"Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 12 сәуірдегі № 296 қаулысына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 22 мамырдағы № 391 қаулысы.

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. "Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 12 сәуірдегі № 296 қаулысына мынадай өзгерістер енгізілсін:

      кіріспе мынадай редакцияда жазылсын:

      "Агроөнеркәсіптік кешенді және ауылдық аумақтарды дамытуды мемлекеттік реттеу туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 5-бабының 3) тармақшасын іске асыру мақсатында Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:";

      көрсетілген қаулымен бекітілген Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу қағидалары осы қаулыға қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Ә. Смайылов

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2023 жылғы 22 мамырдағы
№ 391 қаулысына
қосымша
  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2010 жылғы 12 сәуірдегі
№ 296 қаулысымен
бекітілген

Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу қағидалары

      1. Осы Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Агроонеркәсіптік кешенді және ауылдық аумақтарды дамытуды мемлекеттік реттеу туралы" Қазақстан Республикасының Заңы (бұдан әрі – Заң) 5-бабының 3) тармақшасына сәйкес әзірленді және азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг жүргізу тәртібін айқындайды.

      2. Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг Заңның 19-2-бабына сәйкес мыналарға:

      1) азық-түлік тауарлары өндірісінің көлеміне, олардың тауар қозғалысына және қорларының болуына;

      2) әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларының бағасына қатысты жүргізіледі.

      3. Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторинг осы Қағидалардың 2-тармағында көрсетілген бағыттарды ескере отырып, осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес азық-түлік қауіпсіздігі жай-күйінің мониторингі көрсеткіштерінің тізбесі (бұдан әрі – көрсеткіштер тізбесі) бойынша жүргізіледі.

      Көрсеткіштер тізбесі осы Қағидалардың 2-тармағында мыналарға:

      1) 1 – көрсеткіш бойынша – азық-түлік тауарлары өндірісінің көлеміне;

      2) 2-ден 18 – ге дейін – азық-түлік тауарларының тауар қозғалысына;

      3) 19-дан 23 – ке дейін – әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларының бағасына;

      4) 24-көрсеткіш – азық-түлік тауарлары қорларының болуына қатысты көзделген азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторингтің бағыттарын қамтиды.

      4. 1-ден 16, 18, 19, 21-ге дейінгі көрсеткіштерді есептеу Біріккен Ұлттар Ұйымының Азық-түлік және ауыл шаруашылығы ұйымының (бұдан әрі – БҰҰ ФАО) әдіснамасы бойынша, 17 – көрсеткіш бойынша – сауда қызметін реттеу саласындағы уәкілетті орган әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарларының тауар теңгерімін қалыптастыру нәтижесінде, 20, 22, 23-көрсеткіштер бойынша – мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган ведомствосының әдіснамалары бойынша, 24-көрсеткіш бойынша – ауыл шаруашылығы кәсіпорындарында, шаруа немесе фермер қожалықтарында, астық қабылдау пункттері мен элеваторларда, сауда орындарында, азық-түлік тауарларының өңірлік тұрақтандыру қорларында азық-түлік тауарларының қалдықтарын жинақтау жолымен жүзеге асырылады.

      5. Осы Қағидалардың 4-тармағына сәйкес:

      1) 1-көрсеткішті есептеуді агроөнеркәсіптік кешенді дамыту саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) жүргізеді;

      2) 2, 3-көрсеткіштерді есептеуді автомобиль жолдары жөніндегі уәкілетті органның деректері негізінде мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті органның ведомствосы жүргізеді;

      3) 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 18, 19, 20, 21, 22, 23-көрсеткіштерді есептеуді мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті органның ведомствосы жүргізеді;

      4) 11-ден 15-ке дейінгі көрсеткіштерді есептеуді уәкілетті орган азаматтардың денсаулығын қорғау саласындағы уәкілетті органның деректері негізінде жүргізеді;

      5) 16-көрсеткішті есептеуді уәкілетті орган коммуналдық шаруашылық саласындағы уәкілетті органның деректері негізінде жүргізеді;

      6) 17-көрсеткішті есептеуді сауда қызметін реттеу саласындағы уәкілетті орган жүргізеді;

      7) 24-көрсеткішті есептеуді жергілікті атқарушы органдар жүргізеді.

      6. Уәкілетті орган жыл сайын жылдың қорытындысы бойынша бірінші тоқсанның соңына дейін өз интернет-ресурсында 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 18, 19, 20, 21, 22, 23-көрсеткіштер бойынша деректерді мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган ведомствосының қолда бар ресми статистикалық ақпараты, 11, 12, 13, 14, 15-көрсеткіштер бойынша – азаматтардың денсаулығын қорғау саласындағы уәкілетті органның деректері, 16-көрсеткіш – бойынша коммуналдық шаруашылық саласындағы уәкілетті органның деректері, 17-көрсеткіш бойынша – сауда қызметін реттеу саласындағы уәкілетті органның деректері, сондай-ақ әкімшілік деректер мен халықаралық ұйымдардың деректері негізінде орналастырылады.

      Аудандық деңгейдегі жергілікті атқарушы органдар ауыл шаруашылығы кәсіпорындарынан, шаруа немесе фермер қожалықтарынан, астық қабылдау пункттері мен элеваторлардан, сауда орындарынан 24-көрсеткіш бойынша деректер жинауды жүзеге асырады және жыл сайын, жылдың қорытындысы бойынша бірінші тоқсанның соңына дейін күнтізбелік 15 күн бұрын оларды облыстық деңгейдегі жергілікті атқарушы органдарға ұсынады.

      Облыстық деңгейдегі жергілікті атқарушы органдар облыстағы (астанадағы, республикалық маңызы бар қаладағы) азық-түлік тауарлары қалдығының көлемі туралы ақпаратты бірінші тоқсанның соңына дейін күнтізбелік 10 күн бұрын уәкілетті органға ұсынады.

      7. Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне мониторингті уәкілетті орган жергілікті атқарушы органдардың, сауда қызметін реттеу саласындағы уәкілетті органның және мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган ведомствосының деректері негізінде, оның ішінде нақты уақыт режимінде жүргізеді.

      8. Уәкілетті орган жыл сайын, БҰҰ ФАО және мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті органның ведомствосы көрсеткіштер тізбесі бойынша деректерді өздерінің интернет-ресурстарында жариялағаннан кейін, сондай-ақ жергілікті атқарушы органдар азық-түлік тауарлары қорларының бар-жоғы туралы ақпаратты ұсынғаннан кейін бір ай ішінде азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйіне талдау жүргізеді.

      9. Талдау Қазақстан Республикасын азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйін мониторингтеу көрсеткіштерін басқа елдердің БҰҰ ФАО есептейтін ұқсас көрсеткіштерімен салыстырып тексеру жолымен жүргізіледі.

      10. Талдау нәтижесі Қазақстан Республикасының Дүниежүзілік экономикалық форумның Жаһандық бәсекеге қабілеттілік индексі (бұдан әрі – ДЭФ ЖБИ) рейтингісіндегі дамыған 30 елден артта қалуын анықтау болып табылады.

      11. Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйін талдау нәтижелерінің негізінде уәкілетті орган өзінің электрондық интернет-ресурсында оларды орналастыру арқылы азық-түлік қауіпсіздігі саласындағы мемлекеттік электрондық ақпараттық ресурстарды қалыптастырады.

      12. Уәкілетті орган талдаудың негізінде Қазақстан Республикасының Үкіметіне Қазақстан Республикасы ДЭФ ЖБИ рейтингісіндегі дамыған 30 елден артта қалып отырған көрсеткіштерді жақсарту жөніндегі ұсыныстарды жібереді.

  Азық-түлік қауіпсіздігінің
жай-күйіне мониторинг
жүргізу қағидаларына
қосымша

Азық-түлік қауіпсіздігінің жай-күйін мониторингтеу көрсеткіштерінің тізбесі

Р/с

Көрсеткіш

1

2

1.

Жалпы егістік алқаптарынан суару үшін жарамды егістік жерлердің үлесі, %

2.

Жолдардың жалпы ұзындығынан қатты жабынды жолдардың үлесі, барлық жолдардан %

3.

100 шаршы километр алаңға шаққанда автожолдардың тығыздығы

4.

100 шаршы километр алаңға шаққанда теміржолдардың тығыздығы

5.

Жалпы халық саны бойынша қалыпқа келтірілген азық-түлікті тұтынудың қалыпты деңгейі жоқ халықтың белгілі бір бөлігінің жеткілікті тамақтанбауы, күніне бір адамға ккал

6.

Нарықтағы қолжетімді жалпы дәнді дақылдар көлеміндегі дәнді дақылдар импортының үлесі %

7.

Жалпы халық санынан тойып тамақтанбау (аштық) қаупі бар аймақтағы халықтың үлесі, %

8.

5 жасқа дейінгі жүдеу балалардың пайызы, %

9.

Өсуі жағынан артта қалған 5 жасқа дейінгі балалардың пайызы, %

10.

Салмағы жеткіліксіз 5 жасқа дейінгі балалардың пайызы, %

11.

Салмағы жеткіліксіз ересектердің пайызы, %

12.

Жүкті әйелдер арасында қаназдықтың таралуы, %

13.

5 жасқа дейінгі балаларда қаназдықтың таралуы, %

14.

Халық арасында А дәрумені тапшылығының таралуы, %

15.

Халық арасында йод тапшылығының таралуы, %

16.

Қалалар мен ауылдық елді мекендердегі халықтың сумен жабдықталу қызметтеріне қолжетімділігі, халық санының %-ынан

17.

Қалыптасқан тауар теңгерімінің қорытындысы бойынша әлеуметтік маңызы бар азық-түлік тауарлары бөлігінде ішкі өндіріспен қамтамасыз етілу, %

18.

Азық-түлік импорты құнының барлық тауарлар экспорты құнының жалпы көлеміне арақатынасы, %

19.

Халықтың жан басына шаққандағы жалпы ішкі өнім (сатып алу қабілетіне баламада), бір адамға АҚШ долларымен

20.

Өндіруші кәсіпорындардың тамақ өнімдеріне қойған баға индексі, %

1

2

21.

Халықтың ең кедей бөлігінің азық-түлікке арналған шығыстарының үлесі, %

22.

Өндірушілердің ауыл шаруашылығы өніміне қойған баға индексі, %

23.

Азық-түлік тауарларына баға индексі, %

24.

Азық-түлік тауарлары қалдығының көлемі, тонна


О внесении изменений в постановление Правительства Республики Казахстан от 12 апреля 2010 года № 296 "Об утверждении Правил проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 22 мая 2023 года № 391

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Внести в постановление Правительства Республики Казахстан от 12 апреля 2010 года № 296 "Об утверждении Правил проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности" следующие изменения:

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В целях реализации подпункта 3) статьи 5 Закона Республики Казахстан "О государственном регулировании развития агропромышленного комплекса и сельских территорий" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:";

      Правила проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности, утвержденные указанным постановлением, изложить в новой редакции согласно приложению к настоящему постановлению.

      2. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Смаилов

  Приложение
к постановлению Правительства
Республики Казахстан
от 22 мая 2023 года № 391
  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 12 апреля 2010 года № 296

Правила проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности

      1. Настоящие Правила проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 3) статьи 5 Закона Республики Казахстан "О государственном регулировании развития агропромышленного комплекса и сельских территорий" (далее – Закон) и определяют порядок проведения мониторинга состояния продовольственной безопасности.

      2. Мониторинг состояния продовольственной безопасности проводится в соответствии со статьей 19-2 Закона в отношении:

      1) объема производства продовольственных товаров, их товародвижения и наличия запасов;

      2) цен на социально значимые продовольственные товары.

      3. Мониторинг состояния продовольственной безопасности проводится с учетом направлений, указанных в пункте 2 настоящих Правил, по перечню показателей мониторинга состояния продовольственной безопасности (далее – перечень показателей) согласно приложению к настоящим Правилам.

      Перечень показателей отражает направления мониторинга состояния продовольственной безопасности, предусмотренные пунктом 2 настоящих Правил в отношении:

      1) показателя 1 – объема производства продовольственных товаров;

      2) с 2 по 18 – товародвижения продовольственных товаров;

      3) с 19 по 23 – цен на социально значимые продовольственные товары;

      4) 24 – наличия запасов продовольственных товаров.

      4. Расчет показателей с 1 по 16, 18, 19, 21 осуществляется по методологии Продовольственной и сельскохозяйственной организации Организации Объединенных Наций (далее – ФАО ООН), показателя 17 – уполномоченным органом в области регулирования торговой деятельности в результате формирования товарного баланса социально значимых продовольственных товаров, показателей 20, 22, 23 – по методологиям ведомства уполномоченного органа в области государственной статистики, показателя 24 – путем суммирования остатков продовольственных товаров в сельскохозяйственных предприятиях, крестьянских или фермерских хозяйствах, хлебоприемных пунктах и элеваторах, торговых точках, региональных стабилизационных фондах продовольственных товаров.

      5. В соответствии с пунктом 4 настоящих Правил:

      1) расчет показателя 1 ведет уполномоченный орган в области развития агропромышленного комплекса (далее – уполномоченный орган);

      2) расчет показателей 2, 3 ведет ведомство уполномоченного органа в области государственной статистики на основании данных уполномоченного органа по автомобильным дорогам;

      3) расчет показателей 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ведет ведомство уполномоченного органа в области государственной статистики;

      4) расчет показателей с 11 по 15 ведет уполномоченный орган на основании данных уполномоченного органа в области охраны здоровья граждан;

      5) расчет показателя 16 ведет уполномоченный орган на основании данных уполномоченного органа в области коммунального хозяйства;

      6) расчет показателя 17 ведет уполномоченный орган в области регулирования торговой деятельности;

      7) расчет показателя 24 ведут местные исполнительные органы.

      6. Уполномоченный орган ежегодно по итогам года до конца первого квартала размещает на своем интернет-ресурсе данные: по показателям 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 18, 19, 20, 21, 22, 23 – на основании имеющейся официальной статистической информации ведомства уполномоченного органа в области государственной статистики, по показателям 11, 12, 13, 14, 15 – на основании данных уполномоченного органа в области охраны здоровья граждан, по показателю 16 – на основании данных уполномоченного органа в области коммунального хозяйства, по показателю 17 – на основании данных уполномоченного органа в области регулирования торговой деятельности, а также на основании административных данных и данных международных организаций.

      Местные исполнительные органы районного уровня осуществляют сбор данных показателя 24 у сельскохозяйственных предприятий, крестьянских или фермерских хозяйств, хлебоприемных пунктов и элеваторов, торговых точек и ежегодно по итогам года за 15 календарных дней до конца первого квартала представляют их в местные исполнительные органы областного уровня.

      Местные исполнительные органы областного уровня представляют информацию об объеме остатков продовольственных товаров в области (столице, городе республиканского значения) за 10 календарных дней до конца первого квартала в уполномоченный орган.

      7. Мониторинг состояния продовольственной безопасности проводится уполномоченным органом на основании данных местных исполнительных органов, уполномоченного органа в области регулирования торговой деятельности и ведомства уполномоченного органа в области государственной статистики, в том числе в режиме реального времени.

      8. Уполномоченный орган ежегодно в течение месяца после опубликования ФАО ООН и ведомства уполномоченного органа в области государственной статистики на своих интернет-ресурсах данных по перечню показателей, а также после представления данных о наличии запасов продовольственных товаров местными исполнительными органами проводит анализ состояния продовольственной безопасности.

      9. Анализ проводится путем сравнения показателей мониторинга состояния продовольственной безопасности Республики Казахстан с аналогичными показателями других стран, рассчитываемых ФАО ООН.

      10. Результатом анализа является выявление отставания Республики Казахстан от 30 развитых стран рейтинга Глобального индекса конкурентоспособности Всемирного экономического форума (далее – ГИК ВЭФ).

      11. На основе результатов анализа состояния продовольственной безопасности уполномоченный орган формирует государственные электронные информационные ресурсы в области продовольственной безопасности посредством размещения их на своем интернет-ресурсе.

      12. На основании анализа уполномоченный орган направляет предложения в Правительство Республики Казахстан по улучшению показателей, по которым Республика Казахстан отстает от 30 развитых стран рейтинга ГИК ВЭФ.

  Приложение
к Правилам проведения
мониторинга состояния
продовольственной безопасности

Перечень показателей мониторинга состояния продовольственной безопасности

№ п/п

Показатель

1

2

1.

Доля пахотных земель, пригодных для орошения, от общей площади пашни, %

2.

Доля протяженности дорог с твердым покрытием от общей протяженности дорог, % от всех дорог

3.

Плотность автодорог на 100 квадратных километров площади

4.

Плотность железных дорог на 100 квадратных километров площади

5.

Недостаток питания определенной части населения, не имеющей нормальный уровень потребления продовольствия, нормализованный по общей численности населения, ккал/человека в день

6.

Доля импорта зерновых в общем объеме зерновых, доступных на рынке, %

7.

Доля населения, находящегося в зоне риска недоедания (голода), в общей численности населения, %

8.

Процент детей в возрасте до 5 лет, которые страдают от истощения, %

9.

Процент детей в возрасте до 5 лет, которые отстают в росте, %

10.

Процент детей в возрасте до 5 лет, которые имеют недостаточный вес, %

11.

Процент взрослых, которые имеют недостаточный вес, %

12.

Распространенность анемии среди беременных женщин, %

13.

Распространенность анемии среди детей в возрасте до 5 лет, %

14.

Распространенность дефицита витамина А среди населения, %

15.

Распространенность дефицита йода среди населения, %

16.

Доступ населения к услугам водоснабжения в городах и сельских населенных пунктах, % от численности населения

17.

Обеспеченность внутренним производством в разрезе социально значимых продовольственных товаров по итогам сформированного товарного баланса, %

18.

Отношение стоимости импорта продовольствия к общему объему стоимости экспорта всех товаров, %

19.

Валовой внутренний продукт на душу населения (в эквиваленте покупательной способности), долларах США/человека

20.

Индекс цен предприятий-производителей на продукты питания, %

21.

Доля расходов на продовольствие беднейшей части населения, %

22.

Индекс цен производителей на продукцию сельского хозяйства, %

23.

Индекс цен на продовольственные товары, %

24.

Объем остатков продовольственных товаров, тонн