан обращается к Министру юстиции Республики Казахстан с представлением о подготовке искового заявления о прекращении действия лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью.
      Министр юстиции Республики Казахстан на основании судебного решения издает приказ о прекращении действия лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью, копия которого направляется лицу, действие лицензии которого прекращено.
      5. В случаях, предусмотренных подпунктом 1) пункта 3 настоящей статьи, уполномоченный орган в области здравоохранения Республики Казахстан на основании судебного решения прекращает действие лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью.
      Сведения о прекращении действия лицензии заносятся в государственный реестр судебных экспертов Республики Казахстан Министерством юстиции Республики Казахстан.
      6. В случаях, предусмотренных подпунктом 2) пункта 3 настоящей статьи, комиссия по лицензированию судебно-экспертной деятельности при Министерстве юстиции Республики Казахстан обращается к Министру юстиции Республики Казахстан с представлением о прекращении действия лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью.
      Министр юстиции Республики Казахстан издает приказ о прекращении действия лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью, копия которого направляется лицу, действие лицензии которого прекращено.
      7. В случаях, предусмотренных подпунктом 2) пункта 3 настоящей статьи, уполномоченный орган в области здравоохранения Республики Казахстан прекращает действие лицензии на занятие судебно-экспертной деятельностью.
      Сведения о прекращении действия лицензии заносятся в государственный реестр судебных экспертов Республики Казахстан Министерством юстиции Республики Казахстан.»;
      5) пункт 1 статьи 17 изложить в следующей редакции:
      «1. Сведения о судебных экспертах, являющихся сотрудниками органов судебной экспертизы, а также о физических лицах, обладающих лицензией на занятие судебно-экспертной деятельностью, вносятся в Государственный реестр судебных экспертов Республики Казахстан, цели и порядок формирования и использования которого устанавливаются Правительством Республики Казахстан.»;
      6) статью 20 изложить в следующей редакции:
      «Статья 20. Органы судебной экспертизы
      К органам судебной экспертизы относятся:
      1) органы судебной экспертизы Министерства юстиции Республики Казахстан;
      2) органы судебной экспертизы уполномоченного органа в области здравоохранения Республики Казахстан, в том числе специализированные психиатрические и наркологические организации местных органов государственного управления здравоохранения, к функциям которых отнесено производство судебно-психиатрических, судебно-наркологических экспертиз.»;
      7) в статье 23:
      пункт 1 изложить в следующей редакции:
      «1. Основанием производства судебной экспертизы являются постановление, определение о назначении судебной экспертизы органа, ведущего уголовный процесс, суда, органа (должностного лица), в производстве которого находится дело об административном правонарушении, прокурора, нотариуса, вынесенное в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.»;
      дополнить пунктом 4 следующего содержания:
      «4. Порядок организации и производства судебных экспертиз определяется Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      8) статью 25 изложить в следующей редакции:
      «Статья 25. Сроки производства судебной экспертизы
      1. Срок производства судебной экспертизы исчисляется со дня принятия органом судебной экспертизы либо лицом, не являющимся сотрудником органа судебной экспертизы, привлеченным в качестве судебного эксперта, к производству постановления, определения о назначении судебной экспертизы и ее объектов.
      2. Срок производства судебной экспертизы не должен превышать тридцати суток, кроме исключительных случаев, предусмотренных Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.
      Продление срока производства судебной экспертизы осуществляется органом (лицом), назначившим судебную экспертизу, по мотивированному ходатайству руководителя органа судебной экспертизы либо судебного эксперта (судебных экспертов), не являющегося сотрудником органа судебной экспертизы.
      Особенности продления срока пребывания лица в медицинской организации для производства судебной экспертизы установлены пунктами 2 и 3 статьи 37 настоящего Закона.
      3. Общие критерии определения категорий сложности судебных экспертиз, порядок исчисления сроков производства судебных экспертиз в зависимости от категории их сложности, а также порядок продления срока производства судебной экспертизы устанавливаются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.
      4. Приостановление производства судебной экспертизы в случае, установленном настоящим Законом, производится до устранения обстоятельств, явившихся основанием для приостановления, но не более чем на десять суток. Если обстоятельства, явившиеся основанием для приостановления производства судебной экспертизы, не будут устранены в течение указанного срока, в адрес органа (лица), назначившего судебную экспертизу, материалы направляются без исполнения.
      5. Заключение судебного эксперта либо сообщение о невозможности дать заключение направляются органу (лицу), назначившему судебную экспертизу, в течение трех суток после их составления.»;
      9) пункт 6 статьи 29 изложить в следующей редакции:
      «6. Особенности организации производства комплексных судебных экспертиз, порученного разным органам судебной экспертизы, устанавливаются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      10) пункт 4 статьи 31 изложить в следующей редакции:
      «4. Особенности оформления результатов производства комиссионной, комплексной, дополнительной и повторной судебной экспертизы определяются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      11) пункт 3 статьи 32 изложить в следующей редакции:
      «3. Структура и содержание сообщения о невозможности дать заключение определяются Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      12) пункт 2 статьи 37 изложить в следующей редакции:
      «2. Продление указанного срока для лиц, подвергающихся судебной экспертизе в добровольном порядке, осуществляется с их согласия в порядке, установленном уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.»;
      3) пункт 2 статьи 39 изложить в следующей редакции:
      «2. В период производства в психиатрических стационарах судебно-психиатрической экспертизы лиц, не содержащихся под стражей, на них распространяется действие норм Уголовно-процессуального, Гражданско-процессуального кодексов Республики Казахстан.»;
      14) пункт 2 статьи 42 изложить в следующей редакции:
      «2. Разработка, апробирование и внедрение методик судебно-экспертных исследований осуществляются в порядке, установленном Министерством юстиции Республики Казахстан или уполномоченным органом в области здравоохранения Республики Казахстан.».
      Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после первого официального опубликования.

      Президент
      Республики Казахстан