Төтенше жағдайлардың қаупі, туындауы немесе жоюы кезінде ақпаратты беру жөніндегі Нұсқауды бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрінің 2009 жылғы 22 маусымдағы N 137 Бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2009 жылғы 27 шілдеде Нормативтік құқықтық кесімдерді мемлекеттік тіркеудің тізіліміне N 5728 болып енгізілді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 29 қазандағы № 874 бұйрығымен

      Ескерту. Бұйрықтың күші жойылды - ҚР Ішкі істер министрінің 29.10.2015 № 874 бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасының "Табиғи және техногенді сипаттағы төтенше жағдайлар туралы" Заңына және Қазақстан Республикасы Үкіметінің "Төтенше жағдайлардың алдын алу мен жоюдың Мемлекеттік жүйесі туралы" 1997 жылғы 28 тамыздағы N 1298 қаулысына сәйкес төтенше жағдайлардың қаупі, туындауы немесе жоюы кезінде ақпаратты берудің уақтылығын қамтамасыз ету және бірыңғай мемлекеттік тіркеуді жүргізу мақсатында БҰЙЫРАМЫН:
      1. Төтенше жағдайлардың қаупі, туындауы немесе жоюы кезінде ақпаратты беру жөніндегі беріліп отырған Нұсқау бекітілсін.
      2. "Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы" мемлекеттік мекемесімен төтенше жағдайлардың қаупі, туындауы немесе жоюы туралы ақпаратты ұсыну мен жинауды жүзеге асыру барысындағы әрекетінің жұмысын басқару қамтамасыз етілсін.
      3. Осы бұйрықтың орындалуына бақылау Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар Вице-Министрі генерал-майор В.В Петровқа жүктелсін.
      4. Осы бұйрық бірінші ресми жарияланған күннен кейін он күнтізбелік күн өткеннен соң өз күшіне енгізіледі.

       Министр                                       В. Божко

Қазақстан Республикасы   
Төтенше жағдайлар министрінің
2009 жылғы 22 маусымдағы  
N 137 бұйрығымен бекітілген

Төтенше жағдайлардың қауіп-қатері, туындауы немесе жоюы кезінде
ақпаратты беру жөніндегі нұсқау

      Ескерту. Нұсқау жаңа редакцияда - ҚР Төтенше жағдайлар министрінің 18.12.2013 № 565 бұйрығымен (бірінші ресми жарияланған күннен кейін он күнтізбелік күн өткеннен соң қолданысқа енгізіледі).

      1. Төтенше жағдайлардың қауіп-қатері, туындауы немесе жоюы кезінде ақпаратты беру жөніндегі осы Нұсқау төтенше жағдайлардың қауіп-қатері, туындауы немесе жоюы туралы ақпаратты беру жүйесін, өзінің күштері және құралдарымен жоюға қабілетсіз табиғи және техногенді сипаттағы төтенше жағдайлардың болуы мен трансшекаралық таралу мүмкіндігі туралы мәліметтері бар жүйені анықтайды.
      2. Төтенше жағдайлардың қаупі, туындауы немесе жоюы туралы ақпарат дер кезінде беріледі:
      қалалардың, аудандардың, қаладағы аудандардың, ауылдардың, ауылдық округтердің әкімдіктері Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелеріне, ведомстволық бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдарына;
      ұйымдар – Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелеріне, ведомстволық бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдарына;
      Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелері, ведомстволық бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдары – «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесіне.
      Аймақтық төтенше жағдайлардың қаупі немесе туындау жағдайында олар туралы ақпарат дер кезінде беріледі:
      Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелері, ведомстволық бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдары – «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесі мен тиісті аумақтың әкіміне, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің шектес аумақтық бөлімшелеріне және Қазақстан Республикасының шектес әкімшілік-аумақтық бірліктерінің әкімдеріне;
      орталық атқарушы органдар ведомстволық бағынысты ұйымдардағы төтенше жағдайлар туралы – «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесіне;
      «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесі ақпаратты анықтағаннан кейін – Қазақстан Республикасы Мемлекеттік хатшысының Хатшылығына, Қазақстан Республикасы Қауіпсіздік Кеңесінің Ахуалдық орталығына, Қазақстан Республикасының Үкіметіне, жағдайдың күрделенуіне байланысты тиісті орталық атқарушы органдарға.
      3. Табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар туралы ақпарат «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесіне байланыстың, хабардар ету және ақпараттық қамтамасыз етудің барлық қолданыстағы арналары мен жүйелері (түрлері) арқылы мынадай уақыт сипаттамаларымен беріледі:
      төтенше жағдайлардың қаупі немесе туындауы туралы шұғыл ақпарат (баяндамалар), төтенше жағдайларды жоюдың күштері мен құралдарын шұғыл басқару бойынша ақпарат, басқа шұғыл ақпарат – төтенше жағдай туындағаннан кейін кідірмей;
      төтенше жағдай кезіндегі жағдай туралы және оларды жою жөніндегі қабылданған шаралар туралы анықталған ақпарат – соңғы 30 минут ішінде;
      төтенше жағдайды жою бойынша жүргізілген жұмыстар мен құтқару операцияларының барысы туралы анықталып жатқан деректер – екі сағат мерзімділігімен;
      анықтамалық ақпарат – сұраным кезінен бастап бір сағаттан кешікпей;
      төтенше жағдайларды жою жөніндегі жұмыстарды жүргізу кезінде бір тәулік ішінде атқарылған іс-шаралар туралы жинақталған ақпарат – күн сайын сағат 05.00-ге және 20.00-ге қарай – қажет болған жағдайда «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігі Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесі жедел кезекшісінің сұранысы бойынша;
      төтенше жағдайлардың алдын алу және жою мемлекеттік жүйесінің жай-күйі туралы мәліметтер – күн сайын сағат 05.00-ке қарай – қажет болған жағдайда «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігі Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесі жедел кезекшісінің сұранысы бойынша;
      сейсмикалық жағдай туралы ақпарат – күн сайын, апталық болжам – аптаның әрбір үшінші күні, ал қауіп төнген кезеңде (жоғарғы әзірлік режимі) – дереу;
      гидрометеорологиялық құбылыстар жөніндегі ақпарат – күн сайынғы болжам сағат 16.00-ге қарай, дауылды алдын ала ескерту – қауіпті метеорологиялық құбылыстардың туындау қаупі немесе туындауы немесе зиянды заттармен табиғи ортаның ластануы кезінде - дереу;
      төтенше жағдайлар туындаған кезде санитариялық-эпидемиологиялық ахуалдың өзгеруі және медициналық-санитариялық салдары туралы ақпарат – дереу.
      4. Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігі аумақтық органдарының Бірыңғай кезекші-диспетчерлік қызмет басқармалары табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар саласындағы ақпаратты өз құзыреті шегінде күнделікті басқарманың өзара іс-қимыл жасайтын органдарынан сұрайды және алады.
      5. Ұйымдардың, мемлекеттік басқару органдарының басшылары қол қойған төтенше жағдайлар туралы ақпарат Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелеріне, ведомстволық бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдарына Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелерінің басшылары қол қойған, ерекше жағдайда Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелерінің жедел кезекшілері қол қойған – «Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Республикалық дағдарыс орталығы» мемлекеттік мекемесіне жіберіледі.
      6. Барлық төтенше жағдайлар үшін ақпарат Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 13 желтоқсандағы № 1310 қаулысымен бекітілген Табиғи және техногендiк сипаттағы төтенше жағдайлардың жiктемесiне сәйкес, сондай-ақ келтірілген табиғи және техногенді сипаттағы төтенше жағдайлар өлшемдерінің 7, 8-тармақтарында келтірілген көрсеткіштерінің біреуі белгіленген жағдайда ұсынылады.
      7. Техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар өлшемдері:
      1) көліктік авариялар:
      теміржол көлігінде – 1 сағаттан астам уақытқа пойыздар қозғалысының тоқтауына алып келген өрттер, жарылыстар, апаттар, магистральды тасымалда жылжымалы құрамның жолдан шығуы мен жол төсемінің бұзылуы; қаза тапқандар саны бір адам және одан көп; жараланғандар, зақымданғандар саны үш адам және одан көп болуы;
      автомобиль көлігінде – соның ішінде көлік жолдарындағы өрттер, жарылыстар, мұнай өнімдерінің, жанғыш және улы заттардың, реакциялық заттар мен басқа да заттардың 1 тоннадан аса мөлшерде төгілуі;
      жер мен әуедегі әуе кемелерімен болған авиациялық апаттар мен авиациялық инциденттер; ұшу алаңдары мен әуежайлардағы өрттер, жарылыстар; ұшу апараттарының бөлшектері мен сынықтарының құлауы; қаза тапқандар саны бір адам және одан көп; жараланғандар, жарақаттанғандар саны үш адам және одан көп болуы;
      су көліктерінде – өрттер, жарылыстар, суға бату; қаза тапқандар саны бір адам және одан көп; жараланғандар, жарақаттанғандар саны үш адам және одан көп болуы;
      магистральды құбырларда – өрттер, жарылыстар, бұзылулар, ажыраулар; қаза тапқандар саны бір адам және одан көп; жараланғандар, жарақаттанғандар саны үш адам және одан көп болуы; мұнайдың 1 тонна немесе газдың 100 м 3 және одан артық көлемде авариялық шығуы;
      2) өндірістік авариялар мен оқиғалар, өндірістегі жарақаттар – қаза тапқандар, жараланғандар, жарақаттанғандар саны бір адам және одан көп болуы:
      шахтадағы авариялар – қираулар, таулы өнімдердің үйінділері, шахта жұмысының бүтіндей тоқталуына әкелетін технологиялық процестердің бұзылуы;
      өндірістік авариялар – мұнай мен мұнай өнімдерінің 1 тоннадан аса тасталуы; мұнай газдарының фонтандары (құрамында мұнай мен газы бар күкірт сутектерінің 100м3 аса шығарылуы), өрттер; жарылыстар; су басулар; теңіз құрылысы мен платформалардың құлауы; республика аймағы мен іргелес мемлекеттердің қоршаған ортасына кері әсері: Солтүстік Каспийдің аса елеулі экологиялық аймағының ластануы; өндіріс ғимараттары мен құрылыстарының кенеттен қирауы;
      3) өрттер, жарылыстар, от пен газдың кенет шығарылуы, технологиялық процестің бұзылуы – қаза тапқандар, жараланғандар, жарақаттанғандар саны бір адам және одан көп болуы:
      өнеркәсіп және құрылыс нысандарында – қоршаған ортаның ластануы фондық мәнінің немесе рұқсат етілген шоғырлану шегінен, рұқсат етілген деңгей шегінен айтарлықтай артуы;
      энергетикалық нысандар мен энергоблоктарда (гидроэлектрстанцияларда, жылуэлектрстанцияларда және электр желілерінде), – электрмен жабдықтауды тоқтатудың авариялық жағдайы;
      шахтада, жерасты және таулы өндірістерде – өрттің кез-келген жағдайы;
      биологиялық, химиялық, радиациялық-қауіпті нысандарда – адамдардың өмірі мен денсаулығына қауіпті болып табылатын технологиялық учаскелердің жануы;
      әлеуметтік–тұрмыстық мақсаттағы ғимараттарды, билік органдарында, мемлекеттік меншіктің, діни конфессиялар, елшіліктер мен дипломатиялық өкілдердің аса маңызды нысандарында – өрттің кез–келген жағдайы;
      ауылшаруашылық нысандарында – 50 бас ірі қара малдың өлуі және одан көп; 100 үй құсының өлуі және одан көп; 100 тонна және одан да көп пішеннің өртенуі;
      жаратын құрылғының жарылуы, жарылғыш заттар мен жаратын құрылғыны, оқ–дәрілерді табу (жоғалту) – бақыланбайтын жарылыстың кез–келген жағдайы, жарылғыш заттар немесе жаратын құрылғыны табу немесе жоғалту;
      4) шығарумен болған авариялар, күшті әсер ететін улы заттарды, биологиялық қауіпті заттарды табу (жоғалту) – тұрғындарды зақымдау қаупі, шығарумен болған аварияларды тіркеудегі кез–келген жағдай немесе кемуі, көзін табу немесе жоғалтудың кез–келген жағдайы;
      5) радиоактивті заттардың тасталуымен болған авариялар – аварияны тіркеудің немесе радиоактивті заттарды табудың (жоғалтудың) кез–келген жағдайы:
      атом электрстанцияларында (одан әрі - АЭС), ғылыми–зерттеу мекемелерінде – санитарлық қорғаудан тыс зонада қоршаған ортаның радиоактивті ластануы 100 және одан көп; АЭС үшін болуы мүмкін тәуліктік тастамалардан 10 есе артық радиоактивті заттардың шығарылуы); трансшекаралық таралуға әкелетін радиоактивті заттардың шығуымен болатын кез–келген авариялар;
      мемлекет шекарасынан 30 км шегінде радиацияның жоғарғы деңгейін тіркеу кез-келген жағдайлары;
      6) тіршілікпен қамтамасыз ету жүйесіндегі авариялар мен қираулар – шаруашылық объектілер жұмысының бұзылуына әкелген; қаза тапқандар, жараланғандар, жарақаттанғандар – бір адам және одан да көп:
      бөгеттердің бұзылуы (дамбалар, шлюздар) – тұрғындар мен аймақтарға қауіп төндіруі;
      электроэнергетикалық жүйелерде (гидроэлектрстанцияларда, теплоэлектрстанцияларда, электр желілерінде) – электрэнергияны, жылу мен су беруді 1 тәулікке және одан көпке ажыратуға әкелу;
      тіршілікпен қамтамасыз етудің коммуналдық жүйелерінде (жылу желілерінде, ауыз сумен, коммуналдық газ құбырларымен қамтамасыз ету) – 50 адамнан аса тұрғындардың тіршілік әрекеті жағдайының бұзылуына әкелу;
      қарқынды суды тазарту құрылысында;
      транспорттық қатынас элементтерінің кенеттен қирауы (көпірлердің, туннельдердің және басқа да құрылыстардың), соның ішінде салынып жатқан;
      ғимараттар мен тұрғын үй, өнеркәсіп құрылыстары, әлеуметтік–тұрмыстық және мәдени мақсаттағы құрылыстар;
      7) табиғи ортаның айрықша жоғарғы ластануы:
      атмосфералық ауаның ластануы – атмосферадағы зиянды қоспаның 50 есе және одан көп артуы: 8 сағат ішінде 30–49 есе; 2 тәулік ішінде 20-29 есе; қышқыл шөгінділерінің көлемді аймағының пайда болуы;
      теңіз (өзен) суының жоғарғы қабатының ластануы – ластаушы заттардың максималды бір жолғы артуы 100 есе және одан көп, егер бұл акваториялар хроникалық ластану зонасы болып табылмаса; су исінің 4 балдан аса қарқынмен және суға тән емес ерте пайда болуы; балықтар мен басқа да су организмдерінің жойылуына әкеліп соқтыратын улағыш заттардың пайда болуы; ерітінді оттегі құрамын 2 мг/л және одан аз төмендету; көлемі 6 км2 су айдынының 1/3 және одан көп ауқымын төсеммен жабу; ауыр металдар (соның ішінде радиоактивті) мен басқа да зиянды заттардың жоғары болуы;
      топырақтың ластану – ауыр металдар (соның ішінде радиоактивті) мен басқа да зиянды заттардың жоғары болуы; химиялық қауіпті және экологиялық зиянды заттар бойынша 50 есе және одан да көп артуы немесе радиоактивті заттар бойынша 100 есе және одан көп; жер қойнауының өндірістік сипаттағы токсиканттармен ластануы; бедерсіз бір түстердің 50 немесе 100 есе артуы; жер қыртысының санитарлық токсикологиялық белгілер бойынша пестицидтермен 50 көп немесе 100 га аумақта фототоксикологиялық белгілер бойынша 100 көп ластануы.
      8. Табиғи сипаттағы жағдай.
      1) жер сілкінісі – MSK-64 шкаласы бойынша 2 және одан көп балл.
      2) геологиялық қауіпті құбылыстар: жердің үстіңгі қабатының көшкіндері, үйінділері, белдіктері, шөгінділері – шаруашылықтың басқа салаларындағы жұмыстың бұзылуы; қаза тапқандар, жараланғандар, зақымданғандар саны бір адам және одан көп;
      3) метеорологиялық қауіпті құбылыстар – қаза тапқандар, жараланғандар, жарақаттанғандар саны бір адам және одан көп болуы:
      күшті жел (соның ішінде құйындар мен дауылдар) – желдің жылдамдығы қанқынды кезінде 25 м/сек және одан көп, таулы аймақтарда 30-35 м/сек дейін;
      iрі бұршақ – бұршақ диаметрі 20 мм және одан көп;
      күшті жаңбыр (нөсер) – жауын–шашын мөлшері 12 және одан аз сағат ішінде 50 мм және одан көп, ал таулы, селолық және нөсерлі қауіпті аудандарда – 12 және одан аз сағат ішінде 30 мм және одан көп;күшті қар – жауын–шашын мөлшері 12 сағат ішінде 20 мм және одан көп;
      күшті боран (қарлы борасындар) – желдің 15м/сек жылдамдығы кезінде ұзақтығы 12 сағат және одан көп;
      күшті тайғақ, қатты мұз басу, жабысқақ қар – сымдардағы шөгінділердің диаметрі 20 мм және одан көп, жол учаскелеріндегі мұздың болуы 1км және одан көп;
      күшті аяз, күшті ыстық – жергілікті органдармен анықталады;
      қатқақ – вегетативті мезгілде ауа температурасының төмендеуі (топырақтың жоғарғы қабатында) 0о С төмен; ауылшаруашылығы мәдениетінің белсенді вегетациясы кезіндегі олардың жойылуына әкелетін мезгілдер (көктем–жаздың басы) мен шұғыл ерте мезгілдер (жаз–күздің басы);
      құрғақшылық – 20 күн және одан көп уақытқа ауаның салыстырмалы ылғалдылығының сақталуы күндіз 30% және одан аз, бұл 35 мм және одан аз ылғал қоры кезінде өсімдіктердің бұзылуын туғызатын жер қыртысының метрлік қабатында;
      күшті тұман – 12 сағат және одан көп уақыттағы көру мүмкіндігі 100м және одан аз;
      күшті шаңды (топырақты) дауылдар – желдің 15м/с және одан көп басым жылдамдығында ұзақтығы 12 сағат және одан көп;
      аңызақ жел – 5 м/с қатты жел мен гүлдену, дәннің пісіп жетілу мезгіліндегі ауаның 30% кем салыстырмалы ылғалдылығы кезінде ауаның орташа тәуліктік температурасының 5 күн ішінде сақталуы 25оС;
      4) гидрологиялық қауіпті құбылыстар – қаза тапқандар саны бір адам және одан көп; жараланғандар, жарақаттанғандар – үш адам және одан көп:
      тасқын су, жаңбырлы селдер, мұз кептелісі мен сеңнің тоқтауы, жел айдаулары кезіндегі судың жоғарғы деңгейі (су басу) – елді мекендер мен шаруашылық нысандарын су басумен немесе су басу қаупімен аса қауіпті (жоғарғы) деңгейден асып түсу;
      судың төменгі деңгейі – ірі қалалардың, өндірістік аймақтардың су дуалдары мен жер суландыру жүйесінің жобалық белгісінен төмен, бір ай және одан көп уақыт ішінде кеме жүзетін өзендердегі навигациялық деңгейден төмен;
      селдер – елді мекендер, шаруашылық кешендерінің нысандары болған зақымданған аймақтардағы селдердің өтуі;
      қарлы борасындар – елді мекендер, шаруашылық кешендерінің нысандары болған зақымданған аймақтардағы қар көшкіндерінің түсуі;
      5) табиғи өрттер – қаза тапқандар, жараланғандар, жарақаттанғандар саны бір адам және одан көп; 50 бас және одан артық ірі қараның өлуі; 100 бас және одан артық үй құсының өлуі; 100 тонна және одан артық пішеннің өртенуі:
      орман өрттері – 20 га және одан көп ауқымда;
      далалық өрттер (жер оттылығы) – 50 га және одан көп ауқымда;
      дәнді және басқа дақылдардың егінді алқабының жануы – 20 га және одан көп ауқымда;
      мұнай мен газды конденсаттық кен орындарында – өрттің кез–келген жағдайы;
      жанғыш пайдалы қазбалардың жерасты өрттері – жерасты қазбаларындағы жанудың кез–келген жағдайы;
      6) жұқпалы аурулар мен уланулар:
      жұқпалы аурулар – ауырғандар немесе аса қауіпті жұқпалы аурулардың – чума, тырысқақ, безгек сияқты вирусты тасығыштар анықталған кезінде; әрбір өліммен аяқталар диагноз немесе аса қауіпті жұқпалы ауруларға – бруцеллез, бөртпе сүзек, жамандат, құтыру, туляремия, крымдық геморрагиялық безгек, Эбол безгегі сияқты; әрбір анықталған ауру – құтыру, жапондық энцефалит, малярия жағдайында; аса қауіпті жұқпалы аурулар кезінде: бір уақытта немесе аудан аймағында бір инкубациялық мезгіл ішінде туындаған науқастар саны 5 және одан көп – бруцеллез, эпидемиялық; бір уақытта немесе аудан аймағында бір инкубациялық мезгіл ішінде туындаған науқастар саны 10 және одан көп – іш сүзек, паратиф, геморрагиялық безгек, лептоспироз, энцефалит, Ку безгегі сияқты; менингококтық індет 15 және одан көп аурулар санымен; дизентерия, сальмонеллез, вирусты гепатит және 25 ауру және одан көп адам санымен белгіленген немесе белгіленбеген этиологияның басқа да қатты ішек аурулары; 20 ауру және одан көп адам санымен анықталмаған этиологияның бір уақытта туындаған аурулары кезінде, 15 және одан көп аурулар санымен диагнозы анықталмаған безгек аурулары; этиологиясына байланыссыз топтық аурулар 50 және одан көп адам санымен;
      сәулелік зақымданулар қатты немесе созылмалы сәулелік аурулар, жергілікті сәулелік зақымдану диагнозы анықталған әрбір жағдайда;
      тағамдық улану – зардап шеккендер санына қарамастан өндірістің тағамдық саласының кәсіпорындарымен, қоғамдық тамақтану мен балалар және емдік-профилактикалық мекемелердің тағамдық одақтарымен байланысты тағамдық улану жағдайында;
      7) анықталмаған улы заттармен улану – жаппай жойылу (ауру), соның ішінде жабайылар, өлім (саны) мен ауру орташа статистикадан 3 және одан көп асып түскенде;
      8) өсімдіктердің ауруы мен жойылуы (ауыл шаруашылығы өсімдіктерінің аса қауіпті және жаппай ауруы; жабайы өсімдіктердің аса қауіпті және жаппай жойылуы) - өсімдіктің жойылуы (күюлер, қураулар мен басқа да белгілер), соның ішінде ормандар мен ауыл шаруашылығы өсімдіктері, 0.25га ауқымда; зиянды жәндіктердің жаппай жойылуы;
      9) суда батып кеткендер – бір адам және одан көп;
      10) астрономиялық қауіпті құбылыстар:
      аспан денелерінің құлауы – аспан денелері құлауының кез-келген жағдайы;
      ғарыштық ұшқыш аппараттары мен олардың сынықтарының құлауы – тіркелудің кез-келген жағдайы;
      жер айналасы ғарыштық кеңістігіндегі радиациялық жағдайдың нашарлауы – протон ағымының қысымы энергиясымен 25 мэв 5х10 см ауқымда;
      аномальды атмосфералық құбылыстың пайда болуы – тіркелудің кез-келген жағдайы.
      9. 7, 8-тармақтарда көзделмеген, бірақ әлеуметтік маңызы бар, қоғамдық резонанс тудыратын төтенше жағдайлар туралы ақпараттар ұйымдар, әкімдіктер, Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің аумақтық бөлімшелері, бағынысты мемлекеттік мекемелері мен ұйымдары басшылығымен жедел ақпарат түрінде – тез арада беріледі.

Об утверждении Инструкции по передаче информации при угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций

Приказ Министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан от 22 июня 2009 года № 137. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 27 июля 2009 года № 5728. Утратил силу приказом Министра внутренних дел Республики Казахстан от 29 октября 2015 года № 874

      Сноска. Утратил силу приказом Министра внутренних дел РК от 29.10.2015 № 874.

       Примечание РЦПИ!
      Порядок введения в действие приказа см. п. 4

      В соответствии с Законом Республики Казахстан "О чрезвычайных ситуациях природного и техногенного характера" и постановлением Правительства Республики Казахстан от 28 августа 1997 года № 1298 "О Государственной системе предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций" в целях обеспечения своевременности передачи информации при угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций и проведения единого государственного учета, ПРИКАЗЫВАЮ :
      1. Утвердить прилагаемую Инструкцию по передаче информации при угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций.
      2. Государственному учреждению "Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан" обеспечить координацию деятельности при осуществлении сбора и представления информации об угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций.
      3. Контроль за выполнением настоящего приказа возложить на Вице-Министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан генерал-майора Петрова В.В.
      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

       Министр                                          В. Божко

Утверждено        
приказом Министра    
по чрезвычайным ситуациям 
Республики Казахстан   
от 22 июня 2009 года № 137

Инструкция
по передаче информации при угрозах, возникновении или
ликвидации чрезвычайных ситуаций

      Сноска. Инструкция в редакции приказа Министра по чрезвычайным ситуациям РК от 18.12.2013 № 565 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Настоящая Инструкция по передаче информации при угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций, определяет систему передачи информации об угрозах, возникновении или ликвидации чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, содержащие сведения о наличии или вероятности трансграничного распространения чрезвычайной ситуации природного и техногенного характера, не способностью ликвидировать собственными силами и средствами.
      2. Информация об угрозе, возникновении или ликвидации чрезвычайной ситуаций передается незамедлительно:
      акиматами городов, районов, районов в городе, сел, сельских округов в территориальные подразделения, подведомственные государственные учреждения и организации Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан;
      организациями – в территориальные подразделения, подведомственные государственные учреждения и организации Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан;
      территориальными подразделениями, подведомственными государственными учреждениями и организациями Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан – в государственное учреждение «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан.
В случае угрозы или возникновении региональных чрезвычайных ситуаций информация о них передается незамедлительно:
      территориальными подразделениями, подведомственными государственными учреждениями и организациями Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан – в государственное учреждение «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан» и акиму соответствующей территории, а также граничащим территориальным подразделениям Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан и акимам граничащим административно-территориальных единиц Республики Казахстан;
      центральными исполнительными органами о чрезвычайных ситуациях в подведомственных организациях - в государственное учреждение «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан»;
      государственным учреждением «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан», после уточнения информации – в Секритариат Государственного секретаря Республики Казахстан, в Ситуационный центр Совета Безопасности Республики Казахстан, в Правительство Республики Казахстан, в соответствующие центральные исполнительные органы в зависимости от развития ситуации.
      3. Информация о чрезвычайных ситуациях природного и техногенного характера в государственное учреждение «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан» передается по всем действующим каналам и системам (видам) связи, оповещения и информационного обеспечения со следующими временными характеристиками:
      экстренная информация (доклады) об угрозе или возникновении чрезвычайных ситуаций, информация по экстренному управлению силами и средствами ликвидации чрезвычайных ситуаций, другая экстренная информация - незамедлительно после возникновения чрезвычайной ситуации;
      уточненная информация о развитии обстановки при чрезвычайных ситуациях и о принятых мерах по их ликвидации - в течение последующих 30 минут;
      уточняющие данные о проводимой работе по ликвидации чрезвычайной ситуации и о ходе спасательной операции - с периодичностью два часа;
      справочная информация - не позднее одного часа с момента запроса;
      обобщенная информация о проведенных мероприятиях за сутки при ведении работ по ликвидации чрезвычайных ситуаций – ежедневно к 05.00 часам и 20.00 часам – в случае необходимости по запросу оперативного дежурного государственного учреждения «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан»;
      сведения о состоянии Государственной системы предупреждения и ликвидации чрезвычайных ситуаций – ежедневно к 05.00 часам – в случае необходимости по запросу оперативного дежурного государственного учреждения «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан»;
      информация о сейсмической обстановке - ежедневно, недельный прогноз – каждый третий день недели, а в угрожаемый период (режим повышенной готовности) - незамедлительно;
      информация по гидрометеорологическим явлениям - ежедневный прогноз к 16.00 часам, штормовое предупреждение - незамедлительно при угрозе возникновения или возникновении опасных метеорологических явлений или при загрязнении природной среды вредными веществами;
      информация об изменении санитарно-эпидемиологической обстановки и медико-санитарных последствиях при возникновении чрезвычайных ситуаций - незамедлительно.
      4. Управления единой дежурно-диспетчерской службы территориальных органов Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан запрашивают и получают информацию в области чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера от взаимодействующих органов повседневного управления, в пределах своей компетенции.
      5. Информация о чрезвычайных ситуациях передается территориальным подразделениям, подведомственным государственным учреждениям и организациям Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан за подписью руководителей организаций, государственых органов управления, в государственное учреждение «Республиканский кризисный центр Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан» за подписью руководителей территориальных подразделений Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан, в особых случаях за подписью оперативных дежурных территориальных подразделений Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан.
      6. Для всех чрезвычайных ситуаций информация представляется согласно классификации чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера, утвержденных постановлением Правительства Республики Казахстан от 13 декабря 2004 года № 1310, а также при фиксировании хотя бы одного из показателей приведенных критерий чрезвычайных ситуаций природного и техногенного характера в пунктах 7, 8.
      7. Критерии чрезвычайных ситуаций техногенного характера:
      1) транспортные аварии:
      на железнодорожном транспорте - пожары, взрывы, крушения, сход подвижного состава на магистральных перевозках и повреждение полотна, приведшее к перерыву движения поездов на время более 1 часа; наличие погибших один человек и более, раненых, травмированных три человека и более;
      на автомобильном транспорте - пожары, взрывы на автодорогах; разливы нефтепродуктов, горючих и ядовитых веществ, прекурсоров и других веществ в объеме более 1 тонны;
      авиакатастрофы и авиационные инциденты с воздушными судами на земле и в воздухе; пожары, взрывы на летном поле и в аэропорту; падение фрагментов и обломков летательных аппаратов; наличие погибших один человек и более; раненых, травмированных три человека и более;
      на водном транспорте - пожары, взрывы, потопление; наличие погибших один человек и более, раненых, травмированных три человека и более;
      на магистральных трубопроводах - пожары, взрывы, повреждения, разрывы; наличие погибших один человек и более; раненых, травмированных три человека и более; аварийный выброс нефти в объеме 1 тонны или газа 100 м3 и более;
      2) промышленные аварии и происшествия, травмы на производстве - наличие погибших, раненых, травмированных один человек и более:
      авария на шахте - обрушения, завалы горных выработок, нарушение технологического процесса приведшие к полной остановке работы шахты;
      промышленные аварии – сброс нефти и нефтепродуктов свыше 1 тонны, нефтегазовые фонтаны (выбросы сероводород содержащих нефти и газа свыше 100 м3), газонефтеводопроявления, пожары, взрывы, затопления, обрушения морских сооружений и платформ, отрицательное воздействие на окружающую среду территории республики и сопредельных государств, внезапное обрушение производственных зданий и сооружений;
      3) пожары, взрывы, внезапные выбросы огня и газа, нарушение технологического процесса - наличие погибших, раненых, травмированных один человек и более:
      на промышленных и строительных объектах - загрязнение окружающей среды, значительно превышающие фоновые значения или предельно допустимые концентрации, предельно допустимые уровни;
      на энергетических объектах и энергоблоках (гидроэлектростанциях, теплоэлектростанциях, в электросетях) - аварийные случаи прекращения электроснабжения;
      на шахтах, подземных и горных выработках - любые случаи пожара;
      на биологически, химически, радиационно-опасных объектах - возгорание технологических участков, представляющих угрозу для жизни и здоровья людей;
      в зданиях социально-бытового назначения, органов власти, на особо важных объектах государственной собственности, религиозных конфессий, посольств и дипломатических представительств - любые случаи пожара;
      на сельскохозяйственных объектах - гибель скота 50 голов и более; гибель домашней птицы 100 голов и более; сгорело сена 100 тонн и более;
      взрывы взрывных устройств, обнаружение (утрата) взрывчатых веществ или взрывного устройства, боеприпасов - любые случаи неконтролируемого взрыва, обнаружения или утраты взрывчатого вещества или взрывного устройства;
      4) аварии с выбросом, обнаружение (утрата) сильнодействующих ядовитых веществ, биологически (бактериологических) опасных веществ - угроза поражения населения, любые случаи регистрации аварии с выбросом или утечки сильнодействующих ядовитых веществ или биологически (бактериологических) опасных веществ, любые случаи утраты или обнаружения источника сильнодействующих ядовитых веществ или биологически (бактериологических) опасных веществ;
      5) аварии с выбросом радиоактивных веществ - любые случаи регистрации аварий или обнаружения (утраты) радиоактивных веществ:
      на атомных электростанциях (далее - АЭС), в научно-исследовательских учреждениях - радиоактивное загрязнение окружающей среды вне санитарно-защитной зоны в 100 и более раз превышающие предельно допустимые уровни, выброс радиоактивных веществ (в 10 раз превышающий допустимый суточный выброс для данной АЭС (установки), любые аварии с выходом радиоактивных веществ, которые могут привести к трансграничному их распространению;
      любые случаи регистрации высоких уровней радиации в пределах 30 км от государственной границы;
      6) аварии и обрушения в системах жизнеобеспечения – повлекшее нарушение функционирования объектов хозяйствования; наличие погибших, раненых, травмированных - один человек и более:
      прорывы плотин (дамб, шлюзов) - создающих угрозу населению и территории;
      на электроэнергетических системах (гидроэлектростанциях, теплоэлектростанциях, в электросетях) - повлекшие отключение электроэнергии, подачи тепла и воды на 1 сутки и более;
      на коммунальных системах жизнеобеспечения (тепловых сетях, обеспечения питьевой водой, коммунальных газопроводах) - повлекшие нарушение условий жизнедеятельности населения свыше 50 человек;
      на очистных сооружениях сточных вод;
      внезапные обрушения элементов транспортных коммуникаций (мостов, тоннелей и др. сооружений), в том числе строящихся;
      внезапные обрушения зданий и сооружений жилого, производственного, социально-бытового и культурного назначения;
      7) экстремально высокое загрязнение природной среды:
      загрязнение атмосферного воздуха - превышение предельно допустимых концентраций вредных примесей в атмосфере в 50 и более раз: в 30-49 раз в течение 8 часов, в 20-29 раз в течение 2 суток, образование обширной зоны кислотных осадков;
      загрязнение поверхностных морских (речных) вод - максимальное разовое превышение предельно допустимых концентраций загрязняющих веществ в 100 и более раз, если эти акватории не являются зонами хронического загрязнения, появление запаха воды интенсивностью более 4 баллов и несвойственного воде ранее, поступление токсических веществ, повлекших гибель рыбы и других водных организмов, снижение содержания растворенного кислорода до 2 мг/л и менее, покрытие пленкой 1/3 и более площади водоема, при его площади до 6 км2, наличие тяжелых металлов (в том числе радиоактивных) и других вредных веществ сверх предельно допустимых концентраций или предельно допустимых уровней;
      загрязнение почв - наличие тяжелых металлов (в том числе радиоактивных) и других вредных веществ сверх предельно допустимых концентраций или предельно допустимых уровней, превышение предельно допустимых концентраций или предельно допустимых уровней по химически опасным и экологически вредным веществам в 50 и более раз или по радиоактивным веществам в 100 и более раз, загрязнение земель и недр токсикантами промышленного происхождения, более 50 предельно допустимых концентраций или 100-кратное превышение фоновых значений, загрязнение почв пестицидами более 50 предельно допустимых концентраций по санитарно-токсикологическим критериям или более 10 предельно допустимых концентраций по фитотоксикологическим критериям на площади более 100 га.
      8. Критерии чрезвычайных ситуаций природного характера:
      1) землетрясения – интенсивностью 2 и более баллов по шкале MSK-64;
      2) геологические опасные явления - оползни, обвалы, осыпи, осадка земной поверхности - нарушение функционирования других отраслей хозяйства; наличие погибших, раненых, травмированных один человек и более;
      3) метеорологические опасные явления - наличие погибших, раненых, травмированных один человек и более:
      сильный ветер (смерчи и шквалы) - скорость ветра при порывах 25 м/сек и более, в горных районах до 30-35 м/сек;
      крупный град - диаметр градин 20 мм и более;
      сильный дождь (ливень) - количество осадков 50 мм и более в течение 12 часов и менее, а в горных, селевых и ливне опасных районах - 30 мм и более за 12 часов и менее;
      сильный снегопад - количество осадков 20 мм и более за 12 часов;
      сильная метель (снежные заносы) - продолжительность 12 часов и более при преобладающей скорости ветра 15 м/сек и более;
      сильный гололед, сильное оледенение, налипание мокрого снега - диаметр отложений на проводах 20 мм и более, наличие льда на участках дорог более 1 км;
      сильный мороз, сильная жара - устанавливается территориальными органами;
      заморозки - в вегетативный период понижение температуры воздуха (на поверхности почвы) ниже 0о С; сроки (весна - начало лета) и экстремально ранние сроки (лето - начало осени) в период активной вегетации сельхозкультур, приводящие к их гибели;
      засуха - сохранение в течение 20 дней и более относительной влажности воздуха днем 30% и менее при запасах влаги 35 мм и менее в метровом слое почвы, вызывающее повреждение растений;
      сильный туман - видимость 100 м и менее в течение 12 часов и более;
      сильные пыльные (песчаные) бури - продолжительность 12 часов и более, при преобладающей скорости ветра 15 м/сек и более;
      суховей - сохранение в течение 5 дней среднесуточной температуры воздуха более 25оС при ветре более 5 м/сек и относительной влажности воздуха менее 30% в период цветения, налива и созревания зерна;
      4) гидрологические опасные явления - наличие погибших один человек и более; раненых, травмированных три человека и более:
      высокие уровни воды (наводнения) при половодьях, дождевых паводках, заторах и зажорах, ветровых нагонах - превышение особо опасных (высоких) уровней с затоплением или угрозой затопления населенных пунктов и хозяйственных объектов;
      низкие уровни воды - ниже проектных отметок водозаборных сооружений крупных городов, промышленных районов и оросительных систем, навигационных уровней на судоходных реках в течение месяца и более;
      сели - прохождение селей, в зоне поражения которых оказались населенные пункты, объекты хозяйственного комплекса;
      снежные лавины - сход снежных лавин, в зоне поражения которых оказались населенные пункты, объекты хозяйственного комплекса;
      5) природные пожары – наличие погибших, раненых, травмированных один человек и более; гибель скота 50 голов и более; гибель домашней птицы 100 голов и более; сгорело сена 100 тонн и более:
      лесные пожары - на площади 20 га и более;
      степные пожары (травостои) - на площади 50 га и более;
      горение полей с посевами зерновых и других культур - на площади 20 га и более;
      на нефтяных и газоконденсатных месторождениях - любые случаи пожара;
      подземные пожары горючих полезных ископаемых - любые случаи возгорания в подземных выработках;
      6) инфекционные болезни и отравления:
      инфекционные заболевания - при выявлении заболевших или вирусоносителей особо опасных инфекционных заболеваний таких как чума, холера, желтая лихорадка; при каждом летальном исходе с диагнозом или подозрением на заболевание особо опасной инфекцией таких как бруцеллез, сыпной тиф, сибирская язва, бешенство, туляремия, крымская геморрагическая лихорадка, лихорадка Эбола; при каждом выявленном случае заболевания - бешенством, японским энцефалитом, малярией; при опасных инфекционных заболеваниях с числом больных 5 и более, возникших одновременно или в течение одного инкубационного периода на территории района - бруцеллез, эпидемический сыпной тиф; с числом заболевших 10 человек и более, возникших одновременно или в течение одного инкубационного периода таких как брюшной тиф, паратиф, геморрагическая лихорадка, лептоспироз, клещевой энцефалит, лихорадка Ку; менингококковая инфекция с числом заболевших 15 человек и более; дизентерия, сальмонеллез, вирусный гепатит и другие острые кишечные заболевания установленной и не установленной этиологии с числом заболевших 25 человек и более; при заболеваниях невыясненной этиологии с числом заболевших 20 человек и более; возникших одновременно, лихорадочных заболеваний неустановленного диагноза с числом заболевших 15 человек и более; при групповых заболеваниях независимо от их этиологии числом заболевших 50 человек и более;
      лучевые поражения при каждом случае установления диагноза острой или хронической лучевой болезни, местного лучевого поражения;
      пищевые отравления - при случаях пищевых отравлений, связанных с предприятиями пищевых отраслей промышленности, общественного питания и пищеблоками детских и в лечебно-профилактических учреждений, независимо от числа пострадавших;
      отравление неустановленными ядовитыми веществами - любые случаи при наличии погибших и пострадавших два человека и более;
      7) заболевание и гибель животных - массовая гибель (заболевание), в том числе диких, когда падеж (количество) и заболеваний превышает среднестатистические в 3 и более раз;
      8) заболевание и гибель растений (особо опасная или массовая болезнь сельскохозяйственных растений, особо опасная или массовая гибель дикорастущих растений) - гибель растительности (ожоги, усыхание и другие признаки), в том числе лесов и сельскохозяйственных растений, на площади 0,25 га; массовое распространение вредителей;
      9) утонувшие на водах - наличие утонувших один человек и более;
      10) астрономические опасные явления:
      падение небесных тел - любые случаи падения небесных тел;
      падение космических летательных аппаратов и их обломков - любые случаи регистрации;
      ухудшение радиационной обстановки в околоземном космическом пространстве - плотность потока протонов с энергией более 25 мэв на площади 5x10 см;
      появление аномальных атмосферных явлений - любые случаи регистрации.
      9. Информация о чрезвычайных ситуациях, не предусмотренных пунктами 7 и 8, но имеющих социальную значимость, способных вызывать общественный резонанс, предоставляется руководством организаций, акиматов, территориальных подразделений, подведомственных государственных учреждений и организаций Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан в виде оперативной информации – незамедлительно.