Ескерту. Күші жойылды – ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 30.01.2023 № 60 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.
2007 жылғы 15 мамырдағы Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 138-5-бабының 3-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:
1. Қоса беріп отырған "Қайыс-ер бұйымдары өндірісі" кәсіби стандарты бекітілсін.
2. Қазақстан Республикасы Индустрия және жаңа технологиялар министрлігінің Өнеркәсіп комитеті (Б.А. Қасымбеков) заңнамада белгіленген тәртіпте:
1) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде осы бұйрықтың мемлекеттік тіркелуін;
2) Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде бұқаралық ақпарат құралдарына және "Әділет" ақпараттық-кұқықтық жүйесінде ресми жариялауға жіберуді;
3) Қазақстан Республикасы Индустрия және жаңа технологиялар министрлігінің интернет-ресурсында осы бұйрықтың орналасуын қамтамасыз етсін.
3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылауды өзіме қалдырамын.
4. Осы бұйрық оның алғаш рет ресми жарияланған күнінен кейін
күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.
Қазақстан Республикасы | |
және жаңа технологиялар | |
министрінің міндетін атқарушы | А.Рау |
Қазақстан Республикасының Индустрия және жаңа технологиялар министрінің міндетін атқарушының 2013 жылғы 30 желтоқсандағы № 473 бұйрығымен бекітілді |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандарты
1. Жалпы ережелер
1. "Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандарты (бұдан әрі – КС) біліктілік деңгейіне, құзыреттікке, еңбек мазмұны, сапасы мен шарттарына қойылатын талаптарды анықтайды және мына мақсаттарға арналған:
1) кәсіби қызмет мазмұнына қойылатын бірыңғай талаптарды белгілеуге;
2) еңбек нарығының заманауи талаптарына жауап беретін біліктілік талаптарын жаңартуға;
3) персоналды басқару саласында бірқатар міндеттер шеңберін шешуге;
4) білім беру стандарттарын, оқу жоспарларын, модульдік оқу бағдарламаларын әзірлеуге, сондай-ақ тиісті оқу-әдістемелік материалдарды әзірлеуге;
5) мамандардың кәсіби даярлығына бағалау мен біліктілігінің сәйкестігіне растау жүргізуге арналған.
2. КС негізгі пайдаланушылары:
1) білім беру ұйымдарының түлектері, қызметкерлері;
2) ұйым басшылары мен қызметкерлері, ұйымның персоналды басқару бөлімшесінің басшылары мен мамандары;
3) білім беру стандарттарын әзірлейтін мамандар;
4) мамандардың кәсіби даярлығына бағалау және біліктілігінің сәйкестігіне растау саласындағы мамандар болып табылады.
3. КС негізінде қызметтің функционалдық үлгілеріне, лауазымдар, біліктілікті арттыру, қызметкерлерді аттестаттау, еңбекті ынталандыру жүйесі мен басқаларына арналған ішкі, ұжымдық стандарттар әзірлене алады.
4. Осы КС мынадай терминдер мен анықтамалар қолданылады:
1) біліктілік – қызметкердің еңбек қызметінің нақты түрі шеңберінде нақты қызметтерді сапалы орындауына даярлығы;
2) біліктілік деңгей – күрделілігі параметрлері, стандартты емес еңбек шарттары, жауаптылығы және дербестігі бойынша тарамдалатын қызметкердің құзыреттігіне қойылатын талаптар жиынтығы;
3) еңбек заты – нақты еңбек құралдарының көмегімен өнім құру мақсатында қызметкердің әрекеті бағытталған зат;
4) еңбек құралы – еңбек затын бастапқы жағдайдан өнімге түрлендіру үшін қызметкер пайдаланатын құралдар;
5) еңбек қызметінің түрі-еңбек қызметтерінің бүтін жинағымен және оларды орындау үшін қажетті құзыреттіктермен қалыптастырылған кәсіби қызмет саласында құрамдас бөлік;
6) еңбек функциясы – еңбек процесінің бір немесе бірнеше міндеттерін шешуге бағытталған өзара байланысты әрекеттер жинағы;
7) кәсіби қызмет саласы – жалпы біріктірілген негізге ие (балама және жуық арналулар, нысандар, технологиялар, оның ішінде еңбек құралдары) және оларды орындау үшін еңбек қызметтері мен құзыреттіктердің ұқсас жинағын болжайтын саланың еңбек қызметі түрлерінің жиынтығы;
8) КС – кәсіби қызметтің нақты саласында біліктілік деңгейіне, құзыреттілікке, мазмұны, сапасы мен еңбек әрекеттеріна қойылатын талаптарды анықтайтын стандарт;
9) КС бірлігі – бүтін, аяқталған, салыстырмалы автономды және осы еңбек қызметінің түрі үшін мәнді болып табылатын нақты еңбек қызметінің тарамдалған сипаттамасынан тұратын КС құрылымдық элементі;
10) кәсіп – арнайы теориялық білім мен арнайы даярлық нәтижесінде алынған практикалық дағды, жұмыс тәжірибесінің кешенін иеленуді талап ететін еңбек қызметінің тегі;
11) құзыреттік – еңбек қызметінде білімін, дағды мен тәжірибесін қолдану қабілеті;
12) лауазым – ұйымның ұйымдастыру-әкімшілік сатысы жүйесінде функционалдық орын;
13) міндет – еңбек қызметін іске асырумен және нақты заттар мен еңбек құралдарын пайдаланумен нәтижеге жетумен байланысты әрекеттер жиынтығы;
14) сала – олар үшін шығарылатын өнім, өндіріс технологиясы, негізгі қорлар мен жұмыскерлердің кәсіби дағдыларының жалпылығы тән болатын кәсіпорындар мен ұйымдар жиынтығы;
15) салалық біліктіліктің шеңбері (бұдан әрі – СБШ) – салада танылатын біліктілік деңгейлерін құрылымдық сипаттау;
16) ұлттық біліктіліктің шеңбері (бұдан әрі –ҰБШ) – еңбек нарығында танылатын біліктілік деңгейлерінің құрылымдық сипаттамасы;
17) функционалдық карта – кәсіби қызметтің сол не басқа саласы шеңберінде қызметкердің нақты түрін орындайтын еңбек қызметтері мен міндеттерін құрылымдық сипаттау.
2. Кәсіби КС
5. КС паспорты келесіні анықтайды:
1) экономикалық қызмет түрі (кәсіби қызмет саласы): ҚР МЖ 03-2007 15.1 Былғары илеу және әрлеу; чемодан, сөмке, қайыс-ер-тоқым өндірісі, үлбірді илеу және бояу.
2) экономикалық қызмет (кәсіби сала) түрінің негізгі мақсаты: Жасанды былғары өндірісі. КС "қауыс-ер-тоқым өндірісі" кәсіби қызмет саласында еңбек мазмұны, сапасы, шарттары, қызметкерлер біліктілігі мен құзыреттігіне қойылатын талаптарды белгілейді.
3) еңбек қызметінің, кәсіптің түрлері, біліктілік деңгейлер осы КС 1-қосымшада келтірілген.
Стандарт талаптары осы салада "қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы, қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекітуші, қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы, техник-технолог" кәсібіне қатысты болады.
3. "Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы" еңбек қызметі
(кәсіп) түрлерінің карточкалары
6. Еңбектік қызметінің (кәсіптің) түр карточкасы құрайды:
1) СБШ бойынша біліктілік деңгейі –1 - 2
2) лауазымның мүмкін болатын атаулары: қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы.
3) "Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы" кәсібі субъектінің маманға қайыс-ер бұйымдары үшін дайындамалар әзірлеу бойынша негізгі қызметті іске асырумен болатын міндеттерді білу мен орындай білуді міндеттейді. Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс осы КС 2-қосымшаның 1-кестесінде келтірілген.
4) қайыс-ер бұйымдарын дайындаушының еңбек әрекеттеріна, жұмыс тәжірибесі мен біліміне қойылатын талаптар осы КС 2-қосымшаның 2-кестесінде келтірілген.
5) КС бірлігінің тізбесі осы КС 2-қосымшаның 3-кестесінде келтірілген.
6) "Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы" орындайтын еңбек әрекеттерін, КС бірлігін сипаттайтын функционалдық қарта осы КС 2-қосымшаның 4-кестесінде келтірілген.
7) қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы құзыретіне қойылатын талаптар осы КС 2-қосымшаның 5-кестесінде келтірілген.
4. "Қайыс-ер бұйымдарын бекітуші" еңбек қызметі
(кәсіп) түрлерінің карточкалары
7. Еңбектік қызметінің (кәсіптің) түр карточкасы құрайды:
1) СБШ бойынша біліктілік деңгейі– 1-3
2) лауазымның мүмкін болатын атаулары: қайыс-ер бұйымдарын бекітуші білу мен орындай білуді міндеттейді. Қолданыстағы нормативтік құжатта.
3) "Қайыс-ер бұйымдарын бекітуші" кәсібі субъектінің маманға қайыс-ер бұйымдарын бекіту бойынша негізгі қызметті іске асырумен болатын міндеттері мен байланыс осы КС 3-қосымшаның 1-кестесінде келтірілген.
4) қайыс-ер бұйымдарын бекітушінің еңбек әрекеттеріна, жұмыс тәжірибесі мен біліміне қойылатын талаптар осы КС 3-қосымшаның 2-кестесінде келтірілген.
5) КС бірлігінің тізбесі осы КС 3-қосымшаның 3-кестесінде келтірілген.
6) қайыс-ер бұйымдарын бекітуші орындайтын еңбек әрекеттерін, КС бірлігін сипаттайтын функционалдық қарта осы КС 3-қосымшаның 4-кестесінде келтірілген.
7) қайыс-ер бұйымдарын бекітуші орындайтын құзыреттілікке қойылатын талаптар осы КС 3-қосымшаның 5-кестесінде келтірілген.
5. "Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы" еңбек қызметі
(кәсіп) түрлерінің карточкалары
8. Еңбектік қызметінің (кәсіптің) түр карточкасы құрайды:
1) СБШ бойынша біліктілік деңгейі – 1-4
2) лауазымның мүмкін болатын атаулары: қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы.
3) "Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы" кәсібі субъектінің маманға қайыс-ер бұйымдарын жинақтау бойынша негізгі қызметті іске асырумен болатын міндеттерді білу мен орындай білуді міндеттейді. Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс осы КС 4-қосымшаның 1-кестесінде келтірілген.
4) қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушының еңбек әрекеттерін, жұмыс тәжірибесі мен біліміне қойылатын талаптар осы КС 4-қосымшаның 2-кестесінде келтірілген.
5) КС бірлігінің тізбесі осы КС 4-қосымшаның 3-кестесінде келтірілген.
6) қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы орындайтын еңбек әрекеттерін, КС бірлігін сипаттайтын функционалдық қарта және құзыреттілікке қойылатын талаптар осы КС 4-қосымшаның 4-кестесінде келтірілген.
7) қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушының құзыреттілігіне қойылатын талаптар осы КС 4-қосымшаның 5-кестесінде келтірілген.
6."Техник-технолог" еңбек қызметі (кәсіп) түрлерінің карточкалары
9. Еңбектік қызметінің (кәсіптің) түр карточкасы құрайды:
1) СБШ бойынша біліктілік деңгейі – 4-5
2) лауазымның мүмкін болатын атаулары: Шебер
3) "Техник-технолог" кәсібі субъектіге жасанды былғары өндірісі процесін ұйымдастырумен, өнім сапасын, еңбек өнімділігін және жабдықтарды қамтамасыз етумен байланысты міндеттерді білу мен орындауды міндеттейді. Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс осы КС 5-қосымшаның 1-кестесінде келтірілген.
4) техник-технолог еңбек әрекеттерін, жұмыс тәжірибесі мен біліміне қойылатын талаптар осы КС 5-қосымшаның 2-кестесінде келтірілген.
5) КС бірлігінің тізбесі осы КС 5-қосымшаның 3-кестесінде келтірілген.
6) техник-технолог орындайтын еңбек әрекеттерін, КС бірлігін сипаттайтын функционалдық қарта және құзыреттілікке қойылатын талаптар осы КС 5-қосымшаның 4-кестесінде келтірілген.
7) техник-технолог құзыретіне қойылатын талаптар осы КС 5-қосымшаның 5-кестесінде келтірілген.
7. Осы КС негізінде берілетін сертификаттар түрлері
10. Мамандардың кәсіби даярлығын бағалау және біліктілігінің сәйкестігін растау саласындағы ұйымдар осы КС негізінде сертификаттар береді.
11. Осы КС негізінде берілетін сертификаттар түрлері игерілуі осы КС 2, 3, 4, 5-қосымшаларының 3-кестесінде қарастырылған сертификат алу үшін қажетті КС бірліктерінің тізіліміне сәйкес анықталады.
8. КС әзірлеушілер, келісу парағы, сараптама жасау және тіркеу
12. КС әзірлеуші Қазақстан Республикасы Индустрия және жаңа технологиялар министрлігі болып табылады.
13. Келісу парағы, КС сараптамасы мен тіркелуі осы КС 6-қосымшасында келтірілген.
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 1-қосымша |
Қызмет, кәсіп түрлері, біліктілік деңгейлері
№ р/с | Еңбек қызметі түрінің атауы | Еңбек нарығы үрдісін есепке ала отырып кәсіп атауы | ҚР Қызметтердің мемлекеттік жіктеуішіне сәйкес кәсіп атауы (ҚР МЖ 01-2005) | СБШ (ҰБШ) біліктілік деңгейі |
1 | Қайыс-ер бұйымдары үшін бөлшектер дайындау | Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы | Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы | 1-2 |
22 | Қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекіту | Қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекітуші | Қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекітуші | 1-3 |
43 | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы | 1-3 |
44 | Қайыс-ер бұйымдарының өндірісін ұйымдастыру және бақылау | Техник-технолог | Техник-технолог | 4-5 |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 2-қосымша 1-кесте |
Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс
Қазақстан Республикасының мемлекеттік кәсіптердің жіктеуіші (МКЖ) | |
Базалық топ | 7442 былғары аяқ киім және былғарыдан жасалған өзге бұйымдар өндірісіне қатысатын жұмыскерлер кәсіптері |
Жұмысшылардың жұмыстары мен кәсіптерінің бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы (БТБА) | |
БТБА шығарылымы, бөлімі | 45-шығарылым, "Қайыс-ер бұйымдарының өндірісі", Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2013 жылғы "9" қаңтардағы № 12-ө-м бұйрығымен бекітілген |
БТБА бойынша кәсіп | Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушы |
Салалық біліктілік шеңберінің (СБШ) біліктілік деңгейі | БТБА бойынша разрядтар |
1 | 1 |
2 | 2 |
2-кесте
Еңбек шарттарына, біліміне және тәжірибесіне қойылатын талаптар
Кәсіп бойынша мүмкін болатын жұмыс орындары (кәсіпорын, ұйымдар) | Қайыс-ер бұйымдарын өндіруші кәсіпорындар | ||
Зиянды және қауіпті факторлар, еңбек шарттары | Машина мен тетіктердің айналатын бөліктері, үшкір және піскіш аспаптар | ||
Жұмысқа жіберудің ерекше шарттары | Медициналық кері көрсеткіштердің және қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқау беруден өтудің болмауы | ||
СБШ біліктілік деңгейі | Кәсіби білім беру мен оқыту деңгейі | Талап етілетін жұмыс тәжірибесі | |
1 | Бастауыш білім, қысқа мерзімді курстар жұмыс орнында (нұсқаулық) | Талап етілмейді | |
2 | Жалпы орта білім, қысқа мерзімді курстар | Талап етілмейді |
3-кесте
КС бірліктерінің тізбесі
(кәсіптің еңбек функциялары)
Еңбек қызметінің № | Еңбек функциясының атауы |
Ф 1 | Шикізат, материалдар, құрал-сайманды жұмысқа дайындау |
Ф 2 | Ер жастықшаларын, ұршықтар дайындау |
Ф 3 | Жабдық, аспап және жұмыс орнына күтім жасау |
4-кесте
КС бірлігінің сипаттамасы (функционалдық карта)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек заттары | Еңбек құралдары | Міндеттер (еңбек әрекеті) |
Ф 1 | Сабан білік, қамыт, қамыт жастықшасы | Бақылау-өлшеу құралдары, капрон жіптер | З 1.1: Анықталған ұзындықты, қалыңдықты, тығыздықты жіпті қолмен дайындау (қамыт және қамыт жастығы үшін сабан білік).Жіпті капрон жіппен тарту |
Аспаптар мен керек-жарақтар | Көмекші аспап мен жабдық | З 1.2: Аспаптар мен керек-жарақты жұмысқа дайындау | |
Ф 2 | Сабан үйірткі, киіз жастық | Бақылау-өлшеу құралдары, поливинилхлорид, түтпе таспа | З 2.1:Қолмен сабан үйірткі мен киіз жастықты дайындау, поливинилхлорид (ПВХ) немесе кенеп таспамен тарту, үйірткінің үстіңгі шеттерін бекіту. Үйірткіні соққылау |
Дайындамалар | Сапаны бақылау түрлері мен әдістері | З 2.2: Дайындама сапасын тексеру | |
Ф 3 | Жабдық тораптары мен тетіктері, жұмысшы орын беті | Жабдыққа күтім жасау ережелері мен графиктері, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесі, қауіпсіздік техникасы ережесі | З 3.1: Жабдықты тазарту, жұмыс орнын жинастыру |
Шикізат, материалдар шығыны, дайындалған өнім көлемдері | Журналдар, құжаттама, жүргізу ережесі | З 3.2: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу |
5-кесте
Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушының құзыреттігіне қойылатын талаптар 1-деңгейдегі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З 1.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: Анықталған ұзындықты, қалыңдықты, тығыздықты жіпті қолмен дайындау (қамыт және қамыт жастығы үшін сабан білік).Жіпті капрон жіппен тарту | Жіпті дайындау, тарту дағдылары | Жіпті дайындау тәсілдерін, оның нысаны мен өлшемдерін, қолданылатын материалдарға қойылатын талаптарды, қайыс-ер бұйымдарына арналған техникалық шарттар мен мемлекеттік стандарттар |
Қайыс-ер бұйымдарын дайындаушының құзыреттігіне қойылатын талаптар 2-деңгейдегі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З 1.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: Анықталған ұзындықты, қалыңдықты, тығыздықты жіпті қолмен дайындау (қамыт және қамыт жастығы үшін сабан білік).Жіпті капрон жіппен тарту | Жіпті дайындау, тарту дағдылары | Жіпті дайындау тәсілдерін, оның нысаны мен өлшемдерін, қолданылатын материалдарға қойылатын талаптарды, қайыс-ер бұйымдарына арналған техникалық шарттар мен мемлекеттік стандарттар |
З 1.2 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: аспаптар мен керек-жарақты жұмысқа дайындау | Аспапты дайындау, жөндеу, қайрау | Аспаптар мен керек-жарақтарға қойылатын талаптар |
З 2.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: Қолмен сабан үйірткі мен киіз жастықты дайындау, оливинилхлорид (ПВХ) немесе кенеп таспамен тарту, үйірткінің үстіңгі шеттерін бекіту. Үйірткіні соққылау | Үйірткі, жастықтар дайындау, шеттерін бекіту дағдылары | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдары мен бөлшектерін тарту мен бекіту тәсілдері, үйірткі нысаны мен көлемі, орта бөлігі мен шеттерінде диаметрді ұстанып қайыс-ер бұйымдарын тарту тығыздығы |
З 2.2 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: дайындама сапасын тексеру | Брак болуын анықтау, оны жою дағдысы | Шикізат қасиеттері, дайындама сапасына қойылатын талаптар, стандарттар, нұсқаулықтар |
З 3.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: жабдықты тазарту, жұмыс орнын жинау | Тораптар мен тетіктерді тазарту, қоқысты кетіру, құрал-сайманды тазарту, қайрау, жұмыс орнын жинау дағдылары | Жабдыққа күтім жасау ережесі мен кестесін, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесін, қауіпсіздік техникасы, өртке қарсы қауіпсіздікті, ішкі тәртіп ережелерін білуі керек. |
З 3.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда дербестігін және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу | Есеп жүргізу және құжатты рәсімдеу | Шикізат, материалдар, асай-мүсей шығындарының нормалары, құжаттама жүргізу ережесі |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 3-қосымша |
1-кесте
Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс
Қазақстан Республикасының мемлекеттік кәсіптердің жіктеуіші (МКЖ) | |
Базалық топ | 7442 Қағаз, тоқыма және ұқсас материалдардан бұйымдар жинақтаушы |
Жұмысшылардың жұмыстары мен кәсіптерінің бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы (БТБА) | |
БТБА шығарылымы, бөлімі | 45-шығарылым, "Қайыс-ер бұйымдарының өндірісі", Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің 2013 жылғы "9" қаңтардағы № 12-ө-м бұйрығымен бекітілген |
БТБА бойынша кәсіп | Қайыс – ер бұйымдарының бөлшектерін бекітуші |
Салалық біліктілік шеңберінің (СБШ) біліктілік деңгейі | БТБА бойынша разрядтар |
1 | 1 |
2 | 2 |
3 | 3-4 |
2-кесте
Еңбек шарттарына, біліміне және тәжірибесіне қойылатын талаптар
Кәсіп бойынша мүмкін болатын жұмыс орындары (кәсіпорын, ұйымдар) | Қайыс-ер бұйымдарын өндіруші кәсіпорындар | ||
Зиянды және қауіпті факторлар, еңбек шарттары | Машина мен тетіктердің айналатын бөліктері, үшкір және піскіш аспаптар | ||
Жұмысқа жіберудің ерекше шарттары | Медициналық кері көрсеткіштердің және қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқау беруден өтудің болмауы | ||
СБШ біліктілік деңгейі | Кәсіби білім беру мен оқыту деңгейі | Талап етілетін жұмыс тәжірибесі | |
1 | Бастауыш білім, жұмыс орнында қысқа мерзімді оқу (нұсқаулық) | Талап етілмейді | |
2 | Жалпы орта білім | Талап етілмейді | |
3 | Техникалық немесе кәсіби білім | Кемі 0,5 жыл 2 деңгейде |
3-кесте
КС бірліктерінің тізбесі
(кәсіптің еңбек функциялары)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек функциясының атауы |
Ф 1 | Асай-мүсей, материалдар, құрал-сайманды қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекіту үшін дайындау |
Ф 2 | Қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін бекіту процесін жүргізу |
Ф 3 | Аспапты тазарту, жөндеу, жұмыс орнын жинау |
4-кесте
КС бірліктерін сипаттау (функционалдық карта)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек заттары | Еңбек құралдары | Міндеттер (еңбек әрекеті) |
Ф 1 | Жіптер, шеге, белдік және аспап | Көмекші аспаптар мен жабдық | З 1.1: Жұмысқа жіптер, шегелер, белдіктер мен құрал-сайманды дайындау |
Бөлшектер, асай-мүсей | Көмекші аспаптар мен жабдық | З 1.2: Жұмысқа бөлшектер мен асай-мүсейлерді дайындау | |
Ф 2 | Қалыптар, таспалар, доғалар, сырғалықтар, асай-мүсей | Жіптер, шеге, белдік және аспап | З 2.1:. Таспа және доғалы қалыптарды ер жабынына бекіту, сырғалықтарды жұп жылқылық қамыттарға, далалық офицер сөмкесінің асай-мүсейлерін, бөлшектерді ер қаңқасына батырмалармен бекіту. Тұтқа, металл жақтаулар, бұрыштықтар мен басқа бөлшектерді жабынға, бөлшектерді ер қаңқасына батырмалармен, бұрыштықтар мен асай-мүсейлерді шабадандарға бекіту; бекіту орындарында, айыл бұйымдарына, ерлерге машина тігістерін жіппен бекіту, шикілей иленген теріні машинамен немесе қолмен бірнеше орамдармен бұйым шеттерін орау жолымен тігу. |
Қалыптар, таспалар, доғалар, сырғалықтар, асай-мүсей | Жіптер, шеге, белдік және аспап | З 2.2: Сырғалықтарды арба қамытының қысқыштарына машина немесе қолмен сырғалық жанынан сомын бұраумен бекіту. Арту шабадандарына қаңқалар салу және оны бекітпемен бекіту. Сырғалық бұрандаларын қамыт жаппасы мен қысқыштардың бүйір бөліктерінде саңылаулар арқылы өткізу. Сомынды бұрау, қысқыштарға қамытты шегемен бекіту, шабадан бұрыштарын, белдік бөлшектерін өрмелеуге арналғандар үшін бекітпен бекіту, адам арту бөлшектерін бекіту | |
Қамыт жастығы, керме | Жіптер, шеге, белдік және аспап | З 2.3: Қамыт жастықтарын қысқыштарға шегелермен бекіту, қамыт жастықшасын қысқыштарға машинамен немесе қолмен салу. Ұшты таспа сөрелеріне батырмамен бекіту, ұяшыққа үш бұрыш қалқанша салу. | |
Ф 3 | Жабдық тораптары мен тетіктері, жұмысшы орын беті | Жабдыққа күтім жасау ережелері мен графиктері, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесі, қауіпсіздік техникасы ережесі | З 3.1: Жабдықты тазарту, жұмыс орнын жинастыру |
Шикізат, материалдар шығыны, дайындалған өнім көлемдері | Журналдар, құжаттама, жүргізу ережесі | З 3.2: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу |
5-кесте
Қайыс-ер бұйымдарын бекітушінің құзыреттігіне қойылатын талаптар 1-деңгейдегі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З.1.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: | Түрлі тәсілдермен асай-мүсейлерді бекіте білу | Қолданылатын материалдар, асай-мүсейлер, былғары мен шығарылатын өнімге қойылатын техникалық талаптар. Асай-мүсейді және бөлшектерді бекіту ережесі мен орындарын, жіп шетін түюді және түйін байлауды, операцияға қойылатын техникалық талаптарды, асай-мүсейлерге арналған техникалық шарттарды, оның түрлері мен арналуын, операциялар орындауға арналған құрал-сайманды білу |
Қайыс-ер бұйымдарын бекітушінің құзыреттігіне қойылатын талаптар 2-деңгейдегі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З 1.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: | Түрлі тәсілдермен асай-мүсейлерді бекіте білу | Қолданылатын материалдар, асай-мүсейлер, былғары мен шығарылатын өнімге қойылатын техникалық талаптар. Асай-мүсейді және бөлшектерді бекіту ережесі мен орындарын, жіп шетін түюді және түйін байлауды, операцияға қойылатын техникалық талаптарды, асай-мүсейлерге арналған техникалық шарттарды, оның түрлері мен арналуын, операциялар орындауға арналған құрал-сайманды білу |
З 1.2 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: Жұмысқа бөлшектер мен асай-мүсейді дайындау | Қажетті бөлшектер, асай-мүсейлерді дайындау дағдысы | Қайыс-ер бұйымдарының құрамдас бөліктері, сапаға қойылатын талаптар |
З 3.1 | Дербестігі: таныс жағдайларда кейбір Дербестігінің болуы жағдайында басшылықпен жұмыс, басшылық үйретуі Жауаптылығы: қарапайым тапсырмаларды орындау нәтижелері үшін, өзінің қауіпсіздігі мен басқалардың қауіпсіздігі үшін, қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік талаптарын орындағаны үшін Күрделілігі: қарапайым типтік міндеттерді шешу: жабдықты, аспапты тазарту және жұмыс орнын жинау | Жабдықты, аспапты тазарту және жұмыс орнын жинау дағдысы | Жабдыққа күтім жасау ережесі мен кестесін, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесін, қауіпсіздік техникасы, өртке қарсы қауіпсіздікті, ішкі тәртіп ережелерін білуі керек. |
Қайыс-ер бұйымдарын бекітушінің құзыреттігіне қойылатын талаптар 3-деңгейдегі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З 2.1 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігі және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Қалыптарды таспа, тұтқа, жақтау, бұрыштықтармен бекіту. Жіптерді түйіндеу | Қалыптарды таспа, тұтқа, жақтау, бұрыштықтармен бекіту. Жіптерді түйіндеу дағдысы | Операциялар орындауға қойылатын техникалық талаптарды, машина тігістерін бекіту ережелерін, техникалық нормативтерді, біз, ине, жіп нөмірлерін, тігу сапасын, қолданылатын жабдық арналуын білу |
З 2.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігі және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: сырғалықтарды қысқыштарға бекіту, қаңқалар салу, қамытты, белдік бөлшектерін бекіту. | Асай-мүсейді бекіту процесін жүргізу дағдысы | Шеге станогында шегелерді қағу ережесі мен орындарын, шегелер сапасы мен олардың стандарттарға сәйкестігін, қолданылатын жабдық құрылғысын және оны пайдалану ережесін. |
З 2.3 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігі және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Қамыт жастықтарын қысқыштарға шегелермен бекіту, қамыт жастықшасын қысқыштарға машинамен немесе қолмен салу. Ұшты таспа сөрелеріне батырмамен бекіту, ұяшыққа үш бұрыш қалқанша салу. | Асай-мүсейді бекіту дағдысы | Таспа өлшемдерін, таспа ұшын бекіту орнын және үш бұрыш қалқаншаларды бекітуді, олардың симметриялы орналасуын, белгілеу орындарын, қолданылатын жабдықты күйге келтіру ережелерін білу |
З 3.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда дербестігін және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу | Есеп жүргізу және қабылданған құжатты жүргізу қағидалары | Шикізат, материалдар, асай-мүсей шығындарының нормалары, құжаттама жүргізу ережесі |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 4-қосымша 1-кесте |
Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс
Қазақстан Республикасының мемлекеттік кәсіптердің жіктеуіші (МКЖ) | |
Базалық топ | 7442 Қағаз, тоқыма және ұқсас материалдардан бұйымдар жинақтаушы |
Жұмысшылардың жұмыстары мен кәсіптерінің бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы (БТБА) | |
БТБА шығарылымы, бөлімі | 45-шығарылым, "Қайыс-ер бұйымдарының өндірісі" бөлімі |
БТБА бойынша кәсіп | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы |
Салалық біліктілік шенберінің (СБШ) біліктілік деңгейі | БТБА бойынша разрядтар |
1 | 1 |
2 | 2-3 |
3 | 4-5 |
2-кесте
Еңбек шарттарына, біліміне және тәжірибесіне қойылатын талаптар
Кәсіп бойынша мүмкін болатын жұмыс орындары (кәсіпорын, ұйымдар) | Қайыс-ер бұйымдарын өндіруші кәсіпорындар | ||
Зиянды және қауіпті факторлар, еңбек шарттары | Машина мен тетіктердің айналатын бөліктері, үшкір және піскіш аспаптар | ||
Жұмысқа жіберудің ерекше шарттары | Медициналық кері көрсеткіштердің және қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқау беруден өтудің болмауы | ||
СБШ біліктілік деңгейі | Кәсіби білім беру мен оқыту деңгейі | Талап етілетін жұмыс тәжірибесі | |
1 | Бастауыш білім, қысқа мерзімді оқу жұмыс орнында (нұсқаулық) | Талап етілмейді | |
2 | Жалпы орта білім, қысқа мерзімді курстар | Талап етілмейді | |
3 | Техникалық немесе кәсіби білім | Кемі 0,5 жыл 2-деңгейде |
3-кесте
КС бірліктерінің тізбесі
(кәсіптің еңбек функциялары)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек функциясының атауы |
Ф 1 | Жабдықтар, материалдар, құрал-сайманды қайыс-ер бұйымдарын жинауға арналған үлгілерді дайындау |
Ф 2 | Қайыс-ер бұйымдарының бөлшектерін жинақтау процесін жүргізу. Жинақтау сапасын бақылау |
Ф 3 | Жұмыс орнын жинау, тазарту |
4-кесте
КС бірліктерін сипаттау (функционалдық карта)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек заттары | Еңбек құралдары | Міндеттер (еңбек әрекеті) |
Ф 1 | Жабдық, шаблон аспап | Көмекші аспап және жабдық | З 1.1: Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау үшін жабдықтар, шаблондар, аспаптар, материалдарды дайындау |
Қайыс-тартпалар, шикілей иленген тігістер, ерлік қанатының айыр тетігі, ер шік басы, үзеңгілігі, жастықшалары | Жабдық, шаблон аспап | З 1.2: қайыс-тартпа, далалық сөмкелер жинау, шикілей есілген тігісті алдыңғы артпа қаптамасы мен астыңғы сөмкеге өткізу, терлік қақпағының айыр тетігін тігумен байлау, ер басы, тіреуін жинақтау, жастықша жұбына жинақтау. Оларды кептірер алдында жақтауларға терліктерді тартып бекіту. Тігіске айыр тетікті өткізумен бүкір ершіктің терлігі арқылы шикілей еспелі тігумен қолдау. Тігісті қамыт қақпағының алдыңғы шетінің саңылауына өткізу. Отырғызылған белдіктер мен тік нысан беру үшін барлық ұзына бойына бүктелген тартпаларды тіктеу. Белдік пен тартпаларды топтастырып байлау | |
Ф 2 | Қайыс-тартпалар, шикілей иленген тігістер, ерлік қанатының айыр тетігі, ер шік басы, үзеңгілігі, жастықшалары | Жабдық, шаблон аспап | З 2.1: таспа көмегімен қамыт және ершікті, таспа сөрелерін жирнақтау. Таспа шетін жиектеу, жиектеменің және қолмен немесе қырнау шеңберінде бекітілген шегелердің шығып кеткен шеттерін тазарту, бірнеше қайысты өріп біріктіру. Қамытты қақпақпен қаптау. Ағаш құралмен әзімдену мен бүрмеленулерді тегістеу. Қақпақ шеттерін шеге қысқыштарымен тесу. Бұйымның талап етілетін нысанын, қаптаманың жымдасып жатуы мен берік желімделуін қамтамасыз ету. Таспада қайыстың тегіс тартылу тығыздығын қамтамасых етіп және қайысқа тиісті нысан беріп құралмен қайысты тігумен тілгілеу. Тігісті тығыздап тартумен таспа сөрелеріне тебінгі мен үзеңгілерді бекіту. Пішіндеп орнатумен белдік арқылы қанатшаларды тескілеу. Машинада қайыстарды тігу. |
Шикілей иленген белдіктер, айылдар, былғары, былғары алмастырғыш, киіз | Жабдық, шаблон аспап | З 2.2: бірнеше қайыс белдіктерді қайыс ер бұйымдарға жинау, белдіктің бір шетін басқа белдіктегі жұптасқан кесіктер арқылы өткізу, айыл-ер әбзелдері бұйымында қайыс түйінінің нысанын беру. Таспаны жинақтау және оны тор (лекало) бойынша келтіру (түзету) – таспаны сөреге және ұштықты сөрелерге. Таспа ұшының беку орнын шаблон бойынша белгілеу. Қайыс ер бұйымдарының жинақталу сапасын бақылау. Қамыт жастықшасын былғары, былғары алмастырғыш, киізбен қаптау | |
Ершік, ершік айылдарын, былғары қаптама | Жабдық, шаблон аспап | З 2.3:Ерді жинақтау. Ершік таспасын және ершік отырғышын былғарымен қаптау, ол үшін алдын ала ылғалдандыру, әжім, бүктемелерін жазу (тегістеу) керек. былғары қаптама шеттерін қалыптау және бітеу. | |
Ф 3 | Жабдық тораптары мен тетіктері, жұмысшы орын беті | Жабдыққа күтім жасау ережелері мен графиктері, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесі, қауіпсіздік техникасы ережесі | З 3.1: Жабдықты тазарту, жұмыс орнын жинастыру |
Шикізат, материалдар шығыны, дайындалған өнім көлемдері | Журналдар, құжаттама, жүргізу ережесі | З 3.2: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу |
5-кесте
Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушының құзыреттігіне қойылатын талаптар 1-деңгейдегі СБШ | ||||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі | |
З 1.1 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігіты және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау үшін жабдықтар, шаблондар, аспаптар, материалдарды дайындау | Қажетті материалдарды, (былғары, жіп, белдіктер және т.с.с.), аспаптар, қажетті шаблондарды дайындай білу | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинақтау тәсілін, қайыс-ер бұйымдарын жинақтаудың технологиялық операцияларды орындау ережесі, қайыс-ер бұйымдарына кіретін бөлшектер, жинақтау құрамын, бұйым өлшемдері | |
Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушы ның құзыреттігіне қойылатын талаптар 2-деңгейдегі СБШ | ||||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі | |
З 1.1 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігіты және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау үшін жабдықтар, шаблондар, аспаптар, материалдарды дайындау | Қажетті материалдарды, (былғары, жіп, белдіктер және т.с.с.), аспаптар, қажетті шаблондарды дайындай білу | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинақтау тәсілін, қайыс-ер бұйымдарын жинақтаудың технологиялық операцияларды орындау ережесі, қайыс-ер бұйымдарына кіретін бөлшектер, жинақтау құрамын, бұйым өлшемдері | |
З 1.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігіты және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: қайыс-тартпа, далалық сөмкелер жинау, шикілей есілген тігісті алдыңғы артпа қаптамасы мен астыңғы сөмкеге өткізу, терлік қақпағының айыртетігін тігумен байлау, ер басы, тіреуін жинақтау, жастықша жұбына жинақтау. Оларды кептірер алдында жақтауларға терліктерді тартып бекіту. Тігіске айыртетікті өткізумен бүкір ершіктің терлігі арқылы шикілей еспелі тігумен қолдау. Тігісті қамыт қақпағының алдыңғы шетінің саңылауына өткізу. Отырғызылған белдіктер мен тік нысан беру үшін барлық ұзына бойына бүктелген тартпаларды тіктеу. Белдік пен тартпаларды топтастырып байлау | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау жүргізу дағдысы | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинау тәсілдері, бөлшектерді бекіту орнын, айыл таспаларын өру ережелері, қамыт, саңылау мен біздер өлшемдерін, саңылауды бітеу, тарту қағидасы, пышақты ылғалдаудың технологиялық режимі; қайыс-ер бұйымдарын жинаудың технологиялық операциялары мен сапасына қойылатын талаптарды, қолданылатын жабдықты пайдалану ережесі | |
Қайыс-ер бұйымдарын жинақтаушының құзыреттігіне қойылатын талаптар 3-деңгейдегі СБШ | ||||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі | |
З 1.1 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігі және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау үшін жабдықтар, шаблондар, аспаптар, материалдарды дайындау | Қажетті материалдарды, (былғары, жіп, белдіктер және т.с.с.), аспаптар, қажетті шаблондарды дайындай білу | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинақтау тәсілін, қайыс-ер бұйымдарын жинақтаудың технологиялық операцияларды орындау ережесі, қайыс-ер бұйымдарына кіретін бөлшектер, жинақтау құрамын, бұйым өлшемдері | |
З 1.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігіты және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: қайыс-тартпа, далалық сөмкелер жинау, шикілей есілген тігісті алдыңғы артпа қаптамасы мен астыңғы сөмкеге өткізу, терлік қақпағының айыртетігін тігумен байлау, ер басы, тіреуін жинақтау, жастықша жұбына жинақтау. Оларды кептірер алдында жақтауларға терліктерді тартып бекіту. Тігіске айыртетікті өткізумен бүкір ершіктің терлігі арқылы шикілей еспелі тігумен қолдау. Тігісті қамыт қақпағының алдыңғы шетінің саңылауына өткізу. Отырғызылған белдіктер мен тік нысан беру үшін барлық ұзына бойына бүктелген тартпаларды тіктеу. Белдік пен тартпаларды топтастырып байлау | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау жүргізу дағдысы | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинау тәсілдері, бөлшектерді бекіту орнын, айыл таспаларын өру ережелері, қамыт, саңылау мен біздер өлшемдерін, саңылауды бітеу, тарту қағидасы, пышақты ылғалдаудың технологиялық режимі; қайыс-ер бұйымдарын жинаудың технологиялық операциялары мен сапасына қойылатын талаптарды, қолданылатын жабдықты пайдалану ережесі | |
З 3.1 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда Дербестігін және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: ауысым тапсырылуын қабылдау, бекітілген жабдықты тазарту және жұмыс орнын жинау | Жабдық тораптары мен тетіктерін тазарту дағдысы, жинақтау камерасынан қоқыстарды жою, агрегат, жүйелер, коммуникациялар, жұмысшы органдарды шаю | Жабдыққа күтім жасау ережесі мен кестесін, ауысымды қабылдау және тапсыру ережесін, қауіпсіздік техникасы, өртке қарсы қауіпсіздікті, ішкі тәртіп ережелерін білуі керек. | |
З 3.2 | Өзіндік әрекет: типтік жағдайда дербестігін және кәсіби қызметтің күрделі жағдайында басшылықпен жұмысын жүзеге асыру, оқуды өзіндік ұйымдастыру Жауаптылығы: жұмысты орындау нәтижесіне, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: типтік практикалық міндеттерді шешу, білім мен практикалық тәжірибе негізінде белгілі әрекет тәсілдерін таңдау: Шикізат, материалдар, дайындалған өнімге есеп жүргізу, қабылданған құжаттаманы жүргізу | Есеп жүргізу және қабылданған құжатты жүргізу қағидалары | Шикізат, материалдар, асай-мүсей шығындарының нормалары, құжаттама жүргізу ережесі | |
З 2.1 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: қамыт пен ершіктерді, таспа сөрелерін ұштықтар көмегімен жинақтау. Таспа шетін жиектеу, жиектеменің және қолмен немесе қырнау шеңберінде бекітілген шегелердің шығып кеткен шеттерін тазарту, бірнеше қайысты өріп біріктіру. Қамытты қақпақпен қаптау. | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау жүргізу дағдысы | Білуі керек: қайыс-ер бұйымдарын жинақтау мен қайыс түйіндерін орау тәсілдері, қайыс түйінінің беріктігіне, қайыс-ер бұйымдарының сыртқы түрі мен сапасына қойылатын талаптар, оларға арналған техникалық шарттар, былғары қасиеті, таспаны тілгілеу ережесі және қолданылатын жабдықты пайдалану ережесі | |
З 2.2 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бірнеше қайыс белдіктерді қайыс ер бұйымдарға жинау, белдіктің бір шетін басқа белдіктегі жұптасқан кесіктер арқылы өткізу, айыл-ер әбзелдері бұйымында қайыс түйінінің нысанын беру. Таспаны жинақтау және оны тор (лекало) бойынша келтіру (түзету) – таспаны сөреге және ұштықты сөрелерге. | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау дағдылары | Қайыс-ер бұйымдарын жинау тәсілдері, қамыт жастықшаларын және шығыңқы ершікті қаптау ережелері, қайыс-ер бұйымдарына кіретін бөлшектер жинақтары | |
З 2.3 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: Ерді жинақтау. Ершік таспасын және ершік отырғышын былғарымен қаптау, ол үшін алдын ала ылғалдандыру, әжім, бүктемелерін жазу (тегістеу) керек. былғары қаптама шеттерін қалыптау және бітеу. | Қайыс-ер бұйымдарын жинақтау дағдылары | Білуі керек қайыс-ер бұйымдарын жинау тәсілдері; ершік таспасы мен ершік отырғыштарын қаптау ережесі, қайыс-ер бұйымдарына арналған техникалық шарттар, қапталатын бөлшектердің нысаны мен өлшемдері, қолданылатын көмекші материалдар түрлері |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 5-қосымша |
1-кесте
Қолданыстағы нормативтік құжаттармен байланыс
Қазақстан Республикасының мемлекеттік кәсіптердің жіктеуіші (МКЖ) | |
Базалық топ | 3111 Техник-технолог |
Жұмысшылардың жұмыстары мен кәсіптерінің бірыңғай тарифтік-біліктілік анықтамалығы | |
Салалық біліктілік шенберінің (СБШ) біліктілік денгейі | Техник-технолог |
4 | 4 |
2-кесте
Еңбек шарттарына, біліміне және тәжірибесіне қойылатын талаптар
Кәсіп бойынша мүмкін болатын жұмыс орындары (кәсіпорын, ұйымдар) | Қайыс-ер бұйымдарын өндіруші кәсіпорындар | ||
Зиянды және қауіпті факторлар, еңбек шарттары | Машина мен тетіктердің айналатын бөліктері, үшкір және піскіш аспаптар | ||
Жұмысқа жіберудің ерекше шарттары | Медициналық кері көрсеткіштердің және қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқау беруден өтудің болмауы | ||
СБШ біліктілік деңгейі | Кәсіби білім беру мен оқыту деңгейі | Талап етілетін жұмыс тәжірибесі | |
4 | Техникалық немесе кәсіби білім | Талап етілмейді |
3-кесте
КС бірліктерінің тізбесі
(кәсіптік қызметтік функция)
Еңбек қызметінің № | Еңбек функциясының атауы |
Ф 1 | Өндірістік-технологиялық |
Ф 2 | Ұйымдастыру-басқару |
Ф3 | Тәжірибелік-экспериментальдік-жинақтау |
4-кесте
КС бірліктерін сипаттау (функционалдық карта)
Еңбек қызметінің шифрі | Еңбек заттары | Еңбек құралдары | Міндеттер (еңбек әрекеті) |
Ф 1 | Технологиялық карталар мен өндіріс схемалары | Технологиялық (техникалық) құжатты әзірлеу қағидалары мен талаптары | З 1.1 Технологиялық (техникалық) құжаттаманы, жұмыстың оңтайлы режимдерін, жабдыққа күтім жасау кестелерін, жуғыш ерітінділер рецептілерін және оларды дайындау режимдерін әзірлеу |
Өндірістік тәртіп, өнеркәсіптік санитария, үй-жайдың температуралық-ылғал режимі | Бақылау әдістері мен түрлері | З 1.2: Технологиялық және өндірістік тәртіптің сақталуына, өндіріс мәдениеті, өнеркәсіптік санитария, үй-жайдың температуралық-ылғал режимінің сақталуына бақылау | |
Шикізат пен материалдар, дайын өнім, жуғыш ерітінділер | Сапаны бақылау әдістері мен түрлері | З 1.3: Шикізат пен материалдар, дайын өнім сапасын тексеруді жүзеге асыру | |
Технологиялық жабдық | Бақылау әдістері мен түрлері | З 1.4: Технологиялық жабдықтың пайдалануына, белгіленген параметрлер сақталуына, сақтандыру, жөндеу, жабдықты тазарту кестелерінің сақталуына бақылау | |
Ф 2 | Тапсырыс, мақсаттар, өндірістік міндеттер | Ұйымдастыру-басқару аспаптары | З 2.1: Орындаушылар ұжымының жұмысын ұйымдастыру, өндірістік жұмыстарды жоспарлау мен ұйымдастыру; жұмыстарды жоспарлау кезінде оңтайлы шешімдер таңдау. Өндіру уақытыныңғ негізделген нормаларын, қызмет көрсету аймақтарын белгілеу |
Өндіріс учаскелерінің технологиялық параметрлері | Сапаны бақылау әдістері мен түрлері | З 2.2: Өндірістің барлық учаскелерінде шығарылатын өнім саны мен сапасын бақылау; технологиялық процестердің экономикалық тиімділігін бағалауда, оны арттыру бойынша шаралар әзірлеуге қатысу | |
Өндіріс учаскелерінің технологиялық параметрлері | Қауіпсіздік және өртке қарсы қауіпсіздік құралдары, қағидалары | З 2.3: өндірістің барлық учаскелерінде қауіпсіздік техникасы мен өртке қарсы қауіпсіздікті қамтамасыз ету | |
Өндірістік процесте қиындықтар, құзыреттік жетіспеушілігі | Біліктілікті арттыру әдістері мен тәсілдері | З 2.4: өндірістің барлық учаскелерінде жұмыскерлердің біліктілігін арттыруды ұйымдастыру, олардың жаңа техника және технология игеруін ұйымдастыру | |
Ф 3 | Жаңа технологиялық жабдық | Сынау әдістері, режимдері | З 3.1: Жаңа технологиялық жабдықты сынау, жаңа режимдер, препараттар мен параметрлерді өндірістің барлық кезеңдерінде сынау |
Жаңа технологиялық жабдық | Сынау әдістері, режимдері | З 3.2: Жаңа, оның ішінле ресурс үнемдейтін технологияларды, жаңа жабдықтарды енгізу бойынша тәжірибелік-экспериментальдік жұмыстар жүргізу | |
Өндірістік процесте қиындықтар, құзыреттік жетіспеушілігі | Жаңашылдық және оңтайландыру жұмыстарының әдістері мен тәсілдері | З 3.3: Ұжымда жаңашылдық және оңтайландыру жұмыстарын ұйымдастыру |
5-кесте
Техник-технолог құзыреттігіне қойылатын талаптар 4-деңгейдлі СБШ | |||
Міндет шифрі | Тұлғалық және кәсіби құзыреттер | Білік пен дағдылар | Білімі |
З 1.1 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: Технологиялық (техникалық) құжаттаманы, жұмыстың оңтайлы режимдерін, жабдықта күтім жасау кестелерін, жуғыш ерітінділер рецептілерін және оларды дайындау режимдерін әзірлеу | Құжаттама дайындау, кесте құру | Кәсіпорын қызметін ұйымдастыру мен оны басқару негіздерін, жүнді бастапқы өңдеу технологиясын, жабдықтарды техникалық пайдалану ережелерін білу |
З 1.2 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: Технологиялық және өндірістік тәртіптің сақталуына, өндіріс мәдениеті, өнеркәсіптік санитария, үй-жайдың температуралық-ылғал режимінің сақталуына бақылау | Өндіріске техникалық бақылауды жүзеге асыру | Кәсіпорынның қолданыстағы стандарттар, техникалық шарттар, технологиялық режимдер, техникалық пайдалану ережелері |
З 1.3 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: Шикізат пен материалдар, дайын өнім сапасын тексеруді жүзеге асыру | Шикізат, материалдар, дайын өнімнің сәйкеспеушілігін көзбен шолып және зертханалық талдау негізінде анықтай білу | Мақта мен үліктің физика-механикалық және химиялық қасиеттерін, сәйкеспеушіліктер себептері мен жою әдістерін, стандарттар, сапа жөніндегі нұсқаулықтарды, жіктеу жұмыстарының әдістерін, қоқыстану түрлері мен дәрежесін анықтай білу |
З 1.4 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: технологиялық жабдықтың пайдалануына, белгіленген параметрлер сақталуына, сақтандыру, жөндеу, жабдықты тазарту кестелерінің сақталуына бақылау | Жабдық жағдайын талдау және бағалау | Жабдық құрылғысы мен пайдалану ережелерін, оларға күтім жасау ережелерін білу |
З 2.1 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: Орындаушылар ұжымының жұмысын ұйымдастыру, өндірістік жұмыстарды жоспарлау мен ұйымдастыру; жұмыстарды жоспарлау кезінде оңтайлы шешімдер таңдау. Өндіру уақытыныңғ негізделген нормаларын, қызмет көрсету аймақтарын белгілеу | Заманауи бағдарламалық және ақпараттық технологиялардың техникалық құралдарын, озық халықаралық тәжірибені пайдалану | Өндірісті ұйымдастыру, үнемдеу, еңбекті нормалауды білу |
З 2.2 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: Өндірістің барлық учаскелерінде шығарылатын өнім саны мен сапасын бақылау; технологиялық процестердің экономикалық тиімділігін бағалауда, оны арттыру бойынша шаралар әзірлеуге қатысу | Шығарылатын өнім сапасын, санын анықтау | Жабдықтың өнімделігі мен өнім өндіру стандарттары, нұсқаулықтары, есептеу әдістерін білу |
З 2.3 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: өндірістің барлық учаскелерінде қауіпсіздік техникасы мен өртке қарсы қауіпсіздікті қамтамасыз ету | Өндірістің барлық учаскелерінде қауіпсіздік техникасы мен өртке қарсы қауіпсіздікті қамтамасыз ету жағдайын талдау және бағалау, оларды қамтамасыз ету бойынша шаралар қабылдай білу | Еңбекті қорғау ережелері мен нормалары, қауіпсіздік техникасы, өнеркәісіптік санитария мен өртке қарсы жүйе, технологиялық жабдықты автомат басқару жүйелері |
З 2.4 | Өзіндік әрекет: міндетті өзі анықтау, оның қол астындағылардың жұмысты іске асыруын ұйымдастыру мен бақылауды қарастыратын басшылықпен іске асыру бойынша атқарушылық-басқару қызметі Жауаптылығы: норманы іске асыруда нәтижелік, өзінің және басқалардың қауіпсіздігіне; қоршаған ортаны қорғау және өртке қарсы қауіпсіздік бойынша талаптарды орындауға. Күрделілігі: жұмысшы жағдайда өзіндік талдауды талап ететін типтік түрлі практикалық міндеттерді шешу: бұйым тораптарын қолмен тігу жұмыстарын орындау: өндірістің барлық учаскелерінде жұмыскерлердің біліктілігін арттыруды ұйымдастыру, олардың жаңа техника және технология игеруін ұйымдастыру | Кәсіп негіздерін жұмыскерлердің оқуын жүргізу дағдысы, семинарлар, курстар жүргізу, оқыту бағдарламаларын құрастыру | Өз өндірісінің кәсіптері шеңберінде оқу әдістемелері мен бағдарламаларын білу |
"Қайыс-ер өндірісі" кәсіби стандартына 6-қосымша |
Келісу парағы
Ұйым атауы | Келісу күні |
1. Қазақстан Республикасы Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау миинистрлігі | 2013 жылғы 19 желтоқсандағы № 04-3-1-16/16973 |
Осы кәсіби стандарт ________________________________________ тіркелді
Кәсіби стандарттар кәсіби стандарт тізбесіне енгізілді, тіркеу № ____
Хат (хаттама) № _________________ Күні ________________________