Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң - табиғи монополистердiң өнiмдерiне бағалар мен тарифтердiң жобаларын тапсырудың, қараудың және бекiтудiң тәртiбi туралы Нұсқаулықты бекiту туралы

Қаулы Қазақстан Республикасы Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi 1996 жылғы 7 маусымдағы N 219 Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 1996 жылғы 11 қарашада тіркелді. Тіркеу N 219. Күші жойылды - ҚР Табиғи монополияларды реттеу және бәсекелестікті қорғау жөніндегі комитеттің 1998.08.19. N 03-4 ОД ~V980644 бұйрығымен.

      Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң - табиғи монополистердiң өнiмдерiне бағалар мен тарифтердiң жобаларын тапсырудың, қараудың және бекiтудiң тәртiбi туралы Нұсқаулықтың жобасын қарап, Қазақстан Республикасының Баға және Монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi қаулы етедi:
      1. Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң - табиғи монополистердiң өнiмдерiне бағалар мен тарифтердiң жобаларын тапсырудың, қараудың және бекiтудiң тәртiбi туралы Нұсқаулық бекiтiлсiн. (қоса берiлiп отыр).
      2. Баға саясаты жөнiндегi бас басқарманың бастығы Попандопуло Е.Н.

мен заң бөлiмiнiң бастығы Нұрабаева Ә.Қ. Нұсқалықты Қазақстан 
Республикасының Әдiлет министрлiгiне тiркеттiрсiн.
     3. Ұйымдық-кадр басқармасының бастығы Салтыбаева Ә.С. Нұсқалықты баға 
және монополияға қарсы саясат жөнiндегi аумақтық комитеттерге және мүдделi 
министрлiктер мен ведомстволарға жеткiзсiн.

     Комитет төрағасы
                                        Қазақстан Республикасы Баға және
                                        монополияға қарсы саясат жөнiндегi
                                             мемлекеттiк комитетiнiң
                                             1996 жылғы 7 маусымдағы
                                                 4/75 қаулысымен
                                                   Бекiтiлген

           Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң-табиғи
           монополистердiң өнiмдерiне бағалар мен
           тарифтердiң жобаларын тапсырудың, қараудың
                 және бекiтудiң тәртiбi туралы
                           НҰСҚАЛЫҚ

                  I. Жалпы ережелер



      1.1. Осы Нұсқалық шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң-табиғи монополистердiң өнiмдерi мен қызметiне бағалар мен тарифтердiң жобаларын тапсырудың, қараудың және бекiтудiң бiрыңғай тәртiбiн, сондай-ақ бағалар мен тарифтердiң жобаларына арналған барлық техникалық-экономикалық негiздемелердi әзiрлеудiң сапалық деңгейiн көтерудi белгiлейдi.
      1.2. Нұсқалықта бекiтiлген тәртiп шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң-табиғи монополистердiң өнiмдерi мен қызметiне қолданылады, олардың бағаларын қолданымдағы заңдарға сәйкес мемлекеттiк реттеу көзделген, сөйтiп олар Қазақстан Республикасындағы шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң Мемлекеттiк тiзiлiмiне енгiзiлген.

             II. Бағалар мен тарифтердi тапсырудың, қараудың
                     және бекiтудiң тәртiбi мен мерзiмi

      2.1. Бағалар мен тарифтердiң жобалары өнiмдер мен қызметтi өндiрудiң және сатудың жағдайлары өзгерген жағдайда, сондай-ақ шектеулi қолдану мерзiмi қойылып, бұрын белгiленген бағалар мен тарифтердiң мерзiмi өтсе қолданылып жүрген бағалар мен тарифтердiң қайта қаралуына байланысты әзiрленедi.
      Бағалар мен тарифтер қажеттi нормативтiк, есеп айырысу және басқа материалдар болған жағдайда оларды негiздеу бойынша белгiленедi.
      2.2. Бағалар мен тарифтердiң жобаларын:
      - министрлiктер мен ведомстволар, шаруашылық жүргiзушi субъектiлер Қазақстан Республикасының Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi бағалары мен тарифтерiн белгiлейтiн өнiмдер мен қызметтiң номенклатурасы бойынша;
      - шаруашылық жүргiзушi субъектiлер баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi аумақтық комитеттер бағалары мен тарифтерiн белгiлейтiн өнiмдер мен қызметтiң номенклатурасы бойынша тапсырады.
      2.3. Бағалардың (қаулылардың) жобалары Қазақстан Республикасы Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетiнiң (аумақтық комитеттерiнiң) алқасында қаралып, олар Комитеттiң қаулысымен бекiтiледi.
      2.4. Бағалар мен тарифтердiң жобалары тоқсан басталардан немесе бұрын белгiленген бағаның қолданылу мерзiмi өтуден бiр ай бұрын баға бекiтуге уәкiлдi органдарға табыс етiледi.
      2.5. Баға белгiлеуге уәкiлдi органдар бағалар мен тарифтердi бекiту үшiн қажеттi барлық материалдар алынған уақыттан бастап 20 күн iшiнде, бiрақ баға енгiзуден 10 күн бұрын тапсырылған жобаларды қарап, тиiстi шешiм қабылдайды. Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi органдар шешiм қабылдау кезiнде барлық мүдделi тараптар берген ақпаратты қарауға мiндеттi.
      Баға белгiлеуге уәкiлдi органдар бағалар мен тарифтердi негiздеу жөнiндегi материалдарды толық көлемiнде бермеген немесе экономикалық есеп-қисап негiзделмеген жағдайларға тиiстi баға жобалары алынған уақыттан бастап 6 күн iшiнде қажеттi материалдарды жiберу туралы сұрау салады, сондай-ақ ұсынылған жобалар пысықтауға қайтарылады. Министрлiктер мен ведомстволар, шаруашылық жүргiзушi субъектiлер барлық қажеттi қосымша материалдарды бiр апталық мерзiм iшiнде тапсыруға мiндеттi.
      Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi органдар қажеттi материалдарды көрсетiлген мерзiмде алысымен бiр апталық мерзiм iшiнде бағалар мен тарифтердi бекiту туралы шешiмдер қабылдайды.
      2.6. Баға республикалық және аймақтық деңгейлерде бiр мезгiлде бекiтiлген жағдайда ұсыныстарды қараудың мынадай мерзiмi белгiленедi:
      Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi үшiн - 7 күн;
      республикалық деңгейде баға белгiленген соң 5 күн iшiнде бағалардың жобасын шаруашылық жүргiзушi субъектiлер баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi аумақтық комитетке тапсырады;
      баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi аумақтық комитеттер үшiн - 8 күн.
      2.7. Бағалар мен тарифтердi бекiтуге уәкiлеттi органдар олардың деңгейiне өзгертулер енгiзген жағдайда бағалар мен тарифтердiң жобаларын ұсынған министрлiктердiң, ведомстволардың, шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң қатысуымен пiкiр алшақтықтары қаралады сөйтiп бағаны белгiлеуге уәкiлдi органдар түпкiлiктi шешiм қабылдайды.
      2.8. Бағаны бекiтуге уәкiлдi органдар қабылданған шешiм туралы бағалардың жобаларын ұсынған министрлiктер (ведомстволар) мен шаруашылық жүргiзушi субъектiлерге жедел хабарлайды. Министрлiктер мен ведомстволар, шаруашылық жүргiзушi өнiмдерге (қызметке) негiзгi тапсырыс берушiлер мен мүдделi министрлiктердi (ведомстволарды) бекiтiлген бағалар туралы ақпаратпен қамтамасыз етедi. Тұтынушылардың құқықтарын қорғау мақсатында шаруашылық жүргiзушi субъектiлер бағалар мен тарифтердiң өзгеруi туралы бұқаралық ақпарат құралдары арқылы тұтынушыларға алдын ала хабарлап отыруға мiндеттi. Бағалар мен тарифтердiң өзгеруi туралы дер кезiнде хабарлаудың тәртiбiн бұзған шаруашылық жүргiзушi субъектiлерге-табиғи монополистерге белгiленген тәртiппен экономикалық санкциялар қолданылады.

             III. Баға белгiлеуге уәкiлеттi органдарға
                       тапсырылатын материалдар

      3.1. Бағалардың (тарифтердiң) жобалары прейскуранттардың жобалары немесе баға белгiлеуге уәкiлеттi органдардың қаулыларының жобалары түрiнде тапсырылады.
      3.2. Жаңа бағалардың (қаулылардың) жобаларымен қоса:
      - бағаларды қайта қарау қажеттiгiнiң себептерi, жобаланып отырған баға деңгейiнiң негiздемесi көрсетiлген түсiнiк қолхат;
      - калькуляция материалдары (N 1 нысан мен оған қосымшалар);
      - өнiм өндiруге жұмсалатын шығыс сметасы (N 2 нысан);
      - баға өзгерiсiнiң өнiм (қызмет) көлемi мен пайдаға ықпалының есеп-қисабы (N 3 нысан);
      - кәсiпорынның алдағы кезеңге арналған балансы (АКУД бойынша N 1 нысан);
      - пайданың жұмсалуы туралы есебі;
      - өткен кезеңдегi (тоқсандағы) қаржылық қызметтiң қорытындылары және

есеп беретiн тоқсанда күтiлетiндерi (Окуд бойынша N 2 нысан, 1-н 
статистикалық нысан) тапсырылады.
     3.3. Өз өнiмдерiн (қызметiн) еркiн баға (тариф) бойынша сататын 
шаруашылық жүргiзушi субъектiлер - табиғи монополистер аталған баға 
өзгерген жағдайда баға реттеушi органдарға жаңа бағалардың (тарифтердiң) 
деңгейi туралы хабарламамен қоса:
     - бағаны қайта қараудың себептерi мен олардың негiздемесi көрсетiлген 
түсiнiк хат;
     - пайданың жұмсалынуы туралы есеп тапсырады.
     3.4. Тапсырылатын материалдардағы мәлiметтер статистикалық және 
бухгалтерлiк есептеменiң тиiстi нысандарының көрсеткiштерi негiзiнде 
толтырылады.

         IY. Бағаны бекiтуге уәкiлдi органдардың бағалар мен
                 тарифтердiң жобаларын қарау тәртiбi



      4.1. Бағалардың жобаларын қараған кезде өнiм (жұмыс, қызмет) өндiру мен сату бойынша өнiмнiң (жұмыстың, қызметтiң) өзiндiк құнына қосылатын шығындардың құрамы туралы және кәсiпорынның қаржылық нәтижелерiн қалыптастырудың тәртiбi туралы Ереженi (шығындардың құрамы туралы белгiленген тәртiппен белгiленген салалық ереженi), сондай-ақ шаруашылық жүргiзушi субъектiлер - табиғи монополистер өндiретiн және сататын өнiмнiң (жұмыстың, қызметтiң) бағалар мен тарифтердi қалыптастырудың Қазақстан Республикасының Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi бекiткен Айрықша тәртiбiн басшылыққа алу қажет.
      Бұл орайда:
      шикiзат пен материалдар шығын, амортизациялық қаражат, iс-сапар шығыны нормаларының және басқаларының белгiленген тәртiппен бекiтiлген қолданымдағы нормаларға сәйкестiгiн тексеру;
      шикiзат пен материалдардың негiзгi түрлерiнiң, отынның электр энергиясының және көлiк шығындары құнының өзiндiк құнның өзгеруiне ықпалын белгiлеу;
      еңбекақы төлеу шығындарының есеп-қисап, басқару аппараты қызметкерлерiнiң лауазымдық айлық ақыларының мөлшерiн тексеру, олар "Қазақстан Республикасы экономикасының салаларындағы қызметкерлерге еңбекақы төлеу туралы" Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 1996 жылғы 9 қаңтардағы N 31 қаулысымен бекiтiлген Бiрыңғай тариф кестесi ескерiлiп анықталады, еңбекақы төлеуге арналған жобалық шығындарды алдыңғы (немесе есеп берiп отырған) жылғы кезеңдегi нақты шығындармен, сондай-ақ орташа салалық жалақымен салыстыру;
      өндiрiс көлемi мен өнiмнiң (жұмыстың, қызметтiң) өзiндiк құнының өсу қарқынын салыстыру, өзiндiк құнды төмендетуге мүмкiндiк бар-жоғын айқындау қажет.
      4.2. Пайда деңгейiн анықтау кезiнде заңдарда көзделген салықтар мен төлемдердi төлеуге арналған және саланы (шаруашылық жүргiзушi субъектiнi) дамыту үшiн қажеттi қаражат ескерiлуi тиiс. Бұл орайда iс жүзiндегi пайданың бұрын бағалар мен тарифтер белгiленген кезде қабылданған есеп жүзiндегi пайдадан ауытқуының себептерiне, сондай-ақ оның бағыттар бойынша пайдалануына назар аударған жөн.

            Y. Осы Нұсқаулықта көзделген тәртiптiң
                 сақталмағаны үшiн жауапкершiлiк

      5.1. Бағаны осы Нұсқаулықта көзделген мерзiмiнен бекiту үшiн қажеттi материалдар тапсырылған жағдайда, баға белгiлеушi орган алдағы кезеңге арналған бағалар мен тарифтердi өзгерту туралы ұсыныстарды қарамауға құқылы.
      5.2. Белгiленген баға қолданылып жүрген уақытта оны белгiленген орган баға деңгейiн анықтау кезiнде берiлген мәлiметтердi бағалауды, бұл iс "Шаруашылық жүргiзушi субъектiлердiң - табиғи монополистердiң iс жүзiндегi шығындарын реттеу мен бақылаудың тәртiбi туралы" Қазақстан Республикасы Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетiнiң 1996 жылғы 27 ақпандағы N 2/53 бекiтiлген Ережеге сәйкес жүргiзiледi.
      Бағалар мен тарифтердi негiздеу мақсатында тапсырылған жедел

мәлiметтердiң iс жүзiндегi деректерден айтарлықтай ауытқығаны айқындалған 
жағдайда баға бекiтуге уәкiлдi орган аталған бағаларды көтеру туралы өз 
шешiмiн жою немесе қолданылып жүрген бағаның деңгейiн төмендету құқығына 
ие.
     5.3. Министрлiктер мен ведомстволар, шаруашылық жүргiзушi субъектiлер 
көпе-көрiнеу дұрыс емес немесе жалған мәлiметтер берген жағдайда лауазымды 
адамдар қолданымдағы заңдарға сәйкес әкiмшiлiк жауапкершiлiкке тартылады.

                                                                 1-нысан

___________________________________
(министрлiк, ведомство)
___________________________________________________________________
өнiм дайындаушы бiрлестiк (кәсiпорын), қала, телефон N

                            КАЛЬКУЛЯЦИЯ

___________________________________________________________________
            өнiмнiң (қызметтiң) атауы
Қолдану бағасы, теңге _____________________________________________
Бекiтiлу уақыты 199__ " " _________________________________________
Калькуляция өлшемi ________________________________________________

                                     (теңгемен және тиынмен)
___________________________________________________________________
   Шығындар мен басқа      |Алдыңғы     |Есеп берiп  | Бағаны
   көрсеткiштер баптарының |кезеңде     |отырған     |есептеу үшiн
   атауы                   |(тоқсанда)  |тоқсандағы  |жобаланатын
                           |iс жүзiнде  |жедел       |деректер
                           |жұмсалғаны  |деректер    |
___________________________________________________________________
              1            |      2     |      3     |     4
___________________________________________________________________
1.  Шикiзат пен материалдар
2.  Сатып алынатын бұйымдар
    мен жартылай фабрикаттар
3.  Қосалқы материалдар
4.  Технологиялық мақсаттарға
    арналған отын
5.  Технологиялық мақсаттарға
    арналған энергия
6.  Өндiрiстегi жұмысшылардың
    негiзгi жалақысы, соның
    iшiнде қосымша ақылар
    (ақшалай сыйлықтар)
7.  Өндiрiстегi жұмысшылардың
    қосымша жалақысы
8.  Әлеуметтiк сақтандыруға
    арналған төлемдер
9.  Жұмыспен қамтуға жәрдемдесу
    қорына төлемдер
10. Өндiрiстi әзiрлеу мен
    игеруге жұмсалатын шығындар
11. Жалпы өндiрiстiк шығындар
12. Жалпы шаруашылық шығындары
13. Жол қорына төлемдер
14. Басқа шығындар
15. Өнiмнiң өзiндiк
    құнының жиынтығы
16. Пайда
17. Кәсiпорынның бағасы

             Анықтама ретiнде:

     - өзiндiк құнға шаққанда рентабельдiлiк процент есебiмен;
     - заттай есептегенде өнiм (қызмет) шығару;
     - белгiлi бiр өнiмнiң (қызметтiң) кәсiпорынның жалпы көлемiндегi үлес 
салмағы.

     Жоспарлау бөлiмiнiң бастығы
     Бас бухгалтер
     Директор

                                                      1-нысанға N 1 қосымша

              Өзiндiк құнды калькуляцияға жұмсалатын
                      материалдық шығынның
                           кестесi
______________________________________________бағасын (тарифiн)
есептеу үшiн

                                     (теңгемен және тиынмен)
___________________________________________________________________
Материалдардың        |Өлшем  |Бағаны есептеу кезiнде норма бойынша
аттары                |бiрлiгi| бiр өлшемге жұмсалатын шығын
                      |       |____________________________________
                      |       |шығын сомасы| бағасы  |  сомасы
___________________________________________________________________
          1           |   2   |      3     |    4    |     5
___________________________________________________________________
Шикiзат пен материалдар

Сатып алынатын бұйымдар
мен жартылай фабрикаттар

Қосалқы материалдар

Отын

Энергия
             Жоспарлау бөлiмiнiң бастығы

             Бас бухгалтер

                                                   1-нысанға N 2 қосымша

          "Өндiрiстегi жұмысшылардың негiзгi жалақысы"
             бабы бойынша шығындардың өзiндiк құнын
                   калькуляциялаудың кестесi
__________________________________________________________бағасы
тарифiн есептеу үшiн
                                    (теңгемен және тиынмен)
___________________________________________________________________
Жұмыс түрлерi             |Бағаны есептеу кезiнде ескерiледi
                          |________________________________________
                          |норма бойынша    |норма-сағат|  жалақы
                          |еңбек сыйымдылығы|   құны    |  сомасы
___________________________________________________________________
            1             |        2        |      3    |     4
___________________________________________________________________
Келiсiмдi жұмыс
Қосымша ақы
(ақшалай сыйлық процентi
сомасы)
Үстемеақыны қосқандағы
жиынтығы
Уақытша жұмыс
Ақшалай сыйлық
     процентi
     сомасы
Жиынтығы

Барлығы
Аудандық, салалық және
т.с. коэффициенттер
бойынша төлемдер

  Еңбек және жалақы бөлiмiнiң бастығы

                                                     1-нысанға N 3 қосымша

            Жалпыөндiрiстiк және жалпызауыттық шығындардың
                              кестесi

                                           (теңгемен)
___________________________________________________________________
 Шығын баптары      | Кәсiпорын бойынша тұтас алғанда
                    |______________________________________________
                    | Алдыңғы кезеңде|Есеп берiлiп |Бағаны есептеу
                    |(iс жүзiнде     |отырған      |үшiн жобаланатын
                    |жұмсалғаны)     |тоқсандағы   |мәлiметтер
___________________________________________________________________
           1        |       2        |       3     |      4
___________________________________________________________________
Жалпы өндiрiстiк
шығындар
Жалпышаруашылық
шығындар

        Жоспарлау бөлiмiнiң бастығы

        Бас бухгалтер

                                                           2-нысан
____________________________
(министрлiк, ведомство)
____________________________
(кәсiпорын, ұйым)

                   Өндiрiске арналған шығыс сметасы

                                             (мың теңге)
___________________________________________________________________
Шығыс баптары
<*>
 мен  |Кәсiпорын бойынша тұтас алғанда
басқа көрсеткiштердiң |____________________________________________
атауы                 |Алдыңғы кезеңде|Есеп берiлiп|Бағаны есептеу
                      |(тоқсанда) iс  |тоқсандағы  |үшiн
                      |жүзiнде        |жедел       |жобаланатын
                      |жұмсалғаны     |мәлiметтер  |мәлiметтер
___________________________________________________________________
           1          |       2       |      3     |      4
___________________________________________________________________

     
<*>
. Ескерту. Баптардың атауы салалық ерекшелiктер ескерiлiп
                   көрсетiледi.

1. Шикiзат пен
   материалдар
2. Отын
3. Энергия
4. Жалақы
5. Әлеуметтiк
   сақтандыруға
   арналған төлемдер
6. Негiзгi қорларды
   амортизациялау
7. Басқа шығындар 
<**>


     
<**>
. Ескерту. Осы бапқа кiргiзiлген шығындардың толық кестесi
                    жасалады.

        Өндiрiс шығындарының жиынтығы

Анықтама түрiнде:
 - тауарлық өнiм
   қолданымдағы бағамен
 - пайда
 - Еңбек ақы қоры
   соның iшiнде
   өндiрiстегi жұмысшыларға
   арналғаны
 - Жалпы саны, адам
   соның iшiнде
   өндiрiстегi жұмысшылардың
   саны
 - Негiзгi өндiрiс
   қорларының құны
 - Рентабельдiлiк
 - Өзiндiк қорға шаққанда
   өндiрiс қорларының құнына
   шаққанда процент есебiмен

     Жоспарлау бөлiмiнiң бастығы
     Бас бухгалтер
                                                                3-нысан

             Бағалар мен тарифтер өзгерген жағдайда
               негiзгi экономикалық көрсеткiштер
___________________________________________________________________
Кәсiпорынның  |Өндiрiс    | 199_жылғы тоқсандағы  | Рентабельдiлiк
  атауы       |қорларының | тауар өнiмдерiнiң     |процент есебiмен
              |құны мың   | көлемi                |________________
              |теңге      |_____________________  |Өзiндiк |өндiрiс
              |           |өзiндiк|кәсiпорынның   |құнға   |қорларға
              |           |құн    | бағасымен     |шаққанда|шаққанда
              |           |бойынша|_______________|        |
              |           |       |өзгер. |өзгер. |        |
              |           |       |генге  |геннен |        |
              |           |       |дейiн  |кейiн  |        |
___________________________________________________________________


      Ескерту. Мәлiметтер, соның iшiнде баға қайта қаралатын өнiмдер (қызмет) бойынша, кәсiпорын (бiрлестiк) бойынша тұтастай көрсетiледi.

      Жоспарлау бөлiмiнiң бастығы

у.с. - приказом Комитета РК по регулированию естественных монополий и защите конкуренции от 19.08.1998г. N 03-4 ОД ~V980644 Об утверждении Инструкции о порядке представления, рассмотрения и утверждения проектов цен и тарифов на продукцию и услуги хозяйствующих субъектов - естественных монополистов

Постановление Государственного комитета Республики Казахстан по ценовой и антимонопольной политике от 7 июня 1996 года N 4/75

      Рассмотрев проект Инструкции о порядке представления, рассмотрения и утверждения проектов цен и тарифов на продукцию хозяйствующих субъектов - естественных монополистов, Государственный комитет Республики Казахстан по ценовой и антимонопольной политике постановляет:
      1. Утвердить Инструкцию о порядке представления, рассмотрения и утверждения проектов цен и тарифов на продукцию хозяйствующих субъектов - естественных монополистов (прилагается).
      2. Начальнику главного управления ценовой политики, Папондопуло

Е.Н. и начальнику юридического отдела Нурабаевой А.К. произвести
регистрацию Инструкции в Министерстве юстиции Республики Казахстан.
     3. Начальнику организационно-кадрового управления Салтыбаевой
А.С. довести Инструкцию до территориальных комитетов по ценовой и
антимонопольной политике и заинтересованных министерств и ведомств.

     Председатель Комитета

                             Инструкция
                      о порядке представления,
                     рассмотрения и утверждения
                     проектов цен и тарифов на
                  продукцию и услуги хозяйствующих
               субъектов - естественных монополистов

                         I. Общие положения
     


      1.1. Настоящая Инструкция устанавливает единый порядок представления, рассмотрения и утверждения проектов цен и тарифов на продукцию и услуги хозяйствующих субъектов - естественных монополистов, а также повышение качественного уровня подготовки всех технико-экономических обоснований к проектам цен и тарифов.
      1.2. Установленный в Инструкции порядок распространяется на продукцию и услуги хозяйствующих субъектов - естественных монополистов (в дальнейшем хозяйствующие субъекты), на которую в соответствии с действующим законодательством предусмотрено государственное регулирование цен и, которые включены в Государственный регистр хозяйствующих субъектов естественных монополий Республики Казахстан.

                  II. Порядок и сроки представления,
          рассмотрения и утверждения проектов цен и тарифов

      2.1. Проекты цен и тарифов разрабатываются в связи с пересмотром действующих цен и тарифов на продукцию и услуги при изменении условий их производства и реализации, а также истечением срока действия ранее установленных цен и тарифов с ограниченным сроком действия.
      Цены и тарифы устанавливаются при наличии необходимых нормативных, расчетных и других материалов по их обоснованию.
      2.2. Проекты цен и тарифов представляются:
      - министерствами и ведомствами, хозяйствующими субъектами по номенклатуре продукции и услуг, цены и тарифы на которые устанавливаются Министерством экономики и торговли Республики Казахстан;
      - хозяйствующими субъектами по номенклатуре продукции и услуг, цены и тарифы на которые устанавливаются территориальными управлениями по ценовой и антимонопольной политике. <*>
      Сноска. Пункт 2.2 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      2.3. Проекты цен рассматриваются на Комиссии по вопросам регулирования цен Министерства экономики и торговли Республики Казахстан (коллегии) и утверждаются приказом Министра (приказом (постановлением) территориальных управлений). <*>
      Сноска. Пункт 2.3 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      2.4. Проекты цен и тарифов представляются в органы, уполномоченные утверждать цены, не позднее, чем за один месяц до начала квартала или истечения срока действия ранее установленной цены.
      2.5. Органы, уполномоченные устанавливать цены, в 20-дневный срок со дня получения всех необходимых для утверждения цен и тарифов материалов, но не более чем за 10 дней до дня их введения, рассматривают представленные проекты и принимают соответствующее решение. При принятии решения органы, уполномоченные утверждать цены, обязаны рассматривать информацию, предоставляемую всеми заинтересованными сторонами.
      В случаях представления в органы, уполномоченные устанавливать цены, материалов по обоснованию цен и тарифов не в полном объеме или с экономически не обоснованными расчетами, запросы о направлении необходимых материалов, а также возвращение представленных проектов на доработку производится в течение 6 дней со дня получения соответствующих проектов цен. Министерства, ведомства и хозяйствующие субъекты обязаны в недельный срок представить все необходимые дополнительные материалы.
      Органы, уполномоченные утверждать цены, при получении в указанный срок необходимых материалов в недельный срок принимают решения об утверждении цен и тарифов. <*>
      Сноска. Пункт 2.5 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      2.6. При утверждении цен одновременно на республиканском и региональном уровнях устанавливаются следующие сроки рассмотрения предложений:
      7 дней - для Министерства экономики и торговли Республики Казахстан;
      в течение 5 дней после установления цен на республиканском уровне представляются проекты цен хозяйствующими субъектами в территориальные управления по ценовой и антимонопольной политике;
      8 дней - для территориальных управлений по ценовой и антимонопольной политике. <*>
      Сноска. Пункт 2.6 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      2.7. В случаях, когда органами, уполномоченными утверждать цены и тарифы, вносятся изменения в их уровень, разногласия рассматриваются с участием министерств, ведомств, хозяйствующих субъектов, представивших проекты цен и тарифов. Одновременно проводятся публичные слушания предлагаемого уровня цен и тарифов с привлечением потребителей продукции: Союза промышленников, Общества по защите прав потребителей и других заинтересованных лиц. Органы, уполномоченные устанавливать цены, принимают окончательное решение по уровню цен. <*>
      Сноска. Пункт 2.7 - в новой редакции согласно приказу Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      2.8. Органы, уполномоченные утверждать цены, оперативно информируют о принятом решении министерства (ведомства) и хозяйствующие субъекты, представившие проекты цен. Обеспечение информацией об утвержденных ценах основных заказчиков продукции (услуг) и заинтересованных министерств (ведомств) производится министерствами, ведомствами и хозяйствующими субъектами. В целях защиты прав потребителей хозяйствующие субъекты обязаны заблаговременно известить потребителей об изменении цен и тарифов в средствах массовой информации. К хозяйствующим субъектам - естественным монополистам, нарушившим порядок заблаговременного уведомления потребителей об изменении цен и тарифов, применяются экономические санкции в установленном порядке.

                   III. Материалы, представляемые в
              органы, уполномоченные устанавливать цены

      3.1. Проекты цен (тарифов) представляются в форме проектов прейскурантов или проектов постановлений органов, уполномоченных устанавливать цены.
      3.2. Вместе с проектами новых цен (постановлений) представляются:
      - объяснительная записка, в которой указывается причины необходимости пересмотра цен, обоснование проектируемого уровня цены;
      - калькуляционные материалы (форма 1 и приложения к ней);
      - смета затрат на производство (форма 2);
      - расчет влияния изменения цен на объем продукции (услуг) и доход (прибыль) (форма 3);
      - бухгалтерский баланс организации за предыдущий период;
      - отчет об использовании дохода (прибыли);
      - отчет о результатах финансово-хозяйственной деятельности за предыдущий период (квартал) и ожидаемые за отчетный квартал. <*>
      Сноска. Пункт 3.2 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      3.3. Хозяйствующие субъекты - естественные монополисты, реализующие свою продукцию (услуги) по свободным ценам (тарифам), при их изменении в органы, регулирующие цены, вместе с заблаговременным извещением об уровне новых цен (тарифов) представляют:
      - объяснительную записку, в которой указываются причины пересмотра цен, и их обоснование;
      - отчет об использовании дохода (прибыли). <*>
      Сноска. Пункт 3.3 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      3.4. Данные в представляемых материалах заполняются на основании показателей соответствующих форм статистической и бухгалтерской отчетности.

               IV. Порядок рассмотрения проектов цен и
          тарифов органами, уполномоченными утверждать цены

      4.1. При рассмотрении проектов цен необходимо руководствоваться Стандартами бухгалтерского учета, утвержденными Национальной комиссией Республики Казахстан по бухгалтерскому учету, также Особым порядком формирования цен на продукцию (работы, услуги), производимую и реализуемую хозяйствующими субъектами- естественными монополистами, утвержденным Государственным комитетом Республики Казахстан по ценовой и антимонопольной политике.
      При этом необходимо:
      проверить соответствие норм расхода сырья и материалов, амортизационных отчислений, командировочных расходов и пр. действующим нормам, утвержденным в установленном порядке;
      установить влияние на изменение себестоимости стоимости основных видов сырья и материалов, топлива, электроэнергии и транспортных расходов;
      проверить расчет расходов на оплату труда, размер должностных окладов работников управленческого персонала, их соответствие действующим положениям по оплате труда, сравнить проектируемые расходы на оплату труда с фактическими за предыдущий (или отчетный) период, а также с среднеотраслевой заработной платой;
      сопоставить темпы роста объемов производства и уровня себестоимости продукции, работ (услуг). Установить, имеется ли возможность снижения себестоимости.
      В отраслях с сезонными колебаниями объемов производства при установлении цен принимаются данные в расчете на год. <*>
      Сноска. Пункт 4.1 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.
      4.2. При определении уровня дохода (прибыли) должны учитываться необходимые средства для уплаты налогов и платежей, предусмотренных законодательством, и для развития отрасли (хозяйствующего субъекта). При этом, следует обратить внимание на причины отклонения фактического уровня дохода (прибыли) от расчетного, принятого при установлении цен и тарифов ранее, а также его использование по направлениям. <*>
      Сноска. Пункт 4.2 - с изменениями, внесенными приказом Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.

              V. Ответственность за несоблюдение порядка,
                предусмотренного настоящей Инструкцией

      5.1. При предоставлении материалов, необходимых для утверждения цен, позже сроков, предусмотренных настоящей Инструкцией, орган, устанавливающий цены, вправе не рассматривать предложения об изменении цен и тарифов на предстоящий период.
      5.2. Во время действия утвержденной цены, органом, установившем ее, проводится оценка данных, представленных при определении уровня цены, в соответствии с Положением "О порядке регулирования и контроля за фактическими затратами хозяйствующих субъектов - естественных монополистов", утвержденным постановлением Государственного комитета Республики Казахстан по ценовой и антимонопольной политике от 27 февраля 1996 г. N 2/53.
      При выявлении значительных отклонений оперативных данных, представленных в обоснование цен и тарифов от фактических, орган, уполномоченный утверждать цену, имеет право отменить свое решение о повышении этих цен или снизить уровень действующей цены.
      5.3. За предоставление министерствами, ведомствами, хозяйствующими субъектами заведомо недостоверных или ложных сведений должностные лица привлекаются к административной ответственности в соответствии с действующим законодательством.
                                                Форма 1
<*>



      Сноска. Форма 1 - в новой редакции согласно приказу Министра

экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.

____________________________
 (министерство, ведомство)
___________________________________________________________________
    (объединение (предприятие)-изготовитель, город, N телефона)

                            КАЛЬКУЛЯЦИЯ
          на ____________________________________________
                  (наименование продукции (услуг))

     Действующая цена, тенге ___________________________
     Дата утверждения "___" _______________ 199 ____ г.
     Калькуляционная единица ___________________________

                                                 (в тенге и тиынах)
--------------------------------------------------------------------
    Наименование статей   ! Фактически  !Оперативные !Проектируемые
    затрат и              !за предыдущий!данные за   !данные для
    других показателей    !период       !отчетный    !расчета
                          !(квартал)    !квартал     ! цены
--------------------------------------------------------------------
А. Прямые затраты

I. Материальные затраты
1. Сырье и материалы
2. Покупные изделия и
   полуфабрикаты
3. Вспомогательные материалы
4. Топливо на
   технологические цели
5. Энергия на
   технологические цели

II. Затраты на оплату труда
6. Основная заработная
   плата производственных
   рабочих
   в том числе доплаты
   (премии)
7. Дополнительная
   заработная плата
   производственных рабочих
8. Отчисления на социальное
   страхование
9. Отчисления в Фонд
   содействия занятости

 Б. Прочие производственные
    затраты
10. Накладные расходы
    (затраты, непосредственно
    связанные с производством
    продукции)
11. Итого производственная
    себестоимость

 В. Расходы периода
12. Общие и административные
    расходы (эатраты,
    связанные с управлением
    и организацией
    производства)
13. Отчисления в дорожный
    фонд
14. Расходы по реализации
    (сбыту) продукции
15. Всего расходов

 Г. Доход
16. Доход (прибыль)

17. Цена предприятия

    Справочно:
 - Рентабельность к
   себестоимости, в %
 - Выпуск продукции (услуг)
   в натуральном выражении
 - Удельный вес данной
   продукции (услуг)
   в общем объеме предприятия

   Начальник планового отдела
   Главный бухгалтер
   Директор

                   Указания к заполнению формы 1



      Калькуляции себестоимости продукции составляются в соответствии со Стандартами бухгалтерского учета с приложением расшифровки материальных, трудовых и прочих затрат. С учетом отраслевых особенностей и особенностей технологии производства продукции и оказания услуг форма 1 и приложения к ней могут быть изменены по согласованию с органом, утверждающим цены.
      Расшифровки материальных, трудовых и прочих затрат составляются

к проектируемой калькуляции себестоимости продукции (услуг), на
которую устанавливается цена.
     В тех случаях, когда продукция (услуги) производится на
нескольких предприятиях, калькуляции себестоимости представляются по
каждому предприятию.
     При значительных отклонениях проектируемых затрат по сравнению
с отчетными (нормативными) данными в объяснительной записке
указывается причина, за счет чего произошли эти изменения.

                                         Приложение 1 к форме 1

                            Расшифровка
          материальных затрат к калькуляции себестоимости
          для расчета цены (тарифа)______________________

                                                (в тенге и тиынах)
--------------------------------------------------------------------
     Наименование| Единица  | Затраты на единицу по нормам,
      материалов |измерения |   учтенным при расчете цены
                 |          +--------------------------------------
                 |          | нормы расхода  |  цена  |   сумма
-----------------+----------+----------------+--------+------------
         1       |    2     |      3         |    4   |      5
-------------------------------------------------------------------
Сырье и материалы
.................
Покупные изделия
и полуфабрикаты
.................
Вспомогательные
материалы
.................
Топливо
.................
Энергия
.................

     Начальник планового отдела
     Главный бухгалтер

                                                Приложение 2 к форме 1

                            Расшифровка
               затрат по статье "основная заработная
                  плата производственных рабочих"
                    к калькуляции себестоимости

     для расчета цены (тарифа) на____________________________

                                                (в тенге и тиынах)
--------------------------------------------------------------------
         Виды работ       |          Учтено при расчете цены
                          +-----------------------------------------
                          |  трудоемкость | стоимость |   сумма
                          |    по нормам  | нормочаса | заработной
                          |               |           |   платы
--------------------------+---------------+-----------+-------------
               1          |       2       |      3    |     4
--------------------------------------------------------------------
Сдельные работы
...............
Доплаты (премии)
   процент
   сумма
Итого с учетом доплат
Повременные работы
...............
Премии
   процент
   сумма
Итого

Всего
Выплаты по районному,
отраслевому и т.д.
коэффициентам

     Начальник отдела труда и заработной платы


                                           Приложение 3 к форме 1
<*>



      Сноска. Приложение 3 к форме 1 - в новой редакции согласно приказу

Министра экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. 
N 162.

                            Расшифровка
                         накладных расходов
                                                           (в тенге)
--------------------------------------------------------------------
                            !      В целом по предприятию
       Статьи расходов      !---------------------------------------
                            !Фактически   !Оперативные!Проектируемые
                            !за предыдущий!данные за  !данные
                            !период       !отчетный   !для расчета
                            !(квартал)    !квартал    !цены
--------------------------------------------------------------------
Накладные расходы:
..........................
..........................
..........................
..........................

Итого:

Принятая база распределения
для расчета на единицу
продукции:
___________________________
Накладные расходы в %% к
базе распределения

Начальник планового отдела
Главный бухгалтер


                                         Приложение 4 к форме 1
<*>



      Сноска. Форма 1 - дополнена Приложением 4 согласно приказу Министра

экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.

                            Расшифровка
                 общих и административных расходов

                                                          (в тенге)
--------------------------------------------------------------------
                            !      В целом по предприятию
       Статьи расходов      !---------------------------------------
                            !Фактически   !Оперативные!Проектируемые
                            !за предыдущий!данные за  !данные для
                            !период       !отчетный   !расчета цены
                            !(квартал)    ! квартал   !
--------------------------------------------------------------------
Общие и административные
расходы:
............................
............................
............................
............................

Итого:
Принятая база распределения
для расчета на единицу
продукции:
---------------------------
Общие и административные
расходы в %% к базе
распределения

Начальник планового отдела
главный бухгалтер


                                                      Форма 2
<*>



      Сноска. Форма 2 - в новой редакции согласно приказу Министра

экономики и торговли Республики Казахстан от 5 сентября 1997 г. N 162.

____________________________
(министерство, ведомство)
____________________________
(предприятие, организация)

                    СМЕТА ЗАТРАТ НА ПРОИЗВОДСТВО

                                                      (в тыс.тенге)
--------------------------------------------------------------------
                           !        В целом по предприятию
    Наименование статей    !----------------------------------------
     затрат *) и           !Фактически   !Оперативные !Проектируемые
    других показателей     !за предыдущий!данные за   !данные для
                           !период       !отчетный    !расчета
                           !(квартал)    !квартал     !цены
--------------------------------------------------------------------
1. Сырье и материалы
2. Топливо
3. Энергия
4. Заработная плата
5. Отчисления на социальное
   страхование
6. Амортизация основных
   фондов
7. Прочие расходы **)

Итого затрат на производство

   Справочно:
   Стоимость реализованной
   продукции в действующих
   ценах
   Доход (прибыль)
   Фонд оплаты труда
   в том числе
   производственных рабочих
   Общая численность, чел.
   в том числе
   производственных рабочих
   Стоимость основных
   производственных фондов
   Рентабельность, в %,
   к себестоимости
   к стоимости
   производственных фондов
------------------------------
     *) Наименование статей затрат указывается с учетом отраслевых
особенностей.
     **) Составляется полная расшифровка расходов, включенных в эту
статью.

     Начальник планового отдела
     Главный бухгалтер

                                          Форма 3

                       Основные экономические
               показатели при изменении цен и тарифов

--------------------------------------------------------------------
Наиме-|Стои-  | Объем товарной продукции |     Рентабельность, в %
нова- |мость  |   на____квартал 199__г.  +---------------------------
ние   |произ- |       тыс.тенге          | к себестои- | к произ-
пред- |водст- +--------------------------| мости       |водственным
прия- |венных |по се-|в ценах предприятия|             |  фондам
тия   |фондов |бесто-+-------------------+-------------+-------------
      | тыс.  |имости|до измене-|после из|  до  |после |до   |после
      |тенге  |      |   ния    | менения| изме-|изме- |изме-|изме-
      |       |      |          |        | нения|нения |нения|нения
------+-------+------+----------+--------+------+------+-----+-----
 1    |   2   |   3  |    4     |   5    |  6   |  7   |  8  |  9
-------------------------------------------------------------------





      Примечание. Данные показываются в целом по предприятию (объединению), в том числе по продукции (услугам), на которые пересматриваются цены.

      Начальник планового отдела