Банктер, Қазақстан Республикасы бейрезидент банктерінің филиалдары және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторларына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына және көрсетілетін төлем қызметтерін берушілерге қатысты шектеулі ықпал ету шараларын қолдану қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Басқармасының 2018 жылғы 27 тамыздағы № 181 қаулысы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2018 жылғы 4 қазанда № 17474 болып тіркелді.

      Ескерту. Қаулының тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 30.11.2020 № 139 (16.12.2020 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      "Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы" 1995 жылғы 30 наурыздағы және "Төлемдер және төлем жүйелері туралы" 2016 жылғы 26 шілдедегі Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Басқармасы ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Банктер, Қазақстан Республикасы бейрезидент банктерінің филиалдары және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторларына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына және көрсетілетін төлем қызметтерін берушілерге қатысты шектеулі ықпал ету шараларын қолдану қағидалары бекітілсін.

      Ескерту. 1-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 30.11.2020 № 139 (16.12.2020 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      2. Төлем жүйелері департаменті (Ашықбеков Е.Т.) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) Заң департаментімен (Сәрсенова Н.В.) бірлесіп осы қаулыны Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы қаулы мемлекеттік тіркелген күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде оны қазақ және орыс тілдерінде "Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына ресми жариялау және Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін жіберуді;

      3) осы қаулыны ресми жарияланғаннан кейін Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің ресми интернет-ресурсына орналастыруды;

      4) осы қаулы мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Заң департаментіне осы қаулының осы тармағының 2), 3) тармақшаларында және 3-тармағында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Қаржылық қызметтерді тұтынушылардың құқықтарын қорғау және сыртқы коммуникациялар басқармасы (Терентьев А.Л.) осы қаулы мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде оның көшірмесін мерзімді баспасөз басылымдарында ресми жариялауға жіберуді қамтамасыз етсін.

      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары Ж.Б. Құрмановқа жүктелсін.

      5. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Ұлттық Банк Төрағасы Д. Ақышев

  Қазақстан Республикасы
Ұлттық Банкі Басқармасының
2018 жылғы 27 тамыздағы
№ 181 қаулысымен
бекітілді

Банктер, Қазақстан Республикасы бейрезидент банктерінің филиалдары және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторларына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына және көрсетілетін төлем қызметтерін берушілерге қатысты шектеулі ықпал ету шараларын қолдану қағидалары

      Ескерту. Қағиданың тақырыбы жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 30.11.2020 № 139 (16.12.2020 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Банктер, Қазақстан Республикасы бейрезидент банктерінің филиалдары және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторларына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына және көрсетілетін төлем қызметтерін берушілерге қатысты шектеулі ықпал ету шараларын қолдану қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы" 1995 жылғы 30 наурыздағы және "Төлемдер және төлем жүйелері туралы" 2016 жылғы 26 шілдедегі Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес әзірленді және Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің (бұдан әрі – Ұлттық Банк) банктер, Қазақстан Республикасы бейрезидент банктерінің филиалдары және банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйымдар болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторларына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына және көрсетілетін төлем қызметтерін берушілерге (бұдан әрі – көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектілері) қатысты шектеулі ықпал ету шараларын қолдану тәртібін айқындайды.

      Қағидалар Қазақстан Республикасының аумағында қолданыста болады және Қазақстан Республикасының резиденттеріне қолданылады.

      Ескерту. 1-тармаққа өзгеріс енгізілді – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 28.11.2019 № 221 (01.01.2020 бастап қолданысқа енгізіледі); 30.11.2020 № 139 (16.12.2020 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулыларымен.

      2. Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне қатысты мынадай факторлардың бірін немесе бірнешеуін ескере отырып, шектеулі ықпал ету шарасын қолданады:

      1) тәуекел деңгейі.

      Тәуекел деп көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің өз қызметін жүзеге асырған кезде Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы, сондай-ақ төлемдер және төлем жүйелері туралы заңнамасында белгіленген талаптарды орындамауы және (немесе) толық орындамауы, сондай-ақ көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің төлем жүйесінің жұмыс істеуін қамтамасыз ету бойынша не төлем қызметтерін көрсету бойынша өзінің міндеттемелерін орындау қабілетінің нашарлауы нәтижесінде азаматтардың құқықтары мен еркіндіктерін бұзу, қоғамның мүдделеріне және мемлекетке залал келтіру түрінде жағымсыз салдардың туындау ықтималдығы түсініледі;

      2) таңдап алынған шектеулі ықпал ету шарасын қолдану нәтижесінде жағдайды түзету қабілеті;

      3) бұзушылықтардың және көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі мен олардың клиенттері үшін ықтимал салдарының сипаты;

      4) бұзушылықтардың жүйелілігі мен ұзақтығы;

      5) жол берілген бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою бойынша көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі қабылдаған (жоспарлаған) шаралар;

      6) Ұлттық Банктің құзыретіне кіретін мәселелер бойынша Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарын бұзғаны үшін көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне қатысты қолданылған шектеулі ықпал ету шараларының, санкциялардың болуы;

      7) көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшы қызметкерлерінің жол берілген бұзушылықтар туралы хабардар болуы;

      8) қолданылатын тәуекелдерді басқару жүйесін және ақпараттық қауіпсіздік шараларын талдау;

      9) көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің төлем жүйесінің жұмыс істеуін қамтамасыз ету бойынша не төлем қызметтерін көрсету бойынша жалпы қабілеті.

      3. Банк, Қазақстан Республикасы бейрезидент банкінің филиалы немесе банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйым болып табылмайтын төлем жүйелерінің операторына, төлем жүйелерінің операциялық орталықтарына (бұдан әрі – оператор) қатысты шектеулі ықпал ету шарасын қолданғанда тәуекел деңгейін бағалау кезінде мынадай төлем жүйесінің түрі қосымша назарға алынады: жүйелік маңызды төлем жүйесі, маңызды төлем жүйесі не өзге төлем жүйесі.

      Банк, Қазақстан Республикасы бейрезидент банкінің филиалы немесе банк операцияларының жекелеген түрлерін жүзеге асыратын ұйым болып табылмайтын көрсетілетін төлем қызметтерін берушіге (бұдан әрі – беруші) қатысты шектеулі ықпал ету шарасын қолданғанда тәуекел деңгейін бағалау кезінде оның көрсететін төлем қызметтерінің түрлері және оны маңызды берушілерге жатқызу қосымша ескеріледі.

      Ескерту. 3-тармақ жаңа редакцияда – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 30.11.2020 № 139 (16.12.2020 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      4. Оператор төлем жүйелерінің жұмыс істеуін қамтамасыз ету бойынша өзінің міндеттемелерін орындау қабілетін талдау тәуекелдерді басқару және ішкі бақылау жүйелерінің болуы жөніндегі талаптарды орындауды талдау болған кезде Ұлттық Банкке оператор немесе маңызды төлем жүйесінің операциялық орталығы ұсынатын төлемдер және (немесе) ақша аударымдары бойынша мәліметтер, Ұлттық Банкке берушілер ұсынатын көрсетілетін төлем қызметтері туралы мәліметтер, төлем жүйесінің жұмыс істеуін бағалау (өзін-өзі бағалау) материалдары, маңызды төлем жүйесінің операторы төлем жүйесінің жұмыс істеу тиімділігіне қатысушылардың көрсетілетін қызметтердің сапасымен қанағаттану тұрғысынан жүргізген талдау нәтижелері, құжаттамалық тексерулер нәтижелері және жеке және заңды тұлғалардың, мемлекеттік органдардың келіп түскен өтініштері негізінде айқындалады.

      Беруші төлем қызметтерін көрсету бойынша өзінің міндеттемелерін орындау қабілетін талдау тәуекелдерді басқару және ішкі бақылау жүйелерінің болуы жөніндегі талаптарды орындауды, сондай-ақ беруші басшылығының оның төлем қызметтерін көрсету қабілеті нашарлаған жағдайда қаржылық қолдау алу мақсатында өзінің акционерлерімен (құрылтайшыларымен, қатысушыларымен) өзара әрекет ету қабілетін талдау болған кезде Ұлттық Банкке берушілер ұсынатын көрсетілетін төлем қызметтері туралы мәліметтер, маңызды беруші көрсетілетін қызметтердің сапасына жүргізген бағалау нәтижелері, тексерулер нәтижелері және жеке және заңды тұлғалардың, мемлекеттік органдардың келіп түскен өтініштері негізінде айқындалады.

      5. Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектілеріне қатысты мынадай шектеулі ықпал ету шараларын қолданады:

      1) орындалуы міндетті жазбаша нұсқама беру;

      2) жазбаша ескерту шығару;

      3) жазбаша келісім жасау.

      6. Ұлттық Банк қолданылған шектеулі ықпал ету шараларын есепке алуды жүргізеді және қолданылған шектеулі ықпал ету шаралары туралы ақпаратты өзінің ресми интернет-ресурсында орналастырады.

      7. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне бір шектеулі ықпал ету шарасын қолдану оған басқа шектеулі ықпал ету шараларын қолдануды тоқтатпайды.

      8. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі жазбаша нұсқамада, жазбаша ескертуде, жазбаша келісімде көрсетілген мерзімдерде шектеулі ықпал ету шарасын орындағаны туралы Ұлттық Банкті хабардар етеді.

      Хабарлама Ұлттық Банкке шектеулі ықпал ету шарасын қолданған кезде айқындалған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою күнінен кейін бес жұмыс күні ішінде жіберіледі.

      Егер шектеулі ықпал ету шарасында белгіленген бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою мерзімі бір айдан асатын болса, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі Ұлттық Банкке растайтын құжаттардың көшірмелерін қоса бере отырып, есепті айдан кейінгі айдың бесіне дейінгі мерзімде бұзушылықтарды жоюға бағытталған талаптар мен іс-шараларды кезең-кезеңмен орындау туралы ай сайын хабарлайды.

      9. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің Ұлттық Банктің шектеулі ықпал ету шарасын қолдану туралы тиісті құжатында көзделген талаптар мен іс-шараларды орындау мерзімінің басталуы оны нақты алу күні болып есептеледі.

2-тарау. Орындалуы міндетті жазбаша нұсқама беру

      10. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жазбаша нұсқамада белгіленген мерзімде жоюға бағытталған, орындалуы міндетті түзету шараларын қолдануға және (немесе) анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарын (бұдан әрі – іс-шаралар жоспары) белгіленген мерзімде ұсыну қажеттілігіне қатысты нұсқау жазбаша нұсқама болып табылады.

      11. Ұлттық Банктің жазбаша нұсқамасына сотқа шағым жасау оның орындалуын тоқтата тұрмайды.

      12. Түзету шаралары жазбаша нұсқамада көрсетіледі және орындалу міндеттемелері мынадай:

      1) төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі төлем қызметтерін көрсетуге бағытталған шарттық міндеттемелер жасасқан клиенттердің және (немесе) көрсетілетін қызметтерді берушілердің, үшінші тұлғалардың алдындағы міндеттемелерді орындау жөніндегі;

      2) анықталған Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы, сондай-ақ төлемдер және төлем жүйелері туралы заңнамасында белгіленген талаптарды бұзушылықтарды, оларды жасауға ықпал еткен себептерді және (немесе) жағдайларды жою жөніндегі;

      3) Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы, сондай-ақ төлемдер және төлем жүйелері туралы заңнамасында белгіленген төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне қойылатын талаптарды орындау жөніндегі шараларды білдіреді.

      13. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі жазбаша нұсқамада белгіленген мерзімде Ұлттық Банкке бұзушылықтардың, оларды жасауға ықпал еткен себептердің және (немесе) жағдайлардың сипаттамасын, жоспарланған іс-шаралардың тізбесін, оларды жүзеге асыру мерзімдерін, сондай-ақ жауапты лауазымды адамдарды көрсете отырып, іс-шаралар жоспарын ұсынады.

      14. Ұлттық Банк іс-шаралар жоспарын ұсынған күннен бастап он жұмыс күні ішінде оны қарайды және келіспеген жағдайда ол бойынша өз қорытындысын жібереді, онда көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне жоспарланған іс-шараларды не оларды орындау мерзімдерін түзету және Ұлттық Банк белгілеген мерзімде нақтыланған іс-шаралар жоспарын ұсыну қажеттігі туралы нұсқау қамтылады.

      15. Ұлттық Банк Қағидалардың 14-тармағында көрсетілген мерзім ішінде қорытынды жібермеген жағдайда іс-шаралар жоспары қабылданған болып есептеледі.

      16. Ұлттық Банк бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің тарапынан шаралар қабылдаумен объективті түрде мүмкін болатын көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің қызметінен Қазақстан Республикасының қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыруға (жылыстатуға) және терроризмді қаржыландыруға қарсы іс-қимыл туралы, сондай-ақ төлемдер және төлем жүйелері туралы заңнамасында белгіленген талаптарды бұзушылықтары анықталған жағдайларда іс-шаралар жоспарын ұсынуды талап етеді.

      17. Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің қабылданған іс-шаралар жоспарын орындауын бақылауды жүзеге асырады.

      18. Жазбаша нұсқама көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшысына жіберіледі.

      19. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшысы жазбаша нұсқаманы алған күннен бастап күнтізбелік бес күн ішінде көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің атқарушы органының барлық мүшелерін жазбаша нұсқама шығарылғаны туралы хабардар етеді.

      20. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне байланысты емес себептер бойынша бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жазбаша нұсқамада және (немесе) іс-шаралар жоспарында белгіленген мерзімдерде жою мүмкіндігі болмаған жағдайда, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі Ұлттық Банкке жазбаша нұсқамада және (немесе) іс-шаралар жоспарында белгіленген мерзімдер басталғанға дейін жиырма жұмыс күні бұрын себептерін және бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюдың ұсынылып отырған мерзімдерін және (немесе) жоспарланған іс-шараларды орындаудың ұсынылып отырған мерзімдерін көрсетумен іс-шаралар жоспарына өзгерістерді сипаттай отырып хат жібереді.

      Егер осы тармақтың бірінші бөлігінде белгіленген мерзім жазбаша нұсқаманы беру күнінен бастап жиырма жұмыс күнінен аз болса, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі Ұлттық Банкке жазбаша нұсқамада және (немесе) іс-шаралар жоспарында белгіленген мерзімдер басталғанға дейін себептерін және бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюдың ұсынылып отырған мерзімдерін және (немесе) іс-шаралар жоспарына өзгерістерді сипаттай отырып хат жібереді.

      Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің хатын қарау нәтижелері бойынша бес жұмыс күні ішінде көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің хатында көрсетілген мерзімдермен келісетіні не келіспейтіні туралы шешім қабылдайды не өзге тиімді мерзімдерді айқындайды және жазбаша нұсқамаға өзгерістер жібереді және (немесе) іс-шаралар жоспарында белгіленген мерзімдермен келісетіні туралы немесе іс-шаралар жоспарында өзге тиімді мерзімдер белгіленгені туралы хабарлайды немесе жазбаша келісімде белгіленген мерзімдерді өзгертуге келіспейтіні туралы хабарлайды.

3-тарау. Жазбаша ескерту шығару

      21. Ұлттық Банк осы ескерту шығарылғаннан кейін бір жыл ішінде Қазақстан Республикасы заңнамасы нормаларының ұқсас бұзушылығын анықтаған жағдайда, Ұлттық Банктің көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне санкция қолдану мүмкіндігі туралы хабарламасы жазбаша ескерту болып табылады.

      22. Жазбаша ескерту көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшысына жіберіледі.

      23. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшысы жазбаша ескертуді алған күннен бастап күнтізбелік бес күн ішінде көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің атқарушы органының барлық мүшелерін жазбаша ескерту шығарылғаны туралы хабардар етеді.

4-тарау. Жазбаша келісім жасау

      24. Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісімен анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою қажеттілігі туралы және оларды жою мерзімдерін және (немесе) көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюға дейін өзіне қабылдайтын шектеулер тізбесін көрсете отырып, осы бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою жөніндегі шаралар тізбесін бекіту туралы жазбаша келісім жасайды.

      Жазбаша келісім көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің басшысымен немесе оның орнындағы адамдармен жасалады.

      Жазбаша келісім көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі тарапынан міндетті түрде қол қойылуға жатады.

      25. Жазбаша келісім көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің қызметінде көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің төлем қызметтерін көрсету, төлем жүйесінің жұмыс істеуін қамтамасыз ету бойынша өзінің міндеттемелерін орындау қабілетінің одан әрі нашарлауына әкеп соқтыруы мүмкін салдар күтілетін жағдайларда жасалады.

      26. Жазбаша келісімде анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою жөніндегі шаралар тізбесі және оларды орындау мерзімі және (немесе) көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі өзіне қабылдайтын міндеттемелер тізбесі көрсетіледі. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі жазбаша келісімге қол қойып, өзіне оның талаптарын орындау жөнінде міндеттемелер алады.

      27. Көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісіне байланысты емес себептер бойынша бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жазбаша келісімде белгіленген мерзімдерде жою мүмкіндігі болмаған жағдайда, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі Ұлттық Банкке жазбаша келісімде белгіленген мерзімдер басталғанға дейін жиырма жұмыс күні бұрын себептерін және бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюдың ұсынылып отырған мерзімдерін сипаттай отырып хат жібереді.

      Егер осы тармақтың бірінші бөлігінде белгіленген мерзім жазбаша келісімді жасау күнінен бастап жиырма жұмыс күнінен аз болса, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісі Ұлттық Банкке жазбаша келісімде белгіленген мерзімдер басталғанға дейін себептерін және бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюдың ұсынылып отырған мерзімдерін сипаттай отырып хат жібереді.

      Ұлттық Банк көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің хатын қарау нәтижелері бойынша бес жұмыс күні ішінде көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісінің хатында көрсетілген мерзімдермен келісетіні не келіспейтіні туралы шешім қабылдайды не өзге тиімді мерзімдерді айқындайды және бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға ықпал еткен себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюдың жаңа мерзімдерін көрсете отырып, көрсетілетін төлем қызметтері нарығының банктік емес субъектісімен қосымша жазбаша келісім жасайды немесе жазбаша келісімде белгіленген мерзімдерді өзгертуге келіспейтіні туралы хабарлайды.

On approval of the Rules for application of limited enforcement measures to payment system operators and payment service providers that are not banks and organizations carrying out certain types of bank operations

Resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated August 27, 2018 № 181. Registered in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on October 4, 2018 № 17474.

      Unofficial translation

      Footnote. The heading - as amended by the resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated 30.11.2020 No. 139 (shall enter into force from 16.12.2020).

      In accordance with the Laws of the Republic of Kazakhstan dated March 30, 1995 "On the National Bank of the Republic of Kazakhstan" and "On Payments and Payment Systems", dated July 26, 2016 the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan hereby RESOLVES:

      1. To approve the attached Rules for the application of limited enforcement measures to payment system operators, payment system operating centers, payment service providers that are not banks, branches of non-resident banks of the Republic of Kazakhstan and organizations carrying out certain types of banking operations.

      Footnote. Paragraph 1 - as amended by the resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated 30.11.2020 No. 139 (shall enter into force from 16.12.2020).

      2. The Department of Payment Systems (Ashykbekov Ye.T.), in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan, shall ensure:

      1) Jointly with the Legal Department (Sarsenova N.V.), the State registration of this Resolution with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) within ten calendar days from the date of state registration of this Resolution, , send it in Kazakh and Russian to Republican State Enterprise on the Right of Economic Management "Republican Center of Legal Information" for official publication and inclusion in the Reference Control Bank of Regulatory Legal Acts of the Republic of Kazakhstan;

      3) place this Resolution on the Internet resource of the National Bank of the Republic of Kazakhstan after its official publication;

      4) within ten working days after the State registration of this Resolution, submit to the Legal Department the information on the implementation of measures provided by subparagraphs 2), 3) of this paragraph and paragraph 3 of this Resolution.

      3. The Directorate for the Protection of the Rights of Consumer of Financial Services and External Communications (A.L. Terentyev) shall within ten calendar days after the State registration of this Resolution, direct its copy for official publication in periodicals.

      4. Supervising Deputy Chairman of the National Bank of the Republic of Kazakhstan Zh. B. Kurmanov shall be authorized to oversee the implementation of this Resolution.

      5. This Resolution shall be enforced upon expiry of ten calendar days after the day of its first official publication.

      Chairman
of the National Bank
D. Akishev

  Approved
by Resolution No. 181
of the Board
of the National Bank
of the Republic of Kazakhstan
dated August 27, 2018

Rules
for the application of limited enforcement measures to payment system operators, payment system operating
centers, payment service providers that are not banks, branches of non-resident banks of the Republic of Kazakhstan
and organizations carrying out certain types of banking operations

      Footnote. The heading - as amended by the resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated 30.11.2020 No. 139 (shall enter into force from 16.12.2020).

Chapter 1. General provisions

      1. These Rules for the application of limited enforcement measures to payment system operators, payment system operating centers, payment service providers that are not banks, branches of non-resident banks of the Republic of Kazakhstan and organizations carrying out certain types of banking operations, (hereinafter referred to as the Rules) have been developed in accordance with the laws of the Republic of Kazakhstan dated March 30, 1995 "On the National Bank of the Republic of Kazakhstan" and July 26, 2016 "On payments and payment systems" and determine the procedure for the application by the National Bank of the Republic of Kazakhstan (hereinafter referred to as the National Bank) of limited enforcement measures in relation to payment system operators, payment system operating centers, payment service providers that are not banks, branches of non-resident banks of the Republic of Kazakhstan and organizations engaged in certain types of banking operations (hereinafter referred to as non-bank entities of the payment services market).

      The Rules shall be valid in the territory of the Republic of Kazakhstan and apply to residents of the Republic of Kazakhstan.

      Footnote. Paragraph 1 as amended by the resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated 28.11.2019 № 221 (вводится в действие с 01.01.2020); от 30.11.2020 No. 139 (shall enter into force from 16.12.2020).

      2. The National Bank shall apply limited enforcement measures regarding to the non-bank entity of the payment services market, taking into account one or more of the following factors:

      1) risk level.

      Risk shall be understood as the probability of occurrence of negative consequences in the form of violation of the rights and freedoms of citizens, harming the interests of society and the state as a result of non-execution and (or) incomplete execution by the non-bank entity of the payment services market of the requirements established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on countering the legalization (laundering) of income received from crime, and the financing of terrorism, as well as payments and payment systems, in carrying out activities, as well as the deterioration of the ability of the non-bank entity of payment services market to fulfill their obligations to ensure the functioning of the payment system or to provide payment services;

      2) the ability to adjust the situation as a result of applying the chosen limited enforcement actions;

      3) the nature of the violations and the possible consequences for the non-bank entity of payment services market and its clients;

      4) the frequency and duration of violations;

      5) measures to eliminate the violations and (or) causes, as well as the conditions that promoted them, taken (planned) by the non-bank entity of the payment services market;

      6) limited enforcement measures, sanctions applied to a non-bank entity of payment services market for violation of the requirements of the legislation of the Republic of Kazakhstan on the issues falling within the competence of the National Bank;

      7) awareness of senior employees of the non-banking payment services market entity about the violations;

      8) analysis of the applied risk management system and information security measures;

      9) general ability of the non-bank payment services market entity to ensure the functioning of the payment system or to provide payment services.

      3. When assessing the level of risk when applying a limited measure of influence in relation to an operator, an operating center of payment systems that is not a bank, a branch of a non-resident bank of the Republic of Kazakhstan or an organization carrying out certain types of banking operations (hereinafter referred to as the operator), the type of payment system shall be additionally taken into account: systemically important payment system, significant payment system or other payment system.

      In the assessment of the level of risk when applying a limited measure of influence in relation to a payment service provider that is not a bank, a branch of a non-resident bank of the Republic of Kazakhstan or an organization carrying out certain types of banking operations (hereinafter referred to as the supplier), the types of payment services provided by it and its classification as significant suppliers shall be additionally taken into account.

      Footnote. Paragraph 3 - as amended by the resolution of the Board of the National Bank of the Republic of Kazakhstan dated 30.11.2020 No. 139 (shall enter into force from 16.12.2020).

      4. Analysis of the operator’s ability to fulfill its obligations to ensure the functioning of payment systems shall be determined on the basis of information on payments and (or) money transfers submitted to the National Bank by the operator or operational center of the significant payment system, information on payment services submitted to the National Bank by suppliers, assessment materials ( self-assessments) of the functioning of the payment system, the results of the significant payment system carried out by the operator to analyze the efficiency of the payment system for the satisfaction of participants with the quality of provided services, the results of documentary inspection and incoming requests from individuals and legal entities, state agencies, if available, analyze the requirements for availability of risk management systems and internal control.

      Analysis of the supplier’s ability to fulfill its obligations to provide payment services shall be determined on the basis of information on payment services submitted to the National Bank by suppliers, the results of a significant supplier’s assessment of the quality of provided services, the results of inspections and incoming requests from individuals and legal entities, state agencies, if available, analyze the requirements for availability of risk management systems and internal control, as well as the ability of the supplier’s management to interact with its shareholders (founders, participants) in order to obtain financial support in the event of a deterioration in its ability to provide payment services.

      5. The National Bank shall apply the following limited enforcement actions regarding to non-bank entities of the payment services market:

      1) giving of a binding written order;

      2) issuing a written warning;

      3) writing a written agreement.

      6. The National Bank shall keep records of the applied limited enforcement actions and place information on the applied limited enforcement actions on its official Internet resource.

      7. The application to the non-bank entity of the payment services market of one limited enforcement action shall not preclude the application to it of other limited enforcement actions.

      8. The non-bank entity of the payment services market shall notify the National Bank of the execution of the limited enforcement action within the terms specified in the written order, written warning, and written agreement.

      The notification shall be sent to the National Bank within five working days after the date of elimination of violations and (or) causes, determined by the application of a limited enforcement actions, and the conditions that promoted them.

      If the term established in the limited enforcement action for eliminating violations and (or) the causes and conditions contributing to their occurrence, exceeds one month, the non-bank entity of the payment services market shall monthly notify the National Bank of the phased implementation of the conditions and measures aimed at eliminating the violations with attachments supporting documents, before the fifth day of the month following the reporting.

      9. The beginning of the term for fulfillment of the conditions and measures provided in the relevant document of the National Bank on the application of a limited enforcement action shall be considered the date of its actual receipt by a non-bank entity of payment services market.

Chapter 2. Giving a binding written order

      10. A written order shall be an indication to the non-bank entity of the payment services market to take compulsory corrective measures aimed at eliminating the violations found and (or) the reasons, as well as the conditions that promoted them within the time period specified in the written order, and the established period of the plan of measures for the elimination of the revealed violations and (or) causes, as well as the conditions that promoted them, (hereinafter referred to as the plan of measures).

      11. The appeal of the written order of the National Bank in court shall not suspend its execution.

      12. Corrective measures shall be indicated in a written prescription and constitute the following measures compulsory for implementation:

      1) on fulfillment of obligations to customers and (or) service providers, third parties with whom the non-bank entity of the payment services market has entered into contractual obligations aimed at the provision of payment services;

      2) to eliminate the revealed violations of the requirements established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on countering the legalization (laundering) of incomes from crime and the financing of terrorism, as well as on payments and payment systems, the causes and (or) conditions facilitating their execution;

      3) on fulfillment of the requirements imposed on the non-bank entity of the payment services market, established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on countering the legalization (laundering) of incomes from crime and financing of terrorism, as well as on payments and payment systems.

      13. The non-bank entity of the payment services market shall submit, within the period established by a written order, to the National Bank a plan of measures with a description of violations, causes and (or) conditions facilitating their execution, a list of planned activities, deadlines for their implementation, as well as responsible officials.

      14. Within ten working days from the date of submission of the action plan, the National Bank shall consider it and, in case of disagreement, shall send its opinion on it, indicating to the non-bank entity of the payment services market about the need to adjust the planned measures or the deadlines for their execution and submit the updated plan of measures in term established by the National Bank.

      15. If the National Bank fails to direct the opinion within the period specified in paragraph 14 of the Rules, the plan of measures shall be considered adopted.

      16. The National Bank shall require the submission of a plan of measures in cases, when violations of the requirements established by the legislation of the Republic of Kazakhstan on countering the legalization (laundering) of proceeds from crime and the financing of terrorism, as well as on payments and payment systems are revealed in the activities of the non-bank entity of the payment services market, the elimination of which and (or) the reasons, as well as the conditions facilitating their execution, is objectively possible by taking measures by the non-bank entity of the payment services market.

      17. The National Bank shall monitor the execution of the adopted plan of measures by the non-bank entity of the payment services market.

      18. A written order shall be brought to the notice of the head of the non-bank entity of the payment services market.

      19. The head of a non-bank entity of the payment services market shall, within five calendar days from the date of receipt of the written order, notify all members of the executive agency of the non-bank entity of the payment service market on the issuance of the written order.

      20. In the absence of the possibility of eliminating violations and (or) the reasons, as well as the conditions that contributed to their commitment, , within the terms established in the written order and (or) the plan of measures, for reasons beyond the control of the non-bank entity of the payment services market, the non-bank entity of the payment services market shall send a letter to the National Bank with a description of the reasons and proposed deadlines for the elimination of violations and (or) the causes, as well as the conditions that facilitated their commitment, and (or) changes in the plan of measures, indicating the proposed deadlines and the completion of the planned measures for twenty working days before the deadlines set in the written order and (or) in the plan of measures.

      If the deadline set in the first part of this paragraph is less than twenty working days from the date of the written order, the non-bank entity of the payment services market shall send a letter to the National Bank with a description of the reasons and proposed deadlines for the elimination of violations and (or) the causes, as well as the conditions that facilitated their commitment, , and (or) changes in the plan of measures, before the deadlines set in the written order and (or) in the plan of measures.

      Based on the results of consideration of the letter of a non-bank entity of the payment services market, the National Bank shall decide, within five working days, whether it agree or disagree with the terms specified in the letter of the non-bank entity of the payment services market, or shall determine other acceptable terms and send the changes to the written order and (or) report agreeing with the deadlines set in the plan of measures or establishing other acceptable deadlines in the plan of measures or shall inform of a disagreement to change the deadlines set in the written order and (or) plan of measures.

Chapter 3. Issuance of a written warning

      21. A written warning shall be a notification of the National Bank about the possibility of applying sanctions to a non-bank entity of the payment services market, if the National Bank detects a similar violation of the legislation of the Republic of Kazakhstan within one year after the issuance of the warning.

      22. A written warning shall be brought to the attention of the head of the non-bank entity of the payment services market.

      23. The head of the non-bank entity of the payment services market shall, within five calendar days from the day of receipt of the written warning, notify all members of the executive agency of the non-bank entity of the payment services market about issuing a written warning.

      Chapter 4. Drawing up a written agreement

      24. The National Bank shall conclude a written agreement with the non-bank entity of the payment services market on the necessity for eliminating violations revealed and (or) the reasons and conditions that facilitated their commitment, , and approve the list of measures for eliminating these violations and (or) the reasons and conditions that facilitated their commitment, , indicating the terms for their elimination and (or) the list of restrictions, which the non-bank entity of the payment services market assumes until the violations and (or) causes are eliminated, as well as the conditions that facilitated their commitment.

      A written agreement shall be concluded with the head of the non-bank entity of the payment services market or designated persons.

      The written agreement shall be subject to compulsory signing by the non-bank entity of the payment services market.

      25. A written agreement shall be concluded in cases where consequences are expected in the non-bank entity of the payment services market activities that may further deteriorate the ability of the non-bank entity of the payment services market to fulfill its obligations to provide payment services and ensure the functioning of the payment system.

      26. The written agreement shall specify the list of measures for eliminating violations revealed and (or) the reasons, as well as the conditions that facilitated their commitment, and the deadlines for their implementation and (or) the list of obligations assumed by the non-bank entity of the payment services market. Having signed a written agreement, the non-bank entity of the payment services market shall assume obligations to fulfill its conditions.

      27. In the absence of the possibility of eliminating violations and (or) the reasons, as well as the conditions that facilitated their execution, within the terms established in a written agreement, for reasons beyond the control of the non-bank entity of the payment services market, the non-bank entity of the payment services market shall send a letter to the National Bank describing the causes and proposed deadlines for the elimination of violations and (or) the reasons, as well as the conditions that facilitated their commitment, , twenty working days prior to the deadlines set in a written agreement.

      If the deadline set in the part one of this paragraph is less than twenty working days from the date of the written agreement, the non-bank entity of the payment services market shall send a letter to the National Bank describing the reasons and proposed deadlines for the elimination of violations and (or) reasons and conditions that facilitated their commitment , before the deadlines set in a written agreement.

      Based on the results of consideration of the letter of a non-bank entity of the payment services market, the National Bank shall decide, within five working days, whether it agrees or disagrees with the terms specified in the letter of the non-bank entity of the payment services market, or shall determine other acceptable terms and conclude an additional written agreement indicating new deadlines for the elimination of violations and (or) the reasons, as well as the conditions that facilitated their commitment or shall inform of a disagreement to change the terms, conditions set in a written agreement.