"Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тұжырымдамасы туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 2 сәуірдегі № 962 Жарлығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Президентінің 2014 жылғы 11 сәуірдегі № 794 Жарлығы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Президентінің 2016 жылғы 8 желтоқсандағы № 385 Жарлығымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Президентінің 08.12.2016 № 385 Жарлығымен.

      ҚАУЛЫ ЕТЕМІН:
      1. "Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тұжырымдамасы туралы" Қазақстан Республикасы Президентінің 2010 жылғы 2 сәуірдегі № 962 Жарлығына (Қазақстан Республикасының ПҮАЖ-ы, 2010 ж., № 27, 203-құжат; 2012 ж., № 40, 520-құжат; № 77-78, 1133-құжат; 2013 ж,. № 38, 547-құжат) мынадай өзгерістер енгізілсін:
      жоғарыда аталған Жарлықпен мақұлданған Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тұжырымдамасында:
      "Кіріспе" деген 1-бөлімнің екінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      "Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының (бұдан әрі - Ұлттық қор) қаражатын қалыптастырудың және пайдаланудың жаңа тәсілдерін айқындау міндеті осы тұрғыдан қойылған, олар әлемдік қаржы-экономикалық дағдарыс кезеңінде өзінің пәрменділігін көрсеткен, жүргізіліп жатқан жинақтау саясатының қисынды жалғасы болады.";
      "Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының қаражатын қалыптастыру және пайдалану тәртібі" деген 4-бөлімнің 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:
      "2. Ұлттық қордың қаражатын пайдалану
      Қаражатты пайдаланудың жаңа тәсіліне сәйкес 2011 жылдан бастап абсолютті мәні 8 млрд. АҚШ доллары мөлшеріндегі кепілдендірілген трансфертті республикалық бюджетке тіркеу оның жаңалығы болып табылады.
      Бұл ретте республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің тіркелген мөлшері экономикадағы жағдайға байланысты 15%-ға дейін азайту немесе ұлғайту жағына түзетілуі мүмкін.
      Экономикалық өсу қарқыны орта мерзімді кезеңге арналып жоспарланған деңгейге қатысты төмендесе, республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің мөлшері экономикалық өсуді қолдау мақсатында 9,2 млрд. АҚШ долларына дейін ұлғайтылуы мүмкін. Экономикалық өсу орта мерзімді кезеңге арналып жоспарланған деңгейден жоғары болса, республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің мөлшері Ұлттық қордың жинақтау функциясын қамтамасыз ету мақсатында 6,8 млрд. АҚШ долларына дейін азайтылуы мүмкін.
      Республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің тіркелген мөлшерінен (8 млрд. АҚШ доллары) ауытқу сомасы туралы шешімді Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес қабылдайды.
      Республикалық бюджеттің кіріс бөлігі қаржы жылының басында болжамдалған параметрлермен салыстырғанда асыра орындалған жағдайда, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес ағымдағы қаржы жылына бөлінген республикалық бюджетке берілетін кепілдендірілген трансферттің сомаларын азайту жағына түзету бойынша шешім қабылдай алады.
      Өзін-өзі ақтамайтын, бірақ әлеуметтік маңызы бар ірі жобаларды қаржыландырудың баламалы көздері болмаған жағдайда, оларды іске асыруға Ұлттық қордан нысаналы трансферттер бөлу Қазақстан Республикасы Президентінің тапсырмасы бойынша ғана көзделетін болады. Бұл ретте бөлінетін қаражаттың пайдаланылу ашықтығын қамтамасыз ету үшін Ұлттық қордан берілетін нысаналы трансферттер республикалық бюджет арқылы өтуі тиіс.
      Қазақстан Республикасының Президенті айқындайтын мақсаттарға арнап республикалық бюджетке Ұлттық қордан нысаналы трансферттерді бөлуден басқа, шығыстардың басқа түрлерін қаржыландыруға, оның ішінде мемлекеттік, квазимемлекеттік және жекеше секторлар субъектілерінің қазақстандық бағалы қағаздарын сатып алуға, акциялар пакеттерін, қазақстандық компаниялардың қатысу үлестерін сатып алуға, екінші деңгейдегі банктерді қорландыруға, заңды және жеке тұлғаларға кредит беруге, активтерді міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз ету ретінде пайдалануға тыйым салынады.
      Ұлттық қордың жинақтау функциясын орындау үшін тиісті қаржы жылының соңына ЖІӨ-нің болжамды мәнінің 30%-ы мөлшерінде азайтылмайтын қалдық белгіленеді. Бұл ретте республикалық бюджетке кепілдендірілген және/немесе нысаналы трансфертті жүзеге асыру үшін Ұлттық қордың қаражаты жеткіліксіз болған жағдайда, азайтылмайтын қалдық лимитін сақтау қажеттілігіне байланысты кепілдендірілген және/немесе нысаналы трансферттің мөлшері тиісті шамаға азайтылатын болады.
      Тұтастай алғанда Ұлттық қордың қаражаты кепілдендірілген трансфертті, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің шешімімен айқындалған нысаналы трансфертті қамтамасыз етуге және басқару мен аудитке байланысты шығыстарды қаржыландыруға бағытталуы тиіс. Ұлттық қордың шотында ай сайын (тоқсан сайын) республикалық бюджетке берілетін айлық (тоқсандық) кепілдендірілген трансфертті қамтамасыз етуге арналған қаражат қалыптастырылады. Көрсетілген шамадан асып кеткен сома Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Басқармасы бекіткен Ұлттық қор активтерін айырбастау және қайта айырбастау қағидаларына сәйкес айырбасталуы және рұқсат етілген қаржы құралдарына инвестициялануы тиіс.";
      "Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының активтерін басқару" деген 5-бөлім мынадай редакцияда жазылсын:
      "5. Ұлттық қордың активтерін басқару
      Тұтастай алғанда Ұлттық қордың активтерін басқару саясаты консервативтік болып қала береді. Сонымен қатар Ұлттық қордың қаражатын басқару кезінде инвестициялық операциялардың негізгі мақсаттары сақтау, өтімділіктің жеткілікті деңгейін ұстау, тәуекел деңгейі орташа болған кезде ұзақ мерзімді перспективада кірістілікті қамтамасыз ету болып табылады. Ұзақ мерзімді перспективада Ұлттық қор активтерінің кірістілігін қамтамасыз ету кірістіліктің қысқа мерзімді ауытқуын көздейді.
      Ұлттық қор активтерінің ұйымдық құрылымы оның мақсаттарына сәйкес айқындалады.
      Ұлттық қордың активтерін сенімгерлік басқаруды - Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі, қызметін жалпы үйлестіруді Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес жүзеге асырады.
      Ұлттық қордың активтерін орналастыру, Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің ұсынысы бойынша Қазақстан Республикасының Үкіметі бекіткен материалдық емес активтерді қоспағанда, шетелдік қаржы нарықтарында айналымдағы және рұқсат етілген қаржы құралдарының тізбесіне енгізілген қаржы құралдарында жүзеге асырылуы тиіс.
      Бұл ретте шектеулер Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңес сатып  алу туралы шешімді 2015 жылғы 1 қаңтарға дейін қабылдаған, Ұлттық
қор активтерінің құрылымында ескерілетін қазақстандық қаржы
құралдарына қолданылмайды.";
      "Қазақстан Республикасы Ұлттық қорының, үкіметтік қарыз алудың және квазимемлекеттік сектордың өзара қарым-қатынасы" деген 6-бөлімнің төртінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      "Ұлттық қордың қаражатын үкіметтік қарыз алумен алмастыруды болдырмау мақсатында мынадай шектеулер енгізілетін болады:
      үкіметтік борышқа қызмет көрсетуге арналған жыл сайынғы шығыстар Ұлттық қордың жыл сайынғы тіркелген шартты инвестициялық кірісінің 4,5%-ынан аспауы тиіс;
      Ұлттық қордан берілетін трансферттерді қоса алғанда, үкіметтік борышқа қызмет көрсетуге және оны өтеуге арналған шығыстар республикалық бюджет кірістерінің 15%-ынан аспауы тиіс.";
      "7. Қорытынды" деген бөлімнің төртінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      "Жоғарыда баяндалған тәсілдерді ескере отырып, 2020 жылға қарай Ұлттық қордың қаражаты кемінде 180 млрд. АҚШ долларын (ЖІӨ-ге қатысты 32%) құрауы тиіс".
      2. Осы Жарлық қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті                            Н. Назарбаев

О внесении изменений в Указ Президента Республики Казахстан от 2 апреля 2010 года № 962 "О Концепции формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан"

Указ Президента Республики Казахстан от 11 апреля 2014 года № 794. Утратил силу Указом Президента Республики Казахстан от 8 декабря 2016 года № 385 .

      Сноска. Утратил силу Указом Президента РК от 08.12.2016 № 385 .

      ПОСТАНОВЛЯЮ:
      1. Внести в Указ Президента Республики Казахстан от 2 апреля 2010 года № 962 "О Концепции формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан" (САПП Республики Казахстан, 2010 г., № 27, ст. 203; 2012 г., № 40, ст. 520; № 77-78, ст. 1133; 2013 г., № 38, ст. 547) следующие изменения:
      в Концепции формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан, одобренной вышеназванным Указом:
      часть вторую раздела 1. "Введение" изложить в следующей редакции:
      "В этом свете стоит задача определения новых подходов к формированию и использованию средств Национального фонда Республики Казахстан (далее - Национальный фонд), которые станут логическим продолжением проводимой политики сбережения, показавшей свою действенность в период мирового финансово-экономического кризиса.";
      пункт 2 раздела 4. "Порядок формирования и использования средств Национального фонда Республики Казахстан" изложить в следующей редакции:
      "2. Использование средств Национального фонда
      В соответствии с новым подходом по использованию средств, начиная с 2011 года, нововведением является фиксирование гарантированного трансферта в республиканский бюджет в абсолютном значении в размере 8 млрд. долларов США.
      При этом размер фиксированного гарантированного трансферта в республиканский бюджет может корректироваться в сторону уменьшения или увеличения до 15% в зависимости от ситуации в экономике.
      При снижении темпов экономического роста против запланированного уровня на среднесрочный период размер гарантированного трансферта в республиканский бюджет может быть увеличен до 9,2 млрд. долларов США с целью поддержания экономического роста. При экономическом росте выше запланированного уровня на среднесрочный период размер гарантированного трансферта в республиканский бюджет может быть снижен до 6,8 млрд. долларов США с целью обеспечения сберегательной функции Национального фонда.
      Решение о сумме отклонения от фиксированного размера гарантированного трансферта в республиканский бюджет (8 млрд. долларов США) принимается Советом по управлению Национальным фондом.
      В случае перевыполнения доходной части республиканскою бюджета в сравнении с параметрами, прогнозируемыми в начале финансового года, Советом по управлению Национальным фондом может быть принято решение о корректировке в сторону уменьшения сумм гарантированного трансферта в республиканский бюджет, выделенного на текущий финансовый год.
      Выделение целевых трансфертов из Национального фонда на реализацию неокупаемых, но социально значимых крупных проектов будет предусмотрено только по поручению Президента Республики Казахстан при отсутствии альтернативных источников их финансирования. При этом для обеспечения прозрачности использования выделяемых средств целевые трансферты из Национального фонда должны проходить через республиканский бюджет.
      Финансирование других видов расходов, в том числе приобретение казахстанских ценных бумаг субъектов государственного, квазигосударственного и частного секторов, покупка пакетов акций, долей участия казахстанских компаний, фондирование банков второго уровня, кредитование юридических и физических лиц, использование активов в качестве обеспечения исполнения обязательств, кроме выделения целевых трансфертов из Национального фонда в республиканский бюджет на цели, определяемые Президентом Республики Казахстан, запрещено.
      Для выполнения сберегательной функции Национальною фонда устанавливается неснижаемый остаток в размере 30% от прогнозного значения ВВП на конец соответствующего финансового года. При этом в случае недостаточности средств Национального фонда для осуществления гарантированного и/или целевого трансферта в республиканский бюджет в связи с необходимостью соблюдения лимита неснижаемого остатка размер гарантированного и/или целевого трансферта будет уменьшен на соответствующую величину.
      В целом средства Национального фонда должны направляться на обеспечение гарантированного трансферта, целевого трансферта, определенного решением Совета по управлению Национальным фондом, и финансирование расходов, связанных с управлением и аудитом. Ежемесячно (ежеквартально) на счете Национального фонда формируются средства для обеспечения месячного (квартального) гарантированного трансферта в республиканский бюджет. Сумма превышения указанной величины должна конвертироваться в соответствии с Правилами конвертации и реконвертации активов Национального фонда, утвержденными Правлением Национального Банка Республики Казахстан, и инвестироваться в разрешенные финансовые инструменты.";
      раздел 5. "Управление активами Национального фонда Республики Казахстан" изложить в следующей редакции:
      "5. Управление активами Национального фонда
      В целом политика управления активами Национального фонда останется консервативной. Вместе с тем основными целями инвестиционных операций при управлении средствами Национального фонда являются сохранность, поддержание достаточного уровня ликвидности, обеспечение доходности в долгосрочной перспективе при умеренном уровне риска. Обеспечение доходности активов Национального фонда в долгосрочной перспективе предусматривает краткосрочные колебания доходности.
      Организационная структура активов Национального фонда определяется в соответствии с его целями.
      Доверительное управление активами Национального фонда осуществляется Национальным Банком Республики Казахстан, общая координация деятельности - Советом по управлению Национальным фондом.
      Размещение активов Национального фонда должно осуществляться в финансовые инструменты, обращающиеся на зарубежных финансовых рынках и включенные в перечень разрешенных финансовых инструментов, за исключением нематериальных активов, утвержденный Правительством Республики Казахстан по предложению Совета по управлению Национальным фондом.
      При этом ограничения не распространяются на казахстанские финансовые инструменты, учитываемые в структуре активов Национального фонда, решение о приобретении которых принято Советом по управлению Национальным фондом до 1 января 2015 года.";
      часть четвертую раздела 6. "Взаимоотношения Национального фонда Республики Казахстан, правительственного заимствования и квазигосударственного сектора" изложить в следующей редакции:
      "В целях предотвращения замещения средств Национального фонда правительственным заимствованием будут введены следующие ограничения:
      ежегодные расходы на обслуживание правительственного долга не должны превышать ежегодный условный фиксированный инвестиционный доход Национального фонда в 4,5%;
      расходы на обслуживание и погашение правительственного долга не должны превышать 15% от доходов республиканского бюджета, включая трансферты из Национального фонда.";
      часть четвертую раздела 7. "Заключение" изложить в следующей редакции:
      "С учетом вышеизложенных подходов средства Национального фонда к 2020 году должны составить не менее 180 млрд. долларов США (32% к ВВП).".
      2. Настоящий Указ вводится в действие со дня подписания.

      Президент
      Республики Казахстан.                       Н. НАЗАРБАЕВ