Қазақстан Республикасының кейбір заң актілеріне азаматтық авиация мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2001 жылғы 15 желтоқсан N 272-ІІ

      1-бап. Қазақстан Республикасының мына заң актiлерiне өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлсiн:
      1. "Лицензиялау туралы" 1995 жылғы 17 сәуiрдегi Z952200_ Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1995 ж., N 3-4, 37-құжат; N 12, 88-құжат; N 14, 93-құжат; N 15-16, 109-құжат; N 24, 162-құжат; Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 1996 ж., N 8-9, 236-құжат; 1997 ж., N 1-2, 8-құжат; N 7, 80-құжат; N 11, 144, 149-құжаттар; N 12, 184-құжат; N 13-14, 195, 205-құжаттар; N 22, 333-құжат; 1998 ж., N 14, 201-құжат; N 16, 219-құжат; N 17-18, 222, 224, 225-құжаттар; N 23, 416-құжат; N 24, 452-құжат; 1999 ж., N 20, 721, 727-құжаттар; N 21, 787-құжат; N 22, 791-құжат; N 23, 931-құжат; N 24, 1066-құжат; 2000 ж., N 10, 248-құжат; N 22, 408-құжат; 2001 ж., N 1, 7-құжат; N 8, 52, 54-құжаттар; N 13-14, 173, 176-құжаттар):
      9-баптың 1-тармағының 22) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:
      "22) авиация техникасына техникалық қызмет көрсету және оны жөндеу жөнiндегi қызметтер; әуежай қызметi, соның iшiнде:
      а) азаматтық әуе кемелерiн, жолаушыларды қабылдау, шығару және оларға қызмет көрсету, багажды, жүктi, почтаны өңдеу, оларды тексерiп қарау және бақылау;
      б) аэродром, әуежай, аэронавигация объектiлерiн ұстау, жөндеу және пайдалану;
      в) әуежайдың авиациялық қауiпсiздiк қызметi, бақыланатын аймақта бақылау-өткiзу режимiн қамтамасыз ету және өртке қарсы қызметтi қамтамасыз ету;
      г) азаматтық әуе кемелерінің ұшуын Жарық түсiру-техникалық қамтамасыз ету және әуежай, аэродром, аэронавигация объектілерін энергиямен жабдықтау;
      д) азаматтық әуе кемелерiн, әуежай объектiлерi мен қызметтерiн жанар-жағармай материалдарымен және арнаулы сұйықтықтармен қамтамасыз ету, олардың сапасын бақылау;
      е) азаматтық әуе кемелерiн пайдаланушыларға және басқа тұтынушыларға арнаулы автокөлiк құралдарын беру;
      ж) әуежайлар мен азаматтық әуе кемелерiнде жолаушылар мен экипаждарды тағаммен қамтамасыз ету;
      з) жолаушыларға, экипаждарға, халыққа азаматтық авиация саласындағы қажеттi деректер жөнiнде ақпараттық-анықтамалық қызмет көрсету.".
 
      2. Қазақстан Республикасы Президентiнiң "Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалану және авиация қызметi туралы" 1995 жылғы 20 желтоқсандағы N 2697 U952697_ заң күшi бар Жарлығына (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1995 ж., N 23, 148-құжат):
      1) 1-бапта:
      үшiншi бөлiгi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Авиакомпания - азаматтық әуе кемелерiн пайдаланушының қолданыстағы сертификаты және жолаушылардың, жүктiң, багаж бен почтаның әуе тасымалдарын және (немесе) авиациялық жұмыстарды орындауға лицензиясы бар заңды тұлға.";
      жиырма алтыншы бөлiк алып тасталсын;
      мынадай мазмұндағы бөлiктермен толықтырылсын:
      "Әуежай қызметi - жеке және заңды тұлғалар әуе тасымалдарын, әуежайларда авиациялық қауiпсiздiк пен ұшу қауiпсiздiгiн қамтамасыз етуге байланысты жүзеге асыратын қызмет.
      Әуе жолы - әуе кемелерiнiң ұшуына арналған және әуе қозғалысын басқару жүйесiнiң аэронавигациялық құрылғылармен бақыланатын дәлiз түрiндегi әуе кеңiстiгi.
      Аса жеңiл авиация - ең үлкен массасы екi мың жетi жүз килограмнан аспайтын аса жеңiл ұшу аппараттарын, спорттық мақсаттағы және әуесқойлық конструкциядағы басқа да әуе кемелерiн, аэростаттық аппараттар мен көмекшi құрылғыларды пайдаланатын азаматтық авиация.
      Әуежайдың бақыланатын аумағы - әуежайдың, аэродромның, ұшуды аэронавигациялық қамтамасыз ету объектiлерiнiң жұмыс алаңы және кiрудi авиациялық қауiпсiздiк қызметi бақылайтын жанасып жатқан аумақ, қызметтiк ғимараттар, құрылыстар, қоймалар.
      Ұшу жарамдылығының нормалары - әуе кемелерiнiң конструкциясына, параметрлерi мен ұшу сапасына және олардың ұшу қауiпсiздiгiн қамтамасыз етуге бағытталған компоненттерiне қойылатын талаптар.
      Yлгi сертификаты - әуе кемесiнiң, авиациялық двигатель үлгiсiнiң және жаңа үлгiдегi әуе винтiнiң ұшу жарамдылығының нормаларына сәйкестiгiн растайтын, уәкiлеттi орган берген құжат.
      Азаматтық әуе кемелерін пайдаланушының сертификаты - азаматтық әуе кемелерін пайдаланушыларды сертификаттау ережелерінде белгіленген талаптарға пайдаланушының сәйкестігін куәландыратын, уәкілетті орган берген құжат.
      Аэродром жарамдылығының сертификаты - аэродромдарды пайдалану жарамдылығының нормаларына аэродромның сәйкестігін куәландыратын, уәкілетті орган берген құжат.
      Ұшу жарамдылығының сертификаты - уәкiлеттi орган үлгi сертификаты негiзiнде берген, азаматтық әуе кемесiнiң ұшу жарамдылығының нормаларына сәйкестiгiн куәландыратын құжат.
      Уәкiлеттi орган - өз құзыретi шегiнде азаматтық авиация саласындағы мемлекеттiк саясатты, азаматтық және эксперименттiк авиация қызметiн мемлекеттiк бақылау мен қадағалауды, үйлестiру мен реттеудi және Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалануды жүзеге асыратын мемлекеттiк басқару органы.";
      2) 5-бапта:
      бiрiншi бөлiгiндегi "мемлекет" деген сөзден кейiн ", Қазақстан Республикасы азаматтарының" деген сөздермен толықтырылсын;
      мынадай мазмұндағы үшiншi бөлiкпен толықтырылсын:
      "Азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу мәселелерi Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясын мемлекеттік реттеу туралы заңдарда көзделген ерекшелiктер ескерiле отырып, осы Жарлықпен реттеледi.";
      3) 6-баптың бiрiншi бөлiгiндегi, 19-баптың үшiншi бөлiгiндегi, 22-баптың екiншi бөлiгiндегi, 29-баптың бесiншi бөлiгiндегi, 42-баптың екiншi бөлiгiндегi, 55-баптың екiншi бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы орган", "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы органға" деген сөздер тиiсiнше "уәкiлеттi орган", "уәкiлеттi органға" деген сөздермен ауыстырылсын;
      4) 16-бап мынадай мазмұндағы екiншi бөлiкпен толықтырылсын:
      "Қазақстан Республикасының әуе кеңiстiгiн пайдалану тәртiбiн бұзуға:
      1) сұранымсыз жүзеге асырылатын (кестеден тыс немесе тұрақты емес ұшуларды рұқсатсыз орындау) және әуе кемелерiнiң ұшу қауiпсiздiгiне қатер төндiретiн осы Жарлықтың 8-бабында көрсетiлген қызмет;
      2) әуе кемесiнiң конструкциясында радиолокациялық тану аппаратурасын қондыру көзделмеген әуе кемелерiн қоспағанда, мемлекеттiк радиолокациялық тану жүйесi бойынша сұранымға сай келмейтiн әуе кемесінің ұшуы;
      3) сұранымда көрсетiлген саннан артатын әуе кемелерi тобының ұшуы;
      4) әуе кемелерiнiң Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлiгi белгiлеген әуе кеңiстiгiн пайдалану режимдерiн сақтамауы;
      5) әуе кемесiнiң Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлiгiнiң арнаулы рұқсатынсыз тыйым салынған аймақ және шектелген аймақ аумағының үстiнен ұшып өтуi;
      6) мәжбүрлi қонудан басқа жағдайларда әуе кемелерiнiң жоспарланбаған (мәлiмденбеген) аэродромға қонуы;
      7) ұшу қауiпсiздiгiне қатер төндiретiн жағдайларды қоспағанда, әуе кемелерiнiң тiгiнен, көлденең, қапталдан эшелондауын сақтамауы, әуе жолдарынан, жергiлiктi әуе желiсiнен және маршрут осiнен белгiленген нормадан артық қашықтыққа ауытқуы жатады.";
      5) 17-бап мынадай мазмұндағы үшiншi және төртiншi бөлiктермен толықтырылсын:
      "Қазақстан Республикасының қауіпсіздігіне, стратегиялық маңызды объектiлерге, оның аумағындағы азаматтардың өмiрi мен қауiпсiздiгiне қатер төнген жағдайда Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлігі қатердi болғызбау үшiн, тәртiп бұзушы әуе кемесiн жоюға дейiн баратын барлық шараларды қолданады.
      Стратегиялық маңызды объектiлердiң тiзбесiн Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.";
      6) 22-баптың бесiншi бөлiгi "сәйкестiгiн бақылау" деген сөздерден кейiн "Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтетiн" деген сөздермен толықтырылсын;
      7) 23-бапта:
      екiншi бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы органнан" деген сөздер "уәкiлеттi органнан" деген сөздермен ауыстырылсын;
      үшiншi бөлiгi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Азаматтық әуе кемесiнiң данасына сертификаттау жүргізуді және сертификат берудi уәкiлеттi орган жүзеге асырады";
      8) 24-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "24-бап. Аса жеңіл авиация саласындағы сертификаттау
      Аса жеңiл авиация саласындағы сертификаттау әуе кемелерiн әзiрлеушiнiң және тиiстi федерациялар мен қауымдастықтардың қатысуымен уәкілетті орган жүзеге асырады.
      Ұшу жарамдылығын куәландыру мақсатында сертификат беру, сондай-ақ пайдалану барысында ұшу жарамдылығын қолдауды бақылау Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiтетiн аса жеңiл авиация саласындағы сертификаттау ережелерiнде көзделген тәртiппен жүзеге асырылады.";
      9) 26-бапта:
      тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:
      "26-бап. Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiн,
               оларға құқықтарды және олармен жасалатын мәмiлелердi
               мемлекеттiк тiркеу";
      үшiншi бөлiгi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiне және олармен жасалатын мәмiлелерге құқықты уәкiлеттi орган Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясын мемлекеттiк реттеу туралы заңдарына сәйкес Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттік тiзiлiмiне мiндеттi түрде мемлекеттік тiркеуден өткізуге тиіс.
      Қазақстан Республикасының Азаматтық әуе кемелерiнiң мемлекеттiк тiзiлiмiн жүргiзудiң тәртiбiн және Қазақстан Республикасының азаматтық әуе кемелерiн, оларға берiлетiн және олармен жасалатын мәмiлелерге құқықтарды мемлекеттiк тiркеу туралы куәлiк берудiң тәртiбiн Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.
      Аса жеңiл авиацияның әуе кемелерiн мемлекеттiк тiркеу тәртiбiн Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.
      Қазақстан Республикасының мемлекеттiк әуе кемелерiнiң тiзiлiмiн жүргiзу ережелерiн және тiркелгенi туралы куәлiк беру тәртiбiн Қазақстан Республикасының Қорғаныс министрлiгi белгiлейдi.";
      10) 27-баптың төртiншi бөлiгiндегi, 30-баптың бiрiншi бөлiгiндегi, 36-баптың бiрiншi бөлiгiндегi, 52-баптың бесiншi бөлiгiндегi, 53-баптың екiншi бөлiгiнiң екiншi абзацындағы, 59-баптың үшiншi бөлiгiндегi, 63-баптың бiрiншi бөлiгiндегi, 69-баптағы, 96-баптың үшiншi бөлiгiнiң
7) тармақшасындағы "көлік жөніндегі орталық атқарушы орган" деген сөздер "уәкiлеттi орган" деген сөздермен ауыстырылсын;
      11) 29-баптың екінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      "Азаматтық әуе кемелерiнiң ұшу жарамдылығының нормаларын уәкiлеттi орган белгiлейдi. Ұшу жарамдылығының сертификатын беру ережелерiн Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.";
      12) 30-бапта:
      тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:
      "30-бап. Азаматтық әуе кемелерiн пайдаланушының сертификаты";
      бүкiл мәтiн бойынша "куәлiгiн", "куәлiктi", "куәлiк", "куәлiгiнде" деген сөздер тиiсiнше "сертификатын", "сертификатты", "сертификат" "сертификатында" деген сөздермен ауыстырылсын;
      бiрiншi бөлiгi "(өздерiнiң немесе шарттық негiзде пайдаланылатын)" деген сөзден кейін ", ұшу және техникалық жұмыстарды қамтамасыз ететiн авиация қызметшiлерiнiң, басқару құрамының және Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген құжаттардың" деген сөздермен толықтырылсын;
      екiншi бөлiгi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Уәкiлеттi орган сертификат иесi осы Заңның талаптарын және Қазақстан Республикасының Yкіметі бекітетін пайдаланушыларды сертификаттау ережелерін сақтамаған жағдайда, оған сертификат беруден бас тартуға, оны керi қайтарып алуға, оның қолданылуын тоқтата тұруға құқылы. Тиiмсiз деген желеумен пайдаланушы сертификатын беруден бас тартуға тыйым салынады.";
      бесiншi бөлiгiндегi "Қазақстан Республикасы көлiк жөнiндегi орталық атқарушы органы" деген сөздер "уәкiлеттi орган" деген сөздермен ауыстырылсын;
      алтыншы бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы орган" деген сөздер "Қазақстан Республикасының Yкiметi" деген сөздермен ауыстырылсын;
      13) 31-бапта:
      тақырыбындағы және мәтiнiндегi "куәлiгiн", "куәлiгi", "куәлiгiнде" деген сөздер "сертификатын", "сертификаты", "сертификатында" деген сөздермен ауыстырылсын;
      бiрiншi бөлiгiнiң бiрiншi абзацында "Пайдаланушы куәлiгi" деген сөздер "Пайдаланушы сертификаты" деген сөздермен ауыстырылсын;
      1) тармақша өзгерiссiз қалдырылсын;
      2) тармақша өзгерiссiз қалдырылсын;
      екiншi бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы органы" деген сөздер "Үкiметi" деген сөздермен ауыстырылсын;
      14) мынадай мазмұндағы 31-1 және 31-2-баптармен толықтырылсын:
      "31-1-бап. Азаматтық авиациядағы авиация техникасын, жұмыстар
                 мен қызмет көрсетулердi сертификаттау
      1. Азаматтық авиацияда мiндеттi сертификаттауға жататын авиация техникасының, жұмыстары мен қызмет көрсетулердiң тiзбесiн, сондай-ақ оны сертификаттау ережелерін Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiтедi.
      2. Азаматтық авиациядағы авиация техникасын, жұмыстары мен қызмет көрсетулерін сертификаттауды уәкілетті орган жүзеге асырады.
      31-2-бап. Сертификаттау жөнiндегi жұмыстарды жүргiзу
      Осы Жарлықта көзделген сертификаттау жөніндегі жұмыстарды жүргізу Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен өтiнiш берушiнiң қаражаты есебiнен жүзеге асырылады.
      Сертификаттау жөніндегі жұмыстарды жүргізу үшін алынған қаражат республикалық бюджетке аударылады.
      Сертификаттауды жүргiзу жөнiндегi қызмет көрсетулердің бағасы Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес бекiтiледi.";
      15) 34-бапта:
      екiншi бөлiгiндегi "куәлiгi (сертификаты)" деген сөздердiң алдынан "уәкiлеттi орган беретiн" деген сөздермен толықтырылсын;
      мынадай мазмұндағы үшiншi, төртiншi, бесiншi бөлiктермен толықтырылсын:
      "Ұшу қауiпсiздiгiне тiкелей байланысты азаматтық және эксперименттiк авиацияның авиация қызметшiлерiнiң жұмыс уақыты режимiнiң ерекшелiктерiн Қазақстан Республикасының еңбек туралы заңдарына сәйкес уәкiлеттi орган белгiлейдi.
      Азаматтық және эксперименттік авиацияның аттестаттауға жататын авиация қызметшiлерi лауазымдарының (кәсiптерiнiң) тiзбесiн, сондай-ақ азаматтық және эксперименттік авиацияның айырым белгісі бар нысанды киiмiн киiп жүруге құқығы бар авиация қызметшiлерi лауазымдарының тізбесін, сондай-ақ оларды беру тәртiбiн уәкiлетті орган бекітеді. Аттестаттаудан өтпеген адамдар кәсiби мiндеттерiн орындауға жiберiлмейдi.
      Аттестаттау ережесiн, оны өткiзу кезеңділігiн, сондай-ақ авиация қызметшiлерiне қойылатын талаптарды Қазақстан Республикасының Yкiметi айқындайды";
      16) мынадай мазмұндағы 39-1-баппен толықтырылсын:
      "39-1-бап. Азаматтық авиация ұйымдарының ұшу қауiпсiздiгiн
                 қамтамасыз ететiн басшы қызметкерлерi
      Уәкiлеттi органмен келiсiм бойынша қызметке тағайындалатын ұшу қызметiнiң басшысы, аға пилот, ұшу қауiпсiздiгi жөнiндегi инспекцияның бастығы, инженерлiк-авиациялық қызмет басшысы азаматтық авиация ұйымының ұшу қауiпсiздiгiн қамтамасыз ететiн басшы қызметкерлерi болып танылады.
      Ұшу қауiпсiздiгiн қамтамасыз ететiн басшы қызметкерлер уәкiлеттi органның келiсiмiн алмай өз мiндеттерiн үш айға дейін атқара алады.";
      17) 52-баптың үшiншi бөлiгiндегi "Қазақстан Республикасы көлiк жөнiндегi орталық атқарушы орган" деген сөздер "уәкiлеттi орган" деген сөздермен ауыстырылсын;
      18) 64-баптың бiрiншi бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы органның құрамындағы арнайы орган" деген сөздер "уәкiлеттi орган" деген сөздермен ауыстырылсын;
      19) 70-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "70-бап. Жолаушыларды, багажды, жүк пен почтаны әуеде
               тасымалдауды жүзеге асыру құқығы
      Жолаушыларды, багажды, жүк пен почтаны әуеде тасымалдауды жүзеге асыру құқығын пайдаланушының уәкiлеттi орган берген қолданыстағы сертификаты бар тұлғалар иеленедi.
      Пайдаланушының сертификатпен белгiленген қызмет шарттарын және шектеулерiн сақтай отырып, пайдаланушының сертификатында белгiленген қызметті ғана жүзеге асыруға құқығы бар.
      Егер уәкiлеттi орган басқа мемлекет берген пайдаланушы сертификатын таныса, тиiстi мемлекеттiң пайдаланушысының Қазақстан Республикасы аумағында әуе тасымалдарын жүзеге асыруға құқығы бар;
      20) 82-баптың екiншi бөлiгi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Акционерлiк қоғам нысанындағы заңды тұлға ғана халықаралық рейстерге қызмет көрсететiн әуежай (аэродром) пайдаланушысы бола алады";
      21) мынадай мазмұндағы 82-1-баппен толықтырылсын:
      "82-1-бап. Әуежай қызметi
      Әуежай қызметi Қазақстан Республикасының заңдарында белгiленген тәртiппен мiндеттi лицензиялауға жатады.
      Әуежай қызметiнiң құрамына:
      1) азаматтық әуе кемелерiн, жолаушыларды қабылдау, шығару және оларға қызмет көрсету, багажды, жүктi, почтаны өңдеу, оларды тексерiп қарау және бақылау;
      2) аэродром, әуежай, аэронавигация объектiлерiн ұстау, жөндеу және пайдалану;
      3) әуежайдың авиациялық қауіпсiздік қызметі, бақыланатын аймақта бақылау-өткiзу режимiн қамтамасыз ету және олардың өртке қарсы қызметiн қамтамасыз ету;
      4) азаматтық әуе кемелерiнiң ұшуын жарық түсiру-техникалық қамтамасыз ету және әуежай, аэродром, аэронавигация объектілерін энергиямен жабдықтау;
      5) азаматтық әуе кемелерiн, әуежай объектiлерi мен қызметтерiн жанар-жағармай материалдарымен және арнаулы сұйықтықтармен қамтамасыз ету, олардың сапасын бақылау;
      6) азаматтық әуе кемелерiн пайдаланушыларға және басқа тұтынушыларға арнаулы автокөлiк құралдарын беру;
      7) әуежайлар мен азаматтық әуе кемелерiнде жолаушылар мен экипаждарды тағаммен қамтамасыз ету;
      8) жолаушыларға, экипаждарға, халыққа азаматтық авиация саласындағы қажеттi деректер жөнiнде ақпараттық-анықтамалық қызмет көрсету кiредi.";
      22) 84-бапта:
      бiрiншi бөлiгiндегi "көлiк жөнiндегi орталық атқарушы орган" деген сөздер "Қазақстан Республикасының Yкiметi" деген сөздермен ауыстырылсын;
      үшiншi бөлiк алып тасталсын;
      23) 96-бапта:
      бiрiншi және екiншi бөлiктерi мынадай редакцияда жазылсын:
      "Қазақстан Республикасының азаматтық авиациясын заңсыз араласу әрекеттерiнен қорғауды қамтамасыз ететiн заңдардың, ережелер мен рәсiмдердiң сақталуын бақылауды уәкiлеттi орган және өзге де мемлекеттiк органдар өз құзыретiне сәйкес жүзеге асырады.
      Әуе кемелерiн пайдаланушылар, әуе кемелерiн қабылдауды, шығаруды немесе оларға қызмет көрсетудi жүзеге асыратын ұйымдар және азаматтар Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiтетiн авиация қауiпсiздiгi ережелерiне сәйкес оның қызметіне заңсыз араласудан авиацияны қорғау жөнiнде шаралар қолдануға мiндеттi.".
      мынадай мазмұндағы төртiншi және бесiншi бөлiктермен толықтырылсын:
      "Авиациялық қауіпсіздікті азаматтық авиация ұйымдарының авиациялық қауіпсіздік қызметтерi, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес осы өкiлеттiктер берiлген уәкiлеттi мемлекеттiк органдар қамтамасыз етедi.
      Авиациялық қауiпсiздiк қызметінің функцияларын шетелдiк жеке және (немесе) заңды тұлғаларға, сондай-ақ шетел қатысатын ұйымдарға беруге тыйым салынады.".
 
      3. "Акционерлiк қоғамдар туралы" 1998 жылғы 10 шiлдедегi Z980281_ Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 1998 ж., N 17-18, 223-құжат; 1999 ж., N 20, 727-құжат; N 24, 1072-құжат):
      1-баптың екiншi бөлiгi "жалпы ережелер" деген сөздерден кейiн "азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу," деген сөздермен толықтырылсын.
 
      4. "Қазақстан Республикасындағы көлiк туралы" 1994 жылғы 21 қыркүйектегi Z947000_ Қазақстан Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесiнiң Жаршысы, 1994 ж., N 15, 201-құжат; Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 1996 ж., N 2, 186-құжат; 1998 ж., N 24, 447-құжат):
      9-баптың төртiншi бөлiгiнде:
      қазақша мәтiнде үшiншi абзацтағы "- облыстық бюджеттен" деген сөздерден кейiн "субсидия берудi қамтамасыз етедi." деген сөздермен толықтырылып нүктелі үтір алып тасталсын;
      төртiншi абзац алып тасталсын.
 
      5. "Сертификаттау туралы" 1999 жылғы 16 шiлдедегi Z990434_ Қазақстан

 

Республикасының Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 1999

ж., N 20, 725-құжат; 2001 ж., N 1, 7-құжат; N 15-16, 231-құжат):

     2-баптың 1-тармағы мынадай мазмұндағы екiншi бөлiкпен толықтырылсын:

     "Азаматтық авиацияда сертификаттау мәселелері Қазақстан

Республикасының азаматтық авиацияны мемлекеттiк реттеу туралы заңдарына

қайшы келмейтін бөлігінде осы Заңмен реттеледі.".


     2-бап. Осы Заң 2002 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгiзiледi.


     Қазақстан Республикасының

             Президенті


     Мамандар:

       Қасымбеков Б.А.

       Багарова Ж.А.






О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам гражданской авиации

Закон Республики Казахстан от 15 декабря 2001 года N 272

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:
      1. В Закон Республики Казахстан от 17 апреля 1995 г. Z952200_ "О лицензировании" (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1995 г., N 3-4, ст. 37; N 12, ст. 88; N 14, ст. 93; N 15-16, ст. 109; N 24, ст. 162; Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1996 г., N 8-9, ст. 236; 1997 г., N 1-2, ст. 8; N 7, ст. 80; N 11, ст. 144, 149; N 12, ст. 184; N 13-14, ст. 195, 205; N 22, ст. 333; 1998 г., N 14, ст. 201; N 16, ст. 219; N 17-18, ст. 222, 224, 225; N 23, ст. 416; N 24, ст. 452; 1999 г., N 20, ст. 721, 727; N 21, ст. 787; N 22, ст. 791; N 23, ст. 931; N 24, ст. 1066; 2000 г., N 10, ст. 248; N 22, ст. 408; 2001 г., N 1, ст. 7; N 8, ст. 52, 54; N 13-14, ст. 173, 176):
      подпункт 22) пункта 1 статьи 9 изложить в следующей редакции:
      "22) услуги по техническому обслуживанию и ремонту авиационной техники; аэропортовская деятельность, в том числе:
      а) прием, выпуск и обслуживание гражданских воздушных судов, пассажиров, обработка багажа, грузов, почты, их досмотр и контроль;
      б) содержание, ремонт и эксплуатация объектов аэродрома, аэропорта, аэронавигации;
      в) служба авиационной безопасности аэропорта, обеспечение контрольно-пропускного режима в контролируемой зоне и противопожарное обеспечение;
      г) светотехническое обеспечение полетов гражданских воздушных судов и энергоснабжение объектов аэропорта, аэродрома, аэронавигации;
      д) обеспечение гражданских воздушных судов, объектов и служб аэропорта горюче-смазочными материалами и специальными жидкостями, контроль за их качеством;
      е) предоставление эксплуатантам гражданских воздушных судов и другим потребителям специальных автотранспортных средств;
      ж) обеспечение пассажиров, экипажей питанием в аэропортах и в гражданских воздушных судах;
      з) информационно-справочное обслуживание пассажиров, экипажей, населения необходимыми данными в области гражданской авиации;".
      2. В Указ Президента Республики Казахстан, имеющий силу Закона, от 20 декабря 1995 г. N 2697 U952697_ "Об использовании воздушного пространства и деятельности авиации Республики Казахстан" (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1995 г., N 23, ст. 148):
      1) в статье 1:
      часть третью изложить в следующей редакции:
      "Авиакомпания - юридическое лицо, имеющее действующий сертификат эксплуатанта гражданских воздушных судов и лицензию на выполнение воздушных перевозок пассажиров, багажа, грузов и почты и (или) авиационных работ.";
      часть двадцать шестую исключить;
      дополнить частями следующего содержания:
      "Аэропортовская деятельность - деятельность, осуществляемая физическими и юридическими лицами, связанная с обеспечением воздушных перевозок, авиационной безопасности и безопасности полетов в аэропортах.
      Воздушная трасса - воздушное пространство в виде коридора, предназначенное для полетов воздушных судов и контролируемое аэронавигационными устройствами системы управления воздушным движением.
      Сверхлегкая авиация - гражданская авиация, использующая сверхлегкие летательные аппараты, другие воздушные суда спортивного назначения и любительской конструкции, аэростатические аппараты и вспомогательные устройства с максимальной массой не более двух тысяч семисот килограмм.
      Контролируемая зона аэропорта - рабочая площадь аэропорта, аэродрома, объектов аэронавигационного обеспечения полетов и прилегающая к ним территория, служебные здания, строения, склады, доступ в которые контролируется службой авиационной безопасности.
      Нормы летной годности - это требования к конструкции, параметрам и летным качествам воздушных судов и их компонентов, направленных на обеспечение безопасности полетов.
      Сертификат типа - документ, выданный уполномоченным органом, подтверждающий соответствие нормам летной годности типа воздушного судна, авиационного двигателя и воздушного винта новых типов.
      Сертификат эксплуатанта гражданских воздушных судов - документ, выданный уполномоченным органом, удостоверяющий соответствие эксплуатанта требованиям, установленным правилами сертификации эксплуатантов гражданских воздушных судов.
      Сертификат годности аэродрома - документ, выданный уполномоченным органом, удостоверяющий соответствие аэродрома нормам годности к эксплуатации аэродромов.
      Сертификат летной годности - документ, выданный уполномоченным органом, на основании сертификата типа, удостоверяющий соответствие гражданского воздушного судна нормам летной годности.
      Уполномоченный орган - орган государственного управления, осуществляющий в пределах своей компетенции реализацию государственной политики в области гражданской авиации, государственный контроль и надзор, координацию и регулирование деятельности гражданской и экспериментальной авиации и использование воздушного пространства Республики Казахстан.";
      2) в статье 5:
      в части первой после слов "охраны интересов" дополнить словами "граждан Республики Казахстан,";
      дополнить частью третьей следующего содержания:
      "Вопросы государственного регулирования гражданской авиации регламентируются настоящим Указом с учетом особенностей, предусмотренных законодательством о государственном регулировании гражданской авиации Республики Казахстан.";
      3) в части первой статьи 6, в части третьей статьи 19, в части второй статьи 22, в части пятой статьи 29, в части второй статьи 42, в части второй статьи 55 слова "центральный исполнительный орган на транспорте" заменить словами "уполномоченный орган";
      4) статью 16 дополнить частью второй следующего содержания:
      "К нарушениям порядка использования воздушного пространства Республики Казахстан относятся:
      1) деятельность, указанная в статье 8 настоящего Указа, осуществляемая без запроса (вне расписания или без разрешения на выполнение нерегулярных полетов) и представляющая угрозу безопасности полетов воздушных судов;
      2) полет воздушного судна, не отвечающего на запрос по системе государственного радиолокационного опознавания, за исключением воздушных судов, на которых установка аппаратуры радиолокационного опознавания не предусмотрена конструкцией воздушного судна;
      3) полет группы воздушных судов, количество которых превышает указанное в запросе;
      4) несоблюдение воздушными судами режимов использования воздушного пространства, устанавливаемых Министерством обороны Республики Казахстан;
      5) пролет воздушного судна без специального разрешения Министерства обороны Республики Казахстан над территорией запретной зоны и зоны ограничения;
      6) посадка воздушных судов на незапланированный (незаявленный) аэродром, кроме случаев вынужденной посадки;
      7) несоблюдение воздушными судами вертикального, продольного, бокового эшелонирования, отклонение от воздушных трасс, местных воздушных линий и от осей маршрутов на расстояния более установленных норм, за исключением случаев, угрожающих безопасности полетов.";
      5) статью 17 дополнить частями третьей и четвертой следующего содержания:
      "В случаях создания угрозы безопасности Республики Казахстан, стратегически важным объектам, жизни и безопасности граждан на ее территории Министерством обороны Республики Казахстан применяются все меры для предотвращения угрозы, вплоть до уничтожения воздушного судна-нарушителя.
      Перечень стратегически важных объектов устанавливается Правительством Республики Казахстан.";
      6) часть пятую статьи 22 дополнить словами ", утверждаемым Правительством Республики Казахстан";
      7) в статье 23:
      в части второй слова "центральном исполнительном органе на транспорте" заменить словами "уполномоченном органе";
      часть третью изложить в следующей редакции:
      "Проведение сертификации и выдача сертификата экземпляра гражданского воздушного судна осуществляются уполномоченным органом.";
      8) статью 24 изложить в следующей редакции:
      "Статья 24. Сертификация в сфере сверхлегкой авиации
 
      Сертификация в сфере сверхлегкой авиации осуществляется уполномоченным органом при участии разработчика воздушных судов и соответствующих федераций и ассоциаций.
      Выдача сертификатов в целях засвидетельствования летной годности, а также контроль за поддержанием летной годности в процессе эксплуатации осуществляются в порядке, предусмотренном правилами сертификации в сфере сверхлегкой авиации, утверждаемыми Правительством Республики Казахстан.";
      9) в статье 26:
      заголовок изложить в следующей редакции:
      "Статья 26. Государственная регистрация гражданских воздушных судов
                  Республики Казахстан, прав на них и сделок с ними";
      часть третью изложить в следующей редакции:
      "Права на гражданские воздушные суда Республики Казахстан и сделки, совершаемые с ними, подлежат обязательной государственной регистрации уполномоченным органом в Государственном реестре гражданских воздушных судов Республики Казахстан в соответствии с законодательством Республики Казахстан о государственном регулировании гражданской авиации.
      Порядок ведения Государственного реестра гражданских воздушных судов Республики Казахстан и порядок выдачи свидетельства о государственной регистрации гражданских воздушных судов Республики Казахстан, прав на них и сделок с ними определяются Правительством Республики Казахстан.
      Порядок государственной регистрации воздушных судов сверхлегкой авиации определяется Правительством Республики Казахстан.
      Правила ведения Реестра государственных воздушных судов Республики Казахстан и порядок выдачи свидетельства о регистрации определяются Министерством обороны Республики Казахстан.";
      10) в части четвертой статьи 27, в части первой статьи 30, в части первой статьи 36, в части пятой статьи 52, в абзаце втором части второй статьи 53, в части третьей статьи 59, в части первой статьи 63, в статье 69, в подпункте 7) части третьей статьи 96 слова "центральным исполнительным органом на транспорте" заменить словами "уполномоченным органом";
      11) часть вторую статьи 29 изложить в следующей редакции:
      "Нормы летной годности гражданских воздушных судов устанавливаются уполномоченным органом. Правила выдачи сертификата летной годности устанавливаются Правительством Республики Казахстан.";
      12) в статье 30:
      заголовок изложить в следующей редакции:
      "Статья 30. Сертификат эксплуатанта гражданских воздушных судов";
      по всему тексту слова "свидетельство", "свидетельства", "свидетельстве" заменить соответственно словами "сертификат", "сертификата", "сертификате";
      часть первую после слов "(собственных или использованных на договорных началах)" дополнить словами "авиационного персонала, обеспечивающего летную и техническую работу, руководящего состава и документов, предусмотренных законодательством Республики Казахстан";
      часть вторую изложить в следующей редакции:
      "Уполномоченный орган вправе отказать в выдаче, отозвать, приостановить действие сертификата у его обладателя при несоблюдении последним требований настоящего Закона и правил сертификации эксплуатантов, утверждаемых Правительством Республики Казахстан. Отказ в выдаче сертификата эксплуатанта по мотивам нецелесообразности запрещается.";
      в части пятой слова "центральный исполнительный орган на транспорте Республики Казахстан" заменить словами "уполномоченный орган";
      в части шестой слова "центральным исполнительным органом на транспорте" заменить словами "Правительством Республики Казахстан";
      13) в статье 31:
      в заголовке и в тексте слова "свидетельства", "свидетельство", "свидетельстве" заменить соответственно словами "сертификата", "сертификат", "сертификате";
      в абзаце первом части первой слова "Свидетельство эксплуатанта недействительно" заменить словами "Сертификат эксплуатанта недействителен";
      в подпункте 1) части первой слова "оно выдано" заменить словами "он выдан";
      в подпункте 2) части первой слово "выдано" заменить словом "выдан";
      в части второй слова "центральным исполнительным органом на транспорте" заменить словом "Правительством";
      14) дополнить статьями 31-1 и 31-2 следующего содержания:
      "Статья 31-1. Сертификация авиационной техники, работ и услуг в
                    гражданской авиации
 
      1. Перечень авиационной техники, работ и услуг в гражданской авиации, подлежащих обязательной сертификации, а также правила их сертификации утверждаются Правительством Республики Казахстан.
      2. Сертификацию авиационной техники, работ и услуг в гражданской авиации осуществляет уполномоченный орган.
 
      Статья 31-2. Проведение работ по сертификации
 
      Проведение работ по сертификации, предусмотренных настоящим Указом, осуществляется за счет средств заявителя в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      Средства, полученные за проведение работ по сертификации, перечисляются в республиканский бюджет.
      Цены на услуги по проведению сертификации утверждаются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";
      15) в статье 34:
      часть вторую после слов "свидетельство (сертификат)" дополнить словами ", выдаваемое уполномоченным органом,";
      дополнить частями третьей, четвертой, пятой следующего содержания:
      "Особенности режима рабочего времени авиационного персонала гражданской и экспериментальной авиации, непосредственно связанного с безопасностью полетов, устанавливаются уполномоченным органом в соответствии с законодательством Республики Казахстан о труде.
      Уполномоченный орган утверждает перечень должностей (профессий) авиационного персонала гражданской и экспериментальной авиации, подлежащего аттестации, а также перечень должностей авиационного персонала гражданской и экспериментальной авиации, имеющего право ношения форменной одежды со знаками различия, а также порядок их выдачи. Лица, не прошедшие аттестацию, к выполнению профессиональных обязанностей не допускаются.
      Правила, периодичность проведения аттестации, а также требования, предъявляемые к авиационному персоналу, определяются Правительством Республики Казахстан.";
      16) дополнить статьей 39-1 следующего содержания:
      "Статья 39-1. Руководящие работники организации гражданской авиации,
                    обеспечивающие безопасность полетов
 
      Руководящими работниками организации гражданской авиации, обеспечивающими безопасность полетов, признаются: руководитель летной службы, старший пилот, начальник инспекции по безопасности полетов, руководитель инженерно-авиационной службы, которые назначаются на должность по согласованию с уполномоченным органом.
      Руководящие работники, обеспечивающие безопасность полетов, могут исполнять свои обязанности без получения согласия уполномоченного органа не более трех месяцев.";
      17) в части третьей статьи 52 слова "центральный исполнительный орган на транспорте Республики Казахстан" заменить словами "уполномоченный орган";
      18) в части первой статьи 64 слова "специальным органом в составе центрального исполнительного органа на транспорте" заменить словами "уполномоченным органом";
      19) статью 70 изложить в следующей редакции:
      "Статья 70. Право осуществления воздушных перевозок пассажиров,
                  багажа, грузов и почты
 
      Правом осуществлять воздушные перевозки пассажиров, багажа, грузов и почты обладают лица, имеющие действующий сертификат эксплуатанта, выданный уполномоченным органом.
      Эксплуатант имеет право осуществлять только установленную сертификатом эксплуатанта деятельность, соблюдая установленные сертификатом условия и ограничения деятельности.
      Эксплуатант другого государства имеет право осуществлять воздушные перевозки на территории Республики Казахстан, если уполномоченный орган признал выданный соответствующим государством сертификат эксплуатанта.";
      20) часть вторую статьи 82 изложить в следующей редакции:
      "Эксплуатантом аэропорта (аэродрома), обслуживающим международные рейсы, может быть только юридическое лицо в форме акционерного общества.";
      21) дополнить статьей 82-1 следующего содержания:
      "Статья 82-1. Аэропортовская деятельность
 
      Аэропортовская деятельность подлежит обязательному лицензированию в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      В состав аэропортовской деятельности входит:
      1) прием, выпуск и обслуживание гражданских воздушных судов, пассажиров, обработка багажа, грузов, почты, их досмотр и контроль;
      2) содержание, ремонт и эксплуатация объектов аэродрома, аэропорта, аэронавигации;
      3) служба авиационной безопасности аэропорта, обеспечение контрольно-пропускного режима в контролируемой зоне и их противопожарное обеспечение;
      4) светотехническое обеспечение полетов гражданских воздушных судов и энергоснабжение объектов аэропорта, аэродрома, аэронавигации;
      5) обеспечение гражданских воздушных судов, объектов и служб аэропорта горюче-смазочными материалами и специальными жидкостями, контроль за их качеством;
      6) предоставление эксплуатантам гражданских воздушных судов и другим потребителям специальных автотранспортных средств;
      7) обеспечение пассажиров, экипажей питанием в аэропортах и в гражданских воздушных судах;
      8) информационно-справочное обслуживание пассажиров, экипажей, населения необходимыми данными в области гражданской авиации.";
      22) в статье 84:
      в части первой слова "центральным исполнительным органом на транспорте" заменить словами "Правительством Республики Казахстан";
      часть третью исключить;
      23) в статье 96:
      части первую и вторую изложить в следующей редакции:
      "Контроль за соблюдением законов, правил и процедур, обеспечивающих защиту гражданской авиации Республики Казахстан от актов незаконного вмешательства, осуществляется уполномоченным органом и иными государственными органами в соответствии с их компетенцией.
      Эксплуатанты воздушных судов, организации и граждане, осуществляющие прием, выпуск или обслуживание воздушных судов, обязаны принимать меры по защите авиации от незаконного вмешательства в ее деятельность в соответствии с правилами авиационной безопасности, утверждаемыми Правительством Республики Казахстан.";
      дополнить частями четвертой и пятой следующего содержания:
      "Авиационная безопасность обеспечивается службами авиационной безопасности организаций гражданской авиации, а также уполномоченными государственными органами, наделенными этими полномочиями в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      Запрещается передавать функции службы авиационной безопасности иностранным физическим и (или) юридическим лицам, а также организациям с иностранным участием.".
      3. В Закон Республики Казахстан от 10 июля 1998 г. Z980281_ "Об акционерных обществах" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1998 г., N 17-18, ст. 223; 1999 г., N 20, ст. 727; N 24, ст. 1072):
      часть вторую статьи 1 после слов "законодательными актами о" дополнить словами "государственном регулировании гражданской авиации,".
      4. В Закон Республики Казахстан от 21 сентября 1994 г. Z947000_ "О транспорте в Республике Казахстан" (Ведомости Верховного Совета Республики Казахстан, 1994 г., N 15, ст. 201; Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1996 г., N 2, ст. 186; 1998 г., N 24, ст. 447):
      в части четвертой статьи 9:
      в абзаце первом слово "дотацию" заменить словом "субсидии";
      абзац четвертый исключить.
      5. В Закон Республики Казахстан от 16 июля 1999 г. Z990434_

 

сертификации" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 1999 г., N 20,

ст. 725; 2001 г., N 1, ст. 7; N 15-16, ст. 231):

     пункт 1 статьи 2 дополнить частью второй следующего содержания:

     "Вопросы сертификации в гражданской авиации регулируются настоящим

Законом в части, не противоречащей законодательству Республики Казахстан о

государственном регулировании гражданской авиации.".

     Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие с 1 января 2002 года.


     Президент

     Республики Казахстан


(Специалисты: Умбетова А.М.,

              Мартина Н.А.)