Еуразиялық экономикалық одақ шеңберінде қабылданатын, COVID-19 коронавирустық инфекциясы пандемиясының даму жағдайларында экономикалық тұрақтылықты қамтамасыз етуге бағытталған шаралар туралы

Еуразиялық Үкіметаралық Кеңестің 2020 жылғы 31 қаңтардағы № 6 Өкімі

      Еуразиялық экономикалық одақ (бұдан әрі – Одақ) шеңберінде макроэкономикалық тұрақтылықты сақтау, халықтың өмірлік маңызды қажеттіліктерін қамтамасыз ету, өзара сауданы, тауарлардың еркін қозғалысын қолдау және одан арғы экономикалық өсімге жағдай жасау мақсатында Еуразиялық үкіметаралық кеңес мынадай шараларды қабылдау қажет деп есептейді.

      1. Дағдарысқа қарсы және тұрақтандырушы жедел уақытша шаралар:

      1.1. Одаққа мүше мемлекеттердің (бұдан әрі – мүше мемлекеттер) уәкілетті органдарының COVID-19 коронавирустық инфекциясы таралуының алдын алу және оның салдарларын барынша азайту бойынша санитариялық-эпидемияға қарсы іс-шаралар жүргізу кезінде, оның ішінде Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттердің халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы уәкілетті органдары басшыларының кеңесі шеңберінде өзара іс-қимыл жасасуы;

      1.2. мүше мемлекеттердің уәкілетті органдары мен экономикалық операторларының (кәсіпорындар, ұйымдар және дара кәсіпкерлер) жоғары деңгейдегі байланыс жасаушы уәкілетті лауазымды адамдарды айқындауды қоса алғанда, өндіру және тұтыну теңгерімдерін ескере отырып, өзара саудада алғашқы қажеттілік тауарларының берілімдерін жедел ұйымдастыру мақсатында өзара іс-қимыл жасасуы;

      1.3. аса маңызды тауарлардың импорты үшін "жасыл дәліз" жасау, оған қоса:

      аса маңызды тауарларға қатысты кедендік әкелу баждарының ставкаларын уақытша негізде нөлге түсіру;

      аса маңызды тауарларды ресімдеу кезінде кедендік рәсімдерді оңайлату (тауарларға арналған декларацияларды және тауарлардың шығарылымын автоматты түрде тіркеу мүмкіндігін қоса алғанда, уәкілетті экономикалық операторлар беретін оңайлатуларды кеңінен пайдалану мақсатында оларды аса маңызды тауарлар импортының процесіне тарту, аса маңызды импорт тауарларын алып өтуге маманданатын тұлғаларды тәуекелдің төмен деңгейіне жатқызу);

      Еуразиялық экономикалық одақтың Кеден кодексі 81-бабының 1-тармағына сәйкес COVID-19 коронавирустық инфекциясы пандемиясының алдын алуға және оның салдарларын жоюға қажетті тауарларға қатысты кедендік операцияларды бірінші кезекті тәртіппен жасау;

      1.4. аса маңызды тауарлардың үшінші елдерге экспортына бірыңғай уақытша шектеулер енгізу;

      1.5. мүше мемлекеттердің өздеріне қатысты уақытша шектеулер енгізілетін тауарлардың тапшылығы жағдайында гуманитарлық көмек көрсету немесе атаулы берілімдер жіберу (өтеулі негізде) мәселелерін қоса алғанда, COVID-19 коронавирустық инфекциясының таралуына ден қоюдың айрықша қажеттігіне байланысты уақытша шектеулер енгізу туралы нормативтік құқықтық актілерінің жобалары бойынша Еуразиялық экономикалық комиссия кеңесінің мүшелері деңгейінде алдын ала консультацияларды жедел өткізу;

      1.6. COVID-19 коронавирустық инфекциясы таралуының алдын алу және оның салдарларын барынша азайту үшін қолданылатын өнімнің Одақтың техникалық регламенттерінің талаптарына сәйкестігін бағалаудың проблемалы мәселелері бойынша мүше мемлекеттердің техникалық реттеу саласындағы уәкілетті органдарының консультацияларын жедел түрде өткізу және Одақ органдарының түсіндірмелерін және (немесе) актілерін дайындау;

      1.7. мүше мемлекеттерде өндірілген және тіркелген, үшінші елдердің нарықтарына арналған, таңбалануы Одақта белгіленген талаптардан ерекшеленетін, COVID-19 коронавирустық инфекциясының таралуына қарсы іс-қимыл жасау үшін қолданылатын дәрілік заттар мен медициналық бұйымдарды олардың қайталама (тұтынушылық) қаптамасына өзінің аумағында айналысқа жіберілуі жоспарланып отырған мүше мемлекеттің заңнамасы талап ететін қажетті ақпараты бар стикерлерді жапсыру шартымен мүше мемлекеттердің аумақтарында айналысқа жіберуге рұқсат беру;

      1.8. жекелеген салалардың экономикалық және әлеуметтік маңыздылығын ескере отырып, олар үшін жасақтаушылар мен материалдарға кедендік әкелу баждарын уақытша негізде төмендету немесе нөлге түсіру;

      1.9. Еуразиялық экономикалық одақ Кеден кодексінің 58-бабының 7-тармағына және 59-бабының 2-тармағына сәйкес кейінге қалдыру және бөліп-бөліп төлеу механизмдерін уақтылы пайдалану және импорттаушыларда кедендік төлемдерді төлеу үшін қаражаттың болмауы себебінен өндірістік тізбектері үшін аса маңызды тауарларды кедендік рәсімдермен орналастырудың мүмкін болмауына байланысты олардың қоймаларда жинақталып қалуына жол бермеу мақсатында тауарлар импортына байланысты ахуалдың мониторингін жүзеге асыру;

      1.10. мүше мемлекеттердің халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы заңнамасын ескере отырып, Одақ шеңберінде де, транзит мақсатында да көлік пен жүк тасымалдарының үздіксіз жұмысын қамтамасыз ету;

      1.11. вирусқа қарсы препараттар мен вакциналар жасау, сондай-ақ олардың жаппай өндірісін жолға қою бойынша бірлескен іс-шараларды іске асыру;

      1.12. Одақ құқығының өнеркәсіптік субсидиялар мен ауыл шаруашылығы субсидияларына қатысты ережелерін ескере отырып, кәсіпорындарды салықтық және бюджеттік ынталандыру мәселелері бойынша Еуразиялық экономикалық комиссияның қатысуымен мүше мемлекеттердің уәкілетті органдары арасында консультацияларды жедел өткізу;

      1.13. Одақтың ортақ нарығының жұмыс істеуі үшін мемлекеттік сатып алуға қолжетімділікті сақтау және кеңейту;

      1.14. өзара сауданы қолдау мақсатында экспорттық кредиттердің көлемін ұлғайту (оның ішінде өңірлік және ұлттық даму институттарының қаражаты есебінен) және экспорттық кредиттерді сақтандыру бойынша кепілдіктер беру.

      2. Экономиканы қалпына келтіру және одан әрі дамытуды қамтамасыз ету үшін жағдайлар жасау жөніндегі шаралар:

      2.1. сауданы цифрландыру үшін қажетті жағдайлар жасау, оған қоса:

      электрондық тауарлық-ілеспе құжаттарды енгізу және пайдалануды кеңейту, сондай-ақ логистикалық операторлардың өзара іс-қимылын цифрландыру;

      импорттық, экспорттық және транзиттік тауарлар үшін автоматты тіркеу және автоматты шығару технологияларын қолдануды кеңейту;

      өзара саудада ҚҚС-тың нөлдік ставкасын растауды автоматтандыру;

      электрондық цифрлық қолтаңбаны пайдалану мүмкіндігін кеңейту;

      2.2. ұлттық (орталық) банктер арасында мынадай:

      макроэкономикалық орнықтылықты, баға және қаржы тұрақтылығын қамтамасыз ету;

      қызметкерлердің бір бөлігінің қашықтан жұмыс істеуіне мүмкіндік беру жағдайында қаржы секторы қызметінің үздіксіздігін қамтамасыз ету, операциялық тәуекелдерді азайту және ақпараттық қауіпсіздікті қолдау;

      қаржы секторының экономикаға ресурстарды беру бойынша, оның ішінде нақты сектор кәсіпорындарын кредиттеу шарттарын жұмсарту бөлігіндегі әлеуетін қолдау;

      қаржы секторы мен оның клиенттерінің ағымдағы жағдайларда барынша ыңғайлы бейімделуі мақсатында реттеу механизмдерін және өтімділікті ұсыну жөніндегі шараларды икемді қолдану;

      төлем жүйелері қызметінің үздіксіздігін сөзсіз сақтау жағдайында оларға түсетін әкімшілік жүктемені жеңілдету;

      жедел төлемдер жүйелерін, сондай-ақ банктік көрсетілетін қызметтерді, оның ішінде қашықтан сәйкестендіру мүмкіндіктерін пайдалана отырып қашықтан алу механизмдерін пайдалануды қоса алғанда, негізінен тауарларға (жұмыстарға, көрсетілетін қызметтерге) ақы төлеудің қолма-қол ақшасыз тәсілдерін пайдалануды ынталандыру мәселелері бойынша тұрақты консультациялар өткізуді ұсыну;

      2.3. үшінші елдердің валюталарына қатысты ұлттық валюталардың айырбас бағамдарының құбылмалылығына байланысты бағалардың негізсіз өсуін болдырмау бойынша мониторингті жүзеге асыру және шараларды жедел қабылдау;

      2.4. еркін сауда туралы келісімдер бойынша Одақтың үшінші елдермен сауда келіссөздерін жеделдету және оларды кейіннен имплементтеу;

      2.5. Еуразиялық тұрақтандыру және даму қорының макроэкономикалық тұрақтандыру мақсатында мүше мемлекеттерге белгіленген тәртіппен кредиттік жәрдем көрсетуі;

      2.6. Еуразиялық даму банкіне өз мандаты шеңберінде мүше мемлекеттермен бірге COVID-19 коронавирустық инфекциясының таралуымен күресу үшін жобаларды іске асыруды пысықтау ұсынылсын.

      3. Мүше мемлекеттердің үкіметтері ұлттық (орталық) банктерді (келісім бойынша) қатыстыра отырып, құзыреті шеңберінде Еуразиялық экономикалық комиссиямен өзара іс-қимыл жасап, осы Өкімде көзделген шаралардың іске асырылуын қамтамасыз етсін.

      4. Осы Өкім Еуразиялық экономикалық одақтың ресми сайтында жарияланған күнінен бастап күшіне енеді.

      Еуразиялық үкіметаралық кеңес мүшелері:


Армения Республикасынан

Беларусь Республикасынан

Қазақстан Республикасынан

Қырғыз Республикасынан

Ресей Федерациясынан


О предпринимаемых в рамках Евразийского экономического союза мерах, направленных на обеспечение экономической стабильности в условиях развития пандемии коронавирусной инфекции COVID-19

Распоряжение Евразийского Межправительственного Совета от 10 апреля 2020 года № 6.

      В целях сохранения макроэкономической стабильности в рамках Евразийского экономического союза (далее – Союз), обеспечения жизненно важных потребностей населения, поддержания взаимной торговли, свободы передвижения товаров и создания условий для последующего экономического роста Евразийский межправительственный совет считает необходимым принять следующие меры.

      1. Срочные временные антикризисные и стабилизационные меры:

      1.1. взаимодействие уполномоченных органов государств – членов Союза (далее – государства-члены) при проведении санитарно-противоэпидемических мероприятий по предупреждению и минимизации последствий распространения коронавирусной инфекции COVID-19, в том числе в рамках Совета руководителей уполномоченных органов в области санитарно-эпидемиологического благополучия населения государств – членов Евразийского экономического союза;

      1.2. взаимодействие уполномоченных органов и экономических операторов (предприятий, организаций и индивидуальных предпринимателей) государств-членов в целях оперативной организации поставок товаров первой необходимости во взаимной торговле с учетом балансов производства и потребления, включая определение уполномоченных контактных должностных лиц высокого уровня;

      1.3. создание "зеленого коридора" для импорта критически важных товаров, включая:

      обнуление на временной основе ставок ввозных таможенных пошлин в отношении критически важных товаров;

      упрощение таможенных процедур при оформлении критически важных товаров (включая возможность автоматической регистрации деклараций на товары и выпуска товаров, вовлечение уполномоченных экономических операторов в процесс импорта критически важных товаров с целью широкого использования предоставляемых им упрощений, отнесение лиц, специализирующихся на перемещении товаров критически важного импорта, к низкому уровню риска);

      совершение в первоочередном порядке таможенных операций в отношении товаров, необходимых для предупреждения и ликвидации последствий пандемии коронавирусной инфекции COVID-19, в соответствии с пунктом 1 статьи 81 Таможенного кодекса Евразийского экономического союза;

      1.4. введение единых временных ограничений на экспорт критически важных товаров в третьи страны;

      1.5. оперативное проведение предварительных консультаций на уровне членов Совета Евразийской экономической комиссии по проектам нормативных правовых актов государств-членов о введении временных ограничений, связанных с исключительной необходимостью реагирования на распространение коронавирусной инфекции COVID-19, включая вопросы оказания гуманитарной помощи или адресных поставок (на возмездной основе) в случае дефицита товаров, в отношении которых вводятся временные ограничения;

      1.6. оперативное проведение консультаций уполномоченных органов государств-членов в сфере технического регулирования и подготовка разъяснений и (или) актов органов Союза по проблемным вопросам оценки соответствия требованиям технических регламентов Союза продукции, применяемой для предупреждения и минимизации последствий от распространения коронавирусной инфекции COVID-19;

      1.7. разрешение выпуска в обращение на территориях государств-членов применяемых для противодействия распространению коронавирусной инфекции COVID-19 лекарственных средств и медицинских изделий, произведенных и зарегистрированных в государствах-членах, предназначенных для рынков третьих стран, маркировка которых отличается от установленных в Союзе требований, при условии нанесения на их вторичную (потребительскую) упаковку стикеров с необходимой информацией, требуемой законодательством государства-члена, на территории которого планируется выпуск в обращение;

      1.8. снижение или обнуление на временной основе ввозных таможенных пошлин на комплектующие и материалы для отдельных отраслей с учетом их экономической и социальной значимости;

      1.9. осуществление мониторинга ситуации с импортом товаров в целях своевременного использования механизмов отсрочек и рассрочек в соответствии с пунктом 7 статьи 58 и пунктом 2 статьи 59 Таможенного кодекса Евразийского экономического союза и недопущения накопления критически важных для производственных цепочек товаров на складах в связи с невозможностью их помещения под таможенные процедуры по причине отсутствия у импортеров средств для уплаты таможенных платежей;

      1.10. обеспечение бесперебойной работы транспорта и грузовых перевозок как в рамках Союза, так и в целях транзита с учетом законодательства государств-членов в области санитарно-эпидемиологического благополучия населения;

      1.11. реализация совместных мероприятий по созданию противовирусных препаратов и вакцин, а также налаживанию их массового производства;

      1.12. оперативное проведение консультаций между уполномоченными органами государств-членов при участии Евразийской экономической комиссии по вопросам налогового и бюджетного стимулирования предприятий с учетом положений права Союза в отношении промышленных и сельскохозяйственных субсидий;

      1.13. сохранение и расширение доступа к государственным закупкам для функционирования общего рынка Союза;

      1.14. увеличение (в том числе за счет средств региональных и национальных институтов развития) объемов экспортных кредитов и предоставления гарантий по страхованию экспортных кредитов в целях поддержания взаимной торговли.

      2. Меры по созданию условий для восстановления и обеспечения дальнейшего развития экономики:

      2.1. создание необходимых условий для цифровизации торговли, включая:

      внедрение и расширение использования электронных товарно-сопроводительных документов, а также цифровизацию взаимодействия логистических операторов;

      расширение применения технологий автоматической регистрации и автоматического выпуска для импортных, экспортных и транзитных товаров;

      автоматизацию подтверждения нулевой ставки НДС во взаимной торговле;

      расширение возможности использования электронной цифровой подписи;

      2.2. рекомендовать проведение регулярных консультаций между национальными (центральными) банками по вопросам:

      обеспечения макроэкономической устойчивости, ценовой и финансовой стабильности;

      обеспечения непрерывности деятельности финансового сектора, снижения операционных рисков и поддержания информационной безопасности в условиях предоставления возможностей для удаленной работы части сотрудников;

      поддержки потенциала финансового сектора по предоставлению ресурсов экономике, в том числе в части смягчения условий кредитования предприятий реального сектора;

      гибкого применения механизмов регулирования и мер по предоставлению ликвидности с целью более комфортной адаптации финансового сектора и его клиентов в текущих условиях;

      смягчения административной нагрузки на платежные системы при безусловном соблюдении непрерывности их деятельности;

      стимулирования использования преимущественно безналичных способов оплаты товаров (работ, услуг), включая использование систем быстрых платежей, а также механизмов дистанционного получения банковских услуг, в том числе с использованием возможностей удаленной идентификации;

      2.3. осуществление мониторинга и оперативное принятие мер по предотвращению необоснованного роста цен в связи с волатильностью обменных курсов национальных валют по отношению к валютам третьих стран;

      2.4. ускорение торговых переговоров Союза с третьими странами по соглашениям о свободной торговле и их последующей имплементации;

      2.5. оказание Евразийским фондом стабилизации и развития в установленном порядке государствам-членам кредитного содействия в целях макроэкономической стабилизации;

      2.6. рекомендовать Евразийскому банку развития в рамках своего мандата проработать c государствами-членами реализацию проектов для борьбы с распространением коронавирусной инфекции COVID-19.

      3. Правительствам государств-членов при участии национальных (центральных) банков (по согласованию) во взаимодействии с Евразийской экономической комиссией в рамках компетенции обеспечить реализацию предусмотренных настоящим распоряжением мер.

      4. Настоящее распоряжение вступает в силу с даты его опубликования на официальном сайте Евразийского экономического союза.

     

      Члены Евразийского межправительственного совета:

От Республики Армения От Республики
Беларусь
От Республики
Казахстан
От Кыргызской Республики От Российской Федерации