Қазақстан Республикасының Әділет министрлігі Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің түзеу мекемелерінде айрықша жағдайлар режимін қолданысқа енгізу туралы нұсқаулықты бекіту туралы

Қазақстан Республикасының Әділет министрінің 2003 жылғы 10 маусымдағы N 110 бұйрығы. Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2003 жылғы 18 қарашада тіркелді. Тіркеу N 2565. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2012 жылғы 29 наурыздағы № 182 Бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Ішкі істер министрінің 2012.03.29 № 182 (алғаш ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Бұйрығымен.

"КЕЛІСІЛДІ"      
Қазақстан Республикасының
Бас прокуроры     
2003 жылғы 6 маусым  

      Қазақстан Республикасы Қылмыстық-атқару кодексінің 80-бабына сәйкес, түзеу мекемелерінде айрықша жағдайлар режимін енгізу кезінде қылмыстық-атқару жүйесі жеке құрамының іс-қимыл тәртібін қамтамасыз ету үшін БҰЙЫРАМЫН:
      1. Қоса беріліп отырған Қазақстан Республикасының Әділет министрлігі Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің түзеу мекемелерінде айрықша жағдайлар режимін қолданысқа енгізу туралы нұсқаулық бекітілсін.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің облыстар және Астана қаласы бойынша қылмыстық-атқару жүйесі департаменттерінің бастықтары облыстық ІІБ бастықтарының келісуімен, қылмыстық-атқару жүйесі жеке құрамының және ішкі әскерлер, ІІБ (бөлімдері) бөлімшелерінің айрықша жағдайлар режимін енгізу кезіндегі бірлескен іс-қимыл жоспарларын бекітсін, оларды бір айлық мерзімде Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің Қылмыстық-атқару жүйесі комитетіне ұсынсын.
      Ескерту: 2-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Әділет министрінің  2010.12.22 № 341 (ресми жарияланғаннан кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Бұйрығымен. 
      3. Бірлескен жоспарлардың көшірмелері жыл сайын жаңартылсын, ҚАЖ комитетінің облыстар және Астана қаласы бойынша қылмыстық-атқару жүйесі департаменттерінің режим бөлімдерінде сақталсын.
      Ескерту: 3-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Әділет министрінің  2010.12.22 № 341 (ресми жарияланғаннан кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Бұйрығымен. 
      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің төрағасы әділет полковнигі П.Н.Посмаковқа жүктелсін.
      5. Осы бұйрық мемлекеттік тіркелген күнінен бастап күшіне енеді.

      Қазақстан Республикасының
      Әділет министрі

"Қазақстан Республикасының  
Әділет министрлігі      
Қылмыстық-атқару жүйесі   
комитетінің түзеу мекемелерінде
айрықша жағдайлар режимін  
қолданысқа енгізу туралы  
нұсқаулықты бекіту туралы" 
Қазақстан Республикасы   
Әділет министрінің     
2003 жылғы 10 маусымдағы  
N 110 бұйрығымен бекітілген 

Қазақстан Республикасының Әділет министрлігі
Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің түзеу мекемелерінде айрықша
жағдайлар режимін қолданысқа енгізу туралы нұсқаулық

      1. Айрықша жағдайлар режимі түзеу мекемесіне Қазақстан Республикасы Қылмыстық-атқару кодексінің 80-бабына сәйкес енгізілетін уақытша шара болып табылады, азаматтардың заңнамада белгіленген құқықтары мен бостандықтарын, заңды тұлғалардың құқықтарын шектеулерге жол беретін, сондай-ақ оларға қосымша міндеттер жүктейтін мемлекеттік органдар, мекемелер қызметінің айрықша режимін білдіреді.
      Айрықша жағдайлар режимі түзеу мекемелеріне іргелес аумақта, елді мекендерде тұратын адамдардың, сонда жұмыс істейтін қызметкерлердің және сотталғандардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету мүддесінде ғана енгізіледі.

      2. Айрықша жағдайлар режимін енгізудің мақсаты жедел жағдайды тұрақтандыру, сотталғандардың заңсыз әрекеттерінің алдын-алу, заңдылық пен тәртіпті қалпына келтіру, сондай-ақ шұғыл құтқару және авариялық жұмыстарды жүргізу үшін қажетті жағдайлар жасау болып табылады.

      3. Айрықша жағдай режимі қолданысқа енгізілуі төтенше шаралар қабылдамай мүмкін болмайтын түзеу мекемесінің қалыпты жұмысын ұйымдастыруға, сонда жұмыс істейтін қызметкерлердің, сотталғандардың және аумағында тұратын адамдардың, қауіпсіздігіне нақты қауіп болғанда ғана енгізіледі.

      4. Түзеу мекемесінде айрықша жағдай режимін енгізуге:
      1) табиғи апат;
      2) түзеу мекемесі орналасқан ауданға төтенше, ерекше жағдай  немесе соғыс жағдайының енгізілуі;
      3) жаппай тәртіпсіздіктер;
      4) сотталғандардың топтасып бағынбаушылығы негіздемелер бола алады.

      5. Айрықша жағдай режимі оны іске асыру арқылы негізгі міндеттерді орындауға қол жеткізілетін мынадай элементтерден тұрады: түзеу мекемесінің қалыпты тұрмыс-тіршілігін орнына келтіру, сотталғандар тарапынан болған заңсыз әрекеттердің жолын кесу, түзеу мекемесі қызметкерлері мен сотталғандардың және түзеу мекемесінің аумағында тұратын адамдардың, қауіпсіздігін қамтамасыз ету, сондай-ақ табиғи зіл-зала, апат, авария және өрттің салдарларын жеңу.
      Айрықша жағдай режимін енгізу мынадай іс-әрекеттерді көздейді:
      1) түзеу мекемесінің (облыс бойынша ҚАЖ комитеті қылмыстық-атқару жүйесі департаменттерінің) жеке құрамын қызмет атқарудың күшейтілген түріне көшіру;
      2) түзеу мекемесінде жұмыс істейтін ерікті жалданушы қызметкерлер мен әйел жынысты адамдарды мекемеден тысқары шығару;
      3) мекеменің күн тәртібін өзгерту;
      4) мекеменің объектілеріне және оған жататын аумақтарға шектеулер енгізу немесе кіруге рұқсат бермеу;
      5) Қазақстан Республикасы ҚАК-нің 83- 93-баптарында көзделген сотталғандардың құқықтарын (азық-түліктерді сатып алу, кездесулер, сәлемдемелерді алу, хат алмасу, шығу және т.б.) іске асырылуы көрсетілген режимді қолдану уақытында тоқтату;
      6) сыртқы күзетті күшейту бойынша шараларды қабылдау;
      7) дүкен, тамақ блогы жанында және материалдық құндылықтарды сақтаудың, соның ішінде апат орындарына шығарылған басқа орындарында күзет қою, сотталғандардың қатарына активті көмекке тарту;
      8) қажет болғанда электроэнергиясын өшіру (күзетілетін объектінің периметрін жарықтандырудан басқа);
      9) төтенше жағдайлар кезіндегі әрекеттерде қолдану үшін автотрактор, бронетанк, өрт сөндіру - су бергіш және өзге техниканы дайындау;
      10) жедел қызметтерімен сотталғандардың заңсыз әрекеттерін кино-, фото-бейне түсіруін жүргізу, сондай-ақ куәгерлер мен жәбірленушілерге сауал қою;
      11) қажет болғанда аумақтық өртке қарсы, газ авариялық, медициналық және өзге қызметтерге тарту, олардың кедергісіз жүруін және еріп жүруін қамтамасыз ету;
      12) жеке құрамды қарумен, арнайы құралдармен қамтамасыз етілуін, байланыс құралдары және қызметтік іздестіру иттерінің болуын тексеруді жүргізу;
      13) қылмыстық-атқару жүйесі, ішкі істер және ішкі әскерлер органдарының, мекемелерінің жеке құрамымен бірлескен жаттығуларды жүргізу;
      14) жүргізілетін іс-шараларда қолдану үшін жедел ақпаратты алу және талдау;
      15) түзеу мекемесінің әкімшілігі күштерімен жанжал ошағын оқшаулау, заңсыз әрекеттердің ұйымдастырушылары мен белсенді қатысушыларын алу жөніндегі шараларды қабылдау;
      16) егер әкімшілік күшімен сотталғандардың әрекеттері тоқтатылмаса, арнаулы операция жүргізіледі.
      Заңсыз әрекеттердің жолын кесу жөніндегі арнайы операция қылмыстық-атқару жүйесі органдары мен мекемелерінің қызметкерлерін, жедел әрекет жасау жасақтарын, ішкі істер органдарының күші мен құралдарын тартумен жүргізіледі. Арнайы операцияның басталуы алдында сотталғандарға заңсыз әрекеттерді тоқтату ұсынылады, оларға жеке құрамды енгізумен төтенше шараларды қолдану туралы ескертіледі.
      Ескерту: 5-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Әділет министрінің  2010.12.22 № 341 (ресми жарияланғаннан кейін он күнтізбелік күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) Бұйрығымен.

      6. Айрықша жағдайлар режимі Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрлігін хабардар ету арқылы ҚАЖ комитеті төрағасының жазбаша өтінуінің негізінде Қазақстан Республикасы Бас прокурорымен келісілген Қазақстан Республикасы Әділет министрінің шешімі бойынша отыз тәулікке дейінгі мерзімге енгізіледі. Ерекше жағдайларда айрықша жағдайлар режимінің қолданылу уақыты қосымша отыз тәулікке ұзартылуы мүмкін.
      Ескерту: 6-тармаққа өзгерту енгізілді - ҚР Әділет министрінің 2010.02.25 N 66 Бұйрығымен.

      7. Айрықша жағдайлар режимін енгізу туралы бұйрықта:
      1) осы нұсқаулықтың 4-тармағына сәйкес енгізуге негіздеме болып табылған мән-жайлар;
      2) енгізу қажеттілігінің негіздемесі;
      3) орындауға жататын іс-шаралардың тізбесі;
      4) қылмыстық-атқару жүйесінің күштері мен құралдары, ішкі істер және ішкі әскерлер органдарының күштері мен құралдарын тартудың орындылығы, жауапты лауазымды адамдар;
      5) міндеттерді орындаудың болжамды мерзімі және қажет болған жағдайда оның ұзартылуы көрсетіледі.

      8. Айрықша жағдайлар режиміндегі міндеттерді орындау Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасымен қатаң сәйкестікте жүзеге асырылады.

Об утверждении Инструкции о вводе в действие режима особых условий в исправительных учреждениях Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан

Приказ Министра юстиции Республики Казахстан от 10 июня 2003 года № 110. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан от 18 ноября 2003 года № 2565. Утратил силу приказом Министра внутренних дел Республики Казахстан от 29 марта 2012 года № 182

      Сноска. Утратил силу приказом Министра внутренних дел РК от 29.03.2012 № 182 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования).

"Согласовано"
Генеральный Прокурор
Республики Казахстан
6 июня 2003 года

      В соответствии со статьей 80 Уголовно-исполнительного кодекса Республики Казахстан для обеспечения порядка действий личного состава уголовно-исполнительной системы при вводе в исправительные учреждения режима особых условий приказываю:

      1. Утвердить прилагаемую Инструкцию о вводе в действие режима особых условий в исправительных учреждениях Комитета уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан.

      2. Начальникам Департаментов уголовно-исполнительной системы Комитета уголовно-исполнительной системы по областям и г. Астана по согласованию с начальниками УВД областей, утвердить планы совместных действий личного состава уголовно-исполнительной системы и подразделений внутренних войск (частей), ОВД при вводе в ИУ режима особых условий, предоставить их в Комитет уголовно-исполнительной системы Министерства юстиции Республики Казахстан в месячный срок.
      Сноска. Пункт 2 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 22.12.2010 № 341 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      3. Копии совместных планов обновлять ежегодно, хранить в режимных отделах Департаментов уголовно-исполнительной системы Комитета УИС по областям и г. Астана.
      Сноска. Пункт 3 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 22.12.2010 № 341 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на Председателя Комитета уголовно-исполнительной системы Министерство юстиции Республики Казахстан полковника юстиции Посмакова П.Н.

      5. Настоящий приказ вступает в силу со дня государственной регистрации.

      Министр юстиции
   Республики Казахстан
 
 

        Утверждена                  
Приказом Министра юстиции         
Республики Казахстан            
от "10" июня 2003 года N 110       
"Об утверждении Инструкции         
о вводе в действие режима особых     
условий в исправительных учреждениях   
Комитета уголовно-исполнительной системы
Министерства юстиции Республики Казахстан"

Инструкция
о вводе в действие режима особых условий
в исправительных учреждениях Комитета
уголовно-исполнительной системы
Министерства юстиции Республики Казахстан

      1. Режим особых условий является временной мерой, вводимой в соответствии со статьей 80 Уголовно-исполнительного кодекса Республики Казахстан в исправительном учреждении, означает особый правовой режим деятельности государственных органов, учреждений, допускающий установленные законодательством ограничения прав и свобод граждан, прав юридических лиц, а также возложение на них дополнительных обязанностей.
      Режим особых условий вводится исключительно в интересах обеспечения безопасности лиц, проживающих в прилегающей к исправительным учреждениям территории, населенных пунктах, персонала работающего в них и осужденных.
      2. Целью введения режима особых условий является стабилизация оперативной обстановки, пресечение противоправных действий осужденных, восстановление законности и порядка, а также создание условий, необходимых для проведения неотложных спасательных и аварийных работ.
      3. Режим особых условий вводится, лишь при наличии реальной угрозы организации нормальной работы исправительного учреждения, безопасности работающего в нем персонала, осужденных и лиц, проживающих в прилегающей территории, установлении которых невозможно без применения чрезвычайных мер.
      4. Основаниями для введения режима особых условий в исправительные учреждения могут быть:
      1) стихийные бедствия;
      2) введение в районе расположения исправительного учреждения чрезвычайного, особого или военного положения;
      3) массовые беспорядки;
      4) групповое неповиновение осужденных.
      5. Режим особых условий состоит из элементов, реализацией которых достигается выполнение основных задач: возвращение исправительного учреждения к нормальной жизнедеятельности, пресечение противоправных действий со стороны осужденных, обеспечение безопасности персонала исправительного учреждения и осужденных, и лиц, проживающих на прилегающей к исправительному учреждению территории, а также преодоление последствий стихийных бедствий, катастроф, аварий и пожаров.
      Введение режима особых условий предполагает следующие действия:
      1) переход личного состава исправительного учреждения (Департамента уголовно-исполнительной системы Комитета УИС по области) на усиленный вариант несения службы;
      2) вывод вольнонаемных сотрудников и лиц женского пола, работающих в исправительном учреждении за пределы учреждения;
      3) изменение распорядка дня учреждения;
      4) введение ограничений либо отмены допуска на объекты учреждения и прилегающие к нему территории;
      5) приостановление на время действия указанного режима реализации принадлежащих осужденным прав, предусмотренных ст.83 93 УИК Республики Казахстан (приобретение продуктов питания, свидания, получение посылок, передач, переписка, выезды и др.);
      6) принятие мер по усилению наружной охраны;
      7) выставление постов возле магазина, пищеблока и в других местах хранения материальных ценностей, в том числе вынесенных в места бедствия, привлечение на помощь актива из числа осужденных;
      8) при необходимости отключение электроэнергии (за исключением освещения периметра охраняемого объекта);
      9) подготовка автотракторной, бронетанковой, пожарно-водометной и иной техники для использования в действиях при чрезвычайных обстоятельствах;
      10) проведение оперативными службами кино-, фото-, видеосъемок противоправных действий осужденных, а также опрос свидетелей и потерпевших;
      11) при необходимости, привлечение территориальных противопожарных, газо-аварийных, медицинских и других служб, обеспечение их беспрепятственного проезда и сопровождения;
      12) проводить проверки обеспеченности личного состава оружием, спецсредствами, наличие средств связи и служебно-розыскных собак;
      13) проведение с личным составом органов, учреждений уголовно-исполнительной системы, внутренних дел и внутренних войск совместных тренировок;
      14) получение и анализ для использования в проводимых мероприятиях оперативной информации;
      15) принятие мер силами администрации исправительного учреждения по локализации очага конфликта, изъятие организаторов и активных участников противоправных действий;
      16) в случае если пресечь действия осужденных силами администрации не удалось, проводится специальная операция.
      Специальная операция по пресечению противоправных действий проводится с привлечением сотрудников органов и учреждении, отрядов специального реагирования уголовно-исполнительной системы, сил и средств органов внутренних дел. Перед началом специальной операции осужденным предлагается прекратить противоправные действия, они предупреждаются о применении чрезвычайных мер с вводом личного состава.
      Сноска. Пункт 5 с изменениями, внесенными приказом Министра юстиции РК от 22.12.2010 № 341 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).
      6. Режим особых условий на основании письменного ходатайства Председателя Комитета УИС, вводится на срок до тридцати суток по Приказу Министра юстиции Республики Казахстан, согласованному с Генеральным прокурором Республики Казахстан с уведомлением Министерства внутренних дел Республики Казахстан. В исключительных случаях время действия режима особых условий может быть продлено дополнительно на тридцать суток.
      Сноска. Пункт 6 с изменением, внесенным приказом Министра юстиции РК от от 25.02.2010 № 66.
      7. В приказе о введении режима особых условий указывается:
      1) обстоятельства, послужившие основанием для введения в соответствии с пунктом 4 настоящей Инструкции;
      2) обоснование в необходимости введения;
      3) перечень мероприятий подлежащих исполнению;
      4) силы и средства уголовно-исполнительной системы, целесообразность привлечения сил и средств органов внутренних дел и внутренних войск, ответственные должностные лица;
      5) предположительный срок выполнения задач и его продление в случае необходимости.
      8. Выполнение задач в режиме особых условий осуществляется в строгом соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.