Ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық сараптамадан өткізу ережесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым Министрінің 2008 жылғы 10 маусымдағы N 337 Бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2008 жылғы 4 тамызда Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 5278 болып енгізілді.

      "Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 21 шілдедегі N 306 Заңын іске асыру мақсатында, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің 2007 жылғы 25 қыркүйектегі N 268-ө өкімін орындау үшін БҰЙЫРАМЫН:

      1. Ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық сараптамадан өткізу ережесі бекітілсін.

      2. Орта білім департаменті (М. Санатова) белгіленген тәртіппен осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде тіркелуін қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Білім және ғылым вице-министрі К.Н. Шәмшидиноваға жүктелсін.

      4. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап күшіне енгізіледі.

Министр

Ж. Түймебаев


  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым Министрінің
2008 жылғы 10 маусымдағы
N 337 бұйрығымен бекітілген

Ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізу ережесі
1. Жалпы ережелер

      1. Осы Ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық сараптамадан өткізу ережесі (бұдан әрі - Ереже) "Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 21 шілдедегі Заңын іске асыру мақсатында әзірленді және ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық сараптамадан (бұдан әрі - ойыншықтар сараптамасы) өткізу тәртібін анықтайды.

      2. Ойыншықтар сараптамасы балаларға арналған ойыншықтар қауіпсіздігінің психологиялық-педагогикалық өлшемдеріне сәйкестігін белгілеу, сондай-ақ балалардың адамгершілік-эмоционалдық саулығын сақтау мақсатында өткізіледі.

      3. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің Орта білім департаменті (бұдан әрі - уәкілетті орган) ойыншықтар сараптамасын ұйымдастыру мен өткізуді қамтамасыз етуді жүзеге асырады және ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық сараптамадан өткізу жұмысын үйлестіреді.

2. Ойыншықтар сараптамасын өткізу тәртібі

      4. Облыстық, Астана және Алматы қалалық білім департаменттері ойыншықтарды сарапатамадан өткізу жөніндегі Сараптамалық кеңесті (бұдан әрі - Сараптамалық кеңес) құру және жүргізу жұмыстарын ұйымдастырады.

      5. Сараптамалық кеңестің құрамы облыстық, Астана және Алматы қалалық білім департаменттерімен бекітіледі.

      6. Сараптамалық кеңес құрамына білікті мамандар: педагогтар, психологтар, дизайнерлер, суретшілер (бұдан әрі - сарапшылар) кіреді.

      7. Сараптамалық кеңестің негізгі міндеттері:

      1) ойыншықтарға сараптама жүргізу;

      2) Ойыншықтардың психологиялық-педагогикалық қауіпсіздік талаптарын бағалау өлшемдері (1-қосымша) негізінде қорытынды шығару.

      8. Ойыншықтарды Қазақстан Республикасының рыногында орналастыратын тұлғалар (бұдан әрі - өтініш беруші) оларды Сараптама кеңесінің қарауына ұсынады.

      9. Ойыншықтарға сараптама өткізу үшін өтініш беруші мемлекеттік және орыс тілдерінде Департаменттерге:

      1) өтінішті (2-қосымша);

      2) "Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының Заңындағы 7-баптың 4-тармағында қарастырылған ақпараттар бар екі дана ойыншық үлгісін (макет, модель);

      3) 15х20 көлеміндегі ойыншық үлгісінің (макет, модель) түрлі-түсті суретін;

      4) санитарлық-эпидемиологиялық қорытындысын ұсынады.

      10. Ережедегі 9-тармақта көрсетілген барлық материалдар бар болған жағдайда ойыншықтарды сараптамадан өткізуге өтініш берушілердің өтініштері Департаменттердің Тіркеу журналында (3-қосымша) тіркеледі.

      11. Сараптама сарапшыларға осы ереженің 9-тармағында көрсетілген материалдарды ұсынған күннен бастап отыз күнтізбелік күннен аспайтын мерзімде өткізіледі.

      12. Сараптаманы өткізу үшін қосымша материалдар мен ақпаратты зерделеу қажет болған кезде сараптаманы өткізу мерзімі отыз күнтізбелік күнге дейін ұзартылады.

      13. Сарапшылар ойыншықтарды сараптамадан өткізу бойынша ойыншықтардың психологиялық-педагогикалық талаптарға сәйкестігі (сәйкес еместігі) жөнінде қорытынды береді. Қорытынды мотивті, объективті толық негізделуі тиіс (4-қосымша).

      14. Қорытындыда көрсетілуі тиіс:

      1) сараптама өткізетін Департаменттің атауы;

      2) заңды тұлғалар үшін - өтініш берушінің атауы және мекен-жайы;

      3) жеке тұлғалар үшін - тегі, аты, әкесінің аты, төлқұжат мәліметтері (сериясы, нөмірі, қашан және кім берген), өтініш берушінің заңды мекен-жайы.

      4) ойыншықтың атауы;

      5) дайындаушының атауы;

      6) ойыншық арналған баланың жасы, оның қолданылу аясы;

      7) ойыншықтар қауіпсіздігінің психологиялық-педагогикалық өлшемдеріне сәйкес (сәйкес емес) дәрежесінің сапалы бағасы;

      8) қорытынды берілген күні және тіркелген нөмірі;

      9) қорытындының іске асу мерзімі;

      10) Сараптама кеңесі төрағасының қолы.

      15. Қорытынды үш жылға жарамды.

      16. Өткізілуде жатқан ойыншықтарда қауіпті психологиялық-педагогикалық факторлардың бар екендігі анықталған жағдайда уәкілетті орган олар туралы бұқаралық ақпарат құралдары арқылы хабарлайды.

      17. Дайындаушы және (немесе) өтініш беруші жарамсыз деп танылған сараптама қорытындысының мәселелері бойынша қорытынды алған күннен бастап бір ай мерзімінде жетіспеушіліктерді жойып, қайта сараптама өткізу үшін Департаменттерге жүгінуге болады.

      Жазбаша сұранысқа жауап өтініш берушіге 30 күнтізбелік күн мерзім өткенге дейін жіберіледі.

  Ойыншықтарды
психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізу
ережесіне 1 - қосымша

Ойыншықтардың психологиялық-педагогикалық қауіпсіздік
талаптарын бағалау өлшемдері

      1-сызба - Ойыншық қызметін іске асыру дәрежесін

      бағалауға арналған шкала

1. Ойыншықтың дамытушылық қызметі

N№

Өлшемдер мазмұны

Бағалау белгісі

1-өлшем-

ге толы-

ғымен сәйкес емес

2-өл-

шем-

ге

жар-

тылай

сәй-

кес

3-өлшем-

ге толы-

ғымен сәйкес

1.1

Баланың іс-әрекетіне сәйкес

зат болуының әлеуеттік

мүмкіндігі (көлемі, техника-

лық сапасы, заттың нақты келбетке сай болуы және т.б.

с.с.)




1.2

Баланың ынтасы мен қажетті-

лігіне сай болуы (қызықтыр-

ғыштығы мен жағымдылығы)




1.3

Баланың қабілеттерін дамыту

үшін пайдаланудың түрлі қыз-

меттілігі (Ойыншықтың баланың

түпкі ойына, әртүрлі қызмет-

тегі ойын бейнесіне икемді

қолдану мүмкіндігі)




1.4

Өз бетімен (үлкендердің көме-

гінсіз) пайдалану мүмкіндігі

(Ойыншық балада өзіндік хабар-

дарлығын және дербестігін

сезінуге мүмкіндік береді)




1.5

Біріккен әрекетте пайдалану

мүмкіндігі (Ойыншықты іс-әре-

кеттің ұжымдық түріне және бі-

ріккен әрекеттерге қолдануға

болады)




1.6

Дидактикалық құндылығы

(2-сызбаны қараңыз)

(Ойыншық баланы дамыту және

оқыту құралы ретінде пайдала-

нылады)




1.7

Әлеуметтік және психология-

лық құндылығы




1.8

Ойыншықтың сыртқы түрінің

әсемдігі және ойыншықтың

құрылымында, ойнау логика-

сында және оның сипаттама-

сында қателіктің болмауы




1.9

Халықтың мәдени салттарымен

байланысы




1.10

Бірегейлігі




1.11.

Бейімділігі (ойыншық жан-

жақты және балалардың жеке

қасиеттеріне тәуелсіз әр түрлі

мүмкіншіліктері мен қабілет-

тері үшін ашық)




2. Бала қауіпсіздігін қамтамасыз ету қызметі

N

Өлшемдер мазмұны

Бағалау белгісі

0 - өлшем-

дердің

болуы

1 - өлшемдер-

дің жоқтығы

2.1

Баланы агрессивтік әрекетке

аздыру



2.2

Бейнелі ойыншықтың немесе

ойындағы серіктерінің (құрбы-

лары, үлкендер) рөлдеріне,

ойын кейіпкерлеріне деген ба-

лалардың қатыгездігін тудыруы



2.3

Өнегесіздікпен және жәбір

көрсетумен байланысты ойын

сюжеттерін азғыру



2.4

Баланың жас шамасы құзыретінен

асатын жеңсік құмарлыққа қызы-

ғушылығын өршіту



2.5

Нәсілдік ерекшеліктеріне және

басқа адамдардың физикалық

кемшіліктеріне жағымсыз немесе

менсінбейтін қарым-қатынасын

арандату



2.6

Үлкендердің құмар ойындарына

деген қызығушылығын қоздыру




      2-сызба - Ойыншықтың дидактикалық құндылығының

      негізгі бағыттарын анықтау

Белгісі

Белгінің мәні

Физикалық дамуы

Кіші

моторика

мен қол

бұлшық

етін

дамыту

Негізгі

қимыл

түрлерін

дамыту

Физикалық

қасиеттері-

нің дамуы

(ептілік,

т.б.)

Салауатты

өмір салты

жайында

білімін

қалыптасты-

ру

т.б.с.с.

Сенсорлық дамуы

Түстерді бағдарлай алуы

Тактилді сипатта-

маларда

бағдары

болуы

Формаларда

бағдары

болуы

Уақыт пен

кеңістік

жайында

түсінігінің

болуы

т.б.с.с.

Қоршаған ортамен танысуы

Табиғат-

пен

танысуы

Ересек

адамдар-

дың еңбе-

гімен

танысуы

Математика-

лық білімі

Сауат

ашудан

білімі

т.б.с.с.

Өнегелік тәрбие мен

интеллек-

туалдық

дамуы

Эмоцио-

налды

саласын

қалыптас-

тыру,

негізгі

психика-

лық про-

цестерін

дамытуы

Зейіннің,

есте сақ-

таудың,

елестету-

дің дамуы

Қарым-қаты-

нас мәде-

ниеті дағ-

дыларын

жүріс-тұрыс

нормалары

мен ереже-

сін қалып-

тастырылуы

Адамгерші-

лік қасиет-

терінің

дамуы

т.б.с.с.

Эстетика-

лық дамуы

Талғамның

дамуы

Көркемдік

қабылдау-

ының

дамуы

Жақсы

эмоциялар-

дың қалып-

тастырылуы

Шығармашы-

лық қабыл-

дауының

дамуы

т.б.с.с.


      Ескерту:

      - "Ойыншықтың дамытушылық қызметі" тобының бір ғана қасиеті ойыншыққа тән болса, онда ол білім беру құндылығына ие болады;

      - "Бала қауіпсіздігін қамтамасыз ету қызметі" тобының бір ғана қасиеті ойыншыққа тән болса, онда бұл ойыншық берілген талаптарға сәйкес келмейтіндігін анықтайды.

      Ойыншықтарды талдау интегралдық бағалау

      әдісімен жүргізіледі

      Интегралдық баға (ИБ) алу үшін келесі балдық бағалау жүйесі және мынадай есептеу формуласы қолданылады:

      ИБ = N бойынша (A1 * A2 * ...A5 * (K1 + K4) E/N, осындағы А - "Баланың қауіпсіздігін қамтамасыз ету қызметі" тобының белгілеріне сәйкес сарапшылардың қойған жеке бағасы;

      К - "Ойыншықтардың дамытушылық қызметі" тобының белгілеріне сәйкес қойған сарапшылардың жеке бағалары;

      N - сараптамаға қатысқан сарапшылардың саны;

      Е - сарапшылар қойған жеке бағалардың қосындысы.

      "Бала қауіпсіздігін қамтамасыз ету қызметі" тобының белгілеріне сәйкес ойыншыққа 0 немесе 1 балл қойылады, сондықтан А коэффициенті 0 немесе 1 мәніне ие болады.

      "Ойыншықтың дамытушылық қызметі" тобының белгілеріне сәйкес ойыншық 1-ден 3-ке дейінгі балмен бағаланады, сондықтан К коэффициенті 1-ден 3-ке дейінгі мәнге ие болады (1 - бұл жағынан сапасы аз көрінеді, "3" бұл жағынан сапасы барынша айқын көрінеді).

      ИБ мәні "0"-ге тең болса, ойыншықтың өлшемдерге толығымен сәйкес емес (егер 1-топтың бір өлшемі тобына "0" балл қойылса, ИБ "0" болып бағаланады).

      ИБ 10-нан 50-ге дейін балл алса, ойыншық критерийлерге сәйкес болғаны. Баға неғұрлым жоғары болса, ойыншық соғырлым сапалы екенін айқындайды.

  Ойыншықтарды
психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізу
ережесіне 2-қосымша

      ____________________________________________________________________

      с араптама өткізуші ұйымның атауы

      ӨТІНІШ ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________ ойыншық (макет, модель) үлгінің.,

      дайындаушының мекен-жайы көрсетілген толық атауы және

      дайындалған күні

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________ өтініш берушінің мекен-жайы көрсетілген толық атауы

      психологиялық-педагогикалық сараптамадан өткізуді сұраймын.

      Дайындаушы және (немесе) өтініш беруші________________________

      Қосымшасы:

      1) "Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы" Қазақстан Республикасының Заңындағы 7-баптың 4-тармағында қарастырылған ақпараттар бар екі дана ойыншық үлгісі (макет, модель);

      2) 15х20 көлеміндегі ойыншық үлгісінің (макет, модель) түрлі-түсті суреті;

      3) санитарлық-эпидемиологиялық қорытындысы.

      Өтініш берушінің (аты-жөні) қолы

      _____________________________

      Мерзімі

  Ойыншықтарды
психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізу
ережесіне 3-қосымша

Ойыншықтарды психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізуге берілген өтініштер мен
қорытындыларды тіркеу

      ЖУРНАЛЫ

N

Өтініш бе-

рушіден

өтініштің

түскен күні

Дайындау-

шы

Өтініш

беруші

Ойыншық

(макет,

модель)

үлгісі-

нің

атауы

Қорытындының

тіркелу нө-

мірі және

мерзімі

(4-қосымша-

да)

Өтініш

берушінің

қорытынды

алған мер-

зімі, аты-

жөні, қолы























      Ойыншық үлгісінің (макет, модель)

      психологиялық-педагогикалық өлшемдерге сәйкестігі туралы

      20____жылғы қорытындылары жөнінде

      МӘЛІМЕТ

N

р/с

Қорытынды-

ның тірке-

лу нөмірі

және мер-

зімі

Ойыншық

үлгісінің

(макет,

модель)

аталымы

Өтініш

беруші

Қорытын-

дының

қолданыс-

тағы мер-

зімі

Ойыншықтың

фукционалдық

мақсаты неме-

се қолданылу

аясы

Ескерту
















  Ойыншықтарды
психологиялық-педагогикалық
сараптамадан өткізу
ережесіне 4-қосымша

      ҚОРЫТЫНДЫ

      200___ж. "____"______________

      Тіркеу N____________________________________________________________

      өтініш берушінің атауы мен мекен-жайы

      қорытынды берілді.

      ____________________________________________________________________

      (өтініш берушінің аты-жөні, төлқұжат мәліметтері, заңды

      мекен-жайы

      (сериясы, нөмірі, қашан және кім берді))

      Қорытынды___________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ойыншықтың атауы, дайындаушы, қанша жастағы балаларға

      арналғаны, қолданылу аясы психологиялық-педагогикалық өлшемдеріне сәйкес келеді (келмейді)

      деп куәландырады.

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      Қорытынды күші мерзімі______________________________________________

      м.о. ___________________________________________________

      сараптама төрағасының (төрайымының) аты-жөні және қолы

      Қорытынды күші мерзімі 20___ж. "____" _____________ дейін ұзартылды.

      м.о. төрағаның (төрайымның) қолы____________________

      __________________________________________________________ (аты-жөні)

Об утверждении Правил проведения психолого-педагогической экспертизы игрушек

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 10 июня 2008 года N 337. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 4 августа 2008 года N 5278.

      В соответствии с пунктом 4 статьи 5 Закона Республики Казахстан от 21 июля 2007 года "О безопасности игрушек" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить Правила проведения психолого-педагогической экспертизы игрушек.

      2. Департаменту среднего образования (Санатова М.Т.):

      1) обеспечить в установленном порядке государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) после прохождения государственной регистрации опубликовать настоящий приказ в средствах массовой информации.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра Шамшидинову К.Н.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Министр

Ж. Туймебаев


  Утверждены
приказом Министра образования
и науки Республики Казахстан
от 10 июня 2008 года N 337

Правила проведения психолого-педагогической
экспертизы игрушек
1. Общие положения

      1. Настоящие Правила проведения психолого-педагогической экспертизы игрушек (далее - Правила) разработаны в целях реализации Закона Республики Казахстан от 21 июля 2007 года "О безопасности игрушек" и определяют порядок проведения психолого-педагогической экспертизы игрушек (далее - экспертиза игрушек).

      2. Экспертиза игрушек проводится для установления соответствия игрушки психолого-педагогическим критериям безопасности игрушек для детей, а также в целях сохранения нравственно-эмоционального благополучия детей.

      3. Обеспечение организации и проведение экспертизы игрушек осуществляет и координирует Департамент среднего образования Министерства образования и науки Республики Казахстан (далее - уполномоченный орган).

2. Порядок проведения экспертизы игрушек

      4. Департамент среднего образования организует работу по созданию и проведению Экспертного совета по экспертизе игрушек (далее - Экспертный совет) при областных департаментах образования и департаментах образования городов Астаны и Алматы.

      5. Состав Экспертного совета утверждается областными департаментами образования и департаментами образования городов Астаны и Алматы (далее - Департаменты).

      6. В состав Экспертного совета входят квалифицированные специалисты: педагоги, психологи, художники, дизайнеры (далее - эксперты).

      7. Основными задачами Экспертного совета являются:

      1) проведение экспертизы игрушек;

      2) выдача заключения экспертизы игрушек на основании Критериев оценки требований психолого-педагогической безопасности игрушек ( приложение 1 ).

      8. Лица, размещающие игрушки на рынке Республики Казахстан (далее - заявитель), в установленном порядке представляет их на рассмотрение Экспертного совета.

      9. Для проведения экспертизы игрушек заявитель представляет в Департаменты на государственном и русском языках:

      1) заявление ( приложение 2 );

      2) образец игрушки (макет, модель) в двух экземплярах с наличием информации, предусмотренной пунктом 4 статьи 7 Закона Республики Казахстан "О безопасности игрушек";

      3) цветную фотографию образца (макета, модели) игрушки, размером 15х20;

      4) санитарно-эпидемиологическое заключение.

      10. Заявление на проведение экспертизы игрушек при наличии всех материалов, перечисленных в пункте 9 настоящих Правил, регистрируется Департаментами в Журналах регистрации заявлений от заявителей ( приложение 3 ).

      11. Экспертиза проводится в срок, не превышающий тридцать календарных дней со дня представления экспертам материалов, указанных в пункте 9 настоящих правил.

      12. В случае необходимости изучения дополнительных материалов и информации для проведения экспертизы срок проведения экспертизы продлевается до тридцати календарных дней.

      13. По результатам экспертизы игрушек эксперты выдают заключение о соответствии (несоответствии) психолого-педагогическим требованиям безопасности игрушки. Экспертное заключение должно содержать мотивированное, объективное, обоснованное и полные выводы ( приложение 4 ).

      14. В заключении указываются:

      1) наименование Департамента, проводящего экспертизу;

      2) для юридических лиц - наименование и адрес заявителя;

      3) для физических лиц - фамилия, имя, отчество, паспортные данные (серия, номер, кем и когда выдан), юридический адрес заявителя;

      4) название игрушки;

      5) изготовитель игрушки;

      6) возраст детей, для которых игрушка предназначена, область ее применения;

      7) качественная оценка степени соответствия (несоответствия) психолого-педагогическим требованиям безопасности игрушек;

      8) дата выдачи и регистрационный номер заключения;

      9) срок действия заключения;

      10) подпись председателя Экспертного совета.

      15. Заключение действительно в течение трех лет.

      16. В случае выявления опасных психолого-педагогических факторов в игрушках, находящихся в реализации, уполномоченный орган объявляет о них через средства массовой информации.

      17. При получении отрицательного экспертного заключения изготовитель и (или) заявитель в месячный срок со дня получения заключения устраняет недостатки и обращается в Департаменты для проведения повторной экспертизы.

      Ответ направляется заявителю в срок до тридцати календарных дней со дня получения письменного запроса.

  Приложение 1
к Правилам проведения
психолого-педагогической
экспертизы игрушек

Критерии оценки требований психолого-педагогической
безопасности игрушек

      Таблица 1 - Шкала для оценки степени реализации функций игрушки

1. Развивающая функция игрушки

N

Содержание критерия

Оценка

1 -

полностью

не соответ-

ствует критерию

2 -

частично

соответ-

ствует

критерию

3 -

полностью

соответ-

ствует

Критерию

1.1

Потенциальная возможность

стать предметом

соответствующего действия

(деятельности) ребенка

(размер, технические качества,

соответствие реальному облику

предмета и т.д.)




1.2

Соответствие интересам и

потребностям ребенка,

(увлекательность и

привлекательность)




1.3

Возможность

полифункционального

использования для развития

способностей ребенка (творчес-

кое, познавательное, физическое

и духовное развитие. Игрушка

может быть гибко использована в

соответствии с замыслом

ребенка, сюжетом игры в разных

функциях)




1.4

Возможность самостоятельного

(без помощи взрослого)

использования. (Игрушка

позволяет ребенку ощутить

собственную компетентность и

автономность)




1.5

Возможность применения в

совместной деятельности.

(Игрушка пригодна к использова-

нию в коллективных видах деятельности и может

инициировать совместные

действия)




1.6

Дидактическая ценность (см.

таблицу 2). (Игрушка выступает

средством развития и обучения

ребенка)




1.7

Социальная и психологическая

ценность




1.8

Эстетичность внешнего вида

игрушки и отсутствие ошибок в

конструкции игрушки, логике

игры и в их описании.




1.9

Связь с культурными

традициями народа Казахстана




1.10

Оригинальность




1.11

Адаптивность (игрушка

многопрофильна и открыта для

детей с самыми разными

возможностями и способностями,

вне зависимости от их

индивидуальных особенностей)




2. Функция обеспечения безопасности ребенка

N

Содержание критерия

Оценка

0 - наличие

критерия

1 -

отсут-

ствие

критерия

2.1

Провоцирование ребенка на агрессивные

действия.



2.2

Вызывание у ребенка проявления жестокости

по отношению к персонажам игры, в роли

которых выступают играющие партнеры

(сверстники, взрослые) или сама сюжетная

игрушка.



2.3

Провоцирование игровых сюжетов, связанных

с безнравственностью и насилием.



2.4

Вызывание нездорового интереса к

сексуальным проблемам, выходящим за рамки

возрастной компетенции ребенка.



2.5

Провоцирование ребенка на

пренебрежительное или негативное

отношение к расовым особенностям и

физическим недостаткам других людей.



2.6

Вызывание развития интереса к азартным

играм взрослых.




      Таблица 2 - Определение основных направлений дидактической ценности игрушки

Признак

Значение признака

Физическое

развитие

Развитие

мелкой

моторики и

мускулату-

ры рук

Развитие

основных

видов

движений

Развитие физических качеств (ловкости и т.д.)

Формиро-

вание

знаний о

здоровом

образе

жизни

И т.д.

Сенсорное

развитие

Ориентация

в цвете

Ориентация

в тактиль-

ных харак-

теристиках

Ориентация в формах

Формиро-

вание

временных

и про-

стран-

ственных

представ-

лений

И т.д.

Ознакомле-

ние с

окружаю-

щим миром

Ознакомле-

ние с

природой

Ознакомле-

ние с тру-

дом взрос-

лых

Математиче-

ские знания

Знания

по

грамоте

И т.д.

Нравствен-

ное воспи-

тание и

интеллек-

туальное

развитие

Формирова-

ние эмоцио-

нальной

сферы,

развитие

основных

психических

процессов

восприятия

Развитие

внимания,

памяти,

воображения

Формирова-

ние навы-

ков культу-

ры обще-

ния, норм

и правил

поведения

Формиро-

вание

гуманных

черт и

качеств

И т.д.

Эстетичес-

кое

развитие

Развитие вкуса

Формирова-

ние худо-

жественного

восприятия

Формирова-

ние положи-

тельных

эмоций

Формиро-

вание

творчес-

кого вос-

приятия

И т.д.


      Примечание:

      - наличие у игрушки хотя бы одного качества группы "Развивающая функция игрушки" свидетельствует о ее образовательной ценности;

      - наличие у игрушки хотя бы одного из качеств группы "Функция обеспечения безопасности ребенка" означает несоответствие данной игрушки критериям.

      Анализ игрушки проводится методом интегральной оценки

      Для получения интегральных оценок (ИО) используются система бальных оценок и следующая формула расчета:

      _

      ИО = > по N (A1 * A2 * ... A5 * (K1 + K4)/N

      где А - индивидуальные оценки экспертов, присвоенные в соответствии с критериями группы "Функция обеспечения безопасности ребенка";

      К - индивидуальные оценки экспертов, присвоенные в соответствии с критериями группы "Развивающая функция игрушки";

      N - количество экспертов, принимающих участие в экспертизе игрушки;

      _

      > - сумма индивидуальных оценок экспертов.

      В соответствии с критериями группы "Функция обеспечения безопасности ребенка" игрушке присваивается 0 баллов или 1 балл, следовательно, коэффициент А принимает значение 0 или 1.

      В соответствии с критериями группы "Развивающая функция игрушки" игрушка оценивается от 1 до 5 баллов, следовательно, коэффициент К принимает значение от 1 до 5 (1 - данное качество выражено минимально, 5 - данное качество выражено максимально).

      Значение ИО, равное 0, означает, что игрушка не соответствует критериям (ИО принимает значение 0, если одному из критериев группы 1 присвоено 0 баллов).

      Положительное значение ИО (от 10 до 50 баллов) означает соответствие игрушки критериям, чем оно выше, тем выше качество игрушки.

  Приложение 2
к Правилам проведения
психолого-педагогической
экспертизы игрушек

      _____________________________________________________________________________

      наименование Департамента, проводящего экспертизу

      ЗАЯВЛЕНИЕ

      Прошу провести психолого-педагогическую экспертизу

      _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      название образца (макета, модели) игрушки, полное наименование

      изготовителя с указанием адреса и даты изготовления _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      _____________________________________________________________________________

      полное наименование заявителя с указанием адреса

      Приложение:

      1) образец игрушки (макет, модель) в двух экземплярах с наличием информации, предусмотренной пунктом 4 статьи 7 Закона Республики Казахстан "О безопасности игрушек";

      2) цветная фотография образца (макета, модели) игрушки, размером 15х20;

      3) санитарно-эпидемиологическое заключение.

      Подпись (Ф.И.О.) заявителя

      Дата___________________

  Приложение 3
к Правилам проведения
психолого-педагогической
экспертизы игрушек

Журнал
регистрации заявлений на проведение психолого-педагогической
экспертизы игрушек и выданных заключений

N

п/п

Дата

поступле-

ния

заявле-

ния от

заявителя

Изготови-

тель

Заяви-

тель

Наимено-

вание

образца

(макета,

модели)

игрушки

Дата и

регистраци-

онный N

заключения

(см. прило-

жение 4)

Ф.И.О.,

подпись

заявителя

и дата

получения








СВЕДЕНИЯ
о выданных заключениях, о соответствии образца
(макета, модели) игрушки психолого-педагогическим
критериям за 20____год

N

п/п

Дата и

регистра-

ционный

N заклю-

чения

Название

образца

(макета,

модели)

игрушки

Заяви-

тель

Срок

действия

заключе-

ния

Функцио-

нальное

предназна-

чение или

область

применения

игрушки

Примеча-

ние








  Приложение 4
к Правилам проведения
психолого-педагогической
экспертизы игрушек

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

      От "____"______ 20 __ г. Регистрационный N ___________

      Заключение выдано __________________________________________________

      наименование и адрес заявителя ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      (фамилия, имя, отчество, паспортные данные (серия, номер, кем и

      когда выдан) и юридический адрес заявителя)

      Заключение удостоверяет, что _______________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      название игрушки, изготовитель, возраст детей, для которых игрушка

      предназначена, область ее применения

      (не) соответствует психолого-педагогическим критериям.

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      Срок действия заключения____________________________________________

      м.п. подпись председателя

      ____________________________________________________________________

      (Ф.И.О.)

      Срок действия заключения продлен до "__"________________ 200___ г.

      м.п. подпись председателя ________________

      ____________________________________________________________________

      (Ф.И.О.)