Қазақстан Республикасында жасалған құпия өнертабыстармен жұмыс iстеудiң уақытша тәртiбiн бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 22 тамыздағы N 1044 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2010 жылғы 8 желтоқсандағы № 1324 Қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2010.12.08 № 1324 Қаулысымен.

      Мемлекеттiң мүдделерiн қорғау құпия өнертабыстарды жасауға және пайдалануға, оларға Қазақстан Республикасының қорғаныш құжаттарын беруге байланысты туындайтын қарым-қатынастарды реттеу мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:

      1. Қазақстан Республикасында жасалған құпия өнертабыстармен жұмыс iстеудiң берiлiп отырған Уақытша ережесi бекiтiлсiн.

      2. Орталық және өзге атқарушы органдар (берiлiп отырған тiзбеге сәйкес) құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi қарауды қабылдау, оларға сараптама жүргiзу, басымдықты белгiлеу және Қазақстан Республикасының қорғаныш құжаттарын беру туралы шешiм қабылдау жөнiнде құқық берiлсiн.

      3. Аталған тiзбедегi орталық және өзге атқарушы органдар: 
      орталық аппараттардың құрылымында Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң олар үшiн бекiтiлген шектердегi адам саны мен оларды ұстауға арналған қаржыда құпия өнертабыстарды мемлекеттiк қорғауға байланысты жұмыстарды жүзеге асыру үшiн патент бөлiмшелерiн құрсын; 
      Қазақстан Республикасының Ұлттық патент ведомствосымен бiрлесiп құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi қараудың процедуралық мәселелерiн жүзеге асыру мен өзара iс қимыл жасау, оларды сараптау және Қазақстан Республикасының қорғаныш құжаттарын беру жөнiндегi нормативтiк құжаттарды әзiрлесiн.

      4. Уақытша тәртiпте көзделген жұмыстарды, өтемақылық төлемдердi, бiржолғы ақылай ынталандыру сыйақыларын қаржыландыру Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясына ғылымға бөлiнген республикалық бюджет қаражатының есебiнен 1997 жылдан бастап жүзеге асырылады деп белгiленсiн.

      5. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi, Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы, Ұлттық патент ведомствосы өтемақылар мен сыйақылардың сараланған мөлшерiн, сондай-ақ оларды төлеудiң тетiгiн әзiрлеп, оны 1996 жылдың 1 қазанына дейiн Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң бекiтуiне ұсынсын.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрi

Қазақстан Республикасы    
Үкiметiнiң          
1996 жылғы 22 тамыздағы   
N 1044 қаулысымен     
БЕКIТIЛГЕН        

Қазақстан Республикасында жасалған құпия
өнертабыстармен жұмыс iстеудiң Уақытша тәртiбi

      1. Осы Уақытша тәртiп (бұдан әрi - Тәртiп) құпия өнертабыстарды жасауға және пайдалануға байланысты туындайтын құқықтық қатынастарды реттейдi және құпия өнертабыстарға өтiнiм берудiң және оны қараудың, оларға қорғаныш құжаттарын берудiң, ақпаратты таратудың, оларды пайдалану туралы лицензиялық шарттарды жасаудың, құпия ұстағаны үшiн ақшалай өтемақылар, ынталандыру сыйақылар, сондай-ақ мемлекеттiң ұлттық қауiпсiздiк мүддесiнде өнiмдер әзiрлеу мен өндiру (бұдан әрi - арнаулы өнiм) кезiнде құпия өнертабыстарды пайдаланғаны үшiн сыйақылар төлеудiң шарттарын айқындайды.

      2. Өнертабыс "Қазақстан Республикасының мемлекеттiк құпияларын қорғау туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес, Қазақстан Республикасының мемлекеттiк құпиясын құрайтын мәлiметтер тiзбесiнiң және орталық атқарушы органдар әзiрлеген құпия ұстауға жататын мәлiметтердiң тiзбелерiнiң негiзiнде құпия ұсталады. 
      Өнертабыстарды коммерциялық құпияны сақтау ойымен немесе мемлекеттiк құпияларды сақтауға байланысы жоқ басқа себептермен құпия ұстауға жол берiлмейдi.

      3. Құпия өнертабыстарға өтiнiм тиiстi орталық атқарушы органдарға немесе Қазақстан Республикасының Ұлттық патент ведомствосына (бұдан әрi - Қазпатент) берiледi, олар Қазақстан Республикасының Патент заңына сәйкес қаралады. 
      Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiне сәйкес әзiрленетiн қару-жарақ пен әскери техниканың принциптi жаңа құралдарына жататын және құқық қорғау органдарының қызметiн қамтамасыз ететiн арнаулы техникалық құралдардың құпия өнертабысына арналған өтiнiмдер құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi қарауды қабылдау, олар бойынша сараптама жүргiзу мен басымдықты белгiлеу жөнiндегi құқықтар берiлген орталық атқарушы органдардың патенттiк бөлiмшелерiне берiледi. Мұндай органдардың тiзбесiн Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтедi.

      4. Құпия өнертабысқа арналған өтiнiмдi автор (авторлар), жұмыс берушi немесе олардың құқықтық мұрагерi (бұдан әрi - өтiнiм берушi) бередi. Өтiнiм берушi болып табылмайтын өтiнiм берушi мен автордың арасындағы өзара қарым-қатынас олардың арасында келiсiм айқындалады. Жұмыс берушi мен қызметтiк мiндеттерiн орындауға немесе жұмыс берушiден нақты тапсырма алуға байланысты жасалған өнертабыстардың авторының (авторларының) арасындағы қарым-қатынас Қазақстан Республикасының Патент заңымен, Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы 11 тамыздағы N 896 қаулысымен бекiтiлген Қазақстан Республикасында жасалған қызметтiк өнертабыстар, пайдалы модельдер мен өнеркәсiптiк үлгiлерi туралы ережемен және Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1993 жылғы 24 наурыздағы N 227-9 қ. қаулысымен бекiтiлген Қазақстан Республикасында құпиялық режимiн қамтамасыз ету жөнiндегi нұсқаулықпен реттеледi.

      5. Құпия өнертабысқа қорғаныш құжатын алу құқығы осы Тәртiптiң 4-тармағына сәйкес өтiнiм беру құқығына ие адамға (адамдарға) тиесiлi.

      6. Арнаулы өнiмдi әзiрлеуге және өндiруге арналған шарттарды орындаушы жеке және заңды тұлғалар өнертабыстың құпиялылық дәрежесiн немесе шарттарын қайта қарау жүзеге асырылуы тиiс олардың қайта қаралу мерзiмдерiн көрсетедi. Мұндай өнертабыстарға өтiнiмдер өтiнiш берушiнiң ақпаратын қорғау бөлiмшесi арқылы берiлiп, өнертабыстың құпиялылығын белгiленген дәрежесiнiң және оны қайта қарау мерзiмдерiнiң негiздемесi қоса ұсынылады. 
      Арнаулы өнiмдi әзiрлеуге және өндiруге арналған шарттарды орындауға байланысы жоқ, бiрақ өз қызметтерiнде өздерiнiң пiкiрiнше оларды ашық жариялау ұлттық қауiпсiздiкке залал келтiруi мүмкiн мәлiметтерi бар жеке және заңды тұлғалар осындай мәлiметтерi бар құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi жұмыс немесе қызмет орны бойынша ақпаратты қорғау бөлiмшесi арқылы, ал мұндай мүмкiншiлiк болмағанда - тұрғылықты жерi, жүрген жерi бойынша жергiлiктi атқарушы органдар арқылы құпия почтамен бердi. Өтiнiм бұл жағдайда өтiнiм берушiнiң өнертабысты құпия ұстау туралы өтiнiшiмен қайта жолданып, Қазпатентке берiледi.

      7. Қазпатентке келiп түскен өтiнiмдер мемлекеттiк құпияны құрайтын мәлiметтер тiзбесi бойынша, сондай-ақ орталық атқарушы органдар әзiрлеген тiзбелер бойынша тексерiледi. Жоғарыдағы аталған тiзбелердегi мәлiметтерге қатысы бар өтiнiмдер табысы қалған жағдайда, олар өздерi солардың қызметiне жататын орталық атқарушы органды айқындау үшiн Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң жанындағы Ақпаратты қорғау жөнiндегi мемлекеттiк техникалық комиссияға (бұдан әрi - Мемтехкомиссия) берiледi. Жекелеген жағдайларда өтiнiмдер қарауы үшiн Қазпатентке қайтарылады. 
      Бiрнеше орталық атқарушы органның қызмет аясына жататын өнертабыстарды құпия ұстаудың және құпиялылық дәрежесiн белгiлеудiң негiздiлiгiн және Қазпатентке оларға арналған өтiнiмдердi тексеру үшiн Қазпатенттiң ұсынуы бойынша осы органдардан ведомствоаралық комиссия құрылады. Комиссия өтiнiм келiп түскен датадан бастап екi айдың iшiнде аталмыш өнертабысты құпия ұстаудың негiздiлiгiне тексеру жүргiзетiн орталық атқарушы органды айқындайды. Бұл жағдайда тексеру мерзiмi ведомствоаралық комиссияның жұмыс iстеу уақытына ұзартылады.
      Өтiнiмдi құпия ұстау туралы шешiм қабылданған жағдайда бұл туралы өтiнiм берушi хабарландырылады.

      8. Құпия өнертабыстарға келiп түскен өтiнiмдерге қатысты оларды құпия ұстау мен құпиялылық дәрежесiн белгiлеудiң негiздiлiгiне тексеру жүргiзiледi. 
      Мұндай тексерудi қызмет аясына осы өнертабыс жататын орталық атқарушы орган жүргiзедi және бұл өтiнiм келiп түскен датадан бастап үш айдың iшiнде аяқталуы тиiс. 
      Егер өтiнiм бiлдiрiлген өнертабысты құпия ұстау үшiн жеткiлiктi негiздер анықталмаған болса, өтiнiм бiлдiрушiге құпиялылық дәрежесiн төмендету, құпиясын ашу немесе өтiнiм бiлдiрiлген шешiмнiң өтiнiм материалдарынан мәнiне жатпайтын құпия мәлiметтердi алып тастау туралы дәлелдi қорытынды жолданады. 
      Егер өтiнiм бiлдiрушi осындай қорытынды алған датадан бастап екi айдың iшiнде құпиялылық дәрежесiн төмендетпесе, құпиялылығын ашпаса, өтiнiм материалдарынан өтiнiм бiлдiрiлген объектiнiң мәнiне жатпайтын құпия мәлiметтердi алып тастамаса немесе аталған мерзiмдi ұзарту туралы дәлелдi өтiнiш жасамаса, өтiнiм берiлмеген деп танылады.

      9. Құпия ұстау қажеттiлiгi расталған құпия өтiнiмдерге арналған келiп түскен өтiнiмдер жөнiнде шартты сараптама жүргiзiледi. 
      Құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдерге сараптама Қазпатент белгiлеген тәртiппен жүргiзiледi. Бұл ретте қорғаныс қабiлетiнiң шарттарына, сараптама жүргiзудiң тәртiбiне қатысты осы Тәртiптен туындайтын тиiстi өзгерiстер мен құпия емес өнертабыстарға арналған өтiнiмдерге сараптама жүргiзу жөнiндегi нормативтiк құжаттардың талаптары қолданылады. 
      Оң нәтижемен шартты сараптамадан өткен құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдер бойынша алдын ала патент берiледi. Егер шартты сараптау нәтижесiнде өтiнiмнiң патенттiк қабілетке жатпайтын ұсынысқа ресiмделгенi анықталса, алдын ала патент беруден бас тарту туралы шешiм қабылданады. 
      Мәнi бойынша сараптама жүргiзу туралы өтiнiш берiлген жағдайда сараптама мәнi бойынша жүргiзiледi. Мәнi бойынша сараптаманың нәтижелерi бойынша өнертабысқа патент беру туралы немесе бас тарту туралы шешiм шығарылады.

      10. Құпия өнертабысқа қорғаныш құжатын беруден бас тарту туралы сараптама шешiмiне қарсылық сараптаманың жүргiзiлу орны бойынша Қазпатент немесе тиiстi құқықтар берiлген орталық атқарушы орган айқындаған тәртiппен қаралады. Аталған қарсылықтар бойынша қабылданған шешiмдерге Қазақстан Республикасының Патент Заңына сәйкес шағым жасалуы мүмкiн.

      11. Қорғаныш құжатын беру туралы шешiм қабылдаған орталық атқарушы орган Қазпатентке осындай шешiмнiң қабылданғаны туралы хабарлама жолдайды. 
      Қазпатент құпия өнертабысты Құпия өнертабыстардың мемлекеттiк реестрiнде тiркейдi және өтiнiм иесiне алдын ала патент немесе патент бередi. Егер бiрнеше адамның атына қорғаныш құжатына сұраным жасалса, оларға бiр қорғаныш құжаты берiледi. 
      Өтiнiм берушi құпия өнертабысты Құпия өнертабыстардың мемлекеттiк реестрiне тiркеу датасына дейiн қайтып алуына құқылы.

      12. Алдын ала берiлген патент пен патент қорғаныш құжаттары болып табылады және өнертабысқа авторлықты, басымдықты, оларды пайдалану құқығын, сондай-ақ құпия ұстағаны үшiн ынталандыру сыйақысын, ақшалай өтемақы және құпия өнертабысты пайдаланғаны үшiн сыйақы алу құқығын куәландырады. 
      Алдын ала берiлген патент пен патент өнертабысты құпия ұстау мерзiмi iшiнде, бiрақ құпия емес өнертабыстарға қорғаныш құжатының қолданылатын белгiленген мерзiмiнен аспайтын уақытқа қолданылады. 
      Құпия өнертабыстар туралы мәлiметтер белгiленген тәртiппен құпия өнертабыстар туралы ақпарат жүйесiнде қолданылады.

      13. Құпия өнертабыс авторына (авторларына) бiржолғы ақшалай ынталандыру сыйақысы төленедi. 
      Патент иесi болып табылатын авторға (авторларға) бiржолғы ынталандыру сыйақысын осы тәртiпке сәйкес құпия ұстау қажеттiгiн растаған орталық атқарушы органның ұсынуы бойынша, алдын ала берiлген патент пен патенттi көрсеткен датадан бастап бiр ай мерзiм iшiнде Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы төлейдi. 
      Патент иесi болып табылмайтын авторға (авторларға) ынталандыру сыйақысын алдын ала берiлген патент пен патент берiлген датадан бастап бiр ай мерзiм iшiнде патент иесi төлейдi.

      14. Құпия өнертабыстың патент иесiне осы Тәртiптiң 7-тармағына сәйкес өнертабысты құпия ұстау қажеттiгiн растаған орталық атқарушы органның ұсынуы бойынша Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы құпия ұстағаны үшiн ақшалай өтемақы төлейдi. Өтемақыға сондай-ақ баждарды төлеу жөнiндегi патент иесiнiң шығыстарының орнын толтыру мен құпия өнертабыс авторына (авторларына) ынталандыру сыйақысын төлеу де кiредi. 
      Өнертабысты құпия ұстағаны үшiн ақшалай өтемақы алдын ала берiлген патент пен патенттi көрсеткен датадан бастап бiр ай мерзiмде төленедi.

      15. Қазпатентте сараптамадан өткен өтiнiмдер бойынша сыйақылар мен өтемақылар (авторлар мен патент иелерiне) осы тәртiппен төленедi.

      16. Құпия өнертабыстарды пайдалану құқығы алдын ала берiлген патент пен патент иесiне, сондай-ақ бұл құқық өздерiне заңды негiзде көшкен адамдарға тиесiлi. 
      Арнаулы өнiмдi әзiрлеу мен өндiруге арналған шарттарды орындау кезiнде жасалған құпия өнертабыстарды пайдалану құқығы егер шарттарда өзгеше көзделмеген болса патент иесiне тиесiлi.

      17. Құпия өнертабыстарды пайдалану лицензиялық шарт негiзiнде жүзеге асырылады. 
      Лицензиялық шарттарды тiркеудi Қазпатент жүзеге асырады. 
      Тiркеусiз лицензиялық шарттарды тiркеудi Қазпатент жүзеге асырады. Тiркеусiз лицензиялық шарттың күшi жоқ деп саналады. 
      Патент иесiнiң өз өндiрiсiнде арнаулы өнiмге байланысы жоқ арнаулы өнiмдi әзiрлеу мен өндiруге арналған шарттарды орындау кезiнде жасалған құпия өнертабысты пайдалану құқығын пайдалануы және оны үшiншi бiр адамдарға беруi осы өнiмнiң тапсырысшының рұқсатымен жүргiзiледi.

      18. Тапсырысшы алдын ала патенттер немесе патенттер берiлген құпия өнертабыстарды пайдаланып арнаулы өнiмдi әзiрлеу мен өндiруге арналған шарттарды жасау кезiнде лицензиялар үшiн қажеттi қаржы қаражатын бөле отырып, олардың сатып алынуын қамтамасыз етедi. 
      Құпия өнертабысқа арналған алдын ала берiлген патент немесе патенттiң патент иесiмен келiсiмге келу мүмкiн болмаған кезде Қазақстан Республикасының Үкiметi патент иесiнiң келiсiмiнсiз, оған өтемақы төлеп арнаулы өнiмнiң тапсырысшысына құпия өнертабысты ұлттық қауiпсiздiк мүддесiнде пайдалануға рұқсат етедi. 
      Аталған өтемақының мөлшерi туралы даулар сот тәртiбiмен қаралады.

      19. Патент иесi болып табылмайтын авторға (авторларға) құпия құпия өнертабысты пайдаланғаны үшiн сыйақы төленедi. 
      Құпия өнертабысқа арналған алдын ала берiлген патенттiң немесе патент иесiне, егер ол бұл өнертабысты өзiнiң өндiрiсiнде пайдаланса немесе лицензияны оны пайдалануға берсе, оған сыйақы төленедi. Төлем патент иесiнiң өз қаражатының есебiнен жүргiзiледi. 
      Сыйақының мөлшерi мен оны төлеудiң тәртiбi Қазақстан Республикасында жасалған қызметтiк өнертабыстар, пайдалы модельдер мен өнеркәсiптiк үлгiлер туралы ережеге сәйкес белгiленедi. 
      Сыйақылардың мөлшерi туралы даулар сот тәртiбiмен қаралады.

      20. Құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi беру мен қарауға байланысты заңдық мәнi бар iс-қимылдардан Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1992 жылғы 20 қазандағы N 889 қаулысына сәйкес баж алынады. 
      Патенттi бергенi және оны күшiнде болуын қолдағаны үшiн баж алынбайды.

      21. Құпия ұстау қажеттiгiн растаған орталық атқарушы органның өнертабыстың құпиялылығының белгiленген дәрежесiнiң сақталуы қажеттiгiн тексеруi бес жылда кемiнде бiр рет жүргiзiледi. Мұндай тексеру өтiнiм берушiнiң немесе патент иесiнiң бастамашылығы бойынша да жүргiзiлуi мүмкiн. 
      Құпиясын ашу туралы шешiмдi өтiнiш бiлдiрушiмен немесе патент иесiмен бiрлесiп орталық атқарушы орган қабылдайды. Арнаулы өнiмдi әзiрлеу мен өндiруге арналған шарттарды орындау кезiнде жасалған құпия өнертабыстар бойынша құпиясын ашу туралы шешiм осы өнiмнiң тапсырысшысымен келiсiледi. 
      Құпиясын ашу туралы шешiм өтiнiм берушiге немесе патент иесiне хабарланып, қазпатенттiң ресми бюллетенiнде жарияланады. 
      Өнертабыстардың құпиясын ашу жөнiндегi құқықтық сәйкес емес шаралар туралы даулар сот тәртiбiмен қаралады.

      22. Құпиясы ашылған өнертабысқа өтiнiм берушi немесе патент иесi құпиясы ашылған датадан бастап бiр жыл iшiнде Қазпатентке оның қолданылуының қалған мерзiмiнде белгiленген баждың төленiп, құпия емес өнертабыстар үшiн заңда көзделген қорғаныш құжатын беру туралы өтiнiш жасай алады. 
      Өтiнiштi беру мерзiмi өтiнiм берушiнiң немесе патент иесiнiң дәлелдi өтiнiшi бойынша ұзартылуы мүмкiн, бiрақ бұл екi айдан аспайды. Белгiленген мерзiмдi бұзып келiп түскен өтiнiш қаралуға қабылданбайды. 
      Қазпатент өнертабыстың құпиясын ашуға арналған өтiнiм материалдарын олар бойынша жүргiзiлген сараптамаларды ескере отырып қарайды.

      23. Өнертабыстың құпиясын ашуға арналған қорғаныш құжатын беру құпия өнертабысқа бастапқы берiлген өтiнiм бойынша белгiленген басымдық сақталына отырып, Қазақстан Республикасының Патент заңына сәйкес жүргiзiледi. 
      Құпиясы ашылған өнертабысқа арналған қорғаныш құжатының қолданылу мерзiмi құпия өнертабысқа бастапқы өтiнiмнiң берiлген датасынан бастап есептеледi. 
      Құпиясы ашылған өнертабысқа берiлген қорғаныш құжаты өтiнiш берiлген датадан бастап қолданылады.

      24. Өтiнiм берушi немесе патент иесi авторлармен бiрлесiп өтiнiм берген датасынан берi 20 жылдық мерзiм өтпеген, авторлық куәлiкпен немесе КСРО патентiмен қорғалған құпия өнертабысқа қалған мерзiмiне құпия өнертабысқа арналған Қазақстан Республикасының патентiн беру туралы өтiнiш беруге құқылы. Өтiнiш тиiстi орталық атқарушы органға немесе Қазпатентке берiлiп белгiленген тәртiппен қаралады. Бұл жағдайда өтемақы төленбейдi.

      25. Өтiнiм берушi авторлармен бiрлесiп iс жүргiзу сақталмаған және қорғаныш құжаттары берiлмеген құпия өнертабыстарға арналған авторлық куәлiктер немесе КСРО патенттерiн беруге өтiнiмдер жөнiнде бастапқы берiлген өтiнiм бойынша басымдық сақталынып, өтiнiмдi берген датадан бастап олардың қолданылуының қалған мерзiмiне құпия өнертабыстарға арналған Қазақстан Республикасының қорғаныш құжаттарын беру туралы өтiнiм жасауға құқылы.
      Өтiнiш осы Тәртiп күшiне енген датадан бастап бiр жылдың iшiнде берiледi.

      26. Авторлық иелену, авторлас болуға мәжбүрлеу, құпия өнертабыс туралы мәлiметтердi заңсыз жария ету Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауапкершiлiкке апарып соғады.

Қазақстан Республикасы  
Үкiметiнiң        
1996 жылғы 22 тамыздағы  
N 1044 қаулысына    
ҚОСЫМША        

Құпия өнертабыстарға арналған өтiнiмдердi қарауға
қабылдау, оларға сараптама жүргiзу, басымдықты белгiлеу
және қорғаныш құжаттарын беру туралы шешiм қабылдау
жөнiнде құқықтар берiлген Қазақстан Республикасы орталық
және өзге атқарушы органдарының
ТIЗБЕСI

      Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау министрлiгi
      Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы
      Қазақстан Республикасының Өнеркәсiп және сауда министрлiгi
      Қазақстан Республикасының Ұлттық патент ведомствосы
      Қазақстан Республикасы Энергетика, индустрия және сауда министрлiгiнiң Қорғаныс өнеркәсiбi жөнiндегi комитетi
      ЕСКЕРТУ. Қосымша өзгердi - ҚР Үкіметінің 1997.06.20.  N 997 , 1999.09.10.  N 1363 қаулыларымен. 

Об утверждении Временного порядка обращения с секретными изобретениями, создаваемыми в Республике Казахстан

Постановление Правительства Республики Казахстан от 22 августа 1996 года N 1044. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 8 декабря 2010 года N 1324

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 08.12.2010 N 1324.

      В целях защиты государственных интересов, урегулирования отношений, возникающих в связи с созданием и использованием секретных изобретений, выдачи на них охранных документов Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемый Временный порядок обращения с секретными изобретениями, создаваемыми в Республике Казахстан.
      2. Предоставить центральным и иным исполнительным органам (согласно прилагаемому перечню) права по принятию к рассмотрению заявок на секретные изобретения, проведению по ним экспертизы, установлению приоритета и принятию решений о выдаче охранных документов Республики Казахстан.
      3. Центральным и иным исполнительным органам, указанным в перечне:
      образовать в структуре центральных аппаратов патентные подразделения для осуществления работ, связанных с государственной охраной секретных изобретений, в пределах, утвержденных им Правительством Республики Казахстан численности и ассигнований на их содержание;
      совместно с Национальным патентным ведомством Республики Казахстан разработать нормативные документы по взаимодействию и осуществлению процедурных вопросов рассмотрения заявок на секретные изобретения, их экспертизы и выдачи охранных документов Республики Казахстан.
      4. Установить, что финансирование предусмотренных Временным порядком работ, компенсационных выплат, единовременных денежных поощрительных вознаграждений осуществляется, начиная с 1997 года, за счет средств республиканского бюджета, выделяемых Министерству науки - Академии наук Республики Казахстан на науку.
      5. Министерству финансов, Министерству науки - Академии наук, Национальному патентному ведомству Республики Казахстан разработать и до 1 октября 1996 года представить на утверждение Правительству Республики Казахстан дифференцированные размеры компенсаций и вознаграждений, а также механизм их выплаты.
 

     Премьер-Министр

  Республики Казахстан



                                            УТВЕРЖДЕН



                                  постановлением Правительства

                                      Республики Казахстан

                                  от 22 августа 1996 г. N 1044



 
 
        Временный порядок обращения с секретными изобретениями,
                 создаваемыми в Республике Казахстан
 
      1. Настоящий Временный порядок (далее - Порядок) регулирует правоотношения, возникающие в связи с созданием и использованием секретных изобретений, и определяет условия подачи и рассмотрения заявок на секретные изобретения, выдачи на них охранных документов, распространения информации, заключения лицензионных договоров об их использовании, выплаты денежных компенсаций за засекречивание, поощрительных вознаграждений, а также вознаграждений за использование секретных изобретений при разработке и производстве продукции в интересах национальной безопасности государства (далее - специальная продукция).
      2. Изобретения засекречиваются в соответствии с Законом Республики Казахстан Z931000_ "О защите государственных секретов Республики Казахстан", на основании перечня сведений, составляющих государственную тайну Республики Казахстан, и разработанных центральными исполнительными органами перечней сведений, подлежащих засекречиванию.
      Засекречивание изобретений из соображений сохранения коммерческой тайны или по другим мотивам, не связанным с сохранением государственных секретов, не допускается.
      3. Заявки на секретные изобретения подаются соответствующим центральным исполнительным органам или в Национальное патентное ведомство Республики Казахстан (далее - Казпатент) и рассматриваются в соответствии с Патентным Законом Республики Казахстан.
      Заявки на секретные изобретения, относящиеся к принципиально новым средствам вооружения и военной техники, разрабатываемым в соответствии с решениями Правительства Республики Казахстан, и специальным техническим средствам обеспечения деятельности правоохранительных органов, подаются в патентные подразделения центральных исполнительных органов, наделенных правами по принятию к рассмотрению заявок на секретные изобретения, проведению по ним экспертизы и установлению приоритета. Перечень таких органов утверждает Правительство Республики Казахстан.
      4. Заявки на секретные изобретения подаются автором (авторами), работодателем или их правопреемником (далее - заявитель). Взаимоотношения между заявителем и автором (авторами), не являющимся заявителем, определяются соглашением между ними. Отношения между работодателем и автором (авторами) секретных изобретений, созданных в связи с выполнением служебных обязанностей или получения от работодателя конкретного задания, регулируются Патентным законом Республики Казахстан, Положением о служебных изобретениях, полезных моделях и промышленных образцах, создаваемых в Республике Казахстан, утвержденным постановлением Кабинета Министров Республики Казахстан от 11 августа 1994 г. N 896, и Инструкцией по обеспечению режима секретности в Республике Казахстан, утвержденной постановлением Кабинета Министров Республики Казахстан от 24 марта 1993 г. N 227-9с.
      5. Право на получение охранного документа на секретное изобретение принадлежит лицу (лицам), имеющему (щим) право на подачу заявки в соответствии с пунктом 4 настоящего Порядка.
      6. Физические и юридические лица, выполняющие договоры на разработку и производство специальной продукции, определяют степень секретности изобретения и указывают сроки пересмотра степени секретности или условия, при которых такой пересмотр должен быть осуществлен. Заявки на такие изобретения подаются через подразделения защиты информации заявителя и сопровождаются обоснованием установленной степени секретности изобретений и сроков их пересмотра.
      Физические и юридические лица, не связанные с выполнением договоров на разработку и производство специальной продукции, но располагающие в своей деятельности сведениями, открытое опубликование которых, по их мнению, может нанести ущерб национальной безопасности, подают заявки на секретные изобретения, содержащие такие сведения, секретной почтой через подразделения защиты информации по месту работы или службы, а при отсутствии такой возможности - через местные исполнительные органы по месту жительства, месту нахождения. Заявка в этом случае препровождается ходатайством заявителя о засекречивании изобретения и подается в Казпатент.
      7. Заявки, поступившие в Казпатент, проверяются по перечню сведений, составляющих государственную тайну, а также по перечням, разработанным центральными исполнительными органами. В случае обнаружения заявок, имеющих отношение к сведениям, содержащимся в вышеуказанных перечнях, они передаются в Государственную техническую комиссию по защите информации при Правительстве Республики Казахстан (далее - Гостехкомиссия) для определения центрального исполнительного органа, к деятельности которого они относятся. В отдельных случаях заявки возвращаются для рассмотрения в Казпатент.
      Для проверки обоснованности засекречивания и установления степени секретности тех изобретений, которые относятся к сфере деятельности нескольких центральных исполнительных органов и заявки на которые поступили в Казпатент, этими органами по представлению Казпатента образуется межведомственная комиссия. Комиссия в течение двух месяцев, начиная с даты поступления заявки, определяет центральный исполнительный орган, который будет проводить проверку обоснованности засекречивания данного изобретения. В этом случае срок проверки продлевается на время работы межведомственной комиссии.
      В случае принятия решения о засекречивании заявки заявитель об этом уведомляется.
      8. В отношении поступивших заявок на секретные изобретения проводится проверка обоснованности их засекречивания и установления степени секретности.
      Такая проверка проводится центральным исполнительным органом, к сфере деятельности которого относится данное изобретение и должна быть завершена в течение трех месяцев с даты поступления заявки.
      Если достаточных оснований для засекречивания заявленного изобретения не будет установлено, заявителю направляется мотивированное заключение о снижении степени секретности, рассекречивании или об исключении из материалов заявки секретных сведений, не относящихся к сущности заявленного решения.
      Если заявитель в течение двух месяцев с даты получения такого заключения не снизит степень секретности, не рассекретит, не исключит из материалов заявки секретные сведения, не относящиеся к сущности заявленного объекта, или не предоставит мотивированной просьбы о продлении указанного срока, заявка признается не поданной.
      9. По поступившим заявкам на секретные изобретения, по которым подтверждена необходимость засекречивания, проводится формальная экспертиза.
      Экспертиза заявок на секретные изобретения проводится в установленном Казпатентом порядке. При этом в отношении условий охраноспособности, порядка проведения экспертизы применяются требования нормативных документов по проведению экспертизы заявок на несекретные изобретения с соответствующими изменениями, вытекающими из настоящего Порядка.
      По заявкам на секретные изобретения, прошедшим формальную экспертизу с положительным результатом, выдается предварительный патент. Если в результате формальной экспертизы будет установлено, что заявка оформлена на предложение, не относящееся в патентноспособным, принимается решение об отказе в выдаче предварительного патента.
      В случае подачи ходатайства о проведении экспертизы по существу проводится экспертиза по существу. По результатам экспертизы по существу выносится решение о выдаче или об отказе в выдаче патента на изобретение.
      10. Возражения на решения экспертизы об отказе в выдаче охранного документа на секретное изобретение рассматриваются по месту проведения экспертизы в порядке, определяемом Казпатентом или центральным исполнительным органом, которому предоставлены соответствующие права. Решения, принятые по указанным возражениям, могут быть обжалованы в соответствии с Патентным Законом Республики Казахстан.
      11. Центральный исполнительный орган, принявший решение о выдаче охранного документа, направляет в Казпатент уведомление о принятии такого решения.
      Казпатент регистрирует секретное изобретение в Государственном реестре секретных изобретений и выдает заявителю предварительный патент или патент. При наличии нескольких лиц, на имя которых испрашивается охранный документ, им выдается один охранный документ.
      Заявитель вправе до даты регистрации секретного изобретения в Государственном реестре секретных изобретений отозвать заявку.
      12. Предварительный патент и патент являются охранными документами и удостоверяют авторство изобретения, приоритет, право на их использование, а также право на получение поощрительного вознаграждения, денежной компенсации за засекречивание и вознаграждения за использование секретного изобретения.
      Предварительный патент и патент действуют в течение срока засекречивания изобретения, но не более установленного срока действия охранного документа на несекретные изобретения.
      Сведения о секретных изобретениях в установленном порядке распространяются в системе информации о секретных изобретениях.
      13. Автору (авторам) секретного изобретения выплачивается единовременное денежное поощрительное вознаграждение.
      Единовременное поощрительное вознаграждение автору (авторам), являющемуся (щимся) патентообладателем, выплачивается Министерством науки - Академией наук Республики Казахстан по представлению центрального исполнительного органа, подтвердившего необходимость засекречивания в соответствии с настоящим Порядком, в месячный срок с даты предъявления предварительного патента или патента.
      Автору (авторам), не являющемуся (щимся) патентообладателем, поощрительное вознаграждение выплачивается патентообладателем в месячный срок с даты выдачи предварительного патента или патента.
      14. Патентообладателю секретного изобретения выплачивается денежная компенсация за засекречивание Министерством науки - Академией наук Республики Казахстан по представлению центрального исполнительного органа, подтвердившего необходимость засекречивания изобретения в соответствии пунктом 7 настоящего Порядка. Компенсация включает в себя также возмещение расходов патентообладателя по уплате пошлин и выплату поощрительного вознаграждения автору (авторам) секретного изобретения.
      Денежная компенсация за засекречивание изобретения выплачивается в месячный срок с даты предъявления предварительного патента или патента.
      15. По заявкам, прошедшим экспертизу в Казпатенте, вознаграждения и компенсация (авторам и патентообладателям) выплачиваются в таком же порядке.
      16. Право на использование секретного изобретения принадлежит патентообладателю предварительного патента или патента, а также лицам, к которым это право перешло на законном основании.
      Право на использование секретных изобретений, созданных при выполнении договоров на разработку и производство специальной продукции, принадлежит патентообладателю, если указанными договорами не предусмотрено иное.
      17. Использование секретных изобретений осуществляется на основе лицензионного договора.
      Регистрация лицензионных договоров осуществляется Казпатентом. Без регистрации лицензионный договор считается недействительным.
      Использование патентообладателем в своем производстве, не связанном со специальной продукцией, и предоставление им третьим лицам права на использование секретного изобретения, созданного при выполнении договоров на разработку и производство специальной продукции, производятся с разрешения заказчика этой продукции.
      18. Заказчик при заключении договоров на разработку и производство специальной продукции с использованием секретных изобретений, на которые выданы предварительные патенты или патенты, обеспечивает приобретение лицензий, выделяя необходимые для этого финансовые средства.
      При невозможности достичь соглашения с патентообладателем предварительного патента или патента на секретное изобретение Правительство Республики Казахстан может разрешить заказчику специальной продукции в интересах национальной безопасности использование секретного изобретения без согласия патентообладателя с выплатой ему компенсации.
      Споры о размере указанной компенсации рассматриваются в судебном порядке.
      19. За использование секретного изобретения автору (авторам), не являющемуся (щимся) патентообладателем, выплачивается вознаграждение.
      Вознаграждение выплачивается патентообладателем предварительного патента или патента на секретное изобретение, который использовал это изобретение в своем производстве или предоставил лицензию на его использование. Выплата производится за счет собственных средств патентообладателя.
      Размер вознаграждения и порядок его выплаты устанавливаются в соответствии с Положением о служебных изобретениях, полезных моделях и промышленных образцах, создаваемых в Республике Казахстан.
      Споры о размерах вознаграждений рассматриваются в судебном порядке.
      20. За юридически значимые действия, связанные с подачей и рассмотрением заявок на секретные изобретения, взимаются пошлины в соответствии с постановлением Кабинета Министров Республики Казахстан от 20 октября 1992 г. N 889. P920889_
      Пошлины за выдачу патента и поддержание его в силе не взимаются.
      21. Проверка необходимости сохранения установленной степени секретности изобретения центральным исполнительным органом, подтвердившим необходимость засекречивания, производится не реже одного раза в пять лет. Такая проверка может проводиться и по инициативе заявителя или патентообладателя.
      Решение о рассекречивании принимается центральным исполнительным органом совместно с заявителем или патентообладателем. По секретным изобретениям, созданным при выполнении договоров на разработку и производство специальной продукции, решение о рассекречивании согласуется с заказчиком этой продукции.
      Решение о рассекречивании сообщается заявителю или патентообладателю и публикуется в официальном бюллетене Казпатента.
      Споры о неправомерных действиях по засекречиванию изобретений рассматриваются в судебном порядке.
      22. На рассекреченное изобретение заявитель или патентообладатель может в течение одного года с даты рассекречивания подать в Казпатент ходатайство о выдаче охранного документа, предусмотренного законодательством для несекретных изобретений, на оставшийся срок его действия с уплатой установленной пошлины.
      Срок подачи ходатайства может быть продлен по мотивированной просьбе заявителя или патентообладателя, но не более чем на два месяца. Ходатайства, поступившие с нарушением установленного срока, к рассмотрению не принимаются.
      Казпатент рассматривает заявочные материалы на рассекреченные изобретения с учетом проведенной по ним экспертизы.
      23. Выдача охранного документа на рассекреченное изобретение производится в соответствии с Патентным Законом Республики Казахстан с сохранением приоритета, установленного по первоначально поданной заявке на секретное изобретение.
      Срок действия охранного документа на рассекреченное изобретение исчисляется с даты подачи первоначальной заявки на секретное изобретение.
      Охранный документ, выданный на рассекреченное изобретение, действует с даты подачи ходатайства.
      24. Заявитель или патентообладатель совместно с авторами имеют право подать ходатайство о выдаче патента Республики Казахстан на секретное изобретение, защищенное авторским свидетельством или патентом СССР на секретное изобретение, по которому не истек 20-летний срок с даты подачи заявки, на оставшийся срок. Ходатайство подается в соответствующий центральный исполнительный орган или в Казпатент и рассматривается в установленном порядке. Выплата компенсации в этом случае не производится.
      25. Заявитель совместно с авторами имеет право по заявкам на выдачу авторских свидетельств или патентов СССР на секретные изобретения, по которым делопроизводство не завершено и не выданы охранные документы, подать ходатайство о выдаче охранных документов Республики Казахстан на секретное изобретение на оставшийся срок их действия с даты подачи заявки с сохранением приоритета по первоначально поданной заявке.
      Ходатайство подается в течение года с даты вступления в силу настоящего Порядка.
      26. Присвоение авторства, принуждение к соавторству, незаконное разглашение сведений о секретном изобретении влечет за собой ответственность в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
 

                                            Приложение



                                  к постановлению Правительства

                                      Республики Казахстан

                                  от 22 августа 1996 г. N 1044



 
 
                            П Е Р Е Ч Е Н Ь
         центральных и иных исполнительных органов Республики
       Казахстан, наделяемых правами по принятию к рассмотрению
          заявок на секретные изобретения, проведению по ним
        экспертизы, установлению приоритета и принятию решений
                     о выдаче охранных документов
      Сноска. В перечень внесены изменения - постановлениями Правительства РК от 20 июня 1997 г. N 997 P970997_ ; от 10 сентября 1999 г. N 1363 P991363_ .
 
      Министерство здравоохранения Республики Казахстан
      Министерство науки - Академия наук Республики Казахстан
      Министерство промышленности и торговли Республики Казахстан
      Национальное патентное ведомство Республики Казахстан
      Комитет по оборонной промышленности Министерства
      энергетики, индустрии и торговли Республики Казахстан