Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлігін арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарының қызметiн ұйымдастыру тәртiбi туралы Ережелердi бекiту туралы

Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрінің 2000 жылғы 29 желтоқсандағы N 1211 бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2001 жылғы 27 ақпанда тіркелді. Тіркеу N 1376. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2013 жылғы 11 қыркүйектегі № 370 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Білім және ғылым министрінің 11.09.2013 № 370 бұйрығымен (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      Қазақстан Республикасы Yкiметiнiң 1999 жылғы 2 желтоқсандағы N 1839 P991839_ "Тиiстi үлгiдегi бiлiм беру ұйымдары туралы үлгi Ереженi бекiту туралы" қаулысын жүзеге асыру мақсатында
                               БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса берiлiп отырған Қазақстан Республикасының бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарының қызметiн ұйымдастыру тәртiбi туралы Ережелер бекiтiлсiн.
      2. Бiлiм беру жүйесiнiң басшы және ғылыми-педагогикалық кадрларының бiлiктiлiгiн арттыратын республикалық институт бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және қайта даярлау саласында ұйымдастыру-әдiстемелiк және үйлестiрушi орган болып анықталсын.
      3. Жалпы орта бiлiм департаментi (Р.М. Жұмабекова) осы бұйрықты белгiленген тәртiппен Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiне мемлекеттiк тiркеуге ұсынсын.
      4. Жалпы орта бiлiм (Р.М. Жұмабекова), Бастауыш және орта кәсiптiк бiлiм (Қ.А. Лекер), Жоғары бiлiм (Ә.Ә. Әбжаппаров), департаменттерi осы бұйрықты облыстық, Астана, Алматы қалалық бiлiм басқармаларына (департаменттерiне), ведомостволық бағыныстағы республикалық бiлiм ұйымдарының назарына жеткiзсiн.
      5. Қазақстан Республикасының Әдiлет министрлiгiнде 1995 жылы 13 қаңтарда 47-нөмiрмен тiркелген Қазақстан Республикасы Бiлiм министрлiгiнiң "Қазақстан Республикасының мамандары мен басшы қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн көтеру және оларды қайта даярлау оқу орындарының (бөлiмшелерiнiң) уақытша Ережесi туралы" V930047_ 1993 жылғы 13 сәуiрдегi N 167 бұйрығының күшi жойылды деп есептелсiн.
      6. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Білім және ғылым вице-Министрі Ә.С. Ахметовке жүктелсін.
 
      Министр 

Қазақстан Республикасы  
Білім және ғылым министрінің
2000 жылғы 29 желтоқсандағы
N 1211 бұйрығымен    
бекітілген        

 Қазақстан Республикасының бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң
бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын
оқу орындарының қызметiн ұйымдастыру тәртiбi туралы
ЕРЕЖЕ
 1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

      1. Осы нормативтiк құқықтық құжат меншiк нысаны мен ведомстволық бағыныстылығына қарамастан, барлық бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарының жұмыс тәртiбiн анықтайды U000448_ .
      2. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындары - кәсiптiк бiлiм мен дағдыларды, жаңа кәсiптер мен мамандықтарды игеру мақсатында қосымша кәсiптiк бiлiм беру бағдарламаларын жүзеге асыратын ұйым.
      3. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлау жүйесiндегi оқу орындары өз қызметiнде Қазақстан Республикасының Конституциясын K951000_ , Қазақстан Республикасының "Бiлiм туралы" Z990389_ Заңын, Қазақстан Республикасы Президентiнiң Жарлықтарын U000448_ , Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулылары мен өкiмдерiн P950236_ , Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органның шешiмдерiн V970523_ , осы Ережелердi және оқу орындарының Жарғысын басшылыққа алады.
      4. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындары мемлекеттiк және мемлекеттiк емес, (Қазақстан Республикасы аумағында тiркелген, жекеменшiк) халықаралық бола алады.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орнын құру, қайта құру және тарату Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жүргiзiледi.
      5. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орнының негiзгi мiндеттерi мыналар болып табылады:
      1) қосымша кәсiптiк бiлiм берудiң бiлiм беру бағдарламаларын меңгеру үшiн жағдай жасау;
      2) бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру мен кәсiби қайта даярлауды ұйымдастыру және өткiзу;
      3) педагогикалық отандық және шет елдiк озық тәжiрибелер, ғылым мен техниканың сәйкес салаларындағы жаңа жетiстiктер туралы бiлiм алуда мамандардың қажеттiлiгiн қанағаттандыру;
      4) бiлiм беру саласында ғылыми зерттеулер мен тәжiрибелiк-эксперименттiк жұмыстарды ұйымдастыру және жүргiзу, кеңес беру қызметi;
      5) жұмыс саласы бойынша бағдарламаларды, жобаларды, ұсыныстарды, басқа да құжаттар мен материалдарды ғылыми сараптау;
      6) бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiн даярлау мен оларды қайта даярлаудың сапасын арттыруға бағытталған оқу-әдiстемелiк материалдарды ұйымдастыру және әзiрлеу;
      7) оқытудың жаңа технологиялары мен әдiстерiн мақұлдау, тарату, енгiзу, бiлiм берудi ақпараттандыру, халықаралық зор коммуникациялық желiлерге шығу;
      8) ғылыми-педагогикалық тәжiрибенi оқып-үйрену, жинақтау және тарату.
      6. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарына: республикалық институт, облыстық бiлiктiлiктi арттыру институттары, жоғары оқу орындарындағы (жанындағы) педагог кадрлардың бiлiктiлiгiн арттыратын және қайта даярлайтын факультеттер жатады.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және қайта даярлау жүйесiндегi оқу орындардың қызметтерiн үйлестiру мен басшылық жасауды Білiм беру жүйесiнiң басшы және ғылыми-педагогикалық кадрларының бiлiктiлiгiн арттыратын республикалық институт жүзеге асырады.
      Жоғарғы оқу орындарындағы (жанындағы) бiлiктiлiктi арттыру факультеттерi, педагогикалық кадрлардың бiлiктiлiгiн арттыру және қайта даярлау шеңберiнде бiлiм беру қызметi құқына лицензияны заңдармен белгiленген тәртiп бойынша алады.
      Қалалық (аудандық) әдiстемелiк кабинеттер, ғылыми әдiстемелiк орталықтар бiлiктiлiктi арттыру жүйесiне енедi, жалпы қалада (ауданда) бiлiктiлiктi арттыру мониторингiн және курсаралық кезеңде әдiстемелiк жұмыстарды (конференциялар, семинарлар, озық педагогикалық тәжiрибенi жинақтау) iске асырады.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлау шеңберiнде бiлiм беру қызметi құқына лицензия жоғары оқу орындары үшiн белгiленген тәртiп бойынша, Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы орталық атқару органдары арқылы берiледi.
      7. Бiлiктiлiктi арттыру және қайта даярлау оқу орындарының қызмет етуi, Қазақстан Республикасының заңдарымен және нормативтiк құқықтық актілерімен, орталық атқару органының және жергiлiктi атқару органының нормативтiк құжаттарымен, осы Ережелермен және белгiленген тәртiппен тiркелген оқу орындарының Жарғысымен айқындалады.
      8. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерінің бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлау оқу орындары заңды тұлға болып табылады, өзiнiң меншiктi мүлкi, мөрi және өзiнiң атауы мемлекеттiк тiлде жазылған мөртабаны, заңға сәйкес банкiде есепшоты болады (жоғарғы оқу орындарындағы (жанындағы) бiлiктiлiктi арттыру факультеттерiн есепке алмағанда).
      9. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындары Қазақстан Республикасының "Бiлiм туралы" Заңына сәйкес және осы Ережелер негiзiнде өзiнiң құрылтайшылары бекiткен Жарғысын жасайды.

2. ОҚУ-ҰЙЫМДАСТЫРУ ЖҰМЫСЫ 

      10. Көрсетiлген оқу орындары оқытудың төмендегiдей түрлерiн жүргiзе алады: білiктiлiктi арттыру кәсiби машықтандыру және қайта даярлау.
      1) Бiлiктiлiктi арттырудың мақсаты нарық экономикасының барған сайын өсiп отырған талаптарына сәйкес басшы қызметкерлер мен мамандардың теориялық және практикалық бiлiмдерiн жаңарту болып табылады.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң жұмыстан қол үзе отырып, бiлiктiлiк арттыруы құрылтайшы қаражаты есебiнен бүкiл қызмет барысында кем дегенде 5 жылда бiр рет өткiзiледi. Мамандардың бiлiктiлiгiн арттырудан өту кезеңi құрылтайшымен белгiленедi. Оқу мерзiмiнiң ұзақтығын оқу бағдарламаларына орай, тапсырыс берушiнiң пiкiрiн ескере отырып, оқу орны белгілейдi.
      Бiлiктiлiктi арттыруға оқудың төмендегiдей түрлерi жатады:
      қысқа мерзiмдi - 72 сағат;
      орташа мерзiмдi - 72 сағаттан 108 сағатқа дейiн;
      ұзақ мерзiмдi - 108 сағаттан жоғары.
      2) Кәсiби машықтандырудың негiзгi мақсаты теориялық даярлық нәтижесiнде алынған кәсiби бiлiмдi, iскерлiк пен дағдыны қалыптастыру және практикада бекiту болып табылады. Ол, сондай-ақ, атқарып отырған немесе одан да жоғары лауазым бойынша мiндеттердi атқару үшiн озық тәжiрибенi зерттеу, кәсiби және ұйымдастыру дағдыларын игеру мақсаттарында да жүзеге асырылады. Кәсiби машықтандыру қосымша кәсiби бiлiм берудiң дербес түрi, сондай-ақ, кадрлардың бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлаудағы оқу жоспарының бiр тармағы да болуы мүмкін.
      Мамандарды кәсiби машықтандыру республикада, одан тысқары жерлерде де, жетекшi ғылыми-зерттеу ұйымдарында, оқу орындарында, кәсiпорындарда (бiрлестiктерде), кеңес беру фирмаларында және мемлекеттiк басқару органдарында да жүргiзiледi.
      Кәсiби машықтандырудың мерзiмiн, оның мақсаттарын ескере отырып, машықтандыру өткiзiлетiн ұйымдардың, мекемелердiң немесе кәсiпорындардың (бiрлестiктердiң) басшыларының келiсiмi бойынша қызметкерлердi оқытуға жiберетiн жұмыс берушi айқындайды. Кәсiби машықтандыру қысқа мерзiмдi (апта, ай) және ұзақ мерзiмдi (екi жылға дейiн) болуы мүмкiн.
      3) Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiн қайта даярлаудың мақсаты кәсiби қызметтiң жаңа түрiн атқару үшiн қажеттi дербес пәндердi, ғылым, техника мен технология тармақтарын зерттеудi қарастыратын бiлiм беру бағдарламалары бойынша қосымша бiлiмдi, iскерлiк пен дағдыны игеру болып табылады.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және қайта даярлайтын оқу орындарының атқарушы Өкiмет органдарымен, ұйымдармен, мекемелермен, кәсiпорындармен /бiрлестiктермен/, еңбекпен қамтамасыз етудiң мемлекеттiк қызметiмен, сондай-ақ, басқа да заңды тұлғалармен жасаған келiсiм-шарттары негiзiнде бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiн қайта даярлау жүзеге асырылады.
      Кадрларды қайта даярлау сала бойынша кем дегенде 280 сағат көлемiнде жүргiзiледi.
      11. Жоғары бiлiктi профессорлық-оқытушылық құрамы бар оқу орындары, Қазақстан Республикасының заңдарымен белгiленген тәртiпте, орталық атқарушы органдардан алынған сәйкес лицензиялар негiзiнде, жоғары бiлiм базасында екiншi жоғары бiлiм туралы диплом алу үшiн, бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiн қайта даярлауды ақылы түрде жүзеге асыруға құқылы.
      Оқудың мерзiмiн базалық жоғары бiлiмге байланысты оқу орындары айқындайды, алайда бұл 1440 сағаттан кем болмауға тиiс.
     12. Бiлiктiлiгiн арттыру және қайта даярлаудан өткен адамдарға белгiленген үлгiде құжат берiледi:
     Куәлiк (сертификат) - 72 сағатқа дейiн көлемдегi бағдарлама бойынша бiлiктiлiк арттырудан өткендерге;
     Куәлiк 72 сағаттан жоғары көлемдегi бағдарлама бойынша қайта даярлаудан өткендерге;
     Мемлекеттiк үлгiдегi диплом - 1440 сағаттан жоғары бағдарлама бойынша екiншi жоғары бiлiм алғандарға берiледi.

3. БIЛIМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIНIҢ
БIЛIКТIЛIГIН АРТТЫРАТЫН ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ҚАЙТА
ДАЯРЛАЙТЫН ОҚУ ОРЫНДАРЫНЫҢ НЕГIЗГI
ФУНКЦИЯЛАРЫ

      13. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарына:
      1) экономика салаларының, ведомстволардың, бiрлестiктердiң, кәсiпорындардың, ұйымдардың, мекемелердiң, еңбекпен қамту қызметтерiнiң және жеке тұлғалардың бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлаудағы қажеттiлiгiн жедел қанағаттандыру;
      2) еңбек рыногының қажеттiлiктерiн және экономика мен әлеуметтiк саланың дамуының негiзгi бағыттарын зерттеу негiзiнде тыңдаушыларды оқытудың басыңқы бағыттарын айқындау;
      3) сабақтарды жүргiзудiң тиiмдi нысандары мен әдiстерiн iздестiру және енгiзу, дербес және өз бетiнше оқып-үйренудi дамыту, оқу процесiнiң практикалық бағыттылығын, саланың, аймақтың, кәсiпорынның, ұйымның, педагогикалық ұжымның нақты мiндеттерiн шешуге нысаналылығын күшейту;
      4) жақсы даярланған тыңдаушылардан, оларды әрi қарай пайдалану үшiн, ұсыныстар алу арқылы даярлықтың кешендi бағалау жүйесiн құру;
      5) педагогикалық ғылымның жаңа перспективалық бағыттары бойынша ғылыми зерттеулер, тәжiрибелiк-сынақтық және енгізілетiн жұмыстар жүргiзу, кәсіпорындарға, ұйымдарға, жеке тұлғаларға кеңес беру және ақпараттық қызмет көрсету, бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлаудың көкейкестi проблемалары бойынша ғылыми зерттеулер орындау;
      6) мемлекеттiк, салалық және аймақтық нысаналы ғылыми-техникалық бағдарламалар мен жоспарлардың орындалуына қатысу;
      7) тапсырыс берушілермен байланыс түрлерін дамыту, тыңдаушыларға кеңес беру - енгізу көмегін көрсету;
      8) баспа қызметiн ұйымдастыру;
      9) бiлiм беру қызметiнiң түрлерi мен нысандарын дамыту және жетiлдiру;
      10) бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлау мәселелерiнде отандық және шетелдiк әрiптестермен ынтымақтастықты ұйымдастыру;
      11) бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң профессорлық-оқытушылық құрамының сапасын жақсарту, олардың кәсiби, педагогикалық және жалпы мәдени деңгейiн көтеру;
      12) қазiргi оқу-материалдық базаны жасау, тыңдаушыларды тиiстi тұрғын-тұрмыстық жағдайлармен қамтамасыз ету, олардың бос уақытын өткiзудi ұйымдастыру жүктеледi. 

4. БIЛIМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIНIҢ
БIЛIКТIЛIГIН АРТТЫРАТЫН ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ҚАЙТА
ДАЯРЛАЙТЫН ОҚУ ОРЫНДАРЫНЫҢ ПРОФЕССОРЛЫҚ-ОҚЫТУШЫЛЫҚ ҚҰРАМЫ,
ӘДIСКЕРЛЕРI МЕН ТЫҢДАУШЫЛАРЫ

      14. Тыңдаушылар контингентiн құру мемлекеттiк тапсырыстар, заңды және жеке тұлғалармен келiсiм-шарттар негізiнде жүзеге асырылады.
      15. Тыңдаушыларды қабылдау оқу орнының басшысы бұйрығымен жасалынған келiсiм-шарттар, сұраныстар, басқа да құжаттарға сәйкес жүргiзiледi.
      16. Шет мемлекеттер азаматтарының бiлiктiлiгiн арттыру және оларды қайта даярлау Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы заңдары, халықаралық келiсiмдер және бiлiм беру ұйымдарымен бекiтiлген шарттар арқылы айқындалады.
      17. Оқытудың құнын тапсырыс берушiмен келiсiм-шарт бойынша оқу орны анықтайды.
      18. Тыңдаушылар iшкi тәртiп Ережелерiн сақтауға, оқу жоспарлары және бағдарламаларында белгiленген оқу жұмыстарының барлық түрлерiн орындауға мiндеттi.
      19. Оқу орындарының тыңдаушылары:
      1) бiлiм беру бағдарламаларының мазмұнын қалыптастыруға қатысуға;
      2) факультеттерде, кафедраларда және мекеменiң басқа да құрылымдық бөлiмшелерiнде бар кәсiби қызмет мәселелерi бойынша нормативтiк, нұсқаулық, оқу және оқу-әдiстемелiк құжаттамаларды, сондай-ақ, кiтапханаларды, ақпараттық қорды, осы мекеменiң Жарғысы бойынша белгiленген тәртiпте басқа бөлiмшелердiң қызметiн пайдалануға;
      3) конференциялар мен семинарларға қатысуға, өз рефераттарын, ғылыми еңбектерi мен басқа да материалдарды мекеме басылымдарында жариялауға ұсынуға;
      4) Қазақстан Республикасының заңдарымен белгiленген тәртiпте оқу орны әкiмшiлiгiнiң бұйрықтары мен өкiмдерiне шағым жасауға құқылы.
      20. Негiзгi жұмысынан қол үзiп оқуға жiберiлген тыңдаушылар үшiн негiзгi жұмыс орны бойынша еңбекақы сақталады. Негiзгi жұмысынан қол үзiп оқуға жiберiлген, басқа қалалардан келген тыңдаушыларға Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген төлем жүргiзiледi.
      21. Бiтiрiп шығу және аттестациялық жұмыстарды, рефераттарды қорғау, емтихандарды тапсыру, әңгiмелесулердi жүргiзу кезiндегi бiлiм деңгейiнiң бағасын арнаулы құрылған комиссия айқындайды, оның құрамын осы оқу орнының басшысы бекiтедi.
      22. Оқу жоспарын орындамаған жағдайда, сондай-ақ, iшкi тәртiп ережелерiн дөрекi бұзған жағдайда оқу орындарының басшысының бұйрығымен тыңдаушы оқудан шығарылады, оған оқудан шығарудың себебi көрсетiлген тиiстi анықтама берiледi.
      23. Профессорлық-оқытушылық құрамының саны бiр мұғалiмге сәйкес келетiн тыңдаушылардың орташа жылдық контингентi осы сала бойынша мамандар даярлайтын жоғары оқу орындары үшiн белгiленген нормадан 25 пайыз төмен болуға тиiс екендiгi ескерiле отырып айқындалады.
      24. Профессорлық-оқытушылық құрамының қызметi Қазақстан Республикасының заңдарымен және нормативтiк құқықтық актiлерiмен, жоғары мектеп туралы нормативтiк құжаттармен және оқу орындарының Жарғысымен реттеледi.
      Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарының құрылымы, профессорлық-оқытушылық құрамы мен әдiскерлерiнiң және басқа қызметкерлерiнiң штаттары құрылтайшыларының келiсiмiмен бекiтiледi.

5. БIЛIМ БЕРУ ҰЙЫМДАРЫ ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРIНIҢ
БIЛIКТIЛIГIН АРТТЫРАТЫН ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ҚАЙТА
ДАЯРЛАЙТЫН ОҚУ ОРЫНДАРЫН БАСҚАРУ

      25. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарын басқару Қазақстан Республикасының заңдарына және нормативтiк құқықтық актiлерiне, осы Ережелер мен оқу орындарының Жарғыларына сәйкес жүзеге асырылады.
      26. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарының Жарғысы оқытушылардың, ғылыми қызметкерлердiң, басқа санаттағы қызметкерлердiң жалпы жиналысында (мәжiлiсiнде) қабылданады және оны Қазақстан Республикасының заңдары белгiлеген тәртiппен құрылтайшы бекiтедi. Жарғыға өзгерiстер мен толықтырулар жоғарыда көрсетiлген тәртiппен қабылданады және бекiтiледi.
      27. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орнына жалпы басшылық етудi осы оқу орнының басшысы басқаратын сайланбалы өкiлеттi орган - Кеңес жүзеге асырады. Кеңестi сайлау тәртiбi, оның өкiлеттiлiгiн анықтау оқу орнының Жарғысымен белгiленген тәртiпте және осы Ережелермен анықталады.
      28. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындарын тiкелей басқаруды, Қазақстан Республикасы заңдарында белгiленген тәртiппен тағайындалған басшысы (ректор, директор) жүргiзедi. Басшы мен Кеңес арасындағы өкiлеттiлiктердiң арақатынасы оқу орнының Жарғысында айқындалып белгiленедi. Оқу орнының Жарғысымен анықталған өз өкiлеттiгi шеңберiнде басшы осы ұйымның барлық санаттағы қызметкерлерi мен тыңдаушыларына мiндеттi болып табылатын бұйрықтар мен өкiмдердi шығарады, осы оқу орнының қызметкерлерiн жұмысқа қабылдайды және жұмыстан босатады.
      29. Оқу орнының басшысы заңды тұлға ретiнде оқу орнының атынан әрекет етедi, қазiргi күшi бар заңдарға сәйкес барлық мекемелерде және ұйымдарда оқу орнының мүддесiн қорғайды.
      30. Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органы, жергiлiктi атқарушы органы және жергiлiктi бiлiм берудi басқару органы заңмен белгiленген тәртiппен оқу орындарының басшыларын қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
      Қазақстан Республикасының бiлiм беру саласындағы орталық атқарушы органы, республикалық бюджеттен қаржыланатын бiлiм беру жүйесiнiң басшы және ғылыми-педагогикалық кадрлардың бiлiктiлiгiн арттыратын республикалық институттың басшыларын қызметке тағайындайды және қызметтен босатады.
      Бiлiм саласындағы өкiлеттi жергiлiктi және атқарушы органдар жергілiкті бюджеттен қаражат алатын аудандық бiлiм басқармалары органдарының бiрiншi басшыларын, сондай-ақ орталық атқарушы органдардың келiсiмiмен облыстық, республикалық маңызы бар қалалар бiлiм басқармалары органдарының, сондай-ақ колледждердiң бiрiншi басшыларын қызметке тағайындап, қызметтен босатады.
     Жергiлiктi бiлiм басқармалары органдары, жергiлiктi бюджеттен қаражат алатын мемлекеттiк мектепке дейiнгi тәрбие және бiлiм, мектептен тыс, орта бiлiм беретiн ұйымдарының бiрiншi басшыларын қызметке тағайындап, қызметтен босатады.

6. Білім беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгін
арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу
орындарының халықаралық экономикалық қызметi

      31. Бiлiм беру ұйымдары қызметкерлерiнiң бiлiктiлiгiн арттыратын және оларды қайта даярлайтын оқу орындары бiлiктiлiгiн арттыру және кәсiптiк қайта даярлау, педагогикалық және ғылыми жұмыстар саласында халықаралық ынтымақтастықты Қазақстан Республикасының заңдарына, халықаралық келiсiм-шарттарға, келiсiмдерге, конвенцияларға сәйкес жүзеге асырады.
     32. Шет мемлекеттер азаматтарының бiлiктілiгiн арттыру және кәсiптiк қайта даярлауды, шетел мамандарының жұмысын халықаралық келiсiмдер мен келiсiм-шарттар негiзiнде iске асырады.

Об утверждении Правил о порядке организации деятельности учебных заведений повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования Республики Казахстан

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 29 декабря 2000 года N 1211 Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 27 января 2001 года N 1376. Утратил силу приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 11 сентября 2013 года № 370

      Примечание РЦПИ!
      Сноска. Утратил силу приказом Министра образования и науки РК от 11.09.2013 № 370 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования).

      В целях реализации постановления Правительства Республики Казахстан N 1839 от 2 декабря 1999 года P991839_ "Об утверждении Типового положения об организациях образования соответствующих типов" приказываю:
      1. Утвердить прилагаемые Правила о порядке организации деятельности учебных заведений повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования Республики Казахстан.
      2. Определить Республиканский институт повышения квалификации руководящих и научно-педагогических кадров системы образования организационно-методическим и координирующим органом в сфере повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования.
      3. Директору Департамента среднего общего образования (Жумабекова Р.М.) представить настоящий приказ в установленном порядке на государственную регистрацию в Министерство юстиции Республики Казахстан.
      4. Департаментам среднего общего образования (Жумабекова Р.М.), начального и среднего профессионального образования (Лекер К.А), высшего образования (Абжаппаров А.А.) довести настоящий приказ до сведения областных, г.г.Астаны, Алматы управлений (департаментов) образования, подведомственных республиканских организаций образования.
      5. Считать утратившим силу приказ Министерства образования Республики Казахстан от 13 апреля 1993 года N 167 "О временном положении об учебных заведениях (подразделениях) повышения квалификации и переподготовки руководящих работников и специалистов Республики Казахстан", зарегистрированный в Министерстве юстиции Республики Казахстан 13 января 1995 года за N 47.
      6. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-Министра образования и науки Республики Казахстан Ахметова А.С.

     Министр

                                                  Утверждены
                                             приказом Министерства
                                              образования и науки
                                             Республики Казахстан
                                            от 29 декабря 2000 года
                                                    N 1211          

Правила
о порядке организации деятельности учебных
заведений повышения квалификации и переподготовки
работников организаций образования Республики Казахстан

1. Общие положения

      1. Настоящий нормативный правовой документ определяет порядок деятельности всех учебных заведений повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования независимо от форм собственности и ведомственной подчиненности.
      2. Учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников образования реализует программы дополнительного профессионального образования с целью углубления профессиональных знаний и навыков, приобретения новых профессий и специальностей.
      3. Учебные заведения системы повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования в своей деятельности руководствуются Конституцией Республики Казахстан,  Законом Республики Казахстан "Об образовании", Указами Президента Республики Казахстан, постановлениями и распоряжениями Правительства Республики Казахстан, решениями центрального исполнительного органа Республики Казахстан в области образования, настоящими Правилами и Уставом учебного заведения.
      4. Учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников образования могут быть государственными и негосударственными (частными, зарегистрированные на территории Республики Казахстан), международными.
      Создание, реорганизация и ликвидация учебного заведения повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования проводится в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      5. Основными задачами учебного заведения повышения квалификации и переподготовки работников организации образования являются:
      1) создание условий для освоения образовательных программ дополнительного профессионального образования;
      2) организация и проведение повышения квалификации и профессиональной переподготовки работников организаций образования;
      3) удовлетворение потребности специалистов в получении знаний о новейших достижениях в соответствующих отраслях науки и техники, передовом отечественном и зарубежном опыте;
      4) организация и проведение научных исследований, научно-технических и опытно-экспериментальных работ в области образования, консультационная деятельность;
      5) научная экспертиза программ, проектов, рекомендаций, других документов и материалов по профилю работы;
      6) разработка учебно-методических материалов, направленных на повышение качества подготовки и переподготовки работников организаций образования;
      7) апробация, внедрение новых технологий и методик обучения, информатизация образования, выход на международные глобальные коммуникационные сети;
      8) изучение, обобщение и распространение научно-педагогического опыта.
      6. К учебным заведениям повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования относятся:
      республиканский институт, областные институты повышения квалификации, факультеты повышения квалификации в (при) высших учебных заведениях.
      Координацию деятельности и общее руководство в системе повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования осуществляет Республиканский институт повышения квалификации руководящих и научно-педагогических кадров системы образования.
      Факультеты повышения квалификации в (при) высших учебных заведениях должны получить лицензию, в установленном законодательством порядке, на образовательную деятельность в сфере повышения квалификации и переподготовки педагогических кадров.
      Городские (районные) методические кабинеты, научно-методические центры входят в систему повышения квалификации и являются службой, осуществляющей мониторинг повышения квалификации в городе (районе) в целом и методическую работу в межкурсовой период (конференции, семинары, обобщение педагогического опыта).
      Лицензия на право ведения образовательной деятельности в сфере повышения квалификации и переподготовки педагогических работников выдается центральным исполнительным органом Республики Казахстан в области образования, в порядке установленном Правительством Республики Казахстан.
      7. Функционирование учебных заведений повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования, определяются законодательными и иными нормативными правовыми актами Республики Казахстан, настоящими Правилами и Уставом учебного заведения, регистрируемым в установленном законодательством порядке.
      8. Учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников образования имеют статус юридического лица, обособленное имущество, печать, штамп со своим наименованием на государственном языке в соответствии с законодательством, счета в банках, за исключением факультетов в (при) высших учебных заведениях.
      9. Учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников образования разрабатывают Устав в соответствии с Законом Республики Казахстан "Об образовании" и настоящими Правилами. Устав утверждается ее учредителями.

2. Учебно-организационная работа

     10. Указанные учебные заведения проводят следующие виды обучения: повышение квалификации, стажировка, переподготовка.
      1) Целью повышения квалификации является обновление теоретических и практических знаний руководящих работников и специалистов в соответствии с возрастающими требованиями рыночной экономики.
      Повышение квалификации проводится с отрывом от работы за счет средств учредителя не реже одного раза в 5 лет в течение всей трудовой деятельности. Периодичность прохождения специалистами повышения квалификации устанавливается учредителем.
      Продолжительность обучения устанавливается учебным заведением в зависимости от учебной программы, с учетом мнения заказчика.
      Повышение квалификации включает в себя следующие виды обучения:
      краткосрочное - 72 часов;
      среднесрочное - от 72 до 108 часов;
      длительное - свыше 108 часов.
      2) Основной целью стажировки является формирование и закрепление на практике профессиональных знаний, умений и навыков, полученных в результате теоретической подготовки. Стажировка осуществляется также в целях изучения передового опыта, приобретения профессиональных и организаторских навыков для выполнения обязанностей по занимаемой или более высокой должности. Стажировка может быть как самостоятельным видом дополнительного профессионального образования, так и одним из разделов учебного плана при повышении квалификации и переподготовки работников организаций образования.
      Стажировка специалистов может проводиться как в республике, так и за ее пределами, на предприятиях (объединениях), в ведущих научно-исследовательских организациях, учебных заведениях, консультационных фирмах и органах государственного управления.
      Продолжительность стажировки устанавливается работодателем, направляющим работника на обучение, исходя из ее целей и по согласованию с руководителями предприятия (объединения), организации или учреждения, где она проводится. Стажировка может быть краткосрочной (недели, месяцы) и длительной (до двух лет).
      3) Целью переподготовки работников организаций образования является получение ими дополнительных знаний, умений и навыков по образовательным программам, предусматривающим изучение отдельных дисциплин, разделов науки, техники и технологии, необходимых для выполнения нового вида профессиональной деятельности.
      Переподготовка работников организаций образования осуществляется на основе договоров, заключаемых учебными заведениями повышения квалификации с органами исполнительной власти, предприятиями (объединениями), организациями, учреждениями, государственной службой занятости, а также с другими юридическими лицами.
      Переподготовка работников организаций образования проводится по профилю в объеме не менее 280 часов.
      11. Учебные заведения, имеющие высококвалифицированный профессорско-преподавательский состав, имеют право осуществлять переподготовку работников организаций образования на платной основе для получения диплома о втором высшем образовании на базе высшего образования, на основе полученных от центральных исполнительных органов соответствующих лицензий.
      Продолжительность обучения устанавливается учебными заведениями в зависимости от базового высшего образования, но не менее 1440 часов.
      12. Лицам, прошедшим повышение квалификации и переподготовку, выдается документ установленного образца.
      Свидетельство (сертификат) выдается лицам, прошедшим повышение квалификации при обучении по программе в объеме до 72 часов.
      Удостоверение выдается лицам, прошедшим переподготовку при обучении по программе в объеме свыше 72 часов.
      Диплом государственного образца выдается лицам, освоившим второе высшее образование при обучении по программе свыше 1440 часов.

3. Основные функции учебных заведений повышения
квалификации и переподготовки работников
организаций образования

     13. На учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования возлагаются:
      1) оперативное удовлетворение потребностей отраслей экономики, ведомств, объединений, предприятий, организаций, учреждений, служб занятости и частных лиц в повышении квалификации и переподготовке работников организаций образования;
      2) определение приоритетных направлений обучения слушателей на основе изучения потребностей рынка труда и основных тенденций развития экономики;
      3) поиск и внедрение эффективных форм и методов проведения занятий, развитие индивидуального и самостоятельного обучения, усиление практической направленности учебного процесса, нацеленности его на решение конкретных задач отрасли, региона, предприятия, организации, педагогического коллектива;
      4) создание системы комплексной оценки подготовки слушателей с выдачей наиболее подготовленным из них рекомендаций по их дальнейшему использованию;
      5) проведение научных исследований, опытно-экспериментальных и внедренческих работ по новым перспективным направлениям педагогической науки, оказание консультационных и информационных услуг предприятиям, организациям, частным лицам, выполнение научных исследований по актуальным проблемам повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования;
      6) участие в выполнении государственных, отраслевых и региональных целевых научно-технических программ и планов;
      7) развитие форм связи с заказчиками, оказание слушателям консультационно-внедренческой помощи;
      8) организация издательской деятельности;
      9) совершенствование и развитие видов и форм образовательных услуг;
      10) организация сотрудничества с отечественными и зарубежными партнерами в вопросах повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования;
      11) улучшение качественного состава профессорско-преподавательских работников организаций образования, повышение их профессионального, педагогического и общекультурного уровня;
      12) создание современной учебно-материальной базы, обеспечение слушателей надлежащими жилищно-бытовыми условиями, организация их досуга.

4. Профессорско-преподавательский состав, методисты и слушатели
учебных заведений повышения квалификации и переподготовки
работников организаций образования

      14. Формирование контингента слушателей осуществляется на основе государственных заказов и договоров с юридическими и физическими лицами.
      15. Зачисление слушателей на обучение производится приказом руководителя учебного заведения в соответствии с заключенными договорами, заказами, либо другими документами.
      16. Порядок повышения квалификации и переподготовки граждан иностранных государств определяется международными соглашениями, а также по контрактам, заключенным с организациями образования Республики Казахстан.
      17. Стоимость обучения определяется учебным заведением по договору с заказчиком.
      18. Слушатели обязаны соблюдать Правила внутреннего распорядка, выполнять все виды учебной работы, установленные учебными планами и программами.
      19. Слушатели учебных заведений имеют право:
      1) участвовать в формировании содержания образовательных программ;
      2) пользоваться имеющейся на факультетах, кафедрах и в других структурных подразделениях учебных заведений нормативной, инструктивной, учебной и учебно-методической документацией по вопросам профессиональной деятельности, а также библиотекой, информационным фондом, услугами других подразделений в порядке, определенном Уставом этого учебного заведения;
      3) принимать участие в конференциях и семинарах, представлять в публикациях в изданиях учебных заведений свои рефераты, научные труды и другие материалы;
      4) обжаловать приказы и распоряжения администрации учебного заведения в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      20. Слушателям, направленным на обучение с отрывом от основной работы, начисляется заработная плата в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      Иногородним слушателям, направленным на обучение с отрывом от основной работы, производится оплата командировочных расходов, предусмотренных законодательством Республики Казахстан.
      21. Оценка уровня знаний при защите выпускных и аттестационных работ, рефератов, сдаче экзаменов, проведении собеседований, производится специально создаваемыми комиссиями, состав которых утверждается руководителем этого учебного заведения.
      22. При невыполнении учебного плана, а также при грубом нарушении Правил внутреннего распорядка слушатель отчисляется приказом руководителя учебного заведения с выдачей соответствующей справки с указанием причины отчисления.
      23. Численность профессорско-преподавательского состава определяется исходя из того, что среднегодовой контингент слушателей, приходящийся на одного преподавателя, должен быть на 25% ниже норм, установленных для вузов, готовящих специалистов данного профиля.
      24. Деятельность профессорско-преподавательского состава регулируется законодательными и нормативными правовыми актами Республики Казахстан, нормативными документами о высшей школе и Уставом учебного заведения.
      Штаты профессорско-преподавательского состава, методистов и другого персонала, структура учебного заведения повышения квалификации переподготовки работников организаций образования утверждаются по согласованию с учредителями.

5. Управление учебными заведениями повышения квалификации и
переподготовки работников организаций образования

      25. Управление учебными заведениями повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования осуществляется в соответствии с законодательными и нормативными правовыми актами Республики Казахстан, настоящими Правилами и Уставами учебных заведений.
      26. Устав учебного заведения повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования принимается общим собранием (конференцией) преподавателей, научных сотрудников и представителей других категорий его работников и утверждается учредителем в порядке, предусмотренном законодательством в Республике Казахстан. Изменение и дополнение к Уставу принимаются и утверждаются в указанном выше порядке.
      27. Общее руководство учебными заведениями повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования осуществляет выборный представительный орган - Совет. Порядок выбора Совета и вопросы его компетенции определяются Уставом организаций образования и настоящими Правилами.
      28. Непосредственное руководство учебными заведениями повышения квалификации и переподготовки работников образования осуществляет руководитель (ректор, директор), назначаемый в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      Разграничение полномочий между руководителем и Советом определяется Уставом организации образования.
      В пределах утвержденного Уставом учебного заведения руководитель издает приказы и распоряжения, обязательные для исполнения всеми категориями работников и слушателей, принимает и освобождает работников данного учебного заведения.
      29. Руководитель организации образования как юридическое лицо действует от имени организации образования и защищает ее интересы.
      30. Центральные исполнительные органы Республики Казахстан в области образования, местные исполнительные органы и местные органы управления образования в установленном законодательством порядке назначают на должность и освобождают от должности руководителей учебных заведений.
      Центральный исполнительный орган в области образования Республики Казахстан назначает на должность и освобождает от должности руководителя Республиканского института повышения квалификации руководящих и научно-педагогических кадров в системе образования, финансируемого из республиканского бюджета.
      Местные представительные и исполнительные органы в области образования назначают и освобождают первых руководителей районных органов управления образованием и по согласованию с центральным исполнительными органами, первых руководителей органов управления образованием областей, города республиканского значения, а также колледжей, получающих средства из местного бюджета, от занимаемой должности.
      Местные органы управления образования назначают и освобождают от должности руководителей государственных организаций дошкольного воспитания и обучения, внешкольных организаций, организаций среднего образования, финансируемых из местного бюджета.

6. Международная экономическая деятельность
учебных заведений повышения квалификации и
переподготовки работников организаций образования

      31. Учебные заведения повышения квалификации и переподготовки работников организаций образования осуществляют международное сотрудничество в области повышения квалификации и профессиональной переподготовки, педагогической и научной деятельности в соответствии с законодательством Республики Казахстан и международными договорами, соглашениями, конвенциями.
      32. Повышение квалификации и профессиональная переподготовка граждан иностранных специалистов осуществляются на основе международных соглашений и договоров.