МВА және DBA кәсіптік білім беру бағдарламалары шеңберінде мамандарды даярлау мазмұны мен деңгейіне қойылатын ең төменгі талаптарды бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің м.а. 2014 жылғы 24 қазандағы № 441 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2014 жылы 3 желтоқсанда № 9921 тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2019 жылғы 11 наурыздағы № 109 бұйрығымен

      Ескерту. Күші жойылды – ҚР Білім және ғылым министрінің 11.03.2019 № 109 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 23 тамыздағы № 1080 қаулысымен бекітілген Жоғары оқу орнынан кейінгі білімнің жалпыға міндетті білім беру стандартының 1-тарауының 5-тармағына және 2-тарауының 6-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Мыналар:

      1) 1-қосымшаға сәйкес МВА кәсіптік білім беру бағдарламалары шеңберінде мамандарды даярлау мазмұны мен деңгейіне қойылатын ең төменгі талаптар;

      2) 2-қосымшаға сәйкес DBA кәсіптік білім беру бағдарламалары шеңберінде мамандарды даярлау мазмұны мен деңгейіне қойылатын ең төменгі талаптар бекітілсін.

      2. Жоғары, жоғары оқу орнынан кейінгі білім және халықаралық ынтымақтастық департаменті (Ж.Қ. Шаймарданов):

      1) осы бұйрықтың белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) мемлекеттік тіркеуден өткен соң осы бұйрықты бұқаралық ақпарат құралдарында жариялауды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің ресми интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Білім және ғылым вице-министрі Т.О. Балықбаевқа жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

Министрдің


міндетін атқарушы

Т. Балықбаев


  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің м.а.
2014 жылғы 24 қазандағы
№ 441 бұйрығына
1-қосымша

МВА кәсіптік білім беру бағдарламасы шеңберінде мамандарды
даярлау мазмұны мен деңгейіне қойылатын ең төменгі талаптар
1. Жалпы ереже

      1. Осы МВА кәсіптік білім беру бағдарламасы шеңберінде мамандарды даярлау мазмұны мен деңгейіне қойылатын ең төменгі талаптар (бұдан әрі – Талаптар) іскерлік әкімшілік магистрлерін дайындаудағы білім беру бағдарламасының (бұдан әрі – МВА бағдарламасы) мазмұны мен магистратура бітірушілерін дайындау деңгейінің жалпы әдістемелерін белгілейді.

      2. Талаптар жоғары білім беру саласындағы халықаралық құжаттармен үйлестірілген. "ECTS қолданушының басшылығы" (ECTS Users, Guide); ECTS бағдарламасының ұсыныстарымен, European Quality Link (EQUAL) "European MBA Guidelines" ұсыныстарымен, АМВА (Association of MBAs, Ұлыбритания) халықаралық ұйымының МВА бағдарламалары аккредитациясының өлшемдерімен.

      3. Талаптарды олардың ведомстволық бағынушылығына, ұйымдық-құқықтық түрі мен оқу түріне қарамастан, МВА бағдарламасы бойынша мамандарды дайындауды іске асыратын барлық ұйымдардың қолдануы мен сақтауы міндетті.

      4. Бұл құжатта келесі терминдер мен анықтамалар қолданылады:

      1) бизнес-білім беру – мекемені басқаруға қатысатын және басқару міндеттерінің кешенді және функционалдыаралық сипаттағы жағдайында өздігінен шешім қабылдай алатын жоғары және орта топтардың жетекші-менеджерлерін дайындау жөніндегі ағартушылық қызмет;

      2) көшпелі модуль – магистранттардың МВА білім беру бағдарламасының жекелеген пәндерін шетелдік жоғары оқу орындарында, оның ішінде серіктес - ЖОО арқылы меңгеруі;

      3) магистрлік диссертация немесе жоба – ұжымды (мекемені) басқару мәселелерін жүйелі қарауға бағытталған қолданбалы сипаттағы МВА бағдарламасы бойынша магистранттардың өздік немесе топтық зерттеу жұмысы;

      4) МВА бағдарламасы – жетекшілік, стратегиялық басқару мен кәсіби оңтайландыруға өзінің тобының ортасында ұйымдастыру үрдісіне үлесін қосу үшін қажетті әрі айрықша тәжірибесі бар тұлғаларға арналған кәсіби дамудың жалпы (дженералистік) сипаттағы бағдарламасы;

      5) оқудың модулдық форматы – белгілі бір уақыт кезеңінде меңгерілген, білімді бақылаудың тиісті формасымен аяқталатын бір немесе бірнеше пәндерді қоса алғандағы оқу бағдарламасы мазмұнының логикалық аяқталған түрі;

      6) іскерлік әкімшілік магистрі – МВА бағдарламасын меңгерген тұлғаларға берілетін академиялық дәреже;

      7) еxecutive MBA (ЕМВА) – мақсатты аудиторияны ескере отырып, топ-менеджерлерді дайындауға бағытталған МВА бағдарламасы.

2. МВА білім беру бағдарламасының құрылымына мен мазмұнына
қойылатын талаптар

      5. МВА білім беру бағдарламасы ведомстволық бағынушылығы мен жекеменшік түріне қарамастан білім беру қызметін жүргізуге құқықтық лицензиясы және магистратураның "Іскерлік Әкімшілік" мамандығы бойынша лицензиясы бар жоғары оқу орнында (бұдан әрі - ЖОО) іске асырылады.

      6. ЖОО бағдарламаның өзіндік ерекшелігін, магистранттар тобының сипатамасын және олардың алған білімнің қорытынды нәтижелерін, сондай-ақ басқа да мақсатты бағдарларын ескеретін МВА бағдарламасының миссиясын жасайды.

      7. ЖОО оқыту нысаны мен технологиясын дербес анықтайды.

      8. МBA білім беру бағдарламасын меңгерудің нормативтік ұзақтығы 2 жыл, ал ЕМВА бағдарламасы бойынша – 1 жылдан кем емес.

      9. Білім беру бағдарламасының құрылымы білім беру мазмұнын анықтайтын және олардың ара қатынасын, өлшемін және есебін көрсететін оқу және зерттеулік жұмыстардың әртүрлі оқу түрлері арқылы қалыптасады.

      10. Элективті пәндер тізбесі Ғылыми кеңеспен бекітіліп, дайындау және мамандану бағытына сәйкес өз бетінше ЖОО-мен анықталады. Міндетті компонентті пәндерді алып тастауға немесе кредиттер көлемін қысқартуға жол берілмейді.

      11. Таңдау компоненттері бойынша білімді, біліктілік пен дағдыларды қалыптастыруды қамтамасыз ететін пәндер тізбесі ЖОО-мен өз бетінше анықталады.

      12. МВА білім беру бағдарламасының құрылымы сонымен қатар:

      1) тәжірибелік ұйғарымдары мен пікірлері бар магистрлік диссертация немесе жобаның орындалуын;

      2) магистранттардың эксперттік-зерттеулік жұмыстарын қарастырады.

      Магистрлік диссертация/жобада мекеме мен ұжымдарды басқарудағы мәселелердің кешенді функционалдыаралық қаралғандығы көрсетіледі.

      Магистрлік диссертация/жоба:

      1) қорғалып отырған диссертациялық жұмыс/жобаның маманданудың негізгі мәселелеріне сәйкес болуы;

      2) өзектілігі, ғылыми жаңашылдығы мен тәжірибелік мәнділігінің болуы;

      3) отандық және шетелдік ғылым мен тәжірибенің заманауи теориялық және әдістемелік жетістіктеріне негізделуі;

      4) ғылыми зерттеулердің заманауи әдістерін қолдануы;

      5) компьютерлік технологияларды қолдана отырып, өңдеудің жаңа әдістері мен берілген мәліметтер талдауларына негізделуі;

      6) қойылған мәселелерді шешу бойынша қорытынды мен ұсыныстар шығару қажет.

      13. МВА және Executive МВА (ЕМВА) білім беру бағдарламасының мазмұны 1-қосымшаға сәйкес белгіленеді.

      14. МВА білім беру бағдарламасы:

      1) кәсіби біліктілік және тұлғалық дамуды, жетекшілік қасиеттерді қалыптастыру пәндерін;

      2) кәсіптік тәжірибені (өндірістен қол үзіп оқитын тұлғалар үшін);

      3) магистрлік диссертация немесе жобаның орындалуын;

      4) қорытынды мемлекеттік аттестацияны құрайды.

      15. Кәсіптік біліктілікті қалыптастыратын білім беру бағдарламалары міндетті және элективті компонентті пәндерден тұрады.

      Элективті пәндер тізбесі белгілі бір бизнес-саласына арналған МВА бағдарламасының дайындау мен мамандану бағытына сәйкес анықталады.

      16. МВА білім беру бағдарламасы аясында магистрлерді дайындау әр түрлі бағыттар бойынша және жалпы профильді (general manager) кәсіптік басқаруға дайындау талаптарын орындаған жағдайда іске асырылады, сонымен қатар корпоративтік бағдарлама бойынша.

      17. Магистрант жеке оқу жоспарын (ЖОЖ) міндетті компонент пәндерін және элективті пәндер каталогын (ЭПК) негізінде қалыптастырады. ЖОЖ магистранттың жеке білім траекториясын анықтайды.

3. МВА білім беру бағдарламасы бойынша мамандарды дайындау
шарттарына қойылатын талаптар

      18. МВА бағдарламасындағы оқытушылық зерттеулік, ғылыми қызмет және консалтингтік басқару жүргізуге қатыстырылған профессорлық-оқытушылық құрамның жоғары деңгейімен қамтамасыз етіледі.

      19. Кадрлық қамтамасыз етуге қойылатын талаптар.

      1) МВА, DBA, PhD дәрежелерінің болуы/оқытушылық құрамның ғылыми дәрежесі 75% кем болмауы;

      2) бизнестегі іс тәжірибелік қызметінің өтілі 5 жылдан кем емес оқытушылар 25%;

      3) оқытушы құрамының 15% шетелдік оқытушылар/шетелде тәжірибеден өткен немесе оқыған, бизнесті дамыту саласында фундаментальді, қолданбалы зерттеу жасағандар болуы.

      20. Оқу-әдістемелік қамсыздандыру талаптары.

      ЖОО магистранттардың білім беру бағдарламасын сапалы меңгеруі үшін оқу үрдісін оқу-әдістемелік және ақпараттық материалдармен қамтамасыз етеді. МВА бағдарламасын іске асыру халықаралық ақпараттық желілерге, кітапхана қорына, компьютерлік технологияларға, методикалық құралдар мен сабақ беретін пәндерінің, сонымен қатар диссертациялық жұмыстарының зерттемелеріне еркін кіруді қаматамасыз етеді.

      Оқу және кітапхана залдары Интернетпен, барынша кең таралған кәсіби периодикалық басылымдардан тұратын электронды мәліметтер базасымен жабдықталады.

      МВА бағдарламалары тыңдаушыларға оқу орнынан және оқу уақытынан тыс кездерінде онлайн-платформа арқылы қолдау көрсетеді.

      21. Материалдық-техникалық қамтамасыз ету талаптары.

      МВА бағдарламасын іске асыратын ЖОО-ның қолданыстағы санитарлы-техникалық нормаларға сай, оқу жоспарында қарастырылған теориялық және практикалық дайындықтардың барлық түрін жүргізуге, сондай-ақ магистранттың эксперименттік-зерттеу жұмыстарын тиімді орындауына қолайлы материалдық-техникалық базасы болуы қажет.

      ЖОО заманауи білім беру технологиялары мен қажетті әлеуметтік қызметтерді қолдану арқылы МВА бағдарламасын іске асыру жағдайымен қамтамасыз етеді.

4. МВА білім беру бағдарламасын ойдағыдай меңгерген тұлғаларды
дайындау деңгейіне қойылатын талаптар

      22. МВА түлектерінің басты құзыреттеріне қойылатын талаптар.

      МВА бағдарламасы түлегінің құзыреттері төмендегідей білім мен біліктілікпен анықталады:

      1) заманауи нарықтық ортада ұжым қызметінің стратегиялық ұстаным жағынан бизнесті басқару мәнін;

      2) мүдделі жақтармен (стейкхолдерлермен) ұйымның жабдықтарын, олардың өзара әрекет ету механизмдерін, ұзақмерзімді жоспарларымен сыртқы контекст жағдайларындағы жұмыс істеу принциптерін;

      3) стратегиялық басқарудағы көшбасшылық тұжырымдарын;

      4) басқарудың қазіргі амалдары;

      5) менеджменттің аналитикалық әдістері, диагностиканың, талдау мен мәселені шешу әдістері, сондай-ақ тәжірибедегі шешім қабылдау және оны іске асыру әдістері;

      6) бизнестің жаһандану мағынасын;

      7) бизнестің проблемалық аспектілеріне талдау жасау және шешімдерін іздестіру;

      8) сыртқы ортаның әсерін білу және оны басқарудың тәжірибелік мәселелерін шешу кезінде ескеру;

      9) теорияның, қазіргі кездегі зерттеулер мен тәжірибе талаптарынан шығатын менеджменттің әр түрлі функционалды аспектілерін интеграциялау;

      10) компанияны басқарудағы мәселелерді шешуге маркетингілік және қаржылық әдістерді қолдану;

      11) халықаралық ортада бәсекелестік ұстаныммен бизнесті жүргізу мен басқару мәселелерін қарау.

5. МВА білім беру бағдарламасын меңгергендігін
куәландыратын құжаттар

      23. МВА бағдарламасы бойынша оқуды бітірген тұлғаларға "Іскерлік Әкімшілік Магистрі" академиялық дәрежесімен мемлекеттік үлгідегі диплом және жұмыс оқу жоспары бойынша оқыған пәндерінің бағалары мен игерілген кредиттер сандарының тізбесі көрсетілген дипломға (транскрипт) қосымша беріледі.

  МВА кәсіптік білім беру
бағдарламасы шеңберінде мамандарды
даярлау мазмұны мен деңгейіне
қойылатын ең төменгі
талаптарға 1-ші қосымша

МВА және Executive МВА (ЕМВА) білім беру бағдарламасы

Блоктар мен пәндердің атауы

МВА кредитінің көлемі

ЕМВА кредитінің көлемі

1

Кәсіптік біліктілікті қалыптастыратын пәндер блогы

33

26

1)

Міндетті компонент:

4

4


Стратегиялық менеджмент

2

2


Бизнес-зерттеу

2

2

2)

Элективті компонент

29

22


Көшпелі модуль/Шетелде тәжірибеден өту*

-

-

2

Тұлға ретінде даму мен жетекшілік қасиеттер пәндерінің блогы

7

7

1)

Көшпелі модуль/Шетелде тәжірибе*



3

Экспериментті-зерттеулік жұмыс, магистрлік диссертация/жобаның орындалуы

3

3


Өндірістік тәжірибе**

2*** кем емес


4

Қорытынды аттестация (кешенді емтихан және магистрлік диссертацияны/жобаны қорғау)

2

2


Барлығы

45

38

Ескерту

*Көшпелі модуль немесе шетелде тәжірибеден өту мен кредиттер саны элективті компонентке кіреді.

**Тәжірибе өндірістен қол үзіп оқитын магистранттар үшін қарастырылған

***Тәжірибеге бөлінген кредиттер саны жалпы еңбек ауқымдылығына кірмейді.

  Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің м.а.
2014 жылғы 24 қазандағы
№ 441 бұйрығына
2-қосымша

DBA кәсіптік білім беру бағдарламасы шеңберінде мамандарды даярлаудың ең төменгі мазмұны мен деңгейіне қойылатын талаптар
1. Жалпы ереже

      1. Осы DBA кәсіптік білім беру бағдарламасы шеңберінде мамандарды даярлаудың ең төменгі мазмұны мен деңгейіне қойылатын талаптар (бұдан әрі – Талаптар) іскерлік әкімшілік докторларын дайындау білім беру бағдарламасының (бұдан әрі – DBA бағдарламасы) мазмұны мен докторантура бітірушілерін дайындау деңгейінің жалпы әдістемелерін белгілейді.

      2. Талаптар жоғары білім беру саласында халықаралық құжаттармен үйлестірілген. "ECTS қолданушының басшылығы" (ECTS Users, Guide); ECTS бағдарламасының ұсыныстары; European Quality Link (EQUAL) "European MBA Guidelines" ұсыныстары; АМВА (Association of MBAs, Ұлыбритания) халықаралық ұйымының DВА бағдарламалары аккредитациясының өлшемдері.

      3. Талаптарды олардың ведомстволық бағынушылығына, ұйымдық-құқықтық түрі мен оқу түріне қарамастан, DВА бағдарламасы бойынша мамандарды дайындауды іске асыратын жоғары оқу орындарының (бұдан әрі – ЖОО) қолдануы мен сақтауы міндетті.

      4. Оларға қосымша ретінде келесі терминдер мен анықтамалар берілді:

      1) бизнес-білім беру – мекемені басқаруға қатысатын және басқару міндеттерінің кешенді және функционалдыаралық сипаттағы жағдайында өздігінен шешім қабылдай алатын жоғары және орта топтардың жетекші-менеджерлерін дайындау жөніндегі ағартушылық қызмет;

      2) көшпелі модуль – докторанттардың DВА білім беру бағдарламасының жекелеген пәндерін шетелдік жоғары оқу орындарына, оның ішінде ЖОО-серіктестерге шығу арқылы меңгеруі;

      3) оқудың модулдық форматы – белгілі бір уақыт кезеңінде меңгерілген, білімді бақылаудың тиісті формасымен аяқталатын бір немесе бірнеше пәндерді қоса алғандағы оқу бағдарламасы мазмұнының логикалық аяқталған түрі;

      4) іскери әкімшілік докторы: DВА бағдарламасын меңгерген тұлғаларға берілетін дәреже;

      5) DBA докторантурасының бағдарламасы – DВА бағдарламасы басқаруда үлкен тәжірибесі бар, заманауи тұжырымдамалар менеджмент моделдерін терең меңгеруге және дамытуға, өзінің тәжірибесін жинақтауға және бизнес саласында сұранысқа ие жаңа қолданбалы ғылыми зерттеулер мен консалтинг (кеңес беру) жүргізуге мүдделі жоғары топтың менеджерлеріне арналған;

      6) DBA докторлық диссертациясы: Теориялық ережесі өңделген, жаңа ғылыми жетістік ретінде мамандандырылған, ғылыми мәселелері шешілген, әлеуметтік-экономикалық мағынасы бар, немесе ғылыми-дәйекті экономикалық және басқаратын шешімдері мазмұндалған, өздігінен жүргізген зерттеуі бизнес орта мен тұтастай алғанда еліміз экономикасының дамуына қомақты үлес әкелетін ғылыми-зерттеу жұмысы.

2. DВА білім беру бағдарламасының құрылымы мен мазмұнына
қойылатын талаптар

      5. DВА білім беру бағдарламасы ведомстволық бағынушылығы мен жекеменшік түріне қарамастан білім беру қызметін жүргізуге құқықтық лицензиясы және докторантураның "Іскерлік Әкімшілік" мамандығы бойынша лицензиясы бар ЖОО-да іске асырылады.

      6. ЖОО бағдарламаның өзіндік ерекшелігін, докторанттар тобының сипатамасын және олардың алған білімнің қорытынды нәтижелерін, сондай-ақ басқа да мақсатты бағдарларын ескеретін DВА бағдарламасының миссиясын жасайды.

      7. Оқыту нысаны мен технологиясын ЖОО дербес анықтайды.

      8. DВА білім беру бағдарламасын меңгерудің нормативтік ұзақтығы 3 жылдан кем емес.

      9. DВА бағдарламасының құрылымы екі бірдей: ұйымдастыру және ғылыми компоненттен тұрады.

      10. DВА докторантурасының білім беру бағдарламасы әр түрлі жұмыс түрлерінен және сонымен қатар:

      1) теориялық оқытудан;

      2) докторлық диссертацияны орындауды қоса алғанда, ғылыми-зерттеулік жұмыстан;

      3) қорытынды аттестациядан тұрады.

      11. Оқу және ғылыми жұмыстардың еңбек сыйымдылығы меңгерілген кредиттер санымен өлшенеді. Таңдау пәндер тізбесі және кредиттер көлемі жұмыс берушінің және еңбек нарығының талаптарына сәйкес ЖОО-ның өздігінен бекітіледі.

      12. DВА бағдарламасының мазмұны 1-ші қосымшаға сәйкес белгіленеді.

      13. DВА білім беру бағдарламасының ғылыми компоненті докторанттың ғылыми-зерттеу жұмысы, ғылыми жарияланымдар және докторлық диссертацияны жазу арқылы қалыптасады.

      14. Докторанттың зерттеуінің нәтижелері кемінде 7 (жетеу) ғылыми басылымда, журналда, оның ішінде кемінде 3 (үшеуі) халықаралық ғылыми конференцияларда ұсынылған алыс шетелдік ғылыми басылымда жарияланады.

      15. Іскерлік әкімшілік докторларын дайындау деңгейіне қойылатын талаптар білім беру бағдарламаларының мазмұнымен белгіленеді. DВА бағдарламасын іске асырушы ЖОО, белгіленген тәртіппен оқу жоспарларын, сондай-ақ оқу пәндерінің бағдарламаларын әзірлейді және бекітеді.

      16. DВА білім беру бағдарламасының мазмұны қазақстандық бизнес пен менеджменттің ерекшеліктері мен қалыптасқан ұстанымдарын, халықаралық бизнес пен шетелдік басқару тәжірибесін оқуды ескере отырып әзірленеді.

      17. DВА бағдарламасы докторанттардың сонымен бірге қолданбалы сипаттағы сабақтарға: компьютерлік, іскерлік ойындарға, нақты жәйттарды талдауға, психологиялық және басқа тренингтер мен консультацияларға, менеджерлер дағдысын дамыту мақсатындағы қолданбалы жобалардың қорытындыларын талқылауға қатысуын қарастырады.

      18. DВА бағдарламасы бойынша докторанттың ғылыми-зерттеу жұмыстарына қойылатын талаптар.

      Докторанттың ғылыми-зерттеу жұмысы:

      1) DВА бағдарламасы кәсіби мамандығына сәйкес келуі;

      2) өзектілігі, ғылыми жаңашылдығы мен тәжірибелік мәнділігінің болуы;

      3) ғылым мен тәжірибенің заманауи теориялық, әдістемелік және технологиялық жетістіктеріне негізделуі;

      4) компьютерлік технологияларды қолдана отырып, берілген мәліметтерді талдауда өңдеудің жаңа әдістерімен негізделуі;

      5) ғылыми зерттеулердің заманауи әдістерін қолдану арқылы орындалуы;

      6) негізгі қорғалатын ереженің ғылыми-зерттеу (әдістемелік, тәжірибелік) тарауларының болуы тиіс.

      19. Ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижесін докторант әрбір кезеңнің соңында аралық есеп түрінде ресімдейді.

      20. Ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижесі бойынша докторанттар докторлық диссертацияны дайындайды.

      21. DВА бағдарламасының докторанттарына ғылыми жетекшілікті басқару, консалтинг жұмыстарында тәжірибесі бар, DВА академиялық дәрежесіне ие немесе ғылыми-зерттеулік/академиялық тәжірибесі бар ғылым докторлары/ғылым кандидаттары арасынан сайланған 2 консультант арқылы іске асырылады.

3. DВА білім беру бағдарламасы бойынша мамандарды дайындау
шарттарына қойылатын талаптар

      22. DВА бағдарламасы ЖОО-да ғылым докторы, кандидаты деген ғылыми атағы немесе халықаралық тәжірибесі және жарияланымдары, кәсіптік білімі мен дағдылары бар тұлғалар арқылы іске асырылады.

      23. Кадрмен қамтамасыз етуге қойылатын талаптар:

      1) DBA, PhD дәрежелерінің болуы/оқытушылық құрамның ғылым кандитаты/ғылым докторы ғылыми дәрежесінің 90% кем болмауы;

      2) бизнестегі тәжірибелік қызметінің өтілі 7 жылдан кем емес оқытушылар 25%;

      3) оқытушы құрамының 40% шетелдік оқытушылар/шетелде тәжірибеден өткен немесе оқыған, бизнесті дамыту саласында фундаментальді, қолданбалы зерттеу жасағандар.

      DВА бағдарламасын іске асыру кезінде жетекші бизнесмендермен және менеджер-практиктермен, ғылыми сарапшылар және консультанттармен, оның ішінде DВА бағдарламасын ойдағыдай меңгерген тұлғалармен іскери тәжірибенің, ғылыми білім мен кері байланыспен қамту талаптарын ескеру мақсатында тиімді өзара әрекет жасалады.

      24. Оқу-әдістемелік қамтамасыз ету талаптары:

      Оқу үдерісін оқу-әдістемелік материалдармен қамтамасыз ету білім беру бағдарламасын сапалы меңгеру мүмкіндігіне кепілдік береді. DВА бағдарламасын іске асыру халықаралық ақпараттық желілерге, кітапхана қорына, компьютерлік технологияларға, әдістемелік құралдар мен сабақ беретін пәндерінің, сонымен қатар диссертациялық жұмыстарының зерттемелеріне еркін кіруді қамтамасыз етеді.

      25. Материалдық-техникалық қамтамасыз ету талаптары.

      DВА бағдарламасын іске асыратын ЖОО-ның қолданыстағы санитарлы-техникалық нормаларға сай, оқу жоспарында қарастырылған теориялық және практикалық дайындықтардың барлық түрін жүргізуге, сондай-ақ докторанттың тәжірибелік-зерттеу жұмыстарын тиімді орындауына қолайлы (аудитория қоры, компьютерлік сыныптар, зертханалар, құрал-жабдықтар, қор материалдары, қашықтықтан оқыту технологиялары) материалдық-техникалық базасы болуы қажет.

4. DВА бағдарламасын ойдағыдай меңгерген тұлғаларды дайындау
дәрежесіне қойылатын талаптар

      26. DВА бағдарламасын ойдағыдай меңгерген және соған лайықты диплом алған докторанттар:

      1) ұйымдастырудың жүйелі әдістемесін білу, басқару мен менеджменттің аналитикалық заманауи әдістерін, диагностиканың, талдаудың әдістері мен проблемаларды шеше білу, сондай-ақ шешім қабылдаудың әдістерін білумен қатар және оларды тәжірибеде іске асыра білуі;

      2) менеджменттің практикалық мәселелерін кәсіби біліктілікпен шешуі және ол шешімдерді өмірде іске асыру, басқарудың функцияларын орындауға дайын болуы және кәсіби проблемаларды тұтастай ұжымның мүддесіне шеше білуі;

      3) басқару лауазымымен айналысуға лайықты және нарықтық экономиканың ерекшеліктері мен мүмкіндіктерін, міндеттері мен мемлекеттің экономикалық рөлін, экологиялық проблемаларды түсінуі, бизнестің әлеуметтік жауапкершілігін мойындау және оны жүргізудің өркениетті этикалық нормаларын ұстануға қажетті білімді, шеберлік пен дағдыларды білуі тиіс;

      4) Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық даму перспективалары мен заманауи проблемаларына баға бере білу, әлемдік экономика мен жаһанданудағы дамудың қазіргі ағымдарын түсіну, халықаралық бәсекелестік мәселелерін бағдарлай білуі тиіс.

      27. DВА бағдарламасын менеджмент саласында ойдағыдай меңгерген докторанттар:

      1) бизнестің мәні мен ұжымды стратегиялық басқаруды түсіну, ұжымның миссиясы мен мақсатын анықтау, оның бәсекелестік ортадағы мықты және әлсіз жақтарын талдай білу, осы негізде ұжымның стратегиясын жасауы;

      2) менеджменттің қазіргі заманғы аналитикалық құралдарын, ұйымдастырудың жүйелі әдісінің әдіснамасын, талдау мен мәселені шешу әдістерін, сондай-ақ шешім қабылдай білу мен практикада оны іске асыру әдістерін игере білуі;

      3) мекеме қызметінің ұжымдық құрылымын, баламалық стратегиясын, мақсаты мен міндеттерін, қызметтің ішкі және сыртқы жағдайларын жасау, қызметкерлер өкілеттілігі мен жауапкершілігін белгілеуді, бизнес-үдерістерді талдау мен жоспарлауды іске асыруды жетілдіруі;

      4) мекемедегі адами ресурстарды тиімді басқаруға арналған білімі мен дағдысының болуы, өзінің жетекшілік дағдыларын дамытуға, дауларды басқаруда ұстанымдары мен әдістерінің болуы, ұйымдық құрылымды қалыптастыра білуі;

      5) стратегиялық, ағымдық жүйелерді әзірлеу, шұғыл жоспарлау мен бақылауды, қызметтің әр түрлі саласында басқару операцияларының ұстанымдары мен қазіргі заманғы әдістерін меңгеру, сапалы басқару жүйесінің тұжырымдамасын, принциптері мен әдістерін білуі;

      6) өз уақытында ұйымдастыра білу, топтармен жұмыс істеуге қабілетті, тиімді қарым-қатынастарды, іскери хат алмасуды іске асыру, келіссөздер жүргізуде тұсаукесер жасау өнерін білуі, іскери этикетті меңгеруі тиіс.

      28. DВА бағдарламасын маркетинг саласында ойдағыдай меңгерген докторанттар:

      1) маркетингтік іс-шаралар мен мекеменің құрылымын ұштастыра білуді, сондай-ақ маркетингтік қызметті ұйымдастыру, оны тиімді бақылауды іске асыру, маркетинг саласында ресурстарды тиімді пайдалануды қамтамасыз ету;

      2) нарық пен нарықтық конъюнктураның анализдеріне қажетті біліктілігінің болуы, тұтынушылардың мінез-құлқын білуі, сатылымды және тиімді тауар айналымын ұйымдастыру, нарықта тауардың алға ілгерілеуін, өнімдерді тарату желілерін қалыптастыру, өнімнің бәсекеге қабілеттілігін бағалай білу және оны жетілдіру бойынша іс-шаралар әзірлеу;

      3) жарнаманы, бұқаралық ақпарат құралдарын қолдану, фирма мен оның тауарлары жайлы қоғамның оң пікірін қалыптастыруға арналған, бәсекеге қабілеттілікті арттыру және тауардың маркасын нығайту мақсатында PR-шараларды пайдалана білуі тиіс.

      29. DВА бағдарламасын қаржы саласында ойдағыдай меңгерген докторанттар:

      1) фирманың қаржылық мақсаттары мен құрылымын қалыптастыра білу, өндірістің шығындарын басқару тұрғысынан бағалау, мекеме қызметін макро және микроэкономикалық факторлармен ұштастыру;

      2) мекеменің қаржылық білімдерін меңгеру және қаржылық менеджмент құралдарын билеу, баланстың тиімді құрылымын анықтай білу, мекеменің мүддесіне сай қаржы жұмсаудың негізгі бағыттарын белгілеу, мекеме активтері мен пассивтерінің ең таңдаулы құрылымын қалыптастыру, қаржы нәтижелерінің динамикасын реттеп отыру;

      3) инвестициялық саясатты қалыптастыру және іске асыру, инвестициялық жобаларды талдау мен таңдауды, қаржы легін іске асыру, олардың қызмет барысындағы тәжірибеге енгізілуін ұйымдастыру;

      4) айналымдағы қаржыларды және мекеменің қысқамерзімді міндеттерін кешенді шұғыл басқаруға арналған білімі мен дағдысының болуы, қызметтің қаржылық нәтижелеріне олардың ықпалы тұрғысынан мекеменің қаржылық резервтерін бағалай білуі тиіс.

      30. DВА бағдарламасын қаржылық және басқару есебі саласында ойдағыдай меңгерген докторанттар:

      1) бухгалтерлік есептік білім негізінде басқарудың әдістерін, шешім қабылдауға арналған басқару есебін пайдалана және оны құра білу, шығындарды есепке алу және бақылау;

      2) қаржы, бухгалтерлік есеп, аудит және салық саласының заңдарын білуі;

      3) есептік-аналитикалық, бақылау-ревизиялық, аудиторлық және консалтинг жұмыстарының дағдыларын білуі;

      4) компанияның қаржылық диагностикасының әдістемесін және басқару тапсырмаларын шешу кезінде оның шешімдерін пайдалану дағдыларын білуі тиіс.

5. DВА бағдарламасын меңгергендігін куәландыратын құжаттар

      31. DВА бағдарламасы бойынша оқуды бітірген тұлғаларға "Іскерлік Әкімшілік Докторы" дәрежесімен мемлекеттік үлгідегі диплом және оқу жұмыс жоспары бойынша оқыған пәндерінің бағалары мен игерілген кредиттер сандарының тізбесі көрсетілген дипломға қосымша (транскрипт) беріледі.

  DBA кәсіптік білім беру бағдарламасы
шеңберінде мамандарды даярлау мазмұны
мен деңгейіне қойылатын ең төменгі
талаптарына 1-ші қосымша

DВА бағдарламасының мазмұны

Блоктар мен пәндердің атауы

кредит көлемі

1

Кәсіптік біліктілікті қалыптастыратын пәндер блогы

24

1.1

Міндетті компонент:

3


Зерттеу әдістемесі

3

1.2

Элективті компонент

21


Көшпелі модуль*/ Шетелде тәжірибеден өту*

4*

2

Тұлға ретінде даму мен жетекшілік қасиеттер пәндерінің блогы

6


Элективті компонент

6

3

Докторлық диссертацияны орындауды қоса алғанда, ғылыми-зерттеулік жұмыс

24

4

Қорытынды аттестация (кешенді емтихан және докторлық диссертацияны қорғау)

6

4.1

Кешенді емтихан (КЭ)

1

4.2

Докторлық диссертацияны рәсімдеу және қорғау (ДҚ)

5


Барлығы

60 кем емес


Ескерту

* Көшпелі модуль мен тәжірибеден өтудің кредиттер саны элективті компонентке кіреді



Об утверждении требований к минимуму содержания и уровню подготовки специалистов в рамках образовательных профессиональных программ МBА и DВА

Приказ и.о. Министра образования и науки Республики Казахстан от 24 октября 2014 года № 441. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 3 декабря 2014 года № 9921. Утратил силу Министра образования и науки Республики Казахстан от 11 марта 2019 года № 109 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования)

      Сноска. Утратил силу Министра образования и науки РК от 11.03.2019 № 109 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с пунктом 5 раздела 1 и пунктом 6 раздела 2 Государственного общеобязательного стандарта послевузовского образования, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 23 августа 2012 года № 1080, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить:

      1) требования к минимуму содержания и уровню подготовки специалистов в рамках образовательных профессиональных программ МВА согласно приложению 1;

      2) требования к минимуму содержания и уровню подготовки специалистов в рамках образовательных профессиональных программ DВА согласно приложению 2.

      2. Департаменту высшего, послевузовского образования и международного сотрудничества (Ж. Шаймарданов) обеспечить:

      1) в установленном порядке государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) после государственной регистрации опубликование настоящего приказа в средствах массовой информации;

      3) размещение настоящего приказа на официальном интернет-ресурсе Министерства образования и науки Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра образования и науки Балыкбаева Т.О.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после его первого официального опубликования.

И.о. Министра

Т. Балыкбаев


  Приложение 1
к приказу и.о. Министра образования
и науки Республики Казахстан
от 24 октября 2014 год № 441

Требования к минимуму содержания и уровню подготовки
специалистов в рамках образовательной профессиональной
программы МВА
1. Общие положения

      1. Настоящие Требования к минимуму содержания и уровню подготовки специалистов в рамках образовательной профессиональной программы МВА (далее – Требования) устанавливают общие подходы к содержанию образовательной программы подготовки магистров делового администрирования (далее – программа МВА) и уровню подготовки выпускников магистратуры.

      2. Требования гармонизированы с международными документами в сфере высшего образования: рекомендации программы ECTS "Руководство пользователя ECTS" (ECTS Users’ Guide), рекомендации European Quality Link (EQUAL) "European MBA Guidelines", критерии аккредитации программ MBA международной организации AMBA (Association of MBAs, Великобритания).

      3. Требования обязательны для применения и соблюдения всеми организациями, осуществляющими подготовку специалистов по программе МВА, независимо от их ведомственной подчиненности, организационно-правовых форм организации и форм обучения.

      4. В настоящих Требованиях используются следующие понятия:

      1) бизнес-образование - образовательная деятельность по подготовке руководителей - менеджеров высшего и среднего звена, участвующих в управлении организациями и принимающих самостоятельные решения по управленческим задачам комплексного и межфункционального характера;

      2) выездной модуль – освоение магистрантами отдельных дисциплин образовательной программы МBA с выездом в зарубежные высшие учебные заведения, в том числе вузы – партнеры;

      3) магистерская диссертация или проект – самостоятельная или групповая исследовательская работа магистрантов по программе МВА прикладного характера, направленная на системное интегрированное рассмотрение проблем управления организацией (предприятием);

      4) программа МВА – программа по подготовке управленческих кадров, владеющих современными знаниями и навыками в области бизнеса, способных управлять процессами и кадровыми активами, формировать стратегию компании, уметь определять стратегические и оперативные задачи и добиваться их достижения с применением научного инструментария;

      5) модульный формат обучения – логически завершенная форма части содержания учебной программы, включающая две и более дисциплин, освоенных за определенный период времени, который завершается соответствующей формой контроля знаний;

      6) магистр делового администрирования – академическая степень, присуждаемая лицам, освоившим программу МВА;

      7) еxecutive МВА (ЕМВА) – это программа МВА, ориентированная на подготовку топ-менеджеров с учетом специфики целевой аудитории.

2. Требования к структуре и содержанию образовательной
программы МВА

      5. Образовательная программа МВА реализуется в высших учебных заведениях (далее - вуз), имеющих лицензию на право ведения образовательной деятельности и лицензию по специальности магистратуры "Деловое Администрирование", независимо от ведомственной подчиненности и формы собственности.

      6. Высшее учебное заведение разрабатывает миссию программы МВА, учитывающую специфику программы, характеристики групп магистрантов и получаемые ими от обучения конечные результаты, а также другие целевые установки.

      7. Вуз самостоятельно определяет содержание и технологии обучения.

      8. Нормативная продолжительность освоения образовательной программы МBA составляет 2 года, программы ЕМВА – не менее 1 года.

      9. Структура образовательной программы формируется из различных видов учебной и исследовательской работы, определяющих содержание образования и отражает их соотношение, измерение и учет.

      10. Перечень элективных дисциплин определяется вузом самостоятельно в соответствии с направлением подготовки и специализацией, который утверждается Ученым советом. Не допускается исключение дисциплины или сокращение объема кредитов по дисциплинам обязательного компонента.

      11. Перечень дисциплин компонента по выбору, обеспечивающего формирование знаний, компетенций и навыков, определяется вузом самостоятельно.

      12. Структура образовательной программы МВА также предусматривает:

      1) выполнение магистерской диссертации или проекта с практическими выводами и рекомендациями;

      2) экспериментально-исследовательскую работу магистрантов.

      В магистерской диссертации/проекте отражается комплексное межфункциональное рассмотрение проблем управления предприятиями и организациями.

      Магистерская диссертация /проект должна:

      1) соответствовать основной проблематике специализации программы МВА, по которой защищается диссертационная работа/проект;

      2) быть актуальной, иметь практическую значимость;

      3) основываться на современных теоретических и методологических достижениях отечественной и зарубежной науки и практики;

      4) использовать современную методику научных и бизнес исследований;

      5) базироваться на современных методах обработки и интерпретации данных с применением компьютерных технологий;

      6) содержать выводы и предложения по решению поставленной проблемы.

      13. Содержание образовательной программы МВА и Executive МВА (ЕМВА) устанавливается в соответствии с Приложением 1.

      14. Образовательная программа МВА содержит:

      1) дисциплины по формированию профессиональных компетенций и личностного развития, лидерских качеств;

      2) производственную практику (для лиц, обучающихся с отрывом от производства);

      3) выполнение магистерской диссертации или проекта;

      4) итоговую аттестацию.

      15. Образовательные программы по формированию профессиональных компетенций состоят из дисциплин обязательного и элективного компонентов.

      Перечень элективных дисциплин определяется в соответствии с направлением подготовки и специализацией программы МВА для определенной бизнес-отрасли.

      16. Подготовка магистров в рамках образовательной программы МВА осуществляется по различным направлениям при условии выполнения требований к подготовке профессиональных управляющих общего профиля (general manager), а также по корпоративной программе.

      17. Магистрант формирует индивидуальный учебный план (ИУП) с учетом дисциплин обязательного компонента и каталога элективных дисциплин (КЭД). ИУП определяет индивидуальную образовательную траекторию магистранта.

3. Требования к условиям подготовки специалистов по
образовательной программе МВА

      18. Преподавание на программах МВА обеспечивается профессорско-преподавательским составом, вовлеченных в проведение бизнес исследований и консалтинг, научную деятельность, а также имеющих управленческий опыт работы.

      19. Требования к кадровому обеспечению.

      1) наличие академических степеней МВА, MS, DBA/ ученых степеней РhD, кандидат наук, доктор наук не менее чем у 75% преподавательского состава;

      2) не менее 25% преподавателей с опытом практической деятельности в бизнесе более 5 лет;

      3) не менее 15% преподавательского состава зарубежные преподаватели/ преподаватели прошедшие зарубежную стажировку или обучение / имеющие фундаментальные, прикладные исследования в области развития бизнеса.

      20. Требования к учебно-методическому обеспечению:

      Вуз обеспечивает учебный процесс учебно-методическими и информационными материалами для качественного освоения магистрантами образовательной программы. Реализация программы МВА обеспечивается свободным доступом к международным информационным сетям, к библиотечным фондам, компьютерным технологиям, методическим пособиям и разработкам по преподаваемым дисциплинам, в том числе по выполнению диссертационной работы.

      Учебные и библиотечные помещения оснащаются доступом в Интернет, к электронным базам данных, содержащим наиболее распространенные профессиональные периодические издания.

      Программы МВА имеют поддержку через онлайн-платформу, доступ к которой слушатели получают вне учебного заведения и во внеучебное время.

      21. Требования к материально-техническому обеспечению.

      Вуз, реализующий образовательные программы МВА, должен располагать материально-технической базой (аудиторный фонд, компьютерные классы), соответствующей действующим санитарно-техническим нормам и обеспечивающей проведение всех видов теоретической и практической подготовки, предусмотренных учебным планом, в том числе выполнение экспериментально-исследовательской работы магистранта.

      Вуз обеспечивает условия реализации программы МВА, с применением современных образовательных технологий и предоставлением необходимых социальных услуг.

4. Требования к уровню подготовки лиц, успешно освоивших
образовательную программу МВА

      22. Требования к ключевым компетенциям выпускников МВА.

      Компетенции выпускника программы МВА определяется следующими знаниями и навыками:

      1) сущность управления бизнесом со стратегических позиций деятельности организации в современной рыночной среде;

      2) устройство организаций, механизмы их взаимодействия с заинтересованными сторонами (стейкхолдерами), принципы работы в условиях внешнего контекста в долгосрочной перспективе;

      3) концепцию лидерства в стратегическом управлении;

      4) современные подходы к управлению;

      5) аналитические методы менеджмента, методы диагностики, анализа и решения проблем, а также методы принятия решений и их реализации на практике;

      6) значение глобализации бизнеса;

      7) анализировать проблемные аспекты бизнеса и генерировать решения;

      8) выявлять влияние внешней среды и учитывать его при решении практических проблем управления;

      9) интегрировать различные функциональные аспекты менеджмента, исходя из знания теории, современных исследований и требований практики;

      10) использовать маркетинговый и финансовый подход к решению проблем управления компанией;

      11) рассматривать проблемы ведения бизнеса и управления им с позиций конкуренции в международной среде.

5. Документы, удостоверяющие освоение образовательной
программы МВА

      23. Лицам, завершившим обучение по программе МВА, выдается диплом государственного образца с присуждением академической степени "Магистр Делового Администрирования" и приложение к диплому (транскрипт), с указанием перечня изученных дисциплин с оценками и числом освоенных кредитов согласно рабочему учебному плану.

  Приложение 1
к Требованиям минимума
содержания и уровня подготовки
специалистов в рамках
образовательной профессиональной
программы МВА

      Содержание образовательной программы МВА и Executive МВА (ЕМВА)

Наименования блоков и дисциплин

Объем в кредитах

МВА

Объем в кредитах ЕМВА

1

Блок дисциплин по формированию профессиональных компетенций

33

26

1)

Обязательный компонент:

4

4


Стратегический менеджмент

2

2


Бизнес-исследование

2

2

2)

Элективный компонент

29

22


Выездной модуль/ Стажировка за рубежом*

-

-

2

Блок дисциплин личностного развития и формирования лидерских качеств

7

7

1)

Элективный компонент

7

7

3

Экспериментально-исследовательская работа, выполнение магистерской диссертации/ проекта

3

3


Производственная практика **

Не менее 2 ***


4

Итоговая аттестация (комплексный экзамен и защита магистерской диссертации /проекта)

2

2


Итого

45

38


      Примечание

      * Выездной модуль или стажировка за рубежом и количество кредитов входит в элективный компонент.

      **Практика предусмотрена для магистрантов обучающихся с отрывом от производства.

      ***Количество кредитов, выделяемых на практику не входит в общую трудоемкость.

  Приложение 2
к приказу и.о. Министра образования
и науки Республики Казахстан
от 24 октября 2014 год № 441

Требования к минимуму содержания и уровню подготовки
специалистов в рамках образовательной профессиональной
программы DBA
1. Общие положения

      1. Настоящие Требования к минимуму содержания и уровню подготовки специалистов в рамках образовательной профессиональной программы DBA (далее - Требования) устанавливают требования к содержанию образовательной программы "Доктор делового администрирования" (далее - программа DBA) и уровню подготовки выпускников докторантуры.

      2. Требования гармонизированы с национальными и международными документами в сфере высшего образования. Положения государственной аттестации, рекомендации Руководство пользователя ECTS (ECTS Users’ Guide), рекомендации European Quality Link (EQUAL) "European MBA Guidelines", критерии аккредитации программ DBA международной организации AMBA (Association of MBAs, Великобритания).

      3. Требования обязательны для применения и соблюдения высшим учебным заведениям (далее - вуз), осуществляющим подготовку специалистов по программе DBA, независимо от их ведомственной подчиненности, организационно-правовой формы организации и форм собственности.

      4. В настоящих Требованиях используются следующие понятия:

      1) бизнес-образование - образовательная деятельность по подготовке руководителей - менеджеров высшего и среднего звена, участвующих в управлении организациями и принимающих самостоятельные решения по управленческим задачам комплексного и межфункционального характера;

      2) выездной модуль – освоение докторантами отдельных дисциплин образовательной программы DBA с выездом в зарубежные высшие учебные заведения, в том числе вузы-партнеры;

      3) модульный формат обучения – логически завершенная форма части содержания учебной программы, включающая две и более дисциплин, освоенных за определенный период времени, который завершается соответствующей формой контроля знаний;

      4) доктор делового администрирования (DBA): степень, присуждаемая лицам, освоившим программу DBA;

      5) программа докторантуры DBA - Программа DBA предназначена для подготовки управленческих кадров, менеджеров высшего звена, имеющих практический опыт, а также заинтересованных в проведении прикладных исследований для освоения и развития современных концепций и моделей менеджмента;

      6) докторская диссертация по программе DBA: исследовательская работа, в которой изложены научно-обоснованные экономические и управленческие решения, внедрение которых вносит значительный вклад в развитие бизнес среды и экономики страны в целом.

2. Требования к структуре и содержанию образовательной
программы DBA

      5. Образовательная программа DВА реализуется в высших учебных заведениях, имеющих лицензии на право ведения образовательной деятельности и лицензию по специальности докторантуры "Деловое Администрирование", независимо от ведомственной подчиненности и формы собственности.

      6. Высшее учебное заведение разрабатывает миссию программы DBA, учитывающую специфику программы, характеристики групп докторантов и получаемые ими от обучения конечные результаты, а также другие целевые установки.

      7. Вуз самостоятельно определяют форму и технологии обучения.

      8. Нормативная продолжительность освоения образовательной программы DBA составляет не менее 3-х лет.

      9. Структура программы DBA содержит две равнозначные компоненты: образовательную и исследовательскую.

      10. Образовательная программа докторантуры DBA формируется из различных видов работ и включает:

      1) теоретическое обучение;

      2) исследовательскую работу, включая выполнение докторской диссертации;

      3) итоговую аттестацию.

      11. Трудоемкость учебной и исследовательской работы измеряется в кредитах. Перечень дисциплин по выбору и соответствующие объемы кредитов устанавливаются вузом самостоятельно в соответствии с запросами работодателей и рынка труда.

      12. Содержание программы DBA устанавливается в соответствии с Приложением 1.

      13. Исследовательская компонента образовательной программы DBA формируется из прикладной и исследовательской работы докторанта, публикаций и написания докторской диссертации.

      14. Результаты исследований докторанта публикуются не менее чем в 7 (семи) научных изданиях, журналах, в том числе не менее 3 (трех) в научных изданиях дальнего зарубежья и представленных на международных научных конференциях.

      15. Требования к уровню подготовки докторов делового администрирования определяются содержанием образовательных программ. Вуз, реализующий программу DBA, разрабатывает и утверждает в установленном порядке учебные планы, а также программы учебных дисциплин.

      16. Содержание образовательной программы DBA разрабатывается с учетом особенностей и принципов функционирования казахстанского бизнеса и менеджмента, изучения международного бизнеса и зарубежного опыта управления.

      17. Программа DBA должна также предусматривать участие докторантов в занятиях прикладного характера: компьютерных симуляциях, деловых играх, анализа конкретных ситуаций, психологических и иных тренингах, консультациях и иных обсуждениях результатов прикладных проектов с целью развития навыков менеджера.

      18. Требования к исследовательской работе докторанта по программе DBA:

      Исследовательская работа докторанта должна:

      1) соответствовать профилю специальности программы DBA;

      2) быть актуальной, содержать научную новизну и практическую значимость;

      3) основываться на современных теоретических, методических и технологических достижениях науки и практики;

      4) базироваться на современных методах обработки и интерпретации данных с применением компьютерных технологий;

      5) выполняться с использованием современных методов исследований;

      6) содержать исследовательские (методические, практические) разделы по основным защищаемым положениям.

      19. Результаты исследовательской работы в конце каждого периода их прохождения оформляются докторантом в виде промежуточного отчета.

      20. По результатам исследовательской работы докторанты выполняют докторскую диссертацию.

      21. Научное руководство докторантами программы DBA осуществляется не менее чем двумя консультантами, назначаемыми из числа докторов/кандидатов наук с научно-исследовательским/академическим опытом или имеющими степень DBA с опытом управленческой, консалтинговой работы.

3. Требования к условиям подготовки специалистов по
образовательной программе DBA

      22. Программа DBA реализуется в вузе высококвалифицированными специалистами, имеющими ученую степень доктора или кандидата наук и/или лицами, обладающими профессиональными знаниями и навыками по направлению подготовки, с наличием международных стажировок и публикаций.

      23. Требования к кадровому обеспечению:

      1) наличие степени РhD/ ученой степени кандидата/ доктора наук по соответствующим специальностям не менее 90% преподавательского состава;

      2) не менее 25% преподавателей с опытом практической деятельности в бизнесе не менее 7 лет;

      3) не менее 40% преподавательского состава - зарубежные преподаватели/ преподаватели, прошедшие зарубежную стажировку или обучение, имеющие фундаментальные и прикладные исследования в области развития бизнеса.

      При реализации программы DBA обеспечивается взаимодействие с ведущими бизнесменами и менеджерами-практиками, научными экспертами и консультантами, с целью учета требований деловой практики.

      24. Требования к учебно-методическому обеспечению:

      Учебно-методическое обеспечение учебного процесса гарантирует возможность качественного освоения образовательной программы. Реализация программы DBA обеспечивается свободным доступом к международным информационным сетям, к библиотечным фондам, компьютерным технологиям, методическим пособиям и разработкам по преподаваемым дисциплинам, в том числе по выполнению диссертационной работы.

      25. Требования к материально-техническому обеспечению:

      Вуз, реализующий программу DBA, располагает материально-технической базой (аудиторный фонд, компьютерные классы, лаборатории, приборное обеспечение, фондовые материалы, применение технологий дистанционного обучения), соответствующей действующим санитарно-техническим нормам и обеспечивающей проведение всех видов теоретической и практической подготовки, предусмотренных учебным планом, а также эффективное выполнение научно-исследовательской работы докторанта.

4. Требования к уровню подготовки лиц, успешно освоивших
программу DBA

      26. Докторанты, успешно освоившие программу DBA и получившие соответствующий диплом, должны:

      1) владеть методологией системного подхода к организации, современными подходами к управлению и аналитическими методами менеджмента, методами диагностики, анализа и решения проблем, а также методами принятия решений и их реализации на практике;

      2) квалифицированно решать практические проблемы менеджмента и воплощать эти решения в жизнь, быть подготовленными к осуществлению функций управления и уметь решать профессиональные проблемы в интересах организации в целом;

      3) обладать знаниями, умениями и навыками, необходимыми для занятия соответствующей управленческой должности и основанными на глубоком понимании особенностей рыночной экономики и ее возможностей, функций и экономической роли государства, понимании экологических проблем, осознании социальной ответственности бизнеса и приверженности цивилизованным этическим нормам его ведения:

      4) уметь давать оценку современным проблемам и перспективам социально-экономического развития Казахстана, понимать современные тенденции развития мировой экономики и глобализации, ориентироваться в вопросах международной конкуренции.

      27. В области менеджмента докторанты, успешно освоившие программу DBA, должны:

      1) понимать сущность бизнеса и стратегического управления организацией, определять миссию и цели организации, анализировать ее сильные и слабые стороны в конкурентной среде, вырабатывать на этой основе стратегию организации;

      2) владеть современным аналитическим инструментарием менеджмента, методологией системного подхода к организации, методами диагностики, анализа и решения проблем, а также методами принятия решений и их реализации на практике;

      3) разрабатывать организационную структуру, адекватную стратегии, целям и задачам, внутренним и внешним условиям деятельности организации, осуществлять распределение полномочий и ответственности сотрудников, анализировать и проектировать бизнес-процессы;

      4) иметь знания и навыки для эффективного управления человеческими ресурсами в организациях, развивать в себе навыки лидерства, владеть принципами и методами управления конфликтами, формировать организационную культуру;

      5) разрабатывать системы стратегического, текущего и оперативного планирования и контроля, владеть принципами и современными методами управления операциями в различных сферах деятельности, знать концепции, принципы и методы формирования систем управления качеством;

      6) уметь организовывать свое время, быть способными работать в группах, осуществлять эффективные коммуникации, деловую переписку, владеть искусством презентаций ведения переговоров, деловым этикетом.

      28. В области маркетинга докторанты, успешно освоившие программу DBA, должны:

      1) уметь разрабатывать маркетинговые мероприятия в увязке со стратегией организации, а также организовывать маркетинговую деятельность, осуществлять ее эффективный контроль, обеспечивать рациональное использование ресурсов в сфере маркетинга;

      2) обладать необходимой квалификацией для анализа рынка и рыночной конъюнктуры, изучения поведения потребителей, организовывать продажи, эффективный товарооборот, обеспечивать продвижение товаров на рынок, формирование сетей распределения продукции, уметь оценивать конкурентоспособность продукции и нарабатывать мероприятия по ее повышению;

      3) уметь использовать рекламу, средства массовой информации, РR-мероприятий для формирования положительного общественного мнения (имиджа) о фирме и ее товарах с целью повышения конкурентоспособности и укрепления товарной марки.

      29. В области финансов докторанты, успешно освоившие программу DBA, должны:

      1) уметь формировать финансовые цели и стратегии фирмы, оценивать издержки производства управленческой точки зрения, увязывать деятельность предприятия с макро и микроэкономическими факторами;

      2) обладать знаниями финансов организации и владеть инструментами финансового менеджмента, определять рациональную структуру баланса, определять основные направления расходования средств в интересах предприятия, формировать наилучшую структуру активов и пассивов предприятия, регулировать динамику финансовых результатов;

      3) уметь формировать и реализовывать инвестиционную политику, осуществлять анализ и выбор инвестиционных проектов, потоков денежных средств, организовывать их внедрение в практическую деятельность;

      4) обладать знаниями и навыками для комплексного оперативного управления оборотными средствами и краткосрочными обязательствами организации, оценивать финансовые резервы организации с точки зрения их влияния на финансовые результаты деятельности.

      30. В области финансового и управленского учета докторанты, успешно освоившие программу DBA, должны:

      1) владеть методами управления на основе знаний бухгалтерского учета, умения построить и использовать управленческий учет для принятия решений, учитывать и контролировать затраты;

      2) обладать знаниями законодательства в области финансов, бухгалтерского учета и аудита и налогов;

      3) владеть навыками учетно-аналитической, контрольно-ревизионной, аудиторской и консалтинговой работы;

      4) владеть методологией финансовой диагностики компании и навыки использования ее результатов при решении управленческих задач.

5. Документы, удостоверяющие освоение программы DBA

      31. Лицам, завершившим обучение по программе DBA, выдаются диплом государственного образца с присуждением академической степени "Доктор Делового Администрирования" и приложение к диплому (транскрипт), с указанием перечня изученных дисциплин с оценками и числом освоенных кредитов согласно рабочему учебному плану.

  Приложение 1
к Требованиям минимума
содержания и уровня подготовки
специалистов в рамках
образовательной профессиональной
программы DBA

      Содержание программы DBA

Наименования блоков и дисциплин

Объем в кредитах

1

Блок дисциплин по формированию профессиональных компетенций

24

1.1

Обязательный компонент:

3


Методология и методы исследований

3

1.2

Элективный компонент

21


Выездной модуль/Стажировка за рубежом

4*

2

Блок дисциплин личностного развития и формирования лидерских качеств

6


Элективный компонент

6

3

Исследовательская работа, включая выполнение докторской диссертации

24

4

Итоговая аттестация (комплексный экзамен и защита докторской диссертации)

6

4.1

Комплексный экзамен (КЭ)

1

4.2

Оформление и защита докторской диссертации (ЗД)

5


Итого

Не менее 60


      Примечание

      * Количество кредитов выездного модуля и стажировки входит в элективный компонент