Аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ химиясы жобаларын дамытудың 2023 – 2027 жылдарға арналған кешенді жоспарын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 30 қарашадағы № 1062 қаулысы

      "Қазақстан Республикасы Президентінің "Әділетті Қазақстан: бәріміз және әрқайсымыз үшін. Қазір және әрдайым" сайлауалды бағдарламасын іске асыру жөніндегі шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2022 жылғы 26 қарашадағы № 2 Жарлығының 45-тармағына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ химиясы жобаларын дамытудың 2023 – 2027 жылдарға арналған кешенді жоспары (бұдан әрі – Кешенді жоспар) бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі, Кешенді жоспардың орындалуына жауапты ұйымдар (келісу бойынша) Кешенді жоспарда көзделген іс-шаралардың уақтылы іске асырылуын қамтамасыз етсін.

      3. Іс-шаралардың уақтылы іске асырылуына жауапты ұйымдар жылына екі рет, есепті жартыжылдықтан кейінгі 5 шілдеден және 5 қаңтардан кешіктірмей, Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігіне Кешенді жоспардың орындалу барысы туралы ақпарат беріп тұрсын.

      4. Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі жылына екі рет, есепті жартыжылдықтан кейінгі 15 шілдеден және 15 қаңтардан кешіктірмей, Қазақстан Республикасы Үкіметінің Аппаратына Кешенді жоспардың орындалу барысы туралы жиынтық ақпарат беріп тұрсын.

      5. Кешенді жоспардың орындалуын бақылау және үйлестіру Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігіне жүктелсін.

      6. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
Ә. Смайылов

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2023 жылғы 30 қарашадағы
№ 1062 қаулысымен
бекітілген

Аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ химиясы жобаларын дамытудың 2023 – 2027 жылдарға арналған кешенді жоспары

      Кешенді жоспар Қазақстандағы мұнай-газ жобаларының іске асырылуын мониторингтеу мен басқарудың негізгі құралы болып табылады, сонымен қатар жобаларды сәтті аяқтау үшін ықтимал кешігулер мен проблемаларды уақтылы анықтауды және жоюды қамтамасыз ете отырып, жобалардың іске асырылу барысын жүйелі түрде бақылауға мүмкіндік береді.

      Қазақстан Республикасының мұнай-газ саласы өнеркәсіп өндірісінің жетекші салаларының бірі ретінде экономикалық дамудың негізі болып табылады және көп жағдайда еліміздің экономикалық және энергетикалық тәуелсіздігін айқындайды.

      2020 – 2022 жылдар кезеңінде мұнай өндіру: 2020 жылы – 85,6 млн тоннаны, 2021 жылы – 85,9 млн тоннаны, 2022 жылы – 84,2 млн тоннаны құрады.

      Сонымен қатар еліміздегі мұнай өңдеу өнеркәсібінің басты міндеті экономикалық өсуді және ішкі нарықтың сапасы жоғары жанар-жағармайға сұранысын қамтамасыз ету болып табылады.

      Бұл міндетті отандық 3 мұнай өңдеу зауыты орындайды: жалпы өңдеу көлемі жылына 18 млн тоннаға дейін "Атырау мұнай өңдеу зауыты" ЖШС, "Павлодар мұнай-химия зауыты" ЖШС, "ПетроҚазақстан Ойл Продактс" ЖШС (мұнай өнімдерін өндіру) және "Caspi Bitum" БК" ЖШС (битум өндірісі).

      2020 – 2022 жылдар кезеңінде: 2020 жылы 15,8 миллион тонна, 2021 жылы 17 миллион тонна, 2022 жылы 17,9 миллион тонна өңделген.

      Мұнай-газ химиясы өнеркәсібі бүгінде іске асырылған бірқатар жобалардан тұрады, олардың негізгілері: "Атырау мұнай өңдеу зауыты" ЖШС хош иісті көмірсутектерді (бензол, параксилол), "KPI" ЖШС полипропилен, "Компания Нефтехим ЛТД" ЖШС полипропилен, "Hill Corporation" ЖШС майлау материалдары, "Лукойл Лубрикантс Центральная Азия" ЖШС жағармай, "Шымкент химия компаниясы" ЖШС бензин қоспалары (метил терт-бутил эфирі) және т.б. өндірісі, жалпы өндіру қуаты жылына шамамен 1,350 мың тоннаны құрайды.

      2020 – 2022 жылдар кезеңінде мұнай-газ химиясы өнімдерін өндіру: 2020 жылы 359,3 мың тоннаны, 2021 жылы 190,1 мың тоннаны, 2022 жылы 271,4 мың тоннаны құрады.

      Ірі мұнай-газ жобалары

      Қазақстанда 104 мұнай-газ өндіру кәсіпорны 295 кен орнын игеруде.

      Еліміздің үш ірі кен орнында – Теңіз, Қарашығанақ және Қашағанда көмірсутектерді өндіру ел бойынша жалпы өндірістің 60 %-ын құрайды.

      Теңіз жобасы аса ірі кеңейту жобасын аяқтау сатысында: келешекте кеңейту жобасы (бұдан әрі – ККЖ), ұңғыма ернеуінің қысымын басқару (бұдан әрі – ҰЕҚБ) жобасы. 2022 жылы Әріптестер жобаның жаңартылған құны мен графигін мақұлдады. Акционерлер мен Қазақстан Республикасы үшін экономикалық құндылығын қамтамасыз ете отырып, жобаны келісілген бюджет пен мерзімдерге сәйкес іске қосу күтіледі. Жұмыстың жалпы ілгерілеуі – 98,8 %. Жобаның жалпы құны 46,7 млрд долларды құрайды.

      Қарашығанақ кен орнын болашақта игеру жоспарында өндіру деңгейін ұстап тұру жөніндегі инвестициялық жоба (бұдан әрі – ӨДҰТ) мен Қарашығанақты кеңейту – I кезең (ҚКЖ1) жобасын іске асыру көзделген:

      Қарашығанақты кеңейту жобасы – 1А (ҚКЖ-1А).

      Қарашығанақты кеңейту жобасы – 1Б (ҚКЖ-1Б).

      Көрсетілген жобалардың бәрі сұйық көмірсутектерді өндірудің ағымдағы деңгейін жылына 11 млн тонна деңгейінде ұстап тұруға бағытталған. Бұл жобаларды 2020 – 2027 жылдары іске асыру жоспарланған.

      Қарашығанақты кеңейту жобасы (ҚКЖ-1А) қосымша 5-ші шикі газды кері айдау компрессорын енгізуді ескере отырып, сұйық көмірсутектерді өндіру деңгейін одан әрі ұстап тұруға бағытталған. Іске асыру кезеңі: 2011 жылғы КОТИ-ға № 18 толықтыруды бекітілген 1-қайта қаралуына сәйкес 2020 – 2025 жылдар. Жоба бюджеті – 970 млн АҚШ доллары. Жоба бойынша түпкілікті инвестициялық шешім (ТИШ) 2020 жылғы 11 желтоқсанда қабылданды. Жобаны іске асырудағы жалпы ілгерілеу – 91,8 %. Жобаның игерілген сомасы жобадағы 970 млн АҚШ долларының 617,2 млн АҚШ долларын құрайды.

      Қарашығанақты кеңейту жобасы (ҚКЖ-1Б) шикі газды кері айдайтын қосымша 6-шы компрессорды енгізуді ескере отырып, сұйық көмірсутектерді өндіру деңгейін одан әрі ұстап тұруға бағытталған. Іске асыру кезеңі: 2022 – 2027 жылдар. ҚРЖ-1Б жобасы бойынша түпкілікті инвестициялық шешім (ТИШ) 2022 жылғы 25 қарашада қабылданды. Жобаның алдын ала бюджеті – 734,6 млн АҚШ доллары. Жобаны іске асырудағы жалпы ілгерілеу 32,1 %-ды құрайды. Жобаның игерілген сомасы жобадағы 734,6 миллион АҚШ долларының 148,9 АҚШ долларын құрайды.

      Солтүстік Каспий жобасын іске асыру шеңберінде Қашағанды толық көлемде игеру тұжырымдамасы әзірленуде, оның барысында Шығыс Қашағанда мұнай өндіру тәулігіне 450 мың баррельден 900 мың баррельге дейін (II кезең) және одан әрі Батыс Қашағанда тәулігіне 1100 мың баррельге дейін (III кезең) ұлғайтылады. Бұл жобаларды іске асыру мерзімі 2027 – 2042 жылдар.

      Газ жобалары

      Газ саласы Қазақстан Республикасының экономикалық және әлеуметтік игілігінде шешуші рөл атқарады. Еліміз аса бай газ ресурсын иеленген.

      Қазақстан газ қоры бойынша әлемде 22-ші және ТМД елдері арасында Ресей мен Түрікменстаннан кейін 3-ші орында. Бекітілген алынатын қорлар – 3,8 трлн м3, оның ішінде ілеспе газ – 2,2 трлн м3, бос газ – 1,6 трлн м3.

      Барлық барлау жүргізілген газ қорының шамамен 98 %-ы Қазақстанның батысында, оның 87 %-ы аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ конденсаты кен орындарында шоғырланған.

      Өз құрылымы бойынша республикада өндірілетін газ негізінен ілеспе мұнай газы болып табылады.

      Қазақстанда шамамен 80 % газ өндіруді Қарашығанақ, Қашаған, Теңіз және Жаңажол жобалары қамтамасыз етеді.

      Газдың болжамды теңгеріміне сәйкес 2030 жылға қарай ілеспе газды өндіру көлемі 94,1 млрд м3 құрайды, өткізуге арналған тауарлық газ 36,5 млрд м3 деңгейінде болады.

      Газ саласында 2022 жылдың қорытындысы бойынша ілеспе газды өндіру 53,2 млрд м3, өткізуге арналған тауарлық газ – 23,9 млрд м3 (өз қажеттіліктерін есепке алмағанда) құрады, оның ішінде ішкі тұтыну – 19,3 млрд м3 (2020 жылғы тұтыну – 17 млрд м3), экспорт 4,6 млрд м3 құрады.

      Қазақстан Республикасының аумақтарын одан әрі газдандыру және ішкі нарықтың қажеттіліктерін қамтамасыз ету газ саласындағы негізгі басымдық болып табылады.

      Қазақстан экономикасының дамуымен ішкі нарықтың газға деген қажеттілігі де үнемі артып келеді. Көбейіп келе жатқан жаңа тұтынушыларды газбен қамтамасыз етуден басқа, электр энергиясы жобаларын, мұнай-газ химия саласындағы жаңа инвестициялық жобаларды газбен қамтамасыз ету және өнеркәсіптік кәсіпорындарды газға ауыстыру қажеттігі туындап отыр.

      Энергетикалық қауіпсіздікті сақтау және газ саласын одан әрі тұрақты дамыту үшін ресурстық базаны кеңейту қажет.

      Артып келе жатқан қажеттілік жаңа кен орындарын пайдалануға беру және газ өңдеу қуаттарын кеңейту есебінен жабылады деп күтілуде.

      Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі НКОК акционерлерімен Қашаған кен орнын игерудің 2А-кезеңін іске асыру шеңберінде қуаты жылына 2,5 млрд м3 газ өңдеу зауытын салу бойынша келіссөздер жүргізуде.

      Қазақстан Республикасының ішкі нарығына жеткізу үшін Қарашығанақ кен орнының жылдық көлемі 9 млрд м3 дейінгі шикі газы Орынбор газ өңдеу зауытында (бұдан әрі – ОГӨЗ) өңделеді.

      Қарашығанақ Петролеум Оперейтинг Б.В. (бұдан әрі – ҚПО) бағалауы бойынша Өнімді бөлу туралы түпкілікті келісімнің (бұдан әрі – ӨБТК) аяқталу мерзімі – 2037 жылға дейін сұйық көмірсутектерді өндіруге елеулі әсер етпестен, компанияның кен орнынан шикі газ өндіруді жылына 9 млрд м3-тен 13 млрд м3-ке (+4 млрд м3) дейін ұлғайту мүмкіндігі бар.

      Алдағы іс-қимылды мақұлдау мақсатында ҚПО "PSA" ЖШС-мен (бұдан әрі – өкілетті орган) бірге іс-қимылды мақұлдау мақсатында Газ стратегиясын іске асыру жол картасын (2028 жылы газ өңдеу зауытын (бұдан әрі – ГӨЗ) іске қосу арқылы жобаны асыру жеделдетілген іске жоспары бөлінісінде) (бұдан әрі – Жол картасы) әзірледі.

      Жол картасына сәйкес ГӨЗ салу жобасын іске асыру жөніндегі стандартты графикке 2030 жылы пайдалануға беру әзірлігімен 6-7 жыл уақыт кетеді. Алайда 2023 жылы жеделдетілген тәртіппен барлық негізгі шешімдер қабылданып, оңайлатылған рәсімдер шеңберінде іске асыру келісілген жағдайда ҚПО жобаны іске асыру мерзімдерін қысқарту және құрылысты 2028 жылы аяқтау ықтималдығы туралы айтты.

      Газ бойынша қуаттарды кеңейту мүмкіндігіне жаңа ұңғымалар мен кәсіпшілік ішінде құбыржолдарды пайдалану, Қарашығанақ қайта өңдеу кешеніндегі (ҚҚК) қондырғыларды модификациялау, газды кешенді дайындау жаңа қондырғысы (ГКДЖҚ-4), сондай-ақ 2028 жылы пайдалануға беруге нысаналы әзірлікпен экспорттық құбыржолдар жатады.

      Мұнай-газ химиясы және мұнай өңдеу жобалары

      Мұнай-газ химиясы өнеркәсібі еліміздің өңдеу саласын дамытудың перспективалы бағыты болып табылады және жоғары мультипликативтік әсерге ие және аралас салалардағы (құрылыс, автомобиль өнеркәсібі, медицина, тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы және тағы басқалар) өнеркәсіптік өндірістің дамуын ынталандырады.

      Отандық мұнай-газ химиясы хош иісті көмірсутектерді (бензол, параксилол), полипропиленді, майлау майларын, метил-терт-бутил эфирін өндіретін кәсіпорындардан тұрады, олардың жалпы қуаты жылына шамамен 1350 мың тоннаны құрайды.

      Мұнай-газ химиясы өндірістерін кешенді дамыту үшін "Ұлттық индустриялық мұнай-химия технопаркі" арнайы экономикалық аймағы (бұдан әрі – "ҰИМХТ" АЭА) жұмыс істейді, салықтық және кедендік жеңілдіктер, дайын инфрақұрылыммен қамтамасыз ету көзделген.

      "ҰИМХТ" АЭА аумағында қуаты жылына 339 мың тонна бутадиен мен оның туындыларын өндіретін зауыт салу және 1,25 млн тонна полиэтилен өндіру жөніндегі жобаларды іске асыру жоспарланған.

      "Самұрық-Қазына" АҚ мен "ҚазМұнайГаз" ҰК" АҚ стратегиялық инвестор – "СИБУР" компаниясымен полиэтилен жобасын (жылына 1,25 млн полиэтилен) бірлесіп іске асыру және полипропилен жобасын (жылына 550 мың полипропилен) бірлесіп басқару туралы келісімге қол қойған.

      Бутадиен жобасы бойынша "Бутадиен" ЖШС мен Lummus Technology LLC арасында екінші іске қосу кешені шеңберінде базалық жобаны әзірлеуге арналған лицензиялық келісімге және шартқа қол қойылды, жобалық жұмыстар жүргізілуде.

      Сонымен қатар ПҚОП Шымкент МӨЗ-дің мұнай өңдеу қуаттарын жылына 6-дан 12 млн тоннаға дейін кеңейту жобасы бойынша алдын ала ТЭН әзірлеуді аяқтауда.

      Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің жұмыс тобы Қазақстан Республикасының Үкіметі Аппаратына енгізу және бекіту үшін техникалық-экономикалық негіздемені, жобалау-сметалық құжаттама әзірлеуді, EPC-келісімшартын жасасу және іске асыру және оны ПҚОП-тың екінші қатысушысы – CNPC компаниясымен, сондай-ақ Қытай мемлекеттік органдарымен келісу кезеңдерін қамтитын Жобаның жол картасын бекітті.

      Бұған қоса Атырау – Кеңқияқ мұнай құбырының кері бағыттағы қуатын ұлғайту (жылына 6-дан 15 млн тоннаға дейін және Кеңқияқ – Құмкөл 10-нан 20 млн тоннаға дейін) қазақстандық мұнай өндіру компанияларына, оның ішінде Шымкент МӨЗ қуатын жылына 6-дан 12 миллион тоннаға дейін ұлғайтуды ескере отырып, батыс өңірлері (Атырау, Маңғыстау облыстары) кен орындарынан ҚР МӨЗ-ге мұнай жеткізуді ұлғайтуға, сондай-ақ Атасу-Алашанькоу мұнай құбыры арқылы ҚХР-ға, оның ішінде Батыс Қазақстаннан қазақстандық жүк жөнелтушілердің экспорттық көлемдерін ұлғайтуға мүмкіндік береді.

      Жер қойнауын пайдалану

      Еліміздің мұнай кен орындарының негізгі қорының табиғи сарқылуынан бөлек күрделі шығындар мен геологиялық барлауға инвестициялаудың жеткіліксіздігі мұнай өндіру деңгейінің төмендеуінің бірден-бір негізгі себебі болды.

      Мәселен, жер қойнауын пайдаланушылардың геологиялық барлау жұмыстарына салған инвестициялары 2019 жылы 133,4 миллиард теңгені құрады, 2020 жылы 95,3 миллиард теңгеге дейін төмендеді, 2021 жылы 80,9 миллиард теңгені, 2022 жылы 135,7 миллиард теңгені құрады. Осылайша 2019 жылмен салыстырғанда кен орнын игеруді одан әрі дамытуға және игеру тиімділігін арттыруға салынатын инвестициялар серпінінің теріс сипаты байқалады.

      Жалпы республикадағы барлық кен орындары бойынша мұнай алудың ағымдағы коэффициентінің орташа мәні шамамен 0,15 құрайды, ал мұнай алу әдістерін қолданудың әлемдік тәжірибесін талдау осы коэффициент бойынша шамамен 0,4 – 0,5 мәнге қол жеткізуге болатынын көрсетеді.

      Тұтастай алғанда еліміздің мұнай өндіру саласы жұмыс істеп тұрған кен орындары сарқылуының жоғары деңгейімен, жеңіл мұнай дәуірінің аяқталуымен, теңіздегі және құрлықтағы күрделі кен орындары сияқты жер қойнауының әлеуетті жаңа учаскелерін игерудің күрделенуімен сипатталады.

      Сонымен қатар Қазақстанның жер қойнауында барлау жұмыстары жүргізілмеген ірі көмірсутек қоры шоғырланған.

      Мәселен, ҚР шөгінді бассейндерін кешенді зерттеу есебіне сәйкес (Қазақстан Республикасы Экология және табиғи ресурстар министрлігі Геология комитетінің тапсырысы бойынша орындалған) Қазақстанда көмірсутектер бойынша барлығы шамамен 76 млрд тонна шартты отынды құрайтын болжамды ресурстарымен 15 шөгінді бассейн бар (5 – игерілген, 5 – аз зерттелген және 5 – келешегі аз). Бағалау бойынша зерттелмеген және терең жатқан көкжиектерде 40 млрд тоннаға дейін көмірсутектің болжамды ресурстары шоғырланған.

      Әлеуетті инвесторлар үшін болжамды ресурстары жеткілікті аз зерттелген және күрделі учаскелер жобалардың капиталды көп қажет ететіндігіне және өзекті геологиялық деректер болмауына байланысты тартымды болмай отыр.

      Халықаралық дереккөздердегі мәліметтерге сәйкес барлау табысы коэффициентінің орташа мәні 20 – 25 %-ды құрайды.

      Осыған байланысты жер қойнауын пайдалануды дамыту мәселелері мемлекеттің маңызды және басым міндеті болып табылады.

      Геологиялық барлауды ынталандыру және мұнай-газ кен орындарын (теңіз, құрлықтағы күрделі және газ) игеру мақсатында 2022 жылғы желтоқсанда Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі жер қойнауын пайдалануға арналған жақсартылған модельдік келісімшарт қабылдады.

      Тартымды реттеушілік және фискалдық преференциялар жаңа күрделі жобаларды игеруді ынталандыратын болады, құрлықтағы және теңіздегі капиталды көп қажет ететін жобалар жеңілдіктер түріндегі мемлекеттік қолдаумен қамтылатын болады. Жетілген кен орындарында жаңа ынталандырушы салық режимі қолданылатын болады.

      Еліміздің аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ химиясы жобаларын дамыту жөніндегі өткір проблемаларды шешумен қатар, Кешенді жоспар орнықты дамуды қамтамасыз етуге, инвестициялық тартымдылықты арттыруға және бизнестің экономикалық белсенділігін арттыру үшін қолайлы жағдай жасауға бағытталған.


Р/с

Іс-шаралардың
атауы

Аяқталу
нысаны

Орындалу мерзімі

Жауапты орындаушылар

Қаржыландыру көлемі

Қаржыландыру көздері


1

2

3

4

5

6

7

Аса ірі мұнай-газ және мұнай-газ химиясы жобаларын дамытудың 2023 – 2027 жылдарға арналған кешенді жоспарын іске асырудан күтілетін нәтижелер:
1) ел бойынша мұнай өндіру деңгейін 2023 жылғы 90,3 миллион тоннадан 2027 жылға қарай 105,5 миллион тоннаға дейін ұлғайту;
2) газ өндіру көлемін 2023 жылғы 58,7 млрд м3-ден 2027 жылға қарай 82,1 млрд м3-ге дейін ұлғайту және тиісінше, шикі газдың қосымша көлемін өңдеу, ішкі нарықтың қажеттілігін қамтамасыз ету;
3) 2027 жылға қарай мұнай-газ химиясы өнімдерін өндіру көлемін жылына 1049 мың тоннаға дейін ұлғайту, қосылған құны жоғары өнім алу;
4) мұнай өңдеу қуатын жылына 6-дан 12 млн тоннаға дейін арттыру, шикізатты қайта өңдеу және мұнай өнімдерін өндірудің қосымша мүмкіндіктерін қамтамасыз ету.

Аса ірі мұнай-газ жобаларын дамыту

1

Теңіз кен орнында келешекте кеңейту жобасын/ұңғыма ернеуінің қысымын басқару жобасын аяқтау

ККЖ/ҰЕҚБЖ объектілерін іске қосу

2025 жыл

ҚР ЭМ

46,7 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

2

Қарашығанақ кен орнын кеңейту жобасы – 1 А кезеңі (ҚКЖ-1А жобасы)

шикі газды кері айдайтын қосымша 5-ші компрессорды енгізу

2025 жыл

ҚР ЭМ

0,970 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

2.1

Құрылыс-монтаждау жұмыстарын жүргізу

компрессор іргетасын аяқтау

2024 жыл




2.2

Іске қосу-баптау жұмыстары

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2025 жыл

3

Қарашығанақ кен орнын кеңейту жобасы – 1Б кезеңі (ҚКЖ-1Б жобасы)

шикі газды кері айдайтын қосымша
6-шы компрессорды енгізу

2027 жыл

ҚР ЭМ

0,734 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

3.1

Өндіру объектілерін жобалау

жоба

2024 жыл

3.2

Мұнай айдау объектілері бойынша құрылыс жұмыстары

аралық қабылдау актісі
 

2025 жыл

3.3

Компрессорлық алаңдар салу

аралық қабылдау актісі

2026 жыл

3.4

Іске қосу-баптау жұмыстары

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2027 жыл

Газ жобалары (жаңа газ өңдеу қуаттарын салу)

4

Қуаты жылына 1 млрд м3 Қашаған газ өңдеу зауытын салу

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2025 жыл

ҚР ЭМ, "Qazaq Gaz" ҰК" АҚ,

391 млрд теңге

басқа көздер

4.1

Құрылыс-монтаждау жұмыстары

құрылыс-монтаждау жұмыстарының аяқталуы

2025 жыл

5

Қуаты жылына 2,5 млрд м3 Қашаған газ өңдеу зауытының құрылысын базалық жобалауды әзірлеу, 2А-кезең

базалық жобалау

2025 жыл

ҚР ЭМ
 

анықталады

басқа көздер

5.1

Жобалау, сатып алу және құрылыс бойынша бас мердігерді таңдау

мердігермен жобалау, сатып алу және құрылыс бойынша шарт жасасу

2025 жыл




5.2

СК ӨБТК-ні өзгерту немесе қосымша келісім

Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысы

2025 жыл

5.3

Түпкілікті инвестициялық шешім қабылдау

Қазақстан Республикасының Үкіметі мен мердігер компаниялар арасындағы шарт

2025 жыл

6

Қарашығанақ кен орны шикізаты негізінде қуаты жылына 4 млрд м3 (қазіргі жылына 9 млрд м3 қоса) газ өңдеу зауытын салуға базалық жобалауды әзірлеу

базалық жобалау

2024 жыл

ҚР ЭМ

анықталады

басқа көздер

6.1
 

Жобалау, сатып алу және құрылыс бойынша бас мердігерді таңдау

мердігермен жобалау, сатып алу және құрылыс бойынша шарт

2024 жыл

6.2

Түпкілікті инвестициялық шешім қабылдау

Қарашығанақ жобасын басқару жөніндегі бірлескен комитеттің қарары

2024 жыл




7

"Бейнеу – Бозой – Шымкент" МГҚ 2-ші желісін салу (1-кезең)

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2026 жыл

ҚР ЭМ

2,7 трлн теңге

басқа көздер

7.1

ТЭН әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2024 жыл

7.2

ЖСҚ әзірлеу
 

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2025 жыл

Мұнай-газ химиясы және мұнай өңдеу жобалары

8

Қуаты жылына 339 мың тоннаға дейін бутадиен мен оның туындыларын өндіретін зауыт салуға жобалық құжаттама әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2025 жыл

ҚР ЭМ
 

0,9 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

8.1

Құрылыс-монтаждау жұмыстарын жүргізу

аралық қабылдау актісі

2027 жыл

9

Қайта өңдеу қуаты 9,1 млрд м3 газ сепарациялық кешенді қаржыландыруды келісу

Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің хаттамалық шешімі

2024 жыл

ҚР ЭМ

анықталады

Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің шешімі бойынша

9.1

Жобалық құжаттама әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2024 жыл

ҚР ЭМ

1,162 млн АҚШ доллары

басқа көздер

10

Қуаты 1,25 млн тонна полиэтилен өндіретін алғашқы интеграцияланған газ-химия кешенін салуға техникалық-экономикалық негіздеме әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2024 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

7,7 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

10.1

ЖСҚ әзірлеу
 

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2025 жыл

10.2

Құрылыс бойынша мердігерді анықтау

мердігермен шарт

2025 жыл

11

"ПКОП" ЖШС өндірістік қуаттарын жылына 12 млн тоннаға дейін кеңейту жобасын іске асыру және оны өңдеуге арналған шикізатпен қамтамасыз ету

құрылыс-монтаждау жұмыстарын бастау

2027 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

анықталады

басқа көздер

11.1

ТЭН әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2024 жыл




11.2

ЖСҚ әзірлеу
 

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2026 жыл

12

Қытайлық қатысушымен "Кеңқияқ – Атырау мұнай құбырының қуатын ұлғайту (жылына 6 млн тоннадан 15 млн тоннаға дейін)" жобасын іске асыру стратегиясы туралы қатысушымен бірлескен шешім қабылдау

хаттама

2024 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша
 

анықталады

басқа көздер

13

Қытайлық қатысушымен Кеңқияқ – Құмкөл мұнай құбырының қуатын ұлғайту (жылына 10 млн тоннадан 20 млн тоннаға дейін) жобасын іске асыру стратегиясы туралы бірлескен шешім қабылдау

хаттама

2024 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша
 

анықталады

басқа көздер

Жер қойнауын пайдалану жобалары

14

Көмірсутектерді іздеу бойынша Торғай палеозой (8-учаске) геологиялық барлау жұмыстарын жүргізу

тереңдігі 5 500 метр іздеу ұңғымасын бұрғылау

2025 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

581 млн АҚШ доллары

басқа көздер

15

Қаламқас/Хазар күрделі теңіз жобасы бойынша өндіруге дайындық

кен орнын жайластыру

2027 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша

6,6 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

16

Құрлықтағы Қаратон – Тұз асты күрделі жобасы бойынша геологиялық барлау жұмыстарын бастау

- барлау жұмыстары жобасын әзірлеу;
- бірінші іздеу ұңғымасын бұрғылау және сынау (зертханалық зерттеулерді қоса алғанда);
- қорларды жедел есептеу

2027 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

2,4 млрд АҚШ доллары

басқа көздер

17

"Рожков" кен орнын жайластыру жобасы – өнеркәсіптік игерудің 1-кезеңі

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2024 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

75,7 млн АҚШ доллары

басқа көздер

17.1

Бірінші ұңғыманы пайдалануға беру (U-21)

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2023 жыл




17.2

Жайластыру объектілерін жобалау әзірлігі

жоба

2023 жыл

17.3

Құрылыс-монтаждау жұмыстары

аралық қабылдау актісі

2024 жыл

18

Өріктау жобасын дамыту

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2027 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша

анықталады

басқа көздер

18.1

ТЭН әзірлеу

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2024 жыл

18.2

ЖСҚ әзірлеу
 

мемлекеттік сараптаманың қорытындысы

2025 жыл

18.3

Іске қосу-баптау жұмыстарын жүргізу, объектіні пайдалануға беру

объектіні пайдалануға қабылдау актісі

2027 жыл

19

Абай кен орнында геологиялық барлау жұмыстарын жүргізу

тереңдігі 2500 метр іздеу ұңғымасын бұрғылау

2025 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

14796 млн теңге

басқа көздер

20

әл-Фараби кен орнында геологиялық барлау жұмыстарын жүргізу

3D сейсмикасының мерзімі мен көлемінің өзгеруін ескере отырып, барлау жұмыстарының жобасына толықтыруды бекіту

2025 жыл

ҚР ЭМ, ҚМГ (келісу бойынша)

20097 млн теңге

басқа көздер

      Ескертпе: аббревиатуралардың толық жазылуы:

      ГБЖ – геологиялық барлау жұмыстары;

      ҚМГ – "ҚазМұнайГаз" ұлттық компаниясы" акционерлік қоғамы;

      ҚПО – Қарашығанақ Петролеум Оперейтинг Б.В.;

      ҚР ЭМ – Қазақстан Республикасының Энергетика министрлігі;

      НКОК – Норт Каспиан Оперейтинг компаниясы Н.В.;

      ПҚОП – "ПетроҚазақстан Ойл Продактс" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі;

      ЖСҚ – жобалау-сметалық құжаттама;

      ТШО – "Теңізшевройл" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі;

      ТЭН – техникалық-экономикалық негіздеме;

      УО – "Урихтау Оперейтинг" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі;

      УОГ – "Урал Ойл энд Газ" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі;

      EPC – Engineering Procurement Construction;

      ЖШС – жауапкершігі шектеулі серіктестік;

      ШМӨЗ – Шымкент мұнай өндеу зауыты;

      ККЖ – келешекте кеңейту жобасы;

      ҰЕҚБ – ұңғыма ернеуінің қысымын басқару;

      ӨДҰТ – өндіру деңгейін ұстап тұру;

      ТИШ – түпкілікті инвестициялық шешім;

      ОГӨЗ – Орынбор газ өңдеу зауыты;

      ӨБТК – өнімді бөлу туралы түпкілікті келісім;

      ГӨЗ – газ өндеу зауыты;

      ҚҚК – Қарашығанақ қайта өңдеу кешені;

      "ҰИМХТ" АЭА – "Ұлттық индустриялық мұнай-химия технопаркі" арнайы экономикалық аймағы;

      КОТИ – кен орындарын толық игеру.

Об утверждении Комплексного плана по развитию крупнейших нефтегазовых и нефтегазохимических проектов на 2023 – 2027 годы

Постановление Правительства Республики Казахстан от 30 ноября 2023 года № 1062

      В соответствии с пунктом 45 Указа Президента Республики Казахстан от 26 ноября 2022 года № 2 "О мерах по реализации предвыборной программы Президента Республики Казахстан "Справедливый Казахстан – для всех и для каждого. Сейчас и навсегда" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемый Комплексный план по развитию крупнейших нефтегазовых и нефтегазохимических проектов на 2023 – 2027 годы (далее – Комплексный план).

      2. Министерству энергетики Республики Казахстан, организациям (по согласованию), ответственным за исполнение Комплексного плана, обеспечить своевременную реализацию мероприятий, предусмотренных Комплексным планом.

      3. Организациям, ответственным за своевременную реализацию мероприятий, два раза в год, не позднее 5 июля и 5 января, следующего за отчетным полугодием, представлять информацию о ходе исполнения Комплексного плана в Министерство энергетики Республики Казахстан.

      4. Министерству энергетики Республики Казахстан два раза в год, не позднее 15 июля и 15 января, следующего за отчетным полугодием, представлять сводную информацию о ходе исполнения Комплексного плана в Аппарат Правительства Республики Казахстан.

      5. Контроль и координацию за исполнением Комплексного плана возложить на Министерство энергетики Республики Казахстан.

      6. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
А. Смаилов

  Утвержден
постановлением Правительства
  Республики Казахстан
от 30 ноября 2023 года № 1062

Комплексный план
по развитию крупнейших нефтегазовых и нефтегазохимических проектов на 2023 – 2027 годы

      Комплексный план представляет собой ключевой инструмент для осуществления мониторинга и управления реализацией нефтегазовых проектов в Казахстане, вместе с тем позволит систематически отслеживать ход реализации проектов, обеспечивая своевременное выявление и устранение возможных задержек и проблем для успешного завершения проектов.

      Нефтегазовая отрасль Республики Казахстан, как одна из ведущих отраслей промышленного производства, является основой развития экономики и во многом определяет экономическую и энергетическую независимость страны.

      В период 2020 – 2022 годы добыча нефти составила: 2020 – 85,6 миллиона тонн, 2021 – 85,9 миллиона тонн, 2022 году – 84,2 миллиона тонн.

      Вместе с тем основной задачей нефтеперерабатывающей промышленности страны является обеспечение роста экономики и потребностей внутреннего рынка в горюче-смазочных материалах высокого качества.

      Данную задачу выполняют 3 отечественных нефтеперерабатывающих завода: ТОО "Атырауский нефтеперерабатывающий завод", ТОО "Павлодарский нефтехимический завод", ТОО "ПетроКазахстан Ойл Продактс" (ПКОП) (производство нефтепродуктов) и ТОО "СП "Caspi Bitum" (производство битума) с общим объемом переработки до 18 млн тонн в год.

      В период 2020 – 2022 годы переработано: 2020 – 15,8 миллиона тонн, 2021 – 17 миллиона тонн, 2022 – 17,9 миллиона тонн.

      Нефтегазохимическая промышленность на сегодня представлена рядом реализованных проектов, основные из которых: ТОО "Атырауский нефтеперерабатывающий завод" по производству ароматических углеводородов (бензол, параксилол), ТОО "KPI" – полипропилен, ТОО "Компания Нефтехим ЛТД" – полипропилен, ТОО "Hill Corporation" – производство смазочных материалов, ТОО "Лукойл Лубриканс Центральная Азия" – смазочные масла, ТОО "Шымкентская химическая компания" – присадки для бензина (метил-трет-бутиловый эфир) и другие, общая мощность производства которых составляет порядка 1 350 тысяч тонн в год.

      В период 2020-2022 годы производство нефтегазохимической продукции составило: 2020 – 359,3 тысячи тонн, 2021 – 190,1 тысячи тонн, 2022 – 271,4 тысячи тонн.

      Крупные нефтегазовые проекты

      В Казахстане разрабатывается 295 месторождений 104 нефтегазодобывающими предприятиями.

      Добыча углеводородов на трех крупных месторождениях страны – Тенгизе, Карачаганаке и Кашагане составляет 60 % от общей добычи по стране.

      Тенгизский проект находится в завершающей фазе крупнейшего проекта расширения: проект будущего расширения (далее – ПБР), проект управления устьевым давлением (далее – ПУУД). В 2022 году партнерами одобрены обновленная стоимость и график реализации проекта. Ожидается запуск проекта в соответствии с согласованным бюджетом и сроками, обеспечив экономическую ценность для акционеров и Республики Казахстан. Общий прогресс работ – 98,8 %. Общая стоимость проекта составляет 46,7 млрд долл.

      Планом будущего освоения месторождения Карачаганак предусмотрена реализация инвестиционных проектов по поддержанию полки добычи (далее – ПППД) и проекта расширения Карачаганака, этап I (ПРК1):

      Проект расширения Карачаганака – 1А (ПРК-1А).

      Проект расширения Карачаганака – 1Б (ПРК-1Б).

      Все указанные проекты направлены на поддержание текущего уровня добычи жидких углеводородов на уровне 11 млн тонн в год. Реализация данных проектов запланирована на 2020 – 2027 годы.

      Проект расширения Карачаганака (ПРК-1А) направлен на дальнейшее поддержание уровня добычи жидких углеводородов с учетом ввода дополнительного 5-го компрессора обратной закачки сырого газа. Период реализации: 2020 – 2025 годы, согласно утвержденному пересмотру 1 дополнения № 18 к ПОМ 2011 года. Бюджет проекта – 970 млн долл. США. Окончательное инвестиционное решение (ОИР) по проекту принято 11 декабря 2020 года. Общий прогресс реализации проекта составляет 91,8 %. Освоенная сумма проекта составляет 617,2 из 970 млн долл. США.

      Проект расширения Карачаганака (ПРК-1Б) направлен на дальнейшее поддержание уровня добычи жидких углеводородов с учетом ввода дополнительного 6-го компрессора обратной закачки сырого газа. Период реализации: 2022 – 2027 годы. Окончательное инвестиционное решение (ОИР) по проекту ПРК-1Б принято 25 ноября 2022 года. Предварительный бюджет проекта – 734,6 млн долл. США. Общий прогресс реализации проекта составляет 32,1 %. Освоенная сумма проекта составляет 148,9 из 734,6 млн долл. США.

      В рамках реализации Северо-Каспийского проекта прорабатывается концепция полномасштабного освоения Кашагана, в ходе которого добыча нефти будет увеличена с 450 тыс. барр/сут до 900 тыс. барр/сут на Восточном Кашагане (Фаза II) и далее до 1100 тыс. барр/сут (Фаза III) на Западном Кашагане. Сроки реализации данных проектов 2027 – 2042 годы.

      Газовые проекты

      Газовая отрасль играет ключевую роль в экономическом и социальном благополучии Республики Казахстан. Страна обладает богатейшими ресурсами газа.

      Казахстан занимает 22 место в мире и 3 место среди стран СНГ после России и Туркменистана по запасам газа. Утвержденные извлекаемые запасы составляют 3,8 трлн м3, в том числе попутного газа – 2,2 трлн м3, свободного газа – 1,6 трлн м3.

      Порядка 98 % всех разведанных запасов газа сосредоточено на западе Казахстана, при этом 87 % – на крупных нефтегазовых и нефтегазоконденсатных месторождениях.

      По своей структуре добываемый газ в республике в основном является попутным нефтяным газом.

      Около 80 % добычи газа в Казахстане обеспечивают проекты Карачаганак, Кашаган, Тенгиз и Жанажол.

      Согласно прогнозному балансу газа к 2030 году объем добычи сырого газа составит 94,1 млрд м3, производство товарного газа для реализации на уровне 36,5 млрд м3.

      В газовой отрасли добыча попутного газа по итогам 2022 года составила 53,2 млрд м3, производство товарного газа для реализации – 23,9 млрд м3 (без учета собственных нужд), из которых внутреннее потребление составило 19,3 млрд м3 (в 2020 году потребление – 17 млрд м3), экспорт – 4,6 млрд м3.

      Главным приоритетами в газовой сфере являются дальнейшая газификация территорий Республики Казахстан и обеспечение потребностей внутреннего рынка.

      С развитием экономики Казахстана потребность внутреннего рынка в газе постоянно растет. Помимо обеспечения газом возрастающего количества новых потребителей существует необходимость газообеспечения проектов электроэнергии, новых инвестиционных проектов в сфере нефтегазохимии и перевода промышленных предприятий на газ.

      Для сохранения энергетической безопасности и дальнейшего устойчивого развития газовой отрасли необходимо расширение ресурсной базы.

      Покрытие растущей потребности ожидается за счет ввода в эксплуатацию новых месторождений и расширения газоперерабатывающих мощностей.

      Министерством энергетики Республики Казахстан ведутся переговоры с акционерами НКОК по строительству газоперерабатывающего завода мощностью 2,5 млрд м3 в год в рамках реализации этапа 2А освоения месторождения Кашаган.

      Сырой газ Карачаганакского месторождения в годовом объеме до 9 млрд м3 перерабатывается на Оренбургском газоперерабатывающем заводе (далее – ОГПЗ) для поставки газа на внутренний рынок РК.

      Согласно оценке Карачаганак Петролеум Оперейтинг Б.В. (далее – КПО) у компании имеется возможность увеличить добычу сырого газа с месторождения с 9 млрд м3 до 13 млрд м3 (+4 млрд м3) в год без существенного влияния на добычу жидких углеводородов до конца Окончательного соглашения о разделе продукции (далее – ОСРП) до 2037 года.

      КПО совместно с ТОО "PSA" (далее – полномочный орган) разработана Дорожная карта реализации газовой стратегии (в разрезе ускоренного плана реализации проекта с запуском газоперерабатывающего завода (далее – ГПЗ) в 2028 году) (далее – Дорожная карта) в целях одобрения дальнейших действий.

      Согласно Дорожной карте стандартный график по реализации проекта строительства ГПЗ займет 6-7 лет с готовностью ввода его в эксплуатацию в 2030 году. Однако в случаях принятия всех ключевых решений в ускоренном порядке в 2023 году и согласования реализации в рамках упрощенных процедур КПО озвучена возможность сократить сроки реализации проекта и завершить строительство в 2028 году.

      Возможности расширения мощностей по газу включают в себя использование новых скважин и внутрипромысловых трубопроводов, модификацию установок на Карачаганакском перерабатывающем комплексе (КПК), новую установку комплексной подготовки газа (УКПГ-4), а также экспортные трубопроводы с целевой готовностью к вводу в эксплуатацию в 2028 году.

      Проекты нефтегазохимии и нефтепереработки

      Нефтегазохимическая промышленность является перспективным направлением развития обрабатывающей отрасли страны и имеет высокий мультипликативный эффект, стимулирует развитие промышленного производства в смежных отраслях (строительство, автопром, медицина, жилищно-коммунальное хозяйство и другие).

      Отечественная нефтегазохимия представлена предприятиями по производству ароматических углеводородов (бензол, параксилол), полипропилена, смазочных масел, метил-трет-бутилового эфира, общая мощность которых составляет порядка 1350 тысяч тонн в год.

      Для комплексного развития нефтегазохимических производств действует специальная экономическая зона "Национальный индустриальный нефтехимический технопарк" (далее – СЭЗ "НИНТ"), предусмотрены налоговые и таможенные льготы, обеспечение готовой инфраструктурой.

      На территории СЭЗ "НИНТ" запланирована реализация проектов по производству бутадиена и его производных мощностью 339 тыс. тонн в год и полиэтилена мощностью 1,25 млн тонн в год.

      АО "ФНБ "Самрук-Казына", АО "НК "КазМунайГаз" подписано соглашение со стратегическим инвестором – компанией "СИБУР" о совместной реализации проекта, полиэтилен (1,25 млн/год полиэтилена) и совместном управлении проектом полипропилен (550 тыс./год полипропилена).

      По проекту бутадиен между ТОО "Бутадиен" и Lummus Technology LLC подписаны лицензионное соглашение и договор на разработку базового проекта в рамках второго пускового комплекса, ведутся проектные работы.

      Вместе с тем, ПКОП завершается разработка предТЭО проекта расширения нефтеперерабатывающих мощностей Шымкентского НПЗ с 6 до 12 млн тонн в год.

      Рабочей группой Министерства энергетики Республики Казахстан утверждена Дорожная карта проекта, включающая этапы разработки технико-экономического обоснования, проектно-сметной документации, заключения и реализации ЕРС - контракта и согласования со вторым участником ПКОП – компанией CNPC, а также китайскими государственными органами, для утверждения и внесения в Аппарат Правительства Республики Казахстан.

      Кроме того, увеличение мощностей нефтепроводов Атырау-Кенкияк в реверсном направлении (с 6 до 15 млн тонн в год и Кенкияк-Кумколь с 10 до 20 млн тонн) позволит увеличить поставки нефти казахстанских нефтедобывающих компаний, в том числе с месторождений западных регионов (Атырауская, Мангистауская области) на НПЗ РК с учетом расширения мощности Шымкентского НПЗ с 6 до 12 млн тонн в год, а также экспортные объемы казахстанских грузоотправителей по нефтепроводу Атасу-Алашанькоу в КНР, в том числе с Западного Казахстана.

      Недропользование

      Одной из основных причин падения уровня добычи нефти помимо естественного истощения основного фонда нефтяных месторождений страны является недостаточное инвестирование в капитальные затраты и геологоразведку.

      Так, инвестиции недропользователей в геологоразведочные работы в 2019 году составляли 133,4 миллиарда тенге, в 2020 году снизились до 95,3 миллиарда тенге, в 2021 году составили 80,9 миллиарда тенге, в 2022 году составили 135,7 миллиарда тенге. Таким образом, наблюдается отрицательная динамика инвестиций в дальнейшее развитие и повышение эффективности разработки месторождений по сравнению с 2019 годом.

      Среднее значение текущего коэффициента извлечения нефти в целом по всем месторождениям республики составляет около 0,15, тогда как анализ мировой практики применения методов извлечения нефти говорит о возможности достичь по данному коэффициенту значения около 0,4 – 0,5.

      В целом нефтедобывающая отрасль страны характеризуется высокой степенью истощения действующих месторождений, завершением эры легкой нефти и усложнением разработки потенциально новых участков недр, таких как морские и сложные месторождения на суше.

      Вместе с тем в недрах Казахстана сосредоточен большой потенциал неразведанных запасов углеводородов.

      Так, согласно отчету по комплексному изучению осадочных бассейнов РК (выполненный по заказу Комитета геологии Министерства экологии и природных ресурсов РК) всего в Казахстане по углеводородам 15 осадочных бассейнов (5 – освоенные, 5 – малоизученные и 5 – малоперспективные) с прогнозными ресурсами условного топлива порядка 76 млрд тонн. По оценкам в неизученных и глубокозалегающих горизонтах сосредоточено до 40 млрд тонн прогнозных ресурсов углеводородов.

      Малоизученные и сложные участки с достаточными прогнозными ресурсами не привлекательны для потенциальных инвесторов ввиду капиталоемкости проектов и отсутствия актуальных геологических данных.

      Согласно данным международных источников среднее значение коэффициента успеха разведки составляет 20-25 %.

      В этой связи вопросы развития недропользования являются важной и приоритетной задачей государства.

      В целях стимулирования геологоразведки и освоения нефтегазовых месторождений (морские, сложные на суше и газовые) в декабре 2022 года Министерством энергетики принят улучшенный модельный контракт на недропользование.

      Привлекательные регуляторные и фискальные преференции будут стимулировать освоение новых сложных проектов, капиталоемкие проекты на суше и на море будут охвачены государственной поддержкой в виде льгот. Зрелые месторождения будут применять новый стимулирующий налоговый режим.

      Помимо решения острых проблем по развитию крупнейших нефтегазовых и нефтегазохимических проектов Комплексный план направлен на обеспечение устойчивого развития, повышение инвестиционной привлекательности страны и создание благоприятных условий для роста экономической активности бизнеса.

№ п/п

Наименование мероприятий

Форма завершения

Срок исполнения

Ответственные исполнители

Объем финансирования

Источники финансирования


1

2

3

4

5

6

7

Ожидаемые результаты от реализации Комплексного плана по развитию крупнейших нефтегазовых и нефтегазохимических проектов на 2023 – 2027 годы:
увеличение уровня добычи нефти по стране с 90,3 миллиона тонн в 2023 году до 105,5 миллиона тонн к 2027 году;
увеличение объемов добычи газа с 58,7 млрд м3 в 2023 году до 82,1 млрд м3 к 2027 году и, соответственно, переработки дополнительных объемов сырого газа, обеспечение потребностей внутреннего рынка;
увеличение объемов производства нефтегазохимической продукции до 1 049 тысяч тонн в год к 2027 году, создание продукции с высокой добавленной стоимостью;
увеличение нефтеперерабатывающих мощностей с 6 до 12 млн тонн в год, обеспечение дополнительных возможностей для переработки сырья и производства нефтепродуктов.

Развитие крупных нефтегазовых проектов

1

Завершение проекта будущего расширения / проекта управления устьевого давления на месторождении Тенгиз

запуск объектов ПБР/ПУУД

2025 год

МЭ РК

46,7 млрд долл. США

другие источники

2

Проект расширения Карачаганакского месторождения - этап 1А (проект ПРК-1А)

ввод дополнительного 5-го компрессора обратной закачки сырого газа

2025 год

МЭ РК

0,970 млрд долл. США

другие источники

2.1

Проведение строительно-монтажных работ

завершение фундамента компрессора

2024 год

2.2

Пусконаладочные работы

акт приемки объекта в эксплуатацию

2025 год

3

Проект расширения Карачаганакского месторождения - этап 1Б (проект ПРК-1Б)

ввод дополнительного 6-го компрессора обратной закачки сырого газа

2027 год

МЭ
РК
 

 
0,734 млрд долл. США
 

 
другие источники
 

3.1

Проектирование объектов добычи

проект

2024 год

3.2

Строительные работы по объектам закачки

акт промежуточной приҰмки

2025 год




3.3

Строительство компрессорных площадок

акт промежуточной приҰмки

2026 год

3.4

Пусконаладочные работы

акт приемки объекта в эксплуатацию

2027 год

Газовые проекты (строительство новых газоперерабатывающих мощностей)

4

Строительство ГПЗ Кашаган производительностью 1 млрд м3/год

акт приемки объекта в эксплуатацию

2025 год

МЭ РК, АО "НК "QazaqGaz"
 

391 млрд тенге

другие
источники

4.1

Проведение строительно-монтажных работ

завершение строительно-монтажных работ

2025 год

5

Разработка базового проектирования на строительство газоперерабатывающего завода Кашаган, этапы 2А, мощностью 2,5 млрд м3/год

базовый проект
 

2025 год

МЭ РК

подлежит определению

другие
источники

5.1

Выбор генерального подрядчика по проектированию, закупу и строительству

договор с подрядчиком по проектированию, закупу и строительству

2025 год

5.2

Изменения СРП СК или дополнительное соглашение

постановление Правительства РК
 

2025 год

5.3

Принятие окончательного инвестиционного решения

договор между Правительством РК и подрядными компаниями

2025 год




6

Разработка базового проектирования на строительство газоперерабатывающего завода мощностью 4 млрд м3/год (сверх текущих 9 млрд м3/год) на базе сырья месторождения Карачаганак

базовый проект
 

2024 год
 

МЭ РК
 

подлежит определению

другие
источники

6.1

Выбор генерального подрядчика по проектированию, закупу и строительству

договор с подрядчиком по проектированию, закупу и строительству

2024 год
 

6.2

Принятие окончательного инвестиционного решения

резолюция совместного комитета по управлению Карачаганакским проектом

2024 год
 

7

Строительство 2-ой нитки МГ "Бейнеу – Бозой – Шымкент" (1 этап)

акт приемки объекта в эксплуатацию

2026 год

МЭ РК
 

2,7 трлн тенге

Другие источники

7.1

Разработка ТЭО

заключение государственной экспертизы
 

2024 год

7.2

Разработка ПСД

заключение государственной экспертизы

2025 год




Проекты нефтегазохимии и нефтепереработки

8

Разработка проектной документации на строительство завода по производству бутадиена и его производных мощностью до 339 тыс. тонн/год

заключение государственной экспертизы

2025 год

МЭ РК

0,9 млрд долл. США

Другие источники

8.1

Проведение строительно-монтажных работ
 

акт промежуточной приҰмки

2027 год

9

Согласование финансирования газосепарационного комплекса мощностью переработки 9,1 млрд м3

протокольное решение Совета по управлению национальным фондом

2024 год

МЭ РК

подлежит определению

по решению Совета по управлению национальным фондом

9.1

Разработка проектной документации

заключение государственной экспертизы

2024 год

МЭ РК

1,162 млн долл. США

другие источники

10

Разработка ТЭО на строительство первого интегрированного газохимического комплекса по производству полиэтилена мощностью 1,25 млн тонн

заключение государственной экспертизы

2024 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

7,7 млрд долл. США

Другие источники

10.1

Разработка ПСД

заключение государственной экспертизы

2025 год




10.2

Выбор подрядчика на строительство

договор с подрядчиком

2025 год

11

Реализация проекта по расширению производственных мощностей ТОО "ПКОП" до 12 млн тонн/год и обеспечение его сырьем для переработки

начало строительно-монтажных работ

2027 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

подлежит определению

Другие источники

11.1

Разработка ТЭО

заключение государственной экспертизы

2024 год

11.2

Разработка ПСД

заключение государственной экспертизы

2026 год

12

Совместное решение с Китайским участником о стратегии реализации проекта "Увеличение мощности нефтепровода Кенкияк-Атырау (с 6 до 15 млн тонн в год)"

протокол

2024 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)
 

подлежит определению

другие источники

13

Совместное решение с Китайским участником о стратегии реализации проекта "Увеличение мощности нефтепровода Кенкияк-Кумколь (с 10 до 20 млн тонн в год)"

протокол

2024 год

МЭ, КМГ (по согласованию)
 

подлежит определению

другие источники

Проекты недропользования

14

Проведение геологоразведочных работ Тургай палеозой (участок 8) по поиску углеводородов

бурение поисковой скважины глубиной 5 500 метров

2025 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

581 млн долл. США

другие источники

15

Подготовка к добыче по сложному морскому проекту Каламкас/Хазар

обустройство месторождения

2027 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

6,6 млрд долл. США

другие источники

16

Начало геологоразведочных работ по сложному проекту Каратон-Подсолевой на суше

- разработка проекта разведочных работ;
- бурение и испытание (включая лабораторные исследования) первой поисковой скважины;
- оперативный подсчет запасов

2027 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

2,4 млрд долл. США

другие источники

17

Проект обустройства месторождения "Рожковское" - 1 этап промышленной разработки

акт приемки объекта в эксплуатацию

2024 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

75,7 млн долл. США

другие источники

17.1

Ввод в эксплуатацию первой скважины (U-21)

акт приемки объекта в эксплуатацию
 

2023 год

17.2

Разработка проектирования объектов обустройства

проект

2023 год




17.3

Строительно-монтажные работы

акт промежуточной приҰмки

2024 год

18

Развитие проекта Урихтау

акт приемки объекта в эксплуатацию

2027 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

подлежит определению

другие источники

18.1

Разработка ТЭО

заключение государственной экспертизы

2024 год

18.2

Разработка ПСД

заключение государственной экспертизы

2025 год

18.3

Проведение пуско-наладочных работ, ввод объекта в эксплуатацию

акт приемки объекта в эксплуатацию

2027 год

19

Проведение геологоразведочных работ на месторождении Абай

бурение поисковой скважины глубиной 2500 метров

2025 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

14 796 млн тенге

другие источники

20

Проведение геологоразведочных работ на месторождении аль-Фараби

утверждение дополнения к проекту разведочных работ с учетом изменения срока и объемов сейсмики 3Д

2025 год

МЭ РК, КМГ (по согласованию)

20 097 млн тенге

другие источники

      Примечание: расшифровка аббревиатур:

      ГРР – геологоразведочные работы;

      КМГ – акционерное общество "Национальная компания "КазМунайГаз";

      КПО – Карачаганак Петролеум Оперейтинг Б.В.;

      МЭ РК – Министерство энергетики Республики Казахстан;

      НКОК Н.В. – Норт Каспиан Оперейтинг Компани Н.В.;

      ПКОП – товарищество с ограниченной ответственностью "ПетроКазахстан Ойл Продактс" ;

      ПСД – проектно-сметная документация;

      ТШО – товарищество с ограниченной ответственностью "Тенгизшевройл";

      ТЭО – технико-экономическое обоснование;

      УО – товарищество с ограниченной ответственностью "Урихтау Оперейтинг";

      УОГ – товарищество с ограниченной ответственностью "Урал Ойл энд Газ";

      EPC – Engineering Procurement Construction;

      ТОО – товарищество с ограниченной ответственностью;

      ШНПЗ – Шымкентский нефтеперерабатывающий завод;

      ПБР – проект будущего расширения;

      ПУУД – проект управления устьевым давлением;

      ПППД – проекты по поддержанию полки добычи;

      ОИР – окончательное инвестиционное решение;

      ОГЗ – Оренбургский газоперерабатывающий завод;

      ОСРП – окончательное соглашение о разделе продукции;

      ГПЗ – газоперерабатывающий завод;

      КПК – Карачаганакский перерабатывающий комплекс;

      СЭЗ "НИНТ" – специальная экономическая зона "Национальный индустриальный нефтехимический технопарк";

      ПОМ – полное освоение месторождения.

      _________________________________