"Қазақстан Республикасының Допингке қарсы қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2014 жылғы 19 қыркүйектегі № 18 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2020 жылғы 4 наурыздағы № 54 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 5 наурызда № 20091 болып тіркелді

      "Спорт және дене шынықтыру туралы" 2014 жылғы 3 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының 7-бабының 10) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Қазақстан Республикасының Допингке қарсы қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрінің 2014 жылғы 19 қыркүйектегі № 18 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 9812 болып тіркелген, 2014 жылғы 3 желтоқсанда "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде жарияланған) мынадай өзгеріс енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Допингке қарсы қағидалары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрлігінің Спорт және дене шынықтыру істері комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрықпен көзделген іс-шаралар орындалғаннан кейін екі жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Мәдениет және спорт министрлігінің Заң қызметі департаментіне іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Мәдениет және спорт вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Мәдениет және спорт министрі
А. Раимкулова

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Денсаулық сақтау министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Мәдениет және спорт министрі
2020 жылғы 4 наурыздағы
№ 54 бұйрығына
қосымша
  Қазақстан Республикасы
Мәдениет және спорт министрінің
2014 жылғы 19 қыркүйектегі
№ 18 бұйрығымен
бекітілген

Қазақстан Республикасының допингке қарсы қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Қазақстан Республикасының допингке қарсы қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) спортта допингті қолдануды болдырмау және оған қарсы күрес тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда келесі ұғымдар қолданылады:

      1) допинг-бақылау – тестілер өткізуді жоспарлауды, сынамалар алуды, оларды сақтауды, тасымалдауды, сынамаларды зертханалық талдауды, тестілеуден кейінгі рәсімдерді, сондай-ақ тиісті тыңдаулар өткізу мен апелляцияларды қарауды қамтитын процесс;

      2) допингке қарсы әкімшілендіру және менеджмент жүйесі – бұл деректерді енгізу, сақтау, тарату және есептерді жасау жолымен интернетте орналасқан деректер базасын басқаруға арналған, мүдделі тараптарға және Дүниежүзілік допингке қарсы агенттігінің деректерді қорғау туралы заңнаманы сақтай отырып, олардың допингке қарсы қызметінде көмек көрсету үшін әзірленген жүйе;

      3) жарыс кезеңі – спортшының және (немесе) жануардың нақты спорттық жарысқа қатысу кезеңі;

      4) жарыстан тыс кезең – жарыстан тыс кезеңде енгізілмеген уақыт;

      5) спорттағы тыйым салынған субстанциялар және (немесе) әдістер (бұдан әрі – допинг) – Допингке қарсы дүниежүзілік ұйымның және Допингке қарсы дүниежүзілік ұйымның халықаралық стандартының тыйым салынған тізіміне енгізілген химиялық қоспалар (заттар, дәрілер) мен әдістер, оның ішінде спортта пайдалануға тыйым салынған субстанциялар және (немесе) әдістер тізбелеріне енгізілген субстанцияларды және (немесе) әдісті пайдалану немесе пайдалануға әрекеттену;

      6) спортшы – спорт түрімен (түрлерімен) жүйелі түрде айналысатын және спорт жарыстарына қатысатын жеке адам;

      7) терапевтік пайдалану – терапевтік пайдалану жөніндегі халықаралық стандарт негізінде берілетін терапевтік пайдалануға рұқсат;

      8) тестілеу – сынамаларды бөлу жоспарын құруды, сынамаларды алуды, олармен жұмыс істеуді, сондай-ақ сынамаларды зертханаға жеткізуді қамтитын допинг-бақылау процесінің бір бөлігі.

2-тарау. Спортта допингті болдырмау тәртібі

1-параграф. Тестілеуді өткізу және сынамаларды талдау

      3. Спортта допингті қолдануды болдырмау мақсатында Ұлттық допингке қарсы ұйым "Дене шынықтыру және спорт туралы" 2014 жылғы 3 шілдедегі Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі - Заң) 44-1-бабы 10) тармақшасына және "Спорттағы допингке қарсы күрес туралы халықаралық конвенцияны ратификациялау туралы" (бұдан әрі - Конвенция) 2009 жылғы 7 желтоқсандағы Қазақстан Республикасы Заңының 19-бабына сәйкес жұмысты атқарады, олар мынадай мәселелер бойынша жаңартылған және нақты ақпарат беруге бағытталған жұмысты жүргізеді:

      1) допингтің спорттың этикалық құндылықтарына келтіретін зияны;

      2) допингті қолданудың денсаулық үшін салдары;

      3) допинг-бақылау рәсімдері;

      4) Дүниежүзілік допингке қарсы күрес кодексі және тиісті спорт ұйымдары мен допингке қарсы ұйымдардың допингке қарсы саясаты туралы, оның ішінде допингке қарсы ережелерді бұзудың салдарлары туралы ақпаратты қоса алғанда, допингке қарсы күреске байланысты спортшылардың құқықтары мен міндеттері;

      5) тыйым салынған субстанциялар мен әдістердің, сондай-ақ допингті терапевтік пайдалануға рұқсаттардың тізімі;

      6) тағамдық қоспалар.

      4. Ұлттық допингке қарсы ұйым тұрақты негізде спортшыларға, жаттықтырушыларға, жаттықтырушы-оқытушыларға, спорттық медицина жөніндегі мамандарға, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де мамандарға, дене шынықтыру-спорт ұйымдарына допингке қарсы күрес жөніндегі заңнамаға енгізілген өзгерістер туралы жеткізеді.

      5. Жарыс және жарыстан тыс кезеңдерде допингті пайдалану тұрғысынан тестілеуді өткізуді жоспарлау үшін Ұлттық допингке қарсы ұйым спортшылардың тізімін (бұдан әрі - Тізім) қалыптастырады және допингке қарсы әкімшілендіру және менеджмент жүйесіне енгізеді.

      6. Допинг-бақылау мақсатында аккредиттелген республикалық (өңірлік) немесе жергілікті спорт федерациялары спортшыларды тестілеуді ұйымдастыруға және өткізуге жәрдемдеседі.

      7. Тізім Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік 2015 жылғы 1 қаңтарда бекіткен тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандартта (бұдан әрі - тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандарт) көзделген өлшемдерге сәйкес аккредиттелген республикалық (өңірлік) немесе жергілікті спорт федерацияларының ақпараты бойынша жасалады.

      8. Тізім спортшылардың тегі, аты және әкесінің аты (ол болған жағдайда), спорт түрлері туралы, тестілеуді өткізу уақыты мен орны туралы мәліметтерді қамтиды.

      9. Қалыптастырылған тізім Ұлттық допингке қарсы ұйымның Интернет-ресурсында орналастырылады және аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерацияларына жіберіледі.

      10. Аккредиттелген республикалық (өңірлік) немесе жергілікті спорт федерациялары Тізімді Ұлттық допингке қарсы ұйымның Интернет-ресурсында орналастырған күннен бастап күнтізбелік 5 күн ішінде спортшыларды (телефон, факсимильдік байланыс, электрондық пошта немесе тапсырыс хатпен) осы Тізімге енгізілгені туралы хабардар етеді.

      11. Тізімге енгізілген спортшы ақпараттың өзектілігі мен толықтығын қолдау мақсатында тоқсан сайын Ұлттық допингке қарсы күрес ұйымына өзінің орналасқан жері туралы хабарлайды.

      12. Спорттық қызметі тоқтатылған жағдайда Тізімге енген спортшы Ұлттық допингке қарсы күрес ұйымын жазбаша хабардар етеді.

      13. Спорттық қызметті қайта бастау туралы ниет білдірген спортшы тиісті аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясын және Ұлттық допингке қарсы ұйымды спортқа қайта оралудың жоспарланған күнінен 6 ай бұрын жазбаша хабардар етеді.

      14. Жарыс және жарыстан тыс кезеңдерде спортшының (спорттық жарысқа қатысатын жануардың) ағзасында допингті анықтау мақсатында Ұлттық допингке қарсы ұйымның допинг-бақылау инспекторлары сынамаларды алуды, сондай-ақ Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік аккредиттеген зертханаға сынамаларды тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандартқа сәйкес жеткізуді жүргізеді.

      15. Допинг-бақылау сынамаларын зертханалық зерттеуді Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік аккредиттеген зертханалар (бұдан әрі - зертханалар) жүзеге асырады.

      16. Сынаманы спортшының жазбаша келісімінсіз ғылыми мақсатта зерттеуге болмайды.

      17. Зертхана сынамаларға талдау жүргізеді және талдау нәтижелерін Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік 2019 жылғы 1 қарашадағы бекіткен зертханаларға арналған халықаралық стандартқа сәйкес тиісті допингке қарсы ұйымға, халықаралық федерацияға ұсынады.

      18. Сынама мынадай жағдайларда сақталады және қосымша талдауға ұшырайды:

      1) Дүниежүзілік допингке қарсы агенттіктің нұсқауы бойынша;

      2) Ұлттық допингке қарсы ұйымның сұратуы бойынша А және Б сынамалары бойынша зертханалық талдау нәтижелерін допингке қарсы қағидаларды ықтимал бұзуда айыптаудың негізі ретінде жариялағанға дейін.

      19. Спортшы Тізімге енгізілгені туралы хабарлама алғаннан кейін сынама тапсыруға келуден бас тартқан, дәлелсіз себептермен сынама тапсыруға келмеген, спортшының ағымдағы орналасқан жері туралы ақпаратты уақтылы бермеген немесе спортшы сынама тапсырудан жалтарған жағдайда, спортшы спорттық жарыстардан шеттетіледі. Тестілеуден жалтару фактісі дереу Ұлттық допингке қарсы ұйымға хабарланады.

      20. Спортшының сынамасында допинг болған жағдайда, зертхана 3 күнтізбелік күн ішінде бұл туралы талдау нәтижелерін Ұлттық допингке қарсы ұйымға жібереді.

3-тарау. Спорттағы допингке қарсы күрес тәртібі

      21. Спорттағы допингке қарсы күрес мақсатында допингке қарсы қағидаларды ықтимал бұзу фактілері анықталғаннан кейін Ұлттық допингке қарсы ұйым Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік 2015 жылғы 1 қантардағы бекіткен тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандартқа (бұдан әрі – тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандарт) сәйкес спортшыларға, жаттықтырушыларға, жаттықтырушы-оқытушыларға, спорттық медицина жөніндегі мамандарға, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де мамандарға қатысты тексеру және тыңдау жүргізеді.

2-параграф. Тексеру жүргізу тәртібі

      22. Тексеруді Ұлттық допингке қарсы ұйымның қызметкерлері деректер бойынша жүргізеді:

      1) спортшының (спорттық жарысқа қатысатын жануардың) ағзасынан алынған сынамадағы допинг;

      2) допингті пайдалану немесе пайдалануға әрекеттену;

      3) допинг-бақылаудың кез келген кезеңінде бұрмалау немесе бұрмалауға әрекеттену;

      4) спортшының жарыстан тыс тестілеу үшін қол жетімділігіне қатысты бұзушылықтар, оның тұрған жері туралы ақпарат бермеуді және тестілеу үшін келмеуді қоса алғанда;

      5) допингке ие болу;

      6) допингті тарату;

      7) кез келген спортшыға (спорттық жарысқа қатысушы жануарларға) допинг енгізу немесе енгізу әрекеті немесе оған қатысты тыйым салынған әдісті қолдану немесе қолдануға әрекет ету немесе допингке қарсы қағиданы бұзуға немесе бұзуға кез келген әрекеттенуге байланысты көмек көрсету, көтермелеу, жәрдемдесу, арандату, жасыру немесе кез келген өзге нысанда қатысу.

      Тексеру допингке қарсы қағидалардың ықтимал бұзылу фактілері туралы хабарлама жіберілген күннен бастап жүргізіледі.

      23. Ұлттық допингке қарсы ұйым күнтізбелік 7 күн ішінде спортшыға немесе жаттықтырушыға, жаттықтырушы-оқытушыға, спорттық медицина жөніндегі маманға, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де маманға, аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясына, халықаралық спорт федерациясына және Дүниежүзілік допингке қарсы агенттігіне допингке қарсы қағидалардың ықтимал бұзылу фактілері туралы хабарлама жібереді.

      24. Допингке қарсы қағидалардың ықтимал бұзылу фактілері туралы хабарлама тестілеу және тексеру жөніндегі халықаралық стандартқа сәйкес ақпаратты қамтиды.

      25. 22-тармақтың 1) және 2) тармақшаларының ықтимал бұзылуын тексеру кезде:

      1) Ұлттық допингке қарсы ұйым 10 күнтізбелік күн ішінде спортшыдан тағылған айып бойынша жазбаша түсініктеме және Б сынамасын ашу және талдау туралы келісім алады. Спортшының Б сынамасын талдауды жүзеге асырудан бас тартуы А сынамасын талдау нәтижесін растау үшін негіз болып табылады.

      Егер Б сынамасының талдауы А сынамасының талдау нәтижесін растамаған жағдайда, спортшыны, халықаралық спорт федерациясын, аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясын және Дүниежүзілік допингке қарсы агенттікті міндетті түрде хабардар ете отырып, тест теріс болып саналады.

      Егер Б сынамасын талдау А сынамасын талдауды растаған жағдайда, алынған нәтиже туралы спортшыға, спортшының халықаралық спорт федерациясына, аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясына және Дүниежүзілік допингке қарсы агенттікке хабарланады;

      2) Ұлттық допингке қарсы ұйым зертханаға хабарлайды және Б сынамасына талдау жүргізу мерзімін сұратады;

      3) зертхана Ұлттық допингке қарсы ұйымға Б сынамасына жүргізілген талдау нәтижесі туралы мәліметтерді жібереді;

      4) Ұлттық допингке қарсы ұйым спортшыға:

      - алынған сынамада допингтің болуы туралы;

      - бұзылған допингке қарсы қағида туралы;

      - А және Б сынамаларын зерттеу нәтижелері бойынша құжаттардың көшірмелерін алу туралы;

      - анықталған факті(лер) бойынша жазбаша түсініктемелер мен толықтырулар беру туралы;

      - тәртіптік допингке қарсы комиссияда тыңдаулар өткізу туралы ақпараты бар жаңа хабарлама жібереді.

      5) спортшыдан немесе жаттықтырушыдан, жаттықтырушы-оқытушыдан, спорттық медицина жөніндегі маманнан, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге маманнан осы жағдайға допингке қарсы қағидалардың бұзылуы мүмкін фактілер туралы қосымша ақпарат алған жағдайда, Ұлттық допингке қарсы ұйымның қызметкерлері осы талдау нәтижесіне себеп болған допингтің бар немесе жоқ екенін анықтау тұрғысынан барлық фактілерді тексереді.

      26. 22-тармақтың 3), 4), 5), 6), 7) тармақшаларының ықтимал бұзушылықтарын тексеру кезінде спортшыдан немесе жаттықтырушыдан, жаттықтырушы-оқытушыдан, спорттық медицина жөніндегі маманнан, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге маманнан осы жағдай бойынша ақпарат алғаннан кейін фактілердің дұрыстығын нақтылық тұрғысынан Ұлттық допингке қарсы ұйымның қызметкерлері тексереді.

      Ұлттық допингке қарсы ұйымның қызметкерлері тиісті ұйымдарға сұрау жібереді, спортшы немесе жаттықтырушы, жаттықтырушы-оқытушы, спорттық медицина жөніндегі маман, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де маман сілтеме жасаған адамдардан жауап алынып отырған адамның айғақтарын хаттама жасау жолымен тіркеп сұрайды.

      27. Тексеру жүргізу кезінде спортшының Дүниежүзілік допингке қарсы агенттік 2015 жылғы 1 қаңтарда бекіткен терапевтік пайдалану жөніндегі халықаралық стандартқа сәйкес берілген допингті терапевтік пайдалануға рұқсатының болуы немесе болмауы тексеріледі.

      28. Ұлттық допингке қарсы ұйым тексеру аяқталғаннан кейін тыңдаулар өткізу және шешім шығару үшін осы Қағидалардың 22-тармағында көрсетілген фактілер бойынша материалдарды Тәртіптік комиссияға береді.

3-Параграф. Тыңдауды өткізу және шешім шығару тәртібі

      29. Ұлттық допингке қарсы ұйымның жанында тыңдау өткізу және допингке қарсы қағидаларды бұзу мүмкіндігі туралы шешім шығару үшін допингке қарсы тәртіптік комиссия (бұдан әрі - Тәртіптік комиссия) құрылады.

      30. Тәртіптік комиссияның құрамы комиссия мүшелерінің тақ санынан тұрады.

      31. Тәртіптік комиссияның құрамына дене шынықтыру және спорт, құқық, денсаулық сақтау, биология саласында жұмыс істейтін өкілдер кіреді. Құқық саласында жұмыс істейтін комиссия мүшелерінің жалпы санынан көпшілік дауыспен комиссия төрағасы сайланады.

      32. Тәртіптік комиссияның хатшысы құжаттарды дайындауды және хаттамаларды ресімдеуді жүзеге асырады. Комиссия хатшысы комиссия мүшесі болып табылмайды және комиссия шешім қабылдаған кезде дауыс беру құқығы жоқ.

      Тәртіптік комиссияның хатшысы комиссия мүшелерін отырыстың өткізілетін орны, күні және уақыты туралы тыңдау өткізілетін күнге дейін 7 жұмыс күнінен кешіктірмей хабардар етеді.

      33. Тыңдаулар спортшының немесе жаттықтырушының, жаттықтырушы-оқытушының, спорттық медицина жөніндегі маманның, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де маманның қатысуымен өткізіледі. Олар болмаған жағдайда тыңдаулар сырттай өткізіледі.

      34. Тәртіптік комиссияның отырысы, егер оған комиссия мүшелерінің жалпы санынан комиссия мүшелерінің кемінде 3 мүшесі қатысса, заңды деп есептеледі.

      35. Тәртіптік комиссияның мүшелері материалдар келіп түскен күннен бастап 30 күнтізбелік күн ішінде қарайды және шешім шығарады.

      36. Отырыстың қорытындысы бойынша Тәртіптік комиссия Заңның 44-2-бабына сәйкес дисквалификациялау мерзімін негіздей отырып шешім шығарады және шешімнің көшірмесін халықаралық допингке қарсы ұйымдарға жібереді.

      Тәртіптік комиссияның шешімі қатысып отырған комиссия мүшелерінің көпшілік даусымен қабылданады және хаттамамен ресімделеді. Дауыстар тең болған жағдайда төрағалық етушінің дауысы шешуші болып табылады.

      37. Ұлттық допингке қарсы ұйым Тәртіптік комиссияның дәлелді шешімі қабылданғаннан кейін күнтізбелік 3 күннен кешіктірмей спортшыға немесе жаттықтырушыға, жаттықтырушы-оқытушыға, спорттық медицина жөніндегі маманға, дене шынықтыру, спорт саласындағы өзге де маманға, аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясына және халықаралық допингке қарсы ұйымдарға жібереді.

      38. Ұлттық допингке қарсы ұйымның шешіміне апелляциялық шағым күнтізбелік 21 күн ішінде Апелляциялық комиссияға беріледі.

      39. Спортшылардың, жаттықтырушылардың, жаттықтырушы-оқытушылардың, спорттық медицина жөніндегі мамандардың, дене шынықтыру және спорт саласындағы өзге де мамандардың допингке қарсы қағидаларды бұзуы туралы Тәртіптік комиссияның шешімі осы Қағидалардың 38-тармағында көрсетілген мерзім аяқталған жағдайда немесе Апелляциялық комиссияның апелляциялық шағымды қарау нәтижелері бойынша шаралар қабылдау үшін аккредиттелген республикалық (өңірлік) спорт федерациясына жіберіледі.

      40. Аккредиттелген республикалық (өңірлік) және жергілікті спорт федерациясы Тәртіптік комиссияның шешімі негізінде спорттық жарысқа қатысатын спортшылар мен жануарларға қатысты шараларды, оның ішінде спорттық жарыстан дисквалификациялауды қолданады және бұл туралы дене шынықтыру және спорт саласындағы уәкілетті органды, Ұлттық допингке қарсы ұйымды, халықаралық спорт федерациясын хабардар етеді.

О внесении изменения в приказ Министра культуры и спорта Республики Казахстан от 19 сентября 2014 года № 18 "Об утверждении антидопинговых правил Республики Казахстан"

Приказ Министра культуры и спорта Республики Казахстан от 4 марта 2020 года № 54. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 5 марта 2020 года № 20091

      В соответствии с подпунктом 10) статьи 7 Закона Республики Казахстан от 3 июля 2014 года "О физической культуре и спорте" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра культуры и спорта Республики Казахстан от 19 сентября 2014 года № 18 "Об утверждении антидопинговых правил Республики Казахстан" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 9812, опубликован в информационно-правовой системе "Әділет" 3 декабря 2014 года) следующее изменение:

      Антидопинговые правила, утвержденные указанным приказом, изложить в новой редакции согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Комитету по делам спорта и физической культуры Министерства культуры и спорта Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства культуры и спорта Республики Казахстан после его официального опубликования;

      3) в течение двух рабочих дней после исполнения мероприятий, предусмотренных настоящим пунктом приказом, представление в Департамент юридической службы Министерства культуры и спорта Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра культуры и спорта Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр культуры и спорта
Республики Казахстан
А. Раимкулова

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство здравоохранения
Республики Казахстан

  Приложение к приказу
Министр культуры и спорта
Республики Казахстан
от 4 марта 2020 года № 54
  Утверждены приказом
Министра культуры и спорта
Республики Казахстан
от 19 сентября 2014 года № 18

Антидопинговые правила Республики Казахстан

Глава 1. Общие положения

      1. Антидопинговые правила Республики Казахстан (далее – Правила) определяют порядок предотвращения использования допинга в спорте и борьбы с ним.

      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) запрещенные субстанции и (или) методы в спорте (далее – допинг) – химические соединения (вещества, лекарства) и методы, включенные в запрещенный список Всемирной антидопинговой организации и Международного стандарта Всемирной антидопинговой организации, в том числе использование или попытка использования субстанции и (или) метода, включенных в перечни субстанций и (или) методов, запрещенных для использования в спорте;

      2) внесоревновательный период – время, не включенное в соревновательный период;

      3) допинг-контроль – процесс, включающий в себя планирование проведения тестов, взятие проб, их хранение, транспортировку, лабораторный анализ проб, послетестовые процедуры, а также проведение соответствующих слушаний и рассмотрение апелляций;

      4) система антидопингового администрирования и менеджмента – это система, предназначенная для управления базой данных, расположенной в интернете, путем ввода, хранения, распространения данных и составления отчетов, разработанная для оказания помощи заинтересованным сторонам и Всемирному антидопинговому агентству в их антидопинговой деятельности при соблюдении законодательства о защите данных;

      5) соревновательный период – период участия спортсмена и (или) животного в конкретном спортивном соревновании;

      6) спортсмен – физическое лицо, систематически занимающееся видом (видами) спорта и выступающее на спортивных соревнованиях;

      7) тестирование – часть процесса допинг-контроля, включающая в себя составление плана распределения проб, взятие проб, обращение с ними, а также доставку проб в лабораторию;

      8) терапевтическое использование – разрешение на терапевтическое использование, которое выдается на основании международного стандарта по терапевтическому использованию.

Глава 2. Порядок предотвращения допинга в спорте

Параграф 1. Проведение тестирования и анализ проб

      3. В целях предотвращения применения допинга в спорте Национальная антидопинговая организация согласно подпункту 10) статьи 44-1 Закона Республики Казахстан от 3 июля 2014 года "О физической культуре и спорте" (далее – Закон) и статье 19 Закона Республики Казахстан от 7 декабря 2009 года "О ратификации Международной конвенции о борьбе с допингом в спорте" (далее – Конвенция) проводит работу, которая направлена на предоставление обновленной и точной информации по вопросам:

      1) ущерба, наносимого допингом этическим ценностям спорта;

      2) последствий применения допинга для здоровья;

      3) процедуры допинг-контроля;

      4) прав и обязанностей спортсменов в связи с борьбой с допингом, включая информацию о Всемирном антидопинговом кодексе и антидопинговой политике соответствующих спортивных организаций и антидопинговых организаций, в том числе о последствиях нарушения антидопинговых правил;

      5) списка запрещенных субстанций и методов, а также разрешений на терапевтическое использование допинга;

      6) пищевых добавок.

      4. Национальной антидопинговой организацией на постоянной основе до спортсменов, тренеров, тренеров-преподавателей, специалистов по спортивной медицине, иных специалистов в области физической культуры и спорта, физкультурно-спортивных организаций доводятся изменения в законодательстве по борьбе с допингом.

      5. Для планирования проведения тестирования на предмет использования допинга в соревновательный и внесоревновательный периоды Национальной антидопинговой организацией формируется список спортсменов (далее –Список) и вносится в систему антидопингового администрирования и менеджмента.

      6. В целях допинг-контроля республиканские (региональные) или местные аккредитованные спортивные федерации содействуют в организации и проведении тестирования спортсменов.

      7. Список составляется Национальной антидопинговой организацией по информации республиканских (региональных) или местных аккредитованных спортивных федераций, согласно критериям, предусмотренных в международном стандарте по тестированию и расследованиям, утвержденном Всемирным антидопинговым агентством от 1 января 2015 года (далее –международный стандарт по тестированию и расследованиям).

      8. Список содержит сведения о фамилии, имени и отчестве (при его наличии) спортсменов, виды спорта, о времени и месте проведения тестирования.

      9. Сформированный Список размещается на Интернет-ресурсе Национальной антидопинговой организации и направляется в республиканские (региональные) аккредитованные спортивные федерации.

      10. Республиканские (региональные) или местные аккредитованные спортивные федерации в течении 5 календарных дней со дня размещения Списка на Интернет-ресурсе Национальной антидопинговой организации уведомляют (по телефону, факсимильной связью, электронной почте или заказным письмом) спортсменов о включении их в данный Список.

      11. Спортсмен, включенный в Список, в целях поддержания актуальности и полноты информации, ежеквартально сообщает Национальной антидопинговой организации о своем местонахождении.

      12. В случае прекращения спортивной деятельности, спортсмен, вошедший в Список уведомляет об этом письменно Национальную антидопинговую организацию.

      13. Спортсмен, изъявивший намерение о возобновлении спортивной деятельности письменно уведомляет соответствующую республиканскую (региональную) аккредитованную спортивную федерацию и Национальную антидопинговую организацию за 6 месяцев до планируемой даты возвращения в спорт.

      14. В целях выявления допинга в организме спортсмена (животного, участвующего в спортивном соревновании) в соревновательный и внесоревновательный периоды инспекторами допинг-контроля Национальной антидопинговой организации проводится взятие проб, а также доставка проб в лабораторию, аккредитованную Всемирным антидопинговым агентством в соответствии с международным стандартом по тестированию и расследованиям.

      15. Лабораторные исследования проб допинг-контроля осуществляются лабораториями, аккредитованными Всемирным антидопинговым агентством (далее – лаборатории).

      16. Проба не подлежит исследованию в научных целях без письменного согласия спортсмена.

      17. Лаборатория проводит анализ проб и предоставляет результаты анализа в соответствующую антидопинговую организацию, международную федерацию в соответствии с международным стандартом для лабораторий, утвержденным Всемирным антидопинговым агентством от 1 ноября 2019 года.

      18. Проба хранится и подвергается дополнительному анализу в следующих случаях:

      1) по указанию Всемирного антидопингового агентства;

      2) по запросу Национальной антидопинговой организации до обнародования результатов лабораторного анализа по пробам А и Б в качестве основания обвинения в возможном нарушении антидопинговых правил.

      19. В случае отказа спортсмена явиться на взятие пробы, неявки спортсмена на взятие пробы без уважительных причин после получения уведомления о включения его в Список, своевременное не предоставление информации о текущем местоположении или уклонении спортсмена от взятия пробы, спортсмен снимается со спортивных соревнований. Факт уклонения от тестирования незамедлительно сообщается в Национальную антидопинговую организацию.

      20. При наличии допинга в пробе спортсмена лаборатория в течении 3-х календарных дней направляет результаты анализа об этом в Национальную антидопинговую организацию.

Глава 3. Порядок борьбы с допингом в спорте

      21. После установления фактов возможного нарушения антидопинговых правил в целях борьбы с допингом в спорте Национальная антидопинговая организация проводит расследования и слушания в отношении спортсменов, тренеров, тренеров-преподавателей, специалистов по спортивной медицине, иных специалистов в области физической культуры и спорта, согласно международному стандарту по тестированию и расследованиям, утвержденному Всемирным антидопинговым агентством от 1 января 2015 года (далее – международный стандарт по тестированию и расследованиям).

Параграф 2. Порядок проведения расследования

      22. Расследования проводятся сотрудниками Национальной антидопинговой организации по фактам:

      1) допинга в пробе, взятой из организма спортсмена (животного, участвующего в спортивном соревновании);

      2) использования или попытки использования допинга;

      3) фальсификации или попытки фальсификации на любом этапе допинг-контроля;

      4) нарушения, касающиеся доступности спортсмена для внесоревновательного тестирования, включая непредоставление информации о его месте нахождения и неявку для тестирования;

      5) обладания допингом;

      6) распространения допинга;

      7) введения или попытки введения допинга любому спортсмену (животному, участвующему в спортивном соревновании) или применение или попытка применения в отношении него запрещенного метода, или помощь, поощрение, содействие, подстрекательство, сокрытие или соучастие в любой иной форме, связанные с нарушением или любой попыткой нарушения антидопингового правила.

      Расследования проводятся со дня направления уведомления о фактах возможного нарушения антидопинговых правил.

      23. Национальная антидопинговая организация направляет уведомление о фактах возможного нарушения антидопинговых правил в течение 7 календарных дней спортсмену или тренеру, тренеру-преподавателю, специалисту по спортивной медицине, иному специалисту в области физической культуры и спорта, республиканской (региональной) аккредитованной спортивной федерации, международной спортивной федерации и Всемирному антидопинговому агентству.

      24. Уведомление о фактах возможного нарушения антидопинговых правил содержит информацию, согласно международному стандарту по тестированию и расследованиям.

      25. При расследовании возможного нарушения подпунктов 1) и 2) пункта 22:

      1) Национальная антидопинговая организация в течение 10 календарных дней получает письменное объяснение по предъявленным обвинениям от спортсмена и согласие о вскрытии и анализе пробы Б. Отказ спортсмена от осуществления анализа пробы Б является основанием для подтверждения результата анализа пробы А.

      В случае, если анализ пробы Б не подтверждает результат анализа пробы А, тест рассматривается как отрицательный, с обязательным уведомлением спортсмена, международной спортивной федерации, республиканской (региональной) аккредитованной спортивной федерации и Всемирного антидопингового агентства.

      В случае, если анализ пробы Б подтверждает анализ пробы А, о полученном результате сообщается спортсмену, международной спортивной федерации, республиканской (региональной) аккредитованной спортивной федерации и Всемирному антидопинговому агентству;

      2) Национальная антидопинговая организация извещает лабораторию и запрашивает сроки проведения анализа пробы Б;

      3) лаборатория направляет Национальной антидопинговой организации сведения о результате проведенного анализа пробы Б;

      4) Национальная антидопинговая организация направляет новое уведомление спортсмену с информацией:

      - о наличии допинга во взятой пробе;

      - о нарушенном антидопинговом правиле;

      - о получении копий документов по результатам исследований проб А и Б;

      - о предоставлении письменных объяснений и дополнений по выявленному факту(ам);

      - о проведении слушания в дисциплинарной антидопинговой комиссии.

      5) в случае получения дополнительной информации от спортсмена или тренера, тренера-преподавателя, специалиста по спортивной медицине, иного специалиста в области физической культуры и спорта, о фактах, имеющих отношения к данному случаю возможного нарушения антидопинговых правил, сотрудники Национальной антидопинговой организации проверяют все факты на предмет установления наличия или отсутствия допинга, который стал причиной данного результата анализа.

      26. При расследовании возможного нарушения подпунктов 3), 4), 5), 6), 7) пункта 22 сотрудники Национальной антидопинговой организации после получения информации от спортсмена или тренера, тренера-преподавателя, специалиста по спортивной медицине, иного специалиста в области физической культуры и спорта, имеющей отношение к данному случаю, проверяют факты на предмет достоверности.

      Сотрудники Национальной антидопинговой организации направляют запросы в соответствующие организации, опрашивают лиц, на которые ссылается спортсмен или тренер, тренер-преподаватель, специалист по спортивной медицине, иной специалист в области физической культуры и спорта с фиксацией показаний допрашиваемого путем составления протокола.

      27. При проведении расследования проверяется наличие или отсутствие у спортсмена разрешения на терапевтическое использование допинга, выданное в соответствии с международным стандартом по терапевтическому использованию, утвержденным Всемирным антидопинговым агентством от 1 января 2015 года.

      28. Национальная антидопинговая организация после окончания расследования передает в Дисциплинарную комиссию материалы по фактам указанных в пункте 22 настоящих Правил для проведения слушаний и вынесения решения.

Параграф 3. Порядок проведения слушания и вынесения решения

      29. Для проведения слушания и вынесения решения о возможном нарушении антидопинговых правил при Национальной антидопинговой организации создается дисциплинарная антидопинговая комиссия (далее – Дисциплинарная комиссия).

      30. Состав Дисциплинарной комиссии состоит из нечетного количества членов комиссии.

      31. В состав Дисциплинарной комиссии входят представители, работающие в области физической культуры и спорта, права, здравоохранения, биологии. Из общего количества членов комиссии, работающих в области права большинством голосов избирается председатель комиссии.

      32. Секретарь Дисциплинарной комиссии осуществляет подготовку документов и оформление протоколов. Секретарь комиссии не является членом комиссии и не имеет права голоса при принятии решений комиссией.

      Секретарь Дисциплинарной комиссии уведомляет членов комиссии о месте, дате и времени проведения заседания не позднее, чем за 7 рабочих дней до дня проведения слушания.

      33. Слушания проводятся с участием спортсмена или тренера, тренера-преподавателя, специалиста по спортивной медицине, иного специалиста в области физической культуры и спорта. В случае их отсутствия слушания проводятся заочно.

      34. Заседание Дисциплинарной комиссии считается правомочным, если на нем присутствует не менее 3 членов от общего числа членов комиссии.

      35. Члены Дисциплинарной комиссии в течение 30 календарных дней со дня поступления материалов рассматривают и выносят решения.

      36. По итогам заседания Дисциплинарная комиссия издает решение согласно статье 44-2 Закона с обоснованием срока дисквалификации и отправляет копии решения в международные антидопинговые организации.

      Решение Дисциплинарной комиссии принимается большинством голосов присутствующих членов комиссии и оформляются протоколом. В случае равенства голосов голос председательствующего является решающим.

      37. Национальная антидопинговая организация не позднее 3 календарных дней после принятия мотивированного решения Дисциплинарной комиссии направляет спортсмену или тренеру, тренеру-преподавателю, специалисту по спортивной медицине, иному специалисту в области физической культуры, спорта, республиканской (региональной) аккредитованной спортивной федерации и международным антидопинговым организациям.

      38. Апелляционная жалоба на решение Национальной антидопинговой организации подается в течении 21 календарного дня в Апелляционную комиссию.

      39. Решение Дисциплинарной комиссии о нарушении антидопинговых правил спортсменами, тренерами, тренерами-преподавателями, специалистами по спортивной медицине, иными специалистами в области физической культуры и спорта, направляется в республиканскую (региональную) аккредитованную спортивную федерацию для принятия мер в случае истечения сроков, указанных в пункте 38 настоящих Правил или по результатам рассмотрения апелляционной жалобы Апелляционной комиссией.

      40. Республиканская (региональная) и местная аккредитованная спортивная федерация на основании решения Дисциплинарной комиссии применяет меры, в том числе спортивную дисквалификацию, в отношении спортсменов и животных, участвующих в спортивном соревновании и информирует об этом уполномоченный орган в области физической культуры и спорта, Национальную антидопинговую организацию, международную спортивную федерацию.