Жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары – Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2016 жылғы 6 қазандағы № 422 және Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2016 жылғы 27 қарашадағы № 505 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2017 жылғы 11 қаңтарда № 14660 болып тіркелді.

      2003 жылғы 9 шілдедегі Қазақстан Республикасының Су кодексі 56-бабының 4-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:

      1. Қоса беріліп отырған Жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу әдістемесі бекiтілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігінің Су ресурстары комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бірлескен бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бірлескен бұйрық мемлекеттік тіркелген күнінен бастап күнтізбелік он күн ішінде оның қазақ және орыс тілдеріндегі баспа және электрондық түрдегі көшірмесінің Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне ресми жариялау және қосу үшін "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберілуін;

      3) осы бірлескен бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін мерзімді баспа басылымдарына ресми жариялауға жіберілуін;

      4) осы бірлескен бұйрықтың Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігінің ресми интернет-ресурсында орналастырылуын қамтамасыз етсін.

      3. Осы бірлескен бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бірлескен бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің
орынбасары – Қазақстан
Республикасының Ауыл
шаруашылығы министрі
______________А. Мырзахметов
ҚазақстанРеспубликасыныңЭнергетика министрі_____________Қ. Бозымбаев

      "КЕЛІСІЛГЕН"

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық экономика министрі

      _____________Қ. Бишімбаев

      2016 жылғы 12 желтоқсан

  Қазақстан Республикасы
Премьер-Министрінің
орынбасары – Қазақстан
Республикасы
Ауыл шаруашылығы
министрінің
2016 жылғы 6 қазандағы
№ 422 және
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2016 жылғы 27 қарашадағы
№ 505 бірлескен бұйрығымен
бекітілген

Жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу әдістемесі

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу әдістемесі (бұдан әрі – әдістеме) 2003 жылғы 9 шілдедегі Қазақстан Республикасы Су кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 56-бабы 4-тармағына сәйкес әзірленді және жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу тәртібін айқындайды.

      2. Жерүсті су объектілеріндегі су сапасының нысаналы көрсеткіштері (бұдан әрі – нысаналы көрсеткіштер) өндіріс өсімімен сипатталатын өңірдің әлеуметтік-экономикалық дамуы кезінде қоршаған ортаның антропогендік ластануын болдырмау мақсатында белгіленеді.

      3. Осы Әдістемеде мынадай негізгі ұғамдар пайдаланылады:

      1) жер үсті су объектілері – шекарасы, көлемі мен су режимі бар, құрлық бетінде оның бедері нысанында сулардың тұрақты немесе уақытша жинақталуы;

      2) қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткiштерi – қоршаған ортаның сапасын бiртiндеп жақсарту қажеттiгiн ескере отырып, қоршаған ортаның белгiлi бiр уақыт кезеңiне нормаланатын параметрлерiнiң шектi деңгейiн сипаттайтын көрсеткiштер;

      3) су сапасының стандарттары – жерүсті су объектілері жай-күйінің нысаналы көрсеткіштеріне қол жеткізу үшін сақталуға тиіс судың шекті гидрохимиялық, микробиологиялық, физикалық сипаттамаларының сандық көрсеткіштері.

      4. Су сапасының стандарттарын сипаттайтын және Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрлігі Су ресурстары комитеті төрағасының 2016 жылғы 9 қарашадағы № 151 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 14513 болып тіркелген) бекітілген Су объектілерінде су сапасын жіктеудің бірыңғай жүйесінде (бұдан әрі – жіктеу) белгіленген су сапасының сыныбы нысаналы көрсеткіштер ретінде қабылданады. Нысаналы көрсеткіштер әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштер өсіміне қол жеткізу мақсатында экономиканың перпективалы салаларын және тиісінше олармен байланысты суды пайдаланудың басым түрлерін дамыту үшін қол жеткізу қажет су сапасының деңгейін сипаттайды.

      5. Нысаналы көрсеткіштер мен оған қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың, астананың жергілікті атқарушы органдары (бұдан әрі – ЖАО) әзірлейді және Қазақстан Республикасы Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарында белгілейді.

2-тарау. Нысаналы көрсеткіштер мен оларға қол жеткізу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу

      6. Нақты су объектісінің су шаруашылығы учаскесі бойынша нысаналы көрсеткіштерді әзірлеу Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2015 жылғы 26 ақпандағы № 145 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10869 болып тіркелген) бекітілген Қоршаған орта сапасының нысаналы көрсеткіштерін айқындау қағидаларына сәйкес жүзеге асырылады.

      Нақты су объектісінің су шаруашылығы учаскесі бойынша нысаналы көрсеткіштер жіктеуге сәйкес су сапасының сыныбына сүйене отырып айқындалатын аталған су объектісінің су шаруашылығы учаскесі үшін су сапасының стандарттарын су қорын пайдалану және қорғау, сумен жабдықтау, су бұру саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) бекіткеннен кейін әзірленеді.

      Уәкілетті орган белгілеген су сапасының стандартын сипаттайтын су сапасының сыныбымен салыстырғанда судың сапасының жақсаруын көздейтін су сапасының сыныбы нысаналы көрсеткіш болып табылады.

      7. Нысаналы көрсеткіштерге қол жеткізу үшін ЖАО су ресурстарының ластануының және тиімсіз пайдаланылуының алдын алу бойынша шаралар кешенін, сондай-ақ қоршаған ортаны қорғау жөніндегі шараларды қамтитын іс-шаралар жоспарын әзірлейді.

      8. Экологиялық ахуалға талдау жүргізген кезде су сапасы стандарттарын белгілеу барысында алынған қорытындылар қабылданады және су объектісін мынадай белгілі бір топтарға жатқызуды қамтитын өзен бассейнінің спецификасын, фондық және табиғи-климаттық ерекшеліктерін көрсететін су сапасының алдағы жылдардағы деректері ескеріледі:

      антропогендік жүктеменің әсері оның негізгі гидрологиялық және морфологиялық сипаттамаларын өзгертуге әкелмеген табиғи су объектілеріне;

      антропогендік жүктеменің әсері олардың негізгі гидрологиялық және морфологиялық сипаттамаларын өзгертуге әкелген табиғи су объектілеріне;

      шаруашылық қызмет нәтижесінде құрылған су объектілеріне.

      Қосымша келіп түсетін ағынды сулардың және басқа да ластаушы заттардың сипаттамаларына, сондай-ақ қарастырылып отырған су объектісі бойынша суды пайдалану құрылымына талдау жүргізіледі және оның нәтижесі бойынша суды пайдаланудың негізгі түрлері айқындалады.

      9. Нысаналы көрсеткіштерге қол жеткізу бойынша экономикалық мүмкіндіктерді зерттеу суды пайдаланудың басым бағыттарына сәйкес келетін су сапасының талап етілген сыныбына қол жеткізу үшін іс-шаралар кешенін іске асыруға байланысты шығындар негізінде жүргізіледі.

      10. Нысаналы көрсеткіштерді белгілеу өлшемшарттарын айқындау кезінде:

      1) қоршаған ортаға антропогендік әсер ету дәрежесі;

      2) халықты ауыз сумен жабдықтауды қамтамасыз ету және су экожүйесінде теңдікті ұстау қажеттілігі;

      3) әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштердің өсіміне қол жеткізу мақсатында экономиканың перспективалы салаларын және тиісінше олармен байланысты суды пайдаланудың басым түрлерін дамыту қажеттілігі ескеріледі.

      11. Су объектісіндегі су сапасын айқындайтын көрсеткіштердің құрамы жіктеуде келтірілген көрсеткіштер тізбесіне сүйене отырып қалыптастырылады.

      12. Нысаналы көрсеткіштерге қол жеткізу сыныптауышта көрсетілген су сапасы стандаттарының сандық мәндерін салыстыру арқылы Ұлттық гидрометеорологиялық қызметтің үш жылдық кезеңдегі гидрологиялық мониторингінің деректері немесе аумақтық және (немесе) жекеше байқау желiлерiнiң пункттерiнде аккредиттелген талдамалық зертханалар және (немесе) автоматтық байқау пункттері жүзеге асыратын ластаушы заттардың құрамын талдау үшін сынамаларды іріктеу негізінде айқындалады.

      Нысаналы көрсеткіш осы су сапасы сыныбына орналған сыныптауышта айқындалған барлық көрсеткіштер мәніне сәйкес болғанда ғана қол жеткізілген болып саналады.

Об утверждении Методики разработки целевых показателей качества воды в поверхностных водных объектах и мероприятий по их достижению

Совместный приказ Заместителя Премьер-Министра Республики Казахстан Министра сельского хозяйства Республики Казахстан от 6 октября 2016 года № 422 и Министра энергетики Республики Казахстан от 27 ноября 2016 года № 505. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 11 января 2017 года № 14660.

      В соответствии с пунктом 4 статьи 56 Водного кодекса Республики Казахстан от 9 июля 2003 года ПРИКАЗЫВАЕМ:

      1. Утвердить прилагаемую Методику разработки целевых показателей качества воды в поверхностных водных объектах и мероприятий по их достижению.

      2. Комитету по водным ресурсам Министерства сельского хозяйства Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) в течение десяти календарных дней со дня государственной регистрации настоящего совместного приказа направление его копии в печатном и электронном виде на казахском и русском языках в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации" для официального опубликования и включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан;

      3) в течение десяти календарных дней после государственной регистрации настоящего совместного приказа направление его копии на официальное опубликование в периодические печатные издания;

      4) размещение настоящего совместного приказа на интернет-ресурсе Министерства сельского хозяйства Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего совместного приказа возложить на курирующего вице-министра сельского хозяйства Республики Казахстан.

      4. Настоящий совместный приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.


Заместитель Премьер-Министра
Республики Казахстан - Министр
сельского хозяйства Республики
Казахстан
______________ А. Мырзахметов

Министр энергетики
Республики Казахстан
_____________К. Бозумбаев


      "СОГЛАСОВАН"

      Министр национальной экономики

      Республики Казахстан

      ___________ К. Бишимбаев

      12 декабря 2016 года



  Утверждена
совместным приказом
Заместителя Премьер-Министра
Республики Казахстан – Министра
сельского хозяйства
Республики Казахстан
от 6 октября 2016 года № 422
и Министра энергетики
Республики Казахстан
от 27 ноября 2016 года № 505

Методика разработки целевых показателей качества воды в
поверхностных водных объектах и мероприятий по их достижению
Глава 1. Общие положения

      1. Настоящая Методика разработки целевых показателей качества воды в поверхностных водных объектах и мероприятий по их достижению (далее – методика) разработана в соответствии с пунктом 4 статьи 56 Водного кодекса Республики Казахстан от 9 июля 2003 года (далее – Кодекс) и определяет порядок разработки целевых показателей качества воды в поверхностных водных объектах и мероприятий по их достижению.

      2. Целевые показатели качества воды в поверхностных водных объектах (далее – целевые показатели) устанавливаются в целях предотвращения антропогенного загрязнения окружающей среды при социально-экономическом развитии региона, характеризующемся ростом производства.

      3. В настоящей Методике используются следующие основные понятия:

      1) поверхностные водные объекты – постоянное или временное сосредоточение вод на поверхности суши в формах ее рельефа, имеющих границы, объем и водный режим;

      2) целевые показатели качества окружающей среды – показатели, характеризующие предельный уровень нормируемых параметров окружающей среды на определенный период времени с учетом необходимости постепенного улучшения качества окружающей среды;

      3) стандарты качества воды – количественные показатели предельной гидрохимической, микробиологической, физической характеристик воды, которые должны быть соблюдены для достижения целевых показателей состояния поверхностных водных объектов.

      4. За целевые показатели принимаются классы качества воды, характеризующие стандарты качества вод и установленные в Единой системе классификации качества воды в водных объектах, утвержденной приказом Председателя Комитета по водным ресурсам Министерства сельского хозяйства Республики Казахстан от 9 ноября 2016 года № 151 (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 14513) (далее – классификация). Целевые показатели характеризуют уровень качества воды, который необходимо достичь для развития перспективных отраслей экономики и соответственно связанных с ними приоритетных видов водопользования с целью достижения роста социально-экономических показателей.

      5. Целевые показатели и мероприятия по их достижению разрабатываются местными исполнительными органами областей, городов республиканского значения, столицы (далее – МИО) и устанавливаются в документах Системы государственного планирования Республики Казахстан.

Глава 2. Разработка целевых показателей и мероприятий по их
достижению

      6. Разработка целевых показателей по водохозяйственному участку конкретного водного объекта осуществляется в соответствии с Правилами определения целевых показателей качества окружающей среды, утвержденными приказом Министра энергетики Республики Казахстан от 26 февраля 2015 года № 145 (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 10869).

      Целевые показатели по водохозяйственному участку конкретного водного объекта разрабатываются после утверждения уполномоченным органом в области использования и охраны водного фонда, водоснабжения, водоотведения (далее – уполномоченный орган) стандартов качества воды для водохозяйственного участка данного водного объекта, которые определяются исходя из классов качества воды, согласно классификации.

      Класс качества воды, предусматривающий улучшение качества воды по сравнению с классом качества воды, характеризующим установленный уполномоченным органом стандарт качества воды, будет являться целевым показателем.

      7. Для достижения целевых показателей МИО разрабатывается план мероприятий, включающий комплекс мер по предупреждению загрязнения и нерационального использования водных ресурсов, а также мер по охране окружающей среды.

      8. При проведении анализа экологической ситуации принимаются выводы, полученные в ходе установления стандартов качества воды, и учитываются данные качества вод за предшествующие годы, выражающие специфику, фоновые и природно-климатические особенности речного бассейна, включающие отнесение водного объекта к определенным группам:

      природным водным объектам, воздействие антропогенной нагрузки на которые не привело к изменению его основных гидрологических и морфологических характеристик;

      природным водным объектам, воздействие антропогенной нагрузки на которые привело к изменению его основных гидрологических и морфологических характеристик;

      водным объектам, созданным в результате хозяйственной деятельности.

      Дополнительно проводится анализ характеристик поступающих сточных вод и других загрязняющих веществ, а также структура водопользования по рассматриваемому водному объекту и по его результатам определяются основные виды водопользования.

      9. Изучение экономических возможностей по достижению целевых показателей проводится исходя из затрат, связанных с реализацией комплекса мероприятий для достижения требуемого класса качества воды, соответствующего приоритетным видам водопользования.

      10. При определении критериев установления целевых показателей учитываются:

      1) степень антропогенного воздействия на окружающую среду;

      2) необходимость обеспечения питьевого водоснабжения населения и поддержания равновесия в водной экологической системе;

      3) необходимость развития перспективных отраслей экономики и соответственно связанных с ними приоритетных видов водопользования с целью достижения роста социально-экономических показателей.

      11. Состав показателей, определяющих качество воды в водном объекте, формируется исходя из перечня показателей, приведенных в классификации.

      12. Достижение целевых показателей определяется на основании данных гидрологического мониторинга Национальной гидрометеорологической службы за трехлетний период, путем их сопоставления с числовыми значениями стандартов качества вод, указанных в классификации, либо отбора проб для анализа содержания загрязняющих веществ, осуществляемого аккредитованными аналитическими лабораториями и (или) автоматическими пунктами наблюдений на пунктах территориальной и (или) частной сетей наблюдений.

      Целевой показатель считается достигнутым только при соответствии значений всех показателей, определенных в классификации для данного класса качества воды.