"Жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салуды, реконструкциялауды және жаңғыртуды кредиттеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 2 шілдедегі № 495 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 2022 жылғы 16 наурыздағы № 144 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2022 жылғы 28 наурызда № 27243 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салуды, реконструкциялауды және жаңғыртуды кредиттеу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 2 шілдедегі № 495 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 11620 болып тіркелген) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салуды, реконструкциялауды және жаңғыртуды кредиттеу қағидаларында:

      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы – өз қызметін жылумен, сумен жабдықтау және су бұру саласында жүзеге асыратын, Қарыз алушыдан бюджеттік кредит алуға үміткер табиғи монополия субъектісі;

      2) Бюджеттік бағдарламаның әкімшілері:

      коммуналдық шаруашылық саласындағы уәкілетті орган;

      электр энергетика саласындағы уәкілетті орган;

      3) бюджеттік кредит – мерзімділік, ақылылық, қайтарымдылық және қамтамасыз етілу шарттарында тиісті бюджеттерден кредиторлар беретін ақша;

      4) Жұмыс тобы – Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) шарт жасасу негізінде жылумен, сумен жабдықтау және су бұру саласындағы жобалар үшін бюджеттік кредит беру бойынша ұсынымдарды әзірлеу жөніндегі консультациялық-кеңесші орган;

      5) жылумен жабдықтау жүйесі – жылу өндіру, жылу тарату және жылу тұтыну қондырғыларынан тұратын кешен;

      6) инвестициялық жоба – бюджеттік кредит беру арқылы республикалық бюджеттен қаржыландырылатын жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салуға, реконструкциялауға және жаңғыртуға бағытталған жоба;

      7) Қарыз алушы – облыстардың, республикалық маңызы бар қалалардың және астананың жергілікті атқарушы органдары;

      8) Кредитор – бюджетті атқару жөніндегі орталық уәкілетті органның атынан әрекет ететін Қазақстан Республикасының Үкіметі;

      9) кредиттік шарт – Кредитор, Бюджеттік бағдарламаның әкімшісі мен Қарыз алушы арасында жасалатын шарт;

      10) Сенім білдірілген өкіл (агент) – конкурстық негізде айқындалған және Әкімшімен немесе ол уәкілдік берген құрылымдық бөлімшемен шарт жасасқан жеке және (немесе) заңды тұлға;

      11) сумен жабдықтау жүйесі – суды жинауға, сақтауға, дайындауға, беруге және оны тұтыну орындарына таратуға арналған инженерлік желілер мен құрылыстар кешені;

      12) су бұру жүйесі – сарқынды суларды жинауға, тасымалдауға, тазартуға және бұруға арналған инженерлік желілер мен құрылыстар кешені;

      13) тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласындағы мемлекеттің әлеуметтік саясаты – халықтың тыныс-тіршілігін қамтамасыз етуге және өмір сүру деңгейі мен сапасын жақсартуға бағытталған шаралар мен іс-шаралардың жиынтығы;

      14) Түпкілікті қарыз алушы – өз қызметін жылумен, сумен жабдықтау және су бұру саласында жүзеге асыратын, Қарыз алушыдан бюджеттік кредит алатын табиғи монополия субъектісі;

      21 және 22-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "21. Түпкілікті қарыз алушыға бюджеттік кредит беру Түпкілікті қарыз алушыға кредит берудің мынадай негізгі шарттарына сәйкес жүзеге асырылады:

      1) инвестициялық жобаларды іріктеуді Сенім білдірілген өкіл (агент) дайындаған қорытындының негізінде, сондай-ақ бюджеттік кредиттеу өлшемшарттарына сәйкес Жұмыс тобы жүзеге асырады;

      2) Түпкілікті қарыз алушыны айқындау Жұмыс тобының алдын ала шешімі негізінде жүзеге асырылады;

      3) бюджеттік кредит осы Қағидалардың 20-тармағында көзделген мақсаттарға беріледі;

      4) бюджеттік кредит бойынша міндеттемелерді орындау қамтамасыз етіледі;

      5) кредит беру мерзімі 20 жылға белгіленеді;

      6) сыйақы мөлшерлемесі жылына 0,01% мөлшерінде белгіленеді;

      7) бірыңғай техникалық саясатты қолданады, оның ішінде энергия тиімділігіне және энергия үнемдеуге бағдарланған жаңа қазіргі заманғы және инновациялық технологияларды енгізеді, сондай-ақ жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салу, реконструкциялау және жаңғырту кезінде жабдықтардың қызмет ету мерзімін ұзартатын технологияларды аспаптандырады және қолданады;

      8) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салу, реконструкциялау және жаңғырту кезінде отандық тауар өндірушілер тартылады;

      9) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салу, реконструкциялау және жаңғырту кезінде түпкілікті тұтынушылар үшін көрсетілетін қызметтердің, цифрлық экономика құралдарының сапасын жақсарту, басқарушы компаниялардың корпоративтік басқаруын жақсарту, мәдениетті дамыту және смарт құрылғыларды пайдалану ретінде бизнес-процестерді оңтайландыру және ашықтығы үшін энергия тиімділігі мен ресурс үнемдеу және интеллектуалды жүйелерді енгізу жөніндегі іс-шараларды жүргізеді;

      10) кредиттік шарт теңгеде жасалады;

      11) Түпкілікті қарыз алушы Қарыз алушы мен Түпкілікті қарыз алушының арасында жасалған кредиттік шарттың талаптарын сақтайды;

      12) инвестициялық жобаның құжаттары осы Қағидалардың 2-параграфінің 1-кіші бөлімінде көзделген тәртіппен Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) келісіледі;

      13) жылумен жабдықтау және сумен жабдықтау жүйелері есепке алу аспаптарымен қамтамасыз етіледі;

      14) ескі желілерді реконструкциялауға басымдық беріледі;

      15) автоматтандыруды, аспаптандыруды және жаңа технологияларды қолдану;

      16) Түпкілікті қарыз алушының кредит қабілеттілігі.

      22. Кредитік шартқа:

      1) бюджеттік кредитті өтеу мерзімдері мен шарттарын;

      2) кредит мерзімінің ұзақтығының үштен бірінен аспайтын бюджеттік кредитті өтеу және қызмет көрсету жөніндегі жеңілдік кезең беруді;

      3) Түпкілікті қарыз алушының инвестициялық жобаны іске асыруға, инвестициялық жобаны қаржыландыруға және Түпкілікті қарыз алушының қаржылық жай-күйіне мониторинг жүргізу үшін Сенім білдірілген өкілге (агентке) ақпарат ұсынуын;

      4) әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштерді, оның ішінде жұмыс орындарын (уақытша/тұрақты) құруды, желілердегі тозуды, авариялықты, ысырапты азайтуды және тұтынушылардың дебиторлық берешегін қысқартуды айқындайтын қосымша шарттар да енгізіледі.";

      34-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "34. Кепілдікті қамтамасыз етуді ауыстыруға және/немесе иеліктен шығаруға, бірнеше қарызды бір кепілдікті қамтамасыз етуге ұсынуға рұқсат етілмейді.";

      мынадай мазмұндағы 34-1-тармақпен толықтырылсын:

      "34-1. Банкрот болған, қайта тіркелген және қайта ұйымдастырылған жағдайда бюджеттік кредит алған ұйым Сенім білдірілген өкілге (агентке) хабарлайды.";

      40-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "40. Алдын ала іріктеу жүргізу үшін Қарыз алушы іске асыру қажеттілігін, басымдығын негіздей отырып, алдағы 3 (үш) жылға арналған инвестициялық жобалардың алдын ала тізбесін қалыптастырады және Сенім білдірілген өкілге (агентке) алдағы жоспарланған жылдың 1 наурызына дейін жібереді.";

      42-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "42. Сенім білдірілген өкіл (агент) алдағы 3 (үш) жылға арналған инвестициялық жобалардың алдын ала ұсынылған тізбесін мынадай өлшемшарттар бойынша 10 (он) жұмыс күнінің ішінде қарайды:

      1) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінің авариялығы;

      2) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінің оның жалпы санына проценттік қатысы бойынша тозуы;

      3) әлеуметтік-экономикалық маңыздылығы, оның ішінде жылумен, сумен жабдықтау және су бұру бойынша көрсетілетін қызметтердің санын тұтынушылардың санына, жылумен, сумен жабдықтау және су бұру бойынша жаңа жүйелер салған кезде іске қосылған объектілердің санына, құрылатын тұрақты жұмыс орындарының санына арттыру;

      4) көрсеткіштерді қашықтықтан беру функциясы бар жылумен жабдықтау және сумен жабдықтау жүйелерінде есепке алу аспаптарымен қамтамасыз етілуі.

      Сенім білдірілген өкіл (агент) инвестициялық жобалардың алдын ала ұсынылған тізбесін қарап болғаннан кейін 3 (үш) жұмыс күн ішінде Бюджеттік бағдарламаның әкімшісіне ақпарат ұсынады.";

      46-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "46. Бюджеттік кредит есебінен қаржыландырылатын әрбір лот бойынша конкурстық рәсімдер бюджетінің жалпы құны 50 миллионнан астам теңге болған жағдайда Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлейтін жеткізушіні таңдаған кезде осы Қағидаларға сәйкес Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) конкурстық құжаттама шеңберінде әзірленетін техникалық ерекшелікті (тапсырманы) келіседі.

      Конкурстық құжаттама шеңберінде жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлейтін жеткізушіні таңдау бойынша техникалық ерекшелікті (тапсырманы) келісуді Сенім білдірілген өкіл (агент) техникалық ерекшелік (тапсырма) түскен күннен бастап 3 (үш) жұмыс күнінің ішінде жүзеге асырады.

      Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы конкурстық құжаттама бекітілгенге дейін жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлеушіні таңдау бойынша техникалық ерекшелікті (тапсырманы) келісуді қамтамасыз етеді.

      Конкурстық құжаттама шеңберінде жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлейтін жеткізушіні таңдау бойынша Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы әзірлеген техникалық ерекшелік (оның ішінде сатып алынатын тауарлардың/жұмыстардың/қызметтердің талап етілген функционалдық, техникалық және сапалық сипаттамалары) инвестициялардың негіздемесіне, бекітілген бас жоспарға және кешенді жоспарға, объектілерде жұмыстар жүргізу, оларды қабылдау, өлшеу және ақы төлеу жөніндегі нормативтік құжаттарға сәйкес әзірленуге тиіс, сондай-ақ қолданылатын материалдардың сапасына және орындалған жұмыстардың сапасын бақылауға қойылатын талаптар көрсетіледі.

      Конкурстық құжаттама шеңберінде жобалау-сметалық құжаттаманы әзірлейтін жеткізушіні таңдау бойынша әзірлеген техникалық ерекшеліктің (тапсырманың) жобалау-сметалық құжаттамада қабылданған техникалық-технологиялық шешімдерге сәйкес келмеуі Сенім білдірілген өкіл (агент) тарапынан келісуден бас тартуға негіз болып табылады.";

      51 және 52-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "51. Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы/Қарыз алушы мемлекеттік сараптаманың қорытындысын алғанға дейін Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) технологиялардың, материалдар мен жабдықтардың бірыңғай техникалық саясатқа, автоматтандыруға, цифрландыруға, көрсеткіштерді қашықтықтан беру функциясы бар жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелеріндегі есептеу аспаптарына және жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінің қызмет ету мерзімін ұзартуға арналған қазіргі заманғы жабдыққа сәйкестігі бойынша жобалау-сметалық құжаттаманы келіседі.

      Жобалау-сметалық құжаттамадағы, жобаны іске асырудағы барлық өзгерістер мен ауытқуларды Түпкілікті қарыз алушы/Қарыз алушы Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) алдын ала келісім бойынша жүзеге асырады.

      52. Жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салу, реконструкциялау және жаңғырту жөніндегі іс-шараларды іске асыру үшін Әлеуетті түпкілікті қарыз алушы бюджеттік кредитке арналған өтінім қалыптастырады және Қарыз алушыға қажетті құжаттардың топтамасын береді. Бюджеттік кредитке арналған өтінім мынадай құжаттарды қамтиды:

      1) бюджеттік кредит алуға арналған құжаттарды қоса бере отырып, бірінші басшы не оны алмастыратын адам қол қойған титулдық бланкiдегі жеке iлеспе хат;

      2) осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес жобаның паспорты;

      3) мемлекеттік сараптаманың қорытындысы және ресурстық смета;

      4) сумен жабдықтау және су бұру схемалары және/немесе сумен жабдықтау және су бұру бойынша инвестициялық негіздемелер;

      5) соңғы үш жылдағы бірінші басшы мен бас бухгалтердің қолы қойылған Әлеуетті түпкілікті қарыз алушының қаржылық есептілігі, сондай-ақ қаржылық есептіліктің түсіндірме жазбасы.

      "Аудиторлық қызмет туралы" Қазақстан Республикасының Заңына (бұдан әрі – Аудиторлық қызмет туралы заң) сәйкес Түпкілікті қарыз алушы міндетті аудитке жатқан жағдайда, оның аудиттелген қаржылық есептілігі ұсынылады. Қаржылық есептілік "Бухгалтерлік есеп және қаржылық есептілік туралы" Қазақстан Республикасы Заңының талаптарына сәйкес, оның ішінде басқа ұйымдарда қаржылық қатысуы туралы ақпарат, баланс валютасында 10 % және одан да астам баланс баптарының егжей-тегжейлі таратып жазылуы қоса беріле отырып ұсынылады;

      6) табиғи монополия субъектілерінің инвестициялық бағдарламаларды бекіту туралы бірлескен бұйрығының көшірмесі;

      7) "Бухгалтерлік балансты", "Кірістер мен шығындар туралы есепті", "Ақша қаражатының қозғалысы туралы есепті (тікелей немесе жанама тәсілдер)" қоса алғанда, "Мемлекеттік инвестициялық жобаның инвестициялық ұсынысын әзірлеу немесе түзету, қажетті сараптамаларды жүргізу, сондай-ақ бюджеттік инвестицияларды жоспарлау, қарау, іріктеу, мониторингілеу және іске асырылуын бағалау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2014 жылғы 5 желтоқсандағы № 129 бұйрығымен бекітілген (Нормативтiк құқықтық актiлердi мемлекеттiк тiркеу тізілімінде № 9938 болып тіркелген) нысандар бойынша жасалған Әлеуетті түпкілікті қарыз алушының қаржылық көрсеткіштерінің болжамы бар қаржылық модель;

      8) бюджеттік кредитті пайдалану кезінде энергия тиімділік пен энергия үнемдеудің экономикалық және әлеуметтік тиімділігінің есептеулермен расталған негіздеме;

      9) өтінім берген сәтте мемлекеттік кірістер органдарында есепке алынатын субсидия алушының берешегі жоқ (бар) екендiгi туралы мәлiмет;

      10) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру бойынша көрсетілген қызметтер үшін тұтынушылардан төлемдердің түсуі туралы ақпарат;

      11) жүйелерін салған, реконструкциялаған және жаңғыртқан кезде отандық тауар өндірушілерді тарту туралы ақпарат;

      12) Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) инвестициялық бағдарламаның жобасын ол бекітілгенге дейін техникалық саясат бөлігінде келісімі;

      13) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінің қызмет ету мерзімін ұзарту үшін жаңа технологияларды қолдану туралы ақпарат;

      14) көрсеткіштерді қашықтықтан беру функциясы бар жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерінде есепке алу аспаптарының болуы туралы ақпарат.";

      57-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "57. Құжаттардың және өзге де растайтын көздерден (ресми статистика, мемлекеттік органдардың интернет-сайттары, өңірлерді дамытудың бекітілген жоспарлары және тағы басқа) алынған ақпараттың негізінде Сенім білдірілген өкіл (агент) бірінші басшының не оны алмастыратын адамның қолы қойылған, мөрмен расталған Бюджеттік кредит беру мүмкіндігі туралы қорытынды жасайды.

      Бюджеттік кредит беру мүмкіндігі туралы қорытынды мыналарды қамтиды:

      1) жобаның экономикалық және әлеуметтік маңызын бағалау, оны іске асыру үшін бекітілген өлшемшарттар (100 км үшін авариялар санын және желілердің тозуын төмендету, жылу және су ысырыптарын қысқарту, коммуналдық қызметтер көрсету сапасын жақсарту, орталық жылу магистральдарына қосылған тұрғын үйлер мен әлеуметтік объектілердің шаршы метрлерінің саны және т.б.) бойынша бюджеттік кредит алуға арналған өтінім ұсынылады;

      2) мемлекеттік сараптаманың қорытындысы бар (қажет болған жағдайда) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салуға, реконструкциялауға және жаңғыртуға арналған жобалау алдындағы (ТЭН) және/немесе жобалау-сметалық құжаттаманы, жобалауға арналған техникалық тапсырманы Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) келісу туралы ақпарат;

      3) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салған, реконструкциялаған және жаңғыртқан кезде отандық тауар өндірушілерді тарту туралы ақпарат;

      4) мынадай іс-шаралар өткізу туралы ақпарат:

      жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салған, реконструкциялаған және жаңғыртқан кезде түпкілікті тұтынушылардың энергия тиімділігі бойынша;

      жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салған, реконструкциялаған және жаңғыртқан кезде түпкілікті тұтынушылардың ресурс үнемдеуі бойынша;

      5) мыналарды қамтитын өтемділік (қайтарымдылық), қамтамасыз етілу, ақылылық және мерзімділік өлшемшарттары бойынша бюджеттік кредит алуға арналған өтінімді бағалау:

      өтінімнің бюджеттік қаражатты пайдаланудың нысаналы мақсатына сәйкестігінің нәтижелері (сәйкес келеді/сәйкес келмейді);

      кредиттеу мерзімінің бюджеттік кредиттер берудің қолданыстағы шарттарына сәйкестігінің нәтижелері (сәйкес келеді/сәйкес келмейді);

      кредит сомасы мен ол бойынша ұсынылған қамтамасыз ету сәйкестігінің нәтижелері. Бюджеттік кредиттің сомасы кепілдің құнын ескере отырып айқындалады және кепілдің құнынан асап кетпеуге тиіс;

      Әлеуетті түпкілікті қарыз алушының қаржы-шаруашылық қызметінің қорытындылары бойынша ұсынылған қаржылық есептілікті және болжамды қаржылық модельді ескере отырып, бюджеттік кредиттің өтемділігін (қайтарымдылығын) және ақылылығын тексеру нәтижелері;

      6) жылумен, сумен жабдықтау және су бұру бойынша көрсетілген қызметтер үшін тұтынушылардан төлемдердің түсуі туралы ақпарат;

      7) инвестициялық бағдарламаның жобасын ол бекітілгенге дейін бірыңғай техникалық саясат бөлігінде келісу.";

      78-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "78. Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы саласын жаңғырту мен дамыту саласында бюджеттік кредиттеу кезінде инвестициялық жобаларды іске асыруға мониторингті Сенім білдірілген өкіл (агент) мамандандырылған инжинирингтік компанияны және/немесе аттестатталған сарапшыны тарту мүмкіндігімен (қажет болған кезде) тапсырма шартының шеңберінде жүргізеді.";

      мынадай мазмұндағы 82-1-тармақпен толықтырылсын:

      "82-1. Жобаны іске асыру кезінде барлық өзгерістер мен ауытқуларды, сондай-ақ материалдар мен жабдықтарды ауыстыруды Түпкілікті қарыз алушы/Қарыз алушы Сенім білдірілген өкілмен (агентпен) келісу қорытындылары бойынша жүзеге асырады.

      Түпкілікті қарыз алушы тоқсанына кемінде бір рет Сенім білдірілген өкілге (агентке) жаңа технологияларды қолдану, аспаптандыру және автоматтандыру жөнінде ақпаратты ұсынады.";

      мынадай мазмұндағы 93-1 және 93-2-тармақтармен толықтырылсын:

      "93-1. Жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін салу, реконструкциялау және жаңғырту объектілеріне жоспарлы және жоспардан тыс бару кезінде Түпкілікті қарыз алушы/Техникалық қадағалау/Мердігерлік ұйым/Тапсырыс беруші Сенім білдірілген өкілге (агентке) сұрау салынған құжаттаманы береді.

      93-2. Көзбен шолып тексеру және инвестициялық жобалардың нақты іске асырылуын тексеру барысында бұзушылықтар анықталған кезде Сенім білдірілген өкіл (агент) бұл туралы мемлекеттік сәулет-құрылыс бақылау және қадағалау органына хабарлайды.";

      107-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "107. Осы Қағидаларға сәйкес кредиттік шартта белгіленген кредит беру мерзімі ішінде инвестициялық жобаларды іске асыру үшін бюджеттік кредит алған Түпкілікті қарыз алушының қаржылық жай-күйіне мониторинг жүргізіледі.".

      2. Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Индустрия және инфрақұрылымдық даму вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Индустрия және инфрақұрылымдық
даму министрі
К. Ускенбаев

      "КЕЛІСІЛДІ"
Қазақстан Республикасының
Қаржы министрлігі


      "КЕЛІСІЛДІ"
Қазақстан Республикасының
Энергетика министрлігі

О внесении изменений и дополнений в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 2 июля 2015 года № 495 "Об утверждении Правил кредитования строительства, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения"

Приказ Министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан от 16 марта 2022 года № 144. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 28 марта 2022 года № 27243

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 2 июля 2015 года № 495 "Об утверждении Правил кредитования строительства, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 11620) следующие изменения и дополнения:

      в Правилах кредитования строительства, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения, утвержденных указанным приказом:

      пункт 2 изложить в следующей редакции:

      "2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) Потенциальный конечный заемщик – субъект естественной монополии, осуществляющий свою деятельность в сфере тепло-, водоснабжения и водоотведения, претендующий на получение бюджетного кредита от Заемщика;

      2) Администраторы бюджетной программы:

      уполномоченный орган в области коммунального хозяйства;

      уполномоченный орган в области электроэнергетики;

      3) бюджетный кредит – деньги, предоставляемые кредиторами из соответствующих бюджетов на условиях срочности, платности, возвратности и обеспеченности;

      4) Рабочая группа – консультативно-совещательный орган по выработке рекомендаций по предоставлению бюджетного кредита для проектов в сфере тепло-, водоснабжения и водоотведения на основании заключения Поверенного (агента);

      5) система теплоснабжения – комплекс, состоящий из теплопроизводящих, теплопередающих и теплопотребляющих установок;

      6) инвестиционный проект – проект, направленный на строительство, реконструкцию и модернизацию систем тепло-, водоснабжения и водоотведения, финансируемый из республиканского бюджета путем бюджетного кредитования;

      7) Заемщик – местные исполнительные органы областей, городов республиканского значения и столицы;

      8) Кредитор – Правительство Республики Казахстан, в лице центрального уполномоченного органа по исполнению бюджета;

      9) кредитный договор – договор, заключенный между Кредитором, Администратором бюджетной программы и Заемщиком;

      10) Поверенный (агент) – физическое и (или) юридическое лицо, определенное на конкурсной основе и заключившее договор поручения с Администратором или уполномоченным им структурным подразделением;

      11) система водоснабжения – комплекс инженерных сетей и сооружений, предназначенный для забора, хранения, подготовки, подачи и распределения воды к местам ее потребления;

      12) система водоотведения – комплекс инженерных сетей и сооружений, предназначенный для сбора, транспортировки, очистки и отведения сточных вод;

      13) социальная политика государства в отрасли жилищно-коммунального хозяйства – совокупность мер и мероприятий, направленных на жизнеобеспечение населения и улучшение уровня и качества жизни;

      14) Конечный заемщик – субъект естественной монополии, осуществляющий свою деятельность в сфере тепло-, водоснабжения и водоотведения, получающий бюджетный кредит от Заемщика.";

      пункты 21 и 22 изложить в следующей редакции:

      "21. Предоставление бюджетного кредита Конечному заемщику осуществляется в соответствии со следующими основными условиями кредитования Конечного заемщика:

      1) отбор инвестиционных проектов осуществляется Рабочей группой на основании заключения, подготовленного Поверенным (агентом), а также в соответствии с критериями бюджетного кредитования;

      2) определение Конечного заемщика осуществляется на основе предварительного решения Рабочей группы;

      3) бюджетный кредит предоставляется на цели, предусмотренные в пункте 20 настоящих Правил;

      4) обеспечение исполнения обязательств по бюджетному кредиту;

      5) установление срока кредитования на 20 (двадцать) лет;

      6) установление ставки вознаграждения в размере 0,01% годовых;

      7) применение единой технической политики, в том числе, внедрение новых современных и инновационных технологий, ориентированных на энергоэффективность и энергосбережение, а также приборизация и применение технологии, продлевающие срок службы оборудования при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      8) привлечение отечественных товаропроизводителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения.

      9) проведения мероприятий по энергоэффективности, ресурсосбережению и внедрению интеллектуальных систем для оптимизации и прозрачности бизнес-процессов в качестве улучшения качества предоставляемых услуг, инструментов цифровой экономики, улучшение корпоративного управления управляющих компаний, развития культуры и использования смарт устройств для конечных потребителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      10) кредитный договор заключается в тенге;

      11) соблюдение Конечным заемщиком условий кредитного договора, заключенного между Заемщиком и Конечным заемщиком;

      12) согласование с Поверенным (агентом) документов инвестиционного проекта в порядке, предусмотренном подразделом 1 Параграфа 2 настоящих Правил;

      13) обеспеченность приборами учета, в системах теплоснабжения и водоснабжения;

      14) приоритетность реконструкции ветхих сетей;

      15) применение автоматизации, приборизации и новых технологий;

      16) кредитоспособности Конечного заемщика

      22. В кредитный договор включаются дополнительные условия, в том числе:

      1) сроки и условия погашения бюджетного кредита;

      2) предоставление льготного периода по погашению и обслуживанию бюджетного кредита продолжительностью, не превышающей одной трети продолжительности срока кредита;

      3) своевременное предоставление Конечным заемщиком информации Поверенному (агенту) для проведения мониторинга реализации инвестиционного проекта, финансирования инвестиционного проекта и финансового состояния Конечного заемщика;

      4) социально-экономические показатели, в том числе создание рабочих мест (временных/постоянных), снижение износа, аварийности на сетях, потерь и информация по дебиторской задолженности от потребителей.";

      пункт 34 изложить в следующей редакции:

      "34. Не допускается замена и/или отчуждение предмета залога, предоставление нескольких бюджетных кредитов под один предмет залога.";

      дополнить пунктом 34-1 следующего содержания:

      "34-1. В случае банкротства, перерегистрации и реорганизации, организация получившая бюджетный кредит уведомляет Поверенного (агента).";

      пункт 40 изложить в следующей редакции:

      "40. Для проведения предварительного отбора Заемщик формирует предварительный перечень инвестиционных проектов на предстоящие 3 (три) года с обоснованием необходимости реализации, приоритетности и направляет Поверенному (агенту) в срок до 1 марта года, предшествующего планируемому.";

      пункт 42 изложить в следующей редакции:

      "42. Поверенный (агент) рассматривает представленный предварительный перечень инвестиционных проектов на предстоящие 3 (три) года по следующим критериям в течение 10 (десяти) рабочих дней:

      1) аварийность систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      2) износ систем тепло-, водоснабжения и водоотведения в процентном соотношении от общего количества;

      3) социально-экономическую значимость, в том числе улучшение количества предоставляемой услуги по тепло-, водоснабжению и водоотведению на количество потребителей, количество подключаемых объектов при строительстве новых систем по тепло-, водоснабжению и водоотведению, количество создаваемых постоянных рабочих мест;

      4) обеспеченность приборами учҰта, в системах теплоснабжения и водоснабжения с функцией дистанционной передачи показаний.

      Поверенный (агент) после рассмотрения перечня инвестиционных проектов, в течение 3 (трех) рабочих дней направляет информацию Администратору бюджетной программы.";

      пункт 46 изложить в следующей редакции:

      "46. В случаях, когда общая стоимость бюджета конкурсных процедур по каждому лоту, финансируемого за счет бюджетного кредита, составляет более 50 миллионов тенге, Потенциальный конечный заемщик при выборе поставщика разработки проектно-сметной документации, в соответствии с настоящими Правилами, согласовывает с Поверенным (агентом) техническую спецификацию (задание), разрабатываемую в рамках конкурсной документации.

      Согласование технической спецификации (задания) в рамках конкурсной документации по выбору поставщика на разработку проектно-сметной документации осуществляется Поверенным (агентом) в течение 3 (трех) рабочих дней со дня поступления технической спецификации (задания).

      Потенциальный конечный заемщик обеспечивает согласование технической спецификации (задания) по выбору поставщика разработки проектно-сметной документации до утверждения конкурсной документации.

      Техническая спецификация (в том числе требуемые функциональные, технические и качественные характеристики закупаемых товаров/работ/услуг), разработанная Потенциальным конечным заемщиком в рамках конкурсной документации по выбору поставщика разработки проектно-сметной документации должна разрабатываться в соответствии с обоснованием инвестиций, утверждҰнным генеральным планом города и комплексным планом социально-экономического развития, нормативными документами по производству работ на объектах, их приемки, измерения и оплаты, а также отражаются требования к качеству применяемых материалов и контроля качества выполняемых работ.

      Несоответствие технической спецификации (задания), разработанной в рамках конкурсной документации по выбору поставщика разработки проектно-сметной документации, технико-технологическим решениям, принятым в проектно-сметной документации, является основанием для отказа в согласовании со стороны Поверенного (агента).";

      пункты 51 и 52 изложить в следующей редакции:

      "51. Потенциальный конечный заемщик/Заемщик до получения заключения государственной экспертизы согласовывает с Поверенным (агентом) проектно-сметную документацию на предмет соответствия технологий, материалов и оборудования единой технической политике, автоматизации, цифровизации, приборов учета в системах тепло-, водоснабжения и водоотведения с функцией дистанционной передачи показаний и современного оборудование для продления срока службы систем тепло-, водоснабжения и водоотведения.

      Все изменения и отклонения в проектно-сметной документации Конечный заемщик/Заемщик осуществляет по предварительному согласию с Поверенным (агентом).

      52. Для осуществления мероприятий по строительству, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения Потенциальный конечный заемщик формирует заявку на бюджетный кредит и передает Заемщику пакет необходимых документов. Заявка на бюджетный кредит содержит следующие документы:

      1) сопроводительное письмо на титульном бланке за подписью первого руководителя либо лица его замещающего с приложением документов на получение бюджетного кредита;

      2) паспорт проекта по форме согласно приложению 2 к настоящим Правилам;

      3) заключение государственной экспертизы и ресурсную смету;

      4) схему тепло-, водоснабжения и водоотведения и (или) обоснование инвестиций по тепло-, водоснабжению и водоотведению;

      5) финансовую отчетность Потенциального конечного заемщика за подписью первого руководителя и главного бухгалтера за последние три года, а также пояснительные записки финансовой отчетности.

      В случае, когда Потенциальный конечный заемщик подлежит обязательному аудиту в соответствии с Законом Республики Казахстан "Об аудиторской деятельности" (далее – Закон аудиторской деятельности), представляется аудированная финансовая отчетность. Финансовая отчетность представляется в соответствии с требованиями Закона Республики Казахстан "О бухгалтерском учете и финансовой отчетности", в том числе с приложением информации о финансовых участиях в других организациях, с приложением детальной расшифровки статей баланса, занимающих 10 % и более в валюте баланса;

      6) копия совместного приказа об утверждении инвестиционной программы субъекта естественной монополии;

      7) финансовая модель с прогнозом финансовых показателей Потенциального конечного заемщика, составленная по формам Правил разработки или корректировки, проведения необходимых экспертиз инвестиционного предложения государственного инвестиционного проекта, а также планирования, рассмотрения, отбора, мониторинга и оценки реализации бюджетных инвестиций, утвержденные приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 5 декабря 2014 года № 129 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 9938), включая "Бухгалтерский баланс", "Отчет о прибылях и убытках", "Отчет о движении денежных средств (прямой либо косвенный метод)".

      8) обоснование, подтвержденное расчетами экономической и социальной эффективности, энергоэффективности и ресурсосбережения при использовании бюджетного кредита;

      9) сведения о наличии (отсутствии) задолженности, учет по которым ведется в органах государственных доходов, получателя субсидии на момент подачи заявки;

      10) информацию о поступлении платежей потребителей за услуги по тепло-, водоснабжению и водоотведению;

      11) информацию о привлечении отечественных товаропроизводителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      12) согласование с Поверенным (агентом) проекта инвестиционной программы в части единой технической политики до ее утверждения;

      13) информацию о применении новых технологий для продления срока службы систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      14) информацию о наличии приборов учҰта в системах тепло-, водоснабжения и водоотведения с функцией дистанционной передачи показаний.";

      пункт 57 изложить в следующей редакции:

      "57. На основе полученных документов и информации из иных подтвержденных источников (официальная статистика, интернет-сайты государственных органов, утвержденные планы развития регионов), Поверенный (агент) составляет Заключение о возможности выдачи бюджетного кредита за подписью первого руководителя или лица, его замещающего, заверенной печатью.

      Заключение о возможности выдачи бюджетного кредита содержит:

      1) оценку экономической эффективности и социальной значимости проекта, на реализацию которого представлена заявка на получение бюджетного кредита, по утвержденным критериям (снижение количества аварий на 100 км и износа сетей, сокращение тепло-, и водопотерь, коммерческих потерь связанных с несовершенством учета, улучшение качества коммунальных услуг, количество кв. метров, жилья и социальных объектов, подключенных к центральным тепломагистралям);

      2) информацию о согласовании с Поверенным (агентом) предпроектной документации (ТЭО) и/или проектно-сметной документации с заключением государственной экспертизы (при необходимости), технического задания на проектирование строительства, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения (согласовано/не согласовано);

      3) информацию о привлечении отечественных товаропроизводителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      4) информацию о проведении мероприятий:

      по энергоэффективности конечных потребителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения;

      по ресурсосбережению конечных потребителей при строительстве, реконструкции и модернизации систем водоснабжения и водоотведения;

      5) оценку заявки на получение бюджетного кредита по критериям окупаемости (возвратности) обеспеченности, платности и срочности, которые включают:

      результаты соответствия заявки целевому назначению использования бюджетных средств (соответствует/не соответствует);

      результаты соответствия срока кредитования действующим условия выдачи бюджетных кредитов (соответствует/не соответствует);

      результаты соответствия суммы кредита и предлагаемого обеспечения по нему. Сумма бюджетного кредита определяется с учетом стоимости залога и не должна превышать стоимость залога;

      результаты проверки окупаемости (возвратности) и платности бюджетного кредита по итогам финансово-хозяйственной деятельности Потенциального конечного заемщика с учетом представленной финансовой отчетности и прогнозных финансовых моделей;

      6) информацию о поступлении платежей потребителей за услуги по тепло-, водоснабжению и водоотведению;

      7) согласование проекта инвестиционной программы до ее утверждения.";

      пункт 78 изложить в следующей редакции:

      "78. При бюджетном кредитовании в сфере модернизации и развития отрасли жилищно-коммунального хозяйства мониторинг реализации инвестиционных проектов осуществляется Поверенным (агентом) в рамках договора поручения с возможным привлечением специализированной инжиниринговой компании и/или аттестованного эксперта (при необходимости).";

      дополнить пунктом 82-1 следующего содержания:

      "82-1. Все изменения и отклонения, а также замена материалов и оборудования при реализации проекта Конечный заемщик/Заемщик осуществляет по итогам согласования с Поверенным (агентом).

      Не реже одного раза в квартал Конечный заемщик предоставляет информацию Поверенному (агенту) по применению новых технологий, приборизации и автоматизации.";

      дополнить пунктом 93-1 и 93-2 следующего содержания:

      "93-1. При плановом и внеплановом выезде на объекты строительства, реконструкции и модернизации систем тепло-, водоснабжения и водоотведения Конечный заемщик/Технадзор/Подрядная организация/Заказчик предоставляет Поверенному (агенту) запрашиваемую им документацию.

      93-2. При обнаружении нарушений в ходе визуального обследования и проверке фактического хода реализации инвестиционных проектов Поверенный (агент) информирует об этом орган государственного архитектурно-строительного контроля и надзора.";

      пункт 107 изложить в следующей редакции:

      "107. В соответствии с настоящими Правилами мониторингу финансового состояния подлежат Конечные заемщики, получившие бюджетный кредит на реализацию инвестиционных проектов, в течение установленного кредитным договором срока кредитования.".

      2. Комитету по делам строительства и жилищно-коммунального хозяйства Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр индустрии
и инфраструктурного развития
Республики Казахстан
К. Ускенбаев

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство финансов
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство энергетики
Республики Казахстан