"Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2016 жылғы 9 ақпандағы № 52 бұйрығына өзгеріс енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2024 жылғы 26 қаңтардағы № 39 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2024 жылғы 31 қаңтарда № 33947 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Энергетика министрінің 2016 жылғы 9 ақпандағы № 52 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13455 болып тіркелген) мынадай өзгеріс енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау қағидалары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес жаңа редакцияда жазылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Атомдық және энергетикалық қадағалау мен бақылау комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды;

      3) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін он жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Энергетика министрлігінің Заң қызметі департаментіне осы тармақтың 1) және 2) тармақшаларында көзделген іс-шаралардың орындалуы туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының энергетика вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
А. Саткалиев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Өнеркәсіп және құрылыс министрлігі


      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ұлттық қауіпсіздік комитеті


      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Ішкі істер министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Энергетика министрі
2024 жылғы 26 қаңтардағы
№ 39
Қазақстан Республикасы
Энергетика министрінің
2016 жылғы 9 ақпандағы
№ 52 бұйрығымен
бекітілген

Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау қағидалары

1-тарау. Жалпы қағидалар

      1. Осы Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Атом энергиясын пайдалану туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 6-бабының 7) тармақшасына сәйкес әзірленген және иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау тәртібін айқындайды.

      2. Осы Қағидалар алып қою деңгейінен жоғары иондандырушы сәулелену көздерімен жұмыс істеуге тиісті лицензиясы бар және/немесе сақтау пункттерін пайдаланатын заңды тұлғаларға таралады.

      3. Қағидалардың күші электрофизикалық қондырғыларды физикалық қорғауды қамтамасыз етуге қолданылмайды.

      4. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар мен анықтамалар пайдаланылады:

      1) араласуды индикациялау жабдығы (құрылғысы) – жеке сәйкестендіргіші, сәйкестендіру тәсілі бар, оның тұтастығын бұзбай немесе тіркеуге болатын бір (бірнеше) параметрлерді өзгертпей шешуге және қайта пайдалану мүмкіндігінен қорғалған және иондандырушы сәулелену көздеріне рұқсатсыз қол жеткізуді анықтауға арналған техникалық құрылғы;

      2) дабыл-шақыру сигнал беру – осы объектіні күзетуді жүзеге асыратын адамдарға рұқсат етілмеген әрекеттер жасалғаны туралы дабыл сигналдарын беруге арналған техникалық құрал;

      3) диверсия – иондандырушы сәулелену көздерімен жұмыс істеу кезінде тікелей немесе жанама түрде бұзушылыққа және (немесе) радиациялық аварияға әкелуге ықпал ететін иондандырушы сәулелену көздеріне қатысты кез келген қасақана әрекет;

      4) екі (үш) адам қағидаты – рұқсатсыз әрекет жасау мүмкіндігін азайту үшін жұмыс орнында немесе бір үй-жайда кемінде екі (үш) адамның бір мезгілде болу талабына негізделген (үй-жайларды ашуды және күзетке тапсыруды қоса алғанда) топтық жұмыс қағидаты;

      5) иондандырушы сәулелену көздерімен жұмыс істеу – иондандырушы сәулелену көздерін дайындау, жеткізу, алу, иелену, сақтау, пайдалану, беру, өңдеу немесе көму, импорттау, экспорттау, тасымалдау, техникалық қызмет көрсетуге байланысты қызмет;

      6) иондандырушы сәулелену көздерін және (немесе) сақтау пункттерін физикалық қорғау жүйесі – иондандырушы сәулелену көздерін және (немесе) сақтау пункттерін физикалық қорғауды қамтамасыз етуге арналған ұйымдастырушылық және инженерлік-техникалық шаралар кешені;

      7) күзет және ден қою күштері – рұқсатсыз алып қою әрекетіне немесе диверсия әрекетіне қарсы іс-қимыл жасау үшін жарақтандырылған және оқытылған бөлімшелер, сондай-ақ бар лицензияларды ескере отырып осындай функцияларды орындайтын ведомстводан тыс күзет бөлімшелері;

      8) орталық басқару пункті – дабыл сигнал берудің толық және үздіксіз мониторингін, сигналдарды бағалауды және осы объектіні қорғауды жүзеге асыратын адамдармен, сондай-ақ объектінің басшылығымен байланысты қамтамасыз ететін физикалық қорғау жүйесі операторының жұмыс орны;

      9) рұқсатсыз етілмеген әрекет – диверсия немесе иондандырушы сәулелену көздерін рұқсатсыз алып қою, тыйым салынған заттарға рұқсатсыз қол жеткізу, өткізу (алып өту), физикалық қорғау құралдарын істен шығару әрекетін жасау немесе жасауға әрекеттену;

      10) сараланған тәсіл – бұл бұзушылардың зиянды әрекеттерінің ықтимал салдарына пропорционалды түрде физикалық қорғаныс шараларын қолдану;

      11) тасымалдауды басқару пункті – тасымалдау кезінде жүк қауіпсіздігінің физикалық жай-күйін үздіксіз спутниктік мониторинг пен бақылауды қамтамасыз ету пункті;

      12) физикалық қорғаныс деңгейі – иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау орындарын физикалық қорғауды қамтамасыз ету үшін қажетті шаралар жиынтығы;

      13) физикалық қорғау жоспары – физикалық қорғау жүйесінің элементтерін, ұйымдастырушылық, инженерлік-техникалық компоненттерді басқару жүйесін және иондандырушы сәулелену көздерімен жұмыс істеу кезінде физикалық қорғау рәсімдерін белгілейтін және сипаттайтын құжат;

      14) физикалық қорғаудың инженерлік құралдары – физикалық қорғау мәселелерін шешуде тиімділікті арттыруға арналған инженерлік және инженерлік-құрылыс ғимараттары, оның ішінде физикалық кедергілер;

      15) физикалық қорғаудың техникалық құралдары – физикалық қорғау жүйесінің құрамына кіретін, конструктивті аяқталған, аппараттық-бағдарламалық функцияларды дербес атқаратын құрылғылар;

      16) физикалық тосқауыл – кіруді кешіктіруді қамтамасыз ететін және кіруді бақылау шараларын толықтыратын бөгеуші инженерлік құрылыс немесе құрал.

      Осы Қағидаларда пайдаланылатын өзге анықтамалар Заңға сәйкес қолданылады.

2-тарау. Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау тәртібі

      5. Иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғау физикалық қорғау деңгейін ескере отырып саралап белгіленеді және ұйымдастыру және техникалық шаралардың жиынтығын білдіреді.

      6. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғауды пайдаланушы ұйымның басшысы қамтамасыз етеді. Иондандырушы сәулелену көздерін және (немесе) сақтау пункттерін физикалық қорғауды қамтамасыз ету үшін физикалық қорғау жүйесі құрылады.

      7. Пайдаланушы ұйым өз қызметі шеңберінде уәкілетті органға иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін физикалық қорғауды қамтамасыз етудің жай-күйі туралы хабарлайды.

      8. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғау:

      1) рұқсатсыз алып қою, ұрлау немесе заңсыз басып алудан қорғауды;

      2) диверсиядан қорғауды;

      3) ықтимал диверсияның радиологиялық салдарын жеңілдетуді немесе барынша азайтуды қамтамасыз етеді.

      9. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғау жүйесі мынадай функцияларды орындайды:

      1) рұқсат етілмеген әрекеттердің алдын алу;

      2) рұқсат етілмеген әрекеттерді немесе олардың белгілерін уақтылы анықтау;

      3) бұзушылардың кіруін (ілгерілеуін) кідірту (баяулату);

      4) рұқсат етілмеген әрекеттерге ден қою.

      10. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғауды қамтамасыз ету мақсатында, физикалық қорғаудың үш деңгейі белгіленеді:

      1) физикалық қорғаудың "A" деңгейі – иондандырушы сәулелену көздеріне рұқсатсыз қол жеткізуді, алып қоюды немесе диверсияны болдырмауды қамтамасыз етеді;

      2) физикалық қорғаудың "В" деңгейі – иондандырушы сәулелену көздерін рұқсатсыз алып қою мүмкіндігін минимумға дейін азайтуды қамтамасыз етеді;

      3) физикалық қорғаудың "С" деңгейі – иондандырушы сәулелену көздерін рұқсатсыз алып қою мүмкіндігін азайтуды қамтамасыз етеді.

      11. Радионуклидті көздердің қауіптілігі 1-санаттағы иондандырушы сәулелену көздері физикалық қорғаудың "A" деңгейіне жатады, радионуклидті көздердің қауіптілігі 2-санаттағы иондандырушы сәулелену көздері физикалық қорғаудың "В" деңгейіне жатады, ал радионуклидті көздердің қауіптілігі 3-санаттағы иондандырушы сәулелену көздері физикалық қорғаудың "С" деңгейіне жатады.

      12. Физикалық қорғау деңгейі:

      1) орналасуы ықшам болып табылатын (бір бөлменің, қаптаманың шегінде шоғырланған) бірнеше иондандырушы сәулелену көздері үшін иондандырушы сәулеленудің барлық көздерінің жиынтық белсенділігін ескере отырып, физикалық қорғаудың ең жоғары деңгейі бойынша айқындалады;

      2) өндіріс ерекшелігіне байланысты объект аумағында бірнеше жерде орналастырылған, аумақтық бөлінген бірнеше жеке стационарлық иондандырушы сәуелелену көздері үшін иондандырушы сәулеленудің әрбір көзі үшін жеке айқындалады;

      3) радионуклидті көздердің қауіптілігі 1-санаттағы жеке иондандырушы сәуелелену көздері үшін физикалық қорғаудың "В" деңгейіне таңдалады;

      4) сақтау пункті үшін физикалық қорғаудың "А" деңгейіне таңдалады.

      13. Физикалық қорғаудың "А", "В" және "С" деңгейлеріне арналған физикалық қорғау шаралары осы Қағидаларға 1-қосымшада келтірілген.

      14. Радионуклидті көздер қауіптілігінің 3 санатынан төмен иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғауды қамтамасыз ету үшін пайдаланушы ұйым рұқсатсыз алып қою және қол жеткізуге қарсы шаралар көздейді.

      15. Жердегі, әуе көлігінің барлық түрімен және су жолымен тасымалдау кезінде иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғауды қамтамасыз ету үшін көлік құралында (ішінде) орналасқан радионуклидті көздердің қауіптілік санатына байланысты физикалық қорғаудың үш деңгейі және тиісті физикалық қорғау шаралары белгіленеді, радионуклидті көздер қауіптілігінің 1-санатындағы иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың "А" деңгейіне белгіленеді, радионуклидті көздер қауіптілігінің 2-санатындағы иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың "В" деңгейіне белгіленеді, радионуклидті көздер қауіптілігінің 3-санатындағы иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың "С" деңгейіне белгіленеді.

      16. Тасымалдау кезіндегі физикалық қорғау деңгейі иондандырушы сәулеленудің барлық көздерінің жиынтық белсенділігін ескере отырып физикалық қорғаудың ең жоғары деңгейі деңгейі бойынша анықталады:

      1) ықшам орналасқан (бір көлік құралының шегінде шоғырланған);

      2) бірнеше автомобильдердің (колоннаның) немесе бірнеше вагондардың (эшелонның) құрамында немесе кеменің бірнеше бөліктерінде.

      17. Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың "А", "В" және "С" деңгейлеріне арналған физикалық қорғау шаралары осы Қағидаларға 2-қосымшада келтірілген.

      18. Физикалық қорғау жүйесін басқару мынадай шараларды қамтиды:

      1) иондандырушы сәулелену көзінің орналасқан жеріне және құпия ақпаратқа сүйемелдеусіз рұқсат берілген персонал үшін ғана иондандырушы сәулелену көзінің орналасқан жеріне рұқсатты қамтамасыз ететін кіруді басқару;

      2) персоналды тану бойынша сәйкестендіру және тексеру, құлыптардың болуы, кілттерді бақылау;

      3) Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғау жоспарын әзірлеу. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғаудың үлгі жоспары осы Қағидаларға 3-қосымшада келтірілген;

      4) Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғау жоспарын әзірлеу. Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың үлгі жоспары осы Қағидаларға 4-қосымшада келтірілген.

3-тарау. Рұқсатсыз кіруге, алып қоюға немесе диверсияға байланысты оқиға туралы хабарлау тәртібі

      19. Жоғалту, нақты рұқсатсыз қол жеткізу немесе қол жеткізуге әрекет, рұқсатсыз алып қою немесе диверсияға байланысты оқиға болған жағдайда, пайдаланушы ұйым немесе тасымалдау кезінде иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғауды қамтамасыз ететін ұйым:

      1) жағдайды түзету үшін дереу әрекет етеді;

      2) бір сағат ішінде уәкілетті органды, сондай-ақ басқа да мүдделі мемлекеттік органдарды хабардар етеді;

      3) жетпіс екі сағат ішінде оқиғаны, оның себептерін, мән-жайлары мен салдарын тергеп-тексеруді жүргізеді;

      4) бес жұмыс күні ішінде уәкілетті органға оқиғаның себептері, оның мән-жайлары мен салдары туралы, сондай-ақ қабылданған немесе қабылданатын түзету шаралары туралы есеп береді.

  Иондандырушы сәулелену
көздерін және сақтау пункттерін
физикалық қорғау қағидаларына
1-қосымша

Физикалық қорғаудың "А", "В" және "С" деңгейлеріне арналған физикалық қорғау шаралары

Р/с №

Физикалық қорғау жүйесіне қойылатын талаптар

Физикалық қорғаудың деңгейлері

"А"

"В"

"С"

1.

Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттеріне қатысты рұқсат етілмеген әрекеттерді анықтау:

- ғимараттың күзет дабылы жүйелері (терезе және есік ойықтары, үй-жайлардың көлемі);

+

+

+

- рұқсатты бақылау және басқару жүйелері;

+

+

- бейнебақылау және жағдайды бағалау жүйелері;

+

+

+

- араласуды индикациялау жабдығы (құрылғысы);

+

+

+

- дабыл-шақыру сигнал беру жүйесі (иондандырушы сәулелену көздері орналасқан жерден дабыл сигналын беру);

+

+

- екі физикалық тосқауыл;

+

+

- бір физикалық тосқауыл (контейнер, қаптама немесе сенімді бекітпелер);

+

- персоналды бақылау.

+

+

+

2.

Күзет және ден қою күштерімен үздіксіз байланысты қамтамасыз ету:

- сенімді байланыс құралдарын пайдалану (телефондар, ұялы телефондар, пейджерлер, радиостанциялар);

+

+

+

- байланыстың екі түрі қарастырылады.

+

3.

Верификация арқылы иондандырушы сәулелену көздерінің жоғалуын анықтау:

- араласуды және құлыптардың (құлыптау құрылғыларының) тұтастығын индикациялау жабдығын (құрылғысын) күнделікті тексеру;

+

- араласуды және құлыптардың (құлыптау құрылғыларының) тұтастығын индикациялау жабдығын (құрылғысын) апта сайын тексеру;

+

- араласуды және құлыптардың (құлыптау құрылғыларының) тұтастығын индикациялау жабдығын (құрылғысын) ай сайын тексеру;

+

- бейнебақылау жүйесі арқылы қашықтан бақылау.

+

+

+

4.

Жабдықтар мен оқытылған адамдардың болуын қамтитын жедел әрекет етуді ұйымдастыру.

+

+

+

5.

Физикалық қорғаудың инженерлік және техникалық құралдарынан алынған барлық ақпарат (қалыпты жұмыс, ақаулар, рұқсат етілмеген әрекеттер, жағдайды бағалау) орталық басқару пунктіне шығарылады.

+

+

+

6.

Иондандырушы сәулелену көздері орналасқан (сақталатын) орындарға кіретін жерлер жұмыс уақытынан тыс уақытта құлыптарға жабылады және пломбаланады (мөрленеді).

+

+

+

7.

Пайдаланушы ұйымның басшысы ұйымдағы физикалық қорғауды қамтамасыз ететін адамды (адамдарды) айқындайды, оған қызметтік міндеттерінен басқа міндеттер жүктелмейді.

+

+

+

8.

Пайдаланушы ұйымда физикалық қорғау жүйесінде пайдаланылатын құлыптарды, кілттерді және араласуды индикациялайтын басқа да жабдықтарды (құрылғыларды) есепке алу, беру, сақтау және бақылау тәртібі әзірленеді:

- құлыптарға, кілттерге және араласуды индикациялайтын басқа да жабдыққа (құрылғыға) рұқсат алған барлық тұлғаларды тіркеу;

+

+

+

- құлыптарды, кілттерді және араласуды индикациялайтын басқа жабдықтарды (құрылғыларды) беруді және қайта тапсыруды тіркеу;

+

+

+

- құлыптардың, кілттердің және араласуды индикациялайтын басқа да жабдықтардың (құрылғылардың) болуын тексеру және оларды рұқсатсыз пайдалануды болдырмау жөніндегі шаралар;

+

+

+

- әрбір құлып пен кілтке түгендеу нөмірі беріледі, әрбір кілтке оның түгендеу нөмірі басылады.

+

9.

Күзет шарттары мен тәртібін, күзет және ден қою күштерінің функциялары, құқықтары мен міндеттерін, оларды жарақтандыру қажеттілігін пайдаланушы ұйымның басшысы айқындайды.

+

+

+

10.

Иондандырушы сәулелену көздеріне келушілерді жауапты адам бірге алып жүреді.

+

+

+

11.

Пайдаланушы ұйымда басшы әзірлейді және бекітеді:

- иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғау жоспары;

+

+

+

- физикалық қорғаудың инженерлік және техникалық құралдарына техникалық қызмет көрсету және техникалық жай-күйі мен жұмысқа қабілеттілігін тексеру жоспар-графигі.

+

+

+

12.

Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттері орналасқан жерде екі (үш) адам қағидаты қолданылады.

+

13.

Орталық басқару пунктін, физикалық қорғаудың инженерлік және техникалық құралдарын резервтік электр қуатымен жабдықтауды қамтамасыз ету:

- электр қуатын резервтік қуатқа автоматты ауыстыруды қамтамасыз ететін резервтік қуат көздері пайдаланылады (негізгі электр қуаты өшірілген жағдайда) және негізгі электр қуаты қалпына келген кезде кері ауыстырылады;

+

+

+

- электр қуат көзінің резервтік қуатқа және кері ауысуы туралы ақпарат орталық басқару пунктінде көрсетіледі және тіркеледі.

+

+

+

Р/с №

Физикалық қорғау жүйесіне қойылатын талаптар

Физикалық қорғаудың деңгейлері

"А"

"В"

"С"

1.

Рұқсат етілмеген әрекеттерді анықтау:

- иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдауға қатысатын персоналдың үздіксіз бақылау;

+

+

+

- көлік құралындағы сигнал беру жүйесі;

+

+

+

- көлік құралында араласуды индикациялау жабдығы (құрылғы);

+

+

+

- иондандырушы сәулелену көздерінің сақталуын қамтамасыз ететін адамдардың жүкті көзбен шолып тексеруі;

+

+

+

- иондандырушы сәулелену көздерінің контейнеріндегі құлыптар;

+

+

+

- иондандырушы сәулелену көздерінің контейнерін қауіпсіз бекіту;

+

+

+

- көлік құралы тұрақ кезінде жабылады және сигнал беру жүйесіне қойылады.

+

+

+

2.

Байланысты қамтамасыз ету:

- сенімді байланыс құралдарын (телефондар, ұялы телефондар, пейджерлер, радиостанциялар) пайдалану арқылы көлік құралдары қозғалысының бағытында (бағыттарында);

+

+

+

- бірнеше автомобиль (колонна) немесе бірнеше вагон (эшелон) құрамында немесе кеменің бірнеше бөліктерінде ілесіп жүретін адамдар арасында;

+

+

+

- тасымалдау барысы, иондандырушы сәулелену көздерінің жай-күйі, оқиғалардың сипаты және қабылданатын іс-әрекеттер туралы ақпаратты ашпайтын шартты хабарламалар жүйесін пайдалана отырып.

+

+

3.

Иондандырушы сәулелену көздерінің жоғалуын анықтау жүзеге асырылады:

- физикалық растау арқылы;

+

+

+

- араласуды индикациялау жабдығын (құрылғысын) пайдалану арқылы;

+

+

+

- көлік құралын тұраққа қою және/немесе тоқтату кезінде ілеспе адамдардың араласуды индикациялау жабдығының (құрылғысының) жай-күйін тексеруі арқылы.

+

+

+

4.

Жедел ден қою және иондандырушы сәулелену көздерін алып қоюдың алдын алу дереу ден қоюды бастау үшін жабдықтар мен рәсімдердің болуымен қамтамасыз етіледі:

- көлік құралында дабыл-шақыру сигнал беру жүйесінің болуы;

+

+

- әр түрлі физикалық принциптерге негізделген екі жақты байланыстың екі түрлі әдісі;

+

+

- навигациялық бақылау жүйелерін пайдалану арқылы нақты уақыт режимінде көлік құралдарының қозғалысын үздіксіз бақылау және қадағалау, бірақ мұндай құралдарды қолдану байланыс құралдары бойынша хабар алмасудың орнын баспайды;

+

+

+

- жүкті оның бүкіл жүру жолында үздіксіз қорғау.

+

+

5.

Физикалық қорғауды жоспарлау:

- негізгі және қосалқы маршруттарды анықтау және келісу;

+

+

+

- төтенше жағдайлар, дүлей апаттар және күрделі криминогендік жағдайлар аймақтары бойынша өтетін қозғалыс бағыттарын алып тастау;

+

+

+

- тасымалдау уақытын, көлік құралдары арасындағы шамадан тыс жүктемелер санын, жол бойындағы аялдамалар мен тұрақтарды барынша шектеу;

+

+

+

- тасымалдау, қозғалыс бағыттары, сүйемелдеу және күзету тәсілдері туралы ақпаратқа қол жеткізуді шектеу;

+

+

- иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаныс жоспарын әзірлеу.

+

+

+

6.

Көлік құралдарын тасымалдау алдында тексеру:

- араласуды индикациялау жабдығының (құрылғыларының) тұтастығын тексеру;

+

+

+

- көлік құралдарын көлік құралын істен шығаруға, тасымалданатын иондандырушы сәулелену көздерін зақымдауға және (немесе) иондандырушы сәулелену көздеріне қатысты рұқсат етілмеген әрекеттер жасауға ықпал етуге қабілетті құрылғылардың жоқтығына тексеру.

+

+

+

7.

Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғау иондандырушы сәулелену көздерін көлік құралдарына жүк жөнелтушіде тиеген сәттен бастап иондандырушы сәулелену көздерін көлік құралдарынан жүк алушыда түсірген сәтке дейін қамтамасыз етіледі.

+

+

+

8.

Жүк тасымалдаушы иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғауды қамтамасыз етеді. Жүк жөнелтуші немесе жүк алушы тасымалдау кезінде шарттық міндеттемелерге байланысты иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғауды қамтамасыз етеді.

+

+

+

      Ескертпе: "+" белгісімен физикалық қорғаудың тиісті деңгейіне қойылатын талаптың бар екендігі, "–" белгісімен мұндай талаптың жоқ екендігі белгіленеді.

  Иондандырушы сәулелену
көздерін және сақтау пункттерін
физикалық қорғау қағидаларына
2-қосымша

Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың "А", "В" және "С" деңгейлеріне арналған физикалық қорғау шаралары

      Ескертпе: "+" белгісімен физикалық қорғаудың тиісті деңгейіне қойылатын талаптың бар екендігі, "–" белгісімен мұндай талаптың жоқ екендігі белгіленеді.

  Иондандырушы сәулелену
көздерін және сақтау пункттерін
физикалық қорғау қағидаларына
3-қосымша

Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғаудың үлгі жоспары

      Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғаудың жоспары иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғауды қамтамасыз етуге бағытталған негізгі ұйымдастырушылық талаптарды айқындайды және пайдаланушы ұйыммен бекітіледі.

      1. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғаудың жоспарының жалпы ақпараты, міндеттері мен мақсаттары, қайта қарау кезеңділігі.

      2. Ғимараттар мен үй-жайлардың сипаттамасы, иондандырушы сәулелену көздерін және сақтау пункттерін орналастыру схемасы.

      3. Қолданылатын физикалық қорғау шаралары, оның ішінде:

      1) физикалық қорғау, бақылау, рұқсатты бақылау, анықтау, кідірту, ден қоюды және байланыс құралдарын қамтамасыз ету жөніндегі шаралар;

      2) болжамды қатерге қарсы бағытталған шаралардың сапасын бағалау үшін құрылымдық ерекшеліктер.

      4. Иондандырушы сәулелену көздеріне және сақтау пункттеріне қарсы рұқсатсыз ықтимал әрекеттер тізбесі, ден қою шаралары.

      5. Физикалық қорғау жүйелері мен жабдықтары істен шыққан жағдайда қолданылатын өтемдік шаралар.

      6. Әкімшілік шаралар.

      7. Штаттық режимдегі, жұмыс уақытынан тыс және төтенше жағдайлар кезіндегі іс-қимылдар.

      8. Физикалық қорғау жүйесінің техникалық жай-күйі мен жұмысқа қабілеттілігін тексеру.

      9. Персоналдың сенімділігін тексеру.

      10. Ақпараттық қауіпсіздік шаралары.

      11. Иондандырушы сәулелену көздеріне және сақтау пункттеріне, жұмыстарға, құжаттарға, мәліметтерге персоналдың рұқсатын бақылауды және басқаруды қамтамасыз ету, оның ішінде кілттерді бақылау рәсімдері.

      12. Персоналдың біліктілігін арттыру жөніндегі іс-шаралар.

      13. Иондандырушы сәулелену көздері мен сақтау пункттерін физикалық қорғау сапасын қамтамасыз ету бағдарламасы.

      14. Физикалық қорғауға байланысты оқиғалар туралы есеп беру.

  Иондандырушы сәулелену
көздерін және сақтау пункттерін
физикалық қорғау қағидаларына
4-қосымша

Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдау кезінде физикалық қорғаудың үлгі жоспары

      1. Жүк жөнелтушінің, жүк тасымалдаушының, жүк алушының, күзет және ден қою күштерінің және жоспарланған тасымалдауға тартылатын ұйымдардың толық атауы, заңды мекенжайы және байланыс телефондары.

      2. Тасымалдаудың барлық қатысушыларының міндеттемелері.

      3. Көлік құралдары мен қаптамалардың сипаттамасы.

      4. Тасымалдау жоспарланған иондандырушы сәулелену көздерінің сипаттамасы (түрі, санаты, саны, физикалық және химиялық нысаны, радиоактивті сәулелену деңгейі).

      5. Иондандырушы сәулелену көздерін тасымалдаудың негізгі және қосалқы бағыттарын талдау және сипаттау.

      6. Физикалық қорғаудың белгіленген деңгейі және тиісті физикалық қорғау шараларының сипаттамасы.

      7. Иондандырушы сәулелену көздеріне қатысты рұқсатсыз болжалды іс-қимылдар тізбесі.

      8. Иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғауға байланысты оқиғаларға ден қою шаралары.

      9. Иондандырушы сәулелену көздерін физикалық қорғау жүйесінің техникалық жай-күйі мен жұмысқа қабілеттілігін тексеру.

      10. Персоналдың сенімділігін тексеру.

      11. Ақпараттық қауіпсіздік шаралары.

      12. Физикалық қорғауға байланысты оқиғалар туралы есеп беру.

О внесении изменения в приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 9 февраля 2016 года № 52 "Об утверждении Правил физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения"

Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 26 января 2024 года № 39. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 31 января 2024 года № 33947

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 9 февраля 2016 года № 52 "Об утверждении Правил физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 13455) следующее изменение:

      Правила физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения, утвержденные указанным приказом, изложить в новой редакции согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Комитету атомного и энергетического надзора и контроля Министерства энергетики Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства энергетики Республики Казахстан;

      3) в течение десяти рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан представление в Департамент юридической службы Министерства энергетики Республики Казахстан сведений об исполнении мероприятий, предусмотренных подпунктами 1) и 2) настоящего пункта.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра энергетики Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр энергетики
Республики Казахстан
А. Саткалиев

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство промышленности
и строительства
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Комитет национальной безопасности
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство внутренних дел
Республики Казахстан

  Приложение к приказу
Министр энергетики
Республики Казахстан
от 26 января 2024 года № 39
  Утверждены приказом
Министра энергетики
Республики Казахстан
от 9 февраля 2016 года № 52

Правила физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 7) статьи 6 Закона Республики Казахстан "Об использовании атомной энергии" (далее – Закон) и определяют порядок физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения.

      2. Настоящие Правила распространяются на юридические лица, осуществляющие обращение с источниками ионизирующего излучения выше уровня изъятия и (или) эксплуатирующие пункты хранения.

      3. Действие Правил не распространяется на обеспечение физической защиты электрофизических установок.

      4. В настоящих Правилах используются следующие понятия и определения:

      1) оборудование (устройство) индикации вмешательства – техническое устройство, имеющее индивидуальный идентификатор, способ идентификации, защищенное от возможности снятия и повторного использования без нарушения его целостности или изменения одного (нескольких) поддающихся регистрации параметров и предназначенное для обнаружения несанкционированного доступа к источникам ионизирующего излучения;

      2) тревожно-вызывная сигнализация – это техническое средство, предназначенное для передачи сигналов тревоги о совершении несанкционированных действий лицам, осуществляющим охрану данного объекта;

      3) диверсия – любое преднамеренное действие в отношении источников ионизирующего излучения, способное прямо или косвенно привести к нарушению и (или) радиационной аварии при обращении с источником ионизирующего излучения;

      4) принцип двух (трех) лиц – принцип групповой работы (включая вскрытие и сдачу помещений под охрану), основанный на требовании одновременного присутствия на рабочем месте или в одном помещении не менее двух (трех) лиц для снижения возможности совершения несанкционированных действий;

      5) обращение с источниками ионизирующего излучения – деятельность, связанная с изготовлением, поставкой, получением, обладанием, хранением, использованием, передачей, переработкой или захоронением, импортом, экспортом, транспортированием, техническим обслуживанием источников ионизирующего излучения;

      6) система физической защиты источников ионизирующего излучения и (или) пунктов хранения – комплекс организационных и инженерно-технических мер, предназначенных для обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения и (или) пунктов хранения;

      7) силы охраны и реагирования – подразделения оснащенные и обученные для противодействия попытке несанкционированного изъятия или акта диверсии, а также вневедомственные подразделения охраны, выполняющие такие функции с учетом имеющихся лицензий;

      8) центральный пункт управления – рабочее место оператора систем физической защиты, которое обеспечивает полный и непрерывный мониторинг сигнализации, оценку сигналов и поддержание связи с лицами, осуществляющими охрану данного объекта, а также с руководством объекта;

      9) несанкционированное действие – совершение или попытка совершения диверсии, несанкционированного изъятия источников ионизирующего излучения, несанкционированного доступа, проноса (провоза) запрещенных предметов, вывода из строя средств физической защиты;

      10) дифференцированный подход – это применение мер физической защиты пропорционально потенциальным последствиям злоумышленных действий нарушителей;

      11) пункт управления транспортировкой – пункт обеспечения непрерывного спутникового мониторинга и контроля физического состояния безопасности груза во время транспортировки;

      12) уровень физической защиты – набор мер, необходимых для обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения;

      13) план физической защиты – документ, устанавливающий и описывающий элементы системы физической защиты, систему управления организационными, инженерно-техническими компонентами и процедуры физической защиты при обращении с источниками ионизирующего излучения;

      14) инженерные средства физической защиты – инженерные и инженерно-строительные сооружения, в том числе физические барьеры, предназначенные для повышения эффективности при решении задач физической защиты;

      15) технические средства физической защиты – конструктивно законченные, выполняющее самостоятельные аппаратно-программные функции устройства, входящее в состав системы физической зашиты;

      16) физический барьер – заградительное инженерное сооружение или средство, обеспечивающее задержку доступа и дополняющее меры по контролю доступа.

      Иные определения, используемые в настоящих Правилах, применяются в соответствии с Законом.

Глава 2. Порядок физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения

      5. Физическая защита источников ионизирующего излучения и пунктов хранения определяется дифференцированно, учитывая уровень физической защиты и представляет собой совокупность организационных и технических мер.

      6. Физическая защита источников ионизирующего излучения и пунктов хранения обеспечивается руководителем эксплуатирующей организацией. Для обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения и (или) пунктов хранения создается система физической защиты.

      7. Эксплуатирующая организация в рамках своей деятельности информирует уполномоченный орган о состоянии обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения.

      8. Физическая защита источников ионизирующего излучения и пунктов хранения обеспечивает:

      1) защиту от несанкционированного изъятия, хищения или незаконного захвата;

      2) защиту от диверсии;

      3) смягчение или сведение к минимуму радиологических последствий возможной диверсии.

      9. Система физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения выполняет функции:

      1) предупреждение несанкционированных действий;

      2) своевременное обнаружение несанкционированных действий или их признаков;

      3) задержку (замедление) проникновения (продвижения) нарушителей;

      4) реагирование на несанкционированные действия.

      10. В целях обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения устанавливаются три уровня физической защиты:

      1) уровень физической защиты "А" – обеспечивает предотвращение несанкционированного доступа, изъятия или диверсии источника ионизирующего излучения;

      2) уровень физической защиты "В" – обеспечивает уменьшение до минимума возможности несанкционированного изъятия источника ионизирующего излучения;

      3) уровень физической защиты "С" – обеспечивает уменьшение возможности несанкционированного изъятия источника ионизирующего излучения.

      11. Источники ионизирующего излучения 1 категории опасности радионуклидных источников относятся к уровню физической защиты "А", источники ионизирующего излучения 2 категории опасности радионуклидных источников относятся к уровню физической защиты "В", а источники ионизирующего излучения 3 категории опасности радионуклидных источников относятся к уровню физической защиты "С".

      12. Уровень физической защиты:

      1) для нескольких источников ионизирующего излучения, размещение которых является компактным, (сосредоточено в пределах одного помещения, упаковки), определяется по максимальному уровню физической защиты с учетом суммарной активности всех источников ионизирующего излучения;

      2) для нескольких территориально распределенных одиночных стационарных источников ионизирующего излучения, которые в силу специфики производства размещены в нескольких местах на территории объекта, определяется для каждого источника ионизирующего излучения отдельно;

      3) для одиночных источников ионизирующего излучения 1 категории опасности радионуклидных источников выбирается уровень физической защиты "В";

      4) для пункта хранения выбирается уровень физической защиты "А".

      13. Меры физической защиты для уровней физической защиты "А", "В" и "С" приведены в приложении 1 к настоящим Правилам.

      14. Для обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения ниже 3 категории опасности радионуклидных источников эксплуатирующая организация предусматривает меры от несанкционированного изъятия и доступа к ним.

      15. Для обеспечения физической защиты источников ионизирующего излучения при транспортировке всеми видами транспорта наземными, воздушными и водными путями устанавливаются три уровня физической защиты и соответствующие меры физической защиты, в зависимости от категории опасности радионуклидных источников, находящихся на (в) транспортном средстве при транспортировке источников ионизирующего излучения 1-й категории опасности радионуклидных источников устанавливается уровень физической защиты "А", при транспортировке источников ионизирующего излучения 2-й категории опасности радионуклидных источников устанавливается уровень физической защиты "В", при транспортировке источников ионизирующего излучения 3-й категории опасности радионуклидных источников устанавливается уровень физической защиты "С".

      16. Уровень физической защиты при транспортировке определяется по максимальному уровню физической защиты с учетом суммарной активности всех источников ионизирующего излучения:

      1) размещение которых является компактным (сосредоточено в пределах одного транспортного средства);

      2) в составе нескольких автомобилей (колонной) или нескольких вагонов (эшелоне), или в нескольких отсеках судна.

      17. Меры физической защиты для уровней физической защиты "А", "В" и "С" при транспортировке источников ионизирующего излучения приведены в приложении 2 к настоящим Правилам.

      18. Управление системой физической защиты включает следующие меры:

      1) управление доступом, обеспечивающее доступ к местоположению источника ионизирующего излучения только для персонала, которому предоставлен несопровождаемый доступ к местоположению источника ионизирующего излучения и к секретной информации;

      2) идентификация и проверка по распознаванию персонала, наличие замков, контроль ключей;

      3) разработка Плана физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения. Типовой План физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения приведен в приложении 3 к настоящим Правилам;

      4) разработка Плана физической защиты при транспортировке источников ионизирующего излучения. Типовой План физической защиты при транспортировке источников ионизирующего излучения приведен в приложении 4 к настоящим Правилам.

Глава 3. Порядок сообщений о событии, связанного с несанкционированным доступом, изъятием или диверсии

      19. При возникновении события, связанного с утерей, попыткой или фактического несанкционированного доступа, несанкционированного изъятия или диверсии, эксплуатирующая организация или организация, обеспечивающая физическую защиту источников ионизирующего излучения при транспортировке:

      1) предпринимает немедленные действия для исправления ситуации;

      2) в течение одного часа уведомляет уполномоченный орган, а также другие заинтересованные государственные органы;

      3) в течение семидесяти двух часов проводит расследование события, его причин, обстоятельств и последствий;

      4) в течение пяти рабочих дней предоставляет в уполномоченный орган отчет о причинах события, его обстоятельствах и последствиях, а также о корректирующих мерах, предпринятых или которые будут предприняты.

  Приложение 1
к Правилам физической защиты
источников ионизирующего
излучения и пунктов хранения

Меры физической защиты для уровней физической защиты "А", "В" и "С"

№ п/п

Требования к системе физической защите

Уровни физической защиты

"А"

"В"

"С"

1.

Обнаружение несанкционированных действий в отношении источников ионизирующего излучения и пунктов хранения:

- системы охранной сигнализации здания
(оконные и дверные проемы, объем помещений);

+

+

+

- системы контроля и управления доступом;

+

+

- системы видеонаблюдения и оценки ситуации;

+

+

+

- оборудование (устройство) индикации вмешательства;

+

+

+

- тревожно-вызывная сигнализации (передача сигнала тревоги с места расположения источников ионизирующего излучения);

+

+

- два физических барьера;

+

+

- один физический барьер (контейнер, футляр или надежные крепления);

+

- наблюдение персоналом.

+

+

+

2.

Обеспечение бесперебойной связи с силами охраны и реагирования:

- использование надҰжных средств связи (телефоны, мобильные телефоны, пейджеры, радиостанции);

+

+

+

- предусматривается два типа связи.

+

3.

Обнаружение потери источников ионизирующего излучения посредством верификации:

- ежедневные проверки оборудования (устройства) индикации вмешательства и целостности замков (запорных устройств);

+

- еженедельные проверки оборудования (устройства) индикации вмешательства и целостности замков (запорных устройств);

+

- ежемесячные проверки оборудования (устройства) индикации вмешательства и целостности замков (запорных устройств);

+

- удаленный мониторинг с помощью системы видеонаблюдения.

+

+

+

4.

Организация немедленного реагирования, включающая наличие оборудования и обученных людей.

+

+

+

5.

Вся информация от инженерных и технических средств физической защиты (нормальное функционирование, неисправности, несанкционированные действия, оценка ситуации) выводится на центральный пункт управления.

+

+

+

6.

Входы (двери, калитки, ворота) мест расположения (хранения) источников ионизирующего излучения в нерабочее время закрываются на замки и опломбировываются (опечатываются).

+

+

+

7.

Руководителем эксплуатирующей организации определяется лицо (лица), обеспечивающее физическую защиту в организации, на которое не возлагаются обязанности, не связанные с его служебной деятельностью.

+

+

+

8.

В эксплуатирующей организации разрабатывается порядок учета, выдачи, хранения и контроля замков, ключей и другого оборудования (устройства) индикации вмешательства, использующихся в системе физической защиты:

- регистрация всех лиц, получивших доступ к замкам, ключам и другому оборудованию (устройству) индикации вмешательства;

+

+

+

- регистрация выдачи и сдачи замков, ключей и другого оборудования (устройства) индикации вмешательства;

+

+

+

- проверка наличия замков, ключей и другого оборудования (устройства) индикации вмешательства и меры по предотвращению их несанкционированного использования;

+

+

+

- каждому замку и ключу присваивается инвентарный номер, на каждом ключе отштамповывается его инвентарный номер.

+

9.

Условия и порядок охраны, функции, права и обязанности сил охраны и реагирования, необходимость их оснащения определяются руководителем эксплуатирующей организации.

+

+

+

10.

Доступ посетителей к источникам ионизирующего излучения сопровождается ответственным лицом.

+

+

+

11.

В эксплуатирующей организации разрабатывается и утверждается руководителем:

- план физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения;

+

+

+

- план-график технического обслуживания и проверок технического состояния и работоспособности инженерных и технических средств физической защиты.

+

+

+

12.

В месте размещении источников ионизирующего излучения и пунктов хранения применяется принцип двух (трех) лиц.

+

13.

Обеспечение резервного электроснабжения центрального пункта управления, инженерных и технических средств физической защиты:

- используются резервные источники питания обеспечивающих автоматическое переключение электропитания на резервное (при отключении основного электропитания) и обратно при восстановлении основного электропитания;

+

+

+

- информация о переходе электропитания на резервное и обратно отображается и регистрируется на центральном пункте управления.

+

+

+

      Примечание: Знаком "+" обозначено наличие требования для соответствующего уровня физической защиты, знаком "–" обозначено отсутствие такого требования.

  Приложение 2
к Правилам физической защиты
источников ионизирующего
излучения и пунктов хранения

Меры физической защиты для уровней физической защиты "А", "В" и "С" при транспортировке источников ионизирующего излучения

№ п/п

Требования к системе физической защите

Уровни физической защиты

"А"

"В"

"С"

1.

Обнаружение несанкционированных действий:

- непрерывное наблюдение персоналом, участвующим в транспортировке источников ионизирующего излучения;

+

+

+

- сигнализация на транспортном средстве;

+

+

+

- оборудование (устройство) индикации вмешательства на транспортном средстве;

+

+

+

- визуального осмотра груза лицами, обеспечивающими сохранность источников ионизирующего излучения;

+

+

+

- замки на контейнере источников ионизирующего излучения;

+

+

+

- безопасные крепления контейнера источников ионизирующего излучения;

+

+

+

- транспортное средство во время стоянки закрывается и ставится на сигнализацию.

+

+

+

2.

Обеспечение связи:

- на маршруте (маршрутах) движения транспортных средств путем использования надежных средств связи (телефоны, сотовые телефоны, пейджеры, радиостанции);

+

+

+

- между сопровождающими лицами в составе нескольких автомобилей (колонной) или нескольких вагонов (эшелоне), или в нескольких отсеках судна;

+

+

+

- с использованием системы условных сообщений, не раскрывающих информацию о ходе транспортировки, состоянии источников ионизирующего излучения, характере происшествий и предпринимаемых действиях.

+

+

3.

Обнаружение потери источников ионизирующего излучения осуществляется:

- посредством физического подтверждения;

+

+

+

- посредством использования оборудование (устройство) индикации вмешательства;

+

+

+

- посредством проверки во время стоянки и/или остановки транспортного средства сопровождающими лицами состояния оборудование (устройство) индикации вмешательства.

+

+

+

4.

Оперативное реагирование и предотвращение изъятия источников ионизирующего излучения обеспечивается наличием оборудования и процедур для инициации немедленного реагирования:

- наличие в транспортном средстве тревожно-вызывной сигнализации;

+

+

- два способа двусторонней связи, основанных на различных физических принципах;

+

+

- непрерывный мониторинг и контроль за движением транспортных средств в режиме реального времени, путҰм использования навигационных систем слежения, но применение таких средств не заменяет обмена сообщениями по средствам связи;

+

+

+

- непрерывная охрана груза на всем пути его следования.

+

+

5.

Планирование физической защиты:

- определение и согласование основных и запасных маршрутов;

+

+

+

- исключение маршрутов движения по территории районов чрезвычайных ситуаций, стихийных бедствий и сложной криминогенной обстановки;

+

+

+

- максимальное ограничение времени транспортировки, количества перегрузок между транспортными средствами, остановок и стоянок в пути следования;

+

+

+

- ограничение доступа к информации о транспортировке, маршрутах движения, способах сопровождения и охраны;

+

+

- разработка Плана физической защиты при транспортировке источников ионизирующего излучения.

+

+

+

6.

Проверка транспортных средств перед транспортировкой:

- проверка целостности оборудования (устройств) индикации вмешательства;

+

+

+

- осмотр транспортных средств на предмет отсутствия устройств, способных вывести транспортное средство из строя, повредить перевозимые источники ионизирующего излучения и (или) способствовать совершению несанкционированных действий в отношении источников ионизирующего излучения.

+

+

+

7.

Физическая защита источников ионизирующего излучения при транспортировке обеспечивается с момента погрузки источников ионизирующего излучения у грузоотправителя на (в) транспортные средства до момента разгрузки источников ионизирующего излучения у грузополучателя с (из) транспортных средств.

+

+

+

8.

Грузоперевозчик обеспечивает физическую защиту при транспортировке источников ионизирующего излучения. Грузоотправитель или грузополучатель при транспортировке в зависимости от договорных обязательств обеспечивают физическую защиту источников ионизирующего излучения.

+

+

+

      Примечание: Знаком "+" обозначено наличие требования для соответствующего уровня физической защиты, знаком "–" обозначено отсутствие такого требования.

  Приложение 3
к Правилам физической защиты
источников ионизирующего
излучения и пунктов хранения

Типовой Плана физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения

      План физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения определяет основные организационные требования, направленные на обеспечение физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения и утверждается эксплуатирующей организацией.

      1. Общая информация, задачи и цели, периодичность пересмотра Плана физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения;

      2. Описание зданий и помещений, схема размещения источников ионизирующего излучения и пунктов хранения;

      3. Меры физической защиты, которые будут использоваться, в том числе:

      1) меры по обеспечению физической защиты, наблюдения, контроля доступа, обнаружение, задержка, реагирование и средства связи;

      2) конструктивные особенности для оценки качества мер, направленных против предполагаемой угрозы.

      4. Перечень возможных несанкционированных действий против источников ионизирующего излучения и пунктов хранения, меры реагирования;

      5. Компенсирующие меры, в случае отказа систем и оборудования физической защиты;

      6. Административные меры;

      7. Действия в штатном режиме, в нерабочее время и при чрезвычайных ситуациях;

      8. Проверка технического состояния и работоспособности системы физической защиты;

      9. Проверка благонадежности персонала;

      10. Меры по информационной безопасности;

      11. Обеспечение контроля и управления доступом персонала к источникам ионизирующего излучения и пунктам хранения, работам, документам, сведениям, включая процедуры контроля ключей;

      12. Мероприятия по повышению квалификации персонала;

      13. Программа обеспечения качества физической защиты источников ионизирующего излучения и пунктов хранения;

      14. Отчетность о событиях, связанных с физической защитой.

  Приложение 4
к Правилам физической защиты
источников ионизирующего
излучения и пунктов хранения

Типовой План физической защиты при транспортировке источников ионизирующего излучения

      1. Полное наименование, юридический адрес и контактные телефоны грузоотправителя, грузоперевозчика, грузополучателя, сил охраны и реагирования и организаций, которые будут вовлечены в планируемую перевозку.

      2. Обязательства всех участников перевозки.

      3. Характеристика транспортных средств и упаковок.

      4. Характеристика источников ионизирующего излучения, планируемых к перевозке (тип, категория, количество, физическая и химическая форма, уровень радиоактивного излучения).

      5. Анализ и описание основных и запасных маршрутов транспортировки источников ионизирующего излучения.

      6. Установленный уровень физической защиты и описание соответствующих мер физической защиты.

      7. Перечень возможных несанкционированных действий в отношении источников ионизирующего излучения.

      8. Меры реагирования на инциденты, связанные с физической защитой источников ионизирующего излучения.

      9. Проверка технического состояния и работоспособности системы физической защиты источников ионизирующего излучения;

      10. Проверка благонадежности персонала.

      11. Меры по информационной безопасности.

      12. Отчетность о событиях, связанных с физической защитой.