Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, сондай-ақ дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қатысты шектеулі ықпал ету шараларының қолданылу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Басқармасының 2016 жылғы 28 қаңтардағы № 51 қаулысы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2016 жылы 29 ақпанда № 13313 болып тіркелді. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкі Басқармасының 2018 жылғы 29 қазандағы № 272 қаулысымен

      Ескерту. Қаулының күші жойылды – ҚР Ұлттық Банкі Басқармасының 29.10.2018 № 272 (01.01.2019 бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      "Сақтандыру қызметі туралы" 2000 жылғы 18 желтоқсандағы және "Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қоры туралы" 2003 жылғы 3 маусымдағы Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Басқармасы ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, сондай-ақ дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қатысты шектеулі ықпал ету шараларының қолданылу қағидалары бекітілсін.

      2. Сақтандыру нарығы субъектілерін қадағалау департаменті (Қалиев А.Е.) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) Құқықтық қамтамасыз ету департаментімен (Сәрсенова Н.В.) бірлесіп осы қаулыны Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы қаулыны "Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің Республикалық құқықтық ақпарат орталығы" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына:

      Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгенінен кейін күнтізбелік он күн ішінде "Әділет" ақпараттық-құқықтық жүйесінде ресми жариялауға;

      Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін оны Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі алған күннен бастап күнтізбелік он күн ішінде Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің мемлекеттік тізіліміне, Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізуге жіберуді;

      3) осы қаулы ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің ресми интернет-ресурсына орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Халықаралық қатынастар және жұртшылықпен байланыс департаменті (Қазыбаев А.Қ.) осы қаулыны Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін күнтізбелік он күн ішінде мерзімді баспасөз басылымдарында ресми жариялауға жіберуді қамтамасыз етсін.

      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі Төрағасының орынбасары О.А.Смоляковқа жүктелсін.

      5. Осы қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткеннен соң қолданысқа енгізіледі.

Ұлттық Банк


Төрағасы

Д. Ақышев


  Қазақстан Республикасы
Ұлттық Банкі Басқармасының
2016 жылғы 28 қаңтардағы
№ 51 қаулысымен
бекітілді

Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне,
актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына
кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі
қатысушыларына, сондай-ақ дерекқорды қалыптастыру және жүргізу
жөніндегі ұйымға қатысты шектеулі ықпал ету шараларының
қолданылу қағидалары
1. Жалпы ережелер

      1. Осы сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, сондай-ақ дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қатысты шектеулі ықпал ету шараларының қолданылу қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) "Сақтандыру қызметі туралы" 2000 жылғы 18 желтоқсандағы (бұдан әрі – Заң), "Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қоры туралы" 2003 жылғы 3 маусымдағы (бұдан әрі – Қор туралы заң), "Қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын мемлекеттiк реттеу, бақылау және қадағалау туралы" 2003 жылғы 4 шілдедегі Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес әзірленді және қаржы нарығы мен қаржы ұйымдарын реттеу, бақылау және қадағалау жөніндегі уәкілетті органның (бұдан әрі – уәкілетті орган) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, сондай-ақ дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға шектеулі ықпал ету шараларын қолдану тәртібін белгілейді.

      2. Уәкілетті орган Заңның 53-2-бабына, Қор туралы заңның 3-1-бабына сәйкес сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, оның ішінде сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру жүйесінің қатысушысы болып табылатын сақтандыру ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға мынадай факторлардың бірін немесе бірнешеуін ескере отырып шектеулі ықпал ету шарасын қолданады:

      1) тәуекел деңгейі.

      Тәуекел ретінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымы қызметін жүзеге асыруы кезінде Қазақстан Республикасының сақтандыру және сақтандыру қызметі туралы заңнамасымен белгіленген талаптарды толық орындамауынан азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын бұзушылығы, қоғам мен мемлекеттің мүдделеріне зиян келтірілуі түріндегі жағымсыз салдардың туындауы, сондай-ақ сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру тобының, "Сақтандыру төлемдеріне кепілдік беру қоры" Акционерлік қоғамының (бұдан әрі – Қор) қаржылық жағдайының нашарлау ықтималдығы түсініледі;

      2) таңдалған шектеулі ықпал ету шарасын қолданудың нәтижесінде жағдайды түзету қабілеті;

      3) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, сақтандыру тобы, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым үшін бұзушылық сипаты мен ықтимал салдары;

      4) бұзушылықтың жиілігі мен ұзақтығы;

      5) жіберілген бұзушылықтың нәтижесінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, сақтандыру тобының, Қордың шығындарының мөлшері;

      6) жіберілген бұзушылық туралы сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымның қабылдаған (жоспарланған) шаралары;

      7) ірі қатысушының немесе сақтандыру холдингінің белгілері бар тұлғаларға, сондай-ақ сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қолданылған шектеулі ықпал ету шаралары, санкциялар, мәжбүрлеу шарларының болуы;

      8) нәтижесінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы (сақтандыру тобы) бұзушылық жіберген және (немесе) нәтижесінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына (сақтандыру тобына) зиян келтірілген немесе келтірілуі мүмкін, ірі қатысушы немесе сақтандыру холдингі, сондай-ақ сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйым белгілері бар тұлғалардың, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларының тұрғылық қаржылық жағдайы;

      9) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру тобының, Қордың жалпы қаржылық жағдайы.

      Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру тобының, Қордың жалпы қаржылық жағдайы есептіліктің (қаржылық, статистикалық және өзге де есептілік) деректері, тексеру материалдары, аудиторлық есептер, тәуекелдерді басқару мен ішкі бақылау жүйелерінің болуы жөніндегі талаптардың орындалуы, сондай-ақ сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру тобының қаржылық жағдайы нашарлаған жағдайда қаржылық қолдау алу мақсатында сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, сақтандыру холдингі басшылығының акционерлермен (қатысушылармен) өзара іс-әрекет жасау қабілеті негізінде айқындалады.

      3. Уәкілетті орган мынадай шектеулі ықпал ету шараларын қолданады:

      1) орындалуға міндетті жазбаша нұсқама беру;

      2) жазбаша ескерту шығару;

      3) жазбаша келісім жасау.

      4. Уәкілетті орган қолданылған шектеулі ықпал ету шараларын есепке алуды жүргізеді және ақпаратты өзінің ресми интернет-ресурсында орналастырады.

      Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға бір шектеулі ықпал ету шарасын қолдану оларға басқа шектеулі ықпал ету шараларын қолдануды тоқтатпайды.

      5. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым растайтын құжаттардың көшірмелерін қоса бере отырып, уәкілетті органның шектеулі ықпал ету шарасын қолдану туралы тиісті құжатында көрсетілген мерзімде шектеулі ықпал ету шарасының орындалуы туралы уәкілетті органға хабарлайды.

      Егер жазбаша нұсқамада, жазбаша келісімде белгіленген бұзушылықты жоюды орындау мерзімі 1 (бір) айдан асатын болса, онда сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым растайтын құжаттардың көшірмелерін қоса бере отырып, шектеулі ықпал ету шарасында белгіленген кезеңділікпен бұзушылықты жоюға бағытталған талаптар мен іс-шараларды кезең-кезеңмен орындау туралы уәкілетті органға хабарлайды.

      6. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, актуарийдің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларының, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының уәкілетті органның шектеулі ықпал ету шарасын қолдану туралы тиісті құжатында көзделген талаптар мен іс-шараларды орындау мерзімінің басталуы оны нақты алу күні болып есептеледі.

2. Орындалуға міндетті жазбаша нұсқама беру

      7. Уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға әсерін тигізген себептерді, сондай-ақ жағдайларды жоюға және (немесе) анықталған бұзушылықтарды және (немесе) оларды жасауға әсерін тигізген себептерді, сондай-ақ жағдайларды жою жөніндегі іс-шаралар жоспарын (бұдан әрі – Іс-шаралар жоспары) белгіленген мерзімде ұсыну қажеттілігіне бағытталған орындалуға міндетті түзету шараларын қабылдау туралы жазбаша нұсқама шығарады.

      8. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қатысты жазбаша келісімді, жазбаша ескертуді қолдану олардың қызметін тиісінше түзетуді қамтамасыз ете алмайтынын ескере отырып, жіберілген бұзушылықтардың сипатынан шыққан жағдайларда сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға қатысты жазбаша нұсқама қолданылады.

      9. Уәкілетті органның жазбаша нұсқамасына сотқа шағымдану оның орындалуын тоқтата алмайды.

      10. Түзету шаралары жазбаша нұсқамада көрсетіледі және орындалуы міндетті мынадай:

      1) сақтанушылар (сақтандырылғандар, пайда алушылар), Қор, сондай-ақ өзге де кредиторлар алдындағы міндеттемелерді орындау жөніндегі;

      2) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына қойылатын басқа талаптарды орындау жөніндегі;

      3) уәкілетті органның нормативтік құқықтық актілері талаптарының анықталған бұзушылықтарын жою жөніндегі;

      4) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға Қазақстан Республикасының сақтандыру және сақтандыру қызметі туралы заңнамасымен қойылатын талаптарды орындау жөніндегі шараларды білдіреді.

      11. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым жазбаша нұсқамада белгіленген мерзімде бұзушылықтардың сипаттамасын, олардың туындауына әкеп соқтырған себептер мен жағдайларды, жоспарланған іс-шаралардың тізбесін, оларды жүзеге асыру мерзімдерін, сондай-ақ жауапты лауазымды тұлғаларды көрсете отырып, уәкілетті органға Іс-шаралар жоспарын ұсынады.

      12. Уәкілетті орган ұсынылған Іс-шаралар жоспарын 10 (он) жұмыс күні ішінде қарайды және келіспеген жағдайда ол бойынша өз қорытындысын жібереді, онда сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым іс-шараларды белгіленген мерзімде орындау қажеттігі туралы нұсқау қамтылады.

      13. Уәкілетті орган көрсетілген мерзім ішінде қорытынды ұсынбаған жағдайда Іс-шаралар жоспары қабылданған болып есептеледі.

      14. Уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, актуарийдің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларының, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының қызметінде оларды жою сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, актуарийдің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларының, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының тарапынан шаралар қабылдаумен объективті түрде мүмкін болатын Қазақстан Республикасының сақтандыру және сақтандыру қызметі туралы заңнамасын бұзушылықтар байқалған жағдайларда Іс-шаралар жоспарын ұсынуды талап етеді.

      15. Уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымға сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымы айқындалған бұзушылықтарды және (немесе) себептерді, сондай-ақ оларды жасауға мүмкіндік туғызған жағдайларды жою жөнінде жоспарланған іс-шараларды, орындауға ниетті және орындалуын қамтамасыз етуге қабілетті деп болжауға негіз бар болған кезде Іс-шаралар жоспарын ұсыну қажеттігін көрсетеді.

      Іс-шаралар жоспарында уәкілетті органмен айқындалған бұзушылықтарды және (немесе) себептерді, сондай-ақ оларды жасауға мүмкіндік туғызған жағдайларды жою үшін жеткілікті деп танылатын айқындалған бұзушылықтарды және (немесе) себептерді, сондай-ақ оларды жасауға мүмкіндік туғызған жағдайларды жою жөнінде жоспарланған іс-шаралардың тізбесі қамтылады.

      16. Уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, актуарий, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйым қабылдаған Іс-шаралар жоспарының орындалуын тексеруді жүзеге асырады.

      17. Жазбаша ұйғарым актуарийге, жеке тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысына, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының атқарушы органдарының басшыларына немесе олардың орнындағы адамдарға жіберіледі.

      18. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының атқарушы органының бірінші басшысы немесе оның орнындағы адам жазбаша ұйғарымды алған күннен бастап күнтізбелік 5 (бес) күн ішінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының атқарушы органы мен басқару органының барлық мүшелерін жазбаша ұйғарым шығарылғаны жөнінде хабардар етеді.

3. Жазбаша ескерту шығару

      19. Уәкілетті орган жазбаша ескерту шығарғаннан кейін 1 (бір) жыл ішінде жасаған үшін жазбаша ескерту шығарылған бұзушылыққа ұқсас Қазақстан Республикасының заңнама нормаларын қайта бұзғанын айқындаған жағдайда уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымына, сақтандыру брокеріне, актуарийге, сақтандыру холдингіне, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдарға, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларына қатысты Заңның 53-3-бабында көзделген санкцияларды қолдану мүмкіндігі туралы жазбаша ескерту шығарады.

      20. Жазбаша ескерту жеке тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысына, актуарийге, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдардың атқарушы органдарының басшыларына немесе олардың орнындағы адамдарға жіберіледі.

      21. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның атқарушы органының бірінші басшысы немесе оның орнындағы адам жазбаша ескертуді алған күннен бастап күнтізбелік 5 (бес) күн ішінде сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының атқарушы органы мен басқару органының барлық мүшелерін жазбаша ескерту шығарылғаны жөнінде хабардар етеді.

3. Жазбаша келісім жасау

      22. Уәкілетті орган сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымымен, сақтандыру брокерімен, сақтандыру холдингімен, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдармен, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушыларымен, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымымен айқындалған бұзушылықтарды жою қажеттілігі туралы және бұзушылықтарды жою мерзімін көрсете отырып, осындай бұзушылықтарды жою жөніндегі шаралар тізбесін және (немесе) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру брокері, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымдар, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушылары, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымы өзіне айқындалған бұзушылықтарды жоюға дейін қабылдайтын шектеулер тізбесін бекіту туралы жазбаша келісім жасайды.

      Жазбаша келісім жеке тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысымен, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының басқару органдары және (немесе) атқарушы органдарының басшыларымен немесе олардың орнындағы адамдармен жасалады.

      Жазбаша келісімге сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымының тарапынан міндетті қол қойылуы тиіс.

      23. Жазбаша келісім мынадай:

      1) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру тобының қызметінде күрделі қаржылық нашарлау күтілгенде, яғни егер оларды түзету жөнінде тиімді үйлестірілген шаралар қолданбаса, жай-күйі тез нашарлауы мүмкін болған жағдайда;

      2) сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру холдингінің және (немесе) оның акционерлерінің (ірі қатысушыларының) қаржылық тұрақтылығын арттыру, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, сақтандыру тобының қаржылық жай-күйінің нашарлауына және олардың қызметімен байланысты тәуекелдердің ұлғаюына жол бермеу жөнінде ертерек ден қою шараларын және (немесе) Заңның 53-бабында көзделген талаптарға сәйкес ертерек ден қою шараларын орындамаған немесе уақтылы орындамаған жағдайда жасалады.

      24. Жазбаша келісімде айқындалған бұзушылықтарды жою жөніндегі шаралар тізбесі және оларды орындау мерзімі және (немесе) жеке тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысы, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының, заңды тұлға болып табылатын сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысының, сақтандыру брокерінің, сақтандыру холдингінің, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйымның, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымның басқару органы және (немесе) атқарушы органы өзіне қабылдайтын міндеттемелер тізбесі көрсетіледі. Сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымы, сақтандыру (қайта сақтандыру) ұйымының ірі қатысушысы, сақтандыру брокері, сақтандыру холдингі, сақтандыру тобының құрамына кіретін ұйым, дерекқорды қалыптастыру және жүргізу жөніндегі ұйымы жазбаша келісімге қол қойып, өздеріне оның талаптарын орындау жөнінде міндеттемелер алады.

Об утверждении Правил применения ограниченных мер воздействия в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, а также организации по формированию и ведению базы данных

Постановление Правления Национального Банка Республики Казахстан от 28 января 2016 года № 51. Зарегистрировано в Министерстве юстиции Республики Казахстан 29 февраля 2016 года № 13313. Утратило силу постановлением Правления Национального Банка Республики Казахстан от 29 октября 2018 года № 272.

      Сноска. Утратило силу постановлением Правления Национального Банка РК от 29.10.2018 № 272 (вводится в действие с 01.01.2019).

      В соответствии с законами Республики Казахстан от 18 декабря 2000 года "О страховой деятельности" и от 3 июня 2003 года "О Фонде гарантирования страховых выплат" Правление Национального Банка Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила применения ограниченных мер воздействия в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, а также организации по формированию и ведению базы данных.

      2. Департаменту надзора за субъектами страхового рынка (Калиев А.Е.) в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) совместно с Департаментом правового обеспечения (Сарсенова Н.В.) государственную регистрацию настоящего постановления в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) направление настоящего постановления в республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Республиканский центр правовой информации Министерства юстиции Республики Казахстан":

      на официальное опубликование в информационно-правовой системе "Әділет" в течение десяти календарных дней после его государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      для включения в Государственный реестр нормативных правовых актов Республики Казахстан, Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан в течение десяти календарных дней со дня его получения Национальным Банком Республики Казахстан после государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      3) размещение настоящего постановления на официальном интернет-ресурсе Национального Банка Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Департаменту международных отношений и связей с общественностью (Казыбаев А.К.) обеспечить направление настоящего постановления на официальное опубликование в периодических печатных изданиях в течение десяти календарных дней после его государственной регистрации в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на заместителя Председателя Национального Банка Республики Казахстан Смолякова О.А.

      5. Настоящее постановление вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

Председатель


Национального Банка

Д. Акишев


  Утверждены
постановлением Правления
Национального Банка
Республики Казахстан
от 28 января 2016 года № 51

Правила применения ограниченных мер воздействия в отношении
страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера,
актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав
страховой группы, крупных участников страховой
(перестраховочной) организации, а также организации по
формированию и ведению базы данных
1. Общие положения

      1. Настоящие Правила применения ограниченных мер воздействия в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, а также организации по формированию и ведению базы данных (далее - Правила) разработаны в соответствии с законами Республики Казахстан от 18 декабря 2000 года "О страховой деятельности" и от 3 июня 2003 года "О Фонде гарантирования страховых выплат" (далее - Закон о Фонде), от 4 июля 2003 года "О государственном регулировании, контроле и надзоре финансового рынка и финансовых организаций" и устанавливают порядок применения уполномоченным органом по регулированию, контролю и надзору финансового рынка и финансовых организаций (далее - уполномоченный орган) ограниченных мер воздействия в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, а также организации по формированию и ведению базы данных.

      2. Уполномоченный орган в соответствии со статьей 53-2 Закона, статьей 3-1 Закона о Фонде применяет ограниченную меру воздействия в отношении страховой (перестраховочной) организации, в том числе страховой организации, являющейся участником системы гарантирования страховых выплат, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных с учетом одного или нескольких из следующих факторов:

      1) уровня риска.

      Под риском понимается вероятность возникновения негативных последствий в виде нарушения прав и свобод граждан, нанесения ущерба интересам общества и государству в результате неисполнения и (или) неполного исполнения страховой (перестраховочной) организацией, страховым брокером, актуарием, страховым холдингом, организациями, входящими в состав страховой группы, крупными участниками страховой (перестраховочной) организации, организацией по формированию и ведению базы данных требований, установленных законодательством Республики Казахстан о страховании и страховой деятельности, при осуществлении деятельности, а также ухудшения финансового состояния страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы, Акционерного общества "Фонд гарантирования страховых выплат" (далее - Фонд);

      2) способности скорректировать ситуацию в результате применения выбранной ограниченной меры воздействия;

      3) характера нарушения и возможных последствий для страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы, организации по формированию и ведению базы данных, Фонда;

      4) частоты и продолжительности нарушения;

      5) размера убытков страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы, Фонда в результате допущенного нарушения;

      6) мер по устранению допущенного нарушения, принятых (планируемых) страховой (перестраховочной) организацией, страховым брокером, страховым холдингом, организациями, входящими в состав страховой группы, организацией по формированию и ведению базы данных;

      7) наличия ограниченных мер воздействия, санкций, принудительных мер, примененных к лицам, обладающим признаками крупного участника или страхового холдинга, а также к страховой (перестраховочной) организации, страховому брокеру, актуарию, страховому холдингу, организациям, входящим в состав страховой группы, крупным участникам страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных;

      8) неустойчивого финансового положения лиц, обладающих признаками крупного участника или страхового холдинга, а также страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, в результате которого страховой (перестраховочной) организацией (страховой группой) допущено нарушение и (или) в результате которого страховой (перестраховочной) организации (страховой группе) причинен или может быть причинен ущерб;

      9) общего финансового состояния страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы, Фонда.

      Общее финансовое состояние страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы, Фонда определяется на основании данных отчетности (финансовой, статистической и иной отчетности), материалов проверок, аудиторских отчетов, выполнения требований по наличию систем управления рисками и внутреннего контроля, а также способности руководства страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страхового холдинга взаимодействовать с акционерами (участниками) с целью получения финансовой поддержки в случае ухудшения финансового состояния страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы.

      3. Уполномоченный орган применяет следующие ограниченные меры воздействия:

      1) дача обязательного для исполнения письменного предписания;

      2) вынесение письменного предупреждения;

      3) составление письменного соглашения.

      4. Уполномоченный орган ведет учет примененных ограниченных мер воздействия и размещает информацию на своем официальном интернет-ресурсе.

      Применение к страховой (перестраховочной) организации, страховому брокеру, актуарию, страховому холдингу, организациям, входящим в состав страховой группы, крупным участникам страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных одной ограниченной меры воздействия не исключает применение к ним других ограниченных мер воздействия.

      5. Страховая (перестраховочная) организация, страховой брокер, актуарий, страховой холдинг, организации, входящие в состав страховой группы, крупные участники страховой (перестраховочной) организации, организация по формированию и ведению базы данных уведомляют уполномоченный орган об исполнении ограниченной меры воздействия в срок, указанный в соответствующем документе уполномоченного органа о применении ограниченной меры воздействия с приложением копий подтверждающих документов.

      Если установленный в письменном предписании, письменном соглашении срок исполнения устранения нарушения превышает 1 (один) месяц, то страховая (перестраховочная) организация, страховой брокер, актуарий, страховой холдинг, организации, входящие в состав страховой группы, крупные участники страховой (перестраховочной) организации, организация по формированию и ведению базы данных с периодичностью, установленной в ограниченной мере воздействия, уведомляют уполномоченный орган о поэтапном исполнении условий и мероприятий, направленных на устранение нарушения с приложением копий подтверждающих документов.

      6. Началом срока выполнения страховой (перестраховочной) организацией, страховым брокером, актуарием, страховым холдингом, организациями, входящими в состав страховой группы, крупными участниками страховой (перестраховочной) организации, организацией по формированию и ведению базы данных условий и мероприятий, предусмотренных в соответствующем документе уполномоченного органа о применении ограниченной меры воздействия, считается дата его фактического получения.

2. Дача обязательного для исполнения письменного предписания

      7. Уполномоченный орган выносит в адрес страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных письменное предписание о принятии обязательных к исполнению коррективных мер, направленных на устранение выявленных нарушений и (или) причин, а также условий, способствовавших их совершению в установленный срок, и (или) на необходимость представления в установленный срок плана мероприятий по устранению выявленных нарушений и (или) причин, а также условий, способствовавших их совершению (далее - План мероприятий).

      8. Письменное предписание применяется в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных в случаях, когда это вытекает из характера допущенных нарушений с учетом того, что применение письменного соглашения, письменного предупреждения в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных не обеспечивает надлежащей корректировки их деятельности.

      9. Обжалование письменного предписания уполномоченного органа в суде не приостанавливает его исполнения.

      10. Коррективные меры указываются в письменном предписании и представляют собой обязательные к исполнению следующие меры:

      1) по выполнению обязательств перед страхователями (застрахованными, выгодоприобретателями), Фондом, а также иными кредиторами;

      2) по выполнению других требований, предъявляемых к страховой (перестраховочной) организации, в соответствии с законодательством Республики Казахстан;

      3) по устранению выявленных нарушений требований нормативных правовых актов уполномоченного органа;

      4) по выполнению требований, предъявляемых к страховой (перестраховочной) организации, страховому брокеру, актуарию, страховому холдингу, организациям, входящим в состав страховой группы, крупным участникам страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных законодательством Республики Казахстан о страховании и страховой деятельности.

      11. Страховая (перестраховочная) организация, страховой брокер, актуарий, страховой холдинг, организации, входящие в состав страховой группы, крупные участники страховой (перестраховочной) организации, организация по формированию и ведению базы данных в срок, установленный письменным предписанием, представляют в уполномоченный орган План мероприятий с указанием описания нарушений, причин и условий, приведших к их возникновению, перечня запланированных мероприятий, сроков их осуществления, а также ответственных должностных лиц.

      12. Уполномоченный орган рассматривает представленный План мероприятий в течение 10 (десяти) рабочих дней и в случае несогласия направляет по нему свое заключение, которое содержит указание страховой (перестраховочной) организации, страховому брокеру, актуарию, страховому холдингу, организациям, входящим в состав страховой группы, крупным участникам страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных о необходимости выполнения мероприятий в определенные сроки.

      13. В случае непредставления уполномоченным органом заключения в течение указанного срока План мероприятий считается принятым.

      14. Уполномоченный орган требует представления Плана мероприятий в тех случаях, когда в деятельности страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных отмечаются нарушения законодательства Республики Казахстан о страховании и страховой деятельности, устранение которых объективно возможно принятием мер со стороны страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных.

      15. Уполномоченный орган указывает страховой (перестраховочной) организации, страховому брокеру, актуарию, страховому холдингу, организациям, входящим в состав страховой группы, крупным участникам страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных на необходимость представления Плана мероприятий, при наличии оснований полагать, что страховая (перестраховочная) организация, страховой брокер, актуарий, страховой холдинг, организации, входящие в состав страховой группы, крупные участники страховой (перестраховочной) организации, организация по формированию и ведению базы данных намерены и в состоянии обеспечить выполнение запланированных мероприятий по устранению выявленных нарушений и (или) причин, а также условий, способствовавших их совершению.

      В Плане мероприятий содержится перечень запланированных мероприятий по устранению выявленных нарушений и (или) причин, а также условий, способствовавших их совершению и сроки их осуществления, которые признаются уполномоченным органом достаточными для устранения выявленных нарушений и (или) причин, а также условий, способствовавших их совершению.

      16. Уполномоченный орган осуществляет проверку исполнения страховой (перестраховочной) организацией, страховым брокером, актуарием, страховым холдингом, организациями, входящими в состав страховой группы, крупными участниками страховой (перестраховочной) организации, организацией по формированию и ведению базы данных принятого Плана мероприятий.

      17. Письменное предписание доводится до сведения актуария, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося физическим лицом, руководителей исполнительных органов страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, организации по формированию и ведению базы данных или лиц, их замещающих.

      18. Руководитель исполнительного органа страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, организации по формированию и ведению базы данных или лицо, его замещающее, в течение 5 (пяти) календарных дней со дня получения письменного предписания ставит в известность всех членов исполнительного органа и органа управления страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных о вынесении письменного предписания.

3. Вынесение письменного предупреждения

      19. Уполномоченный орган выносит письменное предупреждение в отношении страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, актуария, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы, крупных участников страховой (перестраховочной) организации о возможности применения санкций, предусмотренных статьей 53-3 Закона, в случае выявления уполномоченным органом в течение 1 (одного) года после вынесения письменного предупреждения повторного нарушения норм законодательства Республики Казахстан, аналогичного нарушению, за которое вынесено письменное предупреждение.

      20. Письменное предупреждение доводится до сведения крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося физическим лицом, актуария, руководителей исполнительных органов страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организаций, входящих в состав страховой группы или лиц, их замещающих.

      21. Руководитель исполнительного органа страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы или лицо, его замещающее, в течение 5 (пяти) календарных дней со дня получения письменного предупреждения ставит в известность всех членов исполнительного органа и органа управления страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, крупного участника страховой (перестраховочной) организации о вынесении письменного предупреждения.

3. Составление письменного соглашения

      22. Уполномоченный орган заключает со страховой (перестраховочной) организации, страховым брокером, страховым холдингом, организациями, входящими в состав страхового холдинга, крупными участниками страховой (перестраховочной) организации, организацией по формированию и ведению базы данных письменное соглашение о необходимости устранения выявленных нарушений и об утверждении перечня мер по устранению этих нарушений с указанием сроков их устранения и (или) перечня ограничений, которые на себя принимают страховая (перестраховочная) организация, страховой брокер, страховой холдинг, организации, входящие в состав страховой группы, крупные участники страховой (перестраховочной) организации, организация по формированию и ведению базы данных до устранения выявленных нарушений.

      Письменное соглашение заключается с крупным участником страховой (перестраховочной) организации, являющимся физическим лицом, руководителями органов управления и (или) исполнительных органов страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, организации по формированию и ведению базы данных или лицами, их замещающими.

      Письменное соглашение подлежит обязательному подписанию со стороны страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, организации по формированию и ведению базы данных.

      23. Письменное соглашение заключается в случаях:

      1) когда в деятельности страховой (перестраховочной) организации, страхового брокера, страховой группы ожидается серьезное финансовое ухудшение, то есть состояние может быстро ухудшиться, если не принять эффективных скоординированных мер по их исправлению;

      2) неисполнения или несвоевременного исполнения плана мероприятий страховой (перестраховочной) организации, страхового холдинга и (или) его акционеров (крупных участников), предусматривающего меры раннего реагирования по повышению финансовой устойчивости страховой (перестраховочной) организации, страховой группы, недопущению ухудшения их финансового положения и увеличения рисков, связанных с их деятельностью, и (или) мер раннего реагирования в соответствии с требованиями, предусмотренными статьей 53 Закона.

      24. В письменном соглашении указывается перечень мер по устранению выявленных нарушений и сроки их исполнения и (или) перечень обязательств, которые на себя принимает крупный участник страховой (перестраховочной) организации, являющийся физическим лицом, орган управления и (или) исполнительный орган страховой (перестраховочной) организации, крупного участника страховой (перестраховочной) организации, являющегося юридическим лицом, страхового брокера, страхового холдинга, организации, входящей в состав страховой группы, организации по формированию и ведению базы данных. Подписав письменное соглашение, страховая (перестраховочная) организация, крупный участник страховой (перестраховочной) организации, страховой брокер, страховой холдинг, организация, входящая в состав страховой группы, организация по формированию и ведению базы данных принимают на себя обязательства по выполнению его условий.