"Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2018 жылғы 31 мамырдағы № 222 және Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 мамырдағы № 244 бірлескен бұйрығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2023 жылғы 5 қазандағы № 356 және Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2023 жылғы 5 қазандағы № 518 бірлескен бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2023 жылғы 9 қазанда № 33520 болып тіркелді

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы бірлескен бұйрықтың қолданысқа енгізілу тәртібін 4 т. қараңыз

      БҰЙЫРАМЫЗ:

      1. "Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2018 жылғы 31 мамырдағы № 222 және Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 мамырдағы № 244 бірлескен бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17096 болып тіркелді) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      бірлескен бұйрықтың кіріспесі жаңа редакцияда жазылсын:

      "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 129-бабы 1-тармағының 2) тармақшасына және 178-бабы 1-тармағының 2) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫЗ:";

      көрсетілген бірлескен бұйрықпен бекітілген Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру қағидалары осы бірлескен бұйрыққа қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Жер қойнауын пайдалану департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бірлескен бұйрықты Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің ресми интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бірлескен бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалғаны туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бірлескен бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы энергетика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бірлескен бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ғылым және жоғары білім министрі
С. Нурбек
     
      Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
А. Саткалиев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Қаржы министрлігі

  Қазақстан Республикасының
Ғылым және жоғары
білім министрі
2023 жылғы 5 қазандағы
№ 518 мен
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
2023 жылғы 5 қазандағы
№ 356 Бұйрыққа
қосымша
  Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2018 жылғы 31 мамырдағы
№ 222 және
Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым
министрінің
2018 жылғы 31 мамырдағы
№ 244 бірлескен
бұйрығымен
бекітілген

Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 129-бабы 1-тармағының 2) тармақшасына және 178-бабы 1-тармағының 2) тармақшасына сәйкес әзірленді және жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектерді және уранды өндіру кезеңінде ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және (немесе) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарды қаржыландыру тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелері – ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметті орындау барысында тиісті ғылыми әдістермен және құралдармен алынған және кез келген ақпараттық тасығышта тіркелген жаңа білімдер немесе шешімдер, ғылыми әзірлемелер мен технологияларды өндіріске енгізу, сондай-ақ модельдер, макеттер, жаңа бұйымдардың, материалдардың және заттардың үлгілері;

      2) ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері – ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметті жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғалар;

      3) ғылыми-зерттеу жұмысы – бар білімді кеңейту және жаңа білім алу, ғылыми гипотезаларды тексеру, табиғат пен қоғам дамуының заңдылықтарын анықтау, жобаларды ғылыми жинақтау, ғылыми негіздеу мақсатында ғылыми ізденіспен, зерттеулер, эксперименттер жүргізумен байланысты жұмыс;

      4) ғылыми зерттеулер – ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет нәтижелеріне қол жеткізу мақсатында ғылыми-зерттеу, тәжірибелік-конструкторлық және технологиялық жұмыстар шеңберінде ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері тиісті ғылыми әдістермен және құралдармен жүзеге асыратын қолданбалы, іргелі, стратегиялық ғылыми зерттеулер;

      5) ғылыми қызмет – зерделенетін объектілерге, құбылыстарға (процестерге) тән қасиеттерді, ерекшеліктер мен заңдылықтарды анықтау мақсатында қоршаған болмысты зерделеуге және алынған білімді практикада пайдалануға бағытталған қызмет;

      6) ғылыми-техникалық қызмет – технологиялық, конструкторлық, экономикалық пен әлеуметтік-саяси және өзге де міндеттерді шешу үшін ғылымның, техниканың және өндірістің барлық саласында жаңа білім алуға және оны қолдануға, осы зерттеулерді жүргізу үшін қажетті нормативтік-техникалық құжаттама әзірлеуді қоса алғанда, ғылымның, технологияның және өндірістің біртұтас жүйе ретінде жұмыс істеуін қамтамасыз етуге бағытталған қызмет;

      7) тәжірибелік-конструкторлық жұмыстар – өнімді жасау немесе жаңғырту кезінде орындалатын жұмыстар кешені, тәжірибелік үлгілерге арналған конструкторлық және технологиялық құжаттаманы әзірлеу, тәжірибелік үлгілер мен пайдалы модельдерді дайындау және сынау;

      8) іске асырылатын ғылыми, ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламаларды және ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет туралы есептерді мемлекеттік есепке алу – Қазақстан Республикасының ғылым саласындағы заңнамасына сәйкес ғылыми-техникалық ақпараттың ұлттық ресурсын қалыптастыру және Қазақстан Республикасының ғылыми-техникалық әлеуетінің серпінін мониторингілеу мақсатында ғылым саласындағы уәкілетті орган жүзеге асыратын есепке алу;

      9) Ұлттық әл-ауқат қоры (бұдан әрі – Қор) – "Ұлттық әл-ауқат қоры туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес белгіленген ұлттық басқарушы холдинг.

      3. Жер қойнауын пайдаланушы ғылыми зерттеулерді қаржыландыруды екінші жылдан бастап өндіру кезеңі барысында жыл сайын жүзеге асырады.

      4. Жер қойнауын пайдаланушы ғылыми зерттеулерді қаржыландыруды жер қойнауын пайдаланушы алдыңғы жылдың қорытындысы бойынша өндіруге жұмсаған шығыстардың бір пайызы мөлшерінде жүзеге асырады.

      5. Жер қойнауын пайдаланушы алдыңғы жылдың қорытындысы бойынша өндіруге жұмсаған шығыстардың бір пайызынан артатын мөлшерде ғылыми зерттеулерді қаржыландыру көлемі жер қойнауын пайдаланушының келесі жылы тиісті міндеттемелерді орындауы есебіне жатқызылады.

      6. Ғылыми зерттеулерді қаржыландыру жөніндегі міндеттемелерді есептеу мақсатында алдыңғы жылдың қорытындысы бойынша жер қойнауын пайдаланушы өндіруге жұмсаған шығындарды айқындау жер қойнауын пайдаланушылар Кодекстің 132 және 180-баптарына сәйкес көмірсутектер және уран өндіру саласындағы уәкілетті органға (бұдан әрі – уәкілетті орган) ол бекітетін тәртіппен ұсынатын көмірсутектер саласындағы жер қойнауын пайдаланушы үшін лицензиялық-келісімшарттық талаптардың орындалуы туралы есептің деректері немесе уран өндіру саласындағы жер қойнауын пайдаланушы үшін келісімшарттық талаптардың орындалуы туралы есеп негізінде жүзеге асырылады.

      7. Қазақстан Республикасының жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамасына сәйкес жүзеге асырылатын жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізу үшін жобалау құжаттарын әзірлеу, сараптау, сондай-ақ жобалау құжаттарына өзгерістер мен толықтыруларды әзірлеу (көмірсутектер бойынша жер қойнауын пайдалану саласындағы барлау жұмыстарының жобасы және сынамалы пайдалану жобасы, көмірсутек кен орнын игеру жобасы, көмірсутектер бойынша жер қойнауын пайдалану саласындағы техникалық жобалау құжаттары, уранды тәжірибелік-өнеркәсіптік өндіру жобасы және уран кен орнын игеру жобасы), сондай-ақ авторлық қадағалауды жүргізу, әзірлемені талдау жөніндегі жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер Қазақстан Республикасының жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамасында және көмірсутектер мен уранның жер қойнауын пайдалануға арналған келісімшартта көзделген міндеттемелердің шеңберіндегі ғылыми зерттеулерге жатпайды.

      8. Өткен жылдың қорытындысы бойынша ғылыми зерттеулерді қаржыландыру жөніндегі міндеттемелерді орындау шеңберінде есепті кезеңнің қорытындысы бойынша берешекті жер қойнауын пайдаланушы мемлекеттік бюджетке ақшалай қаражат аудару арқылы жібереді.

2-тарау. Жер қойнауын пайдаланушылардың көмірсутектер мен уран өндіру кезеңінде ғылыми зерттеуді қаржыландыруының тәртібі

      9. Ғылыми зерттеулерді қаржыландыру жер қойнауын пайдаланушының тапсырмасы бойынша уәкілетті органның Ғылыми-зерттеу, ғылыми-техникалық және тәжірибелік-конструкторлық жұмыстарының жобаларын қарау жөніндегі ғылыми-техникалық кеңес (бұдан әрі – ҒТК) келіскен ғылыми зерттеулер бағдарламасына сәйкес жүзеге асырылады.

      ҒТК уәкілетті орган жанындағы консультативтік-кеңесші орган болып табылады және ғылым және ғылыми-техникалық қызмет саласындағы мемлекеттік саясатты іске асыруға тиімді жәрдемдесу, сондай-ақ уәкілетті органның реттелетін салаларында ғылыми зерттеулер жүргізу жөніндегі жұмыстарды үйлестіру мақсатында құрылады.

      10. Жер қойнауын пайдалану құқығына ие, дауыс беретін акцияларының (қатысу үлестерінің) елу және одан да көп пайызы тікелей немесе жанама түрде Қорға тиесілі жер қойнауын пайдаланушы ғылыми зерттеулерді қаржыландыру шеңберінде Қор құрылтайшысы болып табылатын ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметті дамыту саласындағы қызметті жүзеге асыратын Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымға (бұдан әрі – Қор жанындағы коммерциялық емес ұйым) ақша жібере алады.

      11. Ғылыми зерттеулерді қаржыландыру бойынша міндеттемелерді орындау деп жер қойнауын пайдаланушының мыналарға бағытталған:

      1) ғылыми зерттеулер жүргізу үшін ҒТК әзірлеген басым салалық бағыттардың тізбесіне сәйкес ғылыми зерттеулерге;

      2) Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымға ғылыми зерттеулерге аударылған ақшалай қаражат нақты жұмсаған шығыстары болып танылады.

      12. "Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы (Салық кодексі)" Қазақстан Республикасы Кодексінің 412-бабы 1-тармағының 1), 8) тармақшаларына сәйкес шот-фактура жер қойнауын пайдаланушылардың осы Қағидалардың 11-тармағының 1) тармақшасында көзделген ғылыми зерттеулерді қаржыландыру жөніндегі міндеттемелерінің орындалғанын растайтын құжат болып табылады.

      "Төлемдер және төлем жүйелері туралы" Қазақстан Республикасы Заңы 1-бабының 59) тармақшасына сәйкес төлем тапсырмасы жер қойнауын пайдаланушылардың осы Қағидалардың 8-тармағында және 11-тармағының 2) тармақшасында көзделген ғылыми зерттеулерді қаржыландыру жөніндегі міндеттемелерінің орындалғанын растайтын құжат болып табылады.

      13. Жер қойнауын пайдаланушы тиісті көрсетілетін қызметтерді сатып алу жүргізілгенге дейін жыл сайын 25 (жиырма бесінші) қазаннан кешіктірмей осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес нысан бойынша келесі есепті кезеңге қаржыландыруға жоспарланған ғылыми зерттеулер бағдарламасын ҒТК-ға келісуге жібереді.

      ҒТК ғылыми зерттеулер бағдарламасын осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес ҒТК әзірлеген ғылыми зерттеулерді жүргізуге арналған басым салалық бағыттар тізбесіне сәйкес келуі тұрғысынан қарайды.

      14. ҒТК жер қойнауын пайдаланушыдан ғылыми зерттеулер бағдарламасын алған күннен бастап 20 (жиырма) жұмыс күні ішінде осы Қағидалардың 13-тармағының екінші бөлігіне сәйкес келмейтін қаржыландыруға жоспарланған ғылыми зерттеулер бағдарламасын келіседі не пысықтауға жібереді.

      Ғылыми зерттеулер бағдарламасын пысықтауға жіберген кезде ҒТК ұсынымдармен ҒТК отырысын өткізу хаттамасын қоса береді.

      15. Жер қойнауын пайдаланушы ҒТК ұсынымдарын алған сәттен бастап 15 (он бес) жұмыс күні ішінде ҒТК өткізілген отырысының хаттамасына қоса берілген ұсынымдарға сәйкес ғылыми зерттеулер бағдарламасын пысықтайды.

      ҒТК ұсынымдарымен келіспеген кезде жер қойнауын пайдаланушы ғылыми зерттеулер бағдарламасына ұсынымдарды қабылдамау туралы дәлелді негіздемені қоса береді.

      16. Жер қойнауын пайдаланушының тапсырмасы бойынша ғылыми зерттеулерді жүзеге асыратын субъектілерді айқындауды жер қойнауын пайдаланушы "Жер қойнауын пайдаланушылардың және олардың мердігерлерінің көмірсутектерді барлау немесе өндіру және уран өндіру жөніндегі операцияларды жүргізу кезінде пайдаланылатын тауарларды, жұмыстарды және көрсетілетін қызметтерді сатып алу қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2018 жылғы 18 мамырдағы № 196 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17122 болып тіркелген) көзделген тәртіппен ғылым саласындағы уәкілетті орган аккредиттеген ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері қатарынан көрсетілетін қызметтерді сатып алу арқылы жүзеге асырады.

      17. Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның қаржыландыруы жоспарланатын ғылыми зерттеулер бағдарламасы ғылыми зерттеулер жүргізу үшін ҒТК әзірлеген басым салалық бағыттардың тізбесіне сәйкес келуге тиіс.

      Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның қаржыландыруы жоспарланатын ғылыми зерттеулер бағдарламасын ҒТК-да келісу осы Қағидалардың 1315-тармақтарында көзделген тәртіппен жүзеге асырылады.

      Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның тапсырмасы бойынша ғылыми зерттеулерді жүзеге асыратын субъектілерді айқындауды Қор жанындағы коммерциялық емес ұйым "Ұлттық әл-ауқат қоры туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес ғылым саласындағы уәкілетті орган аккредиттеген ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызмет субъектілері қатарынан жүргізеді.

      18. Жер қойнауын пайдаланушы және Қор жанындағы коммерциялық емес ұйым ғылыми-техникалық ақпараттың ұлттық ресурсын қалыптастыру және Қазақстан Республикасының ғылыми-техникалық әлеуетінің серпінін мониторингілеу мақсатында 15 (он бесінші) ақпаннан кешіктірмей ҒТК-ға ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметтің нәтижелері туралы ақпарат береді, олар ҒТК-мен келісілген ғылыми зерттеулер бағдарламасында айқындалған мақсаттар мен міндеттерге сәйкес келуге тиіс.

      19. Ғылыми және (немесе) ғылыми-техникалық қызметті жүзеге асыратын субъектілер, Қор жанындағы коммерциялық емес ұйым ғылыми-техникалық ақпараттың ұлттық ресурсын қалыптастыру және Қазақстан Республикасының ғылыми-техникалық әлеуетінің серпінін мониторингілеу және қаржыландырудың қайталануын болдырмау мақсатында осы Қағидалар шеңберінде қаржыландырылатын ғылыми, ғылыми-техникалық жобалар мен бағдарламаларды және олардың орындалуы туралы есептерді мемлекеттік есепке алу үшін ұсынады.

  Жер қойнауын
пайдаланушылардың
көмірсутектерді және уранды
өндіру кезеңінде ғылыми-
зерттеу, ғылыми-техникалық
және (немесе) тәжірибелік-
конструкторлық жұмыстарды
қаржыландыру қағидаларына
қосымша

      Ұсынылады: көмірсутектер және уран өндіру саласындағы уәкілетті органға

      Атауы: жер қойнауын пайдаланушының/Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның ғылыми зерттеулерінің _____жылға арналған бағдарламасы

      Жиілігі: жыл сайын

      Есептік кезең: 20 ______ жыл бойынша

      Ақпарат ұсынатын тұлғалар аясы: көмірсутектер және уран өндіру бойынша жер қойнауын пайдаланушылар / Қор жанындағы коммерциялық емес ұйым

      Ұсыну мерзімі: 25 (жиырма бесінші) қазаннан кешіктірмей

Жер қойнауын пайдаланушының/Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның ғылыми зерттеулерінің _____жылға арналған бағдарламасы

№ р/с

Ғылыми зерттеу жобасының атауы

Орындау мерзімдері

Мақсат

Аннотация

Өзектілік

Күтілетін нәтижелер

Болжалды құны және іске асыру жоспары

1

2

3

4

5

6

7

8









      Атауы ______________________

      Мекенжайы__________________

      Телефон _____________________

      Электрондық пошта мекенжайы _______________________

      Орындаушы _____________________________________ _______________

      тегі, аты және әкесінің аты (бар болса) қолы, телефоны

      Басшы немесе оның міндеттерін атқаратын тұлға

      _________________________________________________ _______________

      тегі, аты және әкесінің аты (бар болса)             қолы

"Жер қойнауын пайдаланушының/Қор жанындағы коммерциялық емес ұйымның _____жылға арналған ғылыми зерттеулер бағдарламасын" толтыру бойынша түсініктеме

      1. 1-бағанда жұмыстың реттік нөмірі көрсетіледі;

      2. 2-бағанда ғылыми зерттеу жобасының атауы, ғылыми зерттеу жобасының қысқаша мәні көрсетіледі;

      3. 3-бағанда ғылыми зерттеу жобасының басталған күні – аяқталған күні көрсетіледі;

      4. 4-бағанда ғылыми зерттеу жобасының мақсаты көрсетіледі. Бағдарламаның тақырыбына сәйкес қол жеткізуге болатын және жобаны іске асыру нәтижесінде күтілетін шешімнің сипатын көрсететін қысқаша және нақты баяндалады;

      5. 5-бағанда ғылыми зерттеу жобасының жалпы пайымы, орта мерзімді және ұзақ мерзімді нәтижелері көрсетіледі. Аннотация мына сұрақтарға жауап береді: сіз қандай мәселелерді шешесіз, ұсынылған шешімнің жаңалығы қандай, алынған нәтижелер кімге пайдалы болады;

      6. 6-бағанда ғылыми зерттеу жобасының өзектілігі, ғылыми зерттеу жобасының кемшіліктері/артықшылықтары, ғылыми зерттеу жобасы шешуге бағытталған қазіргі проблема көрсетіледі.

      7. 7-бағанда ғылыми зерттеу жобасын іске асырудың негізгі тікелей (қандай жұмыстар жүргізіледі) және жанама (ғылыми зерттеу жобасын іске асыру неге алып келеді) нәтижелері көрсетіледі. Әсерді өлшеу үшін қандай көрсеткіштер пайдаланылады, қысқа мерзімді, орта мерзімді және ұзақ мерзімді келешекте осы ғылыми зерттеу жобасының (тікелей немесе жанама) әсер ету ауқымы қандай, ғылыми зерттеу жобасын іске асыру неге әкеледі.

      8. 8-бағанда әрбір іс-шараның болжалды құны, сондай-ақ ұсынылатын қаржыландыру жоспары көрсетіледі.

О внесении изменений в совместный приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 31 мая 2018 года № 222 и Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 мая 2018 года № 244 "Об утверждении Правил финансирования научно-исследовательских, научно-технических и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана"

Совместный приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 5 октября 2023 года № 356 и Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 5 октября 2023 года № 518. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 9 октября 2023 года № 33520

      Примечание ИЗПИ!
      Порядок введения в действие см. п. 4.

      ПРИКАЗЫВАЕМ:

      1. Внести в совместный приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 31 мая 2018 года № 222 и Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 мая 2018 года № 244 "Об утверждении Правил финансирования научно-исследовательских, научно-технических и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 17096) следующие изменения:

      преамбулу совместного приказа изложить в новой редакции:

      "В соответствии с подпунктом 2) пункта 1 статьи 129 и подпунктом 2) пункта 1 статьи 178 Кодекса Республики Казахстан "О недрах и недропользовании" ПРИКАЗЫВАЕМ:";

      Правила финансирования научно-исследовательских, научно-технических, и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана, утвержденные указанным совместным приказом, изложить в новой редакции согласно приложению к настоящему совместному приказу.

      2. Департаменту недропользования Министерства энергетики Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего совместного приказа на официальном интернет-ресурсе Министерства энергетики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего совместного приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства энергетики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего совместного приказа возложить на курирующего вице-министра энергетики Республики Казахстан.

      4. Настоящий совместный приказ вводится в действие по истечении шестидесяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр науки
и высшего образования
Республики Казахстан
__________ С. Нурбек
      Министр энергетики
Республики Казахстан
__________ А. Саткалиев

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство финансов
Республики Казахстан

  Приложение к приказу
Министр науки
и высшего образования
Республики Казахстан
от 5 октября 2023 года № 518
и Министр энергетики
Республики Казахстан
от 5 октября 2023 года № 356
  Утверждены
совместным приказом
Министра энергетики
Республики Казахстан
от 31 мая 2018 года № 222
и Министра образования и науки
Республики Казахстан
от 31 мая 2018 года № 244

Правила финансирования научно-исследовательских, научно-технических и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила финансирования научно-исследовательских, научно-технических и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 2) пункта 1 статьи 129 и подпунктом 2) пункта 1 статьи 178 Кодекса Республики Казахстан "О недрах и недропользовании" (далее - Кодекс) и определяют порядок финансирования научно-исследовательских, научно-технических и (или) опытно-конструкторских работ недропользователями в период добычи углеводородов и урана.

      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) результат научной и (или) научно-технической деятельности - новые знания или решения, полученные надлежащими научными методами и средствами в ходе выполнения научной и (или) научно-технической деятельности и зафиксированные на любом информационном носителе, внедрение научных разработок и технологий в производство, а также модели, макеты, образцы новых изделий, материалов и веществ;

      2) субъекты научной и (или) научно-технической деятельности - физические и юридические лица, осуществляющие научную и (или) научно-техническую деятельность;

      3) научно-исследовательская работа - работа, связанная с научным поиском, проведением исследований, экспериментов в целях расширения имеющихся и получения новых знаний, проверки научных гипотез, установления закономерностей развития природы и общества, научного обобщения, научного обоснования проектов;

      4) научные исследования - прикладные, фундаментальные, стратегические научные исследования, осуществляемые субъектами научной и (или) научно-технической деятельности в рамках научно-исследовательских, опытно-конструкторских и технологических работ, надлежащими научными методами и средствами в целях достижения результатов научной и (или) научно-технической деятельности;

      5) научная деятельность - деятельность, направленная на изучение окружающей действительности с целью выявления свойств, особенностей и закономерностей, присущих изучаемым объектам, явлениям (процессам), и использование полученных знаний на практике;

      6) научно-техническая деятельность - деятельность, направленная на получение и применение новых знаний во всех областях науки, техники и производства для решения технологических, конструкторских, экономических и социально-политических и иных задач, обеспечение функционирования науки, технологии и производства как единой системы, включая разработку нормативно-технической документации, необходимой для проведения этих исследований;

      7) опытно-конструкторские работы - комплекс работ, выполняемых при создании или модернизации продукции, разработка конструкторской и технологической документации на опытные образцы, изготовление и испытание опытных образцов и полезных моделей;

      8) государственный учет реализуемых научных, научно-технических проектов и программ, и отчетов о научной и (или) научно-технической деятельности – учет, осуществляемый уполномоченным органом в области науки, в целях формирования национального ресурса научно-технической информации и мониторинга динамики научно-технического потенциала Республики Казахстан в соответствии с законодательством Республики Казахстан в области науки;

      9) Фонд национального благосостояния (далее – Фонд) – национальный управляющий холдинг, определенный в соответствии с Законом Республики Казахстан "О фонде национального благосостояния".

      3. Финансирование научных исследований осуществляется недропользователем ежегодно в течение периода добычи, начиная со второго года.

      4. Финансирование научных исследований осуществляется недропользователем в размере одного процента от затрат на добычу, понесенных недропользователем по итогам предыдущего года.

      5. Объем финансирования научных исследований, превышающий один процент от затрат на добычу, понесенных недропользователем по итогам предыдущего года, учитывается в счет исполнения соответствующих обязательств недропользователя в следующем году.

      6. Определение затрат на добычу, понесенных недропользователем по итогам предыдущего года, с целью расчета обязательств по финансированию научных исследований, осуществляется на основании данных отчета об исполнении лицензионно-контрактных условий для недропользователя в области углеводородов или отчета об исполнении контрактных условий для недропользователя в области добычи урана, предоставляемых недропользователями в уполномоченный орган в области углеводородов и добычи урана (далее – уполномоченный орган) в утверждаемом им порядке согласно статьям 132 и 180 Кодекса.

      7. Разработка, экспертиза проектных документов, а также разработка изменений и дополнений в проектные документы для проведения операций по недропользованию, осуществляемых в соответствии с законодательством Республики Казахстан о недрах и недропользовании (проект разведочных работ и проект пробной эксплуатации в сфере недропользования по углеводородам, проект разработки месторождения углеводородов, технические проектные документы в сфере недропользования по углеводородам, проект опытно-промышленной добычи урана и проект разработки месторождения урана), а также работы и услуги по ведению авторского надзора, анализа разработки – не относятся к научным исследованиям в рамках обязательств, предусмотренных законодательством Республики Казахстан о недрах и недропользовании и контрактом на недропользование углеводородов и урана.

      8. Направление задолженности по итогам отчетного периода в рамках исполнения обязательств по финансированию научных исследований по итогам предыдущего года осуществляется недропользователем путем перечисления денежных средств в государственный бюджет.

Глава 2. Порядок финансирования научных исследований недропользователями в период добычи углеводородов и урана

      9. Финансирование научных исследований осуществляется по заданию недропользователя в соответствии с программой научных исследований, согласованной Научно-техническим советом по рассмотрению проектов научно-исследовательских, научно-технических и опытно-конструкторских работ уполномоченного органа (далее – НТС).

      НТС является консультативно-совещательным органом при уполномоченном органе и создается с целью эффективного содействия реализации государственной политики в области науки и научно-технической деятельности, а также координации работ по проведению научных исследований в регулируемых сферах уполномоченного органа.

      10. Недропользователь, обладающий правом недропользования, пятьдесят и более процентов голосующих акций (долей участия) которых прямо или косвенно принадлежат Фонду, в рамках финансирования научных исследований может направлять деньги в Некоммерческую организацию при Фонде, осуществляющую деятельность в сфере развития научной и (или) научно-технической деятельности, учредителем которой является Фонд (далее - Некоммерческая организация при Фонде).

      11. Исполнением обязательств по финансированию научных исследований, признаются фактически понесенные расходы недропользователя, направленные:

      1) на научные исследования в соответствии с разработанным НТС перечнем приоритетных отраслевых направлений для проведения научных исследований;

      2) денежные средства, перечисленные в Некоммерческую организацию при Фонде на научные исследования.

      12. Документом, подтверждающим исполнение обязательств по финансированию недропользователями научных исследований, предусмотренных подпунктом 1) пункта 11 настоящих Правил, является счет-фактура в соответствии с подпунктами 1), 8) пунктом 1 статьи 412 Кодекса Республики Казахстан "О налогах и других обязательных платежах в бюджет (Налоговый кодекс)".

      Документом, подтверждающим исполнение обязательств по финансированию недропользователями научных исследований, предусмотренных пунктом 8 и подпунктом 2) пункта 11 настоящих Правил, является платежное поручение в соответствии с подпунктом 59) статьи 1 Закона Республики Казахстан "О платежах и платежных системах".

      13. Недропользователь ежегодно до проведения закупа соответствующих услуг не позднее 25 (двадцать пятого) октября направляет на согласование НТС планируемую к финансированию программу научных исследований на следующий отчетный период, по форме, согласно приложению к настоящим Правилам.

      Программа научных исследований рассматривается НТС на предмет соответствия разработанному НТС перечню приоритетных отраслевых направлений для проведения научных исследований, согласно приложения к настоящим Правилам.

      14. НТС в течение 20 (двадцати) рабочих дней со дня получения программы научных исследований от недропользователя согласовывает либо направляет на доработку планируемую к финансированию программу научных исследований, не соответствующую части второй пункта 13 настоящих Правил.

      При направлении на доработку программы научных исследований, НТС прилагает протокол проведения заседания НТС с рекомендациями.

      15. Недропользователь в течение 15 (пятнадцати) рабочих дней с момента получения рекомендаций НТС дорабатывает программу научных исследований в соответствии с рекомендациями, приложенными к протоколу проведенного заседания НТС.

      При несогласии с рекомендациями НТС, недропользователь прилагает к программе научных исследований аргументированное обоснование о непринятии рекомендаций.

      16. Определение субъектов, осуществляющих научные исследования по заданию недропользователя, производится недропользователем посредством закупа услуг в порядке, предусмотренном приказом Министра энергетики Республики Казахстан от 18 мая 2018 года № 196 "Об утверждении Правил приобретения недропользователями и их подрядчиками товаров, работ и услуг, используемых при проведении операций по разведке или добыче углеводородов и добыче урана" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 17122), из числа субъектов научной и (или) научно-технической деятельности, аккредитованных уполномоченным органом в области науки.

      17. Программа научных исследований, планируемая к финансированию Некоммерческой организацией при Фонде должна соответствовать разработанному НТС перечню приоритетных отраслевых направлений для проведения научных исследований.

      Согласование программы научных исследований, планируемой к финансированию Некоммерческой организацией при Фонде, на НТС осуществляется в порядке, предусмотренном пунктами 13-15 настоящих Правил.

      Определение субъектов, осуществляющих научные исследования по заданию Некоммерческой организации при Фонде, производится Некоммерческой организацией при Фонде в соответствии с Законом Республики Казахстан "О Фонде национального благосостояния" из числа субъектов научной и (или) научно-технической деятельности, аккредитованных уполномоченным органом в области науки.

      18. Недропользователь и Некоммерческая организация при Фонде в целях формирования национального ресурса научно-технической информации и мониторинга динамики научно-технического потенциала Республики Казахстан не позднее 15 (пятнадцатого) февраля, представляют в НТС информацию о результатах научной и (или) научно-технической деятельности, которые должны соответствовать целям и задачам, определенным в согласованной НТС программе научных исследований.

      19. Субъекты, осуществляющие научную и (или) научно-техническую деятельность, Некоммерческая организация при Фонде, в целях формирования национального ресурса научно-технической информации и мониторинга динамики научно-технического потенциала Республики Казахстан и исключения дублирования финансирования, предоставляют на государственный учет научные, научно-технические проекты и программы, финансируемые в рамках настоящих Правил, и отчеты по их выполнению.

  Приложение
к Правилам финансирования
недропользователями
научно-исследовательских,
научно-технических и (или)
опытно-конструкторских работ
недропользователями
в период добычи
углеводородов и урана

      Представляется: уполномоченный орган в области углеводородов и добычи урана
Наименование: Программа научных исследований недропользователя/
Некоммерческой организации при Фонде на ______год
Периодичность: ежегодно
Отчетный период: за 20___ год
Круг лиц, представляющих информацию: недропользователи по углеводородам
и добыче урана/Некоммерческая организация при Фонде
Срок представления: не позднее 25 (двадцать пятого) октября

Программа научных исследований недропользователя/
Некоммерческой организации при Фонде на ______год

№ п/п

Название проекта научного исследования

Сроки выполнения

Цель

Аннотация

Актуальность

Ожидаемые результаты

Примерная стоимость и план реализации

1

2

3

4

5

6

7

8









      Наименование _____________________________________
Адрес ____________________________________________
Телефон __________________________________________
Адрес электронной почты ___________________________
Исполнитель _______________________________ __________
фамилия, имя и отчество (при его наличии) подпись, телефон
Руководитель или лицо, исполняющее его обязанности
___________________________________________ __________
фамилия, имя и отчество (при его наличии) подпись

Пояснение по заполнению "Программа научных исследований недропользователя/ Некоммерческой организации при Фонде на ______год"

      1. в графе 1 указывается порядковый номер работы.

      2. в графе 2 указывается название проекта научного исследования, краткая суть проекта научного исследования;

      3. в графе 3 указывается дата начала - дата окончания проекта научного исследования;

      4. в графе 4 указывается цель проекта научного исследования. Излагается лаконично и конкретно, в соответствии с темой программы, достижимая и отражает характер решения, которое ожидается получить в результате реализации проекта;

      5. в графе 5 указывается общее видение проекта научного исследования, среднесрочные и долгосрочные результаты. Аннотация отвечает на вопросы: какие проблемы вы решаете, в чем новизна предлагаемого решения, кому будут полезны полученные результаты;

      6. в графе 6 указывается актуальность проекта научного исследования, недостатки/преимущества проекта научного исследования, существующая проблема, на решение которой направлен проект научного исследования.

      7. в графе 7 указывается основные прямые (какие работы будут проведены) и косвенные (к чему приведет реализация проекта научного исследования) результаты реализации проекта научного исследования. Какие показатели будут использованы для замера эффекта, каков масштаб влияния данного проекта научного исследования (прямой или косвенный) в краткосрочной, среднесрочной и долгосрочной перспективе, к чему приведет реализация проекта научного исследования.

      8. в графе 8 указывается примерная стоимость каждого мероприятия, а также предлагаемый план финансирования.