Республикалық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламаның негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерi туралы

Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулысы 1997 жылғы 20 маусымдағы N 1002

      Республикалық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламаның негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерiн Реформаларды тереңдету жөнiндегi Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996-1998 жылдарға арналған iс-қимыл бағдарламасының мақсаттары мен мiндеттерiне сәйкес келтiру мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
      1. "Телекоммуникациялар мен байланыстың қазiргi заманғы жүйелерiн құру" республикалық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламасының 1997-2000 жылдарға арналған негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерi бекiтiлсiн (қоса берiлiп отыр);
      оларды iске асыруға байланысты шығыстар, ғылымды қаржыландыруға

бөлiнетiн бюджет қаражаты есебiнен жүзеге асырылады деп белгiленсiн.
     2. "Қазақстан Республикасының радиоэлектроника мен байланыс
жөнiндегi Ұлттық орталығының қызметiн қамтамасыз ету шаралары туралы"
Қазақстан Республикасы Министрлер Кабинетiнiң 1994 жылғы 4 қаңтардағы
N 8  

P940008_

  қаулысының 8-тармағының (Қазақстан Республикасының 
ПҮАЖ-ы, 1994 ж., N 1, 5-құжат) күшi жойылған деп танылсын.

     Қазақстан Республикасының
          Премьер-Министрi

                                       Қазақстан Республикасы
                                             Үкiметiнiң
                                       1997 жылғы 20 маусымдағы
                                          N 1002 қаулысымен
                                              бекiтiлген

            "Телекоммуникациялар мен байланыстың қазiргi
                заманғы жүйелерiн құру" республикалық
             нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламасының
                       1997-2000 жылдарға
           арналған негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерi

     1. Проблеманың жай-күйi



      Әлемдiк тәжiрибе қазiргi жағдайда табиғат ресурстарымен және технологиялық мүмкiндiктермен қатар, ақпараттық инфрақұрылым және халықтың интеллектуалдық деңгейi мемлекеттiң дүниежүзiндегi шынайы алатын орнын және беделiн, оның өнеркәсiп және қорғаныс әлеуетiн айқындайтындықтан телекоммуникациялар мен байланыс құралдары жүйелерiн дамытудың стратегиялық ұлттық басымдықтарға жататындығын дәлелдеп отыр. Оған қоса, қоғамның инфрақұрылымдық бөлiгi ретiндегi байланыс мемлекет экономикасын көтеру көздерiнiң бiрi болып табылады. Өндiрiсi дамыған елдерде байланыс үшiн жұмсалған әр доллардың үш-төрт доллар пайда түсiретiнi белгiлi.
      Осыған орай дамушы елдер өзiнiң байланыс тораптарын дамытуға жалпы ұлттық өнiмiнiң 10-12%-iн жұмсай отырып, жедел қарқынмен жүзеге асыруда (өнеркәсiптiк дамыған елдерде бұл үлес 4-8% құрайды).
      Соңғы он жылдықтар iшiнде бұрынғы КСРО-да салалық қаржыландырудың қолданылған "қалдықты" принципi байланыса жұмсалатын инвестициялардың талап етiлетiн мөлшерiнен 2-3 есе кем болуына әкелiп соқты. Мұның нәтижесiнде Қазақстан Республикасындағы негiзгi өндiрiстiк қорлардың тозуы қазiр орта есеппен 50%-тен асты. Көптеген байланыс кәсiпорындарында моральдық ескiрген жабдықтар пайдаланылады, байланыстың қазiргi заманғы құралдары, оның iшiнде электрондық автоматты коммутациялық станциялар (халықаралық, қалааралық, қалалық және селолық), сандық беру жүйесi, талшықты-оптикалық байланыс желiлерi, почтаның автоматтандырылған сұрыптау жүйесi жетiспейдi.
      Алайда Қазақстанның қазiргi экономикалық жағдайында инвестицияларға байланысты мәселе аса күрделi болып отыр, бұл экономикалық дағдарысқа, қазiргi заманғы байланыс қызметiн көрсету мүмкiншiлiгi жоқ байланыс торабының толықтай ескiруiне байланысты болып отыр.
      Қазақстанның әлемдiк ақпарат қауымдастығына толық құқықты мүше болып кiруiнiң мiндеттi шарттарының бiрi байланыс және телекоммуникациялық қызмет көрсетудiң бүгiнгi деңгейiн жабдық бөлшектер мен технологияларды шетелден сатып алуға байыпты қарау жолымен және отандық радиоэлектрондық кәсiпорындарда бiрiншi кезекте, бұрын арнаулы мақсаттағы бұйымдарды шығарумен айналысқан кәсiпорындарда, байланыс құралдары мен телекоммуникациялардың өндiрiсiн ұйымдастыру арқылы әлемдiк деңгейге жеткiзу болып табылады.
      Қазақстанның технологиялық серпiлiсiнiң жалпы мемлекеттiк бағдарламасының құрамдас бөлiгi болып табылатын "Телекоммуникациялар мен байланыстың қазiргi заманғы жүйелерiн құру" (бұдан әрi - Бағдарлама) республикалық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламасы республиканың халық шаруашылығы кешенiн телекоммуникация және байланыс саласындағы жаңа құралдармен, технологиялармен жабдықтаудың, сондай-ақ әскери-өндiрiстiк кешенiнiң конверсияланатын қуаттарын барынша тиiмдi пайдалануды көздейдi.
      1994-1996 жылдарға арналған осы бағдарламаның бiрiншi кезеңiн жүзеге асыру нәтижелерiн талдау көрсеткендей, Бағдарламада қойылған тапсырмалар толық орындала қойған жоқ, оның негiзгi себептерi мыналар болды: тақырыптық жоспардың әрқилылығы, келелi емес және болашағы жоқ тақырыптардың көп бөлiгiнiң қаржыландырылуы, олардың нәтижелерiне сұраныстың болмауы, сондай-ақ қаржыландырудың жеткiлiксiз көлемi және қаржының түсу мерзiмдерiнiң бұзылуы.
     Екiншi жағынан, осы уақыт аралығында республиканың экономикалық өмiрiндегi болған елеулi өзгерiстер, телекоммуникация және байланыс саласындағы тауарлар мен қызмет көрсету нарығындағы жағдайда елеулi түрде өзгерттi.
      Бұл өзгерiстер Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң Қазақстан халық шаруашылығының әртүрлi ғылыми салаларының даму бағыттарын реттейтiн және айқындайтын негiзгi нормативтiк құжаттарында орынды көрiнiс тапты. Осы құжаттардағы негiзгi екпiн күтiлетiн нәтижелердiң тұтынылуына, тауарлар мен Бағдарлама тақырыптары шеңберiндегi қызмет көрсету нарығын талдауға, сондай-ақ тұрақты тапсырысшылардың ғылыми-зерттеу және тәжiрибе-конструкторлық жұмыстарын қосымша қаржыландыруының бар екендiгiне бағытталады.
      Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы қабылдаған, "Қазақстан Республикасының ғылыми-техникалық даму проблемалары мен жолдары" атты республикалық кеңесте (1996 жылғы 24 мамыр) баяндалған Тұжырымдама телекоммуникациялар мен байланыс саласын дамытудың ең маңызды бағыттарын айқындайды:
      радиоэлектрондық бейiндегi конверсияланатын кәсiпорындардың өндiрiстiк қуаты базасында алдыңғы қатарлы технологиялар негiзiнде қазiргi заманғы байланыс құралдары мен радиоэлектроника бұйымдарын жасау және өндiрiсiн игеру;
      республикада бiртұтас телекоммуникация және ақпарат кеңiстiгiн құру шеңберiнде жүйелi интеграцияға қойылатын талаптарды әзiрлеу;
      мемлекеттiк органдардың телекоммуникациялық және ақпараттық жүйесiн құру;
      телекоммуникациялық және ақпараттық жүйелер мен олардың құраластарын сертификаттау;
      АТС-ты, теледидарды, байланыстың барлық түрлерiн ұстау, пайдалану, жөндеу және жаңарту үшiн өнiм жасап шығару;
      мемлекеттiң қорғаныс қабiлетiн қамтамасыз ету мүддесiнде радиоэлектрондық кешендер мен құралдарды жасау, өндiру және техникалық қызмет көрсету.
      Қазақстан Республикасы телекоммуникациялар мен байланыс саласындағы басымдықтардың өзгеруi, осы Бағдарламаның бiрiншi кезеңiн жүзеге асыру тәжiрибесi, бюджеттiк қаржы бөлудегi шектеулiлiк, сонымен бiрге шыққан өнiм тұтынылуының нарықтық тетiгiн есепке алу қажеттiлiгi Бағдарламаның негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерiн қайта қарауды және түзетудi, және оны орындау мерзiмдерiн өзгертудi талап етедi.
      Бағдарламаның түзетiлген негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерi қайта қалыптастырылған бағыттар мен мiндеттердi ескередi және мемлекеттiк басқару органдары мен Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясымен бiрлесiп, Бағдарламаны қаржыландыра алатын шаруашылық жүргiзушi субъектiлер түрiндегi ғылыми-техникалық өнiмнiң нақты тұтынушыларының мүддесiн бiлдiредi. Мұндай тұтынушылар негiзiнен мыналар:

     "Қазақтелеком" ҰАК - Қазақстан Республикасы телекоммуникациялық
тораптарының ұлттық операторы;
     өзiнiң тапсырыс берушi басқармаларының атына - Қазақстан
Республикасының Қорғаныс Министрлiгi;
     "Казаэронавигация" мемлекеттiк кәсiпорны;
     Қазақстан Республикасы Көлiк және коммуникациялар министрлiгiнiң
Автомобиль көлiгi департаментi;
     Қазақстан Республикасы Экология және биоресурстар министрлiгiнiң
Гидрометеорология жөнiндегi агенттiгi.

     2. Бағдарламаның негiзгi мақсаттары

     Бағдарламаның негiзгi мақсаттары мыналар болып табылады:


      нақты тұтынушыларды ескере отырып, Қазақстан Республикасындағы телекоммуникациялар мен байланыстың қазiргi заманғы құралдары мен жүйелерiн әзiрлеу мен жасауды қамтамасыз ететiн ғылыми приборлық-аспаптық, технологиялық, өндiрiстiк және кадрлық базаны: меншiк нысанына қарамастан мемлекеттiк телекоммуникация жүйесiнiң операторларын; ведомстволық байланыс операторларын (Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлiгi, Iшкi iстер министрлiгi, Ұлттық қауiпсiздiк комитетi, Мемлекеттiк тергеу комитетi, Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар жөнiндегi мемлекеттiк комитетi) ұйымдастыру;
      қазiргi заманғы байланыс құралдары мен радиоэлектроника бұйымдарын радиоэлектрондық бейiндегi конверсияланатын кәсiпорындардың өндiрiс қуаттары базасында озық технологиялардың негiзiнде жасау және олардың өндiрiсiн игеру.
      Қойылған мiндеттердiң бiрқатарын кезең-кезеңiмен шешу арқылы осы мақсаттарға қол жеткiзуге болады, ол мiндеттердiң негiзгiлерi мыналар:
      Қазақстан Республикасының конверсияланатын кәсiпорындарының өндiрiстiк әлеуетi базасында қазiргi заманғы байланыс және телекоммуникация құралдарын жасауға, өндiрiске енгiзуге бағытталған ғылыми-зерттеу, тәжiрибелiк-конструкторлық жұмыс кешенiн жүргiзу, сондай-ақ коммерциялық мүдденi бiлдiретiн байланыс қызметiнiң қазiргi заманғы неғұрлым жаңа түрлерiн құру;

     "Сары-Шаған" полигонын конверсиялау, оның ғылыми-техникалық
әлеуетiн Қазақстан экономикасы мүддесiне пайдалану, мамандандырылған
өндiрiстер құру;
     қазiргi заманғы ғылыми және технологиялық деңгейдегi жүйелiк
жобаларды жасау мақсатында радиоэлектроника және байланыс саласында
жұмыс iстейтiн Қазақстан Республикасының ғалымдары мен мамандарының
күшiн жұмылдыру.

     3. Бағдарламаның негiзгi тапсырмалары мен көрсеткiштерi
____________________________________________________________________
 Бағдарламаның |   Тапсырманың ғылыми-техникалық көрсеткiштерi
    негiзгi    |____________________________________________________
  тапсырмалары |     1997-1998 жылдар      |   1998-2000 жылдар
               |        кезеңiнде          |      кезеңiнде
_______________|___________________________|________________________
1. Байланыстың |Ғылыми-техникалық          |Байланыс жүйесiнiң
және мәлiмет.  |құжаттамалар әзiрлеу,      |сандық көп арналық тропо.
тердi беру     |байланыстың сандық         |сфералық (метеорлық)
жүйелерiнiң    |тропосфералық жүйесiнiң    |жүйесiнiң, республика
дәстүрлi емес  |нобайлық және тәжiрибелiк  |телекоммуникациялар
түрлерiн жасау |үлгiлерiн, пакеттiк        |тораптарын бақылау және
және зерттеу.  |радиобайланыстық және      |басқару жүйесiнiң,
Қазақстан Рес. |көлiк құралдары қозғалысын |пакеттiк радиобайланыс.
публикасындағы |бақылау, сондай-ақ мәлiмет.|тық телекоммуникациялық,
телекоммуника. |тер базасына еркiн кiру    |көлiк құралдарының
циялық (кеңiнен|жүйесiнiң телекоммуника.   |қозғалысына бақылауды
таратылатын,   |циялық құрылымын дайындау  |және мағлұматтар
коммутациялық  |                           |базасына еркiн кiру
және аралас)   |                           |жүйелерiнiң нұсқалық
қызмет жүйеле. |                           |серияларын шығару
рiнiң бағдар.  |                           |
ламалық-ақпа.  |                           |
раттық         |                           |
қамтамасыз     |                           |
етiлуiн дамыту |                           |
_______________|___________________________|________________________
2. Қазiргi за. |Ауылдық жерге арналған     |Сынау нәтижелерiне
манғы байланыс |телепойнтты радиотелефон   |сүйене отырып, аппарату.
құралдарын және|байланысы аппаратураларының|ралық нұсқаларының электр
радиоэлектро.  |АТС-ке арналған микропро.  |схемаларын конструкцияла.
ника бұйымдары |цессорлық басқару жүйесiнiң|рын жетiлдiру, радиотеле.
өндiрiсiн      |ИКМ-30, 120, 480, тығыздау |фон байланысы, микропро.
құруды игеру   |аппаратурасының, радиохабар|цессорлық жүйелер
               |беретiн және теледидар,    |аппаратураларын, қатайту
               |ЖҚТ радиоқабылдағыштар     |аппаратураларын; радио.
               |таратқыштарының (передат.  |хабар беретiн және
               |чик) конструкторлық және   |теледидар, ЖҚТ радио.
               |технологиялық құжаттама.   |қабылдағыштар таратқыш.
               |ларын әзiрлеу, тәжiрибелiк |тары аппаратураларының
               |партиясын дайындау         |пайдалану жағдайына
               |                           |бейiмделуi мен оларды
               |                           |сериялық өндiрудi игеру
_______________|___________________________|________________________
3. Теледидар,  |Желiлiк интегралдық        |Коммутациялық, активтiк
радиохабарлар  |схемаларды пайдаланушының  |және пассивтiк элементтер,
және радиоэлек.|жартылай фабрикатты базалық|микроқұрастырғыштар,
троника бұйым. |кристалдар, керамикалық    |бағдарлы интегралдық
дары өндiрiсiн |микроплаттар, қуатты жоғары|схемалар технологияларын
өте тапшы      |жиiлiктегi транзисторлар,  |жасау, технологиялық
элементтiк     |көп қабатты коммутациялық  |дайындық және оларды
базамен        |платалар мен бағдарланатын |өндiрудi игеру
қамтамасыз ету |пассивтiк элементтер,      |
               |микроқұрастырғыштар,       |
               |өндiрудiң техникалық       |
               |жобалары мен технологиялық |
               |карталарын жасау           |
_______________|___________________________|________________________
4. Байланыс    |Стандарттау мен сертификат.|Метрологиялық қамсыздан.
және телеком.  |тау құралдары және         |дыру және байланыс
муникация      |телекоммуникациялара мен   |құралдары мен телекомму.
саласындағы    |байланыс жүйелерi саласында|никацияларды сертификат.
құралдар мен   |нормативтiк-әдiстемелiк    |таудың Республикалық
жүйелердiң     |база жасау және мамандар   |(Алматы қаласында) және
нормативтiк-   |даярлау, құралдық-техника. |аймақтық (Приозерск
әдiстемелiк,   |лық база құру, телекоммуни.|қаласында) кешендi
құралдық база. |кациялық орталар мен       |тексерумен олардың
сын жасау және |құрылғылардағы ақпаратты   |қолданылу байланыстар
стандарттау мен|кешендi қорғау әдiстеме.   |бiрлестiгiнiң
сертификаттау  |лерiн әзiрлеу              |орталықтарын құру
жүйелерiн      |                           |
ұйымдық қам.   |                           |
тамасыз ету,   |                           |
сондай-ақ      |                           |
телекоммуни.   |                           |
кациялық       |                           |
орталардағы    |                           |
және қондыр.   |                           |
ғылардағы      |                           |
ақпаратты      |                           |
кешендi қорғау |                           |
_______________|___________________________|________________________
5. Сары-Шаған  |"Сажень-С" квантты-оптика. |КОЖ негiзiнде дүниежүзiлiк
полигоны       |лық жүйесiн (КОЖ) жетiлдi. |уақыттың физикалық
ғылыми-техни.  |ру, бағдарламалық әзiрлеу, |эталонын жүзеге асыратын
калық кешенiн  |астрономиялық пассаж       |жүйе құру Қазақстан
конверсиялау   |құралын жасау. Б529 антенна|аумағын ғарыштық тексеру
бағдарламасын  |кешенi негiзiнде ғарыштық  |мәлiметтерiн өңдеу
жасау және оны |ақпаратты қабылдау және    |қорытындыларына сүйене
жүзеге асыру   |өңдеу жүйесiн құры         |отырып, экологиялық
               |                           |картографиялық және
               |                           |геологиялық мiндеттер
               |                           |мен проблемаларды шешу
_______________|___________________________|________________________
6. Мемлекеттiң |Республиканың қорғаныс     |Қазақстан Республикасы
қорғаныс       |қабiлетiн нығайту және оны |Президентiнiң қолданылып
қабiлетiн және |қолдау үшiн бiрiншi кезекте|жүрген Жарлықтары мен
қауiпсiздiгiн  |жөндеу, қалпына келтiру    |Қазақстан Республикасы
қамтамасыз ету |және техникалық қызмет     |Үкiметiнiң қаулылары
мақсатында     |көрсетуге жататын радио.   |негiзiнде Қорғанысминi,
радиоэлектрон. |электрондық құралдар мен   |IIМ, ЖҚК, МТҚ, ТЖМК
дық кешендер,  |жүйелердiң номенклатуралық |номенклатуралық тiзбесi
жүйелер және   |тiзбесi бойынша деректер   |бойынша басқару, байла.
құралдар жасау |базасын құру. Әскери және  |ныс, барлау, радиоэлек.
               |қос мақсатта пайдаланылатын|трондық күрес және
               |құралдар мен жүйелердi     |әскери дайындық жүйелерiн
               |жөндеу мен техникалық      |жасау және оған техника.
               |қызмет көрсету жөнiндегi   |лық қызмет көрсету
               |орталық құру               |
_______________|___________________________|________________________

     4. Күтiлетiн нәтижелер

     Бағдарламаның орындалу нәтижесi:


      тауарлар, байланыс құралдары мен жүйелерi нарығында келешегi мол, отандық, бәсекелесуге қабiлеттi жобалық-конструкторлық және технологиялық құжаттама дайындау, республиканың конверсияланатын кәсiпорындарының қолда бар өндiрiстiк әлеуетiнiң базасында нақты тапсырысшылармен (тұтынушылармен) келiсiлген көлемде, оның iшiнде мемлекеттiң қорғаныс қабiлетiн қамтамасыз ету мүддесiнде игеру және шығару;
      республиканың телекоммуникация тораптарын бақылау және басқару жүйелерiн жасау;
      дүниежүзiлiк уақытты және Жердiң айналу өлшемдерiн бағалаудың

республикалық пунктiн, сондай-ақ ғарыштық ақпаратты қабылдау мен
өңдеу жүйесiн жасау;
     республикалық байланыс құралдары мен жүйелерiн сертификаттау
және метрологиялық қамтамасыз ету орталығын, қос мақсаттағы жылжымалы
тексеру және жөндеу лабораторияларын құру;
     республиканың байланыс және телекоммуникация жүйелерiнiң даму
келешегiне арналған ғылыми және жобалық-конструкторлық қорлар жасау
болып табылады.

            Негiзгi тұтынушылардың ("Қазақтелеком" ҰАК)
       деректерiне негiзделген 1997-2000 жылдардағы Қазақстан
        Республикасының тауар және қызмет көрсету нарығындағы
           отандық байланыс құралдарына деген қажеттiлiк
____________________________________________________________________
Рет|          Жабдықтың атауы           |Өлшем бiрлiгi|   Саны
 N |                                    |             |
___|____________________________________|_____________|_____________
   |                                    |             |
 1 | Коммутациялық сандық жабдық        |    желi     | 1 222 400
___|____________________________________|_____________|_____________
 2 | Радиореле станциялары              |    дана     |     1 500
___|____________________________________|_____________|_____________
 3 | Телефон аппараттары                |      "      |   600 000
___|____________________________________|_____________|_____________
 4 | Радиотелефон терминалдары          |      "      |    60 000
___|____________________________________|_____________|_____________
 5 | Базалық радиотелефон станциялары   |      "      |       300
___|____________________________________|_____________|_____________
 6 | Мекемелiк және офистiк сандық      |    желi     |    30 000
   | коммутациялық станциялар           |             |
___|____________________________________|_____________|_____________
 7 | Арна түзушi хабар беру жүйелерi    |    арна     |    40 000
___|____________________________________|_____________|_____________
 8 | Радио- және ТV-таратқыштары        |    дана     |     2 000
___|____________________________________|_____________|_____________
 9 | Радиоқабылдағыштар                 |      "      |    40 000
___|____________________________________|_____________|_____________

     5. Қоса орындаушы-ұйымдар

     1. "Қазақтелеком" ҰАК, Алматы қаласы.


      2. Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi - Ғылым

академиясының Ғарыштық зерттеулер институты, Алматы қаласы.
     3. Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi - Ғылым
академиясының Ионосфера институты, Алматы қаласы.
     4. "Промсвязь" МК, Алматы қаласы.
     5. "Телекоммуникациялар институты" АҚ, Алматы қаласы.
     6. Қазақстан Республикасы Экология және биоресурстар
министрлiгiнiң Гидрометеорология жөнiндегi агенттiгi, Алматы қаласы.
     7. Қазақстан Республикасы Экономика және сауда министрлiгiнiң
Стандарттау, метрология және сертификаттау жөнiндегi агенттiгi,
Алматы қаласы.
     8. Әл-Фараби атындағы ҚазМҰУ, Алматы қаласы.
     9. ҚазҰТУ, Алматы қаласы.
     10. Абай атындағы АлМУ жанындағы Физика-технологиялық орталық,
Алматы қаласы.
     11. Ресейдiң Ғарыштық құралдар жасайтын ғылыми-зерттеу
институты, Москва қаласы.

     6. Бағдарламаның қаржыландырылуы



      Бағдарламаны қаржыландырудың негiзгi көзi мемлекеттiк бюджет болып табылады. Бағдарламаны жүзеге асыру үшiн әр жылға бөлiнетiн қаржының көлемiн Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы белгiлейдi.
      "Қазақстан Республикасының Радиоэлектроника және байланыс жөнiндегi ұлттық орталығы" акционерлiк қоғамының ("РЭБ ҰО АҚ") қаржы-шаруашылық қызметiнде Бағдарлама тапсырмаларын кезең-кезеңiмен орындау барысында Орталыққа кiретiн кәсiпорындардың коммерциялық және шаруашылық қызметiне байланысты үлестi арттыру, оның iшiнде шығарылатын өнiмнiң тұрақты тапсырушыларынан (тұтынушыларынан) және шетелдiк инвесторлардан тартылатын қаражат есебiнен арттыру арқылы бюджет

қаражатының салыстырмалы үлесiн бiртiндеп кемiту көзделедi.
<*>

     "РЭБ ҰО" АҚ жүргiзiлетiн ғылыми-зерттеу жұмыстарынан бастап
түпкiлiктi өнiмдi шығаруға және оны сатуға дейiнгi ғылыми-техникалық
қызмет желiсiнiң үзiлiссiздiгiн қамтамасыз ететiн ғылыми-техникалық
және өндiрiстiк инфрақұрылымға ие болады.
<*>

        Бағдарламаны қаржыландыру көздерiнiң өзгеру динамикасы

           1997 жыл                         2000 жыл (шамамен)
     Бюджет                      Бюджет              ШИ
       79%                         60%               5%

                   ШКҚ
                   21%                               ШКҚ
                                                     35%



      ШКҚ - Шаруашылық және коммерциялық қызмет (оның iшiнде "Қазақтелеком" ҰАК пен ҚМ-ның қаржыландыру қаражаты есебiнен)

      ШИ - Шетелдiк инвестициялық жобалар, оның iшiнде Қазақстан Республикасының Ғылым министрлiгi - Ғылым академиясы жанындағы (ХҒТО желiсi бойынша)

      радиоэлектроника және байланыс жөнiндегi ұлттық орталықтың ғылыми-техникалық қызметтiң жүргiзiлетiн ғылыми-зерттеу жұмыстарынан бастап түпкiлiктi өнiмдi шығару мен оны сатуға дейiнгi тiзбегiнiң үздiксiздiгiн қамтамасыз ететiн ғылыми-техникалық және өндiрiстiк инфрақұрылымы бар. РЭБ ҰО құрамына мына кәсiпорындар кiредi: "Алатау" АҚ Алматы арнаулы конструкторлық кәсiпорны, "Гранит" мамандандырылған конструкторлық-технологиялық бюросы, Приозерск қаласындағы Радиоэлектроника ғылыми зерттеу институты және "Алатау" АҚ өндiрiстiк кәсiпорны.
      Бағдарламада қойылған мiндеттердiң жүзеге асуы, бiрiншiден, Бағдарламаның табысты орындалуы үшiн 6 ғылым докторынан және 30-дан астам ғылым кандидаттарынан, 200-ден астам телекоммуникация және байланыс аппаратураларын жасайтын мамандардан тұратын жеткiлiктi кадр әлеуетiмен, екiншiден, республиканың радиоэлектроника бейiнiндегi кәсiпорындарында шоғырландырылған қосымша инженерлiк-техникалық және өндiрiстiк әлеуеттiң болуымен қамтамасыз етiледi.

     Бағдарламаны кезең-кезеңiмен жүзеге асыру және байланыс сияқты
ғылымды көп қажет ететiн саланы дамыту алдағы уақытта қазiргi кадр
әлеуетiн, бiрiншi кезекте, жоғары бiлiктi мамандармен толықтыруды
қажет етедi. Осы мақсатта Қазақстан Республикасы Ғылым министрлiгi -
Ғылым академиясының Ионосфера институты жанындағы арнайы Кеңесте
мынадай қосымша мамандықтар бойынша диссертациялар қорғау мүмкiндiгiн
қарастыру қажет:
     05.12.04. радиолокация және радионавигация;
     05.12.13. радиотехника және байланыс жүйесi мен құрылғылары.

     ЕСКЕРТУ. 6-тарау өзгердi және толықтырылды - ҚРҮ-нiң 1998.12.18.
              N 1299 қаулысымен. 

P981299_

 

     7. Ұйымдық-құқықтық қамтамасыз ету

     Бағдарламаның үйлестiрушiсi - Қазақстан Республикасының Ғылым
министрлiгi - Ғылым академиясы.


      "Телекоммуникациялар мен байланыстың қазiргi заманғы жүйелерiн құру" атты республикалық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламасы бойынша бас ұйым Қазақстан Республикасының "РЭБ ҰО" АҚ" болып табылады. <*>
      ЕСКЕРТУ. 7-тарау өзгердi - ҚРҮ-нiң 1998.12.18. N 1299 қаулысымен.
               P981299_

Об основных заданиях и показателях республиканской целевой научно-технической программы

Постановление Правительства Республики Казахстан от 20 июня 1997 г. N 1002

     В целях приведения основных заданий и показателей республиканской целевой научно-технической программы в соответствие с целями и задачами Программы действий Правительства Республики Казахстан по углублению реформ на 1996-1998 годы Правительство Республики Казахстан постановляет:
      1. Утвердить основные задания и показатели республиканской целевой научно-технической программы "Создание современных систем телекоммуникаций и связи" на 1997-2000 годы (прилагаются);
      Установить, что расходы, связанные с их реализацией, осуществляются за счет бюджетных средств, выделяемых на финансирование науки.
      2. Признать утратившим силу пункт 8 постановления Кабинета Министров Республики Казахстан от 4 января 1994 г. N 8 P940008_ "О мерах по обеспечению деятельности Национального центра по радиоэлектронике и связи Республики Казахстан" (САПП Республики Казахстан, 1994 г., N 1, ст. 5).
     Премьер-Министр
   Республики Казахстан


                                         Утверждены

постановлением Правительства Республики Казахстан от 20 июня 1997 г. N 1002


                    Основные задания и показатели
              республиканской целевой научно-технической
       программы "Создание современных систем телекоммуникаций
                      и связи" на 1997-2000 годы

                        1. Состояние проблемы

      Мировая практика показывает, что развитие систем телекоммуникаций и средств связи относится к стратегическим национальным приоритетам, поскольку информационная инфраструктура и интеллектуальный уровень населения в современных условиях определяют, наряду с природными ресурсами и технологическими возможностями, реальный вес и место государства в мире, его промышленный и оборонный потенциал. Более того, связь как часть инфраструктуры общества является одним из источников подъема экономики государства. Известно, что в промышленно развитых странах каждый доллар, вложенный в связь, приносит три-четыре доллара дохода.
      Исходя из этого развивающиеся страны ускоренными темпами осуществляют развитие своих сетей связи, направляя на это 10-12% своего валового национального продукта (в промышленно развитых странах эта доля составляет 4-8%).
      Действовавший в бывшем СССР в течение последних десятилетий "остаточный" принцип финансирования отрасли привел к тому, что инвестиции в связь были в 2-3 раза меньше, чем требовалось. В результате износ основных производственных фондов в Республике Казахстан составляет в настоящее время в среднем более 50%. На многих предприятиях связи используется морально устаревшее оборудование, постоянно не хватает современных средств связи, в том числе электронных автоматических коммутационных станций (международных, междугородных, городских и сельских), цифровых систем передачи, волоконно-оптических линий связи, автоматизированных систем обработки почты.
      Однако вопрос с инвестициями в современных экономических условиях в Казахстане обстоит крайне сложно, что связано с экономическим кризисом, во многом устаревшей сетью связи, не позволяющей предоставлять современные услуги связи.
      Одним из непременных условий вхождения Казахстана полноправным членом в мировое информационное сообщество является доведение существующего уровня предоставления услуг связи и телекоммуникаций до мирового путем взвешенного подхода к закупкам части оборудования и технологий за рубежом и организации производства средств связи и телекоммуникаций на отечественных предприятиях радиоэлектронного профиля, в первую очередь на предприятиях, занимавшихся ранее выпуском изделий специального назначения.
      Республиканская целевая научно-техническая программа "Создание современных систем телекоммуникаций и связи" (далее Программа), являющаяся составной частью общегосударственной программы технологического прорыва Казахстана, предусматривает оснащение народнохозяйственного комплекса республики новейшими средствами и технологиями в области телекоммуникации и связи, а также максимально эффективное использование конверсируемых мощностей военно-промышленного комплекса.
      Анализ результатов реализации первого этапа этой Программы на 1994-1996 годы показал, что в полной мере решить поставленные в Программе задачи не удалось в силу ряда причин, основными из которых являлись: разноплановость тематик, финансирование значительного числа неактуальных и бесперспективных тем, невостребованность их результатов, а также недостаточные объемы финансирования и срывы сроков их поступления.
      С другой стороны, произошедшие за это время значительные перемены в экономической жизни республики существенным образом изменили ситуацию на рынке товаров и услуг в сфере телекоммуникаций и связи.
      Эти перемены естественным образом нашли отражение в основных нормативных документах Правительства Республики Казахстан, регулирующих и определяющих направления развития различных наукоемких отраслей народного хозяйства Казахстана. Основной упор в этих документах делается на востребованность ожидаемых результатов, на анализ рынка товаров и услуг в сфере тематики Программы, а также на наличие дополнительного финансирования научно-исследовательских и опытно-конструкторских работ потенциальными заказчиками.
      Принятая концепция Министерства науки-Академии наук Республики Казахстан, доложенная на республиканском совещании "Проблемы и пути научно-технического развития Республики Казахстан" (24 мая 1996 года), определяет наиболее важные направления развития в сфере телекоммуникации и связи:
      разработка и освоение производства современных средств связи и изделий радиоэлектроники на основе передовых технологий на базе производственных мощностей конверсируемых предприятий радиоэлектронного профиля;
      разработка требований к системной интеграции в рамках создания единого телекоммуникационного и информационного пространства в республике;
      создание телекоммуникационных и информационных систем государственных органов;
      сертификация телекоммуникационных и информационных систем и их компонентов;
      изготовление продукции для содержания, эксплуатации, ремонта и обновления АТС, телевидения, всех видов связи;
      разработка, производство и техническое обслуживание радиоэлектронных комплексов и средств в интересах обеспечения обороноспособности государства.
      Произошедшие изменения приоритетов в сфере телекоммуникаций и связи Республики Казахстан, опыт реализации первого этапа данной Программы, ограниченность в выделении бюджетных финансовых средств, а также необходимость учета рыночного механизма потребления конечной продукции потребовали пересмотра и корректировки основных заданий и показателей Программы и изменения сроков ее выполнения.
      Откорректированные основные задания и показатели Программы учитывают вновь сформулированные направления и задачи и выражают интересы конкретных потребителей научно-технической продукции в лице органов государственного управления и крупнейших хозяйствующих субъектов, имеющих возможность совместно с Министерством науки - Академией наук Республики Казахстан осуществлять финансирование Программы. Такими потребителями в основном являются:
      НАК "Казахтелеком" - национальный оператор телекоммуникационных

сетей Республики Казахстан;
     Министерство обороны Республики Казахстан в лице его заказывающих
управлений;
     государственное предприятие "Казаэронавигация";
     Департамент автомобильного транспорта Министерства транспорта и
коммуникаций Республики Казахстан;
     Агентство по гидрометеорологии Министерства экологии и
биоресурсов Республики Казахстан.

                     2. Основные цели Программы

     Основными целями Программы являются:


      организация научной, приборно-инструментальной, технологической, производственной и кадровой базы, обеспечивающей разработку и создание современных средств и систем телекоммуникаций и связи в Республике Казахстан с учетом конкретных потребителей: операторов государственной системы телекоммуникаций, вне зависимости от форм собственности; операторов ведомственной связи (Министерство обороны, Министерство внутренних дел, Комитет национальной безопасности, Государственный следственный комитет Республики Казахстан, Государственный комитет Республики Казахстан по чрезвычайным ситуациям);
      разработка и освоение производства современных средств связи и изделий радиоэлектроники на основе передовых технологий на базе производственных мощностей конверсионных предприятий радиоэлектронного профиля.
      Достижение этих целей возможно посредством поэтапного решения целого ряда задач, основными из которых являются следующие:
      проведение комплекса научно-исследовательских, опытно-конструкторских работ, направленных на создание и внедрение в производство современных средств связи и телекоммуникаций на базе промышленного потенциала конверсируемых предприятий Республики Казахстан, а также создание новых, более современных видов услуг связи, представляющих собой коммерческий интерес;

     конверсия полигона "Сары-Шаган", использование его
научно-технического потенциала в интересах экономики Казахстана,
создание специализированных производств;
     объединение усилий ученых и специалистов Республики Казахстан,
работающих в области радиоэлектроники и связи, для разработки
системных проектов на современном научном и технологическом уровне.

             3. Основные задания и показатели Программы

---------------------------------------------------------------------
      Основные        !    Научно-технические показатели заданий
       задания        !----------------------------------------------
     Программы        !     на период        !        на период
                      !   1997-1998 годы     !     1998-2000 годы
---------------------------------------------------------------------
1. Разработка и        Разработка научно-     Выпуск установочных
исследование новых,    технической документа- серий цифровой много-
нетрадиционных видов   ции, изготовление      канальной тропосфер-
связи и систем         макетных и опытных     ной (метеорной) си-
передачи данных.       образцов цифровой      стемы связи, системы
Развитие программно-   тропосферной системы   контроля и управления
аппаратного обеспече-  связи, телекоммуника-  сетями телекоммуника-
ния систем теллеком-   ционных систем         ций республики, теле-
муникационных служб    пакетной радиосвязи    коммуникационных си-
(широковещательных,    и контроля движения    стем пакетной радио-
коммутационных и       транспортных           связи, контроля
смешанных) в           средств, а также       движения транспортных
Республике Казахстан   системы свободного     средств и свободного
                       доступа к базам данных доступа к базам данных

2. Освоение про-       Разработка конструк-   Доработка электриче-
изводства совре-       торской и технологи-   ских схем и конструк-
менных средств связи и ческой документации,   ций образцов аппара-
изделий радиоэлектро-  изготовление опытных   туры на основе резуль-
ники                   партий аппаратуры      татов испытаний, адап-
                       телепойнтовой          тация к условиям экс-
                       радиотелефонной связи  плуатации и освоение
                       для сельской местности,серийного производства
                       микропроцессорных      аппаратуры радиотеле-
                       управляющих систем     фонной связи, микро-
                       для АТС аппаратуры     процессорных систем,
                       уплотнения типа        аппаратуры уплотне-
                       ИКМ-3О, 120, 480;      ния; радиовещательных
                       радиовещательных и     и телевизионных пере-
                       телевизионных          датчиков, УКВ радио-
                       передатчиков, УКВ      приемников
                       радиоприемников

3. Обеспечение         Разработка технических Разработка технологий,
производства           проектов и технологи-  технологическая подго-
средств телевидения,   ческих карт производ-  товка и освоение
радиовещания и         ства пассивных         производства
изделий радиоэлектро-  элементов,             коммутационных,
ники остродефицитной   микросборок,           активных и пассивных
элементной базой       программируемых        элементов, микросборок,
                       пользователем          программируемых
                       линейных интегральных  интегральных схем
                       схем на
                       полуфабрикатных
                       базовых кристаллах,
                       керамических
                       микроплат, мощных
                       высокочастотных
                       транзисторов,
                       многослойных
                       коммутационных плат

4. Создание            Создание нормативно-   Создание
нормативно-методичес-  методической базы и    Республиканского
кой, инструментальной  подготовка             (г. Алматы) и
базы и организацион-   специалистов в         регионального
ного обеспечения       области стандартизации (г. Приозерск) центров
системы стандар-       и сертификации средств метрологического
тизации и сертификации и систем               обеспечения и
средств и систем в     телекоммуникаций и     сертификации средств
сфере телекоммуника-   связи, создание        связи и телекоммуни-
ций и связи, а также   инструментально-       каций с комплексной
комплексная защита     технической базы,      проверкой их
информации в           разработка             совместимости
телекоммуникационных   методологических основ существующей связи
средах и устройствах   комплексной защиты
                       информации в
                       телекоммуникационных
                       средах и устройствах

5. Разработка и        Модернизация квантово- Создание на основе
реализация программы   оптической системы     КОС системы,
конверсии научно-      (КОС) "Сажень-С",      материализующей
технического           разработка             физический эталон
комплекса полигона     программного           всемирного времени.
Сары-Шаган             обеспечения, создание  Решение задач и
                       астрономического       проблем экологии,
                       пассажного             картографии и геологии
                       инструмента. Создание  на основе результатов
                       на базе антенного      обработки информации
                       комплекса              космического зондиро-
                       Б529 системы приема и  вания территории
                       обработки космической  Казахстана
                       информации

6. Создание            Создание базы данных   Производство и
радиоэлектронных       по номенклатурному     техническое
комплексов, систем и   перечню                обслуживание систем
средств в интересах    радиоэлектронных       управления, связи,
обеспечения обороно-   средств и систем,      разведки,
способности и          подлежащих             радиоэлектронной
безопасности           первоочередному        борьбы и боевой
государства            ремонту,               подготовки на
                       восстановлению и       основе действующих
                       техническому           указов Президента и
                       обслуживанию для       постановлений
                       поддержания и          Правительства
                       укрепления             Республики Казахстан
                       обороноспособности     по номенклатурному
                       республики. Создание   перечню,
                       центра по ремонту и    согласованному с
                       техническому           Минобороны, МВД, КНБ,
                       обслуживанию средств   ГСК, ГКЧС
                       и систем военного и
                       двойного назначения
---------------------------------------------------------------------

                      4. Ожидаемые результаты

     Результатом выполнения Программы является создание:


      проектно-конструкторской и технологической документации перспективных, отечественных, конкурентоспособных на рынке товаров, средств и систем связи, их освоение и производство на имеющейся базе промышленного потенциала конверсируемых предприятий республики в объемах, согласованных с конкретными заказчиками (потребителями), в том числе и в интересах обеспечения обороноспособности государства;
      системы контроля и управления сетями телекоммуникаций

республики;
     республиканского пункта оценки всемирного времени и параметров
вращения Земли, а также системы приема и обработки космической
информации;
     республиканского центра сертификации и метрологического
обеспечения систем и средств связи, подвижных поверочных и ремонтных
лабораторий двойного назначения;
     научного и проектно-конструкторского задела на перспективу
развития систем телекоммуникаций и связи республики.

            Потребность в средствах связи отечественного
               производства на рынке товаров и услуг
               Республики Казахстан на 1997-2000 годы
               на основе данных основных потребителей
                        (НАК "Казахтелеком")

---------------------------------------------------------------------
N !   Наименование оборудования       !Единица измерения! Количество
пп!                                   !                 !
---------------------------------------------------------------------
1 Коммутационное цифровое оборудование    линия           1222400
2 Радиорелейные станции                   штук            1500
3 Телефонные аппараты                      "              600000
4 Радиотелефонные терминалы                "              60000
5 Радиотелефонные базовые станции          "              300
6 Учрежденческие и офисные цифровые
  коммутационные станции                  линия           30000
7 Каналообразующие системы передачи       канал           40000
8 Радио- и TV- передатчики                штук            2000
9 Радиоприемники                           "              40000
---------------------------------------------------------------------

                    5. Организации-соисполнители

     1. НАК "Казахтелеком", г. Алматы.
     2. Институт космических исследований Министерства науки - Академии
наук Республики Казахстан, г. Алматы.
     3. Институт ионосферы Министерства науки - Академии наук
Республики Казахстан, г. Алматы.
     4. ГП "Промсвязь", г. Алматы.
     5. АО "Институт телекоммуникаций", г. Алматы.
     6. Агентство по гидрометеорологии Министерства экологии и
биоресурсов Республики Казахстан, г. Алматы.
     7. Агентство по стандартизации, метрологии и сертификации
Министерства экономики и торговли Республики Казахстан, г. Алматы.
     8. КазНГУ имени Аль-Фараби, г. Алматы.
     9. КазНТУ, г. Алматы.
     10. Физико-технологический центр при АГУ имени Абая, г. Алматы.
     11. Российский научно-исследовательский институт космического
приборостроения, г. Москва.



                     6. Финансирование Программы <*>
      Сноска. В раздел 6 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 18 декабря 1998 г. N 1299 P981299_ .

      Основным источником финансирования Программы является государственный бюджет. Объем финансовых средств, выделяемых для реализации Программы на каждый год, определяется Министерством науки - Академией наук Республики Казахстан.
      В финансово-хозяйственной деятельности акционерное общество "

Национальный центр по радиоэлектронике и связи Республики Казахстан" (АО "
НЦРЭС") в ходе поэтапного выполнения заданий Программы предусматривается 
постепенное уменьшение относительной доли бюджетных средств за счет 
возрастания доли, связанной с коммерческой и хозяйственной деятельностью 
предприятий, входящих в Центр, в том числе за счет средств, привлекаемых от 
потенциальных заказчиков (потребителей) выпускаемой продукции и иностранных 
инвесторов.

     Динамика изменения источников финансирования Программы

     1997 год                         2000 год
Бюджет-79%                        (ориентировочно)
ХКД-21%                           Бюджет-60%
                                  ИИ-5%
                                  ХКД-35%



      ХКД - Хозяйственная и коммерческая деятельность (в т.ч. за счет средств финансирования от МО и НАК "Казахтелеком")

      ИИ - Иностранные инвестиционные проекты (в т. ч. по линии МНТЦ при Министерстве науки - Академии наук Республики Казахстан)

      АО "НЦРЭС" обладает научно-технической и производственной инфраструктурой, обеспечивающей непрерывность цепочки научно-технической деятельности от проводимых научно-исследовательских работ до выпуска конечной продукции и ее реализации.
      Реализуемость поставленных в Программе задач обеспечивается, во-первых, достаточным для успешной реализации Программы кадровым потенциалом, включающим в себя 6 докторов и более 30 кандидатов наук, свыше 200 специалистов-разработчиков аппаратуры связи и телекоммуникаций, и, во-вторых, наличием дополнительного инженерно-технического и производственного потенциала, сосредоточенного на предприятиях радиоэлектронного профиля Республики.
      Поэтапная реализация Программы и развитие такой наукоемкой отрасли как связь потребует в ближайшем будущем пополнения существующего кадрового потенциала, в первую очередь, специалистами высшей квалификации. С этой целью в специализированном Совете при Институте ионосферы Министерства науки - Академии наук Республики Казахстан необходимо предусмотреть возможность защиты диссертаций по дополнительным специальностям:
      05.12.04. радиолокация и радионавигация;
      05.12.13. системы и устройства радиотехники и связи.

                7. Организационно-правовое обеспечение <*>
      Сноска. В раздел 7 внесены изменения - постановлением Правительства РК от 18 декабря 1998 г. N 1299 P981299_ .

      Координатор Программы - Министерство науки - Академия наук Республики Казахстан.
      Головной организацией по республиканской целевой научно-технической программе "Создание современных систем телекоммуникаций и связи" является АО "НЦРЭС".