"Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне теміржол көлігі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 29 қазандағы № 805 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкiметi ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      "Қазақстан Республикасының кейбiр заңнамалық актiлерiне темiржол көлiгi мәселелерi бойынша өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламентi Мәжiлiсiнiң қарауына енгiзiлсін.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
А. Мамин

  Жоба

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ

Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне теміржол көлігі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

      1-бап. Қазақстан Республикасының мына заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. 2015 жылғы 29 қазандағы Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексіне (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2015 ж., № 20-II, 20-III, 112-құжат; 2016 ж., № 1, 4-құжат; № 6, 45-құжат; № 7-II, 55-құжат; № 8-I, 62, 65-құжаттар; № 8-II, 72-құжат; № 12, 87-құжат; № 23, 118-құжат; № 24, 124, 126-құжаттар; 2017 ж., № 9, 21-құжат; № 14, 50, 51-құжаттар; № 22-III, 109-құжат; № 23-III, 111-құжат; № 23-V, 113-құжат; № 24, 115-құжат; 2018 ж., № 10, 32-құжат; № 11, 37-құжат; № 14, 44-құжат; № 15, 46, 49, 50-құжаттар; № 19, 62-құжат; № 22, 82, 83-құжаттар; № 24, 94-құжат; 2019 ж., № 2, 6-құжат; 2019 жылғы 19 наурызда "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қорғаныс және аэроғарыш өнеркәсібі, ақпараттандыру саласындағы ақпараттық қауіпсіздік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 18 наурыздағы Қазақстан Республикасының Заңы; 2019 жылғы 5 сәуірде "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар, инвестициялар тарту, экспортты дамыту және ілгерілету, сондай-ақ әлеуметтік қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 3 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы; 2019 жылғы 3 сәуірде "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 2 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы):

      124-6-бап мынадай мазмұндағы 10-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "10-1) теміржол көлігі саласында басшылықты жүзеге асыратын мемлекеттік органмен келісу бойынша Қазақстан Республикасының теміржол көлігі туралы заңнамасында көзделген уақытша теңгерімделетін төлемақыларды есептеу және төлеу қағидаларын әзірлейді және бекітеді;".

      2. 2017 жылғы 25 желтоқсандағы "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" (Салық кодексі) Қазақстан Республикасының кодексіне (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2017 ж., № 22-I, 22-II, 107-құжат; 2018 ж., № 10, 32-құжат; № 11, 37-құжат; № 13, 41-құжат; № 14, 42, 44-құжаттар; № 15, 50-құжат; № 19, 62-құжат; № 22, 82, 83-құжаттар; № 24, 93, 94-құжаттар; 2019 ж., № 1, 2, 4-құжаттар; № 2, 6-құжат; 2019 жылғы 19 наурызда "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қорғаныс және аэроғарыш өнеркәсібі, ақпараттандыру саласындағы ақпараттық қауіпсіздік мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 18 наурыздағы Қазақстан Республикасының Заңы; 2019 жылғы 3 сәуірде "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 2 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы; 2019 жылғы 5 сәуірде "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар, инвестициялар тарту, экспортты дамыту және ілгерілету, сондай-ақ әлеуметтік қамтамасыз ету мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 3 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы):

      1) 255-баптың тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "255-бап. Жер қойнауын пайдаланушы, жүк тасымалдаушысы шығыстарының жекелеген түрлерін шегеру";

      2) 225-баптың 2-тармағы мынадай мазмұндағы 27) тармақшамен толықтырылсын:

      "27) жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, пошта жөнелтілімдерін тасымалдау жөніндегі қызметті жүзеге асыратын теміржол тасымалдаушысы үшін - теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде магистральдық теміржол желісінің көрсетілетін қызметтерін ұлттық инфрақұрылым операторынан өтеусіз негізде, оның ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде магистральдық теміржол желісінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне арналған тарифке 0 мөлшеріндегі уақытша төмендету коэффициентін қолдана отырып алуына байланысты туындайтын кіріс.";

      3) 243-бап мынадай мазмұндағы 14-1-тармақпен толықтырылсын:

      "14-1. Ұлттық инфрақұрылым операторының теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, пошта жөнелтілімдерін тасымалдау жөніндегі қызметті жүзеге асыратын теміржол тасымалдаушысына магистральдық теміржол желісінің көрсетілетін қызметтерін өтеусіз негізде, оның ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде магистральдық теміржол желісінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне арналған тарифке 0 мөлшеріндегі уақытша төмендету коэффициентін қолдана отырып көрсетуіне байланысты шеккен шығыстары шегерімге жатады.";

      4) 255-бапта:

      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Осы баптың 1-тармағында көрсетілген шығыстарды шегеру мынадай:";

      мынадай мазмұндағы 3 және 4-тармақтармен толықтырылсын:

      "3. Жүк тасымалдаушысы Қазақстан Республикасының теміржол көлігі туралы заңнамасына сәйкес жолаушылар қозғалысындағы локомотивтік тартқыш операторына төленген уақытша теңгерімделетін төлемақы бойынша шығыстарды шегеруге құқылы.

      4. Осы баптың 3-тармағында көрсетілген шығыстарды шегеру табиғи монополиялар саласында басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті орган белгілеген мөлшерлер шегінде жүзеге асырылады.";

      5) 372-баптың 2-тармағының 8) тармақшасындағы "қаржыландыруын білдіреді." деген сөздер "қаржыландыруын;" деген сөзбен ауыстырылып, мынадай мазмұндағы 9) тармақшамен толықтырылсын:

      "9) Қазақстан Республикасының теміржол көлігі туралы заңнамасына сәйкес жолаушылар қозғалысындағы локомотивтік тартқыш операторының уақытша теңгерімделетін төлемақыны алуын білдіреді.";

      6) 372-баптың 5-тармағы мынадай мазмұндағы 34) тармақшамен толықтырылсын:

      "34) Ұлттық инфрақұрылым операторының теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, пошта жөнелтілімдерін тасымалдау жөніндегі қызметті жүзеге асыратын теміржол тасымалдаушысына магистральдық теміржол желісі қызметтерін өтеусіз негізде, оның ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде магистральдық теміржол желісінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне арналған тарифке 0 мөлшеріндегі уақытша төмендету коэффициентін қолдана отырып көрсетуі.";

      7) 400-бапта:

      6-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "6. Осы баптың ережелеріне сәйкес келмейтін қосылған құн салығының, сондай-ақ осы Кодекстің 402-бабында көрсетілген қосылған құн салығының сомасы осы баптың 7-тармағында көрсетілген жағдайларды қоспағанда, есепке жатқызылмайтын қосылған құн салығының сомасы деп танылады.";

      мынадай мазмұндағы 7-тармақпен толықтырылсын:

      "7. Ұлттық инфрақұрылым операторының теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде жолаушыларды, багажды, жүк-багажды, пошта жөнелтілімдерін тасымалдау жөніндегі қызметті жүзеге асыратын теміржол тасымалдаушысына магистральдық теміржол желісі қызметтерін өтеусіз негізде, оның ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес теміржол көлігімен жолаушыларды тасымалдау кезінде магистральдық теміржол желісінің реттеліп көрсетілетін қызметтеріне арналған тарифке 0 мөлшеріндегі уақытша төмендету коэффициентін қолдана отырып көрсетуі үшін пайдаланған немесе пайдаланатын тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер бойынша қосылған құн салығының сомасы осы баптың 1-тармағында белгіленген талаптар сақталған кезде есепке жатқызылуға жатады.".

      3. "Теміржол көлігі туралы" 2001 жылғы 8 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2001 ж., № 23, 315-құжат; 2003 ж., № 10, 54-құжат; 2004 ж., № 18, 110-құжат; № 23, 142-құжат; 2006 ж., № 3, 22-құжат; № 13, 87-құжат; № 14, 89-құжат; № 16, 99-құжат; № 24, 148-құжат; 2007 ж., № 9, 67-құжат; № 19, 148-құжат; 2008 ж., № 15-16, 64-құжат; № 24, 129-құжат; 2009 ж., № 2-3, 18-құжат; № 18, 84-құжат; 2010 ж., № 5, 23-құжат; № 24, 146-құжат; 2011 ж., № 1, 2, 3-құжаттар; № 5, 43-құжат; № 11, 102-құжат; № 12, 111-құжат; 2012 ж., № 2, 14-құжат; № 15, 97-құжат; № 21-22, 124-құжат; 2013 ж., № 14, 72, 75-құжаттар; № 16, 83-құжат; № 21-22, 115-құжат; 2014 ж., № 1, 4-құжат; № 12, 82-құжат; № 19-I, 19-II, 96-құжат; № 21, 122-құжат; № 23, 143-құжат; 2015 ж., № 19-I, 100-құжат; № 20-IV, 113-құжат; № 20-VII, 117-құжат; № 23-II, 170, 172-құжаттар; 2016 ж., № 6, 45-құжат; № 8-I, 60-құжат; № 24, 124-құжат; 2017 ж., № 9, 17-құжат; № 11, 29-құжат; № 23-III, 111-құжат; 2018 ж., № 10, 32-құжат; № 19, 62-құжат; 2019 жылғы 3 сәуірде "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде жарияланған "Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне бизнес-ортаны дамыту және сауда қызметін реттеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы" 2019 жылғы 2 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы):

      1) 1-бапта:

      мынадай мазмұндағы 21-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "21-1) жүк транзиті – жүкті бір елден екінші елге Қазақстан Республикасының аумағы арқылы тасымалдау, оның процесінде мынандай бір немесе бірнеше операцияларды: тоқтап тұруды, жүкті қайта тиеуді, қоймаға қоюды, бөлшектеуді, жүктің және көлік түрінің орнын, салмағын, санын өзгертуді орындай отырып, жүк Қазақстан Республикасының теміржол станциясына келеді және (немесе) теміржол станциясынан Қазақстан Республикасы шегінен тыс кетеді;";

      37) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "37) локомотивтік тартқыш операторы – жолаушылар қозғалысындағы қызметті жүзеге асыратын локомотив тартқыш операторын қоспағанда, меншiк құқығында немесе өзге де заңды негiздерде тартқыш көлiк құралына (локомотивке) иелiк ететiн, оны күтiп-ұстауды, пайдалануды қамтамасыз ететін тұлға;";

      мынадай мазмұндағы 37-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "37-1) жолаушылар қозғалысындағы локомотивтік тартқыш операторы – меншiк құқығында немесе өзге де заңды негiздерде жолаушыларды тасымалдау үшін пайдаланылатын тартқыш көлiк құралына (локомотивке) иелiк ететiн, оны күтiп-ұстауды, пайдалануды қамтамасыз ететін тұлға;";

      мынадай мазмұндағы 49-2) тармақшамен толықтырылсын:

      "49-2) уақытша теңгерімделетін төлемақы – Ұлттық жүк тасымалдаушының жолаушылар тасымалын қолдауға бағытталған шығыстары;";

      54) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "54) тасымалдау процесіне қатысушы – тасымалдау бойынша көрсетілетін қызметтерді пайдаланушы, тасымалдаушы, Ұлттық инфрақұрылым операторы, локомотивтік тартқыш операторы, жолаушылар қозғалысындағы локомотивтік тартқыш операторы, вагондар (контейнерлер) операторы, тармақ иеленуші, сондай-ақ мемлекеттік-жекешелік әріптестік шарттары бойынша, оның ішінде концессия шарттары бойынша теміржолдар иесі;";

      64-2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "64-2) Ұлттық инфрақұрылым операторы – акцияларының бақылау пакеті ұлттық басқарушы холдингке немесе Ұлттық теміржол компаниясына тиесілі, магистральдық теміржол желісін пайдалануды, күтіп-ұстауды, жаңғыртуды, салуды жүзеге асыратын және магистральдық теміржол желісі қызметтерін көрсететін, сондай-ақ әскери тасымалдарды бірінші кезекте қамтамасыз етуді жүзеге асыратын заңды тұлға;";

      2) 3-баптың 3-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Өзiнiң жылжымалы құрамы жоқ тасымалдау процесiне қатысушылар шарттың негізінде локомотивтiк тартқыш операторының, жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының және вагондар (контейнерлер) операторының қызметтерін пайдаланады.";

      3) 6-2-баптың 4-тармағының 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) халықаралық – Қазақстан Республикасы мен шет мемлекеттер арасындағы тасымалдар немесе Қазақстан Республикасының аумағы арқылы жүк транзиті;";

      4) 8-бапта:

      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Жолаушылар тасымалын ұйымдастыру кезінде Ұлттық темiржол компаниясының, жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының және тасымалдаушылардың мемлекеттiк басқару органдарымен өзара қарым-қатынасы Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес шарттар талаптарымен жүзеге асырылады.";

      2-2-тармақтың бірінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "2-2. Әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялауға арналған шарттар, сондай-ақ тасымалдаушының әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялауға арналған шарттар уәкілетті орган бекітетін үлгілік шарт негізінде жазбаша нысанда жасалады.";

      2-3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2-3. Уәкілетті орган мен (немесе) облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың жергiлiктi атқарушы органдары мынадай міндеттемелер:

      1) әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялау;

      2) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тасымалдаушының әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалын жүзеге асырумен байланысты шығыстарын ұзақ мерзімді субсидиялау;

      3) осы баптың 2-2-тармағының екінші абзацында көрсетілген тасымалдаушыны айқындау;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген басқа да міндеттемелер бойынша шарттар жасаса алады.";

      5) 12-бапта:

      тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "12-бап. Тарифтер мен төлемақылар";

      мынадай мазмұндағы 4-тармақпен толықтырылсын:

      "4. Ұлттық жүк тасымалдаушының уақытша теңгерімделетін төлемақыларын локомотив тартқыш қызметтеріне бағалардың шекті деңгейлерін қалыптастыру кезінде табиғи монополиялар салаларында басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті орган белгілейді және:

      1) жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторына;

      2) Ұлттық инфрақұрылым операторына жібереді.

      Уақытша теңгерімделетін төлемақыларды есептеу және төлеу қағидаларын табиғи монополиялар саласындағы басшылықты жүзеге асыратын уәкілетті орган теміржол көлігі саласындағы басшылықты жүзеге асыратын мемлекеттік органмен келісу бойынша бекітеді.

      Уақытша теңгерімделетін төлемақыларды есептеу және төлеу қағидалары уақытша теңгерімделетін төлемақыларды қалыптастыру кезінде есепке алынатын шығыстар тізбесін қамтиды.

      Ұлттық жүк тасымалдаушының жүктерді теміржол көлігімен барлық қатынастарда тасымалдау жөніндегі қызметінен алған кірістері уақытша теңгерімделетін төлемақылардың көзі болып табылады.";

      6) 14-баптың 2-тармағында:

      мынадай мазмұндағы 19-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "19-1) магистральдық, станциялық жолдар мен магистральдық теміржол желісінің өзге де объектілерін магистральдық және станциялық жолдар мен магистральдық теміржол желісінің жұмыс істеуі үшін технологиялық қажетті өзге де объектілердің тізбесіне енгізу және одан алып тастау тәртібін бекіту;";

      мынадай мазмұндағы 34-40), 34-41) тармақшалармен толықтырылсын:

      "34-40) жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалдаушыларға локомотивтiк тартқыш қызметтерін көрсетумен байланысты шығыстарын субсидиялау қағидаларын әзірлеу және бекіту;

      34-41) жолаушылар қозғалысындағы локомотивтiк тартқыш операторының әлеуметтік маңызы бар қатынастар бойынша жолаушылар тасымалдаушыларға локомотивтiк тартқыш қызметтерін көрсетумен байланысты шығыстарын субсидиялау көлемін айқындау әдістемесін әзірлеу және бекіту;";

      7) 40-баптың 1-тармағы мынадай мазмұндағы 4-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "4-1) жүк транзиті;";

      8) 44-бапта:

      1-тармақтың 3) тармақшасындағы "тексеруге құқылы." деген сөздер "тексеруге;" деген сөзбен ауыстырылып, мынадай мазмұндағы 4) тармақшамен толықтырылсын:

      "4) жүк транзиті кезінде жүк алушыдан, жүк жөнелтушіден тауарға ілеспе құжаттардың көшірмелерін алуға құқылы.";

      мынадай мазмұндағы 2-1-тармақпен толықтырылсын:

      "2-1. Жүк жөнелтушінің өкілі жүк жөнелтудің мәлімделген күніне дейін бір тәулік бұрын жүк әкелу/әкету тәсілін және орнын көрсете отырып, жүк транзиті туралы тасымалдаушыға жазбаша хабарлайды.";

      9) 57-1-бап мынадай мазмұндағы 2-1-тармақпен толықтырылсын:

      "2-1. Жылжымалы құрамның бір жолдан екінші жолға ауысуына арналған кірме жолдың құрылысжайларын, құрылғылары мен элементтерін пайдаланғаны үшін бөлек төлемақы алуға тыйым салынады.";

      10) мынадай мазмұндағы 57-2-баппен толықтырылсын:

      "57-2-бап. Бәсекелес кірме жол болмаған жағдайда кірме жолдар қызметтерін көрсету жөніндегі қызметке қойылатын талаптар

      Кірме жолдар қызметтерін көрсететін тармақ иеленуші Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген жағдайларды қоспағанда, тұтынушыларға кірме жол қызметтерін көрсетуді тоқтатуға алып келетін әрекеттерге (әрекетсіздікке) жол бермеуге міндетті.";

      11) 64-бап мынадай мазмұндағы үшінші және төртінші бөліктермен толықтырылсын:

      "Жолаушылар тасымалдаушылардың әлеуметтік маңызы бар жолаушылар қатынастарына жатпайтын жаңа теміржол қатынастарын ашуы уәкілетті органмен келісу бойынша жүзеге асырылады.

      Жолаушылар тасымалдаушылардың әлеуметтік маңызы бар жолаушылар қатынастарына жатпайтын жаңа теміржол қатынастарын ашуын уәкілетті органмен келісу тәртібі Магистральдық теміржол желісін пайдалану қағидаларында айқындалады.".

      4. "Табиғи монополиялар туралы" 2018 жылғы 27 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы, 2018 ж., № 23, 87-құжат, "Егемен Қазақстан" және "Казахстанская правда" газеттерінде 2019 жылғы 4 қаңтарда жарияланған "Табиғи монополиялар туралы" 2018 жылғы 27 желтоқсандағы Қазақстан Республикасының Заңы):

      1) 13-бапта:

      1-тармақта:

      1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) осы тармақтың 1-1) тармақшасында көзделген жағдайды қоспағанда, егер ағымдағы жылдың басындағы бухгалтерлік баланста есепке алынған мүліктің баланстық құны ағымдағы жылдың басындағы бухгалтерлiк балансқа сәйкес оның активтерінің баланстық құнының 0,05 пайызынан асатын болса, реттеліп көрсетілетін қызметті ұсыну үшін пайдаланылатын мүлікпен мәмілелер жасауға;";

      мынадай мазмұндағы 1-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "1-1) кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтерін ұсыну үшін пайдаланылатын мүлікпен мәмілелер жасауға;";

      2-тармақ мынадай мазмұндағы 4-1) және 4-2) тармақшалармен толықтырылсын:

      "4-1) кірме жолдардың реттеліп көрсетілетін қызметтерін ұсыну үшін пайдаланылатын мүлік реттеліп көрсетілетін қызметтерін көрсету күнінен бастап он сегіз айдан кем табиғи монополия субъектісінің меншігінде болса;

      4-2) кірме жолдардың реттелетін көрсетілетін қызметтерін ұсынатын табиғи монополия субъектісі бекітілген уақытша өтемдік тарифке сәйкес негізсіз алынған кірісті тұтынушыларға өтеуді жүргізсе;";

      2) 20-баптың 1-тармағы мынадай мазмұндағы 3-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "3-1) қызмет көрсетілуіне субъектіге тариф бекітілген, кірме жолдардың ажырамас бөлігі болып табылмайтын кірме жолдардың жаңа учаскелерін сатып алған (салған) жағдайда;";

      3) 26-баптың 2-тармағы 28) тармақшасының екінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Реттеліп көрсетілетін қызметтері табиғи монополия саласына жататын кірме жол иеліктен шығарылған жағдайда, осы кірме жолдың иесі:

      кірме жолдар қызметтерін көрсетуге жасалған шарттары бар тұтынушыларды тендер өткізілгенге дейін күнтізбелік отыз күннен кешіктірмей тендер өткізілетіні туралы жазбаша хабардар етуге;

      тендерлік өтінімдерде ұсынылған сатып алу шарттары мен сомасы бірдей болған жағдайда, жұмыс істеп тұрған тұтынушыға үшінші тұлғалар алдында оны сатып алу бойынша артықшылықты құқық беруге міндетті.".

      2-бап. Осы Заң:

      2020 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін және 2021 жылғы 1 қаңтарға дейін қолданыста болатын 1-баптың 1 және 2-тармақтарын, 1) тармақшасының сегізінші және тоғызыншы абзацтарын, 3-тармағының 5) тармақшасын;

      2020 жылғы 1 сәуірден бастап қолданысқа енгізілетін 1-баптың 3-тармағының 9) тармақшасын қоспағанда, 2020 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Президенті

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам железнодорожного транспорта"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 29 октября 2019 года № 805.

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам железнодорожного транспорта".

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Мамин

  Проект

ЗАКОН РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН
О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам железнодорожного транспорта

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

      1. В Предпринимательский кодекс Республики Казахстан от 29 октября 2015 года (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2015 г., № 20-II, 20-III, ст. 112; 2016 г., № 1, ст.4; № 6, ст.45; № 7-II, ст.55; № 8-I, ст.62, 65; № 8-II, ст.72; № 12, ст.87; № 23, ст.118; № 24, ст. 124, 126; 2017 г., № 9, ст.21; № 14, ст.50, 51; № 22-III, ст. 109; № 23-III, ст. 111; № 23-V, ст. 113; № 24, ст. 115; 2018 г., № 10, ст.32; №11, ст.37; № 14, ст.44; № 15, ст.46, 49, 50; № 19, ст.62; № 22, ст.82, 83; № 24, ст.94; 2019 г., № 2, ст.6; Закон Республики Казахстан от 18 марта 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам оборонной и аэрокосмической промышленности, информационной безопасности в сфере информатизации", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 19 марта 2019 г.; Закон Республики Казахстан от 3 апреля 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам специальных экономических и индустриальных зон, привлечения инвестиций, развития и продвижения экспорта, а также социального обеспечения", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 5 апреля 2019 г.; Закон Республики Казахстан от 2 апреля 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам развития бизнес-среды и регулирования торговой деятельности", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 3 апреля 2019 г.):

      статью 124-6 дополнить подпунктом 10-1) следующего содержания:

      "10-1) по согласованию с государственным органом, осуществляющим руководство в сфере железнодорожного транспорта разрабатывает и утверждает правила расчета и выплат временных балансирующих плат, предусмотренных законодательством Республики Казахстан о железнодорожном транспорте;".

      2. В Кодекс Республики Казахстан от 25 декабря 2017 года "О налогах и других обязательных платежах в бюджет" (Налоговый кодекс) (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2017 г., № 22-I, 22-II, ст. 107; 2018 г., № 10, ст.32; № 11, ст.37; № 13, ст.41; № 14, ст.42, 44; № 15, ст.50; № 19, ст.62; № 22, ст.82, 83; № 24, ст.93, 94; 2019 г., № 1, ст.2, 4; № 2, ст.6; Закон Республики Казахстан от 18 марта 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам оборонной и аэрокосмической промышленности, информационной безопасности в сфере информатизации", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 19 марта 2019 г.; Закон Республики Казахстан от 2 апреля 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам развития бизнес-среды и регулирования торговой деятельности", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 3 апреля 2019 г.; Закон Республики Казахстан от 3 апреля 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам специальных экономических и индустриальных зон, привлечения инвестиций, развития и продвижения экспорта, а также социального обеспечения", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 5 апреля 2019 г.):

      1) заголовок статьи 255 изложить в следующей редакции:

      "Статья 255. Вычет отдельных видов расходов недропользователя, перевозчика грузов";

      2) пункт 2 статьи 225 дополнить подпунктом 27) следующего содержания:

      "27) для железнодорожного перевозчика, осуществляющего деятельность по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений, - доход, возникающий в связи с получением услуг магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом на безвозмездной основе, от национального оператора инфраструктуры, в том числе с применением временного понижающего коэффициента в размере 0 к тарифу на регулируемые услуги магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

      3) статью 243 дополнить пунктом 14-1 следующего содержания:

      "14-1. Вычету подлежат расходы, понесенные национальным оператором инфраструктуры в связи с оказанием услуг магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом железнодорожному перевозчику, осуществляющему деятельность по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений, на безвозмездной основе, в том числе с применением временного понижающего коэффициента в размере 0 к тарифу на регулируемые услуги магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

      4) в статье 255:

      пункт 2 изложить в следующей редакции:

      "2. Вычет расходов, указанных в пункте 1 настоящей статьи, не должен превышать размер положительной разницы, определенной в следующем порядке:";

      дополнить пунктами 3 и 4 следующего содержания:

      "3. Перевозчик грузов имеет право на вычет расходов по временной балансирующей плате, уплаченной в соответствии с законодательством Республики Казахстан о железнодорожном транспорте оператору локомотивной тяги в пассажирском движении.

      4. Вычет расходов, указанных в пункте 3 настоящей статьи, осуществляется в пределах размеров, установленных уполномоченным органом, осуществляющим руководство в сфере естественных монополий.";

      5) пункт 2 статьи 372 дополнить подпунктом 9) следующего содержания:

      "9) получение временной балансирующей платы в соответствии с законодательством Республики Казахстан о железнодорожном транспорте оператором локомотивной тяги в пассажирском движении.";

      6) пункт 5 статьи 372 дополнить подпунктом 34) следующего содержания:

      "34) оказание Национальным оператором инфраструктуры услуг магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом железнодорожному перевозчику, осуществляющему деятельность по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений, на безвозмездной основе, в том числе с применением временного понижающего коэффициента в размере 0 к тарифу на регулируемые услуги магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом в соответствии с законодательством Республики Казахстан";

      7) в статье 400:

      пункт 6 изложить в следующей редакции:

      "6. Сумма налога на добавленную стоимость, не соответствующего положениям настоящей статьи, а также налога на добавленную стоимость, указанного в статье 402 настоящего Кодекса, признается суммой налога на добавленную стоимость, не относимого в зачет, за исключением случая, указанного в пункте 7 настоящей статьи.";

      дополнить пунктом 7 следующего содержания:

      "7. Сумма налога на добавленную стоимость по товарам, работам, услугам, использованным или которые будут использоваться Национальным оператором инфраструктуры для оказания железнодорожному перевозчику, осуществляющему деятельность по перевозке пассажиров, багажа, грузобагажа, почтовых отправлений, услуг магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом, на безвозмездной основе, в том числе с применением временного понижающего коэффициента в размере 0 к тарифу на регулируемые услуги магистральной железнодорожной сети при перевозке пассажиров железнодорожным транспортом в соответствии с законодательством Республики Казахстан, подлежит отнесению в зачет при соблюдении условий, установленных пунктом 1 настоящей статьи.".

      3. В Закон Республики Казахстан от 8 декабря 2001 года "О железнодорожном транспорте" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2001 г., № 23, ст.315; 2003 г., № 10, ст.54; 2004 г., № 18, ст. 110; № 23, ст. 142; 2006 г., № 3, ст.22; № 13, ст.87; № 14, ст.89; № 16, ст.99; № 24, ст.148; 2007 г., № 9, ст.67; № 19, ст.148; 2008 г., № 15-16, ст.64; № 24, ст.129; 2009 г., № 2-3, ст.18; № 18, ст.84; 2010 г., № 5, ст.23; № 24, ст.146; 2011 г., № 1, ст.2, 3; № 5, ст.43; №11, ст. 102; № 12, ст. 111; 2012 г., № 2, ст. 14; № 15, ст.97; № 21-22, ст. 124; 2013 г., № 14, ст.72, 75; № 16, ст.83; № 21-22, ст. 115; 2014 г., № 1, ст.4; № 12, ст.82; № 19-I, 19-II, ст.96; № 21, ст. 122; № 23, ст. 143; 2015 г., № 19-I, ст. 100; № 20-1V, ст. 113; № 20-VII, ст.117; № 23-II, ст. 170, 172; 2016 г., № 6, ст.45; № 8-I, ст.60; № 24, ст. 124; 2017 г., № 9, ст. 17; № 11, ст.29; № 23-III, ст.111; 2018 г., № 10, ст.32; № 19, ст.62; Закон Республики Казахстан от 2 апреля 2019 года "О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам развития бизнес- среды и регулирования торговой деятельности", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 3 апреля 2019 г.):

      1) в статье 1:

      дополнить подпунктом 21-1) следующего содержания:

      "21-1) транзит груза - перевозка груза из одной страны в другую через территорию Республики Казахстан, в процессе которой груз прибывает на железнодорожную станцию Республики Казахстан и (или) убывает с железнодорожной станции за пределы Республики Казахстан с выполнением одной или нескольких из следующих операций: стоянка, перегрузка, складирование, дробление груза, изменение мест, массы, количества груза и вида транспорта;";

      подпункт 37) изложить в следующей редакции:

      "37) оператор локомотивной тяги - лицо, владеющее на праве собственности или иных законных основаниях тяговым транспортным средством (локомотивом), обеспечивающее его содержание, эксплуатацию, за исключением оператора локомотивной тяги, осуществляющего деятельность в пассажирском движении;";

      дополнить подпунктом 37-1) следующего содержания:

      "37-1) оператор локомотивной тяги в пассажирском движении - лицо, владеющее на праве собственности или иных законных основаниях тяговым транспортным средством (локомотивом), используемым для пассажирских перевозок, обеспечивающее его содержание, эксплуатацию;";

      дополнить подпунктом 49-2) следующего содержания:

      "49-2) временная балансирующая плата - расходы Национального перевозчика грузов, направленные на поддержку пассажирских перевозок.;

      подпункт 54) изложить в следующей редакции:

      "54) участник перевозочного процесса - пользователь услуг по перевозке, перевозчик, Национальный оператор инфраструктуры, оператор локомотивной тяги, оператор локомотивной тяги в пассажирском движении, оператор вагонов (контейнеров), ветвевладелец, а также владелец железнодорожных путей по договорам государственно-частного партнерства, в том числе по договорам концессии;";

      подпункт 64-2) изложить в следующей редакции:

      "64-2) Национальный оператор инфраструктуры - юридическое лицо, контрольный пакет акций которого принадлежит национальному управляющему холдингу или Национальной железнодорожной компании, осуществляющее эксплуатацию, содержание, модернизацию, строительство магистральной железнодорожной сети и оказывающее услуги магистральной железнодорожной сети, а также осуществляющее первоочередное обеспечение воинских перевозок;";

      2) пункт 3 статьи 3 изложить в следующей редакции:

      "3. Участники перевозочного процесса, не имеющие собственного подвижного состава, пользуются услугами оператора локомотивной тяги, оператора локомотивной тяги в пассажирском движении и оператора вагонов (контейнеров) на основании договора.";

      3) подпункт 1) пункта 4 статьи 6-2 изложить в следующей редакции:

      "1) международные - перевозки между Республикой Казахстан и иностранными государствами или транзит груза через территорию Республики Казахстан;";

      4) в статье 8:

      пункт 2 изложить в следующей редакции:

      "2. Взаимоотношения Национальной железнодорожной компании, оператора локомотивной тяги в пассажирском движении и перевозчиков с органами государственного управления при организации перевозки пассажиров осуществляются на условиях договоров в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

      часть первую пункта 2-2 изложить в следующей редакции:

      "2-2. Договоры на долгосрочное субсидирование расходов оператора локомотивной тяги в пассажирском движении по социально значимым сообщениям, а также договоры на долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям, заключаются в письменной форме на основе типового договора, утверждаемого уполномоченным органом.";

      пункт 2-3 изложить в следующей редакции:

      "2-3. Уполномоченный орган и (или) местные исполнительные органы областей, городов республиканского значения, столицы могут заключать договоры по следующим обязательствам:

      1) долгосрочное субсидирование расходов оператора локомотивной тяги в пассажирском движении по социально значимым сообщениям;

      2) долгосрочное субсидирование расходов перевозчика, связанных с осуществлением перевозок пассажиров по социально значимым сообщениям, в соответствии с законодательством Республики Казахстан;

      3) определение перевозчика, указанного в абзаце втором пункта 2-2 настоящей статьи;

      4) другие обязательства, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.";

      5) в статье 12:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Статья 12. Тарифы и платы";

      дополнить пунктом 4 следующего содержания:

      "4. Временные балансирующие платы Национального перевозчика грузов устанавливаются уполномоченным органом, осуществляющим руководство в сферах естественных монополий, при формировании предельных уровней цен на услуги локомотивной тяги и направляются:

      1) оператору локомотивной тяги в пассажирском движении;

      2) Национальному оператору инфраструктуры.

      Правила расчета и выплат временных балансирующих плат утверждаются уполномоченным органом, осуществляющим руководство в сферах естественных монополий, по согласованию с государственным органом, осуществляющим руководство в сфере железнодорожного транспорта.

      Правила расчета и выплат временных балансирующих плат содержат перечень расходов, учитываемых при формировании временных балансирующих плат.

      Источником временных балансирующих плат являются доходы Национального перевозчика грузов от деятельности по перевозке грузов железнодорожным транспортом во всех сообщениях.";

      6) пункт 2 статьи 14:

      дополнить подпунктом 19-1) следующего содержания:

      "19-1) утверждение порядка включения и исключения магистральных, станционных путей и иных объектов магистральной железнодорожной сети из перечня магистральных и станционных путей и иных объектов, технологически необходимых для функционирования магистральной железнодорожной сети;";

      дополнить подпунктами 34-40), 34-41) следующего содержания:

      "34-40) разработка и утверждение правил субсидирования расходов оператора локомотивной тяги в пассажирском движении, связанных с оказанием услуг локомотивной тяги перевозчикам пассажиров по социально значимым сообщениям;

      34-41) разработка и утверждение методики определения объемов субсидирования расходов оператора локомотивной тяги в пассажирском движении, связанных с оказанием услуг локомотивной тяги перевозчикам пассажиров по социально значимым сообщениям;";

      7) пункт 1 статьи 40 дополнить подпунктом 4-1) следующего содержания:

      "4-1) транзита грузов;";

      8) в статье 44:

      пункт 1 дополнить подпунктом 4) следующего содержания:

      "4) получать от грузополучателя, грузоотправителя копии товаросопроводительных документов при транзите груза;";

      дополнить пунктом 2-1 следующего содержания:

      "2-1. Представитель грузоотправителя за сутки до заявленной даты отправки груза письменно извещает перевозчика о транзите груза с указанием способа и места ввоза/вывоза груза.";

      9) статью 57-1 дополнить пунктом 2-1 следующего содержания:

      "2-1. Взимание отдельной платы за пользование сооружениями, устройствами и элементами подъездного пути, предназначенными для перемещения подвижного состава с одного пути на другой, запрещается.";

      10) дополнить статьей 57-2 следующего содержания:

      "Статья 57-2. Требования к деятельности по оказанию услуг подъездных путей при условии отсутствия конкурентного подъездного пути.

      Ветвевладелец, оказывающий услуги подъездных путей, обязан не допускать действий (бездействия), приводящих к прекращению оказания услуг подъездного пути потребителям, за исключением случаев, предусмотренных законодательством Республики Казахстан.;

      11) статью 64 дополнить частями третьей и четвертой следующего содержания:

      "Открытие перевозчиками пассажиров новых железнодорожных сообщений, не относящихся к социально значимым пассажирским сообщениям, осуществляется по согласованию с уполномоченным органом.

      Порядок согласования уполномоченным органом открытия перевозчиками пассажиров новых железнодорожных сообщений, не относящихся к социально значимым пассажирским сообщениям, определяется Правилами пользования магистральной железнодорожной сетью.".

      4. В Закон Республики Казахстан от 27 декабря 2018 года "О естественных монополиях" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2018 г., № 23, ст. 87, Закон Республики Казахстан от 27 декабря 2018 года "О естественных монополиях", опубликованный в газетах "Егемен Қазақстан" и "Казахстанская правда" 4 января 2019г.):

      1) в статье 13:

      в пункте 1:

      подпункт 1) изложить в следующей редакции:

      "1) совершение сделок с имуществом, используемым для предоставления регулируемой услуги, если балансовая стоимость имущества, учтенного в бухгалтерском балансе на начало текущего года, превышает 0,05 процента от балансовой стоимости его активов в соответствии с бухгалтерским балансом на начало текущего года, за исключением случая, предусмотренного подпунктом

      1-1) настоящего пункта;";

      дополнить подпунктом 1-1) следующего содержания:

      "1-1) совершение сделок с имуществом, используемым для предоставления регулируемой услуги подъездных путей;";

      пункт 2 дополнить подпунктами 4-1) и 4-2) следующего содержания:

      "4-1) имущество, используемое для предоставления регулируемой услуги подъездных путей, находится в собственности субъекта естественной монополии менее восемнадцати месяцев со дня оказания регулируемой услуги;

      4-2) субъект естественной монополии, оказывающий регулируемые услуги подъездных путей, не произвел возмещение потребителям необоснованно полученного дохода в соответствии с утвержденным временным компенсирующим тарифом;";

      2) пункт 1 статьи 20 дополнить подпунктом 3-1) следующего содержания:

      "3-1) в случае приобретения (строительства) новых участков подъездных путей, не являющихся неразрывной частью подъездных путей, на услуги которых субъекту утвержден тариф;";

      3) часть вторую подпункта 28) пункта 2 статьи 26 изложить в следующей редакции:

      "В случае отчуждения подъездного пути, регулируемые услуги которого относятся к сфере естественной монополии, владелец данного подъездного пути обязан:

      письменно уведомить потребителей, имеющих заключенные договора на оказание услуг подъездных путей, о проведении тендера не позднее тридцати календарных дней до проведения тендера;

      предоставить преимущественное право по его покупке действующему потребителю перед третьими лицами в случае одинаковых условий и суммы выкупа, представленных в тендерных заявках.".

      Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие с 1 января 2020 года, за исключением:

      пунктов 1 и 2, абзацев восьмого и девятого подпункта 1), подпункта 5) пункта 3 статьи 1, которые вводятся в действие с 1 января 2020 года и действуют до 1 января 2021 года;

      подпункта 9) пункта 3 статьи 1, который вводится в действие с 1 апреля 2020 года.

      Президент
Республики Казахстан