Банкроттық туралы

Қазақстан Республикасы Президентiнiң 1995 жылғы 7 сәуiрдегі N 2173 Заң күшi бар жарлығы. Күшi жойылды - Қазақстан Республикасының 1997.01.21. N 68-I Заңымен.

      "Қазақстан Республикасының Президентi мен жергiлiктi әкiмдерге уақытша қосымша өкiлеттiк беру туралы" 1993 жылғы 10 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Заңының 1-бабына сәйкес және шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот деп жариялау мен оны тартудың негiздерiн, тәртiбiн және процедурасын, сондай-ақ қарызын өтей алмайтын борышқорды сауықтыруға бағытталған арнайы процедураларды тағайындау мен өткiзу тәртiбiн анықтау мақсатында осы Жарлықты шығарамын:


      1-тарау. Жалпы ережелер


      1-бап. Ұғымдардың анықтамасы


      Банкроттық - борышқордың-жеке кәсiпкердiң немесе заңды тұлғаның өз кредиторларының талаптарын қанағаттандыруға және борышқордың пассивтерi оның активтерiнен асып кетуi салдарынан салықтық және басқа мiндеттi төлемдердi төлеуге тұрақты қабiлетсiздiгi.

      Активтер - шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң барлық негiзгi және айналым құрал-жабдығы құрамына кiретiн мүлкi.

      Пассивтер - шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң кредиторлық берешегiн қоса алғанда заемдық және тартылған қаражаттан тұратын мiндеттемелерi.

      Банкрот - қарызын өтей алмайтындығы сот шешiмiмен расталған борышқор.

      Қарызын өтей алмайтын борышқор - өз кредиторларының талаптарын қанағаттандыра алмайтын, банкрот деп тану туралы сот шешiмi қабылданбаған борышқор.

      Кредитор - борышқорға мүлiктiк талабы бар арнаулы мекемелердi қоса алғанда жеке немесе заңды тұлға.

      Арнаулы мемлекеттiк мекемелер-акцияларының бақылау пакетi мемлекетте болатын мемлекеттiк кәсiпорындар мен акционерлiк қоғамдар хақында қайта ұйымдастыру процедураларын жүзеге асыру үшiн қолданылып жүрген заңдарға сәйкес меншiк иесi құрған заңды тұлғалар.

      Сенiм бiлдiрiлген басқарушы-сот шешiмiмен немесе борышқор (оның мүлкiнiң меншiк иесi) мен кредитордың (кредиторлардың) арасындағы шарт бойынша борышқордың мүлкiн сырттай басқару функциясы берiлетiн адам.

      Қайта ұйымдастыру процедуралары-борышқордың тартылуына жол бермеу және сырттай басқаруды белгiлеу және (немесе) санация жүргiзу жолымен қызметiн жалғастыру мақсатында оның төлем қабiлетiн қалпына келтiруге бағытталған арнайы процедуралар.

      Борышқор мүлкiн сырттай басқару-қарызын өтей алмайтын борышқордың мүлкiн басқару функциясын сенiм бiлдiрiлген басқарушыға беру арқылы оның қызметiн жалғастыруға бағытталған қайта ұйымдастыру процедурасы.

      Санация - қарызын өтей алмайтын борышқорға қаржылық және материалдық-техникалық көмек көрсету жөнiндегi қайта құру процедурасы.

      Соттан тыс процедура - қарызын өтей алмайтын борышқор (оның мүлкiнiң меншiк иесi) мен кредитордың (кредиторлардың) арасында санация жүргiзу және (немесе) борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу туралы уағдаластыққа қол жеткiзiлетiн процедура.

      Таратуды жүргiзу - банкротты таратуды және конкурс өткiзудi жүзеге асыру жөнiнде сот қозғайтын және тоқтататын процедура.

      Тарату-қарызын өтей алмайтын борышқордың қызметiн тоқтату жөнiнде сот шешiмi бойынша жүзеге асырылатын процедура.

      Конкурстық масса - конкурсты өткiзу барысында өндiрiп алынуы мүмкiн борышқордың мүлкi.

      Конкурс өткiзу - тартылатын кәсiпорынның конкурстық массасын кредиторлар арасында бөлiсуге бағытталған процедура.

      Қасақана банкроттық - меншiк иесiнiң немесе шаруашылық жүргiзушi субъектi басшысының шаруашылық жүргiзушi субъектiнi қасақана қарызын өтей алмайтын етуi, олардың өз мүддесi немесе басқа адамдардың мүддесi үшiн шаруашылық жүргiзушi субъектiге залал келтiруi.

      Жалған банкроттық - кредиторлардың өздерiне тиесiлi төлемдердi кейiнге қалдыруы және (немесе) бөлiп-бөлiп төлетуi немесе борыштарды шегеруi үшiн оларды адастыру мақсатымен шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң қарызды өтей алмайтыны туралы әдейi жалған хабарлауы.


      2-тарау. Соттан тыс процедуралар


      2-бап. Соттан тыс процедуралар


      Соттан тыс процедура - борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу және (немесе) борышқор (оның мүлкiнiң меншiк иесi) мен кредитордың (кредиторлардың) арасындағы келiсiм бойынша борышқорға санация жүргiзу.


      Қайта ұйымдастыру процедураларын өткiзу тәртiбi мен талаптары

      шартпен рәсiмделедi.

      Соттан тыс ұйымдастыру процедуралары осы Жарлықтың 4-тарауында

      көзделген тәртiппен жүзеге асырылады.

      3-бап. Шарттың талаптарын орындамаудың зардаптары

      1. Қайта ұйымдастыру процедураларын өткiзу туралы шарттың

      талаптары орындалмаған жағдайда субъект (субъектiлер) бұл шартты

      бiржақты тәртiппен бұзуға құқылы.

      2. Кредитор (кредиторлар), борышқор мүлкiнiң меншiк иесi,

      сондай-ақ борышқордың өзi қайта ұйымдастыру процедураларын өткiзудiң

      тиiмдi емес екенiн мойындаған және шарттың талаптары бұзылған

      жағдайда олар сотқа банкроттық туралы iс қозғау жөнiнде өтiнiш жасай

      алады.

      3-тарау. Банкроттық туралы сот iсiн жүргiзу

      4-бап. Банкроттық туралы iс қозғаудың негiздерi

      1. Шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң банкроттығы туралы iс қозғауға борышқордың, борышқор мүлкiнiң меншiк иесiнiң, кредитордың (кредиторлардың), прокурордың сотқа берген арызы негiз болып табылады.

      2. Қайта ұйымдастыру процедураларын жүзеге асыру дерегi болған ретте банкроттық жайында iс қозғалған жағдайда сот осы iс бойынша iс жүргiзудi кiдiрте тұру туралы ұйғарым жасай алады.


      5-бап. Арыз беру


      1. Қарызын өтей алмайтын борышқордың, борышқор мүлкiнiң меншiк иесiнiң, кредитордың арызы үш ай мерзiм iшiндегi тұрақты төлем қабiлетсiздiгi, борышқор өз мiндеттемелерiн орындауға мүмкiндiк жоқ деп санайтын себептер, басқа да қажеттi мәлiметтер көрсетiлiп, құқылы адамның қолы қойылып жазбаша түрде берiледi.

      2. Кредитордың арызына оның талабын орындау мерзiмi басталған күннен бастап үш ай iшiнде қанағаттандырылмағанын растайтын құжаттар қоса берiлуге тиiс.

      3. Қасақана немесе жалған банкроттық белгiлерi анықталған жағдайда және Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген өзге де жағдайларда прокурор шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң банкроттығы туралы iс қозғау жөнiнде арыз бередi.


      6-бап. Шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот

      деп тану туралы талаптан бас тарту


      Борышқор, борышқор мүлкiнiң меншiк иесi, кредитор және прокурор iс бойынша сот шешiм шығарғанға дейiн шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот деп тану туралы талаптан бас тарта алады.

      Соттың талаптан бас тартуды қабылдауы iс бойынша iс жүргiзудi тоқтатады.


      7-бап. Банкроттық туралы iс қозғау


      1. Сот осы Жарлықтың 5-бабында көрсетiлген органдар мен адамдардан арызды алған сәттен бастап iстi дайындау тәртiбi бойынша шаруашылық жүргiзушi субъектiден:

      кредиторлар мен борышқорлардың дебиторлық және кредиторлық берешектерi ашып көрсетiлген толық тiзiмiн;

      шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң банкроттығы туралы iс қозғалар алдындағы күнгi бухгалтерлiк балансты;

      шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң-борышқордың қаржылық және мүлiктiк жағдайы туралы басқа да қажеттi ақпаратты талап етедi.

      2. Алынған ақпарат шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот деп тану туралы шешiм қабылданғанға дейiн жарияланбауға тиiс.

      3. Борышқор осы баптың 1-тармағында көрсетiлген құжаттарды табыс етпеген жағдайда, сот бухгалтерлiк балансты немесе оны алмастыратын бухгалтерлiк құжаттарды жасау мен берудi борышқордың есебiнен тәуелсiз аудиторға тапсырады. Аталған құжаттарды табыс ету туралы сот шешiмi орындалмағаны үшiн борышқордың басшысы қолданылып жүрген заңдарға сәйкес жауап бередi.

      4. Борышқордың, кредитордың (кредиторлардың) немесе прокурордың арызы негiзiнде сот шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң банкроттығы туралы iс қозғап, ол жөнiнде ұйғарым шығарады. Бұл ұйғарым борышқорға, борышқор мүлкiнiң меншiк иесiне, кредиторға (кредиторларға), прокурорға және ұжымдық шартқа қол қойған органның атынан борышқордың еңбек ұжымына жiберiледi.


      8-бап. Банкроттық туралы iс бойынша

      соттың шешiмi


      1. Сот iстi сотта талдап қарауға әзiрлеу аяқталғаннан кейiн бiр ай мерзiм iшiнде мына шешiмдердiң бiреуiн қабылдайды:

      а) шаруашылық жүргiзушi субъектiнi төлеу қабiлетi бар деп тану туралы шешiм. Сотта iстi талдап қарау барысында борышқордың төлем қабiлеттiгi анықталып, кредиторлардың талаптары қанағаттандырылуы мүмкiн болса, сондай-ақ борышқор мен оның кредиторы арасында (соңғы жағдайда сот ұйғарым шығарады) ымыралық келiсiм жасалған жағдайда шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң төлем қабiлетi бар деп танылады;

      б) шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот деп тану туралы шешiм. Бұл шешiм сонымен қатар заңды тұлғаны тарату туралы шешiм де болып табылады. Мұндай шешiм сонымен қатар заңды тұлғаны тарату туралы шешiм де болып табылады. Мұндай шешiм шығарылған сәттен бастап азаматтың жеке кәсiпкер ретiндегi тiркелуi күшiн жояды.

      2. Қайта ұйымдастыру процедураларын жүргiзу үшiн өтiнiштер мен


      негiздер болған жағдайда сот банкроттық туралы iс жүргiзудi кiдiрте

      тұру және сырттай басқару мен (немесе) санация белгiлеу туралы ұйғарым

      шығарады.

      9-бап. Банкроттық туралы жариялау

      Шаруашылық жүргiзушi субъектiнi банкрот деп тану және таратуды

      жүргiзу жайында iс қозғау туралы шешiмдi сот республикалық баспасөзде

      жариялайды. Жариялау ақысы борышқордың есебiнен төленедi.

      Жариялау мыналар:

      банкроттық туралы iс жүргiзетiн соттың атауы;

      банкроттың атауы мен орналасқан жерi;

      таратуды жүргiзу жайында iс қозғауға негiз болған арыздың

      берiлген датасы;

      жарияланған күннен бастап екi ай мерзiм iшiнде өздерiнiң

      борышқорға қоятын талаптарын ұсыну қажеттiгi туралы кредиторларға

      жасалған өтiнiш;

      өзге де елеулi жағдайлар көрсетiлуге тиiс.

      4-тарау. Қайта ұйымдастыру процедурасын жүргiзу

      10-бап. Қайта ұйымдастыру процедураларының

      түрлерi, негiздерi және қолданылуы

      1. Қайта ұйымдастыру процедураларының түрлерi:

      а) борышқордың мүлкiн сырттай басқару;

      б) санация болып табылады.

      2. Ұйымдастырушылық және экономикалық шараларды жүзеге асыру жолымен борышқордың қызметiн жалғастыру мақсатында қарызын өтей алмайтын борышқордың төлем қабiлетiн қалпына келтiруге шынайы мүмкiндiк болуы борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу үшiн негiз болып табылады.

      3. Меншiк иесiнiң және (немесе) өзге де тұлғаның борышқорға қаржылық және материалдық-техникалық көмек көрсетуi жолымен оның қызметiн жалғастыру үшiн борышқордың төлем қабiлетiн қалпына келтiрудiң шынайы мүмкiндiгiнiң болуы санация жүргiзу үшiн негiз болып табылады.

      4. Процедураларының осынау түрлерi бiр мезгiлде немесе жеке-жеке сот тәртiбiмен де, соттан тыс тәртiппен де қолданылу мүмкiн.

      5. Акцияларының бақылау пакетi мемлекетте болатын мемлекеттiк кәсiпорындар мен акционерлiк қоғамдарға қатысты сот арнайы мемлекеттiк мекемелерге қайта ұйымдастыру процедураларын жүзеге асыруды басым тәртiппен ұсынады.


      11-бап. Борышқордың мүлкiн сырттай

      басқаруды белгiлеу


      1. Борышқордың мүлкiн сырттай басқару соттан тыс процедура кезiнде борышқор (оның мүлкiнiң меншiк иесi мен кредитор (кредиторлар) арасындағы келiсiммен жүзеге асырылады.

      2. Борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу туралы өтiнiштi борышқор мүлкiнiң меншiк иесi, кредиторлар өздерiне тиiстi шешiм қабылдағанға дейiн сотқа бередi. Өтiнiште аталған процедураны өткiзудiң қажеттiлiгi мен тиiмдiлiгiнiң негiздемелерi, сенiм бiлдiрiлген басқарушының кандидатурасы жөнiндегi ұсыныс болуы тиiс. Өтiнiшке борышқор мүлкiн сырттай басқаруға кандидаттың жазбаша келiсiмi қоса тiркеледi.

      Борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу туралы шешiмдi борыштың 50 проценттен астамы (талап сомасы бойынша) үлесiне тиетiн кредиторлардың келiсуiмен немесе арнайы мемлекеттiк мекеменiң өтiнiшi болғанда, 50 проценттен астам борышы (талап сомасы бойынша) бар кредиторлардың тарапынан аталған өтiнiшке қарсылық бiлдiрiлмеген жағдайда сот қабылдайды.

      3. Борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу кезеңiнде кредиторлардың борышқорға талабын қанағаттандыру кiдiртiледi.

      4. Борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу кезiнде сот тарапынан немесе соттан тыс тәртiппен тараптардың келiсiмi бойынша сенiм бiлдiрiлген басқарушы тағайындалады. Борышқор, меншiк иесi мен кредиторлар сенiм бiлдiрiлген басқарушылыққа өздерiнiң кандидатураларын ұсынуға құқылы. Бiрнеше кандидатура болған жағдайда сенiм бiлдiрiлген басқарушы конкурстық негiзде тағайындалады.

      5. Борышқордың мүлкiн сырттай басқару белгiленген кезеңде, шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң басшысы борышқорды басқару жөнiндегi мiндеттердi орындаудан шеттетiледi.

      6. Мүлiктi сырттай басқаруды жүзеге асырудың ұзақтығы 18 айдан аспауы тиiс. Борышқордың мүлкiн сырттай басқару мерзiмi сот тарапынан немесе соттан тыс процедура кезiнде тараптардың келiсiмi бойынша ұзартылуы мүмкiн, бiрақ бұл 6айдан аспауы керек.


      12-бап. сенiм бiлдiрiлген басқарушы


      1. Сенiм бiлдiрiлген басқарушының кандидатурасына қойылатын талаптар:

      Сенiм бiлдiрiлген басқарушылыққа кандидаттың шаруашылық жұмыс тәжiрибесi болуға әрi ол сотты болмауға тиiс. Сенiм бiлдiрiлген басқарушы бiр мезетте борышқор немесе кредитор әкiмшiлiгiнiң лауазымды адамы бола алмайды.

      2. Сенiм бiлдiрiлген басқарушы:

      қарызын өтей алмаған борышқорды басқарады, оның тиiстi құқығы


      болады және Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарында

      белгiленген тәртiппен мiндетiн атқарады;

      қолданылып жүрген заңдарда белгiленген шекте борышқордың мүлкiне

      иелiк етiп, басқарады.

      борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды жүзеге асыру жоспарын

      жасайды және оның орындалуын ұйымдастырады;

      еңбек туралы заңдарға сәйкес қызметкерлердi жұмысқа қабылдап,

      жұмыстан шығарады;

      қызметкерлердiң саны мен штатын белгiлейдi;

      сотта борышқордың мүддесiн қорғайды;

      басқа да функцияларды орындайды.

      3. Сенiм бiлдiрiлген басқарушыға сыйақы төлеудiң мөлшерi мен шартын сот немесе кредитор белгiлейдi. Сенiм бiлдiрiлген басқарушыға сыйақы борышқордың қаражаты есебiнен төленедi.

      4. Сенiм бiлдiрiлген басқарушы кредиторлар алдындағы борышқордың мiндеттемесiнiң орындалу шартын өзгерту туралы сотқа арыз бере алады. Сот борышы 50 проценттен астам (талап сомасы бойынша) кредиторлардың келiсуi барысында сенiм бiлдiрiлген басқарушының талабын қанағаттандыру туралы ұйғарым шығарады.

      Аталған кредитордың талабына қатысты (сырттай басқару мерзiмi iшiнде пайда болған кредиторлардың талаптарынан басқасы) әдiлетсiздiк пен айнушылық орын алған жағдайда немесе сенiм бiлдiрiлген басқарушы осы баптың 2-тармағында көзделген мiндеттердi орындамаған жағдайда кез келген кредитор сотқа сырттай басқаруды тоқтату немесе өзгерту туралы арыз бере алады.

      Борышқор мүлкiнiң иесi сенiм бiлдiрілген басқарушы осы баптың 2-тармағында көзделген мiндеттердi орындамаған жағдайда сырттай басқаруды тоқтату немесе өзгерту туралы сотқа арыз бере алады.

      5. Сот процедурасы кезiнде сенiм бiлдiрiлген басқару борышқордың мүлкiн сырттай басқарудың аяқталғаны жайында сотқа мынадай жағдайларда:

      егер борышқордың мүлкiн сырттай басқару мақсатына қол жеткiзiлсе, яғни қарызын өтей алмайтын борышқордың төлем қабiлетi қалпына келтiрiлсе;

      Борышқордың мүлкiн сырттай басқарудың аяқталғаны жайында сотқа мынадай жағдайларда:

      егер борышқордың мүлкiн сырттай басқару мақсатына қол жеткiзiлсе, яғни қарызын өтей алмайтын борышқордың төлем қабiлетi қалпына келтiрiлсе;

      егер бұл мақсатқа жетудiң мүмкiн еместiгiне көзi жетсе арыз бередi.

      Сот:

      борышқордың мүлкiн сырттай басқарудың аяқталғаны және банкроттық туралы iс жүргiзудi тоқтату жөнiнде ұйғарым шығаруы;

      борышқордың мүлкiн сырттай басқарудың тоқтатылғаны, борышқорды банкрот деп тану туралы және конкурстық iс жүргiзу туралы шешiм қабылдауы мүмкiн.


      13-бап. Санация жүргiзу


      1. Санация жүргiзу соттан тыс процедура кезiнде кредитор (кредиторлар) мен борышқор (борышқор мүлкiнiң меншiк иесi) арасындағы тараптардың келiсiмiмен немесе тараптардың бiрi банкроттық туралы iс бойынша сот шешiм қабылдағанға дейiн өтiнiш жасаған жағдайда сот шешiмi бойынша жүзеге асырылуы мүмкiн.

      2. Санация жүргiзуге қатысуға тiлек бiлдiрген адамдар өтiнiш бойынша осы процедураны өткiзу туралы сот ұйғарым шығарғанға дейiн анықталған жағдайларда сотқа олардың тiзiмi, борышқормен мүлiктiк қатынастарының сипаты туралы мәлiметтердi қоса, олардың өздерi туралы мәлiметтер, сондай-ақ олардың санация жүргiзуге қатысуға жазбаша келiсiмi табыс етiледi.

      Санация жүргiзуде борышқор мүлкiнiң меншiк иесi мен кредиторлардың басым құқығы бар.

      3. Санация туралы өтiнiш қанағаттандырылған жағдайда сот борышқор мүлкiнiң меншiк иесi мен кредиторлардың келiсуiмен санацияға қатысуға тiлек бiлдiрушiлердiң конкурсын жариялайды. Сот санация жүргiзу туралы ұйғарым шығарған сәтке дейiн борышқор мүлкiнiң меншiк иесi мен кредиторлар санация жүргiзудегi өздерiнiң басым құқықтарын пайдаланбаған жағдайда, мiндеттi түрде конкурс жарияланады. Конкурс өткiзу туралы хабарландыруды борышқор республикалық баспасөзде жариялайды.

      Конкурсқа заңды және жеке тұлғалар, соның iшiнде шетелдiктер де жiберiледi.

      4. Немесе ұсынылған санация шартымен борышқор келiспесе, онда банкроттық туралы iс осы Жарлықта және басқа да заң актiлерiнде көзделген тәртiп бойынша қаралуға тиiс.

      5. Конкурсқа қатысу үшiн өтiнiш беру мерзiмi өткен соң он күннен кешiктiрмей, ал конкурс жарияланбаған жағдайда санация тағайындау туралы ұйғарым шығарылғаннан кейiн он күннен кешiктiрмей, сот санацияға қатысуға тiлек бiлдiрген адамдардың кандидатурасын қарап, оған қатысуға жiберiлген адамдарды белгiлейдi және бұл жөнiнде ұйғарым шығарады.

      6. Ұйғарым шығарылғаннан кейiн жетi күн iшiнде санацияға қатысушылар жиналыс өткiзуге мiндеттi, мұнда олар санация өткiзу келiсiмi мен бағдарламасын талдап жасайды. Келiсiмде кредиторлардың iшкi кезегiнiң әдiл әрi тең негiзiнде кредиторлар талаптарының қанағаттандырылуын қамтамасыз ету мiндеттемесi, санацияның болжалған ұзақтық мерзiмi, санацияға қатысушылармен келiсiлген олардың арасында кредиторлар алдындағы жауапкершiлiктi бөлу, санацияға қатысушылардың бiрiнiң немесе бiрнешеуiнiң санация басталған соң оған қатысудан бас тартқан жағдайдағы жауапкершiлiгi, санация жүргiзу барысында экологиялық және техникалық қауiпсiздiктi қамтамасыз ету, сондай-ақ санацияға қатысушылар көзделуi мiндеттi деп санайтын өзге шарттар, соның iшiнде борышқордың мүлкiн сырттай басқаруды белгiлеу мүмкiндiгi көрсетiлуге тиiс.

      Санация бағдарламасы кәсiпорынды қаржылай сауықтыру процедураларын, берешектердi өтеу тәсiлдерiн, өндiрiс құрылымын өзгерту мүмкiндiгi мен оның қайта мамандануын жүргiзудi қоса оның төлем қабiлетiн қалпына келтiрудi, сондай-ақ меншiк иесiнiң келiсiмiмен меншiк нысанын өзгертудi көздейдi.

      Санация басталуынан 12 ай өткен соң кредиторлардың талаптарының жалпы сомасынан кемiнде 40 процентi қанағаттандырылуға тиiс.

      Кредиторлардың талаптарын қанағаттандырылуға тиiс.

      Санацияға қатысушылар кредиторлар алдында қабылдаған мiндеттемелерiн толық көлемде орындауға мiндеттi және егер келiсiмде басқадай көзделмеген болса, олардың орындалуы үшiн бiрлесiп жауап бередi.

      7. Ұсынылған келiсiм негiзiнде сот келiсiмде көзделген тәртiппен және шарттарға сәйкес санация жүргiзудi бастау туралы ұйғарым шығарады және оның жүргiзiлуiне бақылауды жүзеге асырады. Санация жүргiзу туралы ұйғарымды сот борыштың (талаптардың сомасы бойынша) 50 проценттен астамы үлесiне тиетiн кредиторлар тарапынан қарсылық болмаған жағдайда қабылдайды.

      8. Санацияның ұзақтығы 18 айдан аспауға тиiс. Санацияға қатысушылардың өтiнiшi бойынша сот оны жүргiзу мерзiмiн ұзартуға құқылы, бiрақ ол 6 айдан аспауы керек.

      9. Санация жүргiзу барысында борышқор мүлкiнiң меншiк иесi, кредиторлардың кез-келгенi немесе олардың атынан ұжымдық шартқа қол қоюға өкiлеттiк берiлген орган ретiнде қарызын өтей алмайтын борышқордың еңбек ұжымының мүшелерi санацияның нәтижесiз жүргiзiлгенi туралы немесе санацияға қатысушылардың қарызын өтей алмайтын борышқордың, кредиторлардың немесе борышқор мүлкiнiң меншiк иесiнiң мүдделерiне нұқсан келтiруге әкеп соғатын iс-қимылы туралы сотқа арыз бередi. Сот мұндай арыздарды қарап, санацияны тоқтатуға дейiн тиiстi шешiм қабылдайды.

      10. Санация мынадай жағдайларда:

      санация мақсатына жетсе;

      оны жүргiзудiң белгiленген мерзiмi аяқталса;

      келiсiмiнiң талаптары орындалмаса;

      санацияға қатысушылардың немесе сенiм бiлдiрiлген басқарушының арызы негiзiнде санацияның нәтижесiздiгi анықталса тоқтатылуы мүмкiн.

      11. Санацияның мақсатына жетуi соттың банкроттық туралы iстi тоқтату туралы ұйғарым шығаруына негiз бередi.


      14-бап. Санацияның қорытындысын шығару


      1. Санациялау мерзiмi өткен соң он күн iшiнде санацияға қатысушылар немесе сенiм бiлдiрiлген басқарушы сот iс жүргiзген жағдайда сотқа немесе соттан тыс процедура кезiнде меншiк иесi мен кредиторлар жиналысына санация жүргiзiлген борышқордың қаржы-шаруашылық жағдайы туралы есептi табыс етедi.

      2. Кәсiпорынды санациялауды жүзеге асыратын санацияға


      қатысушылар кәсiпорын мүлкi үлесiнiң меншiк иесi болады, оның мөлшерi

      санация барысында өз борышқорға инвестициялаған қаражаттың, сондай-ақ

      борышқордың мойнындағы борыш мiндеттемелерiн шығарып тастағандағы,

      шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң банкроттық күйiн тоқтату туралы

      шешiм қабылданған сәттегi пайдасының сомасымен айқындалады.

      5-тарау. Таратуды жүргiзу

      15-бап. Таратуды жүргiзудiң мақсаты

      Таратуды жүргiзу кредиторлардың талаптарын шамалас

      қанағаттандыру, банкротты борышынан бос деп жариялау және шаруашылық

      жүргiзушi субъект-банкротты тарату мақсатында жүзеге асырылады.

      16-бап. Сот пен тарату комиссиясының таратуды

      жүргiзудегi өкiлеттiктерi

      1. Сот:

      тарату жүргiзiлуiн қозғайды және тоқтатады;

      шаруашылық жүргiзушi субъектiнi тiркеудi жүзеге асыратын әдiлет органына шаруашылық жүргiзушi субъектiнi тарату туралы шешiм шығарылғаны туралы дереу хабарлайды, ол шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң таратылу процесiнде екенi туралы мәлiметтi заңды тұлғалардың мемлекеттiк тiркеуiне енгiзедi;


      тарату комиссиясын тағайындайды;

      2. Тарату комиссиясы:

      сот шешiмiн олардың атынан ұжымдық шартқа қол қоюға өкiлеттi

      орган арқылы еңбек ұжымына жеткiзедi;

      сот шешiмiн жергiлiктi еңбекпен қамту қызметi органына жеткiзедi;

      таратудың тәртiбi мен жүргiзiлу мерзiмiн белгiлейдi;

      конкурстық жүргiзудi жүзеге асырады: борышқордың және оның

      мүлкiнiң конкурстық сатылуы туралы жариялайды, сондай-ақ конкурстық

      сатылу шарттарын хабарлайды; банкроттың мүлкiн сату жөнiнде конкурс

      өткiзедi;

      борышқордың қатысуымен азаматтық iс жүргiзiлiп отырған сотқа

      хабарлайды;

      сотқа банкротты таратудың аяқталғандығы туралы есеп бередi.

      17-бап. Тарату жүргiзудi қозғаудың банкрот

      үшiн зардаптары

      1. Тарату жүргiзу қозғалған сәттен бастап банкротқа мүлкiн


      иелiгiнен шығаруға, басқаға беруге және мiндеттемелерiн өтеуге тыйым

      салынады.

      2. Банкроттың барлық борыш мiндеттемелерiнiң мерзiмi аяқталған

      деп есептеледi.

      3. Банкроттың берешегiнiң барлық түрлерi бойынша өсiм мен

      процент есептеу тоқтатылады.

      4. Егер олар бойынша қабылданған шешiм заңды күшiне енбесе,

      банкроттың қатысуымен сотта қаралған мүлiктiк сипаттағы даулар

      тоқтатылады.

      5. Банкроттың мүлкiнен өндiрiп алу жөнiндегi барлық заңдық

      шектеулер алынады.

      6. Осы сәттен бастап мүлiктiк немесе қаржылық сипаттағы барлық

      талаптар банкротқа тарату iсiн жүргiзу шеңберiнде ғана ұсынылуы

      мүмкiн.

      18-бап. Банкроттың тарату iсiн жүргiзудегi құқығы

      Тарату жүргiзу қозғалған кезде банкрот:

      мүлкi мен оны басқару құқығына айрылады;

      тарату комиссиясының жолсыз iс-қимылына сотқа шағым жасауға

      құқылы.

      19-бап. Мүлiктi және борышты бағалау

      1. Банкроттың барлық активтерi оның баланстарында көрсетiлгенiне немесе көрсетiлмегенiне қарамастан, конкурстық массаны қалыптастыру негiзiн құрайды.

      Баланста көрсетiлмеген активтер тарату комиссиясының жеке түгендеу актiсiмен ресiмделуге және балансқа алынуға тиiс.

      2. Тарату комиссиясы тартылған сарапшылардың көмегiмен банкроттың мүлкi (автивтерi) мен оның борышын түгендеудi және бағалауды жүзеге асырады.

      3. Банкроттың конкурстық массаны құрайтын мүлкiн (активтерiн)


      бағалау Қазақстан Республикасының заңдары белгiлеген тәртiппен

      жүргiзiледi.

      4. Банкроттың меншiгi болып табылмайтын мүлiк конкурстық массаға

      қосылмайды, бұл:

      толық жауапкершiлiктi серiктестiк мүшелерiнiң мүлкiнен басқа

      кәсiпорын қызметкерлерiнiң жеке мүлкi;

      банкроттың жалға алу құқығымен пайдаланатын мүлкi;

      банкроттың жауапты сақтауындағы тауарлар;

      қолданылып жүрген заңдарға сәйкес банкроттың меншiгi болып

      табылмайтын басқа да мүлiктер.

      5. Азаматтардың өндiрiп алуға жатпайтын жеке мүлкiнiң тiзбесi

      қолданылып жүрген заңдармен белгiленедi.

      20-бап. Банкроттың мүлкiн сату жөнiндегi конкурс

      1. Банкроттың мүлкiн сату конкурстық негiзде жүзеге асырылады.

      2. Банкроттың мүлкiн сату жөнiндегi конкурс кредитор қойған талаптардың жарияланған мерзiмi өткеннен кейiн, бiрақ оның iс жүзiнде таратылғаны туралы шешiм қабылданған сәттен бастап үш айдан кешiктiрiлмей тағайындалады.

      Егер банкроттың мүлкi толық сатылып алынбаса, онда бұл мүлiктi бөлiп сату жүзеге асырылады.

      3. Конкурсты тарату комиссиясы ұйымдастырады.

      4. Конкурсқа қатысуға заңды және жеке тұлғалар жiберiледi. Шетелдiк заңды және жеке тұлғалардың қатысуы Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарымен белгiленедi.

      5. Конкурсты өткiзудiң тәртiбi мен сатылатын мүлiктiң бастапқы бағасын белгiлеу Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде белгiленген тәртiппен айқындалады.


      21-бап. Конкурстық массаны бөлудiң тәртiбi мен кезегi


      1. Таратуды жүргiзуге және тарату комиссиясының функциясын орындалуына байланысты шығыстар кезектен тыс өтеледi.

      2. Бiрiншi кезекте таратылатын шаруашылық жүргiзушi субъектi тиiстi мерзiмдi төлемдердi капиталдандыру жолымен алдында өзi өмiрiне немесе денсаулығына зиян келтiргенi үшiн жауап беретiн талаптар қанағаттандырылады.

      3. Екiншi кезекте еңбек шарты бойынша жұмыс iстеген адамдардың еңбек ақысын төлеу және авторлық шарт бойынша сыйақы төлеу жөнiндегi есеп айырысулар жүргiзiледi.

      4. Үшiншi кезекте таратылатын шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң мүлкiн кепiлге салумен қамтамасыз етiлген мiндеттемелер бойынша кредиторлардың талаптары қанағаттандырылады.

      5. Төртiншi кезекте бюджетке және бюджеттен тыс қорларға мiндеттi төлемдер бойынша берешек өтеледi.

      6. Бесiншi кезекте заң актiлерiне сәйкес басқа да кредиторлармен есеп айырысулар жүргiзiледi.

      7. Әрбiр кезектi талап оның алдындағы кезектi талаптар өтелгеннен кейiн қанағаттандырылады.

      8. Таратылатын шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң мүлкi жеткiлiксiз болған жағдайда, егер заңда басқадай белгiленбеген болса, ол кредиторлардың арасында кезегiне қарай қанағаттандырылуға тиiс талаптардың сомасына тепе-тең бөлiнедi.

      9. Тарату комиссиясы кредитордың талаптарын қанағаттандырудан бас тартқан немесе оларды қараудан жалтарған жағдайда, кредитор шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң тарату балансы бекiтiлгенге дейiн тарату комиссиясының үстiнен сотқа қуыным жасауға құқылы. Сот шешiмi бойынша кредитордың талабы таратылған шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң қалған мүлкiнiң есебiнен қанағаттандырылуы мүмкiн.

      10. Кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейiн қалған шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң мүлкi, егер заңдарда немесе шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң құрылтай құжаттарында басқадай көзделмесе, осы мүлiкке заттық құқығы бар немесе шаруашылық жүргiзушi субъектiге қатысты мiндеттемелiк құқығы бар оның меншiк иесiне немесе құрылтайшыларға (қатысушыларға) берiледi.

      11. Кредиторлардың таратылатын шаруашылық жүргiзушi субъектi мүлкiнiң жетiспеуiнен қанағаттандырылмаған, сондай-ақ тарату балансы бекiтiлгенге дейiн мәлiмделмеген талаптары өтелген болып саналады.

      Сондай-ақ кредиторлардың тарату комиссиясы құптамаған талаптары, егер кредиторлар қуыным жасап сотқа арызданбаған болса, сондай-ақ соттың шешiмiмен оны қанағаттандырудан бас тартылған талаптар өтелген болып саналады.


      22-бап. Кредиторлардың талаптарын қанағаттандыру


      1. Банкроттың мүлкiн сатудан түскен ақша қаражаты осы Жарлықтың 21-бабында белгiленген тәртiп пен кезекке сәйкес, кредиторлардың арасында бөлiнедi.

      2. Тарату комиссиясы құптамаған талаптар, егер кредиторлар оның құпталмауын сот арқылы шешудi көздемесе, сондай-ақ кредиторлар талаптарының толық немесе iшiнара құпталмағаны туралы хабар алғаннан кейiн бiр ай мерзiм iшiнде өз талаптарын қанағаттандыру жөнiнде сотқа қуыным жасамаса, талаптары өтелген болып саналады.


      23-бап. Банкротты қарыздарынан босату


      1. Мүлкi сатылғаннан кейiн банкрот қарыздарынан босатылған болып саналады.

      2. Егер тарату жүргiзу басталғанға дейiнгi бiр жыл iшiнде өз мүлкiнiң бiр бөлiгiн жасырып қалса немесе жасырып қалу мақсатымен басқа адамға берсе, банкрот қарыздарынан босатылмайды.


      24-бап. Тарату комиссиясының есеп беруi


      1. Банкрот қарыздарынан босатылғаннан кейiн және кредиторлардың талаптары қанағаттандырылғаннан кейiн тарату комиссиясы тарату балансы мен талаптар қанағаттандырылғаннан кейiн қалған қаражаттың пайдаланылуы туралы есебiн қосып, өзiнiң қызметi туралы сотқа қорытынды баяндамасын табыс етедi.

      2. Сот тарату комиссиясының есебiн қабылдап алады және тарату


      жүргiзудi тоқтатады, бұл туралы шаруашылық жүргiзушi субъектiнi

      мемлекеттiк тiркеудi жүзеге асыратын әдiлет органына хабарлайды.

      25-бап. Банкрот деп танылған шаруашылық жүргiзушi

      субъектiнiң қызметiн тоқтату

      Мемлекеттiк тiркеу тiзiлiмiмен шығарылған сәттен бастап

      шаруашылық жүргiзушi субъектiнiң қызметi тоқтатылған болып саналады.

      26-бап. Осы Жарлықтың күшiне ену тәртiбi

      Осы Жарлық жарияланған күннен бастап күшiне енедi.

      Қазақтан Республикасының

      Президентi

О банкротстве

Указ Президента Республики Казахстан Имеющий силу Закона от 7 апреля 1995 года N 2173. Утратил силу - Законом РК от 21 января 1997 г. N 68-1 ~Z970068.


      В соответствии со статьей 1 Закона Республики Казахстан от 10 декабря 1993 г. "О временном делегировании Президенту Республики Казахстан и главам местных администраций дополнительных полномочий" и в целях определения основания, порядка и процедуры объявления хозяйствующего субъекта банкротом и его ликвидации, а также порядка назначения и проведения специальных процедур, направленных на оздоровление несостоятельного должника, издаю настоящий Указ.


      Глава 1. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ


      Статья 1. Определение понятий


      Банкротство - устойчивая неспособность должника - индивидуального предпринимателя или юридического лица - удовлетворить требования своих кредиторов и выплатить налоговые и иные обязательные платежи вследствие превышения пассивов должника над его активами.


      Активы - имущество хозяйствующего субъекта, в состав которого входят все основные и оборотные средства.


      Пассивы - обязательства хозяйствующего субъекта, состоящие из заемных и привлеченных средств, включая кредиторскую задолженность.


      Банкрот - должник, факт несостоятельности которого подтвержден решением суда.


      Несостоятельный должник - должник, не способный удовлетворить


      требования своих кредиторов, в отношении которого решение суда о

      признании его банкротом не принималось.

      Кредитор - физическое или юридическое лицо, включая специальные

      учреждения, имеющее имущественные требования к должнику.

      Специальные государственные учреждения - юридические лица,

      созданные собственником в соответствии с действующим законодательством,

      для осуществления реорганизационных процедур в отношении государственных предприятий и акционерных обществ, контрольный пакет акций которых находится у государства.


      Доверенный управляющий - лицо, которому решением суда или по договору между должником (собственником его имущества) и кредитором (кредиторами) передаются функции внешнего управления имуществом должника.


      Реорганизационные процедуры - специальные процедуры, направленные на восстановление платежеспособности должника с целью предотвращения его ликвидации и продолжения деятельности путем установления внешнего управления и (или) проведения санации.


      Внешнее управление имуществом должника - реорганизационная процедура, направленная на продолжение деятельности несостоятельного должника с передачей функций по управлению его имуществом доверенному управляющему.


      Санация - реорганизационная процедура по оказанию финансовой и материально-технической помощи несостоятельному должнику.


      Внесудебная процедура - процедура, которой достигается договоренность между несостоятельным должником (собственником его имущества) и кредитором (кредиторами) о проведении санации и (или) установлении внешнего управления имуществом должника.


      Ликвидационное производство - процедура, возбуждаемая и прекращаемая


      судом, по осуществлению конкурсного производства и ликвидации банкрота.

      Ликвидация - процедура по прекращению деятельности несостоятельного

      должника, осуществляемая по решению суда.

      Конкурсная масса - имущество должника, на которое может быть

      обращено взыскание в процессе конкурсного производства.

      Конкурсное производство - процедура, направленная на распределение

      конкурсной массы ликвидируемого предприятия между кредиторами.

      Умышленное банкротство - преднамеренное приведение собственником

      или руководителем хозяйствующего субъекта к неплатежеспособности хозяйствующего субъекта, нанесение ими ущерба хозяйствующему субъекту в личных интересах или в интересах иных лиц.


      Фиктивное банкротство - заведомо ложное объявление хозяйствующим субъектом о своей несостоятельности с целью введения в заблуждение кредиторов для получения от них отсрочки и (или) рассрочки причитающихся кредиторам платежей или скидки с долгов.


      Глава 2. ВНЕСУДЕБНЫЕ ПРОЦЕДУРЫ


      Статья 2. Внесудебные процедуры


      Внесудебные процедуры - установление внешнего управления имуществом должника и (или) проведение санации должника по согласованию между должником (собственником его имущества) и кредитором (кредиторами).

      Порядок и условия проведения реорганизационных процедур оформляются договором.

      Внесудебные реорганизационные процедуры осуществляются в порядке, предусмотренном главой 4 настоящего Указа.


      Статья 3. Последствия невыполнения условий договора


      1. В случае неисполнения условий договора о проведении реорганизационных процедур субъект (субъекты) вправе расторгнуть данный договор в одностороннем порядке.

      2. В случае признания кредитором (кредиторами), собственником имущества должника, а также самим должником неэффективности проведения реорганизационных процедур и нарушения условий договора они могут обратиться в суд с заявлением о возбуждении дела о банкротстве.


      Глава 3. СУДЕБНОЕ ПРОИЗВОДСТВО ПО ДЕЛАМ

      О БАНКРОТСТВЕ


      Статья 4. Основания для возбуждения дела о банкротстве


      1. Основанием для возбуждения производства по делу о банкротстве хозяйствующего субъекта является заявление должника, собственника имущества должника, кредитора (кредиторов), прокурора, которое подается в суд.

      2. В случае возбуждения дела о банкротстве при наличии факта осуществления реорганизационных процедур суд может вынести определение о приостановлении производства по этому делу.


      Статья 5. Подача заявления


      1. Заявление несостоятельного должника, собственника имущества должника, кредитора подается в письменной форме за подписью правомочного лица, которое содержит указание на устойчивую неплатежеспособность в течение трех месяцев, причины, по которым должник считает невозможным выполнить свои обязательства, другие необходимые сведения.

      2. К заявлению кредитора должны быть приложены документы, подтверждающие, что его требования не были удовлетворены в течение трех месяцев со дня наступления срока их исполнения.

      3. Прокурор подает заявление о возбуждении производства по делу о банкротстве хозяйствующего субъекта в случае обнаружения им признаков умышленного или фиктивного банкротства и в других случаях, предусмотренных законодательством Республики Казахстан.


      Статья 6. Отказ от требования о признании

      хозяйствующего субъекта банкротом


      Должник, собственник имущества должника, кредитор, прокурор могут отказаться от требования о признании хозяйствующего субъекта банкротом до вынесения судом решения по делу.

      Принятие судом отказа от требования ведет к прекращению производства по делу.


      Статья 7. Возбуждение дела о банкротстве

      1. Суд в порядке подготовки дела с момента получения заявления

      от органов и лиц, указанных в статье 5 настоящего Указа, истребует

      от хозяйствующего субъекта:

      полный список кредиторов и должников с расшифровкой дебиторской

      и кредиторской задолженностей;

      бухгалтерский баланс на последнюю дату перед возбуждением дела

      о банкротстве хозяйствующего субъекта;

      иную необходимую информацию о финансовом и имущественном положении

      хозяйствующего субъекта - должника.

      2. Полученная информация не подлежит разглашению до принятия

      решения о признании хозяйствующего субъекта банкротом.

      3. В случае непредоставления должником документов, указанных

      в пункте 1 настоящей статьи, суд поручает составление и представление

      бухгалтерского баланса либо заменяющих его бухгалтерских документов независимому аудитору за счет должника. За неисполнение решения суда о представлении указанных документов руководитель должника несет ответственность в соответствии с действующим законодательством.

      4. На основании заявления должника, кредитора (кредиторов) или прокурора суд возбуждает производство по делу о банкротстве хозяйствующего субъекта, о чем выносит определение, которое направляется должнику, собственнику имущества должника, кредитору (кредиторам), прокурору и трудовому коллективу должника в лице органа, подписавшего коллективный договор.


      Статья 8. Решение суда по делу о банкротстве


      1. Суд в течение месяца после окончания подготовки дела к судебному разбирательству принимает одно из следующих решений:

      а) о признании хозяйствующего субъекта состоятельным. Хозяйствующий субъект признается состоятельным, когда в ходе судебного разбирательства выявлена фактическая состоятельность должника и требования кредиторов могут быть удовлетворены, а также и в случае утверждения мирового соглашения между ним и его кредиторами (в последнем случае судом выносится определение);

      б) о признании хозяйствующего субъекта банкротом. Данное решение является одновременно и решением о ликвидации юридического лица. С момента вынесения такого решения утрачивает силу регистрация гражданина в качестве индивидуального предпринимателя.

      2. При наличии ходатайства и оснований для проведения реорганизационных процедур суд выносит определение о приостановлении производства по делу о банкротстве и установлении внешнего управления и (или) санации.


      Статья 9. Объявление о банкротстве

      Решение о признании хозяйствующего субъекта банкротом и возбуждении

      ликвидационного производства публикуется судом в республиканской печати.

      Оплата публикации производится за счет должника.

      Публикация должна содержать:

      наименование суда, в производстве которого находится дело;

      наименование и местонахождение банкрота;

      дату подачи заявления, на основании которого возбуждено

      ликвидационное производство;

      обращение к кредиторам о необходимости в двухмесячный срок со

      дня публикации предъявить имеющиеся у них претензии к должнику;

      иные существенные обстоятельства.

      Глава 4. ПРОВЕДЕНИЕ РЕОРГАНИЗАЦИОННЫХ ПРОЦЕДУР

      Статья 10. Виды, основание и применение

      реорганизационных процедур

      1. Видами реорганизационных процедур являются:

      а) внешнее управление имуществом должника;

      б) санация.

      2. Основанием для установления внешнего управления имуществом должника является наличие реальной возможности восстановить платежеспособность несостоятельного должника с целью продолжения его деятельности путем осуществления организационных и экономических мероприятий.

      3. Основанием для проведения санации является наличие реальной возможности восстановить платежеспособность должника для продолжения его деятельности путем оказания ему финансовой и материально-технической помощи собственником и (или) иными лицами.

      4. Данные виды процедур могут применяться одновременно или отдельно как в судебном порядке, так и во внесудебном порядке.

      5. По отношению к государственным предприятиям и акционерным обществам, контрольный пакет акций которых находится у государства, суд в приоритетном порядке предлагает осуществление реорганизационных процедур специальным государственным учреждениям.


      Статья 11. Установление внешнего управления

      имуществом должника


      1. Внешнее управление имуществом должника при внесудебной процедуре достигается соглашением между должником (собственником его имущества) и кредитором (кредиторами).

      2. Ходатайство об установлении внешнего управления имуществом должника подается собственником имущества должника, должником, кредиторами в суд до принятия им соответствующего решения. В ходатайстве должны содержаться обоснования необходимости и целесообразности проведения указанной процедуры, предложение по кандидатуре доверенного управляющего. К ходатайству прилагается письменное согласие кандидата на проведение внешнего управления имуществом должника. К ходатайству, подаваемому должником, прилагаются бухгалтерский баланс или заменяющие его бухгалтерские документы на последнюю отчетную дату.

      Решение об установлении внешнего управления имуществом должника принимается судом с согласия кредиторов, на долю которых приходится более 50 процентов долгов (по сумме требований), либо при наличии заявления специального государственного учреждения в случае отсуствия возражений против данного заявления со стороны кредиторов, имеющих более 50 процентов долгов (по сумме требований).

      3. На период установления внешнего управления имуществом


      должника приостанавливается удовлетворение требований кредиторов к

      должнику.

      4. При установлении внешнего управления имуществом должника

      судом или по соглашению сторон во внесудебном порядке назначается

      доверенный управляющий. Должник, собственник и кредиторы вправе

      предложить свои кандидатуры доверенного управляющего. При наличии

      нескольких кандидатур доверенный управляющий назначается на конкурсной

      основе.

      5. На период установления внешнего управления имуществом

      должника руководитель хозяйствующего субъекта отстраняется от выполнения

      обязанностей по управлению должником.

      6. Продолжительность осуществления внешнего управления имуществом

      не должна превышать 18 месяцев. Срок внешнего управления имуществом

      должника может быть продлен, но не более чем на 6 месяцев судом или

      по соглашению сторон при внесудебной процедуре.


      Статья 12. Доверенный управляющий

      1. Требования к кандидату в доверенные управляющие:

      кандидат в доверенные управляющие должен обладать опытом

      хозяйственной работы, не иметь судимости. Доверенный управляющий не

      может быть одновременно должностным лицом администрации должника

      или кредитора.

      2. Доверенный управляющий:

      руководит несостоятельным должником, имеет соответствующие

      права и исполняет обязанности в установленном действующим законодательством

      Республики Казахстан порядке;

      распоряжается имуществом должника в пределах, установленных

      действующим законодательством;

      разрабатывает план осуществления внешнего управления имуществом

      должника и организует его выполнение;

      принимает и увольняет работников в соответствии с законодательством

      о труде;

      определяет численность и штат работников;

      представляет интересы должника в суде;

      выполняет другие функции.

      3. Размер и условия выплаты вознаграждения доверенному управляющему определяются судом или кредиторами. Вознаграждение доверенному управляющему выплачивается за счет средств должника.

      4. Доверенный управляющий может подать заявление в суд об изменении условий выполнения обязательств должника перед кредиторами. Суд выносит определение об удовлетворении требований доверенного управляющего при согласии кредиторов, имеющих более 50 процентов долгов (по сумме требований).

      Любой кредитор может обратиться в суд с заявлением о прекращении или изменении внешнего управления в случае несправедливого или неравномерного отношения к требованиям данного кредитора (за исключением требований кредиторов, возникших в течение срока внешнего управления) или в случае неисполнения доверенным управляющим обязанностей, предусмотренных пунктом 2 настоящей статьи.

      Собственник имущества должника может обратиться в суд с заявлением о прекращении или изменении внешнего управления в случае неисполнения доверенным управляющим обязанностей, предусмотренных пунктом 2 настоящей статьи.

      5. При судебной процедуре доверенный управляющий обращается в суд с заявлением о завершении внешнего управления имуществом должника в случаях:

      если цель внешнего управления имуществом должника достигнута, т.е. восстановлена платежеспособность несостоятельного должника;

      если он убедился, что достижение этой цели невозможно.

      Суд может:

      вынести определение о завершении внешнего управления имуществом должника и прекращении производства по делу о банкротстве;

      принять решение о прекращении внешнего управления имуществом должника, признании должника банкротом и об открытии конкурсного производства.


      Статья 13. Проведение санации


      1. Проведение санации может быть достигнуто при внесудебной процедуре соглашением сторон между кредитором (кредиторами) и должником (собственником имущества должника) или по решению суда в случае ходатайства одной из сторон до принятия им решения по делу о банкротстве.

      2. В тех случаях, когда лица, желающие участвовать в проведении санации, определены до вынесения судом определения по ходатайству о проведении этой процедуры, в суд представляются список лиц, сведения о них, включая сведения о характере их имущественных отношений с должником, а также их письменное согласие на участие в проведении санации.

      Преимущественное право в проведении санации имеют собственник имущества должника, кредиторы.

      3. В случае удовлетворения ходатайства о санации суд с согласия собственника имущества должника и кредиторов объявляет конкурс желающих принять участие в санации. В обязательном порядке конкурс объявляется в том случае, если к моменту вынесения судом определения о проведении санации собственник имущества должника, кредиторы не воспользовались своим преимущественным правом в проведении санации. Объявление о проведении конкурса публикуется должником в республиканской печати.

      К участию в конкурсе допускаются юридические и физические лица, в том числе иностранные.

      Заявление на участие в конкурсе подается в суд, объявивший конкурс, в течение месяца со дня опубликования объявления о проведении конкурса.

      4. Если по истечении срока подачи заявлений на участие в конкурсе выразивших желание участвовать в санации не окажется или на предложенные условия санации не согласится должник, дело о банкротстве подлежит рассмотрению в порядке, предусмотренном настоящим Указом и другими законодательными актами.

      5. Не позднее десяти дней по истечении срока подачи заявлений на участие в конкурсе, а в тех случаях, когда конкурс не объявлялся - не позднее десяти дней после вынесения определения о назначении санации, суд рассматривает кандидатуры лиц, выразивших желание участвовать в санации, и определяет лиц, допущенных к участию в ней, о чем выносит определение.

      6. В семидневный срок со дня вынесения определения участники санации обязаны провести собрание, на котором они вырабатывают соглашение и программу проведения санации. В соглашении должно содержаться обязательство обеспечить удовлетворение требований кредиторов на справедливой и равномерной основе внутри очереди кредиторов, предпалагаемая продолжительность санации, согласованное с участниками санации распределение между ними ответственности перед кредиторами, ответственность одного или нескольких участников санации в случае их отказа от участия в санации после ее начала, обеспечение экологической и технической безопасности в процессе проведения санации, а также другие условия, которые участники санации сочтут необходимым предусмотреть, в том числе возможность установления внешнего управления имуществом должника.

      Программа санации предусматривает процедуры финансового оздоровления предприятия, способы погашения задолженностей, восстановление его платежеспособности, включая возможное изменение структуры производства и проведение его перепрофилирования, а также преобразование форм собственности с согласия собственника.

      По истечении 12 месяцев с начала санации должно быть удовлетворено не менее 40 процентов от общей суммы требований кредиторов.

      Удовлетворение требований кредиторов производится в очередности, установленной настоящим Указом.

      Участники санации обязаны выполнить принятые обязательства перед кредиторами в полном объеме и несут за их выполнение солидарную ответственность, если соглашением не предусмотрено иное.

      7. На основании представленного соглашения суд выносит определение о начале проведения санации в порядке и на условиях, предусмотренных в соглашении, и осуществляет контроль за ее проведением. Определение о проведении санации принимается судом при отсутствии возражений со стороны кредиторов, на долю которых приходится более 50 процентов долгов (по сумме требований).

      8. Продолжительность санации не должна превышать 18 месяцев.


      Суд вправе по ходатайству участников санации продлить срок ее проведения,

      но не более чем на 6 месяцев.

      9. В процессе проведения санации собственник имущества должника,

      любой из кредиторов или члены трудового коллектива несостоятельного

      должника в лице органа, уполномоченного от их имени подписывать

      коллективный договор, могут обратиться в суд с заявлением

      о неэффективном проведении санации или о действиях участников

      санации, ведущих к ущемлению интересов собственника несостоятельного

      должника, кредиторов или должника. Суд рассматривает такие заявления

      и принимает соответствующее решение, вплоть до решения о прекращении

      санации.

      10. Санация может быть прекращена в случаях:

      достижения цели санации;

      окончания установленного срока ее проведения;

      невыполнения требований соглашения;

      установления неэффективности санации на основании заявления

      участников санации или доверенного управляющего.

      11. Достижение цели санации дает основание суду для вынесения определения о прекращении производства по делу о банкротстве.


      Статья 14. Подведение итогов санации


      1. В десятидневный срок после истечения срока санации участники санации или доверенный управляющий представляют в суд при судебном производстве или собранию собственника и кредиторов при внесудебной процедуре отчет о финансово-хозяйственном состоянии должника, в отношении которого была проведена санация.

      2. Участник санации, осуществивший санацию предприятия,


      становится собственником доли имущества предприятия, размер которой

      определяется суммой средств, инвестированных им в должника в ходе

      санации, а также прибыли хозяйствующего субъекта на момент принятия

      решения о прекращении состояния банкротства, за вычетом существующих

      долговых обязательств должника.

      Глава 5. ЛИКВИДАЦИОННОЕ ПРОИЗВОДСТВО

      Статья 15. Цели ликвидационного производства

      Ликвидационное производство осуществляется с целью соразмерного

      удовлетворения требований кредиторов, объявления банкрота

      свободным от долгов и ликвидации хозяйствующего субъекта-банкрота.

      Статья 16. Полномочия суда и ликвидационной комиссии

      в ликвидационном производстве

      1. Суд:

      возбуждает и прекращает ликвидационное производство;

      незамедлительно сообщает о вынесении решения о ликвидации


      хозяйствующего субъекта органу юстиции, осуществляющему регистрацию

      хозяйствующих субъектов, который вносит в государственный регистр

      юридических лиц сведения о том, что хозяйствующий субъект находится

      в процессе ликвидации;

      назначает ликвидационную комиссию;

      разрешает споры между участниками ликвидационного производство.

      2. Ликвидационная комиссия:

      доводит решение суда до сведения трудового коллектива через

      орган, уполномоченный подписывать от их имени коллективный договор;

      доводит решение суда до сведения местного органа службы заня-

      тости;

      устанавливает порядок и сроки проведения ликвидации;

      осуществляет конкурсное производство: объявляет о конкурсной

      продаже должника, его имущества, а также сообщает условия

      конкурсной продажи; проводит конкурс по продаже имущества банкрота;

      уведомляет суд, в производстве которого имеются гражданские

      дела, связанные с участием должника;

      представляет отчет в суд о завершении ликвидации банкрота.


      Статья 17. Последствия возбуждения ликвидационного

      производства для банкрота


      1. С момента возбуждения ликвидационного производства банкроту


      запрещается отчуждение, передача имущества и погашение обязательств.

      2. Сроки всех долговых обязательств банкрота считаются истекшими.

      3. Прекращается начисление пени и процентов по всем видам

      задолженности банкрота.

      4. Прекращаются споры имущественного характера с участием

      банкрота, рассматриваемые в суде, если принятые по ним решения не

      вступили в законную силу.

      5. Снимаются все законодательные ограничения на обращение

      взыскания на имущество банкрота.

      6. Все требования имущественного или финансового характера с

      этого момента могут быть предъявлены банкроту только в рамках

      ликвидационного производства.

      Статья 18. Права банкрота в ликвидационном производстве

      При возбуждении ликвидационного производства банкрот:

      утрачивает право на имущество и управления им;

      имеет право обжаловать в суде неправомерные действия ликвидационной

      комиссии.


      Статья 19. Оценка имущества и долгов

      1. Все активы банкрота, независимо от того,показаны они или

      нет в его балансах, образуют основу для формирования конкурсной

      массы.

      Активы, не отраженные в балансе, должны быть оформлены

      отдельным актом инвентаризации ликвидационной комиссией и приняты на

      баланс.

      2. Ликвидационная комиссия с помощью привлеченных экспертов

      проводит инвентаризацию и оценку имущества (активов) банкрота и

      его долгов.

      3. Оценка имущества (активов) банкрота, составляющего конкурсную

      массу, производится в порядке, устанавливаемом законодательством

      Республики Казахстан.

      4. В конкурсную массу не включается имущество, не являющееся

      собственностью банкрота:

      личное имущество работников предприятия, кроме имущества членов

      товарищества с полной ответственностью;

      имущество, используемое банкротом на правах аренды;

      товары на ответственном хранении банкрота;

      другое имущество, не являющееся собственностью банкрота в

      соответствии с действующим законодательством.

      5. Перечень личного имущества граждан, на которое не может

      быть обращено взыскание, устанавливается действующим законодательством.


      Статья 20. Конкурс по продаже имущества банкрота


      1. Продажа имущества банкрота осуществляется на конкурсной основе.

      2. Конкурс по продаже имущества банкрота назначается не ранее истечения объявленного срока предъявления претензий кредиторам, но не позднее трех месяцев с момента принятия решения о фактической его ликвидации.

      Если имущество банкрота не выкупается целиком , то продажа этого имущества осуществляется по частям.

      3. Конкурс организуется ликвидационной комиссией.

      4. К участию в конкурсе допускаются юридические и физические лица. Участие иностранных юридических и физических лиц определяется действующим законодательством Республики Казахстан.

      5. Порядок проведения конкурса и установления стартовой цены продаваемого имущества определяется в порядке, установленном законодательными актами Республики Казахстан.


      Статья 21. Порядок и очередность распределения

      конкурсной массы


      1. Вне очереди покрываются расходы, связанные с ликвидационным производством и выполнением функции ликвидационной комиссией.

      2. В первую очередь удовлетворяются требования, перед которыми


      ликвидируемый хозяйствующий субъект несет ответственность за

      причинение вреда жизни или здоровью, путем капитализации соответствующих

      повременных платежей.

      3. Во вторую очередь производятся расчеты по оплате труда с

      лицами, работающими по трудовому договору и по выплате вознаграждений

      по авторским договорам.

      4. В третью очередь удовлетворяются требования кредиторов по

      обязательствам, обеспеченным залогом имущества ликвидируемого

      хозяйствующего субъекта.

      5. В четвертую очередь погашается задолженность по обязательным

      платежам в бюджет и внебюджетные фонды.

      6. В пятую очередь производятся расчеты с другими кредиторами

      в соответствии с законодательными актами.

      7. Требования каждой очереди удовлетворяются после полного

      погашения требований предыдущей очереди.

      8. При недостаточности имущества ликвидируемого хозяйствующего субъекта оно распределяется между кредиторами соответствующей очереди пропорционально суммам требований, подлежащих удовлетворению, если иное не установлено законом.

      9. В случае отказа ликвидационной комиссии в удовлетворении требований кредитора либо уклонения от их рассмотрения кредитор вправе до утверждения ликвидационного баланса хозяйствующего субъекта обратиться в суд с иском к ликвидационной комиссии. По решению суда требования кредитора могут быть удовлетворены за счет оставшегося имущества ликвидированного хозяйствующего субъекта.

      10. Оставшееся после удовлетворения требований кредиторов имущество хозяйствующего субъекта передается его собственнику или учредителям (участникам), имеющим вещные права на это имущество или обязательственные права в отношении хозяйствующего субъекта, если иное не предусмотрено законодательством или учредительными документами хозяйствующего субъекта.

      11. Претензии кредиторов, не удовлетворенные за недостатком имущества ликвидируемого хозяйствующего субъекта, а также не заявленные до утверждения ликвидационного баланса, считаются погашенными.

      Погашенными считаются также требования кредиторов, не признанные ликвидационной комиссией, если кредитор не обращался с иском в суд, а также требования, в удовлетворении которых решением суда отказано.


      Статья 22. Удовлетворение претензий кредиторов


      1. Денежные средства, вырученные от продажи имущества банкрота, распределяются между кредиторами в соответствии с порядком и очередностью, определенными статьей 21 настоящего Указа.

      2. Погашенными считаются претензии, не признанные ликвидационной комиссией, если кредиторы не оспаривают это непризнание в суде, а также в случаях, когда кредиторы в течение месячного срока со дня получения сообщения о полном или частичном непризнании претензии не предъявляют иски в суд об удовлетворении их требований.


      Статья 23. Освобождение банкрота от долгов


      1. После продажи имущества банкрот считается свободным от долгов.

      2. Банкрот не получает освобождение от долгов, если он скрыл или передал с целью сокрытия другому лицу в течение года до начала ликвидационного производства часть своего имущества.


      Статья 24. Отчет ликвидационной комиссии


      1. После освобождения банкрота от долгов и удовлетворения требований кредиторов ликвидационная комиссия представляет в суд заключительный доклад о своей деятельности с приложением ликвидационного баланса и отчета об использовании средств, оставшихся после удовлетворения претензий.

      2. Суд принимает отчет ликвидационной комиссии и прекращает


      ликвидационное производство, о чем сообщает органу юстиции,

      осуществляющему государственную регистрацию хозяйствующего субъекта.

      Статья 25. Прекращение деятельности хозяйствующего

      субъекта, признанного банкротом

      Деятельность хозяйствующего субъекта считается прекращенной с

      момента исключения его из регистра государственной регистрации.

      Статья 26. Порядок вступления в силу настоящего Указа

      Настоящий Указ вступает в силу со дня его опубликования.

      ПРЕЗИДЕНТ

      РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН