Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеудiң тәртiбi туралы ереженi бекiту туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Қаулысы 1997 жылғы 8 мамыр N 810. Күшi жойылды - ҚРҮ-нiң 1998.12.12. N 1278 қаулысымен. ~P981278

      "Қазақстан Республикасының Нормативтiк құқықтық актiлерiнiң мемлекеттiк реестрi және оларды мемлекеттiк тiркеудi ретке келтiру жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1997 жылғы 4 наурыздағы N 3379 U973379_ Жарлығын жүзеге асыру мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
      1. Қоса берiлiп отырған Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу туралы ереже бекiтiлсiн.
      2. Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiнiң жанындағы Республикалық құқықтық ақпарат орталығының және оны облыстардағы филиалдарының базасында Қазақстан Республикасы нормативтiк құқықтық актiлерiнiң мемлекеттiк реестрiн жүргiзудi қамтамасыз етсiн.
      3. Қазақстан Республикасының Қаржы министрлiгi:
      1997 жылдың 15 сәуiрiне дейiн Қазақстан Республикасы нормативтiк құқықтық актiлерiнiң мемлекеттiк реестрiн құруға және оны жүргiзуге, сондай-ақ оларды тiркеуге байланысты жұмыстарды қаржыландыру көздерi туралы Қазақстан Республикасының Үкiметiне ұсыныс енгiзсiн:
      1998 жылға арналған республикалық бюджеттiң жобасын дайындау кезiнде нормативтер және Қазақстан Республикасы нормативтiк құқықтық актiлерiнiң мемлекеттiк реестрiн және ведомстволық нормативтiк актiлердi жүргiзумен айналысатын қызметкерлердiң штаттық саны туралы Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiнiң ұсынысын қарасын.
      4. Әдiлет министрлiгi бiр ай мерзiм iшiнде Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң бұрын шығарылған актiлерiн "Қазақстан Республикасының Нормативтiк құқықтық актiлерiнiң мемлекеттiк реестрi және оларды мемлекеттiк тiркеудi ретке келтiру жөнiндегi шаралар туралы" Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1997 жылғы 4 наурыздағы N 3379 U973379_ Жарлығына сәйкес келтiру жөнiнде ұсыныс тапсырсын.
      5. Мыналардың:
      "Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгiнiң мәселелерi" туралы Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы 16 наурыздағы N 279 P940279_ қаулысының (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 1994 ж., N 14, 136-құжат);
      "Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмдерiне өзгертулер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1995 жылғы 6 ақпандағы N 115 қаулысымен (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 1995 ж., N 5, 62-құжат) бекiтiлген Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң шешiмiне енгiзiлетiн өзгерiстер мен толықтырулардың 28-тармағының;
      "Заңды тұлғаларды мемлекеттiк тiркеу мәселелерi жөнiндегi Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң кейбiр шешiмдерiне өзгертулер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1995 жылғы 13 қазандағы N 1327 P951327_ қаулысымен (Қазақстан Республикасының

 

ПҮАЖ-ы, 1995 ж., N 32, 407-құжат) бекiтiлген заңды тұлғалардың

мемлекеттiк тiркеу мәселелерi жөнiндегi Қазақстан Республикасы

Үкiметiнiң кейбiр шешiмдерiне енгiзiлетiн өзгерiстер мен

толықтырулардың 10-тармағының күшi жойылған деп танылсын.


     Қазақстан Республикасының

       Премьер-Министрi

                                        Қазақстан Республикасы

                                             Үкiметiнiң

                                        1997 жылғы 8 мамырдағы

                                            N 810 қаулысымен

                                             Бекiтiлген


                Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу

                                   туралы

                                  Е Р Е Ж Е



 
       1. Қазақстан Республикасы Президентiне есеп беретiн және оның бақылауындағы мемлекеттiк органдардың: Ұлттық Банктiң, Орталық сайлау комиссиясының, Ұлттық қауiпсiздiк комитетiнiң, Мемлекеттiк тергеу комитетiнiң, Баспасөз және бұқаралық ақпарат iстерi жөнiндегi ұлттық агенттiктiң, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң құрамына кiрмейтiн министрлiктердiң, мемлекеттiк комитеттер мен ведомстволардың, сондай-ақ облыстардың (республикалық маңызы бар қалалардың және астананың) жергiлiктi өкiлдi органдарының, әкiмдерiнiң "өте құпия" деген белгiсi барлардан басқа азаматтардың құқықтарын, бостандықтарын және заңды мүдделерiн қозғайтын немесе ведомствоаралық штаты бар, олардың қолданылу мерзiмi (тұрақты немесе уақытша) мен ондағы қамтылған мәлiметтердiң сипатына қарамастан, нормативтiк құқықтық актiлерi мемлекеттiк тiркеуге жатады.
      2. Қазақстан Республикасы Президентiне есеп беретiн және оның бақылауындағы мемлекеттiк органдардың: Ұлттық Банктiң, Орталық сайлау комиссиясының, Ұлттық қауiпсiздiк комитетiнiң, Мемлекеттiк тергеу комитетiнiң, Баспасөз және бұқаралық ақпарат iстерi жөнiндегi Ұлттық агенттiктiң, Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң құрамына кiрмейтiн министрлiктердiң, мемлекеттiк комитеттердiң және ведомстволардың, сондай-ақ Республика астанасының жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдарының нормативтiк құқықтық актiлерiн тiркеудi Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi жүзеге асырады.
      Облыстардың (республикалық мәнi бар қалалардың) жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдарының және әкiмдерiнiң нормативтiк құқықтық актiлерiн мемлекеттiк тiркеудi тиiсiнше облыстық (қалалық) әдiлет басқармалары жүзеге асырады.
      3. Нормативтiк құқықтық актiлер тиiстi мемлекеттiк басқару органының басшысы қол қойған (бекiткен) соң, олар шығарылған сәттен бастап екi апта iшiнде қазақ және орыс тiлдерiндегi үш данада ("құпия" белгiсi бар құжаттар қазақ және орыс тiлдерiнде бiр данада берiледi) тiркеушi органға берiледi.
      Нормативтiк құқықтық актiнi бiрнеше министрлiк, мемлекеттiк комитет, ведомство, сондай-ақ заңдармен белгiленген өзге мемлекеттiк органдар бiрлесiп қабылдаған жағдайда, оны тiркеуге ұсыну актiге қол қойғандар (бекiткендер) iшiнде бiрiншi болып көрсетiлген органға жүктеледi.
      4. Нормативтiк құқықтық актiге негiздеу-анықтама қоса берiледi, ол нормативтiк құқықтық актiнi шығару негiздерiн (құжатты тiркеуге ұсынған огранның құзыретi; жоғары тұрған органының шешiмi; аталған мәселе жөнiндегi бұрын қабылданған нормативтiк құқықтық актiлер және мемлекеттiк тiркеуге ұсынылған нормативтiк құқықтық актiнi қабылдауға байланысты оларды өзгерту немесе күшi жойылған деп тану туралы ұсыныстар дайындау туралы мәлiметтер, өзге негiздер) қамтиды. Нормативтiк құқықтық актiге бiрiншi басшы қол қоюға, ал қоса берiлiп отырған негiздеу-анықтамаға аталған актiнi шығарған орган заң қызметiнiң бастығы (ол болмаған жағдайда - заң кеңесшiсi) қол қоюға тиiс.
      Заңсыз нормативтiк құқықтық актiлердi шығарғаны үшiн, сондай-ақ оларды мемлекеттiк тiркеуге ұсыну тәртiбiн бұзғаны үшiн жауапкершiлiк мемлекеттiк органдардың бiрiншi басшыларына жүктеледi.
      5. Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеудi Қазақстан Республикасының әдiлет органдары нормативтiк акт берiлген күннен бастап 30 күн iшiнде жүргiзедi. Нормативтiк құқықтық актiнi қосымша зерделеу және сарапшыларды тарту қажет болған жағдайда тiркеушi органның басшысы (немесе оның орынбасары) тiркеу мерзiмiн 30 күннен аспайтын мерзiмге ұзарта алады.
      6. Ұсынылған нормативтiк құқықтық акт бойынша оның Қазақстан Республикасы Конституциясына, Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес келуiне құқықтық сараптама жүргiзiледi және тiркеушi органның басшысы (немесе оның орынбасары) бекiтетiн қорытынды шығарылады.
      7. Қазақстан Республикасы Президентiне есеп беретiн және оның бақылауындағы мемлекеттiк органдардың, Республика Үкiметiнiң құрамына кiрмейтiн, министрлiктердiң, комитеттер мен ведомстволардың, Республика астанасының жергiлiктi өкiлеттi және атқарушы органдарының тiркелген нормативтiк құқықтық актiлерi алдымен Қазақстан Республикасы Әдiлет министрлiгi жүргiзетiн Ведомстволық нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу тiзiлiмiне, онан соң Нормативтiк құқықтық актiлердiң мемлекеттiк тiзiлiмiне енгiзiледi.
      Облыстардың (республикалық маңызы бар қалалардың) жергiлiктi өкiлдi органдарының және әкiмдерiнiң тiркелген нормативтiк құқықтық актiлерi облыстық (қалалық) әдiлет органдарының Нормативтiк құқықтық актiлердiң мемлекеттiк тiзiлiмiне, одан соң Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi жүргiзетiн Нормативтiк құқықтық актiлердiң мемлекеттiк тiзiлiмiне енгiзiледi.
      8. Егер нормативтiк құқықтық акт азаматтардың заңдарымен белгiленген құқықтары мен бостандықтарына нұқсан келтiрсе немесе оларға заңдармен көзделмеген мiндеттер жүктесе, Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарына сәйкес келмесе, онда жаңа құқықтық нормалар болмаса, оны шығарған органның құзыреттерiнiң шегiнен асса, егер келiсу мiндеттi болса, мүдделi министрлiктермен, мемлекеттiк комитеттермен және ведомстволармен келiсiлмеген болса, нормативтiк құқықтық актiнi тiркеуден бас тартылады.
      9. Мемлекеттiк тiркеуден бас тартылған нормативтiк құқықтық актiлер оларды шығарған органға бас тарту себептерi көрсетiлген қорытындымен қоса екi данада (үшiншi дана нормативтiк актiлердi тiркеу бөлiмiнде қалады) қайтарылады.
      Актiлерiн тiркеуден бас тартылған мемлекеттiк органдар бас тарту туралы шешiмге сот тәртiбiмен шағымдана алады.
      10. Тiркелген актiде қолданылып жүрген заңдардың бұзылуы анықталған жағдайда Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгi нормативтiк актiнi мемлекеттiк тiркеу туралы қорытындыны жоя алады. Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу тiзiлiмiндегi және Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк нормативтiк құқықтық актiлер тiзiлiмiндегi тиiстi жазулар жойылады және Мемлекеттiк нормативтiк құқықтық актiлер тiзiлiмiнен тiркеу нөмiрi алынып тасталады, бұл жөнiнде аталған нормативтiк құқықтық актiнi шығарған органға және бұқаралық ақпарат құралдарына хабарланады.
      11. Егер актiнiң өзiнде оның күшiне енуiнiң бұдан кеш мерзiмi белгiленбесе, нормативтiк құқықтық актi оған мемлекеттiк тiркеу нөмiрi берiлген күннен бастап күшiне енедi.
      Мемлекеттiк тiркеуден кейiн қорытынды және нормативтiк құқықтық актiнiң бiр данасы, оған берiлген тiркеу нөмiрiмен қоса құжатты тiркеуге ұсынған органға жiберiледi. Нормативтiк құқықтық актiнiң және қорытындының екiншi данасы ("құпия" белгiсi бар құжаттардан басқа) жариялауға жiберiледi. Үшiншi дана тiркеушi органда қалады. Нормативтiк құқықтық актiнi жөнелту және жариялау кезiнде мемлекеттiк тiркеу нөмiрi мен күнi мiндеттi түрде көрсетiлуге тиiс.
      12. Мемлекеттiк тiркеуден өткен нормативтiк құқықтық актiлерге енгiзiлетiн өзгерiстер мен толықтырулар осы Ережеде белгiленген тәртiппен тiркеуге жатады.
 

Об утверждении Положения о порядке государственной регистрации нормативных правовых актов

Постановление Правительства Республики Казахстан от 8 мая 1997 г. N 810. Утратило силу - постановлением Правительства РК от 12 декабря 1998 г. N 1278 ~P981278.

     В целях реализации Указа Президента Республики Казахстан от 4 марта 1997 г. N 3379 U973379_ "О Государственном реестре нормативных правовых актов Республики Казахстан и мерах по упорядочению их государственной регистрации" Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить прилагаемое Положение о государственной регистрации нормативных правовых актов.
      2. Министерству юстиции Республики Казахстан обеспечить ведение Государственного реестра нормативных правовых актов Республики Казахстан на базе Республиканского центра правовой информации при Министерстве юстиции Республики Казахстан и его филиалов в областях.
      3. Министерству финансов Республики Казахстан:
      до 15 мая 1997 года внести в Правительство Республики Казахстан предложения об источниках финансирования работ, связанных с формированием и ведением Государственного реестра нормативных правовых актов Республики Казахстан, а также их регистрацией;
      при подготовке проекта республиканского бюджета на 1998 год рассмотреть предложения Министерства юстиции Республики Казахстан о нормативах и штатной численности работников, занятых ведением Государственного реестра нормативных правовых актов Республики Казахстан и регистрацией ведомственных нормативных актов.
      4. Министерству юстиции Республики Казахстан в месячный срок представить предложения по приведению ранее изданных актов Правительства Республики Казахстан в соответствие с Указом Президента Республики Казахстан от 4 марта 1997 г. N 3379 "О Государственном реестре нормативных правовых актов Республики Казахстан и мерах по упорядочению их государственной регистрации".
      5. Признать утратившими силу:
      постановление Кабинета Министров Республики Казахстан от 16 марта 1994 г. N 279 P940279_ "Вопросы Министерства юстиции Республики Казахстан" (САПП Республики Казахстан, 1994 г., N 14, ст. 136);
      пункт 28 изменений и дополнений, которые вносятся в решения Правительства Республики Казахстан, утвержденных постановлением Кабинета Министров Республики Казахстан от 6 февраля 1995 г. N 115 "О внесении изменений и дополнений в решения Правительства Республики Казахстан" (САПП Республики Казахстан, 1995 г., N 5, ст. 62);
      пункт 10 Изменений и дополнений, которые вносятся в некоторые решения Правительства Республики Казахстан по вопросам государственной регистрации юридических лиц, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 13 октября 1995 г. N 1327 P951327_ "О внесении изменений и дополнений в некоторые решения Правительства Республики Казахстан по вопросам государственной регистрации юридических лиц" (САПП Республики Казахстан, 1995 г., N 32, ст. 407).
 

     Премьер-Министр

  Республики Казахстан



                                        Утверждено



                               постановлением Правительства

                                   Республики Казахстан

                                  от 8 мая 1997 г. N 810



 
 
                               Положение
              о государственной регистрации нормативных
                            правовых актов
 
      1. Государственной регистрации подлежат нормативные правовые акты государственных органов, подотчетных и подконтрольных Президенту Республики Казахстан: Национального Банка, Центральной избирательной комиссии, Комитета национальной безопасности, Государственного следственного комитета, Национального агентства по делам печати и массовой информации, министерств, государственных комитетов и ведомств, не входящих в состав Правительства Республики Казахстан, а также представительных и исполнительных органов областей, городов республиканского значения и столицы Республики, затрагивающие права, свободы и законные интересы граждан или носящие межведомственный характер, независимо от срока их действия (постоянные или временные) и характера содержащихся в них сведений, за исключением имеющих гриф "совершенно секретно".
      2. Государственная регистрация нормативных правовых актов государственных органов, подотчетных и подконтрольных Президенту Республики Казахстан: Национального Банка, Центральной избирательной комиссии, Комитета национальной безопасности, Государственного следственного комитета, Национального агентства по делам печати и массовой информации, министерств, государственных комитетов и ведомств, не входящих в состав Правительства Республики Казахстан, а также представительных и исполнительных органов столицы Республики осуществляется Министерством юстиции Республики Казахстан.
      Государственная регистрация нормативных правовых актов представительных и исполнительных органов областей, городов республиканского значения осуществляется соответственно областными (городскими) управлениями юстиции.
      3. Нормативные правовые акты представляются в регистрирующий орган в течение двух недель с момента их издания в трех экземплярах на казахском и русском языках (документы с грифом "секретно" предоставляются в одном экземпляре на казахском и русском языках) после подписания (утверждения) руководителем соответствующего органа государственного управления.
      В случае принятия нормативного правового акта совместно несколькими министерствами, государственными комитетами, ведомствами, а также иными установленными законодательством государственными органами представление его на регистрацию возлагается на орган, который в числе подписавших (утвердивших) акт указан первым.
      4. К нормативному правовому акту прилагается справка-обоснование, содержащая основания для издания нормативного правового акта (компетенция органа, представившего документ на регистрацию; решение вышестоящего органа; сведения о ранее принятых нормативных правовых актах по данному вопросу и подготовке предложений об их изменении или признании утратившими силу в связи с принятием нормативного правового акта, представленного на государственную регистрацию, иные основания). Нормативный правовой акт должен быть завизирован первым руководителем, а прилагаемая справка-обоснование подписана начальником юридической службы (юрисконсультом - при отсутствии таковой) органа, издавшего данный акт.
      Ответственность за издание незаконных нормативных правовых актов, а также нарушение порядка их представления на государственную регистрацию возлагается на первых руководителей государственных органов.
      5. Государственная регистрация нормативных правовых актов производится органами юстиции Республики Казахстан в течение 30 дней с момента представления нормативного акта. При необходимости проведения дополнительного изучения нормативного правового акта и привлечения экспертов срок регистрации может быть продлен руководителем регистрирующего органа (или его заместителем) на срок не более 30 дней.
      6. По представленному нормативному правовому акту проводится правовая экспертиза соответствия его Конституции Республики Казахстан, законодательству Республики Казахстан и выносится заключение, утверждаемое руководителем регистрирующего органа (или его заместителем).
      7. Зарегистрированные нормативные правовые акты государственных органов, подотчетных и подконтрольных Президенту Республики Казахстан, министерств, государственных комитетов и ведомств, не входящих в состав Правительства Республики, представительных и исполнительных органов столицы Республики, вносятся сначала в Реестр государственной регистрации ведомственных нормативных правовых актов, затем в Государственный реестр нормативных правовых актов, которые ведутся Министерством юстиции Республики Казахстан.
      Зарегистрированные нормативные правовые акты представительных и исполнительных органов областей и городов республиканского значения вносятся в Реестр нормативных правовых актов областных (городских) органов юстиции, затем в Государственный реестр нормативных правовых актов, который ведется Министерством юстиции Республики Казахстан.
      8. В регистрации нормативных правовых актов может быть отказано в случаях, если такой акт ущемляет установленные законодательством права и свободы граждан либо возлагает на них обязанности, не предусмотренные законодательством, не соответствует действующему законодательству Республики Казахстан, не содержит новых правовых норм, выходит за пределы компетенции органа, его издавшего, не согласован с заинтересованными министерствами, государственными комитетами и ведомствами, если такое согласование обязательно.
      9. Нормативные правовые акты, в государственной регистрации которых отказано, возвращаются в двух экземплярах (третий остается в отделе регистрации нормативных актов) органу, их издавшему, с заключением, в котором излагаются причины отказа.
      Государственные органы, в регистрации актов которым отказано, вправе обжаловать решение об отказе в судебном порядке.
      10. При выявлении нарушений действующего законодательства в зарегистрированном акте Министерство юстиции Республики Казахстан вправе отменить заключение о государственной регистрации нормативного акта, соответствующие записи в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов и Государственном реестре нормативных правовых актов Республики Казахстан аннулируются и исключается регистрационный номер из Государственного реестра нормативных правовых актов, о чем сообщается в орган, издавший указанный нормативный правовой акт, и средства массовой информации.
      11. Нормативный правовой акт вступает в силу со дня присвоения ему номера государственной регистрации, если в самом акте не установлен более поздний срок вступления его в силу.
      После государственной регистрации заключение и один экземпляр нормативного правового акта с присвоенным ему регистрационным номером направляется органу, представившему документ на регистрацию. Второй экземпляр нормативного правового акта и заключения направляются для опубликования (кроме документов с грифом "секретно"). Третий остается в регистрирующем органе. При рассылке и опубликовании нормативного правового акта указание на номер и дату государственной регистрации является обязательным.
      12. Изменения и дополнения, вносимые в нормативные правовые акты, прошедшие государственную регистрацию, подлежат регистрации в порядке, установленном настоящим Положением.