"Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің 2013 жылғы 28 қыркүйектегі № 763 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Көлік министрінің м.а. 2024 жылғы 15 шiлдедегi № 244 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2024 жылғы 16 шiлдеде № 34742 болып тіркелді

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Осы бұйрықтың қолданысқа енгізілу тәртібін 4 т. қараңыз

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің 2013 жылғы 28 қыркүйектегі № 763 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 8786 болып тіркелген) мынадай өзгеріс енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің Азаматтық авиация комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Көлік вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Көлік министрінің міндетін атқарушы
М. Калиакпаров

  Қазақстан Республикасы
Көлік министрінің
міндетін атқарушы
2024 жылғы 15 шілдедегі
№ 244 Бұйрыққа
қосымша
  Қазақстан Республикасы
Көлік және коммуникация
министрінің
2013 жылғы 28 қыркүйектегі
№ 763 бұйрығымен
бекітілген

Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптары (бұдан әрі – Біліктілік талаптары) "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңы 54-бабының 1-тармағына, Халықаралық азаматтық авиация ұйымы стандарттары мен ұсынылатын тәжірибесіне (Халықаралық азаматтық авиация конвенциясының "Авиациялық персоналға куәлік беру" 1-қосымшасы, "Жеке құрамға куәлік беру мемлекеттік жүйесін құру және осы жүйені басқару жөніндегі нұсқаулық" ИКАО 9379 құжаты, "Оқыту ұйымдарын бекіту жөніндегі нұсқаулық" ИКАО 9841 құжаты, "Персоналды даярлау" ИКАО 9868 құжаты) сәйкес әзірленді.

      2. Осы Біліктілік талаптары авиация персоналының куәлігін беру, біліктілік және (немесе) арнайы белгінің қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту мақсатында авиация персоналының біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға белгіленген.

      3. Авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар жеке тұлғаларға қойылатын біліктілік талаптарын белгілеудің мақсаты авиациялық персонал куәлігін ұстаушылардың немесе авиациялық персонал куәлігін алу үшін кандидаттардың біліктілігін бағалау үшін авиациялық персонал қатарынан құзыретті тұлғаларды қалыптастыру болып табылады.

      4. Осы Біліктілік талаптарында пайдаланылатын негізгі терминдер:

      1) адамның мүмкіндіктері – адамның қабілеті және оның авиациялық қызметтің қауіпсіздігі мен тиімділігіне әсер ететін мүмкіндіктерінің шегі;

      2) аспаптар бойынша ұшу уақыты – пилот сыртқы бағдарларды пайдаланусыз тек аспаптар бойынша ғана әуе кемесiн (бұдан әрі – ӘК) тікелей басқаруды жүзеге асыратын уақыт;

      3) әуе кемелерінің техникалық қызмет көрсетуші маманын бағалаушы (бұдан әрі – бағалаушы) – азаматтық авиация саласындағы уәкілетті ұйым (бұдан әрі – уәкілетті ұйым) тағайындаған және біліктілік және (немесе) арнайы белгілер енгізу мақсатында әуе кемелерінің техникалық қызмет көрсетуші мамандарының (бұдан әрі – ӘК ТҚК маманы) практикалық дағдыларына тексеру жүргізуге уәкілетті жеке тұлға;

      4) емтихан алушы – уәкілетті ұйым тағайындаған және авиация персоналының куәлігін беру, біліктілік және (немесе) арнайы белгілерді енгізу және (немесе) ұзарту мақсатында ұшу экипажы мүшесінің, әуе қозғалысына қызмет көрсететін (бұдан әрі – ӘКҚ) диспетчерінің, ӘК ТҚК маманның теориялық білімін бағалауды және ұшу экипажы мүшесінің, ӘКҚ диспетчерінің практикалық дағдыларын тексеруді жүргізуге уәкілетті жеке тұлға;

      5) қауіп-қатер факторларын бақылау – қауіп-қатерлердi табу және оларға қауіп-қатерлер салдарын азайтатын немесе жоятын және қателердiң немесе жағымсыз жай-күйлердің ықтималдылығын төмендететiн бақылау шараларының көмегiмен ден қою процесі;

      6) қателерді бақылау – қауіп-қатерлердi табу және оларға қауіп-қатерлер салдарын азайтатын немесе жоятын және қателердiң немесе жағымсыз ахуалдардың ықтималдылығын төмендететiн бақылау шараларының көмегiмен анықтау процесі;

      7) нұсқаушы – авиациялық персоналды өзінің біліктілігіне сәйкес кәсіптік даярлау және дағдыларын тесілеу бойынша тікелей қызметті жүзеге асыратын адам;

      8) процесс – өнімге жұмсалатын шығыстарды ауыстыратын бірқатар өзара байланысты немесе өзара тәуелді әрекеттер;

      9) рәсім – процесті құжатпен растау тәсілі;

      10) саясат – нақты мәселе бойынша ұйымдастыру тұрғысынан немесе ұстанымы жазылған құжат;

      11) техникалық қызмет көрсету – ӘК, қозғалтқыштың, әуе винтінің немесе тиісті бөлігінің ұшу жарамдылығын қолдау үшін қажетті авиациялық техникада бақылау қалпына келтіру жұмыстарын, тексерулерді, алмастыруларды қоса алғанда, жеке де, үйлесімде де орындалатын ақауларды жою жұмыстарын жүргізу, сондай-ақ модификациялауды немесе жөндеуді іс жүзінде жүзеге асыру;

      12) ұшу уақыты:

      ұшақтар, автожирлер, мотодельтапландар және көтергіш күштерінің көбею жүйесі бар әуе кемелері үшін – ұшу мақсатында ӘК қозғала бастаған сәттен бастап ұшу аяқталған кезде оның тоқтайтын сәтіне дейінгі жалпы уақыт;

      тікұшақтар үшін – ұшу мақсатында көтергіш бұрандалар қалақшаларының айнала бастайтын сәтінен бастап ұшуды аяқтаған соң және көтергіш қалақшалар айналуын тоқтатқан соң тікұшақтар толық тоқтаған сәтке дейінгі жалпы уақыт;

      дирижабльдер үшін – дирижабль ұшу мақсаттары үшін діңгектен босатылатын кездегі сәттен бастап дирижабль ұшуды аяқтаған және діңгекке бекітілгеннен кейін түпкілікті тоқтайтын кездегі сәтке дейінгі жалпы уақыт;

      планерлер үшін – планер ұшу процесінде жерде екпіндей бастаған сәттен бастап планер ұшуды аяқтағаннан кейін тоқтайтын кезге дейінгі сүйретпедегі немесе сүйретпесіз ұшуда болатын жалпы уақыт;

      аэростаттар үшін – ұшу мақсаттары үшін гондола жерден ажырайтын кездегі сәттен бастап ол ұшуды аяқтағаннан кейін түпкілікті тоқтайтын сәтке дейінгі жалпы уақыт;

      13) ұшу шеберлігі – ұшу мақсаттарына қол жеткізу үшін білім, ептілік пен дағдыларын пайдалана отырып, ӘК басқару бойынша үнемі дұрыс шешімдер қабылдау және жүзеге асыру;

      14) ұзарту – анық айтылған талаптар орындалатын жағдайда, одан әрі мерзімге жол берілетін немесе рұқсат етілетін құқықтардың қолданылу мерзімін ұзартатын жол беру немесе рұқсат етудің қолданылу мерзімдері аяқталған соң қабылданған әкімшілік әрекет;

      15) ұшуды айнытпай көрсететін жаттықтыру құрылғысы (тренажер) – құрылғылардың мынадай үш түрінің кез келгені арқылы жерде ұшу жағдайлары айнытпай көрсетіледі:

      ұшу экипажының мүшелері үшін әдеттегі механикалық, электрлік және басқа да борттық басқару жүйелерінің шынайы функцияларын және ӘК аталған типінің сипаттамаларын айнытпай көрсетуге мүмкіндік беретін белгілі бір ӘК экипажының кабинасын дәл көрсетуді қамтамасыз ететін ұшу жаттықтыру құрылғысы;

      экипаж кабинасында жағдайдың шынайы болуын қамтамасыз ететін және аспаптардың көрсеткіштерін, механикалық, электрлік және борттың басқа да жүйелерінің қарапайым функцияларын, сондай-ақ белгілі бір сыныптағы әуе кемесін техникалық-ұшу сипаттамаларын айнытпай көрсететін рәсімдік жаттықтыру құрылғысы;

      тиісті аспаптармен жабдықталған және ұшуларға базалық дайындықты аспаптар бойынша ұшу уақытындағы жайтқа ұқсас жағдайды экипаж кабинасында айнытпай көрсететін жаттықтыру құрылғысы.

2-тарау. Емтихан алушыларға (бағалаушыларға) қойылатын жалпы біліктілік талаптары

      5. Авиациялық персонал куәлігі берілетін тұлғаларды бағалауды жүзеге асыратын емтихан алушының (бағалаушының) біліктілігін алуға кандидатқа төмендегідей мамандандыру үшін ортақ біліктілік талаптары, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникациялар министрінің 2011 жылғы 13 маусымдағы № 362 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 7058 болып тіркелген) бекітілген, Авиациялық персонал куәлігі берілетін адамдарға қойылатын біліктілік талаптары қойылады, бұл мыналардың бар болуы:

      1) нұсқаушының қолданыстағы арнайы белгісі (ұшу экипажының мүшелері мен әуе қозғалысына қызмет көрсету персоналы үшін);

      2) ретіндегі қолданыстағы куәлік:

      ұшу экипажының мүшелері:

      аса жеңіл әуе кемесінің ұшқышы (планер, мотодельтаплан, автомай, бос аэростат, дирижабль) – ULP;

      Жеңіл әуе кемесінің ұшқышы (ұшақ) – LAPL;

      Жеке ұшқыш (ұшақ, тікұшақ, көтеру күші жоғары әуе кемесі) – PPL;

      Коммерциялық авиация ұшқышы (ұшақ, тікұшақ) – CPL;

      Көп мүшелік экипаждың ұшқышы (ұшақ) – MPL. Желілік ұшқыш (ұшақ, тікұшақ) – ATPL;

      ұшқыштардан ерекшеленетін ұшу экипажының мүшелері, штурман; бортинженер (бортмеханик);

      бортрадист;

      басқа авиациялық персоналы;

      ӘКҚ диспетчері ATCL;

      ӘК ТҚК маман;

      ұшуларды қамтамасыз ету жөніндегі қызметкер/ұшу диспетчері; авиациялық станция операторы (теңіз жағдайында орналастырылған).

      6. Емтихан алушыға (бағалаушыға) мынадай біліктілік талаптары қойылады:

      1) авиация персоналының біліктілік деңгейін айқындау тәртібі мен рәсімдерін регламенттейтін нұсқаулық материалды білуі, оларды қолдана және түсіндіре білуі;

      2) практикалық дағдыларды оқыту және бағалау саласында жұмыс тәжірибесінің болуы;

      3) бағаланатын қызмет бейіні бойынша практикалық жұмыс тәжірибесінің болуы;

      4) олар үшін біліктілік емтиханын өткізуге уәкілетті авиация персоналының куәліктері мен біліктілік белгілеріне тең келетін біліктілік белгілерінің болуы;

      5) емтихан алушы ретінде тиісті кәсіптік даярлықтың болуы;

      6) авиация персоналына куәлік беру жүйесін білу.

      Емтихан алушы (бағалаушы) біліктілік емтиханын авиация персоналының куәліктеріне, өзі иеленуші болып табылатын біліктілік және (немесе) арнайы белгілерге қатысты өткізеді.

      7. Емтихан алушының (бағалаушының) өкілеттіктерін ұзартуға арналған біліктілік талаптары:

      1) өз міндеттемелерін орындау кезеңі ішінде жылына кемінде 2 тексерісі болады (емтихан алушы ретінде);

      2) өкілеттік мерзімі ішінде уәкілетті орган тағайындаған басқа емтихан алушының (бағалаушының) бақылауында бір тексерісі (аталған тексеріс кешенді жаттықтыру құрылғысында орындалуы мүмкін) болады (емтихан алушы ретінде);

      3) авиациялық маманның куәлігінде қолданыстағы біліктілік және арнайы белгілері болады;

      4) емтихан алушыларға арналған арнайы бағдарлама бойынша кәсіби деңгейін сақтауға арналған курстары 3 жылда бір рет болады.

      8. Емтихан алушы (бағалаушы) теориялық и практикалық білімінің деңгейін мына салаларда көрсетеді:

      1) емтихан алушының (бағалаушының) қызмет аясына сәйкес келетін, Қазақстан Республикасының азаматтық авиация саласындағы нормативтік – құқықтық актілер;

      2) азаматтық авиация саласындағы халықаралық ұйымдардың қызмет саласының ерекшеліктерімен байланысты нормативтік құжаттарын және емтихан алушының (бағалаушының) міндеттеріне қатысты нұсқаулық материалы;

      3) адамның мүмкіндіктері мен шектеулерін, оның ішінде қызмет саласына сәйкес қауіп-қатер мен қателер факторлары;

      4) оған қатысты білімін, біліктері мен дағдыларын тексеру жүзеге асырылатын адаммен жұмыстық өзара қарым-қатынастарды анықтау қағидаттары;

      5) бағалау жүргізу принциптері мен әдістерін, бағалау бойынша негізделген шешім қабылдауды, бағаланатын жеке тұлғаға бағалау нәтижелері туралы сындарлы ақпарат беруді қоса алғанда барабар баға қоюды және кандидаттардың білімі, дағдылары мен біліктерінің сәйкестігін анықтау;

      6) жиналған деректердің дұрыстығы мен сенімділігін қамтамасыз етуді, құжаттарды тіркеуді, жүргізілетін тексерістер мен нәтижелерге қатысты емтихан тапсырушылардың дербес деректерін қорғау бойынша шараларды зерделеуді қоса алғанда құжаттама жүргізуді қамтиды;

      7) нұсқаулықты, емтихан алушыларға (бағалаушыларға) кандидаттың білімі, дағдылары мен біліктері деңгейін тексеру жүргізуді;

      8) ұйымдастыруды көрсету және сәйкес санатты және қызмет бейіні бар емтихан алушының (бағалаушының) басшылығымен емтихан өткізуге даярлықты;

      9) емтихан тапсырушыдан сауалнама алуды және оны бағалауды, тексеру рәсімдерін құжаттауды қамтиды.

3-тарау. Ұшқыштардың біліктілік деңгейлерін айқындауға құқығы бар емтихан алушыларға қойылатын біліктілік талаптары

      9. Ұшқыштар үшін емтихан алушылардың мынадай тағайындаулар айқындалады:

      1) ұшу емтиханын алушы – (FE).

      2) ӘК типі бойынша емтихан алушы – (ТRE).

      3) ӘК сыныбы бойынша емтихан алушы – (СRE).

      4) аспап бойынша ұшуға жөніндегі рұқсат беру емтихан алушы – (IRE).

      5) жаттықтыру емтихан алушы – (SFE).

      6) ұшу нұсқаушыларынан емтихан алушы – (FIE).

      10. Осы Қағидалардың 9-тармағында көрсетілген емтихан алушылар авиациялық персонал куәлігіне ие және авиациялық персонал куәліктегі біліктілік белгілеріне тең; өздері кәсіби ұшу дағдылары мен ептіліктеріне бағалау өткізуге уәкілетті ұшқыштардың, штурмандардың, бортинженерлердің куәліктері мен біліктілік белгілеріне тең келетін куәліктері мен біліктілік белгілері, куәліктер мен біліктілік белгілерін алуға өкілеттік беретін нұсқаушының біліктілігі болуы тиіс.

      11. Кәсіби дағдыларды бағалауды, әуе кемесінің командирі (бұдан әрі – ӘКК) жаттықтыру құрылғысын немесе ұшу дайындығын тексеруді ӘКК функцияларын орындау үшін біліктілігі бар емтихан алушылар жүзеге асырады.

1-параграф. Ұшу емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары – FE

      12. Кандидаттың "ұшақ" – FE(А) ұшу емтихан алушысының біліктілігін алуға болады:

      1) LAPL куәлігін алғаш рет беруге арналған біліктілік тексерістері үшін – ӘК ұшқышы ретінде кемінде 500 ұшу сағаты, оның ішінде FI(A), FI(MGH) немесе FI(Ag) нұсқаушысы ретінде кемінде 100 сағат;

      2) PPL(A) және СPL(A) куәліктерін алғаш рет беруге арналған біліктілік тексерістері үшін – ӘК ұшқышы ретінде кемінде 1000 ұшу сағаты, оның ішінде СPL арналған нұсқаушы ретінде кемінде 250 сағат FI(A).

      13. Кандидаттың "тікұшақпен" ұшудан емтихан алушының біліктілігін алуға – FE(Н) болады:

      1) PPL(Н) куәлігін алғаш рет беруге арналған біліктілікті тексерістері үшін – тікұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 500 ұшу сағаты, оның ішінде нұсқаушы ретінде кемінде 250 сағат FI(H);

      2) куәлігін алғаш рет беруге арналған біліктілікті тексерістері үшін СPL(Н) – тікұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 1000 ұшу сағаты, оның ішінде нұсқаушы ретінде СPL үшін кемінде 250 сағат FI(H);

      3) егер емтихан алушы жағдайға байланысты осы Қағидалардың 13-тармағы 1) немесе 2) тармақшаларында көрсетілген талаптарды орындайтын және CPL(H) немесе ATPL(H) иеленетін және қажеттілігі бойынша IRI(Н) аспаптары жөнінде ұшуларға рұқсаты болатын болса, көп қозғалатын тікұшақтарда ұшуларға рұқсат беру үшін PPL(H) немесе CPL(H) куәліктерінде біліктілік белгісін (type rating) алуға арналған біліктілік тексерістері үшін.

      14. Ұшу емтихан алушысы – FE біліктілік емтиханын өткізеді:

      1) ATPL, PPL, CPL ұшқышының біліктілік белгісінің куәлігін беру, қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту;

      2) ӘК тиісті сыныбында "ұшу нұсқаушысы – FI" арнайы белгісінің қолданылу мерзімін алу немесе ұзарту.

2-параграф. ӘК – TRE типі бойынша емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары

      15. "Ұшақ" ӘК типі бойынша емтихан алушының біліктілігін алуға үміткер – ӘК көпмүшелі экипажының үштігі (А) көпмүшелі экипажы бар әуе кемесінде ұшқыш ретінде кемінде 1500 ұшу сағаты болады, оның ішінде ӘКК ретінде кемінде 500 сағат және үш (А) біліктілігі бар.

      16. "Тікұшақ" – ТР (Н) ӘК типі бойынша емтихан алушы біліктілігін алуға кандидаттың көп мүшелі экипажы бар тікұшақта ұшқыш ретінде кемінде 1500 сағат ұшу уақыты болады, оның ішінде ӘКК ретінде кемінде 500 сағат және үш (Н) біліктілігі бар.

      17. Бір ұшқышы болатын көп қозғалтқышты тікұшақта ТRE(Н) біліктілігін алуға кандидаттың тікұшақтағы ұшқыш ретінде кемінде 1000 ұшу сағаты болады, олардың кемінде 500 сағаты КВС ретінде және ТRI(Н) біліктілігі болады.

      18. Бір ұшқышы болатын бір қозғалтқышты тікұшақта ТRE(Н) біліктілігін алуға кандидаттың тікұшақтағы ұшқыш ретінде кемінде 750 ұшу сағаты болады, олардың кемінде 500 сағаты ӘКК ретінде және FI(Н) немесе ТRI(Н) біліктілігі болады.

      19. "Ұшақ типі бойынша емтихан алушы – TRE (А)" біліктілігі бар емтихан алушы біліктілік емтиханын өткізеді:

      1) ӘК типі (type rating) бойынша біліктілік белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту;

      2) TRE (A) аспаптар бойынша ұшуға жарамды IRI (A) нұсқаушы рұқсаты болған жағдайда – IR – аспаптар бойынша ұшуға рұқсат беру туралы біліктілік белгісін енгізу, оның қолданылу мерзімін ұзарту;

      3) ATPL (a) пилотының біліктілік белгісінің куәлігін беру, қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту;

      4) MPL пилотының біліктілік белгісінің куәлігін беру, қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту;

      5) емтихан алушының TRE біліктілігі кемінде үш жыл болған жағдайда "әуе кемесінің типі бойынша нұсқаушы – TRI" немесе "тренажер нұсқаушысы – SFI (а)" арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту;

      6) уәкілетті ұйымның келісімі бойынша TRE (A) емтихан алушының арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту.

      20. "Тікұшақ" әуе кемесінің типі бойынша емтихан алушы" біліктілігі бар емтихан алушы – TRE (Н) біліктілік емтиханын өткізеді:

      1) ӘК типі (type rating) бойынша біліктілік белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту;

      2) IR аспаптары бойынша, бір қозғалтқышты немесе көп қозғалтқышты тікұшақтарда ұшуға біліктілік белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту, TRE (Н) аспаптар бойынша ұшуға қолданыстағы нұсқаушы рұқсаты болған жағдайда – IRI (H);

      3) ATPL (H) ұшқышының біліктілік белгісінің куәлігін беру, қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту;

      4) емтихан алушы кемінде үш жыл TRE болған жағдайда, TRI (H) немесе SFI (H) арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту;

      5) уәкілетті ұйымның келісімі бойынша емтихан алушының TRE (H) арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту.

3-параграф. ӘК – CRE сыныбы бойынша емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары

      21. "Ұшақ" – СRE(А) сыныбы бойынша емтихан алушының біліктілігін алуға кандидат ӘК ұшқышы ретінде кемінде 500 сағаты және СRI(А) біліктілігі болады.

      22. ӘК CRE сыныбы бойынша емтихан алушының өкілеттіктері бір ұшқыш басқаратын бір және екі қозғалтқышты ұшақтарға таралады, ұшу сипаттамалары жоғары болатын ұшақтарды қоспағанда.

      23. "Ұшақ" CRE сыныбы бойынша емтихан алушы бір ұшқыш басқаратын бір және екі қозғалтқышты ұшақтарда ӘК (type rating) типі бойынша белгіні алу және жаңарту үшін біліктілік бағалауларын өткізеді.

4-параграф. IRE – аспабы бойынша ұшуға рұқсат беру жөніндегі емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары

      24. "IRE(А) – аспаптары бойынша ұшуға рұқсат беру бойынша емтихан алушы" біліктілігін алуға кандидаттың:

      1) IRI(A) арнайы белгісі;

      2) ұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 2000 ұшу сағаты, оның ішінде аспаптар бойынша кемінде 500 ұшу сағаты, олардың ішінде нұсқаушы ретінде 250 сағат бар.

      25. "IRE(Н) – аспаптары бойынша ұшуға рұқсат беру бойынша емтихан алушы" біліктілігін алуға кандидаттың:

      1) IRI(Н) арнайы белгісі;

      2) тікұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 2000 ұшу сағаты, оның ішінде аспаптар бойынша 300 ұшу сағаты, олардың ішінде нұсқаушы ретінде 200 сағат бар.

5-параграф. Жаттықтыру құрылғысында емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары – SFE

      26. SFE(A) Ұшақтың жаттықтыру құрылғысында емтихан алушының біліктілігін алуға кандидаттың АТPL(A) авиакомпаниясының желілік ұшқыш куәлігі және көп мүшелік экипажды ұшқышы ретінде кемінде 1500 ұшу сағаты мен SFI(A) арнайы белгісі бар.

      27. Тікұшақтың жаттықтыру құрылғысында SFE(Н) емтихан алушының біліктілігін алуға кандидаттың тікұшақтың тиісті типіне арналған IR(Н) бар желілік ұшқыштың куәлігі және тікұшақтың ӘКК ретінде кемінде 1000 ұшу сағаты мен арнайы белгісі SFI(Н) болады.

6-параграф. Ұшу нұсқаушыларынан емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары – FIE

      28. Ұшақта ұшу нұсқаушыларынан емтихан алушының біліктілігін алуға кандидаттар – FIE(A) болады:

      1) FI(А) немесе TRI(А) арнайы белгілері;

      2) ұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 2000 ұшу сағаты, оның ішінде ұшу нұсқаушысының FI(A) немесе TRI(А) арнайы белгісін іздеушілерді оқытуда, кемінде, 100 ұшу сағаты.

      29. Тікұшақта ұшу нұсқаушыларынан емтихан алушының біліктілігін алуға кандидатта – FIE(Н) болады:

      1) FI(H) немесе TRI(H) арнайы белгілері;

      2) тікұшақтың ұшқышы ретінде кемінде 2000 ұшу сағаты және FI(H) немесе TRI(H) арнайы белгілеріне дайындық кезінде кемінде 100 сағат.

      30. "Ұшу нұсқаушыларының емтихан алушысы – FIE" біліктілігі бар емтихан алушы:

      1) FIE ретінде кемінде үш жыл жұмыс тәжірибесі болған кезде ӘК тиісті сыныбының FIE біліктілігі емтихан алушысының арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту мақсатында тексерулерді жүзеге асырады;

      2) тексерілетін нұсқаушыда тиісті біліктілік болған жағдайда FI, CRI, IRI және TRI нұсқаушысының арнайы белгісін енгізу, қолданылу мерзімін ұзарту мақсатында тексерулерді жүзеге асырады.

4-тарау. ӘҚҚК диспетчерлерінің біліктілік деңгейін анықтау құқығы бар емтихан алушыларға қойылатын біліктілік талаптары

      31. ӘҚҚК емтихан алушының біліктілігін алуға кандидат мынадай біліктілік талаптарына сәйкес болуы тиіс:

      1) ӘҚҚК диспетчерінің қолданыстағы авиациялық персонал куәлігінің болуы;

      2) қолданыстағы нұсқаушы-диспетчердің арнайы белгісінің болуы;

      3) ӘҚҚК емтихан алушының біліктілігін алудың алдындағы кезеңде нұсқаушы-диспетчер ретіндегі кемінде үш жыл үздіксіз жұмыс өтілі;

      4) өздері кәсiптiк дағдыларын бағалау, дағдылары мен ептіліктеріне бағалау жүргiзуге уәкiлеттi персоналдың біліктілік белгілеріне тең біліктілік белгілерін иелену;

      5) ӘҚҚК емтихан алушы ретінде тиісті кәсіптік даярлығының болуы.

      32. ӘҚҚК емтихан алушыларының кәсіптік дайындығы Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің 2013 жылғы 28 қыркүйектегі № 764 бұйрығымен (Нормативтік құқықтық актілердің мемлекеттік тізілімінде № 8785 болып тіркелген) бекітілген Ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қатысатын авиация персоналының кәсіптік даярлығының үлгілік бағдарламасына сәйкес жүзеге асырылады.

      33. ӘҚҚК емтихан алушысы өз қызметін ӘҚҚК мамандарының біліктілік деңгейін анықтау мақсатында жүзеге асырады:

      1) кандидат ӘҚҚК диспетчерінің куәлігін алған;

      2) ӘҚҚК диспетчерінің мынадай біліктілік белгілерінің қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту:

      әуеайлақ (әуеайлақтық диспетчерлік орталық) ауданының диспетчерлік (олардың) пунктінің (пункттерінің) диспетчері – Aerodrome control;

      жақындау диспетчерлік пунктінің диспетчері – Approach control procedural;

      жақындау диспетчерлік пунктінің радиолокациялық бақылау диспетчері – Approach surveillance control;

      аудандық диспетчерлік пункттің (аудандық диспетчерлік орталықтың) рәсімдік бақылау диспетчері – Area control procedural;

      аудандық диспетчерлік пункттің (аудандық диспетчерлік орталықтың) радиолокациялық бақылау диспетчері – Area surveillance control;

      3) арнайы белгінің қолданылу мерзімін енгізу және (немесе) ұзарту.

5-тарау. ӘК ТҚК мамандарының біліктілігін бағалауға және айқындауға құқығы бар емтихан алушыларға (бағалаушыларға) қойылатын біліктілік талаптары

      34. Мынадай тағайындаулар анықталады:

      1) ӘК типі бойынша практикалық элементті бағалаушы және (немесе) практикалық тағылымдаманы бағалаушы (On the Job Training (бұдан әрі – OJT);

      2) В3 санаты үшін жеңіл және аса жеңіл авиациядағы ӘК ТҚК бойынша мамандардың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар емтихан алушы.

1-параграф. ӘК типі және (немесе) практикалық тағылымдама (OJT) бойынша практикалық элементті бағалаушыға қойылатын біліктілік талаптары

      35. ӘК типі және (немесе) практикалық тағылымдама (OJT) бойынша практикалық элементті бағалаушы біліктілігін алуға үміткер мынадай біліктілік талаптарына сәйкес келеді:

      1) авиациялық техникаға техникалық қызмет көрсету және жөндеу жөніндегі ұйым (бұдан әрі – АТ ТҚ және Ж) берген ӘК пайдалануға рұқсат беру сертификатын иеленуге;

      2) В1 немесе В2 санатындағы ӘК ТҚК бойынша маманның қолданыстағы куәлігіне ие болуға;

      3) мынадай біліктілікті арттыру курстарынан өту:

      4) "Ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қатысатын авиациялық персоналды кәсіптік даярлаудың үлгілік бағдарламалары "9А немесе 9В модулінің көлеміндегі" ӘК-ге техникалық қызмет көрсетуге қатысты адамның мүмкіндіктері "не Part – 147 бойынша мақұлданған оқыту ұйымындағы 9А немесе 9В модулінің" Human Factors Course";

      5) "Ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қатысатын авиация персоналын кәсіптік даярлаудың үлгілік бағдарламасы" 10RK модулі көлеміндегі авиациялық заңнама;

      6) "Оқытушыларды оқыту" ("Train the Trainers Course") немесе нұсқаушыларға арналған кәсіптік оқыту" ("Professional Training of Instructors");

      7) емтихан алушының курсы (Assessor Training Course).

2-параграф. Жеңіл және аса жеңіл әуе кемелерінің ТҚК бойынша мамандарының біліктілік деңгейін анықтауға құқығы бар емтихан алушыға қойылатын біліктілік талаптары

      36. Жеңіл және аса жеңіл әуе кемелерінің ТҚК бойынша мамандарының біліктілік деңгейін анықтауға құқығы бар емтихан алушының біліктілігін алуға кандидат мынадай біліктілік талаптарына сәйкес болады:

      1) авиациялық персоналға куәліктер беру жүйесін білу;

      2) авиациялық персоналдың біліктілік деңгейін айқындау тәртібі мен рәсімдерін регламенттейтін қағидаларды, саясатты және инструктивті материалды білу, оларды қолдана және талқылай білу;

      3) ӘК техникалық қызмет көрсету және жөндеу саласында жұмыс істейтін практик-маман болуға;

      4) ӘК ұшу қауіпсіздігі және техникалық қызмет көрсету стандарттарын қолдана білу;

      5) кем дегенде кәсіптік білімін, дағдылары мен ептіліктерін бағалауға уәкілетті ӘК ТҚК бойынша мамандардың куәліктері мен біліктілік белгілеріне тең біліктілік белгілерін (рейтингтерін) иелену;

      6) емтихан алушы ретінде арнайы даярлығының болуы;

      7) біліктілік бағалауын өткізу рәсімін білу, мыналарды қоса алғанда:

      объективті деректерді жинау;

      объективті деректерді бағалау;

      қабылданған баға туралы есепті ұсыну.

      37. Емтихан алушы бағалау функциясын орындағанға дейін мынадай аяқталған (Certificate of Completion) курстарға ие:

      1) "Ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қатысатын авиация персоналын кәсіптік даярлаудың үлгілік бағдарламалары "9А немесе 9В модулінің көлеміндегі" ӘК-ге техникалық қызмет көрсетуге қатысты адамның мүмкіндіктері "не Part –147 бойынша мақұлданған оқыту ұйымындағы 9А немесе 9В модулінің" Human Factors Course";

      2) "Ұшу қауіпсіздігін қамтамасыз етуге қатысатын авиация персоналын кәсіптік даярлаудың үлгілік бағдарламасы" 10RK модулі көлеміндегі авиациялық заңнама;

      3) "Оқытушыларды оқыту" ("Train the Trainers Course") немесе нұсқаушыларға арналған кәсіптік оқыту" ("Professional Training of Instructors");

      4) емтихан алушының курсы (Assessor Training Course).

      38. Жеңіл және аса жеңіл әуе кемелері ТҚК бойынша мамандардың біліктілік деңгейін айқындауға құқығы бар емтихан алушының өкілеттігін ұзартуға қойылатын біліктілік талаптары:

      1) өз міндеттерін орындау кезеңінде жылына кемінде 1 тексеру (емтихан алушы ретінде) болуы;

      2) өкілеттік мерзімі ішінде басқа емтихан алушының бақылауымен бір тексерудің (тексерілетін ретінде) болуы;

      3) ӘК ТҚК бойынша маман куәлігінде қолданыстағы біліктілік және арнайы белгілердің болуы;

      4) авиациялық оқу орталығында 3 жылда бір рет емтихан алушылар үшін кәсіби деңгейде ұстап тұрудың мынадай аяқталған курстарының (Certificate of Completion) болуы:

      "Оқытушыларды оқыту" ("Train the Trainers Course") немесе нұсқаушыларға арналған кәсіптік оқыту" ("Professional Training of Instructors");

      емтихан алушының курсы (Assessor Training Course).

      39. Жұмыс істейтін емтихан алушылар Қазақстан Республикасында бұрын пайдаланылмаған, массасы 5 700 килограмм және одан аз, құрамында кемінде 2 маманы және:

      1) ӘК түрі бойынша АТ ТҚК және Ж бойынша жұмыс өтілі кемінде 5 жыл;

      2) ӘК аталған түрінің ең аз дегенде 3 типіне АТ ТҚ және Ж бойынша рұқсаты болатын болса, жеңіл және аса жеңіл әуе кемелерінің жаңа типтерін дербес меңгеруге жіберіледі.

      40. Жаңа техниканы меңгеруді ең аз дегенде үш ӘК рұқсаты бар және кемінде 5 жыл пайдалану тәжірибесі бар екі емтихан алушы өткізеді.

О внесении изменения в приказ Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 28 сентября 2013 года № 763 "Об утверждении Квалификационных требований, предъявляемых к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала"

Приказ и.о. Министра транспорта Республики Казахстан от 15 июля 2024 года № 244. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 16 июля 2024 года № 34742

      Примечание ИЗПИ!
      Порядок введения в действие см. п. 4.

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 28 сентября 2013 года № 763 "Об утверждении Квалификационных требований, предъявляемых к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 8786) следующее изменение:

      Квалификационные требования, предъявляемых к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала, утвержденные указанным приказом, изложить в редакции согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Комитету гражданской авиации Министерства транспорта Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства транспорта Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра транспорта Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении шестидесяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      исполняющий обязанности
Министра транспорта
Республики Казахстан
М. Калиакпаров

  Приложение к приказу
Министра транспорта
и коммуникаций
Республики Казахстан
от 28 сентября 2013 года № 763

Квалификационные требования, предъявляемых к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Квалификационные требования, предъявляемых к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала (далее – Квалификационные требования) разработаны в соответствии с пунктом 1 статьи 54 Закона Республики Казахстан "Об использовании воздушного пространства Республики Казахстан и деятельности авиации", со стандартами и рекомендуемой практикой Международной организации гражданской авиации (Приложение 1 к Конвенции о международной гражданской авиации "Выдача свидетельств авиационному персоналу", документ 9379 "Руководство по созданию государственной системы выдачи свидетельств личному составу и управлению этой системой", документ 9841 "Руководство по утверждению учебных организаций", документ 9868 "Подготовка персонала").

      2. Настоящие Квалификационные требования установлены к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала, с целью выдачи свидетельства авиационного персонала, внесения и (или) продления срока действия квалификационной и (или) специальной отметки.

      3. Целью установления Квалификационных требований к физическим лицам, имеющим право определять уровень квалификации авиационного персонала, является формирование компетентных лиц из числа авиационного персонала для определения уровня квалификации держателей свидетельства авиационного персонала или кандидатов для получения свидетельства авиационного персонала.

      4. Основные термины, используемые в настоящих Квалификационных требованиях:

      1) возможности человека – способности человека и пределы его возможностей, влияющие на безопасность и эффективность авиационной деятельности;

      2) время полета (налет) по приборам – время, в течение которого пилот пилотирует воздушное судно (далее – ВС) исключительно по приборам без использования внешних ориентиров;

      3) оценщик специалиста по техническому обслуживанию воздушных судов (далее – оценщик) – физическое лицо, назначенное уполномоченной организацией в сфере гражданской авиации (далее – уполномоченная организация) и уполномоченное проводить проверку практических навыков специалистов по техническому обслуживанию воздушных судов (далее – специалист по ТО ВС) с целью внесения квалификационных и (или) специальных отметок;

      4) экзаменатор – физическое лицо, назначенное уполномоченной организацией и уполномоченное проводить оценку теоретических знаний члена летного экипажа, диспетчера обслуживания воздушного движения (далее – ОВД), специалиста по ТО ВС и проверку практических навыков члена летного экипажа, диспетчера ОВД с целью выдачи свидетельства авиационного персонала, внесения и (или) продления квалификационных и (или) специальных отметок;

      5) контроль факторов угрозы – процесс обнаружения угроз и реагирования на них с помощью контрмер, которые уменьшают или устраняют последствия угроз и снижают вероятность ошибок или нежелательных состояний;

      6) контроль ошибок – процесс обнаружения ошибок и реагирования на них с помощью контрмер, которые уменьшают или устраняют последствия ошибок и снижают вероятность ошибок или нежелательных состояний;

      7) инструктор – лицо, осуществляющее непосредственную деятельность по профессиональной подготовке и тестирование навыков авиационного персонала в соответствии со своей квалификацией;

      8) процесс – ряд взаимосвязанных или взаимозависимых действий, трансформирующих затраты в продукцию;

      9) процедура – способ документального подтверждения процесса;

      10) политика – документ с изложением позиции или точки зрения организации по конкретному вопросу;

      11) техническое обслуживание – проведение работ на авиационной технике, необходимых для поддержания летной годности ВС, двигателя, воздушного винта или соответствующей части, включая контрольно-восстановительные работы, проверки, замены, устранение дефектов, выполняемые как в отдельности, так и в сочетании, а также практическое осуществление модификации или ремонта;

      12) время полета:

      для самолетов, автожиров, мотодельтапланов и ВС с системой увеличения подъемной силы – общее время с момента начала движения ВС с целью взлета до момента его остановки по окончании полета;

      для вертолетов – общее время с момента начала вращения лопастей несущих винтов c целью взлета до момента полной остановки вертолета по окончании полета и прекращения вращения несущих лопастей;

      для дирижаблей – общее время с момента, когда дирижабль освобождается от мачты для целей взлета до момента, когда дирижабль окончательно останавливается после завершения полета и закрепляется на мачте;

      для планеров – общее время нахождения в полете на буксире или без буксира с момента, когда планер начинает разбег по земле в процессе взлета, до момента, когда планер останавливается после завершения полета;

      для аэростатов – общее время с момента, когда гондола отрывается от земли для целей взлета, до момента, когда она окончательно останавливается после завершения полета;

      13) летное мастерство – постоянное принятие и осуществление правильных решений по управлению ВС с использованием знаний, навыков и умений для достижения целей полета;

      14) продление – административное действие, предпринятое после того как срок действия допуска или разрешения истек, продлевающее срок действия прав, предоставляемых допуском или разрешением на дальнейший срок, в случае выполнения четко оговоренных требований;

      15) тренажерное устройство имитации полета (тренажер) – любой из следующих трех видов устройств, с помощью которого на земле имитируются условия полета:

      тренажер летный, который обеспечивает точное воспроизведение кабины экипажа определенного типа ВС, позволяющее имитировать реальные функции механической, электрической, электронной и других бортовых систем управления, обычную для членов летного экипажа обстановку и летные характеристики данного типа ВС;

      тренажер процедурный, который обеспечивает реальное воспроизведение обстановки в кабине экипажа и имитирует показания приборов, простые функции механической, электрической, электронной и других бортовых систем, а также летно-технические характеристики ВС определенного класса;

      тренажер базовой подготовки к полетам по приборам, который оборудован соответствующими приборами и который имитирует обстановку в кабине экипажа, аналогичную обстановке во время полета ВС по приборам.

Глава 2. Общие квалификационные требования к экзаменаторам (оценщикам)

      5. К кандидату на получение квалификации экзаменатора (оценщика), определяющего уровень квалификации лиц, которым выдается свидетельство авиационного персонала, предъявляются следующие общие квалификационные требования, а также Квалификационные требования предъявляемым к лицам, которым выдается свидетельство авиационного персонала, утвержденных приказом Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 13 июня 2011 года № 362 (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 7058), наличие:

      1) действующей специальной отметки инструктора (для членов летного экипажа и персонала обслуживания воздушного движения);

      2) действующего свидетельства в качестве:

      члена летного экипажа:

      пилот сверхлегкого ВС (планер, мотодельтаплан, автожир, свободный аэростат, дирижабль) – ULAP;

      пилот легкого ВС (самолет) – LAPL;

      частный пилот (самолет, вертолет, ВС с увеличением подъемной силы) – PPL;

      пилот коммерческой авиации (самолет, вертолет) – CPL;

      пилот многочленного экипажа (самолет) – MPL;

      линейный пилот (самолет, вертолет) – ATPL;

      члена летного экипажа, отличного от пилотов:

      штурман – FNL;

      бортинженер (бортмеханик), бортрадист;

      другого авиационного персонала:

      диспетчер ОВД ATCL;

      специалист по ТО ВС;

      сотрудник по обеспечению полетов (полетный диспетчер);

      оператор авиационной станции (расположенной на морской установке).

      6. К экзаменатору (оценщику) предъявляются следующие квалификационные требования:

      1) знание инструктивного материала, регламентирующие порядок и процедуры определения уровня квалификации авиационного персонала, умение применять и толковать их;

      2) наличие опыта работы в области обучения и проведения оценки практических навыков;

      3) наличие практического опыта работы по профилю оцениваемой деятельности;

      4) наличие квалификационных отметок, равнозначных свидетельствам и квалификационным отметкам авиационного персонала, для которых они уполномочены проводить квалификационный экзамен;

      5) наличие соответствующей профессиональной подготовки в качестве экзаменатора;

      6) знание систему выдачи свидетельств авиационному персоналу.

      Экзаменатор (оценщик) проводит квалификационный экзамен в отношении свидетельств авиационного персонала, квалификационных и (или) специальных отметок, обладателем которых он является.

      7. Квалификационные требования для продления срока назначения экзаменатора (оценщика):

      1) наличие не менее двух проверок в качестве экзаменатора (оценщика) в год в течение периода исполнения своих обязанностей;

      2) наличие одной проверки в качестве экзаменатора (оценщика) под контролем авиационного инспектора уполномоченной организации или другого назначенного экзаменатора (оценщика), в течение срока назначения (данная проверка может быть выполнена на комплексном тренажере);

      3) наличие действующих квалификационных и специальных отметок в свидетельстве авиационного персонала;

      4) наличие документов подтверждающих прохождение курсов поддержания профессионального уровня по специальной программе для экзаменаторов не реже одного раза в 3 года.

      8. Экзаменатор (оценщик) демонстрирует уровень теоретических и практических знаний в следующих областях:

      1) нормативных правовых актов Республики Казахстан в области гражданской авиации, соответствующих сфере деятельности экзаменатора (оценщика);

      2) нормативных документов международных организаций в области гражданской авиации, связанных с особенностями сферы деятельности и инструктивный материал по отношению к обязанностям экзаменаторов (оценщиков);

      3) возможности и ограничения человека, включая факторы угроз и ошибок соответствующей сферы деятельности;

      4) принципов установления рабочих взаимоотношений с лицом, в отношении которого осуществляется проверка знаний, умений и навыков;

      5) принципов и методов проведения оценивания, выставления адекватной оценки и установления соответствия знаний, навыков и умений кандидатов, включая обоснованное принятие решения по оценке, предоставление оцениваемому физическому лицу конструктивной информации о результатах оценки;

      6) ведения документации, включая обеспечение достоверности и надежности собранных данных, регистрацию документов, мероприятия по защите персональных данных, экзаменуемых в отношении проводимых проверок и результатов;

      7) инструктаж, проведение проверки уровня знаний, навыков и умений кандидата в экзаменаторы (оценщика);

      8) демонстрацию организации и подготовку к проведению экзамена под руководством экзаменатора (оценщика) соответствующей категории и профиля деятельности;

      9) опрос и оценивание экзаменуемого, документирование процедур проверки.

Глава 3. Квалификационные требования к экзаменаторам, имеющие право определять уровень квалификации пилотов

      9. Определяются следующие виды экзаменаторов для пилотов:

      1) летный экзаменатор – (FE);

      2) экзаменатор по типу ВС – (ТRE);

      3) экзаменатор по классу ВС – (СRE);

      4) экзаменатор по допуску к полетам по приборам – (IRE);

      5) экзаменатор на тренажере – (SFE);

      6) экзаменатор летных инструкторов – (FIE).

      10. Экзаменаторы указанные в пункте 9 настоящих Правил, имеют свидетельства авиационного персонала и квалификационные отметки, равнозначные свидетельствам авиационного персонала и квалификационным отметкам пилотов, штурманов, бортинженеров для которых они уполномочены проводить оценку профессиональных навыков и летных умений, а также квалификацию инструктора, дающее полномочия на обучение для получения свидетельств и квалификационных отметок.

      11. Оценку профессиональных навыков, проверку тренажерной или летной подготовки командира ВС (далее – КВС) осуществляют экзаменаторы, имеющие квалификации для выполнений функций КВС.

Параграф 1. Квалификационные требования к летному экзаменатору – FE

      12. Кандидат на получение квалификации летного экзаменатора "самолет" – FE(А) имеет:

      1) для квалификационных проверок на первоначальную выдачу свидетельства LAPL – не менее 500 часов налета в качестве пилота ВС, в том числе не менее 100 часов в качестве инструктора FI(A), FI(MGH) или FI(Ag);

      2) для квалификационных проверок на первоначальную выдачу свидетельства PPL(A) и СPL(A) – не менее 1000 часов налета в качестве пилота ВС, в том числе не менее 250 часов в качестве инструктора FI(A) для СPL.

      13. Кандидат на получение квалификации летного экзаменатора "вертолет" – FE(Н) имеет:

      1) для квалификационных проверок на первоначальную выдачу свидетельства PPL(Н) – не менее 500 часов налета в качестве пилота вертолета, в том числе не менее 250 часов в качестве инструктора FI(H);

      2) для квалификационных проверок на первоначальную выдачу свидетельства СPL(Н) – не менее 1000 часов налета в качестве пилота вертолета, в том числе не менее 250 часов в качестве инструктора FI(H) для СPL;

      3) для квалификационных проверок на получение квалификационной отметки (type rating) в свидетельствах PPL(H) или CPL(H) для допуска к полетам на многодвигательных вертолетах при условии, если экзаменатор выполняет требования указанных в подпунктах 1) или 2) пункта 13 настоящих Правил, в зависимости от обстоятельств и имеет CPL(H) или ATPL(H) и, по необходимости, допуск полетов по приборам IRI(Н).

      14. Летный экзаменатор – FE проводит квалификационный экзамен на:

      1) выдачу свидетельства, внесение и (или) продление срока действия квалификационной отметки пилота LAPL, PPL, CPL;

      2) получение или продление срока действия специальной отметки "летный инструктор – FI" на соответствующем классе ВС.

Параграф 2. Квалификационные требования к экзаменатору по типу ВС – TRE

      15. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора по типу ВС "самолет" – ТRE (А) многочленного экипажа ВС имеет не менее 1500 часов налета в качестве пилота на воздушном судне с многочленным экипажем, из которых не менее 500 часов в качестве КВС, и имеет квалификацию ТRI(A).

      16. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора по типу ВС "вертолет" – ТRE (Н) имеет не менее 1500 часов налета в качестве пилота на вертолете с многочленным экипажем, из которых не менее 500 часов в качестве КВС, и имеет квалификацию ТRI (Н).

      17. Кандидат на получение квалификации ТRE(Н) на многодвигательном вертолете с одним пилотом имеет не менее 1000 часов налета в качестве пилота на вертолете, из которых не менее 500 часов в качестве КВС, и имеет квалификацию ТRI(Н).

      18. Кандидат на получение квалификации ТRE(Н) на однодвигательном вертолете с одним пилотом имеет не менее 750 часов налета в качестве пилота на вертолете, из которых не менее 500 часов в качестве КВС, и имеет квалификацию FI(Н) или ТRI(Н).

      19. Экзаменатор с квалификацией "экзаменатор по типу ВС "самолета" – TRE (А)" проводит квалификационный экзамен на:

      1) внесение, продление срока действия квалификационной отметки по типу ВС (type rating);

      2) внесение, продление срока действия квалификационной отметки о допуске к полетам по приборам – IR, при условии, что TRE (A) имеет действующий инструкторский допуск к полетам по приборам – IRI (A);

      3) выдачу свидетельства, внесение и (или) продление срока действия квалификационной отметки пилота ATPL(A);

      4) выдачу свидетельства, внесение и (или) продление срока действия квалификационной отметки пилота MPL;

      5) внесение, продление срока действия специальной отметки "инструктора по типу ВС – TRI" или "инструктора тренажера – SFI (А)" при условии, что экзаменатор обладает квалификацией TRE, по крайней мере, в течение трех лет.

      6) по согласованию с уполномоченной организацией, внесение, продление срока действия специальной отметки экзаменатора TRE (A).

      20. Экзаменатор с квалификацией "экзаменатор по типу ВС "вертолет" – TRE (Н)" проводит квалификационный экзамен на:

      1) внесение, продление срока действия квалификационной отметки по типу ВС (type rating);

      2) внесение, продление срока действия квалификационной отметки к полетам по приборам IR, на однодвигательных или многодвигательных вертолетах, при условии, что TRE (Н) имеет действующий инструкторский допуск к полетам по приборам – IRI (H);

      3) выдачу свидетельства, внесение и (или) продление срока действия квалификационной отметки пилота ATPL(H);

      4) внесение, продление срока действия специальной отметки TRI (H) или SFI (H), при условии, что экзаменатор является TRE, по крайней мере, в течение трех лет;

      5) по согласованию с уполномоченной организацией, внесение, продление срока действия специальной отметки экзаменатора TRE (H).

Параграф 3. Квалификационные требования к экзаменатору по классу ВС – CRE

      21. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора по классу ВС "самолет" – СRE(А) имеет налет в качестве пилота ВС не менее 500 часов и имеет квалификацию СRI(А).

      22. Полномочия экзаменатора по классу ВС CRE распространяются на одно и двухдвигательные самолеты, пилотируемые одним пилотом, за исключением самолетов с высокими летными характеристиками.

      23. Экзаменатор по классу ВС "самолет" CRE проводит квалификационный экзамен на внесение, продление срока действия квалификационной отметки по типу ВС (type rating) на однодвигательных и двухдвигательных самолетах, пилотируемых одним пилотом.

Параграф 4. Квалификационные требования к экзаменатору по допуску к полетам по приборам – IRE

      24. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора по допуску к полетам по приборам – IRE(А)" имеет:

      1) специальную отметку IRI(A);

      2) не менее 2000 часов налета в качестве пилота самолета в том числе не менее 500 часов налета по приборам, из них 250 часов в качестве инструктора.

      25. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора по допуску к полетам по приборам IRE(Н)" имеет:

      1) специальную отметку IRI(Н);

      2) не менее 2000 часов налета в качестве пилота вертолета, в том числе 300 часов налета по приборам, из них 200 часов в качестве инструктора.

Параграф 5. Квалификационные требования к экзаменатору на тренажере – SFE

      26. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора на тренажере самолета – SFE(A)" имеет свидетельство линейного пилота авиакомпании АТPL(A) и не менее 1500 часов налета в качестве пилота многочленного экипажа и имеет специальную отметку SFI (A).

      27. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора на тренажере вертолета SFE(Н)" имеет свидетельство линейного пилота АТPL(Н) с IR(Н) на соответствующий тип вертолета, не менее 1000 часов налета в качестве КВС вертолета и специальную отметку SFI (Н).

Параграф 6. Квалификационные требования к экзаменатору летных инструкторов – FIE

      28. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора летных инструкторов на самолете – FIE(A)" имеет:

      1) специальные отметки FI (А) или TRI (А);

      2) не менее 2000 часов налета в качестве пилота самолета, в том числе не менее 100 часов налета в обучении соискателей специальной отметки летного инструктора FI(A) или TRI(А).

      29. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора летных инструкторов на вертолете – FIE(Н)" имеет:

      1) специальные отметки FI(H) или TRI(H);

      2) не менее 2000 часов налета в качестве пилота вертолета и не менее 100 часов при подготовке на специальные отметки FI(H) или TRI(H).

      30. Экзаменатор с квалификацией "экзаменатор летных инструкторов – FIE":

      1) осуществляет проверки в целях внесения, продления срока действия специальной отметки экзаменатора квалификации FIE соответствующего класса ВС при наличии опыта работы в качестве FIE не менее трех лет;

      2) осуществляет проверки в целях внесения, продления срока действия специальной отметки инструктора FI, CRI, IRI и TRI при условии наличия соответствующей квалификации у проверяемого инструктора.

Глава 4. Квалификационные требования к экзаменаторам, имеющие право определять уровень квалификации диспетчеров ОВД

      31. Кандидат на получение квалификации "экзаменатора ОВД" соответствует следующим квалификационным требованиям:

      1) наличие действующего свидетельства авиационного персонала (диспетчера ОВД);

      2) наличие действующей специальной отметки диспетчера-инструктора;

      3) непрерываемый стаж работы в качестве диспетчера–инструктора в период, предшествующий получению квалификации экзаменатора ОВД, не менее трех лет;

      4) обладание квалификационными отметками, равнозначными квалификационным отметкам персонала, для которых они уполномочены проводить оценку профессиональных знаний, навыков и умений;

      5) наличие соответствующей профессиональной подготовки в качестве экзаменатора ОВД.

      32. Профессиональная подготовка экзаменаторов ОВД осуществляется в соответствии Типовыми программами профессиональной подготовки авиационного персонала, участвующего в обеспечении безопасности полетов, утвержденных приказом Министра транспорта и коммуникации Республики Казахстан от 28 сентября 2013 года № 764 (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 8785).

      33. Экзаменатор ОВД осуществляет свою деятельность с целью определения уровня квалификации специалистов ОВД в случаях:

      1) получения кандидатом свидетельства диспетчера ОВД;

      2) внесения и (или) продления срока действия следующих квалификационных отметок диспетчера ОВД:

      диспетчер диспетчерского (–их) пункта (–ов) района аэродрома (аэродромного диспетчерского центра) – Aerodrome control;

      диспетчер диспетчерского пункта подхода – Approach control procedural;

      диспетчер радиолокационного контроля диспетчерского пункта подхода – Approach surveillance control;

      диспетчер процедурного контроля районного диспетчерского пункта (районного диспетчерского центра) – Area control procedural;

      диспетчер радиолокационного контроля районного диспетчерского пункта (районного диспетчерского центра) – Area surveillance control;

      3) внесения и (или) продления срока действия специальной отметки.

Глава 5. Квалификационные требования к экзаменаторам (оценщикам), имеющие право оценивать и определять уровень квалификации специалистов по ТО ВС

      34. Определяются следующие назначения:

      1) оценщик практического элемента по типу ВС и (или) оценщик практической стажировки (On the Job Training (далее – OJT);

      2) экзаменатор, имеющий право определять уровень квалификации специалистов по ТО ВС в легкой и сверхлегкой авиации для категории B3.

Параграф 1. Квалификационные требования к оценщику практического элемента по типу ВС и (или) практической стажировки (OJT)

      35. Кандидат на получение квалификации оценщика практического элемента по типу ВС и (или) практической стажировки (OJT) соответствует следующим квалификационным требованиям:

      1) владеть сертификатом допуска к эксплуатации ВС, выданным организацией по техническому обслуживанию и ремонту авиационной техники (далее – ТО и РАТ);

      2) обладать действующим свидетельством специалиста по ТО ВС в категории В1 или В2;

      3) пройти следующие курсы повышения квалификации:

      4) "Возможности человека, применительно к техническому обслуживанию ВС" в объеме модуля 9А или 9В "Типовых программ профессиональной подготовки авиационного персонала, участвующего в обеспечении безопасности полетов" либо "Human Factors Course" модуля 9А или 9В в обучающей организации, одобренной по Part-147;

      5) авиационное законодательство в объеме модуля 10RK "Типовой программы профессиональной подготовки авиационного персонала, участвующего в обеспечении безопасности полетов";

      6) "Обучение преподавателей" ("Train the Trainers Course"), или Профессиональное обучение для инструкторов ("Professional Training of Instructors");

      7) курс экзаменатора (Assessor Training Course).

Параграф 2. Квалификационные требования к экзаменатору, имеющий право определять уровень квалификации специалистов по ТО легких и сверхлегких воздушных судов

      36. Кандидат на получение квалификации экзаменатора имеющий право определять уровень квалификации специалистов по ТО легких и сверхлегких воздушных судов соответствует следующим квалификационным требованиям:

      1) знать систему выдачи свидетельств авиационному персоналу;

      2) знать политику и инструктивный материал, регламентирующие порядок и процедуры определения уровня квалификации авиационного персонала, уметь применять и толковать их;

      3) быть действующим специалистом-практиком в области технического обслуживания и ремонта ВС;

      4) уметь применять стандарты безопасности полетов и техническому обслуживанию ВС;

      5) обладать квалификационными отметками (рейтингами), как минимум равнозначными свидетельствам и квалификационным отметкам специалистов по ТО ВС, которому он уполномочен проводить оценку профессиональных знаний, навыков и умений;

      6) иметь специальную подготовку в качестве экзаменатора;

      7) знать процедуру проведения квалификационной оценки, включая:

      сбор объективных данных;

      оценка объективных данных;

      представление отчета о принятой оценке.

      37. Экзаменатор до начала исполнения функции оценки имеет следующие завершенные курсы (Certificate of Completion):

      1) "Возможности человека, применительно к техническому обслуживанию ВС" в объеме модуля 9А или 9В "Типовых программ профессиональной подготовки авиационного персонала, участвующего в обеспечении безопасности полетов" либо "Human Factors Course" модуля 9А или 9В в обучающей организации, одобренной по Part–147;

      2) авиационное законодательство в объеме модуля 10RK "Типовой программы профессиональной подготовки авиационного персонала, участвующего в обеспечении безопасности полетов";

      3) "Обучение преподавателей" ("Train the Trainers Course"), или Профессиональное обучение для инструкторов ("Professional Training of Instructors");

      4) курс экзаменатора (Assessor Training Course).

      38. Квалификационные требования для продления полномочий экзаменатора имеющий право определять уровень квалификации специалистов по ТО легких и сверхлегких воздушных судов:

      1) иметь минимум 1 проверку (как экзаменатор) в год в течение периода исполнения своих обязанностей;

      2) иметь одну проверку (как проверяемого) под контролем другого экзаменатора в течение срока полномочий;

      3) иметь действующие квалификационные и специальные отметки в свидетельстве специалиста по ТО ВС;

      4) иметь следующие завершенные курсы (Certificate of Completion) поддержания профессионального уровня для экзаменаторов один раз в 3 года в авиационном учебном центре:

      "Обучение преподавателей" ("Train the Trainers Course"), или "Профессиональное обучение для инструкторов" ("Professional Training of Instructors");

      курс экзаменатора (Assessor Training Course).

      39. Действующие экзаменаторы допускаются к самостоятельному освоению новых типов легких и сверхлегких воздушных судов с взлетной массой 5700 килограмм и менее, ранее не эксплуатировавшихся в Республике Казахстане, в составе не менее двух специалистов и имеющие:

      1) стаж работы не менее 5 лет по ТО и РАТ по виду ВС;

      2) допуск по ТО и РАТ минимум к трем типам по данному виду ВС.

      40. Освоение новой техники проводится, двумя экзаменаторами, имеющие допуски, минимум, на трех воздушных судах и эксплуатационный опыт не менее 5 лет.