Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарын бекіту туралы

Атырау облысы Мақат ауданы мәслихатының 2017 жылғы 14 желтоқсандағы № 140-VI шешімі. Атырау облысының Әділет департаментінде 2017 жылғы 29 желтоқсанда № 4022 болып тіркелді. Күші жойылды - Атырау облысы Мақат аудандық мәслихатының 2018 жылғы 30 қаңтардағы № 153-VI шешімімен

      Ескерту. Күші жойылды - Атырау облысы Мақат аудандық мәслихатының 30.01.2018 № 153-VI шешімімен (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі).

      "Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 23 қаңтардағы Заңының 6-бабына, "Жайылымдар туралы" Қазақстан Республикасының 2017 жылғы 20 ақпандағы Заңының 8, 13 баптарына сәйкес, аудандық мәслихат ШЕШІМ ҚАБЫЛДАДЫ:

      1. Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспары қосымшаға сәйкес бекітілсін.

      2. Осы шешімнің орындалуын бақылау аудандық мәслихаттың экономика мен бюджет, өнеркәсіп, кәсіпкерлікті дамыту және заңдылықты сақтау жөніндегі тұрақты комиссиясына (Б. Аманғалиев) жүктелсін.

      3. Осы шешім әділет органдарында мемлекеттік тіркелген күннен бастап күшіне енеді, ол алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Аудандық мәслихаттың кезектен тыс
ХХ сессиясының төрағасы
А. Қабдолов
      Аудандық мәслихат хатшысы Қ. Исмагулов

  Мақат аудандық мәслихатының 2017 жылғы 14 желтоқсандағы № 140-VI шешімімен бекітілген
  Мақат аудандық мәслихатының 2017 жылғы 14 желтоқсандағы № 140-VI шешіміне қосымша

Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған
ЖОСПАРЫ

Кіріспе

      Мақат ауданында, жалпы еліміздегі сияқты бүгінге дейін ауылшаруашылығы саласындағы жер қатынастары, негізінен ҚР-ның Жер кодексімен реттелген болатын. Енді, биылдан бастап жайылымдық алқапты пайдалану құқықтық қатынастары "Жайылымдар туралы" заңмен басқарылып,ұйымдастырылатын болады. Заңда, еліміздегі жайылымдық жерлерді тиімді пайдалануды реттеуде, жергілікті атқарушы органдар мен шаруашылық жүргізуші ұйымдардың жұмысты төрт бағытта, яғни, ұйымдастыру, басқару, жоспарлау жүйесіне қатысты жұмыстар айқындалған. Жұмысты жүйелі түрде жүргізуге нормалар белгіленіп, нақтыланған.

      Мақат ауданы көлемі 487 475 гектар жерді құрайды, оның ішінде 217 569 гектар жерді сор алқабы алып жатыр. Аудан жер қорындағы жайылым көлемі 281 948 гектарды құрайды, оның ішінде 155 341 гектар жер сор алқабы болып табылады. Жайылымның 7843 гектары қазіргі уақытта қолданыста. 274 105 гектар жайылым пайдаланылмағандықтан босалқы жерлер санатында.

      Қазірде аудандағы екі кент және бір ауылдық округте 15 шаруа қожалығы, 1 жауапкершілігі шектеулі серіктестігі жұмыс жасайды және 480 отбасы төрт түлік мал ұстап, өнімдерін өз игіліктеріне жаратып отыр. Оларда 1161 мүйізді ірі қара, 2455 бас қой мен ешкі, 477 жылқы, 382 бас түйе малы бар. Осы малдың 70 %-ға жуығы ауыл маңындағы жайылымда бағылуда. Бүгінде пайдаланып отырған елді мекендер маңындағы жайылым көлемін ауыл тұрғындарының малдарының әр басына белгіленген норматив бойынша есептесек, өте тығыз орналасқан болып отыр. Бұл шөптердің сиреуіне және мал тұяқтарымен жердің беткі қабаттарының бұзылуына, яғни жерді эрозияға ұшыратады. Мұндай "түяқкесті" жайылымдар ауданда жүздеген гектарды алып жатыр. Жалпы, жайылымдардың тарлығынан эрозияға ұшыраған шаңы шыққан, тақыр жерлер ауданымызда көп орын алады. .

      Сондықтан, алдағы уақытта, аталған жоспардың негізгі мақсаты, "Жайылымдар туралы" Заңына сәйкес, жайылымдарды қалпына келтіру, түбегейлі жақсарту, сақтау, тың жерлерді игеру, ұтымды пайдалану жұмыстарын жүргізу. Бұл шараға Ауыл шаруашылығы министрлігінің 2015 жылғы 15 сәуірдегі 3-3/332 санды "Жайылымның жалпы алаңы жүктемесінің, шекті рұқсат етілетін нормасын бекіту туралы" бұйрығы негізінде мал түріне қарай бекітілген нормаға сәйкес пайдалануға талдау жасау арқылы қол жеткізу ұсынылады. Сонымен қатар, жыл мезгілдеріне және пайдалану кезеңдеріне қарай, ауылдық округтердегі тұрғындардың малдарын маусымдық және шалғай жайылымдарға біріктіріп, топтастырып шығарып жаюды ұйымдастыру жайылымдарды тиімді пайдаланудың, малдың жағдайын табудың, жайылым эрозиясын болдырмаудың негізгі жолы.

      "Жайылымдар туралы" Заң еліміздегі жайылымдар инфроқұрылымдарын жақсартуға, жайылым жерлердің тозуын болдырмауға,олардың қоршаған орта экожүйесіндегі экологиялық тұтастығын сақтауға бағыттайды. Сондай–ақ, экологиялық таза мал өнімдерін арттыру мәселелерін қарастырады.

1. Аудандағы жер санаттары, олардың көлемі және жайылым сипаттамасы.

      Аудан көлемі шөл- шөлейтті аймақ зонасына жатады. Топырағы ащы, ылғалы аз, жері сорлы. Өсетін шөптер негізінен сораңды жусандылар. Бұл шөптер 1,0-1,6 айларда қурай бастайды. Жайылымды тиімді пайдалану, оның тозуына жол бермеу, әр малдың жақсы жейтін шөбіне қарай орналастыруға да байланысты.

      Кестеде көрсетілгендей (осы жоспардың 3 қосымшасына сәйкес), аудан териториясы табиғи географикалық орналасуына байланысты 4 жер санатына бөлінген. Бұл санаттардағы жерлер өз мақсаттарына сәйкес пайдалануда.

      Аудан жайылымдарына жалпы сипаттама жасайтын болсақ, олардың өнімділігі тұрақты емес, жауын-қардың аз-көптігіне қарап, өр жылдарда өзгеріп отырады. Жайылым шөбінің аздығы малды алыстағы көктемгі, жазғы және күзгі-қысқы жайылымдарға жаю керек етеді. Кей жылдары қыстың жұмсақтығына қарай, шаруашылық құрылымдардың малдары көбінесе жайылымда болады. Жер балансы есебіне сәйкес аудан жер көлемінің 65,3 пайызы жайылымдық жер. Алайда, аудан жер көлемінің 45 пайызын (217 569 га), барлық жайылымдық жердің 49 пайызын (155 341 га) сор алып жатыр. Бүгінде ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер мен елді мекендердің жерлеріндегі жайылым алқаптарды есептегенде 0,04 пайызы қолданыста немесе 7 843 мың гектары ғана игерілген. Бұған себеп болып отырған жоғарыда жазылғанындай жеріміздің тең жартысына жуығын сор алып жатыр және суландырылмаған. Елді мекенді жерлердегі тұрғындардың қолында біршама малы бар. Жекеменшік иелері малдарын құнарлылау жайылымдарға шығаруға, жайылым ауыстырып отыруға көңіл бөлмейді. Қысы жазы бір орында отырудың әсерінен, жер тозып, мал азықтық өсімдіктердің түрі азайып, жайылымдар шаруашылық айналымынан шығып, эрозияға ұшырауда.

2. Аудан ауылдық округтеріндегі жайылымдарды тиімді пайдалану.

      Аудандағы 2 кент, бір ауылдық округ орналасқан. Негізінде, кенттерде және ауылдық округте төрт түлік малдың басым көпшілігі ауылда қолда ұсталып, жылына алты- жеті ай бойы ауыл маңында жайылып, яғни мал елді мекенен 1-2 шақырымнан қашыққа ұзамайды. Қазірде бұл жерлердің басым бөлігі іс жүзінде бүлінген, әрі тозған. Себебі, халықтың жеке ауласындағы мыңнан астам малы мен алыс жайылымға көшпейтін шаруа қожалықтардың малдары осы жерде ұсталады, тиісінше бұл аймақтағы малдың тығыздығы қолданыстағы шектеулі мөлшерден (нормативтен) бірнеше есе жоғары.

      Кестеде көрсетілген (осы жоспардың 4 қосымшасына сәйкес), елді мекендерге қарасты жер көлемі толық пайдаланыста деген есепте. Алайда, жоғарыда айтылғандай, ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер мен елді мекендердің жерлеріндегі жайылым алқаптарды есептегенде толық суландырылмаған , оған қоса эрозияға ұшыраған жер көлемін есептесек, шамамен 25-30 пайызы айналымнан шығып қалған деуге болады. Қалған жер көлемін елді мекендердегі жеке қожалықтардың мал басына белгіленген нормамен есептегенде, одан әлде қайда жоғары болып отыр. Осындай жағдайлар, елді мекендерде жайылым жетіспеушілігінің күрделеніп, жердің айналымнан шығып қалуына, мал өнімділігінің төмендеуіне әкеп соқтыруда.

      Қазіргі уақытта, аудан аумағындағы жайылымды пайдалану тәртібінің сақталмауынан және малды шамадан тыс көп шығаруы, күтілмеуі себепті, мал азықтық өсімдіктер қоры жылдан -жылға азая беруде. Мұның салдарынан, ондай жайылымдарды мал жемейтін шөптер, өсімдіктер басып барады.

      Сондықтан, қазіргі кезеңде малы көп ауылдық қауымға малдарын бағу үшін 2 учаскеге бөліп ұйымдастыру қажет деп жоспарлап отырмыз. Оларды кезектестіріп пайдалану, яғни ауыстырып пайдалану (1 учаске- бірінші жылдың алғашқы жаю кезеңінде,2 учаске- жаю кезеңінің ортасынан аяғына дейін, т.б. пайдаланылады) өсімдікті қалпына келтіруге мүмкіндік береді. Бұл қарапайым ғана жайылым айналымы жекеменшік иелерінің өрістерін жаңарту қажет екендігіне көздерін жеткізіп, жерді одан әрі маусымдық пайдалануға жол ашады деген ойдамыз.

      Жалпы, ғылыми тұрғыда негізделген тәжірибеде жайылымдардың өнімділігін ұзақ жылдар сақтау үшін жайылым пайдаланушылар үш негізгі талапты ескеру қажет:

      1. Жайылым учаскеде малдың мөлшерлі санын сақтау;

      2. Жайылымды пайдаланып болғаннан кейін жалпы өнімнің 30-40 пайызы сақталуы тиіс;

      Жайылымда мал жайылып болғаннан кейін, өсімдіктің биіктігі 4-5 см. болуы қажет.Себебі, аласа өсімдіктің мал түгелге жуық жапырағын жеп қояды да, қысқа қарай олардың қоректік заттар қоры аз қалады. Кейде қыста үсіп кетеді, ал аман қалғандары көктемде қайта көктегенмен оттық сапасы нашар болады.

      3. Мал жаю мерзімін қатаң сақтау. Мал жаюды көктемде, шамамен, көп жылдық шөптер бой көтеріп, олардың көбі түктену (астықтұқымдастар), енді біреулері бұтақтану (жартылай бұталар) кезеңіне жеткен соң 10-12 күннен кейін бастау керек.

      Осы ережелерді сақтамау жайылым өнімінің келер жылы күрт төмендеуіне әкеп соғады. Дегенмен де,түрлі себептермен жайылым оты мөлшерінің жыл бойы талай өзгеріске түсетіні белгілі.

      Бүгінде, жалпы жайылым мен шабындықтардағы өсімдіктердің геоботаникалық құрамы түбірімен өзгерді. Мұндай жағдай жерді мелиорациялауды басқа да агротехникалық шараларды жүргізуді қажет етеді.

      Шөп өсу қабілетін қалпына келтіру керек қылатын, мықтап тозған жайылымдар үшін ауыспалы жайылым тәсілін ғылыми негізде жүргізген жөн.

      Сондықтан, алдағы уақытта аудандағы жайылымдық ресурстарды ұтымды пайдалану, әсіресе ауыл маңына жақын орналасқан жайылымдық жерлерге малдың тығыздығын азайту және жайылымдық жерлердің бүлінуінің, тозуының, нашарлап кетуінің алдын алу мақсатында, бөлу мен тұрақты басқару жұмыстарын жаңа қабылданған "Жайылымдар туралы" Заңының талаптарына сәйкестендіріп, әр елді мекеннің өзіндік ерекшеліктеріне қарай, тиісті жайылымдарды басқару және оларды ұқыпты пайдалану жөніндегі нақты жоспарын дайындап, іске асыруды қажет етеді.

      Аудандағы малдәрігерлік пунктер толық малдәрігері мамандарымен толықтырылған, толықтай жабдықталған (компьютер, тоназытқыш, қажетті саймандары жеткілікті). Елді мекендер бойынша жайылымға шығар алдындағы жылма – жылғы жоспарланған эпизотияға қарсы іс-шаралар жоспары, мал дәрігерлік алдын-ала егу, аллергиялық және серологиялық тексеру жұмыстары толық орындалып келеді. Елді мекендер маңындағы жайылымдарда малдәрігерлік тексерістен өтіп отырады. Сонымен қатар айтып өтер болсақ, Мақат кенті мен Бәйгетөбе ауылдық округі өте жақын орналасуына байланысты кейбір нәрселер аталған елді мекендерге ортақ жоспарланған. Мысалға мал қорымы Мақат кенті мен Бәйгетөбе ауылдық округі үшін бір жоспарланып, Бәйгетөбе ауылдық округінің аумағында салынған. Ал, Мақат кентінде орналасқан мал дәрігерлік пункті Мақат кенті мен Бәйгетөбе ауылдық округі үшін ортақ жоспарланған (осы жоспардың 5 қосымшасына сәйкес).

      Мал арасында инфекцияның таралуына оларды қалай болса солай күтіп-

      бағу, шағылыстыруда, төлдетуге, мал денсаулығына бақылаудың жоқтығы, малды біріктіру,топтау ережелерінің бұзылуы т.б. әкеп соғады. Малды бірсыпыра жұқпалы және инвазиялық аурулардан сақтаудың бір тыңғылықты жолы – жайылымдарды дұрыс алмастырып пайдалану. Елді мекендерде, шаруашылық құрылымдарда мал мамандарымен, агрономдармен бірге жайылымдарды пайдаланудың тиімді жүйесін белгілеп,малды әртүрлі маусымды жайылымдарда бағудың мерзімдерін көрсетіп,олардың таза болуы қамтамасыз ету керек. Кейде мал айдайтын қарапайым жолдар мал арасында жұқпалы ауруларды таратады.

      Мал және әдейі ауланып жойылған қаңғыбас иттермен, мысықтар өлекселері арнайы мал қорымдарына тасталады. Жалпы, мұндай мал қорымдары аудандағы елді мекендердің барлығында да болуы тиіс. Өйткені, үй жануарларының өлекселерін дер кезінде жинап және утильдеу жұқпалы аурулардың алдын алу болып табылады.Олар топырақты, өсімдіктерді суды және ауаны ластайды.

3. Елді мекенді жерлердегі жайылымдарды маусымдық пайдалануды ұйымдастыру.

      Ауданда екі кент және бір ауылдық округ бар. Олардың барлық жер көлемі 11 765 гектар, оның ішінде 10714 гектары жайылым. Ал, осы жайылымды елді мекендердегі жеке қожалықтар малының әр басына тиісті мөлшер бойынша есептегенде өте аз. Мысалы, Мақат кентінде 450 бас ірі мүйізді қара, 1268 бас қой мен ешкі, 341 жылқы, 223 бас түйе малы бар.Осы малдарға тиісті мөлшер бойынша 20 024 гектар жайылым оты қажет, ал кенттің өзінде бар болғаны 4714 га, яғни 15 310 гектар жайылым жетіспейді. Сондықтан, әрбір отбасындағы қүнделікті қолданыстағы мал басынан басқа малдарды түріне қарай мал дәрігерлік талаптарға сәйкес біріктіріп, кенттің босалқы жердегі жайылымға шығарып бағуды ұйымдастыру жоспарланып отыр. Әрине, кент тұрғындарының малдарын біріктіріп бағудың барлық қажетті жағдайы, яғни бағатын отбасының немесе бригаданың еңбек ақылары, тұрмыстық, әлеуметтік мәселелері түгелдей шешілуі керек. Сондай-ақ, ауылдық қауым малшыларды киіз үймен қамтамасыз етіп, адам мен мал қауіпсіздігіне кепілдік беруі тиіс. Бұл қадам, Елбасының тапсырмасына сәйкес, кооперативтерге бірігудің бір қадамы болмақ. Ал, округтердегі шаруа қожалықтарының малына жетіспейтін жайылымдарды қосымша жалға жер алып, малдың отының көлемін кеңейту жолымен шешіледі.

      Доссор кенті бойынша 675 бас мүйізді ірі қара, 709 бас қой мен ешкі, 444 жылқы, 193 бас түйе малы бар.Осы малдарға тиісті мөлшер бойынша 22 830 гектар жайылым қажет, ал кенттің өзінде бар болғаны 2503 га, яғни 20 327 гектар жайылым жетіспейді.

      Бәйгетөбе ауылдық округі бойынша 396 бас мүйізді ірі қара, 1443 қой мен ешкі, 243 бас жылқы, 20 бас түйе бар. Осы малдарға тиісті мөлшер бойынша 14 517 гектар жайылым қажет. Округте барлығы 3497 гектар жайылым бар. Әлі де 11 020 гектар жайылым жетіспейді.

      Жалпы, кестеде (осы жоспардың 6 қосымшасына сәйкес), аудандағы елді мекендердегі ауылшаруашылығы малдарының жайылыммен қамтылуына талдау жасалды. Онда, аудандағы 2 кенттің және 1 ауылдық округтің оларға қарасты (шекараларындағы), жайылым жерлері тұрғындардың иелегіндегі малдарына бекітілген мөлшерде жер көлемімен есептегенде 46 657 гектар жайылым алқабы жетіспейді. Бұл ауыл маңындағы жайылымға малдың өте тығыз орналасуынан жер тозып, қайтадан қалпына келмейтіндей эрозияға ұшырауда.Сондықтан, кент және ауылдық округ әкімшілігі, аудандық жер қатынастары және ауыл шаруашылығы бөлімдерімен бірлесе отырып, Қазақстан Республикасының "Жайылымдар туралы" Заңындағы қойылған талаптарына сәйкес, жайылым жерлерді игеру, ұтымды пайдалану жұмыстарын жүргізу үшін өзінің территориялық орналасу ерекшеліктеріне қарай тиісті жайылымдарды басқару және оларды пайдалану іс- шараларын жүргізу қажет.

      Ауданда елді мекендердегі халықтың және шаруашылық құрылымдардың малдарын тиесілі жайылымдық жерлер мен толықтай қамтамасыз етуге мүмкіндік бар. Ол үшін ауыл тұрғындарының қолданыстағы малдарының және басқа да кент, селоға жақын орналасқан елді мекендегі малдарды шамаман 10 шақырымдық шеңберіндегі жайылымдарға шығарып бағуды ұйымдастыру керек. Яғни, ауданда жерасты тұщы су көзі болмауына байланысты бұдан артық жерге мал жою мүмкін болмайды. Сонымен қатар айтып өтер болсақ Мақат және Доссор кенттерінен 5-10 шақырым жерде Қызылқоға ауданы басталады. Елді мекеннің біраз малы қазіргі уақытта осы Қызылқоға ауданы аумағында да жайылады. Сондықтан Қызылқоға ауданы әкімдігімен келісіп, мал жайылымы үшін жер учаскесін жалға алу немесе басқалай да пайдалану мәселесі шешілуі қажет.

      Сонымен қатар ауылдық окугтерімен келісе отырып, мал басына шаққанда жер учаскелері артық шаруа қожалықтардың жерлерін келісім бойынша жоғарыда аталған заңның баптарына сүйене отырып, уақытша пайдалану көзделеді. Бұл жерде жерді пайдаланған адам тиісті салықтарын төлеп, өзге талаптарды орындай отырып пайдаланады.

      Жалпы, жоғарыда айтылған бағытта, аудан көлеміндегі барлық жайылым алқабын игеру іс-шараларын жүргізу арқылы, Қазақстан Республикасының "Жайылымдар туралы" Заңында қойылған талаптар толықтай орындалады. Егер де жер иесі мал алмаса, ол жайылым, заңға сәйкес, мемлекеттің қорына алынады да заң бойынша жайылым пайдаланушыларға үлестіріліп беріледі.

      Осылайша кенттердегі және ауылдық округтегі жайылымдық жерлерді игеруде заң баптары жұмыс істейді.

4. Елді мекен айналасындағы жайылымдарды тиімді пайдалану мақсатында жайылым айналымы схемасын жасақтау

      Мақат ауданының жайылым алқабы сан жағынан жеткілікті болғанымен де жоғарыда айтылып өтілгендей тұщы су көздері жоқ болуына байланысты шалғайдағы мал жайылымын ұйымдастыруға мүмкіндік жоқ. Жалпы, ғылыми дәлелденген тәжірибеде, жемшөптің жылдық балансында жайылымдылық мал азығы 60-70 пайыз құрайды. Ауыл маңындағы өрістерді тыныстаттырып, демалдыру үшін маусымдық жайылымдарды көшпелі жолмен дәстүрлі пайдаланған жөн. Маусымдап пайдаланылатын далалық жайылымдарға малды күні бұрын белгіленген учаскелерге бөліп, алмастырып жаю керек. Сондай - ақ, ең бастысы, малдың пайдалы заттарға бай, жеңіл сіңірілетін табиғи жайылымдарға қол жеткізудің амалдарын ғылыми тұрғыдан және заң шеңберінде реттелетін жағдайда қалыптастыру қажет.

      Жайылымды тиімді пайдалану, оны пайдалану мерзімінің түрлі схемасын кезектестіру жолымен жүргізіледі. Жайылым айналымы дегеніміз, табиғи жайылымдарды бір жылдан немесе бірнеше жылдан соң қайталанатын және оның өнімділігін төмендетпей, жақсартуға бағтталған шаралар жүйесі болып табылады.Мәселен, біздің облыс жағдайында далалық және құм жайылымдарын пайдалануды мал жаю масымын 4 жылдық жайылым айналымында кезектестіре отырып ұйымдастыруға болады. 1-ші жылы - көктемде, 2-ші жылы - күзде, қыста, 3-ші жылы- жазда, 4-ші - қыста, көктемде. Осылай жайылымның геоботаникалық, су мен қамтылу жағдайларына қарай пайдаланылады. Бұл үлгі ретінде. Жалпы, жайылым айналымын қолдану және қоршап пайдалану жүйесі, маусым - маусым бойынша кезектестіруге, өсімдіктердің өнімділігін сақтайға мүмкіндік береді.

      Жусан мен әртүрлі шөптерден тұратын жайылымдар үшін барынша қолайлысы - жыл сайын ретімен, жылдың барлық маусымында мал жайып, кезек-кезек 4-белдеулі жайылым айналымын жасау. Әрбір загон жыл бойы тек бір маусым пайдаланылуы тиіс, егер учаске көктемде пайдаланылса, келесі жылы бұл учаске - жазда, ал келесі жылы-күзде пайдаланылуы тиіс және тағы сондай сияқтылар. Тек осы жағдайда ғана жайылымдық өсімдіктердің тұқым тастауы мүмкін және азып тозған учаскелер бұрынғы өнімділігін қалпына келтіре алады.

      Жайылымдарды түбірлі жақсарту үшін изен, терескен, бидайық, жусан тәрізді аридті дақылдар өсіру ұсынылады. Бұл өсімдіктер ауа және топырақ қуаңшылығын жақсы көтереді, ең қуаң жылдары өз өсуі мен дамуын тоқтата тұрады, ал жауын-шашын болған кезде ылғалды тез пайдаланып, жедел дами бастайды, бұл біздің жалпы барлық аудандардың табиғи жағдайында өте маңызды болады. Мал азықтық өсімдіктерді көбейтудің мол резерві осында. Осындай ретпен бес, алты жылдық жайылым айналым жасауға болады және мал жайылатын жердің аумағы, шөптің өніміне, тұрақтылығына, мал басының өсуіне қарай өзгереді.

5. Қорытынды.

      Елімізде мал шаруашылығы саласын дамыту бірінші кезекте жемшөп қорын тұрақты жолға қойып және оны нығайтып отыруға байланысты. Мал азығының негізгі құрамы жайылым оты болып табылады. Қазақстан Республикасының "Жайылымдар туралы" Заңының талаптарына сәйкес, ауданда жайылымдық жерлерді тиімді пайдалануды ұйымдастыру, жоспарлау, басқару жүйесіне қатысты біршама іс - шараларды жүргізуді қажет етеді. Жайылымдық ресурстарды ұтымды және тұрақты басқару туралы мәселелер бүгінде өзекті. Бұл туралы Елбасы өзінің "Қазақстан-2050" Стратегиясында отандық мал шаруашылығын бұрыннан қалыптасқан тарихи дәстүрлерді және жаңа ғылыми техникалық басқаруды ескере отыра қайта жандандыру керек екенін атап өткен болатын. Осыған байланысты аудандық жер қатынастары бөлімі аталған жайылымдар туралы заңның талаптарын орындау мақсатында ауданда жайылым учаскелерін тиімді пайдалануды жүргізуге 2017-2018 жылдарға арналған іс шаралар жоспарын жасақтады.Онда, ауданда мал шаруашылығы саласын дамыту үшін табиғи жайылымдарды ұқыпты пайдалануды реттейтін нақты шараларды жүргізу көзделген. Осы жоспарды аудандық маслихаттың кезекті сессиясына бекітуге ұсынылады.

      Жалпы, ауданда жайылымдық алқаптарды тиімді пайдалану жолға қойылатын болса, мал басын өсіруге одан өндірілетін ет, сүт тағы басқа өнімдерді арттыруға болады.

  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 1 қосымша

     


  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 2 қосымша

Мақат ауданындағы Мақат кенті, Доссор кенті және Бәйгетөбе ауылдық округі маңында орналасқан жайылымдармен қамтамасыз етілмеген жеке және (немесе) заңды тұлғалардың ауыл шаруашылығы жануарларының мал басын шалғайдағы жайылымдарға орналастыру схемасы

     


  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 3 қосымша

Аудандағы жер санаттары, олардың көлемі және жайылым сипаттамасы

Жер санаттарының атауы

көлемі, мың гектар

оның ішінде

жайылым

суландырылғаны

1

Ауыл шаруашылығы мақсатындағы жер

7843

7843

-

2

Елді мекендердің жерлері

11765

10714

-

3

Өнеркәсіп,көлік,байланыс,қорғаныс және басқа да ауыл ауыл шаруашылықтық емес жерлер

32304

17402

-

4

Ерекше қорғалатын табиғи аумақтық жерлер

-

-

-

5

Орман қоры жері

-

-

-

6

Су қоры жері

-

-

-

7

Босалқы жерлер

435563

282263

-


Барлығы

487475

318222

-

  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 4 қосымша

Аудан елді мекендеріндегі жайылым пайдаланудың қазіргі жағдайы

Ауылдық округтер,қала, кент

Жер көлемі, гектар

Оның ішінде




жайылым

пайдаланыста

%

1

Мақат кенті

4990

4714

4714

100

2

Доссор кенті

3175

2503

2503

100

3

Бәйгітөбе а.о.

3600

3497

3497

100

Барлығы

11765

10714

10714

100

  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 5 қосымша

Аудандағы малдәрігерлік – санитариялық обьектілер туралы мәлімет


Кенттер, ауылдық округ

Мал дәрігерлік пункттері

Мал тоғыту орындары

Қолдан ұрықтандыру пунктері

Мал қорымдары

жоспарланғаны

салынғаны

1

Мақат кенті

1

-

-

-

-

2

Доссор кенті

1

-

-

1

1

3

Бәйгетөбе а.о.

-

-

-

1

1


Барлығы






  Мақат ауданының жайылымдарды басқару және оларды пайдалану жөніндегі 2017-2018 жылдарға арналған жоспарына 6 қосымша

Мақат ауданы елді мекендердегі тұрғындардың малдарын жайылымдармен қамтамасыз етілуі

№ саны

Ауылдық округтер, елді мекендер атауы

Мал түрлері

Мал басы

Мөлшерлі жайылым, га

Елді мекендер шекарасындығы жайылым, га

Қамтылуы +, -

Мал шығаратын жайылым атауы

басына

барлығы

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Мақат







Мақат кентінің солтүстік, солтүстік-батыс, шығыс аумақтары, жаз айларында Білеулі ата, Қызылқоға ауданының Тұрлы, Шеңгелді жайлауларында

Мақат кенті

МІҚ

450

15,0

6750



Қой, ешкі

1268

3,0

3804



Жылқы

341

16,0

5456



түйе

223

18,0

4014



Барлығы




20024

4714

-15310

Доссор

МІҚ

675

15,0

10125



Кенттің шығыс, (Қырық­құдық) солтүстік-шығыс, солтүстік-батыс (Тасқұдық), батыс оңтүстік аумақтары

Қой, ешкі

709

3,0

2127



Жылқы

444

16,0

7104



түйе

193

18,0

3474



Барлығы




22830

2503

-20327

Бәйгетөбе

МІҚ

396

15,0

5940



Округтің шығыс, оңтүстік-батыс аумақтарында

Қой, ешкі

1443

3,0

4329



Жылқы

243

16,0

3888



түйе

20

18,0

360







14517

3497

-11020


Барлығы




57371

10714

-46657



Об утверждении плана по управлению пастбищами и их использованию Макатского района на 2017-2018 годы

Решение Макатского районного маслихата Атырауской области от 14 декабря 2017 года № 140-VI. Зарегистрировано Департаментом юстиции Атырауской области 29 декабря 2017 года № 4022. Утратило силу решением Макатского районного маслихата Атырауской области от 30 января 2018 года № 153-VI

      Сноска. Утратило силу решением Макатского районного маслихата Атырауской области от 30.01.2018 № 153-VI (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии со статьей 6 Закона Республики Казахстан от 23 января 2001 года "О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан", со статьями 8, 13 Закона Республики Казахстан от 20 февраля 2017 года "О пастбищах", районный маслихат РЕШИЛ:

      1. Утвердить план по управлению пастбищами и их использованию Макатского района на 2017-2018 годы согласно приложению.

      2. Контроль за исполнением настоящего решения возложить на постоянную комиссию районного маслихата по вопросам экономики и бюджета, промышленности, развития предпринимательства и соблюдения законности (Б. Амангалиев).

      3. Настоящее решение вступает в силу со дня государственной регистрации в органах юстиции, вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Председатель внеочередной ХХ сессии
районного маслихата
А. Кабдолов
      Секретарь районного маслихата К. Исмагулов

  Утверждено решением Макатского районного маслихата от 14 декабря 2017 года № 140-VI
  Приложение к решению Макатского районного маслихата от 14 декабря 2017 года № 140-VI

ПЛАН
Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

Введение

      В Макатском районе, как и в целом в стране земельные отношения в сфере сельского хозяйства регулировалась в основном Земельным кодексом Республики Казахстан. Теперь, начиная с этого года правовые отношения использования пастбищ будут регулироваться и организовываться Законом "О пастбищах". В законе регулированы эффективное использование пастбищных земель, определены мероприятия касательно использования, планирования, управление и организация работ исполнительными органами и хозяйствующими субъектами. Установлены и уточнены нормы по системному ведению работ.

      Территория Макатского района составляет 487 475 гектаров, из них 217 569 гектаров занимает солончаки. Пастбища в землях запаса района составляет 281 948 гектаров, из них 155 341 гектаров занимает солончаки. 7843 гектаров пастбищ сейчас находится в землепользовании. 274 105 гектаров находится в землях запаса района в связи с неиспользованием.

      В данное время в двух поселках и одном сельском округе работает 15 крестьянских хозяйств, 1 товарищество с ограниченной ответственностью и 480 семей держит 4 вида животных и пользуется ихними продукциями себе во благо. У них имеется 1161 крупно рогатый скот, 2455 голов овец и коз, 477 голов лошадей, 382 голов верблюдов. Около 70% из этих животных пасутся в пастбищах вокруг населенных пунктов. Если согласно нормативу рассчитать площадь пастбищ, используемых вокруг населенных пунктов в соотношений с животными имеющихся у жителей то получается большая плотность. Это приведет к уменьшению растений и повреждению верхнего слоя земли копытами скота, то есть приводит к эрозии земли. Такие поврежденные пастбища в районе исчисляется сотнями. В целом в районе имеется много пустынных, эрозийных земель из за плотности пастбищ.

      Таким образом, главными целями плана является приведение в соответствие пастбищ, коренное улучщение, хранение, освоение целинных земель, эффективное использование в соответствий с Законом "О пастбищах". Этих мер предлагается достичь на основе анализа использования пастбищ в сооответствий с нормами утержденными по видам животных на основе Приказа Министра сельского хозяйства от 14 апреля 2015 года за номером 3-3/332 "Об утверждении предельно допустимой нормы нагрузки на общую площадь пастбищ".

      Также основным путем эффективного использования пастбищ, создание условий для животных, недопущение эрозии пастбищ является организация сезонных пастбищ путем объединение и группирование животных населенных пунктов по временам и года и этапам использования.

      Закон "О пастбищах" направлен на развитие инфраструктуры пастбищ в стране, недопущение деградирования пастбищ, экологическую целостьность пастбищ в экосистеме. А также рассматривает увеличение экологически чистых продукции животных.

1. Категория земель, их площадь и характеристика пастбищ.

      Район относится к зоне пустынной зоне. Земля и грунт соленая, Грунт соленый, малая влажность. Растения в основном солянково-полынне. Эти растения в основном становятся сухими через 1,0-1,6 месяцев. Эффективное использование пастбищ, недопущение его деградирования также зависит от размещения животных по видам растений.

      Как указано в таблице (согласно приложению 3 к настоящему плану) территория района природно географическому расположению поделена на 4 категории земель. Земли этих категории используется по своему назначению. Если охарактеризовать пастбищ района в целом ихняя производность не постоянная, зависит от дождя и снега. Малое количество пастбищных растений требуют пасти животных дальных весенних, летних, осенне-зимних пастбищах. В разные годы при мягкой погоде животные хозяйствующих образовании в большинстве находится на пастбищах. Согласно земельному балансу 65,3 процентов территория района пастбищные земли. Однако 45 процентов (217 569 га) территорий района является солончаками, а 49 процентов пастбищных земель (155 341 га) солончаки. На сегодняшний день из пастбищных земель района и населенных пунктов в освоении находится 7 843 гектаров или 0,04 процента. Причинами этого как указано выше почти половина территории является солончаками и не обводненными. Жителях населенных пунктов имеется достаточное количество скотов. Хозяйны скотов не уделяет внимания на смену пастбищ, и на выпос скотов в более плодородных пастбищах. Из за того что зимой и летом используется одни и те же земли земля деградирует, уменьшается количество и вид растении, пастбища эрозирует, выходят из хозяйственного оборота.

2. Эффективное использование пастбищ населенных пунктов района.

      В районе имеется 2 поселка, 1 сельский округ. В основном скоты держатся вблизи домов и шесть-семь месяцев пасутся вблизи населенных пунктов, то есть скот дальше 1-2 километров от населенного пункта не пасутся. На сегодняшний день большинство этих земель изношен, деградирован. Потому что, более тысяч скотов в личных дворах населения и крестьянских хозяйств не уходящих в дальние пастбища держатся здесь, соответственно плотность скотов в этих регионах во много раз выше установленных нормативов.

      Как указано в таблице (согласно приложению 4 к настоящему плану) земли населенных пунктов полностью находится в использовании. Однако как сказано выше, земли сельскохозяйственного назначения и пастбища находящиеся на территории населенных пунктов не обводнен, если к этому добавить и эрозированные земли, то приблизительно 25-30 процентов земли можно считать вышедшими из оборота. Если оставшиеся земли считать по нормам установленным каждому животному то нехватка выходит более высоким. Такие обстоятельства усложняясь из за нехватки пастбищ в населенных пунктах приводят к выходу земли из оборота, к уменьшению производительности скота.

      К сегодняшнему дню из за несоблюдения использования пастбища и выпас скота в размерах больше чем требуются, наблюдается уменьшение кормовых угодий скота. Из за этого в таких пастбищах множатся растения которые не пригодны для скота.

      Поэтому для населенных пунктов имеющих большое количество скотов выпас скотов планируем разделить на 2 участка. Использование по очередности, то есть использование переключение (1 участок использовать в первой половине выпаса, 2 участок с половины и до конца выпаса и так далее) позволить восстановить растения. Считаем, что такое простейшее пастбищеоборот убедит хозяйнов скотов в эффективности смене поля и дальнейшему сезонному использованию земли.

      В общем, для того чтобы держать производительность пастбища долгие годы пастбище пользователи должны учесть три основные требования основанные на научной практике:

      1. Не превышать установленное количество скотов на пастбищном участке;

      2. После изпользования пастбища 30-40 процентов общей продукции должно оставаться.

      После выпаса скота высота растения должна быть на уровне 4-5 см. Потоу что у коротких растении скоты полностью съедает листву и к зиме у них остается мало питательных веществ. Иногда замерзают зимой и даже при расцветании весной качество будет хуже.

      3. Строгое соблюдение времени выпаса скота. Выпас скота нужно начианть весной, когда расцветают многолетние растения и проходят 10-12 дней после того как большинство из них цветеют, а на некоторых выходят ветки.

      Несоблюдение этих мер приводит к резкому сокращению продукции пастбища на следующий год. Но, известно, что по многим причинам продукция пастбища меняется круглый год.

      На сегодняшний день геоботанический состав растении пастбищ поменялась в корне. Такое обстоятельство требуют мелиорацию, проведение других агротехнических мероприятий.

      Для здорово деградированных, требующих восстановления функции растения пастбищ необходимо использование метода сезонного пастбища на научной основе.

      Поэтому, для эффективного использования пастбищных ресурсов, уменьшение плотности скота на пастбищных землях вблизи населенных пунктов и профилактики порчи, ухудшения, деградирования пастбищных земель, разделение и работы по управлению необходимо проводит в соответствии с требованиями вновь принятого Закона "О пастбищах", изготовить и воплотить конкретный план по соответственному управлению и бережному использованию пастбищ в соответствии с особенностями каждого населенного пункта.

      Ветеринарно врачебные пункты в районе полностью укомплектованы ветеринарными врачами, полностью уокмплектован (компьютер, холодильник, необходимые инструменты достаточно). Полностью проводится аллергические, серологические проверки, ветеринарно врачебные прививки, запланированные эпизотические план мероприятии перед выходом на выпас в пастбищ по населенным пунктам. Проходит ветеринарно врачебную проверку на пастбищах вблизи населенных пунктов. Также хотелось бы отметить, в связи с тем что поселок Макат и сельский округ Байгетобе расположены очень близко некоторые вещи запланированы общим для указанных двух населенных пунктов. Например скотомогильник запланирован единым для поселка Макат и сельского округа Байгетобе, и построен на территории селького округа Байгетобе. А, ветеринарно врачебный пункт расположенный в поселке Макат запланирован единым для поселка Макат и сельского округа Байгетобе (согласно приложению 5 к настоящему плану).

      Распространению инфекции среди скотов способствует содержание их как попало, отсутствие контроля за здоровьем скота, нарушение условий группирования, при спаривании, при приносе приплода скота и другие обстоятельства. Основательный путь оберегания скотов от заразных и инвазийных болезней это правильное использования пастбищ методом чередования. В населенных пунктах, хозяйствующих субъектах вместе с ветеринарными врачами, агрономами должно быть определено эффективная система использования пастбищ, должно быть указано время выпаса скота в разных пастбищах, должна быть обеспечена их чистота. Иногда простейшая дорога прохождения скота становится источником заражения.

      Падаль бездомных собак, кошек и скота должна быть уложена в специальные скотомогильники. В целом такие скотомогильники должны быть в каждом населенному пункте района. Потому что, собирание и утилизация в вовремя падалей домашних животных является профилактикой заразных болезней. Заразные болезни загрязняет грунт, растения и воздух.

3. Организация сезонных пастбищ в землях населенного пункта.

      В районе имеется два поселка и один сельский округ. Общая земля населенных пунктов 11 765 гектаров, из них 10714 гектаров является пастбищами. При сравнении с скотами частных хозяйств данные пастбища является слишком малыми. Например, в поселке Макат имеется 450 голов крупно рогатого скота, 1268 голов овец и коз, 341 лошадь, 223 голов верблюда. Данным скотам нужно 20 024 гектаров пастбищ, а в поселке имеется только 4714 гектаров, то есть не хватает 15 310 гектаров пастбищ. Поэтому, планируется выпас скота в землях запаса путем объединения скотов согласно требования ветеринарного врача. Конечно, должно быть создано все условия для выпаса скота путем объединения, то есть должно быть предусмотрено оплата бригады или семьи которая будет заниматься выпасом скота, должны быть полностью решены их социальные, бытовые вопросы. Кроме этого общество должно обеспечить войлочным домом, должны дать гарантию безопасности человека и скота. Этот шаг, согласно поручению главы государства должно быть шагом к объединению в кооперативы. А не хватающие пастбища для крестьянских хозяйств могут быть решены путем увеличения корма для животных посредством расширения земельных участков.

      По поселку Доссор имеется 675 голов крупно рогатого скота, 709 голов овец и коз, 444 лошадей, 193 голов верблюда. Для данного клоичества скота нужно 22 830 гектаров пастбищ, а в поселке имеется лишь 2503 гектаров, то есть не хватает 20 327 гектаров.

      По сельскому округу Байгетобе имеется 396 голов крупного рогатого скота, 1443 овец и коз, 243 голов лошадей, 20 голов верблюда. Для данного количества скота нужно 14 517 гектаров пастбищ. В округе имеется всего 3497 гектаров пастбищ, еще не хватает 11 020 гектаров пастбищ.

      В целом, в данной таблице (согласно приложению 6 к настоящему плану), проведен разбор обеспечения пастбищами селькохозяйственных животных населенных пунктов района. Согласно таблице при сравнении имеющихся скотов у населения согласно утвержденным нормам с пастбищами находящихся в границах 2 поселков и 1 сельского округа, то не хватает 46 657 гектаров пастбищ. Это приводит к эрозии земли без возможности восстановления в связи с слишком плотностью выпаса скота на пастбищах вблизи населенных пунктов. Поэтому администрация поселка и сельского округа совместно с отделом сельского хозяйства и земельных отношений должны провести мероприятия по управлению и использованию пастбищ в соответствий с особенностями территориального расположения, для эффективного использования и освоения пастбищ согласно требованиям Закона Республики Казахстан "О пастбищах".

      Имеется возможность полного обеспечения пастбищами жителей и хозяйствующих субъектов населенных пунктов района. Для этого нужно организовать выпас скота жителей населенных пунктов в пределах 10 километров вокруг населенного пункта. То есть в связи с отсутствием источником подземных пресных вод дальше не имеется возможности выпаса скота. Кроме этого можно отметить что, в 5-10 километрах от поселков Макат, Доссор начинается территория Кызылкогинского района. Достаточное количество скотов населенного пункта в данное время пасется на территории Кызылкогинского района. Поэтому нужно согласованно с акиматом Кызылкогинского района решить вопрос аренды пастбищ для выпаса скота и другие вопросы.

      Кроме этого согласованно с округами основываясь на статьи вышеуказанного закона нужно использовать свободные земли крестьянских хозяйств, которые являются лишними в сооветствии с нормативами положенных земель на голову каждого скота. Человек пользующийся этой землей будет платить соответствующие налоги и использовать выполняя и другие требования.

      В целом, проведя мероприятия освоения пастбищ района в вышеуказанном направлении, будет исполнено требования предъявляемые Законом Республики Казахстан "О пастбищах". Если землепользователь не имеет скотов, то эта пастбища в соответствии с законом будет изыматься обратно в государство и будет передано другому пастбищепользователю.

      Таким образом будет работать статьи закона об освоении пастбищ в поселках и сельских округах.

4. Разработка схемы пастбищеоборотов в целях эффективного использования пастбищ вблизи населенных пунктов

      Пастбища Макатского района являясь достаточным в количественном составе не имеется возможности выпаса скота на дальних пастбищах в связи с отсутствием источников пресных вод как указано выше. В целом, как доказано научной практикой в балансе годового корма пастбищный корм занимает 60-70 процентов. Для того чтобы дать передышку выгону вблизи населенных пунктов, сезонные пастбища нужно использовать традиционно кочевыми дорогами. Скот на степных пастбищах используемые сезонно нужно пасти разделив на участках, заранее определенных. Кроме того на научной основе и регулируемых законом сферах нужно создать методы достижения естественных состоянии пастбищ богатых на полезные вещества и легко усваемые животными.

      Эффективное использование пастбищ достигается сменами нескольких схем его использования. Пастбищеоборот это система мероприятии направленных на улучшение, и недопущение снижения производительности естественных пастбищ путем повтора через год или через несколько лет. Например, в условиях нашей области использование степных и песочных пастбищ организовать сезон выпаса скота можно чередуя 4 годичный пастбищеоборот. В 1-й год весной, во 2-й год осенью, зимой, в 3-й год, летом, в 4-й год зимой, весной. Таким образом пастбище будет использоваться в соответствий с геоботаническими, водно обеспеченными условиями. Это для образца. В целом использование системы пастбищеоборота и огражденного пастбищеоборота, позволяет сохранить производительность растений, чередовать сезон-сезонность.

      Для пастбищ состоящих из поляны и других растений самое удобное это создание чередоваемого 4 поясного пастбищеоборота, выпас скота каждый год по порядку, во всех сезонах года. Каждый загон должен использоваться лишь в одном сезоне каждом году, если участок использовался весной, в следующем году летом, а следующим году осенью и так далее. Только в этих условиях пастбищные растения может дать семену и изношенные участки может восстановить прежнюю производительность.

      Для коренного улучщения пастбища предлагается выращивание таких аридных растений как поляна, изень, ячмень, пырей. Эти растения хорошо переносят засуху, остановливает свой рост и развитие в самые засушливые годы, а в дождь быстро использует влагу и быстро развивается, это является важным в природных условиях наших районов. Увеличение большого резерва корма животных находится здесь. Таким темпом можно сделат пяти, шестилетний пастбищеоборот и будет меняться в зависимости от увеличения количества скота, производительности, постоянства растении, площади выпаса скота.

5. Заключение.

      Развитие животноводства в стране в первую очередь зависит от постоянства и укрепления кормового фонда. Основным составом является пастбищные угодья. Район нуждается в проведении нескольких мероприятии касательно системы управления, планирования, организации эффективного использования пастбищных земель согласно Закону Республики Казахстан "О пастбищах". На сегодня эффективное и постоянное управление пастбищных ресурсов актуальны. Глава государства в стратегии "Казахстан – 2050" отметил необходимость оживления отечественного животноводства памятуя о давних исторических традициях и новом научно техническом управлении. В связи с этим отдел земельных отношении во исполнения вышеуказанного закона о пастбищах изготовил план мероприятии по эффективному использованию пастбищ на 2017-2018 годы. В нем предусмотрено проведение конкретных мероприятии регулирующих бережное использование пастбищ для развития животноводства в районе. Этот план вносится для утверждения на очередной сессии районного маслихата.

      В целом, если поставить на правильный путь эффективное использование пастбищ, то можно увеличит количество скотов, и производимых от них мясо, молоко и других продукции.

  Приложение 1 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

     


  Приложение 2 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

      Схема размещения на отгонных пастбищах поголовья сельскохозяйственных животных физических и (или) юридических лиц, не обеспеченных пастбищами, расположенных в пределах поселка Макат, Доссор и сельского округа Байгетобе Макатского района

     


  Приложение 3 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

Категория земель, их площадь и характеристика пастбищ

Категория земель

Площадь, тыс. гектаров

Из них

пастбища

обводненная

1

Земли сельскохозяйственного назначения

7843

7843

-

2

Земли населенных пунктов

11765

10714

-

3

Земли промышленности, транспорта, связи, обороны и иного несельскохозяйственного назначени

32304

17402

-

4

Земли особо охраняемых природных трерриторий

-

-

-

5

Земли лесного фонда

-

-

-

6

Земли водного фонда

-

-

-

7

Земли запаса

435563

282263

-


Итого

487475

318222

-

  Приложение 4 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

Сегодняшняя состояние пастбищ в населенных пунктах района

Сельский округ, поселок

Площадь земли, гектар

Из них




пастбища

В обороте

%

1

Поселок Макат

4990

4714

4714

100

2

Поселок Доссор

3175

2503

2503

100

3

Сельский округ Байгетобе

3600

3497

3497

100

Итого

11765

10714

10714

100

  Приложение 5 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

Информация о санитарно – ветврачебных объектах в района


Поселки, сельский округ

Ветеринарно врачебные пункты

Места купания скотов

Пункты искусственного оплодотворения

Скотомогильник

Планируемый

построено

1

Поселок Макат

1

-

-

-

-

2

Поселок Доссор

1

-

-

1

1

3

Сельский округ Байгетобе

-

-

-

1

1


Всего






  Приложение 6 к плану Макатского района на 2017-2018 годы по управлению пастбищами и их использование

Обеспечение пастбищем скотов жителей населенных пунктов Макатского района

Наименование населенных пунктов, сельких округов

Виды скотов

Количество голов скота

Норма пастбища, га

Пастбища в границах населения ного пункта, га

Обеспечение +, -

Наименование пастбища выпаса скота

На голову

всего

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1

Макат





4714


Север, северо-запад, восточные стороны поселка Макат, в летниках Билеули ата, а также летниках Турлы, Шенгелди Кызылкогинского района в летнее время

Поселок Макат

КРС

450

15,0

6750



Овца, коза

1268

3,0

3804



Лошадь

341

16,0

5456



Верблюд

223

18,0

4014



Всего




20024

4714

-15310

Доссор

КРС

675

15,0

10125



Восточная часть (Кырыккудық) северо-восток, солтүстік-запад (Тасқудык), западные, южные стороны поселка

Овца, коза

709

3,0

2127



Лошадь

444

16,0

7104



Верблюд

193

18,0

3474



Всего




22830

2503

-20327

Бәйгетобе

КРС

396

15,0

5940



Восточные, юго-западные стороны округа

Овца, коза

1443

3,0

4329



Лошадь

243

16,0

3888



Верблюд

20

18,0

360







14517

3497

-11020


Всего




57371

10714

-46657