Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрінің м.а. 2024 жылғы 27 қыркүйектегі № 601/НҚ бұйрығы

      Қазақстан Республикасының Әкімшілік рәсімдік-процестік Кодексінің сондай-ақ, Қазақстан Республикасы Үкіметінің Қазақстан Республикасы Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі туралы ережесінің 2019 жылғы 12 шілдедегі № 501 қаулысының 15-тармағының 361-1)-тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігінің Салаларды цифрландыру департаменті:

      1) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін Қазақстан Республикасы Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігінің интернет-ресурсына орналастыруды;

      2) осы бұйрық көшірмесінің Қазақстан Республикасы нормативтік құқықтық актілерінің эталондық бақылау банкіне енгізу үшін бұйрыққа қол қойылған күннен бастап бес жұмыс күні ішінде Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің "Қазақстан Республикасының Заңнама және құқықтық ақпарат институты" шаруашылық жүргізу құқығындағы республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жіберілуін қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық оны алғашқы ресми жарияланған күннен кейін қолданысқа енгізіледі.

      Министрдің міндетін атқарушы Қ. Төлеушин

  № 601/НҚ от 27.09.2024
Бұйрықпен бекітілген

Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Қазақстан Республикасы Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексімен, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 12 шілдедегі № 501 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі туралы Ереженің 15-тармағының 361-1) тармақшасына сәйкес әзірленді.

      2. Қағидалар мемлекеттік органдардың және мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау процесіне өзге де қатысушылардың қызметін қамтиды.

      3. Осы Қағидаларда пайдаланылатын негізгі ұғымдар:

      1) бизнес-процесс – белгілі бір оқиғаның басталуы түрткі болатын, әрбір іс-әрекетке бекітілген бизнес-рөлдерді орындаушылар жүзеге асыратын, өзара байланысты әрекеттердің дәйектілігі, ол өзіне тән логикаға сәйкес нысаналы ортада алдын ала белгілі жиынтықтан нәтиже алуды қамтамасыз етеді;

      2) бизнес-процестердің иесі – бизнес-процестің орындалуын реттейтін және бизнес-процестің нысаналы нұсқасын жүзеге асыруға жауапты болып табылатын мемлекеттік орган;

      3) бизнес-процестердің нысаналы нұсқасын жүзеге асыру іс-шараларының жоспары (бұдан әрі – Іс-шаралар жоспары) - цифрлық трансформациялау картасының ажырамас бөлігі болып табылатын және жүргізілген реинжиниринг нәтижелері бойынша бизнес-процестердің нысаналы нұсқаларының кезең-кезеңімен іске асыруды айқындайтын, оны іске асыру мерзімдері мен оған жауапты тұлғалар көрсетілген құжат;

      4) бизнес-процестерінің реинжинирингін жүргізу әдістемесі (бұдан әрі – әдістеме) – уәкілетті орган бекіткен және бизнес-процестерінің ағымдағы нұсқаларын талдау және сипаттау, бизнес-процестердің нысаналы нұсқаларын қалыптастыру, сондай-ақ бизнес-процестерді жетілдіру бойынша ұсыныстар әзірлеу рәсімдерін сипаттайтын құжат;

      5) бизнес-рөл – белгілі бір әрекеттерді орындау үшін орындаушыларға жүктелетін міндеттердің, өкілеттіктердің және жауапкершіліктердің жиынтығы;

      6) деректерді басқару – деректерді анықтаумен, жасаумен, жинаумен, жинақтаумен, сақтаумен, таратумен, жоюмен, қолдаумен, сондай-ақ олардың талдамасын, сапасын, қолжетімділігін, қорғалуын қамтамасыз етумен байланысты процесс;

      7) процестің ағымдағы нұсқасы ("қандай күйде" нұсқасы) – талдау жүргізілген кезде қолда бар, бизнес-процесті орындаудың объективті түрде қадағаланатын және бекітілетін нұсқасы;

      8) процестің нысаналы нұсқасы ("қандай болады" нұсқасы) – бизнес-процестің іске асыру үшін таңдалған нұсқасы, ол үшін реинжиниринг шеңберінде ағымдағы нұсқадан өту тәсілдері мен әдістері әзірленетін болады;

      9) процестің оңтайлы нұсқасы ("қандай болуға тиіс" нұсқасы) – қолданылатын тиімділік көрсеткіштерінің жүйесі тұрғысынан бизнес-процестің реинжиниринг мақсаттарына қол жеткізу үшін ең жақсы нұсқасы.

      10) реинжиниринг – ұйым қызметінің тиімділігін, сапасын және нәтижелілігін арттыру мақсатында ағымдағы жұмыс процесін түрлендіру;

      11) цифрлық трансформация – цифрлық технологияларды енгізуді, реинжинирингті және деректерді пайдалануды қамтитын іс-шаралар кешені;

      12) цифрлық трансформациялау картасы – мемлекеттік орган жоспарлы кезеңде цифрлық трансформациялау арқылы қол жеткізуді жоспарлаған саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарын және мемлекеттік басқару жүйесінің нәтижелілігі мен тиімділігінің артуына сәйкес келетін тиісті көрсеткіштерін айқындайтын құжат;

      Осы Қағидаларда пайдаланылатын өзге ұғымдар мен терминдер Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қолданылады.

      4. Цифрлық трансформациялау шеңберінде мынадай қағидаларды басшылыққа алу қажет:

      1) басқарушылық жауапкершілік – нақты басшының құзыреті аясына кіретін шешімдерді қабылдау және мәселелерді келісуді жоғары тұрған деңгейге және алқалы органдарға беруге жол берілмейтіні;

      2) бастапқы бойынша цифрландыру – мемлекеттік органдардың азаматтармен, бизнеспен және бір-бірімен цифрлық форматта жан-жақты өзара іс-қимыл жасауының басымдығы;

      3) мәннің нысаннан басымдығы – нәтижеге қол жеткізу бойынша жұмыс нысанынан нақты және өлшенетін нәтиженің басым болуы;

      4) регламенттеудің оңтайлылығы – мемлекеттік органдардың қызметтерін регламенттеудің оңтайлы қажетті деңгейін белгілеу, жеткілікті түрде негізделмеген жаңа бюрократиялық талаптарды, есептілік пен бақылау түрлерін енгізуге жол бермеу.

      5) үздіксіз жетілдіру – мемлекеттік аппараттың бюрократияны қысқартуға, жүйелі реинжинирингке және ішкі рәсімдер мен процестерді оңтайландыруға ынталандыратын ұйымдастырушылық мәдениетін қалыптастыру және қолдау;

      5. Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялаудың мақсаттары:

      1) инфрақұрылымды жаңғырту және "электрондық үкімет" архитектурасының негізінде платформалық шешімдерге көшу есебінен цифрлық мемлекет құру;

      2) процестер санын қысқарту есебінен азаматтармен және басқа да мемлекеттік құрылымдармен өзара іс-қимыл арналарын жетілдіру;

      3) мемлекеттік басқарудың алгоритмдік реттеу жүйелеріне көшу;

      4) деректер негізінде шешім қабылдаудың жаңа сапасы мен мәдениеті;

      5) көрсетілетін мемлекеттік қызметтерді проактивті форматқа барынша көшіру;

      6) тарихи деректерді толық цифрландыру және қағаз құжаттарды жоққа шығару;

      7) жеке және заңды тұлғалардан "электрондық үкіметтің" ақпараттандыру объектілерінде бар деректерді сұратуға толық тыйым салу қағидаттарын іске асыру болып табылады;

      8) көрсетілетін мемлекеттік қызметтерді композициялық форматқа барынша аудару;

      9) көрсетілетін мемлекеттік қызметтерді экстерриториалдық форматқа барынша аудару

2-тарау. Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау тәртібі

Параграф 1. Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялаудың функционалдық құрылымы

      6. Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялаудың функционалдық құрылымына мыналар кіреді:

      1) Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Қазақстан Республикасында цифрландыруды іске асыру жөніндегі комиссия (бұдан әрі – комиссия);

      2) Мемлекеттік қызметтер көрсету мәселелері жөніндегі ведомствоаралық комиссия (бұдан әрі - ВАК);

      3) ақпараттандыру саласындағы уәкілетті орган (бұдан әрі – уәкілетті орган);

      4) мемлекеттік органдар.

      7. Комиссия Қазақстан Республикасы Президентінің 2018 жылғы 10 қаңтардағы № 621 Жарлығымен бекітілген Ережеге сәйкес Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы консультативтік-кеңесші орган болып табылады, оның негізгі міндеттері Қазақстан Республикасында цифрландыру, инновациялық технологиялар және байланыс салалары мәселелері бойынша ұсыныстар әзірлеу, сондай-ақ, мониторинг жүргізу және оларды іске асыру болып табылады.

      8. ВАК өз функцияларын Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің 2023 жылғы 3 қарашадағы № 169-р өкімімен бекітілген ережесімен, сондай-ақ осы Қағидаларға сәйкес жүзеге асырады.

      9. Уәкілетті орган мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялауды салааралық үйлестіруді жүзеге асырады, сондай-ақ:

      1) цифрлық трансформациялау жобаларын қарайды және оларды келісу туралы шешім қабылдайды;

      2) саланы цифрлық трансформациялау карталарының іске асырылуы бойынша мониторингті жүзеге асырады;

      3) мониторинг жүргізу қорытындысы бойынша қажетіне қарай, ВАК отырысына цифрлық трансформациялаудың іске асырылу барысы және шешімін талап ететін мәселелер туралы ақпарат енгізеді;

      4) цифрлық үкіметті қолдау орталығын тарта отырып, нормативтік құқықтық актілердің жобаларын олардың цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарына сәйкестігі тұрғысынан қарайды;

      10. Уәкілетті органның жанында:

      1) мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялауды ұйымдастырушылық және әдіснамалық сүйемелдеу функциялары, оның ішінде мемлекеттік органдардың цифрлық трансформациялау кеңселерін, жобалау командаларын және басқа да мүдделі құрылымдарды оқыту арқылы цифрлық үкіметті қолдау орталығына (бұдан әрі – орталық) жүктелген;

      2) "электрондық үкіметтің" архитектурасын дамытуды әдіснамалық қамтамасыз ету жөніндегі функциялар, деректерді талдау, цифрлық мемлекетке көшуді ескере отырып, "электрондық үкімет" архитектурасын құру жүктелген "электрондық үкіметтің" сервистік интеграторы (бұдан әрі – сервистік интегратор);

      3) "электрондық үкіметтің" өзіне бекітілген ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылымының қызметін қамтамасыз ету, оның ішінде деректерді талдау және пайдалану үшін "Smart Data Ukimet" ақпараттық-талдамалық жүйесінің қызметін қамтамасыз ету, сондай-ақ ақпараттандыру объектілері арасында ақпараттық өзара іс-қимылын ұйымдастыру және қамтамасыз ету жүктелген "электрондық үкіметтің" ақпараттық-коммуникациялық инфрақұрылымының операторы (бұдан әрі – оператор) жұмыс істейді.

      11. Мемлекеттік органдар:

      1) мемлекеттік органдар басшыларының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасарлары қатарынан цифрлық трансформациялаудың карталарын әзірлеуге және іске асыруға жауапты тұлғаларды айқындайды;

      2) бірінші басшының бұйрығымен мемлекеттік орган жанынан цифрлық трансформациялау офисін құрады, сондай-ақ оның құрамы мен ережесін бекітеді;

      3) осы Қағидаларға сәйкес цифрлық трансформациялаудың карталарын әзірлеуді, келісуді, бекітуді және іске асыруды жүзеге асырады;

      4) цифрлық трансформациялаудың карталарының жобаларын уәкілетті органға келісуге жібереді;

      5) міндеттерді бөлу туралы бұйрықтарға сәйкес жетекшілік ететін саладағы деректерді басқаруға стратегиялық бағыттарға және деректерді басқару саясатын айқындауға жауапты бас офицердің функцияларын мемлекеттік органдар басшыларының орынбасарларына жүктейді;

      6) реинжинирингті жүзеге асырады.

      8) бизнес-процестердің электрондық тізілімін қалыптастыруды және жүргізуді жүзеге асырады;

      9) ақпараттық-коммуникациялық технологиялар, ақпараттық қауіпсіздік, деректерді басқару, "электрондық үкімет" архитектурасын дамыту, "электрондық үкіметтің" ақпараттандыру объектілерін құру, дамыту, пайдалану, сатып алу, сондай-ақ ақпараттық-коммуникациялық көрсетілетін қызметтер саласындағы ұйымдастырушылық, техникалық, құқықтық талаптардың сақталуын қамтамасыз етеді.

      12. Мемлекеттік орган басшысының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасары:

      1) цифрлық трансформациялаудың картасын басқарады және олардың іске асырылуын, оның ішінде цифрлық трансформациялау іс-шараларын іске асыруды еңбек, қаржылық және материалдық-техникалық ресурстармен қамтамасыз етуді үйлестіреді;

      2) цифрлық трансформациялаудың картасын жалпы іске асырудың тұтастығы мен кешенділігін, оның мақсаттарына және тиімділігі мен нәтижелілігі көрсеткіштерінің мәндеріне қол жеткізуді қамтамасыз етеді;

      3) цифрлық трансформациялаудың міндеттерін, оның ішінде бизнес-процестерді қамтамасыз ету үшін қызмет процестерін оңтайландыруға бастама жасайды және цифрлық трансформациялау картасының нысаналы индикаторлары мен олардың тиімділік көрсеткіштеріне қол жеткізуге әсер ететін бизнес-процестердің реинжинирингі жөніндегі қызметті басқарады;

      4) цифрлық трансформация офисін жұмысын үйлестіруді жүзеге асырады.

      13. Мемлекеттік органды цифрлық трансформациялау офисі:

      1) цифрлық трансформациялаудың картасын әзірлейді, сондай-ақ осы үшін қажетті құжаттар мен шешімдер жобаларын дайындауды қоса алғанда, цифрлық трансформациялаудың картасын іске асыру бойынша жедел қызметті жүзеге асырады;

      2) мемлекеттік органда құрылымдық бөлімшелерді, ведомстволық бағынысты ұйымдарды оқытуды қамтамасыз етеді, оларды цифрлық трансформация, цифрлық трансформациялаудың картасы қозғайтын бизнес-процестерді реинжиниринг барысында үйлестіруді және кейіннен нормативтік құқықтық актілердің қажетті жобаларын әзірлеуді, автоматтандыруды жүзеге асырады;

      3) цифрлық трансформациялау картасының іске асырылу барысын бақылауды, сондай-ақ цифрлық трансформациялау картасының іске асырылуын мониторингтеу мен бағалауды жүзеге асыру үшін қажетті есептік материалдар мен құжаттарды дайындауды жүзеге асырады.

      14. Мемлекеттік орган басшысының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасарының мемлекеттік органды цифрлық трансформациялау офисімен, құрылымдық бөлімшелермен және ведомстволық бағынысты ұйымдармен өзара іс-қимыл регламентін мемлекеттік органдар дербес айқындайды.

      15. Мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау құрылымына кіретін органдар берілген өкілеттіктер шегінде әрекет етеді. Бұл ретте олардың өзара іс-қимылы шеңберінде мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау құрылымына кіретін төмен тұрған органдардан жоғары тұрған органдарға шешімдер қабылдау сатысының сақталуы қамтамасыз етіледі.

Параграф 2. Саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың картасын әзірлеу, келісу және бекіту

      16. Осы Қағидалар қабылданған сәттен бастап 3 (үш) ай ішінде мемлекеттік органдар цифрлық трансформациялаудың бес жылдық кезеңге арналған карталарының жобаларын әзірлейді.

      17. Цифрлық трансформациялаудың картасын әзірлеген кезде оны әзірлеуді жүзеге асыратын мемлекеттік органдар:

      1) цифрлық трансформациялау картасының Мемлекеттік жоспарлау жүйесі құжаттарының мақсаттарымен және міндеттерімен, Қазақстан Республикасы Президентінің, Қазақстан Республикасы Үкіметінің тиісті салаларда іске асырылатын тапсырмаларымен, көрсетілген құжаттарда белгіленген нысаналы көрсеткіштердің (индикаторлардың) мәндерімен және іске асырылу мерзімдерімен, сондай-ақ "электрондық үкімет" архитектурасымен өзара байланысын;

      2) мемлекеттік органның жетекшілік ететін саланың (аяның) субъектілерімен және объектілерімен олардың реинжинирингі үшін жауапты тұлғаларды көрсете отырып өзара іс-қимылының кейстерін қалыптастыру;

      3) жетекшілік ететін салалар бойынша кейстердің реинжинирингін жүргізу, 5 жылдық кезеңге ақпараттандыру объектілерінің мәліметтерін есепке алу бойынша жоспар-кестені әзірлеу;

      4) деректерді басқару талаптарына сәйкес деректерді басқаруды қамтамасыз етеді.

      5) сала проблемаларын анықтау;

      6) серпінді технологияларды, оның ішінде жасанды интеллектінің қолдануын енгізу;

      7) цифрлық трансформация міндеттерін шешу және цифрлық трансформация мақсаттары және оларға ведомстволық бағынысты ұйымдардың, сондай-ақ бизнес-процестері цифрлық трансформация міндеттерін қозғайтын мемлекеттік органдар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің нысаналы индикаторларын ескере отырып, индикаторлардың мақсаттарына қол жеткізу кезіндегі ұйымдық бірлік.

      8) рееинжениринг кезінде мемлекеттік қызметтер көрсету процестерін жетілдіру бағыттары бойынша талдау жүргізу.

      18. Цифрлық трансформациялаудың басым бағыттары және олардың нысаналы индикаторлары, цифрлық трансформациялаудың нәтижелілік көрсеткіштері мен олардың мәндері олардың орындылығы, негізділігі, әлеуметтік ықпалы және/немесе экономикаға қосқан үлесі ескеріле отырып қалыптастырылады.

      Цифрлық трансформациялаудың басым бағыттары мен олардың санын мемлекеттік органдар маңызды, нақты, уақыты дәл белгіленген, өлшенетін және қол жеткізуге болатын нысаналы индикаторлар бойынша айқындайды.

      19. Мемлекеттік органдарды цифрлық трансформациялау нәтижелілігінің көрсеткіштері мынадай өлшемшарттардың өлшенуін көздейді:

      1) азаматтардың мемлекеттік, оның ішінде цифрлық көрсетілетін қызметтерге қанағаттануын арттыру және мемлекетпен өзара іс-қимыл кезінде бизнес шығындарын азайту;

      2) мемлекеттік басқарудың, экономика және әлеуметтік салалардың шығындарын төмендету;

      3) мемлекеттік басқарудың ашықтығын арттыру;

      4) цифрлық трансформация есебінен сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін төмендету;

      5) ақпараттандыру объектілерінің сенімділік пен қауіпсіздік деңгейін арттыру, цифрлық егемендік.

      20. Цифрлық трансформациялау жобаларын іске асырудың ықтимал тәуекелдерін төмендету, бюджет қаражатын жұмсау тиімділігін қамтамасыз ету үшін цифрлық трансформациялаудың картасына қажетті, оның ішінде мемлекеттік қызметтер көрсету және мемлекеттік басқару салаларындағы пилоттық жобаларды іске асыру жөніндегі іс-шаралар Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде белгіленген жағдайларда енгізіледі.

      Цифрлық трансформациялаудың картасына цифрлық трансформациялаудың картасының іс-шараларын қосымша сипаттау үшін қажетті құжаттар мен мәліметтер, деректер тізбесі, цифрлық трансформацияның нәтижелілігі көрсеткіштерінің қолжетімділігі мен цифрлық трансформациялау картасының тиісті іс-шараларын іске асыру қажеттігінің негіздемесі, цифрлық трансформациялаудың картасын әзірлеу кезінде пайдаланылған Мемлекеттік жоспарлау жүйесі құжаттарының тізбесі, цифрлық трансформациялаудың картасын іске асырудың ықтимал тәуекелдері мен тәуекелдерді басқару сипаттамасы да қоса беріледі.

      21. Цифрлық трансформациялаудың картасын іске асыруға кезекті қаржы жылына және жоспарлы кезеңге арналған бюджет қаражатын жоспарлауды мемлекеттік орган Қазақстан Республикасының бюджет заңнамасына сәйкес жүзеге асырады.

      22. Цифрлық трансформациялаудың карталарының жобалары мемлекеттік органдар бекіткенге дейін уәкілетті органмен міндетті түрде келісіледі.

      23. Уәкілетті орган цифрлық трансформациялаудың картасының жобасы келісуге келіп түскен күннен бастап 10 (он) жұмыс күні ішінде оның осы Қағидаларға сәйкестігі, сондай-ақ мемлекеттік орган мәлімдеген цифрлық трансформациялау нәтижелілігі көрсеткіштері мәндерінің қолжетімділігі тұрғысынан қарауды жүзеге асырады.

      Уәкілетті орган цифрлық трансформациялаудың картасы жобасын қарау үшін орталықты тартады.

      Цифрлық трансформациялаудың картасының жобасын қарау нәтижесі уәкілетті органның бірінші басшысының цифрлық трансформациялаудың картасының жобасын келісу не пысықтау қажеттігі туралы шешімі негізінде ресімделеді.

      Мемлекеттік орган цифрлық трансформациялаудың картасын келісу туралы шешім алған жағдайда картаны цифрлық трансформациялаудың картасының жобасын әзірлеуді жүзеге асырған мемлекеттік органның бірінші басшысы немесе оны алмастыратын адам бекітеді.

      24. Мемлекеттік органдар цифрлық трансформациялаудың карталары бекітілген күннен бастап 3 (үш) жұмыс күнінен кешіктірілмейтін мерзімде оны "электрондық үкіметтің" архитектуралық порталында және ресми интернет-ресурсында орналастырады.

Параграф 3. Саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың карталарын іске асыру

1-бөлім. Саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарын іске асыру

      25. Цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарының мақсаттарына қол жеткізу мемлекеттік орган басшысының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасары қызметінің негізгі көрсеткіші болып табылады.

      26. Цифрлық трансформациялаудың іске асырылуы жоспар-кестеге сәйкес жүзеге асырылады.

      27. Цифрлық трансформациялау карталары іс-шараларының іске асырылуына ішкі мониторингті мемлекеттік орган басшысының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасары жүзеге асырады.

      28. Цифрлық трансформациялау карталары, оның ішінде іс-шаралар жоспарлары іс-шараларының іске асырылуын сыртқы мониторингін уәкілетті орган іс-шаралардың орындалуын қадағалау, олардың іске асырылу барысын, мерзімдерін, сапасын, мемлекеттік орган басшысының цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін орынбасары қызметінің негізгі көрсеткіштеріне қол жеткізілуін бағалау мақсатында орталықты тарта отырып жүзеге асырады.

2-бөлім. Мемлекеттік органдардың бизнес-процестерінің реинжинирингін талап ететін саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарын іске асыру тәртібі

      29. Реинжиниринг бекітілген әдістемеге сәйкес жүзеге асырылады және мынадай кезеңдерден тұрады:

      1) мемлекеттік органдардың бизнес-процестерінің ағымдағы нұсқасының сипаттамасы;

      2) бизнес-процестердің нысаналы нұсқасын қалыптастыру.

      30. Цифрлық трансформациялаудың картасы бекітілгеннен кейін 10 (он) жұмыс күні ішінде бизнес-процестердің иесі мемлекеттік органның бизнес-процестерінің реинжинирингі бойынша қойылған міндеттерді және туындайтын мәселелерді жедел шешу үшін жобалау командасын қалыптастырады.

      Жобалау командасын қалыптастыруды мемлекеттік орган – бизнес-процестердің иесі жүзеге асырады.

      31. Реинжинирингтің жобалық командасына мыналар кіреді:

      1) мемлекеттік органдардың бизнес-процестер иесінің өкілдері:

      жобалау командасының жетекшісі – тиісті салада қажетті біліктілік деңгейі бар уәкілетті тұлға;

      бизнес-процестерді жүзеге асыруға, сондай-ақ бизнес-процестің әдіснамасы мен басшылығын әзірлеуге жауапты мемлекеттік органның құрылымдық бөлімшелерінің, ведомстволық бағынысты ұйымдардың қызметкерлері;

      тиісті аяларда (салаларда) сараптамалық білімі бар мемлекеттік органның қызметкерлері;

      2) орталық өкілдері:

      "электрондық үкіметтің" ағымдағы және нысаналы архитектурасына, оның ішінде деректерге, ақпараттандыру объектілеріне талдауды жүзеге асыратын IT-архитектор;

      ұсынылған деректер негізінде зерттеушілік бизнес-талдауды жүзеге асыратын бизнес-талдаушы (IT-талдаушы).

      3) мүдделі ұйымдар, тәуелсіз сарапшылар, мемлекеттік қызметтер көрсету үдерістерін жетілдіру мәселелерін қарау кезінде мемлекеттік қызметтер көрсету сапасын бағалау және бақылау жөніндегі уәкілетті органнның қызметкерлері.

      32. Бизнес-процестердің ағымдағы нұсқасының сипаттамасы мыналарды қамтиды:

      1) нормативтік құқықтық актілерді, стратегиялық жоспарлау құжаттарын, сондай-ақ бизнес-процестерді регламенттейтін және қозғайтын құжаттарды анықтау;

      2) түйісу нүктелерін көрсете отырып, бизнес-процестердің барлық мүдделі қатысушыларын анықтау;

      3) деректерді басқару талаптарына сәйкес бизнес-процестің әр кезеңіндегі деректер түрлерін сипаттау;

      4) бизнес-процестердің ағымдағы нұсқасының проблемаларын анықтау;

      5) мүдделі тұлғалармен сұхбат және клиент картасын дайындау;

      6) бизнес-процестердің ағымдағы нұсқасын сипаттау.

      33. Цифрлық картада көрсетілген реинжиниринг жүргізу мерзімдерін ауыстыру немесе ұзарту мынадай жағдайларда жүзеге асырылады:

      1) Мемлекет басшысының, Премьер-Министрдің, сондай-ақ мемлекеттік органдардың даму жоспарларына сәйкес жолдауларына және/немесе тапсырмаларына байланысты мемлекеттік орган жұмысының басым бағыттары өзгерген кезде;

      2) Әдістемеге сәйкес жобалау командасының алдын-ала талдау нәтижелері бойынша, оның аясында бастапқыда жоспарланған (бизнес-процестер саны) жұмыс көлемінде айтарлықтай айырмашылық анықталды.

      34. Жұмыс жоспарына өзгерістер енгізу себептерін көрсете отырып және жоба командасының басшысы қол қойған жобалау командасының хаттамасы негізінде жүзеге асырылады.

      35. Бизнес-процестердің ағымдағы нұсқасын сипаттау кезеңінің нәтижелері негізінде жобалау командасы бизнес-процестердің нысаналы нұсқасын қалыптастыруды жүзеге асырады.

      36. Мемлекеттік органдардың бизнес-процестерінің нысаналы нұсқасын қалыптастыру мыналарды қамтиды:

      1) бизнес-процестердің нысаналы және/немесе оңтайлы нұсқасының сипаттамасы;

      2) ұсынылатын шешімдердің орындылығын әдістемеге сәйкес негіздеу;

      3) іс-шаралар жоспарларын, оның ішінде нормативтік құқықтық актілердің жобаларын әзірлеу жөніндегі іс-шараларды әзірлеу.

      37. Іс-шаралар жоспарын мемлекеттік орган басшысының орынбасары немесе цифрландыру мәселелеріне жетекшілік ететін лауазымды адам бекітеді.     

      Бизнес-процестің нысаналы нұсқасын жүргізу жөніндегі мемлекеттік органдар келіспеген жағдайда бизнес-процестердің нысаналы нұсқасын бекітуді ВАК-та келіскеннен кейін мемлекеттік орган жүзеге асырады.

      Бизнес-процестің ағымдағы нұсқасы, бизнес-процестің нысаналы нұсқасы және іс-шаралар жоспары бекітілген күннен бастап 5 (бес) жұмыс күні ішінде мемлекеттік органдар оны "электрондық үкіметтің" архитектуралық порталында орналастырады.

      38. Жүргізілген реинжиниринг ескеріле отырып, іс-шаралар жоспарында көзделген жағдайларда мемлекеттік органның қызметін, оның ішінде мемлекеттік функцияларды автоматтандыру және олардан туындайтын мемлекеттік қызметтерді "электрондық үкіметтің" архитектурасына сәйкес көрсету (бұдан әрі – қызметті автоматтандыру) жүзеге асырылады.

      Егер "электрондық үкіметтің" архитектурасында қызметті көрсетілген автоматтандыру көзделмеген жағдайда сервистік интегратор оны өзектілендіруді және дамытуды "электрондық үкіметтің" архитектурасын қалыптастыру және іске асырылуын мониторингтеу қағидаларына, "электрондық үкіметтің" архитектурасын дамыту жөніндегі талаптарға сәйкес қамтамасыз етеді.

      Қызметті автоматтандыру "электрондық үкіметтің" ақпараттандыру объектілерін құру және дамыту жолымен немесе уәкілетті орган бекіткен "электрондық үкіметтің" ақпараттандыру объектілерін, сондай-ақ ақпараттық-коммуникациялық көрсетілетін қызметтерді құру, дамыту, пайдалану, сатып алу қағидаларына сәйкес "электрондық үкіметтің" архитектурасына сәйкес ақпараттық-коммуникациялық көрсетілетін қызметтерді сатып алу арқылы жүзеге асырылады.

      Қызметті автоматтандыру "электрондық үкіметтің" ақпараттандыру объектілерін құру мен дамытудың басымдығын қамтамасыз етуді және құру мен дамытуды оператор жүзеге асыратын "электрондық үкіметтің" ақпараттық-коммуникациялық платформасында ақпараттық-коммуникациялық қызмет көрсетуді ескере отырып жүзеге асырылады.

4-бөлім. Саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарын іске асыруда деректерді пайдалану

      39. Мемлекеттік органдардың және мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау процесіне өзге де қатысушылардың деректерді пайдалануы деректерді басқару саласындағы уәкілетті орган бекіткен деректерді басқару жөніндегі талаптарға сәйкес жүзеге асырылады.

      40. Саланы (аяны) цифрлық трансформациялаудың басым бағыттарын іске асыру кезінде мемлекеттік органдар және мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау процесіне өзге де қатысушылар деректерді қолдануды және қайта пайдалануды (оның ішінде қажетті өзгерістерді ескере отырып), сондай-ақ түпкілікті пайдаланушылардың қажеттіліктеріне қарай деректерді жасаудың және пайдаланудың жаңа тәсілдерін қамтамасыз етеді, бұл ретте деректерді қайта жинауға жол берілмейді.

Параграф 4. Мемлекеттік органды цифрлық трансформациялаудың карталарына өзгерістер мен толықтырулар енгізу

      41. Мемлекеттік органдарды цифрлық трансформациялаудың картасына өзгерістер мен толықтырулар енгізу мынадай жағдайларда жүзеге асырылады:

      1) есепті кезеңде мемлекеттік басқаруды цифрлық трансформациялау құрылымына кіретін органдардың біреуінің қарауының және бағалауының нәтижелері бойынша;

      2) мемлекеттік органды цифрлық трансформациялаудың картасы шеңберінде пилоттық жобаларды жүзеге асыру қорытындылары бойынша;

      3) Мемлекеттік жоспарлау жүйесінің құжаттарына өзгерістер енгізілуіне байланысты;

      4) ағымдағы қызметтегі елеулі өзгерістер (қайта ұйымдастыру және т. б.);

      5) тиісті мемлекеттік органның құзыретінен тыс мән-жайларға байланысты өзгерістер енгізу үшін нормативтік құқықтық актілерде көзделген негіздер туындаған кезде;

      6) осы Қағидаларда көзделмеген жағдайларда – алдыңғы бекітілгенінен кейін 6 (алты) ай ішінде бір реттен асырмай.

      42. Осы Қағидаларға сәйкес бекітілген цифрлық трансформациялаудың картасына өзгерістер енгізу оны әзірлеу, келісу және бекіту тәртібіне ұқсас тәртіппен жүзеге асырылады.

Об утверждении Правил цифровой трансформации государственного управления

Приказ и.о. Министра цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан от 27 сентября 2024 года № 601/НҚ

      В соответствии с Административным процедурно-процессуальным Кодексом Республики Казахстан, а также подпунктом 361-1) пункта 15 Положения о Министерстве цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 июля 2019 года № 501, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила цифровой трансформации государственного управления.

      2. Департаменту цифровизации отраслей Министерства цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан обеспечить:

      1) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан после его официального опубликования;

      2) направление копии настоящего приказа в Республиканское государственное предприятие на праве хозяйственного ведения "Институт законодательства и правовой информации Республики Казахстан" Министерства юстиции Республики Казахстан в течении пяти рабочих дней со дня подписания приказа для включения в Эталонный контрольный банк нормативных правовых актов Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие после дня его первого официального опубликования.

      Исполняющего
обязанности министра
К. Тулеушин

  Утверждены приказом
№ 601/НҚ от 27.09.2024

Правила цифровой трансформации государственного управления

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила цифровой трансформации государственного управления (далее – Правила) разработаны в соответствии Административным процедурно-процессуальным кодексом Республики Казахстан, а также подпунктом 361-1) пункта 15 Положения о Министерстве цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 июля 2019 года № 501, и определяют порядок цифровой трансформации государственного управления.

      2. Правила охватывают деятельность государственных органов и иных участников процесса цифровой трансформации государственного управления.

      3. Основные понятия, используемые в настоящих Правилах:

      1) бизнес-процесс – инициируемая с наступлением определенного события фиксированная последовательность взаимосвязанных действий, осуществляемая исполнителями закрепленных за каждым действием бизнес-ролей, которая в соответствии с заложенной в нее логикой обеспечивает получение в целевой среде результатов из заранее известного множества;

      2) владелец бизнес-процессов – государственный орган, регулирующий выполнение бизнес-процесса и являющийся ответственным за реализацию целевого варианта бизнес-процесса;

      3) план мероприятий реализации целевого варианта бизнес-процессов (далее - План мероприятий) – документ, являющийся неотъемлемой частью карты цифровой трансформации и определяющий поэтапную реализацию целевых вариантов бизнес-процессов по результатам проведенного реинжиниринга, с указанием сроков и ответственных лиц за его реализацию;

      4) методика проведения реинжиниринга бизнес-процессов (далее – методика) – документ, утвержденный уполномоченным органом и описывающий процедуры проведения анализа и описания текущих вариантов бизнес-процессов, формирования целевых вариантов бизнес-процессов, а также выработки рекомендаций по совершенствованию бизнес-процессов;

      5) бизнес-роль – совокупность обязанностей, полномочий и ответственности, которыми наделяются исполнители для выполнения определенных действий;

      6) управление данными – процесс, связанный с определением, созданием, сбором, накоплением, хранением, распространением, уничтожением, поддержкой данных, а также обеспечением их аналитики, качества, доступности, защиты;

      7) текущий вариант процесса (вариант "как есть") – существующий на момент проведения анализа, объективно наблюдаемый и фиксируемый вариант выполнения бизнес-процесса;

      8) целевой вариант процесса (вариант "как будет") – выбранный для реализации вариант бизнес-процесса, для которого в рамках реинжиниринга будет осуществляться выработка подходов и способов перехода от текущего варианта;

      9) оптимальный вариант процесса (вариант "как должно быть") – наилучший для достижения целей реинжиниринга вариант бизнес-процесса с точки зрения используемой системы показателей эффективности.

      10) реинжиниринг – преобразование текущего рабочего процесса с целью повышения эффективности, качества и результативности деятельности организации;

      11) цифровая трансформация – комплекс мероприятий, включающий в себя внедрение цифровых технологий, реинжиниринг и использование данных;

      12) карта цифровой трансформации – документ, определяющий приоритетные направления цифровой трансформации отрасли (сферы) и соответствующие им цели для повышения результативности и эффективности системы государственного управления, которые планируется достигнуть государственным органом посредством цифровой трансформации в плановом периоде;

      Иные понятия и термины, используемые в настоящих Правилах, применяются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

      4. В рамках цифровой трансформации необходимо руководствоваться следующими принципами:

      1) управленческая ответственность – недопустимость передачи принятия решений и согласования вопросов, входящих в сферу компетенций конкретного руководителя, на вышестоящий уровень и коллегиальным органам;

      2) цифровизация по умолчанию – приоритет всестороннего взаимодействия государственных органов с гражданами, бизнесом и между собой в цифровом формате;

      3) приоритет сущности над формой – главенство конкретного и измеримого результата над формой работы по его достижению;

      4) оптимальность регламентации – установление оптимально необходимого уровня регламентации деятельности государственных органов, недопущение введения новых недостаточно обоснованных бюрократических требований, видов отчетности и контроля;

      5) непрерывное совершенствование – формирование и поддержание организационной культуры государственного аппарата, стимулирующей сокращение бюрократии, системный реинжиниринг и оптимизацию внутренних процедур и процессов.

      5. Целями цифровой трансформации государственного управления являются:

      1) построение цифрового государства путем модернизации инфраструктуры и перехода к платформенным решениям на основе архитектуры "электронного правительства";

      2) совершенствование каналов взаимодействия с гражданами и другими государственными структурами за счет снижения количества процессов;

      3) переход к системам алгоритмического регулирования государственного управления;

      4) новое качество и культура принятия решений на основе данных;

      5) максимальный перевод предоставляемых государственных услуг в проактивный формат;

      6) полная оцифровка исторических данных и исключение бумажных документов;

      7) реализация принципов полного запрета на запрос данных у физических и юридических лиц, имеющихся в объектах информатизации "электронного правительства";

      8) максимальный перевод предоставляемых государственных услуг в композитный формат;

      9) максимальный перевод предоставляемых государственных услуг в экстерриториальный формат.

Глава 2. Порядок цифровой трансформации государственного управления

Параграф 1. Функциональная структура цифровой трансформации государственного управления

      6. В функциональную структуру цифровой трансформации государственного управления входят:

      1) Комиссия при Президенте Республики Казахстан по вопросам внедрения цифровизации в Республике Казахстан (далее – Комиссия);

      2) Межведомственная комиссия по вопросам оказания государственных услуг (далее – МВК);

      3) уполномоченный орган в сфере информатизации (далее - уполномоченный орган);

      4) государственные органы.

      7. Комиссия является консультативно-совещательным органом при Президенте Республики Казахстан, основными задачами которого являются выработка предложений по вопросам цифровизации, инновационных технологий и области связи в Республике Казахстан, а также мониторинг их реализации в соответствии с положением, утвержденным Указом Президента Республики Казахстан от 10 января 2018 года № 621.

      8. МВК осуществляет свои функции в соответствии с его положением, утвержденным распоряжением Премьер-Министра Республики Казахстан от 3 ноября 2023 года № 169-р.

      9. Уполномоченный орган осуществляет межотраслевую координацию цифровой трансформации государственного управления, а также:

      1) рассматривает проекты карт цифровой трансформации и принимает решение об их согласовании;

      2) осуществляет мониторинг реализации карт цифровой трансформации отрасли;

      3) по итогам проведения мониторинга по мере необходимости, вносит на заседание МВК информацию о ходе реализации цифровой трансформации и вопросы, требующие решения;

      4) рассматривает проекты нормативных правовых актов на предмет их соответствия приоритетным направлениям цифровой трансформации с привлечением центра поддержки цифрового правительства;

      10. При уполномоченном органе функционируют:

      1) центр поддержки цифрового правительства (далее – центр), на который возложены функции организационного и методологического сопровождения цифровой трансформации государственного управления, в том числе путем проведения обучения офисов цифровой трансформации государственных органов, проектных команд и других заинтересованных структур;

      2) сервисный интегратор "электронного правительства" (далее – сервисный интегратор), на который возложены функции по методологическому обеспечению развития архитектуры "электронного правительства", анализ данных, построение архитектуры "электронного правительства" с учетом перехода на цифровое государство;

      3) оператор информационно-коммуникационной инфраструктуры "электронного правительства" (далее – оператор), на который возложены обеспечение функционирования закрепленной за ним информационно-коммуникационной инфраструктуры "электронного правительства", в том числе обеспечение работы информационно-аналитической системы "Smart Data Ukimet" для аналитики и использования данных, а также организация и обеспечение информационного взаимодействия между объектами информатизации.

      11. Государственные органы:

      1) определяют из числа заместителей руководителей государственных органов, курирующих вопросы цифровизации, ответственных за разработку и реализацию карт цифровой трансформации;

      2) приказом первого руководителя создают при государственном органе офис цифровой трансформации, а также утверждают его состав и положение;

      3) осуществляют в соответствии с настоящими Правилами разработку, согласование, утверждение и реализацию карт цифровой трансформации;

      4) направляют проекты карт цифровой трансформации на согласование в уполномоченный орган;

      5) возлагают функции главного офицера по данным, ответственного за управление данными в курируемой отрасли, стратегические направления и определение политики управления данными, на заместителей руководителей государственных органов в соответствии с приказами о распределении обязанностей;

      6) осуществляют реинжиниринг;

      7) осуществляют формирование и ведение электронного реестра бизнес-процессов;

      8) обеспечивают соблюдение организационных, технических, правовых требований в области информационно-коммуникационных технологий, информационной безопасности, управления данными, развития архитектуры "электронного правительства", создания, развития, эксплуатации, приобретения объектов информатизации "электронного правительства", а также информационно-коммуникационных услуг.

      12. Заместитель руководителя государственного органа, курирующий вопросы цифровизации:

      1) управляет и координирует реализацию карты цифровой трансформации, в том числе обеспечение реализации мероприятий цифровой трансформации трудовыми, финансовыми и материально-техническими ресурсами;

      2) обеспечивает единство и комплексность реализации карты цифровой трансформации в целом, достижение целей и значений показателей ее эффективности и результативности;

      3) инициирует оптимизацию процессов деятельности для обеспечения задач цифровой трансформации, в том числе бизнес-процессов, и руководит деятельностью по реинжинирингу бизнес-процессов, влияющих на достижение целевых индикаторов карты цифровой трансформации и показателей их эффективности;

      4) осуществляет координацию работы офиса цифровой трансформации.

      13. Офис цифровой трансформации государственного органа:

      1) осуществляет разработку картой цифровой трансформации, а также оперативную деятельность по реализации карты цифровой трансформации, включая подготовку необходимых для этого документов и проектов решений;

      2) обеспечивает обучение структурных подразделений в государственном органе, подведомственных организаций, их координацию в ходе цифровой трансформации, реинжиниринга бизнес-процессов, затрагиваемых картой цифровой трансформации, и последующей разработки необходимых проектов нормативных правовых актов, автоматизации;

      3) осуществляет контроль хода реализации карты цифровой трансформации, а также подготовку отчетных материалов и документов, необходимых для осуществления мониторинга и оценки реализации карты цифровой трансформации.

      14. Регламент взаимодействия заместителя руководителя государственного органа, курирующего вопросы цифровизации, с офисом цифровой трансформации государственного органа, структурными подразделениями и подведомственными организациями определяется государственными органами самостоятельно.

      15. Органы, входящие в структуру цифровой трансформации государственного управления, действуют в пределах наделенных полномочий, при этом в рамках их взаимодействия обеспечивается соблюдение иерархии принятия решений от нижестоящих к вышестоящим органам, входящим в структуру цифровой трансформации государственного управления.

Параграф 2. Разработка, согласование и утверждение карты цифровой трансформации отрасли (сферы)

      16. Проекты карт цифровой трансформации разрабатываются государственными органами в течение 3 (три) месяцев на пятилетний период с момента принятия настоящих Правил.

      17. При разработке карты цифровой трансформации государственными органами, осуществляющими его разработку, обеспечиваются:

      1) взаимосвязь карты цифровой трансформации отрасли с целями и задачами документов Системы государственного планирования, поручениями Президента и Правительства Республики Казахстан, реализуемыми в соответствующих сферах, со значениями и сроками реализации целевых показателей (индикаторов), установленных в указанных документах, а также архитектурой "электронного правительства";

      2) формирование кейсов взаимодействия государственного органа с субъектами и объектами курируемой сферы (отрасли) с указанием ответственных лиц для их реинжиниринга;

      3) разработка план-графика по проведению реинжиниринга кейсов по курируемым сферам, учету сведений объектов информатизации на 5-летний период;

      4) управление данными в соответствии с требованиями по управлению данными.

      5) выявление проблем отрасли;

      6) определение прорывных технологий, в том числе с применением искусственного интеллекта в курируемых сферах (отраслях);

      7) организационное единство при решении задач цифровой трансформации и достижении целей индикаторов с учетом задач цифровой трансформации и целевых индикаторов подведомственных им организаций, а также государственных органов и субъектов квазигосударственного сектора, чьи бизнес-процессы затрагивают задачи цифровой трансформации;

      8) проведение анализа по направлениям совершенствования процессов оказания государственных услуг при реинжиниринге.

      18. Приоритетные направления цифровой трансформации и их целевые индикаторы, показатели результативности цифровой трансформации и их значения формируются с учетом их целесообразности, обоснованности, социального влияния и/или вклада в экономику.

      Приоритетные направления цифровой трансформации и их количество определяются государственными органами по значимым, конкретным, четко определенным во времени, измеримым и достижимым целевым индикаторам.

      19. Показатели результативности цифровой трансформации государственных органов предусматривают измеримость следующих критериев:

      1) повышение удовлетворенности граждан государственными услугами, в том числе цифровыми, и снижение издержек бизнеса при взаимодействии с государством;

      2) снижение издержек государственного управления, отраслей экономики и социальной сферы;

      3) повышение прозрачности государственного управления;

      4) снижение коррупционных рисков за счет цифровой трансформации;

      5) повышение уровня надежности и безопасности объектов информатизации, цифровой суверенитет.

      20. Для снижения возможных рисков реализации проектов цифровой трансформации, обеспечения эффективности расходования бюджетных средств в карту цифровой трансформации включаются мероприятия по реализации необходимых пилотных проектов, в том числе в сферах оказания государственных услуг и государственного управления, в установленных законодательными актами Республики Казахстан случаях.

      К карте цифровой трансформации также прилагаются документы и информация, необходимые для дополнительного описания мероприятий карты цифровой трансформации, перечень данных, обоснования достижимости показателей результативности цифровой трансформации и необходимости реализации соответствующих мероприятий карты цифровой трансформации, перечни документов Системы государственного планирования, использованных при разработке карты цифровой трансформации, описания возможных рисков реализации карты цифровой трансформации и управления рисками.

      21. Планирование бюджетных средств на реализацию карты цифровой трансформации на очередной финансовый год и в плановом периоде осуществляется государственным органом в соответствии с бюджетным законодательством Республики Казахстан.

      22. Проекты карт цифровой трансформации до их утверждения государственными органами подлежат обязательному согласованию с уполномоченным органом.

      23. Уполномоченный орган в течение 10 (десять) рабочих дней со дня поступления проекта карты цифровой трансформации на согласование осуществляет рассмотрение проекта на предмет его соответствия настоящим Правилам, а также достижимости значений показателей результативности цифровой трансформации, заявленных государственным органом.

      Уполномоченный орган для рассмотрения проекта карты цифровой трансформации привлекает центр.

      Результат рассмотрения проекта карты цифровой трансформации оформляется в виде решения первого руководителя уполномоченного органа в сфере информатизации о согласовании либо необходимости доработки проекта карты цифровой трансформации.

      В случае получения государственным органом решения о согласовании карты цифровой трансформации карта утверждается первым руководителем государственного органа, осуществившего разработку проекта карты цифровой трансформации, или лицом, его замещающим.

      24. Карты цифровой трансформации в срок не позднее 3 (три) рабочих дней со дня их утверждения размещаются государственными органами на архитектурном портале "электронного правительства" и официальном интернет-ресурсе.

Параграф 3. Реализация карт цифровой трансформации отрасли (сферы)

Раздел 1. Реализация приоритетных направлений цифровой трансформации отрасли (сферы)

      25. Достижение целевых показателей приоритетных направлений цифровой трансформации является ключевым показателем эффективности заместителя руководителя государственного органа, курирующего вопросы цифровизации.

      26. Реализация цифровой трансформации осуществляется в соответствии с план-графиком.

      27. Внутренний мониторинг реализации мероприятий карт цифровой трансформации осуществляется заместителем руководителя государственного органа, курирующим вопросы цифровизации.

      28. Внешний мониторинг реализации мероприятий карт цифровой трансформации, в том числе планов мероприятий, осуществляется уполномоченным органом с привлечением центра, в целях наблюдения за исполнением мероприятий, оценки хода, сроков, качества их реализации, достижения ключевых показателей эффективности заместителя руководителя государственного органа, курирующего вопросы цифровизации.

Раздел 2. Порядок реализации приоритетных направлений цифровой трансформации отрасли (сферы), требующих реинжиниринга бизнес-процессов государственных органов

      29. Реинжиниринг осуществляется в соответствии с утвержденной методикой и состоит из следующих этапов:

      1) описания текущего варианта бизнес-процессов государственных органов;

      2) формирования целевого варианта бизнес-процессов.

      30. В течение 10 (десять) рабочих дней после утверждения карты цифровой трансформации государственный орган – владелец бизнес-процессов формирует проектную команду для оперативного решения поставленных задач и возникающих вопросов по реинжинирингу бизнес-процессов государственного органа.

      Формирование проектной команды осуществляется государственным органом – владельцем бизнес-процессов.

      31. В проектную команду реинжиниринга входят:

      1) представители государственных органов – владельцев бизнес-процессов:

      руководитель проектной команды – уполномоченное лицо, имеющее необходимый уровень компетенции в соответствующей сфере;

      сотрудники структурных подразделений государственного органа, подведомственных организаций, ответственных за осуществление бизнес-процессов, а также за разработку методологии и руководства бизнес-процесса;

      сотрудники государственного органа, имеющие экспертные знания в соответствующих сферах (отраслях);

      2) представители Центра:

      IT-архитектор, осуществляющий анализ текущей и целевой архитектуры "электронного правительства", в том числе данных, объектов информатизации;

      бизнес-аналитик (IT-аналитик), осуществляющий исследовательский бизнес-анализ на основе предоставленных данных.

      3) заинтересованные организации независимые эксперты, сотрудники уполномоченного органа по оценке и контролю за качеством оказания государственных услуг при рассмотрении вопросов совершенствования процессов оказания государственных услуг.

      32. Описание текущего варианта бизнес-процессов включает:

      1) выявление нормативных правовых актов, документов стратегического планирования, а также документов, регламентирующих и затрагивающих бизнес-процессы;

      2) выявление всех заинтересованных участников бизнес-процессов с указанием точек соприкосновения;

      3) описание видов данных на каждом этапе бизнес-процесса в соответствии с требованиями по управлению данными;

      4) выявление проблем текущего варианта бизнес-процессов;

      5) интервью с заинтересованными лицами и подготовка карты пути клиента;

      6) описание текущего варианта бизнес-процессов.

      33. Замена или продление сроков проведения реинжиниринга, указанных в цифровой карте осуществляется в следующих случаях:

      1) При изменениях приоритетных направлений работ государственного органа в связи с посланиями и/или поручениями Главы Государства, Премьер-Министра, а также в соответствии с планами развития государственных органов.

      2) По результатам предварительного анализа проектной команды в соответствии с методикой, в рамках которого выявлено различие в объемах работ (количество бизнес-процессов) с изначально планируемым.

      34. Внесение изменений в план работ осуществляется на основе протокола проектной команды с указанием причин и подписанным руководителем проектной команды.

      35. На основании результатов этапа описания текущего варианта бизнес-процессов проектной командой осуществляется формирование целевого варианта бизнес-процессов.

      36. Формирование целевого варианта бизнес-процессов государственных органов включает:

      1) описание целевого и/или оптимального варианта бизнес-процессов;

      2) обоснование целесообразности предлагаемых решений согласно методике;

      3) разработку планов мероприятий, в том числе включающих мероприятия по разработке проектов нормативных правовых актов.

      37. План мероприятий утверждается заместителем руководителя государственного органа или должностным лицом, курирующим вопросы цифровизации.

      При разногласии государственных органов по видению целевого варианта бизнес-процесса утверждение целевого варианта бизнес-процессов осуществляется государственным органом после согласования на МВК.

      Текущий вариант бизнес-процесса, целевой вариант бизнес-процессов и план мероприятий в течение 5 (пяти) рабочих дней со дня его утверждения размещается государственными органами на архитектурном портале "электронного правительства".

      38. С учетом проведенного реинжиниринга, в случаях, предусмотренных планом мероприятий, осуществляются автоматизация деятельности государственного органа, в том числе государственных функций, и оказание вытекающих из них государственных услуг в соответствии с архитектурой "электронного правительства" (далее – автоматизация деятельности).

      В случае, если архитектурой "электронного правительства" не предусматривается указанная автоматизация деятельности, сервисный интегратор обеспечивает ее актуализацию и развитие в соответствии с правилами формирования и мониторинга реализации архитектуры "электронного правительства", требованиями по развитию архитектуры "электронного правительства".

      Автоматизация деятельности осуществляется путем создания и развития объектов информатизации "электронного правительства" либо приобретения объектов информатизации "электронного правительства" или информационно-коммуникационных услуг согласно архитектуре "электронного правительства" в соответствии с Правилами создания, развития, эксплуатации, приобретения объектов информатизации "электронного правительства", а также информационно-коммуникационных услуг, утвержденными уполномоченным органом.

      Автоматизация деятельности осуществляется с учетом обеспечения приоритетности создания и развития объектов информатизации "электронного правительства" и оказания информационно-коммуникационной услуги на информационно-коммуникационной платформе "электронного правительства", создание и развитие которой осуществится оператором.

Раздел 3. Использование данных в реализации приоритетных направлений цифровой трансформации отрасли (сферы)

      39. Использование данных государственными органами и иными участниками процесса цифровой трансформации государственного управления осуществляется в соответствии с требованиями по управлению данными, утвержденными уполномоченным органом в сфере управления данными.

      40. При реализации приоритетных направлений цифровой трансформации отрасли (сферы) государственные органы и иные участники процесса цифровой трансформации государственного управления обеспечивают применение и повторное использование данных (в том числе с учетом необходимых изменений), а также новые способы создания и использования данных в зависимости от нужд конечных пользователей, при этом повторный сбор данных не допускается.

Параграф 4. Внесение изменений и дополнений в карты цифровой трансформации государственного органа

      41. Внесение изменений и дополнений в карты цифровой трансформации государственными органами осуществляется в следующих случаях:

      1) по результатам рассмотрения и оценки одним из органов, входящих в структуру цифровой трансформации государственного управления, за отчетный период;

      2) по итогам осуществления пилотных проектов в рамках карты цифровой трансформации государственного органа;

      3) в связи с внесением изменений в документы Системы государственного планирования;

      4) значительном изменении текущей деятельности (реорганизация и т.д.);

      5) при возникновении оснований, предусмотренных нормативными правовыми актами, для внесения изменений в связи с обстоятельствами, которые находятся вне компетенции соответствующего государственного органа;

      6) в случаях, не предусмотренных настоящими Правилами, – не более одного раза в течение 6 (шесть) месяцев после ее предыдущего утверждения.

      42. Внесение изменений в утвержденную в соответствии с настоящими Правилами карту цифровой трансформации осуществляется в порядке, аналогичном порядку ее разработки, согласования и утверждения.