Астана қаласының су тарту жүйесіне өндірістік ағын суды қабылдау қағидасын бекіту туралы

Астана қаласы әкімінің 2005 жылғы 7 қыркүйектегі N 09-6-661қ Қаулысы. Астана қаласының Әділет департаментінде 2005 жылғы 14 қазанда N 414 тіркелді. Күші жойылды - Астана қаласы әкімдігінің 2010 жылғы 23 шілдедегі N 28-667қ қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - Астана қаласы әкімдігінің 2010.07.23 N 28-667қ қаулысымен.

      Су тартудың қалалық желісіне ағын суды қабылдау және ағызу жүйесін реттеу мақсатында "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 27-бабы және "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 25-бабы негізінде Астана қаласының әкімдігі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:
      1. Қоса беріліп отырған Астана қаласының су тарту жүйесіне өндірістік ағын суды қабылдау қағидасы бекітілсін.
      2. Осы қаулының орындалуын бақылау Астана қаласы әкімінің бірінші орынбасары С.С. Есіловке жүктелсін.

      Әкім

      Әкімнің бірінші орынбасары

      Әкімнің орынбасары

      Әкімнің орынбасары

      Әкімнің орынбасары

      Әкімнің орынбасары

      Әкім аппаратының басшысы

      "Астана қаласының Қаржы
      департаменті" мемлекеттік
      мекемесінің директоры

      Құжаттамалық сараптама
      бөлімінің меңгерушісі

      "Астана қаласының Энергетика
      және коммуналдық шаруашылық
      департаменті" мемлекеттік
      мекемесінің директоры

      "Астана су арнасы"
      мемлекеттік коммуналдық
      кәсіпорнының бас директоры

Астана қаласы әкімдігінің  
2005 жылғы 7 қыркүйектегі  
N 9-06-661қ қаулысымен   
бекітілген         

Астана қаласының су қашыртқы жүйесіне
өндірістік ағын суларын қабылдау
Қағидасы

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Астана қаласының су қашыртқы жүйесіне өндірістік ағын суларын қабылдау Қағидасы (бұдан әрі - Қағида) Қазақстан Республикасының Су кодексіне, "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 27-бабына, "Қоршаған ортаны қорғау туралы", "Табиғи монополиялар туралы" Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес, мүмкін шекті концентрация мөлшерлемелерін, жалпы су қашыртқы жүйесіне ағын суларын қабылдау жағдайларын, қалалық су қашыртқы желісіне ағызу рұқсатын беру тәртібін, Қағидалардың бұзылуына әсер ететін шараларды қабылдау мақсатында әзірленген.

      2. Қағида:
      1) тұрғын үй қорынан, оқу және мектепке дейінгі орын-жайлардан, қонақ үйлерден, театрлар мен кинотеатрлардан, емдеу-алдын алу мекемелерінен, монша-кір жуу шаруашылығы кәсіпорындарынан (тұрғындар пунктінің ағындар көлемі ағындылар көлемінің 25%-дан төмен болғанда), өндірістік кәсіпорындарынан және басқа да мүмкін шекті концентрация (бұдан әрі - МШК) шегінде ластағыш заттармен ағатын ағын сулар объектілерінен ағын суларды қабылдау тәртібін белгілейді;
      2) тармақшада айтылған және жеке шығаруы бар объектілерге, кір жуу, емдеу мекемелеріне, монша-кір жуу шаруашылығы (тұрғындар пунктінің ағындар көлемі ағындылар көлемінің 25%-дан төмен болғанда) өндірістік Кәсіпорындарға (бұдан әрі - Кәсіпорын) салынған және қосып салынған шағын және орта бизнес кәсіпорындарынан ағын суды қабылдауды реттейді;
      3) Тұтынушылардың шаруашылық жүргізу құқығындағы "Астана су арнасы" мемлекеттік коммуналдық кәсіпорнымен (бұдан әрі - Жұмыс беруші) "су шаруашылығы және кәріздік жүйе қызметтері" қызмет түрі жөнінде Астана қаласы бойынша табиғи монополиялар субъектілерінің мемлекеттік регистрінің жергілікті бөлігі қосылған қарым-қатынасының тәртібін анықтайды.

      3. Кәсіпорынның ағын суларында ағын суларын биологиялық тазартуға кедергі келтіретін айрықша ластану бар. Ондай сулардың ағуы талап ету кешенімен шектеледі.

      4. Қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызылатын өндірістік кәсіпорындардың ағынды сулары:
      кәріз желілері мен орын-жайлардың жұмысын және оларды пайдалану қауіпсіздігін бұзу;
      құбырлардың, құдықтардың, торлардың ішін қоқысқа толтыратын немесе құбырлардың, құдықтардың, торлардың қабырғасына жабысып қалатындай мүмкіндігі бар заттарды ұстау (қабыршақ, құм, әк, гипс, мазут, металл жоңқасы және т.б.);
      құбыр материалдарының және су қашыртқы жүйесі орын-жайлары элементтерінің бұзылуына ықпал жасайтын заттарды ұстау;
      сарқынды суларды биологиялық тазалауға кедергі жасайтын шоғырланған түрдегі зиянды заттарды ұстау;
      қауіпті бактериологиялық ластануға жол беру;
      су қашыртқы орын-жайлары мен жүйелерінде улағыш газдарды қалыптастыру мүмкіндігі бар қышқылдарды, жанғыш қоспаларды, улағыш және сейілген газ тектес заттарды ұстау (күкіртсутек, күкірткөмірсутек, көмірсутек тотығы, жеңіл ұшқыш хош иісті көмірсутек жұбы және басқа да жарылғыш және улы қоспалар);
      тек минералды заттарды ұстау;
      биологиялық "қатты" жоғарғы белсенді заттарды (бұдан әрі - ЖБЗ) ұстау жағдайларын болдырмау керек.

      5. Қаланың су қашыртқы жүйесіне:
      су объектілеріндегі ластағыш заттардың белгіленген Қағидасында көрсетілген шығындар мен құрамдардың шекті шамасынан асып кетуіне әкеліп соқтыратын ағынды суларды;
      температурасы 40 градустан асатын өндірістік ағынды сулар, рН 6,5-тен төмен немесе 9,0-ден жоғары, оттектің химиялық қажеттілігі (бұдан әрі - ОХҚ) оттектің биологиялық қажеттілігінен (бұдан әрі - ОБҚ) 1,5 есе жоғары;
      өндірістік үдерістерде ластанбаған өндірістік ағынды суларды (нормативті таза);
      топырақ, құрылыс және тұрмыстық қоқыс, сондай-ақ басқа да өндірістік және шаруашылық қалдықтарды;
      өндірістік алаңдардың үстіңгі ағымдарын (жаңбыр, еріген қар т.б. сулар) ағызып жіберуге тыйым салынады.
      Егер өндірістік ағынды сулардың физика-химиялық құрамы бұл талаптарды қанағаттандырмайтын болса, ағынды сулар алдын-ала тазартылуы және өңделуі тиіс. Алдын-ала тазарту дәрежесі мен жергілікті тазартылған орын-жайлардың жобасы "Астана су арнасы" МКК-мен келісілуі қажет.
      Ағынды сулардың маңызды тербелісі болған жағдайда бір тәулік ішінде ағынды сулардың бірқалыпты жіберілуін қамтамасыз ететін ортайтқыш сыйымдылықтарды қарастыру қажет. Тазартудың биологиялық үдерісі бұзылған кезде қышқылдық және сілтілік өндірістік ағынды суларды су қашыртқы жүйесіне жіберерде бейтараптандыру және ортайту қажет.

      6. Өндірістік ағынды сулардың қаланың су қашыртқы жүйесіне қатысты алымы ағынды сулардың кәсіпорынның аумағынан шығатын жерінде орналасқан, міндетті түрде бақылау құдығының құрылғысы болатын жеке шығарылымдармен жүзеге асырылуға тиісті.

      7. Қаланың су қашыртқы жүйесінде өндірістік ағынды сулардың қосылуына жол берілмейді, олардың өзара бірігуі эмульсиялардың, улағыш немесе жарылғыш қаупі бар газдардың қалыптасып кетуіне әкеліп соқтыратын, сол сияқты ерімейтін заттар мөлшерінің көбейіп кетуіне жол ашады, мысалы құрамында сілті ерітінділері, магний немесе кальций тұзы, сода және қышқыл сулар, натрий сульфиды мен хлор, фенолдың және т.б. шамадан тыс құрамы бар су болатын ағынды сулардың пайда болуын осы ретке жатқызуға болады.

  2. Өндірістік ағынды суларды су қашыртқы жүйесіне
ағызуға ведомстволық рұқсат беру тәртібі

      8. Кәсіпорындардың жиналған ағынды суларын ағызуды тек Жұмыс берушімен жасалған ағынды суларды қабылдау және жіберу шарты және ағызу рұқсаты болған жағдайында ғана жүзеге асырылады.

      9. Кәсіпорындардың өндірістік ағынды суларын қаланың су қашыртқы жүйесіне жіберу рұқсатын осы орын-жайларды пайдаланатын Жұмыс беруші береді.

      10. Жаңадан салынған немесе қайта жаңартылған Кәсіпорындарға өндірістік ағынды суларды қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызу рұқсаты тек қана жұмыс істеп тұрған қалалық су қашыртқы жүйесінің тазартқыш орын-жайы болған ретте және мемлекеттік комиссияның барлық объектіні пайдалануға беру жөніндегі қабылдау актісінің болған жағдайда ғана беріледі.
      Егер өндірістік ағынды суларды қабылдау жағдайы бойынша жаңа Кәсіпорындарда оларды жергілікті тазарту қажет болса, Жұмыс беруші бұл кәсіпорындардың қаланың су қашыртқы жүйесіне қосылуына қатысты рұқсатты тек ұйғарынды дәрежеге дейін өндірістік ағынды сулардың тазартылуын қамтамасыз ететін, жергілікті тазарту орын-жайларын іске қосқаннан кейін ғана береді.

      11. Өндірістік ағынды сулардың қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызылуына қатысты:
      жаңадан салынған және қайта жаңартылған өнеркәсіп объектілері үшін Жұмыс берушінің басқармасымен келісілген жобалық құжаттама;
      жұмыс істеп жатқан кәсіпорындарға арналған су қашыртқы төлқұжаты негіз болып табылады.

      12. Кәсіпорынның су қашыртқы төлқұжаты белгіленген үлгі бойынша әзірленеді. Екі данада әзірленген төлқұжат, мынадай қосымшалармен Жұмыс берушіге келісуге беріледі:
      кәріздің ішкі алаңының тәсімімен қаланың су қашыртқы жүйесіне шығарылған, сондай-ақ олардың нөмірлері көрсетіліп, ағызылатын ағынды сулар және шығындар құрамының мөлшерлері;
      жергілікті тазарту орын-жайлардың тәсімі;
      ластағыш заттардың ең жоғарғы және орташа мөлшері бойынша сарқынды сулардың тазарту орын-жайларына дейінгі және одан кейінгі қаланың су қашыртқы жүйесіне шығаруларындағы талдау нәтижелері. Төлқұжаттың іс-әрекет ету мерзімі Кәсіпорынның ағынды сулар құрамы және су балансының сақталу кезеңінде бес жылдан аспайтындай уақыт күші болады.

      13. Жұмыс беруші өндірістік ағынды суларды қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызу рұқсатын дайындаған кезде Кәсіпорын құрастырған өндірістік ағынды сулардың алдын-ала тазартулары немесе олардың өнеркәсіптік кәсіпорынның жергілікті тазарту орын-жайларындағы бөлімдері есепке алынған жағдайдағы негіздеме материалдары қарастырылады:
      ағынды сулардың шығындарын азайтуға және олардың құрамындағы ластағыш заттардың шоғырлануына мүмкіндік беретін технологиялық үдерістердің өзгеруі;
      суды пайдаланудың айналымды және қайталама-дәйекті жүйесінің құрылғысы.

      14. Кәсіпорыннан ағынды суларды бұрып жіберуге қатысты қажетті құжаттамалар алынған кезде, Жұмыс беруші материалдарды бір айлық мерзімде қарастырады және өндірістік ағынды суларды ағызуға рұқсат береді.

      15. Кәсіпорынға өндірістік ағынды суларды қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызу рұқсатын ұйымдастыру-техникалық шаралардың жоспарын орындауға жеткілікті, бес жылдан аспайтындай мерзімге беріледі. Қалалық су қашыртқы жүйесінің өзгеруі немесе өнеркәсіптік ағынды суларды ағызу тәртібін сақтамаған жағдайында өндірістік ағынды суларды ағызуға қатысты рұқсаттың күші жойылуы мүмкін.

      16. Өндірістік ағынды суларды қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызу рұқсаты негізінде Жұмыс берушімен және Кәсіпорын арасында ағынды суларды қабылдауға және ағызуға қатысты екі жақты шарт жасалады.

      17. Жұмыс берушіден өндірістік ағынды суларды қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызу рұқсатын алғаннан кейін жұмыс істеп жатқан Кәсіпорын бір айлық мерзімде ластағыш заттардың шектеулі ұйғарынды шоғырлануын (бұдан әрі - ШҰШ) сақтай отырып, ағызылатын ағынды сулардың шығындарын берілген шамаға дейін азайту жөніндегі ұйымдастыру-техникалық шаралардың жоспарларын әзірлеуді ұйымдастырады және оны Жұмыс берушінің инспекциясына ұсынады.

  3. Өндірістік ағынды суларды Астана қаласы
су қашыртқы жүйесіне ағызылуын ведомстволық
бақылауды жүзеге асыру

      18. Кәсіпорын қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызылатын өндірістік ағынды сулардың құрамы мен мөлшеріне тұрақты бақылау жасап тұруға құқылы.

      19. Бақылау өндірістік ағынды суларды тазартатын жергілікті орын-жайлар кешеніне дейінгі және одан кейінгі ағынды сулардың құрамына талдау жасау жолымен, бақылау құдықтарында (оның ішінде жергілікті тазарту орын-жайлары тапшы болған жағдайда) өндірістік кәріз тораптарын едәуір жауапты жерлерінде жүзеге асырылады.

      20. Жұмыс беруші өндірістік ағынды сулардың ағызуы Қағидаға сәйкес келетіндігіне, сондай-ақ өндірістік ағынды сулардың қалалық кәріз жүйесіне ағызылуға берілген рұқсатқа бақылау жасайды.

      21. Өндірістік ағынды сулардың барлық тазартылу сапасының, бірден ағызылып жіберулерінің, апаттық-қалпына келтіру жұмыстары өткізілуінің сапасы нашарлаған жағдайларда кезек күттірместен Жұмыс берушіге хабарлау қажет.

      22. Өндірістік ағынды суларды қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызуды жүзеге асыратын Кәсіпорындар Жұмыс берушінің тәуліктің кез-келген уақытында, қажетті құжаттарды, аспаптарды, құрылғыларды, пайдаланушы қызметкерді және т.б. кірістіре отырып, ағынды сулардың ағызылуына бақылау жасауды қамтамасыз етуге тиісті.

      23. 20-тармақта көрсетілген бақылауды Жұмыс берушінің жанындағы арнайы топ жүзеге асырады.

      24. Қалалық ағынды сулардың құрамында өндірістік ағынды сулардың ағызылуына әсер еткен, тазарту орын-жайлары жұмысында жол берілмейтін, ластағыш заттардың шоғырландығы табыла қалса, Жұмыс беруші ол туралы Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасына хабарлайды.
      Сонымен қатар Жұмыс беруші тәртіп бұзған Кәсіпорынды - Қағида талаптарын бұзушыны іздестіруді жүргізеді.

      25. Қағиданың бұзылуына жол берген Кәсіпорынды анықтаған кезде Жұмыс беруші тәртіп бұзылу фактісін айғақтайтын акт құрастырады, ағынды сулардың қосымша тазартылуына қатысты есеп шығарады және бұл орайда кінәлі болып табылатын лауазымды адамдарды жауапқа тарту жөніндегі қажетті шараларды, сондай-ақ мұндай тәртіп бұзушылықтарды болдырмау жөніндегі шараларды қолға алады. Жұмыс беруші қаланың су қашыртқы жүйесі арқылы ластағыш заттары бар ағынды сулар ағызылуының ұлғаюын туғызған, соның салдарынан қабылдау Қағидасының бұзылуына жол берілуіне байланысты оларды іздестіру және жәрдем беру жөнінде Астана қаласы Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасына сұраныс жасауына болады.

  4. Қағиданы бұзғандығы үшін қолданылатын
іс-шаралар және жауапкершілік

      26. Кәсіпорындарға өз кінәләрі бойынша су объектілеріне жеткіліксіз тазартылған сулардың ағызылып кетуіне жол бергендігі үшін, сондай-ақ Жұмыс берушінің орын-жайларында қазіргі Қағида ережелерімен реттелмеген және құрамында Кәсіпорынның технологиялық үдерістерде пайдаланылатын материалдармен бірге реагенттері және басқа да заттары бар өндірістік ағынды сулардың ағып кетуіне душар еткен, белгіленген қабылдау Қағидасын бұзғандықтары үшін Қазақстан Республикасының заңдылықтарына сәйкес жауапкершілік артылады.

      27. Жаңа Кәсіпорынды қалалық су қашыртқы жүйесіне қосқан кезде өндірістік ағынды суларды ағызуға қатысты немесе тиімді жұмыс істеулеріне байланысты жағдай жасайтын жергілікті тазарту орын-жайлары болмаған жағдайда Жұмыс беруші ол туралы мемлекеттік қабылдау комиссиясына ұсыныс жасауға құқылы.

      28. Жұмыс беруші өндірістік кәсіпорынның кәріздік желісін қабылдау Қағидасында белгіленгендей қалалық су қашыртқы жүйесіне өндірістік ағынды суларды ағызу жөніндегі талаптарын бұзған абоненттерге келтірілген зиянды жатқыза отырып, оларды қаланың кәріздік желісінен бөліп тастауға құқығы бар.

      29. Жұмыс беруші өнеркәсіптік кәсіпорындарға қаланың су қашыртқы жүйесіне келтірілген зиянның орнын толтыру жөнінде белгіленген тәртіп бойынша талаптар мен ізденістерді ұсынуға құқылы.

      30. Қағидада белгіленген ластағыш заттардың ұйғарынды шоғырлану мөлшерінен асып кететін ластағыш заттары болатын, өндірістік ағынды сулардың ағызылған жағдайында, Жұмыс беруші шектеулі-ұйғарынды шоғырланудан асатын ластануды өтегендіктері үшін қосымша ақы алады.

      31. Ластанудың мөлшерлік көрсеткіштері бекітілген әдістемелер бойынша Жұмыс берушінің зертханасымен белгіленеді.
      1) Аталған жағдайда төлемақы мына формула бойынша шығарылады:

                С1ф-С1пдк          C2ф-С2пдк
      Пд =V* (------------)*Т+V*(-------------)*T+....
                  С1пдк              С2пдк

      мұнда:
      Пд - ПДК, Т-дан асатын ластанған ағынды суларды ағызғандығы үшін алынатын қосымша ақы;
      V - ағынды сулардың су қашыртқының коммуналдық жүйесіне ағызылатын көлемі, м 3 ;
      Т - ағынды сұйықтың м 3 -на тарифтік көлемі;
      Сф - ластанудың Пдк мг/л-ден асатын нақты концентрациясы;
      Спдк - ластанудың коммуналдық кәрізіне ағызуға арналған мүмкін шекті концентрациясы, мг/л.
      2) Қосымша ақы ластанудың жоғарыда аталған есебінің әрбір жекелеген түріне алынады.
      3) Қосымша ақы соңғы есептің шығарылу сәтінен бастап, ластанудың анықталған күніне дейінгі мерзімі үшін алынады, кейінгі есеп ластанудың жойылған күніне дейін шығарылады, ол туралы Қағиданың бұзылуына жол берген кәсіпорын жазбаша түрде өнеркәсіптік су қашыртқы тобына хабарлауы тиіс.

      32. Қалалық су қашыртқы жүйесіне ағынды, нөсер суларын, қардың ерітіндісін немесе мұз жарықшағын ағызған жағдайда судың ағызылған мөлшеріне төленетін төлемақы қолданыстағы тариф бойынша осыны іске асыратын ұйым арқылы жүзеге асырады. Ағызылған судың мөлшері қалалық су қашыртқы жүйесіне ағынды, нөсер суларын, қардың ерітіндісін немесе мұз жарықшағын 1-ге тең толтырудың және ағынды сулардың қозғалыс жылдамдығы секундына 2 метр болғандығы, сондай-ақ соңғы есептің шығарылған күнінен бастап, ағынды, нөсер сулардың, қардың немесе мұз жарықшағының қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызылғандығы анықталған күніне дейінгі мерзім есепке алына отырып, ағынды сулардың кәсіпорын аумағынан шығардағы құбырдың өткізгіш мүмкіндігі бойынша анықталады.

      33. Тұрғын үйлерден, шағын аудандардан қайтарылатын ағынды сулардың ШҰШ мөлшерінің шамадан тыс болған жағдайда төленетін төлемақы үйлерге немесе шағын аудандарға қызмет көрсететін ұйымдардан алынады (ПИК, КСП, ӨК, мемлекеттік пайдаланушы кәсіпорындар және т.б). Өткен айға төленетін төлемақы сынама алынған күннен бастап алынады. Ағынды су көлемінің есебі тұрғындардың су пайдалану мөлшері бойынша немесе жалпы үйдің су өлшегіштері бойынша алынады.

      34. Жұмыс беруші Кәсіпорынның Қағиданы бұзған жағдайда Есіл алабы су шаруашылығы басқармасына және жергілікті басқару органдарына Қағиданың сақталуына жауапты кәсіпорын басшылары мен адамдарға тиісті шаралар қабылдау туралы ұсыныс жасауға құқылы.

      35. Жұмыс беруші:
      1) қалалық су қашыртқы торабының техникалық жағдайына:
      тазарту орын-жайларының тиімді жұмысына;
      ағынды сулардың жүйеге ағызылу қағидасының сақталуына;
      ағызу қағидасын бұзушыларға уақытылы шаралардың қолданылуына;
      2) қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасына, Есіл алабы су шаруашылығы басқармасына және жергілікті басқару органдарына ағызу қағидасын бұзушылар туралы ақпараттың ұсынылуына жауап береді.

      36. Жұмыс беруші өндірістік ағынды сулардың түсу салдарынан қоршаған ортаның ластануына әкеліп соқтырған қаланың кәріз жүйелеріндегі және тазарту орын-жайларындағы апат жағдайлары туралы қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасына, Есіл алабы су шаруашылығы басқармасына уақытылы хабарлап отыруға құқылы.

      37. Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасы немесе Есіл алабы су шаруашылығы басқармасы тараптарынан Жұмыс берушіге талап қойылған жағдайда Жұмыс беруші өз алдына Ережелермен белгіленген талаптарды бұза отырып, су объектісінің ластануына әкеліп соқтырған құрамы бар ағынды сулардың ағызылуына жол берген нақтылы өнеркәсіптік кәсіпорынға кері талап тәуелдігіне ие.

  5. Өндірістік су қашыртқы тобының негізгі қызметтері

      38. Өндірістік су қашыртқы тобы (бұдан әрі - Топ) Жұмыс беруші құрамында ұйымдастырылады және бас директордың бағынышында болады. Топ өз қызметінде осы Қағиданы және Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамаларын басшылыққа алады.

      39. Топтың негізгі міндеттері: жергілікті Қағидаларды әзірлеу, Кәсіпорындарға қаланың су қашыртқы жүйесіне өндірістік ағынды суларды ағызу рұқсатын беру, қаланың су қашыртқы жүйесінің қалыпты жұмысын қамтамасыз ету мақсатында Қағиданың сақталуына қажетті бақылау жасау, Кәсіпорындардың балансындағы кәріз жүйелерінің және жергілікті тазарту орын-жайларының жағдайына бақылау жасау болып табылады.

      40. Топтың кадрлық құрамы ағынды суларды тазалау және оны талдау саласындағы мамандардан құралады. Химиялық топ қаланың тазалау орын-жайлары зертханасының құрамына кіреді.

      41. Топтың сандық құрамы елді мекендердің су қашыртқы жүйесіне ағынды сулар мен олардың қуаттарын бағыттайтын өндірістік кәсіпорындар санына байланысты белгіленеді. Бағдарламалы түрде инженер-технолог тәулігіне ағынды сулардың 30 мың текше метрін бақылай алады, сондай-ақ инженер-химик және лаборант айына 200 талдау жасайды.

  6. Топтың құзыреті

      42. Топ өзіне жүктелген міндеттерге сәйкес:
      нақтылы жағдайларды және одан әрі қарай олардың қалалық әкімдіктің бекітуіне ұсынылуын есепке ала отырып, өндірістік ағынды суларды Астана қаласының су қашыртқы жүйесіне қабылдау Қағидасын әзірлейді;
      қаланың су қашыртқы жүйесіне ағызылатын Кәсіпорындардың өндірістік ағынды суларын ағызуға рұқсат беру үшін материалдар дайындайды;
      Кәсіпорындардағы суды қорғау орын-жайларының құрылысына, сондай-ақ жаңадан құрылып және қайта құрылып жатқан өнеркәсіптік кәсіпорындардың су қашыртқыларының жобалық құжаттамасын қарастырады және келісімін береді;
      Кәсіпорындардың кәріздік жүйелерінің жағдайын зерттейді және бақылайды;
      Кәсіпорындардың өндірістік ағынды суларының мөлшері мен құрамы туралы мәліметтерді жүйелендіріп, қорытындылайды және Қағидаға, сондай-ақ өндірістік ағынды суларды ағызу рұқсаттарына сәйкес қалалық су қашыртқы жүйесіне ағызылатын өндірістік ағынды сулардың мөлшері мен сапалық құрамы үшін қажетті бақылауды жүзеге асырады.

      43. Топқа:
      Кәсіпорындар мен ұйымдардан, олардың ведомстволық бағыныштылықтарына қарамастан өндірістік кәсіпорындардың су қашыртқыларына, олардың пайда болу жағдайларына, ағынды сулардың қалыптасуының барлық мәселелері бойынша материалдар мен мәліметтерді алу;
      су қашыртқы жүйелерінің және зертханалық талдауларға арналған ағынды суларды тазарту жөніндегі жұмыстардың жағдайы мен тиімділігіне бақылау жасау мақсатында тәуліктің кез-келген уақытында зерттеу жүргізу;
      белгіленген Қағиданы бұзған Кәсіпорынды анықтаған кезде тиісті акті құрастыру құқығы беріледі.

      44. Жұмыс берушінің басшылығына аталмыш топ дайындаған материалдар негізінде:
      жергілікті тазарту орын-жайларын пайдалану және кәріздік желілердің жағдайы, белгіленген Қағиданы бұза отырып, ағызғандығы үшін жауапты немесе ұйымдастыру-техникалық іс-шаралар жоспарын орындамайтын ағынды суларды қаланың су қашыртқы жүйесіне Кәсіпорын басшылары мен жауапты тұлғалары тиісті шаралар қолдану туралы Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасына ұсыныс жасау;
      қаланың тазарту орын-жайларына, бұл орын-жайлардың жұмыс істеуіне кедергі жасайтын, құрамында шамадан тыс өнеркәсіптік ластағыш заттары бар ағынды сулардың келуі туралы хабардар ету;
      өндірістік ағынды сулардың келуіне байланысты қаланың су қашыртқы желісіндегі апат жағдайлар және осыған орай қолға алынған шаралар туралы Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасын хабардар ету;
      өндірістік ағынды сулардың келуіне байланысты қаланың су қашыртқы желісіне келтірілген зиянның орнын толтыру туралы өндірістік кәсіпорындарға белгіленген тәртіппен кінараттар мен талаптар ұсыну;
      прокуратура органдарында заңнаманың сақталуына талап қою құқығы беріледі.

  7. Топтың жұмысын ұйымдастыру

      45. Өнеркәсіптік су қашыртқы тобын оның бастығы басқарады.

      46. Топ технологиялық және химиялық бақылау топтары сияқты құрылымдық буындардан тұрады.

      47. Технологиялық бақылау тобының мамандары:
      өндірістік ағынды суларды бақылаудың кезеңдігін белгілейді, Кәсіпорындардың өнеркәсіптік ағынды суларды ағызуға рұқсат беру үшін құжаттамалар әзірлейді;
      Кәсіпорындар суды қорғау орын-жайларын жобалау, құрылысы және қайта жаңарту үшін техникалық құжаттамаларды келісу үшін материалдар дайындайды;
      Кәсіпорындардың өндірістік ағынды суларының құжаттандырылуын және картотекасын жүргізеді.

      48. Химиялық бақылау бөлімінің мамандары ағынды сулардың сынамасын іріктейді және белгіленген тізім бойынша химиялық талдауларды орындайды, осылардың негізінде ағынды сулардың тазартылу дәрежесі туралы қорытынды шығарылады.

  8. Қаланың су қашыртқы жүйесіне жіберген
кәсіпорынның ағынды суларын талдауды ұйымдастыру
және өткізу жөніндегі нұсқау

      49. Өндірістік ағынды суларға техникалық бақылаудың ұйымдастыру-техникалық мәселелері технолог және химик мамандарымен бірлесе отырып шешіледі.

      50. Кәсіпорындардың ағынды суларына химиялық бақылауды жүзеге асыру үшін зертханалық орын-жайлар, жабдықтар, аспаптар, реактивтер, химиялық ыдыстар бөлінуге тиісті. Сынамаларды жеткізу көлікпен жүзеге асырылады.

      51. Бақыланатын заттардың тізбесі кәсіпорынның өзіндік ерекшелігі мен зертхана мүмкіндіктері есепке алынған, Жұмыс берушінің бас директорының бірінші орынбасары бекіткен тізіммен белгіленеді.

      52. Жекелеген заттарды химиялық талдау әдістері анықтамалардың дәлдігіне ұсынылатын талаптардың, талдаудың ұзақтығы, оның көп еңбекті қажетсінетіндігі, құнсыздығы және қолданылатын реактивтердің, аспаптардың, жабдықтардың қолда бар болғандығы есепке алына отырып таңдалады.

      53. Талдаулардың жаңа түрлерін енгізу тиісті әдістер мен аспаптарды меңгеру жөніндегі жұмыстар ізашар болуға тиісті. Сыналған әдісті пайдаланудың мақсатқа сайлығын анықталғаннан кейін, белгіленген тәртіппен қажетті қосымша аспаптар тапсырылады.

      54. Химиялық бақылаудың негізгі міндеттері:
      Кәсіпорындар ағынды суларына химиялық бақылауды жүзеге асыру, ағынды сулардың талдау нәтижелерін ресімдеу, тиісті есептерді жасау болып табылады.

  9. Химиялық бақылауды жүзеге асыру тәртібі

      55. Ұйымдастыру-химиялық бақылау: сынамаларды іріктеу және оларды зертханаға жеткізу, химиялық талдауларды орындау, талдау нәтижелерін ресімдеу болып үш кезеңге бөлінеді.

      56. Сынамаларды іріктеуді сынамаларды іріктеу тәртібі және жұмыстардың техника қауіпсіздігі жөнінде нұсқау алған, лаборант-сынама іріктеуші жүзеге асырады. Iріктеудің нүктесі мен тәртібін технологиялық бақылау тобының инженері белгілейді.

      57. Талдауға алынатын ағынды сулардың көлемі нақтылы ингредиентті анықтау әдісін пайдалануға байланысты белгіленеді.

      58. Кәсіпорындағы ағынды су сынамасын іріктеген кезде сынаманы іріктеу актісі құрастырылады, онда іріктеудің мақсаты, сынаманың сипаты, күні және орыны көрсетіледі. Актіге сынаманы іріктеп алған кәсіпорын өкілі, бөлім өкілі қол қояды. Акт 3 данада жасалады. Кәсіпорын өкілі, сынаманы іріктеу актісіне қол қоюдан бас тартқан жағдайында сынама қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасы немесе Есіл алабы су шаруашылығы басқармасы өкілінің қатысуында алынады. Дайындалған акт, талдау хаттамасы, есеп және ағынды сулардың қосымша тазартылуы жөніндегі есеп туралы хабарлама кәсіпорын мекен-жайына поштамен жіберіледі.

      59. Химиялық топқа келіп түсетін сынамалар қызмет журналында тіркеледі, онда Кәсіпорынның атауы, канистра нөмірі, бақыланатын ингредиенттер, талдау нәтижелері, орындалу мерзімі, орындаушының аты-жөні, тегі көрсетіледі.

      60. Сынамаларды алдын-ала дайындау, тоқтатып қою тәртібі ағынды суларды талдаудың сәйкестендірілген әдістерінде келтірілген нұсқауларға сәйкес жүзеге асырылады.

  10. Суды талдау

      61. Ағынды сулардың сынамасын талдау Жұмыс берушінің аттестацияланған әдістемелері бойынша орындалды. Өлшемдерді орындаудың аталмыш әдістемелері Ұлттық сараптама және сертификаттау орталығында тіркелген және Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасымен келісілген. Бұл әдістемелер химиялық талдау өткізу үшін басшылық құжат болып табылады. Ағынды сулардың сынамасына талдау жүргізуге тек қана Қалалық аумақтық қоршаған ортаны қорғау басқармасы бақылау жасайды.

      62. Ағынды сулардың сынамасына талдау жүргізген кезде сынама алынған ұйым өкілінің қатысында.

      63. Талдау барысы қызмет журналында тіркеледі, онда орындалған күні, нәтижелері, одан әрі есептеуге қажетті барлық сандық мағыналар және талдау үдерісінің негізгі көрсеткіштері жазылады. Қолданылатын қысқартулар әдістемедегі сипаттамаға сәйкес болуға тиісті.

      64. Нәтиже қызмет журналында тіркеледі. Сандық мағыналар мына тәртіп ережелерінен шыға отырып, қызмет журналына жазылады:
      ерекше айтылмаған жағдайда барлық шамалардың мөлшерлері мг/л;
      рН - мөлшерсіз шамасы, рН бірліктері;
      Талдаудың нақты дәлдігі нәтижелерді екі мағыналы цифрдан асырмай жазуға мүмкіндік бермейтіндігін есепке ала отырып, 9,9 мг/л-ден асатын нәтижелерді көрсету үшін мағыналы нөлдерді пайдалануға болады.
      Бұл орайдағы жазуларды мысалға келтірейік: 15, 150, 1500, 15000 мағыналары: 15:10 0 15:10 1 , 15:10 2 , 15:10 3 мг/л аңғартады;
      Нәтижелердің бір тұтастығын көрсету үшін, барлық нәтижелер үтірден кейін, мағыналық белгілер біреуден аспайтындай етіп көрсетіледі, мысалы: 0,15; 1,5; 15,0; 150,0; 1500,0 және т.б.

      65. Зертхананың орындайтын талдамалы бақылауының көлемін, бақылауға жататын Кәсіпорындар санынан шыға отырып, сондай-ақ жұмыс істейтін қызметкерлердің нақты санын, орындалатын анықтамалардың күрделілігін және ұзақтығын есепке ала отырып, ай сайын топ басшысы белгілейді. Талдауды орындаумен тікелей айналысатын бір химикке айына (рН және осындай жедел әдістерді енгізе отырып, сондай-ақ қосарлас талдаулар) 100 элемент - анықтамаларды жоспарлауға болады.

      66. Талдау нәтижелері Кәсіпорын атауы, іріктелген күні, сынаманы кім алғандығы және ол кімнің қатысуымен алынғандығы көрсетіліп, "Талдау хаттамасы" бланкісінде ресімделеді. Бланкке зертхана бастығы, орындаушы қол қойып, технологиялық топқа тапсырады.

  11. Сынама іріктеген кездегі техника қауіпсіздігі

      67. Химиялық талдау үшін сынаманы іріктеу жөніндегі жұмыстарға техника қауіпсіздігі қағидаларын және өндірістік санитарияны меңгерген, жасы 18-ден жоғары жастағы азаматтар жіберіледі.

      68. Ағынды сулардың құрамындағы улағыш немесе жанғыш заттардың микробиологиялық немесе вирустық сипаттағы қаупі болуына орай, оларды іріктеген кезде дезинфекциялап, сондай-ақ ерекше сақтықпен жеке қорғаныс құралдарын қолдану қажет. Сынамаларды жекелей алуға тыйым салынады.

      69. Үлкен ыдыстардан сынамаларды алған кезде (тұндырғыштар, жинағыштар, ортайтқыштар) құтқарғыш жилеттерді киіп және сақтандыру арқандарын пайдалану қажет.

      70. Сынамаларды іріктеуге және оларды химиялық талдау үшін дайындауға, сондай-ақ техника қауіпсіздігі талаптарын сақтауға қатысты жауапкершілік химиялық бақылау өндірісіне жауапты қызметкерге жүктеледі.

                                        Астана қаласы әкімдігі
                                       2005 жылғы 7 қыркүйектегі
                                   N 9-6-661қ қаулысымен бекітілген
                                      Астана қаласының су қашыртқы
                                        жүйесіне өндірістік ағын
                                      суларын қабылдау Қағидасына
                                                қосымша

      Ластағыш заттардың мүмкін шекті концентрациясының
         мөлшерлері мына кестеге сәйкес қабылданады:

Заттардың атауы

Өлшем
Бірліктері

Мөлшерлемесі

1

2

3

Өлшенген заттар

Мг/л

370

Оттегінің химиялық қажеттілігі (ОХҚ)

Мг/л

436,4

Оттегінің химиялық қажеттілігі (ОБҚ)

Мг/л

294,7

Тығыз қалдық

Мг/л

1044

Мұнай өнімдері

Мг/л

14

Синтетикалық жоғарғы белсенді
Заттардың СЖБЗ

Мг/л

39

Темір

Мг/л

9

Фосфаттар

Мг/л

11

Мырыш

Мг/л

3

Хром

Мг/л

1,6

Никель

Мг/л

1,18

ЛДБ (лайдың дегидрогеназдық Белсенділігі)

%

20-дан жоғары емес

Алюминий

Мг/л

0,75

Бензол

Мг/л

100

Ванадий

Мг/л

25

Өсімдіктер мен жануарлар майлары

Мг/л

50

Кадмий

Мг/л

0,1

Кобальт

Мг/л

1

Күкіртті бояғыштар

Мг/л

25

Синтетикалық бояғыштар

Мг/л

25

Марганец

Мг/л

30

Мышьяк 

Мг/л

0,1

Қалайы 

Мг/л

10

Сынап

Мг/л

0,005

Стронций

Мг/л

26

Сульфидтер

Мг/л

1

Титан

Мг/л

0,1

Толуол

Мг/л

5

Об утверждении Правил приема производственных сточных вод в систему водоотведения города Астаны

Постановление акимата города Астаны от 7 сентября 2005 года N 09-6-661п. Зарегистрировано в Департаменте юстиции города Астаны 14 октября 2005 года N 414. Утратило силу постановлением акимата города Астаны от 23 июля 2010 года N 28-667п

      Сноска. Утратило силу постановлением акимата города Астаны от 23.07.2010 N 28-667п

      В целях упорядочения системы приема и сброса сточных вод в городскую сеть водоотведения на основании статьи 27 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении в Республике Казахстан" и статьи 25 Закона Республики Казахстан "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан" акимат города Астаны  ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила приема производственных сточных вод в систему водоотведения города Астаны.
      2. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на первого заместителя акима города Астаны Есилова С.С.

      Аким                                       У. Шукеев

      Первый заместитель акима                   Есилов С.С.

      Заместитель акима                          Мамытбеков А.С.

      Заместитель акима                          Мустафина С.С.

      Заместитель акима                          Толибаев М.Е.

      Заместитель акима                          Фомичев С.В.

      Руководитель аппарата акима                Тамабаев К.Ж.

      Директор Государственного
      учреждения "Департамент
      финансов города Астаны"                    Аскарова А.Е.

      Заведующая отделом
      документационной экспертизы                Башимова Д.Р.

      Директор Государственного
      учреждения "Департамент
      энергетики и коммунального
      хозяйства города Астаны"                   Хорошун С.М.

      Генеральный директор
      Государственного коммунального
      предприятия "Астана су арнасы"             Нуркенов Ж.Е.

Утверждены          
постановлением акимата   
города Астаны        
от 7 сентября 2005 года   
N 09-6-661п          

ПРАВИЛА
приема производственных сточных вод
в систему водоотведения города Астаны

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила приема производственных сточных вод в систему водоотведения города Астаны (далее - Правила) разработаны в соответствии с Водным кодексом Республики Казахстан, со статьей 27 Закона Республики Казахстан "О местном государственном управлении в Республике Казахстан", законами Республики Казахстан "Об  охране окружающей среды", "О естественных монополиях" в целях соблюдения нормы предельно допустимых концентраций, условий приема сточных вод в общую систему водоотведения, порядка выдачи разрешения на сброс стоков в городскую сеть водоотведения, принятия мер воздействия за нарушения Правил.

      2. Правила:
      1) устанавливают порядок приема сточных вод от жилищного фонда, учебных и дошкольных заведений, гостиниц, театров и кинотеатров, лечебно-профилактических учреждений, предприятий банно-прачечного хозяйства (при объеме стоков не более 25% от объема стоков населенного пункта), производственных предприятий и других объектов, отводящих сточные воды с загрязняющими веществами в пределах предельно допустимой концентрации (далее - ПДК);
      2) регламентируют прием сточных вод от предприятий малого и среднего бизнеса, встроенных или пристроенных к объектам, перечисленным в подпункте 1) и имеющим самостоятельный выпуск, прачечных лечебных учреждений, банно-прачечных хозяйств (при объеме стоков не более 25% от объема стоков населенного пункта), производственных предприятий (далее - Предприятия);
      3) определяют порядок взаимодействия потребителей с предприятием, предоставляющим услуги по водоснабжению и водоотведению (далее - Услугодатель), включенным в Республиканский раздел государственного регистра субъектов естественной монополии по городу Астане по виду деятельности "Услуги водохозяйственной и  канализационной систем".

      3. В сточных водах Предприятий содержатся специфические загрязнения, препятствующие биологической очистке сточных вод. Спуск таких вод ограничен комплексом требований.

      4. Выпускаемые в городскую систему водоотведения сточные воды промышленных предприятий не должны:
      нарушать работу канализационных сетей и сооружений, безопасность их эксплуатации;
      содержать вещества, которые способны засорять трубы, колодцы, решетки или отлагаться на стенках труб, колодцев, решеток (окалина, песок, известь, гипс, мазут, каныга, металлическая стружка и т.п.);
      содержать вещества, оказывающие разрушающее воздействие на материал труб и элементы сооружений системы водоотведения;
      содержать вредные вещества в концентрациях, препятствующих биологической очистке сточных вод;
      содержать опасные бактериальные загрязнения;
      содержать кислоты, горючие смеси, токсические и растворенные газообразные вещества, способные образовывать в системе и сооружениях водоотведения токсичные газы (сероводород, сероуглерод, окись углерода, пары легколетучих ароматических углеродов и другие взрывоопасные и токсичные смеси);
      содержать только минеральные вещества;
      содержать биологически "жесткие" поверхностно-активные вещества (далее - ПАВ).

      5. Запрещается также сбрасывать в систему водоотведения города:
      сточные воды, расход и состав которых может привести к превышению допустимого установленными Правилами количества загрязняющих веществ в водный объект;
      производственные сточные воды, имеющие температуру свыше 40 градусов, РН - ниже 6,5 или выше 9,0; химическую потребность кислорода (далее - ХПК) выше биологической потребности кислорода (далее - ВПК) более чем в 1,5 раза;
      производственные сточные воды, не загрязненные в производственных процессах (нормативно чистые);
      грунт, строительный и бытовой мусор, а также другие производственные и хозяйственные отходы;
      поверхностный сток с территории промышленных площадок (дождевые, талые, поливомоечные воды и др.).
      Если физико-химический состав производственных сточных вод не удовлетворяет этим требованиям, то сточные воды должны подвергаться предварительной очистке или обработке. Степень предварительной очистки и проект локальных очистных сооружений должны быть согласованы с Услугодателем.
      При значительных колебаниях состава сточных вод в течение суток необходимо предусмотреть емкости-усреднители, обеспечивающие равномерный выпуск сточных вод. При нарушении процессов биологической очистки кислые и щелочные производственные сточные воды при выпуске в систему водоотведения следует либо нейтрализовать, либо усреднять.

      6. Сбор производственных сточных вод в систему водоотведения города должен осуществляться самостоятельными выпусками с обязательным устройством контрольного колодца, расположенного на выходе сточных вод в городскую систему водоотведения.

      7. В системе водоотведения города не допускается объединение производственных сточных вод, взаимодействие которых может привести к образованию эмульсий, ядовитых или взрывоопасных газов, а также большого количества нерастворимых веществ, например, сточных вод, содержащих соли кальция или магния, щелочные растворы, соду и кислые воды, сульфид натрия и воды с чрезмерным содержанием щелочи хлора и фенолов и т.д.

  2. Порядок выдачи ведомственного разрешения на сброс
производственных сточных вод в систему водоотведения

      8. Сброс стоков производится Предприятиями только при наличии разрешения на сброс и договора на отпуск воды и прием сточных вод, заключенного с Услугодателем.

      9. Разрешение на сброс производственных сточных вод в систему водоотведения города Предприятиям  выдает Услугодатель, которое эксплуатирует эти сооружения.

      10. Разрешение на сброс производственных сточных вод в городскую систему водоотведения вновь построенным или реконструированным Предприятиям выдается после приемки государственной комиссией всего объекта в эксплуатацию по предъявлении акта приемки и только при наличии мощностей действующих очистных сооружений водоотведения города.
      Если по условиям приема производственных сточных вод требуется их локальная очистка на новых Предприятиях, то Услугодатель разрешает присоединение к системе водоотведения города этих Предприятий только после ввода на них в эксплуатацию локальных очистных сооружений, обеспечивающих очистку производственных сточных вод до степени, допустимой для приема их на очистные сооружения города.

      11. Основанием для выдачи разрешений на сброс производственных сточных вод в систему водоотведения города являются:
      для вновь построенных и реконструированных объектов - согласованная с управлением Услугодателя проектная документация;
      для действующих Предприятий - паспорт водоотведения.

      12. Паспорт водоотведения разрабатывается Предприятием по установленной форме согласно приложению к Правилам. Разработанный паспорт в двух экземплярах представляется для согласования Услугодателю со следующими приложениями:
      исполнительная схема внутриплощадочной канализации с нанесением выпусков в систему водоотведения города с указанием их номеров, нормами состава сбрасываемых сточных вод и их расходов;
      исполнительная схема локальных очистных сооружений;
      результаты анализов сточных вод до и после прохождения очистных сооружений на выпусках в систему водоотведения города по среднему и максимальному количеству загрязняющих веществ. Срок действия паспорта может быть действителен на период сохранения водного баланса и состава сточных вод Предприятия, но не более 5 лет.

      13. Услугодатель при подготовке разрешения на сброс производственных сточных вод в городскую систему водоотведения рассматривает обосновывающие материалы, составленные Предприятием, с учетом предварительной очистки производственных сточных вод или их части на локальных очистных сооружениях Предприятия:
      изменение технологических процессов, позволяющих сократить расход сточных вод и концентрацию содержащихся в них загрязняющих веществ;
      устройство систем оборотного и повторно-последовательного использования воды.

      14. При получении от Предприятия необходимой документации на отведение сточных вод Услугодатель в месячный срок рассматривает материалы и выдает разрешение на сброс производственных сточных вод.

      15. Разрешение на сброс производственных сточных вод в городскую систему водоотведения выдается Предприятию на срок, достаточный для выполнения плана организационно-технических мероприятий, но не более 5 лет. Разрешение на сброс производственных сточных вод может быть аннулирован в случаях изменения системы водоотведения города или несоблюдения Предприятием условий сброса производственных сточных вод.

      16. На основании разрешения на сброс производственных сточных вод в городскую систему водоотведения между Услугодателем и Предприятием заключается двухсторонний договор на сброс и прием сточных вод.

      17. После получения от Услугодателя разрешения на сброс производственных сточных вод в систему водоотведения города действующее Предприятие в месячный срок организует разработку планов организационно-технических мероприятий по сокращению расходов сбрасываемых сточных вод до заданной величины с соблюдением ПДК загрязняющих веществ и представляет их Услугодателю.

  3. Осуществление ведомственного контроля за сбросом
производственных сточных вод в систему водоотведения города

      18. Предприятие вправе осуществлять постоянный контроль за количеством и составом производственных сточных вод, сбрасываемых в городскую систему водоотведения, согласно приложению к данным Правилам.

      19. Контроль осуществляется путем анализов состава сточных вод до и после прохождения через комплекс локальных сооружений по очистке производственных сточных вод, в контрольных колодцах (в том числе при отсутствии локальных очистных сооружений) в наиболее ответственных точках сети производственной канализации и у выпуска в канализационную сеть города.

      20. Услугодатель осуществляет контроль за соответствием сброса производственных сточных вод требованиям Правил, а также выданным разрешениям на сброс производственных сточных вод в городскую систему канализации.

      21. Обо всех случаях ухудшения качества очистки производственных сточных вод, при залповых сбросах, проведении аварийно-восстановительных работ Предприятия должны немедленно информировать Услугодателя.

      22. Предприятия, осуществляющие сброс производственных сточных вод в систему водоотведения города, должны обеспечить возможность проведения со стороны Услугодателя в любое время суток контроля за сбросом сточных вод, включая представление необходимых документов, приборов, устройств, эксплуатационного персонала и т.п.

      23. Указанный в пункте 20 контроль осуществляется группой производственного водоотведения при Услугодателе.

      24. При обнаружении в составе городских сточных вод концентраций загрязняющих веществ, являющихся недопустимыми для работы очистных сооружений, вызванных сбросом производственных сточных вод, Услугодатель информирует об этом городское территориальное управление охраны окружающей среды.
      Одновременно Услугодатель проводит поиск Предприятия - нарушителя требований Правил.

      25. При выявлении Предприятия, допустившего нарушения требований Правил, Услугодатель составляет акт, констатирующий факт нарушения, выставляет счет за дополнительную очистку стоков и содействует местным контрольным и надзорным органам по привлечению к ответственности виновных в этом должностных лиц, а также по предотвращению таких нарушений в дальнейшем. Услугодатель может обращаться в городское территориальное управление охраны окружающей среды за помощью и содействием в исследовании случаев нарушения Правил, вызвавших увеличение сброса со сточными водами загрязняющих веществ через систему водоотведения города.

  4. Ответственность и меры воздействия за нарушения требований Правил

      26. За нарушение установленных Правил, повлекшее сброс недостаточно очищенных вод в водные объекты, а также аварии или несчастные случаи, возникшие на сооружениях Услугодателя со сбросом производственных сточных вод, реагентов и других веществ и материалов, используемых в технологическом процессе Предприятия и не регламентируемых настоящими Правилами, Предприятия несут ответственность в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.

      27. При подключении нового Предприятия к городской системе водоотведения в случае отсутствия локальных очистных сооружений, предусмотренных в разрешении на сброс производственных сточных вод, или при их неэффективной работе Услугодатель вправе сделать представление об этом Государственной приемочной комиссии.

      28. Услугодатель имеет право отключить канализационную сеть промышленного предприятия от городской сети канализации с отнесением принесенного ущерба на соответствующих абонентов при нарушении установленных Правилами требований по сбросу производственных сточных вод в городскую систему водоотведения.

      29. Услугодатель вправе предъявлять Предприятиям претензии и иски в установленном порядке о возмещении ущерба, нанесенного системе водоотведения города.

      30. В случае сброса производственных сточных вод, в которых находятся загрязняющее вещества, превышающие установленные Правилами допустимые концентрации загрязняющих веществ, Услугодатель взимает с абонентов дополнительную плату за обработку загрязнений, превышающих нормы ПДК.

      31. Количественные параметры загрязнений определяются лабораторией Услугодателя по утвержденным методикам.
      1) Оплата в указанном случае производится по формуле:

      С1ф-С1пдк       С2ф-С2пдк

Пд=V*(-------- )*Т+V*(---------)*Т+... , где:
       С1пдк           С2пдк

      Пд - дополнительная плата за сброс сточных вод с загрязнениями превышающими ПДК, Т;
      V - объем сточных вод, сбрасываемых в коммунальную систему водоотведения, м 3 ;
      Т -  тарифная оплата за 1 м 3 сточной жидкости;
      Сф - фактическая концентрация загрязнения, превышающая Пдк, мг/л;
      Спдк - ПДК загрязнений для сброса в коммунальную канализацию, мг/л.

      2) Дополнительная плата взимается за каждый вид загрязнения в отдельности из вышеуказанного расчета.

      3) Дополнительная плата взимается за период с момента выставления последнего счета по день обнаружения загрязнения. Следующий счет выставляется по день устранения загрязнения, о чем Предприятие, допустившее нарушение требований Правил, должно сообщить в письменном виде в группу производственного водоотведения.

      32. В случае сброса паводковых, ливневых вод, снега или скола льда в городскую систему водоотведения оплата за сброшенное количество вод производится организацией, произведшей это, по существующим тарифам.
      Количество сброшенных вод определяется по пропускной способности трубы на выходе сточных вод с территории Предприятия, исходя из наполнения, равного 1, и круглосуточным ее действием при скорости движения сточных вод 2 метра в секунду со дня выставления последнего счета по день обнаружения сброса паводковых, ливневых вод, снега или скола льда в городскую систему водоотведения.

      33. В случае обнаружения превышения ПДК в сточных водах, отводимых от жилых домов или микрорайонов, оплата взимается с организации, обслуживающей дом или микрорайон (КСК, КСП, ПК, государственные эксплуатационные предприятия и др.). Оплата взимается за предыдущий месяц со дня отбора проб. Расчет объема сточных вод производится по нормам водопотребления населения или по общедомовым водомерам.

      34. Услугодатель в случае нарушения Правил Предприятием имеет право обращаться в Ишимское бассейновое водохозяйственное управление и местные органы управления с предложением о принятии мер в отношении руководителей Предприятий и лиц, ответственных за соблюдение требований Правил.

      35. Услугодатель:
      1) несет ответственность за:
      техническое состояние городской сети водоотведения;
      эффективную работу очистных сооружений;
      соблюдением правил сброса стока в сеть;
      своевременным принятием мер к нарушителям правил сброса;
      2) предоставляет информацию о нарушителях правил сброса в городское территориальное управление охраны окружающей среды, в Ишимское бассейновое водохозяйственное управление и местные органы управления.

      36. Услугодатель вправе своевременно информировать городское территориальное управление охраны окружающей среды, Ишимское бассейновое водохозяйственное управление об авариях, происшедших на системах канализации города и очистных сооружениях, повлекших загрязнение окружающей среды (земля, вода, воздух) вследствие поступления производственных сточных вод и принятых при этом мерах.

      37. В случае предъявления иска со стороны городского территориального управления охраны окружающей среды или Ишимского бассейнового водохозяйственного управления к Услугодателю последнее предъявляет регрессный иск к конкретному Предприятию, допустившему сброс сточных вод с составом, приведшим к загрязнению водного объекта, в нарушение требований, установленных Правилами.

  5. Основные функции группы производственного водоотведения

      38. Группа производственного водоотведения (далее - Группа) организуется в составе Услугодателя и находится в подчинении у генерального директора. В своей деятельности Группа руководствуется настоящими Правилами и действующим законодательством Республики Казахстан.

      39. Основными задачами Группы являются разработка данных Правил, выдача разрешений Предприятиям на сброс производственных сточных вод в систему водоотведения города, необходимый контроль за соблюдением Правил в целях обеспечения нормальной работы системы водоотведения города, контроль за состоянием канализационных сетей и локальных очистных сооружений, находящихся на балансе промышленных Предприятий.

      40. Кадровый состав Группы формируется из специалистов в области очистки сточных вод и ее анализа. Химическая группа входит в состав лаборатории очистных сооружений города.

      41. Численный состав Группы устанавливается в зависимости от числа Предприятий, направляющих сточные воды в системы водоотведения населенных пунктов, и мощности их водоотведения. Ориентировочно инженер-технолог может контролировать сброс 30 тыс. кубометров в сутки производственных сточных вод, инженер-химик и лаборант - около 200 анализов в месяц.

  6. Компетенция Группы

      42. Группа в соответствии с возложенными на нее задачами:
      разрабатывает Правила приема производственных сточных вод в систему водоотведения города Астаны с учетом конкретных условий и последующим представлением их на утверждение в городской акимат;
     подготавливает материалы для выдачи разрешения на сброс производственных сточных вод Предприятиям существующим, вновь строящимся и реконструируемым, сбрасывающим сточные воды в систему водоотведения города;
      рассматривает и согласовывает проектную документацию на строительство водоохранных сооружений на Предприятиях, а также водоотведение вновь строящихся и реконструируемых промышленных Предприятий;
      обследует и контролирует состояние канализационных сетей Предприятий;
      систематизирует, обобщает данные о количестве и составе производственных сточных вод Предприятий и осуществляет необходимый контроль за количеством и качественным составом производственных сточных вод, сбрасываемых в систему водоотведения города, в соответствии с Правилами, а также выданными разрешениями на сброс производственных сточных вод.

      43. Группе предоставляются права:
      получать от организаций и Предприятий независимо от ведомственной подчиненности сведения и материалы по всем вопросам, относящимся к водоотведению производственных предприятий, и условиям образования, формирования сточных вод;
      обследовать в любое время суток систему водоотведения Предприятия и организации в целях контроля за состоянием и эффективностью работы сетей водоотведения и сооружений по очистке сточных вод для лабораторных анализов;
      при обнаружении Предприятия, допустившего нарушение установленных Правил, составлять соответствующий акт.

      44. Руководству Услугодателя на основе материалов, подготовленных Группой, предоставляется право:
      обращаться в городское территориальное управление охраны окружающей среды с предложениями о принятии необходимых мер в отношении руководителей Предприятий и лиц, ответственных за эксплуатацию локальных очистных сооружений, состояние канализационных сетей, сброс сточных вод в систему водоотведения города с нарушением установленных Правил или не выполняющих план организационно-технических мероприятий;
      информировать о поступлении на очистные сооружения города сточных вод с повышенным содержанием загрязняющих веществ, недопустимых для работы этих сооружений;
      информировать городское территориальное управление охраны окружающей среды об авариях, происшедших на системах водоотведения города, вызванных поступлением производственных сточных вод, и принятых в связи с этим мерах;
      предъявлять в установленном порядке претензии и иски к Предприятиям о возмещении ущерба, нанесенного системе водоотведения города в связи с поступлением производственных сточных вод;
      обращаться за содействием в соблюдении законодательства в органы прокуратуры.

  7. Организация работы Группы

      45. Группу промышленного водоотведения возглавляет начальник.

      46. Группа состоит из следующих структурных звеньев: группы технологического и группы химического контроля.

      47. Специалисты технологического контроля:
      устанавливают периодичность контроля производственных сточных вод;
      подготавливают документацию для выдачи разрешений на сброс производственных сточных вод Предприятий;
      подготавливают материалы для согласования технической документации на проектирование, строительство и реконструкцию водоохранных сооружений Предприятий;
      ведут паспортизацию и картотеку производственных сточных вод Предприятий.

      48. Специалисты химического контроля отбирают пробы сточных вод и выполняют по установленному перечню химические анализы, на основании которых делается вывод о степени очистки стоков.

  8. Организация и проведение анализа сточных вод
Предприятий, направленных в систему водоотведения города

      49. Организационно-технические вопросы технического контроля за производственными сточными водами решаются совместно специалистами - технологами и химиками.

      50. Для осуществления химического контроля сточных вод Предприятий должны быть выделены лабораторные помещения, оборудование, приборы, реактивы, химическая посуда. Доставка проб осуществляется транспортом.

      51. Перечень контролируемых веществ устанавливается списком, утвержденным первым заместителем генерального директора Услугодателя, с учетом специфики Предприятий и возможностей лабораторий.

      52. Методы химического анализа отдельных веществ выбираются с учетом требований, предъявляемых к точности определений, длительности анализа, его трудоемкости, стоимости и дефицитности применяемых реактивов, наличия приборов, реактивов и оборудования.

      53. Внедрению новых видов анализов должна предшествовать работа по освоению соответствующих методов и приборов. После определения целесообразности использования апробированного метода необходимые дополнительные приборы заказываются в установленном порядке.

      54. Основными задачами химического контроля являются: осуществление химического контроля сточных вод Предприятий, оформление результатов анализов сточных вод, составление соответствующих отчетов.

  9. Порядок осуществления химического контроля

      55. Организационно-химический контроль разделяется на три этапа: отбор проб и доставка их в лабораторию, выполнение химического анализа, оформление результатов анализа.

      56. Отбор проб производится лаборантом-пробоотборщиком, проинструктированным по правилам отбора проб и технике безопасности работ. Точки и порядок отбора устанавливаются инженером группы технологического контроля.

      57. Объем сточных вод, отбираемых на анализ, устанавливается в зависимости от используемого метода определения конкретного ингредиента.

      58. При отборе пробы сточной воды на Предприятии составляется Акт об отборе проб, в котором указываются дата, место, цель отбора, характер пробы. Акт подписывают представитель Предприятия, представитель отдела, который отобрал пробу. Акт составляется в трех экземплярах. В случае отказа представителя Предприятия подписать Акт об отборе проб, проба берется в присутствии представителей городского территориального управления охраны окружающей среды или Ишимского бассейнового водохозяйственного управления. Оформленный акт, протокол анализа, расчет и уведомление о счете за дополнительную очистку сточных вод направляются на Предприятие почтой.

      59. Пробы, поступающие в химическую группу, регистрируются в рабочем журнале, где указываются наименование Предприятия, номер канистры, контролируемые ингредиенты, результаты анализа, дата выполнения, фамилии исполнителей.

      60. Предварительная подготовка проб, порядок консервирования осуществляются в соответствии с указаниями, приведенными в Унифицированных методах анализа сточных вод.

  10. Анализ воды

      61. Анализ проб сточных вод выполняется по аттестованным методикам Услугодателя. Данные методики выполнения измерений зарегистрированы в Национальном центре экспертизы и сертификации и согласованы с городским территориальным управлением охраны окружающей среды. Эти методики являются руководящим документом для проведения химического анализа. Проведение анализа проб сточных вод контролируется только городским территориальным управлением охраны окружающей среды.

      62. При проведении анализа проб сточных вод допускается присутствие представителя организации, где были взяты пробы.

      63. Ход анализа регистрируется в рабочем журнале, в котором отмечаются дата выполнения, все численные значения, необходимые для последующего вычисления результатов, и основные показатели процесса анализа. Используемые сокращения должны быть те же, что и в описании методики.

      64. Результат регистрируется в рабочем журнале. Числовые значения записываются в рабочий журнал, исходя из следующих правил:
      размерность всех величин, если это не оговорено особо, мг/л;
      РН - безразмерная величина, единицы РН.
      Учитывая, что фактическая точность анализа не позволяет записывать результаты более чем двухзначными цифрами, для выражения результатов, превышающих 9,9 мг/л, допускается использование значащих нулей. При этом под записью, например, 15, 150, 1500, 15000 фиксируются значения: 15:10 о , 15:10 1 , 15:10 2 , 15:10 3 мг/л.
      Для единообразия выражения все результаты выражаются с не менее одним знаком после запятой, например, 0,15; 1,5; 15,0; 150,0; 500,0 и т.д.

      65. Объем аналитического контроля, выполняемый лабораторией, устанавливается ежемесячно начальником группы, исходя из числа Предприятий, подлежащих контролю, а также учитывая фактическую численность работников, сложность и длительность выполняемых определений. На одного химика, непосредственно занятого выполнением анализов, можно планировать 100 элементо-определений в месяц (включая РН и подобные экспресс-методы, а также параллельные анализы).

      66. Результат анализа оформляется на бланке "Протокол анализа" с указанием Предприятия, даты отбора, кем и в присутствии кого отобрана проба. Бланки подписываются начальником лаборатории, исполнителем и передаются в технологическую группу.

  11. Техника безопасности при отборе проб

      67. К работе по отбору проб для химического анализа допускаются лица в возрасте не моложе 18 лет, усвоившие правила техники безопасности и производственной санитарии.

      68. В связи с тем, что сточные воды могут содержать токсичные или воспламеняющиеся вещества и представлять опасность микробиологического или вирусного характера, при их отборе необходимо применять средства индивидуальной защиты с последующей их дезинфекцией, а также соблюдать особую осторожность. Запрещается отбор проб в одиночку.

      69. При взятии проб из больших емкостей (отстойники, накопители, усреднители) необходимо надевать спасательные жилеты и использовать страховочные канаты.

      70. Ответственность за отбор проб и подготовку их для химического анализа и соблюдения требований техники безопасности несет работник, отвечающий за производство химического контроля.

Приложение                
к Правилам приема производственных   
сточных вод в систему водоотведения  
города Астаны, утвержденным       
постановлением акимата города Астаны  
7 сентября 2005 года N 09-6-661п    

                         НОРМЫ
             предельно допустимых концентраций
                   загрязняющих веществ

Наименование вещества

Единица измерения

Норма

Взвешенные вещества                         Мг/л       370
Химическая потребность кислорода (ХПК)      Мг/л       436,4
Биологическая потребность кислорода (БПК)   Мг/л       294,7
Плотный остаток                             Мг/л       1044
Нефтепродукты                               Мг/л        14
Синтетические поверхностные
активные вещества СПАВ                      Мг/л        39
Железо                                      Мг/л         9
Фосфаты                                     Мг/л        11
Цинк                                        Мг/л         3
Хром                                        Мг/л        1,6
Никель                                      Мг/л       1,18
Дегидрогеназная активность ила (ДИА)         %       Не более 20
Алюминий                                    Мг/л       0,75
Бензол                                      Мг/л        100
Ванадий                                     Мг/л         25
Жиры растительные и животные                Мг/л         50
Кадмий                                      Мг/л        0,1
Кобальт                                     Мг/л          1
Красители сернистые                         Мг/л         25
Красители синтетические                     Мг/л         25
Марганец                                    Мг/л         30
Мышьяк                                      Мг/л        0,1
Олово                                       Мг/л         10
Ртуть                                       Мг/л       0,005
Стронций                                    Мг/л         26
Сульфиды                                    Мг/л          1
Титан                                       Мг/л        0,1
Толуол                                      Мг/л          5
__________________________________________________________________