Инновациялық (венчурлық) өндіріс жасау кезінде техника мен технологиялардың патенттік тазалығына сараптама жүргізу жөніндегі ережені бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Әділет министрінің 2004 жылғы 9 сәуірдегі N 97, Қазақстан Республикасы Индустрия және сауда министрінің 2004 жылғы 6 сәуірдегі N 80 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республдикасының Әділет министрлігінде 2004 жылғы 4 мамырда тіркелді. Тіркеу N 2833

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 17 шілдедегі N 712-1  қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған стратегиясын іске асыру жөніндегі 2003-2005 жылдарға арналған іс-шаралар жоспарының 5.3.2.10-тармағын іске асыру мақсатында бұйырамыз:
      1. Қоса берілген Инновациялық (венчурлық) өндіріс жасау кезінде техника мен технологиялардың патенттік тазалығына сараптама жүргізу жөніндегі ереже бекітілсін.
      2. Осы Бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Әділет вице-министрі Ж.Қ.Асановқа және Қазақстан Республикасының Индустрия және сауда вице-министрі Ә.Ө.Исекешевке жүктелсін.
      3. Осы Бұйрық ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

       Қазақстан Республикасының      
      Әділет министрі 

      Қазақстан Республикасының
      Индустрия және сауда министрі
 

       Қазақстан Республикасы     
Әділет министрінің       
2004 жылғы 9 сәуірдегі N 97  
және Қазақстан Республикасы    
Индустрия және сауда     
министрінің 2004 жылғы    
6 сәуірдегі N 80       
"Инновациялық (венчурлық)   
өндіріс жасау кезінде техника 
мен технологиялардың патенттік 
тазалығына сараптама жүргізу  
жөніндегі ережені бекіту    
туралы" бірлескен бұйрығымен 
Бекітілген         

  Инновациялық (венчурлық) өндіріс жасау кезінде техника мен технологиялардың патенттік тазалығына сараптама жүргізу жөніндегі ереже 1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Инновациялық (венчурлық) өндіріс жасау кезінде техника мен технологиялардың патенттік тазалығына сараптама жүргізу жөніндегі ереже (бұдан әрі - Ереже) Қазақстан Республикасында зияткерлік меншік объектілерінің азаматтық айналымға тартылуы кезінде құқықтық тәртіпті жетілдіру және инновациялық (венчурлық) өндірістердің тәуекелін төмендету мақсатымен Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 17 шілдедегі N 712-1  қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған стратегиясын іске асыру жөніндегі 2003-2005 жылдарға арналған іс-шаралар жоспарына сәйкес әзірленді.

      2. Сараптаманы техника мен технологиялар объектілерін әзірлеуші және/немесе техника мен технологияларды әзірлеу, жасау және пайдаланудың барлық сатыларында оны пайдаланатын шаруашылық субъекті жүргізе алады.

      3. Осы Ереженің мақсатында мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
      1) Патенттік тазалық - осы елде оның аумағында қолданылып жүрген үшінші тұлғаларға тиесілі қорғау құжаттарын бұзу қауіпінсіз еркін пайдаланылуы мүмкін болып табылатын техника объектісінің және өнеркәсіптік меншік объектілерінің құқықтық қасиеті;
      2) Техника объектісі - шаруашылық қызметтің нәтижелері және/немесе құралдары: өнеркәсіптік өнім (машиналар, аспаптар, жабдықтар, материалдар), өнеркәсіптік өнімнің басқа түрлері, күрделі құрылыс объектілері, ғылыми-техникалық өнім, микроорганизмдердің штаммдары, химиялық процестерді қоса алғанда технологиялық процестер, биотехнологиялық, ауыл шаруашылық, медициналық препараттар, адамдар мен жануарларды емдеу тәсілдері;
      3) Қорғау құжаты - мемлекеттің қорғауындағы өнертабыстарға, пайдалы модельдерге, тауар таңбаларына және басқа өнеркәсіптік меншік объектілеріне құқықтарды куәландыратын құжат;
      4) Өнеркәсіптік меншік объектілері - өнертабыстар, өнеркәсіп үлгілері пайдалы модельдер, тауар таңбалары, тауар шығарылған жерлердің атаулары;
      5) Шаруашылық субъект - шаруашылық қызметті өзінің атынан жүзеге асыратын жеке немесе заңды тұлға;
      6) Техникалық шешім - қозғалыс пен материяның физикалық және химиялық, биологиялық және басқа нысандарына негізделген материалдық құралдармен және әдістермен мәселені шешу;
      7) Техникалық нәтиже - өнертабысты жүзеге асыру кезінде алынуы мүмкін техникалық эффект, қасиет, құбылыс сипаты;
      8) Инновациялық қызмет - нәтижелері экономикалық өсу мен бәсекелестікке қабілеттілік үшін пайдаланылатын өндірістің және қоғамды басқарудың түрлі салаларына жаңа идеяларды, жаңа білімдерді, технологияларды және өнім түрлерін енгізуге бағытталған қызмет;
      9) Венчурлық өндіріс - құрылуы мен енгізілуі белгілі бір экономикалық тәуекелмен байланысты жаңалықтың сынағы және пайдалануы үшін жасалатын өндіріс;
      10) Патенттік тазалыққа сараптама - елімізде немесе бірнеше елдерде объектіге қатысы бар, қолданылып жүрген барлық қорғау құжаттарын іздеу, оларды талдау, сондай-ақ объектіні елімізде немесе бірнеше елдерде кедергісіз жүзеге асыруға ықпал ететін жағдайларды зерделеу болып табылатын патенттік зерттеулердің бір түрі.

  2-тарау. Техника объектісінің және өнеркәсіптік меншік объектілерінің патенттік тазалыққа сараптамасы

      4. Өнертабыстарға қатысты техника объектілерінің барлық санаттары (заттек, тәсіл, құрылғы) тексеріледі.
      Пайдалы модельдерге қатысты заңнамаға сәйкес пайдалы модельдерге жатқызылуы мүмкін объекті санаттары тексеріледі.
      Өнеркәсіп үлгілеріне қатысты тек қана құрылғылар, атап айтқанда олардың сыртқы түрі тексеріледі.
      Тауар таңбаларына қатысты өнімнің өзінде, сондай-ақ оның қаптауында маркировкамен жабдықталған барлық өнімдер, сондай-ақ шаруашылық субъектісінің тауар таңбасы орналастырылған техникалық және қызметтік құжаттама тексеріледі.

      5. Сараптама:
      1) техниканың инновациялық объектілерін жасаған;
      2) экспортқа арналған объектілерді экспорт елдеріне жеткізген (жекелеген жеткізулерді алмағанда);
      3) егер осындай экспонатқа қою жарнама мақсатын және осы объектіні кейін сатуды көздесе объектілерді кез келген көрмелерде (жәрмеңкелерде) экспонатқа қойған;
      4) құқықтарды шарт бойынша берген;
      5) осы объектіні дайындауға техникалық құжаттарды берген жағдайда жүргізіледі.

      6. Сараптама үш сатыдан тұрады:
      Сараптаманың бірінші сатысы - алда күтілетін тексерістің бағдарламасын жасау, тексерілетін объектіні және оны патенттік тазалыққа тексеру шарттарын талдау, тексеріс әдістемесін таңдау, тексерісті жүргізуге қажетті барлық бастапқы мәліметтерді және материалдарды дайындау.
      Сараптаманың екінші сатысы - тексерілетін объектіге қатысты қорғау құжаттарын іздестіру, оларды зерделеу, талдау.
      Қорытынды сатысы - тексеріс жүргізілген барлық өнеркәсіптік меншік объектілеріне қатысты осы техника объектісінің патенттік тазалығы туралы негізделген қорытындыларды дайындау, елімізде және шет елдерде пайдаланудың (сатудың) мүмкіндіктері туралы ұсынымдарды ол үшін қандай шараларды қолдану керек екенін көрсетіп жасау, сараптама нәтижелерін сарапшылық қорытындылар ретінде құжаттамалық ресімдеу.

  3. Сараптаманың бірінші сатысы

      7. Сараптаманың бірінші сатысы негізгі сегіз кезеңді қамтиды:
      1) жағдайларды талдау және осы объект үшін тексеріс әдістемесін таңдау, тексеріс елдерін белгілеу;
      2) тексеріс жүргізіліп отырған елдердің заңнамаларындағы сараптама әдістемесіне әсер ететін ерекшеліктерді зерделеу;
      3) патенттік тазалыққа сараптама жасалуы тиіс техникалық шешімдерді және басқа элементтерді таңдау;
      4) патенттік тазалыққа сараптама жасалуы тиіс жинақтауыш (сатып алынатын) бұйымдарды және шала фабрикаттарды таңдау;
      5) патенттік тазалығына сараптама жүзеге асырылатын осы объектіге техникалық құжаттаманы белгілеу және таңдау;
      6) патенттік тазалыққа тексерілуі тиіс барлық техникалық шешімдер мен басқа элементтер үшін сыныптамалық айдарларды белгілеу;
      7) объектіге патенттік тазалығына сараптама жүргізілетін патенттік құжаттаманы таңдау;
      8) сараптама бағдарламасын жасау және келісу.

  &1. Осы объект үшін жағдайларды талдау
және сараптама әдістемесін таңдау,
тексеру елдерін белгілеу

      8. Сараптаманы жүргізу кезінде:
      1) сараптаманың мақсаты;
      2) алда күтілетін жұмыстың негізгі бағыттары (жаңадан жасалатын объектінің патенттік тазалығын қамтамасыз ету немесе жасалған не шығарылатын объектінің патенттік тазалығын тексеру) белгіленеді;
      3) осы объектінің патенттік тазалығы қамтамасыз етілуге немесе жүргізілуге тиіс елдер таңдалады;
      4) таңдалған елдердің патенттік құжаттамасының (патенттік қорларының) Қазақстан Республикасындағы көлемі, сипаты (түрі) және олардың бар-жоғы анықталады.

      9. Сараптама әдістемесі тексерілетін объектінің түріне (жаңа әзірлеу, экспорт объектісі, стандарт жобасы, жинақтап жеткізу объектісі, көрме экспонаты және т.с.) қатаң сәйкес келуге тиіс.

      10. Осы объектінің патенттік тазалығына сараптама әдістемесін таңдау кезінде:
      1) сараптама жүргізілетін елдер мен өнеркәсіптік меншік түрлерін;
      2) сараптама кезеңдері мен сараптама көлемін;
      3) тексерілуі тиіс техникалық шешімдердің (элементтердің) жалпы сипатын және шамадағы санын;
      4) сараптама жүргізу үшін қажетті патенттік қорлар мен көмекші материалдарды;
      5) осы объектіні әзірлеушіден басқа сараптамаға тартылатын тұлғаны;
      6) сатылар мен кезеңдер бойынша жұмыстарды орындау мерзімдерін белгілеу және негіздеу қажет.

  &2. Сараптама әдістемесіне әсер ететін
тексеру жүргізілетін елдердің заңнамалары
ерекшеліктерін зерделеу

      11. Тексеріс әдістемесіне әсер етуі мүмкін және сараптаманың өзін жүргізу, оның нәтижелерін бағалау, сондай-ақ Қазақстан Республикасында және/немесе басқа елдерде объектіні сатуға мүмкіндігін бағалауға байланысты ұсынымдарды дайындау кезінде тексеру әдістемесіне әсер етуі мүмкін және ескерілуі қажет тиісті елдердің патент заңдарының ережелеріне талдау жасалады.

  &3. Патенттік тазалығына сараптамаға
жататын техникалық шешімдерді және
басқа элементтерді таңдау

      12. Тексерілетін объектіде пайдаланылған тиісті елдердің патенттік қорлары бойынша тексерілуі тиіс техникалық шешімдердің (элементтердің) толық тізбесі, сондай-ақ осы объекті үшін өзінің бұрыннан белгілі болуына байланысты мұндай тексеріске жатпайтын басқа да барлық маңызды техникалық шешімдердің тізбесі белгіленеді.

      13. Тексеріске жататын техникалық шешімдер мен басқа элементтерді таңдау:
      1) тексерілетін объектінің түрімен (санатымен), яғни ол құрылғыға, тәсілдерге немесе заттектерге жататыны;
      2) объектінің сипатымен және ерекшеліктерімен - ол өзі жаңа немесе бұрын шығарылатын өнімді білдіретіні, жинақталып жеткізудің, лицензияның және т.б. объектісі болып табылатыны анықталып;
      3) объектінің күрделілігімен, оның құрылымдық бөліктері мен элементтерінің санымен;
      4) объектінің шығарылу, сату мүмкіндігі мен экспорт көлемімен;
      5) объектінің, оның түйіндерінің, тетіктерінің және басқа да элементтерінің белгілі болу дәрежесімен және мерзімдерімен;
      6) басқа жағдайлармен, оның ішінде патенттік қордың түрімен және көлемімен белгіленеді.

  &4. Патенттік тазалығына сараптама жасалуы
тиіс жинақтауыш (сатып алынатын) бұйымдар мен
шала фабрикаттарды таңдау

      14. Жинақтауыш (сатып алынатын) бұйымдар мен шала фабрикаттардың тізбесі белгіленеді, олардың патенттік тазалығы туралы жалпы мәліметтер объектінің патенттік тазалығын бағалау кезінде назарға алынуы тиіс.

  &5. Патенттік тазалығына сараптама жүзеге
асырылатын осы объектінің техникалық
құжаттамасын белгілеу және іріктеп алу

      15. Сараптама жасау үшін патенттік қорлар бойынша тексеру үшін таңдап алынған барлық техникалық шешімдер толық көрсетілген немесе сипатталған техникалық құжаттаманы іріктеп алу жүзеге асырылады.

  &6. Патенттік тазалыққа тексеруге жататын
барлық техникалық шешімдер мен басқа элементтер
үшін жіктеме айдарларын белгілеу

      16. Өнеркәсіптік меншіктің тиісті объектілерінің жіктеме айдарларының толық тізімі (1971 жылғы 24 наурызда Халықаралық патенттік жіктеме туралы Страсбург  келісімімен қабылданған Халықаралық патенттік жіктеме, 1968 жылғы 8 қазанда Локарнода қол қойылған Өнеркәсіптік үлгілердің халықаралық жіктемесін құру туралы Локарно  келісімімен қабылданған Өнеркәсіптік үлгілердің халықаралық жіктемесі, 1967 жылғы 14 шілдеде Стокгольмде, 1977 жылғы 13 мамырда Женевада қайта қаралған және 1979 жылғы 28 қыркүйекте өзгертілген 1957 жылғы 15 маусымдағы таңбаларды тіркеу үшін Тауарлар мен қызметтердің халықаралық жіктемесі туралы Ницца к елісімімен қабылданған Тауарлар мен қызметтердің халықаралық жіктемесі) белгіленеді, оларға сәйкес патенттік тазалығы тексерілуі тиіс техникалық шешімдердің әрқайсысына қатысы бар қорғау құжаттарын іздестіру жүргізіледі.

  &7. Объекттің патенттік тазалығына сараптама
жасалатын патенттік құжаттаманы таңдау

      17. Әрбір ел үшін тексерілетін объектіге қатысты осы елде қолданылып жүрген барлық қорғау құжаттарымен танысуға мүмкіндік беретін патенттік құжаттаманың түрі белгіленеді.

      18. Патенттік тазалыққа сараптама жасаудың қандай да бір кезеңінде пайдаланылатын патенттік құжаттаманың түрі осы кезеңнің мақсатына сәйкес белгіленеді, атап айтқанда:
      1) тексерілетін объектіге қатысы болуы мүмкін қорғау құжаттарын алғашқы іздеу кезеңінде тек қана барлық қолданылып жүрген қорғау құжаттары туралы мәліметтерді қамтитын ресми көздер пайдаланылады;
      2) оларды бұдан әрі зерттеу үшін қорғау құжаттарын жүйелеу және сұрыптау кезеңінде барынша нақты мәліметтерді (мысалы, патенттік ведомстволардың, жеке ақпараттық фирмалардың және ұйымдардың рефераттық басылымдары), сондай-ақ, егер қажет болса, қорғау құжаттарына өнертабыстардың сипаттамаларын қамтитын көздер пайдаланылады;
      3) қорғау құжаттарын детальды талдау кезеңінде тек қана қорғау құжаттарына өнертабыстардың толық сипаттамалары пайдаланылады. Патенттік құжаттаманың басқа түрлері қосымша материалдар ретінде берілуі мүмкін.

  &8. Сараптама бағдарламасын құру және келісу

      19. Патенттік тазалықты тексеру туралы сарапшылық қорытындының бірінші бөлімі жасалады.

      20. Объектінің патенттік тазалығын тексеру туралы сарапшылық қорытындының бірінші бөлімі:
      1) кіріспе бөлімді;
      2) объектінің шағын сипаттамасын;
      3) патенттік қорлар бойынша тексерілуі тиіс техникалық шешімдердің тізбесін;
      4) объектісі үшін маңызды бұрын белгілі болуына байланысты патенттік қорлар бойынша тексерілмеуі мүмкін техникалық шешімдердің тізбесін;
      5) жинақтауыш бұйымдар тізбесі, алуға қажет патенттік тазалық туралы мәліметтерді қамтиды.

      21. Кіріспе бөлім осы объектіні әзірлеген шаруашылық субъект туралы, оны әзірлеу уақыты туралы (әзірлеудің басталуы - техникалық тапсырманы бекіту күні, аяқталуы - объектіні дайындауға арналған техникалық құжаттаманы бекіту күні) мәліметтерді, дайындаушы туралы мәліметтерді қамтиды.
      Тексеріс мақсаты, техниканың осы саласында алдыңғы қатарда келетін елдер және сараптама жүргізілетін елдер көрсетіледі. Өздеріне қатысты объект тексерілуі тиіс өнеркәсіптік меншік объектілері көрсетіледі.

      22. Объектінің қысқаша сипаттамасына тексерілетін объекті туралы жалпы мәліметтермен қатар кейін патенттік формулярды толтыру үшін қажет кейбір қосымша мәліметтер енгізілуі тиіс:
      1) қорғау құжаттарының бастапқы деректерді көрсете отырып объектіні жасау кезінде пайдаланылған ұлттық және шетелдік өнертабыстар (пайдалы модельдер, өнеркәсіп үлгілері) туралы деректер;
      2) объектіні әзірлеу барысында жасалған өнертабыстар (пайдалы модельдер, өнеркәсіп үлгілері) туралы деректер;
      3) осы объектіде қолданылған техникалық шешімдердің белгілі болған көздері, адамдардың шексіз тобының осы көздерге қол жеткізерлік дәрежесі.

      23. Объектінің патенттік тазалыққа сараптамасын жүргізу бағдарламасы (сарапшылық қорытындының бірінші бөлімі) объектіні жалпы әзірлеуге жауапты лауазымды тұлғамен, сондай-ақ сараптаманы жүзеге асырып отырған тұлғамен келісілуі тиіс.

  4-тарау. Объект сараптамасының екінші сатысы

      24. Объектінің патенттік тазалығы туралы қорытындылар мынадай кезеңдерге негізделеді:
      1) тексерілетін объектіге қатысы болуы мүмкін қорғау құжаттарын іздеу;
      2) табылған қорғау құжаттарын жүйелеу, оларды алдын ала бағалау және бұдан әрі нақты зерттеуді талап ететін қорғау құжаттарын сұрыптау, олардың дұрыстығын тексеру;
      3) таңдап алған қорғау құжаттарын нақты талдау (зерттеу);
      4) ұқсас қорғау құжаттарын іздеу және оларды талдау;
      5) техника объектісіне қатысты қорғау құжаттарының заңды берілуін тексеру.

&1. Тексерілетін объектіге
қатысты қорғау құжаттарын іздеу

      25. Патенттік қорлар бойынша тексерілуі тиіс техникалық шешімдерге осы объектінің және басқа да элементтерге қатысы бар барлық қолданылып жүрген қорғау құжаттары объектісіне сараптама жүргізілетін елдердің патенттік қорларынан анықталып табылады.

      26. Ізденіс ретроспективасы (тереңдігі) ұзарту мүмкіндігі ескеріле отырып осы елдегі қорғау құжаттарының қолданылу мерзімімен белгіленеді.

  &2. Табылған қорғау құжаттарын жүйелеу, оларды
алдын ала бағалау және бұдан әрі нақты зерттеуді
талап ететін қорғау құжаттарын сұрыптау, олардың
жарамдылығын тексеру

      27. Табылғандардың ішінен тексеріліп отырған объектіге қатысы бар қолданылып жүрген құжаттар талдау үшін және олардың бұзылуы мүмкін болуы туралы мәселені дәлелдеп шешу үшін сұрыпталады.

      28. Қорғау құжаттары олардың сипаттамаларының толық мәтіндерімен танысу арқылы жүйеленеді және зерделенеді.

      29. Табылған қорғау құжаттарына қатысты олардың құқықтық мәртебесі тексеріледі.

  &3. Сұрыпталған қорғау құжаттарын
нақты талдау (зерттеу)

      30. Қорғау құжатымен қорғалатын объекттің белгілері және тексерілетін техника объектісінің тиісті белгілерімен салыстырылып олардың жиынтығы айқындалады және оған талдау жасалады. Осы қорғау құжаты тексерілетін объектіге немесе оның бөлігіне қолданылатыны, яғни осы қорғау құжатының объектіге қолданатыны анықталады.

  &4. Ұқсас қорғау құжаттарын іздеу, оларды талдау

      31. Тексерілетін объект сараптама жүргізілген елдердегі бір немесе бірнеше қорғау құжаттарының қолданысына жатса, аталғандардан басқа тағы қандай басқа елдерде өнеркәсіптік меншіктің осындай (ұқсас) объектілеріне берілген қолданылып жүрген қорғау құжаттарының бар-жоғы анықталады, сонымен осы объект патенттік тазалыққа ие болмайтын елдердің неғұрлым тұтас тобы анықталады.

  &5. Техника объектісіне қатысты қорғау
құжаттарының заңды берілуін тексеру

      32. Тексерілетін объектіге қатысы бар қолданылып жүрген қорғау құжатына наразылық білдіру немесе дауласу, оның күшін жою тиісті елдің патенттік заңнамасында көзделген негіздер бойынша жарамсыз деп тану немесе қорғау көлемін шектеу мүмкіндігі анықталады.

  5-тарау. Сараптаманың қорытынды сатысы

      33. Техника объектілеріне сараптаманың қорытынды сатысы мынадай кезеңдерден тұрады:
      1) әрбір елге қатысты патенттік тазалық (немесе оның болмауы) туралы қорытындыларды тұжырымдау;
      2) осы объектіні елімізде және шетелде пайдалану (сату) мүмкіндіктері туралы ұсынымдарды дайындау;
      3) объектіні патенттік тазалыққа сараптау жөнінде жүргізілген жұмысты құжаттамалық ресімдеу.

  &1. Елдердің әрқайсысына қатысты патенттік
тазалығы (немесе оның болмауы) туралы
қорытындыларды тұжырымдау

      34. Алдыңғы кезеңдердің әрқайсысы бойынша барлық өнеркәсіптік меншік объектілері бойынша объектінің патенттік тазалығы туралы және оған сараптама жасалған барлық елдерге қатысты негізделген соңғы қорытындылар дайындалады.

      35. Оны тексеру барысында табылған өнеркәсіптік меншік объектілеріне қорғау құжаттарын талдау нәтижелері объектінің соңғы қорытындысы үшін негіздеме болып табылады.

      36. Осы елге қатысты мынадай жағдайларда:
      1) сараптау кезінде жалпы объектіге, оның түйіндеріне, тетіктеріне, құрама бөліктеріне және басқа элементтеріне қатысты бірде-бір қолданылып жүрген қорғау құжаты анықталмағанда;
      2) жоғарыда аталған қорғау құжаттары табылғанда, бірақ оларды талдау олар осы объектіге және оның элементтеріне қолданылмайтыны көрсетілген объекттің патенттік тазалығы бар деп саналады.

  &2. Елімізде және шет елдерде осы
объектіні пайдалану (сату) мүмкіндіктері
туралы ұсынымдарды дайындау

      37. Егер объекттің бір немесе бірнеше елге қатысты патенттік тазалығы болмаса тексеріліп отырған объектіге қатысты қорғау құжаттары қолданылатын елдерде объектіні пайдалану мүмкіндігі үшін қабылдануы тиіс шаралар туралы ұсынымдар беру қажет.

      38. Көрсетілген шаралардың ішінде:
      1) алғашқы пайдалану (кейін пайдалану) құқықтарын қолдану мүмкіндігін;
      2) тексеретін объектіге қатысты қорғау құжатын айналып өту мүмкіндігін;
      3) қорғау құжатына наразылық немесе дауласу мүмкіндігін;
      4) объектіні оның жеке элементтеріне қатысты патенттік тазалығы болмаған кезде пайдалану мүмкіндігін;
      5) қорғау құжатын пайдалану құқығына лицензиялық шартты бекіту қажеттілігін қарау қажет.

  &3. Объектінің патенттік тазалыққа
сараптамасы нәтижелерін құжаттамалық ресімдеу

      39. Сараптама нәтижелері сарапшылық қорытындылар түрінде құжаттап ресімделеді.

  6-тарау. Патенттік тазалыққа сараптама ерекшеліктері

      40. Инновациялық (венчурлық) өндірістердің мынадай объектілерін:
      1) ғылыми-зерттеу жұмыстарын;
      2) объектіні әзірлеу немесе оны маңызды түрде жетілдірілуін;
      3) лицензиялық шарттар объектілерін;
      4) Қазақстан Республикасының аумағында құрылысы салынатын объектілерді;
      5) көрме экспонаттарын;
      6) техникалық жағдайларды және фирмалық стандарттарды жасау кезінде патенттік тазалыққа сараптама жасаудың өз ерекшеліктері бар.

  &1. Ғылыми-зерттеу жұмыстары

      41. Ғылыми-зерттеу жұмыстарында өздерінің негізінде құрылғы, тәсіл немесе заттек әзірлеу болжанып отырған нақты техникалық шешімдердің бар-жоғы тексеріледі.

      42. Гуманитарлық сипаттағы жұмыстар (тарих, әдебиет, әлеуметтік ғылымдар және т.с. салалардағы зерттеулер), жағрафиялық зерттеулер, математикалық ғылымдар саласындағы жұмыстар және нақты техникалық нәтижемен аяқталмайтын барлық басқа зерттеулер, сондай-ақ белгілі бір аудан, массив, алап және т.с. үшін ғана маңызды жергілікті мәселелерді зерттеуге бағытталған жұмыстар сараптауға жатпайды.

      43. Бүгінгі таңда патенттік қорғауға жатпайтын есеп айырысу, жобалау және барлық басқа есеп айырысу әдістерінің теориялық негіздерін әзірлеуге бағытталған ғылыми-зерттеу жұмыстары тексеруді талап етпейді. Нақты құрылғыларды, тәсілдерді немесе заттарды жасаумен көзге көрінетін осы нәтижелердің практикалық қолданылуын тексеру қажет. Материалдық әлемнің "жаңалық" деген ұғымға жататын бұрын белгілі болмаған заңдылықтары мен құбылыстарын ашуға бағытталған іргелі зерттеулер патенттік тазалыққа тексерілмейді. Өздерінің негізінде жаңа технологиялық процестер, өлшеу әдістері, жаңа құрылғылар немесе заттектер әзірленуі мүмкін жаңалықтарды пайдаланудың нақты тәсілдері тексерілуі тиіс.

      44. Қазақстан Республикасына және ғылым мен техниканың тиісті саласында алдыңғы қатарда келетін елдерге қатысты ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелері патенттік тазалыққа тексерілуі тиіс.

  &2. Объектіні әзірлеу немесе
оны маңызды түрде жетілдіру

      45. Жаңадан әзірленіп отырған немесе маңызды түрде жетілдіріліп отырған машиналар, аспаптар, жабдықтар, материалдар және технологиялық процестер сараптауға жатады.

      46. Барлық жаңадан әзірленіп отырған объектілер өнертабыстарға қатысты патенттік тазалыққа, ал құрылғылар, бұдан басқа, сондай-ақ өнеркәсіп үлгілеріне қатысты тексерілуі тиіс.

  &3. Лицензиялық шарттар объектілері

      47. Лицензиялық шарттардың және зияткерлік меншік объектілеріне құқықтарды басқаға беру шарттарының жобалары, оның ішінде:
      1) қорғау құжаттарымен қорғалмаған (патентсіз лицензиялық шарттар) "ноу-хауға" және басқа ғылыми-техникалық жетістіктерге;
      2) қорғау құжаттарымен қорғалған (патентті лицензиялық шарттар) өнертабыстарға, пайдалы модельдерге, өнеркәсіп үлгілеріне;
      3) қорғау құжаттарымен қорғалмаған ғылыми-техникалық жетістіктермен ("ноу-хау", "инжиниринг" түріндегі қызметтер және т.б.) бірге қорғалған өнертабыстарға (пайдалы модельдерге, өнеркәсіп үлгілеріне) (лицензиялық комплект) патенттік тазалыққа тексерілуі тиіс.

      48. Барлық жағдайларда лицензиялық шарттар объектісін патенттік тазалыққа сараптау (оның ішінде лицензиатқа берілген техникалық құжаттама бойынша шығарылған өнімнің де) Қазақстан Республикасының және лицензиялық шарт бойынша құқықтардың берілуі болжанып отырған елдердің аумағына қатысты жүргізіледі.
      Одан басқа:
      1) лицензиатқа берілген техникалық құжаттама бойынша шығарылған өнімнің - лицензиялық шарт бойынша дайындалған осындай өнімді жеткізу мүмкін елдерге қатысты;
      2) осы өнімді дайындау технологиясының - патенттік заңнама бойынша немесе сот практикасына сәйкес өнімдерді жанама қорғауы бар елдерге қатысты патенттік тазалық тексерілуі тиіс.

      49. Егер құрылғыларды лицензиялық шарт бойынша сату жүзеге асырылатын елде (елдерде) өнеркәсіптік меншіктің осы түріне қорғау көзделсе өнертабыстарға, өнеркәсіп үлгілеріне, сондай-ақ пайдалы модельдерге қатысты құрылғыларға арналған лицензиялық шарттар тексеріледі. Тауар таңбасына қатысты тексеріс тек лицензиялық шартқа тиісті елдерде тіркелмеген тауар таңбасы немесе лицензиялық өнімнің арнайы атауы кірсе ғана жүргізіледі.

      50. Патентсіз лицензиялық шарттарда осы объекті үшін барлық маңызды техникалық шешімдер, сондай-ақ лицензиатқа берілетін техникалық құжаттама бойынша дайындалатын немесе лицензиар жеткізетін барлық түйіндер, тетіктер, шала фабрикаттар және жинақтауыш бұйымдар патенттік тазалыққа тексеріледі.

  &4. Қазақстан Республикасының аумағында
құрылысы салынатын объектілер

      51. Қазақстан Республикасының аумағында жобаланатын және құрылысы салынатын объектілер - кәсіпорындар, электростанциялар, телеорталықтар, темір жолдар, электр беру желілері, газ- және мұнайқұбырлары мен күрделі құрылыстың барлық басқа объектілері Қазақстан Республикасына қатысты патенттік тазалыққа ие болуы тиіс, яғни Қазақстан Республикасында берілген және күші жойылмаған өнеркәсіптік меншік объектілеріне берілген қорғау құжаттарының қолдану аясына жатпауы тиіс.

  &5. Көрме экспонаттары

      52. Көрме экспонаттарының сараптамасы:
      1) сараптаманың дұрыс әдістемесін таңдау үшін көрме немесе жәрмеңке түрін және орнын бағалау қажеттілігін;
      2) экспонаттың сипатына (натурадағы бұйым, макет, сызбалар мен фотосуреттер және т.с.), стенд және жарнама материалдарының мазмұнына және басқа жағдайларға байланысты тексерілуі тиіс элементтерді белгілеуді;
      3) экспонаттың және оған қоса берілетін жарнамалық материалдардың өнеркәсіптік меншік объектілеріне қатысты патенттік тазалығын қамтамасыз ету.

Об утверждении Правил проведения экспертизы на патентную чистоту техники и технологий при создании инновационных (венчурных) производств

Совместный приказ Министра юстиции Республики Казахстан от 9 апреля 2004 года N 97 и Министра индустрии и торговли Республики Казахстан от 6 апреля 2004 года N 80. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 4 мая 2004 года N 2833

      В целях реализации пункта 5.3.2.10  Плана  мероприятий на 2003-2005 годы по реализации Стратегии индустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2003-2015 годы, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан N 712-1 от 17 июля 2003 года, приказываем:

      1. Утвердить прилагаемые Правила проведения экспертизы на патентную чистоту техники и технологий при создании инновационных (венчурных) производств.

      2. Контроль за исполнением настоящего Приказа возложить на Вице-Министра юстиции Республики Казахстан Асанова Ж.К. и Вице-Министра индустрии и торговли Республики Казахстан Исекешева А.О.

      3. Настоящий Приказ вводится в действие со дня его официального опубликования.


             Министр юстиции           Министр индустрии и торговли
          Республики Казахстан            Республики Казахстан


Утверждены:                
Совместным Приказом Министра       
юстиции Республики Казахстан       
от 9 апреля 2004 года N 97        
и Министра индустрии и торговли      
Республики Казахстан          
от 6 апреля 2004 года N 80        
"Об утверждении Правил проведения     
экспертизы на патентную чистоту     
техники и технологий при создании     
инновационных (венчурных) производств" 


Правила проведения экспертизы
на патентную чистоту техники и технологий
при создании инновационных (венчурных) производств

 

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила проведения экспертизы на патентную чистоту техники и технологий при создании инновационных (венчурных) производств (далее - Правила) разработаны в соответствии с  Планом  мероприятий на 2003-2005 годы по реализации  Стратегиииндустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2003-2015 годы, утвержденным постановлением Правительства Республики Казахстан от 17 июля 2003 года № 712-1, с целью совершенствования правовой дисциплины при вовлечении в гражданский оборот объектов интеллектуальной собственности и уменьшения рисков инновационных (венчурных) производств в Республике Казахстан.
      2. Экспертиза может проводиться разработчиком объекта техники и технологий и/или хозяйствующим субъектом, который использует его на всех стадиях разработки, создания и использования объекта техники и технологий.
      3. Для целей настоящих Правил используются следующие основные понятия:
      1)  Патентная чистота - юридическое свойство объекта техники и объектов промышленной собственности, заключающееся в том, что он может быть свободно использован в данной стране без опасности нарушения действующих на ее территории охранных документов, принадлежащих третьим лицам;
      2) Объект техники - результаты и/или средства хозяйственной деятельности: промышленная продукция (машины, приборы, оборудование, материалы), другие виды промышленной продукции, объекты капитального строительства, научно-техническая продукция, штаммы микроорганизмов, технологические процессы, включая химические процессы, биотехнологические, сельскохозяйственные, медицинские препараты, способы лечения людей и животных;
      3) Охранный документ - документ, удостоверяющий охраняемые государством права на изобретения, полезные модели, промышленные образцы, товарные знаки и другие объекты промышленной собственности;
      4) Объекты промышленной собственности - изобретения, промышленные образцы, полезные модели, товарные знаки, наименования мест происхождения товаров;
      5) Хозяйствующий субъект - юридическое или физическое лицо, осуществляющее хозяйственную деятельность от своего имени;
      6) Техническое решение - решение задачи материальными средствами и приемами, основанными на физической и химической, биологической и других формах движения и материи;
      7) Технический результат - характеристика технического эффекта, свойства, явления, которые могут быть получены при осуществлении изобретения;
      8) Инновационная деятельность - деятельность, направленная на внедрение новых идей, научных знаний, технологий и видов продукции в различные области производства и сферы управления обществом, результаты которой используются для экономического роста и конкурентоспособности;
      9) Венчурное производство - производство, которое создается для апробации и  использования нововведений, создание и внедрение которых сопряжено с определенным экономическим риском;
      10) Экспертиза на патентную чистоту - один из видов патентных исследований, заключающийся в поиске всех действующих в данной стране или группе стран охранных документов, имеющих отношение к объекту, их анализу, а также в изучении обстоятельств, которые могли бы способствовать беспрепятственной реализации объекта в стране или группе стран.

      

Глава 2. Экспертиза объекта техники и 
объектов промышленной собственности на патентную чистоту

      4. В отношении изобретений проверяются все категории объектов техники (вещество, способ, устройство).
      В отношении полезных моделей проверяются категории объекта, которые в соответствии с законодательством могут быть отнесены к полезным моделям.
      В отношении промышленных образцов проверяются только устройства, в частности их внешний вид.
      В отношении товарных знаков проверяются все изделия, снабженные маркировкой, как на самом изделии, так и на его упаковке, а также техническая и служебная документация, на которой помещен товарный знак.
      5. Экспертиза проводится в случаях:
      1) производства инновационных объектов техники;
      2) поставки объектов на экспорт в страны экспорта (за исключением единичных поставок); 
      3) экспонирования объектов на любых выставках (ярмарках), если такое экспонирование преследует цель рекламы и последующей реализации данного объекта;
      4) передачи прав по договору;
      5) передачи технической документации на изготовление данного объекта.
      6. Экспертиза состоит из трех стадий:
      Первая стадия экспертизы - составление программы предстоящей проверки, анализ проверяемого объекта и условий его проверки на патентную чистоту, выбор методики проверки, подготовка всех необходимых исходных данных и материалов для проведения проверки.
      Вторая стадия экспертизы - проведение поиска охранных документов, которые имеют отношение к проверяемому объекту, их изучение, анализ.
      Заключительная стадия - подготовка обоснованных выводов о патентной чистоте данного объекта техники в отношении всех объектов промышленной собственности, по которым проводилась его проверка, формулировка рекомендаций о возможностях использования (реализации) в стране и за границей с указанием тех мер, которые следует принять для этого, документальное оформление результатов экспертизы в виде экспертных выводов.

      

Глава 3. Первая стадия экспертизы

      7. Первая стадия экспертизы включает восемь основных этапов:
      1) анализ условий и выбор методики экспертизы для данного объекта, определение стран проверки;
      2) изучение особенностей законодательства стран, в отношении которых проводится проверка, влияющих на методику экспертизы;
      3) выбор технических решений и других элементов, подлежащих экспертизе на патентную чистоту;
      4) выбор комплектующих (покупных) изделий и полуфабрикатов, подлежащих экспертизе на патентную чистоту; 
      5) определение и подбор технической документации на данный объект, по которой будет осуществляться его экспертиза на патентную чистоту;
      6) определение классификационных рубрик для всех технических решений и других элементов, подлежащих проверке на патентную чистоту; 
      7) выбор патентной документации, по которой будет проводиться экспертиза объекта на патентную чистоту; 
      8) формирование и согласование программы экспертизы.

      

§ 1. Анализ условий и выбор методики экспертизы 
для данного объекта, определение стран проверки

      8. При проведении экспертизы определяют:
      1) цель экспертизы;
      2) основные направления предстоящей работы (обеспечение патентной чистоты вновь создаваемого объекта либо проверка патентной чистоты уже созданного или выпускаемого объекта);
      3) выбор стран, в отношении которых должна быть обеспечена или проверена патентная чистота данного объекта; 
      4) объем, характер (вид) и наличие в Республике Казахстан патентной документации (патентных фондов) выбранных стран.
      9. Методика экспертизы должна строго соответствовать виду проверяемого объекта (новая разработка, объект экспорта, проект стандарта, объект комплектной поставки, выставочный экспонат и пр.).
      10. При выборе методики экспертизы данного объекта на патентную чистоту необходимо определить и обосновать:
      1) страны и виды промышленной собственности, в отношении которых будет проводиться экспертиза;
      2) этапы экспертизы и объемы экспертизы;
      3) общий характер и примерное количество технических решений (элементов), которые нужно проверить;
      4) патентные фонды и вспомогательные материалы, требующиеся для проведения экспертизы;
      5) лицо, помимо разработчика данного объекта, которое должно быть привлечено к экспертизе;
      6) сроки выполнения работ по стадиям и этапам.

      

§ 2. Изучение особенностей законодательства стран, 
в отношении которых проводится проверка, 
влияющая на методику экспертизы

      11. Проводится анализ положений патентных законов соответствующих стран, которые могут оказать влияние на методику проверки и должны быть учтены при проведении самой экспертизы, при оценке ее результатов, а также при подготовке рекомендаций, связанных с оценкой возможности реализации объекта в Республике Казахстан и/или в других странах.

      

§ 3. Выбор технических решений и других элементов, 
подлежащих экспертизе на патентную чистоту

      12. Устанавливается исчерпывающий перечень использованных в проверяемом объекте технических решений (элементов), которые подлежат проверке по патентным фондам соответствующих стран, а также перечень всех других существенных для данного объекта технических решений (элементов), которые в силу своей давней известности такой проверке не подлежат.
      13. Выбор технических решений и других элементов, подлежащих проверке, определяется: 
      1) видом (категорией) проверяемого объекта, то есть тем, относится ли он к yстройствам, способам или веществам; 
      2) характером и особенностями самого объекта - представляет ли он собой новую разработку или уже выпускаемое изделие, является ли он объектом комплектной поставки, лицензии и т.д.;
      3) сложностью объекта, количеством его составных частей и элементов;
      4) объемом выпуска, возможной реализации и экспорта объекта;
      5) степенью и сроками известности объекта, его узлов, механизмов и других элементов;
      6) другими условиями, в том числе видом и объемом патентного фонда.

      

§ 4. Выбор комплектующих (покупных) изделий и 
полуфабрикатов, подлежащих экспертизе на патентную чистоту

      14. Устанавливается перечень комплектующих (покупных) изделий и полуфабрикатов, сведения о патентной чистоте которых должны быть приняты во внимание при оценке патентной чистоты объекта в целом.

      

§ 5. Определение и подбор технической документации на 
данный объект, по которой будет осуществляться 
его экспертиза на патентную чистоту

      15. Осуществляется подбор для проведения экспертизы технической документации, в которой с исчерпывающей полнотой показаны или описаны все без исключения технические решения, которые были отобраны для проверки по патентным фондам.

    

§ 6. Определение классификационных рубрик для всех 
технических решений и других элементов, 
подлежащих проверке на патентную чистоту 

      16. Устанавливается исчерпывающий перечень классификационных рубрик соответствующих объектов промышленной собственности (Международная патентная классификация, принятая Страссбургским  соглашением  о Международной патентной классификации от 24 марта 1971 года, Международная классификация промышленных образцов, принятая Локарнским  соглашением  об учреждении Международной классификации промышленных образцов, подписанное в Локарно 8 октября 1968 года, Международная классификация товаров и услуг, принятая Ниццким  соглашением  о Международной классификации товаров и услуг для регистрации знаков от 15 июня 1957 года, пересмотренное в Стокгольме 14 июля 1967 года, в Женеве 13 мая 1977 года и измененное 28 сентября 1979 года), в соответствии с которыми будет проводиться поиск охранных документов, имеющих отношение к каждому из технических решений, подлежащих проверке на патентную чистоту. 

 

§ 7. Выбор патентной документации, по которой будет 
проводиться экспертиза объекта на патентную чистоту

      17. Определяется для каждой из стран вид патентной документации, который обеспечивает возможность ознакомления со всеми без исключения действующими в данной стране охранными документами, относящимися к проверяемому объекту.
      18. Вид патентной документации, используемой на том или ином этапе экспертизы на патентную чистоту, определяется назначением данного этапа, а именно:
      1) на этапе первоначального поиска охранных документов, которые могут иметь отношение к проверяемому объекту, используются только те официальные источники, которые содержат сведения обо всех действующих охранных документах;
      2) на этапе систематизации и отбора охранных документов для их дальнейшего исследования используют источники, содержащие более подробные сведения (например, реферативные издания патентных ведомств, отдельных информационных фирм или организаций), а также, если это, необходимо, описания изобретений к охранным документам;
      3) на этапе детального анализа охранных документов используют только полные описания изобретений к охранным документам. Другие виды патентной документации могут привлекаться лишь в качестве вспомогательных материалов.

 

§ 8. Формирование и согласование программы экспертизы

      19. Составляется первый раздел экспертного заключения о проверке патентной чистоты.
      20. Первый раздел экспертного заключения о проверке патентной чистоты объекта, включает:
      1) вводную часть; 
      2) краткую характеристику объекта;
      3) перечень технических решений, подлежащих проверке по патентным фондам;
      4) перечень существенных для объекта технических решений, которые ввиду их давней известности по патентным фондам можно не проверять; 
      5) перечень комплектующих изделий, сведения о патентной чистоте которые необходимо получить.
      21. Вводная часть содержит сведения о хозяйствующем субъекте, и лице, разработавшем данный объект, о времени его разработки (начало разработки - дата утверждения технического задания, окончания - дата утверждения технической документации на изготовление объекта), сведения об изготовителе. 
      Указываются цели проверки, страны, занимающие ведущее место в данной отрасли техники, и те страны, в отношении которых будет проводиться экспертиза. Указываются объекты промышленной собственности, в отношении которых должен быть проверен данный объект.
      22. В краткую характеристику объекта наряду с общими сведениями о проверяемом объекте следует включить и некоторые дополнительные сведения, необходимые для последующего составления патентного формуляра: 
      1) данные о национальных и зарубежных изобретениях (полезных моделях, промышленных образцах), использованных при разработке объекта, с указанием выходных данных охранных документов;
      2) данные об изобретениях (полезных моделях, промышленных образцах), созданных в ходе разработки объекта; 
      3) источники известности технических решений, примененных в данном объекте, степень доступности этих источников неограниченному кругу лиц.
      23. Программа проведения экспертизы объекта на патентную чистоту (первая часть экспертного заключения) должна быть согласована с должностным лицом, ответственным за разработку объекта в целом, а также с лицом, осуществляющим экспертизу. 

 

Глава 4. Вторая стадия экспертизы объекта

      24. Выводы о патентной чистоте объекта обосновываются на основании следующих этапов:
      1) поиска охранных документов, имеющих отношение к проверяемому объекту;
      2) систематизации обнаруженных охранных документов, их предварительной оценки и отбора охранных документов, требующих дальнейшего детального исследования, проверку их действительности; 
      3) детальный анализ (исследование) отобранных охранных документов;
      4) поиска охранных документов-аналогов и их анализ;
      5) проверки правомерности выдачи охранных документов, имеющих отношения к объекту техники.

      

§ 1. Поиск охранных документов, имеющих отношение 
к проверяемому объекту

      25. Выявляются в патентном фонде стран, в отношении которых ведется экспертиза объекта все действующие охранные документы, имеющие отношение к техническим решениям и другим элементам данного объекта, подлежащим проверке по патентным фондам.
      26. Ретроспектива (глубина) поиска определяется сроком действия охранных документов в данной стране с учетом возможности их продления.

 

§ 2. Систематизация обнаруженных охранных документов, 
их предварительная оценка и отбор охранных документов,
 требующих дальнейшего детального исследования,
 проверка их действительности

      27. Отбираются из числа обнаруженных действующие охранные документы, имеющие отношение к проверяемому объекту для анализа и обоснованного решения вопроса об их возможном нарушении. 
      28. Систематизируются и изучаются охранные документы путем ознакомления с полными текстами описаний к охранным документам. 
      29. В отношении найденных охранных документов проверяется их правовой статус.

 

§ 3. Детальный анализ (исследование) 
отобранных охранных документов

      30. Выявляются и анализируются признаки объекта, защищенного охранным документом, и их совокупности в сопоставлении с соответствующими признаками проверяемого объекта техники. Устанавливается, распространяется ли данный охранный документ на проверяемый объект или его часть (подпадает ли объект под действие этого охранного документа). 

      

§ 4. Поиск охранных документов-аналогов и их анализ

      31. При подпадании проверяемого объекта под действие одного или нескольких охранных документов в странах (стране), по которым проводилась экспертиза, устанавливается, в каких еще других странах, помимо упомянутых, имеются действующие охранные документы, выданные на те же объекты промышленной собственности (аналоги), и тем самым определяется наиболее полный круг стран, в отношении которых данный объект не обладает патентной чистотой. 

 

§ 5. Проверка правомерности выдачи охранных документов, 
имеющих отношение к объекту техники

      32. Устанавливается возможность опротестования или оспаривания действующего охранного документа, имеющего отношение к проверяемому объекту, его аннулирования, признания недействительным либо ограничения объема защиты по основаниям, предусмотренным патентным законодательством соответствующей страны. 

 

Глава 5. Заключительная стадия экспертизы

      33. Заключительная стадия экспертизы объектов техники состоит из этапов:
      1) формулирование выводов о патентной чистоте (или ее отсутствии) в отношении каждой из стран;
      2) подготовка рекомендаций о возможностях использования (реализации) данного объекта в стране и за рубежом;
      3) документальное оформление проведенной работы по экспертизе объекта на патентную чистоту.

 

§ 1. Формулирование выводов о патентной чистоте 
(или ее отсутствии) в отношении каждой из стран

      34. По каждому из предшествующих этапов подготавливаются обоснованные окончательные выводы о патентной чистоте объекта по всем объектам промышленной собственности и в отношении всех стран, по которым проводилась его экспертиза.
      35. Основанием для окончательного вывода о патентной чистоте объекта являются результаты анализа охранных документов объекты промышленной собственности, обнаруженные в ходе его проверки.
      36. Объект считается обладающим патентной чистотой в отношении данной страны в следующих случаях:
      1) при экспертизе не было выявлено ни одного действующего охранного документа, имеющего отношение к объекту в целом, его узлам, механизмам, составным частям и другим элементам;
      2) упомянутые выше охранные документы были обнаружены, однако их анализ показал, что они на данный объект и его элементы не распространяются.

      

§ 2. Подготовка рекомендаций о возможностях использования
 (реализации) данного объекта в стране и за рубежом

      37. Если объект не обладает патентной чистотой в отношении одной или нескольких стран необходимо дать рекомендации о мерах, которые следует предпринять для возможного использования объекта в странах, где действуют охранные документы, имеющие отношение к проверяющему объекту.
      38. В числе указанных мер следует рассмотреть:
      1) возможность применения права преждепользования (послепользования);
      2) возможность обхода охранного документа, имеющего отношение к проверяющему объекту;
      3) возможность опротестования или оспаривания охранного документа;
      4) возможность использования объекта при отсутствии патентной чистоты в отношении отдельных его элементов;
      5) необходимость закрепления лицензионного договора на право использования охранного документа.

 

§ 3. Документальное оформление проведенной работы 
по экспертизе объекта на патентную чистоту

      39. Результаты экспертизы документально оформляются в виде экспертных выводов. 

      

Глава 6. Особенности экспертизы на патентную чистоту 

      40. Экспертиза на патентную чистоту при создании инновационных (венчурных) производств следующих объектов имеет свои особенности:
      1) научно-исследовательские работы;
      2) разработка или существенное усовершенствование объекта;
      3) объекты лицензионных договоров;
      4) объекты, сооружаемые на территории Республики Казахстан;
      5) выставочные экспонаты;
      6) технические условия и фирменные стандарты.

 

§ 1. Научно-исследовательские работы

      41. Анализируются научно-исследовательские работы на наличие конкретных технических решений, на основе которых предполагается разработать устройство, способ или вещество.
      42. Не подлежат экспертизе работы гуманитарного характера (исследования в области истории, литературы, социальных наук и прочих), географические исследования, работы в области математических наук и все другие исследования, не заканчивающиеся конкретным техническим результатом, а также работы, направленные на исследование местных проблем, имеющих значение только для определенного района, массива, бассейна и других.
      43. Не требуют проверки научно-исследовательские работы, направленные на разработку теоретических основ расчета, проектирования и всех других расчетных методов, не подлежащих в настоящее время патентной защите. Необходимо проверить практическое применение этих результатов, выражающееся в создании конкретных устройств, способов или веществ. Не проверяются на патентную чистоту фундаментальные исследования, направленные на обнаружение неизвестных ранее закономерностей и явлений материального мира, подпадающих под понятие "открытие". Конкретные способы использования открытий, на основе которых могут быть разработаны новые технологические процессы, методы измерений, новые устройства или вещества, должны подвергаться проверке.
      44. Результаты научно-исследовательских работ должны быть проверены на патентную чистоту в отношении Республики Казахстан и стран, занимающих ведущее место в соответствующей отрасли науки и техники. 

      

§ 2. Разработка или существенное усовершенствование объекта

      45. Экспертизе подлежат вновь разрабатываемые или подвергающиеся существенному усовершенствованию машины, приборы, оборудование, материалы и технологические процессы. 
      46. Все вновь разрабатываемые объекты должны быть проверены на патентную чистоту в отношении изобретений, а устройства, помимо этого, также и в отношении промышленных образцов. 

      

§ 3. Объекты лицензионных договоров

      47. Проверке на патентную чистоту подлежат проекты лицензионных договоров и договоров уступки на объекты интеллектуальной собственности в том числе:
      1) на "ноу-хау" и другие научно-технические достижения, не защищенные охранными документами (беспатентные лицензионные договора);
      2) на изобретения, полезные модели, промышленные образцы, защищенные охранными документами (патентные лицензионные договора);
      3) на защищенные изобретения (полезные модели, промышленные образцы), вместе с незащищенными охранными документами на научно-технические достижения ("ноу-хау", услугами типа "инжиниринг", "лицензионный комплект").
      48. Во всех случаях экспертизу объекта лицензионных договоров на патентную чистоту (в том числе и продукции, выпускаемой по переданной лицензиату технической документации) проводят в отношении территории Республики Казахстан и стран предполагаемой передачи прав по лицензионному договору.
      Кроме того, должна быть проверена патентная чистота:
      1) продукции, выпускаемой по переданной лицензиату технической документации - в отношении стран возможной поставки такой продукции, изготовленной по лицензионному соглашению; 
      2) технологии изготовления этой продукции - в отношении тех стран, где по патентному законодательству или в соответствии с судебной практикой имеется косвенная защита изделий. 
      49. Лицензионные договора на устройства проверяют в отношении изобретений, промышленных образцов, а также и в отношении полезных моделей, если в стране (странах), где будет осуществляться реализация устройств по лицензионному договору, предусмотрена защита этого вида промышленной собственности. Проверку в отношении товарных знаков проводят лишь в случае, когда в лицензионный договор входит незарегистрированный в соответствующих странах товарный знак либо специальное наименование лицензионной продукции.
      50. В беспатентных лицензионных договорах проверяют на патентную чистоту все существенные для данного объекта технические решения, а также все узлы, механизмы, полуфабрикаты и комплектующие изделия, которые будут изготовляться по передаваемой лицензиату технической документации или будут поставляться лицензиаром.

 

§ 4. Объекты, сооружаемые на территории Республики Казахстан

      51. Объекты, проектируемые и сооружаемые на территории Республики Казахстан, - предприятия, электростанции, телецентры, железные дороги, линии электропередач, газо- и нефтепроводы и все другие объекты капитального строительства должны обладать патентной чистотой в отношении Республики Казахстан, то есть не должны подпадать под действие выданных в Республике Казахстан и не утративших силу охранных документов на объекты промышленной собственности.

 

§ 5. Выставочные экспонаты

      52. Экспертиза выставочных экспонатов предусматривает:
      1) необходимость оценки вида и места проведения выставки или ярмарки для выбора правильной методики экспертизы;
      2) выделение подлежащих проверке элементов в зависимости от характера экспоната (изделие в натуре, макет, чертежи, фотографии и прочие), содержания стендовых и рекламных материалов и других условий; 
      3) обеспечение патентной чистоты экспоната и сопровождающих его рекламных материалов в отношении объектов промышленной собственности.