-------------------Бұйрықтан үзінді---------------- Мемлекеттік кіріс министрінің 2002 жылғы 9 сәуірдегі N 416 бұйрығы
"Салық және бюджетке төленетiн басқа да мiндеттi төлемдер туралы" Қазақстан Республикасының K010209_ Кодексiн (Салық Кодексiн) қолданысқа енгiзу туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 12 шiлдедегi Заңына сәйкес
БҰЙЫРАМЫН:
Күшiн жоғалтқан жекелеген бұйрықтарының тiзбесi:
23. "Мемлекеттiк бажды есептеу мен төлеу тәртiбi туралы" Нұсқаулықты
бекiту туралы" Қазақстан Республикасы Мемлекеттiк салық комитетiнiң 1997 жылғы 4 наурыздағы N 74 V970330_ бұйрығы. ----------------------------------------------------- Қазақстан Республикасының 1996 жылғы 31 желтоқсандағы N 65-1 "Мемлекеттiк баж туралы" Заңын iске асыру, заңды iс-әрекеттер жасағаны үшiн алынатын баж немесе оған мемлекеттiк органдар мен лауазымды адамдардың өкiлеттi құжаттарын беру үшiн бұйырамын: "Мемлекеттiк бажды есептеу және төлеу тәртiбi туралы" нұсқаулық бекiтiлсiн. Төраға Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк салық комитетi
Қазақстан Республикасы
Мемлекеттiк салық комитетi төрағасының бұйрығымен бекiтiлдi 1997 жылғы 4 наурыз N 74
Осы Нұсқаулық "Мемлекеттiк баж туралы" Z960065_ Қазақстан Республикасының 1996 жылғы 31 желтоқсандағы N 65-1 Заңына сәйкес шығарылды.
I тарау. Жалпы ережелер
Мемлекеттiк баж Қазақстан Республикасының "Мемлекеттiк баж туралы" Заңымен белгiленген уәкiлдiк берiлген мемлекеттiк органдар немесе лауазымды адамдар заңдық мәнi бар iс-қимылдар жасағаны не құжаттар бергенi үшiн алынатын мiндеттi төлем.
1. Мемлекеттiк баж төлеушiлер - заңдық мәнi бар iс-қимылдар жасау немесе құжаттар беру жөнiнде уәкiлдiк берiлген мемлекеттiк органдарға немесе лауазымды адамдарға өтiнiш жасайтын жеке және заңды тұлғалар болып табылады.
2. Мемлекеттiк баж:
а/ сотқа берiлетiн талап арыздардан, ерекше жүргiзiлетiн iстер жөнiндегi арыздардан, (шағымдардан), кассациялық шағымдардан, сондай-ақ соттың құжаттар көшiрмелерiн (дубликаттарын) бергенi үшiн;
б/ нотариаттық жұмыстар жүргiзу үшiн, сондай-ақ нотариат куәландырған құжаттардың көшiрмелерiн (дубликаттарын) бергенi үшiн;
в/ азаматтық қал актiлерiн тiркеу үшiн, сондай-ақ азаматтарға азаматтық қал актiлерiн тiркеу туралы куәлiктердi қайталап беру және азаматтық қал актiлерiнiң жазбаларын өзгертуге, толықтыруға, түзетуге және қалпына келтiруге байланысты куәлiктер беру үшiн;
г/ шетелге шығуға құқық беретiн құжаттарды және басқа мемлекеттерден азаматтарды Қазақстан Республикасына шақыруды рәсiмдеу үшiн, сондай-ақ осы құжаттарға өзгерiстер енгiзу үшiн;
д/ шетел азаматтарының паспортына немесе оларды алмастыратын құжаттарға Қазақстан Республикасына әкелуге құқық беретiн рұқсат белгiсiн қою үшiн;
е/ Қазақстан Республикасының азаматтығын алу, Қазақстан Республикасының азаматтығын қалпына келтiру және Қазақстан Республикасы азаматтығынан шығу туралы құжаттарды ресiмдеу үшiн;
ж/ тұрғылықты жерiн тiркеу үшiн;
е/ аң аулау құқығына рұқсат беру үшiн;
и/ азаматтық қаруды (атылмайтын аңшылық қарудан, пневматикалық қарудан және газды аэрозоль құрылғыларынан басқасын) тiркеу және қайта тiркеу үшiн алынады.
II тарау. Мемлекеттiк бажды есептеу және төлеу тәртiбi
3. Мемлекеттiк баждың екi түрi белгiлендi теңгермелi және нақты процент ставкасы.
Теңгермелi баж тиiстi сомаға /талап сомасына/ проценттiк қатынаста алынады, мемлекеттiк баждың нақты проценттiк ставкалары мемлекеттiк баж төленген күнi республикада белгiленген есептiк көрсеткiш мөлшерiне негiзделiп есептеледi.
Бажды алған кезде оның сомасы 1 теңгеге дейiн тұтасталады бұл жағдайда 50 тиынға дейiнгi сома есепке алынбайды, ал 50 тиын және одан жоғары 1 теңге деп алынады.
4. Мемлекеттiк баж нақты ақшамен, сондай-ақ төлеушiнiң банктегi /оның филиалындағы/ шотынан аудару арқылы төленедi. Несие мекемелерi жеке адамдардан мемлекеттiк баж алғанда барлық жағдайда қатаң есептегi белгiленген нысандағы квитанцияның нөмiрiн көрсете отырып жүзеге асырады.
Село әкiмшiлiктерi орындаған жұмыстар үшiн баж белгiленген нысандағы квитанцияны беру арқылы нақты ақшамен төленедi.
5. Мемлекеттiк баж:
а/ соттарда қаралатын iстер бойынша тиiстi арыз /шағым/ немесе кассациялық шағым берiлгенге дейiн, сондай-ақ сот құжаттарының көшiрмелерiн берген кезде;
б/ нотариаттық жұмыстар жүргiзу үшiн нотариаттық жұмыстарды атқару кезiнде, ал құжаттардың көшiрмелерiн беру үшiн оларды берген кезде.
Мәмiлелер бойынша бiр жақ баж төлеуден босатылған жағдайда, егер олар да баж төлеуден босатылмаған болса, онда бажды екiншi жақ төлейдi.
Нотариат конторының депозитiне қабылдануға ақшалай сома пошта арқылы немесе несие мекемесiнен келiп түссе, онда тиiстi баж сомасы келiп түскен ақшалардан алынады, ал олардың қалғаны депозитке қабылданады. Баждың ұсталған сомасы, нотариаттық контордың банкке депозиттiк соманы банктiң квитанциясымен кезектi тапсырғанда бюджетке аударылады, ол нотариаттық контордың iсiнде сақталады.
в/ азаматтық хал актiлерiн мемлекеттiк тiркеу үшiн, азаматтық хал актiлерiнiң жазбаларына түзетулер мен өзгерiстер енгiзу үшiн тиiстi арыздарды берген кезде, ал қайтадан куәлiктер мен анықтамалар беру үшiн оларды берген кезде;
г/ кәмелетке толмаған балалары жоқ жұбайлардың өзара келiсiмi бойынша неке бұзуды мемлекеттiк тiркеу үшiн актiнi тiркеген кезде;
д/ азаматтардың тұрғылықты жерiн тiркеу үшiн - тиiстi құжаттарды бергенге дейiн;
е/ аң аулау құқығына рұқсат беру үшiн тиiстi құжаттарды бергенге дейiн;
ж/ Қазақстан Республикасының азаматтығын алуға немесе Қазақстан Республикасының азаматтығынан шығуға, сондай-ақ Қазақстан Республикасынан кетуге және Қазақстан Республикасына келуге байланысты iстер бойынша - тиiстi құжаттарды алғанға дейiн төленедi.
6. Бажды аударған төлем құжаты, ақшаны баж төлемiне қабылдағаны туралы банк квитанциясы талапкер өтiнiштерiне, кассациялық шағымдарға тiгiледi, мемлекеттiк бажды алатын мекеменiң iсiнде мәмiле куәлiктерi туралы, азаматтық хал актiлерiнiң өтiнiштерi туралы және басқа құжаттардың берiлгенi туралы құжаттардың данасы қалдырылады.
Нотариаттық iстердi тiркеуге арналған реестрде алынған баждың сомасы, банк құжатының күнi мен нөмiрi көрсетiледi.
Селолық әкiмшiлiктiң бұған өкiлденген тұлғасы төлеушiге бажды төлегенi жайлы квитанция бередi, төлеушiге берiлетiн куәландырылған құжаттарда, осы құжаттардың көшiрмелерiнде және селолық әкiмшiлiктiң кiтабында алынған баждың сомасы квитанцияның нөмiрi көрсетiлiп белгi қойылады.
Азаматтық хал актiлерiн тiркеген кезде селолық әкiмшiлiктiң бұған өкiлденген тұлғасы төленген баждың сомасын, осыған арналған акт кiтабының бағанында немесе акт жазуының соңында көрсетедi. Бұл жағдайда баж төленгендiгi туралы жазуды бажды төлеген адам куәландыруы тиіс.
7. Төлемшiлер бажды төлеуден босатылған жағдайда, бұл туралы тиiстi құжаттарда /реестрлерде, кiтаптарда т.б./ берiлген жеңiлдiк құқығы негiзделiп белгi қойылады.
8. Мекемелер мен ұйымдардың атқарған жұмыстары үшiн мемлекеттiк баж, төлем уақытында айлық төлем көрсеткiшi бойынша нақты ақшамен 50 процентке дейiн толық алынуы мүмкiн, ал одан жоғары болса тек қана несие мекемелерi арқылы.
Бұл жағдайда, жұмыс аяғына дейiн баж алатын мекемелер мен ұйымдардың кассалық қалдығы бiр айлық көрсеткiшiнiң сомасынан аспауы тиiс.
Нақты ақшамен сондай-ақ заңды және жеке тұлғалардың шоттарынан аударылған мемлекеттiк баж сомасы, төлемдi алған банктiң /оның бөлiмшесiнiң/ жергiлiктi жерiнiң бюджет кiрiсiне аударылады.
Республиканың, ТМД және алыс шетелдердiң талапкер шаруашылық субъектiлерiнiң iстерi жөнiнде алқаның қараған iстер бойынша алынған мемлекеттiк баж талапкерлердiң өтiнiшiн қараған алқаның жергiлiктi бюджетiнiң кiрiсiне аударылады.
III тарау. Мемлекеттiк бажды қайтару тәртiбi
9. Төленген мемлекеттiк баж:
а/ баж осы заң бойынша талап етiлетiнiнен артық мөлшерде төленген;
б/ арыз /шағым/ керi қайтарылған немесе оны қабылдаудан бас тартылған, сондай-ақ нотариустар немесе оған уәкiлеттi адамдар нотариаттық жұмыстарды атқарудан бас тартқан;
в/ егер iс сотта қаралуға жатпайтын болса, сондай-ақ талапкер дауды алдын-ала шешудiң осы санаттағы iстер үшiн белгiленген тәртiбiн сақтамаса, не талапты төлем қабiлетi жоқ адам қойса, iс жүргiзу тоқтатылған немесе талап қаралмай тасталған;
г/ мемлекеттiк баж төлеген адамдар заңдық мәнi бар iс-қимыл жасаудан немесе осындай заңдық мәнi бар iс-қимыл жасайтын органға өтiнiш жасалғанға дейiн құжат алудан бас тартқан;
д/ Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарында белгiленген өзге де жағдайларда iшiнара немесе толық қайтарылуға тиiс.
10. Мемлекеттiк бажды қайтару үшiн төлем төлеушi өтiнiшiмен салық органына жүгiнедi, оған баж алған мекеменiң баждың толық немесе жартылай қайтарылу себебi негiзделген анықтамасы тiгiледi, оған қоса егер де төленген баж толық мөлшерде қайтарылатын болса баждың төленгендiгiн анықтайтын құжат қосылады.
Республиканың, ТМД және алыс шетелдердiң талапкер шаруашылық субъектiлерiнiң iстерi жөнiнде алқаның қараған iстерi бойынша алынған мемлекеттiк бажды қайтару үшiн бюджетке түскен ауданның не қаланың салық органына жүгiну керек. Төлеушiнiң бажды қайтару өтiнiшiне, шаруашылық iстерi жөнiндегi алқаның бажды төлегендiгiн анықтайтын құжатымен баждың толық және жартылай қайтарылғандығы туралы шешiмi қоса берiледi.
Бажды мiндеттеп қайтарып алу тәртiбi кезiнде шаруашылық iстерi жөнiндегi алқа мемлекеттiк баж қайтарылатын шаруашылық субъектiсiнiң толық аталуын, салық төлеушiнiң тiркелу нөмiрi, салық төлеушiнiң тұрған жерiндегi салық инспекциясының банк мекемесiнiң есеп шотының нөмiрi жайлы бұйрық шығарады.
Баж қайтарылған жағдайда, салық инспекциясы жоғарыда аталған құжат түгелденгенде N 21 нысанының тұжырымы рәсiмделiп, баждың қайтарылғаны туралы тұжырым қаржы органына жiберiледi.
11. Салық органының шешiмi азаматтар немесе заңды тұлғалар арыз берген кезден бастап бiр айдан кешiктiрмей қабылданады. Қайтарылуға тиiстi мемлекеттiк баж азаматқа немесе заңды тұлғаға оны қайтару туралы шешiм қабылданған күннен бастап 10 күн iшiнде берiлуге тиiс.
Бажды алған мекемелерде қалатын iстер бойынша бажды қайтару үшiн мекеменiң анықтамасында тиiстi құжаттардың /талапкер өтiнiшiнiң, төлем құжатының, квитанцияның/ аталған мекеменiң iсiнде қалғаны көрсетiледi.
12. Бажды қайтару соманың бюджетке есептелiнуiне бiр жыл толмаған
жағдайда, егер қайтару туралы өтiнiш бажды алған салық органына немесе мекемеге бергенде жүзеге асырылады. IV тарау. Мемлекеттiк баж ставкалары мен төлеу тәртiбi 1. Соттардағы мемлекеттiк баж ставкалары 13. Сотқа берiлетiн талап арыздардан, ерекше жүргiзiлетiн iстер жөнiндегi арыздардан /шағымдардан/ кассациялық шағымдардан, сондай-ақ соттың құжаттар көшiрмелерiн /дубликаттарын/ бергенi үшiн мемлекеттiк баж мынадай мөлшерде алынады: а/ мүлiк сипаттағы талап арыздардан: жеке тұлғалар үшiн талап сомасының 1 процентi заңды тұлғалар үшiн талап сомасының 3 процентi б/ мемлекеттiк органдар мен олардың лауазымды адамдарының жеке тұлғалардың құқықтарына нұқсан келтiретiн заңсыз iс-әрекеттерiне берiлген шағымдардан 30 процент в/ мемлекеттiк органдар мен олардың лауазымды адамдарының заңды тұлғалардың құқықтарына нұқсан келтiретiн заңсыз iс-әрекеттерiне берiлген шағымдардан 500 процент г/ некенi бұзу туралы талап арыздардан. Ескертпе: некенi бұзу кезiнде мүлiктi бөлген жағдайда баж осы баптың "а" тармақшасына сәйкес талап бағасына қарай белгiлендi; д/ хабар-ошарсыз кеткен немесе ақылынан ауысуы немесе ақыл- есiнiң кемдiгi салдарынан әрекет қабiлетi жоқ деп белгiленген тәртiппен танылған адамдармен, не үш жылдан астам бас бостан. дығынан айыруға сотталған адамдармен некенi бұзу кезiнде мүлiктi бөлу туралы талап арыздардан 13 тармақтың "а" тармақшасына сәйкес е/ тұрғын үй-жайларды жалдау шартын өзгерту немесе бұзу туралы мұраны қабылдау мерзiмiн ұзарту туралы мүлiктi пайдалануға тыйым салудан босату туралы талап арыздардан және мүлiктiк емес сипаттағы немесе бағалауға жатпайтын басқа да талап арыздардан 50 процент ж/ ерекше жүргiзiлетiн iстер жөнiндегi арыздардан /шағымдардан/ 50 процент з/ сот шешiмiне кассациялық шағымдардан мүлiктiк емес сипаттағы талап арыз берiлген кезде алынатын мемлекеттiк баж мөлшерiнiң, ал мүлiктiк сипаттағы даулар бойынша берушi дауласып отырған сома негiзге алынып отырған сома негiзгi алынып есептелген мемлекеттiк баж мөлшерiнiң 50 процентi и/ орындау парағының дубликатын беру туралы мәселе бойынша сот ұйғарымына жеке шағымнан 500 процент к/ сот шешiмдерiнiң, үкiмдерiнiң, ұйғарымдарының, соттың басқа да қаулыларының көшiрмелерiн /дубликаттарын/, сондай-ақ iске қатысушы тараптар мен басқа да адамдардың өтiнiшi бойынша соттар беретiн iске қатысты басқа да құжаттардың көшiрмелерiн қайталап беру үшiн әрбiр құжат үшiн 10 процент және бұған қоса, әзiрленген әр бет үшiн 3 процент л/ заңды тұлғаларды банкрот деп тану туралы арыздардан 500 процент
14. Бiр мезгiлде мүлiктiк және мүлiктiк емес сипаттағы талаптар қойылған талап арыздар үшiн мүлiктiк сипаттағы талап арыздарға және мүлiктiк емес сипаттағы талап арыздарға белгiленген мемлекеттiк баж қатар алынады.
Талапкердiң бiр мезгiлде мүлiктi бөлiп некенi бұзу туралы өтiнiшiнен баж некенi бұзу және мүлiктi бөлiсуден алынады.
15. Қарама қарсы талап арыздардан, сондай-ақ өз бетiнше шағым айтатын үшiншi талапкер өтiнiшiнен баж жалпы негiзде алынады.
Сот алғашқы талапкердi оның келiсiмi бойынша басқа адаммен алмастырылса, онда осы адам жалпы негiзде баж төлеуге тиiс.
Егер сот бiр немесе бiрнеше бiрiккен талап шарттарын жеке өндiрiске бөлсе, талапкер төлеген баж қайтадан есептелмейдi және қайтарылмайды. Бөлектенген жеке өндiрiс бойынша баж қайталап алынбайды.
16. Бұрын қаралмаған, қайталап берiлген талаптар бойынша баж жалпы негiзде алынады. Бұл жағдайда бұрын қаралмаған iс бойынша баж қайтарылуға тиiстi болса, бiрақ қайтарылмаса, онда оның бюджетке аударылғанына бiр жыл толмаса, онда баждың төленгендiгi туралы құжат берiледi.
Сонымен қатар төлемнiң мөлшерi мен мерзiмiнiң өзгеруi туралы талапкерден, шешiмнiң күшiне енгенде, жауапкерден мезгiлдi төлем алынатындықтан баж алынады.
17. Талап бағасы, осыған байланысты баж алынатындықтан, талапкер белгiлейдi, сәйкес жағдайда азаматтық процессуалдық заңда белгiленгендiктен сот анықтайды. Осы ереже талапкер өтiнiшiне де, сондай-ақ кассациялық шағымға да жүредi.
Балаларды асырауға арналған алименттi өндiрiп алу туралы iстен баж, табыс салығын алып тастағанда, 12 айдың тұтас сомасымен, еңбекке ақы төлеу орташа айлық мөлшерден есептелiп алынады. Егер де сот балаларды асырауға арналған алименттi және талапкердi асырауға сома өндiрiп алуға шешiм шығарса, онда мемлекеттiк баж бiр жылғы осы төлемдер сомасының қосындысынан алынады.
Мысалы: Ахметова А.Т. екi балаға алимент төлеуге Ахметов Б.У. талап қойған. Еңбек ақы туралы анықтама бойынша, табыс салығын алып тастағанда, бiр айлық орташа жалақысы 7500 теңге құраған. Ай сайын ол балаларға еңбек ақысының 1/3 бөлiгiн төлейдi - 2500 теңге, бiр жылға 12х2500=30 000 теңге төлейдi.
13 тармақтың "а" тармақшасына сәйкес мемлекеттiк баж 300 теңге құрайды /өндiрiп алынатынның 1 процентi/.
Егер де алимент төлеуге талап қойылған жауап берушi кәсiпкерлiк қызметтен немесе басқа кәсiптен табыс алса, салық органына берiлген декларация бойынша баж алынады. Декларацияның көшiрмесi iске тiгiледi.
18. Талап қанағаттандырылмаған жағдайда, талапкер баждан босатылған тұста алынатын сомаға сәйкес баж жауапкерден мемлекет пайдасына өндiрiлiп алынады /егер де ол баждан босатылмаған жағдайда/.
19. Бiр немесе бiрнеше жауап берушiлерге бiрнеше талапкерлер талап қойса онда баж жалпы талап сомасынан алынады және талапкерлерге олардың қойған талабына сай төленедi.
Жалпы талап сомасынан баж мынадай жағдайда:
бiр талапкерлiк бiрнеше жауап берушiлерге талап қоюынан;
талап өтiнiшiн алған соттар бiрлестiгiнiң, бiрнеше бiрыңғайдағы бiр өндiрiске талабынан алынады.
Баж төлеуден босатылған бiр немесе бiрнеше талапкерлердiң, бiрнеше жауап берушiлерге ұсынылған талабы толық не жартылай қанағаттандырылғанда, баж алу сот шешiмiмен әрбiр қарызданушының сомасынан алынады. Егер де бiрнеше талапкердiң бiр жауап берушiге талабы қойылса баж бюджетке жауап берушiден жалпы тағылған қарыздың сомасынан өндiрiлiп алынады.
Сот басқа адамды екiншi жауапкер ретiнде тартса және талапкер сомасы жартысының қалғанын екiншiсiне жүктесе, бұл жағдайда талапкер баж төлеуден босатылса, онда жалпы қанағаттандырылған талап сомасының жиынтығынан, әрбiр жауап берушiге жүктелген талап сома теңгермелi түрде алынады.
Егер де баж төлеуден босатылған талапкер, жауапкердiң өз еркiмен оның талабын толық не жартылай орындағанда өзiнiң талабында тұрмаса, онда жауапкерден бюджетке баж сомасын сот анықтайды.
20. Талапкер өтiнiшiнде талап сомасын көрсетпеген жағдайда, онда сот талап өтiнiшiн аларда топшалап талап құнынан, алдын ала төленетiн баж сомасын анықтайды. Егер де сот шығарған шешiмде жалпы талап сомасы көбейтiлсе, онда баж көбейтiлген сомадан алынады.
Осындай тәртiппен баж алынады, егер де сот iстiң ыңғайына байланысты белгiленген жағдайда талапкер талабының өтiнiшiнен шығып кетсе.
21. Осы нұсқаудың 19 және 20 тармақтарында айтылған тәртiп, кассациялық шағымды қабылдау кезiнде қолданылады.
22. Мүлiктi мұрагерлiкке алу құқығы туралы сот шешiмi қабылдағанда, бажды мүлiктiң жалпы құнынан туындай отырып әрбiр мұрагерден өзiнiң үлесiне қарай сот анықтайды.
23. Мүлiк иелiгiне құқық туралы талап өтiнiшiмен, мүлiктi иелiктен алу келiсiмнiң күшiн жою туралы, мүлiкке үлес құқығын тану туралы, жалпы мүлiктен үлесiн бөлiп алу және мұрагерлерге тиiстi мүлiктi өндiрiп алу туралы өтiнiштен баж оның үлесiнен немесе өндiрiлетiн мүлiктiң құнынан алынады.
24. Бағалауға жатпайтын шартты тану туралы талап өтiнiшiнен, шартты бұзу туралы немесе оның талаптарын өзгерту мен толықтыру туралы өтiнiштен баж 13 тармақтың белгiленген "е" тармақшасының ставкасы бойынша алынады.
Белгiленген тармақтағы шаруашылық iстерi жөнiндегi алқа өтiнiшiн басқа белгiленген бағынысты ведомствоға жiберiлгенде баж екiншi рет алынбайды, ал жинақталған айырма төлеушiден өндiрiледi, немесе қайтарылады.
25. Өндiрiс iсi бойынша өтiнiштi алу немесе тоқтатуға бас тартқан негiз бойынша жағдай реттелгеннен кейiн қайталап өтiнiш берiлсе, бюджетке төленгенге бiр жыл толмаған жағдайда бажды қайталап төлемес үшiн баждың төленгендiгi туралы алғашқы құжат ұсынылады.
26. Баж алынатын талап құнына өтiнiштегi көрсетiлген санкция сомасы ұсынылады, егер ол көрсетiлмесе онда талапкердiң талабы орындалса да, не бас тартылса да шаруашылық iстерi бойынша алқа шешiмi анықтаған санкция сомасы қосылады.
Бажды алу үшiн сома санкциясы барлық жағдайда шешiм қабылданған күнiмен анықталады.
27. Талапкер талабы азайған кезде алынған баж қайтарылмайды. Талап жоғарылағанда жетпеген сома жоғарылаған сомадан толықтырылады.
28. Шаруашылық iстерi бойынша алқаға ведомстволық бағынысты кәсiпорындар, мекемелер және ұйымдар мүддесiн қорғауға берген жоғары органдардың өтiнiштерiн баж жалпы негiзде алынады. Бұл жағдайда бажды жоғары органдар, сондай-ақ ведомстволық бағынысты кәсiпорындар, мекемелер мен ұйымдар төлеуi мүмкiн.
Мемлекеттiк бажды өндiрiп алу бөлiгi жөнiндегi шаруашылық iстерi бойынша алқа шешiмiн қайта қарау туралы өтiнiштен баж дау сомасынан туындап жалпы негiзде алынады. Шаруашылық iстерi бойынша алқа шешiмiн қайта қарау туралы өтiнiштен, негiзгi талап сомасы мен мемлекеттiк баж сомасына байланысты баж даулы жақтардың негiзгi талап сомасынан алынады.
29. Iс бойынша өндiрiстi тоқтату туралы шаруашылық iстерi бойынша алқа анықтамасын тоқтату туралы өтiнiштен баж жалпы негiзде алынады.
Талапкер баждан босатылған жағдайда, талап орындалса, онда жауапкер баждан босатылмаған жағдайда талап өтiнiштерiн қанағаттандырылған мөлшерге баж теңгермелi жауапкерден өндiрiлiп алынады.
Шаруашылық iстерi бойынша алқаның бастамасы бойынша қозғалған iстi қарау кезiнде (қандай-да болмасын жақтардың өтiнiш беруiнсiз) мемлекеттiк баж iс бойынша белгiленген сомадан бюджетке жауап берушiден өндiрiледi. Бiр жаққа пайдалы шешiмдi қарау кезiнде баж осындай тәртiппен өндiрiледi.
Бiр төлем құжаты бойынша аталған шаруашылық iстерi бойынша алқада қаралатын бiрнеше iске баж аударылған жағдайда құжат бiр iске тiгiледi. Басқа iстерде баждың төленгендiгi туралы белгi қойылады, төлем құжаты тiгiлген iс көрсетiледi.
30. Соттарда мемлекеттiк баж төлеуден мыналар босатылады;
а) талапкерлер - еңбекке ақы төлеу сомасын өндiрiп алу туралы талаптар және еңбек қызметiне байланысты басқа да талаптар бойынша;
б) талапкерлер - авторлық құқықтан, сондай-ақ жаңалық ашу, өнертабыс, рационализаторлық ұсыныс және өнеркәсiптiк үлгiлер құқығынан туындайтын талаптар бойынша;
в) талапкерлер - алимент өндiрiп алу туралы талаптар бойынша;
г) талапкерлер - асыраушының мертiгуiне немесе денсаулығының өзге де зақымдануына, сондай-ақ қайтыс болуына байланысты зиянның орнын толтыру туралы талаптар бойынша;
д) талапкерлер - қылмыс жасау арқылы келтiрiлген материалдық нұқсанның орнын толтыру туралы талаптар бойынша.
Азаматтық сот iсi тәртiбi бойынша жауапкерден жоғарыда көрсетiлген мемлекеттiк баж сомасы жалпы ген тәртiп негiзiнде алынады;
е) жеке тұлғалар - некенi бұзу туралы iстер жөнiндегi кассациялық шағымдардан;
ж) iске қатысы жоқ адамдардан басқа заңды және жеке тұлғалар қылмыстық iстерге және алимент жөнiндегi iстерге байланысты өздерiне құжаттар бергенi үшiн;
з) талапкерлер - Қазақстан Республикасының табиғат қорғау заңдарының бұзылуы арқылы мемлекетке келтiрiлген нұқсанның орнын толтыру үшiн мемлекет кiрiсiне қаражат өндiрiп алу туралы талаптар бойынша;
и) жалпы орта бiлiм беру жүйесiнiң кәсiптiк-техникалық мектептерi - оқу орындарын өз бетiмен тастап кеткен немесе олардан шығарылған оқушылардың қажетiне жұмсауға мемлекет шеккен шығындарды өндiрiп алу туралы талаптар бойынша;
к/ жеке тұлғалар қылмыс жасау арқылы келтiрiлген материалдық нұқсанды өндiрiп алудың дұрыстығына дау жасалатын қылмыстық iстер бойынша кассациялық шағымдардан;
л/ заңдарда көзделген жағдайларда басқа адамдардың немесе мемлекеттiк құқықтары мен заң арқылы қорғалатын мүдделерiн қорғап сотқа арызданған заңды және жеке тұлғалар;
м/ талапкерлер - Ұлы Отан соғысына қатысушылар мен оларға теңестiрiлген адамдар, I және II топтағы мүгедектер - барлық iстер мен құжаттар бойынша;
и/ талапкерлер - iшкi iстер органдары алименттер мен басқа да төлемдер төлеуден бас тартқан адамдарды iздестiру жөнiндегi шығыстарды өндiрiп алу туралы iстер бойынша;
о/ заңды және жеке тұлғалар - сотқа iс жүргiзудi тоқтату немесе арыздарды қарамай тастау туралы сот ұйғарымының күшiн жою жөнiнде; шешiмнiң орындалмауын кейiнге қалдыру немесе мерзiмiн ұзарту жөнiнде; шешiмдi орындау iсi мен тәртiбiн өзгерту жөнiнде; талаптарды қамтамасыз ету немесе қамтамасыз етудiң бiр түрiн екiншiсiмен ауыстыру жөнiнде арыздар жаңадан анықталған мән-жайлар бойынша сот шешiмдерiн, ұйғарымдарын немесе қаулыларын қайта қарау туралы арыздар; сот шешiмiмен салынған айыппұлдарды ұлғайту немесе азайту туралы; сот ұйғарымының орындалу барысы туралы, өткiзiлiп алынған мерзімдердi қалпына келтiру туралы арыздар; сондай-ақ сот орындаушыларының әрекеттерiне шағымдар;
п/ прокуратура органдары - барлық талаптар бойынша;
р/ талапкер ретiндегi салық, қаржы және кеден органдары бюджетке төленетiн төлемдердi өндiрiп алу туралы; Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген негiздер бойынша кәсiпорындарды банкрот деп тану туралы; Қазақстан Республикасының заңдарында дайындауға тыйым салынған, сондай-ақ кәсiпкерлiк қызметтi тiркемей өндiрiлген өнiмдер мен тауарларды тәркiлеу туралы; мәмiлелердi жарамсыз деп тану және осындай мәмiлелерден алынғандардың бәрiн мемлекеттiң кiрiсiне өндiрiп алу туралы; заңсыз iс-әрекеттер нәтижесiнде алынғандардың бәрiн өндiрiп алу туралы; кәсiпорындар мен азаматтардың төленбеген салық, қаржы санкциясы және әкiмшiлiк айыпұл сомасына сәйкес келетiн мүлiк алып қою және оны мемлекет кiрiсiне айналдыру туралы талаптар бойынша; ерекше жүргiзiлетiн iстер бойынша; /осы iстерге мүлiк иесiнiң жоқтығын тану туралы iстер кiредi, заңды маңызы бар фактiлердi тану туралы/;
с/ мүгедектердiң қоғамдық ұйымдары, қайырымдылық ұйымдары, Қазақстан Республикасының Қызыл Жарты Ай және Қызыл Крест қоғамы - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойылған жағдайда;
т/ Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтiк қорғау министрлiгi мен оның жергiлiктi жерлердегi органдары халықты әлеуметтiк қорғау мәселелерi жөнiнде талаптар қойған жағдайда;
у/ Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк мүлiктi басқару жөнiндегi мемлекеттiк комитетi мен оның органдары - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда;
ф/ сақтандырушылар мен сақтанушылар мiндеттi сақтандыру шарттарынан туындайтын талаптар бойынша;
х/ талапкерлер мен жауапкерлер заңсыз соттау, қылмыстық жауапқа заңсыз тарту, бұлтартпау шарасы ретiнде заңсыз қамауға алу не тұтқындау немесе еңбекпен түзеу жұмыстары түрiнде заңсыз әкiмшiлiк шаралар қолдану арқылы азаматқа келтiрiлген нұқсанның орнын толтыруға байланысты даулар бойынша;
ц/ Қазақстан Республикасының Баға және монополияға қарсы саясат жөнiндегi мемлекеттiк комитетi мен оның органдары өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда;
ч/ Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi мен оның бөлiмшелерi өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда;
ш/ Қазақстан Республикасының Жер қатынастары және жерге орналастыру жөнiндегi мемлекеттiк комитетi мен оның органдары - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда;
щ/ Қазақстан Республикасының Экология және биоресурстар министрлiгi
мен оның органдары - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда; э/ Қазақстан Республикасының Стандарттау, метрология және сертификаттау жөнiндегi комитетi - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда; ю/ Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар жөнiндегi мемлекеттiк комитетi - өз құзыретiне жататын мәселелер бойынша талаптар қойған жағдайда. 2. Нотариалдық жұмыстар атқарғаны үшiн салынатын мемлекеттiк баж ставкалары. 31. Нотариалдық жұмыс жасағаны үшiн, сондай-ақ нотариат куәландырған құжаттардың көшiрмелерiн /дубликаттарын/ бергенi үшiн мемлекеттiк баж мынадай мөлшерде алынады: а/ қалалық жерлерде жылжымайтын мүлiктi /жер учаскелерiн, тұрғын үйлердi, пәтерлердi, саяжайларды, көлiкжайларды, ғимараттар мен өзге де жылжымайтын мүлiктi/ иелiктен айыру шарттарын куәландыру үшiн; күрделi /үлесiн есептей отырып, қосарласып иеленушiлердi шақырып немесе оған үйдiң немесе пәтердiң бөлiгiнiң сатылмақшы екенi туралы хабарлай отырып/; балаларына, жұбайына, ата-анасына, туған аға-iнiлерi мен апа-қарындастарына, немерелерiне 700 процент басқа адамдарға 1000 процент қарапайым: балаларына, жұбайына, ата-анасына, туған аға-iнiлерi мен апа-қарындастарына, немерелерiне 500 процент басқа адамдарға 700 процент автокөлiк құралдарын иелiктен айыру шарттарын куәландыру үшiн: балаларына, жұбайына, ата-анасына, аға-iнiлерi мен апа-қарындастарына, немерелерiне 200 процент басқа адамдарға 500 процент в/ жалға беру, заем, мердiгерлiк шарттарын, неке келiсiм-шарттарын, ортақ меншiктегi мүлiктi бөлу шарттарын куәландыру үшiн 500 процент г/ өсиеттердi куәландыру үшiн: күрделi /үлестердi есептеумен және үйдiң, пәтердiң нақты бөлiгiн пайдалану құқығымен/ 100 процент қарапайым 50 процент д/ мұраға құқық беретiн куәлiктер беру үшiн әрбiр берiлген куәлiк үшiн 100 процент е/ жұбайларға некеде тұрған кезiнде жиған ортақ мүлiктен үлес алуға меншiк құқығы туралы куәлiк беру үшiн 100 процент ж/ мүлiктi пайдалану мен оған билiк етуге құқық беретiн сенiмхаттарды, несие операцияларын жүргiзу жөнiндегi құжаттарды куәландыру үшiн 50 процент Ескертпе: Мүлiктi пайдалану және иелiк ету құқығы шартына қаржы несие операциясын жүргiзетiн шарттарға; МАИ органындағы көлiк құралын тiркеу, автокөлiк құралын жеткiзу, автокөлiк құралының бояуын өзгерту, нөмiрлiк агрегаттар өндiрiсiн алмастыру, автокөлiк құралын МАИ органының есебiнен шығару, айырбастау, кардарлық, жал, сыйлық шарттарын жасау, берiлген сенiм өкiлеттiгiн қайталап беру жатады. з/ автокөлiк құралдарын сату құқығынсыз пайдалануға және жүргiзуге құқық беретiн сенiмхаттарды куәландыру үшiн 50 процент Ескертпе: Осы ставка бойынша баж сенiм өкiлеттiгiн қайталап беру үшiн алынады. и/ автокөлiк құралдарын сатуға берiлетiн сенiмхаттарды куәландыру үшiн 100 процент Ескертпе: Осы ставка бойынша баж жүргiзу правосын сенiп беру үшiн алынады. 50 және 100 процент ставка бойынша "з" және "и" тармақтары бойынша баж автокөлiк құралдарын пайдалану немесе сату құқығынан алынады. к/ өзге сенiмхаттарды куәландыру үшiн: жеке тұлғаларға 10 процент заңды тұлғаларға 50 процент л/ мұраға қалдырылған мүлiктi қорғауға шаралар қолдану үшiн 100 процент м/ теңiз наразылығын бiлдiру үшiн 50 процент н/ орындау жазбаларын жазу үшiн 100 процент о/ құжаттар көшiрмелерiнiң және құжаттардан жазылып алынған жазбалардың дұрыстығын куәландыру үшiн /әр бетiне/: жеке тұлғаларға 5 процент заңды тұлғаларға 10 процент п/ құжаттардағы қойылған қолдың растығын, оның iшiнде аудармашы қолының растығын куәландыру үшiн /әр құжат үшiн/ жеке тұлғаларға 3 процент заңды тұлғаларға 10 процент р/ заңды және жеке тұлғалардың арыздарын басқа бiр заңды және жеке тұлғаларға беру үшiн 20 процент с/ нотариат куәландырған құжаттардың көшiрмелерiн /дубликаттарын/ беру үшiн 20 процент т/ банктерде шоттар ашқан кезде қойылған қолдардың растығын куәландыру үшiн /әр құжат үшiн/ 10 процент у/ кепiл шарттарын куәландыру үшiн 700 процент ф/ вексельдiң төленбеуiне, акцептелмеуiне және акцепт уақытының қойылмауына наразылық бiлдiру үшiн және чектiң төленбегенiн куәландыру үшiн 50 процент х/ құжаттарды сақтау үшiн әр айға 10 процент ц/ кепiл болу және кепiлдiк шарттарын куәландыру үшiн 50 процент ч/ басқа да нотариат жұмыстарын атқару үшiн - осы баптың "а" - "ц" тармақшаларында көрсетiлгеннен басқасы 20 процент
32. Нотариат конторының жайынан тысқары атқарылған нотариат жұмыстары үшiн осы жұмыстарды атқаруға байланысты кеткен жол шығындары төленуi тиiс.
33. Кәмелетке толмаған мұрагерлер бар болса /осыған қоса ол мұрагердiң балалары болмаған жағдайда/ онда бажды осы мұрагерлердiң заңды өкiлдерi төлейдi.
34. Егер мұрагерлердiң өтiнiшi бойынша мұрагерлiк құқығы туралы куәлiк мұрагерлiк мүлiктiң бiр бөлiгiне берiлсе, онда баж әрбiр берiлген куәлiктен алынады.
Сот органдарының шешiмi негiзiнде мұрагерлiк құқығы туралы алдындағы берiлген куәлiктiң күшi жойылғандықтан шарт бойынша қайта берiлген куәлiкке баж жалпы негiзде алынады. Бұл жағдайда алғашқы құжатқа төленген баж сомасы жаңадан берiлген құжатқа есептелетiн есеп сомасына жатқызылады, егер де бюджетке аударылған соманың мерзiмi бiр жылдан асып кетпеген жағдайда.
Қайталап берiлген куәлiктер мен шарттарда нотариат конторы реестрiнiң тиiстi бағанда баждың қашан және қандай сомада алынғандығы және айыппұл алынғандығы туралы жазылады. Бұл жағдайда нотариат конторының iсiнде қалатын негiзгi құжатқа алдындағы құжаттар мен шарттардың күшiн жойғандығы туралы сот шешiмi қосылады.
35. Жылжымайтын мүлiктi иелiктен айыру мәмiлесiнiң нотариаттық куәлiгi осы мәмiле бойынша баж берешегi болмаған жағдайда жүзеге асырылады.
36. Несие мекемелерi сертификаттар мен аккредитивтерге, есеп айырысу чектерiне, акцияларына, купондарға және басқа бағалы қағаздарға мұрагерлiк құқығы туралы куәлiктер бергенде баж жалпы негiзде алынады.
37. Жұбайлардың бiрлескен тұрмысында алынған және олардың бiреуi қайтыс болғаннан кейiн қалған мүлiкке мұрагерлiк құқығы туралы куәлiк берiлгенде баж жалпы негiзде алынады.
38. Айырбастау жөнiндегi шарт бойынша баж мүлiктi иелiктен айыру кезiнде белгiленген жоғары ставка бойынша есептеледi.
Мысалы. Пәтердi көлiкке айырбастау жүргiзіледi. Баж жылжымайтын мүлiктi иелiктен айыру туралы шарт куәлiгi сияқты 1000 проценттiк ставка бойынша алынуы тиiс.
39. Орындаушы қолы бойынша қол қояды атқару үшiн баж сомасы, төлеушiнiң төлемнен босатылған жағдайында, қол қою бойынша қарызды iздестiргенде қарызданушыдан өндiрiлiп алынады.
40. Нотариаттық жұмыстарды жасау кезiндегi мемлекеттiк баж төлеуден мыналар босатылады:
а/ жеке адамдар - мүлкiн мемлекет пайдасына сыйға тарту өсиеттерiн, шарттарын куәландыру үшiн;
б/ салық және қаржы органдары - өздерiне мемлекеттiң мұра алу құқығы туралы куәлiктер /куәлiктердi дубликаттарын/ алуға қажеттi барлық құжаттар үшiн;
в/ жеке адамдар өздерiне;
Қазақстан Республикасын қорғау кезiнде, өзге де мемлекеттiк немесе қоғамдық мiндеттердi орындауға байланысты не Қазақстан Республикасы азаматының адам өмiрiн сақтап қалу, мемлекеттiк меншiктi және құқық тәртiбiн қорғау жөнiндегi борышын атқаруға байланысты қаза тапқан адамдардың мүлкiне;
егер мұрагер мұра қалдырушы қайтыс болған күнге дейiн мұра қалдырушымен кемiнде үш жыл бiрге тұрған болса және ол қайтыс болғаннан кейiн сол үйде /пәтерде/ әлi де тұрып жатқан болса, тұрғын үйге /пәтерге/ немесе тұрғын үй-құрылыс кооперативтерiндегi үлеске;
жеке басты және мүлiктi сақтандыру шарттары бойынша сақтандыру сомаларына, мемлекеттiк заем облигацияларына, еңбек ақы төлеу сомаларына, авторлық құқықтарға, жаңалық ашу, өнертабыс және өнеркәсiптiк үлгiлер үшiн төленетiн авторлық қаламақы мен сыйақылар сомаларын; ақталған азаматтардың мүлкiне мұрагерлiк құқығы туралы куәлiктер берiлгенi үшiн;
г/ Ұлы Отан соғысына қатысушылар және оларға теңестiрiлген адамдар, I және II топтағы мүгедектер - барлық нотариаттық жұмыстар бойынша;
д/ Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкi мен оның бөлiмшелерi өздерiнiң құзыретiне кiретiн мәселелер бойынша нотариаттық жұмыстар жасайды өтiнген жағдайда;
е/ "Ардақты ана" атағын алған, "Алтын алқа" және "Күмiс алқа"
алқаларымен марапатталған көп балалы аналар - барлық нотариаттық жұмыстар бойынша; ж/ заңдарда белгiленген тәртiппен қамқоршылық тағайындалған созылмалы жүйке ауруына шалдыққан жеке адамдар - өздерiнiң мұраға мүлiк алуы туралы куәлiктер алғаны үшiн. 41. Әскери бөлiмдер басшыларының, мемлекеттiк нотариат туралы заңда көзделген тәртiптегi кәсiпорындардың, мекемелердiң және ұйымдардың /нотариаттық органдардан басқа/ куәландырған сенiм хаттар мен мұраларына баж алынбайды. 3. Азаматтық хал актiлерiн тiркеу үшiн алынатын мемлекеттiк баж ставкалары 42. Азаматтық хал актiлерiн тiркеу үшiн, сондай-ақ азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы куәлiктердi және азаматтық хал актiлерiндегi жазбаларды өзгертуге, толықтыруға, түзетуге, және қалпына келтiруге байланысты куәлiктердi азаматтарға қайталап беру үшiн мөлшерде мемлекеттiк баж алынады: а/ некеге тұруды мемлекеттiк тiркеу үшiн; 30 процент б/ некенi бұзуды мемлекеттiк тiркеу үшiн; кәмелетке толмаған балалары жоқ жұбайлардың өзара келiсiмi бойынша 200 процент сот шешiмiнiң негiзiнде 150 процент /жұбайлардың бiреуiнен немесе екеуiнен/ белгiленген тәртiппен хабар ошарсыз кеткен немесе ақылынан ауысуы немесе ақыл- есiнiң кемдiгi салдарынан әрекет қабiлетi жоқ деп танылған адамдармен, не үш жылдан астам мерзiмге бас бостандығынан айыруға сотталған адамдармен сот шешiмiнiң негiзiнде 10 процент в/ тегiн, атын немесе әкесiнiң атын өзгерткенiн тiркеу үшiн 10 процент г/ туу, неке, некенiң бұзылуы, қайтыс болу туралы актiлердiң жазбаларын өзгертуге, толықтыруға, түзетуге және қалпына келтiруге байланысты куәлiк берi үшiн 10 процент д/ тууды тiркегенi, әкелiктi баланы /қызды/ асырап алғанын белгiлегенi үшiн 10 процент е/ азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы қайталап куәлiктер беру үшiн 10 процент ж/ ұлтын өзгертудi тiркеу үшiн 10 процент
Ескертпе: Көрсетiлген ставкалар бойынша азаматтық хал актiлерiн тiркеу жүктелген поселкелiк және селолық әкiмшiлiк атқару органдарына баж алу жүктелген.
Кәмелетке толмаған балалардың актiлер жазуына ата-аналарының аты-жөндерiнiң өзгеруiне байланысты түзетулер енгiзiлгенде баж жалпы негiзде алынады.
43. Азаматтық хал актiлерiн тiркеу кезiнде мемлекеттiк баж төлеуден мыналар босатылады:
а/ Ұлы Отан соғысына қатысушылар, барлық топтағы мүгедектер, қорғаншылар /қамқоршылар/ мемлекеттiк және қоғамдық ұйымдар - тууы туралы куәлiктердi тiркеу және қайталап беру үшiн;
б/ жеке адамдар - азаматтық хал актiлерiн тiркеу кезiнде жiберiлген қателерге байланысы өздерiне туу, қайтыс болу туралы, әкелiктi анықтау, баланы /қызды/ асырап алу туралы актiлердiң жазбаларын өзгерткен, толықтырған және түзеткен жағдайда куәлiктер берiлгенi үшiн;
в/ жеке адамдар ақталған туыстарының қайтыс болғаны туралы куәлiктердi қайта беру немесе бұрын берiлген куәлiктердi ауыстыру үшiн. 44. Аудандар, қалалар /аудандық бағыныстағы қалалардан басқалары/ әкiмдерiнiң, қалалардағы аудандар әкiмдерiнiң жекелеген төлеушiлерге мемлекеттiк баж жөнiнде қосымша жеңiлдiктер беруге құқығы бар. 4. Шетелге шығуды рәсiмдеу, Қазақстан Республикасының азаматтығын алу, Қазақстан Республикасының азаматтығын қалпына келтiру немесе Қазақстан Республикасының азаматтығынан шығу кезiнде алынатын мемлекеттiк баж ставкалары 45. Қазақстан Республикасының азаматтығын алуға, Қазақстан Республикасының азаматтығын қалпына келтiру немесе Қазақстан Республикасының азаматтығынан шығу кезiнде алынатын мемлекеттiк баж ставкалары: а/ шетелдiктер мен азаматтығы жоқ адамдарға мынадай құқықтарға рұқсат беру немесе оны ұзарту үшiн: Қазақстан Республикасынан кету 50 процент Қазақстан Республикасына келу және Қазақстан Республикасынан кету 100 процент б/ Қазақстан Республикасы азаматтарының паспорттарында шекарадан бiрнеше рет өтуге рұқсатты рәсiмдеу үшiн, сондай-ақ шетелдiктермен азаматтығы жоқ адамдарға шекарадан бiрнеше рет өту құқығына рұқсат беру үшiн 200 процент в/ Қазақстан Республикасының азаматтарына, сондай-ақ шетелдiктер мен азаматтығы жоқ адамдарға Қазақстан Республикасынан кету және Қазақстан Республикасына келу құқығын беретiн құжаттарға өзгерiстер енгiзу үшiн 100 процент г/ Қазақстан Республикасының азаматтарына, шетелдiктер мен азаматтығы жоқ адамдарға шетелден шақыру туралы құжаттарды беру үшiн шақырылған әрбiр адамнан 50 процент д/ Қазақстан Республикасының азаматтығын алу, Қазақстан Республикасының азаматтығын қалпына келтiру, Қазақстан Республикасының азаматтығынан шығу туралы құжаттарды ресiмдеу үшiн 100 процент е/ Қазақстан Республикасына шақыру туралы жоғалған не бүлiнген құжаттардың орнына жаңасын беру үшiн осы тармақтың тиiсiнше "а", "б", "г" тармақшаларында көрсетiлген мөлшерде 5. Қазақстан Республикасынан шетелге шығу туралы iстер бойынша мемлекеттiк баж төлеу жөнiндегi жеңiлдiктер 46. Қазақстан Республикасынан шетелге шығу туралы iстер бойынша мемлекеттiк баж төлеуден мыналар босатылады:
а/ Кеңес Одағының батырлары мен Социалистiк Еңбек Ерлерi, Даңқ орденiнiң үш дәрежесiмен және Еңбек Даңқы орденiнiң үш дәрежесiмен, "Алтын Қыран", "Халық қаhарманы", "Отан" ордендерiмен марапатталған адамдар, Ұлы Отан соғысының қатысушылары мен мүгедектерi және соларға теңестiрiлген басқа да мүгедектер, бала кезiнен мүгедек болып қалғандар, I және II топтағы мүгедектер, Чернобыль апатының салдарынан зардап шеккен азаматтар;
б/ жеке адамдар - өздерiне дипломатиялық паспорттар берiлгенi үшiн;
в/ азаматтық, отбасылық және қылмыстық iстер бойынша құқықтық көмек көрсету туралы шарттарға сәйкес азаматтық және қылмыстық iстер бойынша тараптар, куәлар мен сарапшылар ретiнде басқа мемлекеттердiң соттарына шақырылатын жеке адамдар өздерiне шетелге шығуға құжаттар берiлгенi үшiн. 47. Ұйымдар қызмет мақсаттарына шетелге жiберетiн азаматтарға қызметтiк паспорттарды, теңiзшi паспорттарын рәсiмдеген кезде мемлекеттiк бажды сол ұйымдар төлейдi. 6. Қазақстан Республикасының аумағынан кетуге мәжбүр болған адамдардың азаматтығын қалпына келтiру кезiнде мемлекеттiк баж төлеу жөнiндегi жеңiлдiктер 48. Жаппай қудалау, күштеп ұжымдастыру кезiнде, адамгершiлiкке жат бақа да саяси акциялар нәтижесiнде Қазақстан Республикасының аумағынан кетуге мәжбүр болған адамдар, олардың ұрпақтары, Қазақстан Республикасының азаматтығын қалпына келтіруге тiлек бiлдiрген жағдайда, азаматтықты қалпына келтiру кезiнде мемлекеттiк баж төлеуден босатылады. Аталған жеңiлдiк бiр рет берiледi. 7. Өзге жұмыстар жасағаны үшiн алынатын мемлекеттiк баж 49. Өзге жұмыстар жасағаны үшiн мемлекеттiк баж мынадай мөлшерде алынады: а/ тұрғылықты жердi тiркеу үшiн 10 процент б/ аң аулау құқығына рұқсат беру үшiн 10 процент в/ атылатын азаматтық қаруды /атылмайтын аңшылық, пневматикалық қаруды және газды аэрозоль құрылғыларын қоспағанда/ тiркеу және қайта тiркеу үшiн 10 процент г/ жеке басын куәландыратын құжаттарға өзгерiстер енгiзу үшiн 10 процент
50. Тұрғылықты жердi тiркегенi үшiн баж оларды iшкi iстер органдары тiркеген кезде алынады және осыған сәйкес жағдайларда селолық және поселкалық әкiмшiлiктер.
51. Тұрғылықты жердi тiркегенi үшiн мемлекеттiк баж төлеуден мыналар босатылады:
а/ қарттар мен мүгедектерге арналған интернат-үйлерде тұратын қарттар мен мүгедектер;
б/ мектеп-интернаттар мен кәсiптiк-техникалық мектептердiң толық мемлекет қамқорлығындағы және жатақханаларда тұратын оқушылары.
52. Саятшылар, қорықшылар және штаттағы аңшылар - өздерiнiң аң аулау құқығына рұқсат алғаны немесе оны ұзартқаны үшiн аң аулау құқығына рұқсат берiлгенiне мемлекеттiк баж төлеуден босатылады.
53. Аң аулау құқығына рұқсат берiлгенi үшiн баж оны алғанда төленедi, сондай-ақ аталған құжатты беруге өкiлеттi органдардың аң аулау билетiнiң мерзiмiн жыл сайын ұзартқан кезiнде.
54. Аңшылық билетiн берушi органдар жергiлiктi салық органдарына осы билеттердi беру мiндеттелген ұйымдар жайлы хабарлауға мiндеттi.
Аңшылық билеттерiнiң бланкiлерi қатаң есепке алынған құжат болып табылады.
Аңшылық билетiн толық пайдаланғандықтан оны ұзартуға мүмкiндiктiң болмауынан немесе аңшылықты тоқтатқанда, онда аңшылық билетi оны берген ұйымға қайтарылуы тиiс.
55. Қайтарылған аңшылық билеттерi өртеу арқылы жойылады. Қайтарылған аңшылық билеттерiн жоюды жергiлiктi салық органы өкiлiнiң қатысуымен арнаулы комиссия жүзеге асырады. Аңшылық билетiнiң жойылғандығы туралы акт жазылады.
Берiлген және ұзартылған аңшылық билеттердi белгiленген нысандағы кiтапта билетi берген ұйымдар тiркейдi.
Кiтап нөмiрленуi, тiгiлуi салық инспекциясы бастығының қолы қойылуы және аңшылық билетiн берген ұйымның тұрған жерiндегi инспекцияның мөрiмен куәлендiрiлуi тиiс.
V тарау. Мемлекеттiк бажды алу және оның бюджетке толық
төленуiнiң дұрыстығын тексерудi ұйымдастыру
56. Мемлекеттiк бажды алушы мекемелердiң басшылары баждың дұрыс алынуына, сондай-ақ оның мемлекеттiк бюджетке уақтылы және толық төленуiне жауап бередi.
Бажды алушы мекемелердiң iс-қимылына бақылау жасау Қазақстан Республикасының актiлерi заңына сәйкес жүзеге асырылады.
57. Аудандар мен қалалар бойынша салық органдары аудан және қала аумағында орналасқан баж алатын мекемелердi тексерiп отырулары тиiс. Тексеру мерзiмiн аталған салық инспекциясының басшылары белгiлейдi.
Қазақстан Республикасының Салық қызметi, аудандық бөлiгi бар облыстар мен қалалар бойынша салық органдары, мемлекеттiк бажды алу және оның бюджетке толық төленуiн бақылайтын салық органдары жұмысының жағдайына арнайы тексеру жүргiзудi көздейдi.
Аталған жұмысты орындауда аталған салық органдарының лауазымды адамдары мемлекеттiк бажды алу және оның бюджетке толық төленуiнiң дұрыстығын мiндеттi түрде баж алатын мекемелердiң өзiнде тексеруге мiндеттi.
58. Мемлекеттiк баж бойынша тексерудiң негiзгi мiндетi бажды алу және белгiленген ставкаларды қолданудың дұрыстығын тексеру болып табылады.
59. Тексеру барысында соңғы тексеруден бастап өткен аралықтағы барлық құжаттар мен кiтаптарды толық тексеру жүргiзiлуi тиiс.
Сотта сонымен қатар халық сотының шешiмiмен алынатын баж сомасының есебiн жүргiзу және айыппұл сомасының бюджетке түсуiн қамтамасыз етудегi уақтылы шара қолданылуы тексерiледi.
Сотта жеке iстердi қарағанда салық инспекциясының қызметкерi:
а/ талап өтiнiшiн берген кезде бажды өндiрiп алу, iсте баж төлеген дәлелдiң /құжаттың/ болуы және оны есептеудiң дұрыстығын;
б/ iсте қарсы талап арыздың және үшiншi адамдардың iске жеке талап талабы өтiнiшiмен кiргендiгi туралы өтiнiшiнiң болуы және оларға баждың дұрыс төленуiн;
в/ талап талабының өсуi жағдайында баждың дұрыс алынуы;
г/ соттың жеңiлдiктi дұрыс беруi, сондай-ақ талапкердiң баждан босатылған жағдайында талапкерден және жауапкерден баждың дұрыс есептелуi мен алыну дұрыстығын;
д/ iстер жөнiндегi баждың дұрыс алынуын, еңбек құқық қатынастарынан туындайтын; жарақаттан зиян келтiру туралы iстерден, асырауға қаражат iздестiру туралы iстерден, атап айтқанда балаларды асырау үшiн алимент тағайындау туралы iстерден және алдында тағайындалған алименттер мөлшерiнiң өзгеруi туралы iстерден;
е/ мүлiктiк емес сипаттағы және кассациялық шағым iстер бойынша баждың дұрыс алынуын;
ж/ бажды төлеу туралы құжаттардың дұрыс рәсiмделуiн, төлем тапсырмаларында төлеушiнiң есебiнен бажға төлем сомасының аударылғаны туралы несие мекемелерiнiң қойған белгiсiнiң болуы, төлем құжаттарында құжат тiгiлген iс бойынша баждың төленгендiгiнiң анықтамасының болуы және олардың аударылуын тексередi.
60. Нотариат конторларында және басқа мекемелерде, нотариаттық жұмыстарды қоса, салық органының қызметкерi нотариаттық жұмыстарды атқарғаны үшiн баж алынуының дұрыстығын тексередi, оның iшiнде:
а/ реестрдегi жазу бойынша және нотариаттық контордың құжаттарындағы iстердегi бар шарттардың, аманаттардың және сенiм хаттардың нотариаттық куәландырылғаны үшiн. Бұған қоса сатып алу-сату /айырбастау, сыйға тарту/ шарттарының нотариаттық куәлiктерiнiң түп нұсқасы қаралады;
б/ реестрдегi жазу бойынша және нотариаттық контордың құжаттарындағы iстердегi бар мұрагерлiк құқығын анықтайтын куәлiктi бергенi үшiн куәлiктiң бiрiншi данасымен, сондай-ақ келiп түскен өтiнiштердiң тiркелу көрсеткiштерi бойынша;
в/ реестрдегi жазу бойынша және нотариаттық контордың құжаттарындағы iстердегi орындаушылар қолдарын атқарғандығы үшiн қолдардың көшiрмелерiн;
г/ депозит бойынша квитанциялық кiтапшаның түбiршiгi бойынша ақшалай сома мен құнды қағаздар тиесiлiгi бойынша депозитке алу үшiн, сондай-ақ депозиттiк есебiнiң кiтабы және депозиттiк парақтың кiтабы бойынша;
д/ көшiрме мен жазып алу растығын куәландыру үшiн, қол қою нұсқасының және басқа iстердi куәландыру үшiн жоғарыдағы тармақтардағы нотариаттық контордың реестрiндегi жазулар бойынша көрсетiлгеннен басқа.
Жеке нотариалдық iстер бойынша құжаттарды қарай отырып салық органының қызметкерi тексеру кезiндегi нотариаттық контордың жұмысындағы әрбiр құжат бойынша баж ставкасының дұрыс қолданғандығын, алынған соманың дәлдiгiн анықтайды; құжат сомасының проценттiк қатынасына алынған соманың дұрыс дөңгеленгендiгi, баж төлемi бойынша берiлген жеңiлдiктердiң дұрыстығын, сондай-ақ көрсетiлген құжатта айыптанушының баждан босатылған жағдайында айыппұлды орындау кезiнде айыпкерден баждың өндiрiлiп алынуын.
61. Селолық атқарушы органдарының бажды дұрыс алуында ф. N 10 квитанциясының екiншi данасының, нотариаттық iстер мен қызметтерiне азаматтық хал актiлерiнiң жазбаларына, сондай-ақ селолық кеңестiң iсiндегi қалған шарттарына, сенiмхаттары мен басқа да берiлген құжаттарды тiркеу көрсеткiштерiмен салыстыра отырып тексерiледi. Құрылыстарды, жайларды және ғимараттарды иелiктен айыруға байланысты нотариаттық iстердi тексерген кезде нотариаттық iстердi тiркеу кiтабында осы селолық органдардың шаруашылық есебiндегi көрсеткiштерiмен салыстырылуға тиiс.
62. Азаматтық хал актiлерiн тiркейтiн ЗАГС органдарын және басқа мекемелердi тексергенде тексерушi акт жазуларына сәйкес азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы өтiнiштi салыстыра отырып баждың толық және дұрыс алынғандығын анықтайды. Бұған қоса ЗАГС органдарындағы бар есеп құжаттары /азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы өтiнiш кiтабы, жазбалардағы өзгертулер мен толықтырулар және түзетулер, қайта құжаттар беру туралы, куәлiк бланкiсiнiң кiрiсi мен шығысы кiтабы/ сондай-ақ есеп беру көрсеткiштерi /азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы жаршысы/ пайдаланылады.
Тексеру кезiнде неке тiркеу үшiн баждың уақтылы және дұрыс төленуiне, сондай-ақ аты-жөнiнiң өзгергендiгiн тiркеу және осыған байланысты кәмелетке толған және толмаған балаларға азаматтық хал актiлерiн тiркеу туралы жаңа куәлiктердiң дұрыс берiлуiне көңiл бөлiнедi. Баж бойынша жеңiлдiктiң дұрыстығы, тиiстi жағдайда некенi бұзу туралы сот органдары шешiмiнiң бар болуы, алынатын баж сомасының сот шешiмiнiң некенi бұзу жайында куәлiк берген адамға салынған баж сомасымен сәйкестiгiне, бажды төлегендiгi жайындағы құжаттың барлығы және оның дұрыс ресiмделуi тексерiледi.
63. Азаматтардың тұрған жерiн тiркеу үшiн баждың толықтығы мен дұрыстығын тексеру осыны тiркеген ұйымдарда жүзеге асырылады.
Тұрған жерiн тiркеуге мыналар жатады:
- Қазақстан Республикасының аумағында тұрғылықты тұрып жатқан азаматтар;
- шет елде тұрғылықты тұрып жатқан, Қазақстан Республикасына үш айдан астам мерзiмге уақытша тұруға келген Қазақстан Республикасының азаматтары;
- Қазақстан Республикасының бiр жерiнен екiншi жерiне үш айдан астам мерзiмге уақытша тұруға келген Қазақстан Республикасының азаматтары;
- Қазақстан Республикасында тұрақты тұрып жатқан шет ел азаматтары мен азаматтығы жоқ адамдар;
- казармалардан, кемелерден, судалардан тыс тұрып жатқан әскери қызметшiлер.
Қазақстан Республикасына iссапармен немесе жеке жұмыспен уақытша келген шетел азаматтары мен азаматтығы жоқ адамдар Қазақстан Республикасының заңында белгiленген тәртiппен тiркеледi.
Санаторийларда, демалыс үйлерiнде, пансионаттарда және туристiк базаларда бюджетке аударылатын баждың толықтығы мен уақтылығы демалушылар мен ауырғандарды тiркеу анкеттерi, кiтаптары немесе журналдарының, тапсырылған жолдамалар мен курсовкалардың көрсеткiштерi бойынша, сондай-ақ бюджетке аударылған және алынған бухгалтерлiк құжаттар бойынша тексерiледi.
Қонақүйлерде бюджетке аударылатын баждың толықтығы мен уақтылығы қонақүйлерде тұратын адамдарға толықтырылатын анкеттер бойынша тексерiледi, онда қонақүйде тұратын мерзiмi қонақүй бухгалтериясына тапсырылатын тұрғандығы туралы квитанция және бюджетке аударылған баж сомасы жайлы төлем құжаты көрсетiледi.
64. Аң аулау құқығына рұқсат беретiн ұйымдарды тексергенде аң аулау билетiнiң есебi мен сақтау жағдайы, берiлген аң аулау билеттерiн тiркеу кiтабының дұрыс жүргiзiлуi мемлекеттiк бажды алу, сондай-ақ қайтарылған аң аулау билеттерiн жою туралы актiнi дұрыс ресiмделуi анықталады.
65. Тексеру нәтижесi туралы акт жасалады, онда бажды алу жөнiнде жұмыс жағдайы, қолданылған заңды бұзудың нақты фактiсi келтiрiлiп көрсетiледi. Негiзiнен актiде тексеру кезiнде анықталған баждың артықтығы мен аздығы жайлы факт келтiрiлiп және оны жою туралы ұсыныс енгiзiлуi тиiс.
66. Акт екi данада жазылады, оның бiреуi тексерiлген әкiмшiлiкке тапсырылады, екiншiсi салық органында қалады.
67. Кәсiпорындардан, мекемелерден және жеке азаматтардан олардың мүддесi үшiн атқарылған iстерден және берiлген құжаттардан төленбеген немесе толық алынбаған баждың төленбеген немесе толық алынбаған сомасы салық және салық емес төлемдердi өтеу белгiленген тәртiбiмен баж алатын мекемелерден өндiрiлiп алынады.
Шағын баж сомасын iздестiрмеген фактiлер, анықталғанда осы фактiлер тексеру актiсiнде келтiрiледi, актi бойынша ұсыныстарда бажды дұрыс есептеу мен алуды қамтамасыз ететiн органның басшыларына нұсқалады.
VI тарау. Мемлекеттiк баж алатын мекемелердiң, банктердiң
және банк операцияларының жекелеген түрлерiн
жүйеге асыратын ұйымдардың жауапкершiлiгi
68. Мемлекеттiк баж Қазақстан Республикасының "Мемлекеттiк баж
туралы" Заңына және осы нұсқауға сәйкес алынады, мемлекет алдындағы борыш болып табылады және ол бюджет кiрiсiне төленуi тиiс. 69. Мемлекеттiк баж алатын мекемелердiң, банктiң және банк операцияларының жекелеген түрлерiн жүзеге асыратын ұйымдардың басшылары баж салығының дұрыс алынуы үшiн, сондай-ақ оның мемлекеттiк бюджетке мезгiлiнде және толық төленуi үшiн Қазақстан Республикасының қолданылып жүрген заңдарына сәйкес жауапты болады. 70. Мемлекеттiк баждың дұрыс есептелуiн және оның бюджетке мезгiлiнде төленуiн бақылауды салық органдары жүзеге асырады. Төрағаның орынбасары, Салық қызметiнiң II дәрежелi мемлекеттiк кеңесшiсi