Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспары туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2009 жылғы 3 қарашадағы N 1749 Қаулысы. Күші жойылды - Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2021 жылғы 12 қарашадағы № 810 қаулысымен

      Ескерту. Күші жойылды - ҚР Үкіметінің 12.11.2021 № 810 (алғашқы ресми жарияланған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі) қаулысымен.

      "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Қазақстан Республикасының 2001 жылғы 16 шілдедегі Заңына сәйкес және Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының кешенді дамуын қамтамасыз ету мақсатында Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Шығыс Қазақстан облыстық және Өскемен қалалық мәслихаттары мақұлдаған қоса беріліп отырған Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспарының жобасы бекітілсін.

      2. "Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспарын және оның негізгі ережелерін бекіту туралы" Қазақ КСР Министрлер Кеңесінің 1969 жылғы 24 ақпандағы N 114 қаулысының күші жойылды деп танылсын.

      3. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

Қазақстан Республикасының


Премьер-Министрі

К. Мәсімов


  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2009 жылғы 3 қарашадағы
N 1749 қаулысымен
бекітілген

Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспары Негізгі
мақсаттары

      Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспарын (бұдан әрі - Бас жоспар) әзірлеудің негізгі мақсаттары қаланы аумақтық дамытудың ұзақ мерзімді перспективаларын анықтау және оның сәулеттік-жоспарлау құрылымын, аумақтарды функционалдық-қала құрылысы аймақтарын бөлу, қызмет көрсету жүйесін ұйымдастыру жөніндегі қағидатты шешімдерді және жалпықалалық маңызы бар объектілерді орналастыруды, көліктік қызмет көрсетуді ұйымдастыруды; инженерлік инфрақұрылымды дамытуды, аумақты инженерлік қорғауды, экологиялық ахуалды жақсарту жөніндегі қала құрылыстық іс-шараларды айқындау болып табылады.

      Қаланың Бас жоспарының жобасында мынадай жобалау кезеңдері қабылданды:

      бастапқы жыл - 2006 жылдың 1 қаңтарына;

      есепті мерзім - 2020 жыл;

      құрылыстың бірінші кезегі - 2010 жыл.

1. Аумақты жобалық сәулеттік-жоспарлау ұйымдастыру

      Өскемен қаласының бас жоспарында мыналар көзделеді:

      есепті мерзімге 400 мың адамға дейін қала тұрғындары санының өсуі;

      тұрғын үй қорымен орташа қамтылуды адам басына шаққанда 25 шаршы метрге дейін жеткізіп халықтың тұрғын үй жағдайын жақсарту;

      күрделі және жоспарлы-алдын ала жөндеудің барлық түрін жүргізу, оның ішінде көне тұрғын үй қорын, оның техникалық жай-күйін, моральдық тозу дәрежесін және тарихи-мәдени құндылығын ескере отырып қалпына келтіру;

      барлық қызмет көрсету түрлерімен қамтамасыз етілу деңгейін нормативтерге дейін жеткізіп қаланың мәдени-тұрмыстық жүйесін дамыту;

      өнеркәсіптік кәсіпорындардан барынша қашық экологиялық жай-күйі бойынша неғұрлым қолайлы аумақтарда жаңа тұрғын үй құрылысын жүзеге асыру;

      табиғи ландшафт аймақтарын негіздеп енгізіп, перспективалы жоспарлау құрылымын қалыптастыру;

      көп қабатты қоршалған және мекен құрылысы кіретін құрылысты аймақтарға бөлуді жүзеге асыру;

      емдеу-сауықтыру және рекреациялық мекемелер желісін кеңейту және оларды неғұрлым қолайлы санитарлық-гигиеналық жағдайлары бар аумақтарға орналастыру;

      экологиялық ортаны жақсартуға ықпал ететін көгалдандыру жүйесін ұйымдастыру.

      Қаланың оң жақ жағалауына мыналарды жүзеге асыру қажет:

      тұрғын үймен қамтамасыз ету нормаларын арттыру арқылы тұрғындарды азайту және сиректету, көгалдандырылған аумақтар алаңын көбейту, бұрыннан бар арзан тұрғын қорын басқа қалалық функциялар бойынша қайта бейімдеу;

      тарих, мәдениет және сәулет ескерткіштерін сақтау;

      санитарлық қорғаныш жасыл екпелерді ұйымдастыру;

      табиғатты қорғау және қоршаған ортаны сауықтыру бойынша іс-шараларды жүргізу, өнеркәсіп кәсіпорындарының шекті рұқсат етілген шығарылымдарын кәсіпорындарды жаңа технологияларды қолданып қайта жаңарту, жаңғырту жолымен Өскемен қаласы мен іргелес елді мекендер ауа бассейнінің қолайлы жағдайын қамтамасыз ететін нормативтік деңгейге дейін төмендету.

      Перспективалы жоспарлау құрылымы қолданыстағы Бас жоспарды кеңістіктегі және уақыт шегіндегі қаланың белгілі даму кезеңі ретінде қарастыра келе оның негізгі ұсыныстарын сақтайды. Бұл ретте жаңа Бас жоспар құрамында Перспективаға арналған қала құрылысын дамытудың 2030 жылға дейінгі тұжырымдамасы әзірленді.

      Бас жоспарда аумақтарды өнеркәсіпті және селитебті аймақтарға бөліп, аумақты функционалдық аймақтарға дәл бөлу көзделеді.

      Жоспарлау жағынан қала аумағын радиалдық-шеңберлі құрылымын ұйымдастыру қабылданды. Бас жоспарда қаланың перспективалы шекарасының шегінде үш шеңберді құру ұсынылды. Селитебті құрылысты айналып, қаланың сыртқы бөлігінен өтетін үлкен сыртқы шеңбер транзиттік жүк автокөлігінің қозғалысына арналған. Орта шеңбер жаңа тұрғын аудандарды және әуежай бағытындағы шыға беріспен қаланың өнеркәсіп аудандарын қосады. Кіші (ішкі) шеңбер көлік қозғалысын жеңілдету үшін қаланың орталық түйінінде айнала қалыптасады. Қаланың тарихи орталығы перспективада өз маңызын сақтап қалады.

      Селитебті аумаққа 6 жоспарлау ауданы кіретін болады: 4 аудан оң жақ жағалау бөлігінде (орталық, солтүстік-батыс, солтүстік-шығыс, шығыс) және 2 аудан сол жақ жағалау бөлігінде (оңтүстік-батыс және оңтүстік). Әрбір жоспарлау ауданы өз кезегінде тұрғын аудандардан тұрады.

      Қаланың оң жақ жағалау бөлігі экологиялық қолайсыз жағдайлармен сипатталады. Түсті металлургия кәсіпорындары ластанудың негізгі көзі болып табылады. Тұрғын үймен қамтамасыз етілу нормасын арттыру, жалпы пайдаланымдағы және санитарлық-қорғаныш мақсатындағы көгалдандырылған аумақтар алаңын көбейту есебінен қаланың оң жақ жағалау бөлігінде тұрғындарды сиректету көзделуде. Аталған кәсіпорындардан тікелей жақын орналасқан тұрғын үй құрылысын тұрғын үй қорынан кезең-кезеңімен шығару ұсынылуда.

      Бас жоспар бойынша жаңа тұрғын үй құрылысы сол жақ жағалау бөлігінде басымдықпен жүзеге асырылатын болады. Көлік магистральдарының жобалау құрылымы, негізінен, қаланың өнеркәсіп аудандары бар тұрғын құрылымдарының, қалаға кіретін магистральдарда қалыптасатын жоспарлау аудандарының орталықтарымен қолайлы байланысты қамтамасыз етеді.

      Ертіс өзені жағалауы бөлігінің аумағында дендросаябақ, этнографиялық мұражай, хайуанаттар паркі және басқа рекреациялық және спорттық маңызы бар объектілер орналасатын рекреациялық аймақты ұйымдастыру көзделген.

      Жалпықалалық спорттық кешен он тоғызыншы тұрғын ауданы аумағында көзделген.

      Меновной және Ахмиров тұрғын аудандары аралығында жалпықалалық медициналық орталық орналасатын болады.

      Жаңа өнеркәсіп кәсіпорындары бұрыннан бар өнеркәсіп аудандарында орналасатын болады. Жаңа өнеркәсіп ауданын есепті мерзім кезеңінде салынып жатқан "Молодежная" темір жол станциясы ауданында орналастыру жоспарлануда, осы өнеркәсіп ауданында Сол жақ жағалаулық жылу энергия орталығын орналастыру болжануда.

      Бас жоспарда есепті мерзімде селитебтік, өндірістік және коммуналдық-қоймалық аумақтарды орналастыру үшін резервті алаңдар берілген.

      "Қазақстан Республикасындағы сәулет, қала құрылысы және құрылыс қызметі туралы" Заңға бас жоспарда жерлерді басым түрде иеліктен айыру және сатып алу аймақтары айқындалған. Қаланың жобалау шекараларындағы ауданы есепті мерзімнің соңында Глубокое және Ұлан аудандары жерлерінің, сондай-ақ Өскемен қаласы жерлерінің есебінен 6085 гектарға ұлғаяды.

      Резервтік аумақтар қаланы дамытуға арналған қала құрылысы ресурстары болып табылады.

      Басым түрде иеліктен айыру аймағындағы ауыл шаруашылығы жерлерін алып қою Қазақстан Республикасының Жер кодексіне сәйкес аумақтың кезең-кезеңімен қала құрылысына игерілуіне қарай жүзеге асырылатын болады. Бұдан әрі жерлерді алып қою үшін Қазақстан Республикасының Жер кодексіне және Қазақстан Республикасы өзге де заңнамалық актілеріне сәйкес жерге орналастыру жобаларын әзірлеу және бекіту талап етіледі.

2. Қала құрылысы дамуының экономикалық алғы шарттары

      Перспективада Өскемен қаласы - ірі өндірістік экспортқа бағдарланған, ғылыми және инновациялық орталық жоғары дамыған қонақ үйлермен, мейрамханалармен және өңіраралық ауыл шаруашылығы, металлургия өнімдері, жеңіл және тамақ өнеркәсібі тауарларының көрмелерін жүргізуге арналған көрмелік кешендері өңіраралық бизнес пен халықаралық іскерлік қатынас орталығы ретінде қаралады.

      Өңдеу өнеркәсібінде және қызмет көрсету саласында бәсекеге қабілетті және экспортқа бағдарланған тауарларды, жұмыстарды және қызметтерді өндіру қаланың индустриялық-инновациялық саясатының негізгі мәні болып табылады.

      Индустриялық-инновациялық саясатты іске асыру жаңа технологияларды игеру арқылы экономиканың барлық саласын кешенді дамытуды, халықаралық сапа стандарттарына көшуді және жаңа сауда нарығына шығуды болжайды.

      Перспективада бас жоспарда "Үлбі металлургия зауыты" акционерлік қоғамының базасында кластерді қалыптастыру көзделеді.

      Сондай-ақ, кластерлерді ұйымдастыру үшін неғұрлым дайын бағыттардың бірі тамақ өнімдерін шығару болып табылады:

      кеңейтілген өндірісті, дайындау және экспортқа бағдарланған табиғи ірімшік өнімдерін шығаратын сүтті кешенді қайта өңдеуді ұйымдастыру болжанатын сүт өнеркәсібі кластері "Шығыс Сүт" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі базасында қалыптасуы мүмкін;

      май өнімдері кластері прогрессивті технологиялық өндірісті енгізу арқылы, күнбағыс тұқымын алғашқы өңдеуден өткізумен, майды тазарту цехын толық жабдықтап, "Май" акционерлік қоғамы базасында дамитын болады.

      ет тағамдары өнеркәсібінің кластері "Мясная лавка" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі базасында, ал балық өнеркәсібінің кластері "Восток-Рыба" жауапкершілігі шектеулі серіктестігі базасында құрылуы мүмкін.

      "Тоқыма және тігу өнеркәсібі" кластерін қалыптастыру және дамыту үшін бәсекеге қабілетті өнімдерді өндіруге қабілетті өндірісті ерекшелеп бұрыннан бар кәсіпорындарды сегментациялау, қайта құрылымдау және қайта бейімдеу қажет, жетекші трансұлттық компанияларды, сондай-ақ танымал шетел фирмаларын бағдарлап франчайзингіні пайдалану мен қаланың жеңіл өнеркәсібінің экспортқа бағдарланған бірлескен және шетелдік кәсіпорындар құру.

      Машина және жабдықтар, көлік құралдары мен электр жабдықтарын өндіру жөніндегі кластерді қалыптастыру және дамыту өндірістік қуатты неғұрлым толық қосу есебінен қолда бар өндірістік әлеуетті пайдаланудың тиімділігін арттыру, ішкі өндірісті және бәсекеге қабілетті өнімдерді шығаруды кеңейтуді, еліміздің қажеттілігін қажетті машиналармен, құрал-жабдықтармен және қосалқы бөлшектермен, кепілді және кепілдік бергеннен кейін сервистік қызмет көрсетумен қамтамасыз етуді, импортты алмастыруды және өнім экспортының мүмкіндіктерін арттыруды, жаңа технологияларды игеруді талап етеді.

      Тау-кен металлургиясы кластерінің қалыптасуы түсті металлургияның шикізат базасын одан әрі дамытуға және қымбат бағалы, түсті және қара металдарды шығару жөніндегі кәсіпорындарды дамытуға негізделеді.

      Бас жоспармен құрылысты аймақтарға бөлу жаңа тұрғын үй саясатына сәйкес қабылданды: 37,5 % - бұл мекен үйлер; бес қабатты көп пәтерлі үйлердегі тұрғын үй қорына жаңадан берілген тұрғын үйлердің жалпы көлемінің 25,1 % келеді; биік қабатты үйлердегі (9 және одан жоғары қабатты) тұрғын үй қоры 37,4 % құрайды.

      Тұрғын үй құрылысының мұқтаждығы есепті мерзімге адам басына шаққанда жалпы алаңы 25 шаршы метр орташа қамтамасыз етілу нормасын ескере отырып белгіленді. Бұл ретте тұрғын үймен есептік қамтамасыз етілу тұрғындар арасында табыс деңгейі бойынша әр түрлі топтарға бөлініп өзара сараланған.

      2006 - 2020 жылдар кезеңіндегі жаңа тұрғын үй құрылысының көлемі жалпы ауданы 3389,6 мың шаршы метрді құрайды, оның ішінде 1272,9 мекен құрылыстары және жалпы ауданы 2116,7 мың шаршы метр көп қабатты құрылыстар. Оның ішінде бірінші кезектегі құрылыс кезеңінде (2006 - 2010 жылдары) жалпы ауданы 660,1 мың шаршы метрді, оның ішінде мекен құрылысқа жалпы ауданы 351,6 мың шаршы метрді және көп қабатты тұрғын үй жалпы ауданы 308,5 мың шаршы метрді құрайды.

      Бұрыннан бар, тозған және арзан тұрғын қорының кемуі жалпы ауданы 207,6 шаршы метрді құрауы мүмкін. Бұзғаннан кейін босатылған 109,6 га аумақты әлеуметтік-тұрғын үй мақсатындағы объектілер мен көше-жол желісін салуға пайдалану болжануда. Өнеркәсіптік кәсіпорындардан зиян келтірілген аймақта орналасқан тұрғын үй қорынан шыққаннан кейін ауданы 100 гектар аумақ санитарлық-қорғаныш аймақтарын қалыптастыру үшін пайдаланылатын болады.

      Көп қабатты көп пәтерлі тұрғын үйлерді салу үшін халықтың орташа тығыздығы тұрғын аудан аумағының 1 гектарына 140 - 150 адам болған кезде 580 гектар бос және қайта жаңартылатын аумақ қажет болады.

      Мекен учаскелері бар коттедждер салу үшін 1720 гектар жер бөлінуі қажет. Мұнда орташа тығыздық 1 гектар аумаққа 30 адамнан қабылданған.

      Халықаралық бизнес, сауда және іскерлік қатынас орталығы ретінде қаланың өңірлік функцияларын кеңейтуді қамтитын қалада коммерциялық-іскерлік сала одан әрі дамиды. Сондықтан да қаланың әр түрлі аудандарында негізгі қала құрылысы тораптарын қалыптастыруды толықтыратын іскерлік және коп функционалды сауда-ойын-сауық орталықтарын салу көлемін көбейту болжанады.

      Өскемен қаласының әлеуметтік инфрақұрылымын дамыту тұрғындардың тіршілік ету жағдайын жақсартуға, аумақтың коммерциялық тиімділігін, инвестициялық тартымдылығын арттыруға және қала бюджетін толтыруға тұрғындардың өмір сүру деңгейін көтеруге мүмкіндік береді.

      Барлық қызмет көрсету объектілерін салуды іске асыру үшін саны 500 гектар, соның ішінде бірінші кезекке 117 гектар аумақ қажет болады.

      Бас жоспарда аталған барлық іс-шараларды іске асыру мынадай Мемлекеттік даму бағдарламаларына сәйкес әзірленген министрліктер мен ведомстволардың бекітілген стратегиялық жоспарлары шеңберінде көзделеді:

      - Қазақстанның 2030 жылға дейінгі даму стратегиясы;

      - Қазақстан Республикасының 2010 жылға дейінгі дамуының стратегиялық жоспары;

      - Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003 - 2015 жылдарға арналған стратегиясы (Қазақстан Республикасы Президентінің 2003 жылғы 17 мамырдағы N 1096 Жарлығы);

      - Қазақстан Республикасының 2004 - 2015 жылдарға арналған экологиялық қауіпсіздігі тұжырымдамасы (Қазақстан Республикасы Президентінің 2003 жылғы 3 желтоқсандағы N 1241 Жарлығы);

      - Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау ісін реформалау мен дамытудың 2005 - 2010 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы (Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 13 қыркүйектегі N 1438 Жарлығы);

      - Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005 - 2010 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы (Қазақстан Республикасы Президентінің 2004 жылғы 11 қазандағы N 1459 Жарлығы);

      - Қазақстан Республикасының уран өнеркәсібін дамытудың 2004 - 2015 жылдарға арналған бағдарламасы (Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2004 жылғы 23 қаңтардағы N 78 қаулысы);

      - Қазақстан Республикасының 2015 жылға дейінгі аумақтық даму стратегиясы (Қазақстан Республикасы Президентінің 2006 жылғы 28 тамыздағы N 167 Жарлығы).

      Бас жоспардың жобалық шешімдерін есепті мерзімнің соңына дейін іске асыру жаңа стратегиялық бағдарламалар мен әлеуметтік-экономикалық кешенді дамыту жоспарларын әзірлеуге сәйкес нақтылануы мүмкін.

3. Көше-жол желісі

      Магистральды көшелер мен қалалық көшелер жүйесі қалалық жоспарлаудың неғұрлым тұрақты элементі мен қаңқасы ретінде көлік инфрақұрылымының негізі болып табылады, бұл Өскемен қаласының қала құрылысын дамытудың жаңа тұжырымдамасымен үйлесімде МКҚЖ жүйесін кезең-кезеңімен дамытуды қабылдауды алдын ала айқындайды.

      Магистральды көшелер мен қалалық жолдардың перспективалы жүйесінің қаңқасы мыналарды көздейді:

      қалаға қатысты транзиттік көліктік ағынының қаланы айналып өткізу үшін қалалық аумақты солтүстік-шығыстан, солтүстіктен, батыс және оңтүстік-батыс жағынан доға жасайтын сыртқы шеңберлі автожол салу;

      қала ішінен өтетін және қысқа бағыттармен оң жақ жағалау мен сол жақ жағалаудағы барлық дерлік шеткі аймақтарды байланыстыратын екінші (орта) жартылай шеңберлі автожол салу;

      бұрыннан бар қалалық транзиттік орталықты айналып өтетін транзиттік ағындарды өткізу үшін орталық ауданның айналасында ішкі шеңбер салу;

      батыстағы сыртқы шеңберлі автожолдан қаланың солтүстік бөлігін қиып өтетін және шығыс бағытта Шығыс Қазақстан облысынан тысқары Ресейге өтетін магистральды жол салу;

      Алматы, Барнаул, Риддер қалаларына және Самар бағыты орталық аудан түйінінен радиалды шығатын сыртқы автомагистраль, сондай-ақ шеңберлі жолдан Семейге өтетін автострада салу.

      "Қала құрылысы. Қалалық және ауылдық мекендерді жоспарлау және салу" ҚР ҚНжЕ 2003 жылғы 17 қаңтардағы N 11 3.01-01-2002* талаптарына сәйкес мыналар көзделген:

      шеңберлі автожолдардың жалпы қалалық маңызы бар магистральды көшелермен, сыртқы магистральдармен барлық қиылысында әр түрлі деңгейдегі көлік айрықтары;

      қалалық жолдар мен темір жолдары бар магистральды көшелердің қиылысындағы автожол жол көрсеткіштері;

      бас магистральдардың өзара және аудандық магистральдармен қиылысындағы автожол жол көрсеткіштері;

      сыртқы жолдарға шығатын шеңберлі автожолдардың және Үлбі өзені мен Ертіс өзенінен және оның тармақтарынан жалпы қалалық маңызы бар бас магистральдар қиылыстарындағы қалалық көпірлер;

      жалпықалалық магистральдар қиылыстарындағы аудандық маңызы бар магистральдармен және аудандық магистральдардың қиылыстарындағы көлік пен жаяу жүргіншілер қозғалыстарын бағдаршаммен реттеу.

4. Сумен жабдықтау

      Жобада қаланың тұрғындары мен кәсіпорындарына қызмет көрсететін орталықтандырылған шаруашылық-ауыз сулық өндірістік-өртке қарсы су құбырының қағидатты жүйесі, сондай-ақ өнеркәсіптік кәсіпорындарға арналған техникалық су құбырының жүйесі сақталған.

      Құрылыстың бірінші кезегінде қала бойынша суды тұтыну тәулігіне 158,35 мың текше метрді, есеп беру мерзіміне тәулігіне 200,21 мың текше метрді құрайды.

      Өскемен қаласындағы суды тұтыну мұқтаждарын қанағаттандыру көздерінің жалпы қуаттылығы тәулігіне 596,7 мың текше метрді құрайды, бұл қаланың ауыз суға қажеттігінен артық (есептелген мерзімге тәулігіне 200,2 мың текше метр).

5. Суды бұру

      Перспективада тазарту құрылыстарына бірыңғай жүйемен тұрғындар мен өнеркәсіптік кәсіпорындардан сарқынды сулар құйылатын қолданыстағы кәріздің толық емес бөлшектенген схемасы сақталады. Бұл ретте тұрмыстық сарқынды сулармен бірлесіп бұруға және тазартуға жататын өндірістік сарқынды сулар оларды шаруашылық-тұрмыстық кәрізге қабылдау талаптарын қанағаттандыру қажет.

      Суды бұру есебіне сәйкес Өскемен қаласының сарқынды сулар көлемі құрылыстың бірінші кезегіне тәулігіне 139 мың текше метрді және есеп беру мерзіміне тәулігіне 170 мың текше метрді құрайды. Қолданыстағы және үшінші салынып жатқан кәріздік тазарту құрылыстарының жобалық өнімділігі тәулігіне 150 мың текше метрді құрайды, бұл құрылыстың бірінші кезегінде қаланың қажеттілігін қамтамасыз етеді. Есепті мерзімге кәріздік тазарту құрылыстарын тәулігіне 20 мың текше метрге (төртінші кезек) қосымша кеңейтілуін жүргізу қажет.

6. Санитарлық тазалау

      Жобада қаланың сол жақ бөлігінде қоқысты қайта өңдеу кешендерін салу ұсынылуда, оның орналасу орнын арнайы комиссия айқындайды. Мұндай кешенге көму үшін қатты тұрмыстық қалдықтарды толтырып тиеу, іріктеу және брикеттеу кіреді.

7. Жылумен жабдықтау

      Жылуландыру жүйесінде мынадай іс-шаралар көзделеді: "AES Өскемен жылу энергия орталығы" акционерлік қоғамын (бұдан әрі "AES Өскемен ЖЭО" АҚ) және "AES Согра жылу энергия орталығы" жауапкершілігі шектеулі серіктестігін (бұдан әрі - "AES Согра ЖЭО" ЖШС) өзінің паркілік ресурсын істен шығарған көне жабдықтарды ауыстыра отырып, техникалық қайта жарақтандыру, жаңарту, сондай-ақ техникалық жай-күйін қазіргі заманғы әлемдік стандарттар деңгейіне дейін жеткізе отырып, станцияларды одан әрі кеңейту;

      тұрғын үй және қоғамдық сектор құрылысының негізгі бағыттарына, сондай-ақ сол жағалауда Өскемен қаласының өнеркәсіптік өндірісін дамытумен байланысты Оңтүстік және Оңтүстік-Батыс жоспарлау аудандарын есепті мерзіміне тапшылықсыз жылумен жабдықтау үшін жаңа жылу көзі - Сол жақ жағалаулық жылу энергия орталығының құрылысы қажет;

      оларды нормативтен тыс ұзақ уақыт пайдалануға байланысты бұрыннан бар жылу желілерін қайта құру және кезеңмен қайта төсеу, сондай-ақ жаңа Сол жақ жағалаулық жылу энергия орталығы жылуландыру аймағында магистральды жылу желілерін салу.

      Бұрыннан бар жылу энергия орталығын қайта жөндеу мен кеңейту жобаларының жоқтығына байланысты құрылымдық, технологиялық және экономикалық аспектілерді ескере отырып, жылумен жабдықтау жүйесін кешенді дамыту бағытын айқындау үшін осы бас жоспардың материалдарын ескере отырып, қаланы жылумен жабдықтау схемасын кейінге қалдырмай орындау, ал кейіннен техника-экономикалық негіздемені және Өскемен қаласын жылумен жабдықтаудың барлық жүйесін техникалық қайта жарақтау және кеңейтудің жобалау құжаттамаларын жасау қажет.

8. Электрмен жабдықтау

      Қазіргі уақытта Өскемен қаласын және онымен шектесіп жатқан аудандарды орталықтандырылған электрмен жабдықтаудың негізгі көздері Өскемен гидроэлектрстанциясы, Өскемен жылу энергия орталығы және Согра жылу энергия орталығы болып табылады. Перспективалы электр жүктелімін жабу бірінші кезекке және есепті мерзімге қаланы бұрыннан бар жылу энергия орталықтарын кеңейту және жаңа Сол жақ жағалаулық жылу энергия орталығы құрылысы есебінен қамтамасыз ету жоспарлануда.

9. Газбен жабдықтау

      Он қабатты және одан жоғары тұрғын ғимараттар, бес қабаттылардың бір бөлігі әр пәтерге еденге орнықтырылған электрплиталарымен жабдықталған, қалада олардың жалпы саны - 30 мыңға жуық.

      Осыған байланысты бастапқы жылға тұрғындардың газбен жабдықтау жүйесімен қамтамасыз етілу деңгейі 68 % құрайды. Жылына 24 мың тонна жобалау қуаттылығы бар Өскемен қаласының газ толтыратын станциясы арқылы қала тұтынушылары сұйытылған көмірсутекті газбен қамтамасыз етіледі. Нақтылы газдың жіберілуі 35-36 мың тоннаға жетті.

      Қалалық газ шаруашылығының басқармасымен ұйымдастыру және экономикалық мәселелері және оны іске асыру шешілген жағдайда барлық жобалау кезеңіне тұтынушыларды сұйытылған көмірсутекті газбен қамтамасыз ету жүйесі сақталады.

10. Қаланың жасыл аймағы

      Есепті мерзімге халық саны 400 мың адам болған жағдайда Өскемен қаласы жасыл аймағының ауданы 52,0 мың гектарды құрауы қажет.

      Жобада есепті мерзімге Өскемен қаласының шет аймағында алаңы 16,0 мың гектардан астам қосымша жасыл белдіктерді қалыптастыру көзделеді. Қаланың жасыл аймағын қалыптастыру кезең-кезең бойынша жүзеге асырылуы

"Шығыс Қазақстан облысы Өскемен қаласының бас жоспары"
жобасының негізгі техникалық-экономикалық көрсеткіштері

Р/с

N

Көрсеткіштер

Өлшем бірлігі

Бастапқы жыл (2006 жыл)

Бірінші кезек (2006 - 2010 жылдар)

Есепті мерзім (2006 - 2020 жылдар)

1

2

3

4

5

6


Аумақ, қаланың жобалық шекарасының барлығы

гектар

20 270,0

20 480,0

26 355,0

1

Селитебтік аумақтар

гектар

5 631,0

5 930,0

9 003,0

1)

Тұрғын аудандардың аумағы, барлығы

гектар

3 715,0

4 299,0

6 122,0


соның ішінде:






алты қабатты және одан жоғары құрылыс

гектар

380,0

440,0

719,0


бес қабатты құрылыс

гектар

1 030,0

1 060,0

1 270,0


екі-төрт қабатты құрылыс

гектар

248,0

248,0

228,0


мекен құрылыстары

гектар

2 057,0

2 551,0

3 905,0

2)

Қалалық, облыстық және республикалық деңгейдегі қоғамдық-іскерлік құрылыс объектілері, барлығы

гектар

504,0

562,0

1 037,0


соның ішінде:






мектептен тыс, бастауыш, орта және жоғары білім беру мекемелері

гектар

102,2

114,0

130,6


денсаулық сақтау мекемелері

гектар

99,0

109,0

186,0


спорт ғимараттары

гектар

91,0

116,0

260,6


сауда, тұрмыстық қызмет көрсету және коммуналдық шаруашылық кәсіпорындары

гектар

89,5

91,0

103,0


мәдениет және дін кәсіпорындары

гектар

18,6

27,0

28,6


іскерлік, қаржылық және коммерциялық қызметтер объектілері

гектар

53,1

54,0

60,0


тәртіптік мекемелер

гектар

50,6

51,0

268,2

3)

Жалпықалалық маңызы бар ортақ пайдаланымдағы жасыл көшеттер

гектар

269,0

315,0

400,0

4)

Магистральды көшелер, алаңдар, автотұрақтар, гараждар, ЖҚС

гектар

630,0

700,0

1386,0

5)

Өндірістік құрылыс

гектар

54,0

54,0

58,0

6)

Резервтегі селитебтік аумақтар

гектар

459,0

0,0

0,0

2

Қалған аумақтар

гектар

10 493,0

10 604,0

13 406,0

1)

Өндірістік құрылыс

гектар

3 027,0

3 032,0

3 143,0

2)

Темір жол көлігі аумақтары

гектар

925,0

1 083,0

1 233,0

3)

Инженерлік және көліктік инфрақұрылым объектілері

гектар

460,0

470,0

482,0

4)

Саяжайлар мен бақшалар

гектар

4 872,0

4 710,0

6 542,0

5)

Зираттар

гектар

137,0

137,0

227,0

6)

Қатты-тұрмыстық қалдықтарды көметін полигон және мал қорымы

гектар

23,0

23,0

30,0

7)

Орманды саябақ аймақтары

гектар

1 049,0

1 049,0

1 049,0

8)

Санитарлық-қорғаныш аймақтары

гектар

0,0

100,0

500,0

9)

Санитарлық-желден қорғау аймақтары

гектар

0,0

0,0

200,0

3

Басқа аумақтар

гектар

4 146,0

3 946,0

3 946,0

1)

Су қоймалары мен акваторийлер

гектар

1 713,0

1 713,0

1 713,0

2)

Суқабылдағыштар

гектар

861,0

861,0

861,0

3)

Карьерлер

гектар

145,0

145,0

145,0

4)

Бүлінген жерлер

гектар

794,0

794,0

794,0

5)

Құрылыс салу үшін қолайсыз, жарамсыз аумақтар (тік жер бедері)

гектар

456,0

256,0

256,0

6)

Су қорының жерлері

гектар

177,0

177,0

177,0

2

Тұрғындар





1)

Тұрғындар саны - барлығы,

мың адам

299,4

315,6

400,0


соның ішінде:






қаланың өзінде

мың адам

288,5

315,0

400,0


басқа елді мекендер

мың адам

10,9

-

-

2)

Тұрғындар тығыздығы






селитебтік аумақтардың шегінде

адам/гектар

53,0

53,0

44,0


қала аумағы шегінде

адам/гектар

15,0

15,0

10,0

3

Тұрғын үй құрылысы





1)

Тұрғын үй қоры

мың м2

6 595,0

7 245,0

10 000,0

2)

Жалпы қордан:





1)

көп пәтерлі үйлер

мың м2

5 193,0

5 501,5

7 251,6

2)

мекендік типтегі үйлер

мың м2

1 402,0

1 743,5

2 748,4

3)

70 % астам тозған тұрғын үй қорының кемуі

мың м2

-

10,1

207,6

4)

Сақталатын тұрғын үй қоры

мың м2

-

6 584,9

6 387,4

5)

Тұрғын үй қорын қабаттар бойынша бөлу






мекендік (коттедждер)

мың м2

1 402,0

1 743,5

2 748,4


екі, төрт қабатты

мың м2

660,8

660,8

602,8


бес қабатты

мың м2

3 192,2

3 288,8

4 039,2


алты қабатты және жоғары

мың м2

1 340,0

1 551,9

2 609,6

6)

Тұрғын үй қорының жалпы ауданымен тұрғындардың орташа қамтылуы

м2/адам

22,0

23,0

25,0

7)

Жаңа тұрғын үй құрылысы

мың м2

-------

%

-

660,1/100

3389,6/100

8)

Қабат бойынша жаңа тұрғын үй қорының бөлінісі






соның ішінде:






мекендік құрылыс (коттедждер)

мың м2

-------

%

-

351,6/53,3

1 272,9/37,5


бес қабатты құрылыс

мың м2

-------

%

-

96,6/14,6

847,0/25


алты қабатты және жоғары құрылыс

мың м2

-------

%

-

211,9/32,1

1 269,7/37,5


тұрғын үй қоры құрылысының болжанған құны

миллиард теңге

-

20,73

102,2


соның ішінде бюджет қаражаты есебінен

миллиард теңге

-

5,85

13,2

5

Мәдени-ойын-сауық және мәдени-тұрмыстық мақсаттағы мекемелер





1)

Мектепке дейінгі балалар мекемелері

орын

4 848

7 058

29 155


жаңа құрылыс

орын

-

2210

21 450

2)

Жалпы білім беру оқу орны

орын

45 214

47 174

63 682


жаңа құрылыс

орын

-

1 960

18 468

3)

Емханалар

ауысымда бару

6 798

7 683

10 401


жаңа құрылыс

орын

-

885

3 603

4)

Барлық түрдегі ауруханалар

кереует

4 044

4 904

7 620


жаңа құрылыс

орын

-

940

3 576

5)

Сауда кәсіпорындары

сату көлемі мың шаршы метр

132,0

140,5

144,5


жаңа құрылыс

сату көлемі мың шаршы метр

-

8,5

12,5

6)

Тұрмыстық қызмет көрсету кәсіпорындары

жұмыс орны

660

1110

3 600


жаңа құрылыс

жұмыс орны

-

450

2 940

7)

Қоғамдық тамақтану кәсіпорындары

орын

13 000

13 100

16 000


жаңа құрылыс

орын

-

100

2 900

8)

Клубтар, Мәдениет үйлері

орын

3 240

8 400

32 000


жаңа құрылыс

орын

-

5 160

28 760

9)

Өрт сөндіру депосы

автомобильдер саны

81

86

108


жаңа құрылыс

орын

-

5

27

6

Көлікпен қамтамасыз ету





1)

Жаңа магистральды көшелер мен жолдардың ұзындығы

км

-

40

397

2)

Жаңа магистральды көшелердің орташа тығыздығы

км/км2

-

2,1

2,2

3)

Бұрыннан бар көшелер мен жолдарды қайта жаңарту

километр

-

250

510

7

Инженерлік жабдық





1)

Сумен жабдықтау






Жиынтық тұтыну - барлығы,

тәулігіне мың текше метр

120,66

158,34

200,21


оның ішінде:






шаруашылық-ауыз су мұқтажына

тәулігіне мың текше метр

74,88

96,88

134,77


өндіріс мұқтажына

тәулігіне мың текше метр

45,78

61,46

65,44


Су құбыры бас құрылыстарының қуаттылығы

тәулігіне мың текше метр

120,66

158,35

200,21


Сумен жабдықтаудың пайдаланылатын көздері:






жер бетіндегі көздерден су жинақтары

тәулігіне мың текше метр

24,72

30,46

30,66


жер асты көздерінен су жинақтары

тәулігіне миллион текше метр

44,04

57,8

73,08


Тәулігіне 1 адамға орташа су тұтыну - барлығы,

тәулігіне литр

403

502

500


оның ішінде:






шаруашылық-ауыз су мұқтажына

тәулігіне литр

250

307

337

2)

Су бұру






Сарқынды сулардың жалпы түсімі барлығы,

тәулігіне мың текше метр

119,52

139,07

170,05


оның ішінде:






тұрмыстық кәріз

тәулігіне мың текше метр

74,88

85,46

112,29


өндірістік кәріз

тәулігіне мың текше метр

44,64

53,61

57,76


Кәріздік тазарту құрылыстарының өнімділігі

тәулігіне мың текше метр

119,52

139,07

170,05

3)

Электрмен жабдықтау






Коммуналдық-тұрмыстық мұқтажына электр қуатын жалпы тұтыну

МВт

241,9

275,6

424,3


Жылына 1 адамға орташа коммуналдық-тұрмыстық мұқтажына электрді тұтыну

кВтч

19 950

22 626

34 730

4)

Жылумен жабдықтау






Жалпы жылу жүктемелері - барлығы,

Гкал/сағат

1 305,07

1 719,59

2 714,24


соның ішінде:






қоғамдық-тұрғын үй секторы

Гкал/сағат

1 172,15

1 305,64

1 887,24


өнеркәсіп

Гкал/сағат

132,92

413,95

827,0


Жылу жүктемелерін мыналармен жабу:






"AES Өскемен ЖЭО " АҚ

Гкал/сағат

959,1

1 099,0

1 099,0


"AES Согра ЖЭО " ЖШС

Гкал/сағат

330,0

330,0

330,0


Жергілікті қазандықтар

Гкал/сағат

104,0

104,0

104,0


Сол жақ жағалаулық ЖЭО

Гкал/сағат

-

-

1 170,0


Орталықтандырылмаған көздер

Гкал/сағат

-

342,32

222,25


ВЗР

Гкал/сағат

-

30,0

30,0

5)

Газбен жабдықтау






Сұйық газды тұтыну-барлығы,

жылына мың тонна

-

20,6

22,4


соның ішінде:






коммуналдық-тұрмыстық мұқтажына

жылына мың тонна

-

13,9

12,47


өндірістік мұқтажына

жылына мың тонна

-

6,7

9,93

8

Аумақты инженерлік дайындау





1)

Нөсер су кәрізінің ұзындығы

км

64,0

90,0

125,0

2)

Қорғаныш құрылыстарының ұзындығы

км

22,0

33,0

57,0

9

Әртүрлі қаржыландыру көздерінен болжамды инвестициялық көлем, барлығы/соның ішінде бюджет есебінен

миллиард теңге


89,28/45,78

332,0/137,0

9

Қаланың жасыл аймағы (қала шеті аймағында)

мың гектар

22,0

-

52,0


О генеральном плане города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области

Постановление Правительства Республики Казахстан от 3 ноября 2009 года № 1749. Утратило силу постановлением Правительства Республики Казахстан от 12 ноября 2021 года № 810.

      Сноска. Утратило силу постановлением Правительства РК от 12.11.2021 № 810 (вводится в действие со дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с Законом Республики Казахстан от 16 июля 2001 года "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан" и в целях обеспечения комплексного развития города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемый проект генерального плана города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области, одобренный Восточно-Казахстанским областным и Усть-Каменогорским городским маслихатами.

      2. Признать утратившим силу постановление Совета Министров Казахской ССР от 24 февраля 1969 года № 114 "Об утверждении генерального плана города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области и его основных положений".

      3. Настоящее постановление вводится в действие со дня подписания.

Премьер-Министр


Республики Казахстан

К. Масимов


  Утвержден
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 3 ноября 2009 года № 1749

Генеральный план
города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области
Основные цели

      Основными целями разработки генерального плана города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области (далее - Генеральный план) являются определение долгосрочных перспектив территориального развития города и формирования его архитектурно-планировочной структуры; функционально-градостроительного зонирования территории; принципиальных решений по организации системы обслуживания и размещения объектов общегородского назначения, организации транспортного обслуживания; развития инженерной инфраструктуры, инженерной защиты территории; градостроительных мероприятий по улучшению экологической обстановки.

      В проекте Генерального плана города приняты следующие проектные периоды:

      исходный год - на 1 января 2006 года;

      расчетный срок - 2020 год;

      первая очередь строительства - 2010 год.

1. Проектная архитектурно-планировочная организация территории

      В генеральном плане города Усть-Каменогорска предусматривается:

      рост численности населения города до 400 тысяч человек на расчетный срок;

      улучшение жилищных условий населения с доведением средней обеспеченности жилищным фондом до 25 квадратов на человека;

      проведение всех видов капитального и планово-предупредительного ремонта, в том числе с реставрацией старого жилищного фонда с учетом его технического состояния, степени морального износа и историко-культурной ценности;

      развитие системы культурно-бытового обслуживания города с доведением уровня обеспеченности всеми видами услуг до нормативов;

      осуществление нового жилищного строительства на территориях наиболее приемлемых по экологическим условиям с максимальным удалением от промышленных предприятий;

      формирование перспективной планировочной структуры с органичным включением зон природного ландшафта;

      осуществление строительного зонирования, включающего многоэтажную блокированную и усадебную застройку;

      расширение сети лечебно-оздоровительных и рекреационных учреждений и размещение их на территориях с наиболее благоприятными санитарно-гигиеническими условиями;

      организация системы озеленения, способствующей улучшению экологической обстановки.

      Необходимо осуществить в правобережной части города следующее:

      сокращение и разуплотнение населения за счет повышения нормы жилой обеспеченности, увеличения площади озелененных территорий, перепрофилирования малоценного существующего жилищного фонда под другие городские функции;

      сохранение памятников истории, культуры и архитектуры;

      организация санитарно-защитные зеленые насаждения;

      проведение мероприятий по охране природы и оздоровлению окружающей среды, снижение предельно допустимых выбросов промышленных предприятий до нормативного уровня, обеспечивающего приемлемое состояние воздушного бассейна города Усть-Каменогорска и прилегающих населенных пунктов путем реконструкции, модернизации предприятий с применением новых технологий.

      Перспективная планировочная структура сохраняет основные предложения действующего Генерального плана, рассматривая его как определенный этап развития города в пространстве и во времени. При этом в составе нового Генерального плана разработана Концепция градостроительного развития города на перспективу до 2030 года.

      Генеральным планом предусмотрено четкое функциональное зонирование территории с выделением промышленных и селитебных зон.

      В планировочном отношении принята радиально-кольцевая структура организации территории города. Генеральным планом предложено создание трех колец в пределах перспективной границы города. Большое внешнее кольцо, проходящее по периферийной части города в обход селитебной застройки, предназначено для движения транзитного грузового автотранспорта. Среднее кольцо соединит новые жилые районы между собой и промрайонами города, с выходом в сторону аэропорта. Малое (внутреннее) кольцо формируется вокруг центрального ядра города, для разгрузки транспортного движения. Исторический центр города в перспективе сохранит свое значение.

      Селитебная территория включает 6 планировочных районов: 4 района в правобережной части (центральный, северо-западный, северо-восточный, восточный) и 2 района в левобережной части (юго-западный и южный). Каждый планировочный район в свою очередь состоит из жилых районов.

      Правобережная часть города характеризуется неблагоприятными экологическими условиями. Основным источником загрязнения воздуха являются предприятия цветной металлургии. В правобережной части города предусмотрено разуплотнение населения, за счет повышения нормы жилищной обеспеченности, увеличения площади озелененных территорий общего пользования и санитарно-защитного назначения. Жилая застройка, находящаяся в непосредственной близости от данных предприятий, предлагается к поэтапному выводу из жилищного фонда.

      Новое жилищное строительство по генеральному плану будет, преимущественно, осуществляться в левобережной части. Проектная структура транспортных магистралей обеспечивает удобные связи жилых образований с промышленными районами города, центрами планировочных районов, которые формируются, в основном, на въездных магистралях города.

      Территория прибрежной части реки Иртыш предусмотрена под организацию рекреационной зоны, где разместятся дендропарк, этнографический музей, зоопарк, аквапарк и другие объекты рекреационного и спортивного назначений.

      Общегородской спортивный комплекс предусмотрен на территории девятнадцатого жилого района.

      Между жилыми районами Меновное и Ахмирово разместится общегородской медицинский центр.

      Новые промышленные предприятия разместятся на территории существующих промрайонов. Новый промышленный район планируется разместить в период расчетного срока в районе строящейся железнодорожной станции "Молодежная", в этом промрайоне намечается размещение Левобережной теплоэнергоцентрали.

      В генеральном плане даны резервные площадки для размещения селитебных, производственных и коммунально-складских территорий за расчетным сроком.

      В соответствии с Законом "Об архитектурной, градостроительной и строительной деятельности в Республике Казахстан" генеральным планом определены зоны преимущественного отчуждения и приобретения земель. Площадь города в проектных границах к концу расчетного срока увеличится на 6085 га за счет земель Глубоковского и Уланского районов, а также земель города Усть-Каменогорска.

      Резервные территории являются градостроительными ресурсами, предназначенными для развития города.

      Изъятие сельскохозяйственных земель в зоне преимущественного отчуждения будет осуществляться по мере поэтапного градостроительного освоения территории, в соответствии с Земельным кодексом Республики Казахстан. В дальнейшем для изъятия земель требуется разработка и утверждение землеустроительных проектов в соответствии с Земельным кодексом Республики Казахстан и иными законодательными актами Республики Казахстан.

2. Экономические предпосылки градостроительного
развития города

      В перспективе город Усть-Каменогорск рассматривается как крупный производственный экспортоориентированный, научный и инновационный центр, межрегиональный центр бизнеса и международного делового общения с высокоразвитым гостиничным, ресторанным и выставочным комплексами, для проведения межрегиональных выставок сельскохозяйственной, металлургической продукции, товаров легкой и пищевой промышленностей.

      Производство конкурентоспособных и экспортоориентированных товаров, работ и услуг в обрабатывающей промышленности и сфере услуг является главным предметом индустриально-инновационной политики города.

      Реализация индустриально-инновационной политики предполагает комплексное развитие всех отраслей экономики посредством освоения новых технологий, перехода на международные стандарты качества и выхода на новые рынки сбыта.

      На перспективу генеральным планом предусматривается формирование кластера на базе акционерного общества "Ульбинский металлургический завод".

      Также наиболее подготовленными направлениями для организации кластеров является производство продуктов питания:

      кластер молочной промышленности может формироваться на базе товарищества с ограниченной ответственностью "Восток-Молоко", в котором намечается организация расширенного производства, заготовки и комплексной переработки молока с выпуском экспортоориентированной продукции натуральных сыров;

      кластер масложировой продукции будет развиваться на базе акционерного общества "Май", с внедрением прогрессивных технологий производства, первичной обработки семян подсолнечника, дооснащения цеха рафинации масла;

      кластер мясной промышленности может быть создан на базе товарищества с ограниченной ответственностью "Мясная лавка", а кластер рыбной промышленности - на базе товарищества с ограниченной ответственностью "Восток-Рыба".

      Для формирования и развития кластера "Текстильная и швейная промышленность" необходима дальнейшая сегментация, реструктуризация и перепрофилирование существующих предприятий с выделением производств, способных производить конкурентоспособную продукцию, использование франчайзинга с ориентацией на ведущие транснациональные компании, а также известные зарубежные фирмы и создание экспортоориентированных совместных и иностранных предприятий легкой промышленности города.

      Формирование и развитие кластера по производству машин и оборудования, транспортных средств и электрооборудования потребует повышения эффективности использования имеющегося производственного потенциала за счет более полной загрузки производственных мощностей, расширения внутреннего производства и выпуска конкурентоспособной продукции, обеспечения потребности страны необходимыми машинами, оборудованием и запасными частями, гарантийным и послегарантийным сервисным обслуживанием, импортозамещения и повышения возможностей экспорта продукции, освоения новых технологий.

      Становление горно-металлургического кластера базируется на дальнейшем развитие сырьевой базы цветной металлургии и развитии предприятий по выпуску драгоценных, цветных и черных металлов.

      Генеральным планом строительное зонирование принято в соответствии с новой жилищной политикой: 37,5 % - это усадебные дома; на жилищный фонд в пятиэтажных многоквартирных домах будет приходиться 25,1 % общей площади вновь вводимого жилья; жилищный фонд в домах повышенной этажности (9 и более этажей) составит 37,4 %. Потребность в жилищном строительстве определена исходя из средней нормы обеспеченности 25 квадратных метров общей площади на одного человека на расчетный срок. При этом расчетная обеспеченность жильем дифференцирована между населением, тяготеющим к различным группам по уровню доходов.

      Объем нового жилищного строительства за период 2006-2020 годы составит 3389,6 тысяч квадратных метров общей площади, из них усадебной застройки 1272,9 и многоэтажной 2116,7 тысяч квадратных метров общей площади. В том числе в период первой очереди строительства (2006-2010 годы) 660,1 тысяч квадратных метров общей площади, из них усадебной застройки 351,6 тысяч квадратных метров общей площади и многоэтажное жилье составит 308,5 тысяч квадратных метров общей площади.

      Убыль существующего ветхого и малоценного жилищного фонда может составить 207,6 тысяч квадратных метров общей площади. Территории, высвобождаемые после сноса, 109,6 га, предполагается использовать под строительство объектов социально-жилищного назначения и улично-дорожной сети. Территория площадью 100 гектар, после выбытия жилищного фонда, расположенного в зонах вредности от промышленных предприятий, будет использована для формирования санитарно-защитных зон.

      Под строительство жилых многоэтажных многоквартирных домов потребуется 580 гектар свободной и реконструируемой территории при средней плотности населения 140 - 150 человек на 1 га территории жилого района.

      Для строительства коттеджей с приусадебными участками необходимо отвести 1720 га. Здесь средняя плотность принята 30 человек на 1 га территории.

      В городе получит дальнейшее развитие коммерческо-деловая сфера, которая включает расширение региональных функций города, как центра международного бизнеса, торговли и делового общения. Поэтому намечается увеличение объемов строительства деловых и торгово-развлекательных многофункциональных центров, которые дополнят формирование основных градостроительных узлов в различных районах города.

      Развитие социальной инфраструктуры города Усть-Каменогорска позволит улучшить условия жизнедеятельности населения, увеличить коммерческую эффективность, инвестиционную привлекательность территории и пополнить бюджет города, поднять уровень жизни населения.

      Для реализации строительства всех объектов обслуживания потребуется территории в количестве 500 гектар, в том числе на первую очередь - 117 га.

      Реализация всех мероприятий, намеченных Генеральным планом, предусматривается в рамках утвержденных стратегических планов министерств и ведомств, разработанных в соответствии со следующими Государственными программами развития:

      - Стратегия развития Казахстана до 2030;

      - Стратегический план развития Республики Казахстан до 2010;

      - Стратегия индустриально-инновационного развития Республики Казахстан на 2003-2015 годы (Указ Президента РК от 17 мая 2003 года № 1096);

      - Концепция экологический безопасности Республики Казахстан на 2004-2015 годы (Указ Президента РК от 3 декабря 2003 года № 1241);

      - Государственная программа реформирования и развития здравоохранения Республики Казахстан на 2005-2010 годы (Указ Президента РК от 13 сентября 2004 года № 1438);

      - Государственная программа развития образования в Республике Казахстан на 2005-2010 годы (Указ Президента РК от 11 октября 2004 года № 1459);

      - Программа развития урановой промышленности Республики Казахстан на 2004-2015 годы (Постановление Правительства РК от 23 января 2004 года № 78);

      - Стратегия территориального развития Республики Казахстан до 2015 года (Указ Президента РК от 28 августа 2006 года № 167).

      Реализация проектных решений Генерального плана до конца расчетного срока может уточняться в соответствии с разработкой новых стратегических программ и планов развития социально-экономического комплекса.

3. Улично-дорожная сеть

      Система магистральных улиц и городских дорог, как наиболее стабильный элемент и каркас городской планировки, является основой транспортной инфраструктуры, что предопределяет принятие поэтапного развития системы МУГД в увязке с новой концепцией градостроительного развития города Усть-Каменогорска.

      Каркас перспективной системы магистральных улиц и городских дорог предусматривает:

      создание внешней кольцевой автодороги, образующей дугу с северо-восточной, северной, западной и юго-западной сторонами городской территории, для пропуска транзитных по отношению к городу транспортных потоков в обход города;

      создание второй (средней) полукольцевой автодороги, проходящей в теле города и связывающей практически все периферийные зоны правобережья и левобережья по коротким направлениям;

      создание внутреннего кольца вокруг центрального района для пропуска транспортных потоков в обход существующего городского центра транзитных по отношению к нему;

      создание хордовой магистрали, пересекающей северную часть города от внешней кольцевой автодороги на западе и проходящей в восточном направлении за пределы Восточно-Казахстанской области в Россию;

      образование внешних автомагистралей на города Алматы, Барнаул, Риддер и Самарское направление, радиально исходящих из ядра центрального района, а также автострады отходящей от кольцевой дороги на Семипалатинск.

      В соответствии с требованиями СНиП РК 3.01-01-2002* от 17 января 2003 года № 11 "Градостроительство. Планировка и застройка городских и сельских поселений" предусмотрены:

      транспортные развязки в разных уровнях на всех пересечениях кольцевых автодорог с магистральными улицами общегородского значения, внешними магистралями;

      автодорожные путепроводы на пересечениях городских дорог и магистральных улиц с железными дорогами;

      автодорожные путепроводы на пересечениях главных магистралей между собой и с районными магистралями;

      городские мосты на пересечениях кольцевых автодорог, выходящих на внешние дороги, и главных магистралей общегородского значения с р. Ульба и р. Иртыш и их протоками;

      светофорные регулирования движения транспорта и пешеходов на пересечениях общегородских магистралей регулируемого движения с магистралями районного значения и на пересечениях районных магистралей.

4. Водоснабжение

      Проектом сохраняется принципиальная система централизованного хозяйственно-питьевого производственно-противопожарного водопровода, обслуживающая население и предприятия города, а также система технического водопровода для промышленных предприятий.

      Водопотребление по городу составит на первую очередь строительства 158,35 тыс. кубических метров в сутки, на расчетный срок - 200,21 тысяч кубических метров в сутки.

      Общая мощность источников покрытия нужд в водопотреблении города Усть-Каменогорска составляет 596,7 тысяч кубических метров в сутки, что превышает потребность города в питьевой воде (200,2 тысяч кубических метров в сутки на расчетный срок).

5. Водоотведение

      На перспективу сохраняется существующая неполная раздельная схема канализации, при которой сточные воды от населения и промышленных предприятий единой системой отводятся на очистные сооружения. При этом производственные сточные воды, подлежащие совместному отведению и очистке с бытовыми сточными водами, должны удовлетворять требованиям приема их в хозбытовую канализацию.

      Согласно расчетам водоотведения, объем стоков города Усть-Каменогорска на первую очередь строительства составит 139 тыс. кубических метров в сутки и на расчетный период составит 170 тысяч кубических метров в сутки. Проектная производительность существующих и строящейся третьей очереди канализационных очистных сооружений составляет 150 тысяч кубических метров в сутки, что обеспечит потребности города на первую очередь строительства. К расчетному сроку необходимо будет произвести дополнительное расширение канализационных очистных сооружений на 20 тысяч кубических метров в сутки (четвертая очередь).

6. Санитарная очистка

      Проектом предлагается строительство мусороперерабатывающего комплекса в левобережной части, место расположения которого будет определено специальной комиссией. Такой комплекс включает перегрузку, сортировку и брикетирование твердобытовых отходов для захоронения.

7. Теплоснабжение

      В системе теплофикации предусматриваются следующие мероприятия:

      техническое перевооружение, модернизация акционерного общества "AES Усть-Каменогорская теплоэнергоцентраль" (далее - АО "AES Усть-Каменогорская ТЭЦ") и товарищества с ограниченной ответственностью "AES Согринская теплоэнергоцентраль" (далее - ТОО "AES Согринская ТЭЦ"), с заменой устаревшего оборудования, выработавшего свой парковый ресурс, а также дальнейшее расширение станций с доведением технического состояния до уровня современных мировых стандартов;

      в связи с основным направлением строительства жилищного и общественного сектора, а также развитием промышленного производства города Усть-Каменогорска на левом берегу, для бездефицитного теплоснабжения Южного и Юго-Западного планировочных районов на расчетный период необходимо строительство нового источника тепла - Левобережной теплоэнергоцентрали;

      реконструкция и поэтапная перекладка существующих тепловых сетей в связи с длительными сверхнормативными сроками их эксплуатации, а также строительство новых магистральных тепловых сетей в зоне теплофикации новой Левобережной теплоэнергоцентраль.

      В связи с отсутствием проектов реконструкции и расширения существующих теплоэнергоцентралей необходимо безотлагательное выполнение схемы теплоснабжения города с учетом материалов настоящего генерального плана для определения направления комплексного развития системы теплоснабжения с учетом структурных, технологических и экономических аспектов, а позже - технико-экономическое обоснование и проектной документации технического перевооружения и расширения всей системы теплоснабжения города Усть-Каменогорска.

8. Электроснабжение

      В настоящее время основными источниками централизованного электроснабжения города Усть-Каменогорска и прилегающих районов являются Усть-Каменогорская гидроэлектростанция, Усть-Каменогорская теплоэнергоцентраль и Согринская теплоэнергоцентраль. Покрытие перспективных электрических нагрузок города на первую очередь и расчетный период планируется обеспечить за счет расширения существующих теплоэнергоцентралей и строительства новой Левобережной теплоэнергоцентрали.

9. Газоснабжение

      Жилые десятиэтажные здания и выше, а частично и пятиэтажные оборудованы поквартирными напольными электроплитами, их общее количество в городе - порядка 30 тысяч.

      В связи с этим уровень обеспеченности населения системой газоснабжения на исходный год составляет 68 %.

      Обеспечение потребителей города сжиженными углеводородным газом производится через Усть-Каменогорскую газонаполнительную станцию, проектной мощностью 24 тысячи тонн в год. Фактический отпуск газа достиг 35-36 тысяч тонн.

      На весь проектный период сохраняется система обеспечения потребителей сжиженными углеводородным газом при условии решения организационных и экономических вопросов управления городским газовым хозяйством и его реализацией.

10. Зеленая зона города

      Площадь зеленой зоны города Усть-Каменогорска на расчетный срок должна составлять 52,0 тысяч гектар при численности населения 400 тысяч человек.

      К расчетному сроку проектом предусматривается создание дополнительных зеленых поясов в пригородной зоне города Усть-Каменогорска площадью более 16,0 тысяч гектар. Формирование зеленой зоны города должно осуществляться по этапам.

11. Градостроительное освоение территории

      В соответствии со схемой города, выданной УКФ ВК ДГП "ГосНПЦзем" и уточненной границей городской черты, представленной ГУ "Отдел архитектуры и градостроительства города Усть-Каменогорск" площадь территории города Усть-Каменогорск в пределах установленной границы городской черты составила 20270 га.

Основные технико-экономические показатели проекта "Генеральный
план города Усть-Каменогорска Восточно-Казахстанской области"

п/п

Показатели

Единица

измерения

Исходный

год

(2006 год)

Первая

очередь

(2006-2010

годы)

Расчетный

срок

(2006-2020

годы)

1

2

3

4

5

6


Территория, всего в

проектных границах города

гектар

20 270,0

20 480,0

26 355,0

1

Селитебные территории

гектар

5 631,0

5 930,0

9 003,0

1)

Территории жилых районов,

всего

гектар

3 715,0

4 299,0

6 122,0


в том числе:






застройка шестиэтажная и

выше

гектар

380,0

440,0

719,0


пятиэтажная застройка

гектар

1 030,0

1 060,0

1 270,0


двух-четырех этажная

застройка

гектар

248,0

248,0

228,0


усадебной застройки

гектар

2 057,0

2 551,0

3 905,0

2)

Объекты общественно-

деловой застройки

городского, областного и

республиканского уровня,

всего

гектар

504,0

562,0

1037,0


в том числе:







учреждения внешкольного,

начального, среднего и

высшего образования

гектар

102,2

114,0

130,6



учреждения

здравоохранения

гектар

99,0

109,0

186,0


спортивные сооружения

гектар

91,0

116,0

260,6



предприятия торговли,

бытового обслуживания и

коммунального хозяйства

гектар

89,5

91,0

103,0



предприятия культуры и

религии

гектар

18,6

27,0

28,6



объекты деловой,

финансовой и коммерческой

деятельности

гектар

53,1

54,0

60,0


режимные учреждения

гектар

50,6

51,0

268,2

3)

Зеленые насаждения общего

пользования общегородского

значения

гектар

269,0

315,0

400,0

4)

Магистральные улицы,

площади, автостоянки,

гаражи, АЗС

гектар

630,0

700,0

1386,0

5)

Производственная

застройка

гектар

54,0

54,0

58,0

6)

Резервные селитебные

территории

гектар

459,0

0,0

0,0

2

Остальные территории

гектар

10 493,0

10 604,0

13 406,0

1)

Производственная

застройка

гектар

3 027,0

3 032,0

3 143,0

2)

Территории железнодорож-

ного транспорта

гектар

925,0

1 083,0

1 233,0

3)

Объекты инженерной

и транспортной

инфраструктуры

гектар

460,0

470,0

482,0

4)

Дачи и огороды

гектар

4 872,0

4 710,0

6 542,0

5)

Кладбища

гектар

137,0

137,0

227,0

6)

Полигон по захоронению

твердобытовых отходов и

скотомогильник

гектар

23,0

23,0

30,0

7)

Лесопарковая зона

гектар

1 049,0

1 049,0

1 049,0

8)

Санитарно-защитные зоны

гектар

0,0

100,0

500,0

9)

Санитарно-ветрозащитные

зоны

гектар

0,0

0,0

200,0

3

Прочие территории

гектар

4 146,0

3 946,0

3 946,0

1)

Водоемы и акватории

гектар

1 713,0

1 713,0

1 713,0

2)

Водозаборы

гектар

861,0

861,0

861,0

3)

Карьеры

гектар

145,0

145,0

145,0

4)

Нарушенные земли

гектар

794,0

794,0

794,0

5)

Неудобные, непригодные

для строительства

территории (крутой

рельеф)

гектар

456,0

256,0

256,0

6)

Земли водного фонда

гектар

177,0

177,0

177,0

4

Население





1)

Численность населения -

всего,

тысяч

человек

299,4

315,0

400,0


в том числе:







собственно города

тысяч

человек

288,5

315,0

400,0



других населенных

пунктов

тысяч

человек

10,9

-

-

2)

Плотность населения







в пределах селитебной

территории

чел/га

53

53

44



в пределах территорий

города

чел/га

15

15

10

5

Жилищное строительство





1)

Жилищный фонд

тысяч м2

6 595,0

7 245,0

10 000,0

2)

Из общего фонда:







многоквартирные дома

тысяч м2

5 193,0

5 501,5

7 251,6



дома усадебного типа

тысяч м2

1 402,0

1 743,5

2 748,4

3)

Убыль жилищного фонда с

износом более 70 %

тысяч м2

-

10,1

207,6

4)

Сохраняемый жилищный фонд


-

6 584,9

6 387,4

5)

Распределение жилищного

фонда по этажности:







усадебный (коттеджи)

тысяч м2

1 402,0

1 743,5

2 748,4


двух, четырехэтажный

тысяч м2

660,8

660,8

602,8


пятиэтажный

тысяч м2

3 192,2

3 288,8

4 039,2


шестиэтажные и выше

тысяч м2

1 340,0

1 551,9

2 609,6

6)

Средняя обеспеченность

населения общей площадью

жилищного фонда

м2/чел.

22

23

25

7)

Новое жилищное

строительство

тысяч м2

%

-

660,1/ 100

3 389,6/ 100

8)

Соотношение нового

жилищного фонда по

этажности,







в том числе:







усадебная застройка

(коттеджи)

тысяч м2

%

-

351,6/ 53,3

1 272,9/ 37,5



пятиэтажная застройка

тысяч м2

%

-

96,6/ 14,6

847,0/25



шестиэтажная застройка и

выше

тысяч м2

%

-

211,9/ 32,1

1 269,7/ 37,5



ориентировочная

стоимость строительства

жилищного фонда

миллиардов

тенге

-

20,73

102,2



в том числе за счет

средств бюджета

миллиардов

тенге

-

5,85

13,2

6

Учреждения культурно-

зрелищного и культурно-

бытового назначения





1)

Детские дошкольные

учреждения

место

4 848

7 058

29 155


новое строительство

место

-

2 210

21 450

2)

Общеобразовательные

учебные заведения

место

45 214

47 174

63 682


новое строительство

место

-

1 960

18 468

3)

Поликлиники

посещений

в смену

6 798

7 683

10 401


новое строительство

место

-

885

3 603

4)

Стационары всех типов

койка

4 044

4 904

7 620


новое строительство

место

-

940

3 576

5)

Предприятия торговли

т. м2

торг. площ.

132,0

140,5

144,5



новое строительство

т. м2

торг.

площ.

-

8,5

12,5

6)

Предприятия бытового

обслуживания

рабочее

место

660

1 110

3 600



новое строительство

рабочее

место

-

450

2 940

7)

Предприятия общественного

питания

место

13 000

13 100

16 000


новое строительство

место

-

100

2 900

8)

Клубы, Дома Культуры

место

3 240

8 400

32 000


новое строительство

место

-

5 160

28 760

9)

Пожарные депо

количество

автомоби-

лей

81

86

108


Новое строительство

место

-

5

27

7

Транспортное обеспечение





1)

Протяженность новых

магистральных улиц и дорог

км

-

40

397

2)

Средняя плотность новых

магистральных улиц

км/км2

-

2,1

2,2

3)

Реконструкция

существующих улиц и дорог

км


250

510

8

Инженерное оборудование





1)

Водоснабжение







Суммарное потребление -

всего,

тысяч,

м3/сут

120,66

158,34

200,21


в том числе:







на хозяйственно-

питьевые нужды

тысяч

м3/сут

74,88

96,88

134,77



на производственные

нужды

тысяч

м3/сут

45,78

61,46

65,44



Мощность головных

сооружений водопровода

тысяч

м3/сут

120,66

158,35

200,21



Используемые источники

водоснабжения:








водозаборы из

поверхностных источников

тысяч

м3/сут

24,72

30,46

30,66



водозаборы из подземных

источников

миллионов

м3/год

44,04

57,8

73,08



Водопотребление в среднем

на 1 человека в сутки -

всего,

л/сут

403

502

500


в том числе:







на хозяйственно-

питьевые нужды

л/сут

250

307

337

2)

Водоотведение







Общее поступление сточных

вод всего,

тысяч

м3/сут

119,52

139,07

170,05


в том числе:







бытовая канализация

тысяч

м3/сут

74,88

85,46

112,29



производственная

канализация

тысяч

м3/сут

44,64

53,61

57,76



Производительность

канализационных очистных

сооружений

тысяч

м3/сут

119,52

139,07

170,05

3)

Электроснабжение







Суммарное потребление

электроэнергии на

коммунально-бытовые

нужды

МВт

241,9

275,6

424,3



Электропотребление в

среднем на 1 человека в

год на коммунально-

бытовые нужды

кВтч

19 950

22 626

34 730

4)

Теплоснабжение







Суммарные тепловые

нагрузки - всего,

Гкал/ч

1 305,07

1 719,59

2 714,24


в том числе:







жилищно-общественный

сектор

Гкал/ч

1 172,15

1 305,64

1 887,24


промышленность

Гкал/ч

132,92

413,95

827,00


Покрытие тепловых

нагрузок от:







АО "AES

Усть-Каменогорская ТЭЦ"

Гкал/ч

959,1

1099,0

1099,0


ТОО "AES Согринская ТЭЦ"

Гкал/ч

330,0

330,0

330,0


Локальные котельные

Гкал/ч

104,0

104,0

104,0


Левобережная ТЭЦ

Гкал/ч

-

-

1 170,0


Децентрализованные

источники

Гкал/ч

-

342,32

222,25


ВЗР

Гкал/ч

-

30,0

30,0

5)

Газоснабжение







Потребление сжиженного

газа - всего,

тысяч тонн

в год

-

20,6

22,4


в том числе:







на коммунально-бытовые

нужды

тысяч тонн

в год

-

13,9

12,47


на производственные

нужды

тысяч тонн

в год

-

6,7

9,93

9

Инженерная подготовка

территории





1)

Протяженность

ливневой канализации

км

64,0

90,0

125,0

2)

Протяженность защитных

сооружений

км

22,0

33,0

57,0

10

Прогнозируемый

инвестиционный объем

из различных источников

финансирования, всего/из

них зa счет бюджета

миллиардов

тенге

-

89,28/45,78

332,0/137,0

11

Зеленая зона города

(в пригородной зоне)

тысяч

гектар

22,0

-

52,0