Қоғамдық бақылауды ұйымдастыру мен жүргізу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрінің 2021 жылғы 26 ақпандағы № 73 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2021 жылғы 26 ақпанда № 22263 болып тіркелді.

      "Қоғамдық кеңестер туралы" 2015 жылғы 2 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының 2-1-бабы 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Қоғамдық бақылауды ұйымдастыру мен жүргізу қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінің Азаматтық қоғам істері комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінің Заң департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көрсетілген іс-шаралардың орындалуы туралы ақпарат ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ақпарат және қоғамдық даму вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Ақпарат және қоғамдық даму министрі
А. Балаева

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ауыл шаруашылығы министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Бәсекелестікті қорғау және

      дамыту агенттігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Білім және ғылым министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Денсаулық сақтау министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Еңбек және халықты әлеуметтік

      қорғау министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Индустрия және инфрақұрылымдық

      даму министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Қаржы министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Мәдениет және спорт министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Мемлекеттік қызмет істері агенттігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Стратегиялық жоспарлау және

      реформалар агенттігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Сыбайлас жемқорлыққа қарсы

      іс-қимыл агенттігі (Сыбайлас

      жемқорлыққа қарсы қызмет)

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық экономика министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Сауда және интеграция министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Сыртқы істер министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Төтенше жағдайлар министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Цифрлық даму, инновациялар және

      аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ішкі істер министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Экология, геология және

      табиғи ресурстар министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Энергетика министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Ақпарат және қоғамдық
даму министрі
2021 жылғы 26 ақпаны
№ 73 Бұйрықпен
бекітілген

Қоғамдық бақылауды ұйымдастыру мен жүргізу қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Қоғамдық бақылауды ұйымдастыру мен жүргізу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Қоғамдық кеңестер туралы" 2015 жылғы 2 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 2-1-бабы 2-тармағының 5) тармақшасына сәйкес әзірленді.

      2. Осы тармақтың екінші бөлігінде көрсетілген мемлекеттік органдарды қоспағанда, коммерциялық емес ұйымдармен, азаматтармен бірлесіп, министрліктер, Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін органдар, жергілікті мемлекеттік басқару органдары, квазимемлекеттік сектор субъектілері өздерінің құзыретіндегі мәселелер бойынша құратын консультативтік-кеңесші, байқаушы органдар қоғамдық кеңестер болып табылады.

      Қазақстан Республикасы Жоғарғы Сотының, Қазақстан Республикасы Конституциялық Кеңесінің, прокуратура органдарының, Қазақстан Республикасы Президенті Әкімшілігінің, Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің, Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігінің, Қазақстан Республикасы Президенті Іс басқармасының, Қазақстан Республикасы Премьер-Министрі Кеңсесінің, Материалдық-техникалық қамтамасыз ету басқармасының, Қазақстан Республикасы Адам құқықтары жөніндегі ұлттық орталығының, Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің, Қазақстан Республикасы Орталық сайлау комиссиясының, Қазақстан Республикасы Жоғары Сот Кеңесінің, қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау және қадағалау жөніндегі уәкілетті органның, Қазақстан Республикасы арнаулы мемлекеттік органдарының қатысуымен қоғамдық кеңестер құрылмайды. Коммерциялық емес ұйымдармен, азаматтармен бірлесіп, министрліктер немесе Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін органдар, жергілікті мемлекеттік басқару органдары, ұлттық басқарушы холдингтер, ұлттық холдингтер, ұлттық компаниялар (бұдан әрі – квазимемлекеттік сектор субъектілері) құратын қоғамдық кеңестер қоғамдық бақылауды азаматтардың мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің шешімдер қабылдау процесіне қатысу мүмкіндігін кеңейту мақсатында жүзеге асырады.

      3. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) мемлекеттік органның, квазимемлекеттік сектор субъектісінің жұмысы нәтижелері туралы есепті тыңдау – қоғамдық бақылау рәсімі және Қоғамдық кеңестің отырысында Заңның 5-бабы 1-тармағының 2) және 3) тармақшаларында көзделген мәселелер бойынша мемлекеттік органдардың, жергілікті өзін-өзі басқару органдарының және олардың лауазымды адамдарының, Заңның 5-1-бабы 1-тармағының 2) және 3) тармақшаларында көзделген мәселелер бойынша квазимемлекеттік сектор субъектілерінінің қызметі нәтижелерін жария талқылауды білдіреді;

      2) қоғамдық бақылау – қоғамдық бақылау субъектілерінің қоғамдық мониторинг, қоғамдық тыңдау, қоғамдық сараптама және мемлекеттік органның, квазимемлекеттік сектор субъектісінің жұмысы нәтижелері туралы есепті тыңдау нысандарында жүзеге асырылатын қоғамдық мүдделерді қорғауға бағытталған қызметі;

      3) қоғамдық бақылау объектісі – республикалық және жергілікті деңгейлердегі мемлекеттік органдардың және олардың лауазымды адамдарының қызметі, сондай-ақ квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметі;

      4) қоғамдық бақылау субъектісі – қоғамдық кеңестер, сондай-ақ коммерциялық емес ұйымдар, қоғамдық кеңестердің тапсырмасы бойынша азаматтар;

      5) қоғамдық мониторинг –мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметін қоғамдық бақылау субъектілері тарапынан бақылауды білдіретін қоғамдық бақылау рәсімі;

      6) қоғамдық сараптама – қоғамдық бақылау субъектілерінің азаматтардың өмірі мен денсаулығына қолайлы қоршаған ортаны сақтау, сондай-ақ жеке тұлғалардың, елді мекендер мен өндірістік объектілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге теріс әсер ететін факторларды болдырмау жөніндегі қоғамдық мүдделердің сақталуы тұрғысынан зерттеу, талдау және бағалау үшін арнайы білімді және (немесе) тәжірибені пайдалануына негізделген қоғамдық бақылау рәсімі;

      7) қоғамдық тыңдау – Заңның 5-бабы 1-тармағының 1), 5) және 6) тармақшаларында, 5-1-бабы 1-тармағаның 1) тармақшасында көзделген мәселелерді, мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қоғамдық маңызды шешімдері, олардың мүдделерге сәйкестігі мәселелері жөнінде жария талқылау үшін жиналыс өткізу арқылы жүзеге асырылатын қоғамдық бақылау рәсімі.

2-тарау. Қоғамдық бақылауды ұйымдастыру және жүргізу тәртібі

1-параграф. Қоғамдық мониторингті ұйымдастыру және жүргізу тәртібі

      4. Қоғамдық мониторингті Қоғамдық кеңестің мүшелері, сондай-ақ коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері және Қоғамдық кеңестің тапсырмасы бойынша азаматтар жүзеге асырады.

      5. Қоғамдық кеңес мониторинг жүргізу жоспарын әзірлейді және бекітеді, онда қоғамдық бақылау объектісі, жүргізу мерзімдері, мақсаттары мен міндеттері көрсетіледі.

      6. Қоғамдық мониторинг жүргізу кезінде Қоғамдық кеңес мүшелері мемлекеттік органдардан және олардың лауазымды адамдарынан, сондай-ақ квазимемлекеттік сектор субъектілерінен Қазақстан Республикасының ақпаратқа қол жеткізу саласындағы заңнамасында белгіленген тәртіппен және негіздер бойынша мониторинг нысанына жатқызылған қажетті ақпаратты сұратады.

      7. Қоғамдық мониторингті жүзеге асырған адамдар оның нәтижелері бойынша қорытынды жасайды. Қоғамдық мониторинг қорытындысында:

      1) мемлекеттік қызметтер көрсету нәтижесінде азаматтар үшін анықталған жағымсыз салдарлар туралы және қоғамдық мүдделерге қысым жасалғаны туралы ақпарат;

      2) Қазақстан Республикасы заңнамасының бұзушылықтарына қоғамдық мониторинг барысында анықталған себептер мен жағдайларды жою жөніндегі ұсынымдар;

      3) бақыланатын объектілердің тиімділігін арттыру жөніндегі ұсыныстар;

      4) нормативтік құқықтық актілерге, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің ішкі құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөніндегі ұсыныстар қамтылады.

      8. Қоғамдық мониторингтің қорытындысы негізінде Қоғамдық кеңес ұсынымдарды қабылдайды және қабылдаған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде тиісті мемлекеттік органдарға, квазимемлекеттік сектор субъектілеріне жібереді.

      Мемлекеттік органдар бір ай ішінде Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген шешімдерді қабылдайды және (немесе) тиісті мемлекеттік органның бірінші басшысы не оны алмастыратын адам қол қоятын уәжді жауапты береді.

      Квазимемлекеттік сектор субъектілері бір ай ішінде тиісті квазимемлекеттік сектор субъектісінің бірінші басшысы не оны алмастыратын адам қол қоятын уәжді жауапты береді.

      9. Қоғамдық кеңестің төралқасы осы ұсынымдардың орындалуына мониторинг жүргізеді.

2-параграф. Қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру және өткізу тәртібі

      10. Қоғамдық тыңдау Қоғамдық кеңес мүшелерінің бастамасы бойынша республикалық немесе жергілікті мемлекеттік басқару органымен, квазимемлекеттік сектор субъектісімен келісілген мерзімдерде өткізіледі.

      11. Қоғамдық тыңдауды ұйымдастыру және өткізу тәртібінде:

      1) қоғамдық тыңдауға қатысушыларды оның өткізілетін уақыты мен орны туралы бұқаралық ақпарат құралдары және (немесе) жазбаша шақырулар арқылы, бірақ ол өткізілетін күннен кемінде күнтізбелік он күннен кешіктірмей күні бұрын құлақтандыру;

      2) қоғамдық тыңдауға шығарылатын нормативтік-құқықтық актілер мен шешімдердің жобаларымен, бірақ ол өткізілетін күннен кемінде күнтізбелік он күннен кешіктірмей күні бұрын таныстыру;

      3) қоғамдық тыңдауға қатысуды қамтамасыз ететін басқа да шаралар;

      4) қабылданған шешімдерді уәждеп негіздеуді қоса алғанда, қоғамдық тыңдаудың қорытынды хаттамасын жариялау көзделуге тиіс.

      12. Қоғамдық кеңестің төрағасы (немесе уәкілетті тұлға) (бұдан әрі – төраға) қоғамдық тыңдауды ашады, оның өткізілу тақырыбын, күн тәртібін, қатысушылардың сөз сөйлеуі үшін регламентті жария етеді.

      13. Қоғамдық тыңдауды өткізу барысында хаттама жүргізіледі, онда:

      1) қоғамдық тыңдау өткізілетін күні мен орны;

      2) қатысушылардың саны;

      3) қоғамдық тыңдау төрағасы мен хатшысының тегі, аты, әкесінің аты (егер ол жеке басты куәландыратын құжатта көрсетілсе);

      4) күн тәртібі, сөйлеген сөздердің мазмұны тіркеледі.

      14. Қоғамдық тыңдаудың нәтижелері бойынша қорытынды хаттама қабылданады, оған қоғамдық тыңдаудың төрағасы мен хатшысы қол қояды.

      15. Қорытынды хаттама, егер оған қатысып отырған Қоғамдық кеңес мүшелерінің жартысынан астамы дауыс берсе, қабылданды деп есептеледі.

      16. Қоғамдық тыңдаудың қорытынды хаттамасында:

      1) бақыланатын мемлекеттік органдар мен олардың лауазымды адамдарының, сондай-ақ квазимемлекеттік сектор субъектілерінің Қазақстан Республикасының заңнамасын сақтауы туралы ақпарат;

      2) қоғамдық тыңдау барысында анықталған, жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделеріне нұқсан келтіретін немесе оларды шектейтін ережелерді жою жөніндегі ұсынымдар;

      3) нормативтік құқықтық актілерге, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің ішкі құжаттарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу жөніндегі ұсыныстар қамтылады.

      17. Қоғамдық кеңестің төрағасы қорытынды хаттама негізінде қабылданған ұсынымдарды:

      1) мемлекеттік органдарға, квазимемлекеттік сектор субъектілеріне, қоғамдық бақылау субъектілеріне;

      2) зерделеу және шаралар қолдану үшін мемлекеттік органдар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметін бақылауды жүзеге асыруға уәкілеттік берілген мемлекеттік органдарға;

      3) бұқаралық ақпарат құралдарына жібереді.

3-параграф. Қоғамдық сараптаманы ұйымдастыру және жүргізу тәртібі

      18. Қоғамдық сараптама объектілері жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделерін сақтау, азаматтардың өмірі мен денсаулығы үшін қолайлы қоршаған ортаны сақтау, сондай-ақ жеке тұлғалардың, елді мекендер мен өндірістік объектілердің қауіпсіздігін қамтамасыз етуге теріс әсер ететін факторларды болғызбау тұрғысынан мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қабылдайтын шешімдерінің жобалары болып табылады.

      19. Қоғамдық сараптама Қоғамдық кеңестің отырысында қабылданған оның тапсырмасы бойынша қоғамдық бірлестіктер құратын сараптама комиссиялары жүзеге асырады.

      20. Қоғамдық кеңеске тиісті өтінішхат жіберген халықаралық және шетелдік ұйымдардың құрылымдық бөлімшелерін (филиалдары мен өкілдіктерін) қоспағанда, жеке тұлғалар және (немесе) коммерциялық емес ұйымдар қоғамдық сараптаманың бастамашылары болады.

      21. Қоғамдық сараптама бастамашылары тиісті Қоғамдық кеңеске қоғамдық сараптама жүргізу туралы өтінішхат жолдайды.

      22. Қоғамдық кеңес қоғамдық сараптама жүргізу туралы өтінішхатты қарайды және қоғамдық сараптама Бастамашысына қабылданған шешім туралы хабарлама (хаттамадан үзінді көшірме) жолдайды. Теріс шешім қабылданған кезде өтініш берушіге дәлелді бас тарту жолданады.

      23. Қоғамдық сараптама жүргізу үшін Қоғамдық кеңестің тапсырмасы бойынша қоғамдық бірлестік қоғамдық сараптама жүргізу кезеңіне құрылатын сараптама комиссиясын құрады.

      24. Сараптама комиссиясының бірінші отырысында сараптама комиссиясының басшысы (бұдан әрі - басшы) тағайындалады және қоғамдық сараптама жүргізу жоспары құрылады, ол Қоғамдық кеңестің, мемлекеттік органның, жергілікті өкілді органның, квазимемлекеттік сектор субъектісінің интернет-желілерінде орналастырылады.

      25. Басшы сараптама комиссиясы мүшелерінің қоғамдық сараптама жүргізу жөніндегі функцияларын бөледі, олардың өзара іс-қимылын қамтамасыз етеді, алынған құжаттар мен материалдар туралы хабардар етеді, жекелеген іс-шаралардың және жалпы жоспардың орындалу мерзімін бақылайды.

      26. Қоғамдық кеңес қоғамдық сараптама жүргізу туралы мемлекеттік органдарды және өзге де ұйымдарды, квазимемлекеттік сектор субъектілерін хабардар етуді ұйымдастырады.

      27. Қоғамдық сараптама жүргізу жоспарына сәйкес басшы тиісті мемлекеттік органдарға, жергілікті мемлекеттік басқару және жергілікті өзін-өзі басқару органдарына, квазимемлекеттік сектор субъектілеріне қажетті құжаттар мен материалдарды ұсыну туралы сұрау салуларды жолдайды.

      28. Сараптама комиссиясының отырысы бекітілген жоспар бойынша өткізіледі. Басшы отырыстың орны мен уақыты, күн тәртібі туралы хабардар етеді, сондай-ақ отырысқа қажетті материалдарды дайындайды.

      29. Сараптама комиссиясының отырысы, егер оған оның мүшелерінің жалпы санының жартысынан астамы қатысса, заңды деп есептеледі.

      30. Сараптама комиссиясының басшысы болмаған жағдайда отырысты Қоғамдық кеңес төрағасының шешімімен уәкілеттік берілген сараптама комиссиясының мүшесі жүргізеді.

      31. Сараптама комиссиясының шешімі отырысқа қатысып отырған оның мүшелерінің жалпы санының көпшілік даусымен қабылданады.

      32. Сараптама комиссиясының отырыстарына Қоғамдық кеңестің мүшелері қатысады.

      33. Басшының шақыруы бойынша сараптама комиссиясының отырысына мемлекеттік органдардың, жергілікті мемлекеттік басқару және жергілікті өзін-өзі басқару органдарының, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің өкілдері, сондай-ақ коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері және өзге де адамдар қатысады.

      34. Сараптама комиссиясы отырысының қорытындысы бойынша хаттама жасалады, оған сараптама комиссиясының басшысы немесе басшысы уәкілеттік берген адам қол қояды.

      35. Жұмыс қорытындысы бойынша сараптама комиссиясы қоғамдық сараптама нәтижелері бойынша қорытынды жобасын дайындайды.

      36. Қоғамдық сараптама нәтижелері бойынша қорытынды жобасына сараптама комиссиясының басшысы мен мүшелері қол қояды.

      37. Дайындалған қорытынды жобасын сараптама комиссиясы Қоғамдық кеңеске қарау үшін береді.

      38. Қоғамдық кеңес қорытынды жобаны мақұлдау немесе мақұлдамау туралы шешімді көпшілік дауыспен ашық дауыс беру арқылы қабылдайды.

      Мақұлданған қорытынды жобасы он жұмыс күнінен аспайтын мерзімде мүдделі мемлекеттік органдарға, квазимемлекеттік сектор субъектілеріне жолданады.

4-параграф. Жұмыс нәтижелері туралы есептерді тыңдауды ұйымдастыру және өткізу тәртібі

      39. Тыңдау Заңның 18-бабы 4-тармағында көрсетілген өкілеттіктерге сәйкес республикалық деңгейдегі мемлекеттік органның бірінші басшысының, квазимемлекеттік сектор субъектісінің атқарушы органы басшысының баяндамасын және Қоғамдық кеңес төрағасының қосымша баяндамасын, ал аумақтарда әкімшілік – аумақтық бірлік әкімінің баяндамасын және мәслихат төрағасының, Қоғамдық кеңес төрағасының қосымша баяндамаларын қамтиды.

      Ескерту. 39-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Ақпарат және қоғамдық даму министрінің 12.01.2023 № 18 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      40. Жұмыс нәтижелері туралы есепті тыңдау барысында хаттама жүргізіледі, онда:

      1) есепті тыңдау күні мен орны;

      2) қатысушылардың саны;

      3) сөз сөйлеген лауазымды адамдардың тегі, аты, әкесінің аты (егер ол жеке басты куәландыратын құжатта көрсетілсе);

      4) күн тәртібі, есептің және сөйлеген сөздердің мазмұны қамтылады.

      41. Есепті тыңдау нәтижелері бойынша қарар қабылданады, онда:

      1) бақыланатын органдар мен олардың лауазымды адамдарының қызметін олардың құзыретіне кіретін мәселелер бойынша бағалау;

      2) есепті тыңдау барысында анықталған, жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделеріне нұқсан келтіретін немесе оларды шектейтін ережелерді жою жөніндегі ұсынымдар;

      3) мемлекеттік органдардың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің қызметін жетілдіру жөніндегі ұсыныстар қамтылуға тиіс.

      42. Қоғамдық кеңестің отырысында мемлекеттік орган жұмысының нәтижелері туралы есепті тыңдау қорытындылары бойынша Қоғамдық кеңес мүшелерінің ашық дауыс беруі жүргізіледі.

      43. Қоғамдық кеңестің қатысып отырған мүшелерінің жартысынан астамы дауыс берген кезде есеп қабылданды деп есептеледі.

      Жұмыс нәтижелері туралы мақұлданған есеп мемлекеттік органның, квазимемлекеттік сектор субъектісінің, жергілікті өкілді органның интернет-ресурстарында жарияланады.

      44. Қоғамдық кеңес жұмыс нәтижелері туралы есепті қабылдамаған жағдайда, Қоғамдық кеңес тиісті мемлекеттік органға, квазимемлекеттік сектор субъектісіне қоғамдық кеғестердің өкілеттіктері шегінде дайындалған ұсынымдарды жолдай отырып қабылданған шешім туралы хабарлайды.

      45. Қоғамдық кеңеспен жұмыс нәтижелері туралы есеп қабылданбаған жағдайда, Қоғамдық кеңес мемлекеттік органның, квазимемлекеттік сектор субъектісінің жұмыс нәтижелері туралы есепті қайта тыңдау туралы мәселеге бастамашылық жасайды.

On approval of the Rules for organization and conduct of public control

Order of the Minister of Information and Social Development of the Republic of Kazakhstan dated February 26, 2021 No. 73. Registered with the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan on February 26, 2021 No. 22263

      Unofficial translation

      In accordance with subparagraph 5) of paragraph 2 of Article 2-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan dated November 2, 2015 “On Public Councils”, I HEREBY ORDER:

      1. To approve the attached Rules for organization and conduct of public control.

      2. The Committee for civil society affairs of the Ministry of Information and Social Development of the Republic of Kazakhstan, in accordance with the procedure established by the legislation of the Republic of Kazakhstan, shall ensure:

      1) state registration of this order in the Ministry of Justice of the Republic of Kazakhstan;

      2) placement of this order on the Internet resource of the Ministry of Information and Social Development of the Republic of Kazakhstan after its official publication;

      3) submission of information on the implementation of measures provided for in subparagraphs 1) and 2) of this paragraph to the Legal department of the Ministry of Information and Social Development of the Republic of Kazakhstan within ten working days after the state registration of this order.

      3. Control over the execution of this order shall be entrusted to the supervising Vice-Minister of Information and Public Development of the Republic of Kazakhstan.

      4. This order shall enter into force upon expiry of ten calendar days after the date of its first official publication.

      Minister of Information
and Social Development
of the Republic of Kazakhstan
A. Balayeva

      "AGREED"
Ministry of Agriculture
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Agency for protection
and development of competition
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Education and Science
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Healthcare
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Labour and
Social Protection of the Population
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Industry and
Infrastructural Development
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Finance
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Culture and Sports
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Agency for public service affairs
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Agency for strategic planning and reforms
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Agency on combating corruption
(Anti-corruption service)
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of National Economy
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Trade and Integration
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Foreign Affairs
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Emergency Situations
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Digital
Development, Innovations
and Aerospace Industry
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Internal Affairs
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Ecology,
Geology and Natural Resources
of the Republic of Kazakhstan

      "AGREED"
Ministry of Energy
of the Republic of Kazakhstan

  Approved
by the order of the Minister
of Information and Social
Development of the
Republic of Kazakhstan
dated February 26, 2021 No. 73

Rules for organization and conduct of public control

Chapter 1. General provisions

      1. The rules for organization and conduct of public control (hereinafter - the Rules) have been developed in accordance with subparagraph 5) of paragraph 2 of Article 2-1 of the Law of the Republic of Kazakhstan dated November 2, 2015 “On Public Councils” (hereinafter-the Law).

      2. Public councils shall be consultative, advisory, supervisory bodies formed by ministries, bodies directly subordinate and accountable to the President of the Republic of Kazakhstan, local state bodies, subjects of the quasi-public sector on issues of their competence, with the exception of state bodies specified in part two of this paragraph, together with non-profit organizations, citizens.

      Public councils shall not be formed with participation of the Supreme Court of the Republic of Kazakhstan, the Constitutional Council of the Republic of Kazakhstan, the prosecution authorities, the Administration of the President of the Republic of Kazakhstan, the National Bank of the Republic of Kazakhstan, the Ministry of Defence of the Republic of Kazakhstan, the Administration of the President of the Republic of Kazakhstan, the Office of the Prime Minister of the Republic of Kazakhstan, the Department of Material and technical support, the National Centre for Human Rights of the Republic of Kazakhstan, the Accounts Committee for Control over the Execution of the Republican Budget, the Central Election Commission of the Republic of Kazakhstan, the Supreme Judicial Council of the Republic of Kazakhstan, the authorized body for regulation, control and supervision of the financial market and financial organizations, special state bodies of the Republic Kazakhstan.

      3. The following concepts are used in these Rules:

      1) hearing a report on the results of work of a state body, a subject of the quasi–public sector - a public control procedure and represents a public discussion at a meeting of the Public Council of the results of activities of state bodies, local self-government bodies and their officials on the issues provided for in subparagraphs 2) and 3) of paragraph 1 of Article 5 of the Law, subjects of the quasi-public sector on the issues provided for by sub-paragraphs 2) and 3) of paragraph 1 of Article 5-1 of the Law;

      2) public control - the activities of subjects of public control, carried out in the form of public monitoring, public hearing, public examination and hearing a report on the results of the work of a state body, a subject of the quasi-public sector, aimed at protecting public interests;

      3) an object of public control - the activities of state bodies of the republican and local levels and their officials, as well as the activities of subjects of the quasi-public sector;

      4) a subject of public control - public councils, as well as non-profit organizations, citizens on behalf of public councils;

      5) public monitoring - the procedure of public control, which is an observation by the subjects of public control over the activities of state bodies, subjects of the quasi-public sector;

      6) public expertise - a public control procedure based on the use by the subjects of public control of special knowledge and (or) experience for research, analysis and evaluation for the observance of public interests in preserving an environment favourable for the life and health of citizens, as well as the exclusion of factors that have negative impact on the security of individuals, settlements and production facilities;

      7) public hearing - a public control procedure carried out by holding a meeting for public discussion of issues provided for in subparagraphs 1), 5) and 6) of paragraph 1 of Article 5, subparagraph 1) of paragraph 1 of Article 5-1 of the Law, as well as socially significant decisions of state bodies, subjects of the quasi-public sector on the issue of their compliance with public interests.

Chapter 2. The procedure for organization and conduct of public control

Paragraph 1. The procedure for organization and conduct of public monitoring

      4. Public monitoring shall be carried out by members of the Public Council, as well as representatives of non-profit organizations and citizens on behalf of the Public Council.

      5. The Public Council shall develop and approve a plan for conducting public monitoring, which contains the object of public control, timing, goals and objectives.

      6. When conducting public monitoring, members of the Public Council shall request from state bodies and their officials, as well as from subjects of the quasi-public sector, the necessary information related to the subject of monitoring, in the manner and on the grounds established by the legislation of the Republic of Kazakhstan in the field of access to information.

      7. Based on the results of public monitoring, the persons who carried it out shall draw up a conclusion. The conclusion of public monitoring includes:

      1) information on the identified negative consequences for citizens and on the infringement of public interests as a result of provision of public services;

      2) recommendations for eliminating the causes and conditions identified in the course of public monitoring of violations of the legislation of the Republic of Kazakhstan;

      3) proposals for improving the efficiency of controlled facilities;

      4) proposals for making changes and additions to regulatory legal acts, internal documents of subjects of the quasi-public sector.

      8. Based on the conclusion of public monitoring, the Public Council shall adopt recommendations and within ten calendar days from the date of adoption they shall be sent to the relevant state bodies, subjects of the quasi-public sector.

      Within a month, state bodies shall take decisions provided for by the legislation of the Republic of Kazakhstan and (or) give a reasoned answer, signed by the first head of the relevant state body or a person replacing him/her.

      Subjects of the quasi-public sector within a month shall give a reasoned response, signed by the first head of the corresponding subject of the quasi-public sector or a person replacing him/her.

      9. The Presidium of the Public Council shall monitor the implementation of these recommendations.

Paragraph 2. The procedure for organization and conduct of a public hearing

      10. A public hearing shall be held at the initiative of the Public council within the terms agreed with the republican or local state body, a subject of the quasi-public sector.

      11. The procedure for organization and conduct of a public hearing should provide for:

      1) advance notification of the participants of a public hearing about the time and place of its holding through the mass media and (or) written invitations, but no later than ten calendar days before the day of its holding;

      2) advance familiarization with draft regulatory legal acts and decisions submitted for public hearing, but no later than ten calendar days before the day of its holding;

      3) other measures ensuring participation in the public hearing;

      4) publication of the final protocol of a public hearing, including a reasoned justification for the decisions made.

      12. The Chairman of the Public council (or a person authorized by him/her) (hereinafter- the Chairman) opens a public hearing, announces the topic of its holding, the agenda, the time limit for the speeches of participants.

      13. During the public hearing, a protocol shall be kept, which records:

      1) the date and place of a public hearing;

      2) the number of people present;

      3) surnames, names, patronymics (if it is indicated in the identity document) of the chairman and secretary of the public hearing;

      4) agenda, content of speeches.

      14. Based on the results of a public hearing, a final protocol shall be adopted, which is signed by the chairman and secretary of the public hearing.

      15. The final protocol shall be considered adopted if more than half of members of the Public council present voted for it.

      16. The final protocol of the public hearing includes:

      1) information on compliance with the legislation of the Republic of Kazakhstan by controlled state bodies and their officials, as well as subjects of the quasi-public sector;

      2) recommendations for the elimination of provisions identified during the public hearing that infringe or restrict the rights and legitimate interests of individuals and legal entities;

      3) proposals for amendments and additions to regulatory legal acts, internal documents of subjects of the quasi-public sector.

      17. Recommendations adopted on the basis of the final protocol, within a period of not more than ten working days shall be sent to:

      1) state bodies, subjects of the quasi-public sector, subjects of public control;

      2) state bodies authorized to carry out control over the activities of state bodies for studying and taking measures;

      3) the mass media.

Paragraph 3. The procedure for organization and conduct of a public expertise

      18. The objects of public expertise are drafts of decisions taken by state bodies, subjects of the quasi-public sector for the observance of the rights and legitimate interests of individuals and legal entities, preservation of a favourable environment for the life and health of citizens, as well as the exclusion of factors that have a negative impact on ensuring the safety of individuals, settlements and industrial facilities.

      19. Public expertise shall be carried out on behalf of the Public council, adopted at its meeting, by expert commissions created by public associations.

      20. The initiators of the public expertise are individuals and (or) non-profit organizations, with the exception of structural subdivisions (branches and representative offices) of international and foreign organizations, which send a corresponding petition to the Public council.

      21. The initiators of the public expertise shall send a petition to the relevant Public council for the conduct of public expertise.

      22. The Public council shall consider a petition for a public expertise and send a notification (an extract from the protocol) of the decision made to the initiator of public expertise. When a negative decision is made, a reasoned refusal shall be sent to the initiator.

      23. To conduct a public expertise, a public association shall create an expert commission on behalf of the Public council, which is created for the period of public expertise.

      24. The head of the expert commission (hereinafter - the head) shall be appointed and a plan for conducting a public expertise shall be formed at the first meeting of the expert commission, which shall be posted on the Internet resources of a state body, local representative body, subject of the quasi-public sector.

      25. The head distributes the functions of members of the expert commission for conducting public expertise, ensures their interaction, informs about the documents and materials received, controls the timing of implementation of individual activities and the plan as a whole.

      26. The Public council organizes informing of state bodies and other organizations, subjects of the quasi-public sector about the conduct of a public expertise.

      27. In accordance with the plan for conducting a public expertise, the head shall send requests on the provision of necessary documents and materials to the relevant state bodies, local state bodies, subjects of the quasi-public sector.

      28. Meetings of the expert commission shall be held according to the approved plan. The head notifies about the venue and time of the meeting, the agenda, and also prepares necessary materials for the meeting.

      29. The meeting of the expert commission shall be considered competent in the presence of more than half of members of the total number of its members.

      30. In the absence of the head of the expert commission, the meeting shall be held by a member of the expert commission authorized by the decision of the Chairman of the Public council.

      31. The decision of the expert commission shall be made by a majority vote of the total number of its members present at the meeting.

      32. Members of the Public council shall take part in the meetings of the expert commission.

      33. Representatives of state bodies, local state bodies, subjects of the quasi-public sector, as well as representatives of non-profit organizations and other persons shall be present at the meeting of the expert commission at the invitation of the head.

      34. Based on the results of meeting of the expert commission, a protocol shall be drawn up, which is signed by the head of the expert commission or a person authorized by the head.

      35. On the basis of the work, the expert commission prepares a draft conclusion based on the results of the public expertise.

      36. The draft conclusion based on the results of the public expertise shall be signed by the head and members of the expert commission.

      37. The prepared draft conclusion shall be submitted by the expert commission to the Public council for consideration.

      38. The Public council shall make a decision by open voting by a majority of votes on approval or disapproval of the draft conclusion.

      The approved draft conclusion shall be sent to the interested state bodies, subjects of the quasi-public sector within no more than ten working days.

Paragraph 4. The procedure for organization and conduct of hearing reports on the results of work

      39. The hearing includes the report of the first head of a state body of the republican level, the head of the executive body of a subject of the quasi-public sector and the co-report of the chairman of the Public council, and on the territories - the report of the akim of the administrative-territorial unit and the co-reports of the secretary of the maslikhat, the chairman of the Public council in accordance with the powers provided for paragraph 4 of Article 18 of the Law.

      40. During the hearing of the report on the results of work, a protocol shall be kept, which records:

      1) the date and place of the report hearing of;

      2) the number of people present;

      3) surname, name, patronymic (if any) of the officials who spoke;

      4) agenda, content of the report and speeches.

      41. Based on the results of the report hearing, a resolution shall be adopted that contains:

      1) assessment of the activities of controlled bodies and their officials on the issues within their competence;

      2) recommendations for elimination of provisions identified during the report hearing that infringe or restrict the rights and legitimate interests of individuals and legal entities;

      3) proposals for improving the activities of state bodies, subjects of the quasi-public sector.

      42. An open vote of members of the Public council shall be held at a meeting of the Public council, following the results of report hearing on the results of work of a state body.

      43. If more than half of the present members of the Public council vote, the report shall be considered adopted.

      The approved report on the results of work shall be published on the Internet resources of a state body, a subject of the quasi-public sector, the local representative body.

      44. If the Public council does not accept a report on the results of the work, the Public council shall notify the relevant state body, a subject of the quasi-public sector of the decision taken with the direction of recommendations prepared within the powers of the public councils.

      45. Public councils shall initiate the issue of re-hearing the report on the results of work of a state body, a subject of the quasi-public sector in case the Public council does not accept the report on the results of work.