"Қоғамдық бірлестіктердің көшелерде және басқа да қоғамдық орындарда іс-шаралар өткізу кезінде ішкі істер органдары бөлімшелерінің қоғамдық тәртіпті сақтау мен азаматтардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі жұмысын ұйымдастыру туралы ережені бекіту туралы"

Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2000 жылғы 6 желтоқсандағы N 665 бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 19 қаңтарда тіркелді. Тіркеу N 1368. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 15 қазандағы № 842 бұйрығымен

      Ескерту. Бұйрықтың күші жойылды - ҚР Ішкі істер министрінің 15.10.2015 № 842 бұйрығымен.

      Республикада қоғамдық бірлестіктердің іс-шаралар өткізуі кезінде тиісті қоғамдық тәртіп пен азаматтардың қауіпсіздігін сақтауды қамтамасыз ету мақсатында 
                              Бұйырамын
      1. Қоса беріліп отырған Қоғамдық бірлестіктердің көшелерде және басқа да қоғамдық орындарда іс-шаралар өткізу кезінде ішкі істер органдары бөлімшелерінің қоғамдық тәртіпті сақтау мен азаматтардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі жұмысын ұйымдастыру туралы ереже бекітілсін. 
      2. Ішкіісмин департаментінің, дербес басқармаларының, Астана қаласы ІІБ-нің, Алматы қаласы ІІББ бастықтары, облыстық ІІББ-ІІБ-нің, Көліктегі ІІБ-нің, Қазақстан Республикасының Ішкіісмині оқу орындарының бастықтары, Қазақстан Республикасы Ішкіісмині ішкі әскерлерінің құрамалары мен бөлімдерінің командирлеріне: 
      1) 2001 жылғы 1 ақпанға дейін сынақтар қабылдай отырып, жеке құрамның көрсетілген Ережені оқып-үйренуін ұйымдастырсын;
      2) қоғамдық бірлестіктер өткізетін іс-шараларда қоғамдық тәртіп пен қауіпсіздік сақтауды қамтамасыз ету кезінде азаматтардың құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерін сақтай отырып, Қазақстан Республикасызаңнамасының талаптарын қатаң басшылыққа алсын.
      3) Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Ішкіісминінің Қоғамдық қауіпсіздік департаментіне жүктелсін.

       Қазақстан Республикасының
      Ішкі істер министрі
      Ішкі әскерлер қолбасшысы
      генерал-лейтенант 

"Қоғамдық бірлестіктердің көшелерде және қоғамдық
орындарда іс-шаралар өткізу  кезінде ішкі істер органдары
бөлімшелерінің қоғамдық тәртіпті және азаматтардың
қауіпсіздігін сақтауды қамтамасыз ету жөніндегі жұмысын
ұйымдастыру туралы"
ЕРЕЖЕСІ

      Осы Ережелер қоғамдық бірлестіктердің көшелерде және қоғамдық орындарда іс-шаралар өткізу кезінде ішкі істер органдары бөлімшелерінің қоғамдық тәртіпті және азаматтардың қауіпсіздігін қорғауды қамтамасыз ету жөніндегі жұмысын ұйымдастыруын көздейді.

1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР 

      1. Осы Ережелерде іс-шаралар мынадай түрлерге бөлінеді:
      1) Санкцияланған - алдын-ала жоспарланған, яғни оларды өткізуге әкімшіліктерге: мақсаты, нысандары, іс-шараларды өткізетін өкілеттердің (ұйымдастырушылардың) және осы акцияларды өткізу кезіндегі қоғамдық тәртіптің сақталуына жауапты адамдардың тегін көрсете отырып, жазбаша өтініш беріледі;
      2) Санкцияланбаған-стихиялы, олар жергілікті атқару органдарының тиісті рұқсатынсыз өткізіледі.
      2. Санкцияланған, санкцияланбаған іс-шаралардың құрылымына мынадай акциялар енуі мүмкін: 
      жиналыстар, митингтер, көшелердегі шерулер, демонстрациялар, пикет жасау, киіз үйлерді тігу, палаталар мен өзге де құрылыс құру жатады, сондай-ақ аштық жариялау. 
      3. Қоғамдық бірлестіктер әртүрлі іс-шаралар өткізген кездегі ішкі істер органдары жұмысының құқықтық негізі болып:
      1) Қазақстан Республикасының Конституциясы;
      2) Қазақстан Республикасы Президентінің "Қазақстан Республикасының Ішкі істер органдары туралы" Заң күші бар Жарлығы;
      3) Қазақстан Республикасы Президентінің "Қазақстан Республикасында бейбіт жиналыстарды, митингілерді, шерулерді, пикеттерді және демонстрацияларды жүргізу және ұйымдастыру тәртібі туралы" Заң күші бар Жарлығы;
      4) Қазақстан Республикасының "Қоғамдық бірлестіктер туралы" Заңы;
      5) Қазақстан Республикасының "Саяси партиялары туралы"Заңы;
      6) Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілері және осы Ереже табылады.
      4. Қоғамдық тәртіпті бұзушылықтың жолын кесу жөніндегі іс-шаралар Конституциялық нормаларға және Қазақстан Республикасының жоғарыда көрсетілген заңдарына қатал сәйкестікте жүзеге асырылуы тиіс.
      5. Ішкі істер органдары қоғамдық бірлестіктердің көшеде және басқа да қоғамдық орындарда іс-шараларды өткізуі кезінде қалыптасқан жағдайда дәл бағалай отырып, күш пен құралдардың орналасуын сауатты жүргізуге тиіс.
      6. Қоғамдық саяси іс-шаралар өткізілген кезде полиция қызметкерлері қоғамдық бірлестіктердің беделділерімен және белсенділерімен олардың тарапынан жедел жағдайда әртүрлі құқық бұзушылыққа жол бермеу мақсатында түсіндірме-алдын-алу жұмыстарын жүргізуге міндетті.

2. Санкцияланған іс-шараларды өткізу кезінде ішкі
істер органдарының қоғамдық тәртіпті күзетуді және
азаматтардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету
жөніндегі жұмысын ұйымдастыру тәртібі

      7. Қоғамдық бірлестік берген өтінішке сәйкес жергілікті атқару органдары іс-шараларға санкция бергені туралы шешім қабылдайды.
      8. Жергілікті атқару органдарынан санкция берілген іс-шаралардың өтетіні туралы ақпарат келіп түскеннен кейін ішкі істер органдарының қызметкерлері:
      1) іс-шаралардың өткізілетін орны мен қатысушылардың санын біле отырып, күшпен құралдарды орналастыруға;
      2) қоғамдық тәртіпті қамтамасыз ету үшін  жауаптыны (адамды) осы іс шаралардағы учаскелері мен секторлардың басшыларын тағайындауға;
      3) жедел жағдай шиеленіскен кезде резервті қарастыруға (резерв белгіленген орында болуға тиісті);
      4) қоғамдық тәртіпті түзетуді Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қамтамасыз етуге;
      5) жедел ахуал туралы қалалық, аудандық ішкі істер басқармаларының басшылары мен кезекшіге баяндауға;
      6) қоғамдық бірлестіктердің қызметіне кіріспей (араласпай-ақ) құқық бұзушылыққа жол бермеу туралы түсіндірме-алдын-ала жұмысын жүргізуге;
      7) айрықша өкім болғанша іс-шаралар өткізілетін жерде болу.

3. Санкцияланбаған іс-шаралардың өткізілуі кезінде
ішкі істер органдарының қоғамдық тәртіпті күзету және
азаматтардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі
жұмыстарын ұйымдастыру тәртібі

      9. Санкцияланбаған іс-шаралардың өткізілетіндігі туралы ақпарат келіп түскен кезде ішкі істер органдары мынадай міндеттерді орындайды:
      10. Қалалық, аудандық ІІБ, ІІБ, ІІББ инспекторы:
      1) жедел ахуалмен танысу үшін осы акция өтетін жерге барады;
      2) өткізілетін акцияның өкілдерін (ұйымдастырушыларын) қатысушылардың болжамды санын, жай көрермендерді анықтайды, олармен байланыс орнатады, сондай-ақ олардың талаптарын анықтайды;
      3) қалыптасқан жағдай туралы қалалық, аудандық ІІБ, ІІБ, ІІББ кезекші бөліміне баяндайды;
      4) акцияға қатысушылардың арасында құқық бұзушылықтарға жол бермеу жөніндегі түсіндірме жұмысын жүргізеді;
      5) іс-шараларға қатысушылардың тарапынан құқық бұзушылықтарға жол бермеу жөнінде өзге де шаралар қолданады.
      11. Қалалық, аудандық ІІБ, облыстардағы ІІББ, ІІБ кезекшісі:
      1) өткізілетін іс-шаралар туралы қалалық, аудандық ІІБ-нің, облыстардағы ІІББ, ІІБ-нің бастығына баяндайды;
      2) жоғары тұрған (ІІБ, ІІМ) кезекшіге баяндайды;
      3) акция өткізілетін жерге құрамында: тергеу, криминалдық, патрульдық, қызметтердің қызметкерлері, учаскелік инспекторлар мен жол полициясы инспекторлары бар тіркеу жібереді;
      4) қалыптасқан жағдай туралы жергілікті атқару органдарына, сондай-ақ прокуратураның, ҰҚҚД-ның кезекші бөлімдеріне хабарлайды;
      5) өзінің қарамағындағы күштер мен құралдарды жедел басқаруды қамтамасыз етеді;
      6) қалыптасқан жедел жағдайды бақылап отырады.
      12. Тіркеу тобы:
      1) акция өткізілетін жерге шығады;
      2) жедел жағдайды талдайды;
      3) акцияға қатысушылардың тарапынан құқық бұзушылықтарға жол бермеу жөніндегі шараларды қабылдайды;
      4) акцияның беделділері мен белсенді қатысушыларын айқындайды және анықтайды;
      5) акцияға қатысушылардың құқыққа қарсы іс-әрекеттерін құжаттандырады, сондай-ақ, қажет болғанда әкімшілік немесе қылмыстық жауапқа тарту үшін оларға тиісті материалдар ресімдейді;
      6) кінәлі адамдарды жауапқа тарту жөніндегі өзі іс-әрекеттер прокуратура органдарымен келіседі;
      7) аудио бейне жазбаны жүргізеді;
      8) заңға  қарсы мазмұндағы ұрандарды, плакаттарды, транспаранттарды, парақтарды тіркейді;
      9) қоғамдық тәртіпті сақтауды жүзеге асырады;
      10) жол қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз етеді.
      13. Қалалық, аудандық ІІБ, облыстардағы ІІБ, ІІБ-нің бастығы:
      1) Әртүрлі акциялардың өткізілуі туралы алынған деректер бойынша:
      Қалалық, аудандық ІІБ бастығы ол туралы басшыларға және облыстық ІІБ-нің  кезекші бөліміне, аудан әкіміне, аудан прокуратурасына ҰҚҚД-ға баяндауға міндетті;
      №ІІБ, ІІБ-нің бастығы ол туралы ІІМ басшылығына, облыс әкіміне, облыс прокуратурасы мен ҰҚҚД-ға баяндауға міндетті;
       Бұдан әрі олар:
       2) жедел жағдаймен танысу үшін осы акция өткізілетін жерге шығуға;
       3) іс-шаралар өткізілетін жерге қатысушылардың саны шамалас болатын жеке құрамның дер кезінде келіп жетуін қамтамасыз етуге;
       4) іс-шаралар өткізілетін орынды шартты түрде учаскелерге (секторларға) бөлуге;
       5) жағдаймен танысу негізінде жоғары тұрған басшыларға қалыптасқан жағдай туралы жүйелі түрде баяндап отыратын шартты учаскелерге жауапты аға қызметкерлерді тағайындауға;
       6) жағдай шиеленіскен кезде жеке құрамның резервін қамтамасыз етуге;
       7) акцияға қатысушылардың арасында көшелерде және қоғамдық орындарды іс-шараларды өткізудің тәртібі туралы, сондай-ақ оларды ұйымдастыру және бұл ретте құқық бұзушылықтар жол беру үшін әкімшілік және қылмыстық жауапкершілік туралы түсіндіру жұмыстарын жүргізуді қамтамасыз етуге міндетті;
       8) қақтығыстар туындағанда, қоғамдық тәртіпті бұзу қоғамға қарсы көріністермен ілесе жүретін жаппай тәртіпсіздікке ұласқан жағдайда ішкі істер органдары Қазақстан Республикасының заңнамаларында көзделген шаралар қолданады.

4. Ұйымдастырушылар мен белсенді
қатысушыларды ұстауды жүргізудің тактикасы 

      14. Ұстау полиция қызметкерлері жүзеге асыратын іс-қимылдардың заңға сәйкестілігіне күмән келтірмеу үшін сауатты және біліктілікпен жүргізілуі тиіс.
      15. Ұстау кезінде сыпайы, түсінетін нысанда ұстаудың себебін түсіндіру керек.
      16. Ұйымдастырушылар мен белсенділерді теріс салдарларға әкеліп соғуы мүмкін ашу тудырмау үшін тікелей іс-шаралар өткізілген орынды осы акцияға қатысушылардың көзінше ұстауға үзілді-келісілді тыйым салынады.

      Қазақстан Республикасы
      Ішкіісминінің қоғамдық
      қауіпсіздік департаменті

Об утверждении Правил об организации работы подразделений органов внутренних дел по обеспечению охраны общественного порядка и безопасности граждан при проведении мероприятий общественными объединениями на улицах и в других общественных местах

Приказ Министра внутренних дел Республики Казахстан от 6 декабря 2000 года N 665. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 19.01.2001 г. за N 1368. Утратил силу приказом Министра внутренних дел Республики Казахстан от 15 октября 2015 года № 842

       Сноска. Утратил силу приказом Министра внутренних дел РК от 15.10.2015 № 842.

      В целях обеспечения надлежащей охраны общественного порядка и безопасности граждан при проведении мероприятий общественными объединениями в республике приказываю: 
      1. Утвердить прилагаемые Правила об организации работы подразделений органов внутренних дел по обеспечению охраны общественного порядка и безопасности граждан при проведении мероприятий общественными объединениями на улицах и в других общественных местах. 
      2. Начальникам департаментов, самостоятельных управлений МВД, УВД г. Астаны, ГУВД г. Алматы, начальникам ГУВД-УВД областей, УВД на транспорте, учебных заведений МВД РК, командирам соединений и частей внутренних войск МВД Республики Казахстан: 
      1) до 01.02.2001 г. организовать изучение указанных Правил личным составом с принятием зачетов;
      2) при обеспечении охраны общественного порядка и безопасности граждан на мероприятиях, проводимых общественными объединениями, строго руководствоваться требованиями законодательства Республики Казахстан, соблюдая права, свободы и законные интересы граждан.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Департамент общественной безопасности МВД Республики Казахстан.

            Министр
         внутренних дел
      Республики Казахстан

     Правила об организации работы подразделений
    органов внутренних дел по обеспечению охраны
    общественного порядка и безопасности граждан
      при проведении мероприятий общественными
         объединениями на улицах и в других
               общественных местах

      Настоящие Правила предусматривают организацию работы подразделений органов внутренних дел по обеспечению охраны общественного порядка и безопасности граждан при проведении мероприятий общественными объединениями на улицах и в других общественных местах. 
 

                    1. ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ 
 

      1. В настоящих Правилах мероприятия подразделяются на следующие виды: 
      1) санкционированные - заранее спланированные, т.е. на проведение которых в акиматы подаются письменные заявления, с указанием: цели, формы, места и времени проведения мероприятия, а также предполагаемого количества участников, фамилий уполномоченных (организаторов) и лиц, ответственных за соблюдение общественного порядка при проведении данных акций; 
      2) несанкционированные - стихийные, которые проводятся без соответствующего на то разрешения местных исполнительных органов. 
      2. В состав как санкционированных, так и несанкционированных мероприятий могут входить следующие акции: 
      собрания, митинги, уличные шествия, демонстрации, пикетирования, возведение юрт, палаток и иных сооружений, а также голодовки. 
      3. Правовой основой работы органов внутренних дел при проведении общественными объединениями различных видов мероприятий являются:
      1)  Конституция Республики Казахстан; 
      2) Указ Президента Республики Казахстан, имеющий силу Закона, "Об органах внутренних дел Республики Казахстан"; 
      3)  Указ Президента Республики Казахстан, имеющий силу Закона, "О порядке организации и проведения мирных собраний, митингов, шествий, пикетов и демонстраций в Республике Казахстан"; 
      4) Закон Республики Казахстан " Об общественных объединениях";
      5) 3акон Республики Казахстан " О политических партиях"; 
      6) иные нормативные правовые акты Республики Казахстан и настоящие Правила.
      4. Мероприятия по пресечению нарушений общественного порядка должны осуществляться в соответствии с законодательством Республики  Казахстан.
      5. Органы внутренних дел при проведении мероприятий общественными объединениями на улицах и в других общественных местах должны, реально оценивая сложившуюся ситуацию, грамотно произвести расстановку сил и средств. 
      6. При проведении общественно-политических мероприятий, сотрудники полиции обязаны вести разъяснительно-профилактическую работу с лидерами и активистами общественных объединений с целью недопущения с их стороны различных правонарушений, дестабилизирующих оперативную обстановку. 
 

       2. ПОРЯДОК ОРГАНИЗАЦИИ РАБОТЫ ОРГАНОВ ВНУТРЕННИХ
          ДЕЛ ПО ОБЕСПЕЧЕНИЮ ОХРАНЫ ОБЩЕСТВЕННОГО
          ПОРЯДКА И БЕЗОПАСНОСТИ ГРАЖДАН ПРИ пОВЕДЕНИИ
          САНКЦИОНИРОВАННЫХ МЕРОПРИЯТИЙ
 

      7. Согласно заявлению, поданному общественным объединением, местные исполнительные органы принимают решение о санкционировании мероприятия. 
      8. После поступления из местных исполнительных органов информации о проведении санкционированных мероприятий сотрудники органов внутренних дел обязаны: 
      1) зная место проведения и количество участников мероприятия, произвести расстановку сил и средств; 
      2) назначить ответственного за осуществление охраны общественного порядка, старших участков и секторов на данном мероприятии; 
      3) предусмотреть резерв на случай осложнения оперативной обстановки (резерв должен находиться в обусловленном месте); 
      4) обеспечить охрану общественного порядка в соответствии с законодательством Республики Казахстан; 
      5) докладывать об оперативной обстановке руководству и дежурному ГОРОРУВД; 
      6) не вмешиваясь в деятельность общественных объединений, проводить разъяснительно-профилактическую работу о недопущении правонарушений; 
      7) находиться на месте проведения мероприятия до особого распоряжения. 
 

       3. ПОРЯДОК ОРГАНИЗАЦИИ РАБОТЫ ОРГАНОВ ВНУТРЕННИХ
          ДЕЛ ПО ОБЕСПЕЧЕНИЮ ОХРАНЫ ОБЩЕСТВЕННОГО ПОРЯДКА
          И БЕЗОПАСНОСТИ ГРАЖДАН ПРИ ПРОВЕДЕНИИ
          НЕСАНКЦИОНИРОВАННЫХ МЕРОПРИЯТИЙ
 

      9. При поступлении информации о проведении несанкционированного мероприятия органы внутренних дел выполняют следующие задачи: 
      10. ИНСПЕКТОР ГОРОРУВД, ГУВД, УВД ОБЛАСТЕЙ: 
      1) выезжает на место проведения данной акции для изучения оперативной обстановки; 
      2) уточняет уполномоченных (организаторов) проводимой акции, устанавливает с ними связь, примерное количество участников, пассивных наблюдателей, а также выясняет их требования; 
      3) докладывает в дежурную часть ГОРОРУВД, ГУВД, УВД областей о складывающейся обстановке; 
      4) проводит разъяснительную работу среди участников акции по недопущению правонарушений; 
      5) принимает иные меры по недопущению правонарушений со стороны участников мероприятия. 
      11. ДЕЖУРНЫЙ ГОРОРУВД, ГУВД, УВД ОБЛАСТЕЙ: 
      1) докладывает о проводимом мероприятии начальнику ГОРОРУВД, ГУВД, УВД областей; 
      2) докладывает вышестоящему дежурному (УВД, МВД); 
      3) направляет на место проведения акции группу фиксации в составе: работников следственной, криминальной, патрульной службы, участковых инспекторов и инспекторов дорожной полиции;
      4) информирует о сложившейся ситуации местные исполнительные органы, а также дежурные части прокуратуры, ДКНБ; 
      5) обеспечивает оперативное управление силами и средствами, находящимися в его распоряжении; 
      6) отслеживает складывающуюся оперативную обстановку. 
      12. ГРУППА ФИКСАЦИИ: 
      1) выезжает на место проведения акции; 
      2) анализирует оперативную обстановку;
      3) принимает меры по недопущению правонарушений со стороны участников акции; 
      4) выявляет и устанавливает лидеров и активных участников акции; 
      5) документирует противоправные действия участников акции, а также, при необходимости, оформляет на них соответствующие материалы для привлечения к административной или уголовной ответственности; 
      6) согласовывает с органами прокуратуры свои действия по привлечению виновных лиц к ответственности; 
      7) ведет аудиовидеозаписи; 
      8) фиксирует лозунги, плакаты, транспаранты, листовки, имеющие противозаконное содержание; 
      9) осуществляет охрану общественного порядка; 
      10) обеспечивает безопасность дорожного движения. 
      13. НАЧАЛЬНИК ГОРОРУВД, ГУВД, УВД ОБЛАСТЕЙ:
      1) По полученным данным о проведении различных акций:
      начальник ГОРОРУВД обязан доложить о ней руководству и в дежурную часть УВД области, акиму района, в прокуратуру и ДКНБ района; 
      начальник ГУВД, УВД областей обязан доложить о ней руководству МВД, акиму области, в прокуратуру и ДКНБ области; 
      далее они обязаны: 
      2) выехать на место проведения данной акции для изучения оперативной обстановки; 
      3) обеспечить своевременное прибытие к месту проведения мероприятия личного состава, адекватного количеству участников; 
      4) условно разделить место проведения мероприятия на участки (сектора); 
      5) назначить старших, ответственных за условные участки, которые систематически на основе изучения обстановки докладывают о складывающейся ситуации вышестоящему руководству; 
      6) обеспечить резерв личного состава на случай осложнения обстановки; 
      7) обеспечить проведение разъяснительной работы среди участников акции о порядке проведения мероприятий на улицах и в других общественных местах, а также об административной и уголовной ответственности за их организацию и допущенные при этом правонарушения; 
      8) в случае возникновения конфликтных ситуаций, перерастания нарушений общественного порядка в массовые беспорядки, сопровождающиеся антиобщественными проявлениями, органами внутренних дел принимаются меры, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.

      4. ТАКТИКА ПРОВЕДЕНИЯ ЗАДЕРЖАНИЯ ОРГАНИЗАТОРОВ
         И АКТИВНЫХ УЧАСТНИКОВ

      14. 3адержание должно проводиться грамотно и профессионально, чтобы не возникли сомнения в правомерности действий, осуществляемых сотрудниками полиции. 
      15. При задержании необходимо корректно, в доступной форме разъяснить причины задержания. 
      16. Категорически запрещается задерживать организаторов и активистов непосредственно на месте проведения мероприятий, в присутствии участников данной акции, чтобы не вызвать возмущений, которые могут привести к негативным последствиям.     

                   Департамент общественной безопасности
                          МВД Республики Казахстан     

(Специалисты: Склярова И.В.,
              Абрамова Т.М.)