ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ АЗАМАТТЫҚ ҚОРҒАНЫСТЫ ЖЕТIЛДIРУ ШАРАЛАРЫ ТУРАЛЫ

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ МИНИСТРЛЕР КАБИНЕТIНIҢ ҚАУЛЫСЫ 16 наурыз 1994 ж. N 275. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2005 жылғы 9 ақпандағы N 124 қаулысымен

      Республикада Азаматтық қорғанысты жетiлдiру мақсатында Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi қаулы етедi: 
      1. Мыналар бекiтiлсiн: 
      Қазақстан Республикасының Азаматтық қорғанысы туралы ереже; 
      <*> 
       Ескерту. 1-тармақтың үшiншi абзацы күшiн жойды - ҚРМК-нiң 
1995.12.19. N  1820 қаулысымен.  
      2. Облыстарда, қалалар мен аудандарда, министрлiктер мен ведомстволарда, мекемелер мен ұйымдарда және меншiк нысандарына қарамастан кәсiпорындарда Азаматтық қорғанысқа басшылық жасау, тиiстi атқару органдарының, министрлiктер мен ведомстволардың, мекемелер мен ұйымдардың және кәсiпорындардың басшыларына жүктелсiн. 
      Осы аталған басшылар лауазымы жөнiнен тиiстi облыстардағы, қалалар мен аудандардағы, министрлiктердегi, ведомстволардағы, мекемелер мен ұйымдардағы және кәсiпорындардағы азаматтық қорғаныстың бастығы болып белгiленсiн. 
      3. Атқарушы органдардың, министрлiктердiң, ведомстволардың, мекемелердiң, ұйымдар мен кәсiпорындардың басшылары азаматтық қорғанысты ұйымдастыру және оның шараларын жүзеге асыру үшiн, азаматтық қорғаныстың жеке қорғаныс құралдары мен ұжымдық қорғаныс құралдарының қорларын құрау, жинақталған қорлары мен мүлкiнiң сақталуын қамтамасыз ету үшiн, сондай-ақ төтенше жағдайларда ведомстволарға қарасты аумақтар мен объектiлерде халықты iс-қимыл жасай бiлуге даярлау мен оқытуға жеке-дара жауап бередi деп белгiленсiн. 
     Бұл жұмысты жүргiзу үшiн өз құрылымдарында арнайы дербес бөлiмшелер құрсын, ал азаматтық қорғаныс жөнiндегi жұмыс көлемi шағын жерлерде арнайы қызметкер тағайындалатын болсын. 
     4. Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс штабының бастығы мүдделi министрлiктермен, ведомстволармен бiрлесе отырып, 2 ай мерзiм iшiнде Қазақстан Республикасы азаматтық қорғанысының әскери  емес құрылымдары туралы ереженiң жобасын әзiрлеп, бекiтсiн. 

     Қазақстан Республикасының
     Премьер-министрi

Қазақстан Республикасы     
Министрлер Кабинетiнiң     
1994 жылғы 16 наурыздағы    
N 275 қаулысымен         
Бекiтiлген            

             Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысы
                               туралы
                               ЕРЕЖЕ 

       1. Осы Ереже Қазақстан Республикасы азаматтық қорғанысының негiзгi мақсаты мен мiндеттерiн, ұйымдастырылуы мен жұмыс iстеу тәртiбiн, жергiлiктi атқару органдарының, министрлiктердiң, ведомстволардың, кәсiпорындар мен ұйымдардың, сондай-ақ лауазымды адамдар мен азаматтардың азаматтық қорғаныстың мiндеттерiн шешу жөнiндегi өкiлеттiгi мен мiндеттерiн белгiлейдi. 
      2. Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысы бейбiт кезең мен соғыс уақытында республиканың халқы мен экономикасын стихиялық зiлзалалар, iрi авариялар, апаттар зардаптары мен дұшпанның қазiргi заманғы зақымдау құралдарын ықтимал қолдануының зардаптарынан қорғау шараларын жүзеге асыру үшiн, сондай-ақ зақымдалу ошақтары мен төтенше жағдайлар туған аудандарда құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды жүргiзу үшiн тағайындалады. 
      Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысы Төтенше жағдайларда сақтандырудың және iс-әрекет жасаудың республикалық жүйесiнiң құрамына енедi және жүйе туралы Ережеге сәйкес мiндеттердi орындайды. 
      3. Азаматтық қорғаныстың негiзгi мiндеттерi: 
      бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайлар зардаптарынан халықты қорғау және олардан келетiн залалды азайту жөнiнде шаралар кешенiн даярлап, күнiлгерi жүзеге асыру; 
      бейбiт кезең мен соғыс уақытында құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды және зардап шеккен халыққа көмек көрсетудi ұйымдастырып, өткiзу; 
      құтқару жұмыстарын жүргiзуге қажеттi күштер мен құрал-жабдықтарды әзiрлеп, даярлықта ұстау; 
      азаматтық қорғаныстың басшы құрамын, басқару органдары мен күштерiн даярлау, бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда қорғану тәсiлдерi мен iс-қимыл жасауға халықты жаппай оқытып-үйрету; 
      азаматтық қорғанысты басқару жүйесiн, стихиялық зiлзалалар, iрi авариялар, апаттар қаупi төнгендiгi және туғандығы, дұшпанның қазiргi заманғы қару-жарақты қолдану қатерi төнгендiгi жайында халықты құлақтандыру мен хабар беру жүйесiн құрып, оны жоғары әзiрлiк деңгейiнде ұстау, радиоактивтiк, химиялық және бактериологиялық ластануға тұрақты байқау мен бақылауды ұйымдастыру; 
      бейбiт кезең мен соғыс уақытында экономика және тiршiлiктi қамтамасыз ету салалары мен объектiлерiнiң тұрақты жұмыс iстеуiн арттыру жөнiндегi шараларды жүзеге асыру болып табылады. 
      4. Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысы аумақтық-өндiрiстiк негiзде республика аумағында ұйымдастырылады және оның құрамына мынадай органдар енедi: 
      а) азаматтық қорғаныстың басқару органдары; 
      Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы; 
      ведомстволық қарасты бөлiмшелерi мен мекемелерiн қоса азаматтық қорғаныстың облыстық, аудандық, қалалық, қалалардағы аудандық штабтары; 
      жергiлiктi атқару органдарының, министрлiктердiң, мемлекеттiк комитеттердiң, ведомстволардың, кәсiпорындардың, ұйымдар мен мекемелердiң бөлiмдерi, секторлары, топтары; 
      жергiлiктi атқару органдарының, министрлiктердiң, мемлекеттiк комитеттердiң, ведомстволардың, кәсiпорындардың, ұйымдар мен мекемелердiң (штаттан тыс) штабтары, қызметтерi, көшi-қон органдары; 
      азаматтық қорғаныс органдарының кезекшi қызметтерi, хабар беру мен байланыс бөлiмшелерi, басқару пункттерi; 
      ә) азаматтық қорғаныс күштерi: 
      азаматтық қорғаныстың аумақтық және ведомстволық әскерилендiрiлмеген құрылымдары; 
      министрлiктердiң, ведомстволар мен кәсiпорындардың апаттан құтқару жөнiндегi мамандандырылған құрылымдары; 
      азаматтық қорғаныстың аталған басқару органдары мен күштерiнiң құрылымы, құрамы, мiндеттерi мен қызметi тиiстi ережелермен белгiленедi. 
      5. Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысына жалпы басшылықты Қазақстан Республикасының Премьер-министрi жүзеге асырады. Ол лауазымы бойынша Қазақстан Республикасы азаматтық қорғанысының бастығы болып табылады. 
      Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабының бастығы Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс бастығының орынбасары болып табылады. 
      Министрлiктерде, ведомстволарда, облыстарда, қалаларда, қалалық және селолық аудандарда, мекемелерде, ұйымдар мен меншiктiң барлық нысанындағы кәсiпорындарда азаматтық қорғанысқа басшылықты олардың бiрiншi басшылары жүзеге асырады, олар лауазымдары бойынша азаматтық қорғаныс бастықтары болып табылады. 
      6. Азаматтық қорғаныс жөнiндегi әзiрлiк ықтимал төтенше жағдайларды, сондай-ақ жаудың шабуылдық қару-жарағының дамуын ескере отырып күнiлгерi жүргiзiледi. 
      Азаматтық қорғаныс мiндеттерiн орындауды қамтамасыз ететiн шаралар сипатын, көлемi мен мерзiмiн қалалардың, басқа да елдi мекендер мен экономикалық объектiлердiң саяси, экономикалық және қорғаныстық маңызын ескере отырып, Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi белгiлейдi. 
      Осы мақсатпен iрi әкiмшiлiк орталықтары мен өнеркәсiптiк қалалар азаматтық қорғаныс жөнiнде айрықша, бiрiншi, екiншi және үшiншi топтағы қалалар болып, ал аса маңызды экономикалық объектiлер азаматтық қорғаныс жөнiнде аса маңызды, бiрiншi, екiншi дәрежелi объектiлер болып бөлiнедi. 
      Қалаларды азаматтық қорғаныс жөнiнде аталған топтарға жатқызуды жергiлiктi атқару органдарының Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабымен келiсiлген ұсыныстары бойынша Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жүргiзедi. 
      Экономикалық объектiлердi азаматтық қорғаныс жөнiнде категорияларға жатқызуды олардың бағыныстылығына қарай тиiстi жергiлiктi атқару органдары, республика министрлiктерi мен ведомстволары азаматтық қорғаныстың аумақтық штабтарымен келiсе отырып жүзеге асырады. 
      Азаматтық қорғанысты белгiленген даярлық дәрежесiне жеткiзу, оны бейбiт жағдайдан соғыс жағдайына көшiру және оған жүктелген мiндеттердi орындау жөнiндегi шараларды жүзеге асыру үшiн Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмiне сәйкес азаматтық қорғаныс жоспары жасалынады. 
      7. Жергiлiктi атқару органдары азаматтық қорғанысқа тиiстi аумақта басшылық етiп, мынадай қызметтердi жүзеге асырады: 
      азаматтық қорғаныс жөнiндегi шаралар мен тапсырмаларды орындауды қамтамасыз етедi, осы мақсатта ведомстволық қарасты аумақта орналасқан меншiктiң барлық түрiндегi объектiлер, лауазымды адамдар мен азаматтар орындауға мiндеттi шешiмдер қабылдайды; 
      стихиялық зiлзалалардың, авариялар мен апаттардың, дұшпанның қазiргi заманғы қару-жарақ қолдануының зардаптарын жою жөнiндегi құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды ұйымдастырып, жүргiзудi қамтамасыз етедi; 
      азаматтық қорғаныс басқару пункттерiнiң, құлақтандыру жүйесiнiң, қорғаныс құрылыстарының, қажеттi күштерi мен құралдарының жасалып-құрылып, даярлықта ұсталуын, халықты оқытып-үйретудi, басқару органдарының бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайлардың алдын алу мен iс-қимыл жасау жөнiндегi оқу-жаттығуларын өткiзудi қамтамасыз етедi; 
      азаматтық қорғаныс жөнiндегi топтарға жатқызылған қалалар мен төтенше жағдай аудандарынан халықты көшiрудi жоспарлап, қажеттi жағдайда оны жүзеге асырады, қала сыртында көшiрiлгендердi қабылдау және олардың тiршiлiгiн қамтамасыз ету жөнiнде жағдайлар туғызу үшiн орналастыратын аудандарды даярлайды; 
      жұмылдыру даярлығы жөнiндегi шаралар жүйесiнде азаматтық қорғаныс iс-шараларын жоспарлап, өткiзудi ұйымдастырады; 
      азаматтық қорғаныс шараларын қаржыландыруды және материалдық-техникалық жағынан қамтамасыз етудi, соның iшiнде оқу-материалдық базасын құрып, жетiлдiру iсiн жүзеге асырады. 
      8. Министрлiктердiң, ведомстволардың, ұйымдардың, мекемелер мен кәсiпорындардың басшылары азаматтық қорғаныстың мiндеттерi мен шараларының орындалуына, бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда басқару органдарының, құрал-жабдықтардың iс-қимыл жасауға даяр тұруына, төтенше жағдайлардың және дұшпан шабуылының зардаптарынан өндiрiстiк персонал мен объектiлердi қорғау жөнiндегi шараларды жүзеге асыруға жауап бередi. 
      Министрлiктер мен ведомстволарға мынадай мiндеттер жүктеледi: 
      саланың орталық басқару аппаратында және ведомстволық қарасты құрылымдарында азаматтық қорғаныстың күнделiктi ахуалдағы және бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайлардағы мiндеттерi мен шараларының орындалуын қамтамасыз ету; 
      саланың азаматтық қорғанысының бейбiт кезең мен соғыс уақытына және есептi жылға арналған жоспарларын әзiрлеу, ведомстволық қарасты бөлiмшелердiң азаматтық қорғанысын жоспарлауға әдiстемелiк басшылық ету; 
      ведомстволық қарасты объектiлердегi жұмысшылар мен қызметкерлердi стихиялық авариялар, апаттар, стихиялық зiлзалалар мен қазiргi заманғы шабуыл құралдарының зардаптарынан қорғау жөнiндегi шаралар кешенiн жүзеге асыруға әдiстемелiк басшылық ету; 
      басқару аппаратын бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда өз қызметiн жалғастыруды қамтамасыз ететiн пункттерге көшiру жөнiндегi шараларды жоспарлап, жүзеге асыру, қала сыртындағы орналастыру аудандарын күнiлгерi даярлау жөнiнде шаралар қолдану; 
      басшы құрам мен командалық басқарушы құрамды, жұмысшылар мен қызметкерлердi оқытып-үйретудi жоспарлап, ұйымдастыру, төтенше жағдайлар мен дұшпан шабуылы кезiнде iс-қимыл жасауға әзiрлеу мақсатында басқару органдары мен құрылымдарының оқу-жаттығуларын өткiзу; 
      апатты жағдайлардың туу қаупiн азайту, саланың, бiрлестiктер мен кәсiпорындардың бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда тұрақты жұмыс iстеуiн арттыру жөнiндегi шараларды әзiрлеп, жүзеге асыруға басшылық ету; 
      басқару пункттерi мен олардың бөлiмшелерiн құру, сондай-ақ олардың және бағынысты күштер мен құрал-жабдықтардың төтенше жағдай туған кезде iс-қимыл жасауға ұдайы даяр тұруын қамтамасыз ету; 
      азаматтық қорғаныс шараларын белгiленген тәртiппен қаржыландыруды және материалдық-техникалық жабдықтауды қамтамасыз ету; 
      төтенше жағдайлардың алдын алу, құтқару жұмыстарын қамтамасыз ету және зардап шеккендерге көмек беру жөнiнде шараларды жүргiзудiң жедел қажеттiгi жағдайына арнап қаржылық және материалдық-техникалық резервтердi жасау. 
      9. Меншiктiң барлық нысанындағы өнеркәсiп объектiлерi мен шаруашылық жүргiзушi субъектiлер басшыларының негiзгi мiндеттерi: 
      объектiде бүкiл азаматтық қорғаныс шараларының кешенiне тiкелей басшылық етудi жүзеге асыру; 
      объектiде және авариялар мен апаттар зардаптарының халықтың өмiрi мен денсаулығына әсер ету аймағында сенiмдi құлақтандыру және хабар беру жүйесiн ұйымдастырып, оның даяр тұруын қамтамасыз ету; 
      объект жұмысшыларының стихиялық зiлзалалар, авариялар, апаттар мен дұшпанның шабуыл құралдарын қолдануының зардаптарынан бой тасалауы үшiн қорғаныс құрылыстары қорын құру; 
      азаматтық қорғаныстың әскерилендiрiлмеген құрылымдарын құрып, оларды қажеттi техникамен және мүлiкпен жарақтандыру, оқытып-үйретiп, даярлықта ұстау; 
      объект персоналын бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайлар туу қаупi төнген және туған кезде қорғану тәсiлдерi мен iс-қимыл жасауға оқытып-үйретудi ұйымдастыру, басқару органдарының оқу-жаттығуларын әзiрлеп, өткiзу; 
      объектiде ықтимал авариялар мен апаттар болу мүмкiндiгiн саралап, тиiстi алдын алу шараларын ұйымдастыру, азаматтық қорғаныстың аумақтың органдарына халықты құлақтандыру мен хабардар ету, оны қорғау, авариялар мен апаттар зардаптарын жою барысында құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды жүргiзу жөнiндегi шараларды дер кезiнде қолдану мақсатында қажеттi мәлiметтердi берiп отыру; 
      бейбiт кезең мен соғыс уақытына арналған азаматтық қорғаныс жоспарларын, бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда объект қызметiнiң тұрақтылығын арттыру мүдделерiне орай өндiрiстiк қорларды, тiршiлiктi қамтамасыз ету жүйелерi мен материалдық жабдықтарды қорғау жөнiндегi ұйымдастыру, инженерлiк-техникалық және арнаулы шараларын әзiрлеп, жүзеге асыру; 
      қызметкерлер мен олардың отбасыларының мүшелерiн көшiру үшiн қала сыртындағы аймақты дайындап, көшiрiлетiндердiң тiршiлiгiн қамтамасыз ету үшiн жағдайлар жасау; 
      стихиялық зiлзалалар, авариялар, апаттар мен дұшпанның атыс құралдарын қолдануының зардаптарын жою барысында құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарға тiкелей басшылық ету; 
      азаматтық қорғаныс шараларын, соның iшiнде оқу-материалдық базасын құру және нығайту жөнiндегi шараларды қаржыландыру мен материалдық-техникалық қамтамасыз етудi ұйымдастыру. 
      10. Азаматтық қорғаныстың негiзгi мiндеттерiн шешудi қамтамасыз ету мүддесiне орай азаматтық қорғаныс штабтары мынадай қызметтердi жүзеге асырады: 
      азаматтық қорғаныс шараларының бүкiл кешенiн орындауды ұйымдастырып, күштер мен құрал-жабдықтардың төтенше жағдайларда және дұшпанның жаппай қырып-жою қаруы мен басқа да шабуыл құралдарын қолданған жағдайында iс-қимылға даяр тұруына бақылау жасауды жүзеге асырады; 
      құтқару жұмыстарын жүргiзу кезiнде азаматтық қорғаныс күштерiн басқаруды қамтамасыз етедi; 
      азаматтық қорғаныстың бейбiт кезең мен соғыс уақытына арналған жоспарларын әзiрлеп, олардың жүзеге асырылуына бақылау жүргiзедi; 
      аумақтық және салалық басқару органдарының, кәсiпорындардың, ұйымдар мен мекемелердiң азаматтық қорғаныс жоспарларын әзiрлеуге әдiстемелiк басшылықты жүзеге асырып, олардың толық та сапалы болуына бақылау жасайды; 
      қорғаныс құрылыстарының, басқару пункттерiнiң, құлақтандыру және байланыс жүйелерiнiң құрылысына және оларды даярлықта ұстауға бақылауды жүзеге асырады; 
      басшы құрамның азаматтық қорғаныс жөнiндегi даярлығын жоспарлап, жүзеге асырады, сондай-ақ халықтың азаматтық қорғаныс жөнiндегi оқып-үйренуiне бақылау жасайды; 
      бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда азаматтық қорғаныстың басқару органдары мен республика халқын құлақтандыру жүйесiнiң құрылып, даяр тұруын қамтамасыз етедi; 
      азаматтық қорғаныс штабтары мен әскери бөлiмдерiнде, мекемелерi мен бөлiмшелерiнде жедел, әскери және жұмылдыру даярлығы шараларын жоспарлауды жүзеге асырып, олардың орындалуын қамтамасыз етедi. 
      11. Қазақстан Республикасының еңбек етуге жарамды азаматтары жеке, қоғам және мемлекет мүдделерiн қамтамасыз ету мақсатымен азаматтық қорғаныс жөнiндегi шараларға қатысады және оларға мынадай мiндеттер жүктеледi: 
      стихиялық зiлзалалар, авариялар мен апаттар зардаптарынан қорғанудың негiзгi әдiстерi мен құралдарын бiлу, бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда дұрыс iс-қимыл жасай бiлу және зардап шеккендерге көмек көрсете бiлу; 
      төтенше жағдайлардың зардаптарын жою кезiнде құтқару iсi мен басқа да шұғыл шараларға қатысу; 
      азаматтық қорғаныстың материалдық-техникалық базасы мен мүлкiне ұқыпты қарау. 
      12. Қазақстан Республикасы азаматтарының азаматтық қорғаныс жөнiндегi құқықтары Қазақстан Республикасының Конституциясы мен заңдарына сәйкес қамтамасыз етiледi. 
      13. Қазақстан Республикасының барлық азаматтары стихиялық зiлзалалар, авариялар мен апаттар зардаптарынан қорғану әдiстерi мен тәсiлдерiне, сондай-ақ төтенше жағдайлар туу қаупi төнген және туған кезде iс-қимыл жасауға оқытып-үйретiледi. 
      Халықты азаматтық қорғаныс жөнiнде оқытып-үйрету тәртiбiн, мөлшерiн және кезеңдерiн Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi белгiлейдi. 
      Тиiмдi оқытып-үйретудi ұйымдастыру үшiн азаматтық қорғаныстың оқу-материалдық базасы туралы Ережеге сәйкес құрылып, ұсталатын оқу-материалдық базасы пайдаланылады. 
      Басшы құрамды, басқару органдарын, өндiрiстiк және меншiктiң барлық нысанындағы басқа да объектiлердi және әскерилендiрiлмеген құрылымдары азаматтық қорғаныс жөнiнде даярлау Төтенше жағдайлар мен азаматтық қорғанысқа әзiрлеудiң республикалық және жергiлiктi орталықтарында, бiлiктiлiгiн көтеру жөнiндегi оқу орындарында, сондай-ақ еңбек ету орындарында оқу топтарының құрамында жүзеге асырылады. Оқытып-үйрету даярлау орталықтары туралы Ережеге сәйкес, өндiрiстен қол үзе отырып ұйымдастырылады. 
      Азаматтық қорғаныстың әскерилендiрiлмеген құрылымдарының жеке құрамын даярлау жұмыс уақытында тiкелей объектiлерде жергiлiктi бюджеттердiң және кәсiпорындар мен ұйымдардың қаражаттары есебiнен жүргiзiледi. Өндiрiс саласында қамтылмаған халықты оқытып-үйрету, тұрғылықты жерлерiнде бұқаралық ақпарат құралдары арқылы, азаматтық қорғаныс бойынша практикалық дәрiстер мен жаттығуларға тарту арқылы дербес даярлық жолмен жүргiзiледi. 
      Баспасөз және бұқаралық ақпарат органдары халықты төтенше жағдайларда қорғану әдiстерi мен iс-қимыл жасауға үйрету мақсатында азаматтық қорғаныс материалдарын насихаттауға мiндеттi. 
      Жоғары, орташа арнаулы, кәсiптiк-техникалық және басқа да оқу орындарының студенттерiн азаматтық қорғаныс бойынша оқытып-үйрету оқу мерзiмiнде, Бiлiм министрлiгiнiң Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабымен бiрлесiп әзiрлеген бағдарламалары бойынша, жүргiзiледi. 
      14. Мемлекеттiк басқару органдарын, халықты төтенше жағдайлар туу қаупi төнген және туған кезде құлақтандыру және тұрақты хабар берiп отыру жүйесi Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен iске енгiзiледi. 
      Азаматтық қорғаныс штабтары төтенше жағдайлар жөнiндегi аумақтық комиссиялардың, министрлiктердiң, ведомстволар мен кәсiпорындардың кезекшi-диспетчерлiк қызметтерiмен бiрлесе отырып, республика аумағындағы жағдайда тұрақты жедел бақылау жасауды ұйымдастырып, жүзеге асырады және төтенше жағдайлар туу қаупi кенеттен төнген және туған жағдайларда шұғыл шешiмдер қабылдайды, бұл жайында төтенше жағдайлар жөнiндегi тиiстi комиссияларға баяндап отырады. 
      Жергiлiктi атқару органдарының, министрлiктердiң, ведомстволар мен кәсiпорындардың басшылары азаматтық қорғаныс штабтарын төтенше жағдайлардың туу қаупi мен туғандығы жөнiнде және оперативтiк жағдайдың өзгеруi туралы дер кезiнде және толық хабардар етiп отыруды қамтамасыз етуге мiндеттi. 
      15. Азаматтық қорғаныс шараларын қаржыландыру республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң, сондай-ақ министрлiктердiң, ведомстволардың, кәсiпорындардың, ұйымдар мен меншiктiң барлық нысанындағы кәсiпорындардың қаражаттары есебiнен жүзеге асырылады. 
      Халықты қорғау шараларын өткiзумен байланысты, төтенше жағдайлар зардаптарын жою барысында құтқару және авариялық жөндеу жұмыстарын жүргiзумен байланысты шығындарды өтеу төтенше жағдайлардың зардаптарын жоюға арналған қаржыландыру көздерiнiң есебiнен жүзеге асырылады. 
      Азаматтық қорғаныстың әскерилендiрiлмеген құрылымдарын, жұмысшылар мен қызметкерлердi арнаулы мүлiкпен қамтамасыз ету үшiн министрлiктерде, ведомстволар мен кәсiпорындарда жұмылдыру резервi құрылады. Жұмылдыру резервiндегi азаматтық қорғаныстың арнаулы мүлкiнiң номенклатурасын, көлемi мен жинақталу мерзiмiн жергiлiктi атқару органдары, министрлiктер, ведомстволар мен кәсiпорындар Қазақстан Республикасының Экономика министрлiгiмен, Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанындағы Мемлекеттiк материалдық резервтер жөнiндегi комитетпен келiсе отырып әзiрлеп, Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi бекiтедi. 
      Жергiлiктi атқару органдары жұмылдыру резервi мүлкiнiң жинақталуы, сақталуы және дер кезiнде жаңартылып отыруына жауап бередi. 
      Азаматтық қорғаныстың жұмылдыру резервiнде арнаулы мүлiктiң жинақталуы мен сақталуына бақылауды Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанындағы Мемлекеттiк материалдық резервтер жөнiндегi комитет пен азаматтық қорғаныс штабтары жүзеге асырады. 
      16. Азаматтық қорғаныс штабтарының, бөлiмдерiнiң, мекемелерi мен бөлiмшелерiнiң әскери қызметшiлерi республикалық бюджеттiң қаражаты есебiнен ұсталынып, мiндеттi әскери қызмет өткередi және Қазақстан Республикасының заң актiлерiне сәйкес Қазақстан Республикасының Қарулы Күштер, басқа әскерлерi мен әскери құрылымдары, қызметшiлерi үшiн көзделген барлық құқықтар мен жеңiлдiктердi пайдаланады.<*> 
      <*> 
      Азаматтық қорғаныс штабтарын, бөлiмдерi мен бөлiмшелерiн материалдық-техникалық қамтамасыз ету Қазақстан Республикасының мемлекеттiк органдары арқылы, сондай-ақ кәсiпорындармен, мекемелермен және ұйымдармен, соның iшiнде шетелдiк ұйымдармен тiкелей шарттар бойынша жүзеге асырылады. 
      Материалдық-техникалық қамтамасыз ету тәртiбi мен нормаларын Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi белгiлейдi. 
      Жергiлiктi атқару органдары азаматтық қорғаныс штабтарына, бөлiмдерi мен бөлiмшелерiне қызмет және қойма үй-жайларын, штаттық автокөлiктi, әскери қалашықтар, оқу орталықтары, қосалқы шаруашылықтар мен басқа да объектiлер үшiн Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жер пайдалану құқығын бекiте отырып, жер учаскелерiн бөледi. 
      Жергiлiктi қорлардан берiлген үйлер, жайлар, автокөлiк, мүкәммал және жабдық үшiн ақы алынбайды. 
      Штабтар, бөлiмдер мен бөлiмшелердiң әскери қызметшiлерi мен қызметкерлерiн тұрғын үймен қамтамасыз етудi жергiлiктi атқару органдары мен Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлiгi олардың орналасқан жерi бойынша қамтамасыз етедi. 
       Ескерту. 16-тармаққа өзгерiс енгiзiлдi - ҚРҮ-нiң 1996.04.29. 
N 523 қаулысымен, 1996.12.25. N 1620 қаулысымен. 
      17. Азаматтық қорғаныс штабтарының бөлiмдерi мен бөлiмшелерiнiң қызметiнде заңдардың дәл және бiркелкi орындалуына бақылауды Қазақстан Республикасының Бас прокуроры мен ол өкiлеттiк берген прокурорлар жүзеге асырады. 
      Қаржы-шаруашылық қызметiне Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi жанындағы Мемлекеттiк қаржы бақылау комитетi мен Қазақстан Республикасы Қаржы министрлiгiнiң Бас салық инспекциясы бақылау жүргiзедi. 

Қазақстан Республикасы     
Министрлер Кабинетiнiң     
1994 жылғы 16 наурыздағы    
N 275 қаулысымен        
Бекiтiлген           

              Қазақстан Республикасының азаматтық 
                 қорғаныс Штабы туралы 
                          ЕРЕЖЕ 

       1. Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы Қазақстан Республикасының азаматтық қорғанысына тiкелей басшылықты жүзеге асырып, Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс бастығының жұмыс органы болып табылады. 
      Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы өзiне бағынысты облыстық, қалалық азаматтық қорғаныс штабтарын, әскери бөлiмдердi, мекемелер мен бөлiмшелердi басқарып, олардың қызметiне бағыт-бағдар берiп, үйлестiредi және бақылау жасап отырады. 
      Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы өз құзырының шегiнде азаматтық қорғаныс мәселелерi бойынша министрлiктердiң, ведомстволардың, меншiк нысанына қарамастан кәсiпорындардың, ұйымдар мен мекемелердiң, Үкiметтiң заң, нормативтiк актiлерi мен шешiмдерiн орындау мәселелерi жөнiндегi қызметiне, азаматтық қорғанысқа бөлiнген қаржының жұмсалуына бақылауды жүзеге асырып, Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс жүйесiнiң оған күнделiктi ахуалда, төтенше жағдайларда және соғыс уақытында жүктелген мiндеттердi орындауға даярлығын қамтамасыз етуi үшiн жауап бередi. 
      Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабының бастығы Қазақстан Республикасы азаматтық қорғанысы бастығының орынбасары болып табылады. Оны Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi қызметке тағайындап, қызметтен босатады. 
      Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабының, азаматтық қорғаныс штабтарының, әскери бөлiмдерiнiң және мекемелерiнiң құрылымы мен штаттарын белгiленген саны мен еңбекке ақы төлеу қоры және олардың қызметi туралы ереже шегiнде Штаб бастығы бекiтедi. 
      Республиканың азаматтық қорғаныс Штабы Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлiгiмен мынадай мәселелер бойынша бiрлесiп iс-қимыл жасайды: 
      азаматтық қорғаныстың әскери бөлiмдерiн, штабтары мен мекемелерiн бейбiт кезең мен соғыс уақытында жаппай жұмылдыру және даярлыққа келтiру; 
      бейбiт кезеңдегi iрi ауқымды төтенше жағдайларда және соғыс уақытында зақымдалу ошақтарында құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды жүргiзу үшiн бiрлесiп қимыл жасау және әскери бөлiмдердi тарту жоспарын әзiрлеу; 
      азаматтық қорғаныс күштерiн, басқару органдары мен мекемелерiн әскери, арнаулы техникамен және материалдық-техникалық мүлiкпен жарақтандыру; 
      азаматтық қорғаныс жоспарын әзiрлеуге қажеттi әскери сипаттағы негiзгi мәлiметтермен азаматтық қорғаныс органдарын қамтамасыз ету. 
      Төтенше жағдайлар туған кезде, құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды жүргiзу үстiнде Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар жөнiндегi мемлекеттiк комиссиясы жүргiзетiн шараларға қатысады. 
      Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабы заңды тұлға болып табылады. Оның Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк Елтаңбасы белгiленген, қазақ, орыс тiлдерiнде атауы жазылған мөрi болады. 
      Министрлiктердiң, ведомстволардың, облыстардың, қалалардың, қалалық және селолық аудандардың, мекемелердiң, ұйымдар мен меншiктiң барлық нысанындағы кәсiпорындардың азаматтық қорғаныс штабтары азаматтық қорғаныстың тиістi бастықтарының жұмыс органдары болып, ал штабтардың бастықтары олардың азаматтық қорғаныс мәселелерi жөнiндегi орынбасарлары болып табылады. 
      2. Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабының негiзгi мiндеттерiне мыналар жатады: 
      күштер мен құралдарды төтенше жағдайлар мен дұшпанның қарулы шабуылы кезiнде iс-қимыл жасауға әзiрлеу жөнiндегi азаматтық қорғаныстың бүкiл шаралар кешенiн орындауды ұйымдастыру; 
      апат аймақтары мен зақымдалу ошақтарында олардың зардаптарын жою кезiнде құтқару iсi мен басқа да шұғыл жұмыстарды ұйымдастыру; 
      Қазақстан Республикасының бейбiт кезең мен соғыс уақытына арналған азаматтық қорғаныс жоспарларын әзiрлеп, оның жүзеге асырылуына бақылау жасау, сондай-ақ аумақтық және салалық басқару органдарының бейбiт кезең мен соғыс уақытына арналған азаматтық қорғаныс жоспарларын әзiрлеуге әдiстемелiк басшылықты, олардың толықтығы мен сапасына бақылауды жүзеге асыру; 
      қорғаныс құрылыстарын, басқару пункттерiн салуға, құлақтандыру мен байланыс жүйелерiн, азаматтық қорғаныстың басқа да объектiлерiн құруға, азаматтық қорғаныстың инженерлiк-техникалық шараларын жобалау нормаларының сақталуына бақылауды жүзеге асыру; 
      азаматтық қорғаныс басшы құрамының, басқару органдары мен күштерiнiң даярлығын, сондай-ақ халықты бейбiт кезең мен соғыс уақытында төтенше жағдайлар туу қаупi төнген және туған кезде iс-қимыл жасауға үйретудi ұйымдастыру және бақылау жасау; 
      азаматтық қорғаныс басқару органдары мен республика халқын бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда құлақтандыру жүйелерiн құру және олардың ұдайы даяр тұруын қамтамасыз ету; 
      азаматтық қорғаныс штабтарында, әскери бөлiмдерi мен бөлiмшелерiнде оперативтiк, әскери және жұмылдыру даярлығы шараларын жоспарлауды жүзеге асырып, олардың орындалуын қамтамасыз ету; 
      азаматтық қорғаныс күштерiнiң бейбiт кезең мен соғыс уақытындағы төтенше жағдайларда мiндеттерiн орындау барысындағы iс-қимылы мен олардың өзара iс-әрекетiн басқару; 
      әскери басқару органдарымен және әскермен бейбiт кезең мен соғыс уақытында мiндеттердi бiрлесе орындау үстiнде өзара iс-қимыл жасасу; 
      азаматтық қорғаныс шараларын орындау жөнiндегi министрлiктер мен ведомстволардың, аумақтық азаматтық қорғаныс органдарының жұмысын үйлестiру; 
      аумақтық және салалық басқару органдарымен бiрлесе отырып азаматтық қорғаныс басқару органдарының, қызметтерi мен күштерiнiң тексерулерiн, штабтық-командалық, арнаулы оқулары мен жаттығуларын жоспарлап, өткiзу; 
      республика аумағындағы жағдайға ұдайы оперативтiк бақылау жасауды ұйымдастырып, жүзеге асыру және төтенше жағдайлар қаупi кенеттен төнген және туған кезде шұғыл шешiмдер қабылдау. 
      3. Қазақстан Республикасының азаматтық қорғаныс Штабының: 
      Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетiне ұсыныстар енгiзуге және Штаб құзырына қатысты мәселелер бойынша заң және үкiмет актiлерiн әзiрлеуге қатысуға; 
      меншiк нысаны мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, белгiленген тәртiппен министрлiктерден, ведомстволардан, кәсiпорындардан, ұйымдар мен мекемелерден азаматтық қорғаныс мiндеттерiн шешуге қажеттi мәлiметтердi сұрау салып, алуға; 
      азаматтық қорғаныс мәселелерi бойынша министрлiктердiң, ведомстволардың, меншiктiң барлық нысанындағы кәсiпорындар, ұйымдар мен мекемелердiң орындауы үшiн мiндеттi болып табылатын әдiстемелiк ұсыныстар, тәлiмдемелер, ережелер мен нұсқаулықтарды басып шығаруға; 
      азаматтық қорғаныс мәселелерi жөнiнде халықаралық ынтымақтастық туралы келiсiмдердi әзiрлеуге қатысуға; 
      азаматтық қорғаныс штабтары, бөлiмдерi мен бөлiмшелерiн қаруландыруға (жабдықтауға) әскери және басқа да техника мен мүлiктi қабылдауға, Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi белгiлеген тәртiппен материалдық құндылықтар мен ақша қаражатын есептен шығаруға; 
      республикалық және жергiлiктi өкiмет пен басқару органдары алдында азаматтық қорғаныс жөнiндегi тапсырмалар мен шараларды үздiк орындағаны үшiн лауазымды адамдар мен азаматтарды ынталандыру туралы, сондай-ақ азаматтық қорғаныс жөнiнде жүктелген мiндеттердiң орындалуын қамтамасыз етпеген лауазымды адамдарға жазалау шараларын қолдану туралы өтiнiш жасауға құқығы бар. 
      4. Азаматтық қорғаныс штабтарын, бөлiмдерi мен бөлiмшелерiн жауынгерлермен, запастағы әскери мiндеттi адамдармен толықтырып отыру Қазақстан Республикасының "Жалпыға бiрдей әскери мiндеттiлiк және әскери қызмет туралы" Заңына сәйкес жүргiзiледi. 
      Азаматтық қорғаныс штабтары, әскери бөлiмдерi мен бөлiмшелерi офицерлiк құрамының тұлғаларына, прапорщиктер мен мерзiмнен тыс әскери қызмет өтеушiлерге подполковник атағына дейiнгi, оны қоса алғанда, әскери атақтар берудi, оларды лауазымдарға тағайындауды, қызмет бабында өсiрудi, прапорщиктер мен мерзiмнен тыс әскери қызмет өтеушiлердi әскери қызметтен босатуды Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабының бастығы жүзеге асырады. 
      Азаматтық қорғаныс штабтары, әскери бөлiмдерi мен бөлiмшелерi офицерлiк құрамының тұлғаларына полковник әскери атағын берудi, оларды әскери қызметтен босатуды Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабы бастығының ұсынысы бойынша Қазақстан Республиканың Қорғаныс министрi жүзеге асырады. 
      Азаматтық қорғаныс органдары үшiн офицерлер даярлау Қазақстан Республикасы мен басқа да мемлекеттердiң жоғары оқу, әскери-оқу орындарында жүзеге асырылады. 
      Прапорщиктердi, сержанттар (старшиналар) мен солдат-мамандарды даярлау Қазақстан Республикасы Қарулы Күштерiнiң оқу бөлiмдерiнде жүзеге асырылады. 
      Офицерлiк құрамның кәсiби деңгейiн көтеру әскери-оқу орындарының факультеттерi, кафедралары мен курстарында және Төтенше жағдайлардағы iс-қимылға және азаматтық қорғанысқа даярлау жөнiндегi республикалық орталықта жүзеге асырылады. 
      5. Қазақстан Республикасы азаматтық қорғаныс Штабын, оған бағынысты штабтарды, әскери бөлiмдердi, мекемелер мен бөлiмшелердi қаржыландыру, материалдық-техникалық және әлеуметтiк-тұрмыстық қамтамасыз ету республикалық бюджет есебiнен жүзеге асырылады. 

О мерах по совершенствованию гражданской обороны Республики Казахстан

Постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 16 марта 1994 года N 275. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 9 февраля 2005 г. N 124 (P050124)

      В целях совершенствования гражданской обороны в республике Кабинет Министров Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить:
      Положение о гражданской обороне Республики Казахстан;
      (Абзац третий утратил силу - постановлением Правительства РК от 19 декабря 1995 г. N 1820)
      2. Возложить руководство гражданской обороной в областях, районах и городах, министерствах и ведомствах, учреждениях, организациях и на предприятиях, независимо от форм собственности, на соответствующих руководителей органов исполнительной власти, министерств, ведомств, учреждений, организаций и предприятий.
      Установить, что указанные руководители являются по должности начальниками гражданской обороны соответствующих областей, районов, городов, министерств, ведомств, учреждений, организаций и предприятий.
      3. Определить, что руководители органов исполнительной власти, министерств, ведомств, учреждений, организаций и предприятий несут персональную ответственность за организацию и осуществление мероприятий гражданской обороны, создание и обеспечение сохранности накопленных фондов индивидуальных и коллективных средств защиты и имущества гражданской обороны, а также за подготовку и обучение населения и персонала действиям в чрезвычайных ситуациях на подведомственных территориях и объектах.
      Для проведения этой работы иметь в своих структурах специальные самостоятельные подразделения, а там, где объем работы по гражданской обороне незначителен, - специально назначенных работников.
      4. Начальнику Штаба гражданской обороны Республики Казахстан в 2-месячный срок совместно с заинтересованными министерствами и ведомствами разработать и утвердить проект положения о невоенизированных формированиях гражданской обороны Республики Казахстан.
      Премьер-министр Республики Казахстан
 

                                                Утверждено
                               постановлением Кабинета Министров
                                     Республики Казахстан
                                   от 16 марта 1994 г. N 275

                        П о л о ж е н и е
            о гражданской обороне Республики Казахстан

      1. Настоящее Положение определяет основные цели, задачи, организацию и порядок функционирования гражданской обороны Республики Казахстан, полномочия и обязанности местных исполнительных органов, министерств, ведомств, предприятий и организаций, а также должностных лиц и граждан по решению задач гражданской обороны.
      2. Гражданская оборона Республики Казахстан предназначена для осуществления в мирное и военное время мероприятий по защите населения и экономики республики от последствий стихийных бедствий, крупных аварий, катастроф и возможного применения противником современных средств поражения, а также для проведения спасательных и других неотложных работ в очагах поражения и районах возникновения чрезвычайных ситуаций.
      Гражданская оборона Республики Казахстан входит в состав Республиканской системы по предупреждению и действиям в чрезвычайных ситуациях и выполняет задачи в соответствии с Положением о данной системе.
      3. Основными задачами гражданской обороны являются:
      подготовка и заблаговременное проведение комплекса мероприятий по защите населения и снижению ущерба от последствий чрезвычайных ситуаций мирного и военного времени;
      организация и проведение спасательных и других неотложных работ в мирное и военное время и оказание помощи пострадавшему населению;
      создание и поддержание в готовности сил и средств для проведения спасательных работ;
      подготовка руководящего состава, органов управления и сил гражданской обороны, всеобщее обучение населения способам защиты и действиям в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени;
      создание и поддержание в высокой степени готовности систем управления гражданской обороной, оповещения и информирования населения об угрозе и возникновении стихийных бедствий, крупных аварий, катастроф и применения противником современных средств поражения; организация постоянного наблюдения и контроля за радиоактивным, химическим загрязнением и бактериологическим заражением;
      осуществление мер по повышению устойчивости функционирования отраслей и объектов экономики и жизнеобеспечения в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени.
      4. Гражданская оборона Республики Казахстан организуется на всей территории республики по территориально-производственному принципу и включает в себя:
      а) органы управления гражданской обороны:
      Штаб гражданской обороны Республики Казахстан;
      штабы гражданской обороны областей, районов, городов, районов в городах с подведомственными им подразделениями и учреждениями;
      отделы (секторы, группы) местных исполнительных органов, министерств, госкомитетов, ведомств, предприятий, организаций и учреждений;
      штабы, службы, эвакуационные органы местных исполнительных органов, министерств, госкомитетов, ведомств, предприятий, организаций и учреждений (нештатные);
      дежурные службы органов гражданской обороны, подразделения оповещения и связи, пункты управления;
      б) силы гражданской обороны:
      воинские части гражданской обороны;
      территориальные и ведомственные невоенизированные формирования гражданской обороны;
      специализированные аварийно-спасательные формирования министерств, ведомств и предприятий.
      Структура, состав, задачи и функции указанных органов управления и сил гражданской обороны определяются соответствующими положениями.
      5. Общее руководство гражданской обороной Республики Казахстан осуществляет Премьер-министр Республики Казахстан, который является по должности начальником гражданской обороны Республики Казахстан.
      Начальник Штаба гражданской обороны Республики Казахстан является заместителем начальника гражданской обороны Республики Казахстан.
      Руководство гражданской обороной в министерствах, ведомствах, областях, городах, городских и сельских районах, в учреждениях, организациях и предприятиях всех форм собственности осуществляют их первые руководители, являющиеся по должности начальниками гражданской обороны.
      6. Подготовка по гражданской обороне проводится заблаговременно с учетом возможных чрезвычайных ситуаций, а также развития средств нападения противника.
      Характер, объем и сроки проведения мероприятий, обеспечивающих выполнение задач гражданской обороны, определяются Кабинетом Министров Республики Казахстан с учетом политического, экономического и оборонного значения городов, других населенных пунктов и объектов экономики.
      С этой целью крупные административные центры и промышленные города подразделяются на города особой, первой, второй и третьей групп по гражданской обороне, а наиболее важные объекты экономики - на объекты особой важности, первой и второй категории по гражданской обороне.
      Отнесение городов к указанным группам по гражданской обороне производится Кабинетом Министров Республики Казахстан по представлениям местных исполнительных органов, согласованным со Штабом гражданской обороны Республики Казахстан.
      Отнесение объектов экономики к категориям по гражданской обороне в зависимости от их подчиненности осуществляется соответственно местными исполнительными органами, министерствами и ведомствами республики по согласованию с территориальными штабами гражданской обороны.
      Для осуществления мероприятий по приведению гражданской обороны в установленные степени готовности, переводу ее с мирного на военное положение и выполнению возложенных на нее задач разрабатываются планы гражданской обороны в соответствии с решением Правительства Республики Казахстан.
      7. Местные исполнительные органы руководят гражданской обороной на соответствующей территории и осуществляют следующие функции:
      обеспечивают выполнение заданий и мероприятий по гражданской обороне, принимают с этой целью решения, обязательные для исполнения всеми расположенными на подведомственной территории объектами всех форм собственности, должностными лицами и гражданами;
      организуют и обеспечивают проведение спасательных и других неотложных работ по ликвидации последствий стихийных бедствий, аварий и катастроф, применения противником современных средств поражения;
      обеспечивают создание и поддержание в готовности пунктов управления, систем оповещения, защитных сооружений, необходимых сил и средств гражданской обороны, обучение населения, проведение учений и тренировок органов управления по предупреждению и действиям в условиях чрезвычайных ситуаций мирного и военного времени;
      планируют и при необходимости осуществляют эвакуацию населения из городов, отнесенных к группам по гражданской обороне, и районов чрезвычайных ситуаций, готовят районы размещения в загородной зоне к приему эвакуируемых и созданию условий по обеспечению их жизнедеятельности;
      организуют планирование и проведение мероприятий гражданской обороны в системе мер по мобилизационной подготовке;
      осуществляют финансирование и материально-техническое обеспечение мероприятий гражданской обороны, в том числе по созданию и совершенствованию учебно-материальной базы.
      8. Руководители министерств, ведомств, организаций, учреждений и предприятий несут ответственность за выполнение задач и мероприятий гражданской обороны, готовность органов управления, сил и средств к действиям в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени, осуществление мер по защите производственного персонала и объектов от последствий чрезвычайных ситуаций и нападения противника.
      На министерства и ведомства возлагаются следующие обязанности:
      обеспечение в центральном аппарате и подведомственных структурах отрасли выполнения задач и мероприятий гражданской обороны в повседневных условиях и в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени;
      разработка планов гражданской обороны отрасли на мирное, военное время и на расчетный год, методическое руководство планированием гражданской обороны в подведомственных звеньях;
      методическое руководство реализацией комплекса мероприятий по защите рабочих и служащих подведомственных объектов от последствий аварий, катастроф, стихийных бедствий и от современных средств поражения;
      разработка и осуществление мероприятий по эвакуации аппарата управления в пункты, обеспечивающие продолжение его деятельности в чрезвычайных условиях мирного и военного времени, принятие мер по заблаговременной подготовке районов размещения в загородной зоне;
      планирование и организация обучения руководящего состава, командно-начальствующего состава, рабочих и служащих, проведение учений и тренировок органов управления и формирований в целях подготовки к действиям в чрезвычайных ситуациях и в случае нападения противника;
      руководство разработкой и реализацией мероприятий по уменьшению опасности возникновения аварийных ситуаций, повышению устойчивости работы отрасли, объединений и предприятий в чрезвычайных условиях мирного и военного времени;
      создание и обеспечение постоянной готовности пунктов управления и их расчетов, а также сил и средств, имеющихся в подчинении, к действиям при возникновении чрезвычайных ситуаций;
      обеспечение финансирования и материально-технического снабжения мероприятий гражданской обороны в установленном порядке;
      создание финансовых и материально-технических резервов на случай экстренной необходимости проведения мероприятий по предупреждению чрезвычайных ситуаций, обеспечению спасательных работ и оказанию помощи пострадавшим.
      9. Основные обязанности руководителей промышленных объектов и хозяйствующих субъектов всех форм собственности:
      осуществление непосредственного руководства всем комплексом мероприятий гражданской обороны на объекте;
      организация и обеспечение готовности системы надежного оповещения и информирования на объекте и в зоне влияния на жизнь и здоровье населения последствий аварий и катастроф;
      создание фонда защитных сооружений для укрытия работников объекта от последствий стихийных бедствий, аварий, катастроф и применения противником средств поражения;
      создание, оснащение необходимой техникой и имуществом, обучение и поддержание в готовности невоенизированных формирований гражданской обороны;
      организация обучения персонала объекта способам защиты и действиям при угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций мирного и военного времени, подготовка и проведение учений и тренировок органов управления;
      оценка вероятности возникновения возможных аварий и катастроф на объекте и организация соответствующих превентивных мероприятий, выдача необходимых данных территориальным органам гражданской обороны в целях своевременного принятия мер по оповещению и информированию населения, его защите, проведению спасательных и других неотложных работ в ходе ликвидации последствий аварий и катастроф;
      разработка и реализация планов гражданской обороны на мирное и военное время, организационных, инженерно-технических и специальных мероприятий по защите производственных фондов, систем жизнеобеспечения и материальных средств в интересах повышения устойчивости функционирования объекта в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени;
      подготовка загородной зоны для эвакуации работников и членов их семей, создание условий для жизнеобеспечения эвакуируемых;
      непосредственное руководство на объекте спасательными и другими неотложными работами при ликвидации последствий стихийных бедствий, аварий, катастроф и применения противником средств поражения;
      организация финансирования и материально-технического обеспечения мероприятий гражданской обороны, в том числе по созданию и поддержанию учебно-материальной базы.
      10. В интересах обеспечения решения основных задач гражданской обороны штабы гражданской обороны осуществляют следующие функции:
      организуют выполнение всего комплекса мероприятий гражданской обороны и осуществляют контроль за готовностью сил и средств к действиям в чрезвычайных ситуациях и в случаях применения противником оружия массового поражения и других средств нападения;
      обеспечивают управление силами гражданской обороны при проведении спасательных работ;
      разрабатывают планы гражданской обороны на мирное и военное время и осуществляют контроль за их реализацией;
      осуществляют методическое руководство разработкой планов гражданской обороны территориальными и отраслевыми органами управления, предприятиями, организациями и учреждениями, контролируют их полноту и качество;
      осуществляют контроль за строительством и поддержанием в готовности защитных сооружений, пунктов управления, систем оповещения и связи;
      планируют и осуществляют подготовку руководящего состава по гражданской обороне, а также контролируют обучение населения по гражданской обороне;
      обеспечивают создание и готовность системы оповещения органов управления гражданской обороны и населения республики в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени;
      осуществляют планирование и обеспечивают выполнение мероприятий оперативной, боевой и мобилизационной подготовки в штабах, воинских частях, учреждениях и подразделениях гражданской обороны.
      11. В целях обеспечения личных, общественных и государственных интересов трудоспособные граждане Республики Казахстан участвуют в мероприятиях по гражданской обороне и обязаны:
      знать основные способы и средства защиты от последствий стихийных бедствий, аварий и катастроф, уметь правильно действовать в чрезвычайных ситуациях мирного и военного времени и оказывать помощь пострадавшим;
      принимать участие в спасательных и других неотложных работах при ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций;
      бережно относиться к материально-технической базе и имуществу гражданской обороны.
      12. Права граждан Республики Казахстан по гражданской обороне обеспечиваются в соответствии с Конституцией и законами Республики Казахстан.
      13. Все граждане Республики Казахстан обучаются приемам и способам защиты от последствий стихийных бедствий, аварий и катастроф, а также действиям при угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций.
      Порядок, объем и периодичность обучения населения по гражданской обороне определяются Кабинетом Министров Республики Казахстан.
      Для организации эффективного обучения используется учебно-материальная база, которая создается и содержится в соответствии с Положением об учебно-материальной базе гражданской обороны.
      Подготовка по гражданской обороне руководящего состава органов управления, промышленных и других объектов всех форм собственности и невоенизированных формирований осуществляется в Республиканском и местных центрах подготовки к чрезвычайным ситуациям и гражданской обороне, учебных заведениях повышения квалификации, а также по месту трудовой деятельности в составе учебных групп. Обучение организуется с отрывом от производства в соответствии с Положением о центрах подготовки.
      Подготовка личного состава невоенизированных формирований гражданской обороны проводится в рабочее время непосредственно на объектах за счет местных бюджетов и средств предприятий и организаций.
      Обучение населения, не занятого в сфере производства и обслуживания, проводится по месту жительства путем самостоятельной подготовки через средства массовой информации, привлечения на практические занятия и тренировки по гражданской обороне.
      Органы печати и массовой информации обязаны пропагандировать материалы по гражданской обороне в целях обучения населения способам защиты и действиям в чрезвычайных ситуациях.
      Обучение по гражданской обороне студентов высших, средних специальных, профессионально-технических и других учебных заведений проводится в учебное время по программам Министерства образования, разрабатываемым совместно со Штабом гражданской обороны Республики Казахстан.
      14. Система оповещения и постоянного информирования органов государственного управления, населения при угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций вводится в действие в порядке, установленном Правительством Республики Казахстан.
      Штабы гражданской обороны во взаимодействии с дежурнодиспетчерскими службами территориальных комиссий по чрезвычайным ситуациям, министерств, ведомств и предприятий организуют и осуществляют постоянный оперативный контроль за обстановкой на территории республики и принимают неотложные решения при внезапной угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций, о чем докладывают соответствующим комиссиям по чрезвычайным ситуациям.
     Руководители местных исполнительных органов, министерств, ведомств и предприятий обязаны обеспечить своевременное и полное информирование штабов гражданской обороны об угрозе и возникновении чрезвычайных ситуаций и изменении оперативной обстановки.
      15. Финансирование мероприятий гражданской обороны осуществляется за счет средств республиканского и местных бюджетов, а также средств министерств, ведомств, учреждений, организаций и предприятий всех форм собственности.
     Возмещение расходов, связанных с проведением мероприятий по защите населения, спасательных и аварийно-восстановительных работ в ходе ликвидации последствий чрезвычайных ситуаций, осуществляется за счет источников финансирования, предназначенных на ликвидацию последствий чрезвычайных ситуаций.
      Для обеспечения невоенизированных формирований гражданской обороны, рабочих и служащих специальным имуществом в министерствах, ведомствах и на предприятиях создается мобилизационный резерв. Номенклатура, объем и сроки накопления специального имущества гражданской обороны в мобилизационном резерве разрабатываются местными исполнительными органами, министерствами, ведомствами и предприятиями по согласованию с Министерством экономики Республики Казахстан, Комитетом по государственным материальным резервам при Кабинете Министров Республики Казахстан и утверждаются Кабинетом Министров Республики Казахстан.
     Местные исполнительные органы несут ответственность за накопление, хранение и своевременное освежение имущества мобилизационного резерва.
      Контроль за накоплением и хранением в мобилизационном резерве специального имущества гражданской обороны осуществляется Комитетом по государственным материальным резервам при Кабинете Министров Республики Казахстан и штабами гражданской обороны.
      16. Военнослужащие штабов, частей, учреждений и подразделений гражданской обороны содержатся за счет средств республиканского бюджета, состоят на действительной военной службе и пользуются всеми правами и льготами, предусмотренными для военнослужащих Вооруженных Сил, других войск и воинских формирований Республики Казахстан в соответствии с законодательными актами Республики Казахстан.<*>
     (Абзац третий) Материально-техническое обеспечение штабов, частей и подразделений гражданской обороны осуществляется через государственные органы Республики Казахстан, а также по прямым договорам с предприятиями, учреждениями и организациями, в том числе зарубежными.
      Порядок и нормы материально-технического обеспечения устанавливаются Кабинетом Министров Республики Казахстан.
      Местные исполнительные органы выделяют штабам, частям и подразделениям гражданской обороны служебные и складские помещения, штатный автотранспорт, земельные участки для военных городков, учебных центров, подсобных хозяйств и других объектов с закреплением прав землепользования согласно законодательству Республики Казахстан.
      За переданные из местных фондов здания, помещения, автотранспорт, инвентарь и оборудование плата не взимается.
      Обеспечение жильем военнослужащих и служащих штабов, частей и подразделений осуществляется местными исполнительными органами и Министерством обороны Республики Казахстан по месту их дислокации.
      Сноска. В абзаце первом заменены слова - постановлением Правительства РК от 29 апреля 1996 г. N 523. Абзац второй исключен - постановлением Правительства РК от 25 декабря 1996 г. N 1620 P961620_ .
      17. Надзор за точным и единообразным исполнением законов в деятельности штабов, частей и подразделений гражданской обороны осуществляется Генеральным прокурором Республики Казахстан и уполномоченными им прокурорами.
      Финансово-хозяйственная деятельность контролируется Комитетом государственного финансового контроля при Кабинете Министров Республики Казахстан и Главной налоговой инспекцией Министерства финансов Республики Казахстан.