"ЕҢБЕКТI ҚОРҒАУ ТУРАЛЫ" ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЗАҢЫН КҮШIНЕ ЕНГIЗУ ТУРАЛЫ" ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЖОҒАРҒЫ КЕҢЕСIНIҢ 1993 ЖЫЛҒЫ 22 ҚАҢТАРДАҒЫ N 915-XII ҚАУЛЫСЫН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ТУРАЛЫ

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МИНИСТРЛЕР КАБИНЕТIНIҢ ҚАУЛЫСЫ 1993 жылғы 17 желтоқсан N 1270. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2000.12.28. N 1920 қаулысымен.~P001920

      Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi қаулы етедi:
      1. "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Заңын күшiне енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң 1993 жылғы 22 қаңтардағы N 1915-XII қаулысын жүзеге асыру жөнiндегi қоса берiлiп отырған шаралар бекiтiлсiн.
      2. 1993 жылғы 15 желтоқсаннан бастап Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi жанынан Еңбектi қорғау департаментi (бұдан былай - Департамент), жергiлiктi жерлерде оның тиiстi құрылымдары - облыстарда және Алматы мен Ленинск қалаларында еңбектi қорғау басқармалары (бұдан былай - еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары) құрылсын, олар Департаментке бағынатын болсын.
      Департаменттiң орталық аппаратының құрамына Еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау, Еңбектi қорғаудың мемлекеттiк инспекциясы, ақпарат және нормативтiк-құқықтық қамтамасыз ету, жазатайым жағдайлар мен кәсiби аурулардың алдын алу бөлiмшелерi кiретiн болып белгiленсiн.
      Қазақ КСР Министрлер Кеңесiнiң "ССРО Министрлер Советiнiң "Еңбек жағдайын мемлекеттiк сараптау туралы" 1990 жылғы 13 тамыздағы N 812 қаулысын жүзеге асыру туралы" 1990 жылғы 3 желтоқсандағы N 475 қаулысына (Қазақ КСР ҚЖ, 1991 ж., N 4, 24 бап) сәйкес құрылған және жергiлiктi бюджеттен қаржы бөлу есебiнен жұмыс iстеп тұрған еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау бөлiмшелерiнiң еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының құрамына (лабораторияларымен) енгiзiлуi тиiмдi деп есептелсiн. Бұл мәселенi облыстардың және Алматы мен Ленинск қалаларының әкiмдерiмен бiрлесе отырып шешу Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгiне тапсырылсын.
      Департамент пен оның еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары дербес заңды ұйымдар болып табылады, банкте есеп шоттары, Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк елтаңбасы бейнеленген, қазақ және орыс тiлдерiнде өздерiнiң аттары жазылған мөрлерi болады.
      3. "Еңбектi қорғау туралы" Заңға сәйкес Департамент еңбектi қорғауды кешендi басқаруды жүзеге асырады, министрлiктердiң, ведомстволардың, жергiлiктi атқарушы өкiмет органдарының, кәсiпорындар мен бiрлестiктердiң осы саладағы жұмыстарын үйлестiредi, еңбектi қорғау жөнiнде ғылыми зерттеулердi ұйымдастырады, еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау мен еңбек қорғауды мемлекеттiк қадағалауды баянды етедi, еңбек қорғау шығындарын қаржыландырудың тәртiбiн айқындайды деп белгiленсiн. Департаменттiң шешiмi олардың ведомстволық бағыныштылығы мен меншiк нысандарына қарамастан барлық министрлiктер, комитеттер, ведомстволар, жергiлiктi әкiмдер, мемлекеттiк концерндер, холдингтер, корпорациялар, ассоциациялар мен кәсiпорындар орындауға мiндеттi болып табылады.
      4. Департаменттi лауазымы жағынан Қазақстан Республикасы Еңбек министрiнiң орынбасары болып табылатын Төраға басқарады, оны Қазақстан Республикасы Еңбек министрiнiң ұсынуы бойынша республиканың Министрлер Кабинетi тағайындайды.
      Департаментке Департамент Төрағасының ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының еңбек министрi тағайындайтын бiр орынбасарға ие болуға рұқсат етiлсiн.
      Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының бастықтары мен олардың орынбасарларын жергiлiктi әкiмдермен және Қазақстан Республикасының Еңбек министрiмен келiсе отырып, Департаменттiң Төрағасы қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
      5. Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi жанындағы Еңбектi қорғау департаментi туралы және Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi жанындағы Еңбектi қорғау департаментiнiң Еңбектi қорғаудың мемлекеттiк инспекциясы туралы қоса тiркелiп отырған Ережелер бекiтiлсiн.
      Қазақстан Республикасының еңбек министрлiгi еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары туралы ереженi әзiрлеп, бекiтетiн болсын.
      6. Департаменттiң орталық аппаратын, еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларын қаржыландыру (еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптаудың жергiлiктi бөлiмшелерiнен басқасы) республикалық бюджеттiң қаражаты есебiнен жүзеге асырылатын болып белгiленсiн.
      7. Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi орталық аппаратының жалпы штат саны Департамент құру үшiн 10 адамға көбейтiлсiн. Департамент аппаратының саны 31 адам болып белгiленсiн, соның iшiнде оған Қазақстан Республикасы Еңбек министрлiгiнiң қазiргi жұмыс iстейтiн Еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптаудан 21 адам қосылсын. Жаңадан құрылатын еңбектi қорғау мемлекеттiк инспекциялары аймақтық басқармаларының қызметкерлер саны қызмет көрсететiн қызметкерлердi қоспағанда 353 адам болып белгiленсiн.
      Департаменттiң қызметкерлерiне Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанындағы және Қазақстан Республикасының министрлiктерi мен мемлекеттiк комитеттерi жанындағы бас басқармалар, комитеттер мен басқа да республикалық мекемелер аппараты басшыларының, басшы қызметкерлерiнiң және мамандарының лауазымдық жалақылары, ал еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының қызметкерлерiне тиiстi әкiмдер басқармалары, комитеттерi мен дербес бөлiмдер басшы қызметкерлерiнiң, мамандарының еңбекке ақы төлеу шарттары таратылсын.
      Еңбектi қорғауды қадағалау мен бақылауды үздiксiз жүзеге асыруды қамтамасыз ету үшiн еңбектiң техникалық инспекторлары, еңбектiң құқықтық инспекторлары мен кәсiподақтардың сенiм бiлдiрiлген дәрiгерлер қызметiнiң кадрлар құрамының негiзiнде Еңбектi қорғаудың мемлекеттiк инспекциясын қалыптастыру туралы Қазақстан Республикасы Кәсiподақтары федерациясы кеңесiнiң ұсынысы қабыл алынсын.
      8. Департамент пен еңбектi қорғау аймақтық басқармаларының құрылымы мен штат кестесiн Департамент Төрағасы бекiтедi (еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау органдарының жергiлiктi бөлiмшелерi жөнiнде жергiлiктi әкiмдермен келiсе отырып).
      9. Департаментке кәсiпорындар мен ұйымдардың ерiктi қаржы бөлу есебiнен еңбектi қорғау қорын құруға рұқсат етiлсiн.
      10. Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк мүлiк жөнiндегi мемлекеттiк комитетi облыстардың, Алматы және Ленинск қалаларының әкiмдерiмен бiрлесе отырып, бiр ай мерзiмде құрылып жатқан еңбектi қорғау органдарын қызмет үйiмен қамтамасыз ету мәселесiн шешетiн болсын.
      11. Қазақстан Республикасының Байланыс министрлiгi Департаменттiң орталық аппаратын және еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларын телефон және телефакс байланысының қажеттi құралдарымен қамтамасыз ететiн болсын.
      12. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi мен Ғылым және жаңа технологиялар министрлiгi Қазақстан Республикасы Еңбек министрлiгiнiң ұсынуы бойынша жаңа (қайта құрылатын) кәсiпорындардың, технологиялардың жобаларын, сондай-ақ қазiр жұмыс iстеп тұрған өндiрiстердiң еңбектi қорғау жөнiндегi талаптарды сақтауын бағалау үшiн сарапшылар ретiнде қатыстырылатын мамандардың ғылыми зерттеуiн ұйымдастыру мен еңбегiне ақы төлеуге ғылымға бөлiнетiн қаржының шегiнде жыл сайын қаражат бөлудi қарастырсын.
      13. Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiнiң, Өнеркәсiпте жұмысты қауiпсiз жүргiзудi қадағалау және кен қадағалау жөнiндегi мемлекеттiк комитетiнiң, Қазақстан Республикасы Кәсiподақтары федерациясы кеңесiнiң және басқа мүдделi министрлiктер мен ведомстволардың қатысуымен 1993 жылдың аяғына дейiн:

 

     Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiн "Еңбектi қорғау

туралы" Заңмен сәйкестендiру;

     осы Заңға қайшы келетiн актiлердi қайта қарау және алып

тастау;

     осы Заңнан туындайтын нормативтiк актiлердi әзiрлеу және

бекiту жөнiнде ұсыныстар дайындасын.

     14. Қазақстан Республикасының министрлiктерi, ведомстволары

өздерiнiң нормативтiк актiлерiн "Еңбектi қорғау туралы" Заңмен

сәйкестендiретiн болсын.

            Қазақстан Республикасының

              Премьер-министрi

                                       Қазақстан Республикасы

                                       Министрлер Кабинетiнiң

                                     1993 жылғы 17 желтоқсандағы

                                         N 1270 қаулысымен

                                          Бекiтiлген

            Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi

           жанындағы еңбектi қорғау департаментi туралы

                             Ереже


                   I бөлiм. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕ


 
       1. Қазақстан Республикасының еңбек министрлiгi жанындағы Еңбектi қорғау департаментi Қазақстан Республикасының мемлекеттiк басқару органы болып табылады, ол министрлiктермен, ведомстволармен, бiрлестiктермен, облыстардың, Алматы және Ленинск қалаларының атқарушы өкiмет органдарымен өзара байланысты әрекет жасай отырып, еңбектi қорғау саласында бiрыңғай мемлекеттiк саясатты талдап жасау және жүзеге асыру жөнiнде жауап бередi.
      Бұдан былай - Департамент.
      2. Департамент оның жүйесiне кiретiн еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының қызметiне басшылық етедi және өзiнiң құзырына енетiн мәселелер жөнiнде министрлiктер мен ведомстволардың, қадағалау және бақылау органдарының жұмыстарын үйлестiредi.
      3. Департамент өзiнiң қызметiнде Қазақстан Республикасының Конституциясын, "Еңбектi қорғау туралы" Заңды, республиканың басқа да заңдарын, Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң қаулыларын, Қазақстан Республикасы Президентiнiң жарлықтары мен шешiмдерiн, Үкiметтiң шешiмдерiн, Қазақстан Республикасының басқа да құқықтық актiлерiн, Қазақстан Республикасының заңдарына қайшы келмейтiн, қолданылып жүрген мемлекетаралық нормативтiк құжаттарды, сондай-ақ осы Ереженi басшылыққа алады.
 
                    II бөлiм. ДЕПАРТАМЕНТТIҢ НЕГIЗГI МIНДЕТТЕРI
      4. Департаменттiң негiзгi мiндеттерi мыналар болып саналады: "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын жүзеге асыру;
      еңбектi қорғаудың нормативтiк және заң шығару базаларын, еңбек жағдайларын қалыптастыруға байланысты ережелердi, нормаларды, стандарттарды және басқа да құжаттарды қалыптастыру және жетiлдiре түсу;
      өндiрiстегi жазатайым жағдайлар мен кәсiби ауруларға тергеу жүргiзу;
      еңбектiң қауiпсiздiгi мен зиянсыздығын уағыздап дәлелдеу;
      еңбектi қорғау қызметкерлерiн кәсiби даярлау және бiлiктiлiгiн арттыру;
      өндiрiстегi қауiптi жағдайларды анықтап, оларды болдырмаудың жолдарын iздестiру;
      Халықаралық еңбек ұйымы шеңберiнде құрылған қауiптi және зиянды өндiрiстiк факторлар туралы жедел хабарлаудың халықаралық жүйесiмен байланыс орнату;
      еңбектi қорғау жөнiндегi ақпарат жүйесiн құру;
      еңбектi қорғау заңдары мен ережелердiң бұзылу жағдайларында тиiстi шаралар қолдану;
      кәсiпорындарды жобалауды, салуды және iске қосуды, оларды қайта жабдықтау және қызметiн өзгерту қажеттiгiн, сондай-ақ жұмыс барысында пайдаланылатын жабдықтардың, технологиялардың қауiпсiздiгiн реттейтiн жағдайларды белгiлеу;
      жұмыс барысында байланыста болуға тыйым салуды, шектеудi қажет ететiн немесе оларды пайдалану үшiн тиiстi органның рұқсаты немесе бақылауы тиiс болатын өндiрiстiк процестердi, заттарды және агенттердi анықтау;
      еңбек жағдайларын сараптау және жұмыс орындарын аттестациялау;
      еңбекшiлердiң денсаулығы үшiн қауiптiк тұрғысынан химиялық, физикалық және биологиялық агенттердi зерттеу жүйесiн қолдану және ұлғайту;
      бiлiм мен кәсiби даярлықтың барлық деңгейде еңбектi қорғаудың бағдарламаларын әзiрлеуге қатысу;
      өндiрiстiк ортадағы еңбек қауiпсiздiгi мен гигиенасы мәселелерi жөнiнде Қазақстан Республикасының халықаралық ынтымақтастық саласындағы қызметiн үйлестiру.
 
                    III бөлiм. ДЕПАРТАМЕНТТIҢ МIНДЕТТЕРI
      5. Департамент пен оның еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары бұларға жүктелген мiндеттерге сәйкес:
      еңбектi қорғауды мемлекеттiк деңгейде кешендi басқаруды жүзеге асырады;
      Қазақстан Республикасының Экономика министрлiгiмен, басқа да министрлiктермен бiрлесе отырып, еңбектi қорғау жөнiнде мемлекеттiк және аймақтық бағдарламаларды талдап жасауды ұйымдастырады және олардың орындалуын бақылайды;
      министрлiктердiң, мемлекеттiк басқарудың басқа да органдарының, жергiлiктi атқарушы өкiмет органдарының, кәсiпорындардың, бiрлестiктердiң қауiпсiз және зиянсыз еңбек жағдайларын қалыптастыру мен қамтамасыз ету саласындағы қызметiн үйлестiредi;
      еңбектi қорғау жөнiнде ғылыми зерттеулердi ұйымдастырады және үйлестiредi;
      еңбектi қорғау жөнiндегi салааралық нормативтiк актiлердi, ережелердi, стандарттарды және заң актiлерiнiң жобаларын талдап жасауды, бекiтудi, қайта қарауды, бұзуды ұйымдастырады;
      өндiрiстегi жазатайым жағдайларды және кәсiби ауруларды есепке алудың және тексерудiң бiрыңғай тәртiбiн белгiлейдi;
      еңбектi қорғау жөнiнде бiрыңғай мемлекеттiк ақпарат жүйесiн талдап жасайды және оның қызмет iстеуiн қамтамасыз етедi;
      республикадағы еңбектi қорғау ахуалы, өндiрiсте жарақат алу мен кәсiби аурулардың себептерi туралы жыл сайын халыққа баяндама және ақпарат даярлайды;
      Қазақстан Республикасының Мемкенқадағалаукомымен және басқа тиiстi органдармен бiрлесiп министрлiктер мен ведомстволардың, бiрлестiктердiң, меншiктiң әр түрлi нысандарындағы кәсiпорындардың, соның iшiнде жекелеген жұмыс берушiлердiң "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Заңын және еңбектi қорғау жөнiндегi басқа да нормативтiк актiлердi орындауын қадағалауды және бақылауды қамтамасыз етедi;
      "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Заңының қолданылу практикасын қорытындылайды және талдайды, оны жетiлдiру жөнiнде ұсыныстар даярлайды және енгiзедi;
      жұмыс iстейтiн адамдардың жеке басын қорғайтын құралдарды, еңбек жағдайларын бақылайтын аспаптар мен аппараттарды жасайтын кәсiпорындарды құру және дамыту жөнiнде ұсыныстар даярлайды;
      Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанындағы Стандарттау және метрология жөнiндегi бас басқармамен бiрлесе отырып, өнеркәсiп кәсiпорындары өнiмдерiнiң еңбектi қорғау талаптарына сәйкестiлiгi жөнiнде сертификаттау жұмысын ұйымдастырады;
      еңбек жағдайлары мен еңбектi қорғау жөнiндегi құжаттамаларды сараптан өткiзедi. Еңбек жағдайлары қолайсыз жұмыстармен шұғылданатын қызметкерлерге тағайындалған жеңiлдiктер мен өтемақылардың берiлуiне мемлекеттiк бақылау жасайды;
      өндiрiстiк ортаның параметрлерiн өлшеу жөнiндегi лабораторияның қызметiн лицензиялайды;
      арнаулы киiммен, арнаулы аяқкиiммен және қызметкердiң жеке басын қорғаудың басқа да құралдарымен қамтамасыз етудiң нормаларын бекiтедi;
      еңбектi қорғау және өндiрiстiк ортаның гигиенасы жөнiнде шет елдермен ғылыми-техникалық және экономикалық ынтымақтастықты жүзеге асырады;
      азаматтардың ұсыныстарын, арыздары мен шағымдарын қолданылып жүрген заңда белгiленген мерзiмдерде қарайды және қажеттi шаралар қабылдайды;
      еңбектi қорғауды насихаттауды ұйымдастырады.
 
                    IV бөлiм. ДЕПАРТАМЕНТТIҢ ҚҰҚЫҚТАРЫ
      6. Департаментке және оның еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларына өздерiнiң алдына қойылған мiндеттердi шешу және оларға жүктелген мiндеттемелердi орындау үшiн мынадай құқық берiледi:
      қызметкерлердiң еңбегiн қорғау мәселелерi жөнiнде министрлiктердiң, ведомстволардың, сондай-ақ меншiк нысандарына қарамастан кәсiпорындардың, бiрлестiктердiң, мекемелер мен ұйымдардың жұмыстарын тексеруге, тексерген кезде анықталған кемшiлiктер мен тәртiп бұзушылықты жою жөнiнде орындауға мiндеттi нұсқаулар беруге, қажет болған жағдайда тәртiп бұзушылыққа жол берген кiнәлi басшыларды және басқа лауазымды адамдарды тәртiп жөнiндегi жауапкершiлiкке тарту туралы жоғарғы органдарға ұсыныстар түсiруге, оларға заңда белгiленген және басқа да шаралар қолдануға;
      министрлiктер мен ведомстволардан, қадағалаушы және бақылаушы органдардан, кәсiпорындар мен ұйымдардан белгiленген мерзiмде еңбектi қорғау және оның жағдайлары, қауiпсiздiк техникасы туралы, қорытындылау және талдау үшiн өндiрiстегi зақымдалу мен кәсiби аурулар туралы қажеттi ақпарат алып отыруға;
      министрлiктер, ведомстволар шығарған еңбектi қорғау жөнiндегi нормативтiк актiлер заңға қайшы келетiн болса, олардың күшiн тоқтатуға, қажеттi жағдайларда оларды бұзу туралы республика Үкiметiне ұсыныстар енгiзуге;
      еңбектi қорғау жөнiндегi нормативтiк-құқықтық, нормативтiк-әдiстемелiк және нормативтiк-техникалық құжаттардың жобаларын, қызметкерлердiң еңбек жағдайын қалыптастыруға, оларды адам денсаулығы үшiн қауiптi де зиянды өндiрiстiк факторлардан қорғауға байланысты, еңбектi қорғау мен қауiпсiздiкке, стандарттарға, оқу-тақырыптық жоспарларға қатысы бар еңбек қорғау қызметi, құрылыс жүргiзу нормалары мен тәртiптерi туралы ережелердi қарауға, келiсуге және бекiтуге;
      еңбектi қорғаудың жекелеген мәселелерiн қарау және талдап жасау үшiн, сондай-ақ консультациялар өткiзу мен сараптау үшiн министрлiктердiң, ведомстволардың, ғылыми-зерттеу ұйымдарының, кәсiпорындардың мамандарын қатыстыруға;
      еңбек жағдайларын талдау мен бағалау жұмыстарын жүзеге асыру құқына ие болу үшiн кәсiпорындарды, ұйымдарды және жеке адамдарды аттестациядан өткiзуге және оларға сертификаттар мен лицензиялар беруге;
      объектiлердi пайдалануға қабылдау жөнiндегi мемлекеттiк комиссиялардың жұмысына қатысуға;
      еңбектi қорғау жөнiндегi мамандардың жоғары және орта арнаулы оқу орындарын бiтiрер кезде мемлекеттiк емтихан қабылдайтын комиссиялардың жұмысына қатысуға.
 
                    V бөлiм. ДЕПАРТАМЕНТТIҢ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
      7. Департаменттi Төраға басқарады, ол лауазымы жағынан Қазақстан Республикасы Еңбек министрiнiң орынбасары болып саналады, оны Қазақстан Республикасы еңбек министрiнiң ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi тағайындайды. Төрағаның Департамент Төрағасының ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Еңбек министрi тағайындайтын бiр орынбасары болады.
      8. Департаменттiң Төрағасы:
      Департаменттiң қызметiне басшылық етедi;
      Департаментке жүктелген мiндеттердiң орындалуына тiкелей жауап бередi, төраға орынбасарларының, құрылымдық бөлiмшелердiң арасындағы мiндеттердi бөледi және оларға жүктелген мiндеттердi орындаудың жауапкершiлiк деңгейiн белгiлейдi;
      Департаменттiң орталық аппаратының, еңбектi қорғау аймақтық басқармаларының (еңбектi қорғауды мемлекеттiк сараптаудың жергiлiктi бөлiмшелерi жөнiнде - жергiлiктi әкiмдердiң келiсiмiмен) белгiленген қызметкерлер саны мен еңбекке ақы төлеу қоры шегiнде құрылымын, санын және штат кестесiн, сондай-ақ Департаменттiң құрылымдық бөлiмшелерi туралы ережелердi бекiтедi;
      Департаменттiң орталық аппаратының қызметкерлерiн (төрағаның орынбасарларынан басқасын) және еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының басшы қызметкерлерiн жергiлiктi әкiмдермен және Қазақстан Республикасының еңбек министрiмен келiсе отырып қызметке тағайындайды және қызметтен босатады;
      өзiнiң құзыретi шегiнде ведомстволық бағыныстағы еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары орындауға мiндеттi бұйрықтар шығарады, нұсқаулар бередi және олардың орындалуын тексередi.
      9. Департаментте (9 адамнан) алқа құрылады, оның құрамында Департаменттiң Төрағасы (алқа төрағасы), лауазымдары бойынша төрағаның орынбасарлары, Департаменттiң, министрлiктердiң, ведомстволардың, кәсiпорындардың, ғылыми-зерттеу институттарының басшы қызметкерлерi болады.
      Департамент алқасының мүшелерiн, оған лауазымдары бойынша кiретiн адамдардан басқасын, Қазақстан Республикасының Еңбек министрi бекiтедi.
      Алқа кеңесшi орган болып саналады, оның шешiмдерi хаттамамен, қажет болған жағдайда Департаменттiң бұйрықтарымен ресiмделедi.
      10. Еңбектi қорғау саласындағы ғылыми-зерттеу қызметтерiн үйлестiру үшiн Департаментте ғылыми-техникалық кеңес құрылады.
      11. Департамент еңбектi қорғау жүйесiндегi қызметкерлердiң бiлiктiлiгiн арттыруды қамтамасыз етедi.
      12. Департаменттiң құрамында Еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау, Еңбектi қорғаудың мемлекеттiк инспекциясы, ақпарат және нормативтiк-құқықтық қамтамасыз ету, жазатайым жағдайлар мен кәсiби аурулардың алдын алу бөлiмшелерi құрылады.
      13. Департамент және оның еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары өздерiнiң жұмысында өкiметтiң өкiлеттi және атқарушы органдарымен, Қазақстан Республикасының Мемкенқадағалаукомы, санитарлық қадағалау органдарымен, басқа да қадағалау органдарымен өзара байланыста әрекет жасайды.
      14. Департамент және оның еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары дербес заңды ұйым болып табылады, банкте есеп шоты, Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк елтаңбасы бейнеленген және қазақ, орыс тiлдерiнде өзiнiң аты жазылған мөрi болады.
 
                    VI бөлiм. ЕҢБЕКТI ҚОРҒАУДЫҢ АЙМАҚТЫҚ
                             БАСҚАРМАЛАРЫ
      15. Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары еңбектi қорғаудың аумақтық басқару органдары болып табылады және өздерiнiң қызметiнде Департаментке бағынады.
      16. Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларын жергiлiктi әкiмдермен және Қазақстан Республикасының Еңбек министрiмен келiсе отырып Департаменттiң Төрағасы тағайындайтын бастық басқарады.
      Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының Еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптау басшылары - Басқарма бастығының орынбасарлары - облыстардың (Алматы және Ленинск қалаларының) еңбек жағдайлары жөнiндегi Мемлекеттiк бас сарапшылары болып саналады.
      Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының Еңбектi қорғау жөнiндегi мемлекеттiк инспекциясының басшылары басқарма бастығының орынбасарлары - облыстардың (Алматы және Ленинск қалаларының) Еңбектi қорғаудың мемлекеттiк инспекторлары болып саналады.
      17. Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары өздерiнiң қызметiнде Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi бекiткен үлгi ереженi басшылыққа алады.
 

                                       Қазақстан Республикасы



                                       Министрлер Кабинетiнiң

                                     1993 жылғы 17 желтоқсандағы

                                         N 1270 қаулысымен

                                          Бекiтiлген



 
              Қазақстан Республикасының Еңбек министрлiгi
         жанындағы Еңбектi қорғау департаментiнiң Мемлекеттiк
               еңбектi қорғау инспекциясы туралы
                              Ереже
      1. Мемлекеттiк еңбек қорғау инспекциясы (бұдан былай - Мемлекеттiк инспекция) Қазақстан Республикасы Еңбек министрлiгiнiң жанындағы Еңбектi қорғау департаментiнiң (бұдан былай - Департамент) құрылымдық бөлiмшесi, ал жергiлiктi жерлерде - еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының құрылымдық бөлiмшелерi болып табылады және Қазақстан Республикасы "Еңбектi қорғау туралы" Заңының 8-бабына сәйкес еңбектi қорғау жөнiндегi заңдардың және басқа нормативтiк актiлердiң сақталуына мемлекеттiк қадағалау мен бақылауды жүзеге асырады.
      2. Мемлекеттiк инспекция өзiнiң қызметiнде Қазақстан Республикасының заңдарын, нормативтiк актiлерiн, сондай-ақ осы Ереженi басшылыққа алады.
      3. Мемлекеттiк инспекцияның негiзгi мiндеттерi мыналар болып саналады:
      "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын жүзеге асыру;
      еңбектi қорғау саласындағы саясатты жүзеге асыруды қамтамасыз ету;
      өндiрiстегi қауiптi жағдайларды анықтау және оларды жоюдың жолдарын iздестiру;
      еңбектi қорғау заңдары мен ережелердiң бұзылуы жағдайында санкциялар қолдану;
      кәсiпорынның алдына қойылған мiндеттер мен еңбектiң нақты жағдайларына сәйкес серiктестер (әкiмшiлiктер, өндiрiс бастықтары, еңбектi қорғау жөнiндегi мамандар, жұмысшы өкiлдерi) арасында ынтымақтастықты дамыту;
      еңбектi қорғауды бақылауды кәсiподақ ұйымдарының өкiлдерiмен өзара iс-қимылда жүзеге асыру;
      еңбектiң қауiпсiздiгiн және зиянсыздығын дәлелдеу;
      еңбектi қорғаудың нормативтiк және заң шығарушылық негiзiн жетiлдiру.
      4. Мемлекеттiк инспекция өзiне жүктелген мiндеттерге сәйкес:
      министрлiктер мен ведомстволардың, бiрлестiктердiң, меншiктiң барлық нысандарындағы кәсiпорындардың, соның iшiнде жекелеген жұмыс берушiлердiң "Еңбектi қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңын және еңбектi қорғау жөнiндегi нормативтiк актiлердi орындауын қадағалайды және бақылайды;
      еңбектi қорғау мен оның қауiпсiздiгi саласында құжаттарды әзiрлеудi үйлестiредi;
      жұмыс орындарындағы еңбек жағдайларының еңбектi қорғау талаптарына сәйкестiлiгiне бақылау жасайды;
      өндiрiстегi жазатайым жағдайлар мен кәсiби аурулардың себептерiн тексерудiң және есепке алудың, оларды талдаудың бiрыңғай тәртiбiн қамтамасыз етедi;
      министрлiктермен және ведомстволармен бiрлесе отырып, еңбектi қорғау жөнiнде мемлекеттiк, салалық және аймақтық бағдарламаларды талдап жасауды ұйымдастырады және олардың орындалуын бақылайды;
      республикада және аймақтарда еңбектi қорғаудың жағдайлары, өндiрiсте зақымдану мен кәсiби аурулардың себептерi туралы жыл сайын баяндама даярлауды, осы мәселе жөнiнде халықты хабардар етудi ұйымдастырады;
      өндiрiстiң барлық түрлерiндегi жабдықтарға, өнiмдерге қауiпсiздiк сертификаттарының бар-жоғын бақылайды;
      арнаулы киiммен, арнаулы аяқкиiммен және адамның жеке басын қорғаудың басқа да құралдарымен қамтамасыз етiлу нормаларының орындалуын бақылайды;
      республиканың, таяу және алыс шетелдердiң кәсiпорындары мен ұйымдарында еңбектi қорғау жұмыстарын ұйымдастырудың тәжiрибелерiн зерттейдi және қорытындылайды, өзiнiң өкiлдiгi шегiнде осы салада халықаралық ынтымақтастықты жүзеге асырады;
      кәсiпорындар мен ұйымдардағы еңбектi қорғау қызметтерiнiң жұмыстарына әдiстемелiк басшылық жасайды және оларды үйлестiрiп отырады;
      машина жасау өндiрiсi өнiмдерiнiң тәжiрибелiк үлгiлерiн қабылдау сынақтарынан өткiзу жөнiнде комиссияның жұмысына қатысады және тиiсiнше қорытынды пiкiр айтады;
      еңбектi қорғау жөнiндегi мемлекеттiк инспекторлардың бiлiктiлiгiн арттыру жөнiнде жұмыс жүргiзедi.
      5. Өзiне жүктелген мiндеттердi орындау үшiн Мемлекеттiк инспекция мынадай құқықтарға ие:
      алдын ала хабарламастан және кез келген уақытта, меншiгi мен қожалық ету нысанына қарамастан, барлық кәсiпорындарда болуға (Қазақстан Республикасы Қорғаныс Министрлiгiнiң, Ұлттық қауiпсiздiк комитетiнiң, Iшкi iстер министрлiгiнiң кәсiпорындары мен ұйымдарынан, басқа министрлiктер мен ведомстволардың режимдегi және айрықша режимдегi кәсiпорындар, мекемелер мен ұйымдар объектiлерiнен басқасы), министрлiктерден, мемлекеттiк басқарудың басқа да орталық және жергiлiктi органдарынан, кәсiпорындардан, жұмыс берушiлерден қажеттi ақпараттар алуға;
      кәсiпорындардың басшыларына және басқа лауазымды адамдарға орындауға мiндеттi жарлықтар беруге;
      кәсiпорындардың, жекелеген өндiрiстердiң, цехтардың, учаскелердiң, жұмыс орындары мен жабдықтардың пайдаланылуын тоқтатуға (тыйым салуға);
      еңбектi қорғау жөнiндегi заңдарды және басқа нормативтiк актiлердi бұзғаны үшiн кәсiпорындардың басшыларына, лауазымды адамдарына, жұмысшыларына заңда белгiленген тәртiппен айып салуға, аталған адамдарды атқаратын қызметтерiнен босату туралы ұсыныстар енгiзуге, қажет болған жағдайларда ондай адамдарды заңға сәйкес жауапкершiлiкке тарту мәселесiн шешу үшiн материалдарды прокуратура органдарына беруге;
      Еңбек жағдайларын мемлекеттiк сараптаудың қорытындылары бойынша жобалау - конструкторлық ұйымдардан, бұйым өндiрушi заводтардан және кәсiпорын басшыларынан еңбек қауiпсiздiгiнiң талаптарына сай келмейтiн технологиялық процестерге, станоктардың, машиналардың және басқа жабдықтардың құрылымдарына өзгерiстер енгiзудi талап етуге және оларды шығаруды тоқтату туралы мәселе қоюға;
      өндiрiске және әлеуметтiк-тұрмыстық мақсаттағы объектiлердi салудың, қайта жаңарту мен техникалық жағынан қайта жарақтандырудың барысында еңбектi қорғау талаптарының сақталуына алдын ала қадағалау жасап отыруға;
      өндiрiстегi жазатайым жағдайларды тексеруге қатысуға;
      нормативтiк-техникалық құжаттардың талаптарына сай келмейтiн арнаулы киiмдердi, арнаулы аяқкиiмдердi және адамның жеке басын қорғайтын басқа құралдары қызметкерлерге беруге тыйым салуға, оларды өндiруге және өткiзуге тыйым салу туралы мәселенi тиiстi органдардың алдына қоюға;
      кәсiпорындар мен мекемелер әкiмшiлiктерiнiң ұжымдық шарттарда көзделген еңбектi қорғау жөнiндегi шараларды орындауын және еңбектi қорғауға арналған қаржылардың жұмсалуын бақылап отыруға;
      өзiнiң құзыры шегiнде бұларды барлық министрлiктер мен ведомстволар, меншiк нысанына қарамастан кәсiпорындар мен ұйымдар, басқа да шаруашылық жүргiзушi субъектiлер орындауға мiндеттi еңбектi қорғау жөнiнде әдiстемелiк нұсқаулар және басқа нормативтiк құжаттар шығаруға;
      еңбектi қорғау мәселелерi жөнiндегi бюллетеньдердi, анықтамалықтарды, әдiстемелiк материалдарды белгiленген тәртiппен шығаруға.
      6. Мемлекеттiк инспекцияны Департамент Төрағасының ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Еңбек министрi қызметке тағайындайтын және қызметтен босататын Мемлекеттiк еңбектi қорғаудың бас инспекторы басқарады.
      Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының Мемлекеттiк еңбектi қорғау инспекцияларын Мемлекеттiк еңбектi қорғау инспекторлары - Еңбектi қорғаудың аймақтық басқармалары бастығының орынбасары басқарады, оларды жергiлiктi әкiмдермен және Қазақстан Республикасының еңбек министрiмен келiсе отырып, Департаменттiң Төрағасы қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
      Еңбектi қорғауды мемлекеттiк қадағалауды және бақылауды жүзеге асыратын лауазымды адамдарға мемлекеттiк еңбектi қорғаудың инспекторы, Департаменттiң құрылымдық бөлiмшелерiнiң, еңбектi қорғаудың аймақтық басқармаларының бастықтары және Мемлекеттiк инспекцияның инспекторлары жатады.
      7. Мемлекеттiк инспекция өзiнiң жұмысында Қазақстан Республикасының Өнеркәсiпте жұмысты қауiпсiз жүргiзудi қадағалау және кен қадағалау жөнiндегi мемлекеттiк комитетпен, Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлiгiнiң Мемлекеттiк санитарлық-эпидемиологиялық қадағалауымен осы органдардың келiсiмi бойынша Департамент бекiткен Ереже негiзiнде өзара iс-қимыл жасайды.
 

                                       Қазақстан Республикасы



                                       Министрлер Кабинетiнiң

                                     1993 жылғы 17 желтоқсандағы

                                         N 1270 қаулысымен

                                           Бекiтiлген



 
              Қазақстан Республикасының "Еңбектi қорғау туралы"
       Заңын күшiне енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы
      Кеңесiнiң 1993 жылғы 22 қаңтардағы N 1915-XII қаулысын жүзеге
                       асыру жөнiндегi шаралар
                              (Кесте)
 

О реализации Постановления Верховного Совета Республики Казахстан от 22 января 1993 г. N 1915-ХII "О введении в действие Закона Республики Казахстан "Об охране труда"

Постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 17 декабря 1993 года N 1270. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 28 декабря 2000 г. N 1920 ~P001920

 

      Кабинет Министров Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:
      1. Утвердить прилагаемые мероприятия по реализации постановления Верховного Совета Республики Казахстан от 22 января 1993 г. N 1915-ХII B934000_ "О введении в действие Закона Республики Казахстан "Об охране труда".
      2. Создать с 15 декабря 1993 г. Департамент охраны труда при Министерстве труда Республики Казахстан (в дальнейшем - Департамент) с соответствующими структурами на местах: областными, Алматинским и Ленинским городскими управлениями охраны труда (в дальнейшем - региональные управления охраны труда) с подчинением их Департаменту.
      Определить, что в центральный аппарат Департамента входят Государственная экспертиза условий труда, Государственная инспекция охраны труда, подразделения информационного и нормативно-правового обеспечения, профилактики несчастных случаев и профессиональных заболеваний.
      Считать целесообразным включить в состав региональных управлений охраны труда государственные экспертизы условий труда (с лабораториями) областей и г. Алматы, образованные в соответствии с постановлением Совета Министров Казахской ССР от 3 декабря 1990 г. N 475 P900475_ "О реализации постановления Совета Министров СССР от 13 августа 1990 г. N 812 "О государственной экспертизе условий труда" (СП КазССР, 1991 г., N 4, ст. 24) и содержащиеся за счет ассигнований из местного бюджета. Поручить Министерству труда Республики Казахстан совместно с главами областных, Алматинской и Ленинской городских администраций решить данный вопрос.
      Департамент и его региональные управления охраны труда являются самостоятельными юридическими лицами, имеют счета в банке, печать с изображением Государственного герба Республики Казахстан и со своим наименованием на казахском и русском языках.
      3. Установить, что в соответствии с Законом Z933000_ "Об охране труда" Департамент осуществляет комплексное управление охраной труда, координирует в этой области работу министерств, ведомств, местных органов исполнительной власти, предприятий и объединений, организовывает научные исследования по охране труда, осуществляет государственную экспертизу условий труда и государственный надзор за охраной труда, определяет порядок финансирования затрат на охрану труда. Решения Департамента являются обязательными для исполнения всеми министерствами, комитетами, ведомствами, главами местных администраций, государственными концернами, холдингами, корпорациями, ассоциациями и предприятиями, независимо от их ведомственной подчиненности и форм собственности.
      4. Департамент возглавляет Председатель, являющийся по должности Заместителем Министра труда Республики Казахстан, назначаемый Кабинетом Министров республики по представлению Министра труда Республики Казахстан.
      Разрешить Департаменту иметь одного заместителя Председателя, назначаемого Министром труда Республики Казахстан по представлению Председателя Департамента.
      Начальники региональных управлений охраны труда и их заместители назначаются на должность и освобождаются от должности Председателем Департамента по согласованию с главами местных администраций и Министром труда Республики Казахстан.
      5. Утвердить прилагаемые Положение о Департаменте охраны труда при Министерстве труда Республики Казахстан и Положение о Государственной инспекции охраны труда Департамента охраны труда при Министерстве труда Республики Казахстан.
      Министерству труда Республики Казахстан разработать и утвердить Типовое положение о региональном управлении охраны труда.
      6. Установить, что финансирование центрального аппарата Департамента, региональных управлений охраны труда (за исключением местных подразделений государственной экспертизы условий труда) осуществляется за счет ассигнований из республиканского бюджета.
      7. Увеличить общую штатную численность центрального аппарата Министерства труда Республики Казахстан на 10 единиц для создания Департамента. Определить численность аппарата Департамента в количестве 31 единицы, в том числе 21 единица - за счет существующей Государственной экспертизы условий труда Министерства труда Республики Казахстан. Установить численность работников вновь создаваемых государственных инспекций охраны труда региональных управлений в количестве 353 единиц без учета обслуживающего персонала.
      Распространить на работников Департамента должностные оклады руководителей, руководящих работников и специалистов аппарата главных управлений, комитетов и других республиканских учреждений при Кабинете Министров Республики Казахстан и при министерствах и государственных комитетах Республики Казахстан, а на работников региональных управлений охраны труда - соответственно условия оплаты труда руководящих работников, специалистов управлений, комитетов и самостоятельных отделов глав администраций.
      Для обеспечения непрерывности осуществления надзора и контроля за охраной труда согласиться с предложением Совета федерации профессиональных союзов Республики Казахстан о формировании Государственной инспекции охраны труда на базе кадрового состава технических инспекторов труда, правовых инспекторов труда и служб доверенных врачей профсоюзов.
      8. Структура и штатное расписание Департамента и региональных управлений охраны труда утверждаются Председателем Департамента (по местным подразделениям государственной экспертизы условий труда - по согласованию с главами местных администраций).
      9. Разрешить Департаменту создать фонд охраны труда за счет добровольных отчислений предприятий и организаций.
      10. Государственному комитету Республики Казахстан по государственному имуществу совместно с главами областных, Алматинской и Ленинской городских администраций в месячный срок решить вопрос обеспечения создаваемых органов охраны труда служебными помещениями.
      11. Министерству связи Республики Казахстан обеспечить центральный аппарат Департамента и региональные управления охраны труда необходимыми средствами телефонной и телефаксной связи.
      12. Министерству финансов и Министерству науки и новых технологий Республики Казахстан по представлению Министерства труда Республики Казахстан предусматривать ежегодное выделение средств для организации научных исследований и оплаты труда специалистов, привлекаемых в качестве экспертов для оценки проектов новых (реконструируемых) предприятий, технологий, а также действующих производств по соблюдению требований охраны труда, в пределах средств, выделяемых на науку.
      13. Министерству труда Республики Казахстан с участием Министерства юстиции, Государственного комитета Республики Казахстан по надзору за безопасным ведением работ в промышленности и горному надзору, Совета федерации профессиональных союзов Республики Казахстан и других заинтересованных министерств и ведомств подготовить до конца 1993 года предложения по:
      приведению решений Правительства Республики Казахстан в соответствие с Законом "Об охране труда";
      пересмотру и отмене актов, противоречащих этому Закону;
      разработке и утверждению нормативных актов, вытекающих из этого Закона.
      14. Министерствам, ведомствам Республики Казахстан привести в соответствие с Законом "Об охране труда" свои нормативные акты.
 

  Премьер-министр

Республики Казахстан



                                               Утверждено



                                 постановлением Кабинета Министров

                                          Республики Казахстан

                                      от 17 декабря 1993 г. N 1270



 
 
                               Положение
             о Департаменте охраны труда при Министерстве
                      труда Республики Казахстан
 
                  Раздел I. Общие положения
 
      1. Департамент охраны труда при Министерстве труда Республики Казахстан (в дальнейшем - Департамент) является центральным органом исполнительной власти, ответственным за разработку и реализацию во взаимодействии с министерствами, ведомствами, объединениями, органами исполнительной власти областей, городов Алматы и Ленинска единой государственной политики в области охраны труда.
      2. Департамент руководит деятельностью входящих в его систему региональных управлений охраны труда и координирует работу министерств и ведомств, надзорных и контрольных органов по вопросам, входящим в его компетенцию.
      3. Департамент в своей деятельности руководствуется Конституцией Республики Казахстан, Законом "Об охране труда", другими законами республики, постановлениями Верховного Совета Республики Казахстан, указами и решениями Президента Республики Казахстан, решениями Правительства и иными правовыми актами Республики Казахстан, действующими межгосударственными нормативными документами, не противоречащими законодательству Республики Казахстан, а также настоящим Положением.
 
         Раздел II. Основные задачи Департамента
 
      4. Основными задачами Департамента являются:
      проведение в жизнь Закона Республики Казахстан "Об охране труда";
      формирование и совершенствование нормативной и законодательной базы, правил, норм, стандартов и других документов по охране и условиям труда;
      проведение расследований несчастных случаев на производстве и профессиональных заболеваний;
      мотивация безопасного и безвредного труда;
      профессиональная подготовка и повышение квалификации работников охраны труда;
      выявление производственных опасностей и поиск путей их устранения;
      установление связи с Международной системой срочного оповещения об опасных и вредных производственных факторах, созданной в рамках Международной организации труда;
      создание информационной системы по охране труда;
      принятие санкций в случае нарушения законодательства и правил охраны труда;
      определение условий, регулирующих проектирование, строительство, ввод в эксплуатацию предприятий, необходимость их переоборудования и изменения назначения, а также безопасность используемых в ходе работ оборудования, технологий;
      определение производственных процессов, веществ и агентов, контакт с которыми необходимо запретить, ограничить или поставить в зависимость от разрешения или контроля компетентного органа;
      экспертиза условий труда и аттестация рабочих мест;
      применение и расширение систем изучения химических, физических и биологических агентов с точки зрения опасности для здоровья трудящихся;
      участие в разработке программ охраны труда для образования и профессиональной подготовки на всех уровнях;
      координация деятельности в сфере международного сотрудничества Республики Казахстан по вопросам безопасности и гигиены труда производственной среды.
 
               Раздел III. Функции Департамента
 
      5. Департамент и его региональные управления охраны труда в соответствии с возложенными на них задачами:
      осуществляют комплексное управление охраной труда на государственном уровне;
      организуют разработку совместно с Министерством экономики и другими министерствами Республики Казахстан государственной и региональных программ по охране труда и контролируют их выполнение;
      координируют деятельность министерств, других органов государственного управления, местных органов исполнительной власти, предприятий, объединений в области формирования и обеспечения безопасных и безвредных условий труда;
      организуют и координируют научные исследования по охране труда;
      организуют разработку, утверждение, пересмотр и отмену межотраслевых нормативных актов, стандартов, правил и проектов законодательных актов по охране труда;
      устанавливают единый порядок учета и расследования несчастных случаев и профессиональных заболеваний на производстве;
      разрабатывают и обеспечивают функционирование единой государственной информационной системы по охране труда;
      готовят ежегодный доклад и информацию населению о состоянии охраны труда в республике, причинах производственного травматизма и профессиональных заболеваний;
      обеспечивают совместно с Госгортехнадзором Республики Казахстан и другими соответствующими органами надзор и контроль за исполнением Закона Республики Казахстан "Об охране труда" и других нормативных актов по охране труда министерствами и ведомствами, объединениями, предприятиями различных форм собственности, в том числе отдельными работодателями;
      обобщают и анализируют практику применения Закона Республики Казахстан "Об охране труда", подготавливают и вносят предложения по совершенствованию его;
      подготавливают предложения по созданию и развитию предприятий, производящих средства индивидуальной защиты работающих, приборы и аппаратуру контроля условий труда;
      организуют совместно с Главным управлением по стандартизации и метрологии при Кабинете Министров Республики Казахстан работу по сертификации продукции промышленных предприятий на соответствие ее требованиям охраны труда;
      проводят экспертизу документации по условиям и охране труда. Осуществляют государственный контроль за предоставлением работникам, занятым на работах с неблагоприятными условиями труда, установленных льгот и компенсаций;
      лицензируют деятельность лабораторий по измерению параметров производственной среды;
      утверждают нормы обеспечения спецодеждой, спецобувью и другими средствами индивидуальной защиты работника;
      осуществляют научно-техническое и экономическое сотрудничество с зарубежными странами по охране труда и гигиене производственной среды;
      рассматривают предложения, заявления и жалобы граждан в сроки, установленные действующим законодательством, и принимают необходимые меры;
      организуют пропаганду охраны труда.
 
                     Раздел IV. Права Департамента
 
      6. Департаменту и его региональным управлениям охраны труда для решения стоящих перед ними задач и выполнения возложенных обязанностей предоставляется право:
      проверять работу министерств, ведомств, а также предприятий, объединений, учреждений и организаций, независимо от форм собственности, по вопросам охраны труда работников, давать обязательные для исполнения указания по устранению выявленных при проверках недостатков и нарушений, в необходимых случаях вносить в вышестоящие органы предложения о привлечении к дисциплинарной ответственности руководителей и других должностных лиц, виновных в допущенных нарушениях, принимать к ним другие меры, установленные законодательством;
      получать в установленные сроки от министерств и ведомств, надзорных и контрольных органов, предприятий и организаций необходимую информацию о состоянии охраны и техники безопасности, условий труда, о производственном травматизме и профзаболеваниях для обобщения и анализа;
      приостанавливать действие нормативных актов по охране труда министерств и ведомств, если акты противоречат законодательству, в необходимых случаях вносить в Правительство республики предложения об их отмене;
      рассматривать, согласовывать и утверждать проекты нормативно-правовой, нормативно-методической и нормативно-технической документации по охране труда, положения о службе охраны труда, разделы строительных норм и правил, касающиеся охраны и безопасности труда, стандарты, учебно-тематические планы и другую документацию, связанную с формированием условий труда, защитой работников от опасных и вредных для здоровья и жизни человека производственных факторов;
      привлекать для рассмотрения и разработки отдельных вопросов охраны труда, а также для проведения консультаций и экспертизы специалистов министерств, ведомств, научно-исследовательских организаций и предприятий;
      аттестовывать и выдавать сертификаты и лицензии предприятиям, организациям и отдельным лицам на право проведения работ по анализу и оценке условий труда;
      участвовать в работе государственных комиссий по приемке объектов в эксплуатацию;
      принимать участие в работе государственных экзаменационных комиссий высших и средних специальных учебных заведений при выпуске специалистов по охране труда.
 
             Раздел V. Организация работы Департамента
 
      7. Департамент возглавляет Председатель, являющийся по должности заместителем Министра труда Республики Казахстан, назначаемый Кабинетом Министров Республики Казахстан по представлению Министра труда Республики Казахстан. Председатель имеет одного заместителя, назначаемого Министром труда Республики Казахстан по представлению Председателя Департамента.
      8. Председатель Департамента:
      руководит деятельностью Департамента;
      несет персональную ответственность за выполнение возложенных на Департамент задач, распределяет обязанности между заместителем Председателя, структурными подразделениями и устанавливает степень ответственности за выполнение возлагаемых на них обязанностей;
      утверждает структуру, численность и штатное расписание центрального аппарата Департамента, региональных управлений охраны труда (по местным подразделениям государственной экспертизы условий труда - по согласованию с главами местных администраций) в пределах установленной численности и фонда оплаты труда работников, а также положения о структурных подразделениях Департамента;
      назначает на должность и освобождает от должности работников центрального аппарата Департамента (кроме заместителя Председателя) и руководящих работников региональных управлений охраны труда по согласованию с главами местных администраций и Министром труда Республики Казахстан;
      издает в пределах своей компетенции приказы, дает указания, обязательные для исполнения подведомственными региональными управлениями охраны труда и проверяет их исполнение.
      9. В Департаменте образуется коллегия (9 человек) в составе Председателя Департамента (председатель коллегии), заместителя Председателя по должности, руководящих работников Департамента, министерств, ведомств, предприятий, научно-исследовательских институтов.
      Члены коллегии Департамента, кроме лиц, входящих в ее состав по должности, утверждаются Министром труда Республики Казахстан.
      Коллегия является совещательным органом, ее решения оформляются протоколами и в необходимых случаях приказами Департамента.
      10. Для координации научно-исследовательской деятельности в области охраны труда в Департаменте создается научно-технический совет.
      11. Департамент обеспечивает повышение квалификации работников системы охраны труда.
      12. В составе Департамента образуются Государственная экспертиза условий труда, Государственная инспекция охраны труда, подразделения информационного и нормативно-правового обеспечения, профилактики несчастных случаев и профессиональных заболеваний.
      13. Департамент и его региональные управления охраны труда взаимодействуют в своей работе с представительными и исполнительными органами власти, органами Госгортехнадзора Республики Казахстан и санитарного надзора, другими надзорными органами.
      14. Департамент и его региональные управления охраны труда являются самостоятельными юридическими лицами, имеют счета в банке, печать с изображением Государственного герба Республики Казахстан и со своим наименованием на казахском и русском языках.
 
           Раздел VI. Региональное управление охраны труда
 
      15. Региональное управление охраны труда является органом территориального управления охраной труда и в своей деятельности подчиняется Департаменту.
      16. Региональное управление охраны труда возглавляет начальник, назначаемый Председателем Департамента по согласованию с главой местной администрации и Министром труда Республики Казахстан.
      Руководитель Государственной экспертизы условий труда регионального управления охраны труда является заместителем начальника управления - государственным экспертом области (городов Алматы и Ленинска) по условиям труда.
      Руководитель Государственной инспекции охраны труда регионального управления охраны труда является заместителем начальника управления - государственным инспектором охраны труда области (городов Алматы, Ленинска).
      17. В своей деятельности региональное управление охраны труда руководствуется Типовым положением, утвержденным Министерством труда Республики Казахстан.
 

                                             Утверждено



                                постановлением Кабинета Министров

                                       Республики Казахстан

                                   от 17 декабря 1993 г. N 1270



 
 
                             Положение
            о Государственной инспекции охраны труда
           Департамента охраны труда при Министерстве
                   труда Республики Казахстан
 
      1. Государственная инспекция охраны труда (в дальнейшем - Государственная инспекция) является структурным подразделением Департамента охраны труда при Министерстве труда Республики Казахстан (в дальнейшем - Департамент), а на местах - структурным подразделением региональных управлений охраны труда и осуществляет в соответствии со статьей 8 Закона Республики Казахстан "Об охране труда" государственный надзор и контроль за соблюдением законодательных и иных нормативных актов по охране труда.
      2. Государственная инспекция в своей деятельности руководствуется законами, нормативными актами Республики Казахстан, а также настоящим Положением.
      3. Основными задачами Государственной инспекции являются:
      проведение в жизнь закона Республики Казахстан "Об охране труда";
      обеспечение реализации политики в области охраны труда;
      выявление производственных опасностей и поиск путей их устранения;
      принятие санкций в случае нарушения законодательства и правил охраны труда;
      развитие сотрудничества между партнерами (администрацией, руководителями производства, специалистами по охране труда, представителями рабочих) в соответствии с поставленными задачами и конкретными условиями труда на предприятии;
      взаимодействие в осуществлении контроля за охраной труда с представителями профсоюзных организаций;
      мотивация безопасного и безвредного труда;
      совершенствование нормативной и законодательной базы по охране труда.
      4. Государственная инспекция в соответствии с возложенными на нее задачами:
      осуществляет надзор и контроль за исполнением Закона Республики Казахстан "Об охране труда" и нормативных актов по охране труда министерствами и ведомствами, объединениями, предприятиями всех форм собственности, в том числе отдельными работодателями;
      координирует разработку документации в области охраны и безопасности труда;
      проводит контроль за соответствием условий труда на рабочих местах требованиям охраны труда;
      обеспечивает единый порядок расследования и учета, анализа причин несчастных случаев и профессиональных заболеваний на производстве;
      организует разработку совместно с министерствами и ведомствами государственных, отраслевых и региональных программ по охране труда и контролирует их выполнение;
      готовит ежегодный доклад о состоянии охраны труда в республике и регионах, причинах производственного травматизма и профессиональных заболеваний, организует информацию населения по данному вопросу;
      контролирует наличие сертификатов безопасности на оборудование, продукцию всех видов производств;
      контролирует выполнение норм обеспечения спецодеждой, спецобувью и другими средствами индивидуальной защиты;
      изучает и обобщает опыт организации работы по охране труда на предприятиях и в организациях республики, странах ближнего и дальнего зарубежья, осуществляет в пределах своих полномочий международное сотрудничество в этой области;
      осуществляет методическое руководство и координацию работы служб охраны труда предприятий и организаций;
      участвует в работе комиссий по приемочным испытаниям опытных образцов машиностроительной продукции и дает соответствующие заключения;
      проводит работу по повышению квалификации государственных инспекторов охраны труда.
      5. Для выполнения возложенных функций Государственная инспекция имеет право:
      беспрепятственно посещать без предварительного уведомления и в любое время предприятия, независимо от форм собственности и хозяйствования (за исключением предприятий, учреждений и организаций Министерства обороны, Комитета национальной безопасности, Министерства внутренних дел Республики Казахстан, режимных и особо режимных объектов предприятий, учреждений и организаций других министерств и ведомств), получать от министерств, других центральных и местных органов государственного управления, предприятий, работодателей необходимую информацию;
      выдавать руководителям и другим должностным лицам предприятий обязательные к исполнению предписания;
      приостанавливать (запрещать) эксплуатацию предприятий отдельных производств, цехов, участков, рабочих мест и оборудования;
      налагать в порядке, установленном законодательством, штрафы на руководителей, должностных лиц, рабочих предприятий за нарушение законодательных и иных нормативных актов по охране труда, делать представления об отстранении указанных лиц от занимаемой должности, передавать в необходимых случаях материалы в органы прокуратуры для решения вопроса о привлечении их к ответственности в соответствии с законодательством;
      требовать по результатам заключений Государственной экспертизы условий труда от проектно-конструкторских организаций, заводов-изготовителей и руководителей предприятий внесения изменений в технологические процессы, конструкции станков, машин и другого оборудования, не соответствующие требованиям безопасности труда, и ставить вопрос о прекращении их производства;
      осуществлять предупредительный надзор за ходом строительства, реконструкции и технического перевооружения объектов производственного и социально-бытового назначения в части соблюдения требований охраны труда;
      участвовать в расследовании несчастных случаев на производстве;
      запрещать выдачу работникам спецодежды, спецобуви и других средств индивидуальной защиты, не отвечающих требованиям нормативно-технической документации, ставить перед соответствующими органами вопрос о запрете их производства и реализации;
      контролировать выполнение администрацией предприятий и учреждений мероприятий по охране труда и расходование средств на охрану труда, предусмотренных коллективными договорами;
      издавать в пределах своей компетенции постановления, методические указания и другие нормативные документы по охране труда, обязательные для исполнения всеми министерствами и ведомствами, предприятиями и организациями, другими хозяйствующими субъектами, независимо от форм собственности;
      издавать в установленном порядке бюллетени, справочники, методические материалы по вопросам охраны труда.
      6. Государственную инспекцию возглавляет главный государственный инспектор охраны труда, назначаемый на должность и освобождаемый от должности Министром труда Республики Казахстан по представлению Председателя Департамента.
      Государственную инспекцию охраны труда регионального управления охраны труда возглавляет заместитель начальника регионального управления охраны труда - государственный инспектор охраны труда, назначаемый на должность и освобождаемый от должности Председателем Департамента по согласованию с главой местной администрации и Министром труда Республики Казахстан.
      К должностным лицам, осуществляющим государственный надзор и контроль за охраной труда, относятся государственный инспектор охраны труда, начальники структурных подразделений Департамента, региональных управлений охраны труда и инспекторы Государственной инспекции.
      7. Государственная инспекция в своей работе взаимодействует с Государственным комитетом Республики Казахстан по надзору за безопасным ведением работ в промышленности и горному надзору, Государственным санитарно-эпидемиологическим надзором Министерства здравоохранения Республики Казахстан на основе Положения, утверждаемого Департаментом по согласованию с этими органами.
 

                                             Утверждены



                                постановлением Кабинета Министров

                                        Республики Казахстан

                                   от 17 декабря 1993 г. N 1270



 
 
          Мероприятия по реализации постановления Верховного Совета

 

          Республики Казахстан от 22 января 1993 г. N 1915-XII

           "О введении в действие Закона Республики Казахстан

                         "Об охране труда"


                            (таблица)