Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне инклюзивті білім беру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасының Заңы 2021 жылғы 26 маусымдағы № 56-VII ҚРЗ.

      1-бап. Қазақстан Республикасының мына заңнамалық актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      1. "Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау туралы" 2002 жылғы 11 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына:

      1) 1-бапта:

      1) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) білім алу үшін арнаулы жағдайлар – мүмкіндігі шектеулі балалардың оларсыз білім беру бағдарламаларын меңгеруі мүмкін болмайтын, арнаулы оқу және жеке дамыту бағдарламаларын, оқыту әдістерін, техникалық, оқу және өзге де құралдарды, тыныс-тіршілік ортасын, психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды, медициналық, әлеуметтік және өзге де көрсетілетін қызметтерді қамтитын жағдайлар;";

      мынадай мазмұндағы 4-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "4-1) диагностика – балалардың ауруының болу немесе болмау фактісін анықтауға бағытталған медициналық көрсетілетін қызметтер кешені;";

      8) тармақшадағы "медициналық психологиялық-педагогикалық" деген сөздер алып тасталсын;

      12) тармақша алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 13-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "13-1) мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтiк және медициналық-педагогикалық түзеу арқылы қолдау – мүмкіндігі шектеулі балаларға тұрмыс-тiршiлiгiндегi шектелудi еңсеру және оның орнын толтыру үшiн жағдай жасауды қамтамасыз ететiн және оларға басқа азаматтармен бiрдей қоғам өмiрiне қатысу мүмкiндiктерiн жасауға бағытталған арнаулы әлеуметтiк, медициналық және бiлiм беру қызметтерiн ұсынатын бiлiм беру, халықты әлеуметтiк қорғау, денсаулық сақтау ұйымдарының қызметi;";

      14) және 16) тармақшалар алып тасталсын;

      17) тармақшадағы "кемтар", "оларды" деген сөздер тиісінше "мүмкіндігі шектеулі", "оларды психологиялық-педагогикалық қолдау," деген сөздермен ауыстырылсын;

      18) тармақша алып тасталсын;

      2) 4-баптың 4) тармақшасы алып тасталсын;

      3) 5-баптың 1) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) босандыру қызметтерін көрсететін денсаулық сақтау субъектілерінде (объектілерінде), медициналық-санитариялық алғашқы көмек және (немесе) консультациялық-диагностикалық көмек көрсететін денсаулық сақтау ұйымдарында "қатер" тобындағы балаларды барынша ерте анықтау үшін скрининг ұйымдастыру және скрининг нәтижелері мен "қатер" тобындағы балаларды психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларға жіберу тәртібін айқындайды;";

      4) 6-бапта:

      1) тармақша алып тасталсын;

      2) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "2) бiлiм алу үшін арнаулы жағдайлардың бірыңғай қағидаттары мен нормативтерiн айқындайды;";

      3) тармақша алып тасталсын;

      5) 8-баптың 2-тармағының 3) және 4) тармақшалары мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) босандыру қызметтерін көрсететін денсаулық сақтау субъектілерінде (объектілерінде), медициналық-санитариялық алғашқы көмек және (немесе) консультациялық-диагностикалық көмек көрсететін денсаулық сақтау ұйымдарында скрининг ұйымдастырады;

      4) скрининг нәтижелерiн және "қатер" тобындағы балаларды ата-анасының немесе өзге заңды өкілдерінің келісуімен психологиялық-медициналық-педагогикалық консультацияларға жiберудi қамтамасыз етедi;";

      6) 9-бапта:

      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Медициналық қызметтерді профилактикалық, диагностикалық, емдеу, оңалту және паллиативтік бағыты бар денсаулық сақтау субъектілері көрсетеді.";

      3-тармақтағы "Кемтар", "заңдарында", "арнаулы түзеу ұйымдары" деген сөздер тиісінше "Мүмкіндігі шектеулі", "заңнамасында", "білім беру ұйымдары" деген сөздермен ауыстырылсын;

      4-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "4. Көрсетілетін арнаулы білім беру қызметтеріне:

      1) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау мақсатында балаларды тереңдетіп және кешенді зерттеп-қарау;

      2) мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдау;

      3) арнаулы оқу бағдарламалары бойынша оқыту және тәрбие беру;

      4) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес көрсетілетін өзге де қызметтер жатады.";

      7) 10-бапта:

      1-тармақтың бірінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация балаларды зерттеп-қарауды және оларға консультация беруді, ерекше білім беру қажеттіліктерін және білім алу үшін арнаулы жағдайларды бағалауды, білім беру бағдарламасын айқындауды жүзеге асыратын, сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдауға жіберетін білім беру ұйымы болып табылады.";

      2-тармақтағы "кемтар балаларды арнаулы түзеу" деген сөздер "мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы білім беру" деген сөздермен ауыстырылсын;

      8) 11-бапта:

      1-тармақ алып тасталсын;

      3-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "3. Арнаулы білім беру ұйымдары ымдау тілін, Брайль әліпбиін, басқа да балама қаріптерді және қарым-қатынас әдістерін пайдалана отырып, тірек-қимыл аппараты бұзылған, көруі және (немесе) естуі және (немесе) сөйлеуі бұзылған балалардың білім алуы үшін арнаулы жағдайлар жасайды.";

      9) 14-баптың 3-тармағындағы "Кемтар", ", арнаулы түзеу ұйымдарында жүзеге асырылады" деген сөздер тиісінше "Мүмкіндігі шектеулі", "жүзеге асырылады" деген сөздермен ауыстырылсын;

      10) 15-баптың 1-тармағында:

      2) тармақшадағы "мемлекеттiк медициналық ұйымдарда", "заңдарында", "тексерілуге" деген сөздер тиісінше "денсаулық сақтау субъектілерінде", "заңнамасында", "зерттеп-қаралуға" деген сөздермен ауыстырылсын;

      5) тармақшадағы "жалпы бiлiм беретiн оқу орындарында" деген сөздер "білім беру ұйымдарында" деген сөздермен ауыстырылсын;

      6) тармақшадағы "оқу орындарында" деген сөздер "білім беру ұйымдарында" деген сөздермен ауыстырылсын.

      2. "Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы" 2002 жылғы 8 тамыздағы Қазақстан Республикасының Заңына:

      15-баптың 3-тармағындағы "Арнаулы", "кемтар", "береді" деген сөздер тиісінше "Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалауға сәйкес арнаулы", "мүмкіндігі шектеулі", "бөлінеді" деген сөздермен ауыстырылсын.

      3. "Қазақстан Республикасында мүгедектерді әлеуметтік қорғау туралы" 2005 жылғы 13 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңына:

      1) 9-баптың 3) тармақшасы алып тасталсын;

      2) 29-баптың 5-тармағы алып тасталсын.

      4. "Білім туралы" 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңына:

      1) 1-бапта:

      7-4), 19-2) және 19-3) тармақшалар мынадай редакцияда жазылсын:

      "7-4) білім алу үшін арнаулы жағдайлар – ерекше білім беруді қажет ететін адамдардың (балалардың), сондай-ақ мүмкіндігі шектеулі балалардың оларсыз білім беру бағдарламаларын меңгеруі мүмкін болмайтын, оқу, сондай-ақ арнаулы, жеке дамыту мен түзеу-дамыту бағдарламаларын және оқыту әдістерін, техникалық, оқу және өзге де құралдарды, тыныс-тіршілік ортасын, психологиялық-педагогикалық қолдап отыруды, медициналық, әлеуметтік және өзге де көрсетілетін қызметтерді қамтитын жағдайлар;";

      "19-2) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) – тиісті деңгейде білім алу және қосымша білім алу үшін арнаулы жағдайларға тұрақты немесе уақытша қажеттілік көріп жүрген адамдар (балалар);

      19-3) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау – білім алу үшін қажетті арнаулы жағдайларды айқындау;";

      мынадай мазмұндағы 19-4) тармақшамен толықтырылсын:

      "19-4) ерекше мәртебе – Қазақстан Республикасының Президенті жеке адамды тәрбиелеуге, оқытуға және оның кәсіптік қалыптасуына аса зор үлес қосқаны, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім берудің тұрақты жоғары деңгейін қамтамасыз еткені үшін беретін, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымының мәртебесі;";

      21) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "21) жалпы білім беретін мектеп – білім алушылар мен тәрбиеленушілерге мектепке дейінгі тәрбие беру мен оқыту бағдарламаларын, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білімнің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын, арнаулы оқу мен жеке дамыту бағдарламаларын, сондай-ақ қосымша білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымы;";

      42-1) тармақша "бағдарламаларын" деген сөзден кейін ", жеке дамыту бағдарламаларын" деген сөздермен толықтырылсын;

      45) тармақша "орта білім беру," деген сөздерден кейін "мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдау," деген сөздермен толықтырылсын;

      мынадай мазмұндағы 45-3) тармақшамен толықтырылсын:

      "45-3) мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдау – қызметтің қандай да бір түрін орындау қабілеттерін қалпына келтіруге немесе оның орнын толтыруға бағытталған көрсетілетін қызметтер мен іс-шаралар кешені;";

      49-2) тармақша "бастауыш" деген сөздің алдынан "мектепке дейінгі тәрбие беру мен оқытудың," деген сөздермен толықтырылсын;

      50-3) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "50-3) психологиялық-педагогикалық қолдап отыру – білім беру ұйымдарында іске асырылатын, процесінде ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау негізінде ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) ойдағыдай оқыту және дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасалатын жүйелі-ұйымдастырылған қызмет;";

      мынадай мазмұндағы 50-4) тармақшамен толықтырылсын:

      "50-4) резидент-дәрігер – резидентураның білім беру бағдарламасы шеңберінде білім алатын және тәлімгердің қадағалауымен медициналық ұйымда жұмыс істейтін дәрігер;";

      2) 5-бапта:

      бірінші бөлікте:

      11) тармақша "бастауыш" деген сөздің алдынан "мектепке дейінгі тәрбие беру мен оқыту бағдарламаларын," деген сөздермен толықтырылсын;

      мынадай мазмұндағы 11-3) және 11-4) тармақшалармен толықтырылсын:

      "11-3) білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру қағидаларын әзірлейді және бекітеді;

      11-4) ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын әзірлейді және бекітеді;";

      19-1) тармақшадағы "мектепке дейінгі" деген сөздер "мектепке дейінгі тәрбие беру мен оқыту бағдарламаларын" деген сөздермен ауыстырылсын;

      35) тармақшадағы "конкурстық" деген сөз алып тасталсын;

      мынадай мазмұндағы 43-4) тармақшамен толықтырылсын:

      "43-4) мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдауға мемлекеттік білім беру тапсырысын орналастыру қағидаларын әзірлейді және бекітеді;";

      екінші бөлік:

      "11-1)," деген цифрлардан кейін "11-3), 11-4)," деген цифрлармен толықтырылсын;

      "43-2)," деген цифрлардан кейін "43-4)," деген цифрлармен толықтырылсын;

      3) 6-бапта:

      2-тармақта:

      3) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "3) ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) оқытуды, олардың білім беру ұйымдарында білім алуы үшін арнаулы жағдайлар жасауды, әмбебап дизайн және (немесе) ақылға қонымды ыңғайлылық қағидаттарын ескере отырып, мемлекеттік құрылыс нормалары мен стандарттарына сәйкес білім беру ұйымдарының ғимараттарына, құрылысжайлары мен үй-жайларына қолжетімділікті қамтамасыз етеді;";

      мынадай мазмұндағы 8-5) тармақшамен толықтырылсын:

      "8-5) тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджеттерде бекітілген бюджет қаражатының көлемдері шегінде мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдауға мемлекеттік білім беру тапсырысын бекітеді және орналастырады;";

      24-11) тармақша алып тасталсын;

      3-тармақта:

      мынадай мазмұндағы 7-5) тармақшамен толықтырылсын:

      "7-5) тиісті қаржы жылына арналған жергілікті бюджеттерде бекітілген бюджет қаражатының көлемдері шегінде мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдауға мемлекеттік білім беру тапсырысын бекітеді және орналастырады;";

      13) тармақша мынадай редакцияда жазылсын:

      "13) ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) оқытуды, олардың білім беру ұйымдарында білім алуы үшін арнаулы жағдайлар жасауды, әмбебап дизайн және (немесе) ақылға қонымды ыңғайлылық қағидаттарын ескере отырып, мемлекеттік құрылыс нормалары мен стандарттарына сәйкес білім беру ұйымдарының ғимараттарына, құрылысжайлары мен үй-жайларына қолжетімділікті қамтамасыз етеді;";

      4) 8-бап мынадай мазмұндағы 1-1-тармақпен толықтырылсын:

      "1-1. Мемлекет ерекше білім беруді қажет ететін адамдарға (балаларға) олардың жеке даму ерекшеліктерін ескере отырып, білім беру жүйесі ұсынған шекте білім алу нысанын таңдау құқығын беруді қоса алғанда, олардың өзін-өзі жетілдіруіне, білім берудің барлық деңгейлерінде өмір бойы оқуын жалғастыруына, өздерінің қабілеттерін еркін дамытуына жағдайлар жасайды.";

      5) 11-баптың 14) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "14) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жеке ерекшеліктерін ескере отырып, білім алуы үшін арнаулы жағдайлар жасау болып табылады.";

      6) 14-бапта:

      2-тармақтың төртінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Мүмкіндігі шектеулі балалар үшін арнаулы оқу бағдарламалары әзірленеді.";

      9-тармақ мынадай мазмұндағы екінші бөлікпен толықтырылсын:

      "Білім беру ұйымдары ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) оқыту үшін білім беру бағдарламаларын білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жеке даму ерекшеліктеріне және әлеуетті мүмкіндіктеріне сәйкес бейімдейді.";

      7) 19-бапта:

      1-тармақта:

      "мектепке дейінгі" деген сөздерден кейін "тәрбие беру мен оқытудың" деген сөздермен толықтырылсын;

      "ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар адамдарды (балаларды)" деген сөздер "мүмкіндігі шектеулі балаларды" деген сөздермен ауыстырылсын;

      2-тармақ алып тасталсын;

      3-тармақтағы "арнайы білім беру ұйымдарында" деген сөздер "арнаулы білім беру ұйымдарында, мектепке дейінгі ұйымдарда," деген сөздермен ауыстырылсын;

      8) 26-баптың 2-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Бiлiм беру ұйымы қызмет көрсететін аумақта тұратын барлық балаларды, оның ішінде ерекше білім беруді қажет ететін адамдарды (балаларды) қабылдауды қамтамасыз ететiн мектепке дейiнгi ұйымдарға және орта бiлiм беру ұйымдарына оқуға қабылдау тәртiбi тиісті үлгідегі білім беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгілік қағидаларында айқындалады.";

      9) 31-баптың 1-тармағы мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. 1-сыныпқа оқуға балалар алты жастан қабылданады.

      Мүмкіндігі шектеулі балалар орта білім алу үшін алты – он жастан білім беру ұйымдарына қабылдана алады. Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау ескеріле отырып жүзеге асырылады. Бұл ретте білім беру бағдарламаларына сәйкес бастауыш және негізгі орта білім алудың ұзақтығы он жылдан кем болмауға тиіс.";

      10) 43-бапта:

      3-тармақ мынадай мазмұндағы 2-3), 2-4) және 13-1) тармақшалармен толықтырылсын:

      "2-3) білім беру бағдарламаларын бейімдеу және іске асыру;

      2-4) ерекше білім беруді қажет ететін адамдар (балалар) үшін жеке дамыту бағдарламаларын әзірлеу және іске асыру;";

      "13-1) білім алу үшін арнаулы жағдайлар жасау;";

      мынадай мазмұндағы 6-2 және 6-3-тармақтармен толықтырылсын:

      "6-2. Психологиялық-медициналық-педагогикалық консультациялар психологиялық-медициналық-педагогикалық зерттеп-қарау және консультация беру бағдарламаларын іске асырады.

      6-3. Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеттері мен оңалту орталықтары түзеу-дамыту бағдарламаларын әзірлейді және іске асырады.";

      11) 44-бапта:

      мынадай мазмұндағы 5-1-тармақпен толықтырылсын:

      "5-1. Мемлекеттік білім беру ұйымдарының бірінші басшыларын ротациялау олардың кәсіби әлеуетін неғұрлым тиімді пайдалануды қамтамасыз ету мақсатында жүзеге асырылады.

      Мемлекеттік білім беру ұйымдарының бірінші басшыларын ротациялау бір елді мекен шегінде жүзеге асырылады.

      Мемлекеттік білім беру ұйымдарының бірінші басшыларына ротация жүргізу мерзімдері мен шарттары мемлекеттік білім беру ұйымдарының бірінші басшыларын ротациялауды жүргізу қағидаларында айқындалады.";

      9-3-тармақ алып тасталсын;

      12) 45-баптың 3-тармағы мынадай мазмұндағы 4-1) тармақшамен толықтырылсын:

      "4-1) білім беру ұйымдарына оқуға қабылдаудың үлгілік қағидаларын бұзғаны немесе білім алу үшін арнаулы жағдайлар жасамағаны;";

      13) 62-бап мынадай мазмұндағы 6-3-тармақпен толықтырылсын:

      "6-3. Мүмкіндігі шектеулі балаларды арнаулы психологиялық-педагогикалық қолдауға мемлекеттік білім беру тапсырысы білім алушылардың және (немесе) тәрбиеленушілердің санын және бір білім алушыға және (немесе) тәрбиеленушіге жұмсалатын шығыстардың орташа құнын қамтуға тиіс.";

      14) 64-бапта:

      тақырып мынадай редакцияда жазылсын:

      "64-бап. Білім беру ұйымдарының материалдық-техникалық базасын дамыту, білім беру ұйымдарын иеліктен шығару";

      мынадай мазмұндағы 3-1-тармақпен толықтырылсын:

      "3-1. Мемлекеттік жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдары мен мемлекет жүз пайыз қатысатын жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарының акциялары иеліктен шығаруға жатпайды.".

      2-бап. Осы Заң:

      1) алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік алпыс күн өткен соң қолданысқа енгізілетін 1-баптың 4-тармағының 10) және 12) тармақшаларын;

      2) 2022 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілетін 1-баптың 4-тармағы 3) тармақшасының бесінші, алтыншы, тоғызыншы және оныншы абзацтарын және 13) тармақшасын қоспағанда, алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
      Президенті Қ. ТОҚАЕВ

О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам инклюзивного образования

Закон Республики Казахстан от 26 июня 2021 года № 56-VII ЗРК

      Статья 1. Внести изменения и дополнения в следующие законодательные акты Республики Казахстан:

      1. В Закон Республики Казахстан от 11 июля 2002 года "О социальной и медико-педагогической коррекционной поддержке детей с ограниченными возможностями":

      1) в статье 1:

      подпункт 1) изложить в следующей редакции:

      "1) специальные условия для получения образования – условия, включающие специальные учебные и индивидуально развивающие программы, методы обучения, технические, учебные и иные средства, среду жизнедеятельности, психолого-педагогическое сопровождение, медицинские, социальные и иные услуги, без которых невозможно освоение образовательных программ детьми с ограниченными возможностями;";

      дополнить подпунктом 4-1) следующего содержания:

      "4-1) диагностика – комплекс медицинских услуг, направленных на установление факта наличия или отсутствия заболевания у детей;";

      в подпункте 8) слова "медицинскую психолого-педагогическую" исключить;

      подпункт 12) исключить;

      дополнить подпунктом 13-1) следующего содержания:

      "13-1) социальная и медико-педагогическая коррекционная поддержка детей с ограниченными возможностями – деятельность организаций образования, социальной защиты населения, здравоохранения, предоставляющих специальные социальные, медицинские и образовательные услуги, обеспечивающие детям с ограниченными возможностями условия для преодоления и компенсации ограничения жизнедеятельности и направленные на создание им равных с другими гражданами возможностей участия в жизни общества;";

      подпункты 14) и 16) исключить;

      подпункт 17) после слова "консультирования," дополнить словами "психолого-педагогической поддержки,";

      подпункт 18) исключить;

      2) подпункт 4) статьи 4 исключить;

      3) подпункт 1) статьи 5 изложить в следующей редакции:

      "1) определяет порядок организации скрининга для максимально раннего выявления детей группы "риска" в субъектах (объектах) здравоохранения, оказывающих услуги родовспоможения, организациях здравоохранения, оказывающих первичную медико-санитарную и (или) консультативно-диагностическую помощь, и направления результатов скрининга и детей группы "риска" в психолого-медико-педагогические консультации;";

      4) в статье 6:

      подпункт 1) исключить;

      подпункт 2) изложить в следующей редакции:

      "2) определяет единые принципы и нормативы специальных условий для получения образования;";

      подпункт 3) исключить;

      5) подпункты 3) и 4) пункта 2 статьи 8 изложить в следующей редакции:

      "3) организуют скрининг в субъектах (объектах) здравоохранения, оказывающих услуги родовспоможения, организациях здравоохранения, оказывающих первичную медико-санитарную и (или) консультативно-диагностическую помощь;

      4) обеспечивают с согласия родителей или иных законных представителей направление результатов скрининга и детей группы "риска" в психолого-медико-педагогические консультации;";

      6) в статье 9:

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Медицинские услуги оказываются субъектами здравоохранения, имеющими профилактическую, диагностическую, лечебную, реабилитационную и паллиативную направленность.";

      в пункте 3 слова "специальные коррекционные организации" заменить словами "организации образования";

      пункт 4 изложить в следующей редакции:

      "4. К специальным образовательным услугам относятся:

      1) углубленное и комплексное обследование детей с целью оценки особых образовательных потребностей;

      2) специальная психолого-педагогическая поддержка детей с ограниченными возможностями;

      3) обучение и воспитание по специальным учебным программам;

      4) иные услуги, оказываемые в соответствии с законодательством Республики Казахстан.";

      7) в статье 10:

      часть первую пункта 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Психолого-медико-педагогическая консультация является организацией образования, осуществляющей обследование и консультирование детей, оценку особых образовательных потребностей и специальных условий для получения образования, определение образовательной программы, а также направляющей на специальную психолого-педагогическую поддержку детей с ограниченными возможностями.";

      в пункте 2 слово "коррекционные" заменить словами "организации образования";

      8) в статье 11:

      пункт 1 исключить;

      пункт 3 изложить в следующей редакции:

      "3. Специальные организации образования создают специальные условия для получения образования детьми, имеющими нарушения опорно-двигательного аппарата, нарушения зрения и (или) слуха, и (или) речи, с использованием жестового языка, азбуки Брайля, других альтернативных шрифтов и методов общения.";

      9) в пункте 3 статьи 14 слова ", специальных коррекционных организациях" исключить;

      10) в пункте 1 статьи 15:

      в подпункте 2) слова "государственных медицинских организациях" заменить словами "субъектах здравоохранения";

      в подпункте 5) слова "общеобразовательных учебных заведениях" заменить словами "организациях образования";

      в подпункте 6) слова "учебных заведениях" заменить словами "организациях образования".

      2. В Закон Республики Казахстан от 8 августа 2002 года "О правах ребенка в Республике Казахстан":

      пункт 3 статьи 15 после слова "подходах" дополнить словами "в соответствии с оценкой особых образовательных потребностей".

      3. В Закон Республики Казахстан от 13 апреля 2005 года "О социальной защите инвалидов в Республике Казахстан":

      1) подпункт 3) статьи 9 исключить;

      2) пункт 5 статьи 29 исключить.

      4. В Закон Республики Казахстан от 27 июля 2007 года "Об образовании":

      1) в статье 1:

      подпункты 7-4), 19-2) и 19-3) изложить в следующей редакции:

      "7-4) специальные условия для получения образования – условия, включающие учебные, а также специальные, индивидуально развивающие и коррекционно-развивающие программы и методы обучения, технические, учебные и иные средства, среду жизнедеятельности, психолого-педагогическое сопровождение, медицинские, социальные и иные услуги, без которых невозможно освоение образовательных программ лицами (детьми) с особыми образовательными потребностями, а также детьми с ограниченными возможностями;";

      "19-2) лица (дети) с особыми образовательными потребностями – лица (дети), которые испытывают постоянные или временные потребности в специальных условиях для получения образования соответствующего уровня и дополнительного образования;

      19-3) оценка особых образовательных потребностей – определение необходимых специальных условий для получения образования;";

      дополнить подпунктом 19-4) следующего содержания:

      "19-4) особый статус – статус организации высшего и (или) послевузовского образования, присваиваемый Президентом Республики Казахстан за внесение выдающегося вклада в воспитание, обучение и профессиональное становление личности, обеспечение стабильно высокого уровня высшего и (или) послевузовского образования;";

      подпункт 21) изложить в следующей редакции:

      "21) общеобразовательная школа – организация образования, реализующая программы дошкольного воспитания и обучения, общеобразовательные учебные программы начального, основного среднего и общего среднего образования, специальные учебные и индивидуально развивающие программы, а также образовательные программы дополнительного образования обучающихся и воспитанников;";

      подпункт 42-1) дополнить словами ", индивидуально развивающие программы";

      подпункт 45) после слов "среднему образованию," дополнить словами "специальной психолого-педагогической поддержке детей с ограниченными возможностями,";

      дополнить подпунктом 45-3) следующего содержания:

      "45-3) специальная психолого-педагогическая поддержка детей с ограниченными возможностями – комплекс услуг и мероприятий, направленных на восстановление или компенсацию способностей к выполнению того или иного вида деятельности;";

      подпункт 49-2) после слов "общеобразовательные учебные программы" дополнить словами "дошкольного воспитания и обучения,";

      подпункт 50-3) изложить в следующей редакции:

      "50-3) психолого-педагогическое сопровождение – системно-организованная деятельность, реализуемая в организациях образования, в процессе которой создаются социально-психологические и педагогические условия для успешного обучения и развития лиц (детей) с особыми образовательными потребностями на основе оценки особых образовательных потребностей;";

      дополнить подпунктом 50-4) следующего содержания:

      "50-4) врач-резидент – врач, обучающийся в рамках образовательной программы резидентуры и работающий в медицинской организации под надзором наставника;";

      2) в статье 5:

      в части первой:

      подпункт 11) после слова "реализующие" дополнить словами "программы дошкольного воспитания и обучения,";

      дополнить подпунктами 11-3) и 11-4) следующего содержания:

      "11-3) разрабатывает и утверждает правила психолого-педагогического сопровождения в организациях образования;

      11-4) разрабатывает и утверждает правила оценки особых образовательных потребностей;";

      в подпункте 19-1) слова "общеобразовательные учебные программы дошкольного," заменить словами "программы дошкольного воспитания и обучения, общеобразовательные учебные программы";

      в подпункте 35) слово "конкурсного" исключить;

      дополнить подпунктом 43-4) следующего содержания:

      "43-4) разрабатывает и утверждает правила размещения государственного образовательного заказа на специальную психолого-педагогическую поддержку детей с ограниченными возможностями;";

      часть вторую:

      после цифр "11-1)," дополнить цифрами "11-3), 11-4),";

      после цифр "43-2)," дополнить цифрами "43-4),";

      3) в статье 6:

      в пункте 2:

      подпункт 3) изложить в следующей редакции:

      "3) обеспечивает обучение лиц (детей) с особыми образовательными потребностями, создание им специальных условий для получения образования в организациях образования, доступности зданий, сооружений и помещений организаций образования в соответствии с государственными строительными нормами и стандартами с учетом принципов универсального дизайна и (или) разумного приспособления;";

      дополнить подпунктом 8-5) следующего содержания:

      "8-5) утверждает и размещает государственный образовательный заказ на специальную психолого-педагогическую поддержку детей с ограниченными возможностями в пределах объемов бюджетных средств, утвержденных в местных бюджетах на соответствующий финансовый год;";

      подпункт 24-11) исключить;

      в пункте 3:

      дополнить подпунктом 7-5) следующего содержания:

      "7-5) утверждает и размещает государственный образовательный заказ на специальную психолого-педагогическую поддержку детей с ограниченными возможностями в пределах объемов бюджетных средств, утвержденных в местных бюджетах на соответствующий финансовый год;";

      подпункт 13) изложить в следующей редакции:

      "13) обеспечивает обучение лиц (детей) с особыми образовательными потребностями, создание им специальных условий для получения образования в организациях образования, доступности зданий, сооружений и помещений организаций образования в соответствии с государственными строительными нормами и стандартами с учетом принципов универсального дизайна и (или) разумного приспособления;";

      4) статью 8 дополнить пунктом 1-1 следующего содержания:

      "1-1. Государство создает лицам (детям) с особыми образовательными потребностями условия для их самосовершенствования, продолжения обучения в течение всей жизни на всех уровнях образования, свободного развития их способностей, включая предоставление права выбора формы получения образования в пределах, предоставленных системой образования, с учетом их индивидуальных особенностей развития.";

      5) подпункт 14) статьи 11 изложить в следующей редакции:

      "14) создание специальных условий для получения образования с учетом индивидуальных особенностей обучающихся и воспитанников.";

      6) в статье 14:

      часть четвертую пункта 2 изложить в следующей редакции:

      "Для детей с ограниченными возможностями разрабатываются специальные учебные программы.";

      пункт 9 дополнить частью второй следующего содержания:

      "Организации образования для обучения лиц (детей) с особыми образовательными потребностями адаптируют образовательные программы в соответствии с индивидуальными особенностями развития и потенциальными возможностями обучающихся и воспитанников.";

      7) в статье 19:

      в пункте 1:

      после слова "дошкольного" дополнить словами "воспитания и обучения";

      слова "лиц (детей) с особыми образовательными потребностями" заменить словами "детей с ограниченными возможностями";

      пункт 2 исключить;

      пункт 3 после слов "Республики Казахстан, в" дополнить словами "дошкольных организациях,";

      8) пункт 2 статьи 26 изложить в следующей редакции:

      "2. Порядок приема на обучение в дошкольные организации и организации среднего образования, обеспечивающий прием всех детей, в том числе лиц (детей) с особыми образовательными потребностями, проживающих на территории обслуживания организации образования, определяется типовыми правилами приема на обучение в организации образования соответствующего типа.";

      9) пункт 1 статьи 31 изложить в следующей редакции:

      "1. На обучение в 1 класс принимаются дети с шести лет.

      Для получения среднего образования дети с ограниченными возможностями могут приниматься в организации образования с шести – десяти лет. Обучение детей с ограниченными возможностями осуществляется с учетом оценки особых образовательных потребностей. При этом продолжительность получения начального и основного среднего образования в соответствии с образовательными программами должна быть не менее десяти лет.";

      10) в статье 43:

      пункт 3 дополнить подпунктами 2-3), 2-4) и 13-1) следующего содержания:

      "2-3) адаптация и реализация образовательных программ;

      2-4) разработка и реализация индивидуально развивающих программ для лиц (детей) с особыми образовательными потребностями;";

      "13-1) создание специальных условий для получения образования;";

      дополнить пунктами 6-2 и 6-3 следующего содержания:

      "6-2. Психолого-медико-педагогические консультации реализуют программы психолого-медико-педагогического обследования и консультирования.

      6-3. Кабинеты психолого-педагогической коррекции и реабилитационные центры разрабатывают и реализуют коррекционно-развивающие программы.";

      11) в статье 44:

      дополнить пунктом 5-1 следующего содержания:

      "5-1. Ротация первых руководителей государственных организаций образования осуществляется в целях обеспечения более эффективного использования их профессионального потенциала.

      Ротация первых руководителей государственных организаций образования осуществляется в пределах одного населенного пункта.

      Сроки и условия проведения ротации первых руководителей государственных организаций образования определяются правилами проведения ротации первых руководителей государственных организаций образования.";

      пункт 9-3 исключить;

      12) пункт 3 статьи 45 дополнить подпунктом 4-1) следующего содержания:

      "4-1) нарушение типовых правил приема на обучение в организации образования или несоздание специальных условий для получения образования;";

      13) статью 62 дополнить пунктом 6-3 следующего содержания:

      "6-3. Государственный образовательный заказ на специальную психолого-педагогическую поддержку детей с ограниченными возможностями должен содержать количество обучающихся и (или) воспитанников и среднюю стоимость расходов на одного обучающегося и (или) воспитанника.";

      14) в статье 64:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Статья 64. Развитие материально-технической базы организаций образования, отчуждение организаций образования";

      дополнить пунктом 3-1 следующего содержания:

      "3-1. Государственные организации высшего и (или) послевузовского образования и акции организации высшего и (или) послевузовского образования со стопроцентным участием государства не подлежат отчуждению.".

      Статья 2.

      Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования, за исключением:

      1) подпунктов 10) и 12) пункта 4 статьи 1, которые вводятся в действие по истечении шестидесяти календарных дней после дня его первого официального опубликования;

      2) абзацев пятого, шестого, девятого и десятого подпункта 3) и подпункта 13) пункта 4 статьи 1, которые вводятся в действие с 1 сентября 2022 года.

      Президент Республики Казахстан К. ТОКАЕВ