Денсаулық сақтаудың кадр ресурстары бойынша ұлттық үйлестіруші туралы ережені бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2020 жылғы 10 желтоқсандағы № ҚР ДСМ-245/2020 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 14 желтоқсанда № 21779 болып тіркелді

      "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасының 2020 жылғы 7 шілдедегі Кодексі 7-бабының 40) тармақшасын іске асыру мақсатында БҰЙЫРАМЫН:

      1. Осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес денсаулық сақтаудың кадр ресурстары бойынша ұлттық үйлестіруші туралы ереже бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Ғылым және адами ресурстар департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрі
А. Цой

  Қазақстан Республикасы
Денсаулық сақтау министрі
2020 жылғы 10 желтоқсандағы
№ ҚР ДСМ-245/2020 бұйрықпен
бекітілген

Денсаулық сақтаудың кадр ресурстары бойынша ұлттық үйлестіруші туралы ереже

1 тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы денсаулық сақтаудың кадр ресурстары бойынша ұлттық үйлестіруші туралы ереже "Халық денсаулығы және денсаулық сақтау жүйесі туралы" Қазақстан Республикасының 2020 жылғы 7 шілдедегі Кодексі (бұдан әрі – Кодекс) 7 – бабының 40) тармақшасына сәйкес әзірленді және денсаулық сақтау кадр ресурстары жөніндегі ұлттық үйлестірушінің (бұдан әрі-ұлттық үйлестіруші) мәртебесін, өкілеттіктерін, мақсатын, міндеттері мен функцияларын айқындайды.

      2. Осы Ережеде мынадай терминдер мен анықтамалар пайдаланылады:

      1) денсаулық сақтау саласындағы кадр ресурстарын есепке алудың ұлттық жүйесі дербестендірілген есепке алуды қамтамасыз ету, сондай-ақ денсаулық сақтау қызметкерлерінің үздіксіз кәсіби дамуы мақсатында тіркеу, есепке алу, көші-қон, жылыстату үшін база болып табылады;

      2) денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган) – Қазақстан Республикасы азаматтарының денсаулығын сақтау, медицина және фармацевтика ғылымы, медициналық және фармацевтикалық білім беру, халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы, дәрілік заттар мен медициналық бұйымдардың айналысы, медициналық қызметтер (көмек) көрсету сапасы саласындағы басшылықты және салааралық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы орган);

      3) кәсіптік тіркелімді жүргізу – медицина қызметкерлерін, денсаулық сақтау саласындағы әлеуетті кадрларды (бұдан әрі – КҚТК) ұйымдастыру және дербестендірілген есепке алу);

      4) жаһандық денсаулық сақтау обсерваториясы – бүкіл әлемде медициналық-санитариялық статистикалық деректерге қолжетімділікті қамтамасыз ететін Дүниежүзілік денсаулық сақтау ұйымының бөлімшесі.

2 тарау. Ұлттық үйлестірушінің мақсаты, міндеттері, функциялары

      3. Денсаулық сақтау саласындағы кадр ресурстары жөніндегі ұлттық үйлестіруші уәкілетті органмен айқындалады.

      4. Ұлттық үйлестіруші уәкілетті органдардың саланың адами ресурстарын жоспарлау және болжау жолымен денсаулық сақтау саласындағы ғылыми негізделген басқару шешімдерін қабылдау мақсатында республикадағы денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстарының жай-күйін есепке алуды, мониторингілеуді, талдауды жүзеге асырады.

      5. Ұлттық үйлестіруші стратегиялық міндеттерді іске асыру шеңберінде ҒЗЗ қалыптастыру және дамыту үшін барлық мүдделі органдармен және ұйымдармен ведомствоаралық өзара іс-қимылды жүзеге асырады.

      6. Ұлттық үйлестіруші қызметінің негізгі мақсаты денсаулық сақтау ұйымдарын кадрлармен қамтамасыз етуді болжау, мониторингілеу және жоспарлау тетіктерін жетілдіру және денсаулық сақтау кадр саясатының идеологиясы мен әдіснамасын әзірлеу негізінде денсаулық сақтау кадр ресурстарын тиімді басқаруды қамтамасыз етуге бағытталған.

      7. Ұлттық үйлестірушінің міндеттері:

      1) денсаулық сақтаудағы еңбек нарығының негізгі үрдістерін және олардың денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстарына әсерін талдау;

      2) кадр ресурстарының жай-күйіне және денсаулық сақтау саласының тиімді кадр саясатын енгізу жөніндегі шараларды іске асыруға мониторинг жүргізу, кадр қызметтерінің әлеуетін нығайту;

      3) өңірлер мен көмек көрсету деңгейлері бөлінісінде кадрлар теңгерімсіздігін төмендетумен медицина қызметкерлері мен даярлау жүйесіне сұранысты үйлестіру;

      4) даярланған қызметкерлерді бөлу жүйесі негізінде медициналық көмек көрсетудің қолжетімділігін шешу болып табылады;

      5) ДДҰ ұсынымдарына сәйкес денсаулық сақтау еңбек ресурстарының ұлттық шоттарын (Nhwa) енгізу, Еуростат;

      6) КРЗ тиімді басқару жүйесі;

      7) медициналық білім беру ұйымдарының білім алушылары мен профессорлық-оқытушылық құрамының академиялық ұтқырлығын дамыту;

      8) медициналық білім беру ұйымдарының түлектерін жұмысқа орналастыру сапасын арттыру, кеңейтілген практикадағы (қолданбалы және академиялық бакалавриат бағдарламалары бойынша дайындалған) мейіргерлердің үлесін арттыру;

      9) ҚРЗ жоспарлау және дамыту мәселелері бойынша ведомствоаралық өзара іс-қимыл;

      10) ҒЗЗ саласында басқару шешімдерін қабылдау үшін стратегиялық құжаттарды әзірлеу.

      8. Ұлттық үйлестірушінің негізгі функциялары::

      1) үздік халықаралық практикалар негізінде кәсіптік тіркелімді жаңғырту бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      2) жергілікті атқарушы органдардың резидентурада даярлауға нысаналы гранттар үлесін ұлғайту бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      3) жергілікті атқарушы органдар әлеуметтік қолдау шараларын көрсеткен жас мамандар үлесінің өсуі;

      4) саясатты әзірлеу және басқарушылық шешімдерді қабылдау кезінде статистикалық деректерді пайдалану;

      5) өңірлер, медициналық және фармацевтикалық мамандықтар бөлінісінде денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстарына қажеттілікті ұзақ мерзімді және орта мерзімді болжау;

      6) практикалық денсаулық сақтау қажеттіліктеріне сәйкес денсаулық сақтау саласындағы техникалық және кәсіптік, жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарына оқуға қабылдауды жоспарлау бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      7) денсаулық сақтау жүйесін жаңғыртудың негізгі бағыттарына сәйкес медицина персоналы жүктемесінің ең төменгі нормативтері негізінде денсаулық сақтау саласындағы кадрлық қамтамасыз ету мәселелерін реттейтін заңнамалық және нормативтік құқықтық базаны жетілдіру жөнінде ұсыныстар әзірлеу;

      8) денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстары саласындағы үлгілік ережелерді, регламенттерді, әдістемелік нұсқаулықтарды, ұсынымдарды әзірлеу;

      9) жергілікті атқарушы денсаулық сақтау органдарының қызметін рейтингтік бағалау;

      10) ҒЗЗ басқару бойынша корпоративтік саясатты және озық халықаралық тәжірибе негізінде қолданылатын технологияларды енгізе отырып, кадр қызметтерін жаңғырту бойынша ұсынымдар әзірлеу;

      11) медицина қызметкерлерінің кәсіби жауапкершілігін кезең-кезеңімен енгізу тетіктері бойынша ұсыныстар әзірлеу;

      12) денсаулық сақтау менеджерлері мен персоналды басқару қызметтерінің мамандары үшін білім беру іс-шараларын ұйымдастыру және өткізу;

      13) денсаулық сақтаудың кадрлық ресурстарының проблемалары бойынша зерттеу жобаларын іске асыру.

3 тарау. Ұлттық үйлестірушінің қызметін ұйымдастыру

      9. Ұлттық үйлестіруші мақсаттар мен міндеттерді іске асыру кезінде уәкілетті органмен және оның құрылымдық бөлімшелерімен, ведомстволық бағынысты ұйымдармен, облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың денсаулық сақтауды мемлекеттік басқарудың жергілікті органдарымен, денсаулық сақтау субъектілерімен, медициналық білім беру және ғылым ұйымдарымен және медициналық қауымдастықтармен өзара іс-қимылды жүзеге асырады.

      10. Ұлттық операторға денсаулық сақтау саласындағы уәкілетті органның ақпараттық жүйелеріне рұқсат беріледі.

On approval of the regulation on the national coordinator for human resources for health

Order № KR DSM-245/2020 of the Minister of Healthcare of the Republic of Kazakhstan as of December 10, 2020. It is registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on December 14, 2020 under № 21779

      Unofficial translation

      In order to implement subparagraph 40) of Article 7 of the Code of the Republic of Kazakhstan “On Public Health and the Healthcare System” as of July 7, 2020, I hereby ORDER:

      1. To approve the regulation on the national coordinator for human resources for health in accordance with the appendix to this order.

      2. In the manner prescribed by the legislation of the Republic of Kazakhstan, the Department of Science and Human Resources of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan shall ensure:

      1) the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) the posting of this order on the website of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan after its official publication;

      3) the submission of information on the implementation of the measures provided for in subparagraphs 1) and 2) of this paragraph to the Legal Department of the Ministry of Healthcare of the Republic of Kazakhstan within ten working days of the state registration of this order with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan.

      3. Control over the execution of this order shall be entrusted to the supervising deputy minister of healthcare of the Republic of Kazakhstan.

      4. This order comes into effect ten calendar days of its first official publication.

      Minister of Healthcare of
the Republic of Kazakhstan
                        A.Tsoi

  Approved by Order
№ KR DSM-245/2020
of the Minister of Healthcare
of the Republic of Kazakhstan
as of December 10, 2020

The regulation on the national coordinator for human resources for health
Chapter 1. General provisions

      1. This regulation on the national coordinator for human resources for health has been developed in accordance with subparagraph 40) of Article 7 of the Code of the Republic of Kazakhstan “On Public Health and the Healthcare System” as of July 7, 2020 (hereinafter - the Code) and determines the status, powers, purpose, objectives and the functions of the National Coordinator for Human Resources for Health (hereinafter - the National Coordinator).

      2. The following terms and definitions are used in this Regulation:

      1) the national health workforce recordkeeping system is the basis for registration, recordkeeping, migration, outflow in order to ensure personalized recordkeeping, as well as continuous professional development of health workers;

      2) the authorized body for healthcare (hereinafter referred to as the authorized body) - the central executive body that carries out management and inter-sectoral coordination in the field of health protection of citizens of the Republic of Kazakhstan, medical and pharmaceutical science, medical and pharmaceutical education, sanitary and epidemiological welfare of the population, turnover of medicines and medical devices, the quality of medical services (assistance);

      3) maintenance of a professional register - organization and personalized registration of medical workers, potential personnel in the field of healthcare (hereinafter - HRH);

      4) the global health observatory - a subdivision of the World Health Organization that provides access to health statistics around the world.

Chapter 2. Purpose, tasks, functions of the National Coordinator

      3. The National Coordinator for human resources in the field of healthcare is determined by the authorized body.

      4. The National Coordinator keeps record of, monitors, analyzes the state of human resources for health in the Republic in order to make science-based management decisions in the field of healthcare by authorized bodies by planning and forecasting the human resources of the industry.

      5. The National Coordinator carries out interdepartmental interaction with all concerned bodies and organizations for the formation and development of HRH in the framework of the implementation of strategic objectives.

      6. The main goal of the National Coordinator’s activities is aimed at ensuring effective management of human resources for health based on the improvement of forecasting, monitoring and planning mechanisms for staffing healthcare entities and developing the ideology and methodology of health personnel policy.

      7. The tasks of the National Coordinator are as follows:

      1) analysis of the main trends in the labor market in healthcare and their impact on the health workforce;

      2) monitoring of the state of human resources and implementing measures to introduce an effective human resources policy in the health sector, strengthening the capacity of human resources services;

      3) synchronization of the demand for medical workers and training systems, with a decrease in the imbalance of personnel in the context of regions and levels of care;

      4) addressing the problem of making medical care available on the basis of the distribution system of trained workers;

      5) introduction of national health workforce accounts (NHWA) in accordance with the recommendations of WHO, Eurostat;

      6) effective HRH management system;

      7) development of academic mobility of students and faculty of medical educational institutions;

      8) improving the quality of employment of graduates of medical educational institutions, increasing the proportion of nurses with extended practice (who are trained in applied and academic bachelor’s programs);

      9) interdepartmental interaction on planning and development of HRH;

      10) development of strategic documents for making management decisions in the field of HRH.

      8. The main functions of the National Coordinator are as follows:

      1) development of proposals for the modernization of the professional register based on the best international practices;

      2) development of proposals to increase the share of targeted grants by local executive bodies for residency training:

      3) an increase in the proportion of young professionals provided with measures of social support by local executive bodies;

      4) the use of statistics in policy development and making management decisions;

      5) long-term and medium-term forecasting of the need for human resources for health in the context of regions, medical and pharmaceutical specialties;

      6) development of proposals for planning admission to training in a technical and professional, higher and postgraduate educational institution in the field of healthcare in accordance with the needs of practical healthcare;

      7) development of proposals for improving the legislative and regulatory framework governing staffing in the field of healthcare, based on minimum standards for the workload of medical personnel in accordance with the main directions of modernization of the healthcare system;

      8) development of model regulations, rules, methodological guidelines, recommendations in the field of human resources for health;

      9) rating assessment of the activities of local executive health authorities;

      10) development of recommendations for the modernization of HR services with the implementation of corporate HRH management policy and applied technologies based on international best practices;

      11) development of proposals on mechanisms for the phased implementation of the professional responsibility of medical workers;

      12) organizing and conducting educational events for healthcare managers and specialists of personnel management services;

      13) implementation of research projects on the problems of human resources for health.

Chapter 3. Organization of activities of the National Coordinator

      9. When implementing the purpose and objectives, the National Coordinator interacts with the authorized body and its structural divisions, subordinate organizations, local public health authorities of regions, cities of republican significance and the capital, healthcare entities, medical educational and scientific institutions and medical associations.

      10. The National Operator is provided with access to the information systems of the authorized body in the field of health.