Ескерту. Қаулының күші жойылды - ҚР Үкіметінің 2007 жылғы 5 қазандағы N 908 Қаулысымен.
Экономиканың аграрлық секторындағы жағдайдың түбегейлi өзгеруiне байланысты ауыл шаруашылығын дамытудың көкейкестi мiндеттерiн шешуге бағытталған жалпы мемлекеттiк стратегияның шеңберiнде аграрлық саясатты жүзеге асыру мақсатында Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етедi:
1. Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамытудың стратегиясы және Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асыру жөнiндегi кеңейтiлген шаралардың жоспары бекiтiлсiн (қоса берiлiп отыр).
2. Министрлiктер мен ведомстволардың басшылары Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамытудың стратегиясын iске асыру жөнiндегi кеңейтiлген шаралардың жоспарында айқындалған заң және нормативтiк актiлердi уақтылы және сапалы әзiрлеудi қамтамасыз етсiн.
3. Мыналар:
ауыл шаруашылығын әлеуметтiк-экономикалық дамытудың мақсатты бағдарламалары мен жыл сайынғы жоспарларын әзiрлеу Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясына негiзделедi;
Қазақстан Республикасының жауапты атқарушылары болып табылатын министрлiктерi мен ведомстволары, қоса атқарушылармен келiсiм бойынша, Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiне, ал Агенттiк - Қазақстан Республикасының Үкiметiне жылына екi рет Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асырудың кеңейтiлген жоспарының орындалу барысы туралы ақпарат ұсынуды қамтамасыз етедi;
қажет болған жағдайда, Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгi Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асыру жөнiндегi кеңейтiлген жоспарға өзгерiстер мен толықтырулар енгiзудi Қазақстан Республикасының Үкiметiне енгiзедi деп белгiленсiн. <*>
ЕСКЕРТУ. 3-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Үкіметінің 2003.11.26. N 1184 қаулысымен .
4. Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асыру жөнiндегi кеңейтiлген жоспарын орындау Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығы министрлiгiне, ал оған бақылау жасау - Қазақстан Республикасының Экономика және бюджеттiк жоспарлау министрлiгiне жүктелсiн. <*>
ЕСКЕРТУ. 4-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Үкіметінің 2003.11.26. N 1184 қаулысымен .
Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрi
Қазақстан Республикасы
Үкiметiнiң 1997 жылғы
22 желтоқсандағы
N 1817 қаулысына
1 қосымша
Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығын
2010 жылға дейiн дамыту стратегиясы
ЕСКЕРТУ. 1-қосымшаға өзгеріс енгізілді - ҚР Үкіметінің 2003.11.26. N 1184 қаулысымен .
I. Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығының қазiргi
заманғы жай-күйi
Жай-күйi:
Рентабельдiлiгi
Ауыл шаруашылығының өнiмiн сатудан рентабельдiлiк деңгейi
_____________________________________________________________
| | Барлығы % | Оның iшiнде |
|____________|_______________|________________________________|
| | |өсiмдiк |мал шаруашылығы |
| | |шаруашылығы | |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1990 ж. | 46,0 | 105,4 | 18,9 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1991 ж. | 40,2 | 87,8 | 24,9 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1992 ж. | 75,8 | 151,7 | -4,9 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1993 ж. | -2,2 | 28,2 | -27,7 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1994 ж. | -6,7 | 9,8 | -24,5 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1995 ж. | -17,9 | -2,9 | -30,7 |
|____________|_______________|_______________|________________|
| 1996 ж. | -20,8 | -1,9 | -43,7 |
|____________|_______________|_______________|________________|
Алынған көзi: ҚР Ауылшарминi, Экономминi
Қазақстанның ЖIӨ-дегi ауыл шаруашылығының үлесi (%)
1990 ж. 75% - 25%
1996 ж. 86% - 14%
Қазақстан Республикасы Қазақстан Республикасындағы
шаруашылықтарының барлық шаруашылықтардың барлық
санаттарындағы ауыл санаттарындағы жануарлардың
шаруашылығы өнiмiнiң негiзгi негiзгi түрлерiнiң саны
түрлерiнiң өндiрiсi (мың тонна)
(Диаграмманы қағаздағы нұсқадан қараңыз)
Материалдық-техникалық қамтамасыз ету
* ауыл шаруашылығының ауыл шаруашылығы машиналарының негiзгi түрлерiмен қамтамасыз етiлуi 65-70% құрайды;
* пайдалану мерзiмi 5 және одан артық жылдағы машиналар мен жабдықтардың үлесi 93% жеттi.
Топырақтың құнарлылығы
* егiстiктiң жартысы (16 млн. га) фосфор мен гумус құрамы төмен жерлердi құрайды;
* соңғы 7 жыл iшiнде тыңайтқыштарды себудiң көлемi: органикалығы 10-11 есе, минералдығы - 16-17 есе қысқарды.
* гумустың топырақты жыл сайынғы шығындалуы (1 га-ға тоннада) астық себуге 0,5-1, егiстiк себiлiмiнде 1-3 құрайды;
* топырақтың құнарлылығын қалпына келтiру үшiн кемiнде 5 жыл қажет.
Ауыл шаруашылығы өндiрiсi технологияларының жаппай бұзылуы
* ауыл шаруашылығы дақылдарының зиянкестерден, аурулар мен арам шөптерден өнiмдiлiгiнiң жоғалуы оның биологиялық мүмкiншiлiктерiнiң 30% жетедi;
* ауыл шаруашылығы жануарларының жем-шөппен және мал дәрiгерлiк профилактикасымен қамтамасыз етiлмеуiнен қатардан шығуы өсе түседi.
Капиталды салудың ең тәуекелдi аймағы
Өнiмдi өткiзуге байланысты жағдайдың нашарлауы
Ауылдағы әлеуметтiк жағдайдың нашарлауы:
- кедейшiлiк;
- жұмыссыздық;
- қылмыс;
- бiлiм;
- денсаулық сақтау;
- экология;
- инфрақұрылым.
* ауыл тұрғынының санасындағы нарықтық жаңғыртулардың болмай қоймайтындығы жөнiндегi психологиялық өзгерiс. Масылдық және патериналистiк көңiл-күйлердiң әлсiреуi;
* жеке меншiкке деген оң қатынас беки түсуде;
* жеке меншiк және нарықтық қатынастар нығайып, дами түсуде;
* ауыл ендi инфляция көзi болып табылмайды;
* салада мемлекет иелiгiнен алу мен монополиясыздандыру жүзеге асырылды;
* жаңғыртулар мен дамудың заңдық негiздерi қалыптасты;
* экспорт өстi;
* айқын жасалған мемлекеттiк саясаттың болмауы. Мемлекеттiк құрылымдар мен басқару жүйелерiнiң өзгерiп жатқан селодағы жағдайға бара-бар көңiл бөлмеуi;
* реформалардың зигзаг түрiнде жүзеге асырылуы;
- 1992-1994 жылдары экономикалық реформалардың консервациялануы;
- 1994-1995 жылдары нарықтық жаңғыртулардың естен тандырыла жүргiзiлуi;
- 1996-1997 жылдары экономикалық жаңғыртулардың баяулауы; * қаржы капиталының болмауы;
* экономиканың басқа салаларымен салыстырғанда меншiк қатынастары алға жылжытылмады;
- АӨК-де нарықтық және тауар-ақша қатынастарының терең бюрократтық және криминалдық бұрмалануы (N 1 сурет);
* ауыл тұрғындарының дәстүрлi консерватизмi мен ментальдiлiгi.
Ауылда әлеуметтiк саясаттың бара-бар әлсiремеуi;
* ауыл тұрғындарының реформаларға әлсiз бейiмделуi;
* сенiмдi өткiзу рыноктарының болмауы;
* чиновниктердiң сыбайлас жемқорлығы мен парақорлығы;
Мiндеттi түрде республика ауыл шаруашылығы өндiрiсiнде тауар-ақша қатынасының схемасы СХЕМА
(Схеманы қағаздағы нұсқадан қараңыз)
II. Мүмкiншiлiктер мен қауiп-қатерлер.
Күштi және әлсiз тұстары
Даму мүмкiншiлiгi
* Iрi өткiзу рыноктары
* Жер шары халқының өсуi жылына 85-90 млн. адамды құрайды.
* 2005 жылға қарай әлемдiк тұтыну:
- 37 млн. тонна бидайға;
- 37 млн. тонна жем-шөптiк астыққа;
- 48 млн. тонна ақталған күрiшке өседi.
* Астықпен әлемдiк сауда жасаудың 80% дамушы елдердiң үлесiне тиедi және астықты тұтынудың жыл сайынғы өсу қарқыны 2% құрайды;
* Бидайдың жалпы импортының 1/3-i халқының өсу деңгейi жоғары, оны өндiрмейтiн немесе айтарлықтай емес мөлшерде өндiретiн елдерге тиесiлi;
* Азияның дамыған елдерi азық-түлiктiң әлемдiк рыноктарын дамытудың қозғаушы факторлары болып табылады;
* Азия тарапынан импортқа деген қажеттiлiк астықтың әлемдiк бағасын ұстап тұратын болады;
* Азия азық-түлiктiң елеулi диверсификацияланған рыногын ұсынады (астық, ет және оларды ұқсату өнiмдерi);
* ТМД елдерiнiң экономикалық өсуi мен халқының өсуiнiң күтiлуi;
* Табиғи шикiзаттан жасалған бұйымдар мен тауарларға деген қажеттiлiктiң өсуiнiң әлемдiк тенденциялары;
* Ашық нарықтық саудаға және нарықтың қатынастарды реттеудегi мемлекеттiң рөлiн шектеуге көшу (рыноктардың ашықтығы, субсидиялардың және дотациялардың күшiн жою, кеден реттеуiн оңайлату).
Астық рыногы
Азық-түлiк рыноктарын дамытудағы жалпы тенденциялар Қазақстан үшiн астықпен сауда жасауда қолайлы жағдайлар тудырады, бұл:
* Қытай, Пәкiстан, Ауғанстан, Иран секiлдi жақын аумақтардың қажеттiлiгiнiң ұлғаюы;
* географиялық жағдайларға байланысты дәстүрлi өткiзу рыноктарында (ТМД-ның Азиялық және Кавказ республикаларында), iшiнара Ресейде, Солтүстiк Африка, Қиыр Шығыс және Оңтүстiк Азия елдерi импортының өсуiнiң есебiнен орнығып қалуының мүмкiншiлiгi;
* астық ағынының әлемдiк саудада Қиыр Шығыс және Оңтүстiк-Шығыс Азия жағына қарай өзгеруi мен жаңа көлiк жолдарының ашылуы экспорттың бiр бөлiгiн үлесiне астықтың әлемдiк импортының 25% жуығы тиесiлi Таяу Шығыс Азияға бағдарлануға мүмкiншiлiк бередi;
* тамақтанудың диверсификациясы, экономикалық өсу және халықтың өсуi қатты және күштi бидай сорттарының, сондай-ақ олардың негiзiнде астықты өңдеу өнiмдерiнiң астық рыноктарына қол жеткiзуге жол ашады;
* Қазақстанның экспорттық астық рыногының мүмкiн сыйымдылығы -
жылына 20-25 млн. тонна астық дақылдарына деген әлемдiк баға оларды Қазақстанда жоғары рентабельдi өндiру үшiн мейлiнше жоғары;
* саланың өндiрiстiк емес шығындарды төмендету жөнiнде жеткiлiктi резервтерi бар.
Ет рыногы
* Қазақстан бұрынғы Кеңес Одағының елдерiне ет пен ет өнiмдерiн дәстүрлi берушi;
* ТМД Орта Азия республикалары халықтарының өсуi;
* еттi Ислам дүниесi елдерiне, әсiресе Пәкiстан, Иран, Түркия және араб елдерiне берудiң перспективалары;
* Қытай - еттi тұтынудың перспективтi, әлеуеттi шексiз рыногы.
Жүн рыногы
* Европа рыногы - республиканың сапалы жүнi үшiн;
* Ресейде, Қырғызстанда және Украинада өндiрiстiң жандануы;
* Қытайдың халқының өсуiмен тұтынуының ұлғаюы;
* Таяу Шығыс және Орта Азия елдерiнiң (Пәкiстан, Иран) елдерiнде рыноктардың қалыптасуы.
Терi шикiзатының рыногы
* Қазақстанның терi шикiзатындағы экспорт бойынша қажеттiлiгi 50-60% қанағаттандырылады;
* Түркия, Қытай және Ресей тараптарынан тұтыну рыноктарының ұлғаюы;
* Үлкен көлемдердегi жоғары сапалы терi шикiзаты - Батыс Европаның қажеттiлiгiне.
Мақта рыногы
* Мақтаның әлемдiк запасы жақын маңайдағы 2-3 жылға жеткiлiктi;
* Әлемдiк тұтынудың ұлғаюы табиғи жоғары сапалы шикiзаттан
жасалатын тауарларға деген қажеттiлiкке байланысты;
* Өткiзу рыногы кейiн оны 2010 жылға қарай 275-280 мың тоннаға дейiн өсiре отырып 240-250 мың тонна мақта шикiзатын өндiрудi қамтамасыз етедi.
* IРI ЗАЙМДАР МЕН ТIКЕЛЕЙ ШЕТЕЛДIК ИНВЕСТИЦИЯЛАР
* ХАЛЫҚАРАЛЫҚ АЗЫҚ-ТҮЛIК ҰЙЫМДАРЫНЫҢ МҮДДЕЛIЛIГI
Даму қауiп-қатерi
* Әлеуметтiк азық-түлiк рыноктарына көлiк жолдарының болмауы;
* Бiрқатар рыноктардың Қазақстан тауары үшiн жабықтығы;
* Сауда қатынастарының реттелмеушiлiгi;
* Әлемдiк рыноктардағы бәсекелестiк пен тамыр-таныстық;
* Дәстүрлi рыноктардың төмен сатып алу қабiлетi.
КҮШТI ТҰСТАРЫ
АСА БАЙ ЖЕР РЕСУРСТАРЫ
Барлық ауыл шаруашылығы жерлерi (млн.га)
(Суретті қағаздағы нұсқадан қараңыз)
Топырақтың үлгiсi Қазақстан Канада
Қара топырақты жерлер - 35% - 35%
Қызғылт топырақты жерлер - 55% - 60%
Климаттық жағдайлар бойынша
Қазақстанның ауыл шаруашылығы шамамен Канадаға тең мәндi:
* егiн шаруашылығы тәуекелдi
* вегетациялық кезеңде жылумен
қамтамасыз етiлуi 2500-4500 градус
* жылдық жауын-шашынның мөлшерi:
астық себушi аймақтарда 150-320 мм
тау етегiндегi және таулы аймақта 460-880 мм
Орташа жылдық өндiру. млн.тонна (1991-1996 жылдар)
Қазақстан Канада
Бидай 10,1 25-26
Жемдiк астық 5,5 24-25
* Әлемдiк деңгейдегi ғылыми-техникалық прогреске жету үшiн ауыл шаруашылығы барлық iшкi салаларының жоғары сыйымдылығы;
* Арзан және бiлiктi жұмыс күшi;
* Өнiмнiң сапасы;
* Iрi сақтау орындары мен ұқсатушы кәсiпорындардың жеткiлiктi қуаттарының болуы;
* Дамыған ғылым;
* Туып келе жатқан жеке капитал.
ӘЛСIЗ ТҰСТАРЫ
* Нарықтық жаңғыртулардың аяқталмағандығы;
* Тиiмдi мемлекеттiк саясаттың болмауы;
* Саланың дамымаған материалдық-техникалық базасы;
* Чиновниктiк (сыбайлас жемқорлық және қызмет бабын терiс пайдалану);
* Маркетингтiк қамтамасыз ету;
* Жұмыс орындарымен қамтамасыз етiлмегендiгi;
* Өсiмдiктер мен топырақты қорғау, ауыл шаруашылығы жануарларын сауықтыру, экологиялық жағдай;
* Сумен нашар қамтамасыз етiлушiлiк және суландырудың жеткiлiктi емес дамыған жүйесi;
* Табиғи-климаттық жағдайлар.
III. МАҚСАТТАРЫ
1. Ауыл шаруашылығының жалпы өнiмiн 2010 жылға қарай 3-3,2 есе,
оның iшiнде:
* iшкi қажеттiлiк үшiн 30-35%;
* экспортқа 65-70% өсiру;
Бұл ретте мынадай көрсеткiштерге қол жеткiзiлуi тиiс:
* астық өндiру көлемi - 25-27 млн.тонна;
* мүмкiн тұқым себу алаңы - 16-17 млн.га;
* мүйiздi iрi қара малының жоғары өнiмдi саны - 6,5-7,0 млн.бас;
* қой мен ешкiнiң саны - 22-25 млн.бас.
2. Ауыл тұрғындарының кедейлiк деңгейiн төмендету және әлеуметтiк қорғалуын арттыру, салауатты өмiр салтына жәрдемдесу.
Оның iшiнде:
* ауыл шаруашылығы өндiрiсiнiң тиiмдiлiгiн арттыру;
* мүлiктi пайдаланудан кiрiс алатын оның меншiк иелерiнiң жiгiн құру;
* кедейлiкке қарсы күреспен:
- ХҚҰ әлеуметтiк займының есебiнен микрокредиттеу;
- iрi инженерлiк факторлар өндiрiсiн дамыту саласында жұмыс орындарын құру;
- басы артық жұмыс күшiн аймақтық және құрылымдық қайта бөлу;
- шағын индустрия саласында жұмыс орындарын құру;
- ауылда коммуналдық және тұрмыстық қызмет көрсету салаларын қалпына келтiру және дамыту;
- ауыл мен қала инфрақұрылымына бюджеттiк қаржыларды бөлу кезiнде сәйкессiздiктi жою жолымен босаған қызметкерлердi жұмыспен қамтуды қамтамасыз ету.
IV. БАСЫМДЫҚТАР
1. Аграрлық секторда нақты меншiк иесiн құру;
2. Нарықтық инфрақұрылым құру және нарықтық қатынастарды
дамыту;
3. Салада орнықты қаржы-кредит жүйесiн құру;
4. Ауыл шаруашылығындағы шектеулi қызмет аясында жаңа мемлекеттiк саясат пен жаңа мықты басқару құрылымдары;
5. Өндiрiстiң iрi инженерлiк факторларын дамыту;
6. Салаға тiкелей шетелдiк және отандық инвестицияларды тарту;
7. Iрi сыртқы рыноктар мен жаңа халықаралық көлiктiк
коммуникацияларды ашу;
8. Ауыл шаруашылығының өнiмiн терең ұқсату.
V. СТРАТЕГИЯ ЖӘНЕ ОНЫ IСКЕ АСЫРУДЫҢ КЕЗЕҢДЕРI
Мемлекеттiң стратегиясы мынада:
* реформаларды тездетiп аяқтау, саланы қаржылық сауықтыру және оны құрылымдық қайта құру, жедел экономикалық өсу үшiн iрi инвестицияларды тарту және ауыл шаруашылығы өндiрiсiнiң экспорттық әлеуетiн арттыру;
* кедейлiкке қарсы күрес және ауыл тұрғындарының жұмыспен қамтылуын арттыру жөнiнде шұғыл шаралар қолдану.
Стратегия үш кезеңде жүзеге асырылады
* Бiрiншi кезең - 1998 - 2000 жылдардағы дайындық (реформаларды жедел аяқтау және кедейлiкке қарсы күрес).
* Екiншi кезең - 2001 - 2003 жылдардағы тұрақтанушылық (саланы қаржылық сауықтыру, оны құрылымдық қайта құру және босаған жұмыс күшi үшiн басқа салаларда жұмыс орындарын құру).
* Үшiншi кезең - 2004 -2010 жылдары ауыл шаруашылығын орнықты дамыту (өндiрiстiң жедел өсуi және экспорттық әлеуеттiң артуы).
1-КЕЗЕҢ
МАҚСАТЫ: реформаларды жедел аяқтау және кедейлiкке қарсы күрес
БАСЫМДЫҚТАР:
* ауыл шаруашылығы секторында жекешелендiру процесiн аяқтау және нақты меншiк иесiн құру;
* агроөнеркәсiп кешенiнде бәсекелестiк ортаны құру;
* ауыл шаруашылығы рыногында нарықтық қатынастардың бүкiл жүйесiнiң инфрақұрылымдарын құруға жәрдемдесу (басқару мен технологиялардың, өндiрiсшiлердiң кәсiптiк бiрлестiктерiнiң, ұқсатушылар мен өткiзушiлердiң жаңа құрылымдары);
* ақпараттық қызмет көрсетулер мен маркетинг жүйелерiн құру;
* агроөнеркәсiптiк кешеннiң қаржылық жүйесiнiң базасын құруды бастау;
* ауыл шаруашылығы саласына мемлекеттiк инвестицияларды кеңейту;
* ауыл тұрғындарын микрокредиттеу.
2-КЕЗЕҢ
МАҚСАТЫ: саланы қаржылық сауықтыру, оның құрылымдық қайта құрылуы және босататын жұмыс күштерi үшiн басқа салаларда жұмыс орындарын құру
БАСЫМДЫҚТАР:
* ауыл шаруашылығы кәсiпорындарының қаржылық тұрақтануы;
* агроөнеркәсiп кешенiн қаржылық қамтамасыз ету жүйесiнiң түпкiлiктi қалыптасуы;
* жұмыс орындарын құру мақсатында тiкелей шетелдiк инвестицияларды кең түрде тарту үшiн құқықтық ұйымдастырушылық және экономикалық жағдайлардың түпкiлiктi қалыптасуы;
* ауыл шаруашылығының өндiрiсiнде жеке меншiк сектор рөлiнiң күшеюi;
* ауыл шаруашылығының бүкiл инфрақұрылымы үшiн ақпараттық және маркетингтiк қызметтердi қалыптастырудың аяқталуы;
* Үкiметтiң займдарын тиiмдi игеру;
* аграрлық сектордың сыртқы рыноктарға кең ауқымды шығуы үшiн талап етiлетiн iс-қимыл.
3-КЕЗЕҢ
МАҚСАТЫ: өндiрiстiң жедел өсуi және экспорттық әлеуеттi арттыру
БАСЫМДЫҚТАРЫ
* азық-түлiктiң экспорты үшiн әлеуеттi iрi рыноктарды ашу;
* ауыл шаруашылығы өнiмiнiң экспортын ынталандыру және ұлғайту жөнiнде шаралар әзiрлеу;
* жүктердi тасымалдаудың көлiктiк проблемаларын шешу;
* мемлекет қолдайтын өндiрiстiң инфрақұрылым салаларын жекешелендiру.
VI. МЕМЛЕКЕТТIҢ РОЛI
Мемлекет:
* рыноктың тең құқықты субъектiсi болуы;
* өндiрiстiң iрi инженерлiк факторларын дамытуды (суландыру,
ирригация, көлiк және энергетика желiлерi және т.б.);
* ауылда әлеуметтiк саланы дамытуы және ұстауы;
* бәсекелестiктi қолдауы, ақпараттық қызмет көрсетулер және маркетинг жүйелерiн дамытуы;
* ауыл шаруашылығы жерлерiнiң, экологияның мониторингiн жүргiзуi;
* табиғи зiл-залалардың, эпидемиологиялық және жануарлардың эпизоотикалық аурулары мен өсiмдiктердiң ауруларының алдын алуы және зардаптарын жоюы;
* тауарларды сыртқы рыноктарға шығаруы;
* саланы бағалық реттеуге жәрдемдесуi тиiс.
Мемлекет:
* шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң шаруашылық қызметi мен нарықтық қатынастарына араласпауы;
* тiкелей дотацияларды, субсидияларды жүзеге асырмауы;
* нарықтық күштердiң iс-әрекетiн бұрмаламауы;
* жеке меншiк сектор тиiмдi жұмыс iстейтiн жерде жаңа мемлекеттiк кәсiпорындар құрмауы (керiсiнше, жекешелендiру мен концессия арқылы оған мемлекеттiк меншiктi беруi) тиiс.
Мемлекет өзiнiң рөлiн атқаруы үшiн ауылға бюджеттiк қаржының жалпы сомасының кемiнде 12-15% бағыттайды.
1998 жылы - 1997 жылдың деңгейiн сақтау керек.
Оның iшiнде: ауыл шаруашылығын мемлекеттiк қолдау қоры арқылы конкурстық негiзде 2,5 млрд. теңге қоса кредиттеу.
АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫ МИНИСТРЛIГI
Мақсаты - ауыл шаруашылығын орнықты дамыту саясатын қалыптастыру мен жүргiзудi және республиканың агроөнеркәсiп кешенiнiң барлық саласының тиiмдi жұмысы үшiн жағдайлар жасауды қамтамасыз ету
ФУНКЦИЯЛАРЫ:
* ауыл шаруашылығы саясатын жасау;
- стратегиялық жоспарларды әзiрлеу;
- басым мемлекеттiк бағдарламаларды әзiрлеу;
- заң актiлерiнiң жобаларын әзiрлеу;
- өндiрiлетiн өнiмнiң сапасына, табиғат ресурстарының ұтымды
пайдаланылуына мемлекеттiк бақылау жасау.
* инвестициялық саясат пен халықаралық ынтымақтастықты жүзеге
асыру;
* әлеуметтiк-экономикалық реформаларды тереңдету және тиiмдi шаруашылық құрылымдарын қалыптастыруға жәрдемдесу;
* нарықтық инфрақұрылымдарды құруға жәрдемдесу;
* АӨК ақпараттық қамтамасыз ету жүйесiн қалыптастыру.
______________________ АУЫЛ ШАРУАШЫЛЫҒЫ МИНИСТРЛIГI
|Бақылау, ұйымдастыру, | (стратегияның бiрiншi кезеңiн iске
|атқарушылық қамтамасыз| асыру уақытына)
|ету және кадр жұмысы |
|басқармасы (21) |
|______________________|
|* Ұйымдастырушылық |----------МИНИСТР
|қамтамасыз ету және | |
|атқаруды бақылау | |
|бөлiмi | Вице-министр
|* Кадр бөлiмi | |
|* Аппаратты қаржылан. | |
|дыру бөлiмi | |
|* Қабылдау бөлмесi | |
|* Қосалқы қызметтер | |
|* Баспасөз орталығы | |
|______________________| |
|
___________________________|_____________________________
| | | | |
| | | | |
| ____________|__________ | _________|______________ |
| |Стратегиялық жоспарлау | | |Ауыл шаруашылығы өндi. | |
| |және әлеуметтiк-эконо. | | |рiсiнiң технологиялық | |
| |микалық мониторинг | | |саясаты департаментi | |
| |департаментi (18) | | |(37) | |
| |_______________________| | |________________________| |
| |* Стратегиялық жоспар. | | |* Егiншiлiктегi техно. | |
| |лау бөлiмi (4) | | |логиялық саясат | |
| |* Әлеуметтiк-экономика.| | |басқармасы (9) | |
| |лық мониторинг | | |* Мал шаруашылығындағы | |
| |бөлiмi (5) | | |технологиялар | |
| |* Заң жобалары актiле. | | |басқармасы (9) | |
| |рiн әзiрлеу бөлiмi (4) | | |* Балық шаруашылығы | |
| |* Еңбек және кiрiс | | |басқармасы (9) | |
| |дәлелдемесi бөлiмi (4) | | |* Техникалық саясат және| |
| |_______________________| | | сервис басқармасы (9) | |
| | |________________________| |
| | |
| | |
| | |
_______|_______ __________________|_____
_____________________|_
|Қаржы-кредит, ||Маркетинг, инвестициялар||Комитеттер (109)(заңды|
|салық саясаты ||және сыртқы байланыстар ||тұлғалар) 1. |
|және есеп ||департаментi (20) ||______________________|
|басқармасы (14)||________________________||* Мал дәрiгерлiгi |
|_______________||* Сыртқы байланыстар ||комитетi (16) |
|* Қаржы-кредит ||бөлiмi (3) ||* Орман және аң шаруа.|
|саясаты бөлiмi ||* Инвестициялық жобалар ||шылығы комитетi (22) |
|Салық саясаты ||бөлiмi (4) ||* Жер ресурстарын |
|және есеп мето.||* Маркетинг бөлiмi (4) ||басқару жөнiндегi |
|дологиясы ||* Ақпараттық қызмет ||комитет (43) |
|бөлiмi ||көрсету бөлiмi (4) ||* Су ресурстары |
|_______________||* Ғылыми қамтамасыз ету ||жөнiндегi комитет (28)|
| |және кадрлық даярлау ||______________________|
|бөлiмi (4) |
|________________________|
Ескерту: Орталық аппарат саны: бұрынғысы - 120
қазiргiсi - 112(қысқартылғаны 6%)
VII. СТРАТЕГИЯНЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ НҰСҚАСЫН НЕГIЗДЕУ
Ауыл шаруашылығын реформалаудың әлемдiк практикасында дамушы елдерде мынадай екi нұсқа бар:
Бiрте-бiрте "Естен тандыру"
* әлеуметтiк зардаптарға * әлеуметтiк зардаптарды онша
қарайлайтын есепке алмай экономикалық
тиiмдiлiк жағында саяси
таңдауды жүзеге асырған
* жаңғыртуларды ұзақ мемлекеттiк * үлкен қаржы ресурстары
қолдау мүмкiншiлiктi мен үлкен мен уақыт тапшылығы бар
экономикалық мүмкiншiлiктердегi елдер үшiн
елдер үшiн
Қазақстанның ауыл шаруашылығын "естен тандыру" нұсқасымен жеделдету бойынша жеделдете реформалау:
* ауыл шаруашылығын мемлекеттiк қаржылық қолдау мүмкiншiлiгiнiң жоқтығына:
- ауыл шаруашылығының шығындарын өтеу мен қолдау үшiн ғана жыл сайын кемiнде 3-4 жыл бойы 1,0-1,2 млрд. АҚШ доллары талап етiледi;
* республиканың ауыл шаруашылығын "естен тандыру" нұсқасымен жеделдету бойынша реформалауға;
* ауыл тұрғындары санасында жеделдетiлген жаңғыртулардың қажеттiлiгi және өзiнiң күшiне сену өзгерiсiне қол жеткiзуге;
* ауыл шаруашылығында жеке капиталға негiзделген нарықтық
қатынастардың негiзiн қалауына;
* салада көпшiлiк жағдайда жеке капиталға негiзделген өндiрiс пен жаңғыртуларға:
- 1996 жылы ауыл шаруашылығының жалпы өнiмi 3,2 млрд. теңге көлемiнде мемлекеттiк бюджеттiк қаржы көзiнде 312,8 млрд. теңге болды;
* саланы мемлекеттiк қаржылық қолдау және олардың қоғамда макроэкономикалық тұрақтылыққа тез керi ықпал етуiнен жеке капиталдың кету мүмкiндiгiмен талап етiледi.
Стратегияны iске асырудың бiрiншi кезеңiнде қаржыландырудың ұсынылатын көлемi
1. Ауыл шаруашылығында өндiрiстi қаржыландырудың қажеттi жалпы көлемi жыл сайын 2,2 - 2,5 млрд. АҚШ долларын құрауы тиiс.
Олардың iшiнен:
* мемлекеттiк бюджеттен - 150 - 170 млн.АҚШ доллары, оның iшiнде ХҚҰ займының;
* мемлекеттiк емес көздерден - 2,0 - 2,2 млрд. АҚШ доллары есебiнен.
2. Бұдан басқа бюджеттiң басқа көздерiнен мемлекеттiк қаражаттың есебiнен:
- ауыл жолдарының құрылысын салу;
- денсаулық сақтау және бiлiм саласы;
- босаған жұмыс күшiн жыл сайын бюджеттен және жұмыспен қамту қорының қаражатынан және ХҚҰ займының есебiнен көлемi 20-25 млн. АҚШ долларымен микрокредиттеу;
- ауыл шаруашылығы ғылымы қаржыландырылуы тиiс.
3. "Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын" iске асыру шараларын қаржыландыруды "Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асыру жөнiндегi шаралардың кеңейтiлген жоспарында" көзделген қаржыландыру көздерiне сәйкес жүзеге асыру қажет. Әрбiр шараны қаржыландырудың нақты көлемiн айқындау үшiн тиiстi ведомстволарды тарта отырып қосымша есептер жүргiзу керек.
Қазақстан Республикасы
Үкiметiнiң 1997 жылғы
22 желтоқсандағы
N 1817 қаулысына
2 қосымша <*>
ЕСКЕРТУ. 2-қосымша өзгерді - ҚР Үкіметінің 2001.10.28. N 1369
қаулысымен .
Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығын 2010 жылға дейiн дамыту стратегиясын iске асыру жөнiндегi шаралардың кеңейтiлген жоспары 1 КЕЗЕҢ - Дайындық (1998-2000ж.ж.)
Мақсаты: реформаларды жеделдете аяқтау және кедейлiкке қарсы күрес
___________________________________________________________________
| | Басымдықтар | Орындау жөнiндегi | Iс-қимыл
| | | шаралар |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1| 2 | 3 | 4
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1|Ауылда жекешелендiру | |
| |процесiн аяқтау және | |
| |нақты меншiк иесiн құру: | |
| |- жекешелендiруге жата. |Қабылданған заң және |Жергiлiктi
| |тын мемлекеттiк кәсiпорын.|заң актiлерiн атқару |жерлерде iске
| |дарды түпкiлiктi мемлекет | |асыру
| |иелiгiнен алуды жүргiзу | |
| | | |
| |- реформаланған шаруашы. |Қолданылып жүрген |Жергiлiктi
| |лықтарда жердi заттай |заңдарды атқару |жерлерде iске
| |бөлу процесiн жалғастыру | |асыру
| |және бекiту | |
| | | |
| |- шаруашылық жүргiзушi |Қолданылып жүрген |Жергiлiктi
| |субъектiлердi қайта |заңдарды атқару |жерлерде iске
| |тiркеудi жүргiзу | |асыру
| | | |
| |- дәрменсiз ауыл шаруа. |Рентабельдi емес |Банкроттықтың
| |шылығы кәсiпорындарына |өндiрiстердiң банкрот. |көзделген
| |банкроттық рәсiмдерiн |тық процесiн жүргiзу |рәсiмдерiне
| |қолдануды жеделдету | |сәйкес
| | | |
| | |Банкротқа ұшыраған |Ұсақ банкрот.
| | |шаруашылықтар мен |тарды тiкелей
| | |кәсiпорындардың қорла. |сату жөнiнде
| | |рын фирмалар мен |аукциондар
| | |компанияларға, жеке |
| | |адамдарға (кредиторлар.|
| | |ға, сатып алушыларға) |
| | |берудi жүзеге асыру |
| | | |
| | | |Банкроттардың
| | | |мүлкiн кейiн
| | | |сатып ала
| | | |отырып беруге
| | | |ашық тендер.
| | | |лер ұйымдас.
| | | |тыруы
| |- ауыл шаруашылығы |Ұзақ мерзiмдi жалға бе.|Шаруашылық.
| |қорларын ұзақ мерзiмдi |руді АӨК-ке менеджмент |тарға түген.
| |жалға берудi өндiру |және маркетинг тәжiри. |деу жүргiзу
| | |бесiн енгiзудi ескере |және ұсыныс.
| | |отырып және жергiлiктi |тар әзiрлеу,
| | |жұмыс күшiн барынша |ауыл шаруа.
| | |тарта отырып жүзеге |шылығы өндi.
| | |асыру. |рушiлерiн
| | |Жалға: |және олардың
| | |- банкроттардың жерлерi|бiрлестiкте.
| | |мен қорларын; |рiн, инвес.
| | |- ауылшар өндiрiсi үшiн|торларды кең
| | |мемлекеттiк резерв |түрде тарту
| | |жерлерiнiң бiр бөлiгiн;|
| | |- мемлекеттiк меншiк. |
| | |тегi кәсiпорындарды; |
| | |- акциялары қор рыно. |
| | |гында орналастырыл. |
| | |маған сервистiк |
| | |кәсiпорындарды беру; |
| | |Орналастыруды: |
| | |- кейiн сатып алатындай|
| | |етiп кәсiптiк ұлттық |
| | |инвесторлардың арасында|
| | |- тiркелген шетел |
| | |фирмаларының арасында; |
| | |- агроөнеркәсiп фирма. |
| | |ларының, тауар өндiру. |
| | |шiлер ассоциацияларының|
| | |және басқа да бiрлес. |
| | |тiктердiң арасында |
| | |жеңiлдiктi жағдайда |
| | |жүргiзу |
| | | |
| | - ауыл шаруашылығы |Әлеуметтi басқарушы |Тиiстi
| |объектiлерiн, ұқсатушы |компанияларды тарту |ұсыныстарды
| |кәсiпорындар мен олардың | |әзiрлеу және
| |жиынын әкiмшiлiк және | |жүзеге асыру
| |аумақтық бiрлiктер шегiнде| |
| |басқаруға беру практикасын| |
| |кеңейту | |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 2|Агроөнеркәсiптiк |Жеке астық компанияла. |"Мемлекеттiк
| |кешенде бәсекелестiк аясын|рын тарта отырыпмемле. |сатып алу
| |құру |кеттiк және аймақтық |туралы" Заңға
| | |мұқтаждықтар үшiн |өзгерiстер
| | |астықты сатып алу және |мен толықты.
| | |сату тетiгiн реформалау|рулар енгiзу
| | | |туралы" Заң
| | | |жобасы | | | |
| | |Ауыл шаруашылығын |Үкiметтiң
| | |қолдау қоры арқылы ауыл|қаулысы
| | |шаруашылығын қайтарым. |
| | |сыз дотациялау жүйесi. |
| | |нiң күшiн жою және |
| | |аталған қаражатты ауыл |
| | |шаруашылығы компания. |
| | |ларына екiншi деңгей. |
| | |дегi банктер арқылы |
| | |тендерлiк негiзде |
| | |мемлекеттiк кредиттер |
| | |беру үшiн жинақтау |
| | | |
| | |ХҚҰ займдарын ауыл |Үкiметтiң
| | |шаруашылығы жобаларын |АДБ және
| | |тiкелей қаржыландыруға |ДҚДБ-ның
| | |қайта бағдарлау. |болашақтағы
| | |Жобаларды iрiктеу және |займдардың
| | |оларды жүзеге асыру |игеру туралы
| | |кезiнде делдал фирма. |қаулысы
| | |лардың қатысуын |
| | |болдырмау. Ауылшарми. |
| | |нiнiң АДБ және ДҚДБ |
| | |займы бойынша құндық, |
| | |салалық және аумақтық |
| | |шектеулерiнiң күшiн |
| | |жою. Займдарды жүзеге |
| | |асыруды екiншi деңгей. |
| | |дегi банктер арқылы |
| | |конкурстық негiзде |
| | |Қаржыминi жүзеге |
| | |асырады |
|__|__________________________|_______________________|_____________
|3 |Ауыл шаруашылығы |Тауар биржаларын |Оларды күшей.
| |рыногында нарықтық қаты. |нығайтуға жәрдемдесу, |ту мақсатында
| |настардың инфрақұрылымының|ауыл шаруашылығы |тауар биржа.
| |бүкiл жүйесiн құруға |өнiмiнiң көтерме сауда |ларында
| |жәрдемдесу (басқару мен |рыноктарын құру |қойылатын
| |технологиялардың кәсiптiк | |талаптарды
| |бiрлестiктердiң, өндiрушi.| |қайта қарау.
| |лердiң, сатушылар мен | |Тауар биржа.
| |өткiзушiлердiң жаңа | |ларын түген.
| |құрылымдары) | |деу және
| | | |мамандандыру
| | | |жүргiзу.
| | | |Тауар рынок.
| | | |тарының
| | | |маркетингiн
| | | |жүргiзу
| | | |
| | |Ұсақ мал шаруашылығы |Фермерлерге,
| | |және астық шаруашылық. |шаруашылық.
| | |тарын кооперативтер мен|тарға тексеру
| | |ассоциацияларға бiрiк. |жүргiзу.
| | |тiру мақсатында |Фермерлердi
| | |борыштарды жою тетiгiн |аумақтық және
| | |қолдану немесе оларды |өндiрiстiк
| | |осындай құрылымдарға |тиiстiлiгi
| | |бiрiгуi кезiнде |бойынша
| | |дисконттау |бiрiктiру жө.
| | | |нiнде про.
| | | |текционистiк
| | | |әдiстердi
| | | |әзiрлеу
| | | |
| | |Агроқаржы консорциум. |Осындай
| | |дары, өндiрушiлер мен |құрылымдарды
| | |саудагерлердiң ассоциа.|мемлекеттiк
| | |циялары, агроөнеркәсiп |қолдауға
| | |кешендерi үлгiсiнде |бағытталған
| | |жұмыс iстейтiн шаруа. |нормативтiк
| | |шылық субъектiлердi |актiлер шыға.
| | |құруға жәрдемдесу |ру, оларда
| | | |мыналарды
| | | |көздеу:
| | | |- олар арқылы
| | | |мемлекеттiк
| | | |тапсырыстарды
| | | |орналастыру;
| | | |- мемлекеттiк
| | | |бағдарлама.
| | | |ларды қаржы.
| | | |ландыру;
| | | |- олар арқылы
| | | |халықаралық
| | | |мiндеттеме.
| | | |лердi атқару;
| | | |- оларды
| | | |бiрiктiру
| | | |кезiнде ал.
| | | |ғашқы кезеңде
| | | |борыштық мiн-
| | | |деттемелердi
| | | |есептен шыға.
| | | |ру немесе
| | | |дисконттау;
| | | |- кәсiптiк
| | | |бiрлестiктер.
| | | |дiң мемлекет.
| | | |тiк саясатты
| | | |әзiрлеуге
| | | |қатысуы;
| | | |- заң орган.
| | | |дары мен
| | | |Үкiметте
| | | |(өкiлдiктер.
| | | |де)мүдделер
| | | |дi бiлдiру
| | | |құқығы;
| | | |-мемлекеттiң
| | | |құқықтарын
| | | |халықаралық
| | | |ұйымдарға
| | | |қатысуға
| | | |беру
| | |Тауар биржаларында |Техникалық
| | |өнiмнiң негiзгi түрлерi|көмек көздеу
| | |бойынша фьючерстiк және|
| | |форвардтық мәмiлелердi |
| | |енгiзу |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 4|Маркетинг және ақпа. |Ауылшарминi жүйесi мен |Техникалық
| |раттық қызмет көрсетулер. |тауар биржаларының |займды Ауыл.
| |дiң жүйесiн құру |базасында оған аграрлық|шарминi үшiн
| | |сектор мен банктердiң |желi құруға
| | |барлық мүшелерiнiң |қайта бағдар.
| | |жергiлiктi ақпараттық |лау оны одан
| | |жүйелерiн қосу |әрi техника.
| | |мүмкiншiлiгiмен |лық жетiлдiру
| | |бiрыңғай ақпараттық |және дамыту
| | |қызмет көрсету желiсiн |үшiн қаражат
| | |әзiрлеу |көздеу. Жүйе.
| | | |лердi құруға
| | | |ашық тендер
| | | |жариялау
| | |Ауылшарминi мен оның |Ауылшарминi.
| | |бөлiмшелерiнiң жүйесiн.|нiң марке.
| | |де маркетингтiк |тингтiк
| | |қызметтер құру |қызметi
| | | |туралы ереже
| | | |әзiрлеу
| | | |
| | |Аграрлық сектордың бар.|Тиiстi
| | |лық қатысушылары үшiн |ұсыныстар
| | |бiрыңғай маркетинг |әзiрлеу
| | |қызметiн құруға |
| | |жәрдемдесу |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 5|Агроөнеркәсiп кешенiн | |
| |қаржылық қамтамасыз ету | |
| |жүйесiнiң базасын құруды | |
| |бастау | |
| | | |
| |Ауыл шаруашылығы |Жерге меншiк құқығының |
| |тауар өндiрушiлерiн |қатынастарын реттейтiн |
| |ипотекалық кредиттеу |заңдық актiлердi атқару|
| |базасын құру | |
| | | |
| |Ауыл шаруашылығы |Ауыл шаруашылығы |Үкiметтiң
| |тауар өндiрушiлерiн |өндiрiсiн қаржыландыру |қаулысы
| |қаржыландыру мен кредиттеу|бойынша кредит ұйым. |
| |мақсатында қаржы-кредит |дарының мамандандырыл. |
| |мекемелерiнiң синдициялан.|ған желiсiн ұйымдасты. |
| |ған мамандандырылған |рудың тәртiбiн әзiрлеу |
| |желiсiн құру. | |
| |Агроөнеркәсiпбанкi желiсi |Ауыл шаруашылығы өндi. |
| |мен кәсiпорындарын қайта |рiсiне отандық және |
| |ұйымдастыру немесе жаңа |шетелдiк инвесторлардың|
| |тармақталған қаржы-кредит |қаражатын тартуды |
| |желiсiн құру |iздестiрудi қамтамасыз |
| | |ету және олардың шарт. |
| | |тары мен каналдарын |
| | |белгiлеу |
| | | |
| |Кредит серiктестiктерi |Олардың жұмыс iстеу |Республика
| |үлгiсiндегi шаруашылық |тәртiбiн әзiрлеу |экономика
| |жүргiзушi субъектiлердiң | |кәсiпорында.
| |желiсiн құру | |рының жүйе.
| | | |сiндегi
| | | |серiктестiк.
| | | |тердiң қыз.
| | | |метiн рет.
| | | |тейтiн заң
| | | |актiлерi
| | | |
| | | |Ауыл шаруа.
| | | |шылығында
| | | |кредит серiк.
| | | |тестiктерiнiң
| | | |жұмыс iстеуi
| | | |туралы сала.
| | | |лық норматив.
| | | |тiк актiлер
| | | |қабылдау
| | | |
| |Ауыл шаруашылығы |Қолданылып жүрген |Ауыл шаруа.
| |өндiрiсi кәсiпорындарын |заңдарды атқару |шылығы өндi.
| |сақтандыру жүйесiн құру | |рiсiндегi
| | | |тәуекелдердi
| | | |сақтандыру
| | | |жүйесi туралы
| | | |қаулының және
| | | |басқа да заң
| | | |актiлерiнiң
| | | |iске асыры.
| | | |луын қамтама.
| | | |сыз ету
| | | |
| |Ауыл шаруашылығы |Жеңiлдiктi кредиттеу |Қаржыландыру.
| |өндiрiсiн жеңiлдiктi |шетел қорларынан арзан |дың мүмкiн
| |кредиттеу жүйесiн құру |кредит ресурстарын |көздерiн
| | |Үкiмет кепiлдiктерiнiң |iздеу бойынша
| | |көмегi кезiнде қамтама.|жан-жақты
| | |сыз етiледi |жұмыс жүргiзу
| | | |
| |Перспективалы өндiрiс. |Инвесторлардың ауыл |Үкiмет
| |тi қаржыландыру мен |шаруашылығындағы қыз. |қаулысы
| |қолдауды жүзеге асыратын |метiн реттейтiн тетiктi|
| |инвесторларды құруға |әзiрлеу |
| |жәрдемдесу | |
| | | |
| |Ауыл шаруашылығы |Сақтандыру компаниялары|Жалпы бақылау
| |өндiрiсiн қаржыландыру |мен инвесторлардың |және жағдай.
| |үшiн сақтандыру қорларының|өзара iс-қимылының |ларды қолдау,
| |қаражатын пайдалану |тетiгiн пысықтау және |заң базасын
| | |олардың сақтандыру |сақтау
| | |ресурстарын пайдалану |
| | |жөнiндегi өзара қаты. |
| | |настарын заң актiлерi. |
| | |мен бекiту |
| | | |
| |Бағалы қағаздар мен |Ауыл шаруашылығын қаржы|Бағдарлама.
| |әсiресе ұзақ мерзiмдi |құралдары ретiндегi |ларды Ұлттық
| |айналыстағы басқа да қаржы|бағалы қағаздарды |Банкпен
| |құралдарын пайдалану |пайдалану жөнiндегi |келiсу <*>
| | |қолдау бағдарламасы |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 6|Ауыл шаруашылығы |Ауыл шаруашылығының |Түзету және
| |саласына мемлекеттiк |жалпы даму стратегиясы.|орындауды
| |инвестицияларды кеңейту |ның шеңберiндегi |қамтамасыз
| | |шаралар |ету
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 7|Ауыл тұрғындарын |Микрокредиттеудiң |Керектi
| |микрокредиттеу |бағдарламасын дайындау |нормативтiк
| | |және iске асыру жөнiн. |актiлердi
| | |дегi шаралар |әзiрлеу
|__|__________________________|_______________________|_____________
___________________________________________________________________
| Қатысушылар | Қаржыландыру | Атқарылу | Ескертпе
| | көзi | мерзiмi |
|_________________|___________________|________________|____________
| 5 | 6 | 7 | 8
|_________________|___________________|________________|____________
| | | |
|1.1. | | |
|1.2. | | |
|Қаржыминi, | |1998 жыл iшiнде |
|Ауылшарминi, | | |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi, | | |
|жергiлiктi | | | |әкiмдер | | | | | | | |1.3. | | |
|Ауылшарминi, |Бюджеттiк қаражат, |1998 ж. |
|жергiлiктi |мемлекеттiң займ. | |
|әкiмдер |дарынан пилоттық | |
| |жоба | |
| | | | |1.4. | | |
|Әдiлетминi, |Бюджеттiк қаражат, |1998 ж. |
|Шаруашылық |шаруашылық жүргi. | |
|жүргiзушi |зушi субъектiлердiң| |
|субъектiлер |қаражаттары | |
| | | |
|1.5. | | |
|Қаржыминi, | |Дереу заң актiсi|Ауыл шаруа.
|Ауылшарминi, | |қабылданған соң |шылығына
|жергiлiктi | | |қолдау қоры.
|әкiмдер | | |на берiлген
| | | |ауыл шаруа.
|Қаржыминi, |Бюджеттiк қаражат, |Дереу соттың |шылығы
|Ауылшарминi, |мемлекеттiң займ. |шешiмiнен соң |кәсiпорын.
|жергiлiктi |дарынан пилоттық | |дарының бо.
|әкiмдер |жоба | |рыштарының,
| | | |бюджеттiң
| | | |алдындағы
| | | |ағымдағы
| | | |мiндеттеме.
| | | |лерiнiң
| | | |есебiнен
|1.6. | | |
|Қаржыминi, |Бюджет қаражаты |1998 жылдан |Iс-қимыл
|Ауылшарминi, | |бастап |бағыты -
|Экономика және | | |ұдайы
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|1.7. | | |
|Ауылшарминi, |Мемлекеттiк займ. |1998 жылдан |Iс-қимыл
|жергiлiктi |дардан пилоттық |бастап |бағыты -
|әкiмдер |жобалар | |ұдайы
|_________________|___________________|________________|____________
|2.8. | | |
|Ауылшарминi, | |1998 ж. |
|Қаржыминi, | | |
|Әдiлетминi | | |
| | | |
|Ауылшарминi, | |1998 ж. |Қордың қара.
|Қаржыминi, | | |жаты барлық
|Экономика және | | |ауыл шаруа.
|бюджеттiк жоспар.| | |шылығы тауар
|лау министрлiгi | | |өндiрушiле.
| | | |рiнiң
| | | |ресурстарын
| | | |арзандату
| | | |үшiн анық
| | | |жеткiлiксiз
| | | |болғандықтан
| | | |бұл көпшiлi.
| | | |гiнiң Қордан
| | | |қаражат ала
| | | |алмауына
| | | |әкеледi және
| | | |тең емес
| | | |жағдайда
| | | |болады.
| | | |Бұдан басқа,
| | | |қордың қара.
| | | |жатын бөлу
| | | |жария емес,
| | | |тек белгiлi
| | | |бiр фирма.
| | | |лардың
| | | |мүддесiнде
| | | |жүргiзiледi,
| | | |бұл мемчи.
| | | |новниктердiң
| | | |жемқорлығы
| | | |мен қызметiн
| | | |терiс пай.
| | | |далануы үшiн
| | | |негiз
| | | |жасайды
| | | |
|Қаржыминi, |АДБ, ДКДБ займда. | |
|Ауылшарминi, |рының қаражаты | |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|3.9. | | |
|ҚР тауар |Мемлекеттiк займ. |1998 ж. |
|биржалары |дардан пилоттық | |
|жөнiндегi |жоба, шаруашылық | |
|комиссиясы, |жүргiзушi субъек. | |
|Ауылшарминi, |тiлердiң қаражаты | |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi | | |
| | | |
|Ауылшарминi, ҚР | |1998 ж. бiрiншi |
|Фермерлерi ұлттық| |жарты жылдық |
|федерациясы | | |
|Ауылшарминi, | |1998 ж. |
|Қаржыминi, | |1-шi тоқсан |
|Инвестмемком, | | |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi | | |
| | | |
|Тауар биржалары |Әлемдiк қаржы |1998 ж. |
|жөнiндегi респуб.|ұйымдары, инвести. | |
|ликалық комиссия,|циялық жобалар | |
|Ауылшарминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|4.10. | | |
|Ауылшарминi, |Техникалық займ, |1998-1999 жж. |Бiрыңғай
|Көлiк және комму.|бюджет қаражаты | |жүйе тәуел.
|никациялар | | |сiз өзiн-өзi
|министрлiгi, | | |ақтайтын
|екiншi деңгейдегi| | |желi ретiнде
|банктер, тауар | | |жұмыс iстеуi
|биржалары, | | |тиiс. Жобада
|мамандандырылған | | |инвестиция.
|ақпараттық | | |лар қайта.
|ұйымдар | | |рымды негiз.
| | | |де бөлiнуi
| | | |тиiс
| | | |
|Ауылшарминi |Техникалық займ, |1998 ж. |
| |бюджет қаражаты | |
| | | |
|Ауылшарминi, |Қатысушылардың өз |1998-2000 жж. |
|аграршылардың |қаражаты | |
|бiрлестiгi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|5.11. | | |
| | | |
|5.12. | | |
|Қаржыминi, | |1998 ж. |"Ипотека
|Ауылшарминi, | | |туралы" "Жер
|Ұлттық Банк | | |туралы"
|екiншi деңгейдегi| | |"Жылжымайтын
|банктер | | |мүлiктi тiр.
| | | |кеу туралы"
| | | |заң күшi бар
| | | |Жарлықтарды
| | | |iске асыру
| | | |жөнiндегi
| | | |тетiктi
| | | |әзiрлеу
| | | |
|5.13. | | |
|Ауылшарминi, |Шетелдiк компания. |1998-1999 жж. |Шетелдiк
|Қаржыминi, |лар мен қорлардың | |компаниялар.
|Ұлттық Банк, |займдары, iшкi | |дың займдары
|екiншi деңгейдегi|инвестицияларды | |iшiнара Үкi.
|банктер |жұмылдыру | |меттiң және
| | | |коммерциялық
| | | |банктердiң
| | | |кепiлдiкте.
| | | |рiмен немесе
| | | |оларсыз
| | | |негiзгi
| | | |қаражатты
| | | |сатып алу
| | | |мен кредит
| | | |желiлерi,
| | | |тауар кре.
| | | |диттерi және
| | | |т.б. түрiнде
| | | |берiлуi
| | | |мүмкiн | | | |
|5.14. | | |
|Ауылшарминi, |Шетелдiк және |1998-1999 жж. |Займдар
|Ұлттық Банк, |отандық инвестор. | |кредит-қаржы
|Қаржыминi, |лардың займдары | |ұйымдарының
|Әдiлетминi, | | |желiлерiн
|Қазақстан | | |құрумен
|фермерлерiнiң | | |қатар жүзеге
|ұлттық федера. | | |асырылады
|циясы | | |
| | | |
|5.15. | | |
|Ауылшарминi, |Мемлекеттiк және |1998-2000 жж. |Сақтандыру
|Агрополис |жеке iскерлiк | |компаниялары
|мемлекеттiк |инвестициялар | |дербес және
|сақтандыру | | |ауыл шаруа.
|кәсiпорны | | |шылығы өндi.
| | | |рушiлерiнiң
| | | |тәуекелiн | | | |сақтандыруда
| | | |деверенфи. | | | |кацияланған
| | | |болуы тиiс
| | | |
|5.16. | | |
|Ауылшарминi, |Дүниежүзiлiк және |1998-2005 жж. |Берiлетiн
|Қаржыминi |Азия Даму Банктерi.| |мақсатты
| |нiң кредиттерi | |ауыл шаруа.
| |(оның iшiнде | |шылығы
| |гранттары) | |кредиттерiне
| | | |проценттiк
| | | |ставкаларды
| | | |азайту жолы.
| | | |мен жеңiл.
| | | |дiктi
| | | |кредиттеу
| | | |
|5.17. | | |
|Ұлттық Банк, |Тәуелсiз шетелдiк |1998-2005 жж. |Мейлiнше
|Қаржыминi |және отандық | |рентабельдi
| |инвесторлар | |және перс.
| | | |пективалы
|Ауылшарминi | | |жобаларды
| | | |iрiктеу мен
| | | |қаржыланды.
| | | |руды жүзеге
| | | |асырушы
| | | |инвесторлар
| | | |
| | | |
| | | |
|5.18. | | |
|Сақтандыру | |2000-2005 жж. |
|компаниялары, | | |
|инвесқорлар | | |
| | | |
|5.19. | | |
|Ауылшарминi, | |1998-2010 жж. |
|Ұлттық Банк | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|6.20. | | |
|Экономика және |Бюджеттiк және |Ұдайы |
|бюджеттiк жоспар.|займдар қаражаты | |
|лау министрлiгi, | | |
| | | |
| | | |
|Қаржыминi, | | |
|Ауылшарминi | | |
|облыстардың | | |
|әкiмдерi, | | |
|министрлiктер, | | |
|ведомстволар мен | | |
|жердi пайдалану. | | |
|шылар-ұйымдар | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|7.21. | | |
|Экономика және |Бюджеттiк қаражат. |1998 жылдан |Iс-қимыл
|бюджеттiк жоспар.|тар, жұмыспен қамту|бастап |бағыты -
|лау министрлiгi, | | |ұдайы
| | | |
| | | |
|Қаржыминi, | | |
|ауылшарминi, | | |
|облыстардың | | |
|әкiмдерi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
II кезең - тұрақтану (2001-2003 жж.)
Мақсаты: саланы қаржылық сауықтыру, оның құрылымдық қайта
құру және бос қалған жұмыс күшiн басқа салаларда
орындарын құру
___________________________________________________________________
| | Басымдықтар | Орындау жөнiндегi | Iс-қимыл
| | | шаралар |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1| 2 | 3 | 4
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1|Ауыл шаруашылығы кәсiп. |Рынокта рентабельдi |Бақылау
| |орындарының қаржылық |кәсiпорындарының жұмыс |
| |тұрақтануы |iстеуiн қамтамасыз етуi|
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 2|Агроөнеркәсiн кешенiн |Қойылатын талаптарға |АӨК қаржылан.
| |қаржылай қамтамасыз ету |жауап беретiн қаржы |дыру жүйесi.
| |жүйесiн түпкiлiктi |құрылымдарын iрiктеу |нiң негiзде.
| |қалыптастыру |және дамыту |рiн талдау,
| | | |iрiктеу және
| | | |заңмен бекiту
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 3|Шетел инвестицияларын кең |Қаражатты тартудың |Талдау және
| |түрде тарту үшiн құқықтық,|тетiгiн оңайлату, |тиiстi норма.
| |ұйымдастырушылық, экономи.|жеңiлдiктер, инвести. |тивтiк
| |калық жағдайларды жұмыс |циялау салалары бойынша|актiлер
| |орындарын әзiрлеу үшiн |параметрлер мен өлшем. |қабылдау
| |түпкiлiктi қалыптастыру |дердi айқындау |
| | | |
| | |Өндiрiстiң инженерлiк |Жоспарларды
| | |факторларының жүйесiн |әзiрлеу мен
| | |құру (сумен қамтамасыз |жүзеге асыру
| | |ету, суландыру және жол|процесiнде
| | |желiсi, халықаралық |
| | |магистралдар, порттар |
| | |және т.б.) |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 4|Ауыл шаруашылығы өндiрi. |Жеке меншiк секторды |Кәсiптiк бiр.
| |сiнде жеке меншiк сектор. |iшкi және сыртқы рынок.|лестiктердiң
| |дың рөлiн күшейту |тарда аграрлық саясатты|экономиканы
| | |әзiрлеуге, экономика. |дамыту
| | |дағы проблемаларды |жоспарларын
| | |шешуге тарту |әзiрлеуге
| | | |және заң
| | | |жұмыстарына
| | | |қатысуы
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 5|Агроөнеркәсiп кешенiнiң |Ақпараттық желi құру |Жобаның
| |барлық инфрақұрылымы үшiн |жөнiнде жоба енгiзу |енгiзiлуiн
| |ақпараттық және маркетинг.| |бақылау
| |тiк қызметтердi қалыптас. | |
| |тыруды аяқтау |Ақпараттық желiнi |Әлемдiк желi.
| | |әлемдiк деректер |лердi iрiктеу
| | |базасына қосу |және тиiстi
| | | |келiсiмдер
| | | |жасау
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 6|Үкiметтiң мақсатты займ. |Займдарды жедел игерудi|Талдау, келi.
| |дарын тиiмдi игеру |ынталандыру |сiмшарттар,
| | | |жеңiлдiктер
| | | |жүйесi
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 7|Аграрлық сектордың сыртқы |Республиканың халықара.|Кәсiптiк
| |рынокқа кең ауқымда шығуы |лық ұйымдарға кең түрде|бiрлестiктер.
| |үшiн жасалатын керектi |қатысуын қамтамасыз ету|дiң, iрi
| |iс-қимыл | |ұлттық фирма.
| | | |лардың
| | | |халықаралық
| | | |ұйымдардың
| | | |жұмысына кең
| | | |түрде қаты.
| | | |суын қамтама.
| | | |сыз ету
| | | |
| | |Республиканың халықара.|Iзгiлiк
| | |лық ұйымдар қаржыланды.|көмегiн
| | |ратын iзгiлiк көмегiне |көрсетудiң
| | |қатысуы. |принциптерiн
| | |Ақтау қаласы портында |қарау.
| | |жүк тиеу терминалының |Жүк тиеу
| | |құрылысы |терминалын
| | | |iске қосуды
| | | |жеделдету
| | | |
| | |Қытай рыногына |1997-2001 жж.
| | |Қазақстанның азық-түлiк|
| | |өнiмiнiң қол жеткiзуi |
| | |жөнiнде жұмыс жүргiзу |
| | | |
| | |Тамақ өнiмдерiн тасы. |ТМД шеңберiн.
| | |малдау бойынша транзит.|де мұндай
| | |тiк тарифтердi төмен. |төмендетудiң
| | |дету жөнiндегi жұмысты |мүмкiншiлiгiн
| | |жүргiзу |қарау
| | | |
| | |Халықаралық сауда |ФАО, МСЗ, ВТО
| | |келiсiмiнiң шеңберiнде |шеңберiнде
| | |экспорттаушы және |мәселе көтеру
| | |импорттаушы елдермен |
| | |қазiргi бар субсидия. |
| | |лардың күшiн жою және |
| | |кеден реттеуi бойынша |
| | |белсендi қатысу |
|__|__________________________|_______________________|_____________
___________________________________________________________________
| Қатысушылар | Қаржыландыру | Атқарылу | Ескертпе
| | көзi | мерзiмi |
|_________________|___________________|________________|____________
| 5 | 6 | 7 | 8
|_________________|___________________|________________|____________
|1. | | |
|Қаржыминi, | |Ұдайы |
|Ауылшарминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|2. | | |
|Ұлттық Банк, | |2001-2004 жж. |
|Қаржыминi, | | |
|Ауылшарминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|3. | | |
|Инвестмемком, | | |
|Қаржыминi, | | |
|Ауылшарминi, | | |
|жеке капитал | | |
| | | |
|Ауылшарминi, |Бюджет ресурстары, |Ұдайы |
|Көлiк және |мемлекеттiң | |
|коммуникацияминi,|займдары | |
|Қаржыминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|4. | | |
|Ауылшарминi, | |Ұдайы |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар.| | |
|лау министрлiгi, | | |
| | | |
| | | |
|жергiлiктi | | |
|әкiмдер | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|5. | | |
|Ауылшарминi, |Сметаға сәйкес |2001 ж. |
|тапсырысшылар, | | |
|желi иелерi |Өз қаражатымен |2000-2001 жж. |
|_________________|___________________|________________|____________
|6. | | |
|Қаржыминi, |Мемлекеттiң |Ұдайы, келiсiм. |
|Ауылшарминi |займдары |шарттармен |
| | |жобаларға |
|_________________|___________________|________________|____________
|7. | | |
|Сыртқыiсминi, | |Ұдайы |
|Ауылшарминi | | |
| | | |
|Сыртқыiсминi |Мемлекеттiк займ |Ұдайы |
| | | |
|Көлiккомминi | | |
| | | |
|Сыртқыiсминi, | |Ұдайы |
|Ауылшарминi, | | |
|Экономика және | | |
|бюджеттiк жоспар | | |
|лау министрлiгi, | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|Сыртқыiсминi, | |Ұдайы |
|Көлiккомминi | | |
| | | |
|Сыртқыiсминi, | |Ұдайы |
|Энергетика, | | |
|индустрия және | | |
|саудаминi, | | | |Ауылшарминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
III кезең - ауыл шаруашылығының тұрақты дамуы
(2004-2010 жж.)
Мақсаты: өндiрiстiң жедел өсуi және
экспорттық әлеуеттi арттыру
___________________________________________________________________
| | Басымдықтар | Орындау жөнiндегi | Iс-қимыл
| | | шаралар |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1| 2 | 3 | 4
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 1|Азық-түлiктi экспорттаудың|Қытайға, Иранға, |Бiр және көп
| |әлеуметтi iрi рыноктарын |Ауғанстанға, Пәкiстан. |тарапты келi.
| |ашу |ға, Таяу Шығыс елдерi. |сiмдердiң,
| | |не экспорттың мүмкiншi.|халықаралық
| | |лiктерiн қамтамасыз ету|ұйымдар
| | | |шешiмдерiнiң
| | | |негiзiнде
| | | |тиiстi келi.
| | | |сiмдер жасасу
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 2|Ауыл шаруашылығы өнiмiнiң |Тауарлардың экспортын |Тиiст норма.
| |экспортын ынталандыру және|қолдау жүйелерiн құру |тивтiк
| |ұлғайту жөнiндегi шаралар.| |актiлер,
| |ды әзiрлеу | |шешiмдер
| | | |шығару
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 3|Жүктердi тасымалдаудың |Тасымалдаудың жаңа |Көлiк жолда.
| |көлiктiк проблемаларын |ұтымды көлiк жолдарын |рының құры.
| |шешу |ашу |лысы және
| | | |өзара пайдалы
| | | |жағдайларда
| | | |мүдделi
| | | |елдермен
| | | |байланыс
| | | |орнату
|__|__________________________|_______________________|_____________
| 4|Мемлекет қолдайтын өндi. |Концессияға берiлген |Iшкi капитал.
| |рiстiк инфрақұрылымдарды |инфрақұрылым объектiле.|дың тендерлiк
| |жекешелендiру |рiн сату |негiзде
| | | |жиналу
| | |Iшкi шаруашылық жолда. |шамасына
| | |рын жеке меншiкке беру |қарай
| | | |
| | |Iшкi электр желiлерiн |
| | |жеке меншiктiк иелiк |
| | |етуге беру |
|__|__________________________|_______________________|_____________
| |ӘДЕТТЕН ТЫС ШАРАЛАР |Мiндеттемелердiң борыш.|Борыштарды
| |Кәсiпорындардың бюджет пен|тық рыногын құру |түгендеудi,
| |банктердiң алдындағы | |оларды қайта
| |мемлекеттiк борыштарын, | |құрылымдауды
| |берешектердi сату | |жүзеге асыру,
| | | |дисконттауды,
| | | |сатуды ашық
| | | |саудаластық.
| | | |тарда жүзеге
| | | |асыру
| | | |
| |Жоғары тиiмдi коммерциялық|Өткiзу рыноктарының |Мынадай мәмi.
| |мәмiлелермен Үкiметтiк |кепiлдiгiмен қамтамасыз|лелерге
| |кепiлдiктер |етiлген мақтаны, астық.|конкурс
| | |ты жуылған жүндi iрi |жариялау,
| | |сату және беруде |мұнда:
| | |Үкiметтiң кепiлдiктерiн|- келiсiм.
| | |көздеу |шарттарды
| | | |iрiктеу ашық
| | | |тендерлерде
| | | |жүргiзiлуi
| | | |тиiс;
| | | |- iрiктеуге
| | | |агрорыноктың
| | | |барлық
| | | |құрылымдары
| | | |қатысуы тиiс
| | | |(тауар бир.
| | | |жалары, кон.
| | | |салтингтiк
| | | |ұйымдар,
| | | |сақтандыру,
| | | |көлiк және
| | | |басқа ұйым. | | | |дар);
| | | |- мәмiлелер
| | | |бағалардың ең
| | | |жоғарғы
| | | |өрлеуi кезiн.
| | | |де жүзеге
| | | |асырылуы
| | | |тиiс
|__|__________________________|_______________________|_____________
___________________________________________________________________
| Қатысушылар | Қаржыландыру | Атқарылу | Ескертпе
| | көзi | мерзiмi |
|_________________|___________________|________________|____________
| 5 | 6 | 7 | 8
|_________________|___________________|________________|____________
|1. | | |
|Сыртқыiсминi, | |Ұдайы |
|Ауылшарминi, | | |
|Көлiккомминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|2. | | |
|Ауылшарминi, | |Ұдайы |
|Қаржыминi, | | |
|Энергетика, | | |
|индустрия және | | |
|саудаминi | | |
|_________________|___________________|________________|____________
|3. | | |
|Сыртқыiсминi, |Бюджеттiк қаражат, |Қажеттiлiгiне |
|Көлiккомминi |займдар, үлестiк |қарай |
| |қатысу | |
|_________________|___________________|________________|____________
|4. | | |
|Қаржыминi |Пилоттық жобалар |Ұдайы |
|_________________|___________________|________________|____________
|ӘДЕТТЕН ТЫС | | |
|ШАРАЛАР | | |
|Қаржыминi | |1998 ж. |
| | | |
|Қаржыминi |Бюджет |Қажеттiлiгiне |
| | |қарай |
|_________________|___________________|________________|____________