I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Экология, геология және табиғи ресурстар министрінің 2021 жылғы 6 қыркүйектегі № 356 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2021 жылғы 7 қыркүйекте № 24257 болып тіркелді

      Қазақстан Республикасының Экология кодексінің 147-бабының 9-тармағына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау әдістемесі бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Экология, геология және табиғи ресурстар министрлігінің Экологиялық реттеу және бақылау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оның Қазақстан Республикасы Экология, геология және табиғи ресурстар министрлігінің интернет-ресурсында орналастырылуын;

      3) осы бұйрық мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Экология, геология және табиғи ресурстар министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалғаны туралы мәліметтердің ұсынылуын қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Экология, геология және табиғи ресурстар вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі және 2021 жылғы 1 шілдеден бастап туындаған құқықтық қатынастарға қолданылады.

      Қазақстан Республикасының
Экология, геология және табиғи
ресурстар министрі
М. Мирзагалиев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Индустрия және инфрақұрылымдық

      даму министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Қаржы министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Қаржы нарығын реттеу және

      дамыту жөніндегі агенттігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Ұлттық экономика министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Энергетика министрлігі

  Қазақстан Республикасының
Экология, геология және
табиғи ресурстар министрінің
2021 жылғы 6 қыркүйектегі
№ 356 Бұйрығымен бекітілген

I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау әдістемесі 1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) Қазақстан Республикасының Экология кодексінің 147-бабының 9-тармағына сәйкес әзірленген және оператордың I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелерін орындауды қаржылық қамтамасыз ету (бұдан әрі – қаржылық қамтамасыз ету) мөлшерін айқындау тәртібін анықтайды.

      2. Қаржылық қамтамасыз етуді І санаттағы объектілер операторлары қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органға (бұдан әрі – уәкілетті орган) Қазақстан Республикасының пайдасына ұсынады.

      3. Қаржылық қамтамасыз ету I санаттағы объектіні пайдалану салдарын толық жою үшін қажетті барлық жұмыстар мен іс-шараларға, оның ішінде келешекте туындайтын талаптарға қатысты (бұдан әрі–жою) қолданылады.

      4. Қаржылық қамтамасыз ету мөлшері таратудың есептік құнын негізге ала отырып, айқындалады және әрбір жеті жыл сайын қайта есептеуге жатады.

      I санаттағы объектіні пайдалану салдарларын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау екі кезеңде жүзеге асырылады:

      1) жою жөніндегі негізгі жұмыстарды айқындау;

      2) қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеу.

      5. Осы Әдістеменің мақсаттары үшін қаржылық қамтамасыз ету мыналар:

      1) Қазақстан Республикасының жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамасына сәйкес жер қойнауын пайдаланушы оларға қатысты жер қойнауын пайдалану салдарын жою жөніндегі міндеттемелердің орындалуын қамтамасыз етуді ұсынған немесе тарату қорын қалыптастырған І санаттағы объектілер;

      2) Кодекстің 350-бабының 16-тармағына сәйкес осындай объектілердің операторы тарату қорын қалыптастырған полигондар үшін талап етілмейді.

2-тарау. Тарату бойынша негізгі жұмыстарды айқындау

      6. Осы Әдістемінің мақсаттары үшін тарату бойынша негізгі жұмыстардың тізбесіне мынадай жұмыстар кіреді:

      1) I санаттағы объектіде күрделі құрылыстар (ғимараттар, құрылысжайлар, кешендер) болған кезде–оларды демонтаждау және бұзу бойынша жұмыстар кешені;

      2) I санаттағы объектіде технологиялық жабдық болған кезде – оны демонтаждау және тиісті өнеркәсіптік алаңнан алып тастау (әкету);

      3) бүлінген жерді рекультивациялау;

      4) қалдықтарды қалпына келтіру, кәдеге жарату және (немесе) жою;

      5) жерүсті және жерасты сулары, атмосфералық ауа сапасының, топырақ пен өсімдік жай-күйінің мониторингі;

      6) экологиялық рұқсат шарттарында көзделген жою бойынша жұмыстарды орындау.

      7. Тарату бойынша болжанатын жұмыстардың көлемін айқындау үшін оператор I санаттағы объектілерді пайдалану салдарын жоюдың алдын ала жоспарын (бұдан әрі – жою жоспары) әзірлейді.

      8. Тарату жоспары оператор Қазақстан Республикасының экологиялық заңнамасының талаптары мен берілген экологиялық рұқсаттың шарттарын ескере отырып, тарату үшін талап етілетін болжамды жұмыстар мен іс-шаралар туралы бастапқы ақпаратты, сондай-ақ осындай ақпарат негізінде қажетті шығындарды есептеуді алу мақсатында әзірленеді.

      9. Жою жоспары оператордың таңдауы бойынша еркін нысанда әзірленеді және сипаттау бөлігін, сондай-ақ жою жөніндегі болжалды шығыстар есептеу (бұдан әрі – есептеу) қамтиды.

      10. Жою жоспарының сипаттамалық бөлігіне мынадай мәліметтер енгізіледі:

      1) I санаттағы объектінің ағымдағы операторы туралы мәліметтер (деректемелер, байланыс деректері, жауапты адамдар);

      2) I санаттағы объектінің жалпы сипаттамасы бар түйіндеме: орналасқан жері, осы объектіде жүзеге асырылатын қызметтің негізгі түрлері, пайдалану хронологиясы туралы (бастапқы пайдалануға беру, кеңейту, реконструкциялау күндерін қоса алғанда), берілген экологиялық рұқсаттар және мемлекеттік экологиялық сараптаманың оң қорытындылары туралы ақпарат;

      3) I санаттағы объектіні пайдалануды аяқтаудың болжалды мерзімі;

      4) өнеркәсіптік алаң туралы ақпарат:

      алып жатқан жер учаскелерінің, сондай-ақ әсер ету саласы шегіндегі іргелес аумақтардың сипаттамасы (жергілікті жер бедерінің алаңы,нысандары, табиғи өсу дәрежесі, топырақтың құнарлы және әлеуетті-құнарлы қабаттарының, жасыл екпелердің болуы, бүлінген (бүлінетін) жерлердің алаңы мен нақты жай-күйі, сулану дәрежесі, тұзданудың, су басудың, табиғи және техногендік эрозиялық процестердің, жұтаңданудың нысандарының болуы, топырақтағы ластаушы заттардың шоғырлану деңгейі, сондай-ақ пайдалану мерзімі аяқталған кезге қарай жердің болжалды жай-күйі);

      I санаттағы объектінің әсер ету саласы шегінде жерүсті сулары болған кезде–олардың гидрологиялық, химиялық және экологиялық сипаттамасы;

      өнеркәсіптік алаң астында жатқан жерасты сулары болған кезде – олардың сандық және сапалық сипаттамалары туралы қолда бар деректер;

      I санаттағы объектіге жататын қолда бар күрделі құрылыстардың (ғимараттардың, құрылысжайлардың, кешендердің), оның ішінде жерүсті (суүсті) және жерасты (су асты) желілік объектілер мен коммуникациялардың (құбыржолдардың, кәбілдердің, объектішілік және кірме теміржолдардың), олардың мақсаттары мен алып отырған алаңының (ұзындығының) сипаттамасы;

      шикізатты, материалдарды, қалдықтарды ашық қоймалау орындарының сипаттамасы;

      I санаттағы объектіде пайдаланылатын негізгі технологиялық жабдықтың сипаттамасы;

      жекешелендірілген объектілер үшін – тарихи ластану объектілерінің сипаты мен ауқымының (олар болған кезде), жекешелендіру шарттарына сәйкес осындай объектілерді жою үшін жауапкершілікті бөлу немесе біреуге жүктеу шарттарын айқындайтын құқықтық аспектілердің сипаттамасы

      5) I санаттағы объектіні пайдаланудан шығарғаннан кейін алынып жатқан жер учаскелерін одан әрі перспективалы пайдалану нұсқаларының сипаттамасы; I санаттағы объектіні шығару кезінде құрылыстарды қайта бейіндеу жөніндегі жоспарлар болған кезде – олардың болжалды жаңа функционалдық мақсатының сипаттамасы;

      6) экологиялық рұқсатта көрсетілген жою жөніндегі экологиялық шарттардың сипаттамасы (олар болған кезде);

      7) осы Әдістеменің 6-тармағында көрсетілген жұмыстар негізінде жою бойынша болжанатын жұмыстар мен іс-шаралардың си паттамасы: олардың сипаты, болжанатын технологиялар және оларды орындау ұзақтығы;

      8) I санаттағы объект операторының қалауы бойынша қосымша мәліметтер.

      11. Есеп тарату жөніндегі жұмыстар мен іс-шараларды орындау үшін жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің, тауарлардың және жұмыс күшінің болжанатын нақты көлемдерін (бұдан әрі – физикалық көлемдер), сондай-ақ оларға арналған жоспарланатын шығыстарды (бұдан әрі – жоспарланған құны) айқындайды.

      12. Жою жоспары, оның ішінде есеп Кодекске сәйкес қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін бір мезгілде қайта есептей отырып, әрбір жеті жыл сайын нақтылануға (түзетілуге) жатады.

      13. Жою жоспарын түзету және қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін қайта есептеу, атап айтқанда, өндірістік қуаттарды кеңейтуге, ұлғайтуға, I санаттағы объектіні жаңғыртуға, реконструкциялауға байланысты жүзеге асырылады. Көрсетілген түзетулерді енгізу тәртібін жою жоспарында I санаттағы объектінің операторы белгілейді.

      14. Таратуды жүргізу I санаттағы объектіні пайдаланудан шығарғаннан кейін не оның жекелеген бөліктеріне қатысты осындай объектіні пайдалану процесінде кезең-кезеңімен және оны пайдаланудан толық шығару басталғанға дейін (прогрессивті жою) жүзеге асырылады. Прогрессивті жою жерді кезең-кезеңімен босату және (немесе) жою жөніндегі жұмыстардың көлемін азайту мақсатында жүргізіледі. Көрсетілген жағдайда I санаттағы объектінің операторы тарату бойынша орындалған жұмыстардың көлеміне мөлшерлес азаю жағына қарай қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін қайта есептеуді жүзеге асырады.

      15. Әзірленген жою жоспары кешенділік, толықтық және сенімділік қағидаттарына сәйкес келуі керек. Жою жоспарын жасау кезінде, оның ішінде көрсетілген қағидаттарды сақтау бөлігінде І санаттағы объект операторының адалдығы көзделеді.

      16. Лауазымды адамдар мемлекеттік экологиялық бақылау жүргізу кезінде I санаттағы объектінің операторы қабылдаған тарату жоспарын танысу үшін сұратады. Есепке алынбаған жұмыстар және (немесе) іс-шаралар анықталған жағдайда уәкілетті орган I санаттағы объектінің операторына тарату жоспарын пысықтау бойынша ұсынымдар береді, оларды I санаттағы объектінің операторы осы Әдістеменің 12-тармағына сәйкес қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін келесі қайта есептеу кезінде ескереді.

1-параграф. Күрделі құрылыстарды (ғимараттарды, құрылысжайларды, кешендерді) демонтаждау және бұзу)

      17. Күрделі құрылыстарды (үйлерді, ғимараттарды, кешендерді) демонтаждау және бұзу жөніндегі нақты көлемдер өнеркәсіптік алаңдағы ғимараттарды, құрылыстар мен кешендерді жою жоспарын жасау сәтіндегі нақты жай-күйіне қарай белгіленеді.

      18. Бөлшектеу (бұзу) бойынша нақты көлемдерді және жоспарланған құнды айқындау оларды өзге функционалдық мақсаты бойынша қайта бейіндеу жоспарларының болуына қарамастан, I санаттағы объектінің өнеркәсіптік алаңындағы әрбір құрылысқа (үйге, ғимаратқа және кешенге) қатысты жүзеге асырылады. Құрылысты бөлшектеуге (бұзуға) арналған шығындар Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес бекітілген осындай құрылысты қайта бейіндеу жобасы болған кезде ғана есептен шығарылады.

      19. I санаттағы объектінің операторына тиесілі, өнеркәсіптік алаңнан тыс орналасқан, бірақ I санаттағы объектіні пайдалану кезінде тікелей іске қосылған және өзге мақсаты жоқ күрделі құрылыстар (оның ішінде кірме темір жолдар, жерүсті (суүсті) немесе жерасты (су асты) құбыржолдары, кәбілдер) болған кезде оларды бөлшектеу және жою шеңберінде бұзу шығындары да есепке енгізілуге жатады.

      20. Есепке сондай-ақ объектіні кейіннен кәдеге жарату, Бүлінген жерлерді рекультивациялау жобаларын әзірлеуге және Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарына сәйкес оларды сараптауға арналған шығындар енгізіледі.

      2-параграф. Технологиялық жабдықты демонтаждау және жою

      21. Технологиялық жабдықты бөлшектеу жөніндегі нақты көлемдер өнеркәсіптік алаңдағы технологиялық жабдықты жою жоспарын жасау сәтіндегі нақты жай-күйіне қарай белгіленеді.

      22. Демонтаждау бойынша физикалық көлемдер мен құнды айқындау I санаттағы объектінің өнеркәсіптік алаңындағы барлық технологиялық жабдыққа қатысты жүзеге асырылады.

      Демонтаждалатын технологиялық жабдықта тұрақты органикалық ластағыштар, озонды бұзатын, радиоактивті, уытты, экоуытты және қауіпті химиялық заттар болған кезде оларды қауіпсіз алу, сақтау, дезактивациялау, залалсыздандыру, қалпына келтіру және (немесе) жою үшін қажетті жұмыстар мен шығындар қосымша айқындалады.

      23. Өнеркәсіптік алаңнан тыс орналасқан, бірақ I санаттағы объектіні пайдалану кезінде тікелей іске қосылған және өзге мақсаты жоқ технологиялық жабдық болған кезде оларды жою шеңберінде демонтаждауға арналған шығындар да есептеу енгізілуге жатады.

      24. Технологиялық жабдықты алып тастау (әкету) мақсаттары үшін оны өнеркәсіптік алаңнан тыс,одан әрі пайдалану орындарына не, егер мұндай технологиялық жабдық қалдықтар санатына өтсе, бұл қалдықтарға Қазақстан Республикасының экологиялық заңнамасының талаптарына сәйкес қалпына келтіру және (немесе) жою жөніндегі операциялар жүргізілетін орындарға тасымалдау жөніндегі шығындар (оның ішінде тасымалдауға, тиеуге, түсіруге дайындауға арналған шығындар) қосымша айқындалады.

      3-параграф. Қалдықтарды қалпына келтіру, кәдеге жарату және (немесе) жою

      25. Осы Әдістеменің мақсаттары үшін қалдықтарды қалпына келтіруге, кәдеге жаратуға және (немесе) жоюға арналған физикалық көлемдер мен шығындар I санаттағы объектіні пайдаланудан шығару кезінде өнеркәсіптік алаң шегіндегі қалдықтардың болжалды қалдық мөлшеріне, сондай-ақ жою процесінде пайда болатын болжалды қалдықтарға (құрылыстарды демонтаждаудан және бұзудан, технологиялық жабдықтарды демонтаждаудан, бүлінген жерлерді рекультивациялаудан, жұмыстарды орындаудан қалдықтар) қатысты айқындалады.

      26. Қалдықтармен жұмыс істеу жөніндегі операциялардың түрлері экологиялық рұқсаттың бөлігі болып табылатын қалдықтарды басқару бағдарламасына сәйкес айқындалады.

      4-параграф. Бүлінген жерлерді рекультивациялау

      27. Бүлінген жерлерді рекультивациялау (бұдан әрі – рекультивациялау) белгілі бір мақсатты пайдалану үшін бүлінген жерлерді, оның ішінде бүлінген жерлердің теріс әсері нәтижесінде өз құндылығын толық немесе ішінара жоғалтқан іргелес жер учаскелерін қалпына келтіруге, сондай-ақ қоршаған ортаның жағдайларын жақсартуға бағытталған жұмыстар кешені деп танылады.

      28. Рекультивациялау Қазақстан Республикасының жер және экология заңнамасының талаптары ескеріле отырып жүзеге асырылады.

      29. Рекультивациялау бойынша физикалық көлемдер мен шығындарды анықтау мына кезеңдерге:

      1) Қазақстан Республикасының жер заңнамасына сәйкес іздестіру жұмыстарын жүргізуге;

      2) рекультивациялау жобасын әзірлеуге;

      3) рекультивациялаудың техникалық кезеңін орындауға;

      4) рекультивациялаудың биологиялық кезеңін орындауға (ауыл шаруашылығы, орман шаруашылығы мақсатында не кез келген мақсатта, топырақтың құнарлылығын қалпына келтіруді талап ететін мақсаттарында одан әрі пайдалануға арналған жерлер үшін) қатысты жүзеге асырылады.

      30. Рекультивациялаудың техникалық кезеңі жерде жұмыстарды, жергілікті жердің (ландшафтардың) рельефін жоспарлау, гидрологиялық режимді қалпына келтіру мақсаттарында топырақтарда арнайы жұмыстарды, топырақтың құнарлы қабатын алу және қолдану жұмыстарын орындауды, сондай-ақ рекультивацияланған жерлерді нысаналы мақсатта одан әрі пайдалану үшін немесе топырақтың құнарлылығын қалпына келтіру бойынша іс-шараларды жүргізу үшін қажетті жағдайлар жасайтын жұмыстарды (биологиялық кезең) жүргізуді қамтиды. Бұрма арықтар мен суағарларды, арналы каналдарды, сулы-батпақты алқаптарды, гидротехникалық және мелиорациялық құрылысжайларды салу да рекультивациялаудың техникалық кезеңіне жатады.

      31. Рекультивациялаудың биологиялық кезеңі топырақтың экологиялық функцияларын және биологиялық өнімділікті, сондай-ақ экожүйе түрлерінің әртүрлілігін қалпына келтіру үшін жағдайлар жасауға бағытталған, жерлердің жоғалған сапалық жай-күйін (оның ішінде құнарлылығын) қалпына келтіру бойынша агротехникалық, биологиялық және фитомелиорациялық іс-шаралар кешенін қамтиды.

      32. Рекультивациялаудың биологиялық кезеңіне арналған шығындар мынадай:

      1) топырақты дайындауға;

      2) топырақтың жоғарғы қабатын сатып алуға (қажет болғанда) және ауыстыруға баламалы асырауға қолайлы қоректік ортаны қолдануға;

      3) себу үшін топырақты дайындауға – ағынды баяулату үшін контуры бойынша топырақтың жоғарғы қабатын қопсытуға немесе тырмалауға;

      4) топырақты сынау негізінде – қоректік заттарды қамтамасыз ететін, физикалық сипаттамаларын жақсартатын, қышқылдықты (рН) түзететін немесе топырақ микроорганизмдерін қамтамасыз ететін тыңайтқыштарды, мелиоранттарды сатып алуға және ұрықтандыруға;

      5) құнарлы қабаттың тұрақтылығы мен оның эрозиясын азайтуды қамтамасыз ету мақсатында эрозияға қарсы шараларға;

      6) тұқымдарды сатып алуға және себуге;

      7) ағаштардың немесе бұталардың көшеттерін сатып алуға және отырғызуға;

      8) рекультивацияланған жерлердің периметрі бойынша қоршаулар орнатуға (оларды үшінші тұлғалардың, жануарлардың бұзуынан қорғау қажет болғанда);

      9) рекультивациялаудың биологиялық кезеңі толық аяқталғанға дейін екпелердің мониторингіне және оларды ұстап тұруға арналған шығыстарды қамтиды.

5-параграф. Жерүсті және жерасты сулары, атмосфералық ауа сапасының, топырақ пен өсімдіктің жай-күйі сапасының мониторингі

      33. Жою жоспарында жүргізілген жоюдың тиімділігін бағалау мақсатында жерүсті және жерасты сулары, атмосфералық ауа сапасының, топырақ пен өсімдіктің жай-күйі сапасының жоюдан кейінгі мониторингін (бұдан әрі – мониторинг) жүргізу көзделеді.

      34. Мониторингтің мазмұны, ауқымы және ұзақтығы берілген экологиялық рұқсаттың шарттарына сәйкес айқындалады.

      35. Мониторинг жүргізумен байланысты шығыстар мыналарды:

      1) күрделі шығындарды (мысалы, бақылау бекеттерін, жерүсті сулары, атмосфералық ауа сапасының мониторингі станцияларын, жерасты суларының мониторингтік ұңғымаларын, зерттеулерге арналған эксперименттік алаңдарды жайластыруға және байланысты құрылыстарға, жабдықтарды, аспаптарды, датчиктерді сатып алуға және орнатуға);

      2) пайдалануға, техникалық қызмет көрсетуге және жөндеуге, сынамалар алуға, зертханалық зерттеулерге, деректерді талдауға және уәкілетті органға есептілік ұсынуға арналған ағымдағы шығындарды қамтиды.

      36. Қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеуге мониторинг мақсаттары үшін жайластырылған құрылыстарды және (немесе) жабдықтарды мониторинг аяқталғаннан кейін жоюға арналған шығындар да қосылады.

6-параграф. Экологиялық рұқсаттың шарттарында көзделген жою бойынша жұмыстарды орындау

      37. Егер экологиялық рұқсатта арнайы жұмыстар мен іс-шараларды орындау бойынша шарттар (мысалы, арнайы бақылаулар, іздестірулер жүргізу, гидрогеологиялық ұңғымаларды жою немесе консервациялау, техногендік су айдындары мен ағын суларға, оның ішінде тоғандарға, жинақтағыштарға, каналдарға қатысты ерекше шаралар, су айдындарына балық жіберу, биоәртүрлілікті және экожүйелік көрсетілетін қызметтерді қалпына келтіру бойынша шаралар, қоршаулар, ескерту белгілерін орнату) көзделген болса, осындай жұмыстар қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеген кезде ескерілуі тиіс.

      3-тарау. Қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеу

      38. Қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін I санаттағы объектінің операторы мынадай формула бойынша есептейді:

      О = (Росн. + Рдоп.) (1 + Ринф.)^П,

      мұнда:

      О – қаржылық қамтамасыз ету мөлшері, теңге;

      Рнегізгі – тарату жөніндегі негізгі жұмыстардың жоспарлы құны (еңбекақы төлеу қоры, тауарларды, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді сатып алу), теңге;

      Р қосымша – тарату бойынша қосымша шығындарға қатысты жоспарланған құн, теңге;

      Ринф. – қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеудің қолданылу кезеңіне жыл сайынғы инфляцияның болжамды мөлшерлемесі,%. Жыл сайынғы инфляцияның болжамды мөлшерлемесінің мөлшері мемлекеттік жоспарлау жөніндегі орталық уәкілетті орган әзірлеген және Қазақстан Республикасының Үкіметі мақұлдаған, қаржылық қамтамасыз ету мөлшері айқындалатын айдың бірінші жұмыс күніне арналған Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық даму болжамында белгіленген инфляцияның орташа мәніне тең болып айқындалады;

      ^ – дәрежесінде;

      П – қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін есептеудің жеті жылға тең қолданылу кезеңі (жылдармен).

7-параграф. Тарату жөніндегі негізгі жұмыстар мен іс-шаралардың жоспарланған құнын айқындау

      39. Тарату жөніндегі негізгі жұмыстар мен іс – шаралардың жоспарланған құнын (бұдан әрі-негізгі шығындар) айқындауды I санаттағы объектінің операторы осы Әдістеменің 2-тарауында көзделген есепті әзірлеу шеңберінде ағымдағы нарықтық бағаларды жұмыстар мен іс-шараларды орындау жүзеге асырады.

      40. Есептеуді дайындау кезінде ақпараттың сенімді көздерін пайдаланумен, сондай-ақ шығындардың әр санаты бойынша анықтау кезінде біркелкі тәсілдер мен әдіснаманы қолданумен қамтамасыз етілетін негізділік пен дәйектілік маңызды шарт болып табылады. Есепте I санаттағы объектінің операторы негізделген ақпарат көздерінің сипаттамасы келтіріледі.

      41. Тиісті тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің нарықтық құны туралы ақпарат көздері ретінде І санаттағы с объектісінің операторы оларды өткізуді жүзеге асыратын кәсіпкерлік субъектілерінен алынған ақпаратты (прайс-парақтарды, коммерциялық ұсыныстарды), сондай-ақ ашық қолжетімділіктегі коммерциялық ақпараттың көздерін пайдаланады.

      Бұл ретте тиісті тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің жоспарланатын құны осы тармақтың бірінші бөлігіне сәйкес алынған деректердің орташа арифметикалық мәні бойынша ескеріледі. Орта арифметикалық мән ашық қолжетімділіктегі кемінде үш кәсіпкерлік субъектісінің және (немесе) коммерциялық ақпарат көздерінің деректері бойынша айқындалады.

      42. Тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің жоспарланған құнын қалыптастыру үшін кәсіпкерлік субъектілері ұсынатын ақпарат осындай кәсіпкерлік субъектілері мынадай өлшемшарттарға сәйкес келген жағдайда пайдаланылады:

      1) Қазақстан Республикасының рұқсаттар мен хабарламалар туралы заңнамасына сәйкес тиісті қызметті жүзеге асыруға (жұмыстарды орындауға, қызметтерді көрсетуге, тауарларды сатуға) лицензиясының және (немесе) рұқсатының болуы;

      2) ақпарат сұратылған кезде кемінде үш жыл қызметті жүзеге асыруы;

      3) жұмыстарға қатысты – бекітілген жұмыстарды жүргізудің технологиялық регламентінің, техникалық басшылар мен мамандардың білікті құрамының болуы.

      43. Тауарлардың, жұмыстардың және көрсетілетін қызметтердің құнын айқындау кезінде кәсіпкерлік субъектілерінің:

      1) банкроттық немесе жойылу сатысындағы;

      2) дәрменсіз борышкерлер тізіміндегі;

      3) әрекетсіз деп танылған салық төлеушілер тізіміндегі;

      4) жалған кәсіпорындар деп танылған салық төлеушілер тізіміндегі;

      5) мемлекеттік сатып алуға жосықсыз қатысушылар тізіліміндегікәсіпкерлік субъектілерінің ақпараты пайдаланыла алмайды.

      Осы тармақтың бірінші бөлігінде көрсетілген өлшемшарттардың болуын (болмауын) тексеру мемлекеттік органдардың ашық деректері және (немесе) өз құзыреті шегінде осындай мемлекеттік органдардан сұрау бойынша алынған ақпарат негізінде жүзеге асырылады.

      44. Негізгі шығындарды айқындау сондай-ақ мемлекеттік органдар, олардың ведомстволық бағынысты ұйымдары өз құзыреті шегінде жариялайтын және тиісті тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің ағымдағы бағалары туралы ақпаратты қамтитын анықтамалықтарға және ақпарат көздеріне (осындай анықтамалықтар және ақпарат көздері болған кезде) негізделеді.

      45. Мердігердің шығындары таратуды жүзеге асыру үшін жалданатын адамның пайдасы мен үстеме шығындарын білдіреді.

      46. Қалдықтарды рекультивациялауға, қалпына келтіруге және (немесе) жоюға арналған негізгі шығындарды айқындау тиісті қызмет түрлерін жүзеге асыратын мамандандырылған ұйымдар қызметтерінің нарықтық құнын талдау негізінде жүзеге асырылады.

      47. Еңбекақы қорына жұмсалатын шығындар бойынша ақпарат көздері ретінде мыналар пайдаланылады:

      1) мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган жариялайтын экономикалық қызмет түрлері бойынша жалдамалы жұмыскерлердің орташа айлық жалақысы бойынша тоқсан сайынғы деректері;

      2) I санаттағы объект операторының өз персоналына еңбек ақы төлеу бойынша құжаттамасы (тізімдемелер, штат кестесі) пайдаланылады.

      48. Жалдамалы жұмыскерлердің еңбек ақысын төлеуге арналған шығыстар Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қолданылатын салықтар, зейнетақы және міндетті аударымдары ескеріле отырып есептеледі.

8-параграф. Тарату бойынша қосымша шығындарға қатысты жоспарланған құнды айқындау

      49. Қосымша шығындар-бұл тарату жұмыстары басталғанға дейін немесе оны жүргізу кезінде пайда болатын негізгі шығындардан асатын резервтер мен шығындар. Тарату жөніндегі жұмыстар мен іс-шараларды жоспарлауға, жобалауға, келісім-шарттар жасасуға, әкімшілендіруге, басқаруға немесе іс жүзінде орындауға байланысты осындай қосымша шығындар.

      50. Қосымша шығындардың құрамына мынадай шығындар санаттары кіреді:

      1) жобалау;

      2) жұмылдыру және жұмылдыруды тоқтату;

      3) күтпеген шығыстар.

      51. Қосымша шығындар негізгі шығындардың пайызы ретінде есептеледі, бұл ретте мұндай негізгі шығындарға қосымша шығындар қосылмайды.

      Осы параграфта келтірілген пайыздар бағдарлы болып табылады және есепті құрастырушы қажет болған жағдайда неғұрлым жоғары немесе неғұрлым төмен пайызды қолдануды немесе қосымша шығындарды айқындауға баламалы тәсілді пайдалануды негіздейді.

      52. Жобалауға арналған шығыстар банкроттық немесе I санаттағы объектінің операторы тарату жүргізуден бас тартқан жағдайда тарату үшін жобалау құжаттарын дайындауға мемлекет жұмсайтын шығыстарды білдіреді.

      Жобалаудың жоспарланған құны негізгі шығындардың жоспарланған құнының бес пайызына дейін құрайды және болжамды жоюдың күрделілігіне қарай есептеледі.

      53. Жұмылдыру мен демобилизацияға арналған шығындар күтпеген жағдайлар туындаған жағдайда персоналды, жабдықты, жабдықтау заттарын жою орнына және кері ауыстыруға арналған қосымша шығындар болып табылады.

      Жұмылдыру мен демобилизацияға арналған шығындарды есептеу кезінде I санаттағы объектінің қашықтығы, жабдықтың қолжетімділігі, жолдарды пайдалануға шектеулер мен рұқсаттар сияқты факторларды ескеру қажет.

      Жұмылдыру және демобилизация шығындары негізгі шығындардың пайызы ретінде есептеледі және негізгі шығындардың он пайызын құрайды. Шығындар персоналды, жабдықты, жабдықтау заттарын жұмылдыруға және демобилизациялауға қатысты жеке есептеледі.

      54. Болжанбаған шығыстар алдын ала дұрыс есептеу мүмкін болмайтын физикалық көлемдерді және (немесе) шығындарды есептеудегі кемшіліктерді түзетуге арналған шығыстар болып табылады.

      Күтпеген шығыстар жоюды жүргізу үшін талап етілетін жұмыстардың көлемі мен түрлерінің ықтимал өзгеруіне, сондай-ақ негізгі жұмыстардың түрлерінің жоспарланған құнының өзгеруіне байланысты шығыстарды қамтиды.

      Күтпеген шығыстар қаржылық қамтамасыз ету мөлшерін айқындау сәтінде болжау мүмкін болмайтын жұмыстарды орындауға арналған шығыстарды жабуға арналған, олар жою жоспарының нақтылануына қарай не іс жүзіндегі жұмыстар мен жою жөніндегі іс-шараларды жүргізу процесінде немесе нәтижелері бойынша расталатын болады. Мұндай шығындар жер учаскесіндегі жергілікті жағдайлардың өзгеруіне, қажетті жұмыс түрлерінің өзгеруіне, қолайсыз ауа-райына, шикізат пен материалдардың жетіспеушілігіне байланысты.

      Жою жөніндегі жұмыстардың күрделілігі мен көлеміне қарай күтпеген шығыстардың мөлшері негізгі шығындар мөлшерінің он пайызына дейін құрайды.

      55. Қосымша шығындар туралы деректер және оларды айқындау тәртібі I санаттағы объектінің операторы негізделген барлық ақпаратты сипаттай отырып, есепте көрсетіледі.

Об утверждении Методики определения размера финансового обеспечения исполнения обязательств по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории

Приказ Министра экологии, геологии и природных ресурсов Республики Казахстан от 6 сентября 2021 года № 356. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 7 сентября 2021 года № 24257

      В соответствии с пунктом 9 статьи 147 Экологического кодекса Республики Казахстан, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемую Методику определения размера финансового обеспечения исполнения обязательств по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории.

      2. Комитету экологического регулирования и контроля Министерства экологии, геологии и природных ресурсов Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства экологии, геологии и природных ресурсов Республики Казахстан после его официального опубликования;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства экологии, геологии и природных ресурсов Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра экологии, геологии и природных ресурсов Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие со дня его первого официального опубликования и распространяется на правоотношения, возникшие с 1 июля 2021 года.

      Министр экологии,
геологии и природных ресурсов
Республики Казахстан
М. Мирзагалиев

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство индустрии и
инфраструктурного развития
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство финансов
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Агентство Республики Казахстан
по регулированию и развитию финансового рынка
      "СОГЛАСОВАН"
Министерство национальной экономки
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство энергетики
Республики Казахстан

  Утверждена приказом
Министра экологии,
геологии и природных ресурсов
Республики Казахстан
от 6 сентября 2021 года № 356

Методика определения размера финансового обеспечения исполнения обязательств по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящая Методика определения размера финансового обеспечения исполнения обязательств по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории (далее – Методика) разработана в соответствии с пунктом 9 статьи 147 Экологического кодекса Республики Казахстан (далее – Кодекс) и определяет порядок определения размера финансового обеспечения исполнения обязательств оператора по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории (далее – финансовое обеспечение).

      2. Финансовое обеспечение предоставляется операторами объектов І категории уполномоченному органу в области охраны окружающей среды (далее – уполномоченный орган) в пользу Республики Казахстан.

      3. Финансовое обеспечение распространяется на все работы и мероприятия, которые необходимы для полной ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории, в том числе в отношении требований, которые возникнут в будущем (далее – ликвидация).

      4. Размер финансового обеспечения определяется исходя из расчетной стоимости ликвидации и подлежит перерасчету каждые семь лет.

      Определение размера финансового обеспечения исполнения обязательств по ликвидации последствий эксплуатации объекта I категории осуществляется в два этапа:

      1) определение основных работ по ликвидации;

      2) расчет размера финансового обеспечения.

      5. Финансовое обеспечение для целей настоящей Методики не требуется для:

      1) объектов І категории, в отношении которых недропользователем предоставлено обеспечение исполнения обязательств по ликвидации последствий недропользования или сформирован ликвидационный фонд в соответствии с законодательством Республики Казахстан о недрах и недропользовании;

      2) полигонов, в отношении которых оператором таких объектов сформирован ликвидационный фонд в соответствии с пунктом 16 статьи 350 Кодекса.

Глава 2. Определение основных работ по ликвидации

      6. Для целей настоящей Методики в перечень основных работ по ликвидации включаются следующие работы:

      1) при наличии на объекте I категории капитальных строений (зданий, сооружений, комплексов) – комплекс работ по их демонтажу и сносу;

      2) при наличии на объекте I категории технологического оборудования – его демонтаж и удаление (вывоз) с соответствующей промышленной площадки;

      3) рекультивацию нарушенных земель;

      4) восстановление, утилизацию и (или) удаление отходов;

      5) мониторинг качества поверхностных и подземных вод, атмосферного воздуха, состояния почвы и растительности;

      6) выполнение работ по ликвидации, предусмотренных условиями экологического разрешения.

      7. Для определения объема предполагаемых работ по ликвидации оператор разрабатывает предварительный план ликвидации последствий эксплуатации объектов I категории (далее – план ликвидации).

      8. План ликвидации разрабатывается в целях получения оператором исходной информации о предполагаемых работах и мероприятиях, которые потребуются для ликвидации с учетом требований экологического законодательства Республики Казахстан и условий выданного экологического разрешения, а также расчета на основании такой информации необходимых затрат.

      9. План ликвидации разрабатывается в свободной форме по выбору оператора и содержит описательную часть, а также расчет предполагаемых расходов по ликвидации (далее – расчет).

      10. В описательную часть плана ликвидации включаются следующие сведения:

      1) сведения о текущем операторе объекта I категории (реквизиты, контактные данные, ответственные лица);

      2) резюме с общим описанием объекта I категории: места расположения, основных видов деятельности, осуществляемых на данном объекте, информации о хронологии эксплуатации (включая даты первоначального ввода в эксплуатацию, расширения, реконструкции), о выданных экологических разрешениях и положительных заключениях государственной экологической экспертизы;

      3) предположительный срок завершения эксплуатации объекта I категории;

      4) информацию о промышленной площадке:

      характеристику занимаемых земельных участков, а также прилегающих территорий в пределах области воздействия (площади, формы рельефа местности, степень естественного зарастания, наличие плодородного и потенциально-плодородного слоев почв, зеленых насаждений, площадь и фактическое состояние нарушенных (нарушаемых) земель, степень обводненности, наличие засоления, подтопления, естественных и техногенных эрозионных процессов, любых форм деградации, уровень концентрации загрязняющих веществ в почве, а также прогнозируемое состояние земель к моменту окончания срока эксплуатации);

      при наличии поверхностных вод в пределах области воздействия объекта I категории – их гидрологическую, химическую и экологическую характеристику;

      при наличии подземных вод, залегающих под промышленной площадкой, – имеющиеся данные о их количественных и качественных характеристиках;

      описание имеющихся капитальных строений (зданий, сооружений, комплексов), в том числе наземных (надводных) и подземных (подводных) линейных объектов и коммуникаций (трубопроводов, кабелей, внутриобъектовых и подъездных железнодорожных путей), относящихся к объекту I категории, их назначения и занимаемой площади (протяженности);

      описание мест открытого складирования сырья, материалов, отходов;

      описание основного технологического оборудования, используемого на объекте I категории;

      для приватизированных объектов – описание характера и масштаба объектов исторического загрязнения (при их наличии), правовых аспектов, определяющих условия распределения или переложения ответственности за ликвидацию таких объектов согласно условиям приватизации;

      5) описание вариантов дальнейшего перспективного использования занимаемых земельных участков после вывода объекта I категории из эксплуатации; при наличии планов по перепрофилированию строений при выводе объекта I категории – описание их предполагаемого нового функционального назначения;

      6) описание экологических условий по ликвидации, указанных в экологическом разрешении (при их наличии);

      7) описание предполагаемых работ и мероприятий по ликвидации на основании работ, указанных в пункте 6 настоящей Методики: их характер, предполагаемые технологии и продолжительность их выполнения;

      8) дополнительные сведения на усмотрение оператора объекта I категории.

      11. Расчет определяет предполагаемые физические объемы работ, услуг, товаров и рабочей силы (далее – физические объемы) для выполнения работ и мероприятий по ликвидации, а также планируемые расходы на них (далее – планируемая стоимость).

      12. План ликвидации, в том числе расчет, подлежит уточнению (корректировке) каждые семь лет одновременно с перерасчетом размера финансового обеспечения в соответствии с Кодексом.

      13. Корректировка плана ликвидации и перерасчет размера финансового обеспечения осуществляется, в частности, в связи с расширением, наращиванием производственных мощностей, модернизацией, реконструкцией объекта I категории. Порядок внесения указанных корректировок устанавливается оператором объекта I категории в плане ликвидации.

      14. Проведение ликвидации осуществляется после вывода объекта I категории из эксплуатации либо в отношении отдельных его частей поэтапно в процессе эксплуатации такого объекта и до начала полного вывода его из эксплуатации (прогрессивная ликвидация). Прогрессивная ликвидация проводится с целью поэтапного высвобождения земель и (или) уменьшения объема работ по ликвидации. В указанном случае оператор объекта I категории осуществляет перерасчет размера финансового обеспечения в сторону уменьшения соразмерно объемам выполненных работ по ликвидации.

      15. План ликвидации разрабатывается с соблюдением принципов комплексности, полноты и достоверности. Добросовестность оператора объекта I категории при составлении плана ликвидации, в том числе в части соблюдения указанных принципов, предполагается.

      16. Должностные лица при проведении государственного экологического контроля запрашивают для ознакомления принятый оператором объекта I категории план ликвидации. В случае выявления неучтенных работ и (или) мероприятий уполномоченный орган дает оператору объекта I категории рекомендации по доработке плана ликвидации, которые учитываются оператором объекта I категории при следующем перерасчете размера финансового обеспечения в соответствии с пунктом 12 настоящей Методики.

Параграф 1. Демонтаж и снос капитальных строений (зданий, сооружений, комплексов)

      17. Физические объемы по демонтажу и сносу капитальных строений (зданий, сооружений, комплексов) устанавливаются исходя из фактического состояния существующих на момент составления плана ликвидации зданий, сооружений и комплексов на промышленной площадке.

      18. Определение физических объемов и планируемой стоимости по демонтажу (сносу) осуществляется в отношении каждого строения (здания, сооружения и комплекса), находящегося на промышленной площадке объекта I категории, несмотря на наличие планов их перепрофилирования по иному функциональному назначению. Затраты на демонтаж (снос) строения исключаются из расчета только при наличии проекта перепрофилирования такого строения, утвержденного в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      19. При наличии принадлежащих оператору объекта I категории капитальных строений (в том числе подъездных железнодорожных путей, наземных (надводных) или подземных (подводных) трубопроводов, кабелей), расположенных вне промышленной площадки, но непосредственно задействованных при эксплуатации объекта I категории и не имеющих иного назначения, затраты на их демонтаж и снос в рамках ликвидации также подлежат включению в расчет.

      20. В расчет включаются также затраты на разработку проектов постутилизации объекта, рекультивации нарушенных земель и их экспертизу в соответствии с требованиями законодательства Республики Казахстан.

Параграф 2. Демонтаж и удаление технологического оборудования

      21. Физические объемы по демонтажу технологического оборудования устанавливаются исходя из фактического состояния имеющегося на момент составления плана ликвидации технологического оборудования на промышленной площадке.

      22. Определение физических объемов и планируемой стоимости по демонтажу осуществляется в отношении всего технологического оборудования, находящегося на промышленной площадке объекта I категории.

      При наличии в демонтируемом технологическом оборудовании стойких органических загрязнителей, озоноразрушающих, радиоактивных, токсичных, экотоксичных и опасных химических веществ дополнительно определяются работы и затраты, необходимые для их безопасного извлечения, хранения, дезактивации, обезвреживания, восстановления и (или) удаления.

      23. При наличии технологического оборудования, расположенного вне промышленной площадки, но непосредственно задействованного при эксплуатации объекта I категории и не имеющего иного назначения, затраты на их демонтаж в рамках ликвидации также подлежат включению в расчет.

      24. Для целей удаления (вывоза) технологического оборудования дополнительно определяются затраты по его транспортировке (в том числе затраты на подготовку к транспортировке, погрузке, разгрузке) за пределы промышленной площадки к местам его дальнейшего использования либо, если такое технологическое оборудование перешло в категорию отходов, к местам, где такие отходы будут подвергаться операциям по восстановлению и (или) удалению в соответствии с требованиями экологического законодательства Республики Казахстан.

Параграф 3. Восстановление, утилизация и (или) удаление отходов

      25. Для целей настоящей Методики физические объемы и затраты на восстановление, утилизацию и (или) удаление отходов определяются в отношении предполагаемого остаточного количества отходов в пределах промышленной площадки при выводе объекта I категории из эксплуатации, а также предполагаемых отходов, которые будут образовываться в процессе ликвидации (отходы от демонтажа и сноса строений, демонтажа технологического оборудования, рекультивации нарушенных земель, выполнения работ).

      26. Виды операций по обращению с отходами определяются в соответствии с программой управления отходов, являющейся частью экологического разрешения.

Параграф 4. Рекультивация нарушенных земель

      27. Рекультивацией нарушенных земель (далее – рекультивацией) признается комплекс работ, направленных на восстановление нарушенных земель для определенного целевого использования, в том числе прилегающих земельных участков, полностью или частично утративших свою ценность в результате отрицательного воздействия нарушенных земель, а также на улучшение условий окружающей среды.

      28. Рекультивация осуществляется с учетом требований земельного и экологического законодательства Республики Казахстан.

      29. Определение физических объемов и затрат по рекультивации осуществляется в отношении следующих этапов:

      1) проведения изыскательских работ в соответствии с земельным законодательством Республики Казахстан;

      2) разработки проекта рекультивации;

      3) выполнения технического этапа рекультивации;

      4) выполнения биологического этапа рекультивации (для земель, предназначенных для дальнейшего использования в сельскохозяйственных, лесохозяйственных целях либо в любых целях, требующих восстановления плодородия почв).

      30. Технический этап рекультивации включает в себя выполнение земляных работ, специальных работ в грунтах в целях планировки рельефа местности (ландшафтов), восстановления гидрологического режима, работ по снятию и нанесению плодородного слоя почвы, а также проведение работ, создающих необходимые условия для дальнейшего использования рекультивированных земель по целевому назначению или для проведения мероприятий по восстановлению плодородия почв (биологический этап). Строительство отводных канав и водостоков, русловых каналов, водно-болотных угодий, гидротехнических и мелиоративных сооружений также относятся к техническому этапу рекультивации.

      31. Биологический этап рекультивации включает комплекс агротехнических, биологических и фитомелиоративных мероприятий по восстановлению утраченного качественного состояния земель (в том числе плодородия), направленных на создание условий для восстановления экологических функций почв и биологической продуктивности, а также видового разнообразия экосистем.

      32. Затраты на биологический этап рекультивации земель включают в себя расходы на:

      1) подготовку грунта;

      2) приобретение (при необходимости) и замену верхнего слоя почвы либо нанесение альтернативной приемлемой питательной среды для выращивания;

      3) подготовку почвы для посева – разрыхление или боронование верхнего слоя почвы по контуру для замедления стока;

      4) на основе испытаний почвы – приобретение и внесение удобрений, мелиорантов, которые обеспечивают питательные вещества, улучшают физические характеристики, корректируют кислотность (рН) или обеспечивают почвенные микроорганизмы;

      5) противоэрозийные меры в целях обеспечения стабильности и уменьшения эрозии плодородного слоя;

      6) приобретение и посев семян;

      7) приобретение и посадку саженцев деревьев или кустарников;

      8) установку ограждений по периметру рекультивируемых земель (при необходимости их защиты от нарушения третьими лицами, животными);

      9) мониторинг и поддержание насаждений до полного завершения биологического этапа рекультивации.

Параграф 5. Мониторинг качества поверхностных и подземных вод, атмосферного воздуха, состояния почвы и растительности

      33. Планом ликвидации предусматривается проведение постликвидационного мониторинга качества поверхностных и подземных вод, атмосферного воздуха, состояния почвы и растительности (далее – мониторинг) в целях оценки эффективности проведенной ликвидации.

      34. Содержание, масштаб и продолжительность мониторинга определяется в соответствии с условиями выданного экологического разрешения.

      35. Расходы, связанные с проведением, мониторинга включают:

      1) капитальные затраты (например, на обустройство наблюдательных постов, станций мониторинга качества поверхностных вод, атмосферного воздуха, мониторинговых скважин подземных вод, экспериментальных площадок для исследований, связанных с ними строений, закуп и установку оборудования, приборов, датчиков);

      2) текущие затраты на эксплуатацию, техническое обслуживание и ремонт, отбор проб, лабораторное исследование, анализ данных и представление отчетности уполномоченному органу.

      36. В расчет размера финансового обеспечения включаются также затраты на ликвидацию обустроенных для целей мониторинга строений и (или) оборудования после завершения мониторинга.

Параграф 6. Выполнение работ по ликвидации, предусмотренных условиями экологического разрешения

      37. В случае, если экологическим разрешением предусмотрены условия по выполнению специальных работ и мероприятий по ликвидации (например, проведение специальных наблюдений, изысканий, ликвидация или консервация гидрогеологических скважин, особые меры в отношении техногенных водоемов и водотоков, в том числе прудов, накопителей, каналов, зарыбление водоемов, меры по восстановлению биоразнообразия и экосистемных услуг, установка ограждений, предупреждающих знаков), данные работы также учитываются при расчете размера финансового обеспечения.

Глава 3. Расчет размера финансового обеспечения

      38. Размер финансового обеспечения рассчитывается оператором объекта I категории по следующей формуле:

      О = (Росн. + Рдоп.) (1 + Ринф.)^П,

      где:

      О – размер финансового обеспечения, тенге;

      Росн. – планируемая стоимость основных работ по ликвидации (фонд оплаты труда, приобретение товаров, работ и услуг), тенге;

      Рдоп. – планируемая стоимость в отношении дополнительных затрат по ликвидации, тенге;

      Ринф. – прогнозная ставка ежегодной инфляции на период действия расчета размера финансового обеспечения, %. Размер прогнозной ставки ежегодной инфляции определяется равным среднему значению инфляции, установленной Прогнозом социально-экономического развития Республики Казахстан, разработанным центральным уполномоченным органом по государственному планированию и одобренным Правительством Республики Казахстан, на первый рабочий день месяца, в котором определяется размер финансового обеспечения;

      ^ - в степени;

      П – период действия расчета размера финансового обеспечения (в годах), равный семи годам.

Параграф 7. Определение планируемой стоимости основных работ и мероприятий по ликвидации

      39. Определение планируемой стоимости основных работ и мероприятий по ликвидации (далее – основные затраты) осуществляется оператором объекта I категории путем анализа текущих рыночных цен выполнения работ и мероприятий, предусмотренных Главой 2 настоящей Методики.

      40. При подготовке расчета важным условием является обоснованность и последовательность, что обеспечивается использованием достоверных источников информации, а также применением единообразных подходов и методологии при определении по каждой категории затрат. В расчете приводится описание источников информации, на которой основывался оператор объекта I категории.

      41. В качестве источников информации о рыночной стоимости соответствующих товаров, работ и услуг оператор объекта I категории с использует информацию (прайс-листы, коммерческие предложения), полученную от субъектов предпринимательства, осуществляющих их реализацию, а также источники коммерческой информации, находящиеся в открытом доступе.

      При этом планируемая стоимость соответствующих товаров, работ и услуг учитывается по среднеарифметическому значению данных, полученных в соответствии с частью первой настоящего пункта. Среднеарифметическое значение определяется по данным не менее трех субъектов предпринимательства и (или) источников коммерческой информации, находящихся в открытом доступе.

      42. Информация, предоставляемая субъектами предпринимательства для формирования планируемой стоимости товаров, работ и услуг, используется при условии соответствия таких субъектов предпринимательства следующим критериям:

      1) наличие лицензии и (или) разрешения на осуществление деятельности (выполнение работ, оказание услуг, реализацию товаров), если они требуются в соответствии с законодательством Республики Казахстан о разрешениях и уведомлениях для осуществления соответствующей деятельности;

      2) осуществление деятельности не менее трех лет на момент запроса информации;

      3) в отношении работ – наличие утвержденного технологического регламента ведения работ, квалифицированного состава технических руководителей и специалистов.

      43. При определении стоимости товаров, работ и услуг не используется информация субъектов предпринимательства, которые:

      1) находятся на стадии банкротства или ликвидации;

      2) числятся в списке несостоятельных должников;

      3) числятся в списке налогоплательщиков, признанных бездействующими;

      4) числятся в списке налогоплательщиков, признанных лжепредприятиями;

      5) числятся в реестре недобросовестных участников государственных закупок.

      Проверка наличия (отсутствия) критериев, указанных в части первой настоящего пункта, осуществляется на основании открытых данных государственных органов и (или) информации, полученной от таких государственных органов в пределах их компетенции по запросу.

      44. Определение основных затрат также основывается на справочниках и источниках информации, публикуемых государственными органами, их подведомственными организациями в пределах их компетенции и содержащих информацию о текущих ценах на соответствующие товары, работы и услуги (при наличии таких справочников и источников информации).

      45. Затраты подрядчика подразумевают под собой прибыль и накладные расходы лица, которое будет нанято для осуществления ликвидации.

      Затраты подрядчика считаются включенными в основные затраты в соответствии с информацией о стоимости, полученной от субъектов предпринимательства в соответствии с пунктом 41 настоящей Методики.

      46. Определение основных затрат на рекультивацию, на восстановление и (или) удаление отходов осуществляется на основе анализа рыночной стоимости услуг специализированных организаций, осуществляющих соответствующие виды деятельности.

      47. В качестве источников информации по затратам на фонд оплаты труда используются:

      1) ежеквартальные данные по среднемесячной заработной плате наемных работников по видам экономической деятельности, публикуемые уполномоченным органом в области государственной статистики;

      2) документация по оплате труда собственного персонала оператора объекта I категории (ведомости, штатное расписание).

      48. Расходы на оплату труда наемных работников рассчитываются с учетом применимых налогов, пенсионных и обязательных отчислений в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

Параграф 8. Определение планируемой стоимости в отношении дополнительных затрат по ликвидации

      49. Дополнительными затратами являются резервы и затраты сверх основных затрат, которые возникают до начала или во время проведения работ по ликвидации. Такие дополнительные затраты связаны с планированием, проектированием, заключением контрактов, администрированием, управлением или фактическим выполнением работ и мероприятий по ликвидации.

      50. В состав дополнительных затрат включаются такие категории затрат как:

      1) проектирование;

      2) мобилизация и демобилизация;

      3) непредвиденные расходы.

      51. Дополнительные затраты рассчитываются как процент от основных затрат, при этом в такие основные затраты не включаются дополнительные затраты.

      Приведенные в настоящем параграфе проценты являются ориентировочными, и составитель расчета при необходимости обосновывает применение более высокого или более низкого процента или использование альтернативного подхода к определению дополнительных затрат.

      52. Расходы на проектирование подразумевают под собой расходы, которые понесет государство на подготовку проектных документов для ликвидации в случае банкротства или отказа оператора объекта I категории от проведения ликвидации.

      Планируемая стоимость проектирования составляет до пяти процентов от планируемой стоимости основных затрат и рассчитывается исходя из сложности предполагаемой ликвидации.

      53. Затраты на мобилизацию и демобилизацию являются дополнительными затратами на перемещение персонала, оборудования, предметов снабжения на место ликвидации и обратно в случае возникновения непредвиденных обстоятельств.

      При расчете затрат на мобилизацию и демобилизацию необходимо учитывать такие факторы, как удаленность объекта I категории, доступность оборудования, ограничения и разрешения на использование дорог.

      Затраты на мобилизацию и демобилизацию рассчитываются как процент от основных затрат и составляют до десяти процентов от основных затрат. Затраты рассчитываются отдельно применительно к мобилизации и демобилизации персонала, оборудования, предметов снабжения.

      54. Непредвиденные расходы являются расходами, предназначенными для корректировки недостатков в расчете физических объемов и (или) затрат, которые невозможно заблаговременно просчитать достоверно.

      Непредвиденные расходы включаются в себя расходы, связанные с возможным изменением объема и видов работ, требуемых для проведения ликвидации, а также изменения планируемой стоимости видов основных работ.

      Непредвиденные расходы предназначены для покрытия расходов на выполнение работ, которые невозможно предвидеть на момент определения размера финансового обеспечения, которые будут подтверждаться по мере уточнения плана ликвидации либо в процессе или по результатам проведения фактических работ и мероприятий по ликвидации. Такие затраты обусловлены изменениями местных условий на земельном участке, изменением необходимых видов работ, неблагоприятными погодными условиями, нехваткой сырья и материалов.

      В зависимости от сложности и объема работ по ликвидации, размер непредвиденных расходов составляет до десяти процентов от размера основных затрат.

      55. Данные о дополнительных затратах и порядок их определения отражаются в расчете с описанием всей информации, на которой основывался оператор объекта I категории.