"Әдiлет органдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңына өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2003 жылғы 29 тамыздағы N 885 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкiметi қаулы етеді:
      "Әдiлет органдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңына өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының жобасы Қазақстан Республикасының Парламентi Мәжiлiсiнiң қарауына енгiзiлсiн.

      Қазақстан Республикасының
      Премьер-Министрi

Жоба

Қазақстан Республикасының Заңы "Әдiлет органдары туралы" Қазақстан Республикасының
Заңына өзгерiстер мен толықтырулар енгiзу туралы

      1-бап. "Әдiлет органдары туралы" Қазақстан Республикасының 2002 жылғы 18 наурыздағы Заңына (Қазақстан Республикасы Парламентiнiң Жаршысы, 2002 ж., N 6, 67-құжат) мынадай өзгерiстер мен толықтырулар енгiзiлсiн:
      1. 3-бап мынадай мазмұндағы 6-1), 6-2)-тармақшалармен толықтырылсын:
      "(6-1) сотталғандардың түзелуiн ұйымдастыру;
      6-2) жаза атқару мекемелерiнде азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерiнiң сақталуын қамтамасыз ету;".
      2. 5-баптың 1-тармағының 1) тармақшасының бесiншi абзацында және 2) тармақшасында "қылмыстық-атқару жүйесiнiң" деген сөздерден кейiн "(пенитенциарлық жүйенiң)" деген сөздермен толықтырылсын.
      3. 10-бапта:
      тақырыпта "қылмыстық-атқару" деген сөздерден кейiн "пенитенциарлық" деген сөзбен толықтырылсын;
      "мекемелер мен органдардың" деген сөздер "мемлекеттiк органдар мен арнайы мекемелердiң" деген сөздермен ауыстырылсын;
      мынадай мазмұндағы бөлiктермен толықтырылсын:
      "Қылмыстық-атқару жүйесiнiң өз туы мен нышаны болады.
      Қылмыстық-атқару жүйесiнiң туы мен нышанының сипаттамасын Қазақстан Республикасының Президентi белгiлейдi.".
      4. 11-бапта тақырып пен 1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:
      "11-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң (пенитенциарлық жүйенiң)
               құрылымы
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң (пенитенциарлық жүйенiң) құрылымын:
      1) уәкiлеттi орган (орталық атқарушы органның ведомствосы);
      2) қылмыстық-атқару жүйесiнiң аумақтық органдары;
      3) қылмыстық жаза атқаратын мекемелер мен органдар:
      қылмыстық-атқару жүйесi аумақтық органының қылмыстық-атқару инспекциялары;
      түзеу мекемелерi;
      4) ғылыми зерттеу, емдеу-профилактика ұйымдары мен білiм беру ұйымдары;
      5) қылмыстық-атқару жүйесi саласында өндiрiстiк қызметті жүзеге асыруға және сотталғандарды еңбекке тартуға арналған ұйымдар және олардың құрылымдық бөлiмшелерi;
      6) оңалту орталықтары - мемлекеттiк мекеменiң ұйымдық-құқықтық нысанында құрылатын, бас бостандығынан айыру орындарынан босатылған адамдарды босатылғаннан кейiн алты ай iшiнде еңбекке және тұрмыстық орналастыруда құқықтық және психологиялық жәрдем көрсетуге арналған қылмыстық-атқару жүйесiнiң ұйымдары құрайды.".
      5. 12-бап мынадай мазмұндағы 4-тармақшамен толықтырылсын:
      "4. Жергiлiктi атқарушы органдар қылмыстық жазаны және қылмыстық-құқықтық ықпал ету шараларын атқару, қылмыстық жазасын өтеген адамдарға әлеуметтiк бейiмдеудегi көмектi ұйымдастыру жөнiндегi қызметтi ведомствоаралық үйлестiру мәселелерi жөнiндегi консультативтiк-кеңесшi орган құрады.
      Консультативтiк-кеңесші органның қызметi Қазақстан Республикасының Yкiметi бекiтетiн Үлгi ережемен реттеледi.".
      6. мынадай мазмұндағы 12-1-баппен толықтырылсын:
      "12-1-бап. Сотталғандардың құқықтары мен заңды мүдделерiнiң сақталуына қоғамдық бақылау
      1. Қоғамдық ұйымдар, дiни бiрлестiктер және жеке тұлғалар сотталғандарды түзеу және оларды әлеуметтiк оңалту бойынша қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерiнiң қызметiне қатысуға құқылы.
      2. Қоғамдық ұйымдардың, дiни бiрлестiктердiң және жеке тұлғалардың қатысуы ата-аналар комитеттерiн, қамқоршылық кеңестер, бақылау комиссияларын құру нысанында, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасымен тыйым салынбаған өзге нысандарда жүзеге асырылуы мүмкiн.
      3. Қоғамдық ұйымдар мен дiни бiрлестiктердiң қылмыстық-атқару жүйесi қызметiне қатысу нысандарының бiрi қоғамдық бақылау болып табылады, оның мiндеттерiне сотталғандарға олардың Конституцияда, халықаралық шарттарда, заңдарда және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтiк құқықтық актiлерiнде көзделген құқықтарын, бостандықтары мен заңды мүдделерiн iске асыруда жәрдем көрсету болып табылады".
      7. 20-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "20-бап. Қылмыстық жаза атқару саласында әдiлет органдарының
               функциялары
      Қылмыстық жаза атқару саласында әдiлет органдары мынадай функцияларды жүзеге асырады:
      1) соттардың сотталғандарға қатысты үкiмдерiн, қаулылары мен ұйғарымдарын орындау, қылмыстық жаза атқару органдары мен мекемелерiнде заңнамада белгiленген жазаны өтеудiң тәртiбi мен шарттарын орындауды қамтамасыз ету;
      2) сотталғандарды қылмыстық жаза атқару органдары мен мекемелерiне соттардың үкiмдерiне, қаулыларына және ұйғарымдарына сәйкес орналастыруды ұйымдастыру;
      3) сотталғандарға түзету ықпалын, соның iшiнде психологиялық-педагогикалық әдістерді қолданып жүзеге асыруды ұйымдастыру;
      4) сотталғандардың жұмыспен қамтылуын ұйымдастыру;
      5) қылмыстық жаза атқару органдары мен мекемелерiн күзету, сотталғандар мен қызметкерлердiң қауiпсiздiгiн қамтамасыз ету, қылмыстық жаза атқару органдары мен мекемелерiндегi жедел жағдайды бақылау; күзетпен aйдап жүру;
      6) сотталғандарды босатуға дайындау жөнiндегi жұмыстың ұйымдастырылуын қамтамасыз ету, рақымшылық және кешiрiм жасау актiлерiн атқару, сотталғандардың түзелу нәтижелерiн нығайту, оларды еңбекке орналастыру және тұрмысын жайғастыру жөнiнде қылмыстық жазаларды атқару мекемелерi мен органдарының басқа да құқық қорғау органдарымен, мемлекеттiк басқару органдарымен және қоғамдық бiрлестiктермен өзара iс-қимылын қамтамасыз ету;
      7) заңнамада белгiленген жағдайларда жедел iздестiру қызметiн және анықтауды ұйымдастыру және жүзеге асыру;
      8) сотталғандардың жалпы бiлiм алуы мен кәсiби оқуын ұйымдастыру;
      9) сотталғандардың санитариялық-эпидемиологиялық саулығын және денсаулығын сақтауды қамтамасыз ету;
      10) қылмыстық жазасын өтеген адамдарды әлеуметтік бейiмдеу мен оңалтуды ұйымдастыру және жүзеге асыру;
      11) қылмыстық-атқару жүйесiн дамыту, нығайту мен жетілдіру бағдарламаларын әзiрлеу және iске асыру;
      12) жұртшылықты және дiни бiрлестiктердi қылмыстық-атқару жүйесi қызметiне тарту;
      13) қызметкерлердiң кәсiби дайындығын, құқықтық және әлеуметтiк қорғалуын қамтамасыз ету;
      14) мемлекеттiк органдар мен ұйымдардың қылмыстық жаза атқару саласындағы ғылыми зерттеулерiн үйлестiру.".
      8. 24-бапта:
      10), 11), 13)-тармақшалары алынып тасталсын;
      12)-тармақшада "анықтауды жүзеге асыруға," деген сөздер алынып тасталсын.
      9. Мынадай мазмұндағы 24-1-баппен толықтырылсын:
      "24-1-бап. Қылмыстық-атқару жүйесі қызметкерлерiнiң
                 мiндеттерi мен құқықтары
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлері олардың алдына қойылған мiндеттерге сәйкес:
      1) сотталғандардың және мекеме аумағында, сондай-ақ оған iргелес аумақта тұратын азаматтардың мiнез-құлқына бақылау мен қадағалауды жүзеге асыруға;
      2) сотталғандардан Қазақстан Республикасының заңнамасында және сот үкiмiнде оларға жүктелген мiндеттердi орындауын талап етуге;
      3) заңнамада белгіленген тәртiппен сотталғандарды тiркеудi, сондай-ақ олардың дактилоскопиялануын, суретке түсуiн, бейнеге түсуiн, дыбыс жазбасын жүзеге асыруға;
      4) сотталғандарды жүргiзiлетiн тәрбиелеу iс-шараларына мiндеттi түрде қатысуға тартуға;
      5) алкогольдi iшiмдiктердi, улы, есiрткi және өзге де психотроптық құралдарды пайдалану фактiлерiн анықтау мақсатымен қолданыстағы заңнамаға сәйкес сотталғандарға куәландыру жүргізуге;
      6) әкiмшiлiк немесе қылмыстық заңнама қолдану әрекетiне жататын iс-әрекет жасайтын адамдарды мекемеге жапсарлас аумақта ұстауға және iшкi iстер органдарына апаруға, олардың жеке басына тексеру жүргiзуге;
      7) жедел-iздестiру қызметiн жүзеге асыруға;
      8) қылмыстық жаза атқару органдары мен мекемелерiнде төтенше оқиға жағдайларына қызметтiк тексерiс жүргiзуге, олардың себептерiн анықтауға және талдауға, мұндай жағдайлардың алдын-алу бойынша шара қолдануға мiндеттi.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi:
      1) сотталғанның жеке басының дербес-психологиялық ерекшелiктерiне зерттеу жүргiзуге және түзеу ықпалын, соның iшiнде психологиялық-педагогикалық әдiстер қолданып жасауға;
      2) сотталғандарды түзеу мекемелерiнiң кәсiпорындарында немесе басқа да ұйымдарда, еңбекке, сондай-ақ заңнамаға сәйкес еңбекке ақы төлемей, жұмыстарға тартуға;
      3) режимдiк талаптар белгiленген мекемелер аумағында және оған iргелес аумақта тұрған адамдарға, олардың заттарына, көлiк құралдарына қарауды жүргiзуге, азаматтардың жеке басын куәландыратын құжаттарды тексеруге, сондай-ақ тiзбесi Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленетiн тыйым салған заттар мен құжаттарды алуға;
      4) көлiк қозғалысын уақытша шектеуге және тоқтатуға, айрықша жағдайлар режимiн енгiзу кезiнде азаматтарды мекеме аумағына, сондай-ақ оған жапсарлас аумаққа жiбермеуге немесе оларды қалуға не ол жерден кетуге мiндеттеуге;
      5) қылмыстық-атқару инспекциясының есебiнде тұрған адамдардың тұрағылықты жерi мен жұмыс орны бойынша байқау мен бақылау жасау мақсатында олар тұратын үй-жайларға, оларға тиесiлi жер учаскелерiне, кез-келген меншiк нысанындағы кәсiпорындар мен ұйымдардың өндiрiстiк және өзге де жайларға кiруге;
      6) есепте тұрған адамдарды қылмыстық-атқару инспекциясына әкелудi жүзеге асыруға;
      7) қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметiн жария ету және қашып шыққан сотталғандарды iздеу үшiн мемлекеттiк бұқаралық ақпарат құралдарын пайдалануға;
      8) заңнамамен белгiленген жағдайларда және тәртiпте анықтауды жүзеге асыруға;
      9) жаза атқаруға байланысты мәселелердi шешу үшiн соттарға, прокуратураға, жергiлiктi атқарушы органдарға өтiнiш беруге құқылы.".
      10. 25-бапта "органдарының, мекемелерi мен өзге де ұйымдарының және анықтау қызметiнiң заң актiлерiне сәйкес өзге құқықтық мәртебесi бap" деген сөздер алынып тасталсын;
      "министрлiгiнiң" деген сөзден кейiн "белгiленген тәртіппен арнайы атақтар берiлген" деген сөздермен толықтырылсын;
      11. Мынадай мазмұндағы 25-1, 25-2, 25-3, 25-4-баптармен толықтырылсын:
      "25-1-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi
      Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiн:
      1) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен арнайы атақтар берiлген пенитенциарлық қызметтi өткеретiн қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлері;
      2) "Мемлекеттiк қызмет туралы" Қазақстан Республикасы Заңының күшi қолданылатын мемлекеттiк қызметшiлер;
      3) қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерiмен және органдарымен еңбек қатынасында тұратын, жеке еңбек шарты бойынша жұмыс атқаратын қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiн құрайды.
      25-2-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiне қызметке қабылдау
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiне қызметке жасы он сегiзден кем емес, өзiнiң жеке, моральдық, iскерлiк, кәсiби қасиеттерi, денсаулығы мен дене бiтiмi, бiлiм деңгейi бойынша өзiне жүктелген мiндеттердi атқаруға қабiлеттi Қазақстан Республикасының азаматтары қабылданады.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң бiлiм беру мекемесiне оқуға орта бiлiмi бар, денсаулық жағдайы бойынша қылмыстық-атқару жүйесiнде қызмет өткеруге жарамды адамдар қабылданады. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң білiм беру мекемесiнiң күндiзгi бөлiмдерiндегi оқу уақыты әскери қызмет өткеруге теңестiрiледi. Бұл ретте, қылмыстық-атқару жүйесiнiң бiлiм беру мекемесiне оқуға түскен адамдармен шарт жасалады, онда бiлiм беру мекемесiн бiтiргеннен кейiн пенитенциарлық қызметтi одан әрi өткеру шарттары мен мерзiмдерi көзделедi.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қатардағы және кiшi басшы құрамдағы лауазымдарына - отыз екi жастан аспаған, орта және аға басшы құрамдағы лауазымдарына - қырық жастан аспаған адамдар қабылданады. Ерекше жағдайларда осы жас шегi Әдiлет министрiнiң шешiмiмен өзгертілуi мүмкiн.
      4. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қатардағы және басшы құрамдағы лауазымдарына тағайындалған немесе кадрларына қабылданған әскери мiндеттiлер, қылмыстық-атқару жүйесi оқу орындарының тыңдаушыларын қоса алғанда белгiленген тәртiппен әскери есептен шығарылады және қылмыстық-атқару жүйесiнiң арнайы есебiнде тұрады.
      5. Пенитенциарлық қызметке алғаш түскен адамдар мiндеттi тәртiппен бастапқы арнайы оқудан және тағлымдамадан өтедi, олар үшiн сынақ мерзiмi белгiленуi мүмкiн. Сынақ мерзiмiнен және тағлымдамадан өту тәртiбi мен шарттарын уәкiлеттi орган белгiлейдi.
      6. Қылмыстық-атқару жүйесiне қызметке қабылданған азаматтар мәтiнiн Қазақстан Республикасының Президентi бекiтетiн ант қабылдайды.
      7. Қылмыстық-атқару жүйесiне қызметке денсаулық жағдайы бойынша жарамсыз, бұрын сотталған және қылмыстық жауапкершiлiктен ақтауға болмайтын негiздемелер бойынша босатылған, сондай-ақ мемлекеттiк қызметтен, өзге құқық қорғау органдарынан, соттардан және әдiлет органдарынан терiс себептермен босатылған адамдар қабылданбайды.
      25-3-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiндегi қызметтiң шектi жасы
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi заңдарда белгiленген әскери қызметте болу жасының шегiне дейiн қызметте бола алады. Қажет болған жағдайларда қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiнiң жекелеген санаттарына қызмет мерзiмi Қазақстан Республикасы Әдiлет министрiнiң шешiмiмен ұзартылуы мүмкiн.
      2. Қызметiн ұзарту қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерiн осы Заңда және Қазақстан Республикасы қылмыстық-атқару жүйесiнiң қатардағы және басшы құрамдағы адамдардың қызмет өткеруi туралы ережеде көзделген негiздемелер бойынша жұмыстан шығару мүмкiндiгiн жоққа шығармайды.
      25-4-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiндегi қызметтен шығару
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерi:
      1) зейнетақы алуға құқық беретiн еңбек сiңiрген жылдары (қызмет мерзiмi) немесе әскери қызметте болудың шектi жасына жетуi бойынша;
      2) әскери қызметке жарамсыздығы немесе шектеулi жарамдылығы туралы әскери-дәрiгерлiк комиссиясының қорытындысы (қаулысы) негiзiнде - денсаулық жағдайы бойынша;
      3) штаттың қысқаруына немесе қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерi мен органдарының қайта құрылуына байланысты басқа лауазымды пайдалану мүмкiндiгi болмаған жағдайда;
      4) өзiнiң қалауы бойынша;
      5) сынақ мерзiмi iшiнде қызметке жарамсыздығы анықталған жағдайда;
      6) аттестация қорытындылары бойынша анықталған қызметке сай келмеуi бойынша;
      7) қызмет тәртiбiн ұдайы бұзғандығы үшiн;
      8) қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерi атағына нұқсан келтiретiн терiс қылық жасағаны үшiн;
      9) соттың айыптау үкiмiнiң заңды күшiне енуiне немесе ақталмайтын негiздемелер бойынша қылмыстық iстiң тоқтатылуына;
      10) Қазақстан Республикасының азаматтығынан айырылуына байланысты негiздемелермен шығарылады.".
      12. 26-бап мынадай редакцияда жазылсын:
      "26-бап. Қылмыстық-атқару жүйесi (пенитенциарлық жүйе)
               қызметкерлерiнiң құқықтық жағдайы
      1. Қылмыстық-атқару жүйесінің қызметкерлері мемлекеттiк билiк өкiлдерi болып табылады және мемлекеттiң қорғауында болады.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерiнiң заңды талаптары лауазымды адамдар мен азаматтардың орындауы үшiн мiндеттi.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерiнiң заңды талаптарын орындамау, қорлау, қарсылық көрсету, күшпен қорқыту немесе оның қызметтiк борышын орындауына байланысты өзiнiң, отбасы мүшелерi мен жақын туыстарының өмiрiне, денсаулығына, ар-намысына, қадiр-қасиетiне және мүлкiне қол сұғу заңда белгiленген жауаптылыққа әкеп соғады.
      4. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiн қызметке қабылдау, қызмет өткеру мен қызметтен шығару тәртiбi осы Заңмен, Қазақстан Республикасының Үкiметi бекiтетiн Қазақстан Республикасы қылмыстық-атқару жүйесiнiң қатардағы және басшы құрамдағы адамдарының қызмет өткеруi туралы ережемен реттеледi.
      5. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне олардың жеке басы мен өкiлеттiктерiн растау үшiн белгiленген үлгiдегi куәлiктер мен жетондар берiледi.
      6. Пенитенциарлық қызметтiң қызметкерi сiңiрген еңбегiн тану белгiсi ретiнде, жемiстi еңбек қызметi мен ерлiгi үшiн мемлекеттiк наградаларға ұсынылуы мүмкін.
      Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерi қол жеткiзген жетiстiктерi үшiн ведомстволық наградалармен марапатталуы мүмкiн. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң ведомстволық наградаларының сипаттамасы және оларды беру тәртiбi нормативтiк құқықтық актiлерде белгiленедi.".
      13. Мынадай мазмұндағы 26-1-баппен толықтырылсын:
      "26-1-бап. Адамның қылмыстық-атқару жүйесiнде қызметте болуына
                 байланысты шектеулер
      1. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң лауазымы оқытушылық, ғылыми немесе өзге де шығармашылық қызметтен басқа, депутаттық мандатпен, өзге де ақы төленетiн қызметтi атқарумен, кәсiпкерлiк қызметті жүзеге асырумен, коммерциялық ұйымның басшы органының немесе байқаушы кеңесiнiң құрамына кiрумен сыйыспайды.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне ереуiлдер ұйымдастыруға және оларды өткiзуге қатысуға тыйым салынады.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерi қандай да болсын саяси партияда тұруға және оны жақтауға тиiс емес.
      4. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерi кәсiптiк тапсырмаларды орындау барысында оған белгiлi болған жеке өмiр, отбасы және жеке құпиялар немесе заңмен қорғалатын коммерциялық, банкiлiк немесе одан да басқа құпиялар туралы мәлiметтердi пайдалануға, таратуға құқығы жоқ.".
      14. 27-баптың тақырыбында "қызметкерлерiнiң" деген сөздiң қазақ тiлiндегi мәтiнi өзгерiссiз қалдырылсын.
      15. 27-баптың 1-тармағында:
      "мен анықтау" деген сөз алынып тасталсын;
      "қызметкерлерiне" деген сөздiң қазақ тiлiндегi мәтiнi өзгерiссiз қалдырылсын.
      16. 28-бап мынадай мазмұндағы бөлiкпен толықтырылсын:
      "Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң жүктеме нормативтерiн Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi.";
      17. Мынадай мазмұндағы 28-1, 28-2-баптармен толықтырылсын:
      "28-1-бап. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне еңбекақы
                 төлеу, оларды зейнетақымен және өзгедей қамтамасыз
                 ету
      1. Қазақстан Республикасы қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң ақшалай үлесi Қазақстан Республикасының Президентi бекiтетiн Қазақстан Республикасының мемлекеттiк бюджет есебiнен ұсталатын органдарының қызметкерлерiне еңбекақы төлеудiң бiрыңғай жүйесiнiң негiзiнде белгiленедi және қызмет өткерудiң ерекше жағдайлары үшiн төленетiн ақшалай қаражат пен үстеме ақыны қамтиды.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң ақшалай қаражаты лауазымдық жалақыдан және арнаулы атағы үшiн төленетiн қосымша ақыдан тұрады.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi нысанды киiм-кешекпен тегiн қамтамасыз етiледi, олардың үлгiлерi мен тиесiлiк нормаларын Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi.
      4. Мүгедектiгi бойынша мемлекеттiк әлеуметтiк жәрдемақы төлеу Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.
      28-2-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiнде қызмет атқарудың айрықша
                жағдайлары
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнде қызмет атқарудың айрықша жағдайлары деп төтенше немесе әскери жағдай режимi енгiзiлген, сотталғанның қашуы, адамдарды кепiлдiкке алуы, жаппай тәртiпсiздiк, топтасып бағынбау не осылардың туындау қаупі кезiнде мекеме қызметкерлерiнiң оларды жою үшiн қажеттi мерзiмдегi жұмысы түсiнiледi.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң қызмет атқарудың айрықша жағдайларындағы жұмысы үш айдан аспауы керек және демалыс күндерiмен өтеледi. Қызметкерлердi пенитенциарлық қызметтiң айрықша жағдайларында қызмет атқару жұмысына тартудың тәртiбi мен шектi ұзақтығы Қазақстан Республикасының нормативтiк құқықтық актiлерiмен белгiленедi.".
      18. Мынадай мазмұндағы 29-1, 29-2, 29-3, 29-4, 29-5-баптармен толықтырылсын:
      "29-1-бап. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң
                 демалыстары
      1. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне демалысын өткiзу орнына бару және қайту жолына кететiн уақыты есептелмей, ұзақтығы отыз тәулiк демалыс, сондай-ақ заңмен көзделген өзге де демалыстар берiледi.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне қосымша ақылы демалыс еңбек сiңiрген жылдарына қарай (күнтiзбемен есептегенде):
      1) он жылдан артық еңбек сiңiргендерге - ұзақтығы бес тәулiк;
      2) он бес жылдан артық еңбек сiңiргендерге - ұзақтығы он тәулiк;
      3) жиырма жылдан артық еңбек сiңiргендерге - ұзақтығы он бес тәулiк мерзiмге берiледi.
      3. Биiк таулы мекендерде, климат жағдайы ауыр және қолайсыз жерлерде қызмет өткеретiн қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiне, еңбек сiңiрген жылдарына қарамастан ұзақтығы қырық бес тәулiк кезектi демалыс берiледi.
      29-2-бап. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерi қаза тапқан
                (қайтыс болған) немесе мертiккен жағдайда берiлетiн
                кепiлдiктер
      1. Қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын атқару кезеңiнде жарақат алған кезiнде қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiне, ал ол қаза тапқан (қайтыс болған) жағдайда оны алуға құқығы бар адамдарға бiр жолғы өтемақы төлеу Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес жүргiзiледi.
      2. Бiр жолғы өтемақы төлеу тәртiбiн Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын атқару кезiнде не қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын атқару кезiнде алынған жарақат салдарынан қызметтен босатылғаннан кейiнгi бiр жыл iшiнде қаза тапқан (қайтыс болған) жағдайда асырауындағы адамдар мен мұрагерлерiне соңғы атқарған лауазымы бойынша алпыс айлық ақшалай қаражат мөлшерiнде бiр жолғы өтемақы төленедi.
      4. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын атқару кезiндегi жарақаты, жаралануы (контузия алуы), зақымдануы, науқастануы салдарынан болған мүгедектiгi анықталған кезде, оларға:
      1) I топтағы мүгедекке - отыз айлық ақшалай қаражат;
      2) II топтағы мүгедекке - он сегiз айлық ақшалай қаражат;
      3) III топтағы мүгедекке - алты айлық ақшалай қаражат мөлшерiнде бiр жолғы өтем ақы төленедi.
      5. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын атқару кезiнде мүгедектiкке соқтырмайтын ауыр зақым (жарақат, жаралану, контузия) алған жағдайда оларға бiр жарым айлық ақшалай қаражат мөлшерiнде, жеңiл зақым алған немесе науқастанған жағдайда жарты айлық ақшалай қаражат мөлшерiнде бiр жолғы өтемақы төленедi.
      6. Бiр жолғы өтемақы, егер белгiленген тәртiппен қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерiнiң қазасы (өлiмi) жаралануы (мертiгуi), науқастануы қызметтiк мiндеттерiн немесе қызметтiк борышын орындауға қатысы жоқ мән-жайларға байланысты болғаны дәлелденсе, төленбейдi.
      29-3-бап. Жерлеу шығындарын өтеу
      Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қайтыс болған немесе қаза тапқан қызметкерлерi мен зейнеткерлерiн жерлеу үшiн үш айлық ақшалай табысы мөлшерiнде бiржолғы өтемақы төленедi.
      29-4-бап. Қылмыстық-атқару жүйесi қызметкерлерi мен
                зейнеткерлерiнiң тұрғын үй құқықтары
      1. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi қызметтiк тұрғын үй қорынан тұрғын үймен бiрiншi кезекте қамтамасыз етiлу құқығын пайдаланады.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесiнде он күнтiзбелiк жылдан артық қызметте тұрған қызметкерлер Қазақстан Республикасының заңнамасында белгiленген тәртiппен қызметтiк болып теңестiрiлген өздерi тұратын тұрғын үйдi жеке меншiкке ала алады.
      3. Пенитенциарлық қызметтiң қызметкерлерi мен зейнеткерлерi, сондай-ақ қылмыстық-атқару жүйесiнiң қайтыс болған қызметкерiнiң отбасы басқа тұрғын үй ұсынылмай, қызметтiк тұрғын үйi немесе қызметке теңестiрiлген тұрғын үйiнен шығарылмайды.
      4. Пенитенциарлық қызметтiң қызметкерлерi мен зейнеткерлерi тұрғын үй қатынастары туралы заңнамаға сәйкес қылмыстық-атқару жүйесi мемлекеттiк кәсiпорнының тұрғын үй қорынан тұрғын үймен қамтамасыз етiлуi мүмкiн.
      5. Қазақстан Республикасы қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерiне Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейтiн тiзбе бойынша тұрғын үй қорының тиесiлігiне қарамастан коммуналдық қызмет көрсетулерi үшiн (орталықтандырылған жылыту, салқын және ыстық сумен жабдықтау, канализация, электрмен жабдықтау, газбен жабдықтау) республикалық бюджетте тиiстi жылға белгiленген мөлшерде ақшалай өтемақы төленедi.
      29-5-бап. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi мен
                зейнеткерлерiн және олардың отбасы мүшелерiн
                әлеуметтiк қорғаудың өзге де шаралары
      1. Қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерi мен органдарындағы қызметтi жүзеге асыратын, алыс жерлерде, климат жағдайы ауыр және қолайсыз орындарда орналасқан қызметкерге әскери қызметшiлер үшiн заңнамамен белгiленген жеңiлдiктер мен артықшылдықтар берiледi.
      2. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң туберкулез және басқа да мамандандырылған учаскелерi мен мекемелерiнде қызмет атқаратын қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi медицина қызметкерлерiнiң осы санаттары үшiн заңнамамен белгiленген жеңiлдiктердi пайдаланады.
      3. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi мен олардың өздерiмен бiрге тұратын отбасы мүшелерi, сондай-ақ қылмыстық-атқару жүйесiнiң зейнеткерлерi тиiстi iшкi iстер органдарының мемлекеттiк денсаулық сақтау мекемелерiнде Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген тәртiппен медициналық қызмет көрсетудi пайдаланады.".
      19. 30-баптың 2-тармағында:
      "мен анықтау" деген сөз алынып тасталсын;
      "қызметкерлерiнiң" деген сөздiң қазақ тiлiндегi мәтiнi өзгерiссiз қалдырылсын.
      "атыс" деген сөздiң алдынан "арнаулы құралдарды," деген сөздермен толықтырылсын.
      20. 32-бап мынадай мазмұндағы 4, 5-тармақшалармен толықтырылсын:
      "4. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi арнаулы құралдар мен тәсiлдер, қару қолдану арқылы зақым келтіргенi үшiн, егер олардың әрекеттерi заңнамаға сәйкес жүзеге асырылса, жауаптылық көтермейдi.
      5. Қылмыстық-атқару жүйесiнiң қызметкерлерi қарумен, оқ-дәрiлерiмен, әскери техникамен және арнаулы құралдармен қамтамасыз етiледi, олардың тiзбесi мен нормаларын Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлейдi.".
      21. 33-бап мынадай мазмұндағы бөлiктермен толықтырылсын:
      "Қылмыстық-атқару жүйесi органдары мен мекемелерiн материалдық-техникалық қамтамасыз ету тәртiбi мен нормаларын Қазақстан Республикасының Yкiметi белгiлейдi.
      Қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерiнiң:
      1) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген сотталғандардың тауарлары мен қызмет көрсетулерiн сатудан түскен қаражаттарды аудару және оларды мақсатты жұмсау үшiн ақылы қызмет көрсетулер бойынша шоттары;
      2) сотталғандардың жеке ақшаларын аудару және олардың пайдалануы үшiн депозиттiк шоттары;
      3) демеушiлiк және қайырымдылық көмек, соның iшiнде халықаралық көмектер бойынша шоттары болады.".
      22. Мынадай мазмұндағы 34-баппен толықтырылсын:
      "34-бап. Қорытынды және өтпелi ережелер
      Осы Заңның ережелерi қылмыстық-атқару жүйесi мекемелерiн күзету, сондай-ақ, оңалту орталықтарының қызметi бойынша мiндеттердi орындау бөлiгiнде қажеттi жағдай жасалуына қарай, бiрақ 2006 жылдан кешiктiрiлмей қолданысқа енгiзiледi.".
      2-бап. Осы Заң қол қойылған күнiнен бастап қолданысқа енгiзiледi.

      Қазақстан Республикасының
      Президентi

О проекте Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан "Об органах юстиции"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 29 августа 2003 года N 885

      Правительство Республики Казахстан постановляет:
      Внести на рассмотрение Мажилиса Парламента Республики Казахстан проект Закона Республики Казахстан "О внесении изменений и дополнений в Закон Республики Казахстан "Об органах юстиции".

      Премьер-Министр
      Республики Казахстан

Проект 

Закон
Республики Казахстан
О внесении изменений и дополнений
в Закон Республики Казахстан "Об органах юстиции"

      Статья 1. Внести в Закон Республики Казахстан от 18 марта 2002 года "Об органах юстиции" (Ведомости Парламента Республики Казахстан, 2002 г., N 6, ст. 67) следующие изменения и дополнения:
      1. Статью 3 дополнить подпунктами 6-1), 6-2) следующего содержания:
      "6-1) организация исправления осужденных;
      6-2) обеспечение соблюдения прав и законных интересов граждан в учреждениях, исполняющих наказания;".
      2. В абзаце пятом подпункта 1) и подпункте 2) пункта 1 статьи 5 после слов "уголовно-исполнительной" дополнить словом "(пенитенциарной)".
      3. В статье 10:
      в заголовке после слов "уголовно-исполнительная" дополнить словом "(пенитенциарная)".
      слова "учреждений и органов" заменить словами "государственных органов и специальных учреждений";
      дополнить частями следующего содержания:
      "Уголовно-исполнительная система имеет свое знамя и символ.
      Описание знамени и символа уголовно-исполнительной системы утверждается Президентом Республики Казахстан.".
      4. Заголовок и пункт 1 в статье 11 изложить в следующей редакции:
      "Статья 11. Структура уголовно-исполнительной
                  (пенитенциарной) системы
      1. Структуру уголовно-исполнительной (пенитенциарной) системы образуют:
      1) уполномоченный орган (ведомство центрального исполнительного органа);
      2) территориальные органы уголовно-исполнительной системы;
      3) учреждения и органы, исполняющие уголовные наказания:
      уголовно-исполнительные инспекции территориального органа уголовно-исполнительной системы;
      исправительные учреждения;
      4) научно-исследовательские, лечебно-профилактические организации и организации образования;
      5) организации, предназначенные для осуществления производственной деятельности в области уголовно-исполнительной системы и привлечения осужденных к труду, и их структурные подразделения;
      6) центры реабилитации - организации уголовно-исполнительной системы, создаваемые в организационно-правовой форме государственного учреждения, предназначенные для оказания содействия в трудовом и бытовом устройстве, правовой и психологической помощи освобожденным из мест лишения свободы в течение шести месяцев после освобождения.".
      5. Статью 12 дополнить пунктом 4 следующего содержания:
      "4. Местные исполнительные органы образуют консультативно-совещательный орган по содействию деятельности учреждений, исполняющих уголовные наказания и иные меры уголовно-правового воздействия, а также по организации социальной и иной помощи лицам, отбывшим уголовные наказания.
      Деятельность консультативно-совещательного органа регламентируется Типовым положением, утверждаемым Правительством Республики Казахстан.".
      6. Дополнить статьей 12-1 следующего содержания:
      "Статья 12-1. Общественный контроль за соблюдением прав
                    и законных интересов осужденных
      1. Общественные организации, религиозные объединения и физические лица вправе участвовать в деятельности учреждений уголовно-исполнительной системы по исправлению осужденных и их социальной реабилитации.
      2. Участие общественных организаций, религиозных объединений и физических лиц может осуществляться в форме создания родительских комитетов, попечительских советов, наблюдательных комиссии, а также в иных формах, не запрещенных законодательством Республики Казахстан.
      3. Одной из форм участия общественных организаций и религиозных объединений в деятельности учреждений уголовно-исполнительной системы является общественный контроль, в задачу которого входит оказание содействия осужденным в реализации их прав, свобод и законных интересов, предусмотренных Конституцией , международными договорами, законами и иными нормативными правовыми актами Республики Казахстан".
      7. Статью 20 изложить в следующей редакции:
      "Статья 20. Функции органов юстиции в сфере исполнения
                  уголовных наказаний
      В сфере исполнения уголовных наказаний органы юстиции осуществляют следующие функции:
      1) исполнение приговоров, постановлений и определений судов в отношении осужденных, обеспечение соблюдения установленных законодательством порядка и условий отбывания наказаний в учреждениях, исполняющих уголовные наказания;
      2) в соответствии с приговорами, постановлениями и определениями судов организация размещения осужденных в учреждениях, исполняющих уголовные наказания;
      3) организация осуществления исправительного воздействия на осужденных, в том числе с использованием психолого-педагогических методов;
      4) организация трудовой занятости осужденных;
      5) охрану органов и учреждений, исполняющих уголовные наказания, обеспечение безопасности осужденных и персонала, контроль за оперативной обстановкой в органах и учреждениях, исполняющих уголовные наказания, конвоирование;
      6) обеспечение организации работы по подготовке осужденных к освобождению, исполнение актов амнистии и помилования, взаимодействие учреждений и органов, исполняющих уголовные наказания, с другими правоохранительными органами, органами государственного управления и общественными объединениями по закреплению результатов исправления осужденных, их трудовому и бытовому устройству;
      7) организация и осуществление оперативно-розыскной деятельности и дознания в установленном законодательством порядке;
      8) организация общеобразовательного и профессионального обучения осужденных;
      9) обеспечение санитарно-эпидемиологического благополучия и охраны здоровья осужденных;
      10) организация и осуществление социальной адаптации и реабилитации лиц, отбывших уголовные наказания;
      11) разработку и реализацию программ развития, укрепления и совершенствования уголовно-исполнительной системы;
      12) привлечение общественных и религиозных объединений к деятельности уголовно-исполнительной системы;
      13) обеспечение профессиональной подготовленности, правовой и социальной защиты персонала;
      14) координацию научных исследований государственных органов и организаций в сфере исполнения уголовных наказаний.".
      8. В статье 24:
      подпункты 10), 11), 13) исключить;
      в подпункте 12) слова "осуществлять дознание," исключить.
      9. Дополнить статьей 24-1 следующего содержания:
      "Статья 24-1. Обязанности и права сотрудников уголовно-
                    исполнительной системы
      1. Сотрудники уголовно-исполнительной системы в соответствии с поставленными перед ними задачами обязаны:
      1) осуществлять контроль и надзор за поведением осужденных и граждан, находящихся на территории учреждения, а также на прилегающей к ней территории;
      2) требовать от осужденных исполнения возложенных на них обязанностей законодательством Республики Казахстан и приговором суда;
      3) осуществлять регистрацию осужденных, а также их дактилоскопирование, фотографирование, видеосъемку, звукозапись, в порядке, установленном законодательством;
      4) привлекать осужденных к обязательному участию в проводимых воспитательных мероприятиях;
      5) проводить в соответствии с действующим законодательством освидетельствование осужденных с целью выявления фактов употребления алкогольных напитков, токсичных, наркотических и иных психотропных средств;
      6) задерживать на территории, прилегающей к учреждению, и доставлять в органы внутренних дел лиц, совершивших деяния, подпадающие под действие административного или уголовного законодательства, осуществлять их личный досмотр;
      7) осуществлять оперативно-розыскную деятельность;
      8) проводить служебные расследования случаев чрезвычайных происшествий в органах и учреждениях, исполняющих уголовные наказания, устанавливать и анализировать их причины, принимать меры по предотвращению подобных случаев.
      2. Сотрудники уголовно-исполнительной системы вправе:
      1) проводить исследования индивидуально-психологических особенностей личности осужденного и оказывать исправительное воздействие, в том числе с использованием психолого-педагогических методов;
      2) привлекать осужденных к труду на предприятиях исправительного учреждения или в других организациях, а также к работам без оплаты труда в соответствии с законодательством;
      3) производить досмотр лиц, их вещей, транспортных средств, находящихся на территории учреждения и на прилегающих к нему территориях, на которых установлены режимные требования, проверять документы, удостоверяющие личность граждан, а также изымать запрещенные вещи и документы, перечень которых устанавливается законодательством Республики Казахстан;
      4) временно ограничивать или запрещать движение транспорта, не допускать граждан на территорию учреждения, а также на прилегающую к нему территорию или обязывать их оставаться либо покинуть ее при введении режима особых условий;
      5) в целях обеспечения наблюдения и контроля за лицами, состоящими на учете в уголовно-исполнительной инспекции, беспрепятственно входить в жилые помещения, где они проживают, на принадлежащие им земельные участки, в производственные и иные помещения предприятий и организаций любых форм собственности, по месту их работы или учебы;
      6) осуществлять привод лиц, состоящих на учете, в уголовно-исполнительную инспекцию;
      7) использовать средства массовой информации для освещения деятельности уголовно-исполнительной системы и розыска осужденных, совершивших побег;
      8) в установленных законодательством случаях и порядке осуществлять дознание;
      9) обращаться в суды, прокуратуру, местные исполнительные органы для решения вопросов, связанных с исполнением наказаний.".
      10. В статье 25:
      слова "органов, учреждений и иных организаций", "и службы дознания", "обладающих в соответствии с законодательными актами иным правовым статусом" исключить;
      после слов "Министерства юстиции," дополнить словами "которым присвоены в установленном порядке специальные звания".
      11. Дополнить статьями 25-1, 25-2, 25-3, 25-4 следующего содержания:
      "Статья 25-1. Персонал уголовно-исполнительной системы
      Персонал уголовно-исполнительной системы составляют:
      1) сотрудники уголовно-исполнительной системы, проходящие пенитенциарную службу, которым в установленном порядке, присвоены специальные звания;
      2) государственные служащие, на которых распространяется действие Закона Республики Казахстан "О государственной службе";
      3) работники уголовно-исполнительной системы, состоящие в трудовых отношениях с учреждениями и органами уголовно-исполнительной системы.
      Статья 25-2. Прием на службу в уголовно-исполнительную
                   систему
      1. На службу в уголовно-исполнительную систему принимаются граждане Республики Казахстан в возрасте не моложе восемнадцати лет, способные по своим личным, моральным, деловым, профессиональным качествам, состоянию здоровья и физическому развитию, уровню образования выполнять возложенные на них должностные обязанности.
      2. На учебу в учреждения образования уголовно-исполнительной системы могут зачисляться лица, имеющие среднее образование, по состоянию здоровья годные к прохождению службы в уголовно-исполнительной системе. Время обучения на очных отделениях учреждений образования уголовно-исполнительной системы приравнивается к прохождению военной службы. При этом с лицами, поступившими на учебу в учреждения образования уголовно-исполнительной системы, заключается договор, в котором предусматриваются условия и сроки дальнейшего прохождения пенитенциарной службы после окончания учреждения образования.
      3. На должности рядового и младшего начальствующего состава уголовно-исполнительной системы принимаются лица в возрасте не старше тридцати двух лет, среднего и старшего начальствующего состава - не старше сорока лет. В индивидуальных случаях этот возрастной ценз может быть изменен решением Министра юстиции Республики Казахстан.
      4. Военнообязанные, назначенные на должности рядового и начальствующего состава или зачисленные в кадры уголовно-исполнительной системы, включая слушателей учебных заведений уголовно-исполнительной системы, снимаются в установленном порядке с воинского учета и состоят на специальном учете уголовно-исполнительной системы.
      5. Впервые поступающие на пенитенциарную службу в обязательном порядке проходят специальное первоначальное обучение и стажировку, для них может быть установлен испытательный срок. Порядок и условия прохождения испытательного срока и стажировки определяются уполномоченным органом.
      6. Граждане, поступившие на службу в уголовно-исполнительную систему, принимают присягу, текст которой утверждается Президентом Республики Казахстан.
      7. Не могут быть приняты на службу в уголовно-исполнительную систему лица, негодные по состоянию здоровья, ранее судимые и освобожденные от уголовной ответственности по нереабилитирующим основаниям, а также уволенные по отрицательным мотивам с государственной службы, из правоохранительных органов, судов и органов юстиции.
      Статья 25-3. Предельный возраст службы в
                   уголовно-исполнительной системе
      1. Сотрудники уголовно-исполнительной системы могут находиться на службе до предельных возрастов состояния на воинской службе, установленных законодательством. Отдельным категориям сотрудников уголовно-исполнительной системы срок службы может быть продлен решением Министра юстиции Республики Казахстан.
      2. Продление службы не исключает возможности увольнения сотрудника уголовно-исполнительной системы по основаниям, предусмотренным настоящим Законом и Положением о прохождении службы лицами рядового и начальствующего состава уголовно-исполнительной системы Республики Казахстан.
      Статья 25-4. Увольнение со службы в уголовно-исполнительной
                   системе
      Сотрудник уголовно-исполнительной системы увольняется со службы по следующим основаниям:
      1) по выслуге лет (срока службы) или достижению им предельного возраста пребывания на военной службе, дающих право на пенсию;
      2) по состоянию здоровья - на основании заключения (постановления) военно-врачебной комиссии о непригодности или ограниченной пригодности к военной службе;
      3) в связи с сокращением штатов или реорганизацией учреждений и органов уголовно-исполнительной системы в случае невозможности использования в другой должности;
      4) по собственному желанию;
      5) в случае непригодности к службе в течение испытательного срока;
      6) по служебному несоответствию, выявившемуся по итогам аттестации;
      7) за систематические нарушения служебной дисциплины;
      8) при совершении дискредитирующего проступка;
      9) вступление в законную силу обвинительного приговора суда или прекращение уголовного дела по нереабилитирующим основаниям;
      10) утрата гражданства Республики Казахстан.".
      12. Статью 26 изложить в следующей редакции:
      "Статья 26. Правовое положение сотрудников уголовно-
                  исполнительной (пенитенциарной)системы
      1. Сотрудники уголовно-исполнительной системы являются представителями государственной власти и находятся под защитой государства.
      2. Законные требования сотрудника уголовно-исполнительной системы обязательны для исполнения должностными лицами и гражданами.
      3. Невыполнение законных требований сотрудника уголовно-исполнительной системы, оскорбление, сопротивление, угроза насилием или иное посягательство на жизнь, здоровье, честь, достоинство и имущество сотрудника или его близких родственников в связи с выполнением им служебного долга влекут установленную законом ответственность.
      4. Порядок приема на службу, прохождения службы и увольнения со службы сотрудников уголовно-исполнительной системы регулируется настоящим Законом, Положением о прохождении службы лицами рядового и начальствующего состава уголовно-исполнительной системы Республики Казахстан, утверждаемым Правительством Республики Казахстан.
      5. Сотрудникам уголовно-исполнительной системы в подтверждение их личности и полномочий выдаются служебное удостоверение и жетон установленного образца.
      6. Сотрудник пенитенциарной службы в знак признания заслуг за плодотворную трудовую деятельность и подвиги может быть представлен к государственной награде.
      За достигнутые успехи сотрудник уголовно-исполнительной системы может быть награжден ведомственными наградами. Описание ведомственных наград уголовно-исполнительной системы и порядок их присвоения устанавливается нормативными правовыми актами.".
      13. Дополнить статьей 26-1 следующего содержания:
      "Статья 26-1. Ограничения, связанные с пребыванием лица
                    на службе в уголовно-исполнительной системе
      1. Должность сотрудника уголовно-исполнительной системы несовместима с депутатским мандатом, осуществлением предпринимательской деятельности, вхождением в состав руководящего органа или наблюдательного совета коммерческой организации, занятием иной оплачиваемой должности, кроме преподавательской, научной и иной творческой деятельности.
      2. Сотруднику уголовно-исполнительной системы запрещается организация забастовок и участие в их проведении.
      3. Сотрудники уголовно-исполнительной системы не должны состоять в каких-либо политических партиях и выступать в их поддержку.
      4. Сотрудник уголовно-исполнительной системы не вправе использовать, распространять сведения о частной жизни, личной и семейной тайне или имеющие отношение к коммерческой, банковской или иной тайне, охраняемой законом, ставшие ему известными в ходе выполнения профессиональных задач.".
      14. В заголовке статьи 27 слово "работников" заменить словом "сотрудников".
      15. В пункте 1 статьи 27:
      слово "Работникам" заменить словом "Сотрудникам";
      слова "и дознания" исключить.
      16. Статью 28 дополнить частью следующего содержания:
      "Нормативы нагрузки для сотрудников учреждений уголовно-исполнительной системы устанавливается Правительством Республики Казахстан.".
      17. Дополнить статьями 28-1, 28-2 следующего содержания:
      "Статья 28-1. Оплата труда, пенсионное и иное обеспечение
                    сотрудников уголовно-исполнительной системы
      1. Денежное довольствие сотрудников уголовно-исполнительной системы устанавливается на основании единой системы оплаты труда работников органов Республики Казахстан, содержащихся за счет государственного бюджета, утверждаемой Президентом Республики Казахстан, и включает в себя денежное содержание и надбавки за особые условия прохождения службы.
      2. Денежное содержание сотрудников уголовно-исполнительной системы состоит из должностного оклада и доплаты за специальное звание.
      3. Сотрудники уголовно-исполнительной системы обеспечиваются бесплатно форменным обмундированием, образцы и нормы положенности которого устанавливаются Правительством Республики Казахстан.
      4. Пенсионное обеспечение сотрудников уголовно-исполнительной системы, выплата государственных социальных пособий по инвалидности осуществляются в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      Статья 28-2. Особые условия несения службы
                   в уголовно-исполнительной системе
      1. Под особыми условиями несения службы в уголовно-исполнительной системе понимается работа персонала учреждений при введении режима чрезвычайного или военного положения, побега осужденного, захвата заложника, массовых беспорядках, групповых неповиновениях, либо при угрозе возникновения таковых, на срок, необходимый для их устранения.
      2. Работа сотрудников уголовно-исполнительной системы в режиме особых условиях несения службы не должна превышать трех месяцев, и компенсируется днями отдыха. Порядок и предельная длительность привлечения сотрудников к работе в особых условиях несения службы определяется нормативными правовыми актами Республики Казахстан.".
      18. Дополнить статьями 29-1, 29-2, 29-3, 29-4, 29-5 следующего содержания:
      "Статья 29-1. Отпуска сотрудников уголовно-исполнительной
                    системы
      1. Сотрудникам уголовно-исполнительной системы представляются отпуска продолжительностью тридцать суток без учета времени затраченного на проезд к месту проведения отпуска и обратно, а также иные, предусмотренные законодательством отпуска.
      2. Дополнительный оплачиваемый отпуск в зависимости от выслуги лет (в календарном исчислении) сотрудникам уголовно-исполнительной системы предоставляется:
      1) имеющим выслугу более десяти лет - продолжительностью пять суток;
      2) имеющим выслугу более пятнадцати лет - продолжительностью десять суток;
      3) имеющим выслугу более двадцати лет - продолжительностью пятнадцать суток, но не более сорока пяти суток.
      3. Сотрудникам уголовно-исполнительной системы, проходящим службу в высокогорных местностях, местностях с тяжелыми и неблагоприятными климатическими условиями, очередной отпуск предоставляется продолжительностью сорок пять суток, независимо от выслуги лет.
      Статья 29-2. Гарантии в случае гибели (смерти),
                   увечья или заболевания сотрудников
                   уголовно-исполнительной системы
      1. Сотрудникам органов и учреждений уголовно-исполнительной системы при получении увечья в период исполнения служебных обязанностей или служебного долга производится выплата единовременной компенсации, а в случае его гибели (смерти) - лицам, имеющим право на ее получение, в соответствии с законодательством Республики Казахстан.
      2. Порядок выплаты единовременной компенсации устанавливается Правительством Республики Казахстан.
      3. В случае гибели (смерти) сотрудника уголовно-исполнительной системы при исполнении служебных обязанностей или служебного долга, либо в течение года после увольнения со службы вследствие травмы, полученной при исполнении служебных обязанностей или служебного долга, лицам, имеющим право на получение в соответствии с законодательством Республики Казахстан, выплачивается единовременная компенсация в размере шестидесятимесячного денежного содержания по последней занимаемой должности.
      4. При установлении сотрудникам органов уголовно-исполнительной системы инвалидности, наступившей в результате травмы, ранения (контузии), увечья, заболевания, полученных при исполнении служебных обязанностей или служебного долга, им выплачивается единовременная компенсация в размерах:
      1) инвалиду I группы - тридцатимесячного денежного содержания;
      2) инвалиду II группы - восемнадцатимесячного денежного содержания;
      3) инвалиду III группы - шестимесячного денежного содержания.
      5. В случае получения сотрудниками органов уголовно-исполнительной системы при исполнении служебных обязанностей или служебного долга тяжелого увечья (травмы, ранения, контузии), не повлекшего инвалидности, им выплачивается единовременная компенсация в размере полуторамесячного денежного содержания, среднего увечья - месячного денежного содержания, легкого увечья или заболевания - половины месячного денежного содержания.
      6. Единовременная компенсация не выплачивается, если в установленном порядке доказано, что гибель (смерть), травма, ранение (увечье), заболевание сотрудника органа и учреждения уголовно-исполнительной системы наступили в связи с обстоятельствами, не связанными с исполнением служебных обязанностей или служебного долга.
      Статья 29-3. Компенсация расходов на погребение
      Для погребения умерших или погибших сотрудников и пенсионеров уголовно-исполнительной системы выплачивается единовременная денежная компенсация в размере трехмесячного денежного содержания.
      Статья 29-4. Жилищные права сотрудников и пенсионеров
                   уголовно-исполнительной системы
      1. Сотрудники уголовно-исполнительной системы пользуются правом первоочередного обеспечения жилой площадью из служебного жилищного фонда.
      2. Сотрудники, состоящие на службе в уголовно-исполнительной системе более десяти календарных лет, могут приватизировать занимаемое ими жилище, приравненное к служебному, в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.
      3. Сотрудники и пенсионеры уголовно-исполнительной системы, а также семья погибшего сотрудника уголовно-исполнительной системы не подлежат выселению из служебного жилища или жилища, приравненного к служебному, без предоставления другого жилища.
      4. Сотрудники и пенсионеры пенитенциарной службы могут обеспечиваться жилищем из жилищного фонда государственных предприятий уголовно-исполнительной системы в соответствии с законодательством о жилищных отношениях.
      5. Сотрудникам уголовно-исполнительной системы, по перечню определяемому Правительством Республики Казахстан, для оплаты расходов на содержание жилища, независимо от принадлежности жилищного фонда, за коммунальные услуги (централизованное отопление, холодное и горячее водоснабжение, канализация, электроснабжение, газоснабжение) выплачивается денежная компенсация в размере, определяемом республиканским бюджетом на соответствующий год.
      Статья 29-5. Иные меры социальной защиты сотрудников и
                   пенсионеров уголовно-исполнительной системы
                   и членов их семей
      1. На сотрудников, проходящих службу в учреждениях и органах уголовно-исполнительной системы, дислоцирующихся в отдаленных местностях, в местностях с тяжелыми и неблагоприятными климатическими условиями распространяются льготы и преимущества, установленные законодательством для военнослужащих.
      2. На сотрудников уголовно-исполнительной системы, несущих службу в туберкулезных и других специализированных участках и учреждениях уголовно-исполнительной системы, распространяются льготы, устанавливаемые законодательством для данной категории медицинских работников.
      3. Сотрудники уголовно-исполнительной системы и члены их семей, проживающие совместно с ними, а также пенсионеры уголовно-исполнительной системы пользуются в установленном Правительством Республики Казахстан порядке медицинским обслуживанием в соответствующих государственных учреждениях здравоохранения органов внутренних дел.".
      19. В пункте 2 статьи 30:
      слово "Работники" заменить словом "Сотрудники";
      слова "и дознания" исключить;
      после слова "хранение" дополнить словами "специальных средств,".
      20. Статью 32 дополнить пунктами 4, 5 следующего содержания:
      "4. Сотрудники уголовно-исполнительной системы не несут ответственности за вред, причиненный применением специальных средств и приемов, оружия, если их действия осуществлены в соответствии с законодательством.
      5. Сотрудники уголовно-исполнительной системы обеспечиваются оружием, боеприпасами, военной техникой и специальными средствами, перечень и нормы которых устанавливаются Правительством Республики Казахстан.".
      21. Статью 33 дополнить частями следующего содержания:
      "Порядок и нормы материально-технического обеспечения органов и учреждений уголовно-исполнительной системы устанавливаются Правительством Республики Казахстан.
      Учреждения уголовно-исполнительной системы могут иметь:
      1) счета по платным услугам для зачисления средств от реализации товаров и услуг, предусмотренные законодательством Республики Казахстан, и их расходование по целевому назначению;
      2) депозитные счета для зачисления личных денег осужденных и использования ими;
      3) счета по спонсорской и благотворительной помощи, в том числе международной.".
      22. Дополнить статьей 34 следующего содержания:
      "Статья 34. Заключительные и переходные положения
      Положения настоящего Закона в части исполнения задач по охране учреждений уголовно-исполнительной системы, а также организации деятельности центров реабилитации вводятся в действие по мере создания необходимых условий, но не позднее 2006 года.".

      Статья 2. Настоящий Закон вводится в действие со дня подписания.

      Президент
      Республики Казахстан