"Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережені бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 126 бұйрығына өзгерістер мен толықтыру енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2013 жылғы 04 мамырдағы № 172 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2013 жылы 03 маусымда № 8493 тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:
      1. «Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережені бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 126 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6929 тіркелген, «Егемен Қазақстан» газетінің 2011 жылғы 5 мамырдағы № 184-185 (26587) санында жарияланған) мынадай өзгерістер мен толықтыру енгізілсін:
      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Диссертациялық кеңес туралы үлгі ережеде:
      5-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «5. Диссертациялық кеңес кеңестің төрағасынан, төраға орынбасарынан, ғалым хатшыдан және кеңес мүшелерінен тұрады. Диссертациялық кеңестің құрамына кемінде 5 (бес) адам кіреді.»;
      7-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «7. Әрбір мамандық бойынша диссертациялық кеңестің құрамына ғылыми дәрежесі және тиісті зерттеу саласында кемінде 5 ғылыми мақаласы бар кемінде 3 (үш) маман қосылады. Бұл ретте диссертациялық кеңес мүшелерінің кемінде 1/3-і (үштен бірі) штаттық қызметкерлер, кемінде 1/3-і (үштен бірі) басқа ЖОО өкілдері, кемінде 1/3-і (үштен бірі) ғылыми немесе басқа ұйымдардың өкілдері болуы тиіс.»;
      8-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «8. Диссертациялық кеңестің құрамы ЖОО-ның Ғылыми кеңесінің хаттамалық шешімімен бекітіледі. Диссертациялық кеңестің басқа қалаларда тұратын мүшелерінің іссапар шығыстары диссертациялық кеңес жұмыс істейтін ЖОО есебінен төленеді.»;
      11-13-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:
      «11. ЖОО докторанттың диссертациясы орындалған кафедраның (кафедралардың) отырысында диссертацияның талқылануын қамтамасыз етеді. Кафедра отырысына кафедра мүшелерінің кемінде 2/3-сі (үштен екісі), ғылыми кеңесшілер және докторанттың ғылыми зерттеу саласы бойынша ғылыми дәрежесі бар кемінде 2 (екі) маман қатысады. Отырыста шетелдік кеңесші болмаған жағдайда оның пікірін кафедра меңгерушісі оқиды.
      Докторант даярлықтан өткен ЖОО диссертациялық кеңеске ЖОО бланкісінде жазылған ілеспе хатпен мынадай құжаттарды ұсынады:
      1) отандық және шетелдік ғылыми кеңесшілердің пікірлері (мемлекеттік құпиялары бар диссертациялар үшін, отандық кеңесшінің пікірі);
      2) диссертация орындалған кафедраның оң қорытындысы;
      3) берік түптелген және электронды тасымалдағыштағы (CD-диск) диссертация;
      4) ғылыми еңбектерінің тізімі және олардың көшірмелері;
      5) оқитын ЖОО-ның кадр қызметі растаған жеке іс парағы;
      6) докторантураның кәсіптік оқу бағдарламаларын меңгергені туралы транскрипттің көшірмесі.
      Құжаттарды қабылдауды оларды тіркейтін диссертациялық кеңестің ғалым хатшысы жүзеге асырады және диссертациялық кеңеске ұсынады.
      12. Докторант оқыған ЖОО-да тиісті мамандық бойынша диссертациялық кеңес жұмыс істемейтін жағдайда аталған ЖОО докторанттың осы Үлгі ереженің 11-тармағында көрсетілген құжаттарын басқа ЖОО-да тиісті мамандық бойынша құрылған диссертациялық кеңеске ұсынуды қамтамасыз етеді.
      13. Құжаттар қабылданған күннен бастап 10 (он) жұмыс күнінен кешіктірмей диссертациялық кеңес диссертацияны қорғау күнін белгілейді және ғылыми дәрежесі бар және докторанттың зерттеу саласы бойынша кемінде 5 ғылыми мақаласы бар екі рецензентті тағайындайды, олардың біреуі осы ЖОО-ның немесе докторант оқыған ЖОО-ның қызметкері болмауы тиіс. Бұл ретте докторанттар құжаттарының түсу кезегі сақталады.
      Диссертациялық кеңес мүшелеріне (1/3-інен аспайтын) диссертацияны қорғауға қабылдау отырысына бейне-конференция нысанында қатысуға рұқсат етіледі.»;
      15-тармақтың үшінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:
      «Диссертацияның қағаз және электрондық тасымалдағыштағы данасы ЖОО-ның кітапханасына беріледі. Диссертациялық кеңестің ғалым хатшысы диссертацияның электрондық тасымалдағыштағы даналарын Қазақстан Республикасының Ұлттық академиялық кітапханасына және Қазақстан Республикасының Ұлттық кітапханасына береді.»;
      17-тармақтың бірінші және екінші бөліктері мынадай редакцияда жазылсын:
      «17. Диссертациялық кеңестің төрағасы, төраға орынбасары және ғалым хатшысы докторанттың ғылыми кеңесшілері болып табылған жағдайда олар диссертацияны қарастыру кезінде диссертациялық кеңестің отырысында өз міндеттерін орындай алмайды. Диссертациялық кеңес төрағасының міндеттерін орындау диссертациялық кеңестің шешімімен төраға орынбасарына, төраға орынбасары мен ғалым хатшының міндеттерін орындау мүшелерге жүктеледі.
      Төраға, төраға орынбасары мен ғалым хатшы бір мезгілде болмаған жағдайда диссертациялық кеңестің отырысы өткізілмейді.»;
      19-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «19. Диссертациялық кеңес докторантқа тиісті мамандықтың философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор ғылыми дәрежесін беруге байланысты Комитетке ұсыныс жасау немесе аталған дәрежені беруден бас тарту туралы шешім қабылдау үшін жасырын дауыс беруді жүргізеді.
      Диссертациялық кеңестің шешімі, егер оған отырысқа қатысқан диссертациялық кеңес мүшелерінің 2/3 (үштен екісі) және одан көбі дауыс берсе, оң қабылданды деп саналады. Егер оң шешімге отырысқа қатысқан диссертациялық кеңес мүшелерінің 2/3-інен (үштен екісінен) кемі дауыс берсе, теріс шешім қабылданады.
      Теріс шешім қабылданған жағдайда диссертациялық кеңес диссертацияның осы Үлгі ереже мен Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2011 жылғы 31 наурыздағы № 127 бұйрығымен бекітілген және Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 6951 болып тіркелген Ғылыми дәрежелер беру ережесінің («Егемен Қазақстан» газетінің 2011 жылғы 20 мамырдағы № 207-210 (26612) санында жарияланған) (бұдан әрі - Ереже) қандай талаптарына сәйкес келмейтіндігі көрсетілген қорытынды жасайды. Рецензенттердің, ғылыми кеңесшілер пікірлерінің көшірмелері, төраға мен ғалым хатшы қол қойған диссертациялық кеңес отырысының бейнежазбасы, стенограммасы мен қорытындысы шешім қабылданған күннен бастап күнтізбелік 15 (он бес) күн ішінде Комитетке жіберіледі.»;
      мынадай мазмұндағы 19-1-тармақпен толықтырылсын:
      «19-1. Диссертациялық кеңестің теріс шешіміне апелляцияны докторант диссертация қорғалған ЖОО-ға шешім шығарған күннен бастап 2 (екі) ай ішінде ерікті нысанда береді.
      Апелляция берілген күннен бастап 10 (он) жұмыс күні ішінде ЖОО ректорының бұйрығымен апелляциялық комиссия (бұдан әрі – комиссия) құрылады. Комиссия құрамына тиісті мамандық бойынша ғылыми дәрежесі бар 3 (үш) маман кіреді. Комиссия құрамына ғылыми кеңесшілер, рецензенттер, диссертациялық кеңестің немесе Ереженің 12-17-тармақтарына сәйкес жұмыс істейтін Комитеттің Сараптау кеңесінің мүшелері кірмейді.
      Комиссия өз қызметінде осы Үлгі ережені және Ережені басшылыққа алады.
      Комиссия апелляциялық өтінішті, диссертацияны, диссертациялық кеңестің диссертацияны қорғау бойынша материалдарын қарастырады және ол құрылған күннен бастап күнтізбелік 30 (отыз) күн ішінде апелляция нәтижелері бойынша қорытынды дайындайды.
      Апелляциялық комиссияның қорытындысын комиссия мүшелері ашық дауыс беру негізінде көпшілік дауыспен қабылдайды және оған барлық комиссия мүшелері қол қояды. Комиссия оң шешім қабылдаған жағдайда, комиссия хаттамаларының көшірмелері, қорытынды және диссертация соңғы шешім қабылдау үшін күнтізбелік 15 (он бес) күннің ішінде Комитетке жіберіледі.
      Апелляциялық комиссияның қорытындысы оны қабылдаған күннен бастап күнтізбелік 15 (он бес) күн ішінде өтініш берушіге хабарланады.»;
      20-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      «20. Диссертациялық кеңесте докторлық диссертация қорғалғаннан кейін ғалым хатшы докторанттың аттестациялық ісін жинақтайды, ол Комитетке күнтізбелік 30 (отыз) күн ішінде жіберіледі. Осы мерзім өткен жағдайда аттестациялық іс қарауға қабылданбайды. Докторанттың аттестациялық ісінде мынадай құжаттар қоса беріледі:
      1) диссертацияның Ұлттық ғылыми-техникалық ақпарат орталығына жіберілген күні көрсетіліп, диссертациялық кеңес төрағасы қол қойған диссертациялық кеңес құрылған ЖОО-ның бланкісінде ілеспе қолдаухаты;
      2) берік түптелген және электрондық тасымалдағыштағы (CD-диск) диссертация;
      3) диссертация тақырыбы бойынша ғылыми жарияланымдар тізімі мен көшірмелері;
      4) осы Үлгі ережеге 2-қосымшаға сәйкес нысанда қазақ және орыс тілдерінде диссертацияның тіркеу-есеп карточкасы;
      5) диссертацияның авторы мен дереккөзіне сілтеме жасамай бөтен материалды пайдаланғаны тексерілгені туралы Ұлттық ғылыми-техникалық ақпарат орталығының анықтамасы;
      6) ғылыми кеңесшілердің пікірлері;
      7) 2 (екі) рецензенттің пікірі;
      8) осы Үлгі ережеге 3-қосымшаға сәйкес нысан бойынша диссертациялық кеңес мүшелерінің келу парағы;
      9) төраға және ғалым хатшы қол қойған диссертацияны қорғау жөніндегі диссертациялық кеңес отырысының бейнежазбасы мен стенограммасы;
      10) жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы дипломдардың көшірмелері, оларға қосымшалар (транскрипт көшірмелері);
      11) докторантураның кәсіптік оқу бағдарламаларын меңгергені туралы транскрипттің көшірмесі;
      12) осы Үлгі ережеге 4-қосымшаға сәйкес нысан бойынша докторант туралы мәлімет;
      13) оқитын ЖОО-ның кадр қызметі растаған жеке іс парағы.».
      2. Білім және ғылым саласындағы бақылау комитеті (С.Ә. Ырсалиев):
      1) осы бұйрықтың белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін қамтамасыз етсін;
      2) осы бұйрықты мемлекеттік тіркеуден өткеннен кейін бұқаралық ақпарат құралдарында жарияласын.
      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау вице-министр М.Қ. Орынхановқа жүктелсін.
      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министр                                        Б. Жұмағұлов

О внесении изменений и дополнения в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 марта 2011 года № 126 "Об утверждении Типового положения о диссертационном совете"

Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 4 мая 2013 года № 172. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 3 июня 2013 года № 8493

      ПРИКАЗЫВАЮ:
      1. Внести в приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 марта 2011 года № 126 «Об утверждении Типового положения о диссертационном совете» (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 6929, опубликованный в газете «Казахстанская правда» от 7 мая 2011 года № 150-151 (26571-26572)) следующие изменения и дополнение:
      в Типовом положении о диссертационном совете, утвержденном указанным приказом:
      пункт 5 изложить в следующей редакции:
      «5. Диссертационный совет состоит из председателя, заместителя председателя, ученого секретаря и членов совета. В состав диссертационного совета входит не менее 5 (пяти) человек.»;
      пункт 7 изложить в следующей редакции:
      «7. В состав диссертационного совета по каждой специальности включается не менее 3 (трех) специалистов, имеющих ученую степень и не менее 5 научных статей в соответствующей области исследований. При этом не менее 1/3 (одной трети) членов диссертационного совета должны быть штатными сотрудниками, не менее 1/3 (одной трети) - из представителей других вузов, не менее 1/3 (одной трети) - из представителей научных или других организаций.»;
      пункт 8 изложить в следующей редакции:
      «8. Состав диссертационного совета утверждается протокольным решением ученого совета вуза. Командировочные расходы иногородних членов диссертационного совета возмещаются за счет вуза, в котором функционирует диссертационный совет.»;
      пункты 11-13 изложить в следующей редакции:
      «11. Вуз обеспечивает обсуждение диссертации докторанта на заседании кафедры (кафедр), где выполнялась диссертация. На заседании кафедры принимают участие не менее 2/3 (двух третей) членов кафедры, научные консультанты и не менее 2-х (двух) специалистов в области научных исследований докторанта, имеющие ученую степень. При отсутствии зарубежного консультанта его отзыв на заседании зачитывает заведующий кафедрой.
      Вуз, в котором докторант проходил обучение, с сопроводительным письмом на бланке вуза представляет в диссертационный совет следующие документы:
      1) отзывы отечественного и зарубежного научных консультантов (для диссертаций, содержащих государственные секреты, отзыв отечественного консультанта);
      2) положительное заключение кафедры, где выполнялась диссертация;
      3) диссертация в твердом переплете и на электронном носителе (CD-диске);
      4) список научных трудов и их копии;
      5) личный листок, заверенный по месту учебы кадровой службой вуза;
      6) копия транскрипта об освоении профессиональной учебной программы докторантуры.
      Прием документов осуществляется ученым секретарем диссертационного совета, который регистрирует их и представляет в диссертационный совет.
      12. В случае, если диссертационный совет по соответствующей специальности не функционирует в вузе, в котором докторант проходил обучение, данный вуз обеспечивает представление документов докторанта, указанных в пункте 11 настоящего Типового положения, в диссертационный совет, сформированный по этой специальности в другом вузе.
      13. Не позднее 10 (десяти) рабочих дней со дня приема документов диссертационный совет определяет дату защиты диссертации и назначает двух рецензентов, имеющих ученую степень и не менее 5 научных статей в области исследований докторанта, один из которых не является сотрудником данного вуза или вуза, в котором докторант проходил обучение. При этом соблюдается очередность поступления документов докторантов.
      Членам диссертационного совета (не более 1/3) разрешается присутствовать на заседании по приему диссертации к защите в форме видео-конференции.»;
      часть третью пункта 15 изложить в следующей редакции:
      «Экземпляр диссертации на бумажном и электронном носителях передается в библиотеку вуза. Экземпляры диссертации на электронном носителе передаются ученым секретарем диссертационного совета в Национальную академическую библиотеку Республики Казахстан и Национальную библиотеку Республики Казахстан.»;
      части первый и второй пункта 17 изложить в следующей редакции:
      «17. Председатель, заместитель председателя и ученый секретарь диссертационного совета не могут выполнять свои обязанности на заседании диссертационного совета в случае, когда рассматривается диссертация докторанта, у которого они являются научными консультантами. Исполнение обязанностей председателя диссертационного совета возлагается на заместителя председателя, исполнение обязанностей заместителя председателя и ученого секретаря возлагается на членов решением диссертационного совета.
      В случаях одновременного отсутствия председателя, заместителя председателя и ученого секретаря заседание диссертационного совета не проводится.»;
      пункт 19 изложить в следующей редакции:
      «19. Диссертационный совет проводит тайное голосование для принятия решения о ходатайстве перед Комитетом для присуждения докторанту ученой степени доктора философии (PhD), доктора по профилю по соответствующей специальности или об отказе в присуждении данной степени.
      Решение диссертационного совета считается принятым положительно, если за него проголосовало 2/3 (две трети) и более членов диссертационного совета, участвовавших в заседании. Если за положительное решение проголосовало менее 2/3 (двух третей) членов диссертационного совета, участвовавших в заседании, принимается отрицательное решение.
      При принятии отрицательного решения диссертационный совет составляет заключение, в котором отражается, каким требованиям настоящего Типового положения, Правил присуждения ученых степеней, утвержденных приказом Министра образования и науки Республики Казахстан от 31 марта 2011 года № 127 и зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 6951 (опубликован в газете «Казахстанская правда» от 24 мая 2011 года № 165 (26586) (далее – Правила) не соответствует диссертация. Копии отзывов рецензентов, научных консультантов, видеозапись, стенограмма заседания и заключение диссертационного совета, подписанные председателем и ученым секретарем, направляются в Комитет в течение 15 (пятнадцати) календарных дней со дня принятия решения.»;
      дополнить пунктом 19-1 следующего содержания:
      «19-1. Апелляция на отрицательное решение диссертационного совета подается докторантом в произвольной форме в течение 2 (двух) месяцев со дня решения в вуз, в котором проводилась защита диссертации.
      В течение 10 (десяти)рабочих дней со дня подачи апелляции приказом ректора вуза создается апелляционная комиссия (далее - комиссия). В состав комиссии включаются 3 (три) специалиста, имеющие ученую степень по соответствующей специальности. Членами комиссии не могут быть научные консультанты, рецензенты, члены диссертационного совета или Экспертного совета Комитета, которые функционируют согласно пунктам 12-17 Правил.
      Комиссия руководствуется в своей деятельности настоящим Типовым положением и Правилами.
      Комиссия рассматривает апелляционное заявление, диссертацию, материалы диссертационного совета по защите диссертации и готовит заключение по результатам апелляции в течение 30 (тридцати) календарных дней со дня ее создания.
      Заключение апелляционной комиссии принимается членами комиссии на основе открытого голосования большинством голосов и подписывается всеми членами комиссии. При положительном заключении комиссии копии протоколов комиссии, заключение и диссертация направляются в Комитет в течение 15 (пятнадцати) календарных дней для принятия окончательного решения.
      Заключение апелляционной комиссии сообщается заявителю в течение 15 (пятнадцати) календарных дней со дня его принятия.»;
      пункт 20 изложить в следующей редакции:
      «20. Ученый секретарь совета формирует аттестационное дело докторанта, которое направляется в Комитет в течение 30 (тридцати) календарных дней после защиты докторской диссертации на диссертационном совете. По истечении данного срока аттестационное дело к рассмотрению не принимается. В аттестационном деле докторанта прилагаются следующие документы:
      1) сопроводительное письмо-ходатайство на бланке вуза, при котором создан диссертационный совет, подписанное председателем диссертационного совета, с указанием даты отправки диссертации в Национальный центр научно-технической информации;
      2) диссертация в твердом переплете и на электронном носителе (CD-диске);
      3) список и копии научных публикаций по теме диссертации;
      4) регистрационно-учетная карточка диссертации на казахском и русском языках по форме согласно приложению 2 к настоящему Типовому положению;
      5) справка Национального центра научно-технической информации по проверке диссертации на использование докторантом заимствованного материала без ссылки на автора и источник заимствования;
      6) отзывы научных консультантов;
      7) отзывы 2 (двух) рецензентов;
      8) явочный лист членов диссертационного совета по форме согласно приложению 3 к настоящему Типовому положению;
      9) видеозапись и стенограмма заседания диссертационного совета по защите диссертации, подписанная председателем и ученым секретарем;
      10) копии дипломов о высшем и послевузовском образовании, приложений к ним (копии транскрипта);
      11) копия транскрипта об освоении профессиональной учебной программы докторантуры;
      12) сведения о докторанте по форме согласно приложению 4 к настоящему Типовому положению;
      13) личный листок, заверенный по месту учебы кадровой службой вуза.».
      2. Комитету по контролю в сфере образования и науки (Ирсалиев С.А.):
      1) обеспечить в установленном порядке государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;
      2) после государственной регистрации опубликовать настоящий приказ в средствах массовой информации.
      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра Орунханова М.К.
      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней со дня его первого официального опубликования.

      Министр                                    Б. Жумагулов