Судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану тәртiбi жөнiндегi ереженi бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң Қаулысы 1995 жылғы 15 ақпандағы N 160. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2004.01.26. N 85 қаулысымен.

     "Қазақстан Республикасының Су кодексiн күшiне енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң 1993 жылғы 31 наурыздағы N
2062 қаулысына сәйкес Қазақстан Республикасының Министрлер Кабинетi
қаулы етедi:
     Судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану тәртiбi жөнiндегi қоса берiлiп отырған Ереже бекiтiлсiн.

     Қазақстан Республикасының
     Премьер-министрi

Қазақстан Республикасы         
Министрлер Кабинетiнiң         
1995 жылғы 15 ақпандағы        
N 160 қаулысымен           
Бекiтiлген              

             Судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану
                          тәртiбi жөнiндегi
                              ЕРЕЖЕ <*>

      ЕСКЕРТУ. Ереженiң мәтiнiне өзгерiс енгiзiлдi - ҚР Үкіметінiң
1996.08.20. N 1031 қаулысымен .
      1. Осы Ереже судың мемлекеттiк есебi мен пайдалануды жүргiзу тәртiбiн белгiлейдi және олардың қай ведомствоға жататынына, меншiк нысанына қарамастан, барлық министрлiктерге, ведомстволарға, кәсiпорындарға, ұйымдарға және мекемелерге, азаматтарға мiндеттi болып табылады.
      2. Судың мемлекеттiк есебi мен оны пайдаланудың негiзгi мiндетi - халық мұқтажы, экономика салалары мен қоршаған ортаның экологиялық тұрақтылығын сақтау үшiн пайдаланылатын судың сапасы мен мөлшерiн анықтау болып табылады.
      3. Қазақстан Республикасының бiрыңғай су қорын құрайтын барлық сулар (су объектiлерi), сондай-ақ ведомстволық бағыныстылығына және меншiк нысанына қарамастан, өнеркәсiп, құрылыс, көлiк, ауыл шаруашылық және басқа да кәсiпорындар, ұйымдар мен мекемелер, жеке азаматтар пайдаланатын сулар мемлекеттiк есепке алынады.
      4. Судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалануды Қазақстан Республикасы үшiн бiрыңғай жүйе бойынша Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитет, жер бетi суы бойынша - Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқарма, жер асты суы бойынша - Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгi жүзеге асырады.
      5. Қазақстан Республикасының Гидрометеорология бас басқармасы судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану саласында:
      а) жер бетiндегi су ресурстарын мемлекеттiк есепке алу мен олардың режимi мен сапасын бақылауды қамтамасыз етедi.
      Жер бетiндегi сулардың мемлекеттiк есебi Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасының және басқа да министрлiктер мен ведомстволар жүйесiнiң гидрометеорология орталықтары, станциялары мен постарының мемлекеттiк желiлерi арқылы басқа да ақпарат алу құралдары мен әдiстерiн тарта отырып (жасанды Жер серiгi, авиация, экспедиция және су объектiлерiн зерттейтiн басқа да әдiстер), Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасы белгiлеген үлгiде, тәртiпте және мерзiмде жүзеге асырылады;
      б) судың мемлекеттiк есебiнiң материалдары негiзiнде мүдделi кәсiпорындарды, ұйымдар мен мекемелердi белгiленген тәртiппен су объектiлерi (жер асты суларынан басқа) және олардың гидрологиялық режимi жөнiндегi деректермен, сондай-ақ кәсiпорындарды, құрылыстар мен басқа да объектiлердi жобалау, салу және пайдалану үшiн қажеттi гидрологиялық болжаулармен қамтамасыз етедi;
      в) физикалық, химиялық және гидробиологиялық көрсеткiштерi бойынша мемлекеттiк қызметтi ұйымдастырады және судың ластану деңгейiне бақылау мен тексерудi (жер асты суынан басқа) қамтамасыз етедi және мүдделi кәсiпорындарды, ұйымдар мен мекемелердi су объектiлерiнiң (жер асты суларынан басқа) ластану деңгейi және оның шаруашылық қызмет пен гидрометеорологиялық жағдайлардың әсерiмен өзгеру мүмкiндiгi туралы, сондай-ақ жер бетi суларының ластану деңгейiнiң күрт өзгерулерi туралы жүйелi әрi жедел ақпаратпен белгiленген тәртiппен қамтамасыз етедi.
      6. Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгi судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану саласында:
      жер қойнауын гидрогеологиялық зерттеу материалдарының негiзiнде жер асты суларының ресурстары мен пайдалану қорларын, сондай-ақ жер қойнауын пайдаланушылардың статистикалық есептерiнiң негiзiнде жер қойнауынан алынатын жер асты суларының көлемiн (бiрге шығатынын қосқанда) есепке алуды;
      жер қойнауын пайдаланушылардың есептерiнiң негiзiнде жер қойнауына, сулы қабаттарды қосқанда, төгiлетiн ағын және басқа сулардың, сондай-ақ ластағыш заттардың мөлшерiн есепке алуды;
      жер асты суларын алуды немесе ағын және басқа суларды жер қойнауына төгудi жүзеге асыратын барлық жер қойнауын пайдаланушыларды, сондай-ақ "Жер асты сулары" тарауы бойынша мемлекеттiк су кадастрына енгiзiлген су объектiлерiн тiркеудi және есепке алуды;
      мемлекеттiк меншiктер және жеке меншiктегi (жекешелендiрiлген) бақылау пункттерi торабын қамтитын жер асты суларының мемлекеттiк мониторингiн жүргiзу шеңберiнде жер асты суларының режимi мен сапасына бақылауды;
      су ресурстары бас басқармасы органдарының (Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитет) келiсiмi бойынша жүзеге асырылатын арнайы су пайдалануға, пайдалану және су соратын құбырлар мен құдықтарды бұрғылауға, сондай-ақ жер асты суларының жай-күйiне ықпал ететiн жер асты құрылыстарын салу орны мен оның жобасын келiсуге заңда белгiленген тәртiппен рұқсат беру мен жоюды;
      жер қойнауы суларын пайдаланушы ұйымдардың меншiктi (жекешелендiрiлген) бақылау пункттерi торабында атқарылған жер асты суларының режимi мен сапасын зерттеу жөнiндегi жұмыстарды жүргiзуiн тексерудi;
      алынатын жер асты суларының, сондай-ақ жер қойнауына төгiлетiн сулардың көлемiн алғашқы есепке алудың дұрыстығын тексерудi;
      жер асты суларын мемлекеттiк есепке алудың және оны пайдаланудың автоматтандырылған мәлiметтер қорын жетiлдiру мен тиiмдi пайдалану жөнiндегi жұмыстарды;
      Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгiнiң нұсқаулары мен әдiстемелiк тапсырмаларында белгiленген жер асты сулары мен оларды пайдаланудың үлгiлерi мен мерзiмiне байланысты мемлекеттiк есепке алу материалдарын пысықтауды;
      жер асты сулары мен оларды пайдаланудың мемлекеттiк есебiне қатысты нұсқауларды, әдiстемелiк тапсырмаларды және басқа нормативтi құжаттарды әзiрлеудi;
      жер асты сулары мен олардың пайдаланудың мемлекеттiк есебiн жүргiзудегi жалпы принциптердi әзiрлеудi;
      мемлекеттiк органдармен ведомствоаралық хабарлар алмасуды;
      Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитетке белгiленген тәртiппен жер асты сулары мен оларды пайдалану есебi жөнiндегi жиынтық мәлiметтердi берудi жүзеге асырады.
      7. Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитет судың мемлекеттiк есебi және оны пайдалану саласында:
      а) суды пайдаланатын кәсiпорындар, ұйымдар мен мекемелерде су объектiлерiнен алынатын және соған құйылатын сулардың алғашқы есебiнiң дұрыстығына, суды пайдалану, қайта құю есебiне арналған жабдықтар мен аппараттардың мемлекеттiк аттестациялануының белгiленген мерзiмiн сақтауға бақылауды қамтамасыз етедi;
      б) суды пайдаланушылардың есеп беруi негiзiнде пайдаланатын суды есепке алуды жүзеге асырады;
      в) суды пайдаланудың есебi жөнiндегi қорытындыланған мәлiметтердi (тiкелей су объектiлерiнен алынған су көлемi, сондай-ақ оларға қайта құйылған сулардың көлемi мен құрамы) Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасына, Қазақстан Республикасының Экология және биоресурстар министрлiгiне және оларға бағынысты органдарға заңда белгiленген тәртiппен табыс етудi қамтамасыз етедi;
      г) суды пайдалануды тiркеудi жүзеге асырады.
      8. Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитетi Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгiмен, Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасымен бiрлесе отырып, судың есебi мен пайдалану туралы статистикалық есеп берудiң үлгiлерiн әзiрлеп, тапсыру мерзiмi мен тәртiбiн, сондай-ақ оларды толтыру жөнiндегi нұсқауларды белгiлейдi және Қазақстан Республикасының Статистика және талдау жөнiндегi мемлекеттiк комитетiне бекiтуге ұсынады.
      9. Суды пайдаланушы, меншiк нысаны мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, кәсiпорындар, ұйымдар мен мекемелер, сондай-ақ азаматтар:
      а) Қазақстан Республикасының жанындағы Су ресурстары жөнiндегi комитет Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасымен ("Жер бетiндегi сулар" тарауы) және Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгiмен ("Жер асты сулары" тарауы) келiсiм бойынша белгiленген тәртiпте және мерзiмде су объектiлерiнен алынатын және соған қайта құйылатын сулардың алғашқы есебiн жүргiзедi;
      б) судың шығыны мен деңгейiн өлшейтiн құралдармен су алатын және қайта құятын құрылыстарды жабдықтайды, сондай-ақ суы өздiгiнен шығатын скважиналарға реттегiш қондырғыларды орнатады.
      Аталған жабдықтар жоқ болған жағдайда кәсiпорындар, ұйымдар, мекемелер және басқа да суды пайдаланушылар Қазақстан Республикасының Су ресурстары жөнiндегi комитетi, Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгi жүйесiнiң жергiлiктi органдарынан суды пайдалануға уақытша рұқсатты рәсiмдеуi тиiс және бақылау-өлшеу құралдарын қондырғанға дейiн, алынатын және қайта құйылатын судың мөлшерiн есепке алуды технологиялық жабдықтардың белгiленген көрсеткiштерi бойынша және басқа да мүмкiн болатын өлшеу әдiстерiн қолдана отырып, жүргiзедi;
      в) өз лабораториясында немесе мемлекеттiк аттестациясы бар басқа да кәсiпорындар, ұйымдар мен мекемелер лабораторияларында қайта құрылатын сулардың химиялық құрамын анықтауды қамтамасыз етедi;
      г) Қазақстан Республикасының Статистика және талдау жөнiндегi мемлекеттiк комитетi бекiтетiн үлгiлер бойынша және нұсқауларға сәйкес, су пайдаланғаны жөнiнде есеп тапсырады;
      д) Қазақстан Республикасының Гидрометеорология бас басқармасының Қазақстан Республикасының жанындағы Су ресурстары жөнiндегi комитеттiң Денсаулық сақтау министрлiгiнiң, Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгiнiң (жер асты сулары бойынша) және Қазақстан Республикасының Экология және биоресурстар министрлiгiнiң жергiлiктi органдарына апат салдарынан ластағыш заттардың тасталуы, сондай-ақ су объектiлерiнен су алу мен оған қайта құюдың белгiленген режимiнiң бұзылуы туралы шұғыл хабарлар бередi.
      10. Суды пайдалануға байланысты объектiлердi жобалау және салу барысында министрлiктер, ведомстволар және басқа да шаруашылық жүргiзушi субъектiлерi, қажет болған жағдайда, уақытша ведомстволық гидрометеорологиялық станциялар мен постыларды, сондай-ақ режимдiк бақылау пункттерiн ұйымдастырады. Аталған станциялар мен постыларды, режимдiк бақылау пункттерiн ұйымдастыру және жою Қазақстан Республикасының Гидрометеорология жөнiндегi бас басқармасының, Қазақстан Республикасының Геология және жер қойнауын қорғау министрлiгiнiң жергiлiктi органдарының келiсiмi бойынша жүзеге асырылады, ал мүдделi ұйымдарға бақылау жүргiзу және материалдарды беру аталған бас басқарма мен министрлiк белгiлеген үлгi, тәртiп пен мерзiм бойынша жүргiзiледi.

Об утверждении Положения о порядке государственного учета вод и их использования

Постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 15 февраля 1995 г. N 160. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 26 января 2004 г. N 85 (P040085)

       Сноска.В тексте Положения исключены слова - постановлением Правительства РК от 20 августа 1996 г. N 1031 .

            В соответствии с постановлением Верховного Совета Республики Казахстан от 31 марта 1993 г. N 2062 "О введении в действие Водного кодекса Республики Казахстан" Кабинет Министров Республики Казахстан постановляет:
      Утвердить прилагаемое Положение о порядке государственного учета вод и их использования.

  Премьер-министр
Республики Казахстан

                                          Утверждено
                                    постановлением Кабинета
                                Министров Республики Казахстан
                                  от 15 февраля 1995 г. N 160

                              Положение
                      о порядке государственного
                     учета вод и их использования

      1. Настоящее Положение определяет порядок ведения государственного учета вод и их использования и является обязательным для всех министерств и ведомств, предприятий, организаций и учреждений, независимо от их ведомственной принадлежности и форм собственности, а также граждан.
      2. Основной задачей государственного учета вод и их использования является определение количества и качества вод, используемых для нужд населения, отраслей экономики и сохранения экологической устойчивости окружающей среды.
      3. Государственному учету подлежат все воды (водные объекты), составляющие единый водный фонд Республики Казахстан, а также использование вод промышленными, строительными, транспортными, сельскохозяйственными и иными предприятиями, организациями и учреждениями, независимо от их ведомственной подчиненности и форм собственности, а также гражданами.
      4. Государственный учет вод и их использования осуществляется по единой для Республики Казахстан системе Комитетом по водным ресурсам Республики Казахстан, по поверхностным водам - Главным управлением по гидрометеорологии Республики Казахстан, по подземным водам - Министерством геологии и охраны недр Республики Казахстан.
      5. Главное управление по гидрометеорологии Республики Казахстан в области государственного учета вод и их использования:
      а) обеспечивает государственный учет ресурсов поверхностных вод и наблюдение за их режимом и качеством.
      Государственный учет поверхностных вод осуществляется государственной сетью гидрометеорологических центров, станций и постов системы Главного управления по гидрометеорологии Республики Казахстан и других министерств и ведомств с привлечением иных средств и методов получения информации (искусственных спутников Земли, авиационных, экспедиционных и других методов исследования водных объектов) по формам в порядке и в сроки, устанавливаемые Главным управлением по гидрометеорологии Республики Казахстан;
      б) обеспечивает в установленном порядке заинтересованные предприятия, организации и учреждения на основе материалов государственного учета вод данными о водных объектах (кроме подземных вод) и их гидрологическом режиме, а также гидрологическими прогнозами, необходимыми для проектирования, строительства и эксплуатации предприятий, сооружений и других объектов;
      в) организует общегосударственную службу и обеспечивает наблюдение и контроль за уровнем загрязнения вод (кроме подземных) по физическим, химическим и гидробиологическим показателям, обеспечивает в установленном порядке заинтересованные предприятия, организации и учреждения систематической информацией об уровне загрязнения водных объектов (кроме подземных вод) и возможности его изменения под влиянием хозяйственной деятельности и гидрометеорологических условий, а также экстренной информацией о резких изменениях уровня загрязнения поверхностных вод.
      6. Министерство геологии и охраны недр Республики Казахстан в области государственного учета подземных вод и их использования осуществляет:
      учет ресурсов и эксплуатационных запасов подземных вод на основании материалов гидрологического изучения недр, а также количества извлекаемых (включая попутно) из недр подземных вод на основании статистической отчетности недроводопользователей;
      учет количества сбрасываемых в недра, включая водоносные горизонты, сточных и других вод, а также загрязняющего вещества на основании отчетности недроводопользователей;
      регистрацию и учет всех недроводопользователей, осуществляющих забор подземных вод или сброс сточных и других вод в недра, а также водных объектов, включенных в государственный водный кадастр по разделу "Подземные воды";
      наблюдения за режимом и качеством подземных вод в рамках ведения государственного мониторинга подземных вод, включающих собственную государственную и частную (приватную) сеть наблюдательных пунктов;
      выдачу и отмену в установленном законом порядке разрешений на специальное водопользование, которые осуществляются по согласованию с главным органом управления водными ресурсами (Комитетом по водным ресурсам Республики Казахстан), на бурение эксплуатационных и поглощающих скважин и колодцев, а также на согласование местоположения и проектов строительства подземных сооружений, оказывающих воздействие на подземные воды;
      контроль за ведением работ по изучению режима и качества подземных вод, выполняемых организациями-недроводопользователями на собственной (приватной) сети наблюдательных пунктов;
      контроль за правильностью первичного учета количества отбираемых подземных вод, а также вод, сбрасываемых в недра;
      работу по совершенствованию и эксплуатации автоматизированных банков данных государственного учета подземных вод и их использования;
      обобщение материалов государственного учета подземных вод и их использования по формам и в сроки, определяемые инструкциями и методическими указаниями Министерства геологии и охраны недр Республики Казахстан;
      разработку инструкций, методических указаний и других нормативных документов, касающихся государственного учета подземных вод и их использования;
      разработку общих принципов ведения государственного учета подземных вод и их использования;
      межведомственный обмен информацией с государственными органами;
      представление обобщенных данных по учету подземных вод и их использованию в установленном порядке Комитету по водным ресурсам Республики Казахстан.
      7. Комитет по водным ресурсам Республики Казахстан в области государственного учета вод и их использования:
      а) обеспечивает на предприятиях, в организациях и учреждениях-водопользователях контроль за правильностью первичного учета количества забираемых из водных объектов и сбрасываемых в них вод, за наличием и состоянием оборудования и аппаратуры для учета потребления и сброса вод и за соблюдением установленных сроков государственной аттестации этого оборудования и аппаратуры;
      б) осуществляет учет использования вод на основе отчетности водопользователей;
      в) обеспечивает в установленном законом порядке представление Главному управлению по гидрометеорологии Республики Казахстан, Министерству экологии и биоресурсов Республики Казахстан и подведомственным им органам обобщенных данных по учету использования вод (объемы вод, забранных непосредственно из водных объектов, а также объемы сброшенных в них вод и их состав);
      г) осуществляет регистрацию водопользований.
      8. Комитет по водным ресурсам Республики Казахстан совместно с Министерством геологии и охраны недр Республики Казахстан, Главным управлением по гидрометеорологии Республики Казахстан разрабатывает формы, устанавливает сроки и порядок представления статистической отчетности по учету и использованию вод, а также инструкции по их заполнению и представляет на утверждение в Государственный комитет Республики Казахстан по статистике и анализу.
      9. Предприятия, организации и учреждения, независимо от их ведомственной принадлежности и форм собственности, а также граждане, осуществляющие водопользование:
      а) ведут первичный учет забираемых из водных объектов и сбрасываемых в них вод в порядке и в сроки, устанавливаемые Комитетом по водным ресурсам Республики Казахстан по согласованию (раздел "Поверхностные воды") с Главным управлением по гидрометеорологии Республики Казахстан и Министерством геологии и охраны недр Республики Казахстан (по разделу "Подземные воды");
      б) оборудуют водозаборные и водосбросные сооружения средствами измерения расходов и уровней вод, а также устанавливают на самоизливающихся скважинах регулирующие устройства.
      При отсутствии указанного оборудования предприятиям, организациям, учреждениях и другим водопользователям необходимо оформить временные разрешения на водопользование в местных органах системы Комитета по водным ресурсам Республики Казахстан, Министерства геологии и охраны недр Республики Казахстан и до установки контрольно-измерительных приборов производить учет количества забираемых и сбрасываемых вод приближенно по характеристикам протарированного технологического оборудования и с использованием других возможных методов измерения;
      в) обеспечивают определение химического состава сбрасываемых вод в собственных лабораториях или лабораториях других предприятий, организаций и учреждений, имеющих государственную аттестацию;
      г) представляют отчетность об использовании вод по формам и в соответствии с инструкцией, которые утверждаются Государственным комитетом Республики Казахстан по статистике и анализу;
      д) передают местным органам Главного управления по гидрометеорологии Республики Казахстан, Комитета по водным ресурсам Республики Казахстан, Министерства здравоохранения Республики Казахстан, Министерства геологии и охраны недр Республики Казахстан (по подземным водам) и Министерства экологии и биоресурсов Республики Казахстан экстренную информацию об аварийных сбросах загрязняющих веществ, а также о нарушениях установленного режима забора из водных объектов и сброса в них вод.
      10. Министерства, ведомства и другие хозяйствующие субъекты при проектировании и строительстве объектов, связанных с использованием вод, могут организовать при необходимости временные ведомственные гидрометеорологические станции и посты, а также режимные наблюдательные пункты. Организация и ликвидация указанных станций, постов и режимных наблюдательных пунктов осуществляется по согласованию с местными органами Главного управления по гидрометеорологии Республики Казахстан и Министерства геологии и охраны недр Республики Казахстан, а проведение и передача материалов наблюдений заинтересованным организациям производятся по формам в порядке и в сроки, устанавливаемые указанными Главным управлением и Министерством.